Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

ΤΙΜΗ ΣΤΟ ’21 ΚΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ – ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝ ΕΘΝΟΚΕΝΤΡΙΚΑ ΤΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ “ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΑΝ”!



« ΜΕ ΛΟΓΙΑ ΣΠΑΘΑΤΑ» 

Συνέλληνες, μόνο μελετώντας κλείνουμε τα στόματα εκείνων που επιμένουν να μας κάμουν να πιστέψουμε πως περνούσαμε καλά κάτω από την Τουρκική σκλαβιά, πως δεν υπήρχαν κρυφά σχολειάπως δεν ήταν ο λαός σύσσωμος που τάχθηκε με όλες του τις δυνάμεις στον αγώνα για τη  λευτεριά μας! Πολύ χρήσιμο γι’ αυτό θεωρώ και το βιβλίο του Γεράσιμου Ρηγάτου: «Υγειονομικά προβλήματα, γιατροί και Ιατρική στα χρόνια της Επανάστασης του 1821, εκδόσεις S&G SOLUTIONS, Αθήνα 2020». Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στον γιατρό και συγγραφέα γιατί, μέσα από τα αυθεντικά αποσπάσματα σελίδων βιβλίων που περιλαμβάνει, προκύπτουν αποδείξεις και περιγραφές της ζωής και των βασανιστηρίων των σκλαβωμένων στους Οθωμανούς Ελλήνων. Μ’ αυτές  καταρρίπτονται  ψεύδη των διεθνιστών κι ανθελλήνων εκσυγχρονιστών, που θέλουν να ξεγελάσουν  κι εμάς και τους νεότερους απογόνους εκείνων των ηρώων, γράφοντας μίαν άλλη ιστορία…  

Τέλος, δίνουμε και την απάντηση που αρμόζει στην ομάδα των συγγραφέων του βιβλίου «Τι είν’ η Πατρίδα μας» πρώτη έκδοση 1997 (επιμέλεια Άννας Φραγκουδάκη – Θάλειας Δραγώνα). Τόλμησαν οι κυρίες να χαρακτηρίσουν τα βιβλία της Ιστορίας Δημοτικού και Γυμνασίου ως «εθνοκεντρικά»! Έγραψαν, λοιπόν, το 2006 νέα «εκσυγχρονισμένα» βιβλία τύπου Ρεπούση, ισχυριζόμενες στο εν λόγω βιβλίο τους (θα εκδοθεί σύντομα κριτική μου)  ότι: στο σχολικό εγχειρίδιο αποσιωπάται  η σημασία της Οθωμανικής αυτοκρατορίαςτου πολιτισμού της, της προσφοράς της στα γράμματα και τις τέχνες κλπ. κλπ (σελίδα 369).   

Απάντηση πρώτη και συνολική στην παραπάνω κατηγορία δίνει ο Τούρκος ιστορικός Taner Akçam σε μία  συγκλονιστική συνέντευξη στη διαδικτυακή εφημερίδα AHVAL, με την ευκαιρία της πρόσφατης μετατροπής της Αγίας Σοφίας σε τζαμί από τον Ερντογάν. Λέει ο Τούρκος ακαδημαϊκός ότι «ζούμε στον 21ο αιώνα, αλλά η νοοτροπία μας είναι ακόμα εκείνη του 1453! Εμείς ακόμα και σήμερα δεν έχουμε την αγωνία να προστατεύσουμε μία παγκόσμια κληρονομιά της ανθρωπότητας. Δεν έχουμε αποθέματα πολιτισμού, για να πάμε πάρα πέρα την πολιτιστική κληρονομιά που μας κληροδότησαν άλλοι. Δεν έχουμε να προσθέσουμε ούτε ένα λιθαράκι στην παγκόσμια κληρονομιά. Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε μια νέα πολιτισμική αξία. Μπορούμε μόνο να την κατακτήσουμε και να την καταστρέψουμε»! 

Απάντηση δεύτερη αποτελεί η απαξία που ο Ιωάννης  Καποδίστριας έχει εκφράσει για το ανύπαρκτο πολιτισμικό ήθος και τη βαρβαρότητα των Τούρκων. Ο Έλληνας κυβερνήτης είχε  γνώση των  γενοκτονιακών  διαθέσεων των Οθωμανών κατά των Ελλήνων και των άλλων χριστιανικών πληθυσμών αλλά και των Αρμενίων (1720). Ως πολιτικός και διπλωμάτης ο Έλληνας γιατρός διέγνωσε πως οι Τούρκοι διαθέτουν μόνον αγριότητα κατακτητική και το διαπιστώσαμε, σκεπτόμενοι πως ένα σχεδόν αιώνα μετά τη δική του δολοφονία στο Ναύπλιο, ακολούθησε η γενοκτονία των Αρμενίων και των Ελλήνων του Πόντου και της Μ. Ασίας. Και τριάντα χρόνια μετά, ακολούθησε ο διωγμός των επί χιλιετίες Ελλήνων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης και η συντριβή ακόμη και των ταφικών τους μνημείων (1955). Ακολούθησε η εισβολή και κατάληψη κι εποικισμός του βορείου τμήματος της Κύπρου (1974), η μετατροπή των εκκλησιών σε στάβλους, καθώς και η μέχρι των ημερών μας όχι δικαίωση των διωχθέντων Ελλήνων με την επιστροφή τους στην Ιωνία και τη γενέθλια γη τους, αλλά με θράσος και συνεχή επιθετική στάση και απαίτηση των Τούρκων, να μοιράσουμε τα νησιά μας και την Κύπρο μας και τις Ελληνικές θάλασσες κατά τα γούστα τους…  

