Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

ΛΑΚΩΝΙΑ:Νεκρός άντρας εντοπίστηκε στην Ελιά

Νεκρός άνδρας εντοπίστηκε το πρωί της Κυριακής  22 Νοεμβρίου έξω από το χωριό Ελιά στο δρόμο της Κοκκινιάς του Δήμου Μονεμβασίας.

Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν τον άτυχο άνδρα να είχε βγει για περπάτημα με το κατοικίδιο συντροφιάς του.
Το αστυνομικό Τμήμα Μολάων, επιβεβαιώνει πως ο νεκρός άνδρας είχε Αγγλική υπηκοότητα ενώ βρισκόταν ως τουρίστας στην περιοχή.

Για τα ακριβή αίτια διενεργείται έρευνα από το ΑΤ Μολάων
Αναμένεται νεότερη ενημέρωση

https://lakonikos.gr/

Στ. Λογοθετίδης: Μακριά από καπνιστές - Ο καπνός περνά μέσα και από τις καλύτερες μάσκες

Από την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η πτώση σε νεκρούς και διασωληνωμένους, υπογράμμισε ο καθηγητής και διευθυντής του εργαστηρίου νανοτεχνολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Στέργιος Λογοθετίδης, μιλώντας στην εκπομπή «Τώρα ό,τι συμβαίνει» του Open.

Μάλιστα, επισήμανε πως οι μάσκες δεν προστατεύουν από όλα και συνέστησε να ανάγκη να μένουμε μακριά από καπνιστές, καθώς ο καπνός περνάει από κάθε είδους μάσκα.

Σχολιάζοντας την ενδεχόμενη άρση των περιοριστικών μέτρων, τόνισε ότι η κορύφωση στις λοιμώξεις έχει περάσει αλλά θέλει χρόνο να μειωθούν τα νούμερα και ειδικά για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι θα χρειαστεί 1,5 μήνας. «Το lockdown θα παραταθεί τουλάχιστον για μια εβδομάδα, στη Θεσσαλονίκη περισσότερο. Τα Χριστούγεννά μας θα είναι κλειστά» είπε χαρακτηριστικά.

Ο καθηγητής έκανε μια σημαντική επισήμανση σχετικά με τις μάσκες, των οποίων η χρήση χρειάζεται προσοχή, όπως είπε. «Οι υφασμάτινες δεν προστατεύουν. Στα σούπερ μάρκετ προσοχή. Μακριά από καπνιστές, ο καπνός στους ανοιχτούς χώρους περνά μέσα και από τις καλύτερες μάσκες! Η μάσκα δεν μας προστατεύει απόλυτα. Μακριά ακόμα και πέντε μέτρα από όπου έχει αφήσει κάποιος καπνό τσιγάρου!» ανέφερε χαρακτηριστικά.  ΠΗΓΗ ΠΟΝΤΙΚΙ

ATTIKH:Κατασχέθηκαν -4.910- γραμμάρια κάνναβης, -23- γραμμ. ηρωίνης, -190- γραμμ. υγρής μεθαδόνης, -102- δισκία ναρκωτικών φαρμακευτικών σκευασμάτων

Συνελήφθησαν δύο (2) άτομα για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών

Κατασχέθηκαν -4.910- γραμμάρια κάνναβης, -23- γραμμ. ηρωίνης, -190- γραμμ. υγρής μεθαδόνης, -102- δισκία ναρκωτικών φαρμακευτικών σκευασμάτων

Συνελήφθησαν, μεσημβρινές ώρες της 18-11-2020 στη Νότια Αττική, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ., δύο (2) άτομα (ημεδαπός και αλλοδαπός), για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο ειδικών δράσεων για την καταπολέμηση εγκληματικών κυκλωμάτων εμπορίας ναρκωτικών και έπειτα από αξιοποίηση πληροφοριών για άτομα που διακινούν ναρκωτικές ουσίες, εντοπίσθηκαν οι ανωτέρω και πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Από την έρευνα της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, διαπιστώθηκε ότι οι ανωτέρω δραστηριοποιούντο στη διακίνηση ναρκωτικών στην ευρύτερη περιοχή των Νοτίων Προαστίων.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις οικίες τους, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης βάρους -4.910- γραμμαρίων
  • ποσότητα ηρωίνης βάρους -23- γραμμαρίων
  • ποσότητα υγρής μεθαδόνης βάρους -190- γραμμαρίων
  • -102- δισκία φαρμακευτικών σκευασμάτων
  • τσιγαριλίκι με ακατέργαστη κάνναβη βάρους -1- γραμμ.
  • -12.200- ευρώ
  • -2- ηλεκτρονικές ζυγαριές ακριβείας
  • -2- μαχαίρια
  • σιδερογροθιά
  • -4- κινητά τηλέφωνα
  • μεταλλικό καλούπι, τρίφτες, σέσουλα

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

Έκτακτη οικονομική ενίσχυση ιατρών και οδοντιάτρων

Στα μέτρα στήριξης των ελευθεροεπαγγελματιών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση θα συμπεριληφθούν τελικά οι ιατροί και οι οδοντίατροι της χώρας, αναφέρει η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία.

Σε ανακοίνωση της η Ομοσπονδία σημειώνει ότι, "η κυβέρνηση αρχικά δεν είχε εντάξει τους ιατρούς και οδοντιάτρους στη λίστα με τους επαγγελματίες που θα λάβουν εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, αλλά έπειτα από την έντονη διαμαρτυρία της ιατρικής και οδοντιατρικής κοινότητας, η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ανακοίνωσε πως θα συμπεριληφθούν στη λίστα και άλλες επιστημονικές κατηγορίες, οι οποίες επλήγησαν από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας".

Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος και ο πρόεδρος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας Αθανάσιος Δεβλιώτης είχαν αποστείλει σχετική επιστολή στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση, τονίζοντας πως "οι υγειονομικοί, παρά την υγειονομική φύση της κρίσης, πλήττονται οικονομικά και ειδικά οι νέοι, λόγω του περιορισμού των κύκλων των εργασιών τους, με την εξυπηρέτηση κυρίως επειγόντων περιστατικών, απόρροια των οδηγιών που έχουν εκδοθεί για τα ειδικά πρωτόκολλα και την αποφυγή των μετακινήσεων".

Οι δύο πρόεδροι σημειώνουν ότι "η εξαίρεση των ιατρών και των οδοντιάτρων από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις θα έθετε θέματα ισονομίας και κοινωνικής δικαιοσύνης".

Τελικά, προσθέτουν ο υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε, ότι θα στηρίξει τους επαγγελματίες που έχουν πληγεί οικονομικά από την πανδημία και είχαν ενταχθεί την άνοιξη στους πληττόμενους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) του υπουργείου Οικονομικών.

https://www.zougla.gr/

Τραγωδία στη Ζάκυνθο: Νεκρός 48χρονος από επίθεση μελισσών

Φρικτό θάνατο βρήκε 48χρονος στη Ζάκυνθο από επίθεση μελισσών - Μεταφέθηκε στο νοσοκομείο όπου οι γιατροί διαπίστωσαν το θάνατό του

Ένας άνδρας άνθρωπος, μόλις 48 ετών, κάτοικος Ρομιρίου Ζακύνθου έχασε τη ζωή του το Σάββατο (21/11) από πολλαπλά τσιμπήματα από μέλισσες, παθαίνοντας αλλεργικό σοκ.

Μόλις αντιλήφθηκαν τα συγγενικά του πρόσωπα τι είχε συμβεί, αμέσως τον έβαλαν σε ΙΧ με σκοπό να εξοικονομήσουν χρόνο και τον μετέφεραν με ΙΧ στο Γ.Ν. Ζακύνθου. Στα μισά της διαδρομής συνάντησαν περιπολικό και αφού τους εξήγησαν τι συμβαίνει, το περιπολικό μπήκε μπροστά για να ανοίξει δρόμο.

Δυστυχώς όμως, όταν έφτασαν στο νοσοκομείο, οι γιατροί στα Επείγοντα, απλά διαπίστωσαν το θάνατό του, όπως μεταδίδει το imerazante.gr.

ΚΥΘΗΡΑ:Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ-ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ ΠΟΥΛΑΚΗ ΤΟ ΕΤΟΣ 1971

Η Έρευνα διεξήχθει από τον αείμνηστο Κυθήριο Επιστήμονα Τάσο Κορωναίο Πουλάκη από την Αγία Πελαγία, πριν από 49 χρόνια το ετος 1971 σε σημείο που του υπέδειξε ο αλησμόνητος πατέρας μου Χρήστος Πολίτης.

Δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον το παραμικρό ίχνος από το σπάνιο απολίθωμα που πιθανών να ήταν και το μοναδικό στον κόσμο.

...Δυστυχώς όμως δεν έγινε και απολύτως τίποτα όλα τα προηγούμενα χρόνια ώστε να προστατευτεί και να αναδειχθεί...

...Κάτοικοι της περιοχής γνωρίζουν το σημείο που υπήρχε το σπάνιο απολίθωμα της προιστορικής περιόδου και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία το θυμούνται στην αμμώδη έκταση βορειοδυτικά της περιοχής Αμμούτσες.

¨Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο U.C.L.A.της Καλιφόρνιας και τους Αμερικανούς Επιστήμονες που εξέτασαν δείγματα του απολιθώματος πρόκειται για ιχθυόσαυρο που υπήρξε στα Κύθηρα πριν 30.000.000 χρόνια !¨


Γράφει ο Τάσος Κορωναίος Πουλάκης στις σημειώσεις του:

ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟ ΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ ΚΥΘΗΡΩΝ,ΜΗΚΟΥΣ 11 ΜΕΤΡΩΝ.

ΥΠΗΡΞΕ ΕΙΣ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΡΙΝ 30 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΩΝ,ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΕΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ U.C.L.A.ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞΗΤΑΣΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ.
ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,ΕΙΠΑΝ.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΥ,ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΨΑΡΙ,ΚΑΙ ΣΑΥΡΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΔΙΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΕΓΙΝΕ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 1971.
ΤΟ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΄Π΄ ΤΜΗΜΑ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΠΤΕΡΥΓΙΟΥ.
                                                     
                                                 ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΕΤΟΣ 1971
ADELIN 107,3 FM

Διατέθηκαν 5.000 rapid test για έλεγχο κορωνοϊού σε εργάτες γης από την Περιφέρεια Πελοποννήσου

Συνολικά 5.000 rapid test για την ταχεία διάγνωση του κορωνοϊού διατέθηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου προς τις 5 Περιφερειακές Ενότητες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τον έλεγχο των εργατών γης που πρόκειται να απασχοληθούν κατά την ελαιοκομική περίοδο.

Συγκεκριμένα ανά Περιφερειακή Ενότητα δόθηκαν: στην Αργολίδα 800 r.t., στην Αρκαδία 400, στην Κορινθία 400, στη Λακωνία 1.400 και στη Μεσσηνία 2.000 (εκ των οποίων έχουν ήδη διατεθεί 360).

Πηγή: tharrosnews.gr

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:ΑΝΑΠΟΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ Ένας αξέχαστος τύπος της Χώρας των παιδικών μας χρόνων ήταν ο Άγγελος Πετρόχειλος, ή όπως τον λέγαμε όλοι «ο Άντζολος»

 


ΑΝΑΠΟΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ

Ένας αξέχαστος τύπος της Χώρας των παιδικών μας χρόνων ήταν ο Άγγελος Πετρόχειλος, ή όπως τον λέγαμε όλοι «ο Άντζολος» Ήταν άριστος κουρέας, πεντακάθαρος μέχρις υπερβολής και παράλληλα δραστηριοποιήθηκε στο εμπόριο, ανοίγοντας αρχικά ένα μικρό παντοπωλείο μαζί με το κουρείο, όπως ήταν τότε συνήθεια στα μικρά μέρη, μέχρι που το 1948 εγκαινίασε το νέο μεγάλο κατάστημα με τον ταλαντούχο και δραστήριο γιο του, το Νίκο, το οποίο ονόμασαν ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ. Το ιστορικό αυτό μαγαζί που λειτουργεί μέχρι σήμερα με άλλη δ/νση στην περιοχή του Μαρκάτου, ήταν για την εποχή του μια πρόγευση του super market. Εκεί εύρισκες τα πάντα. Από βαλίτζες μέχρι δραγάντε. Αριστερά μόλις έμπαινες στο μαγαζί ήταν οι δυό καρέκλες του κουρείου, διότι το κουρείο το διατήρησαν και το δούλευαν πατέρας και γιος. Ο Άντζολος ήταν ένα φαινόμενο. Γεννημένος έμπορος, χαριτωμένος, αστείος, κοινωνικότατος, άφησε εποχή με τις φάρσες που σκάρωνε και τα αστεία που δεν άφηναν στο απυρόβλητο κανέναν. Τα είδη του καταστήματος με πολύ χαριτωμένο τρόπο τα διαφήμιζε ο ίδιος σε όλους, από τα μικρά παιδιά μέχρι το Δεσπότη. Η επίσκεψη στο μαγαζί του ήταν μια μοναδική διασκέδαση. Πάντα κάτι θα εύρισκε για να σε κάνει να γελάσεις. Αυτή την αξέχαστη φιγούρα μέσα στο περιβάλλον του μαγαζιού που δημιούργησε με το γιο του με τόσο κόπο και τόσο ταλέντο, περιγράφει η λαϊκή μούσα, την οποία υπηρέτησε με μεγάλη συνέπεια και σεβασμό μαζί με άλλους ο Βρεττός Πρωτοψάλτης, ή Τζαγκαροβρετός. Ο Πρωτοψάλτης πολύπλευρο ταλέντο, ήταν από τα Μητάτα και ασχολήθηκε με τη μουσική παράδοση των Κυθήρων. Εκτός από αυτά που διέσωσε, ήταν ο ίδιος και συνθέτης και οργανοπαίκτης και στιχουργός και δημιούργησε οικογενειακό συγκρότημα που άφησε εποχή. Μια μέρα λοιπόν βρέθηκε στο μαγαζί του Αντζόλου ο Τζαγκαροβρετός και με τους στίχους του απέδωσε την ατμόσφαιρα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΝ
Στη Χώρα σ’ένα μαγαζί είχε ο κόσμος στριμωχτεί,
σπρώξε, σπρώξε, δε χωρώ, με τη μπάντα προχωρώ.
Φτάνω και σε κάποιαν άκρη και κοιτούσα μ’ ένα μάτι.
Ένας γύρευε χαρτί, άλλος ζήτα εφημερίδες,
άλλος πρόκες και πέταλα, σκόνη για κατσαρίδες.
Άλλη πήρε ένα μαγιό και οδοντογλυφίδες.
Γλυκά, κουφέτα και ποτά, αρώματα, καλλυντικά,
μπαχαρικά και γυαλικά, λάμπες, σίγκλους,
κατσαρόλες, σιδεροστίες και ταψιά,
μπαλότα, τόπια και πανιά.
Βλέπω τα κοριτσόπουλα, λαχταριστές φραντζόλες
με τα κοντά τους τα μαλλιά, με κάποιο νάζι όλες
και ν’ αγοράζουν σκουλαρίκια, πούδρες, κάλτσες, πανικά,
να γυρεύουνε κραγιόν και μεταξωτά βρακιά.
Μοναχός παραμιλώ «είν’ ο κόσμος παλαβός;»
Να σου εκείνη τη στιγμή μπαίνει μια μπαρμπουνάρα
πραγματικά σαν άγγελος! «έχετε κραγιόν;» είπε με λαχτάρα
«‘Ο,τι θέλεις δεσποινίς μου» απαντά ο Άντζολος,
«εις τα όμορφα κορίτσια δεν τα δίνω με λεφτά»
Του ‘πε κάποιο ευχαριστώ, μα τη βλέπω να γελά.
«Δε μου λέτε, καλτσοδέτες έχετε, όχι φαρδιές»
«έχω απ’ όλα δεσποινίς μου, έλα να σου πάρω μέτρο,
δε χαλάω εγώ καρδιές!» Τότε μπήκα στο ψητό!
Όποιανε δουλειά κι αν κάνω , πρώτα πρέπει να μετρώ!

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΤΟ ΕΣΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ΩΡΑ 5 Μ.Μ.

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΤΟ ΕΣΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ΩΡΑ 5 Μ.Μ.

Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα) ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚH Θ' ΛΟΥΚΑ

 Τό Μήνυμα τῆς Κυριακῆς (ἠχητικό μήνυμα)

ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
ΚΥΡΙΑΚH Θ' ΛΟΥΚΑ
 

ΓΡΑΠΤΟΝ Θ. ΚΗΡΥΓΜΑ

Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,

   


 Ἡ σημερινή Εὐαγγελική περικοπή ἀναφέρεται στήν πλεονεξία. Μᾶς λέει γιά κάποιον πλούσιο ἄνθρωπο, πού ἐνῶ φαινόταν ὅτι ἦταν ἔξυπνος στό τέλος ὁ Κύριος τόν χαρακτήρισε ἄφρον δηλαδή ἄμυαλο, ἀνόητο.
     Κάποιος ἀπό τούς ἀκούοντες τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ τόν πλησίασε καί τοῦ ζήτησε νά λύσει τίς κληρονομικές διαφορές, πού εἶχε μέ τόν ἀδελφό του. Ὁ Χριστός τοῦ εἶπε: «Ἄνθρωπέ μου ποιός μέ ἔβαλε δικαστή γιά νά κάνω τήν μοιρασιά τῆς κληρονομίας σου; Προσέχετε τήν πλεονεξία. Τά ὑλικά ἀγαθά δέν δίνουν τήν αἰώνια καί ἀληθινή ζωή στόν ἄνθρωπο». Στήν συνέχεια ὁ Κύριος εἶπε τήν Παραβολή τοῦ ἄφρονος πλουσίου.

    Κάποιου τά χωράφια ἔδωσαν πολύ καρπό πού δέν χωροῦσε στίς ἀποθῆκες καί τότε παρουσιάστηκε τό ἑξῆς πρόβλημα, ποῦ νά βάλει τήν πλούσια καρποφορία. Ὁπότε ἀποφάσισε νά γκρεμίσει τίς ἀποθῆκες του καί νά κτίσει μεγαλύτερες. «Ἐκεῖ θά βάλω ὅλα μου τά ἀγαθά καί θά πῶ ψυχή μου ἔχεις πολλά ἀγαθά. Λοιπόν, ἀναπαύου, φάγε, πίε καί εὐφραίνου. Ἀπόλαυσε τά ἀγαθά σου». Ὅμως, ἀλλιῶς ὑπολόγιζε τά πράγματα καί ἀλλιῶς ἦρθαν. Διότι, ὁ Θεός τοῦ εἶπε: «Ἄφρων, ἄμυαλε αὐτή τή νύχτα ζητοῦν τήν ψυχή σου. Αὐτή τή νύχτα πρόκειται νά φύγεις ἀπό τή ζωή αὐτή. Ὅσα μάζεψες σέ ποιόν ἀνήκουν, θά τά πάρεις μαζί σου;». Καί τελικά εἶπε ὁ Κύριος : «ἔτσι θά πάθουν ὅσοι φροντίζουν νά πλουτίσουν γιά τόν ἑαυτό τους μέ ὑλικά ἀγαθά καί ὄχι κατά Θεόν μέ πνευματικά ἀγαθά».
     Ἄφρονα τόν εἶπε ὁ Κύριος τόν πλούσιο τῆς σημερινῆς Παραβολῆς. Γιατί; Διότι, ἐνῶ εὐλογήθηκε ἀπό τόν Θεό καί ἀπόκτησε πολλά ἀγαθά τελικά ἔφυγε μέ ἄδεια χέρια. Ἄν ἦταν μυαλωμένος τί θά ἔκανε; Πρῶτα-πρῶτα θά δοξολογοῦσε καί θά εὐχαριστοῦσε τόν Θεό γιά τά ἀγαθά πού τοῦ χάρισε. Μετά θά προσπαθοῦσε νά κάνει κατά Θεόν τήν διαχείριση τῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν.
     Αὐτός, ὅμως, ἀγνόησε τό Θεό καί τό θέλημά Του καί κοίταξε νά καλοπεράσει σ’ αὐτή τή ζωή καί δέν φρόντισε καθόλου νά ἀποκτήσει τήν αἰώνια ζωή.
    Σκοπός τῆς ζωῆς μας, ἀδελφοί μου, εἶναι τό νά ἀποκτήσουμε τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Ἀφοῦ ζήσουμε κατά Θεόν, δηλαδή τήν πνευματική ζωή, ὅπως τήν διδάσκει ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, καί ἀποκτήσουμε «ἐν Χριστῷ» ἀρετές θά ἐπανέλθωμε στό κατ’ εἰκόνα, στή φυσιολογική κατάσταση καί θά ἀγωνισθοῦμε γιά τήν ὑπέρ φύση κατάσταση τῆς θεώσεως, θά ἀποκτήσουμε τή ζωή τοῦ Θεοῦ, πού δημιουργεῖ μέσα στόν ἄνθρωπο τό Ἅγιο Πνεῦμα.
     Αὐτές οἱ ἀρετές καί ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ εἶναι θησαυρός πού δέν κινδυνεύει, οὔτε ἀπό τούς κλέφτες, οὔτε ἀπό τή σκουριά, οὔτε τή φωτιά, οὔτε ἀκόμη καί ἀπό τόν θάνατο. Δημιουργοῦν τήν αἰώνια ζωή, τήν ὁποία εἴθε ὅλοι μας νά ἀποκτήσουμε μέ τίς πρεσβεῖες τῆς Παναγίας Μητέρας μας καί ὅλων τῶν Ἁγίων. Ἀμήν.-

π.Διον. Μάλλιος

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

2.500 νέοι Υποψήφιοι Εθελοντές Πυροσβέστες στο Πυροσβεστικό Σώμα

 


Στους 2.548 έφτασε φέτος ο αριθμός των ατόμων που υπέβαλαν αίτηση για να γίνουν εθελοντές πυροσβέστες στο Πυροσβεστικό Σώμα ξεπερνώντας κάθε αισιόδοξη πρόβλεψη καθώς και τον αριθμό των ήδη υπηρετούντων Εθελοντών Πυροσβεστών στο Πυροσβεστικό Σώμα 

Ο αριθμός αυτός αναδεικνύει το αμείωτο ενδιαφέρον των συμπολιτών μας να υπηρετήσουν εθελοντικά και άμισθα το Πυροσβεστικό Σώμα και να θέσουν τους εαυτούς τους στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου, αντιμετωπίζοντας τους ίδιους κινδύνους με τους μόνιμους και πενταετείς πυροσβέστες και ειδικότερα σε μια εποχή όπου οι χώρες δοκιμάζονται από την πανδημία του Κορωνοϊού.

 Ωστόσο, τα πρόσφατα περιοριστηκά μέτρα εξ αιτίας της πανδημίας και γενικότερα η σοβαρότητα της κατάστασης, υποχρέωσε το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος να αποφασίσει την αναστολή μέχρι νεωτέρας της έναρξης της εκπαίδευσης των υποψηφίων, που κάθε χρόνο ξεκινούσε αυτή την περίοδο και ολοκληρώνονταν στα τέλη Φεβρουαρίου.

 Ευελπιστώντας ότι σύντομα η κατάσταση θα βελτιωθεί και θα επιτρέψει την έναρξη της εκπαίδευσης από την Πυροσβεστική Ακαδημία καλούμε τους υποψηφίους να βρίσκονται σε επικοινωνία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία στην οποία υπέβαλαν την αίτησή τους ή να καλούν το Τμήμα Οργάνωσης Εθελοντισμού, στο τηλέφωνο 213 215 76 52 για περεταίρω ενημέρωση.

Αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα, στο Πυροσβεστικό Σώμα υπηρετούν 2.200 Εθελοντές Πυροσβέστες σε 250 Επαγγελματικές και Εθελοντικές Πυροσβεστικές Υπηρεσίες σε όλη την Ελλάδα.

 irafina.gr

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ 22-11-2020 ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Θ' ΛΟΥΚΑ 22-11-2020 ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK

ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑΣ ΤΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ ΤΟ ΕΣΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ, ΩΡΑ 5 Μ.Μ.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟΥ:Μια φωτογραφία ειρηνικών, ξένοιαστων και ανυποψίαστων ανθρώπων στη Χώρα Κυθήρων πριν 50 χρόνια

Μια φωτογραφία ειρηνικών, ξένοιαστων και ανυποψίαστων ανθρώπων στη Χώρα Κυθήρων πριν 50 χρόνια απολαμβάνει το καφεδάκι στο ιστορικό καφενείο του Κοντολέοντος-Κόκκινου και μετέπειτα Δαπόντε (νυν Συμβολαιογραφείο-Υποθηκοφυλακείο) στο οποίο έδινε παραστάσεις θεάτρου σκιών ο Ευγένιος Σπαθάρης κατά την περίοδο του εμφυλίου και στο οποίο έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά στα Κύθηρα η περίφημη πάστα μύ(γδα)λο, που έμελλε να γίνει η σπεσιαλιτέ του καταστήματος και ένα από τα καλύτερα της εκλεκτικιστικής ζαχαροπλαστικής των Κυθήρων.

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ:ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ! ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΕΤΩΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ!

 


ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ!

ΕΝΑ ΟΝΕΙΡΟ ΕΤΩΝ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ!
Δήμαρχος Κυθήρων:
Ένα σπουδαίο έργο ξεκίνησε στο νησί των Αντικυθήρων. Η παλαιά ιστορική Μονή του πολιούχου του νησιού Αγ. Μύρωνος, που μέχρι τη δεκαετία του 1950 συντηρούνταν από μοναχές, ανακαινίζεται και άγεται στο αρχικό της κάλλος με δαπάνες του ευσεβούς κ. Αθανασίου Μαρτίνου, πολιτικού διοικητού του Αγ. Όρους, ο οποίος αποδέχθηκε σχετικό τεκμηριωμένο αίτημα που είχαμε στείλει το 2018 μαζί με τον Σεβ/το Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ.
Για τα δεδομένα του νησιού το έργο έχει μεγάλη σπουδαιότητα αφού ο Άγιος Μύρων είναι συνυφασμένος με την ιστορία του τόπου, με τους κατοίκους του και τους απόδημους. Θα διαμορφωθούν τα κελιά, θα γίνει Ηγουμενείο, θα ανακαινιστεί ο ναός, θα συντηρηθούν το Τέμπλο και οι Εικόνες, θα ανακατασκευαστούν οι αύλειοι χώροι, η κουζίνα και οι χώροι υγιεινής. Μετά την ολοκλήρωση των έργων ο χώρος θα αποτελέσει ιδανικό τόπο για την φιλοξενία μιας μικρής μοναστικής αδελφότητας που θα είναι κίνηση ζωτικής σημασίας για το νησί.
Ας είμαστε όλοι καλά το καλοκαίρι να κάνουμε τα εγκαίνια!





























Δημήτρης Καρύδης:ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά η διακοπή η διέλευση βαρέων οχημάτων που μεταφέρουν αδρανή υλικά για την κατασκευή του Νότιου προβλήτα,μέσα από το οδικό δίκτυο της πόλης

Με πολύ μεγάλη πλειοψηφία ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά- με την συμμετοχή και συμφωνία όλων των Βουλευτών,της Αντιπερειάρχου κ. Αντωνάκου Σταυρούλας και του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου κ Σταματογιάννη Γιώργου- η δίκαιη απαίτηση από όλες τις αρμόδιες αρχές να διακοπεί άμεσα η διέλευση βαρέων οχημάτων που μεταφέρουν αδρανή υλικά για την κατασκευή του Νότιου προβλήτα,μέσα από το οδικό δίκτυο της πόλης και να γίνεται αποκλειστικά δια θαλάσσης,προκειμένου να προστατευθεί η υγεία,η ποιότητα ζωής των κατοίκων και το περιβάλλον στον Πειραιά.

Παράλληλα το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία του και την δυσαρέσκεια του προς το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλοντος και ζήτησε την άμεση έγκριση της μελέτης Περιβαλοντικών επιπτώσεων ( ΜΠΕ),η οποία έχει καθυστερήσει πάνω από έξι μήνες.
Στο πλαίσιο αυτό ζητήσαμε από τους βουλευτές του Πειραιά όλων των κομμάτων να αναλάβουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και να πιέσουν τον αρμόδιο Υπουργό κ Χατζηδάκη να υπογράψει την νέα ΜΠΕ όπως αυτή έχει ψηφιστεί από το Δημοτικό και Περιφερειακό Συμβούλιο και να καταθέσει και την ΣΜΠΕ,για να σταματήσει επιτέλους η αυθαιρεσία και η αναλγησία της ΟΛΠ-COSCO.

