Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ:«Μέτρο 3.1.9 του ΕΠΑλΘ: Ξανά απέξω οι παράκτιοι αλιείς; Δεν είναι τυχαίο, είναι σχεδιασμός!»

 

«Μέτρο 3.1.9 του ΕΠΑλΘ: Ξανά απέξω οι παράκτιοι αλιείς; Δεν είναι τυχαίο, είναι σχεδιασμός!»

Με ερώτηση που καταθέσαμε χτες 22/3 από κοινού ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στ. Αραχωβίτης, η Αν. Τομεάρχης Ολ. Τελιγιορίδου, ο Tομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής Ν. Σαντορινιός και η Αν. Τομεάρχης Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, ζητάμε να μην επαναληφθεί ο παντελώς άδικος και μεροληπτικός μαζικός αποκλεισμός της πλειονότητας των αλιέων από την ενίσχυση του Μέτρου 3.1.9 « Παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων» όπως συνέβη με την πρώτη πρόσκληση του φθινόπωρου του 2020.

Εάν πράγματι σκοπεύουν, όπως διατείνονται, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να διαθέσουν ενισχύσεις στους αλιείς της χώρας μας από το Μέτρο 3.1.9, πρέπει πρώτα και κύρια να μεριμνήσουν ώστε να διορθωθεί η αδικία της πρώτης πρόσκλησης και να συμπεριληφθούν κατά προτεραιότητα οι αποκλεισμένοι αλιείς για όλο το χρονικό διάστημα παύσης των αλιευτικών τους δραστηριοτήτων. Δηλαδή πρέπει να  μην βάλουν για μια ακόμη φορά τεχνητά και αντικανονιστικά εμπόδια για να μοιράσουν σαν την προηγούμενη φορά ένα πακτωλό χρημάτων μόνο στους ιδιοκτήτες μεγάλων σκαφών. 

Επιβάλλεται να απαλειφθεί σε τυχόν νέα πρόσκληση  η προϋπόθεση τα σκάφη να φέρουν τον εξοπλισμό της Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS). Ειδάλλως, θα αποκλειστούν για μια ακόμη φορά αλιείς με σκάφη μικρότερα των 12 μέτρων που κανονιστικά δεν υποχρεούνται να τη φέρουν.

Η Κυβέρνηση της ΝΔ φρόντισε ώστε ο κλάδος στο σύνολό του να επιβαρυνθεί, για  πρώτη φορά φέτος, τη χρονιά της πανδημίας, με τρία (3) επιπλέον χαράτσια: το τέλος εκμετάλλευσης αλιευτικών πλοίων, το τέλος επιτηδεύματος αλιέων και το «πράσινο τέλος» στο πετρέλαιο. Είναι λοιπόν ανεπίτρεπτο να επαναληφθεί και ο αποκλεισμός της πλειοψηφίας των αλιέων από τις ενισχύσεις για τη πανδημία σε αυτή τη κρίσιμη για την οικονομία των παράκτιων περιοχών και των νησιών μας στιγμή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:


ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 22 Μαρτίου 2021

Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Συνεχιζόμενος αποκλεισμός της πλειοψηφίας των αλιέων από ενίσχυση λόγω COVID 19

Με την ερώτησή μας Αρ. 1487 της 5/11/2020, 50 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ –ΠΣ αναδείξαμε το θέμα του σχεδόν καθολικού αποκλεισμού των παράκτιων αλιέων της χώρας μας από την  οικονομική ενίσχυση αλιέων για την προσωρινή παύση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 1ης Μαρτίου και 15ης Οκτωβρίου 2020, ως συνέπεια της έξαρσης της νόσου COVID-19. Βασική αιτία του μαζικού αυτού αποκλεισμού ήταν το ότι στη Πρόσκληση «ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ (δ) ΤΟΥ ΜΕΤΡOΥ 3.1.9 «Προσωρινή παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της Covid-19», (ΑΔΑ 64ΜΩ4653ΠΓ-2ΑΥ) της Ενωσιακής Προτεραιότητας 1, του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020», που δημοσιεύθηκε στις 23/9/2020, ο εξοπλισμός της Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS) είχε τεθεί, μεταξύ άλλων  ως υποχρεωτική προϋπόθεση για να καταστούν οι αλιείς δικαιούχοι της ενίσχυσης.

Με την εισαγωγή στην πρόσκληση αυτού του συγκεκριμένου κριτηρίου, για το οποίο δεν υπάρχει υποχρέωση  κανονιστικά, η ηγεσία του ΥπΑΑΤ αποφάσισε τον  προκλητικό αποκλεισμό της  συντριπτικής πλειοψηφίας των ψαράδων, αφού οι παράκτιοι αλιείς, κατά κανόνα διαθέτουν μικρά σκάφη, στα οποία, σύμφωνα με το ισχύον ευρωπαϊκό πλαίσιο (Καν. 1224/2009), δεν ήταν ούτε και είναι υποχρεωτικός ο εξοπλισμός τους με τη συγκεκριμένη συσκευή. Αποτέλεσμα ήταν την ενίσχυση των 19 εκατ. ευρώ να μοιραστούν εντέλει σε 689 μόνο αλιείς και να αποκλειστούν περί τα 13.000 σκάφη που είναι κάτω των 12 μέτρων και δεν υποχρεούνται σε εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS-ERS).

Όπως χαρακτηριστικά δε αναφέρει σε δημοσίευση της 20/3/2021 ο Πρόεδρος του Αλιευτικού Συλλόγου Βόλου «Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν το 95% των αλιέων να μείνουν εκτός προγράμματος και ένα πακτωλό χρημάτων να μοιραστούν στο 5% και τα ποσά που λάμβαναν να ξεκινούν από τα 12.000 και να φθάνουν τα 72.000 ανά σκάφος ενώ ο μέσος όρος ήταν περίπου στα 35.000 με 40.000 ανά σκάφος!»

Σαν να μην έφτανε αυτό, η ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ στην από 19/3/2021 (Α.Π. 183) επιστολή της υπενθυμίζει ότι  για πρώτη φορά φέτος ο κλάδος επιβαρύνεται, με δυο επιπλέον φόρους: α) τέλος εκμετάλλευσης αλιευτικών πλοίων, που κυμαίνεται από 100€ έως 1140€ και β) τέλος επιτηδεύματος που είναι 650€ για τα φυσικά πρόσωπα και 800€ για τα νομικά (συμπλοιοκτήσιες). Οι δυο αυτοί φόροι επιβαρύνουν το σύνολο των αλιέων της χώρας.

Σύμφωνα με σχετικά πρόσφατα δημοσιεύματα δε, εξετάζεται η έκδοση 2ης Πρόσκλησης στο Μέτρο 3.1.9 «Προσωρινή παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της Covid-19», με σκοπό να καλυφθεί η μέγιστη προβλεπόμενη διάρκεια προσωρινής παύσης και την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας Covid-19 για τον κλάδο της αλιείας.  Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το κριτήριο της εγκατάστασης δορυφορικού συστήματος θα παραμείνει και στην νέα πρόσκληση.

Επειδή ο μαζικός αποκλεισμός της πλειονότητας των αλιέων από την ενίσχυση του Μέτρο 3.1.9 που συνέβη με την πρώτη πρόσκληση είναι παντελώς άδικος και δεν υποστηρίζεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και άρα δεν επιτρέπεται να επαναληφθεί, αλλά αντίθετα επιβάλλεται να διορθωθεί

Επειδή αναφέρεται ότι το ΥπΑΑΤ αναγνώρισε την αδικία καθώς, σύμφωνα και με την επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλαν οι παράκτιοι αλιείς Καλύμνου στον Πρωθυπουργό στις 10-11-2020, όταν ανέφεραν στον τότε Υπουργό ΑΑΤ την αδικία εκείνος απάντησε ότι «όταν υπέγραφε την απόφαση αυτή δεν γνώριζε ότι θα προέκυπτε η αδικία αυτή εις βάρος του 95% των αλιέων της Ελλάδας»

Επειδή η παύση αλιευτικών δραστηριοτήτων δεν αφορούσε και δεν αφορά μόνο μεγάλα σκάφη (>12 μ) και άρα είναι απαραίτητη η διόρθωση της αδικίας και δίκαιη στήριξη κάθε δικαιούχου ο οποίος έχει πληγεί από την πανδημία.

Επειδή η στήριξη των αλιέων είναι ακόμη πιο επιτακτική σε αυτή τη κρίσιμη στιγμή για την οικονομία των παράκτιων περιοχών και των νησιών μας,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  • Με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα της Πρόσκλησης του μέτρου 3.1.9 «Προσωρινή παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της Covid-19», (ΑΔΑ 64ΜΩ4653ΠΓ-2ΑΥ) ποιο ποσοστό του στόλου αιτήθηκε, ποιο ποσοστό αποκλείστηκε γιατί δεν ικανοποιούσε το κριτήριο της Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS) και ποιες είναι οι άλλες κατηγορίες και αιτίες αποκλεισμού της συγκεκριμένης πρόσκλησης;
  • Προτίθεται και αν ναι πότε θα εκδοθεί νέα πρόσκληση του μέτρου 3.1.9 «Προσωρινή παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της Covid-19»;
  • Πως προτίθεται, εφόσον εκδοθεί νέα πρόσκληση του μέτρου 3.1.9 «Προσωρινή παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της Covid-19», να διορθώσει τις αδικίες της προηγούμενης πρόσκλησης και συγκεκριμένα προτίθεται να άρει  το κριτήριο της  Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS) και να συμπεριλάβει τους αποκλεισμένους αλιείς χωρίς υποχρέωση Δορυφορικής Συσκευής Αυτόματου Εντοπισμού Σκάφους (VMS) για όλο το χρονικό διάστημα παύσης των αλιευτικών τους δραστηριοτήτων ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αραχωβίτης Σταύρος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Σαντορινιός Νεκτάριος

Τελιγιορίδου Ολυμπία

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΡΑ 25:ΚΡΙΤΩΝ ΑΡΣΕΝΗΣ¨ΚΥΘΗΡΑ ΑΙΟΛΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΤΩΝ ΑΠΕ¨








ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ Θ.ΒΕΡΟΥΤΗΣ:Ανακοίνωση για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821

 


  • Σε λίγες ημέρες ο Ελληνισμός θα εορτάσει την επέτειο της εθνικής παλιγγενεσίας της 25ης Μαρτίου 1821, η οποία συμπίπτει με την συμπλήρωση των διακοσίων ετών από την Επανάσταση του 1821.

  • Με σχετική απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών ορίζεται ότι οι φετινές εκδηλώσεις λόγω των έκτακτων μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, περιλαμβάνουν, τέλεση δοξολογιών οι οποίες θα γίνουν σύμφωνα με τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις, ενώ οι καταθέσεις στεφάνων θα πραγματοποιηθούν με περιορισμένο αριθμό ατόμων για λόγους δημόσιας υγείας και υπό την αυστηρή τήρηση των υγειονομικών διατάξεων.

Συγκεκριμένα, στην πόλη της Σπάρτης θα πραγματοποιηθεί:

  • Γενικός και τριήμερος σημαιοστολισμός Δημοσίων, Δημοτικών, Ιδιωτικών Καταστημάτων, Καταστημάτων Νομικών Προσώπων Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου και κατοικιών από την 8η πρωινή ώρα της 23ης Μαρτίου μέχρι και τη δύση του ηλίου της 25ης Μαρτίου.
  • Φωταγώγηση όλων των καταστημάτων του δημοσίου, των Ο.Τ.Α, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών, κατά τις βραδινές ώρες της 24ης και 25ης Μαρτίου 2021.
  • Τέλεση Δοξολογίας στο Μητροπολιτικό Ναό.
  • Κατάθεση στεφάνων στο Κενοτάφιο του Λεωνίδα.

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

Π.Ε. ΛΑΚΩΝΙΑΣ 

 

ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ν. ΒΕΡΟΥΤΗΣ

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Υπεγράφη η σύμβαση του έργου Κατασκευής του Πνευματικού Κέντρου της Κοινότητας Συκέας προϋπολογισμού 173.968 € με ΦΠΑ.



Υπεγράφη σήμερα (22 Μαρτίου 2012) η σύμβαση του έργου Κατασκευής του Πνευματικού Κέντρου της Κοινότητας Συκέας προϋπολογισμού 173.968 € με ΦΠΑ.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης θα ξεκινήσει η εκτέλεση του έργου, το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της Συκέας εδώ και πολλά χρόνια.
Με την ολοκλήρωσή του θα παραδοθεί στην Κοινότητα της Συκέας ένα πλήρες και λειτουργικό κτίριο, το οποίο θα μπορεί να στεγάσει τις δράσεις της Κοινότητας και του Πολιτιστικού Συλλόγου.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Ενθρόνιση Κυρίλλου Κύθηρα 11.05.1995

 

Ο Λουράντος πέταξε έξω από το φαρμακείο του το συνεργείο του ΣΚΑΪ

 Ένταση επικράτησε στην πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ με τον πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κώστα Λουράντο, ο οποίος κυριολεκτικά έδιωξε από το φαρμακείο του το συνεργείο του καναλιού, εξαπολύοντας σφοδρά πυρά για σχόλια που ακούστηκαν σε βάρος του στο κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΪ τη Δευτέρα.

«Θεωρώ ότι πραγματικά ως σταθμός διαθέτετε πάρα πολύ χιούμορ, για να μην πω τίποτα άλλο, για να είστε σήμερα στο φαρμακείο μου και να απευθύνετε το λόγο σε μένα, όταν χθες λοιδορούσατε και το φαρμακείο μου και εμένα προσωπικά με ακατονόμαστες και απαράδεκτες εκφράσεις», ανέφερε ο Κώστας Λουράντος.

Μετά από μια συζήτηση που κινήθηκε σε έντονο ύφος, ο πρόεδρος του ΦΣΑ ξέσπασε κατά των παρουσιαστών. «Σηκωθείτε και φύγετε από το χώρο που σας φιλοξενεί αυτήν τη στιγμή. Ντροπή σας, έχετε θράσος να μιλάτε για τους πολίτες, όταν εσείς έχετε πάρει χρήματα από τους πολίτες. Άντε γεια σας, παρακαλώ πολύ φύγετε αμέσως από το φαρμακείο μου!», ανέφερε χαρακτηριστικά.

koutipandoras.gr

Δείτε το βίντεο (πηγή: Η Αυγή):


ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ !!! ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ OLYMPIC AIR από ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ για ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ & ΠΑΣΧΑ 2021


 

Γενικό Λύκειο Κυθήρων:Εξ αποστάσεως η σχολική εορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Λόγω των έκτακτων συνθηκών της φετινής χρονιάς, η σχολική εορτή του σχολείου μας, για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως, στις 10 π.μ., αύριο Τετάρτη 24 Μαρτίου, στην ηλεκτρονική αίθουσα Cisco - Webex της καθηγήτριας Μαρίας Τζέη, που είναι υπεύθυνη για την προετοιμασία και την διεξαγωγή της.

Από τήν ζωή...στήν ίστορία άλλιώς!

Γράφει ο κύριος Αναστάσιος Πήλιας 

Διδακτωρ Νομικης Σχολης Πανεπιστημιου Αθηνων


Από τήν ζωή...στήν ίστορία άλλιώς!

Μιά έπαναψηλάφηση αύτής, μέ αύστηρή έντολή καί βαριά ύπογραφή.""Δούλος είναι εύκολον νά γίνει τίς όταν θέλη,...αύθέντης είναι δύσκο λον:" Δημήτρης Υψηλάντης.....! Μία ίστορική κουκίδα γής, ένα άλγεβρικό περιώνυμο, ένα όνειρικό ίστορικό κείμενο,μέ έπίλογο μουσικής..έπένδυσης...μία περίληψη ένός μή ύψιπε τούς όρατόριου..πού θά μπορούσε νάναι καί λιμπρέτο...
Λίγα μέρη στόν πλανήτη έχουν τόσες όνομασίες ,δυσανάλογες μέ τήν μικρή έκτασή του. Κισθήνη, Μεγίστη,Μαγιάς, Μείς ,Βυζαντινά...Καστελόριζο,Γαλλικά Castellorizo, Ιταλικά Castel lo Rosso...Mεγίστη έπισήμως άπό τό 1948,γιά τόν πολύ τόν κόσμο Καστελλόριζο, μέ λάθος γραφή τά δύο λ, άφού ύπερισχύει έτυμολογικά ,ή ρίζα τού βουνού τού ίστορικού νησιού. Η όνειρική συνεδρία, σύντομα θεματοθετεί τίς πιό πρόσφατα χρονικά στιγμές του...! ---1306 μΧ κατάληψη άπό Ιωαννίτες ίππότες καί οίκοδόμηση τού Κόκκινου Κάστρου του. ---1440μΧ λεηλατείται άπό Αιγυπτιακό στόλο , οί πιό πολλοί κάτοικοι του..πουλήθηκαν στά σκλαβοπάζαρα τής Ανατολής... ----1480 καί 1512 μΧ, στούς Τούρκους καί Ισπανούς ,άντίστοιχα.---1788 καί 1797 μΧ, Ο Λάμπρος Κατσώνης μέ άναλογία πλοίων 1πρός 6 μέ τούς Τούρκους , (τότε δέν ίσχυε τό 7 πρός 10 τών έξοπλισμών) νίκησε τούς Τούρκους, μετά άπό πολιορκία καί γκρέμισε τό πολεμικό όχυρό. Η όμό δοξη Ρωσία, αύτή τού ξανθού γένους, ύποκριτικά τόν"" βοηθούσε,"" όσο διαρκούσε ό πόλεμος μέ τήν Οθωμανική αύτοκρατορία. Οί Τούρκοι έπανέρχονται,μέχρι τήν κατάληψη άπό τόν Ρωσικό στόλο καί τήν έκ νέου παραχώρηση στούς Τούρκους ..μετά τις έκ νέου διπλωματι κές σχέσεις μέ τήν Υψηλή Πύλη.
Καί ξαφνικά άκούγεται..ό φαρμακόστομος Κυθήριος...ό Σου ρής καλέ...μικρέ κανένα συμπέρασμα έκεί κάτω,στόν έκάτω μαχαλά; Σύ πού είσαι καί τής Ορθοδοξίας; Τί νά πώ; ""Ακόμα τούτη ή Ανοιξη....τούτο τό καλοκαίρι..ωσπου νάρθει ό Μόσχοβος νά φέρει τό σεφέρι"" Καί μιά καί θά γιορτάσουμε τά 200 χρόνια, άπό τό 1821 τί θυμάται ό μεγάλος ίστορικός πού ό Σουρής άργότερα θά θυμηθεί τό όνομα του. Οί κάτοικοι τού νησιού τό 1821 άν καί άκρίτες,ξεσηκώνονται,μετατρέποντας τόν έμπορικό τους στόλο, σέ πολεμικό, αφού άπομάκρυναν τίς οίκογένειες τους, στά νησιά Κάρπαθο, Κάσο κλπ. Τούς θυμήθηκαν στό τέλος ....μού φωνάζει ό Σουρής; Τό πρωτόκολλο τού Λονδίνου τό 1830, .....δέν προέβλεψε ..τού άπαντώ ,τήν έπιστροφή τών Δωδεκανήσων στήν Ελλάδα, τά κατοχύρωσε...στούς Τούρκους....Ωχ..τί θά άκούσω..άπό τόν αθυρόστομο ,Καραβίτη νεοαριστοφάνη....Αναστάση..πές στούς Αγγλους όλους καί τήν παρέα τους...τού πρωτοκό .. λου τους...έκλεισα τ'αύτιά μου...πολύ όξύς ώς καί ...κακός.Αργότερα μ' ένα είς πολλαπλούν άλμα , άφού τό θέμα τό καλύπτομαι καί άλγεβρικά . ..... φτάνουμε σέ μία άλλη περιώνυμη..μηδενική τελικά έξίσωση.

Πρώτη Μαρτίου 1913.Χ καί οί κάτοικοι τού νησιού ,μέ τήν συνδρομή Κρητών ,κατέλυσαν τίς αρχές ,..ένωση μέ τήν Ελλάδα...περιμένουν, βοήθεια...όχι τού...Μόσχοβου, άλλά τού Ελευθερίου....Τού Βενιζέλου, ρωτά ό ...Σουρής πού..έχει άρχίσει...νά φορτώνει...Γιατί άπέτρεψε τήν Ενωση; Νάσου νοερά..ό μεγάλος ίστορικός καί πρόεδρος τής Ακαδημίας Αθηνών, ό Σβολόπουλος πού πρόλαβε τόν Σουρή...έπι καλούμενος...έναν, όχι άμελητέο της Ιστορίας καί τών άγώνων του...τόν διπλωμάτη Ιωνα Δραγούμη!!! Μέ άπέλυσε...γιατί είχα διαφορε τική......δημοκρατική γνώμη....ό Βενιζέλος. Εύτυχώς...παρενέβη..ό μικρόσωμος Σουρής μέ τό πνεύμα τό βαρύ,... άσε τόν Κώστα τόν ίστορικό ......... .μ'ένα άκόμα βιβλίο του,νά νεοιστορεί, μή θιγούν...ξέρετε ποιοί, οι τών βεντετών ...οί Κρητικοί...Μετά τό 1915 οί σύμμαχοι Γάλλοι τό κατέλαβαν μέχρι τό 1921...καί τό..πούλησαν μέ τούςΕλληνες τού νησιού στούς Ιταλούς ...τού σέ λίγο μετά, νεοανερχόμενου Μπενίτο Μουσολίνι. Τό 1943 μετά τήν συνθηκολό γηση τών Ιταλών, οί Βρετανοί τό κατέλαβαν, καί οί Γερμανοί τού Αδόλφου..τό ..έλέησαν μέ τέτοιο βομβαρδισμό, πού κατέστρεψαν..τούς ίστορικούς χάρμα ίδέσθαι ,άρχιτεκτονικούς οίκισμούς.Οσα έμειναν μετά τήν άπελευθέρω ση οί Βρετανοί τά λεηλάτησαν, καί όταν οί κατοικοι τού νησιού ζήτησαν νά...έπανέλθουν οί καλοί μας σύμμαχοι τή.....άνοχή......τά πυρπό λησαν,γιά νά μήν άποκαλυφθούν οί...λεηλασίες Καταστράφηκαν 1400 σπίτια!!! Εδώ...δέν κρα τιέται...μέ τίποτα ό συγχωριανός.Μισοκλείνω τ'αύτιά μου...Σουρής. είναι αύτός..""Δυστυχία σου Ελλάς...μέ τά τέκνα πού γεννάς""....ώχ....συ νεχίζει...""Ω..Ελλάς ήρώων χώρα...τί .. γαιδά ρους, βγάζεις..τώρα;""Σάς ...προειδοποίησα...είναι πολύ κακή..ή σκέψη καί ή γλώσσα του. Κάπου νά καταλήξουμε..βρέ άδελφέ...γίνονται σήμερα συνομιλίες...πού άνήκει..στά ψάρια του, στό Αιγαίο, στήν γοργόνα τής Μεσογείου; Ο Ιων Δραγουμης παρεμβαίνει. Σύμφωνα μέ τό 14ο άρθρο τής Συνθήκης τών Παρισίων τού 1947, άνήκει στό νησιωτικό σύμπλεγμα τών Δωδεκανήσων. Κάνει παρέμβαση καί ή κυρά τής Ρώ...""Τά κύματα τής θάλασσας,χτυπούν έξω τήν ξέρη,όσην άγάπη σ'έχω, ένας θεός τό ξέρει"" Κάτι μουρμουρίζει ό..Ιων γιά τόν Θάνο...τού ΣΠΑΕΙ...άστο νά ..πάει λέει ό Σουρής...έπίμονος ό Ιων..τότε ψωνάξτε τόν Θάνο τόν Στριγά...καί άλλους καλώς γνωρίζο ντας... γιά 74 καί μετά....ΟΧΙ . ΟΧΙ, ό Σουρής.... τό Καστελόριζο..δέν κείται, σήμερα μακράν,εί ναι κοντά ..σάν τά Ιμια θέλετε, vertigo..νά πάθουμε...έχουμε τόν ..έπίλογο γιά νά τό κάνουμε τύπου όρατορίου...ό Μάνος καί ό Γκάτσος..acapella, έπεξεργάζονται όχι τήν μουσική...άλλά λίγο τά τού στίχου.....

Η ίστορία μιά βρύση τού ούρανού..καί τό μικρό νησί πού ..ήταν μιά στάλα...μετανιωμένη θά κατέβει....τά σκαλιά..τού έπάνω μαχαλά..γιά νά θυμηθούμε τά παλιά..τ'όνειρα πού κάποτε..γίναν στάχτη..Ποιός ξέρει σήμερα ή τύχη μας άν παίζεται στά κρυφά χαρτιά καί μέ πολύ ψευτιά, πίσω..άπ,'τίς μεγάλες πόρτες τού κάτω μαχαλά..

έλπίζω..νά συνεχίσουμε όνειρα νά κάνουμε έθνικά...γνήσια Ελληνικά! ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΑ!!!

Δευτέρα 22 Μαρτίου 2021

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΙΑΤΟΣ:ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΞΑΝΑ



Συγκλονιστικό! Τα λιοντάρια του 21 ζωντανεύουν με την βοήθεια της τεχνολογίας

Κολοκοτρώνης, Μπουμπουλινα, Διάκος, Καραϊσκάκης, Μαντώ, Παπαφλέσσας, Μπότσαρης, Ανδρούτσος, Τζαβέλλας, Νικηταράς, Πετρόμπεης, Υψηλάντης Α., Υψηλάντης Δ., Μιαούλης, Κανάρης, Πλαπούτας, Φεραίος, Μακρυγιάννης, Παππάς αλλά και ο Διονύσιος Σολωμός ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας και μας συγκινούν

http://yiorgosthalassis.blogspot.com/


Χριστιάνα Καλογήρου - Γενική Γραμματέας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής:102 χρόνια πριν, στις 22 Μαρτίου 1919, με τη δημοσίευση του νόμου 1753, ιδρύθηκε το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή


102 χρόνια πριν, στις 22 Μαρτίου 1919, με τη δημοσίευση του νόμου 1753, ιδρύθηκε το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή.
Με υψηλό αίσθημα ευθύνης και καθήκοντος οι άνδρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, προσφέρουν σταθερά τις υπηρεσίες τους στη ναυτιλία, στα νησιά μας και για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.
Προστατεύουν τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας, που ταυτοχρόνως είναι και ευρωπαϊκά σύνορα.

Τους τιμούμε και τους ευχαριστούμε! 

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΟΥΓΙΑΝΝΗΣ:ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΟΤΑΜΟΥ ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ


 






ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Υποβολή Πρότασης Αγροτικής Οδοποιίας ( 2.407.980 € ) στο πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ

Υποβολή Πρότασης Αγροτικής Οδοποιίας ( 2.407.980 € ) στο πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ

( 150 μέτρα τσιμεντόστρωση σε κάθε Κοινότητα )
Μετά από προσπάθεια πολλών μηνών ο Δήμος μας υπεβαλε στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της αυτοδιοίκησης , ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΡΗΣ πρόταση για την εκτέλεση έργων ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ σε όλες τις κοινότητες του Δήμου μας συνολικού προϋπολογισμού 2.407.980,5 € .
Το αντικείμενο του έργο αφορά τσιμεντοστρώσεις τμημάτων αγροτικής οδοποιίας σε σημεία που η διαμόρφωση του εδάφους καθιστούν προβληματική την πρόσβαση και προκαλούνται συχνά βλάβες στο οδόστρωμα με αποτέλεσμα ο Δήμος να έχει σημαντική οικονομική επιβάρυνση για την αποκατάσταση τους .
Το συνολικό μήκος του οδοστρώματος που θα βελτιωθεί είναι 4.454 μέτρα σε 9.334 εξυπηρετούμενες ιδιοκτησίες .
Η επιλογή των σημείων επέμβασης έγινε μετά από προτάσεις των προέδρων των Κοινοτήτων αι περιλαμβάνουν τσιμεντόστρωση 150 μέτρων σε κάθε Κοινότητα .
Στην παρούσα πρόταση περιέχονται και τα τμήματα των αγροτικών δρόμων της προηγούμενης πρότασης που βρίσκονται σε περιοχές natura . Η ένταξη τους έγινε μετά την ειδική περιβαλλοντική μελέτη που εκπονήθηκε για τα τμήματα αυτά .
Πρέπει να τονίσουμε την μεγάλη προσπάθεια των υπηρεσιών του Δήμου για την άρτια υποβολή του προγράμματος που έγινε σε άμεση συνεργασία με την Δημοτική Αρχή .
Υπενθυμίζουμε ότι ολοκληρώνεται την εποχή αυτή ανάλογη εκτέλεση έργου βελτίωσης τμημάτων αγροτικής οδοποιίας που είχε ενταθεί το 2018 με ακριβώς το ίδιο περιεχόμενο 150 μετρά τσιμεντόστρωση αγροτικής οδοποιίας σε κάθε Κοινότητα .
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοδιοίκησης που γίνονται τόσες εκτεταμένες παρεμβάσεις στην αγροτική οδοποιία κάθε Κοινότητας και αδιαμφισβήτητα αποτελέσει πολύ σημαντική επιτυχία του Δήμου μας η ένταξη των δυο χρηματοδοτήσεων στα ανταγωνιστικά προγράμματα του Φιλοδήμου για την πρώτη ένταξη 2018 και ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ τώρα .
Στις εικόνες το περιεχόμενο της μελέτης σε κάθε Κοινότητα
Σταύρος Χριστάκος
Αντιδήμαρχος Δ Ε Μονεμβασίας

Αποδίδονται 91 ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων για καταδύσεις αναψυχής – Εντυπωσιακές φωτογραφίες

Απελευθερώνονται, σύμφωνα με γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ, οι οργανωμένες και καθοδηγούμενες καταδύσεις σε 91 ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων. Τα ναυάγια αποδίδονται στην καταδυτική κοινότητα για καταδύσεις αναψυχής.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Ο βυθός των ελληνικών θαλασσών αποτελεί ενάλια κιβωτό της Ιστορίας μας. Οι προστατευμένοι υποθαλάσσιοι χώροι, όπου βρίσκονται ναυάγια από τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, αφηγούνται σελίδες της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας. Ταυτόχρονα, παρουσιάζουν μια ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική, καθώς οι υποβρύχιες περιηγήσεις αποτελούν μία ειδική, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα μορφή τουρισμού που προσελκύει επισκέπτες υψηλού επιπέδου και εισοδήματος. Τα εγκαίνια του υποθαλάσσιου μουσείου, στη νησίδα Περιστέρα της Αλοννήσου, τον περασμένο Αύγουστο, και η διεθνής προβολή την οποία προσέλκυσε, είναι η απόδειξη του έντονου διεθνούς ενδιαφέροντος που έχει αναπτυχθεί για τον καταδυτικό τουρισμό και τις προοπτικές που ανοίγει. Ο συνδυασμός των καταδυτικών πάρκων με τους υποθαλάσσιους χώρους που φιλοξενούν και προστατεύουν ιστορικά ναυάγια είναι μέγα πλεονέκτημα για την Ελλάδα. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε, καθώς προσθέτει υπεραξία στον τουρισμό και δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών».

Ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού και πρόεδρος του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων Γ. Διδασκάλου δήλωσε ότι «οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ εργάζονται συστηματικά για την τεκμηρίωση και την απελευθέρωση προς την καταδυτική κοινότητα και άλλων σημαντικών ναυαγίων, δημιουργώντας ένα απέραντο, επισκέψιμο, ενάλιο μουσείο».

Σύμφωνα με την εισήγηση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, τα 91 ναυάγια πλοίων και αεροπλάνων, αποτελούν την πρώτη ομάδα ναυαγίων, τα οποία θα αποδοθούν στην καταδυτική κοινότητα για καταδύσεις αναψυχής, με συγκεκριμένους όρους. Τα επιλεγμένα ναυάγια από την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων , ανήκουν σε μεταλλικά πλοία και αεροσκάφη τα οποία βυθίστηκαν από το 1868 έως και το 1970- τα περισσότερα από την περίοδο του Β Παγκοσμίου Πολέμου- και βρίσκονται σε βάθη που κυμαίνονται από 10 έως και 120 μέτρα. Ο βαθμός τεκμηρίωσής τους δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις ο ίδιος. Μεταξύ των 91 αυτών ναυαγίων συμπεριλαμβάνονται ναυάγια, τα οποία βρίσκονται ήδη υπό καθεστώς εντατικής διερεύνησης από την Εφορεία και ναυάγια για τα οποία υπάρχουν λεπτομερείς αναφορές και στα οποία έχουν πραγματοποιηθεί εκτενείς φωτογραφικές σαρώσεις και κινηματογραφήσεις. Τέλος, για κάποια ναυάγια διατίθεται ελάχιστο υλικό τεκμηρίωσης, κυρίως λόγω του μεγάλου βάθους ή των συνθηκών θολερότητας της θάλασσας στις περιοχές που βρίσκονται.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η τεκμηρίωση των ναυαγίων αυτών, προβλέπονται συγκεκριμένοι τρόποι δράσης σε συνεργασία με τους παρόχους καταδυτικών υπηρεσιών, οι οποίοι θα ενταχθούν στο τελικό κείμενο της ΚΥΑ, που θα υπογραφεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Στον υποβληθέντα κατάλογο, διαχωρίζονται, επίσης, με ειδική σήμανση, τα ναυάγια πολεμικών πλοίων, αεροπλάνων και υποβρυχίων που βυθίστηκαν κατά τις εχθροπραξίες του Α΄ και Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, τα οποία αντιμετωπίζονται ως ειδική ομάδα, καθώς το άνοιγμά τους για καταδύσεις αναψυχής προϋποθέτει την υπογραφή σχετικής ΚΥΑ του Υπουργείoυ Πολιτισμού και Aθλητισμού με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 7 του Νόμου 4688/2020, που καθορίζει ότι «Κατά την κατάδυση στα ναυάγια απαγορεύεται στους καταδυόμενους η οποιαδήποτε επέμβαση ή αλλοίωση στα ναυάγια, καθώς και η συλλογή, αποκομιδή ή και απλή μετακίνηση οποιωνδήποτε αντικειμένων ή τον βυθό πέριξ αυτών», εξασφαλίζεται τόσο η ακεραιότητα των ίδιων των ναυαγίων ως μνημείων, όσο και η ασφάλεια των καταδυόμενων επισκεπτών. Υπό την έννοια αυτή, οι επιτρεπόμενες καταδύσεις αναψυχής συνιστούν μία μη παρεμβατική δραστηριότητα που περιορίζεται στον υδάτινο χώρο που περιβάλλει τα μνημεία και δεν παρεμβαίνει επί των μνημείων, στο εσωτερικό τους.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ακολουθεί ο κατάλογος των ναυαγίων ανά Περιφέρεια

Α) Περιφέρεια Αττικής
1) Ελληνικό επιβατηγό ατμόπλοιο ΠΑΤΡΙΣ.
Βυθίστηκε, από ατύχημα, την 15η Ιουνίου 1927, πλησίον της νησίδας Πάτροκλος στον Σαρωνικό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 72 μέτρα.
2) Βρετανικό καλωδιακό πλοίο RETRIEVER.
Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, τον Απρίλιο του 1941, πλησίον του αεροδρομίου του Ελληνικού. Μέγιστο βάθος 54 μέτρα.
3) Βρετανικό φορτηγό ατμόπλοιο CLAN CUMMING.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, τον Απρίλιο του 1941, ανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 90 μέτρα.
4) Ιταλικό ναρκαλιευτικό R.D.7.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, την 15η Ιουνίου 1942, νοτιοδυτικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
5) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο MONROSA.
Βυθίστηκε την 25η Οκτωβρίου 1941, ανοικτά της Αναβύσσου, από βρετανικό υποβρύχιο. Μέγιστο βάθος 92 μέτρα.
6) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΠΕΤΑΛΛΟΙ.
Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 6η Απριλίου 1941, βορειοανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 76 μέτρα.
7) Ιταλικό τορπιλοβόλο ALDEBARAN.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε βρετανική νάρκη την 20ή Οκτωβρίου 1941 πλησίον της νησίδας Σαν Τζώρτζης. Μέγιστο βάθος 102 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
8) Γερμανικό αποβατικό LOKFÄHRE.
Βυθίστηκε από συμμαχικά πυρά πλησίον της νήσου Αρσίδας, την 10η Οκτωβρίου 1944. Μέγιστο βάθος 108 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
9) Ιταλικό αντιτορπιλικό CURTATONE,
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη πλησίον των Φλεβών, την 20ή Μαίου 1941. Μέγιστο βάθος 96 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
10) Ελληνικό αντιτορπιλικό ΥΔΡΑ.
Βυθίστηκε πλησίον της νησίδας Λαγούσα (Αίγινα), την 22α Απριλίου 1941. Μέγιστο βάθος 54 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
11) Ελληνικό ατμόπλοιο ΡΟΖΑ ΒΛΑΣΗ.
Βυθίστηκε από μετατόπιση φορτίου ,νότια του Σουνίου, την 24η Δεκεμβρίου 1959. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα.
12) Ελληνικό ναυαγοσωστικό ΜΙΜΗΣ.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη ανατολικά της Αίγινας, την 29η Μαρτίου 1941. Μέγιστο βάθος 80 μέτρα.
13) ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ, Σαλαμίνα.
Βυθίστηκε την 21ή Απριλίου 1941, στη θέση Κακή Βίγλα Σαλαμίνας. Μέγιστο Βάθος 45 μέτρα.
14) Ιταλικό τορπιλοβόλο ALTAIR.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε βρετανική νάρκη, την 20ή Οκτωβρίου 1941, πλησίον της νησίδας Πάτροκλος. Μέγιστο βάθος 130 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
15) Ιταλικό αεροσκάφος Savoia-Marchetti SM 79 «Sparviero».
Κατέπεσε από έλλειψη καυσίμων, την 5η Αυγούστου 1944, πλησίον του Πόρου. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα. Πολεμικό αεροπλάνο.
16) Γερμανικό υποβρύχιο U-133.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 14η Μαρτίου 1942, ανατολικά της Αίγινας. Μέγιστο βάθος 74 μέτρα. Πολεμικό υποβρύχιο.

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
17) Υπερωκεάνιο Βρετανικός (HMΗS Britannic)
Βυθίστηκε την 21η Νοεμβρίου 1916, από πρόσκρουση σε νάρκη, έξω από το λιμάνι της Κέας. Ανώτατο βάθος 130 μέτρα.
18) Υπερωκεάνιο S/S Burdigala
Βυθίστηκε την 14η Νοεμβρίου 1916, δυο περίπου ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του ακρωτηρίου Άγιος Νικόλαος της Κέας, από πρόσκρουση σε νάρκη. Ανώτατο βάθος 73 μέτρα.
19) Τροχοφόρο ατμόπλοιο ΠΑΤΡΙΣ
Βυθίστηκε την 23η Φεβρουαρίου 1868 μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο στην Κούντουρο της Κέας. Ανώτατο βάθος 55 μέτρα.
20) Αντιτορπιλικό «ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ»
Βυθίστηκε την 26η Σεπτεμβρίου 1943 στο Λακκί της Λέρου, κατόπιν αεροπορικής επιδρομής της Luftawafe. Ανώτατο βάθος 40 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
21) Επιβατηγό ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ, Τέλενδος
Βυθίστηκε την 26η Ιανουαρίου 1966, ταξιδεύοντας από την Λέρο στην Κάλυμνο, κατόπιν πυρκαγιάς και πρόσκρουσης στα βράχια της ακτής. Ανώτατο βάθος 40 μέτρα
22) Φορτηγό πλοίο ΒΔ του ακρωτηρίου Κοραή, Λέρος.
Βυθίστηκε τον Σεπτέμβριο 1943, από τορπίλη γερμανικού αεροσκάφους στον όρμο Παρθένι, βόρεια της Λέρου. Ανώτατο βάθος 43 μέτρα.
23) Αμερικάνικο αποβατηγό στο Λακί Λέρου
Τα στοιχεία ταυτοποίησής σου δεν είναι γνωστά, ούτε και οι συνθήκες βύθισής του. Είναι αμερικανικής κατασκευής και προφανώς αποτελεί τμήμα της βοήθειας του δόγματος Τρούμαν στην μεταπολεμική Ελλάδα. Βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων. Πολεμικό πλοίο.
24) Λέρος, Γερμανικό αποβατικό τύπου.
Βυθίστηκε την 12η Νοεμβρίου 1943, στα ΒΑ της βραχονησίδας Στρογγυλή στη Λέρο κατόπιν κανονιοβολισμού. Ανώτατο βάθος 20 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
25) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΙΤΑ.
Επιταγμένο από τον γερμανικό στρατό κατοχής, βυθίστηκε από συμμαχικά αεροσκάφη την 21η Φεβρουαρίου1943, στον Αδάμαντα της Μήλου. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
26) Ισπανικό φορτηγό ατμόπλοιο SAN EDUARDO.
Βυθίστηκε από βρετανικό αεροσκάφος την 9η Μαίου 1943 νοτιοδυτικά της Σερίφου. Μέγιστο βάθος 52 μέτρα.
27) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο CITTA DI TRIPOLI.
Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TORBAY, την 2α Ιουλίου 1941, βορειοδυτικά της Κέας. Μέγιστο βάθος 120 μέτρα.
28) Γαλλικό επιβατηγό πλοίο THEOPHILE GAUTIER.
Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS TALISMAN την 11η Ιουνίου 1941, στα βόρεια της Κέας. Μέγιστο βάθος 110 μέτρα.
29) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΣΙΦΝΟΣ.
Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, τον Απρίλιο του 1941, βόρεια της Μήλου. Μέγιστο βάθος 76 μέτρα.
30) Βελγικό φορτηγό πλοίο PORTUGAL.
Βυθίστηκε, λόγω πρόσκρουσης, την 4η Οκτωβρίου 1957, στον ύφαλο Τρυπητή (βορειοδυτική Μακρόνησος). Μέγιστο βάθος 35 μέτρα.
31) Bristol Beaufighter, Πάρος
Καταρρίφθηκε από γερμανικά πυρά το φθινόπωρο του 1943 στα νοτιοανατολικά της Πάρου. Μέγιστο βάθος 40 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
32) Βρετανικό αεροσκάφος Vickers Wellington Mk.XIIΙ.
Καταρρίφθηκε από γερμανικά πυρά, την 7η Νοεμβρίου 1943, ανατολικά της Σίφνου. Βάθος 72 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
33) Bristol Beaufighter, Νάξος.
Το αεροπλάνο καταρρίφθηκε, τον Νοέμβριο 1943, κατόπιν αερομαχίας με δύο γερμανικά Arado 196. Προσθαλασσώθηκε μισό μίλι ανοιχτά από το ακρωτήριο Κούρουπας, στην Δυτική ακτή της Νάξου. Βάθος 34 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
34) Junkers 52, Λέρος
Κατέπεσε από συμμαχικά πυρά την 13η Νοεμβρίου 1943, στην Άνω Σύμη της Λέρου. Μέγιστο βάθος 51 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
35) Junkers 52, Κέα
Προσθαλασσώθηκε, Σεπτέμβριο 1943, ανοιχτά της Κέας. Μέγιστο βάθος 63 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
36) Arado Ar 196, Λέρος
Βρίσκεται ανατολικά του ακρωτηρίου Μαύρους Κάβους σε βάθος 20 μέτρων και μεταφέρθηκε στο σημείο παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους. Πολεμικό αεροσκάφος.
37) Heinkel 111, Λέρος
Βρίσκεται βυθισμένο Β.Δ. του κόλπου Μπλεφούτι, σε βάθος 16 μέτρων. Μεταφέρθηκε παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους. Πολεμικό αεροσκάφος.
38) Ιταλική φορτηγίδα, Λακκί Λέρος
Ιταλική φορτηγίδα καθέλκυσης μεταλλικού ανθυποβρυχιακού δικτύου προστασίας λιμένος. Βυθίστηκε Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη, 1943. Μέγιστο βάθος 41 μέτρα.
39) Γερμανικό αεροπλάνο Arrado 196, Ηρακλειά
Καταρρίφθηκε, κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βρίσκεται στον όρμο Αλιμνιά της Ηρακλειάς ,σε βάθος 11 μέτρων.
40) Αγνώστων στοιχείων ναυάγια στην Παλαιά Καμμένη, Σαντορίνης.
Σκάφος μήκους 30 μέτρων, που κατά τις μαρτυρίες, βυθίστηκε κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Βάθος 15 μέτρα.

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου
41) Βουλγαρικό φορτηγό ατμόπλοιο BALKAN.
Βυθίστηκε από το βρετανικό υποβρύχιο HMS SPORTSMAN την 23η Δεκεμβρίου 1943, νότια του Μούδρου στη Λήμνο. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα.
42) Βρετανικό επιβατηγό πλοίο PRINCESS ALBERTA.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε γερμανική νάρκη, Ιανουάριο 1918, νότια της Λήμνου. Μέγιστο βάθος 102 μέτρα.
43) Ελληνικό επιβατηγό ατμόπλοιο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ.
Βυθίστηκε, λόγω ατυχήματος, την 30ή Νοεμβρίου 1948, πλησίον της Άκρας Τηγάνι στη Λήμνο. Μέγιστο βάθος 58 μέτρα.
44) Martin Baltimore, Ικαρία
Κατέπεσε και προσθαλασσώθηκε, κατόπιν μηχανικής βλάβης, την 20ή Απριλίου 1945, ανοιχτά του χωριού Μαγγανίτης, Ικαρίας. Μέγιστο βάθος 18 μέτρα.

Περιφέρεια Κρήτης
45) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΚΥΡΙΑΚΗ.
Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 24η Απριλίου 1941, στη Σούδα, Κρήτη. Μέγιστο βάθος 85 μέτρα.
46) Βeaufighter, Σητεία.
Μέγιστο βάθος 35 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος
47) Arado Ar 196.
Καταρρίφθηκε από συμμαχικά αεροσκάφη κοντά στα Χανιά (Κρήτη) την 3η Αυγούστου 1943. Μέγιστο βάθος 74 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
48) Αυστραλέζικο Αποβατικό Α6 ή Α20, Μπάλος
Βυθίστηκε κατά τη μάχη της Κρήτης, 20ή Μαίου 1941. Βάθος 12 μέτρα.
49) Ιταλικό πλοίο τροφοδοσίας PIERRE LUIGI, Σούδα
Βυθίστηκε από αγγλικά αεροπλάνα, κατά τη μάχη της Κρήτης,την 20ή Μαίου 1941. Βάθος 33 μέτρα.
50) Γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος στο Γεράνι Χανίων
Καταρρίφθηκε κατά την Μάχη της Κρήτης, την 20ή Μαίου 1941. Βάθος 8 μέτρα.
51) Ατμόπλοιο MINNEWASKA, Μαράθι Σούδας
Βυθίστηκε κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη την 26η Νοεμβρίου 1916.

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
52) Βρετανικό ατμόπλοιο HMT MARQUETTE.
Βυθίστηκε από τορπιλισμό γερμανικού υποβρυχίου U-35,την 23η Οκτωβρίου 1915, στον Θερμαϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 80 μέτρα.
53) Ναυάγιο ΜΥΤΙΛΗΝΗ στον όρμο Κύψας, Κασσάνδρας.
54) Επιβατηγό ERMINE,
Βυθίστηκε την 2α Αυγούστου 1917, στον Στρυμονικό Κόλπο. Μέγιστο Βάθος 63 μέτρα.
55) Ατμοκίνητο ιστιοφόρο M/S ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ποσείδι Χαλκιδικής
Βυθίστηκε την 24η Μαίου 1960, στις ακτές της Χαλκιδικής, κοντά στο Ποσείδι. Μέγιστο βάθος 5 μέτρα.
56) Τουρκικό ναυάγιο στο Καλαμίτσι Χαλκιδικής
Βυθίστηκε τις δύο πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα. Βάθος 5-18 μέτρα.
57) Βρετανικό ναρκαλιευτικό (μάλλον, το HMS BY GEORGE)
Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
58) Γερμανικό αποβατικό Kriegsmarine F 898
Βυθίστηκε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 47 μέτρα.
59) Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 52
Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο Βάθος 60 μέτρα.
60) Γερμανικό αεροσκάφος Junkers 88 ή Dornier 17
Κατέπεσε στον Στρυμονικό κόλπο. Μέγιστο βάθος 55 μέτρα.
61) Βρετανικό (υπερωκεάνειο) SS NORSEMAN, άκρα Τούζλα
Προσάραξε και βυθίστηκε το 1916 (ανελκύστηκε μερικώς). Βάθος 10-16 μέτρα.
62) Επιταγμένο Εμπορικό Φορτηγό HELENA, Νέα Μηχανιώνα.
Σώζεται το κύτος και η υπερκατασκευή του πλοίου, σε βάθος έως τα 37μ.

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
63) Ιταλική κανονιοφόρος PELLEGRINO MATTEUCCI.
Βυθίστηκε πλησίον της Άκρας Δουκάτο της Λευκάδας, από πρόσκρουση σε νάρκη, την 21η Μαίου 1941. Μέγιστο βάθος 95 μέτρα. Πολεμικό σκάφος.
64) Υποβρύχιο Περσέας,(HMS Perseus – N36), Κεφαλλονιά
Βυθίστηκε την 6η Δεκεμβρίου 1941, κατόπιν πρόσκρουσης σε ιταλική νάρκη, ανοιχτά της Κεφαλλονιάς. Μέγιστο βάθος 52 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
65) Junkers Ju 88 στην Κέρκυρα
Προσθαλασσώθηκε, λόγω βλάβης, πιθανότητα την 26η Ιουνίου 1941, ανοιχτά από τον Άγιο Στέφανο ΒΔ Κέρκυρα. Μέγιστο βάθος 26 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
66) ΣΑΡΑ, Οθωνοί
Βυθίστηκε την 2α Φεβρουαρίου 1925. Μέγιστο βάθος 35 μέτρα.
67) SS ARDENA, Κεφαλλονιά
Επιβατηγό ατμόπλοιο, βυθίστηκε στο στενό του Αργοστολίου, την 23η Οκτωβρίου 1943, κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη. Μέγιστο βάθος 32 μέτρα.
68) Junkers Ju 88, Ιθάκη
Κατέπεσε, στο ΝΑ άκρο της Ιθάκης, πλησίον του ακρωτηρίου Αγ. Ιωάννης. Το συμβάν κατάρριψης δεν έχει ταυτοποιηθεί από αρχειακή έρευνα. Ωστόσο, χρονολογείται μεταξύ των ετών 1940-1944. Σώζεται σε τρία αποσπασμένα μεταξύ τους τμήματα σε βάθη 21, 23 και 35 μέτρα.
69) CARINTHIA V, Κεφαλονιά
Yacht που βυθίστηκε το 1971 στο ΝΑ τμήμα της Κεφαλονιάς. Μέγιστο βάθος 64 μέτρα.

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος
70) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΒΙΒΗ.
Βυθίστηκε μετά από πρόσκρουση σε νάρκη την 10η Νοεμβρίου 1940 πλησίον του ακρωτηρίου Πάπας στον Πατραϊκό Κόλπο. Βάθος 45 μέτρα.
71) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΔΑΡΜΑΣ.
Βομβαρδίστηκε και βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία την 21η Απριλίου 1941 στη θέση Μποζαΐτικα του Πατραϊκού Κόλπου. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
72) Βρετανικό τορπιλοβόλο HMS CHAMOIS.
Βυθίστηκε στον Πατραϊκό Κόλπο δύο ναυτικά μίλια βόρεια του Άραξου την 26η Σεπτεμβρίου 1904, λόγω ατυχήματος που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών από αποκόλληση λεπίδας από την προπέλα του. Βρίσκεται σε βάθος 54 μέτρων. Πολεμικό σκάφος.
73) Γερμανικό φορτηγό ατμόπλοιο MARGEURITE.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 13η Οκτωβρίου 1943, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 84 μέτρα.
74) Ολλανδικό φορτηγό ατμόπλοιο MARS.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 30ή Μαίου 1945 στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
75) Ελληνικό φορτηγό ατμόπλοιο ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ.
Βυθίστηκε λόγω καιρικών συνθηκών την 13η Ιανουαρίου 1921, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 45 μέτρα.
76) Ελληνικό ναρκαλιευτικό ΝΕΣΤΟΣ.
Βυθίστηκε στον Ψαθόπυργο την 23η Απριλίου 1941 από τη γερμανική αεροπορία. Μέγιστο βάθος 48 μέτρα. Πολεμικό πλοίο.
77) Βρετανικό ναρκαλιευτικό ΒΥΜS 2077.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη, την 25η Οκτωβρίου 1944, στον Πατραϊκό Κόλπο. Μέγιστο βάθος 60 μέτρα. Πολεμικό σκάφος.
78) Νορβηγικό φορτηγό ατμόπλοιο SVEN JARL.
Βυθίστηκε από πρόσκρουση σε νάρκη την 17η Ιανουαρίου 1948 ,κοντά στις εκβολές του ποταμού Εύηνου. Μέγιστο βάθος 42 μέτρα.

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος
79) Μότορσιπ «ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ», Ακιό, Πλατουράδα
Βυθίστηκε την 28η Φεβρουαρίου 1973, στην νήσο Πλατουράδα ή Ακιό του Νότιου Ευβοϊκού κατόπιν προσάραξης στα αβαθή. Ανώτατο βάθος 28 μέτρα.
80) Γαλλικό ατμόπλοιο PARANA.
Βυθίστηκε από τορπιλισμό του γερμανικού υποβρυχίου UC-74, την 24η Αυγούστου 1917, πλησίον του Καφηρέα. Μέγιστο βάθος 75 μέτρα.
81) Βρετανικό ατμόπλοιο HELMSTEDT.
Βυθίστηκε την 22α Μαρτίου 1880, νοτιοανατολικά της νησίδας Μαντίλι στη Κάρυστο. Μέγιστο βάθος 70 μέτρα.
82) Ελληνικό ατμόπλοιο ΚΛΕΙΩ.
Βυθίστηκε την 6η Ιανουαρίου 1904, στη βραχονησίδα Δίψα, του Νότιου Ευβοϊκού, από πρόσκρουση στην ακτή.
83) Τσιμεντόπλοιο PIONEER I, Λιχάδες Εύβοιας
Βυθίστηκε την 8η, Ιουλίου 1944 κοντά στη νήσο Αγ. Γεώργιος Λιχάδων Ευβοίας. Μέγιστο βάθος 10 μέτρα.
84) Ιταλικό φορτηγό ατμόπλοιο DELFIN.
Βυθίστηκε στον νότιο Ευβοϊκό, από τορπιλισμό του βρετανικού υποβρύχιου HMS TACU, την 14η Δεκεμβρίου 1942. Μέγιστο βάθος 100 μέτρα.
85) Τσιμεντόπλοιο, SS CRETELAND, Αγ. Γεώργιος Εύβοιας
Φορτηγό ατμόπλοιο (ελληνικής σημαία) που βυθίστηκε το 1930. Βάθος 8-13 μέτρα.

Περιφέρεια Πελοποννήσου
86) Ελληνικό ατμόπλοιο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
Βυθίστηκε από τη γερμανική αεροπορία, στον κόλπο των Πλύτρων (Λακωνικός κόλπος) την 26η Απριλίου 1941. Μέγιστο βάθος 28 μέτρα.
87) Άγνωστο εμπορικό πλοίο, Πρώτη Μεσσηνίας
Βυθίστηκε στα ρηχά της νήσου Πρώτη Μεσσηνίας, στον κόλπο Βουριάς, το 1942. Μέγιστο βάθος 5 μέτρα.

Περιφέρεια Ηπείρου
88) Βρετανικό ναρκαλιευτικό H.M.S. REGULUS (J 327).
Βυθίστηκε την 12η Ιανουαρίου 1945 κατόπιν πρόσκρουσης σε νάρκη στα Σύβοτα. Μέγιστο βάθος 63 μέτρα. Πολεμικό Πλοίο.

Περιφέρεια Θεσσαλίας
89) Junkers 88, Ψαθούρα Βορείων Σποράδων
Προσθαλασσώθηκε, την 27η Μαίου 1942, έμπροσθεν του φάρου της Ψαθούρας. Μέγιστο βάθος 32 μέτρα. Πολεμικό αεροσκάφος.
90) Γερμανικό ατμόπλοιο VOLOS.
Βυθίστηκε στον ύφαλο Λευτέρης (Μαγνησία) από σφάλμα, την 21η Φεβρουαρίου 1931. Μέγιστο βάθος 57 μέτρα.
91) Σλέπι ΧΡΗΣΤΟΣ, Πτελεός Μαγνησίας
Υπολείμματα μικρού φορτηγό που βυθίστηκε κατά την διάρκεια του Β’ ΠΠ. Μέγιστο βάθος 22 μέτρα.

Πηγή φωτογραφιών ΥΠΠΟΑ

ertnews.gr