Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΤΟ ΠΡΩΙ

 

Τα νέα μέτρα και οι αλλαγές μετά το διάγγελμα Μητσοτάκη που θα ισχύσουν από την Τρίτη το πρωί και για 1 ολόκληρο μήνα
Από 4 ζώνες οι νομοί της χώρας χωρίζονται σε 2.
Ζώνη επιτήρησης και Ζώνη Κινδύνου
Τα Κύθηρα κίτρινο  και η Λακωνία κίτρινο είναι στην ζώνη επιτήρησης (1)
Αναλυτικά
ΖΩΝΗ 1 - ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ
Στην πρώτη ζώνη εντάσσονται όλοι οι νομοί που μέχρι τώρα παρουσίαζαν σχετικά λίγα κρούσματα. Αυτοί, δηλαδή, που μέχρι σήμερα είναι στο ΠΡΑΣΙΝΟ και το ΚΙΤΡΙΝΟ. Σε αυτές τις περιοχές θα ισχύουν τα γνωστά μέτρα, κάποια από τα οποία διευρύνονται. Ειδικότερα τα νέα μέτρα σε αυτές τις περιοχές είναι τα εξής:
1. Χρήση μάσκας παντού, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.
2. Περιορισμός της κυκλοφορίας από τις 12 το βράδυ έως τις 5 το πρωί.
3. Εφαρμογή τηλε-εργασίας 50% σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα
4. πλήρης τηλε-εκπαίδευση στα πανεπιστήμια.
5. Όχι συναθροίσεις
 
ΖΩΝΗ 2 – ΑΥΞΗΜΕΝΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ
Στη ζώνη αυξημένου κινδύνου εντάσσονται οι περιοχές που μέχρι σήμερα βρίσκονται όχι μόνο στο ΚΟΚΚΙΝΟ, αλλά και στο ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ. Δηλαδή, όλη η Βόρεια Ελλάδα αλλά και η Αττική, από την επόμενη εβδομάδα.
Σε αυτές τις περιοχές εκτός από τα μέτρα που ήδη ισχύουν, θα προστεθούν και οι εξής:
Ειδικά εκεί, στις προηγούμενες ρυθμίσεις, προστίθενται και οι ακόλουθες:
1. Αναστέλλεται η λειτουργία όλων των χώρων εστίασης, πλην της κατ’ οίκον διανομής φαγητού και της παραλαβής απ’ το κατάστημα.
2. Αναστέλλεται η λειτουργία των χώρων ψυχαγωγίας, πολιτισμού και άθλησης: Μπαρ, καφέ, κινηματογράφοι, μουσεία και θέατρα όπως και κλειστά γυμναστήρια.
3. Σε αντίθεση με την άνοιξη, ωστόσο, δεν απαγορεύονται οι μετακινήσεις εκτός νομού.
Ελεύθερη κυκλοφορία, ανοικτά σχολεία και καταστήματα.
και στις δύο ζώνες θα υπάρχει ελεύθερη μετακίνηση χωρίς αποστολή SMS ενώ θα παραμένουν ανοικτά σχολεία και καταστήματα.
Το νέο πακέτο οικονομικών μέτρων θα περιλαμβάνει αποζημιώσεις, δάνεια, απαλλαγές και διευκολύνσεις που θα πλησιάσουν το 1,5 δις ευρώ

 

Διάγγελμα Μητσοτάκη: Αυτά είναι τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός


 

 Διάγγελμα Μητσοτάκη - Νέα μέτρα: «Ύστερα από μία μακρά περίοδο σταθερότητας, τα κρούσματα αυξάνονται εκθετικά και στη χώρα μας. Και οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι, σύντομα, η νέα επέλαση της πανδημίας θα κλονίσει τις αντοχές του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Δοκιμάζοντας όχι μόνο ασθενείς, αλλά και τους γιατρούς και τους νοσηλευτές μας», ανέφερε ο πρωθυπουργός στο μήνυμά του.

 

 «Είναι, λοιπόν, η ώρα των πολιτικών αποφάσεων. Και γι’ αυτές θα σας μιλήσω, θέλοντας και πάλι να προλάβουμε τα χειρότερα, που ήδη απλώνονται σε όλη την Ευρώπη. Μόλις προχθές άλλωστε, στο έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, διαπιστώσαμε πόσο δύσκολη είναι η διαχείριση του δεύτερου κύματος του Cοvid-19, καθώς παντού ο εφιάλτης έχει επιστρέψει δριμύτερος», πρόσθεσε.

 

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα παρακάτω μέτρα:

Από την Τρίτη το πρωί και για ένα μήνα τίθεται σε ισχύ ένα πρόγραμμα βάσει του οποίου η επικράτεια χωρίζεται, πλέον, σε δύο ζώνες αντί για τέσσερις: Επιτήρησης και Αυξημένου Κινδύνου.

Στην πρώτη εντάσσονται όλοι οι νομοί που μέχρι τώρα παρουσίαζαν σχετικά λίγα κρούσματα, αυτοί δηλαδή που μέχρι σήμερα είναι στο «πράσινο» και το «κίτρινο». Εκεί θα ισχύουν τα γνωστά μέτρα, κάποια από τα οποία διευρύνονται. Και είναι τα εξής:

Χρήση μάσκας παντού, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους.

Περιορισμός της κυκλοφορίας από τις 12:00 το βράδυ έως τις 5:00 το πρωί.

Εφαρμογή τηλε-εργασίας 50% σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Και πλήρης τηλε-εκπαίδευση στα πανεπιστήμια.

Όχι συναθροίσεις. Και, βέβαια, πάντα αποστάσεις και προσωπική υγιεινή.

Στη ζώνη Αυξημένου Κινδύνου εντάσσονται οι περιοχές που μέχρι σήμερα βρίσκονται όχι μόνο στο «κόκκινο», αλλά και στο «πορτοκαλί». Δηλαδή όλη η Βόρεια Ελλάδα αλλά και η Αττική, από την επόμενη εβδομάδα.

Ειδικά εκεί, στις προηγούμενες ρυθμίσεις προστίθενται και οι ακόλουθες:

Αναστέλλεται η λειτουργία όλων των χώρων εστίασης, πλην της κατ’ οίκον διανομής φαγητού και της παραλαβής από το κατάστημα.

Το ίδιο θα ισχύει και για τους χώρους ψυχαγωγίας, πολιτισμού και άθλησης: Μπαρ, καφέ, κινηματογράφοι, μουσεία και θέατρα, όπως και κλειστά γυμναστήρια. Σε αντίθεση με την άνοιξη, ωστόσο, δεν απαγορεύονται οι μετακινήσεις εκτός νομού.

Με άλλα λόγια, οι νέοι κανόνες, που θα ισχύσουν από τις 6:00 το πρωί της Τρίτης, επικεντρώνονται στις δύο εστίες που, διαπιστωμένα, ευνοούν τη μετάδοση του ιού: Στη διασκέδαση και την κινητικότητα των πολιτών. Ενώ διατηρούν σε ολόκληρη την επικράτεια τη λειτουργία της βιομηχανίας, του λιανεμπορίου και των σχολείων. Και παραμένουν ανοιχτές υπηρεσίες, όπως τα ξενοδοχεία και τα κομμωτήρια. Γιατί εκεί τα στοιχεία δείχνουν ότι το πρόβλημα ελέγχεται.

Πρόκειται για μία αναγκαία προσαρμογή της άμυνάς μας, καθώς η επίθεση του ιού εκδηλώνεται κατά κύματα. Και εμείς οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε εγκαίρως. Σε σύγκριση με την πρώτη φάση, τώρα η κυκλοφορία είναι ελεύθερη, χωρίς την ανάγκη αποστολής μηνυμάτων. Τα καταστήματα λιανικής παραμένουν ανοιχτά, η παραγωγή συνεχίζεται απρόσκοπτα και τα σχολεία λειτουργούν κανονικά.

