Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019

Η ΤΕΛΕΤΗ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΓΧΩΡΙΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ (ΦΩΤΟ)

Την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019 το μεσημέρι έλαβε χώρα η τελετή ορκωμοσίας της νέας διοίκησης της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας στην αίθουσα Δημήτριος Στάης του Κυθηραικού Συνδέσμου στην Χώρα.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα τελέστηκε Δέηση από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.κ.Σεραφείμ,ακολούθησε η Τελετή Ορκωμοσίας,και στη συνέχεια οι ομιλίες του Νέου Προέδρου κυρίου Ευάγγελου Βενάρδου και του Δημάρχου κυρίου Ευστράτιου Αθ.Χαρχαλάκη.
Μετά την υπογραφή του Πρακτικού της Ορκωμοσίας ακολούθησε κέρασμα σε όλους τους παρευρισκομένους που ήταν πάρα πολλοί. 
Θα ακολουθήσει το πλήρες ρεπορτάζ-video μέσα από το adelinfm.blogspot.gr,και η ραδιοφωνική μετάδοση του ρεπορτάζ την Τετάρτη το βράδυ 11 Δεκεμβρίου μέσα από την εκπομπή ¨Διαλογισμοί¨




Ετοιμάζει ερευνητικό σκάφος για Κρήτη η Τουρκία


Η Τουρκία σχεδιάζει να στείλει ερευνητικό σκάφος στην περιοχή που έχει συμφωνήσει με τη Λιβύη, σε πρώτη προσπάθεια να επιβάλει νέα τετελεσμένα, αλλά και για να ανιχνεύσει τις αντιδράσεις και τις αντοχές της Ελλάδας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η βιασύνη που υπήρξε από τουρκικής πλευράς να υπογραφεί η συμφωνία με το καθεστώς της Τρίπολης, να γίνει αμέσως μετά η επικύρωσή της από τη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση, όπως και η κατάθεσή της στη συνέχεια στα Ηνωμένα Έθνη, επιβεβαιώνουν πως θα κινηθούν γρήγορα.
Πρώτο βήμα, συνεπώς, είναι η αποστολή τουρκικού ερευνητικού σκάφους και αργότερα, μετά το τέλος των σεισμικών ερευνών, γεωτρύπανου. Η δεύτερη φάση δεν αναμένεται ότι θα γίνει αμέσως. 
Παράλληλα, θα συνεχίζονται οι παράνομες ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ, στην οποία βρίσκονται τα δυο γεωτρύπανα και τα δυο ερευνητικά σκάφη.
Πέρα από τον πολιτικό χαρακτήρα που έχουν οι κινήσεις της αυτές, προφανώς και επενδύει στην ανακάλυψη φυσικού αερίου.
Εάν επιτευχθεί αυτός ο στόχος, να εντοπίσει δηλαδή φυσικό αέριο στα σημεία που διενεργεί γεωτρήσεις, τότε θα υπάρχουν ανατροπές και θα αντιμετωπίζει τις όποιες πολιτικές συζητήσεις από άλλη οπτική γωνία.
Όπως εξήγησε διπλωματική πηγή, σε παρόμοια περίπτωση ούτε προσχηματικά δεν θα συζητά το Κυπριακό.
Θα αξιοποιήσει το αέριο χωρίς να βρεθεί κάποιος να την εμποδίσει. Όταν, μάλιστα, δεν θα επηρεάζει θαλασσοτεμάχια που έχουν αδειοδοτηθεί. 
Αλλά και να μην εντοπίσει φυσικό αέριο, ο στόχος παραμένει όπως έχει διαμορφωθεί εξαρχής: Θα πιέσει για να αρχίσει ένας διάλογος-πακέτο για όλες τις «εκκρεμότητες», περιλαμβανομένου και του φυσικού αερίου.
Η Αθήνα, σε ό,τι αφορά την περιοχή της Κρήτης, έχει μεν ανησυχήσει για τις τουρκικές ενέργειες, θεωρεί ωστόσο ότι μπορεί να αποβεί κρίσιμο και να παρουσιασθεί ως σωσίβιο το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει αδειοδοτήσει την αμερικανική ExxonMobil για τα θαλασσοτεμάχιά της.
Κι αυτό ενισχύεται, σύμφωνα με διπλωματικούς κύκλους στην Αθήνα και από το γεγονός ότι στην κυπριακή ΑΟΖ οι Τούρκοι παρενοχλούν τεμάχια όπου δραστηριοποιούνται άλλες εταιρείες, όχι όμως της αμερικανικής ExxonMobil. 
Είναι, πάντως, προφανές πως η Τουρκία με την κίνησή της με τη συμφωνία με τη Λιβύη προετοιμάζει το έδαφος για το επόμενο βήμα που θα είναι η στρατιωτικοποίηση της έντασης. Θα επιδιώξει δε να σύρει την Ελλάδα σε αυτό το πεδίο. 
Με βάση τα σημερινά δεδομένα, η κατοχική Τουρκία έχει στρατιωτικές βάσεις στο Σουδάν και το Κατάρ. Στην Αιθιοπία έχουν στείλει αξιωματικούς και εκπαιδεύουν τον τοπικό στρατό. Στην Κύπρο έχει κατοχικό στρατό ενώ έχει στρατιωτική παρουσία στη Συρία.
Στους σχεδιασμούς είναι να εγκαταστήσουν στρατιωτική βάση στη Λιβύη.
Είναι σαφές πως βόρεια δεν μπορεί να επεκταθεί λόγω Ρωσίας, δυτικά είναι η Ευρώπη, δραστηριοποιείται όμως στα Βαλκάνια αυξάνοντας την επιρροή της.
Η απάντηση από Ελλάδα και Κύπρο
Η οριοθέτηση ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδος και Κύπρου φαντάζει μονόδρομος. Είναι σαφές πως μια τέτοια κίνηση δεν θέλει με τίποτε να γίνει η κατοχική δύναμη.
Θα συνιστά τετελεσμένο από Ελλάδα και Κυπριακή Δημοκρατία, που θα συνάδει πλήρως με το διεθνές δίκαιο. Κίνηση που δεν θα μπορεί να ανατραπεί.
Ξένος διπλωμάτης, ο οποίος παρακολουθεί από κοντά την τουρκική πολιτική, εξέφρασε την πεποίθηση πως Αθήνα και Λευκωσία έχουν ένα όπλο στα χέρια τους, το οποίο θα ενοχλήσει την Άγκυρα, θα της ανατρέψει σχεδιασμούς και εξέφρασε απορία γιατί δεν προχωρεί τούτο.
philenews.com

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΚΥΘΗΡΩΝ Ι' ΛΟΥΚΑ 8-12-2019


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ 7&8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ


Έρανος αγάπης και φέτος από τη Μητρόπολη Μάνης


Ο καθιερωμένος Έρανος Αγάπης της Ιεράς Μητρόπολης Μάνης θα διεξαχθεί και φέτος, στο διάστημα από τις 8 ως τις 24 Δεκεμβρίου 2019. Πρόκειται για μια φιλανθρωπική δράση αγάπης για τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
Στο μήνυμα του ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος αναφέρει: «Τούτες τις άγιες μέρες, ας προσεγγίσουμε τον πλησίον μας, τον συνάνθρωπό μας, εκείνον που δυσκολεύεται από τις δοκιμασίες της μάταιης τούτης ζωής και ας του προσφέρουμε την αγάπη μας. Τούτα τα Χριστούγεννα κανένας συνάνθρωπος μας να μην αισθανθεί την παγωμάρα της αδιαφορίας, της μιζέριας, της θλίψης. Ας τους βοηθήσουμε. Να δώσουμε χαρά και ειρήνη στις πονεμένες καρδιές τους. Η αγάπη είναι η μεγαλύτερη αρετή της πίστης μας».
 lakonikos.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ,Διανομή τροφίμων στον Δήμο Ευρώτα


ΣΚΑΛΑ. Δωρεάν διανομή τροφίμων στους ωφελούμενους του προγράμματος ΤΕΒΑ θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Ευρώτα την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019 από τις 10:00π.μ. έως τις 01:00μ.μ. στον χώρο του Κλειστού Γυμναστηρίου Βλαχιώτη.
Ωφελούμενοι είναι αποκλειστικά οι δικαιούχοι του προγράμματος Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (Κ.Ε.Α.), οι οποίοι δηλώνουν στην αίτησή τους την επιθυμία τους να συμμετέχουν στο πρόγραμμα διανομών ΤΕΒΑ.
 Η ενημέρωση των δικαιούχων πραγματοποιείται με γραπτό μήνυμα στα κινητά τους τηλέφωνα, ενώ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραλαβής των προϊόντων είναι απαραίτητη η προσκόμιση σχετικού εγγράφου που να προκύπτει ο ΑΜΚΑ.
Τέλος, παρακαλούνται να τηρήσουν αυστηρά τις ώρες προσέλευσής τους.
Πληροφορίες :
Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού Δήμου Ευρώτα στο τηλέφωνο 2735360026.

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

8 Δεκεμβρίου 1966: To Ναυάγιο του Ηράκλειον στα παγωμένα νερά της Φαλκονέρας – Σπάνια ντοκουμέντα | Βίντεο

Το επιβατηγό – οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) Ηράκλειον ήταν πλοίο
(φέρυ-μπωτ κλειστού τύπου) που εκτελούσε την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία Πειραιά – Χανιά και Πειραιά – Ηράκλειο (Κρήτη) την περίοδο 1965 – 1966, η κατάληξη του οποίου συνδέθηκε με τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην Ελλάδα.

Στοιχεία του πλοίου
Ναυπηγήθηκε το 1949 στη Γλασκόβη της Σκοτίας στα ναυπηγεία Fairfield Co Ltd για λογαριασμό αγγλικής εταιρείας ως δεξαμενόπλοιο. Είχε χωρητικότητα 8.922 κόρων, μήκος 498 πόδια, πλάτος 60 πόδια, και βύθισμα 36 πόδια ενώ έφερε μηχανή ατμοστροβίλων που του έδινε ταχύτητα 17 κόμβων. Εξυπηρετούσε τη γραμμή Αγγλίας-Βιρμανίας. Το αρχικό του όνομα ήταν “Leicestershire” (Λέστερσαϊρ).
"Sponsored links"

Το 1964, μετά από μετασκευή σε φέρι-μποουτ, περιήλθε στην εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου και υψώνοντας την Ελληνική σημαία νηολογήθηκε στον Πειραιά με αριθμό Ν.Π. 2562. Τον Ιούνιο του επόμενου έτους (1965) δρομολογήθηκε στις ακτοπλοϊκές γραμμές Πειραιά – Κρήτης.

Το μοιραίο ταξίδι
Το βράδυ στις 7 Δεκεμβρίου 1966 και ενώ οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ άσχημες, με τους ανέμους 9 μποφόρ, απέπλευσε στις 8.00μμ από τη Σούδα της Κρήτης για Πειραιά, με πιθανή καθυστέρηση 2 ωρών για να παραλάβει τη νταλίκα του θανάτου, όπως αργότερα χαρακτηρίσθηκε. (Τότε δεν είχε ακόμη καθιερωθεί η απαγόρευση απόπλου ανάλογα με την κλίμακα μπoφόρ, ίσχυε η κατ’ επιλογή του Πλοιάρχου, όπως συνεχίζει να ισχύει σήμερα για εμπορικά πλοία και ιστιοφόρα). Πλοίαρχος του πλοίου ήταν ο Εμμανουήλ Βερνίκος, με πλήρωμα 73 άντρες και 171 επιβάτες.
Ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας, στο Μυρτώο Πέλαγος, μέσα σε υψηλό κυματισμό με συνεχείς διατοιχισμούς (πλευρικές ταλαντώσεις, “μποτζαρίσματα”), το τελευταίο όχημα, φορτηγό ψυγείο 5 τόνων με φορτίο πορτοκάλια, που φορτώθηκε κάθετα προς το διάμηκες επίπεδο συμμετρίας του πλοίου, είτε γιατί δεν είχε εχμαθεί ασφαλώς λόγω βιασύνης απόπλου μετά την καθυστέρηση είτε γιατί η έχμασή του ήταν χαλαρή, άρχισε να κινείται και να προσκρούει στους πλευρικούς καταπέλτες, ο ένας εκ των οποίων, είτε γιατί δεν είχε ασφαλισθεί με τους πείρους είτε γιατί αυτό είχε γίνει πλημμελώς, πιθανώς για τους ίδιους παραπάνω λόγους, άνοιξε. Κατά μαρτυρίες, ο καταπέλτης άνοιξε σταδιακά από τις παλινδρομικές προσκρούσεις του φορτηγού-ψυγείου, γεγονός που επιβεβαιώνει τις ανωτέρω υποθέσεις ότι δεν είχε ασφαλισθεί σταθερά με τους 6 πείρους που διέθετε. Από τον πλευρικό καταπέλτη που υποχώρησε κι άνοιξε, το φορτηγό ψυγείο έπεσε στη θάλασσα η οποία και κατέκλυσε στη συνέχεια όλο το χώρο των οχημάτων. Οι άνεμοι στη θαλάσσια περιοχή την ώρα του ναυαγίου υπολογίστηκαν σε 10, τουλάχιστον, μποφόρ.
Μετά την πτώση του φορτηγού ψυγείου στη θάλασσα, το πλοίο ήλθε πάλι στη θέση του και επέπλεε στην επιφάνεια της θάλασσας με μόνο τις ηλεκτρογεννήτριες ασφαλείας σε ενέργεια για περίπου 15-20 λεπτά και κατόπιν, λόγω της μεγάλης πλέον ελεύθερης επιφάνειας υδάτων που είχαν κατακλύσει το γκαράζ, το πλοίο άρχισε να παίρνει πολύ μεγάλες κλίσεις, που στο τέλος οδήγησαν στη βύθισή του. Το πλοίο βυθίστηκε πρώτα με την πλώρη (κατά μαρτυρία ναυαγού).
Στις 01:59 από το πλοίο εξέπεμπε σήμα «ΧΑΝΟΜΕΝ ΔΕΞΙΑΝ ΠΟΡΤΑΝ ΓΚΑΡΑΖ///ΘΕΣΙΣ ΠΛΟΙΟΥ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ//» ενώ παράλληλα η κλίση αυξανόταν με επιταχυνόμενο ρυθμό και το πλοίο ανέκοπτε την ταχύτητά του.
Στις 02:05 εκπέμπεται ξανά σήμα S.O.S. και μόλις στις 02:07, περίπου μισή ώρα δηλαδή μετά την απώλεια του καταπέλτη, σήμανε συναγερμός τη στιγμή που το πλοίο σύμφωνα με τις μαρτυρίες βρισκόταν σε κλίση άνω των 30ο δεξιά, η οποία συνεχώς αυξανόταν. Από τη στιγμή αυτή και μετά, η ταχύτητα ανατροπής του πλοίου ήταν τόσο μεγάλη που καθιστούσε σχεδόν κάθε προσπάθεια σωτηρίας μάταιη.
Το τελευταίο σήμα «ΒΥΘΙΖΟΜΑΙ» από τον ασύρματο εκπέμπεται στις 02:12. Δύο φορές επαναλήφθηκε το σήμα κινδύνου που έφτασε στον παράκτιο σταθμό της Βάρης και ακολούθησε σιγή. Τρία λεπτά αργότερα το πλοίο είχε ανατραπεί.
Στις 02.06 το πρωί της 8ης Δεκεμβρίου 1966 ημέρα Πέμπτη εξέπεμψε το μήνυμα:
"Sponsored links"

SOS, από Ηράκλειον, στίγμα μας 36° 52′ B., 24° 08 A., Βυθιζόμεθα
navagio3_1

Ο αριθμός των θυμάτων του Ναυαγίου
Επώνυμες πηγές ανεβάζουν τον αριθμό των θυμάτων σε 247 ή 273 ή 277 (ίσως και πλέον).
Σε άρθρο της εφημερίδας “Ρεθεμνιώτικα Νέα” αναφέρεται: “Μόλις στις 15 Δεκεμβρίου του 1975 ανακοινώθηκε ο ακριβής αριθμός των θυμάτων του ναυαγίου: 247 νεκροί”… “Tο πλοίο του Τυπάλδου «Ηράκλειον», ταξιδεύοντας με σφοδρή θαλασσοταραχή, βυθίστηκε ανοικτά της Φαλκονέρας, παρασύροντας στο θάνατο 247 επιβάτες. Από την παγωμένη θάλασσα ανασύρθηκαν (ζωντανά) μόνο 47 άτομα, κάτω από απερίγραπτες συνθήκες”. O Δήμαρχος Χανίων Κρήτης σε γραπτό δημοσιευθέν μήνυμά του για την επετειακή ημέρα 8-12-2013, αναφέρει: “Σαράντα επτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την αποφράδα ημέρα της 8ης Δεκεμβρίου του 1966 όταν στη θαλάσσια περιοχή της Φαλκονέρας σημειώθηκε το ναυάγιο του επιβατηγού/οχηματαγωγού πλοίου “Ηράκλειον”, στο υγρό τάφο του οποίου παρασύρθηκαν 273 ψυχές”.
Την 8-12-2013 επίσης στο Εθνικό Ίδρυμα Μελετών «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Χανιά παρουσιάστηκε το βιβλίο του Γιώργου Τρανταλίδη με τίτλο: «Το ναυάγιο της Φαλκονέρας – Ηράκλειον». ‘Όπως υποστήριξε ο συγγραφέας, τα θύματα του « Ηράκλειον» όπως προκύπτει από δικά του στοιχεία ήταν 277 χωρίς σε αυτούς να συμπεριλαμβάνονται φυλακισμένοι και αθίγγανοι που βρισκόταν στο πλοίο. Στο βιβλίο υπάρχουν αφηγήσεις διασωθέντων, τα ονόματα των διασωθέντων και των επιβατών που έχασαν τη ζωή τους, καθώς και οι αποφάσεις των δικαστηρίων για τους υπαιτίους της ναυτικής τραγωδίας.
Οι βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές, γενικά συμφωνούν στον αριθμό όσων ναυαγών διασώθηκαν (47) και στον αριθμό των σωρών που βρέθηκαν και κηδεύτηκαν (μόλις 25 σωροί περισυνελέγησαν και κηδεύτηκαν) αναφέρουν όμως ενίοτε διαφορετικό αριθμό θυμάτων του τραγικού ναυαγίου, διαφορετικό μεταξύ τους, διαφορετικό κάποτε στο ίδιο άρθρο.
Ο πλοίαρχος Εμμανουήλ Βερνίκος, αν και ήταν ο πρώτος που έπεσε στη θάλασσα φέροντας σωσίβιο, όπως είπαν οι διασωθέντες αξιωματικοί, ποτέ δεν βρέθηκε (επιζών ή η σωρός του).
leicestershire

Συζήτηση για τον ακριβή αριθμό των επιβαινόντων και των θυμάτων
Εκτός από τα στοιχεία που αναφέρονται ανωτέρω, δημοσιεύονται κι αναδημοσιεύονται αρκετές άλλες εκδοχές για τα θύματα του τραγικού ναυαγίου του Ε/Γ – Ο/Γ “Ηράκλειον” στην Φαλκονέρα, την 8-12-1966. Μια εκδοχή: Από τους 73 ναυτικούς (πλήρωμα) του πλοίου και τους 191 επιβάτες σώθηκαν μόνο 46, (16 από το πλήρωμα και 30 επιβάτες): Οι υπόλοιποι 217 πνίγηκαν.
Στο ίδιο όμως άρθρο, αρχικά αναφέρεται ότι ο αριθμός των θυμάτων είναι 273. Άλλες πηγές αναφέρουν ότι θα θύματα του ναυαγίου είναι 224.,.
Με βάση άλλο δημοσίευμα οι νεκροί κατά τα επίσημα στοιχεία είναι 240. Πρόσφατη πτυχιακή εργασία σχετική με τα αίτια του ναυαγίου του Ε/Γ – Ο/Γ “Ηράκλειον” αναγράφει: “205 ταξιδιώτες και 65 μέλη του πληρώματος πέφτουν στα κρύα νερά του Αιγαίου, ανοικτά της Φαλκονέρας. 223 άτομα χάνουν τη ζωή τους ενώ μόλις 47 κατορθώνουν να επιβιώσουν (σελ. 9) ενώ στη σελ. 4 της ίδιας εργασίας αναγράφεται ο αριθμός θυμάτων σε 224: “Ήταν τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου), όταν το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά – Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω ανοίγματος στη γάστρα άνωθεν του καταστρώματος στεγανών φρακτών και προοδευτικής κατάκλυσης του καταστρώματος οχημάτων, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι (σελ. 4).
Στο ίδιο πόνημα όμως στην σελ. 14 παρατίθεται πίνακας, με αναφορά σε 217 θύματα! Αλλά στη σελ. 45 ο αριθμός υπολογίζεται σε 236, όπως συνάγεται από την φράση “Μέχρι το τέλος της επιχείρησης διάσωσης περισυλλέγησαν 47 ναυαγοί από τους 283 επιβαίνοντες” (μάλιστα σημειώνεται ότι τα στοιχεία είναι επίσημα από το πόρισμα της ΑΕΕΝΑ).
bibbyi4
Το ότι δεν υπάρχει στα δημοσιεύματα, έντυπα και διαδικτυακά ένας ενιαία αποδεκτός αριθμός των θυμάτων, εξηγείται από μαρτυρία στην ίδια έρευνα και στην Εφημ. “Πατρίς”: “Πολλά τα θύματα και ανεξακρίβωτος ο αριθμός τους, καθώς οι περισσότεροι έκοβαν εισιτήριο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κι έτσι δεν αναφέρονταν στις λίστες των επιβατών.,.
Επίσης εξηγείται από την μαρτυρία ενός άλλου αυτόπτη μάρτυρα, ναυαγού που επέζησε: “(μετά το ναυάγιο) Λιμενάρχης, μου λέει κάποια ονόματα και με ρωτάει αν τους ξέρω, του λέω εγώ πως δεν ήξερα κανέναν τους. «Ξέρεις γιατί σε ρωτάω; Το λιμενικό έχει δικαίωμα να δίνει 3-4 δωρεάν εισιτήρια σε κάθε καράβι. Σε ερωτώ λοιπόν γιατί είχα δώσει σε αυτούς τα ελευθέρας… Σας το λέω όλο αυτό γιατί ούτε ξέρει κανείς πόσα ακριβώς ήταν τελικά τα θύματα από το ναυάγιο. Είχε μέσα Ατσιγγάννους και άλλους, Χανιώτες Ρεθεμνιώτες, πιο πολλοί ήταν Χανιώτες… Δεν είναι επακριβές το νούμερο, αλλά σας λέω ότι δε θα ήταν 500……46 γλιτώσαμε…”.
Στο προαναφερθέν βιβλίο του δικηγόρου συγγραφέα κ. Γιώργου Τρανταλίδη “στο προλογικό σημείωμά του, ο συγγραφέας… χρειάστηκε πολύχρονη έρευνα σε εφημερίδες και αρχεία, ώστε να συγκεντρωθούν όλες οι καταγεγραμμένες μαρτυρίες και ονόματα.
Από αυτή την έρευνα ανέκυψαν ορισμένα νεότερα συγκλονιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα ότι μέχρι σήμερα ο αριθμός των θυμάτων ναυαγίου παραμένει απροσδιόριστος, με σοβαρές ενδείξεις ότι ήταν πολύ μεγαλύτερος από τους 276, που αναφέρει ο συγγραφέας ή τους 215 σύμφωνα με άλλους μελετητές.
Αυτό το συγκλονιστικό στοιχείο προκύπτει από το γεγονός ότι μέσα στο πλοίο κανένας επιβάτης δεν ήταν καταγεγραμμένος και ανάμεσά τους υπήρχαν πολλοί Ρομά και κρατούμενοι, που χάθηκαν και είναι αμφίβολο εάν αναζητήθηκαν ποτέ και από κανέναν.
«Εκατοντάδες άνθρωποι χάθηκαν άδικα εκείνη την ημέρα. Πολύ περισσότεροι απ’ όσοι δηλώθηκαν τότες στα επίσημα κιτάπια», είχε πει ο Δημήτρης Γεωργακάκης, από τον Πλατανιά Κυδωνίας Χανίων. Και συνέχισε λέγοντας «Ντα μόνο οι γύφτοι που ήταν στο γκαράζ του πλοίου ξεπερνούσαν τους 150».
Λίγο παρακάτω, ο ίδιος, που ήταν οδηγός και γι’ αυτό βρισκόταν κοντά στο γκαράζ λέει: «Με το που ανοίγει η πόρτα φεύγουν στην θάλασσα όλοι οι γύφτοι (πάνω από 150) που ήταν στο γκαράζ και εμείς απού μπορεί κι απάνω του».
Νωρίτερα, επίσης είχε αποκαλύψει ότι «θυμάμαι ότι οι αστυνομικοί ήταν αλυσοδεμένοι με τους κρατούμενους, όμως, δεν έλυσαν ούτε έναν, γιατί δεν πίστευαν ότι θα βουλιάξει το καράβι».
«Με τη σκέψη στο γιο μου»
Μέσα σε λίγα μόλις λεπτά το πλοίο χάθηκε σε βάθος το οποίο υπολογίζεται στα 585 με 800 μέτρα. Δεκάδες άνθρωποι βρέθηκαν στη θάλασσα παλεύοντας για να κρατηθούν στη ζωή. Πολύ περισσότεροι εγκλωβίστηκαν μέσα στις καμπίνες και πέθαναν αβοήθητοι.
1966_Quartermaster_of_Greek_Ferry_Boat_Heraklion_Rescued_Wire_Photo_$-KGrHqRHJFcFBucDo1jZBQkdyC8Ipw--60_57

Η πάλη με τα κύματα
Ο κ. Σταύρος Λαγωνικάκης, από τους λίγους επιβάτες που διασώθηκαν, με τη σκέψη του να γυρίζει γύρω από το λίγων μηνών γιο του, περιγράφει πώς κατάφερε να σωθεί: «Από τα μεσάνυχτα μέχρι περίπου τις 2 το πρωί άκουγα βαρέλια να χτυπούν στα αμπάρια λόγω του έντονου κυματισμού. Όταν το καμπανάκι του κινδύνου ήχησε, δε θα καταλάβαινα ότι το σκάφος βυθιζόταν αν δεν πήγαινα να σηκωθώ και να διαπιστώσω ότι όλα είχαν γυρίσει σχεδόν ανάποδα. Μέχρι να φτάσω στο σαλόνι περπατώντας – κυριολεκτικά στα τέσσερα – τα φώτα έσβησαν. Κατάφερα να πεταχτώ έξω, μόνο και μόνο γιατί είχα εντοπίσει πού ήταν το πλατύσκαλο».
Ένα κασόνι ήταν η σωτηρία για τον ίδιο και δύο ακόμη άνδρες ναυαγούς. Η κοπέλα που ήταν μαζί τους πνίγηκε, πριν προλάβουν να την ανασύρουν οι ναύτες του πολεμικού πλοίου “Σύρος”, που έσωσαν τους υπόλοιπους.
Η εικόνα της κοπέλας αυτής είναι η πιο οδυνηρή ανάμνηση για τον τότε μάχιμο σημαιοφόρο του “Σύρος” κ. Γιάννη Κοκκινόβραχο. «Δύο φορές προσπαθήσαμε να την ανεβάσουμε στο κατάστρωμα, αλλά ο γάντζος έφευγε. Την τρίτη φορά, όταν καταφέραμε να την πιάσουμε από το εσώρουχο, ήταν πλέον πολύ αργά. Τόσα χρόνια δεν ήθελα να το θυμάμαι. Η ανάμνηση αυτή είναι οδυνηρή. Νιώθω πως φταίω και εγώ που δεν τη σώσαμε».
IraklioNavagio

Χρονικό διάσωσης
Δύο φορές επαναλήφθηκε το σήμα κινδύνου και ακολούθησε σιγή.
Το υποτυπώδες τότε τμήμα επικοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας εις μάτην προσπαθούσε να αναζητήσει πλοία στη γύρω περιοχή του ναυαγίου. Τα Λιμεναρχεία Πειραιώς, Σύρου και Κρήτης ανέφεραν αδυναμία αποστολής μέσων για παροχή βοήθειας, αφού ούτε και ρυμουλκά για τέτοιες ανάγκες υπήρχαν. Δυστυχώς ούτε το Ε/Γ-Ο/Γ “Μίνως”, που έπλεε 15 μίλια βορειότερα, “άκουσε” το σήμα κινδύνου.
Στις 02:30 ενημερώνεται ο τότε Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος για το τραγικό συμβάν και βεβαίως για όλες τις δυσχέρειες που το συνόδευαν. Ακολούθως ενημερώνεται ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και εκείνος με τη σειρά του ενημερώνει τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης.
Το τότε Αρχηγείο Ναυτικού (Πλατεία Κλαυθμώνος) αναφέρει ότι πολεμικό πλοίο που βρίσκεται στη Σύρο με σβηστές μηχανές θα χρειασθεί τουλάχιστον 3-4 ώρες για απόπλου συν εκείνες τις ώρες για να φθάσει στον τόπο του ναυαγίου. Οι ώρες περνούν και η αγωνία αρχίζει να κορυφώνεται, κάποια πλοία που έλαβαν το σήμα δηλώνουν αλλαγή πορείας τους προς το στίγμα του Ηράκλειον, απέχουν όμως πολύ, κάποια ανατολικά των Κυκλάδων, άλλο δυτικά της Καλαμάτας, και δύο αγγλικά πολεμικά ΒΑ της Κρήτης.
Στις 04:30 εμπλεκόμενοι Αρχηγοί και Υπουργοί βρίσκονται στις Υπηρεσίες για άμεση ενημέρωση, ενώ δίδεται εντολή απόπλου στο Α/Γ “Σύρος” του τότε Βασιλικού Ναυτικού. Γύρω στις 05:30 αποφασίζεται η γνωστοποίηση του συμβάντος στον τότε Πρωθυπουργό με όλες τις εξελίξεις και τις επιμέρους αδυναμίες. Μετά από κάποιες ενημερώσεις για τον μεγάλο χρόνο προσέγγισης των πλοίων που ήδη προστρέχουν, γύρω στις 06:00-06:30 ο τελευταίος ενημερώνει τον Βασιλιά Κωνσταντίνο στο Τατόι. Τότε ενημερώνεται και το Αρχηγείο Αεροπορίας.
Στις 07:20 μια Ντακότα απογειώνεται από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και λίγα λεπτά μετά την ακολουθούν άλλες δύο.
Στις 09.45-10.00 η πρώτη Ντακότα φθάνει κοντά στο στίγμα, όπου και εντοπίζει το φορτηγό ψυγείο να επιπλέει, συνάμα στον ορίζοντα φαινόταν καθαρά το αγγλικό Ν/Κ Ashton που έσπευδε ολοταχώς. Τότε η Ντακότα άρχισε τους “κύκλους έρευνας-διάσωσης” σε συνεχώς μικρότερο ύψος, όταν ακούσθηκε ο πιλότος της δεύτερης Ντακότα σχεδόν να προστάζει: Μεγαλειότατε η πτήση σας είναι επικίνδυνη, πάρτε γρήγορα ύψος! Ο Κυβερνήτης του ASHTON αντιλαμβανόμενος περί τίνος επρόκειτο ακούγεται να δηλώνει: “Μεγαλειότατε η ASHTON στις διαταγές σας” Και η απάντηση –«Ευχαριστώ, ακολούθα με…», αρχίζοντας τις ρίψεις καπνογόνων και σωσιβίων, όπου, από αέρος, εντοπίζονταν ναυαγοί.
Στις 12:00 το τραγικό συμβάν έχει μαθευτεί σχεδόν σε όλο τον Πειραιά, πρώτοι οι συγγενείς που περίμεναν το πρωί το πλοίο έχουν συγκεντρωθεί μπροστά στο κτήριο των πλοικτητών αδελφών Τυπάλδου στην ακτή Τζελέπη.
Στις 17.00 οι σειρήνες 10-12 ασθενοφόρων από την Αθήνα μέσω της οδού Πειραιώς κατέρχονται τις οδούς Γούναρη και Εθνικής Αντιστάσεως, ενώ άλλα 7-8 ασθενοφόρα από την Τερψιθέα του Πειραιά, ‘οπου βρισκόταν ο σταθμός Πρώτων Βοηθειών του Πειραιά, κινούνται προς τον Άγιο Νικόλαο, όπου θα προσέγγιζε τελικά το πλοίο.
Η κυκλοφορία μπροστά στο Τελωνείο Πειραιά και γύρω από την εκκλησία του Αγ. Νικολάου είχε διακοπεί. Ώρα 19.00 έχει πια νυχτώσει και το Ν/Κ “Ashton” εισήλθε αργά στο λιμένα του Πειραιά που μετέφερε 2 διασωθέντες ναύτες, τους Αντώνιο Καμπούρη και Δημήτριο Οικονόμου από την Σητεία Κρήτης, καθώς και νεκρούς. Το ίδιο βράδυ παρασημοφορήθηκε ο Κυβερνήτης του Ν\Κ “Ashton” από τον Βασιλέα.
Την επόμενη μέρα το Βασιλικό ζεύγος συνοδευόμενο από τον Πρωθυπουργό και από 2-3 Υπουργούς επισκέφθηκαν ναυαγούς στο Τζάνειο Νοσοκομείο Πειραιώς, στον Ευαγγελισμό και στον Ερυθρό Σταυρό, όπου είχαν επίσης εισαχθεί.
Μετά το τραγικό αυτό ναυάγιο καθορίστηκαν μελέτες για δημιουργία επί τούτου θαλάμων επιχειρήσεων έρευνας διάσωσης τόσο στο ΥΕΝ όσο και στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου, επίσης τότε καθορίστηκε ο θεσμός του “Σκοπούντος πλοίου” (ένα πολεμικό πλοίο από κάθε κατηγορία θα κάνει επιφυλακή 24ωρης ετοιμότητας στο Ναύσταθμο), καθώς και ο καθορισμός άδειας απόπλου σύμφωνα με τις υφιστάμενες κάθε φορά καιρικές συνθήκες και όχι “Κατά κρίσιν πλοιάρχου”.
Βέβαια η παρουσία του Βασιλέως στην έρευνα δεν ήταν για λόγους εντύπωσης και δημιουργίας ευμενών σχολίων, όπως τις απέδιδαν τότε οι εφημερίδες, αλλά για λόγους κατάρριψης ισχυρισμών της Τουρκίας που από το 1963 σε διεθνή φόρα υποστήριζε ότι η Ελλάδα αδυνατεί να παράσχει βοήθεια σε κινδυνεύοντα σκάφη στο Αιγαίο Πέλαγος, που ποτέ δεν είχαν δημοσιευθεί από τον ελληνικό τύπο στο εσωτερικό.
Τα πλοία που προσέτρεξαν τότε στο ναυάγιο ήταν το Ε/Γ-Ο/Γ Μίνως της εταιρείας Ευθυμιάδη, που ακολουθούσε το Ηράκλειον: είχε αποπλεύσει από τον λιμένα Ηρακλείου μετά τον απόπλου του Ηράκλειον από τα Χανιά. Επίσης το Χανιά, πλοίο της ίδιας εταιρείας του Ηράκλειον, το φινλανδικό Nula, το Δ/Ξ Aldebaran (ελληνικό), το ρωσικό Φ/Γ Ουρίσκ, το πολωνικό Φ/Γ Vako, το αγγλικό ναρκαλιευτικό Ashton, το αγγλικό Α/Τ Levertog και το ελληνικό Α/Γ Σύρος του Β.Ν.