«Οι έσχατοι έσονται πρώτοι και οι πρώτοι έσχατοι»



 Δελτίο Τύπου του Δημοτικού Συνδυασμού

"πρώτα ο άνθρωπος"
Κύθηρα 21/11/2020
«Οι έσχατοι έσονται πρώτοι και οι πρώτοι έσχατοι»
Ο λόγος, η αξιοπιστία των λεγομένων και το πόσο φερέγγυος είναι πολιτικά κάποιος, μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα από την διαχρονική του πορεία.
«Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια κύριε Αντιδήμαρχε».
Ο Δήμος των Κυθήρων - Αντικυθήρων είναι ο ΜΟΝΟΣ Δήμος της Ελλάδας που δεν έχει πάρει μέτρα ανακούφισης των πολιτών του για την περίοδο της πανδημίας.
Στο ζήτημα των απευθείας αναθέσεων, σας καλούμε να δημοσιοποιήσετε την λίστα με αυτές που έχει κάνει ο Δήμος την περίοδο 2019 – 2020, την οποία έχουμε ζητήσει με αίτησή από τα μέσα του καλοκαιριού και αρνηθήκατε να δώσετε, ώστε ο κάθε πολίτης αυτού του τόπου να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Απαξιώνετε την αντιπολίτευση κατά την προσφιλή σας συνήθεια και καταφεύγετε σε προσβολές και μειωτικούς χαρακτηρισμούς λόγω ένδειας επιχειρημάτων .
Η διαστρέβλωση της πραγματικότητας και ο αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης είναι το γνώριμο σας μονοπάτι αλλά δεν θα σας ακολουθήσουμε σε αυτό, όχι γιατί δεν μπορούμε αλλά γιατί πιστεύουμε ότι οι στείρες αντιπαραθέσεις μόνο επιζήμιες είναι για τον τόπο μας.
Θα σας θυμίσουμε μόνο πως οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης εκπροσωπούν το μεγαλύτερο ποσοστό του εκλογικού σώματος των Κυθήρων και των Αντικυθήρων και σας καλούμε να δείξετε στοιχειώδη σεβασμό.
Επειδή γνωρίζουμε ότι ο κόσμος έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει και δεν χρειάζονται περαιτέρω διευκρινίσεις, δεν θα δοθεί καμιά άλλη απάντηση επί του θέματος από την παράταξη μας.

ΛΑΚΩΝΙΑ:ΘΡΗΝΟΣ¨ΣΤΙΣ ΒΕΛΛΙΕΣ ΚΟΡΗ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΕΦΥΓΑΝ ΜΑΖΙ

Συγκλονισμένη είναι η κοινότητα των Βελλιών από το θάνατο της 55χρονης δασκάλας Θεοδώρας Τσαγκάρη και του πατέρα της, Δημητρίου Τσαγκάρη 92 ετών.

Η Θεοδώρα πέθανε χθες και σήμερα το πρωί ο πατέρας της. Η κηδεία και των δύο θα γίνει αύριο 22/11 το πρωί στις Βελλιές.

Και οι δυο προσέφεραν στην τοπική κοινωνία και ήταν ιδιαίτερα αγαπητοί.

Από το Lakones.gr συλλυπούμαστε τους συγγενείς και ευχόμαστε κουράγιο και δύναμη. 

www.lakones.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ”Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ”ΤΩΝ ΜΗΝΑ ΣΤΑΘΑΚΗ-ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΝΟΥΣΟΥ

 


Το «ΙΟΝΙΟΝ» αγαπήθηκε πάρα πολύ στη Σίφνο.

Πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή μας το 1978 και παρέμεινε μέχρι το 1992.

Δεκατέσσερα χρόνια γεμάτα όμορφα ταξίδια.

 Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα το 1971.

 


Ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή από Πάτρα για Σάμη-Ιθάκη για την εταιρεία των αδελφών Στρίντζη. 

Το 1978 πέρασε στους εφοπλιστές Μηνά Σταθάκη και Βασίλη Μανούσο και ήρθε στις Δυτικές Κυκλάδες. 

Παράλληλα έκανε και την άγονη της Πελοποννήσου.
Συνήθως τις τέσσερις ημέρες ήταν στις Δυτικές Κυκλάδες και τις τρεις στην άγονη μέχρι το Καστέλι. 

Το moto του ήταν “Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Δυτικών Κυκλάδων».

Η Μεγάλη Τετάρτη του 1978

Ποιος μπορεί να ξεχάσει την τρομερή Μεγάλη Τετάρτη του 1978 όταν το «ΙΟΝΙΟΝ» έκανε σχεδόν μιάμισι ώρα για να δέσει στη Σίφνο; 

Ο πουνέντες ήταν αγριεμένος και αντιμαχόταν για τα καλά το πλοίο.

Ο καπετάνιος επί μιάμιση ώρα προσπαθούσε να δέσει το πλοίο και στο τέλος τα κατάφερε. 

Τότε το πλοίο έδενε στο κεφαλόσκαλο του μώλου και ίσα-ίσα χωρούσε ο καταπέλτης του πλοίου στο μώλο. Τόσο στενός ήταν ο μώλος. Στη συνέχεια, βέβαια, επεκτάθηκε το 1989 και μέχρι σήμερα το πλοίο συνήθως δένει κάθετα σε σχέση με τον παλιό.
Πλοίαρχός του πλοίου ήταν τότε ο Καπετάν-Λάζαρος Γαβαλάς.

Ο καπετάν-Λάζαρος πάνω στη μανούβρα ζορίστηκε πολύ και για λόγους υγείας αποχώρησε από την εταιρεία. Στη συνέχεια δούλεψε για την εταιρεία του Νομικού, αλλά τη Σίφνο ποτέ δεν την ξέχασε. Επιστρέφει και αυτός συχνά,ιδίως κατά τον μεγάλο εορτασμό της Παναγίας της Χρυσοπηγής. 

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

1978-1992

Δεκατέσσερα ευτυχισμένα χρόνια

Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το «ΙΟΝΙΟΝ» έδωσε πραγματικά ρέστα.
Αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο και πρόσφερε πολλά στα νησιά μας.
Η Σίφνος είχε πάντα πολλά φορτηγά.

Ο κυρ-Αντώνης ο Μάμιδας μόλις το είδε το «ΙΟΝΙΟΝ» ενθουσιάστηκε.

Πίστεψε ότι η περιπέτεια να μπεις στο πλοίο το καλοκαίρι θα έπαιρνε επιτέλους τέλος. Πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι το καλοκαίρι και το «ΙΟΝΙΟΝ» άφηνε φορτηγά έξω για να πάρει Ι.Χ. στη θέση τους.

Μόνο με το «Μήλος Εξπρές» η κατάσταση βελτιώθηκε και μειώθηκαν τα φορτηγά που έμεναν έξω από το πλοίο. 

Σε σχέση με το «Κατερίνα» η βελτίωση ήταν αισθητή.
Αλλά, σε σχέση με τα σημερινά πλοία το “ΙΟΝΙΟΝ” θα έμοιαζε σήμερα πολύ μικρό, πιο πολύ σαν ένα μεγάλο καΐκι συγκριτικά με το  «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ». 

Κάθε Κυριακή κατεβαίναμε στις Καμάρες για να δούμε πώς θα κατάφερνε να χωρέσει όλα τα φορτηγά που περίμεναν με αγωνία για να επιβιβαστούν.
Ο Μάμιδας, ο Κασαγιώνης,ο Δεπάστας, ο Μιχάλης, ο Αγγελάς έδωσαν ομηρικές μάχες εκείνα τα χρόνια για να μπουν στο πλοίο.

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ»

Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ» για τη Σίφνο ήταν πάντα απολαυστικό.

Ακόμα και όταν ο καιρός ήταν φρεσκαρισμένος και το καράβι τσαλαβουτούσε στη θάλασσα σαν καρυδότσουφλο. 

Ταξίδι απολαυστικό αρκεί να μην ζαλιζόσουν και να μην φοβόσουν.
Όμως εκείνη την εποχή μας φαινόταν πολύ μεγάλο.

Γι’ αυτό τα ταξίδια με το “Ιόνιον” ήταν πραγματικά ταξίδια που συνοδεύονταν μερικές φορές από πολύ κούνημα, πολύ βρέξιμο και πολλές φωνές από τους τουρίστες που απολάμβαναν την όλη φάση.
Σήμερα είναι όλα πιο άνετα και πιο χλιδάτα. Λείπει, όμως, εκείνο το στοιχείο της περιπέτειας (τουλάχιστον για μερικούς).

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Το μοιραίο ατύχημα

Το μοιραίο ατύχημα έγινε το 1992 στο δρομολόγιο από Καστέλι για Κύθηρα, με πλοίαρχο τον Ανδρέα Μπενάκη. Ως προς τις συνθήκες, το ναυάγιο έμοιαζε με αυτό του “Νηρέα” στον Κάβο Σίδερο. Αναίμακτο και χωρίς ιδιαίτερες παράπλευρες απώλειες (εκτός, βέβαια, από το ίδιο το πλοίο).

Τα οχήματα παρελήφθησαν από το “Μάρθα”, το πλοίο του Μοίρα. 

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Ο καπετάν-Βασίλης ο Λεονταράκης

Ας αφήσουμε τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να μας αφηγηθεί εκείνη την πραγματικά πολύ όμορφη εποχή. Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης από το Τσιρίγο υπηρέτησε για χρόνια στο πλοίο και ήταν αυτός που παρέλαβε τα οχήματα με το «Μάρθα» τον Οκτώβρη του 1992. Τα παιχνίδια της μοίρας και της ζωής.

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης:

«Στην ακτοπλοΐα είχα την τύχη να εργαστώ στα πλοία του Μηνά Σταθάκη και του Βασίλη Μανούσου, το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Στην ακτοπλοΐα ήρθα το 1981 ως ύπαρχος με καπετάνιο τον καπετάν-Γιώργη Σιγάλα από την Οία της Σαντορίνης.

ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Είχα την τιμή να μαθητεύσω την τέχνη της ακτοπλοΐας δίπλα στο καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, ένα πραγματικό βράχο. Και μιλάμε πρώτα για τον άνθρωπο και μετά για τον πλοίαρχο. Για 3,5 χρόνια δουλέψαμε μαζί και δεθήκαμε οικογενειακά. Μεγάλωνε μαζί με μένα τα παιδιά μου και τα αγκάλιαζε με αγάπη όταν ταξίδευαν στο καράβι».  Θυμάται χαρακτηριστικά ότι ο καπετάν-Γιώργης ψάρευε από τη βαρδιόλα του «Ιόνιον» για να μπορέσουν να κάνουν ψαρόσουπα για τα παιδιά. Και, μάλιστα, αν δεν έπιανε όλα τα ψάρια το βαπόρι δεν έφευγε. Εγώ του έλεγα ότι πρέπει να φύγουμε και εκείνος μου έλεγε «Περίμενε, να βγάλω όλα τα ψάρια για την Αγγελική και μετά θα φύγουμε». 

ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ ΚΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Με το «Ιόνιον» ταξίδευαν στη γραμμή των Κυθήρων και τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. 

Από Πειραιά αναχωρούσε κάθε Δευτέρα, στις 09:00 πρωΐ, για την άγονη των Κυθήρων με προσεγγίσεις σε Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη- Ελαφόνησο-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά την Τετάρτη το πρωΐ.

Την Τετάρτη το πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά τα ξημερώματα της Πέμπτης.

 Κάθε Πέμπτη, στις 09:00 πρωΐ, αναχωρούσε για Μονεμβασία-Νεάπολη-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι.

Κάθε Σάββατο πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο, διανυκτέρευση στον Αδάμαντα της Μήλου και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της Κυριακής. Κάθε Κυριακή το βράδυ είχαν τη μόνη διανυκτέρευση στο λιμάνι του Πειραιά. Και όλα αυτά συνέβαιναν όταν δεν υπήρχαν απαγορευτικά που τους υποχρέωναν συχνά σε μεταβολές των δρομολογίων.

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Η Παναγία η Χρυσοπηγή

«Με το «Ιόνιον» μεταφέραμε κάθε χρόνο την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής στη Σίφνο. Ακόμα και τώρα συνεχίζω να επισκέπτομαι τη Σίφνο κατά την εορτή της Χρυσοπηγής. Και οι Σιφνιοί ποτέ δεν μας ξεχνούν και μας περιποιούνται δεόντως. Οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν εκείνα τα χρόνια διατηρούνται ακόμα. «Οι Σιφνιοί μας τιμούν με τον πιο όμορφο τρόπο». 

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Δεν ξεχνά ποτέ, αλλά και δεν τον ξεχνούν ποτέ οι ναυτικοί της Σίφνου, ο πράκτορας της Σίφνου, ο Γιάννης ο Ξύδης, οι επιβάτες της γραμμής και οι φορτηγατζήδες, μόνιμοι σύντροφοι χειμώνα-καλοκαίρι».

Οι φωτογραφίες με τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να κρατά την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής είναι πολύ νοσταλγικές, τραβηγμένες τριάντα ένα χρόνια πριν, στα 1989.

Είναι μάλιστα σημαντικό να πούμε πως οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον Γιάννη το Βασσάλο από τα Εξάμπελα, τον Γιάννη του Διαμάντου, ο οποίος λίγους μήνες πριν μίσεψε για το τελευταίο μεγάλο ταξίδι.

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης συνεχίζει:

«Το «Ιόνιο» άφησε πραγματικά μεγάλη ιστορία. Και παρόλο που ήταν ένα βαπόρι δύσκολο τόσο για τον καπετάνιο όσο και για το πλήρωμα του, όλα γίνονταν πιο εύκολα χάρη στο καλό οικογενειακό κλίμα που υπήρχε μέσα στο πλοίο. Ήταν καλές και αγνές εποχές Οι πλοιοκτήτες ήταν συνεχώς δίπλα στο πλήρωμα εκείνες τις εποχές. Και όποιος ήθελε χρήματα, οι πλοιοκτήτες ήταν έτοιμοι να του καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη. Ο μικρότερος μέσα το πλοίο ήταν 10 χρόνια μέσα στο καράβι. Όποιος πήγαινε μέσα δεν έφευγε».

Ο Μηνάς ο Σταθάκης από τα Βάτικα της Λακωνίας ήταν πιο γνωστός και είχε περισσότερες συναναστροφές με τον κόσμο. Ο Βασίλης ο Μανούσος έμενε περισσότερο στο γραφείο του. Ήταν επιχειρηματίες που ξεκίνησαν από αλιείς και χάρη στην τύχη τους και την εξυπνάδα τους κατάφεραν και έκαναν αυτά τα πλοία στα οποία ο κόσμος έφαγε γλυκό ψωμί. Τα πλοία ήταν ο «Κανάρης», το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Είχαν ακόμα και ένα  άλλο ferry boat, το «Νήσος  

Ρόδος», το πρώην «Ρεννέτα» του Κώστα Λάτση. Στο πλοίο αυτό σημειώθηκε φωτιά και, ευτυχώς, δεν υπήρχαν θύματα. Καπετάνιος τότε στο «Νήσος Ρόδος» ήταν ο καπετάν-Γιώργης Σιγάλας και στο σημείο του ατυχήματος έσπευσε να βοηθήσει ο καπετάν-Κούλης Μαστροκόλιας με το «Αλκυών».


ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Στην Ελαφόνησο ο πρώτος καταπέλτης που έπεσε ήταν αυτός της παντόφλας «Ελαφόνησος». Και το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου ήταν το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Κυκλάδες» των αδελφών Αγαπητού.

Στο «Ιόνιον», ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης έμεινε μέχρι το 1990. Και στην πορεία έπιασε στο πλοίο αυτό πλοίαρχος γύρω στο 1987. Το 1988 πήγε στην Αγγλία για να παραλάβει το «Μήλος Εξπρές» (πρώην “Vortigern”). 

«Το πλοίο το φέραμε στο Πέραμα για τη μετασκευή του και την πρώτη ημέρα των ταξιδιών του το πλοίο παραδόθηκε στον πλοίαρχο Γιώργη Σιγάλα. Και εγώ τότε γύρισα πλοίαρχος στο καράβι μου, το «Ιόνιον». 

Ο καπετάν-Βασίλης θα μείνει στο «Ιόνιον» μέχρι το 1990. Όμως ο φόρτος εργασίας ήταν ιδιαίτερα βαρύς, μιας και στα δρομολόγια που αναφέρθηκαν παραπάνω προστέθηκε και ένα ακόμα δρομολόγιο άγονης γραμμής για Ανατολικές Κυκλάδες, από Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο –Ηρακλειά-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Κατάπολα-Αιγειάλη-Δονούσα-Αστυπάλαια. «Με το πλοίο αυτό συμπλήρωνα σε μια εβδομάδα εβδομήντα τρεις προσεγγίσεις. Και το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για όλες αυτές τις προσεγγίσεις. Κύθηρα-Ανατολικές Κυκλάδες-Κύθηρα-Δυτικές Κυκλάδες. Κάπου εκεί κουράστηκα και έφυγα από το «Ιόνιον».

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Πολύ γρήγορα βρέθηκε στο «Μαρθάκι» της εταιρείας του Μοίρα. 

 «Κάθε Σεπτέμβριο παίρναμε από τα Κύθηρα έναν άνθρωπο με ένα τρακτέρ με δύο βυτία που τα έφερνε στο Καστέλι για να φορτώσει μούστο. Και μετά έφερνε τον μούστο στα Κύθηρα και έπαιρναν τα γεροντάκια για να έχουν το κρασάκι τους. Συχνά τον περιμέναμε για να τον εξυπηρετήσουμε. Και κάποια στιγμή έγινε μια παρεξήγηση στο καράβι και το θέμα έφτασε μέχρι τα γραφεία. Ρωτήθηκα από τον Μηνά το Σταθάκη και του εξήγησα ότι καθυστέρησα την αναχώρηση του πλοίου για να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο να φέρει και το δεύτερο βυτίο με τα μούστο. Του τόνισα ότι για μένα το βαπόρι έκανε άγονη γραμμή και το να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο που κουβαλούσε το μούστο ήταν μια κοινωνική παροχή για το νησί». Και ο Μηνάς ο Σταθάκης μου τόνισε «Είσαι λεβέντης και έτσι θέλω να κάνεις. Εμείς θα κάνουμε άγονη γραμμή και θα προσφέρουμε». Αυτές ήταν οι αρχές του Μηνά του Σταθάκη. 

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

Ο Μηνάς ο Σταθάκης ήταν δεινός ψαράς. Τον παίρναμε συχνά μαζί μας στις Κυκλάδες τα Σαββατοκύριακα. Και αυτός πολλές φορές πήγαινε να ψαρέψει με το καΐκι του πράκτορα. Και, ειδικά τον Μάϊο και τον Ιούνιο έπιανε πάρα πολλές μένουλες. Ήταν τόσο δεινός, αλλά και τόσο τυχερός ψαράς που οι ποσότητες των ψαριών που έπιανε ήταν πολύ μεγάλες, ακόμα και 15 τελάρα με ψάρια. Και όταν επιστρέφαμε στον Πειραιά, όλα τα μέλη του πληρώματος περνούσαν από τη σκάλα και αυτός τους γέμιζε μια σακούλα με δυο-τρία κιλά μένουλες. Και επειδή οι μένουλες ήταν πολλές και περίσσευαν, έρχονταν και οι λιμενικοί, οι ταξιτζήδες και διάφοροι του λιμανιού και έπαιρναν και αυτοί με τη σειρά τους μένουλες. Και στα γραφεία της εταιρείας στο Μέγαρο Τυπάλδου, συχνά τον έβλεπε κανείς να μπαλώνει δίχτυα. 

«Κάθε Κυριακή στο δρομολόγιο της επιστροφής για Πειραιά με το «Ιόνιον» γινόταν μάχη για το ποιο φορτηγό θα πρωτομπεί στο καράβι, αλλά και με ποιον τρόπο θα μπει. Από τη Μήλο είχαμε τότε πολλά φορτηγά, καθώς οι Βαμβακάρηδες είχαν, ήδη, αγοράσει αρκετά μεγάλα φορτηγά. Στη Σίφνο θυμάμαι το Μάμιδα και τον Αγγελά.  Το «Ιόνιον» έπαιρνε 12 φορτηγά και 40 αυτοκίνητα, ή 85 αυτοκίνητα αν έπαιρνε μόνο αυτοκίνητα. Και με την εταιρεία του καπετάν-Κώστα του Βεντούρη υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός, αλλά ποτέ δεν φτάναμε στα άκρα.  Το «Κίμωλος» ήταν και αυτό ένα θαυμάσιο βαπόρι. Όμως, η αγάπη της γραμμής ήταν το «Ιόνιον». Τους πολλούς και καλούς πελάτες τους είχε το «Ιόνιον». Ο κόσμος το ένιωθε σαν το σπίτι του. Και η χαρά των μικρών παιδιών ήταν να έρθουν στη γέφυρα και να σφυρίξουν.  Η σφυρίχτρα του ήταν η πιο γλυκιά σφυρίχτρα. Και δεν θα ξεχάσω ποτέ τη βεράντα του πλοίου με το ξύλινο κατάστρωμα. Και η ταχύτητα του πλοίου ήταν αρκετά καλή για την εποχή. Ειδικά μετά τη δεξαμενή, πιάναμε άνετα τα 17 μίλια».

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

Και φθάνουμε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή τον Οκτώβριο του 1992 όταν το «Ιόνιον» προσάραξε στη Γραμβούσα με πλοίαρχο τον καπετάν-Ανδρέα Μπενάκη:

 «Ένα πρωϊνό του Οκτωβρίου βρισκόμουν στο Γύθειο με το «Μάρθα». Με φωνάζει ο πράκτορας, ο Θόδωρος ο Ροζάκης, και μου λέει ότι με θέλει ο Μηνάς ο Σταθάκης. Τον παίρνω τηλέφωνο και μου λέει «Βασίλη, βοήθα με. Το «Ιόνιον» είναι σκαρωμένο στη Γραμβούσα. Θέλω να πας να μου το ξεφορτώσεις με το «Μάρθα». Του απάντησα ότι εγώ ήμουν πανέτοιμος και το  μόνο που ζήτησα ήταν να συνεννοηθεί πρώτα με την εταιρεία». 

Φωτογραφία sakis Makris,την βρήκαμε στο http://adelinfm.blogspot.com/2018/01/fb.html

«Πράγματι, πήρα ένα σήμα από το λιμεναρχείο για να πάμε να πάρουμε τα οχήματα από το «Ιόνιον». Το σήμα όριζε ότι το όλο operation θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη των δύο πλοιάρχων. Και, συνιστούσε μόνο να γίνει η επιχείρηση με καλές καιρικές συνθήκες. Πράγματι, πήγαμε, ρίξαμε τον καταπέλτη στον καταπέλτη του «Ιόνιον» και πήραμε όλα τα οχήματα από το «Ιόνιον» και μαζί με αυτά και μία μπουλντόζα 70 τόνων. Και πήγαμε στη Νεάπολη και αποβιβάσαμε τα αυτοκίνητα. Το πλοίο έμεινε σκαρωμένο στη Γραμβούσα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 1992, ανήμερα του Αγίου Νικολάου. Την ημέρα εκείνη έφυγε από τον κόσμο ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας και την ίδια ημέρα εχάθηκε και το «Ιόνιον» από την επιφάνεια της θάλασσας. Εβυθίσθη την ημέρα εκείνη. Μέχρι την ημέρα εκείνη φαινόταν το κατάρτι του. Και στους δύο μήνες που μεσολάβησαν το πλοίο έγερνε ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνούσε, μέχρι που χάθηκε οριστικά».

Όταν ο ίδιος αντίκρυσε το «Ιόνιον» σκαρωμένο πάνω στο βράχο ένιωσε πολύ άσχημα, δύσκολα συναισθήματα, μιας και στο πλοίο αυτό μεγάλωσαν και τα τρία του παιδιά. Και δεν θα ήθελε ποτέ να έχει την τύχη να αναλάβει ο ίδιος αυτή τη μεταφορά των οχημάτων από το αγαπημένο του πλοίο. Όμως, έπρεπε να το κάνει για να τιμήσει αυτή τη λαμαρίνα που ήταν εκεί και πάλευε με τα κύματα να βυθιστεί.

Ο καπετάν-Βασίλης ταξίδεψε σε μια άλλη εποχή, ολότελα διαφορετική από τη δική μας.

Ταξίδευαν τότε άνθρωποι που δεν είχαν οικονομική άνεση. Και όταν βρισκόμασταν με απαγορευτικό για μία και δύο ημέρες, οι άνθρωποι δεν είχαν την άνεση να πάνε να φάνε σε εστιατόριο. Και τότε έλεγα στον Μηνά το Σταθάκη να τους ετοιμάσουμε μία μακαρονάδα και αυτός φυσικά αμέσως συμφωνούσε. Και τους δίναμε και κρεβάτι. 

«Μια φορά πηγαίναμε στην Κίμωλο με το «Ιόνιον» με σορόκο 7-8 μποφώρ. Το πλοίο δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει στην Κίμωλο, καθώς το κύμα σκέπαζε για τα καλά το μόλο. Η μόνη επιβάτις για το νησί ήταν μια γιαγιά. Μόλις βάλαμε ρότα για τη Μήλο, η γιαγιά ανέβηκε στη γέφυρα για να διαμαρτυρηθεί για τη μη προσέγγιση στο νησί. Της είπα ότι θα πάμε στη Μήλο, θα της δώσουμε κρεβάτι σε μια καμπίνα και θα φάει στο καράβι και το πρωΐ που θα είναι σπασμένος ο καιρός θα την αφήσουμε στην Κίμωλο.  Η γιαγιά τότε μου λέει ότι δεν της αρέσει το φαΐ του καραβιού και προτιμά να φάει έξω». Και τότε ο καπετάν-Βασίλης έβγαλε και της έδωσε εκατό δραχμές και η γιαγιά τα πήρε.

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

«Με το «Ιόνιον» πρόλαβα την Κίμωλο χωρίς μόλο και η αποβίβαση γινόταν με λάντζες. Το ίδιο γινόταν και στα Αντικύθηρα και στην Ελαφόνησσο, αποβίβαση με λάντζες. Στο Κυπαρίσσι είχαν, αρχικά, μια βουλιαγμένη μαούνα και την είχαν κάνει μόλο με τσιμέντο. Αργότερα έκαναν κανονικό λιμάνι στο χωριό και πηγαίναμε εκεί και το «Θησεύς». Με το «Θησεύς» πιάσαμε κάποιες φορές και στον Γέρακα, αλλά όσο περνούσαν τα χρόνια οι επιβάτες για τα λιμάνια αυτά μειώνονταν και σιγά-σιγά τα λιμάνια κόπηκαν από το δρομολόγιο.

Όταν πρωτοπήγα στο «Ιόνιον» υπήρχε ακόμα η άγονος γραμμή του Πόρτο-Κάγιου, κάτω από το Γύθειο. Ήταν το τελευταίο ταξίδι που γινόταν εκεί. Κει μπήκαμε και στο Πόρτο-Κάγιο, όπου η αποβίβαση γινόταν με βάρκες.

Στα Αντικύθηρα είχαμε πολλά προβλήματα και χάναμε προσεγγίσεις, ειδικά όταν η αποβίβαση γινόταν ακόμα με βάρκες. Οι άνθρωποι αυτοί περίμεναν να τους πάμε αλεύρι, φάρμακα. Μια γερόντισσα στα Αντικύθηρα ζύμωνε και περίμενε να της πάμε το αλεύρι από την Κρήτη για να ζυμώσει. Και κάποια φορά κάναμε 10 μέρες να πιάσουμε και η γιαγιά περίμενε το αλεύρι για να κάνει ψωμί»

Αυτό είναι το «Ιόνιον» και αυτός είναι ο κόσμος της παλιάς ακτοπλοΐας.

Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης μας τον περιέγραψε με τρόπο γλαφυρό.

Ως KAIPOUTHEOS.GR αφιερώνουμε το μικρό αυτό αφιέρωμα στη μνήμη του καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, του Μηνά Σταθάκη,του Βασίλη Μανούσου, του Παναγιώτη Πασσάκου, του Γιάννη του Βασσάλου και όλων όσων ταξίδεψαν με τα πλοία με το «ΣΜ» και έχουν φύγει για να συναντήσουν το «ΙΟΝΙΟΝ» και το «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» σε πιο γαλήνιες και ήρεμες θάλασσες. 

ΠΗΓΗ www.kaipoutheos.gr