Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ”Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ”ΤΩΝ ΜΗΝΑ ΣΤΑΘΑΚΗ-ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΝΟΥΣΟΥ

 ΑΠΟ .kaipoutheos.gr
 
Το «ΙΟΝΙΟΝ» αγαπήθηκε πάρα πολύ στη Σίφνο.
Πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή μας το 1978 και παρέμεινε μέχρι το 1992.
Δεκατέσσερα χρόνια γεμάτα όμορφα ταξίδια.


Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα το 1971.
Ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή από Πάτρα για Σάμη-Ιθάκη για την εταιρεία των αδελφών Στρίντζη. 
Το 1978 πέρασε στους εφοπλιστές Μηνά Σταθάκη και Βασίλη Μανούσο και ήρθε στις Δυτικές Κυκλάδες. 
Παράλληλα έκανε και την άγονη της Πελοποννήσου.
Συνήθως τις τέσσερις ημέρες ήταν στις Δυτικές Κυκλάδες και τις τρεις στην άγονη μέχρι το Καστέλι. 

Το moto του ήταν “Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Δυτικών Κυκλάδων».

Η Μεγάλη Τετάρτη του 1978
Ποιος μπορεί να ξεχάσει την τρομερή Μεγάλη Τετάρτη του 1978 όταν το «ΙΟΝΙΟΝ» έκανε σχεδόν μιάμισι ώρα για να δέσει στη Σίφνο; 
Ο πουνέντες ήταν αγριεμένος και αντιμαχόταν για τα καλά το πλοίο.
Ο καπετάνιος επί μιάμιση ώρα προσπαθούσε να δέσει το πλοίο και στο τέλος τα κατάφερε. 
Τότε το πλοίο έδενε στο κεφαλόσκαλο του μώλου και ίσα-ίσα χωρούσε ο καταπέλτης του πλοίου στο μώλο. Τόσο στενός ήταν ο μώλος. Στη συνέχεια, βέβαια, επεκτάθηκε το 1989 και μέχρι σήμερα το πλοίο συνήθως δένει κάθετα σε σχέση με τον παλιό.
Πλοίαρχός του πλοίου ήταν τότε ο Καπετάν-Λάζαρος Γαβαλάς.

Ο καπετάν-Λάζαρος πάνω στη μανούβρα ζορίστηκε πολύ και για λόγους υγείας αποχώρησε από την εταιρεία. Στη συνέχεια δούλεψε για την εταιρεία του Νομικού, αλλά τη Σίφνο ποτέ δεν την ξέχασε. Επιστρέφει και αυτός συχνά,ιδίως κατά τον μεγάλο εορτασμό της Παναγίας της Χρυσοπηγής. 
ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ
1978-1992
Δεκατέσσερα ευτυχισμένα χρόνια
Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το «ΙΟΝΙΟΝ» έδωσε πραγματικά ρέστα.
Αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο και πρόσφερε πολλά στα νησιά μας.
Η Σίφνος είχε πάντα πολλά φορτηγά.

Ο κυρ-Αντώνης ο Μάμιδας μόλις το είδε το «ΙΟΝΙΟΝ» ενθουσιάστηκε.
Πίστεψε ότι η περιπέτεια να μπεις στο πλοίο το καλοκαίρι θα έπαιρνε επιτέλους τέλος. Πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι το καλοκαίρι και το «ΙΟΝΙΟΝ» άφηνε φορτηγά έξω για να πάρει Ι.Χ. στη θέση τους.
Μόνο με το «Μήλος Εξπρές» η κατάσταση βελτιώθηκε και μειώθηκαν τα φορτηγά που έμεναν έξω από το πλοίο. 
Σε σχέση με το «Κατερίνα» η βελτίωση ήταν αισθητή.
Αλλά, σε σχέση με τα σημερινά πλοία το “ΙΟΝΙΟΝ” θα έμοιαζε σήμερα πολύ μικρό, πιο πολύ σαν ένα μεγάλο καΐκι συγκριτικά με το  «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ». 

Κάθε Κυριακή κατεβαίναμε στις Καμάρες για να δούμε πώς θα κατάφερνε να χωρέσει όλα τα φορτηγά που περίμεναν με αγωνία για να επιβιβαστούν.
Ο Μάμιδας, ο Κασαγιώνης,ο Δεπάστας, ο Μιχάλης, ο Αγγελάς έδωσαν ομηρικές μάχες εκείνα τα χρόνια για να μπουν στο πλοίο.

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ»
Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ» για τη Σίφνο ήταν πάντα απολαυστικό.
Ακόμα και όταν ο καιρός ήταν φρεσκαρισμένος και το καράβι τσαλαβουτούσε στη θάλασσα σαν καρυδότσουφλο. 
Ταξίδι απολαυστικό αρκεί να μην ζαλιζόσουν και να μην φοβόσουν.
Όμως εκείνη την εποχή μας φαινόταν πολύ μεγάλο.

Γι’ αυτό τα ταξίδια με το “Ιόνιον” ήταν πραγματικά ταξίδια που συνοδεύονταν μερικές φορές από πολύ κούνημα, πολύ βρέξιμο και πολλές φωνές από τους τουρίστες που απολάμβαναν την όλη φάση.
Σήμερα είναι όλα πιο άνετα και πιο χλιδάτα. Λείπει, όμως, εκείνο το στοιχείο της περιπέτειας (τουλάχιστον για μερικούς).

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
Το μοιραίο ατύχημα
Το μοιραίο ατύχημα έγινε το 1992 στο δρομολόγιο από Καστέλι για Κύθηρα, με πλοίαρχο τον Ανδρέα Μπενάκη. Ως προς τις συνθήκες, το ναυάγιο έμοιαζε με αυτό του “Νηρέα” στον Κάβο Σίδερο. Αναίμακτο και χωρίς ιδιαίτερες παράπλευρες απώλειες (εκτός, βέβαια, από το ίδιο το πλοίο).
Τα οχήματα παρελήφθησαν από το “Μάρθα”, το πλοίο του Μοίρα. 
ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Ο καπετάν-Βασίλης ο Λεονταράκης
Ας αφήσουμε τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να μας αφηγηθεί εκείνη την πραγματικά πολύ όμορφη εποχή. Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης από το Τσιρίγο υπηρέτησε για χρόνια στο πλοίο και ήταν αυτός που παρέλαβε τα οχήματα με το «Μάρθα» τον Οκτώβρη του 1992. Τα παιχνίδια της μοίρας και της ζωής.
ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ
Καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης:
«Στην ακτοπλοΐα είχα την τύχη να εργαστώ στα πλοία του Μηνά Σταθάκη και του Βασίλη Μανούσου, το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Στην ακτοπλοΐα ήρθα το 1981 ως ύπαρχος με καπετάνιο τον καπετάν-Γιώργη Σιγάλα από την Οία της Σαντορίνης.
ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Είχα την τιμή να μαθητεύσω την τέχνη της ακτοπλοΐας δίπλα στο καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, ένα πραγματικό βράχο. Και μιλάμε πρώτα για τον άνθρωπο και μετά για τον πλοίαρχο. Για 3,5 χρόνια δουλέψαμε μαζί και δεθήκαμε οικογενειακά. Μεγάλωνε μαζί με μένα τα παιδιά μου και τα αγκάλιαζε με αγάπη όταν ταξίδευαν στο καράβι».  Θυμάται χαρακτηριστικά ότι ο καπετάν-Γιώργης ψάρευε από τη βαρδιόλα του «Ιόνιον» για να μπορέσουν να κάνουν ψαρόσουπα για τα παιδιά. Και, μάλιστα, αν δεν έπιανε όλα τα ψάρια το βαπόρι δεν έφευγε. Εγώ του έλεγα ότι πρέπει να φύγουμε και εκείνος μου έλεγε «Περίμενε, να βγάλω όλα τα ψάρια για την Αγγελική και μετά θα φύγουμε». 
ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ ΚΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Με το «Ιόνιον» ταξίδευαν στη γραμμή των Κυθήρων και τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. 
Από Πειραιά αναχωρούσε κάθε Δευτέρα, στις 09:00 πρωΐ, για την άγονη των Κυθήρων με προσεγγίσεις σε Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη- Ελαφόνησο-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά την Τετάρτη το πρωΐ.
Την Τετάρτη το πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά τα ξημερώματα της Πέμπτης.
 Κάθε Πέμπτη, στις 09:00 πρωΐ, αναχωρούσε για Μονεμβασία-Νεάπολη-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι.
Κάθε Σάββατο πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο, διανυκτέρευση στον Αδάμαντα της Μήλου και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της Κυριακής. Κάθε Κυριακή το βράδυ είχαν τη μόνη διανυκτέρευση στο λιμάνι του Πειραιά. Και όλα αυτά συνέβαιναν όταν δεν υπήρχαν απαγορευτικά που τους υποχρέωναν συχνά σε μεταβολές των δρομολογίων.
ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Η Παναγία η Χρυσοπηγή
«Με το «Ιόνιον» μεταφέραμε κάθε χρόνο την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής στη Σίφνο. Ακόμα και τώρα συνεχίζω να επισκέπτομαι τη Σίφνο κατά την εορτή της Χρυσοπηγής. Και οι Σιφνιοί ποτέ δεν μας ξεχνούν και μας περιποιούνται δεόντως. Οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν εκείνα τα χρόνια διατηρούνται ακόμα. «Οι Σιφνιοί μας τιμούν με τον πιο όμορφο τρόπο». 
ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ
Δεν ξεχνά ποτέ, αλλά και δεν τον ξεχνούν ποτέ οι ναυτικοί της Σίφνου, ο πράκτορας της Σίφνου, ο Γιάννης ο Ξύδης, οι επιβάτες της γραμμής και οι φορτηγατζήδες, μόνιμοι σύντροφοι χειμώνα-καλοκαίρι».
Οι φωτογραφίες με τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να κρατά την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής είναι πολύ νοσταλγικές, τραβηγμένες τριάντα ένα χρόνια πριν, στα 1989.
Είναι μάλιστα σημαντικό να πούμε πως οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον Γιάννη το Βασσάλο από τα Εξάμπελα, τον Γιάννη του Διαμάντου, ο οποίος λίγους μήνες πριν μίσεψε για το τελευταίο μεγάλο ταξίδι.
ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ
Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης συνεχίζει:
«Το «Ιόνιο» άφησε πραγματικά μεγάλη ιστορία. Και παρόλο που ήταν ένα βαπόρι δύσκολο τόσο για τον καπετάνιο όσο και για το πλήρωμα του, όλα γίνονταν πιο εύκολα χάρη στο καλό οικογενειακό κλίμα που υπήρχε μέσα στο πλοίο. Ήταν καλές και αγνές εποχές Οι πλοιοκτήτες ήταν συνεχώς δίπλα στο πλήρωμα εκείνες τις εποχές. Και όποιος ήθελε χρήματα, οι πλοιοκτήτες ήταν έτοιμοι να του καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη. Ο μικρότερος μέσα το πλοίο ήταν 10 χρόνια μέσα στο καράβι. Όποιος πήγαινε μέσα δεν έφευγε».
Ο Μηνάς ο Σταθάκης από τα Βάτικα της Λακωνίας ήταν πιο γνωστός και είχε περισσότερες συναναστροφές με τον κόσμο. Ο Βασίλης ο Μανούσος έμενε περισσότερο στο γραφείο του. Ήταν επιχειρηματίες που ξεκίνησαν από αλιείς και χάρη στην τύχη τους και την εξυπνάδα τους κατάφεραν και έκαναν αυτά τα πλοία στα οποία ο κόσμος έφαγε γλυκό ψωμί. Τα πλοία ήταν ο «Κανάρης», το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Είχαν ακόμα και ένα  άλλο ferry boat, το «Νήσος  
Ρόδος», το πρώην «Ρεννέτα» του Κώστα Λάτση. Στο πλοίο αυτό σημειώθηκε φωτιά και, ευτυχώς, δεν υπήρχαν θύματα. Καπετάνιος τότε στο «Νήσος Ρόδος» ήταν ο καπετάν-Γιώργης Σιγάλας και στο σημείο του ατυχήματος έσπευσε να βοηθήσει ο καπετάν-Κούλης Μαστροκόλιας με το «Αλκυών».

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Στην Ελαφόνησο ο πρώτος καταπέλτης που έπεσε ήταν αυτός της παντόφλας «Ελαφόνησος». Και το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου ήταν το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Κυκλάδες» των αδελφών Αγαπητού.
Στο «Ιόνιον», ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης έμεινε μέχρι το 1990. Και στην πορεία έπιασε στο πλοίο αυτό πλοίαρχος γύρω στο 1987. Το 1988 πήγε στην Αγγλία για να παραλάβει το «Μήλος Εξπρές» (πρώην “Vortigern”). 
«Το πλοίο το φέραμε στο Πέραμα για τη μετασκευή του και την πρώτη ημέρα των ταξιδιών του το πλοίο παραδόθηκε στον πλοίαρχο Γιώργη Σιγάλα. Και εγώ τότε γύρισα πλοίαρχος στο καράβι μου, το «Ιόνιον». 
Ο καπετάν-Βασίλης θα μείνει στο «Ιόνιον» μέχρι το 1990. Όμως ο φόρτος εργασίας ήταν ιδιαίτερα βαρύς, μιας και στα δρομολόγια που αναφέρθηκαν παραπάνω προστέθηκε και ένα ακόμα δρομολόγιο άγονης γραμμής για Ανατολικές Κυκλάδες, από Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο –Ηρακλειά-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Κατάπολα-Αιγειάλη-Δονούσα-Αστυπάλαια. «Με το πλοίο αυτό συμπλήρωνα σε μια εβδομάδα εβδομήντα τρεις προσεγγίσεις. Και το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για όλες αυτές τις προσεγγίσεις. Κύθηρα-Ανατολικές Κυκλάδες-Κύθηρα-Δυτικές Κυκλάδες. Κάπου εκεί κουράστηκα και έφυγα από το «Ιόνιον».
ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
Πολύ γρήγορα βρέθηκε στο «Μαρθάκι» της εταιρείας του Μοίρα. 
 «Κάθε Σεπτέμβριο παίρναμε από τα Κύθηρα έναν άνθρωπο με ένα τρακτέρ με δύο βυτία που τα έφερνε στο Καστέλι για να φορτώσει μούστο. Και μετά έφερνε τον μούστο στα Κύθηρα και έπαιρναν τα γεροντάκια για να έχουν το κρασάκι τους. Συχνά τον περιμέναμε για να τον εξυπηρετήσουμε. Και κάποια στιγμή έγινε μια παρεξήγηση στο καράβι και το θέμα έφτασε μέχρι τα γραφεία. Ρωτήθηκα από τον Μηνά το Σταθάκη και του εξήγησα ότι καθυστέρησα την αναχώρηση του πλοίου για να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο να φέρει και το δεύτερο βυτίο με τα μούστο. Του τόνισα ότι για μένα το βαπόρι έκανε άγονη γραμμή και το να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο που κουβαλούσε το μούστο ήταν μια κοινωνική παροχή για το νησί». Και ο Μηνάς ο Σταθάκης μου τόνισε «Είσαι λεβέντης και έτσι θέλω να κάνεις. Εμείς θα κάνουμε άγονη γραμμή και θα προσφέρουμε». Αυτές ήταν οι αρχές του Μηνά του Σταθάκη. 
ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ
Ο Μηνάς ο Σταθάκης ήταν δεινός ψαράς. Τον παίρναμε συχνά μαζί μας στις Κυκλάδες τα Σαββατοκύριακα. Και αυτός πολλές φορές πήγαινε να ψαρέψει με το καΐκι του πράκτορα. Και, ειδικά τον Μάϊο και τον Ιούνιο έπιανε πάρα πολλές μένουλες. Ήταν τόσο δεινός, αλλά και τόσο τυχερός ψαράς που οι ποσότητες των ψαριών που έπιανε ήταν πολύ μεγάλες, ακόμα και 15 τελάρα με ψάρια. Και όταν επιστρέφαμε στον Πειραιά, όλα τα μέλη του πληρώματος περνούσαν από τη σκάλα και αυτός τους γέμιζε μια σακούλα με δυο-τρία κιλά μένουλες. Και επειδή οι μένουλες ήταν πολλές και περίσσευαν, έρχονταν και οι λιμενικοί, οι ταξιτζήδες και διάφοροι του λιμανιού και έπαιρναν και αυτοί με τη σειρά τους μένουλες. Και στα γραφεία της εταιρείας στο Μέγαρο Τυπάλδου, συχνά τον έβλεπε κανείς να μπαλώνει δίχτυα. 
«Κάθε Κυριακή στο δρομολόγιο της επιστροφής για Πειραιά με το «Ιόνιον» γινόταν μάχη για το ποιο φορτηγό θα πρωτομπεί στο καράβι, αλλά και με ποιον τρόπο θα μπει. Από τη Μήλο είχαμε τότε πολλά φορτηγά, καθώς οι Βαμβακάρηδες είχαν, ήδη, αγοράσει αρκετά μεγάλα φορτηγά. Στη Σίφνο θυμάμαι το Μάμιδα και τον Αγγελά.  Το «Ιόνιον» έπαιρνε 12 φορτηγά και 40 αυτοκίνητα, ή 85 αυτοκίνητα αν έπαιρνε μόνο αυτοκίνητα. Και με την εταιρεία του καπετάν-Κώστα του Βεντούρη υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός, αλλά ποτέ δεν φτάναμε στα άκρα.  Το «Κίμωλος» ήταν και αυτό ένα θαυμάσιο βαπόρι. Όμως, η αγάπη της γραμμής ήταν το «Ιόνιον». Τους πολλούς και καλούς πελάτες τους είχε το «Ιόνιον». Ο κόσμος το ένιωθε σαν το σπίτι του. Και η χαρά των μικρών παιδιών ήταν να έρθουν στη γέφυρα και να σφυρίξουν.  Η σφυρίχτρα του ήταν η πιο γλυκιά σφυρίχτρα. Και δεν θα ξεχάσω ποτέ τη βεράντα του πλοίου με το ξύλινο κατάστρωμα. Και η ταχύτητα του πλοίου ήταν αρκετά καλή για την εποχή. Ειδικά μετά τη δεξαμενή, πιάναμε άνετα τα 17 μίλια».
ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ
Και φθάνουμε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή τον Οκτώβριο του 1992 όταν το «Ιόνιον» προσάραξε στη Γραμβούσα με πλοίαρχο τον καπετάν-Ανδρέα Μπενάκη:
 «Ένα πρωϊνό του Οκτωβρίου βρισκόμουν στο Γύθειο με το «Μάρθα». Με φωνάζει ο πράκτορας, ο Θόδωρος ο Ροζάκης, και μου λέει ότι με θέλει ο Μηνάς ο Σταθάκης. Τον παίρνω τηλέφωνο και μου λέει «Βασίλη, βοήθα με. Το «Ιόνιον» είναι σκαρωμένο στη Γραμβούσα. Θέλω να πας να μου το ξεφορτώσεις με το «Μάρθα». Του απάντησα ότι εγώ ήμουν πανέτοιμος και το  μόνο που ζήτησα ήταν να συνεννοηθεί πρώτα με την εταιρεία». 
ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ
«Πράγματι, πήρα ένα σήμα από το λιμεναρχείο για να πάμε να πάρουμε τα οχήματα από το «Ιόνιον». Το σήμα όριζε ότι το όλο operation θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη των δύο πλοιάρχων. Και, συνιστούσε μόνο να γίνει η επιχείρηση με καλές καιρικές συνθήκες. Πράγματι, πήγαμε, ρίξαμε τον καταπέλτη στον καταπέλτη του «Ιόνιον» και πήραμε όλα τα οχήματα από το «Ιόνιον» και μαζί με αυτά και μία μπουλντόζα 70 τόνων. Και πήγαμε στη Νεάπολη και αποβιβάσαμε τα αυτοκίνητα. Το πλοίο έμεινε σκαρωμένο στη Γραμβούσα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 1992, ανήμερα του Αγίου Νικολάου. Την ημέρα εκείνη έφυγε από τον κόσμο ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας και την ίδια ημέρα εχάθηκε και το «Ιόνιον» από την επιφάνεια της θάλασσας. Εβυθίσθη την ημέρα εκείνη. Μέχρι την ημέρα εκείνη φαινόταν το κατάρτι του. Και στους δύο μήνες που μεσολάβησαν το πλοίο έγερνε ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνούσε, μέχρι που χάθηκε οριστικά».
Όταν ο ίδιος αντίκρυσε το «Ιόνιον» σκαρωμένο πάνω στο βράχο ένιωσε πολύ άσχημα, δύσκολα συναισθήματα, μιας και στο πλοίο αυτό μεγάλωσαν και τα τρία του παιδιά. Και δεν θα ήθελε ποτέ να έχει την τύχη να αναλάβει ο ίδιος αυτή τη μεταφορά των οχημάτων από το αγαπημένο του πλοίο. Όμως, έπρεπε να το κάνει για να τιμήσει αυτή τη λαμαρίνα που ήταν εκεί και πάλευε με τα κύματα να βυθιστεί.
Ο καπετάν-Βασίλης ταξίδεψε σε μια άλλη εποχή, ολότελα διαφορετική από τη δική μας.
Ταξίδευαν τότε άνθρωποι που δεν είχαν οικονομική άνεση. Και όταν βρισκόμασταν με απαγορευτικό για μία και δύο ημέρες, οι άνθρωποι δεν είχαν την άνεση να πάνε να φάνε σε εστιατόριο. Και τότε έλεγα στον Μηνά το Σταθάκη να τους ετοιμάσουμε μία μακαρονάδα και αυτός φυσικά αμέσως συμφωνούσε. Και τους δίναμε και κρεβάτι. 
«Μια φορά πηγαίναμε στην Κίμωλο με το «Ιόνιον» με σορόκο 7-8 μποφώρ. Το πλοίο δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει στην Κίμωλο, καθώς το κύμα σκέπαζε για τα καλά το μόλο. Η μόνη επιβάτις για το νησί ήταν μια γιαγιά. Μόλις βάλαμε ρότα για τη Μήλο, η γιαγιά ανέβηκε στη γέφυρα για να διαμαρτυρηθεί για τη μη προσέγγιση στο νησί. Της είπα ότι θα πάμε στη Μήλο, θα της δώσουμε κρεβάτι σε μια καμπίνα και θα φάει στο καράβι και το πρωΐ που θα είναι σπασμένος ο καιρός θα την αφήσουμε στην Κίμωλο.  Η γιαγιά τότε μου λέει ότι δεν της αρέσει το φαΐ του καραβιού και προτιμά να φάει έξω». Και τότε ο καπετάν-Βασίλης έβγαλε και της έδωσε εκατό δραχμές και η γιαγιά τα πήρε.
ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ
«Με το «Ιόνιον» πρόλαβα την Κίμωλο χωρίς μόλο και η αποβίβαση γινόταν με λάντζες. Το ίδιο γινόταν και στα Αντικύθηρα και στην Ελαφόνησσο, αποβίβαση με λάντζες. Στο Κυπαρίσσι είχαν, αρχικά, μια βουλιαγμένη μαούνα και την είχαν κάνει μόλο με τσιμέντο. Αργότερα έκαναν κανονικό λιμάνι στο χωριό και πηγαίναμε εκεί και το «Θησεύς». Με το «Θησεύς» πιάσαμε κάποιες φορές και στον Γέρακα, αλλά όσο περνούσαν τα χρόνια οι επιβάτες για τα λιμάνια αυτά μειώνονταν και σιγά-σιγά τα λιμάνια κόπηκαν από το δρομολόγιο.
Όταν πρωτοπήγα στο «Ιόνιον» υπήρχε ακόμα η άγονος γραμμή του Πόρτο-Κάγιου, κάτω από το Γύθειο. Ήταν το τελευταίο ταξίδι που γινόταν εκεί. Κει μπήκαμε και στο Πόρτο-Κάγιο, όπου η αποβίβαση γινόταν με βάρκες.
Στα Αντικύθηρα είχαμε πολλά προβλήματα και χάναμε προσεγγίσεις, ειδικά όταν η αποβίβαση γινόταν ακόμα με βάρκες. Οι άνθρωποι αυτοί περίμεναν να τους πάμε αλεύρι, φάρμακα. Μια γερόντισσα στα Αντικύθηρα ζύμωνε και περίμενε να της πάμε το αλεύρι από την Κρήτη για να ζυμώσει. Και κάποια φορά κάναμε 10 μέρες να πιάσουμε και η γιαγιά περίμενε το αλεύρι για να κάνει ψωμί»
Αυτό είναι το «Ιόνιον» και αυτός είναι ο κόσμος της παλιάς ακτοπλοΐας.
Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης μας τον περιέγραψε με τρόπο γλαφυρό.
Ως KAIPOUTHEOS.GR αφιερώνουμε το μικρό αυτό αφιέρωμα στη μνήμη του καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, του Μηνά Σταθάκη,του Βασίλη Μανούσου, του Παναγιώτη Πασσάκου, του Γιάννη του Βασσάλου και όλων όσων ταξίδεψαν με τα πλοία με το «ΣΜ» και έχουν φύγει για να συναντήσουν το «ΙΟΝΙΟΝ» και το «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» σε πιο γαλήνιες και ήρεμες θάλασσες. 
ΠΗΓΗ .kaipoutheos.gr
 

Γράψε- σβήσε για τις Εκκλησίες την Μ. Εβδομάδα – Σε αναβρασμό κυβέρνηση -Ι.Σύνοδος και πιστοί



Γράψε- σβήσε για τις Εκκλησίες την Μ. Εβδομάδα – Σε αναβρασμό κυβέρνηση -Ι.Σύνοδος και πιστοί
Του Γιάννη Παπανικολάου
–ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣΣύγχυση επικρατεί όσον αφορά τις Εκκλησίες και τη δυνατότητα των πιστών να προσκυνήσουν ή να προσευχηθούν ατομικά τη Μεγάλη Εβδομάδα και ιδιαίτερα τη Μεγάλη Παρασκευή μετά το… γράψε σβήσε πολιτείας και Εκκλησίας.Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξετάζει ακόμα το ωράριο των Ιερών Ναών την Μ. Εβδομάδα.
Φτάσαμε να διαπραγματεύομαστε εάν τελικά έχουμε ακόμα και το δικαίωμα ατομικής προσευχής!!!
Ενώ το πρωϊ στο MEGA o εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, μητροπολίτης Ιερόθεος είχε κάνει δηλώσεις ότι οι εκκλησίες θα παραμείνουν ανοικτές για ορισμένες ώρες, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επανήλθε και με νέες διευκρινίσεις .
«Η συγκεκριμένη εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου είχε την έννοια να αποτρέψει τους χριστιανούς να προσέλθουν στους ιερούς ναούς, δεδομένου ότι η Εκκλησία αντιλαμβάνεται πως από τον συνωστισμό προκαλείται κίνδυνος διασποράς του ιού», δήλωσε διευκρινιστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ως εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου Τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος ο μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, αναφερόμενος στην εγκύκλιο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία αναφέρει ότι οι ναοί θα είναι ανοικτοί 11.00-13.00 τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος και 13.00-17.00 τη Μεγάλη Παρασκευή, δύο (2) ώρες μετά την απόλυση των Ιερών Ακολουθιών.
«Πέρα, απ’ όσα αναφέρουν οι αποφάσεις της Πολιτείας, η Ιερά Σύνοδος προτρέπει όλους τους πιστούς να κατανοήσουν ότι τη φετινή Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση, κατ’ άκραν εκκλησιαστική οικονομία και επειδή οφείλουμε όλοι να συνειδητοποιήσουμε την κρισιμότητα των καιρών, οφείλουμε να παραμείνουμε στο σπίτι, προσηλωμένοι στην κατ᾿ οίκον προσευχή», τόνισε σήμερα ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος, εκπρόσωπος Τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος, σε πρωινές ενημερωτικές εκπομπές τηλεοπτικών σταθμών.
Μάλιστα και ειδικότερα για την εγκύκλιο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία αναφέρει ότι οι ναοί θα είναι ανοικτοί 11.00-13.00 τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος και 13.00-17.00 τη Μεγάλη Παρασκευή, δύο (2) ώρες μετά την απόλυση των Ιερών Ακολουθιών, επισήμανε ότι «αυτό είναι ένα καθαρά περιοριστικό μέτρο που συνδέεται αποκλειστικά με την παράγραφο 6 της διυπουργικής απόφασης: “ Επιτρέπεται η συνέχιση των διοικητικών λειτουργιών των χώρων θρησκευτικής λατρείας” και αφορά μόνο τους ιερείς και το αναγκαίο προσωπικό των Ιερών Ναών»

.
Αναλυτικότερα, το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου που εξεδόθη έχει ως εξής:

Την Πέμπτη 9 Απριλίου εέ ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ως εκπρόσωπος τύπου της Εκκλησίας της Ελλάδος για τα θέματα της πανδημίας του κορoνοϊού απάντησε στις ερωτήσεις δημοσιογράφων για πρωινές ενημερωτικές εκπομπές του ANT1, του MEGA κλπ, σχετικά με την εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου που έστειλε στους σεβασμιότατους μητροπολίτες.
Τα βασικά σημεία των παρεμβάσεων του σεβασμιότατου ήταν:
1. Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος απέστειλε στους μητροπολίτες την από 7-4-2020 εγκύκλιό της με την οποία τους διαβίβαζε την νέα διυπουργική απόφαση της 6-4-2020 και τους παρακαλεί για την εφαρμογή όσων προβλέπονταν σε αυτή και του μέτρου για το «κεκλεισμένων των θυρών». Η εγκύκλιος απευθυνόταν προς τους μητροπολίτες και όχι προς τον λαό για να τον προσκαλεί σε συγκέντρωση.
2. Η εγκύκλιος αυτή κοινοποιήθηκε στους τρεις υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Προστασίας του Πολίτη προς ενημέρωσή τους.
3. ‘Αλλωστε, ήδη ισχύει η απαγόρευση μετακίνησης των πολιτών, και επιτρέπεται μόνον κατόπιν σχετικής αδείας.
Επί πλέον και εξ αφορμής διαφόρων σχολίων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο, ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, ως εκπρόσωπος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και σε συνεννόηση με τον μακαριότατο πρόεδρο αυτής, διευκρινίζει τα παρακάτω:

Η δυνατότητα ατομικής προσευχής καταργήθηκε με την ΚΥΑ των υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών Δ1α/Γ.Π οικ 20036/ 22-3-2020 (ΦΕΚ B΄ 986), καθώς δεν προβλεπόταν ως αυτοτελής λόγος μετακίνησης και γι᾿ αυτό δεν περιελήφθη στην ΚΥΑ των υπουργών Παιδείας και Υγείας Αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 23093/6-4-2020 (ΦΕΚ Β΄ 1178).
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος από την αρχή το αντιλήφθηκε αυτό και γι᾿ αυτό ζήτησε με έγγραφό της να προβλεφθεί και η ατομική προσευχή στους λόγους μετακινήσεων των πολιτών, τηρώντας ταυτόχρονα την απόφαση της Πολιτείας, η οποία δεν έκανε δεκτό το αίτημα.
Υπό τις παρούσες συνθήκες, η Ιερά Σύνοδος δεν προτρέπει κανέναν πιστό να έλθει στην εκκλησία. Οι εκκλησίες δεν είναι ανοιχτές για τους πιστούς κι αυτό είναι το νόημα της «κεκλεισμένων των θυρών» τελέσεως των Ιερών Ακολουθιών.

Η υπ᾿ αριθ. 3018/7.4.2020 Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου απευθύνεται προς τους Μητροπολίτες και όχι τους πιστούς και κατά συνέπεια δεν είναι έγγραφο προτρεπτικό για προσέλευση στην Εκκλησία, αφού μάλιστα η Ιερά Σύνοδος δεν δύναται να “νομοθετήσει” αντίθετα προς όσα προβλέπουν οι αποφάσεις της Πολιτείας.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι οι ναοί θα είναι ανοικτοί 11.00-13.00 τις Ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος και 13.00-17.00 την Μεγάλη Παρασκευή, δύο (2) ώρες μετά την απόλυση των Ιερών Ακολουθιών. Αυτό είναι ένα καθαρά περιοριστικό μέτρο που συνδέεται αποκλειστικά με την παράγραφο 6 της Διϋπουργικής αποφάσεως: «Επιτρέπεται η συνέχιση των διοικητικών λειτουργιών των χώρων θρησκευτικής λατρείας» και αφορά μόνο τους Ιερείς και το αναγκαίο προσωπικό των ιερών ναών.

Πέρα, όμως, απ’ όσα αναφέρουν οι αποφάσεις της Πολιτείας, η Ιερά Σύνοδος προτρέπει όλους τους πιστούς να κατανοήσουν ότι την φετινή Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση, κατ᾿ άκραν εκκλησιαστική οικονομία και επειδή οφείλουμε όλοι να συνειδητοποιήσουμε την κρισιμότητα των καιρών, οφείλουμε να παραμείνουμε στο σπίτι, προσηλωμένοι στην κατ᾿ οίκον προσευχή».

ΣΤΟ MEGA ΑΛΛΑ ΕΛΕΓΧΘΗΣΑΝ….
https://www.megatv.com/r.asp?pubid=38569122
Πέτσας: “Σε επικοινωνία για το ωράριο στις Εκκλησίες”

ΚΥΜΑ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ
«Στοπ» στην πρωτοβουλία που πήραν δήμοι ανά την Ελλάδα για την κατ’ οίκον παράδοση του Αγίου Φωτός έβαλε ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Χαρδαλιάς προκαλώντας σφοδρό κύμα αντιδράσεων στους πιστούς .
Αποτελεί αντιχριαστιανική κίνηση η πρωτοβουλία αυτή. Ελεος !!!
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απέτυχε παταγωδώς να διαχειριστεί το όλο ζήτημα.
Δικαιώματα έχουν και οι Χριστιανοί κ. κ. της κυβέρνησης !
Στις δηλώσεις του κατά την ενημέρωση σχετικά με την πορεία του κορονοϊού στη χώρα μας ανέφερε ότι θα απαγορεύσει την μεταφορά του Αγίου Φωτός στα σπίτια των πιστών.
Όπως ανέφερε ο κ. Χαρδαλιάς κάτι τέτοιο θα σήμαινε πως οι δρόμοι θα γέμιζαν με εργαζομένους των δήμων σε μία προσπάθεια να φτάσει το Άγιο Φως στα σπίτια των πιστών αλλά παράλληλα αυξάνεται και ο κίνδυνος για διασπορά του ιού.
https://www.vimaorthodoxias.gr/

Προκήρυξη διαγωνισμού υπηρεσίας «Παρακολούθηση και λειτουργία ΕΕΛ Καψαλίου 2020»


Προκήρυξη  συνοπτικού διαγωνισμού με σφραγισμένες προσφορές και κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά αποκλειστικά βάσει τιμής, για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης της υπηρεσίας «Παρακολούθηση και λειτουργία ΕΕΛ Καψαλίου 2020» προϋπολογισμού : 49.848,00 € συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%
Δείτε αναλυτικές πληροφορίες στο επισυναπτόμενο έγγραφο.
 kythira.gr

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΚΥΘΗΡΩΝ .ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


Δωρεά Μασκών από τον κ. Κώστα Κατσαφάδο στο Τζάνειο Νοσοκομείο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
O Κώστας Κατσαφάδος Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων, στηρίζοντας με πράξεις την μάχη που δίνουν  οι άνθρωποι που υπηρετούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας επισκέφθηκε το Τζάνειο νοσοκομείο και παρέδωσε απλές χειρουργικές μάσκες όπως και μάσκες τύπου FFP2 υψηλής ασφάλειες για την  προστασία του ιατρικού, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού του νοσοκομείου.
 
Σε δήλωσή του ο κ. Κώστας Κατσαφάδος τόνισε: "Πιστεύω ότι το καλύτερο πασχαλινό δώρο που μπορούμε να κάνουμε σε αυτούς τους ανθρώπους που δίνουν καθημερινά τη μεγάλη μάχη για όλους εμάς, είναι να αισθάνονται ότι στηρίζουμε και αναγνωρίζουμε με κάθε τρόπο τον δικό τους αγώνα. Παραδώσαμε σήμερα αυτές τις μάσκες στηρίζοντας και υλικά τους δικούς μας ήρωες και τους ευχηθήκαμε καλή δύναμη".



Κώστας Κατσαφάδος 
Βουλευτής ΝΔ Ά Πειραιώς & Νήσων 

 

Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ: ¨ΕΝΑΡΞΗ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΤΙΣ 15 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΙΞΗ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020΄


Χωρίς Άγιο Φως φέτος το Πάσχα - Η κυβέρνηση βάζει «φρένο» στο... ντελίβερι


Φρένο στο.... ντελίβερι του Αγίου Φωτός, που έχουν ανακοινώσει ήδη πολλοί δήμοι, βάζει η κυβέρνηση καθώς όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων στο υπουργείο Υγείας.

Όπως τόνισε αυτό «δεν θα το επιτρέψουμε, καθώς ενδεχομένως προκαλέσει μαζική μετακίνηση πολιτών και συνωστισμό». Μάλιστα όπως ανακοίνωσε ήδη βρίσκεται σε συνομιλίες με την ΚΕΔΕ για να δοθεί εντολή στους Δήμους όλης της χώρας, καθώς πολλοί από αυτούς ήδη έχουν... διαφημίσει ντελίβερι Αγίου Φωτός.
Την αρχή έκανε ο Δήμος Ελληνικού - Αργυρούπολης όπου ο δήμαρχος ανακοίνωσε την μεταφορά του Αγίου Φωτός σε κάθε γειτονιά του δήμου, ενώ πριν από λίγο ακολούθησε με ανακοίνωσή του και ο δήμος Αλεξανδρούπολης. Η κυβέρνηση προφανώς και ήθελε να προλάβει και άλλους δήμους οι οποίοι σίγουρα θα ανακοίνωναν αντίστοιχες πρωτοβουλίες.
Επιπλέον, ανακοινώθηκε αυστηροποίηση των μέτρων με μπλόκα από αύριο σε εθνικές οδούς όλης της χώρας με σκοπό να εμποδιστούν ασυνείδητοι πολίτες που θα θελήσουν να μεταβούν στην επαρχεία και να περάσουν τις μέρες του Πάσχα. Το ίδιο θα ισχύσει και σε πλοία καθώς ήδη το λιμενικό κάνει ελέγχους.
Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς, τέλος, ανακοίνωσε διπλασιασμό του προστίμου για άσκοπη μετακίνηση. Πλέον το πρόστιμο θα φτάνει τα 300 ευρώ από τα 150 ευρώ που είναι σήμερα.
ΠΗΓΗ  dikaiologitika.gr

Πάσχα: Ποιοι φοβούνται τα ανοικτά μεγάφωνα στην Θεία Λειτουργία;


Κορονοϊός: Αγγίζει τα όρια του παραλογισμού η απόφαση της κυβέρνησης και της Ιεράς Συνόδου να γίνουν οι λειτουργίες του Πάσχα με κλειστά μικρόφωνα στους Ιερούς Ναούς της χώρας - Αλήθεια ποιον/ποιους εξυπηρετεί αυτή η πρακτική; 
 Ναι είναι αντιληπτό ότι πρέπει να αποφεύγεται ο συνωστισμός πολιτών στις εκκλησίες και στους ιερούς ναούς προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Κανείς δεν λέει το αντίθετο.

Να περνάμε όμως στην άλλη άκρη και να ζητούμε να μην ακούγεται από τα μεγάφωνα των ναών η Θεία Λειτουργία του Πάσχα, αυτό είναι ανήκουστο και δεν έχει καμία απολύτως επιστημονική βάση και αιτιολογία.
Τι σχέση έχει η μετάδοση και η διασπορά του ιού με την από μεγαφώνου Θεία Λειτουργία;
Αφού οι ναοί θα είναι άδειοι, δεν θα υπάρχουν πολίτες.
Άρα ποιον ή ποιους ενοχλεί να ακούγεται το Θείο Δράμα και η Ανάσταση σε όλες τις ενορίες και σε όλες τις γειτονιές;
Για ποιο λόγο η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε σχετική Εγκύκλιο για τον τρόπο τέλεσης των Θείων Λειτουργιών την περίοδο του Πάσχα, δίνοντας οδηγίες προς τους ιερείς και τους εφημέριους των ναών με την οποία απαγορεύει τη χρήση μεγαφώνων;
Με ποιο επιχείρημα; Με ποια επιστημονική δικαιολογία;
Ποιοι είναι αυτοί που αποφασίζουν να «σιγήσουν» τον λόγο του Θεού;
Μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου (που είναι προφανώς απόρροια των μέτρων της κυβέρνησης) αναφέρεται ότι απαγορεύεται η χρήση μεγαφώνων προκειμένου να αποφευχθεί η συγκέντρωση πιστών έξω από τις Εκκλησίες, ενώ διευκρινίζει ότι η περιφορά του Επιταφίου κατά τη Μεγάλη Παρασκευή πρέπει να περιορισθεί αποκλειστικά εντός του Ιερού Ναού.
Επίσης, αναφέρει ότι η τέλεση της Αναστάσεως να γίνει εντός του Ιερού Ναού, στις 12 η ώρα το βράδυ, ενώ προσθέτει ότι η χρήση των καμπάνων των Ιερών Ναών δεν είναι απαραίτητη κατά την έναρξη των ιερών Ακολουθιών, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά την ημέρα της Μεγάλης Παρασκευής οπότε και σημαίνουν πένθιμα και κατά την Ανάσταση, όταν θα ψαλεί το «Χριστός Ανέστη» οπότε και θα σημάνουν χαρμόσυνα και πανηγυρικά. Στην εγκύκλιο τα μέλη της Συνόδου συνιστούν οι Θείες Λειτουργίες να είναι «λιτές και σεμνοπρεπείς».
Αυτά είναι ανήκουστα πράγματα που θυμίζουν άλλες εποχές και πλήττουν βάναυσα το θρησκευτικό συναίσθημα του ελληνικού λαού.
Τα κλειστά μεγάφωνα και η απαγόρευση των καμπανών είναι βάναυση λογοκρισία η οποία στρέφεται πρωτίστως κατά του λόγου του Θεού και κατά των πιστών της Ορθοδοξίας.
Όχι αυτό δεν μπορεί να γίνει αποδεχτό από κανέναν σοβαρό άνθρωπο και πρέπει άμεσα οι Ιεράρχες της Εκκλησίας να πάρουν εδώ και τώρα θέση.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι τέτοιου είδους απαγορεύσεις στρέφονται ξεκάθαρα κατά των συνεκτικών δεσμών του Έθνους και της Ορθοδοξίας και δεν έχουν ουδεμία επιστημονική βάση;
Δεν αντιλαμβάνεται κανείς ότι η απαγόρευση του Λόγου του Θεού δημιουργεί συνθήκες διωγμών που παραπέμπουν σε μεσαιωνικές πρακτικές;
Ανοίξτε τώρα τα μεγάφωνα σε όλες τις ενορίες και σε όλες τις γειτονιές.
Από τον Λόγο του Θεού δεν κινδύνεψε ποτέ κανείς.
ΠΗΓΗ  newsbomb.gr

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣΚατάθεση Αναφοράς για τη συμπερίληψη των Φορτοεκφορτωτών στους ΚΑΔ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ Βουλευτής Α ́ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

Πειραιάς, 08/04/2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  

Αναφορά για την ένταξη της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος στους ΚΑΔ Τη συμπερίληψη των μελών της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, στην λίστα που συνεχώς επικαιροποιείται και προβλέπει τη στήριξη των κλάδων που πλήττονται εν μέσω κορωνοϊού, ζητά από τις ηγεσίες των Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ο Βουλευτής Α' Πειραιώς και Νήσων κ.Νικόλαος Μανωλάκος, καταθέτοντας σήμερα 8/4/20 Αναφορά στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα την «Άμεση λήψη μέτρων για τη στήριξη του κλάδου των φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, που έχει πληγεί λόγω κορωνοϊού».  
Υπογραμμίζοντας ότι η γενικότερη μείωση που σημειώνεται στον κύκλο εργασιών της διακίνησης αγαθών από τα λιμάνια αλλά και στην ξηρά, έχει άμεσo αρνητικό αντίκτυπο στους επαγγελματίες του κλάδου των λιμενεργατών και φορτοεκφορτωτών, ο κ.Μανωλάκος ζητά την άμεση λήψη μέτρων στήριξης, προς ανακούφιση των πληγέντων και εξίσωση αυτών, με την πλειοψηφία των κοινωνικών ομάδων και επαγγελματιών, που έχουν τεθεί υπό προστατευτικό καθεστώς.  

Ακολουθεί το κείμενο της Αναφοράς: Κύριε Υπουργέ,Καταθέτω υπόψιν σας σχετική επιστολή της Ομοσπονδίας Φορτοεκφορτωτών Ελλάδος, με την οποία ζητούν άμεσα την λήψη μέτρων προς την κατεύθυνση της στήριξης του κλάδου τους που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού. 
Όπως γνωρίζετε, το εισόδημα των φορτοεκφορτωτών διαμορφώνεται ανάλογα με το ύψος της διακίνησης των αγαθών, που αυτό το διάστημα έχει θιγεί ανεπανόρθωτα και τείνει να μηδενιστεί, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.  
Ως εκ τούτου, θα παρακαλούσα να δείτε το θέμα με την απαιτούμενη ευαισθησία, για να συμπεριληφθούν στις ομάδες εκείνες που θα λάβουν σχετική στήριξη, για να καταφέρει ο κλάδος και οι οικογένειες αυτών να επιβιώσουν. 
Ο Αναφέρων Βουλευτής,Νικόλαος Μανωλάκος, Βουλευτής Α ́ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Έχεις αδυναμία μετακίνησης για την προμήθεια φαρμάκων και τροφίμων; Ενημέρωσέ μας!



Ο Δήμος Μονεμβασίας στέκεται δίπλα στους ηλικιωμένους και τις ηλικιωμένες κατοίκους αλλά και στο σύνολο των κατοίκων που αντιμετωπίζουν το όποιο πρόβλημα μετακίνησης για την τροφοδοσία τους με τα απαραίτητα.
Στελεχώνοντας και επεκτείνοντας τη δομή “Βοήθεια στο Σπίτι” η υπηρεσία Πρόνοιας του Δήμου Μονεμβασίας προσφέρει ΑΜΕΣΗ επικοινωνία με δύο τρόπους με σκοπό την καταγραφή των αιτημάτων:
  1. Όλο το 24ωρο μέσω των ηλεκτρονικών φορμών που ακολουθούν για κάθε Δημοτική Ενότητα
  2. Με ένα απλό τηλεφώνημα 8:00 – 14:00 καθημερινά, καλώντας τον τηλεφωνικό αριθμό 2732-360-550 
Έχετε αδυναμία μετακίνησης; Υπάλληλοι του Δήμου Μονεμβασίας καταγράφουν τα αιτήματά σας.
Επικοινωνήστε με τούς ακόλουθους τρόπους και οι ανάγκες σας σε προμήθεια φαρμάκων ή τροφίμων θα εξυπηρετηθούν από εμάς.
Μένουμε σπίτι!
  • Συμπλήρωσε τη φόρμα
Ενότητα Ασωπού
Ενότητα Βοιών 
Ενότητα Ζάρακα
Ενότητα Μολάων
Ενότητα Μονεμβασίας

  • η απλά τηλεφώνησε στο 2732-360-550 8:00 – 14:00 καθημερινά


* ο μηχανισμός καταγραφής και δρομολόγησης των αιτημάτων, σχεδιάστηκε από το τμήμα Πρόνοιας και υλοποιήθηκε από το τμήμα Τεχνολογίας του Δήμου Μονεμβασίας

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Προκήρυξη συνοπτικού διαγωνισμού επιλογής αναδόχου έργου “Αναβάθμιση-εκσυγχρονισμός γηπέδου καλαθοσφαίρισης Βιαραδίκων”


O ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ προκηρύσσει συνοπτικό διαγωνισμό επιλογής αναδόχου με ενιαίο ποσοστό έκπτωσης για την κατασκευή του έργου «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ-ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΓΗΠΕΔΟΥ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΒΙΑΡΑΔΙΚΩΝ», με προϋπολογισμό 60.000,00 €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.
Αντικείμενο του έργου είναι οι εκσκαφές για διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, επίστρωση γηπέδου μπάσκετ με χυτό συνθετικό τάπητα (ταρτάν), ασφαλτικές στρώσεις μεταβλητού πάχους για διαμόρφωση κλίσεων του γηπέδου, κατασκευή λωρίδας από ελαφρώς οπλισμένο σκυρόδεμα κατηγορίας C16/20 για εγκιβωτισμό του συνθετικού τάπητα (ταρτάν), κατασκευή τοιχίων περιμετρικά περιβάλλοντος χώρου, για κατασκευή αναβαθμού και κατασκευή αλτάνας, αρμολογήματα ακατεργάστων όψεων σε υπάρχουσες λιθοδομές, περίφραξη χώρου εγκαταστάσεων ΔΕΗ με σιδηροσωλήνες γαλβανιζέ πάχους 1½ ins και συρματόπλεγμα ρομβοειδές ύψους δύο (2) μέτρων, τοποθέτηση σωλήνων PVC περιμετρικά του γηπέδου, κατασκευή επίσκεψης και έλξης καλωδίων.
Το έργο συντίθεται από την ακόλουθη κατηγορία εργασιών οικοδομικών , με προϋπολογισμό 60.000,00 € (δαπάνη εργασιών, Γ.Ε. και Ο.Ε., απρόβλεπτα και αναθεώρηση).
Ως κριτήριο ανάθεσης για το εν λόγω έργο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του Ν.4412/2016 περί συνοπτικού διαγωνισμού για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων, λαμβάνεται η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, όπως ειδικότερα ορίζεται στο άρθρο 125 του παραπάνω νόμου.

Δείτε αναλυτικές πληροφορίες στο επισυναπτόμενο έγγραφο.