Ενδιαφέροντα
Ένα από τα διεθνή ναυτικά έθιμα είναι η μη ενόχληση ναυαγίων τα οποία έχουν γίνει «υγροί τάφοι».
Την ημέρα που συμπληρώνονταν ακριβώς 3 χρόνια από το ναυάγιο, στις 8 Δεκεμβρίου 1969, συνέβη αεροπορικό δυστύχημα της Ολυμπιακής Αεροπορίας στην Κερατέα με 90 νεκρούς, σε πτήση από τα Χανιά προς την Αθήνα. Το γεγονός αυτό ώθησε την επόμενη μέρα το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων με ομόφωνη απόφασή του να κηρύξει την 8η Δεκεμβρίου, ως αποφράδα ημέρα για τα Χανιά. Κάθε χρόνο τελείται στην πόλη μνημόσυνο για την ανάπαυση των ψυχών των θυμάτων και από τις δύο αυτές τραγωδίες
ΠΗΓΗ  http://agonaskritis.gr




Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Ερώτηση Χρ. Μπουτσικάκη για την επιβολή ΦΠΑ στις ιατρικές υπηρεσίες - Διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη - Ιατρικός τουρισμός

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΦΠΑ ΣΤΙΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ 


                                                            Πειραιάς, 6 Δεκεμβρίου 2019

Ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς & Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων προς τους Υπουργούς Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Τουρισμού, κ. Χάρη Θεοχάρη και Υγείας, κ. Βασίλειο Κικίλια, για την επιβολή ΦΠΑ στις ιατρικές υπηρεσίες σε συνάρτηση με τη διασυνοριακή υγειονομική περίθαλψη και τον ιατρικό τουρισμό.

Ο κ. Μπουτσικάκης τονίζει τη σημασία του ιατρικού τουρισμού στην ενδυνάμωση του κύρους της ελληνικής ιατρικής, στην προσέλκυση περαιτέρω τουριστών και, κατ’ επέκταση, στην οικονομική ανάπτυξη.

Όμως, όπως επισημαίνει ο Βουλευτής, μολονότι η ελληνική ιατρική διαθέτει σήμερα πολύ υψηλού επιπέδου επιστημονικό προσωπικό και τις κατάλληλες υποδομές ώστε να επιτυγχάνει την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων, πρωτοποριακών μεθόδων, πολλοί Ευρωπαίοι ασθενείς δεν επιλέγουν να έρθουν στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας τους. Ο λόγος είναι η επιβολή ΦΠΑ 24% στις ιατρικές υπηρεσίες, στους ιδιώτες παρόχους υγείας, που αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα σε σχέση με ό,τι ισχύει στα άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Έτσι, οι ελληνικές νοσοκομειακές μονάδες του ιδιωτικού τομέα, ακόμα και οι πλέον σύγχρονες, με την υψηλότερη δυνατή ποιότητα των παρεχόμενων ιατρικών υπηρεσιών, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα νοσοκομεία άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Ενόψει αυτών, ο κ. Μπουτσικάκης ζητεί από τους Υπουργούς Οικονομικών, Τουρισμού και Υγείας την κατάργηση του ΦΠΑ στις ιατρικές υπηρεσίες που παρέχονται από ιδιωτικούς φορείς στο πλαίσιο της διασυνοριακής υγειονομικής περίθαλψης, και γενικότερα την προώθηση πολιτικών για την ανάπτυξη του ιατρικού τουρισμού στη Χώρα μας.

Επισυνάπτεται το κείμενο της ερώτησης

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Απόρριψη ηλεκτρικών & ηλεκτρονικών συσκευών


Παρακαλούνται οι κάτοικοι του νησιού να μην πετάνε ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές στους κάδους των οικιακών απορριμμάτων γιατί δημιουργείτε τεράστιο πρόβλημα στην μεταφορά ή επεξεργασία των απορριμμάτων.
Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές θα πρέπει να τοποθετούνται στους ειδικούς κάδους – κοντέινερ που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του νησιού με την ειδική ανάλογη σήμανση.

Άγιος Νικόλαος ο Κρασάς: η πορεία ενός ναού στο χρόνο και στην ιστορία.

Άγιος Νικόλαος ο Κρασάς: η πορεία ενός ναού στο χρόνο και στην ιστορία.
Ο αυριανός εορτασμός του ταπεινού αλλά γραφικού ναού του Αγίου Νικολάου του Κρασά στα Κύθηρα έχει ιδιαίτερη σημασία, μια και αυτός συμπληρώνει φέτος 400 χρόνια ζωής (1619-2019).
-Τέσσερις αιώνες τώρα κατανυκτικοί Εσπερινοί και αξέχαστες Λειτουργίες στη μνήμη του Αγίου, σε ένα μαγικό σκηνικό, από ευλαβέστατους ιερείς και καλλικέλαδους ψαλτάδες.
-Τέσσερις αιώνες και οι γλυκύτατες, βυζαντινές αγιογραφίες του εκπέμπουν την ίδια ζεστασιά, την ίδια τρυφερότητα και την ίδια αγάπη.
-Τέσσερις αιώνες και οι ναυτικοί μας από τον Νικόλαο Κασιμάτη, τον κτήτορα του ναού, μέχρι σήμερα, εναποθέτουν την ευχαριστία, την ευγνωμοσύνη και την ελπίδα τους στον Προστάτη τους Άγιο για ήρεμες θάλασσες και καλά ταξίδια.
-Τέσσερις αιώνες και το γραφικό πανηγυράκι του Αγίου μας, εκεί στο "φρύδι" του Μαύρου Βράχου, αποτελεί μέσο έκφρασης του μοναδικού κυθηραϊκού πολιτισμού.
-Τέσσερις αιώνες ονειρεμένα ηλιοβασιλέματα και απολαυστικοί περίπατοι σε έναν τόπο μυστηριακό, σ' έναν τόπο ανυπέρβλητης ομορφιάς και ιερότητας.
Ο Άγιος Νικόλαος, ο "κανόνας της πίστεως",
ο "διδάσκαλος της εγκρατείας, "ο "άνθρωπος του Θεού" να μας καθοδηγεί και να μας φωτίζει αγαπητοί φίλοι!
Χρόνια Πολλά!

ΠΗΓΗ 
Γιώργος Λουράντος

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ


ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΕΜΠΡΑΚΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
Καθώς η παραγωγή του τοπικού ελαιολάδου κορυφώνεται, ο Δήμαρχος και οι συνεργάτες του επισκέφθηκαν τα τέσσερα ελαιοτριβεία των Κυθήρων και είχαν επαφές με τους παραγωγούς. Στους δύο συνεταιρισμούς, Λιβαδίου και Ποταμού, ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης είχε συνάντηση με τους προέδρους και μέλη της διοίκησης και παρακολούθησε από κοντά τη διαδικασία εξαγωγής του πολύτιμου για την οικονομία του νησιού μας προϊόντος.
Η Δημοτική Αρχή, μέσα από στοχευμένες κινήσεις, προχωρά μεθοδικά στην ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα με στόχο τη διατήρηση των υφιστάμενων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και την ενασχόληση των νέων με την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή.
Συγκεκριμένα:
 Μέσα από την εφαρμογή του προγράμματος CLLD/LEADER θα υπάρξουν σημαντικές οικονομικές ενισχύσεις στον πρωτογενή τομέα, τη μεταποίηση και τον τουρισμό, τόσο για ιδιώτες όσο και για τους συνεταιρισμούς. Με τις χρηματοδοτήσεις αυτές το ελαιόλαδο των Κυθήρων θα μπορεί να διατεθεί με τα νόμιμα σήματα τυποποίησης και διάθεσης (ISO, HACCP κ.λπ.) βελτιώνοντας την ποιότητά του και αποκτώντας μερίδιο αγοράς ως προϊόν με ονομασία προέλευσης.
 Ο υπό πρόσληψη μόνιμος χημικός μηχανικός του Δήμου από τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ 10Κ/2018, θα παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης και στους συνεταιρισμούς (χημικές αναλύσεις κ.λπ.) ενώ εξετάζεται νομικά η δυνατότητα δικαιώματος υπογραφής για λογαριασμό των συνεταιρισμών.
 Στηρίζουμε την πρωτοβουλία δημιουργίας δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου από τους πέντε πρωτοβάθμιους οργανισμούς των Κυθήρων: Συνεταιρισμός Λιβαδίου, Συνεταιρισμός Ποταμού, Μελισσοκομικός Συνεταιρισμός, Ένωση Βιοκαλλιεργητών και Σύλλογος Αλιέων, ενώ θα υποστηρίξουμε την δημιουργία συλλογικού οργάνου από τους παραγωγούς άλατος που θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσει. Πιστεύουμε ότι το δευτεροβάθμιο όργανο θα αποτελέσει εργαλείο περαιτέρω ανάπτυξης και εξωστρέφειας για τον κλάδο.
 Ζητήσαμε – εξασφαλίζοντας καταρχήν σύμφωνη γνώμη – την μόνιμη πρόσληψη κτηνίατρου και γεωπόνου στα Κύθηρα, μέσα από τις επικείμενες 300 μόνιμες προσλήψεις της Περιφέρειας Αττικής. Στην πρόσφατη συνάντηση του Δημάρχου μας κ. Χαρχαλάκη με τον Περιφερειάρχη κ. Πατούλη, τέθηκε το θέμα και δόθηκαν σχετικές κατευθύνσεις στον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Σελίμη.
 Δημοπρατούμε την ανακαίνιση του κτηρίου του Κτηνιατρείου στη Χώρα με στόχο την επάνδρωσή του από την Περιφέρεια.
 Ολοκληρώσαμε την μελέτη σκοπιμότητας για τη δημιουργία του Δημοτικού Σφαγείου και ευελπιστούμε σε χρηματοδότηση των πλήρων μελετών, έχοντας ζητήσει την χρηματοδότηση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Περιφέρειας Αττικής.
 Είμαστε σε διαρκή συνεργασία με την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Νήσων και την Διευθύντρια κα. Ράπτη, για κάθε θέμα που απασχολεί τον κλάδο.
Με συγκεκριμένες δράσεις, με προσέλκυση χρηματοδοτήσεων και με διαρκή υποστήριξη των αιτημάτων των παραγωγών, στηρίζουμε έμπρακτα την πρωτογενή παραγωγή.
Stratos Charchalakis