Οι Οθωμανοί ανήκουν στους ανατολικούς λαούς που χρησιμοποιούσαν φρικτούς  και βαρβαρικούς τρόπους θανάτωσης, όπως ήταν ο πριονισμός στα δύο ή ο τεταρτισμός, ο ανασκολοπισμός, το «κάρφωμα» δηλαδή ή «παλούκωμα» του ανθρώπου πάνω σε ξύλο ή μεταλλικό αντικείμενο, προκαλώντας αργό και βασανιστικό θάνατο. Τέτοιες περιγραφές κατέγραψαν περιηγητές του 17ου, 18ου, 19ου αι. (σελ. 25-53 στο βιβλίο του Γ. Ρηγάτου). Μήπως μπορεί κανείς να ξεχάσει τα κομμένα κεφάλια των Κούρδων από Τούρκους πριν από μήνες ή τη σύμπραξή τους στην κατάληψη του Ναβόρνο-Καραμπάχ από το Αζερμπαϊτζάν και την επίθεση ασεβών κατά των Αρμενικών τάφωνσαρκάζοντας και διαλύοντας τις λάρνακες με κλωτσιές! 

Αν ένοιωθαν ανθρώπινη μεταχείριση οι σκλαβωμένοι Έλληνες, θα είχαμε τόσες ανατινάξεις μοναστηριών και χώρων οχυρών, όπου κατέφευγαν για να κρυφτούν: Αν δεν έτρεμαν τα βασανιστήρια, τον βιασμό και το δουλεμπόριο θα προτιμούσαν τον θάνατο και την αυτοκτονία οι σκλαβωμένοι άμαχοι πληθυσμοί, για να μη πέσουν ζωντανοί στα χέρια των Τούρκων; Και δεν αναφέρομαι μόνο στα  έντονα χρόνια της  Επανάστασης του 1821. Γινόταν κάθε φορά που μαζικά ή ατομικά οι σκλαβωμένοι αντιδρούσαν στη βούληση των αφεντικών..Ξεχνάμε τη Μονή της Ζερμπίτσας στον Ταϋγετο με τους 60 Μανιάτες που κάηκαν, τη Μονή Σέκου με τον Γεωργάκη Ολύμπιο (1821)το Κούγκι στο Σούλι με τον Σαμουήλ (1803), το Παλιόκαστρο στα Ψαρά με 750 γυναικόπαιδα και 150 άνδρες, τον Ανεμόμυλο στο Μεσολόγγι με τον Μητροπολίτη Ρωγών Ιωσήφ που κάηκαν και την ανατίναξη της πυριτιδαποθήκης από τον Καψάλητη Μονή Αρκαδίου στην Κρήτη κλπ. κλπ.                                                                                                                                                                                                                                                            Μετρημένες ήταν οι περιοχές όπου ελάχιστοι υπόδουλοι Έλληνες απολάμβαναν καλύτερη μεταχείριση. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, μάλιστα, η ανυπακοή των σκλαβωμένων συμμετέχοντας             στην Επανάσταση του 1821, θεωρήθηκε πλεονεξία και ανεπίτρεπτη αχαριστία και γινόταν αιτία του πλέον βασανιστικού θανάτου! Αναφέρομαι στον βεζίρη της Ηπείρου Αλή πασά και στη σφαγή της Χίου.  

Ο Αλή πασάς, Τουρκαλβανός από το Τεπελένι με έδρα τα Ιωάννινα, μπορεί να ήταν ανδρείος και οξύνους και δραστήριος, όπως γράφει γι’ αυτόν ο Χριστόφορος Περραιβός. Μπορεί στην αυλή του να συγκέντρωνε Έλληνες έμμισθους γιατρούς από τους καλύτερους (λόγω του  φόβου για την υγεία του), αλλά και περιηγητές για να έχει επαφές με την Ευρώπη. Οφείλω, όμως, να συμφωνήσω με τον Ανώνυμο συγγραφέα της «Ελληνικής Νομαρχίας», που τον χαρακτήρισε «αιμοβόρο τέρας, κλέπτη φοβερό, άδικο και σκληρό, χωρίς συνείδηση,  που δεν έπαυσε να τυραννεί τους ταλαιπώρους Ηπειρώτας και Θετταλούς»!  Ξέρετε τι βασανιστήρια πέρασαν Έλληνες που υπηρέτησαν στην αυλή του, αλλά δεν δίστασαν και δράση επαναστατική εναντίον του ν’ αναπτύξουνΞέρετε πως ο παπα-Θύμιος ο Βλαχάβας, αγωνιστής ονομαστός, νικήθηκε στην Καλαμπάκα το 1808 αλλά παραδόθηκε στον Αλή πασά με την υπόσχεσή του για αμνηστία που, δυστυχώς, δεν έδωκε ποτέ; Τον βασάνισαν επί τρίμηνο, ώσπου (σύμφωνα με τον περιηγητή Πουκεβίλ) τον σκότωσαν μέσα στις φυλακές του Αλή; 

Ξέρετε τι βασανιστήρια πέρασε ο ιερομόναχος Δημήτριος από τη Σαμαρίνα της Πίνδου, όταν συνελήφθη από τον Αλή πασά ως δημεγέρτης; Έμπηξαν καλάμια στα νύχια των χεριών και των ποδιών τουΎστερα εφάρμοσαν την έμπαρση καλαμιών στους βραχίονές τουΜετά έσφιγγαν με αστραγάλους (κότσια) το κρανίο του μέχρι που έτριζε. Τον κρέμασαν ύστερα ανάποδα με τη φωτιά να πυρώνει το κρανίο χωρίς να το κάψει, γιατί στο επόμενο στάδιο έβαλαν σανίδα πάνω στο κρανίο και πηδούσαν μέχρι να το σπάσουν... Τέλος, τον έχτισαν με το κεφάλι μόνο να φαίνεται, ώσπου μετά 12ήμερον εξέπνευσε… Ξέρετε πως όσους ραγιάδες έπιανε αρματωμένους τους αποκεφάλιζε εμπρός στους Γάλλους αιχμαλώτους  και ακολουθούσε η εκδορά των κεφαλών τους; Πως δίδασκαν τους Γάλλους πώς να γεμίζουν τα κεφάλια με αλάτι και να τα στέλνουν στον Σουλτάνο, μέσα σε σακιά; Το διασώζει ο Δημ. Φωτιάδης από στίχο ενός Τουρκαλβανού: «…σαν τα σφαχτά στο χασαπιό στα ζώντα τους γδαρθήκαν»!!! 

Σφαγή της Χίου: Οι Χιώτες ήταν από τους πλέον προνομιούχους σκλάβους στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και ο κυριότερος λόγος ήταν τα 22 μαστιχοχώρια του νησιού με μεγάλο εισόδημα που πήγαινε στην αδελφή του Σουλτάνου, με αραχνοϊφαντες– δαντέλες και αρώματα φυτών και μαστίχα που εφοδίαζαν την αριστοκρατία και τα χαρέμια. Άρα, κάποιοι Έλληνες προύχοντες καλοπερνούσαν  και έδειξαν αδιαφορία για τον ξεσηκωμό χειρότερη από τουρκοφιλία, (όπως αναφέρθηκε στη Β΄ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου). Γι’ αυτό, περισσότεροι από 25.000 Χιώτες (άλλοι μιλούν για διπλάσιο αριθμό) σφαγιάστηκαν με εντολή του Βαχίτ πασά, που ένοιωθε και ήσυχος με τη συνείδησή του, καθώς ο ίδιος γράφει στ’ Απομνημονεύματά του, γιατί είχε, λέει,  διαβάσει στο ιερό νομικό βιβλίο του Ιμάμη Σαρχουσνί, πως «η αποτομή του ξύλου και του λάρυγγος ανθρώπου διαφέρουν μεν, αλλά όχι στην περίπτωση λάρυγγος γκιαουρικού»!  

Πόσοι ξέρουμε για τον αποκλεισμό του Ναυπλίου από τους Τούρκους (1537-1540) επί 39 μήνες; Μήπως διάβασαν για τον λιμό, που τους ανάγκαζε να πίνουν αλατόνερο και να τρώνε πεθαμένων σάρκες «μέχρι σαρκών ανθρωπίνων άπτεσθαι» (Φωτάκου  απομνημονεύματα). Αλλά και πόσοι ξέρουν για τον άλλο λοιμότις αρρώστιες δηλαδή που προκλήθηκαν από τον πρώτο; Για τη στέρηση της όρασης  και των δοντιών τουςγια τη σκλήρυνση και τη στροφή των ποδιών προς τα πίσω, ώστε να μη θάβονται σε θέση ύπτια αλλά «κεκυρτωμένους εν τοις τάφοις τίθεσθαι», όπως γράφει ο Νικόλαος Μαλαξός, πρωτοπαπάς του Ναυπλίου; 

Με ποίο θράσος, ύστερα από τόσα που αναφέραμε, έχουν δικαίωμα να χαρακτηρίζουν τον Κολοκοτρώνη σφαγέα των Τούρκων, αμάχων και μη στην πολιορκία και κατάληψη της ΤριπολιτσάςΣτα σκοτεινά και υγρά, υπόγεια κελιά του φρουρίου της Τρίπολης έλιωναν από τον λοιμό φυλακισμένοι Έλληνες όμηροι αλυσοδεμένοι, καθένας με σιδερένιο κρίκο στον λαιμό και ενωμένοι ανά είκοσι με βαρεία αλυσίδα, ένας ψηλός προς ένα κοντό κρατούμενο και το αντίθετο, ώστε ο ένας διαρκώς να κυρτώνεται και ο άλλος να στέκει στις μύτες των ποδιών χωρίς στιγμή ανάπαυλας, για να μη ματώνουν τον λαιμός τους, με λίγο μόνο ψωμί και ψείρες κλπ. Ούτε τους αρρώστους από την ευλογιά λυπήθηκαν οι Τούρκοι στη Χίο. Γλύτωσαν τη σφαγή πέντε μόνον από τους 76 του λωβοκομείου (λεπροκομείου), όπως γράφει ο Χιώτης γιατρός Μικές Παϊδούσης. Γι’ αυτό, δεν χρειαζόταν ο Σπύρος Τρικούπης να προσπαθεί να δικαιολογήσει την οργή των Ελλήνων κατά των Τούρκων στην Τρίπολη, πολύ λιγότερο δε μας ενδιαφέρει η γνώμη του εκπροσώπου του ανθελληνικού ΕΛΙΑΜΕΠ Θ. Βερέμη (The Greeks in Tripolitza, 2018). Αρκεί να μάθετε πως το 2020 εισέπραξε το «μαγαζί» τους 1,2  εκατ. ευρώ από χορηγούς, μεταξύ των οποίων είναι και 10 πρεσβείες ξένων κρατών στην Ελλάδα μας (HELLAS FMΝέα Υόρκη, Δημήτρης Φιλιππίδης).  

 Μήπως η τέχνη μεγάλης αξίας και ο υψηλού περιεχομένου πολιτισμός των Τούρκων  εξαντλείται  στους τρόπους με τους οποίους βασάνιζαν τους αιχμαλώτους ή στην πίστη τους για την αξία ή μη του Ελληνικού λάρυγγα ή στα σακιά με τα παραγεμισμένα κεφάλια και τα παστωμένα με αλάτι αυτιά, που έστελναν στην Αυλή του Σουλτάνου για παροχή οικονομικής επιβράβευσης; Μήπως έχετε ακούσει τι είναι η «Αληπασαλιάδα»;  Πρόκειται για το υψηλής αξίας έργο του στιχοπλόκου Τουρκαλβανού Χατζή Σεχρέτη, θαυμαστή του Αλή που, θέλοντας να μιμηθεί την «Ομηρική Ιλιάδα», αφιέρωσε το γραπτό του στον Αλή πασά για τα φρικτά του βασανιστήρια γράφοντας: «Αλή πασάς προβόδισε ασκέρι και τους πιάνει / Άντρες γυναίκες και παιδιά στο κούτζουρο τους βάνει»…  

Απορώ με την απάθεια των κυβερνήσεών μας, με την πολιτική κατευνασμού των Τούρκων όλα τα χρόνια της μεταπολίτευσης, με τις διαρκείς υποχωρήσεις μας και τους  εξευτελισμούς, με τους ΣΥΡΙΖ-ΑΝΕΛ λέγοντας «δεν είμαστε μοναχοφάϊδες» και τους άλλους αντιπαραβάλλοντας την ερώτηση: «Μήπως θέλετε πόλεμο με τους Τούρκους»; Τους ερωτώ: Και το χρέος μας προς τους προγόνους; Και τα κόκκαλα των Ελλήνων τα ιερά;  Και το μαρτύριο του Ρήγα Φεραίου, του Κοσμά του Αιτωλού,  το γδάρσιμο του Διονυσίου του Φιλοσόφου, το σούβλισμα του Αθανασίου Διάκου, τα φρικτά βασανιστήρια του Κατσαντώνη με τα «κότσια» στο κρανίο ή το πισθάγκωνο κρέμασμα από την οροφή της φυλακής με κρίκο, ώσπου τα χέρια του να φύγουν από τις αρθρώσεις ή το σπάσιμο των οστών του με σφύρα μέχρι λιποθυμίας και θανάτου; Και οι Σουλιώτισσες στο Ζάλογγο ή τα βασανιστήρια των γυναικών της Νάουσας  στο «τσουβάλι με τις γάτες-τα ποντίκια ή τα φίδια»; Και ο απαγχονισμός του Αρχιεπισκόπου Κυπριανού και των μητροπολιτών Κιτίου, Κυρήνειας και Πάφου (9 Ιουλίου 1821) Και ο αποκεφαλισμός 450 ακόμη κληρικών, εκτός όσων εξισλαμίστηκαν ή ήρθαν στην Ελλάδα και κατατάχτηκαν με τους επαναστάτες; Πόση ανατριχίλα σας προκαλούν τα μαρτύρια των Ελλήνων επαναστατών εναντίον των Οθωμανών; Πόση συγκίνηση και ταραχή σας προκαλεί η ανάμνηση των παληκαριών – πιλότων που χάνονται στο Αιγαίο, αναχαιτίζοντας τον Τούρκο; Πώς πρέπει να μετρήσουμε τον σεβασμό που τους οφείλουμε εμείς όλοι; Σκεφτήτε τα, τούτες τις μέρες που γιορτάζουμε 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821…  

Αθήνα , 19 Μαρτίου 2021 

Α. Σπαθάτου, ιστορικός – αρχαιολόγος εκπαιδευτικός 

.triklopodia.gr


Βαγγέλης Σμαρδένκας :Απάντηση στον δήμαρχο


Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. Ξεκινώ με το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη.

Αν θέλω λοιπόν να λέγομαι  άνθρωπος μόνο αποστροφή μπορεί προσωπικά να μου προκαλέσει και αυτή η ανάρτηση του δήμαρχου. Σαν εκλεγμένος από τους δημότες γιατί βάζει την ιδιότητα του και όχι απλά το όνομα του; Μήπως προσπαθεί να πείσει ότι ολοι –όσοι τον ψήφισαν και όχι μόνο- πρέπει να συμφωνήσουμε με τις απόψεις του.  Όταν σαν επιχείρημα χαρακτηρίζει -  ανθέλληνες, απάτριδες, κακομαθημένους- και το χειρότερο - τα άτομα αυτά χρήζουν άλλης αντιμετώπισης, μάλλον ιατρικής φύσεως – πρέπει να έχει προφανώς δίπλωμα γιατρού. Ακόμα οι χαρακτηρισμοί του μου θυμίζουν την απάντηση του Γ. Μπαμπινιώτης προς τον  Θεμιστοκλή Πανταζάκο, Λέκτορας Ιστορίας - Φιλοσοφίας της Επιστήμης, ( https://tvxs.gr/news/ellada/apantisi-mpampinioti-se-eponymi-kataggelia-gia-arsakeio-exo-makran-peira-psyxopathologik). 

Στην ουσία τώρα της απάντησης μου στην ανάρτηση του δήμαρχου.

Μάλλον δεν τον ενημέρωσαν οι πραιτοριανοί του για το τι έχει συμβεί με τα συγκεκριμένα γκράφιτι. Τώρα αν το είδε σε κάποιο σαιτ της αρέσκειας του έχει υποκρύψει στοιχεία για τον ( καλλιτέχνη ) και για τον ( χορηγό ) του. Ένα ψάξιμο στο διαδίκτυο ανακαλύπτεις το όνομα του καλλιτέχνη αλλά και του δήμαρχου που τον προσέλαβε. , ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης θέλησε να τιμήσει την εθνική επέτειο και ανέθεσε στον νεαρό καλλιτέχνη Εύρυτο. Με βάση αυτά τα δυο στοιχεία – για να μην πείτε πως σας κατευθύνω στα σαιτ  που θέλω- Περίπου 37.400 αποτελέσματα (0,47 δευτερόλεπτα) Εμφανίζονται αποτελέσματα για ευρυτος γκραφιτι.  

Προσωπικά σαν ιδέα την βρίσκω kits αλλά γούστα είναι αυτά θα μου πεις. Και αφού ο δημος. Ελλην.- Αργυρ. αποφάσισε να τιμήσει με αυτό τον τρόπο τα 200 χρόνια δικαίωμα του. Το πρόβλημα μου είναι με τον δημιουργό. Και πιστεύω πως και όσοι ( βανδαλισαν ) τα γκραφιτι.  Όσοι έψαξαν κατάλαβαν γιατί. Αλλά για μένα ξανά μια τέτοια ανάρτηση καλό θα ήταν να την δικαιολογήσει λίγο περισσότερο. Και σαν επίλογο να πω πως μερικοί αντιδρούν σε διάφορα σχόλια μου που αφορούν τον δημαρχο. 

Δεν τρέφω καμία εμπάθεια ή συμπάθεια για τον δήμαρχο. Οι ιδέες μου είναι  διαμετρικά αντίθετες.  Αλλά μην νομίζει ότι όλοι τρώμε κουτόχορτο.

Βαγγέλης Σμαρδένκας Αρωνιάδικα.

( ο λύκος για το τσίρκο δεν δουλεύει.)

Χρηματοδοτήθηκε η ανάπλαση του Ποταμού Αντικυθήρων από το Πράσινο Ταμείο

Χρηματοδοτήθηκε η ανάπλαση του Ποταμού Αντικυθήρων από το Πράσινο Ταμείο

Με απόφαση του Δ.Σ. του Πράσινου Ταμείου εντάχθηκε στον Άξονα Προτεραιότητας 1 «Αστική Αναζωογόνηση» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» με επιλέξιμο προϋπολογισμό 163.232,80€ το έργο «Διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων οικισμού Ποταμού Αντικυθήρων και συνοδευτικές εργασίες». Προβλέπεται η ανάπλαση και διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων και δρομίσκων στον Ποταμό Αντικυθήρων, με στόχο την αισθητική και αρχιτεκτονική βελτίωση του οικισμού, σε συνέχεια σχετικής μελέτης και πρότασης που υποβλήθηκαν από το Δήμο μας.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης επικοινώνησε με τον Πρόεδρο του Πράσινου Ταμείου κ. Στάθη Σταθόπουλο και τον ευχαρίστησε για την ουσιαστική συμβολή του στην χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου, αλλά και άλλων προτάσεων έργων ανάπλασης οικισμών που έχουν υποβληθεί και για τα οποία επίσης αναμένονται σημαντικές χρηματοδοτήσεις.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΤΟΣ:Αρθρο γνώμης για την "ανάπλαση' του Ποταμού


 Ήρθα στον Ποταμό πριν 45 χρόνια, μεγάλωσα και ζω εδώ.

Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών δεν γνώρισα τίποτε άλλο παρά τη διαρκή λειτουργική και αισθητική υποβάθμιση του δημόσιου χώρου: Υπέροχα νεοκλασσικά κτίρια, ναούς, βρύσες και πλύστρες να καταρρέουν, τη σχέση μας με το παρελθόν να χάνεται ως ασήμαντη.

Τον βιολογικό καθαρισμό να «δρομολογείται στην τελική του φάση» εδώ και 30 χρόνια.

Τις ιδιοκτησίες για τον δρόμο προς το πάρκινγκ να απαλλοτριώνονται εδώ και 25 χρόνια.

Το Αστικό σχολείο να αποκαθίσταται και «προσεχώς» να αποκτά χρήση εδώ και 20 χρόνια.

Το κτίριο του παλιού νοσοκομείου να μένει ανεκμετάλλευτο, παραδομένο στη φθορά και την αχρησία.

Είδα πριν 15 χρόνια την επαρχιακή οδό να μπαζώνει το ρέμα, να κρύβει το μνημειακό γεφύρι και να αποκόπτει το δημοτικό από τον οικισμό, μόνο και μόνο επειδή η Νομαρχία δεν θεώρησε σημαντικό να πληρώσει έναν τοπογράφο.

Είδα πριν 2 χρόνια την Κοινότητα και την Τράπεζα να κλείνουν αλλά τον Δήμο να αρνείται να μεταφέρει εδώ την Εγχώριο.

Το μόνο που έχει να επιδείξει η Διοίκηση είναι η γελοία πλακόστρωση του στενού προς τα Παναρετιάνικα με αχρείαστα σκαλιά ώστε πλέον να μην περνάνε τροχήλατα και με φρεάτια ακόμα να χάσκουν.

Α! Και τις δωρεές κοντέινερ για σύγχρονες αίθουσες σχολικών κτιρίων, όταν 100 χρόνια πριν χτίζονταν αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα!

Η τελευταία κατασκευή στον δημόσιο χώρου του Ποταμού ήταν το στέγαστρο του Κόξμαν στην πλατεία!

Μόνιμη συζήτηση και αίτημα η ανάπλαση του δημόσιου χώρου του οικισμού. Και να που μετά την φασαρία και τη δημόσια συζήτηση για το Παζάρι του Ποταμού, έρχεται η εδώ και γενιές πολυπόθητη πρόταση για την ανάπλαση του οικισμού! Ανοίγω τα συνοδευτικά αρχεία και... τι να δω; Μια σύμβαση του Δήμου με το Δίκτυο Συνεργασίας Νήσων, το οποίο θα πάρει 35.000 Ευρώ για να «συμβουλέψει» την «ωρίμανση» μια μελέτης.... πλακόστρωσης. Από αυτά, ο αρχιτέκτονας που θα κάνει σχεδόν όλη τη δουλειά θα πάρει το πολύ 6.900Ευρώ, όσο δηλαδή κοστίζει η άδεια για ένα σπιτάκι 60τμ.

Μα και εκτός από το ποσοτικό κριτήριο, είναι δυνατόν να αντιμετωπίζουμε τον Ποταμό ως μια κοινή κτιριακή συγκρότηση; Ένα μνημείο με ιστορία αιώνων, διάσπαρτο από μεσαιωνικά και νεώτερα μνημεία, με αξιόλογα κτιριακά μέτωπα, σχεδόν απείραχτη μεσαιωνική ρυμοτομία, με ιστορικές χρήσεις και διατήρηση της κλίμακας, που εν τέλει φιλοξενεί το παζάρι «όλων των Κυθήρων» (σύμφωνα και με τα λόγια της δημοτικής πλειοψηφίας);

Νόμιζα οτι αυτό έβλεπαν τα μάτια των μελών του Δικτύου και των υπαλλήλων των Τεχνικών υπηρεσιών όταν το καλοκαίρι έπιναν καφέ μπροστά από το άγαλμα του Στρατηγού Π.Κορωναίου. Προφανώς, έβλεπαν κάτι άλλο, κάτι που εμείς δεν βλέπουμε και ούτε θα δούμε.

Δεν επιθυμώ εδώ να αναλύσω το γιατί θεωρώ την προτεινόμενη σύμβαση ως παρωδία, όποιος θέλει είναι εύκολο να με βρει και να του εξηγήσω την άποψή μου για την προτεινόμενη διαδικασία, για την ποιότητα της προδιαγραφόμενης «μελέτης» καθώς και για το πλέγμα των εξαρτήσεων που απαξιώνει το δημόσιο χώρο.

Θέλω απλά να δεσμευτώ δημόσια οτι ως αρχιτέκτων θα επιδιώξω την εφαρμογή του νόμου για το δημόσιο χώρο του χωριού μου, μέσω των συλλογικών οργάνων των Αρχιτεκτόνων και της πολιτείας ώστε ο Ποταμός να πάρει αυτό που του αξίζει. Και αυτό δεν είναι η πρεμούρα κανενός για γρήγορο χρήμα αλλά μόνο ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, ο οποίος θα όφειλε μάλιστα να είχε προταθεί από την ίδια την υπηρεσία που έστησε αυτή τη «μελέτη» η οποία ορθώς αναφέρει στην αιτιολογική της έκθεση οτι «[...] ο οικισμός αποτελεί σημείο αναφοράς για όλο το νησί λόγω της ιστορίας του [...]»

Διότι μέχρι να αλλάξει ο νόμος, οι υπερτοπικής ή ιστορικής σημασίας πλατείες και οδοί, είναι αξιόλογα τεχνικά έργα, τι να κάνουμε;

Συμβουλή της τελευταίας στιγμής προς την Οικονομική Επιτροπή: Εκμεταλλευτείτε το δεσμευμένο κονδύλι για την ανάπλαση του Ποταμού για να κάνετε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, την μόνη επιστημονικά και τεχνικά ορθή οδό. Αλλιώς η υπόθεση είναι χαμένη, είτε μόνο για τους κατοίκους του Ποταμού είτε και για τους.... άλλους ενδιαφερόμενους.

Ανδρέας Μαριάτος

Ποταμός

Κύθηρα

17/03/2021

Στην Αρεόπολη σήμερα η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου για την επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα.


Στην Αρεόπολη η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου για την επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου επισκέφθηκε σήμερα (17/3/2021) την Αρεόπολη του Δήμου Ανατολικής Μάνης όπου παρέστη στις εορταστικές εκδηλώσεις για την επέτειο της έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα.
Η κυρία Σακελλαροπούλου παρακολούθησε τη δοξολογία που πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών, προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Μάνης κ. Χρυσοστόμου Γ’.
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, αφού κατέθεσε στεφάνι στην Πλατεία Αθανάτων, μετέβη στην πλατεία 17ης Μαρτίου, όπου έκανε τα αποκαλυπτήρια ανάγλυφης παράστασης με θέμα «Η ορκωμοσία των Μανιατών Αγωνιστών της 17ης Μαρτίου 1821».
Αμέσως μετά έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Βρίσκομαι σήμερα εδώ, στην ηρωική Αρεόπολη, για να τιμήσω τη μνήμη των Μανιατών που 200 χρόνια πριν ξεκίνησαν τον αγώνα για την απελευθέρωση του έθνους από τον κατακτητή, υψώνοντας λάβαρο με το σύνθημα «Νίκη ή θάνατος». Να τιμήσω το πνεύμα της αδούλωτης Μάνης, που δεν πατήθηκε ποτέ από τον Τούρκο αλλά φλογίστηκε από τη σπίθα του μεγάλου ξεσηκωμού. Κεντώντας στη σημαία της την επιταγή «ταν ή επί τας» -αδιάσειστη απόδειξη της ιστορικής συνέχειας του ελληνισμού σ’ αυτόν τον τόπο- προσφέρθηκε σύσσωμη στον υπέρτατο σκοπό. Η οφειλή μας στους γενναίους, άντρες και γυναίκες, που ορκίστηκαν να δώσουν μέχρι την τελευταία ρανίδα του αίματός τους υπέρ πίστεως και πατρίδος, είναι μεγάλη. Το παράδειγμά τους συνεγείρει το εθνικό μας φρόνημα και μετουσιώνεται σε ευθύνη για το παρόν και το μέλλον μας.”

ΔΙΑΚΟΦΤΙ:ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΥΠΟΣΤΥΛΩΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΛΙΜΕΝΟΣ


ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:

Ολοκληρώθηκε η προσωρινή υποστύλωση ασφαλείας στη Γέφυρα Λιμένος Διακοφτίου. Προχωρούμε σύντομα και στις μελέτες οριστικής αποκατάστασης - ανακατασκευής.



ΕΓΡΑΨΑΝ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ¨ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ¨ΣΤΗΝ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ¨περίπτερο¨στην διασταύρωση του Μυλοποτάμου γίνετε στόχος κάποιων ¨καλλιτεχνών¨ώστε να περνάνε τα δικά τους μηνύματα με αυτό τον τρόπο, γράφοντας συνθήματα...

Η φωτογραφία είναι σημερινή.

ΕΚΤΑΚΤΟ:ΣΤΑ (10) ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ COVID-19 ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Τρια ακόμη θετικά κρούσματα covid-19 εντοπίστηκαν σήμερα με τον συνολικό-μέχρι στιγμής- αριθμό να ανέρχεται στα 10. Τα κρούσματα όπως όλα δείχνουν σχετίζονται με επιβεβαιωμένο κρούσμα των προηγούμενων ημερών. Η ιχνηλάτηση συνεχίζεται


 adelinfm

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΥΤΑΝΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

 


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΥΤΑΝΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Πειραιάς, 17 Μαρτίου 2021

Ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιώς & Νήσων, κ. Χριστόφορος Μπουτσικάκης, ο οποίος τυγχάνει και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Πειραιώς, πραγματοποίησε σήμερα συνάντηση εργασίας με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, κ. Άγγελο Κότιο.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εγκάρδιο κλίμα. Συζητήθηκαν θέματα ακαδημαϊκού και διοικητικού ενδιαφέροντος, με αναφορά στην εξέλιξη των παλαιών και νέων τμημάτων του πανεπιστημίου, στην ενίσχυση των υπαρχουσών υποδομών και εγκαταστάσεων, στην ενεργειακή αναβάθμιση του κεντρικού κτιριακού συγκροτήματος, καθώς και στις εργασίες για τις νέες υποδομές στο Ολυμπιακό Ακίνητο της Άρσης Βαρών στη Νίκαια, που έχει παραχωρηθεί στο ΠΑ.ΠΕΙ., και οι οποίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εξωστρεφή δράση του ιδρύματος, τη συνεργασία και τη διαρκή προσπάθεια συμπόρευσης με όλους τους θεσμικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς εταίρους της ευρύτερης μητροπολιτικής περιφέρειας του Πειραιά και των νησιών.

Τέθηκαν επίσης τα θέματα της στελέχωσης του ιδρύματος καθώς και της δημόσιας χρηματοδότησης και δαπάνης ανά φοιτητή και ζητήθηκε η στήριξη του Κράτους σε αυτήν την τόσο σημαντική προσπάθεια που καταβάλλεται, προκειμένου το ΠΑ.ΠΕΙ. να ενισχυθεί και να αποτελέσει σημαντικό ακαδημαϊκό και εκπαιδευτικό πόλο έλξης στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο κ. Μπουτσικάκης δεσμεύθηκε να στηρίξει με κάθε πρόσφορο τρόπο το Πανεπιστήμιο Πειραιά, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες προκειμένου αυτό να καταστεί κορυφαίο ακαδημαϊκό ίδρυμα, όχι μόνο στη Χώρα μας αλλά και σε διεθνές επίπεδο, τιμώντας την πόλη, τους διδάσκοντες, τους φοιτητές και τους αποφοίτους του.

ΜΑΝΙΤΟΧΩΡΙ:Προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του νέου αθλητικού κέντρου(φωτο)



ΔΗΝΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:

Προχωρούν, παρά τα προβλήματα της πανδημίας, οι εργασίες κατασκευής του νέου αθλητικού κέντρου στο Μανιτοχώρι με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής!