Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Δώρο Χριστουγέννων - Επίδομα 534 ευρώ: Πληρωμές σήμερα σε περισσότερους από 750.000 δικαιούχους



Σήμερα Παρασκευή (29/2) η καταβολή του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων 2020 και της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, για χιλιάδες εργαζόμενους.

Εγκρίθηκε η πίστωση της πληρωμής του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων 2020 που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, που θα πραγματοποιηθεί σήμερα, Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, ύψους 59.120.963,18 ευρώ, σε 756.980 δικαιούχους από τον Ε.Φ. 1033-501-0000000 και ΑΛΕ 2310989899 οικονομικού έτους 2021 ως εξής:

α) Σε καταβολή του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων 2020 που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ύψους 46.217.069,93 ευρώ, σε 727.147 δικαιούχους.

β) Σε αναστολές συμβάσεων εργασίας εργαζομένων, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 12.037.901,25 ευρώ, σε 28.181 δικαιούχους.

γ) Σε μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις των εργαζομένων με δικαίωμα υποχρεωτικής επαναπρόσληψης σε επιχειρήσεις-εργοδότες κύριων και μη κύριων ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων, καθώς σε επιχειρήσεις-εργοδότες τουριστικών λεωφορείων, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 63.714 ευρώ, σε 134 δικαιούχους.

δ) Σε μονομερείς υπεύθυνες δηλώσεις των επαγγελματιών της τέχνης και του πολιτισμού, ξεναγών και τουριστικών συνοδών, για την πληρωμή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού, ύψους 802.278 ευρώ, σε 1.518 δικαιούχους.

https://www.newsbomb.gr/o

Επίδομα θέρμανσης: Από σήμερα (29/1) οι πληρωμές - Δείτε τους αναλυτικούς πίνακες

Ξεκινάει σήμερα, Παρασκευή 29 Ιανουαρίου, η καταβολή του φετινού επιδόματος θέρμανσης η οποία θα γίνει σε δύο φάσεις, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.

Η πρώτη αφορά σε αγορές που έγιναν μέχρι και τις 21 Δεκεμβρίου 2020 και θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2021.

Η δεύτερη θα αφορά αγορές έως και τις 28 Φεβρουαρίου 2021 και θα γίνει μέχρι τις 31 Μαρτίου 2021.

Το υπουργείο Οικονομικών, συνεκτιμώντας το γεγονός ότι για τις ανάγκες θέρμανσης οι πολίτες δεν χρησιμοποιούν μόνο πετρέλαιο, αλλά και άλλες εναλλακτικές θερμαντικές ύλες, όπως φυσικό αέριο και καυσόξυλα, διεύρυνε την καταβολή του επιδόματος θέρμανσης και σε όσους χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες λύσεις για θέρμανση. Στο πλαίσιο αυτής της διεύρυνσης, φέτος έγιναν για πρώτη φορά αποδεκτά τιμολόγια αγοράς καυσόξυλων που έχουν εκδοθεί από την 1η Ιουνίου 2020 και μετά. Συγκεκριμένα, νέοι δικαιούχοι είναι περίπου 124.000 καταναλωτές φυσικού αερίου, καταναλωτές καυσόξυλων, βιομάζας και υγραερίου, πέραν των 564.000 καταναλωτών πετρελαίου, σε σύνολο περίπου 688.000 αιτήσεων.

Όπως εξηγεί στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών:

«Με στόχο την όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική, αλλά κυρίως κοινωνικά δίκαιη κατανομή του, ο υπολογισμός του ποσού που θα καταβληθεί ως επίδομα θέρμανσης είναι φέτος εξατομικευμένος, αφού εξαρτάται από δύο νέες παραμέτρους. Η πρώτη αφορά στην περιοχή κατοικίας των δικαιούχων, η οποία καθορίζεται από τον Ταχυδρομικό Κώδικα της διεύθυνσης που έχει δηλωθεί στην αίτηση, ενώ η δεύτερη αφορά στον αριθμό των ανήλικων μελών της οικογένειας, με το κάθε ανήλικο μέλος να δίνει προσαύξηση του επιδόματος κατά 10% και ελάχιστο ποσό, ανεξαρτήτως άλλων παραγόντων, τα 80 ευρώ.

Το νέο σύστημα υπολογισμού βασίζεται σε μελέτη της ΕΜΥ, η οποία χώρισε την Ελλάδα σε 200.000 τετράγωνα (διαστάσεων 750μ×750μ), ώστε να αποτυπώνονται με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια οι κλιματικές και γεωγραφικές παράμετροι. Έτσι, σε κάθε περιοχή το ύψος του επιδόματος θέρμανσης υπολογίζεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες θέρμανσης που έχει, αναλόγως του υψομέτρου, της απόστασης από τη θάλασσα, αλλά και του αριθμού των ημερών κατά τη διάρκεια του χρόνου που έχει θερμοκρασίες χαμηλότερες των 15,5 βαθμών Κελσίου (βαθμοημέρες).

Το ύψος του επιδόματος καθορίζεται στο ποσό των 220 ευρώ πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή επιδότησης ανά οικισμό, στον οποίο βρίσκεται η κύρια κατοικία, όπως αυτός προσδιορίζεται στο Παράρτημα της σχετικής Υπουργικής Απόφασης που δημοσιεύθηκε ήδη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Το υπουργείο Οικονομικών παραθέτει πίνακα με το ύψος του επιδόματος που αντιστοιχεί σε νοικοκυριά που κατοικούν σε διάφορες περιοχές της χώρας ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών τους.

ΠεριοχήΝέο επίδομα με 2 παιδιάΠαλαιό επίδομα με 2 παιδιά
Αττικής
(Δήμος Αθηναίων, οικισμός Αθήνα)
114 ευρώ106 ευρώ
Αττικής
(Δήμος Πεντέλης, οικισμός Πεντέλη)
181 ευρώ106 ευρώ
Αττικής
(Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, οικισμός Βουλιαγμένη)
83 ευρώ106 ευρώ
Κορινθίας
(Δήμος Νεμέας,οικισμός Καστράκιον)
132 ευρώ252 ευρώ
Αχαΐας
(Δήμος Πάτρας, οικισμός Πάτρα)
80 ευρώ106 ευρώ
Θεσσαλονίκης
(Δήμος Θεσσαλονίκης, οικισμός Θεσ/νίκη)
188 ευρώ173 ευρώ
Φλώρινας
(Δήμος Φλώρινας, οικισμός Φλώρινα)
312 ευρώ240 ευρώ
Καβάλας
(Δήμος Καβάλας, οικισμός Καβάλα)
202 ευρώ173 ευρώ
Τρικάλων
(Δήμος Τρικκαίων, οικισμός Τρίκαλα)
178 ευρώ173 ευρώ
Ηρακλείου
(Δήμος Ηρακλείου, οικισμός Ηράκλειο)
80 ευρώ77 ευρώ
Κυκλάδων
(Δήμος Σύρου-Ερμούπολης, οικισμός Ερμούπολη)
80 ευρώ77 ευρώ
Πέλλας
(Δήμος Έδεσσας, οικισμός Έδεσσα)
257 ευρώ173 ευρώ
Ημαθίας
(Δήμος Βέροιας, οικισμός Κάτω Βέρμιον)
421 ευρώ173 ευρώ
Κιλκίς
(Δήμος Παιονίας, οικισμός Λιβάδια)
386 ευρώ173 ευρώ
Σέρρες
(Δήμος Σερρών, οικισμός Άνω Βροντού)
367 ευρώ240 ευρώ
Πρέβεζας
(Δήμος Πρέβεζας, οικισμός Πρέβεζα)
95 ευρώ106 ευρώ

Παράδειγμα:
Στην περιοχή της Αττικής τον προηγούμενο χρόνο δινόταν ως επίδομα θέρμανσης το ποσό των 106 ευρώ σε οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά, ανεξαρτήτως της περιοχής στην οποία αυτή έμενε. Εφέτος, με τον εξατομικευμένο υπολογισμό, η ίδια οικογένεια εάν μένει στον οικισμό Πεντέλης του Δήμου Πεντέλης, όπου το υψόμετρο είναι μεγαλύτερο και οι ανάγκες θέρμανσης περισσότερες, θα λάβει μεγαλύτερο επίδομα θέρμανσης, ύψους 181 ευρώ. Η ίδια οικογένεια εάν μένει στον οικισμό Βουλιαγμένης του Δήμου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, όπου το κλίμα είναι πιο ήπιο, θα λάβει 83 ευρώ. Τέλος, εάν μένει στον οικισμό της Αθήνας, θα λάβει επίδομα θέρμανσης 114 ευρώ.

«Με τον τρόπο αυτό η κατανομή του επιδόματος θέρμανσης, το οποίο δεν είναι πεπερασμένο, γίνεται με καλύτερους όρους κοινωνικής δικαιοσύνης και αποτελεσματικότητας, δύο στοιχεία που αποτελούν το κλειδί της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής» αναφέρει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών.

newsbomb.g

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤΑ



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΤΑ    

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι καταγγελίες και οι διαμαρτυρίες για την εποχιακή ρύπανση του ποταμού Ευρώτα από τα απόβλητα των ελαιοτριβείων (κατσίγαρος), αλλά από την πλευρά των αρμοδίων δεν υπάρχει καμία απάντηση σχετικά με τη λήψη μέτρων.

Ο Οικολογικός Σύνδεσμος Λακωνίας παρακολουθεί από την ίδρυσή του (1989) έως σήμερα την θλιβερή εγκατάλειψη του ιστορικού ποταμού από όλους αυτούς που θεωρούνται κατά το Νόμο υπεύθυνοι για την προστασία του. Πλήθος δημοσίων παρεμβάσεων έχουν γίνει, από τον ΟΙΚΟΣΥΛ, προς κάθε θεσμικό πρόσωπο και φορέα, αλλά και προς την κοινή γνώμη με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ανάληψη έμπρακτων πρωτοβουλιών για την προστασία, τη σωτηρία και την ανάδειξη αυτού του μοναδικού ποτάμιου οικοσυστήματος, που έχει αφεθεί, κυριολεκτικά, στην τύχη του.

Μετά από τόσα χρόνια αναπάντητων εκκλήσεων για τον Ευρώτα δεν περιμένουμε να υπάρξει κάποια θετική αντίδραση από την πλευρά των υπευθύνων προσώπων και φορέων, αλλά θεωρούμε καθήκον και χρέος μας να ενώσουμε γι’ άλλη μια φορά τη φωνή μας με τη φωνή όλων όσοι αναδεικνύουν εκ νέου τα προβλήματα ρύπανσής του.

Ανατρέχοντας στο αρχείο του ΟΙΚΟΣΥΛ της πρόσφατης δεκαετίας σταχυολογήσαμε μέρος των παρεμβάσεών μας για τον Ευρώτα και τις επαναφέρουμε για να διαπιστωθεί στην πράξη το διαχρονικό ενδιαφέρον μας γι’ αυτόν, όχι μόνο για τη ρύπανση από τα απόβλητα των ελαιοτριβείων, αλλά και για τα λοιπά προβλήματά του.     

  • Τον Απρίλιο του 2017 σε ανακοίνωσή μας για τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Λακωνίας σημειώναμε μεταξύ άλλων τα εξής: Ο ποταμός Ευρώτας, τα παραποτάμια ρέματα και οι χείμαρροι εξακολουθούν να υφίστανται ρύπανση και μόλυνση από τα κάθε είδους απορρίμματα, μπάζα και απόβλητα. Μεγάλο μέρος αυτής της ρύπανσης, όπως είναι εύλογο, καταλήγει στον Λακωνικό Κόλπο από τον οποίο προμηθευόμαστε αλιεύματα και το καλοκαίρι «απολαμβάνουμε» την δροσιά των νερών του.
  • Τον Ιανουάριο του 2018 σε εκτεταμένη κι εμπεριστατωμένη ανακοίνωσή μας για τα ελαιοτριβεία και τη ρύπανση του Ευρώτα από τα απόβλητά τους επισημαίναμε τα εξής: Η κύρια περιβαλλοντική παράμετρος που συνδέεται με τη λειτουργία των ελαιουργείων στην Ελλάδα, είναι τα παραγόμενα υγρά απόβλητα (κατσίγερος). Ο κατσίγερος παράγεται από ελαιουργεία που χρησιμοποιούν φυγοκεντρικούς διαχωριστήρες τριών φάσεων, τα οποία όπως προαναφέραμε είναι και τα πολυπληθέστερα στον ελλαδικό χώρο. Το στερεό υπόλειμμα (πυρηνόξυλο) της συγκεκριμένης παραγωγικής διαδικασίας μπορεί να εκληφθεί ως χρήσιμο παραπροϊόν, αφού αποτελεί την πρώτη ύλη των πυρηνελαιουργείων. Η υπάρχουσα νομοθεσία προβλέπει τη δημιουργία, δίπλα στα ελαιοτριβεία, δεξαμενών καθιζήσεως όπου πρέπει να οδηγείται ο κατσίγαρος για να «καθίσουν» τα πιο στερεά υπολείμματα και ταυτόχρονα να γίνεται εξουδετέρωση της οξύτητας με υδράσβεστο. Η απουσία ελέγχων και επιβολής κυρώσεων, εν ονόματι της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης και της ελαιοπαραγωγής, καθώς επίσης η ελαστική συνείδηση ή η αδιαφορία των τοπικών παραγόντων, επιτρέπουν την ανεξέλεγκτη απόρριψη των αποβλήτων στους φυσικούς αποδέκτες (ρέματα, χειμάρρους, ποταμούς, λίμνες, θάλασσα) με όλα τα ορατά και αόρατα αποτελέσματα. Στην περίπτωσή μας το διαχρονικό θύμα είναι ο ιστορικός ποταμός Ευρώτας και κατ’ επέκταση ο Λακωνικός Κόλπος, για τους οποίους είμαστε όλοι υπεύθυνοι. Οι ιδιοκτήτες των ελαιοτριβείων πρέπει πρώτοι να ενδιαφερθούν για την ορθή οικολογική διαχείριση των αποβλήτων τους. Είναι σίγουρα προς το συμφέρον τους να μη δυσφημίζουν την ίδια τους την επιχείρηση, να προστατεύουν το περιβάλλον και να μη δίνουν αφορμές σε όσους έχουν λόγους να θέλουν να καταργήσουν τον αποκεντρωμένο χαρακτήρα των ελαιοτριβείων με στόχο τον απόλυτο έλεγχο της ελαιοπαραγωγής και το κέρδος. Η βελτίωση της λειτουργίας των ελαιοτριβείων θα είναι προς όφελος της κάθε τοπικής οικονομίας, αλλά και της ποιότητος του παραγόμενου προϊόντος.Εδώ πρέπει προς άρσιν κάθε παρεξήγησης,να επαναλάβουμε ότι πάγια θέση του ΟΙΚΟΣΥΛ είναι η διατήρηση πολλών διάσπαρτων ελαιοτριβείων ,όπως είναι σήμερα και όχι η αντικατάστασή τους από ένα υπερσυγκεντρωτικό μεγαθήριο τύπου μονοπωλίου.
  • Τον Απρίλιο του 2019 δημοσιεύσαμε ανακοίνωση για την ανάγκη προστασίας της ιδιαίτερης ιχθυοπανίδας του Ευρώτα, που είναι άγνωστη στους πολλούς ενδεχομένως και στους αρμοδίους τονίζοντας ότι: Ο Ευρώτας, σε πείσμα της άγνοιας, της αδιαφορίας και των εγκληματικών ανθρώπινων παρεμβάσεων, εξακολουθεί να προσφέρει ενδιαίτημα στα ψάρια αυτά που είναι λίγα, αλλά σημαντικά, αφού πρόκειται για ενδημικά είδη δηλαδή είδη που συναντώνται μόνον ή σχεδόν μόνον στον Ευρώτα και πουθενά αλλού! Τα ψάρια αυτά είναι:
  • Η Καιαδική Μενίδα (Squalius keadicus)
  • Η Χρυσή Μενίδα (Τropidophoxinellus spartiaticus)
  • Ο Λακωνικός Πελασγός (Pelasgus laconicus), κι ακόμα
  • Το χέλι (Anguilla anguilla) και
  • Σαλιάρα (Salaria fluviatilis)

Στην τελευταία έρευνα πεδίου (2015), που διενήργησαν οι επιστήμονες του ΕΛΚΕΘΕ, στα πλαίσια της έρευνας για την ποιότητα των ποτάμιων υδάτων, ο Λακωνικός Πελασγός δεν ανιχνεύτηκε καθόλου γι’ αυτό και χαρακτηρίστηκε ως εξαιρετικά απειλούμενο είδος! Η κατάσταση, βέβαια, και για τα δύο είδη της Μενίδας δεν είναι καλύτερη, αφού και αυτά, κυρίως η Καιαδική Μενίδα, θεωρούνται και είναι απειλούμενα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο ποταμός  Ευρώτας είναι ένα ευαίσθητο οικοσύστημα που κινδυνεύει από πολλούς παράγοντες, κυρίως τις  ανθρώπινες επεμβάσεις όπως είναι  η  υπεράντληση των νερών του, οι  βίαιες επεμβάσεις στις όχθες και την κοίτη του και τέλος η  ρύπανσή του.

  • Τον Ιούνιο του 2019 σε κείμενο προτάσεων που καταθέσαμε προς αξιοποίηση στον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Σπάρτης κ. Πέτρο Δούκα κάναμε ιδιαίτερη μνεία στο θέμα του Ευρώτα αναφέροντας ότι: Ο Δήμος Σπάρτης ως ο μεγαλύτερος παρευρώτειος Δήμος οφείλει ν’ αναλάβει τον πρώτο ρόλο στην προσπάθεια για τη διάσωση και προστασία του ιστορικού Ευρώτα. Στα πλαίσια της ΤΕΔΚ Λακωνίας πρέπει να δημιουργηθεί συντονιστικό όργανο των παρευρώτειων Δήμων, ώστε να πάψει η απαράδεκτη ρύπανση και μόλυνση αυτού του τόσο σπουδαίου ποτάμιου οικοσυστήματος, που πρέπει να το «αξιοποιήσουμε» με οικολογικά συμβατούς τρόπους.

Αυτά τα ολίγα συνοδευόμενα από την πικρή διαπίστωση πως, παρά τις προεκλογικές μεγαλοστομίες των αρμοδίων, τα προβλήματα του Ευρώτα συνεχίζονται πιθανόν επιδεινούμενα κι εμείς βρισκόμαστε γι’ άλλη μια φορά «στο ίδιο έργο θεατές»! Κρίμα!

                                           ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΑΚΟΣ                                                             ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΗΤΡΑΚΟΣ

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021

ΤΡΙΚΑΛΑ: (5) ΤΣΟΥΒΑΛΙΑ ¨ΦΟΥΝΤΕΣ¨ΕΙΧΕ ΚΡΥΨΕΙ Ο ΗΜΕΔΑΠΟΣ ΣΕ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΟ



Κατασχέθηκαν -24- κιλά και -380- γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης και κλώνων κάνναβης

Συνελήφθη, χθες (26-01-2021) το πρωί στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Τρικάλων, ένας ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.

Ειδικότερα, μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, οι αστυνομικοί της προαναφερόμενης Υπηρεσίας εντόπισαν, με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών ουσιών “ FLEX ”, σε αγροτεμάχιο, επιμελώς κρυμμένες, ποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και κλώνων κάνναβης.

Χθες (26-01-2021) το πρωί κατελήφθη ο δράστης στον προαναφερόμενο χώρο και συνελήφθη, ενώ οι ποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και κλώνων κάνναβης, συνολικού βάρους -24- κιλών και -380- γραμμαρίων κατασχέθηκαν.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Τρικάλων, ενώ την προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Τρικάλων.

Ο γκραφιτάς της Επανάστασης! Ο Εύρυτος γεμίζει την Αθήνα με ηρωικές μορφές


Οι μορφές των Καραϊσκάκη, Νικηταρά, Μπότσαρη και ανώνυμου ιερέως με την υπογραφή του καλλιτέχνη γκράφιτι «Ευρύτου» στολίζουν γωνιές της Αθήνας

Την ίδια στιγμή που κάποιοι -στους οποίους έχει επίσημα ανατεθεί η διοργάνωση των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Εθνεγερσία του 1821– βγάζουν… αφρούς ξυρίσματος και κάνουν ταξίδια αυτοπροβολής ανά την επικράτεια, απλοί πολίτες, νέοι άνθρωποι την τιμούν με τον δικό τους τρόπο.Ένας από αυτούς και ο «Εύρυτος», καλλιτέχνης γκράφιτι, έργα του οποίου με θέμα μορφές αγωνιστών του 1821 σε τοίχους της Αθήνας έγινα viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αναπαράχθηκαν χιλιάδες φορές, ξεπερνώντας έτσι κατά πολύ τον αριθμό των ανθρώπων που θα μπορούσαν να τα δουν στον δρόμο.

Γεγονός που αποτυπώνει και την επιθυμία των Ελλήνων για έναν ξεκάθαρο «εορτασμό» του 1821, χωρίς τις μυριάδες απόπειρες από διάφορους κύκλους να ενσωματώσουν σε αυτόν τα στοιχεία που αυτοί θέλουν, είτε αφορούν τη μεγέθυνση ιστορικών λεπτομερειών είτε τις ατζέντες τους για το μέλλον της χώρας.


Ο Εύρυτος αποτυπώνει μορφές αγωνιστικές, ασκητικές θα έλεγε κάποιος, που εκπέμπουν όμως δυναμικότητα με την απλότητά τους. Ενας ανώνυμος αγωνιστής, ο Καραϊσκάκης, ο Νικηταράς και ένας απλός ιερέας είναι τα πρώτα από τα έργα του, που -όπως δηλώνει στη «δημοκρατία»- γίνονται υπό καθεστώς «φόβου», καθώς υπάρχει πάντοτε το «φόβητρο» της ΕΛ.ΑΣ., που μπορεί να τον συλλάβει επειδή κάνει αυτό που κανονικά θα έπρεπε να κάνει το ίδιο το κράτος.

Να περάσουν τα ορθά μηνύματα της Επανάστασης

Όπως τονίζει, σκοπός των προσπαθειών του είναι να περάσουν τα ορθά μηνύματα της Επανάστασης, και όχι του γραικυλισμού και του ανθελληνισμού των διαφόρων επιτροπών. Προσπάθειες που, όπως τονίζει, θα συνεχιστούν μέχρι την 25η Μαρτίου, καθώς θα αφιερωθεί σε θέματα που έχουν να κάνουν με το 1821 και τον σκοπό της Επανάστασης.

«Το ιδανικό θα ήταν όλα τα γκράφιτι να είναι σε κεντρικά σημεία, σε χώρους από τους οποίους περνούν χιλιάδες Ελληνες, προκειμένου να μην ξεχνούν το μήνυμα της Επανάστασης και του Αγώνα, αν και κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο, αφού, εκτός από την Αστυνομία, κάποιοι συγκεκριμένοι θα φρόντιζαν να τα βεβηλώσουν. Γι’ αυτό και οι περισσότερες δουλειές μου είναι σε σχολεία, ταράτσες, εγκαταλειμμένα κτίρια, προκειμένου να μπορώ να τα τελειώσω με ησυχία και ασφάλεια» δηλώνει ο «Εύρυτος».

Στην προσπάθειά του πάντως βρήκε ήδη συμπαραστάτες, καθώς, όπως είπε, μετά την ευρεία κοινοποίηση των έργων του στο διαδίκτυο, δεν ήταν λίγοι αυτοί που τον προσέγγισαν για να τον βοηθήσουν και να τον στηρίξουν έμπρακτα, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Φυσικά, όχι κάποιος επίσημος φορέας, αφού τα έργα του δεν εξυπηρετούν την πολιτική ατζέντα των «διερευνητικών», της «πράσινης ανάπτυξης», της «μεγάλης επανεκκίνησης» και των λοιπών ιδεολογημάτων που έχουν προτεραιότητα σήμερα…

https://www.newsbreak.gr/


Αλλάζουν ΟΛΑ στα διπλώματα οδήγησης...



Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα επιτρέψει τα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα στους νέους που δεν έχουν ενηλικιωθεί.

Το Σχέδιο Νόμου για την Εκπαίδευση και Κατάρτιση Υποψήφιων Οδηγών παρουσίασαν στο Υπουργικό Συμβούλιο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων μαθήματα οδήγησης (θεωρητικά και πρακτικά) πριν την συμπλήρωση του 18ου έτους και μάλιστα θα μπορούν να συμμετέχουν και στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά όχι στις πρακτικές.

Επίσης με το νομοσχέδιο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα επιδιώξει να βάλει ένα τέλος στα φαινόμενα διαφθοράς καθώς αλλάζει ο τρόπος της πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών ενώ παράλληλα προχωρά και στην ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών ώστε οι πολίτες να αποκτούν ότι χρειάζονται ή να καταθέτουν τα δικαιολογητικά ηλεκτρονικά καταργώντας με αυτό τον τρόπο τόσο τις ουρές στα γκισέ των Διευθύνσεων Μεταφορών αλλά και «χτυπώντας» τις παράγκες που διακινούν μαύρο χρήμα…

Εκτός των παραπάνω στο νομοσχέδιο βάζει νέους όρους και προϋποθέσεις στη χρήση των ιστορικών αυτοκινήτων (αντίκες), καθώς και εκεί τα πράγματα είχαν ξεφύγει εντελώς ενώ παράλληλα οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.

Τρεις είναι οι στόχοι του Νομοσχεδίου:

-Α. Ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

-Β. Ο οδηγός θα είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να βγει στο δρόμο, από τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης.

-Γ. Να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.

Με το Νομοσχέδιο επέρχονται σημαντικές αλλαγές, ιδίως στη διαδικασία των αδειών οδήγησης, καθώς για παράδειγμα ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα κατά τη διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών, ενώ θα γίνεται αυστηρός έλεγχος ταυτοπροσωπίας, ώστε να μην μπορεί να δώσει κανείς εξετάσεις στη θέση κάποιου άλλου.

Για πρώτη φορά μάλιστα, οι νέοι από την ηλικία των 17 ετών θα μπορούν να ξεκινήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης. Δικαίωμα συμμετοχής στην πρακτική δοκιμασία για την απόκτηση διπλώματος θα έχει όμως ο υποψήφιος οδηγός αφού συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.

Με το παρόν νομοσχέδιο, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, θα δομηθεί ένα σύστημα εξετάσεων διαφανές, διασφαλίζοντας παράλληλα το αδιάβλητο της διαδικασίας.

«Έχουμε οικοδομήσει ένα ευρύτερο σύστημα – όχι μόνο καινοτόμων – αλλά κυρίως αυτονόητων προβλέψεων, που – σύμφωνα με την λογική – θα έπρεπε να ισχύουν εδώ και χρόνια στη χώρα μας. Θα συναντήσουμε αντιδράσεις; Ασφαλώς και είμαστε προετοιμασμένοι. Όταν προσπαθείς να χτυπήσεις ένα σαθρό σύστημα από τη ρίζα του, είναι αναμενόμενο ότι αυτό θα αντιδράσει», σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ανέφερε επίσης ότι εντός του 2021 θα έρθει ο νέος ΚΟΚ.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε φέρει έναν νόμο, τον 4599/2019, με τον οποίο προσπάθησε – δήθεν – να αναμορφώσει το σύστημα εξέτασης υποψηφίων οδηγών. Δυστυχώς όμως, οι εν λόγω ρυθμίσεις επέφεραν σοβαρά προβλήματα στη διενέργεια των εξετάσεων, γιατί ήταν άλλο ένα νομοθέτημα το οποίο ήταν πρακτικώς ανεφάρμοστο.

Το αποτέλεσμα ήταν να συσσωρευθεί μεγάλος αριθμός υποψηφίων οδηγών προς εξέταση ήδη από το Δεκέμβριο του 2018. Προκειμένου να απεγκλωβιστούν οι περισσότεροι από 150.000 υποψήφιοι οδηγοί, πολλοί εκ των οποίων επαγγελματίες και οι οποίοι πρακτικά τελούσαν υπό ομηρία, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον Αύγουστο του 2019 με το νόμο 4625 επανέφερε προσωρινά το παλιό σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών.

Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε εν τω μεταξύ τον περασμένο Φεβρουάριο στην καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησηςμειώνοντας τον χρόνο χορήγησης της άδειας από τις 60 μέρες στις δύο.

Οι αλλαγές στο σύστημα εξέτασης υποψήφιων οδηγών με το παρόν νομοσχέδιο εντάσσονται μάλιστα σε ένα συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια, στο πλαίσιο του οποίου προχωρά ήδη σχέδιο επεμβάσεων σε 7.000 ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όλης της χώρας, ύψους 450 εκατ. ευρώ.

«Αν θέλουμε να βελτιώσουμε την οδική συμπεριφορά θα πρέπει να επανεξετάσουμε τη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας. Γιατί – κακά τα ψέματα – από εκεί ξεκινάει το πρόβλημα. Κι αν θέλουμε να χτυπήσουμε το πρόβλημα από τη ρίζα, θα πρέπει να αλλάξουμε τη λογική των εξετάσεων», επισήμανε ο κ. Καραμανλής στην εισήγηση του.

10 συν μία αλλαγές στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών

Τα 10 συν ένα βασικά σημεία του Νομοσχεδίου, παρουσίασε ο κ. Κεφαλογιάννης:

1.Έλεγχος ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια και με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων, στα πρότυπα του gov.gr.

2.Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών: Η φωτογραφία του Δελτίου Εξέτασης υποψηφίου θα διασταυρώνεται με ψηφιακή φωτογραφία, που θα λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο, από κάμερα η οποία θα τοποθετηθεί ειδικά για αυτό το σκοπό. Με αυτό τον τρόπο αντιμετωπίζεται το γνωστό φαινόμενο του να προσέρχεται στις εξετάσεις άτομο διαφορετικό από τον υποψήφιο.

3.Την πρακτική δοκιμασία των υποψηφίων θα διενεργεί ένας εξεταστής, ο οποίος πλέον θα κάθεται στη μπροστινή θέση του συνοδηγού, ενώ ο εκπαιδευτής θα κάθεται στο πίσω κάθισμα. Σταματά έτσι το φαινόμενο του να παρεμβαίνει ο εκπαιδευτής στον τρόπο οδήγησης του υποψηφίου, κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

4.Για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοπιστίας και του ευρύτερου ελέγχου των πρακτικών εξετάσεων, η όλη δοκιμασία καταγράφεται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη έρθει σε επικοινωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία διαπίστωσε ότι η συγκεκριμένη πρόβλεψη σέβεται πλήρως τα προσωπικά δεδομένα, σε αντίθεση με την προβληματική πρόβλεψη στο Νόμο του 2018 επί Υπουργίας Χρ. Σπίρτζη.

Προβλέπεται πλέον ειδικότερα η χρήση φορητής – κι όχι μόνιμης – κάμερας 360 μοιρών, που διαθέτει μικρόφωνο και ειδική αποσπώμενη κάρτα μνήμης,, στην οποία αποθηκεύεται όλη η διαδικασία της πρακτικής δοκιμασίας.

Η κάμερα εικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος και τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.

5.Δημιουργείται ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την υποστήριξη και διεκπεραίωση όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με τη χορήγηση, επέκταση και ανανέωση της άδειας οδήγησης. Επιπλέον, οι θεωρητικές εξετάσεις θα διεξάγονται από νέο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη βάση τράπεζας θεμάτων και όχι γνωστών από πριν ερωτήσεων και απαντήσεων.

6.Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εξεταστών Πρακτικής Δοκιμασίας Υποψήφιων Οδηγών από τις Υπηρεσίες των Περιφερειών της χώρας. Το Μητρώο αυτό θα είναι ανοιχτό σε όλους τους τους δημοσίους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ. Προβλέπεται και η δυνατότητα ένταξης στο Μητρώο Εξεταστών και ιδιωτών.

7.Καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εποπτών, για τον έλεγχο τόσο των θεωρητικών όσο και των πρακτικών εξετάσεων, αλλά και την επιτήρηση των εξεταστών. Στο Μητρώο αυτό θα εντάσσεται και το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

8.Η επιμόρφωση Εξεταστών και Εποπτών θα γίνεται από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης.

9.Προβλέπεται σύστημα αξιολόγησης της διαδικασίας πρακτικών εξετάσεων, καθώς και του έργου των εξεταστών, από την αρμόδια οργανική μονάδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το σύστημα αξιολόγησης θα συνοδεύεται από ένα μηχανισμό επιβράβευσης και κυρώσεων, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στην έξοδο από το Μητρώο Εξεταστών.

10.Για πρώτη φορά υπάρχουν ειδικές προβλέψεις που διευκολύνουν τις εξετάσεις Ατόμων με Αναπηρία. Ειδικότερα, προβλέπεται ειδικό εκπαιδευτικό εγχειρίδιο και ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και όσων απολαμβάνουν το καθεστώς διεθνούς προστασίας στη χώρα μας. Επιπλέον, προβλέπεται ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και με υπότιτλους.

Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ιδιωτικών Κέντρων Αξιολόγησης Ικανότητας και Προετοιμασίας Οδήγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα (αντίστοιχα με τα κρατικά κέντρα «ΗΝΙΟΧΟΣ»), ώστε να μην ταλαιπωρούνται περαιτέρω τα Άτομα με Αναπηρία, τα οποία σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται δίπλωμα οδήγησης.

+1: Παρέχεται η δυνατότητα σε όσους νέους και νέες έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους, να παρακολουθήσουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα οδήγησης στις σχολές οδήγησης.

Τα θεωρητικά μαθήματα θα μπορούν να πιστοποιηθούν, πριν τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, δηλαδή θα μπορεί ο υποψήφιος να έχει περάσει τα σήματα πριν τα 18.

Με τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, οι υποψήφιοι θα έχουν δικαίωμα, όπως συμβαίνει σήμερα, να δηλώσουν συμμετοχή για τη διεξαγωγή της πρακτικής δοκιμασίας και την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Πέντε ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα

Το Β΄ Μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνει νομοθετική ρύθμιση για την ταξινόμηση και κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων. Τα βασικά σημεία της πρότασης συνοψίζονται στα εξής:

Α. Χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος

Σχετική βεβαίωση χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που υποδεικνύονται ή/και εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τη Δ.Ο.Α. ή τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Ο. για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Οι άνω φορείς χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.

Β. Χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και ειδικών πινακίδων)από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών

Δικαιολογητικά που προσκομίζονται: Βεβαίωση χαρακτηρισμού, Πιστοποιητικό συμμόρφωσης, Τεχνικός έλεγχος οχήματος κάθε έτος. Μετά τη χορήγηση των ειδικών πινακίδων γίνεται υποχρεωτική διαγραφή του οχήματος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εγγραφή του στο Μητρώο Οχημάτων Ιστορικού Ενδιαφέροντος του Υπουργείου. Καταβάλλεται τέλος έκδοσης αδείας και πινακίδων.

Γ. Κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος

Κυκλοφορούν με τους όρους και προϋποθέσεις των άρθρων 88 και 90 του Κ.Ο.Κ., ασφαλίζονται υποχρεωτικά και επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο. Καταβάλλονται Τέλη Κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών.

Δ. Πρόστιμα και κυρώσεις

Για παραβάσεις του ΚΟΚ επιβάλλονται οι προβλεπόμενες από τον ΚΟΚ κυρώσεις, ενώ για παραβάσεις του παρόντος νόμου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 500 – 5.000 ευρώ στους Φορείς (εκπρόσωποι ή υποδεικνυόμενοι από ΔΟΑ, ΔΟΜ, ΔΟΠΟ) και στους ιδιοκτήτες των οχημάτων και αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας για 6 μήνες.

Ε. Μεταβατικό στάδιο έως την εφαρμογή του νέου πλαισίου

Όσα οχήματα έχουν χαρακτηριστεί και πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου πλαισίου, διατηρούν τον χαρακτηρισμό τους, εφόσον είναι 30 ετών την ημερομηνία αίτησης χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας. Όσα ιστορικά οχήματα δεν έχουν λάβει στοιχεία κυκλοφορίας 18 μήνες μετά τη δημοσίευση του νόμου, απαγορεύεται να κυκλοφορούν.

ΠΗΓΗ https://www.newsauto.gr/

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:ΔΩΡΕΑΝ¨rapid test¨ΣΤΑ ΠΑΠΑΔΙΑΝΙΚΑ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 1η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