Για να το πω διαφορετικά, δεν μιλάμε για συνολικό «πάγωμα» της καθημερινότητας. Γιατί θα το επαναλάβω: Ένα καθολικό lockdown αποτελεί το ύστατο βήμα, που θα πλήγωνε την οικονομία και την κοινωνία, ναρκοθετώντας παράλληλα την επόμενη μέρα της χώρας σε πολλούς τομείς.

Είναι μέτρα παρεμφερή με αυτά τα οποία θεσμοθέτησαν η Γαλλία και η Γερμανία, αφού όμως χτυπήθηκαν, προηγουμένως, από δεκάδες χιλιάδες κρούσματα. Και εδώ τα εφαρμόζουμε νωρίτερα, επιμένοντας να αντιμετωπίζουμε τον ιό όσο πιο γρήγορα μπορούμε ώστε να έχουμε εμείς, πάντα, την πρωτοβουλία των κινήσεων.

Το ολοκληρωμένο σχέδιό μας για τον Νοέμβριο θα παρουσιαστεί αναλυτικά από τους αρμόδιους Υπουργούς. Και μαζί του, ένα έκτακτο πρόγραμμα στήριξης εργαζόμενων και επιχειρήσεων, που θα δοκιμαστούν από τους νέους περιορισμούς.

Θυμίζω ότι μέχρι σήμερα το κράτος αναπληρώνει τις αμοιβές που χάνονται εξαιτίας της πανδημίας. Συνεχίζει να καλύπτει τις ασφαλιστικές εισφορές όσων χρειάστηκε να απασχοληθούν με μειωμένο ωράριο. Ανέστειλε σχεδόν όλες τις οφειλές. Κι ενίσχυσε τον παραγωγικό ιστό της χώρας με πολλά χρηματοδοτικά εργαλεία.

Το ίδιο θα κάνουμε και τώρα. Η Πολιτεία έχει φροντίσει να διατηρεί αποθέματα, καθώς η κρίση αυτή εκδηλώνεται σε πολλά μέτωπα. Και θα σταθεί και πάλι δίπλα σε όποιους αντιμετωπίσουν προβλήματα τώρα. Με αποζημιώσεις, δάνεια, απαλλαγές και διευκολύνσεις που θα πλησιάσουν το 1,5 δισ.

Γιατί αν η ζωή παραμένει προτεραιότητα, η οικονομία δεν παύει να είναι αυτή που πρέπει να διατηρηθεί ζωντανή για να την υπηρετεί.

Ξέρω ότι τα μέτρα αυτά είναι δύσκολα κυρίως για όσους εργάζονται στην εστίαση, στη διασκέδαση και στον πολιτισμό. Θέλω να ξέρετε ότι, όπως και την περασμένη άνοιξη, θα είμαστε κοντά σας. Κανείς, κανείς δεν θα μείνει απροστάτευτος.

Και, εφόσον τα μέτρα αποδώσουν, θα μπορέσουμε, στις αρχές του Δεκεμβρίου, να ζήσουμε σε ένα ομαλότερο περιβάλλον. Ακόμα πιο ώριμοι και συνειδητοποιημένοι.

Συμπολίτες μου,

Κλείνω όπως άρχισα. Από την πρώτη στιγμή ήθελα να αποφύγω αυτό το μήνυμα. Το απαιτούν, όμως, οι συνθήκες. Οι λέξεις τελειώνουν. Και μαζί τους ελπίζω να τελειώνει και η αμφισβήτηση των πραγματικών δεδομένων.

Σας παρακαλώ, λοιπόν, να αφήσουμε τους επιστήμονες έξω από κάθε αντιπαράθεση. Γιατί αν αμφισβητήσουμε την επάρκειά τους ή, ακόμα χειρότερα, αρχίσουμε να τους κατηγορούμε ότι παίζουν πολιτικά παιχνίδια, τότε πριονίζουμε το κλαδί πάνω στο οποίο καθόμαστε όλοι.

Αν χάσουμε την εμπιστοσύνη μας στους ειδικούς, θα υπακούσουμε πιο εύκολα στα κελεύσματα των εύκολων και απλοϊκών συνθημάτων. Και δεν αναφέρομαι μόνο στους λίγους «ψεκασμένους». Αλλά και σε εκείνους που δικαιολογημένα είναι κουρασμένοι από αυτή την πολύμηνη περιπέτεια.

Η θεμιτή πολιτική κριτική ας περιοριστεί, λοιπόν, στους πολιτικούς. Εξάλλου, πρώτος εγώ αναλαμβάνω την ευθύνη των αποφάσεών μου. Δεν κρύφτηκα στα δύσκολα, δεν θα το κάνω τώρα. Τώρα είναι η ώρα των πράξεων από όλους και από τον καθένα ξεχωριστά.

Η Πολιτεία σήμερα παρουσιάζει το σχέδιό της με στόχο να μείνουμε υγιείς, μέχρι το εμβόλιο να σημάνει το ξημέρωμα μιας νέας, φωτεινής πραγματικότητας. Η στιγμή εκείνη πρέπει να μας βρει όρθιους και ενωμένους. Έτοιμους να ξεπεράσουμε κι αυτή την εθνική δοκιμασία, όπως μόνο εμείς οι Έλληνες ξέρουμε. Το μπορούμε και θα το κάνουμε.

 newsbomb.gr

Λαογραφία: Η Γύρα τής Παναγίας Δέσποινας Καραβά Κυθήρων.

 


Λαογραφία. Η Γύρα τής Παναγίας Δέσποινας Καραβά Κυθήρων.
 
Όλοι οί Χριστιανοί τών Κυθήρων γνωρίζουν γιά τήν Γύρα τής θεοδρόσου μυρσίνης ώραιότητος Παναγίας τής Μυρτιδιωτίσσης. Ελάχιστοι όμως γνωρίζουν γιά την Γύρα τής Πανάγνου καί Παναχράντου ήμών Θεοτόκου Δεσποίνης Καραβά Κυθήρων. 
Από τίς άρχές τού είκοστού αίώνα οί πιστοί τής εύρύτερης περιοχής τού Καραβά Κυθήρων τελούσαν μέ ύπέρμετρη πίστη τό έθιμο τής περιφοράς τής Αγιας είκόνας σέ όλη τήν γεωγραφική περιοχή τού βορειοτερου μέρους τού νησιού. 
Δέκα τέσσερες ήμέρες μετά τό Πάσχα σύμπας ό λαός άπό Ποταμό, Αγία Πελαγία ,Πετρούνι, Γερακάρι, Διακοπουλιάνικα καί ύπόλοιπο Καραβά μετέφεραν έν πομπή καί ύμνων την Αγία είκόνα γιά έσπερινό στόν Αγιο Χαράλαμπο. 
Τήν άλλη ήμέρα Κυριακή μετά τήν θεία λειτουργία ,όλοι οί πιστοί μέ τά γαιδουράκια μέ ψαλμωδίες συνόδευαν τήν είκόνα μέσω Πλατιάς Αμμου ,στό Φανάρι Μουδαρίου όπου τό προσωπικό μετά τήν δέηση προσέφεραν γλυκίσματα στούς πιστούς. Ακολούθως κατέληγε ή πομπή μέ τήν είκόνα τής Παναγίας στόν δισυπόστατο ναό Αγίου Νικολάου καί Αγίου Σάββα όπου γινόταν δέηση καί αργά τό μεσημέρι ,όλοι οί χωριανοί έστρωναν τραπέζι γύρω άπό τό ναό.
 
Μετά συνόδευαν τήν Παναγία μέσα άπό Κρυονέρι καί άργά τό βράδυ έναπόθεταν τήν είκόνα στόν Αγιο Χαράλαμπο. Την 21 ήμέρα εν πομπή ημέρα Σάββατο τήν μετέφεραν στό ναό Παναγίας Δεσποίνης οπου τό άπογευμα έτελείτο ύπερλαμπρος έσπερινός. 
Τήν άλλη ήμέρα Κυριακή 22 ήμέρες μετά τό Πάσχα πανηγύριζε ό ναός καί όλοι οί πιστοί γιόρταζαν ,μέ αρτοκλασία μερίμνη καί δαπάναις τών πιστών Χριστιανών τής Χώρας ,άλλη μία άπόδειξη τής στενής σχέσης, Χωραίτών καί Καραβιτών. 
Μετά τό μοίρασμα τού άρτου, άκολουθούσε τρικούβερτο γλέντι μέ φαγητά καί ντόπια κρασιά, χορούς καί τραγούδια πλήθους πιστών άπό τήν Χώρα μέχρι τόν Καραβά. .Καί μία φωτογραφική πιστοποίηση τών προηγουμένων μέ εύγενική χορηγία τών φωτογραφιών τού κκ Παναγιώτη Σουρή υιού τού παλαιού κοινοτάρχη Καραβά Κυθήρων Εμμανουήλ Σουρή. Καλό Σ/Κ ,ή Παναγία βοήθεια μας!!!
 
ΠΗΓΗ 

Anastasios Pilias


 

Κορονοϊός. Έκτακτη οικονομική στήριξη έως 7000 ευρώ στους αγρότες. Δικαιούχοι και αιτήσεις

 


Κορονοϊός. Έκτακτη οικονομική στήριξη έως 7000 ευρώ στους αγρότες. Δικαιούχοι και αιτήσεις

Ποιοι αγρότες δικαιούνται οικονομική στήριξη έως 7000 ευρώ

 

Αριθμ. 2850 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 4701/23.10.2020
Καθορισμός πλαισίου εφαρμογής του Μέτρου 21 «Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους γεωργούς των τομέων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19».

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Ενισχυόμενο Μέτρο – Σκοπός

1. Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η θέσπιση του θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή, διαχείριση και παρακολούθηση του Μέτρου 21 «Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους γεωργούς των τομέων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2014-2020.

2. Στόχος του Μέτρου είναι η διασφάλιση της συνέχισης της επιχειρηματικής δράσης των γεωργών του τομέα της ελαιοποιήσιμης ελιάς ή/και διπλής κατεύθυνσης, οι οποίοι πλήττονται από την πανδημία COVID-19.

3. Το μέτρο συνεισφέρει στην προτεραιότητα 2: «Ενίσχυση της βιωσιμότητας των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και της ανταγωνιστικότητας όλων των τύπων γεωργίας σε όλες τις περιφέρειες και προώθηση των καινοτόμων γεωργικών τεχνολογιών και της βιώσιμης διαχείρισης των δασών» και ειδικότερα στην Περιοχή Εστίασης 2α: «Βελτίωση της οικονομικής αποδοτικότητας όλων των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και διευκόλυνση της αναδιάρθρωσης και του εκσυγχρονισμού των γεωργικών εκμεταλλεύσεων, ιδίως προκειμένου να αυξηθεί η συμμετοχή και ο προσανατολισμός στην αγορά και η διαφοροποίηση της γεωργίας».

Άρθρο 2
Αρμόδιοι Φορείς

1. Φορέας Διαχείρισης του Μέτρου είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 (ΕΥΔ ΠΑΑ), η οποία έχει και την αρμοδιότητα της συνολικής διαχείρισης και εφαρμογής του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, όπως προβλέπεται στο ν. 4314/2014, καθώς και τον συντονισμό και παρακολούθηση της πιστής εφαρμογής του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΣΔΕ) του ΠΑΑ 2014-2020 και του θεσμικού πλαισίου του Μέτρου.
2. Οργανισμός Πληρωμής του Μέτρου είναι ο Οργα-νισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.).

Άρθρο 3
Εννοιολογικοί Προσδιορισμοί

Για τις ανάγκες της παρούσας απόφασης ισχύουν οι ακόλουθοι εννοιολογικοί προσδιορισμοί:
1. Αιτήσεις
α) Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ): Η αίτηση που υποβάλλει ο δικαιούχος στο πλαίσιο του Κανονισμού (ΕΕ) 1306/2013, αναφέροντας κατά περίπτωση όλα τα στοιχεία της εκμετάλλευσης για τις γεωργικές εκτάσεις για τις οποίες ζητείται στήριξη καθώς και τις μη γεωργικές εκτάσεις.
β) Αίτηση στήριξης-πληρωμής: Η αίτηση που υποβάλλει ο υποψήφιος για την ένταξη στο εν λόγω μέτρο του ΠΑΑ που ταυτόχρονα είναι και αίτηση πληρωμής της ενίσχυσης.

2. Επιλέξιμη έκταση: το σύνολο της επιλέξιμης προσδιορισθείσας έκτασης των αγροτεμαχίων με καλλιέργειες ελιάς ελαιοποιήσιμης ή/και διπλής κατεύθυνσης, που προκύπτει για το έτος χρήσης ΕΑΕ 2019 κατά το κλείσιμο του οικονομικού έτους 2020.

3. Νόμιμη κατοχή: η κατοχής της εκμετάλλευσης σύμφωνα με τα νόμιμα παραστατικά τεκμηρίωσης, που υποβλήθηκαν με την Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης έτους 2019, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σχετική εγκύκλιο υποβολής και είναι διαθέσιμα σε ηλεκτρονική μορφή.

4. Ολοκληρωμένο Σύστημα (ΟΣ): περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία:
α) ηλεκτρονική βάση δεδομένων
β) σύστημα αναγνώρισης αγροτεμαχίων
γ) σύστημα αναγνώρισης και καταγραφής των ζώων
δ) σύστημα προσδιορισμού και καταγραφής των δικαιωμάτων ενίσχυσης
ε) Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης στ) Ολοκληρωμένο Σύστημα Ελέγχου
ζ) ενιαίο σύστημα καταγραφής της ταυτότητας κάθε δικαιούχου ο οποίος υποβάλλει Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης.

5. Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΟΠΣΑΑ) 2014-2020: νοείται το πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπου καταχωρούνται τα δεδομένα που αφορούν στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 20142020, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 61 του ν. 4314/2014.

6. Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ): νοείται το επί μέρους πληροφοριακό σύστημα που λειτουργεί με άμεση σύνδεση με το ΟΣ και ενδεχομένως με άλλες βάσεις δεδομένων και μέσω διεπαφών με το ΟΠΣΑΑ, για τις ανάγκες εφαρμογής του Μέτρου 21.

7. Πράξη: νοείται απόσπασμα της απόφασης Ένταξης Πράξεων με τα στοιχεία ένταξης σε συγκεκριμένη δράση για ένα συγκεκριμένο δικαιούχο.

8. Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (εφεξής ΜΑΑΕ): συστάθηκε με βάση το άρθρο 1 του ν. 3874/2010 (Α΄ 151), όπως ισχύει κάθε φορά και σε αυτό εγγράφονται όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που ασκούν στην επικράτεια αγροτική δραστηριότητα ή κατέχουν αγροτική εκμετάλλευση.

9. ΣΔΕ: Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου του Προ-γράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 20142020», όπως αυτό έχει εκδοθεί με την υπ’ αρ. 1065/2016 (Β΄ 1273) απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ισχύει.

Άρθρο 4
Πεδίο εφαρμογής

Το Μέτρο 21 «Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους γεωργούς των τομέων που πλήττονται ιδιαίτερα από τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19» εφαρμόζεται σε ολόκληρη την επικράτεια της Ελλάδας.

Άρθρο 5
Κριτήρια επιλεξιμότητας

Δικαιούχοι του μέτρου μπορούν να κριθούν φυσικά πρόσωπα τα οποία:

• είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Η ιδιότητα αυτή αποδεικνύεται από την εγγραφή τους ως Κατά Κύριο Επάγγελμα Αγρότες (ΚΚΕΑ) στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ), όπως τηρείται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, έως και τη λήξη υποβολής φορολογικής δήλωσης έτους 2020 (οικονομικό έτος 2019) και

• να έχουν στη νόμιμη κατοχή τους επιλέξιμη έκταση όπως ορίζεται στο άρθρο 3.

Τα κριτήρια επιλεξιμότητας των δικαιούχων πρέπει να συντρέχουν τόσο κατά την υποβολή της αίτησης στήριξης-πληρωμής όσο και κατά την καταβολή της ενίσχυσης.

Άρθρο 6
Ύψος ενίσχυσης

1. Ο υπολογισμός του ύψους ενίσχυσης πραγματοποιείται ανά δικαιούχο σύμφωνα με την κλάση εκταρίων της επιλέξιμης έκτασης.

2. Το ύψος ενίσχυσης για κάθε κλάση επιλέξιμης έκτασης ορίζεται κατ΄ ανώτατο όριο ως εξής:

Κλάση επιλέξιμης έκτασης       |    Ύψος ενίσχυσης ανά δικαιούχο

0 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 1 ha    300 €
1 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 1,5 ha    600 €
1,5 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 3 ha    1.100 €
3 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 5 ha    1.600 €
5 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 7 ha    2.000 €
7 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 10 ha    2.500 €
10 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 15 ha    3.000 €
15 ha < επιλέξιμη έκταση ≤ 20 ha     3.500 €
επιλέξιμη έκταση > 20 ha     4.000 €

3. Η οικονομική ενίσχυση χορηγείται εφάπαξ για να αποζημιώσει τους δικαιούχους, λόγω της σοβαρής μείωσης του εισοδήματός τους από τη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της αγοράς, εξαιτίας της πανδημίας COVID-19.

4. Το τελικό ύψος της ενίσχυσης διαμορφώνεται λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των ποσών στήριξης που μπορεί να λάβει ένας δικαιούχος για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 όσον αφορά στον πρωτογενή τομέα, το οποίο δεν μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 7.000 €.

Άρθρο 7
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος – Δημοσιοποίηση του Μέτρου

1. Η ΕΥΔ ΠΑΑ προωθεί προς υπογραφή από το Γενικό Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων του ΥπΑΑΤ σχέδιο Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αιτήσεων στήριξης – πληρωμής από τους υποψηφίους δικαιούχους.
2. Στην Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος ορίζονται τα κατωτέρω:
α) το προκηρυσσόμενο μέτρο
β) ο τόπος και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο μπορούν να υποβάλλονται οι αιτήσεις στήριξης-πληρωμής
γ) το συνολικό ποσό της δημόσιας ενίσχυσης καθώς και το ύψος ενίσχυσης
δ) η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων στήριξης-πληρωμής μέσω του ΠΣ
ε) τα κριτήρια επιλεξιμότητας που πρέπει να πληρούν οι δυνητικοί δικαιούχοι
στ) οι διαδικασίες διοικητικού ελέγχου των αιτήσεων στήριξης-πληρωμής
ζ) τα σημεία και οι διαδικτυακοί τόποι για την παροχή πληροφοριών σχετικά με το Μέτρο
η) η ενημέρωση των υποψηφίων ότι τα στοιχεία τους θα δημοσιοποιηθούν σύμφωνα με τα άρθρα 111-113 του Κανονισμού (ΕΕ) 1306/2013 και ότι τα στοιχεία ενδέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από τις αρχές ελέγχου και διερεύνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, τηρούνται οι διατάξεις των Κανονισμού (ΕΚ) 45/2001 και (ΕΕ) 679/2016 περί προστασίας των δεδομένων.

3. Μετά την έκδοση της Πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με ευθύνη της ΕΥΔ ΠΑΑ, αυτή αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» www.diavgeia.gov.gr, στους διαδικτυακούς τόπους του ΥπΑΑΤ www.minagric.gr, του ΠΑΑ www.agrotikianaptixi.gr και του ΕΣΠΑ www.espa.gr, ώστε να εξασφαλίζεται ότι όλοι οι δυνητικοί δικαιούχοι έλαβαν εγκαίρως γνώση της ύπαρξης και του περιεχομένου της.

Σε κάθε περίπτωση, τηρείται από την ΕΥΔ ΠΑΑ αρχείο με τα αποδεικτικά στοιχεία δημοσιοποίησης της Πρόσκλησης. Το κείμενο που δημοσιεύεται μπορεί να αποτελεί περίληψη της πλήρους Πρόσκλησης και να παραπέμπει σε αναλυτικό πληροφοριακό υλικό, το οποίο τίθεται στη διάθεση των υποψηφίων σε έντυπη ή/και σε ηλεκτρονική μορφή, είτε από την έδρα των εμπλεκόμενων φορέων, είτε μέσω του διαδικτύου.

4. Με ευθύνη της ΕΥΔ ΠΑΑ, τα στοιχεία της Πρόσκλη-σης καταχωρίζονται στο ΟΠΣΑΑ. Με κατάλληλη υπηρεσία διαδικτύου που παρέχεται από το ΟΠΣΑΑ, τα στοιχεία της Πρόσκλησης μεταφέρονται στο ΠΣ μέσω του οποίου θα πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων στήριξης – πληρωμής.

 




 

Άρθρο 8
Υποβολή αίτησης στήριξης – πληρωμής

1. Μετά τη δημοσιοποίηση της Πρόσκλησης και προκειμένου να ενταχθούν στο μέτρο, οι υποψήφιοι υποβάλλουν ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ αίτηση στήριξης – πληρωμής, και παράλληλα δηλώνουν ότι:
• δεν έχουν υποβάλλει αίτηση για χρηματοδότηση από άλλο Εθνικό ή Ενωσιακό Πρόγραμμα, ή
• δεν έχουν ήδη λάβει οικονομική ενίσχυση για το σύνολο ή μέρος της προτεινόμενης πράξης, ή
• έχουν λάβει σχετική στήριξη για συγκεκριμένο κα-θεστώς. Το εν λόγω ποσό συμπληρώνεται βάσει παραμετρικού αρχείου, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στην Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος.

2. Εφόσον η αίτηση υποβληθεί επιτυχώς μέσω του ΠΣ, λαμβάνει μοναδικό κωδικό και ημερομηνία οριστικοποίησης, από την οποία τεκμαίρεται το εμπρόθεσμο της υποβολής.
Η ορθή καταχώριση και υποβολή στο ΠΣ της αίτησης στήριξης– πληρωμής, καθώς και η εμπρόθεσμη οριστικοποίησή της, αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του υποψηφίου.
Ο υποψήφιος εκτυπώνει την οριστικοποιημένη αίτηση και τη φυλάσσει στο αρχείο του.
Με την υποβολή της αίτησης στήριξης-πληρωμής, οι υποψήφιοι αποδέχονται την περαιτέρω επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, των ευαίσθητων προσωπικών τους δεδομένων συμπεριλαμβανομένων. Σε κάθε περίπτωση, διασφαλίζεται η τήρηση της νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων.

3. Οι υποψήφιοι μπορούν να διορθώνουν και να ανακαλούν εν όλω ή εν μέρει την αίτηση στήριξης-πληρωμής, μέσω του ΠΣ, ακόμη και μετά την οριστική υποβολή της, εφόσον δεν έχει παρέλθει η καταληκτική ημερομηνία που προβλέπεται στη σχετική Πρόσκληση. Για το σκοπό αυτό, οι υποψήφιοι ακολουθούν τη διαδικασία που περιγράφεται στα ανωτέρω σημεία

4. Δεν απαιτείται η αποστολή υπογεγραμμένων αντίγραφων ή αποδεικτικών κατάθεσης της αίτησης από τους υποψήφιους προς την ΕΥΔ ΠΑΑ.

Άρθρο 9
Διοικητικός έλεγχος αιτήσεων στήριξης – πληρωμής

1. Μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων στήριξης-πληρωμής, η ΕΥΔ ΠΑΑ προβαίνει σε διοικητικό έλεγχο του συνόλου των αιτήσεων μέσω του ΠΣ.
Ο διοικητικός έλεγχος διενεργείται μηχανογραφικά στο σύνολο των υποβληθεισών αιτήσεων και περιλαμβάνει διασταυρωτικούς ελέγχους με άλλες βάσεις δεδομένων (π.χ. ΟΣ, ΜΑΑΕ, κ.λπ.).
Ο έλεγχος των αιτήσεων περιλαμβάνει κατ΄ ελάχιστον τα παρακάτω:
α) το εμπρόθεσμο της υποβολής·
β) την πληρότητα της αίτησης και την κάλυψη των κριτηρίων επιλεξιμότητας δικαιούχων·
γ) τον προσδιορισμό της κλάσης επιλέξιμης έκτασης και του αντίστοιχου ποσού ενίσχυσης·
δ) την αποφυγή διπλής χρηματοδότησης ή υπεραντιστάθμισης από άλλα ενωσιακά ή εθνικά καθεστώτα, στο πλαίσιο της στήριξης για τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19, λαμβάνοντας υπόψη ότι το σύνολο των ποσών στήριξης που μπορεί να λάβει ένας δικαιούχος για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19, όσον αφορά στον πρωτογενή τομέα, δεν μπορεί να ξεπερνά το ποσό των 7.000 €.

2. Με την ολοκλήρωση των ανωτέρω ελέγχων, για το σύνολο των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο της ίδιας Πρόσκλησης δημιουργείται από την ΕΥΔ ΠΑΑ, μέσω του ΠΣ, προσωρινός πίνακας παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης – πληρωμής.

3. Ο πίνακας αυτός αναρτάται στο ΠΣ και ο κάθε υποψήφιος δικαιούχος δύναται να λάβει αναλυτική πληροφόρηση για τα ατομικά αποτελέσματα της αξιολόγησης της αίτησης στήριξής του μέσω του ΠΣ. Η ανάρτηση των αποτελεσμάτων ανακοινώνεται στους διαδικτυακούς τόπους του ΥπΑΑΤ (www.minagric.gr), του ΠΑΑ (www.agrotikianaptixi.gr) και του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. (www. opekepe.gr).

4. Οι υποψήφιοι δύνανται να υποβάλλουν ενδικοφανή προσφυγή, ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ, κατά των αποτελεσμάτων του προσωρινού πίνακα παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης-πληρωμής, εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία που θα προσδιορίζεται στην πρόσκληση. Στην προσφυγή του, ο υποψήφιος οφείλει να αναφέρει αναλυτικά τους λόγους υποβολής της προσφυγής. Ο έλεγχος των ενδικοφανών προσφυγών υλοποιείται με ευθύνη της ΕΥΔ ΠΑΑ μέσω του ΠΣ με μηχανογραφική διασταύρωση όπως περιγράφεται στην παρ. 1 και εμφανίζεται το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ενδικοφανούς προσφυγής στο ΠΣ.

5. Τα τελικά αποτελέσματα της εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών θεωρούνται οριστικά και καταχωρίζονται στο ΠΣ από την ΕΥΔ ΠΑΑ, ώστε να οριστικοποιηθεί ο προσωρινός πίνακας των παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης-πληρωμής.

6. Για τις προσφυγές που δεν κρίθηκαν βάσιμες, οι προσφεύγοντες ενημερώνονται μέσω του οριστικού πίνακα παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων από το ΠΣ.

7. Μετά την ολοκλήρωση του διοικητικού ελέγχου – αξιολόγησης των αιτήσεων στήριξης-πληρωμής και της εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών δημιουργείται από την ΕΥΔ ΠΑΑ, μέσω του ΠΣ, οριστικός πίνακας παραδεκτών και μη παραδεκτών αιτήσεων στήριξης-πληρωμής. Για την ενημέρωση των υποψηφίων σχετικά με την τελική αξιολόγηση των αιτήσεων στήριξης-πληρωμής τους, ακολουθείται η διαδικασία που περιγράφεται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου για τον προσωρινό πίνακα.

8. Το σύνολο των υποβληθεισών αιτήσεων στήριξηςπληρωμής, τα αποτελέσματα των διοικητικών ελέγχων καθώς και τα αποτελέσματα της εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών, μεταφέρονται από το ΠΣ στο ΟΠΣΑΑ, με χρήση κατάλληλης υπηρεσίας διαδικτύου από την ΕΥΔ ΠΑΑ.

9. Για τα στοιχεία των υποψηφίων που δημοσιοποιούνται, εφαρμόζονται τα άρθρα 111-113 του Κανονισμού (ΕΕ) 1306/2013 και παρέχεται ενημέρωση ότι αυτά ενδέχεται να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας από τις αρχές ελέγχου και διερεύνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή της χώρας. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται οι διατάξεις των Κανονισμών (ΕΚ) 45/2001 και (ΕΕ) 679/2016 περί προστασίας των δεδομένων.

Άρθρο 10
Ένταξη πράξεων

1. Για τις αιτήσεις που επιλέχθηκαν προς στήριξη (παραδεκτές αιτήσεις στήριξης-πληρωμής), η ΕΥΔ ΠΑΑ εκδίδει απόφαση ένταξης πράξεων, με βάση τις πληροφορίες που περιλαμβάνονται στις σχετικές αιτήσεις, τα αποτελέσματα του διοικητικού ελέγχου αυτών καθώς και τα αποτελέσματα της εξέτασης των ενδικοφανών προσφυγών που τυχόν υποβλήθηκαν.
2. Η απόφαση Ένταξης Πράξεων περιλαμβάνει κατ΄ ελάχιστον τον κωδικό ΟΠΣΣΑ και τα βασικά στοιχεία των αντίστοιχων πράξεων.
3. Τελικός διατάκτης της απόφασης Ένταξης Πράξεων είναι ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων του ΥπΑΑΤ.
4. Η απόφαση Ένταξης Πράξεων, με ευθύνη της ΕΥΔ ΠΑΑ, αναρτάται στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», στους διαδικτυακούς τόπους του ΥπΑΑΤ (www.minagric.gr), του ΠΑΑ (www.agrotikianaptixi.gr) και η ανάρτησή της δημοσιοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο. Οι ενδιαφερόμενοι ενημερώνονται για την ανάρτηση της απόφασης Ένταξης Πράξεων μέσω εξατομικευμένης πληροφόρησης – μηνύματος που παρέχεται από το ΠΣ.
5. Οι δικαιούχοι θεωρείται ότι έλαβαν γνώση, με μόνη τη δημοσιοποίηση της απόφασης ένταξης πράξεων.
6. Σε κάθε περίπτωση η ΕΥΔ ΠΑΑ τηρεί αρχείο με τα αποδεικτικά στοιχεία δημοσιοποίησης της απόφασης ένταξης πράξεων.
7. Μετά την έκδοση της απόφασης Ένταξης Πράξεων, τα στοιχεία της (αριθμός και ημερομηνία πρωτοκόλλου, ΑΔΑ) καταχωρίζονται από την ΕΥΔ ΠΑΑ στο ΟΠΣΑΑ.
8. Η απόφαση Ένταξης Πράξεων μεταφέρεται στο ΠΣ μέσω κατάλληλης διαδικτυακής υπηρεσίας που παρέχεται από το ΟΠΣΑΑ και σχετικό Τεχνικό Δελτίο Πράξης παράγεται αυτόματα από το ΟΠΣΑΑ.

Άρθρο 11
Ανάκληση ένταξης πράξεων

1. Η ένταξη μιας πράξης δύναται να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή. Η διαπίστωση της ανάγκης ανάκλησης της ένταξης μιας πράξης μπορεί να προκύψει με την υποβολή αιτήματος από το δικαιούχο, σε εφαρμογή του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 809/2014. Το αίτημα ανάκλησης υποβάλλεται από το δικαιούχο ηλεκτρονικά μέσω του ΠΣ και λαμβάνει μοναδικό αριθμό και ημερομηνία οριστικοποίησης
2. Ο διοικητικός έλεγχος του αιτήματος ανάκλησης πραγματοποιείται ηλεκτρονικά από την ΕΥΔ ΠΑΑ μέσω του ΠΣ. Το αίτημα ανάκλησης και ο διοικητικός έλεγχος αυτού μεταφέρονται από το ΠΣ στο ΟΠΣΑΑ, μέσω κατάλληλης διαδικτυακής υπηρεσίας.
3. Η ανάκληση ενταγμένης πράξης πραγματοποιείται μέσω τροποποίησης της Απόφασης Ένταξης Πράξεων.
4. Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 809/2014, δεν επιτρέπονται ανακλήσεις στις περιπτώσεις που η αρμόδια αρχή έχει ήδη ενημερώσει τον δικαιούχο για περιπτώσεις μη συμμόρφωσης στην αίτηση στήριξης – πληρωμής, ή εάν η αρμόδια αρχή έχει ειδοποιήσει τον δικαιούχο για την πρόθεσή της να διενεργήσει επιτόπιο έλεγχο ή εάν από τον επιτόπιο έλεγχο αποκαλυφθούν τυχόν περιπτώσεις μη συμμόρφωσης.
5. Στην περίπτωση που για την συγκεκριμένη πράξη, η οποία ανακαλείται, έχει καταβληθεί πληρωμή γίνεται ανάκτηση του ποσού σύμφωνα με το άρθρο 14.

Άρθρο 12
Επιτόπιοι έλεγχοι

Φορέας διεξαγωγής των επιτόπιων ελέγχων είναι η ΕΥΔ ΠΑΑ, σύμφωνα με το Κεφάλαιο ΙΙΙ.2 του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχων του ΠΑΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του άρθρου 49 του Κανονισμού (ΕΕ) υπ’ αρ. 809/2014.

Άρθρο 13
Διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης

1. Ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως Οργανισμός Πληρωμών πραγματοποιεί την έγκριση (αναγνώριση και εκκαθάριση) της δαπάνης, δια των οργανικών μονάδων επιπέδου περιφερειακών Διευθύνσεων, οι οποίες έχουν εξουσιοδοτηθεί σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας του ΕΛΕΓΕΠ, όπως κάθε φορά ισχύει. Λεπτομέρειες για τη διαδικασία καταβολής της ενίσχυσης, περιλαμβάνονται σε σχετική εγκύκλιο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
2. Οι πληρωμές διενεργούνται στο σύνολο της επικράτειας και ανά Περιφέρεια Στήριξης μετά τη δημιουργία φακέλου, εκ του μηχανογραφικού αρχείου πληρωμών του ΟΠΣΑΑ, όπως περιγράφεται αναλυτικά σε σχετική εγκύκλιο του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.
3. Ο φάκελος πληρωμής κατ΄ ελάχιστον περιλαμβάνει:
α) Αναλυτική Κατάσταση Πληρωμής των δικαιούχων ενίσχυσης εκτυπωμένη ανά παρτίδα από το μηχανογραφικό αρχείο πληρωμών της Βάσης Δεδομένων, και υπογεγραμμένη από τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος, τον προϊστάμενο της αρμόδιας Διεύθυνσης και τον Γενικό Διευθυντή του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., όπου απαιτείται.
β) Συγκεντρωτική Κατάσταση Πληρωμής εκτυπωμένη ανά παρτίδα από το μηχανογραφικό αρχείο πληρωμών της Βάσης Δεδομένων, υπογεγραμμένη από τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος, τον προϊστάμενο της αρμόδιας Διεύθυνσης και τον Γενικό Διευθυντή του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., όπου απαιτείται.
γ) Λίστες ελέγχων με τα αποτελέσματα των διοικητικών και επιτόπιων ελέγχων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Οργανισμού υπογεγραμμένες από τους αντίστοιχους προϊσταμένους Διεύθυνσης.
δ) Λίστα ελέγχου εκκαθάρισης υπογεγραμμένη από τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος και τον προϊστάμενο της αρμόδιας Διεύθυνσης.
ε) Αναλυτική Κατάσταση Δείγματος πληρωμών υπογεγραμμένη από τους αρμόδιους ελεγκτές, τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος και τον προϊστάμενο της αρμόδιας Διεύθυνσης.
στ) Λίστα ελέγχου Δείγματος υπογεγραμμένη από τους αρμόδιους ελεγκτές, τον προϊστάμενο του αρμόδιου τμήματος και τον προϊστάμενο της αρμόδιας Διεύθυνσης.
4. Επιπλέον, ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ενημερώνει την ΕΥΔ ΠΑΑ για το συνολικό ποσό που πρέπει να καταβληθεί στους δικαιούχους, προκειμένου η τελευταία να εκδώσει απόφαση έγκρισης διάθεσης πίστωσης, στην οποία αναγράφεται το ποσό που πρέπει να καταβληθεί, η συλλογική απόφαση (Σ.Α.Ε.), ο ενάριθμος (Κ.Α.Ε.) και ο τίτλος του έργου του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) από το οποίο θα πραγματοποιηθεί η διάθεση της πίστωσης, τη διαβιβάζει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥπΑΑΤ και την καταχωρίζει στο ΟΠΣΑΑ.
5. Η Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥπΑΑΤ, σε συνέχεια της ως άνω απόφασης, εκδίδει εντολή κατανομής πίστωσης με την οποία μεταφέρονται οι πιστώσεις στον Ειδικό Λογαριασμό Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων (ΕΛΕΓΕΠ) μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Παρακολούθησης Πληρωμών και Οφειλών Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΣΥΠΟΔΕ). Την εντολή αυτή διαβιβάζει στην Τράπεζα της Ελλάδος, την αναρτά στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και την καταχωρίζει στο ΟΠΣΑΑ.
6. Με ευθύνη του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε., μέσω κατάλληλης διεπαφής καταχωρίζονται στο ΟΠΣΑΑ οι αιτήσεις πληρωμής, οι αντίστοιχοι διοικητικοί έλεγχοι και τα στοιχεία πληρωμών.

Άρθρο 14
Ανάκτηση Αχρεωστήτως Καταβληθέντων Ποσών

1. Εφόσον προκύψει ανάγκη επιστροφής μέρους ή του συνόλου της ενίσχυσης από το δικαιούχο συνέπεια των αναφερομένων στο άρθρο 11 και στο άρθρο 12 της παρούσης, ο Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. εγγράφει την υποχρέωση στο Βιβλίο Οφειλετών και ακολουθείται η διαδικασία ανάκτησης με βάση το εκάστοτε ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
2. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά για μια συγκεκριμένη περίοδο δύναται, σε περίπτωση διαπίστωσης ύπαρξης άλλης αναγνωρισμένης και εκκαθαρισμένης απαίτησης του αιτούντα, να συμψηφιστούν με την εν λόγω αναγνωρισμένη και εκκαθαρισμένη απαίτησή του και σε περιπτώσεις που τα ποσά δεν επαρκούν, ανακτώνται με τη διαδικασία που περιγράφεται στο εκάστοτε ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Άρθρο 15
Τελικές Διατάξεις

Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 odigostoupoliti.eu

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Τέλος η αλιεία με βιντζότρατα

 


Από το Τμήμα Αλιείας της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής ΠΕ Λακωνίας ανακοινώνεται υπογράφηκε η αριθμ. 145/296596/22-9-2020 (ΦΕΚ 4680 Β΄/ 22-10-2020) K.Y.A., που αφορά στη χορήγηση κρατικών ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) ύψους 25.000 €, στους πλοιοκτήτες επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών που φέρουν το αλιευτικό εργαλείο «γρίπος που σύρεται από σκάφος ή βιντζότρατα (SB)”, υπό την προϋπόθεση ότι θα προβούν στην οριστική κατάργηση του εργαλείου βιντζότρατα από την αλιευτική άδεια του σκάφους και από το Εθνικό Αλιευτικό Μητρώο.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στο Τμήμα Αλιείας είναι η 11η Νοεμβρίου 2020.

Ο ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΑΟΚ

Γ. ΚΑΤΣΙΜΑΛΗΣ

Ανησυχία στην Κρήτη: Οι κάτοικοι ενός χωριού γέμισαν με εξανθήματα - ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ

 


Πάνε να μαζέψουν τις ελιές τους και επιστρέφουν στο σπίτι τους με εξανθήματα στο σώμα τους οι ελαιοπαραγωγοί ενός ολόκληρου χωριού του δήμου Μαλεβιζίου στην Κρήτη, με συνέπεια να φοβούνται να συνεχίσουν το λιομάζωμα, αδυνατώντας να εξηγήσουν από μόνοι τους τι είναι αυτό που συμβαίνει. Την υπόθεση αποκάλυψε το “ΚΡΗΤΗ ΤV”, με τους αγρότες να λένε πως έχουν αναζητήσει απαντήσεις τόσο σε γεωπόνους όσο και σε δερματολόγους, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχουν λάβει μία συγκεκριμένη και ολοκληρωμένη απάντηση, με τα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν. Οι αγρότες στο χωριό κάνουν τις δικές τους υποθέσεις, λέγοντας πως πρόκειται είτε για ακάρεα από τη σκόνη της ελιάς, είτε για τσιμπήματα από παράσιτα του δέντρου. Οι αγρότες ζητούν επίσημες απαντήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς κυριαρχεί ο φόβος αλλά και ο κίνδυνος ελιές να μείνουν αμάζευτες και σε μια ελαιοκομική περίοδο η οποία χαρακτηρίζεται αρκετά καλή για την ευρύτερη περιοχή.

To “ΚΡΗΤΗ ΤV” έδωσε στη δημοσιότητα, μάλιστα, και σχετικές φωτογραφίες, όπου φαίνονται τα σημάδια που εμφάνισαν στο σώμα τους ήδη φέτος, με την έναρξη της συγκομιδής της ελιάς, δεκάδες αγρότες που πήγαν να ραβδίσουν τις ελιές τους σε δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Μαλεβιζίου. Σημάδια στα πόδια, στην κοιλιά, στην πλάτη, στις μασχάλες και όχι μόνο, γεγονός που έχει σκορπίσει ανησυχία στην ευρύτερη περιοχή, με αρκετούς αγρότες να φοβούνται πλέον να μαζέψουν τις ελιές τους. Όπως τόνισαν οι παραγωγοί, τα εξανθήματα εντοπίζονται σε διάφορα μέρη στο σώμα τους, πάντα σε μέρη καλυμμένα από τα ρούχα, όπως είναι η κοιλιά, τα πλευρά, η μασχάλη ή ακόμη και τα πόδια. Και τα εξανθήματα αυτά διαρκούν αρκετές μέρες και συνοδεύονται από φαγούρα, ενώ η ανησυχία είναι μεγαλύτερη για όσους είναι αλλεργικοί. Αυτό που ζητούν είναι οι αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν σε αυτοψία στην περιοχή, προκειμένου να διαπιστωθεί η πηγή του κακού, ώστε στη συνέχεια να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας για τους αγρότες. Για το πρωτοφανές αυτό περιστατικό ενημερώθηκε η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, με αρκετούς αγρότες να κρατούν στάση αναμονής για το λιομάζωμα.


Ζητούν παρέμβαση των αρμοδίων: «Φοβόμαστε να πάμε στις ελιές»

Ο Χαράλαμπος Παντερής δήλωσε χαρακτηριστικά: «Αυτό το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια. Αυτό το πρόβλημα φέτος είναι πολύ μεγαλύτερο. Και έχουμε αγανακτήσει. Ζητάμε να δοθεί μια λύση. Πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες να επέμβουν άμεσα. Να βρουν τη λύση στο πρόβλημα. Διότι φέτος είναι μια καλή χρονιά. Κι ενώ θέλουμε όλοι μας να ξεκινήσουμε να μαζεύουμε ελιές, φοβόμαστε να πάμε. Εγώ έχω επικοινωνήσει με γεωπόνο, ο οποίος μου είπε ότι πιο πιθανό είναι ότι το πρόβλημα προέρχεται ή από μεγάλο πληθυσμό δάκου ή από ακάρεα, από σκόνη που βρίσκεται σε αδύναμα δέντρα. Αυτή είναι μία πιθανή εξήγηση. Όμως, δεν είναι επίσημη. Δεν είναι κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι. Δεν έχει δοθεί καμία επίσημη ανακοίνωση. Και δεν ξέρω αν έχει επεκταθεί σε όλη την Κρήτη το πρόβλημα αυτό ή αν είναι μόνο στην ευρύτερη περιοχή τη δική μας. Όμως, εμείς αντιμετωπίζουμε αυτό το πρόβλημα και ακούω και πολλούς από την ευρύτερη περιοχή που φοβούνται να πάνε να μαζέψουν τις ελιές, και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα»...

Ο ίδιος, τέλος, λέει ότι φέτος δεν έχει ακόμα ξεκινήσει να ραβδίζει. «Από πέρυσι όμως που θυμάμαι, το πρόβλημα αυτό το αντιμετώπισα από την πρώτη μέρα που πήγα να μαζέψω. Εγώ πάντως πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι από τη σκόνη που βγάζει το δέντρο της ελιάς. Τώρα, αν είναι από κάποιο έντομο ή από τα ακάρεα της σκόνης, δεν είμαι ειδικός για να μπορώ να μιλήσω με βεβαιότητα. Εμείς περιμένουμε να βρεθεί λύση και για να βρεθεί λύση θα πρέπει να ασχοληθούν οι αρμόδιοι με το πρόβλημα αυτό».

 

Δείτε το βίντεο:

 enikos.gr

ΜΑΝΟΣ ΤΡΙΦΥΛΛΗΣ :Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού συμβουλίου που απέχουμε είναι παράτυπες .

 
Οι συνεδριάσεις του Δημοτικού συμβουλίου που απέχουμε είναι παράτυπες .
Ο λόγος που κάνουν αυτή την μαϊμού τηλεδιάσκεψη είναι ότι για την δια περιφοράς συνεδρίαση θέλει τα 2/3 του συμβουλίου για απαρτία και δεν τα έχουν. Ετσι βάφτισαν τηλεδιάσκεψη τα email οπότε ισχύει απαρτία με 5ο% +1. Η δημοκρατία έχει κανόνες και η κοροϊδία δεν γίνεται δεκτή !!

 

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Ολοκληρώθηκαν τα δειγματοληπτικά rapid tests για την ανίχνευση του κορωνοϊού Covid19 στα Κύθηρα

 


Ολοκληρώθηκαν τα δειγματοληπτικά rapid tests για την ανίχνευση του κορωνοϊού Covid19 στα Κύθηρα, από τα συνεργεία του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). Κατά το διήμερο 29 και 30 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκαν συνολικά 500 rapid tests εκ των οποίων διαγνώστηκε ένα (1) θετικό κρούσμα για το οποίο ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία μέσω του Νοσοκομείου Κυθήρων.
Ο Δήμος Κυθήρων παρακαλεί για πιστή τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων και εύχεται ταχεία ανάρρωση σε όλους τους Κυθήριους που έχουν διαγνωστεί θετικοί.
ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ - ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ!

Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου και Οικονομικής Επιτροπής

 


Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων το μεσημέρι της Παρασκευής 30 Οκτωβρίου με τη διαδικασία της τηλεδιάσκεψης σε πραγματικό χρόνο μέσω email, υπό την προεδρία του κ. Εμμανουήλ Στάθη. Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν μόνο οι εννέα δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης ήταν συνολικά απούσες παρά τη σοβαρότητα των θεμάτων. Το Δ.Σ. αποφάσισε να διατηρήσει σταθερά όλα τα δημοτικά τέλη για το έτος 2021. Για το ζήτημα των δημοτικών τελών και κυρίως για τις ανεφάρμοστες προτάσεις της αντιπολίτευσης θα υπάρξει αναλυτικό δελτίο τύπου του Δήμου μας.

Πριν τη συνεδρίαση του Δ.Σ. πραγματοποιήθηκε διά περιφοράς συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής η οποία έλαβε σημαντικές αποφάσεις για έργα και προμήθειες του Δήμου. Συγκεκριμένα ενέκρινε τη σύναψη της Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια για την προμήθεια και λειτουργία τριών μονάδων αφαλάτωσης (2 στην Αγ. Πελαγία και 1 στο Διακόφτι) προϋπολογισμού 1.720.000€. Ενέκρινε επίσης την διακήρυξη για την προμήθεια νέου πυροσβεστικού οχήματος προϋπολογισμού 50.000€ και την διακήρυξη για το έργο «Σύνδεση νέων γεωτρήσεων ύδρευσης» προϋπολογισμού 74.400€ που αμφότερα θα δημοπρατηθούν άμεσα. Επιπλέον η Ο.Ε. ενέκρινε την υποβολή πρότασης στην Πρόσκληση του Ε.Π. «Αττική» για το έργο «Παρεμβάσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας σε Δημοτικά Κτήρια», μέσα από το οποίο θα χρηματοδοτηθεί η ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών κτηρίων στο νησί μας με χρηματοδότηση του Π.Ε.Π. Αττικής.

Τέλος το Δ.Σ. και η Ο.Ε. ασχολήθηκαν με τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα.

Οι παρατάξεις της Αντιπολίτευσης ψήφισαν σε όλα τα θέματα της Ο.Ε. “παρών”

Ο Δήμαρχος Μονεμβασίας απαντά σε επιστολή κατοίκων της Τ.Κ. Συκέας

 


Κάτοικοι της Τ.Κ. Συκέας κατέθεσαν επιστολή σχετικά με την δημιουργία χώρου φιλοξενίας αλλοδαπών εργατών γης κρουσμάτων COVID-19 στην κτηματική περιφέρεια της Συκιάς.

Ο Δήμαρχος Μονεμβασίας απαντά αναφέροντας τα εξής:


 

” Έλαβα την διαμαρτυρία 135 κατοίκων της Συκιάς και θα ήθελα να τους ενημερώσετε για την απάντησή μου όπως οφείλει αυτός που προσκομίζει την διαμαρτυρία.

Η Κοινότητα της Συκιάς φιλοξενεί και χρησιμοποιεί ένα πολύ μεγάλο αριθμό εργατών γης πιθανότατα πάνω από 200 για το μάζεμα του ελαιοκάρπου, εάν κάποιοι προσβληθούν από κορωνοϊό γιατί θα πρέπει να φιλοξενηθούν σε κάποια άλλη κτηματική περιφέρεια και όχι στη δική σας. Με εντυπωσιάζει αρνητικά η θέση σας «και οι φορείς της Συκιάς μακριά από εμάς και ας πάνε σε άλλη κοινότητα».

Αν κάποιος νοσήσει θα τον πάρετε σπίτι σας; Θα τον διώξει ο εργοδότης να πάει σε άλλη κοινότητα να κολλήσει τους άλλους και ο ίδιος θα το αποκρύψει;

Μην μου πείτε να βρούμε να αγοράσουμε χώρο και να κατασκευάσουμε οικήματα γιατί αφ΄ενός δεν υπάρχει τέτοιος χώρος, αφ΄ετέρου τότε θα μας κατηγορούσατε για μελλοντικό hot spot και αν ευρίσκετο στην κοινότητά σας πάλι θα διαμαρτυρόσασταν.

Εάν δεν ομονοήσουμε χρησιμοποιώντας την λογική μας και να αποδεχθούμε τα επιστημονικά δεδομένα του κορωνοϊού ότι οι φορείς δεν είναι «λεπροί» τότε πιθανώς να ξεφύγει η κατάσταση. Εκτός αν θέλετε να διώξουμε τους εργάτες γης και μείνουν αμάζευτες οι ελιές.

Όπως έχω αναφέρει ο Δήμος δεν έχει θεσμική αρμοδιότητα για το κορωνοϊό όμως αν δεν κάνουμε εμείς όλες τις ενέργειες για την μείωση και αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς κανείς δεν θα μας βοηθήσει.

Γνωρίζω ποιοι σας επηρεάζουν και σας ζητούν την υπογραφή σας. Όμως η επιλογή των αξίων και ικανών ανθρώπων ώστε να μας συμβουλεύουν, να μας ενημερώνουν και να τους εμπιστευόμεθα είναι το πιο βασικό πράγμα στη ζωή μας.

Δεν πρέπει να ακολουθείτε κάποιους άκριτα που έχουν αντιπολιτευτικά κίνητρα. Εξ΄ άλλου σας έχω αποδείξει ότι θα πρέπει να μου έχετε εμπιστοσύνη γιατί ποτέ δεν θα έκανα κάτι που να βλάψει το χωριό σας ή οποιαδήποτε άλλη κοινότητα.

Όσο για το κτήριο της Συκικής που ανήκει στο Δήμο έχω ήδη απαντήσει

  • Ενημερώθηκε το Συμβούλιό σας στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου
  • Δεν θα γίνει ποτέ hot spot
  • Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος
  • Είναι μακριά και από τον οικισμό “

Ο Δήμαρχος
Ηρακλής Τριχείλης

Η Βελτίωση αλιευτικών καταφυγίων & ο Ηλεκτροφωτισμός Μαρίνας προτείνονται για χρηματοδότηση από το Δήμο Μονεμβασίας

 


Ο Δήμος Μονεμβασίας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δήμου Μονεμβασίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του  Τοπικού Προγράμματος CLLD/LEADER – Αλιείας «Ανατολική Πελοπόννησος» Απόθεμα Βιόσφαιρας Και Επιχειρηματικές Ζώνες Καινοτομίας», υπέβαλε  μέσω του ενδιάμεσου  Φορέα του Ε.Π.ΑΛ.Θ 2014-2020 (Αναπτυξιακή Πάρνωνα, ΑΑΕ ΟΤΑ), δυο (2) προτάσεις (πράξεις), προκειμένου να ενταχθούν και χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της πρόσκλησης 63.1 – CLLD.31, Προτεραιότητα 4 «ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΔΑΦΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020.

Συγκεκριμένα:

Ηλεκτροφωτισμός Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνα) Μονεμβασίας, προϋπολογισμού  139.054,49 € συμπεριλαμβανομένου  ΦΠΑ και

-Βελτίωση αλιευτικών καταφυγίων Αυλοσπήλου Νεάπολης και Μανδράκι Μονεμβασίας,  προϋπολογισμού  197.723,31 € συμπεριλαμβανομένου  ΦΠΑ.

Ο Δήμαρχος
Ηρακλής Τριχείλης


Σύλληψη ημεδαπού για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης, οπλοκατοχή και κατοχή αρχαιολογικού υλικού στην Αίγινα

Σύλληψη ημεδαπού για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης, οπλοκατοχή και κατοχή αρχαιολογικού υλικού στην Αίγινα
 
Στη σύλληψη 55χρονου ημεδαπού, προέβησαν, πρωινές ώρες χθες, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά (Π.Ο.ΔΙ.Ν./Κ.Λ.Πειραιά) σε συνεργασία με στελέχη της Ειδικής Ομάδας Επιχειρήσεων Πειραιά (Ε.Ο.Ε.Π.) του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών της οικείας Λιμενικής Αρχής, στελεχών του Λιμεναρχείου Αίγινας, καθώς και με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ''BRUTUS'', για παράβαση των νόμων 4139/13 ''περί εξαρτησιογόνων ουσιών'', 2168/93 ''περί όπλων'' και 3028/02 ''περί αρχαιοτήτων''.
Ειδικότερα, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, πραγματοποιήθηκε νομότυπη έρευνα από τα ανωτέρω στελέχη, στην οικία του 55χρονου στη ν. Αίγινα, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός αυτής τα κάτωθι:
-τριάντα τρία (33) δενδρύλλια κάνναβης μήκους από 10εκ. έως 133εκ.,
-μια πλήρης εγκατάσταση (λάμπες, μετασχηματιστές, αεραγωγούς, ανεμιστήρες) ελεγχόμενης καλλιέργειας κάνναβης σε εσωτερικό χώρο,
-τρεις (03) πλαστικές συσκευασίες, με φυτικά αποσπάσματα ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού μεικτού βάρους τετρακοσίων δεκαεπτά γραμμαρίων (417gr),
-μία πλαστική συσκευασία, με κατεργασμένη κάνναβη, συνολικού μεικτού βάρους πενήντα οκτώ γραμμαρίων (58gr),
-δύο (02) ζυγαριές ακριβείας,
-δύο (02) σπασμένα κομμάτια ενάλιου αμφορέα και
-δύο (02) λειτουργικές καραμπίνες.
 Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά.