Τετάρτη 19 Μαΐου 2021

Άρθρο Σπύρου Σπυρίδων για την Γενοκτονία των Ποντίων



19 Μαΐου

Ημέρα μνήμης για τη γενοκτονία των Ποντίων

Γράφει

ο Σπύρος Σπυρίδων

Όταν αναφερόμαστε στην ιστορία, τη μνήμη και τη λήθη, είναι ένα θέμα που παύει να είναι ακαδημαϊκό, γιατί περιστρέφεται γύρω από τον άνθρωπο και τα έργα του και γίνεται ταυτόσημο με την απόδοση τιμής σ’ αυτούς που θέλησαν να κρατήσουν ζωντανές τις ρίζες του ελληνισμού σε όλα τα πέρατα του κόσμου.

Ο φετινός εορτασμός της «Ημέρας Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων», έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και συμβολισμό: Γιορτάζουμε τα 200 χρόνια από την κήρυξη της ελληνικής επανάστασης που οδήγησε στη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Ταυτόχρονα θρηνούμε τους 353 χιλιάδες Έλληνες του Πόντου που αποδεκατίστηκαν από την εκδικητική μανία των Νεότουρκων. Η «λογική» της γενοκτονίας υπήρξε άμεσα συνδεδεμένη με την άρνηση αποδοχής από τους Νεότουρκους άλλων Πολιτισμών και εθνοτήτων, όπως εν προκειμένω των Ελλήνων του Πόντου που ζούσαν εκεί επί 28 συναπτούς αιώνες και είχαν δημιουργήσει δικό τους κράτος με διακριτά εθνικά χαρακτηριστικά και πολιτισμό.

Στον 21ο αιώνα πλέον, οι τιμητικές εκδηλώσεις στη μνήμη κάποιου ιστορικού γεγονότος έχουν αξία όταν απομακρύνονται από την συναισθηματική φόρτιση που προκαλούν και αποκτούν τη δυνατότητα να προσφέρουν ρεαλιστικές διδαχές. Η αναφορά στη «Γενοκτονία των Ποντίων» μπορεί να μην έσωσε την ανθρωπότητα από την επανάληψη μίας άλλης γενοκτονίας, όπως επί παραδείγματι αυτής των Εβραίων, όμως διατήρησε στη συλλογική μνήμη τον Ποντιακό Ελληνισμό ως αέναο παράδειγμα θυσίας, προκειμένου να διασωθεί η ελληνική και η εθνική ταυτότητα μας. Είναι περίτρανη απόδειξη πως τίποτα δεν χαρίζεται κι ότι χωρίς τις θυσίες των Ποντίων, πολλά πράγματα στην εθνική μας υπόσταση θα ήταν διαφορετικά.

Ο περιπατητής, στο δήμο της Νίκαιας, θα διαπιστώσει πώς από οδό σε οδό διατρέχει όλη την ιστορία του ποντιακού ελληνισμού! Από την οδό Τραπεζούντος μέχρι την οδό Σαμψούντος και από την Αμασείας έως την Ένωση Ποντίων. Στον βορρά, στην Καστανιά Ημαθίας, η εκκλησία της Παναγίας Σουμελά μας θυμίζει ότι σώσαμε και τιμούμε ελεύθερα την Ιερή εικόνα στα χώματα μας ενισχύοντας την πίστη μας που αποτελεί τον ατσάλινο συνδετικό κρίκο των απανταχού Ελλήνων.

Όσοι τιμούν την 19η Μαΐου γνωρίζουν άριστα τα ιστορικά γεγονότα που οδήγησαν στη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού. Δεν έχει νόημα να τα επαναλάβουμε.

Μπορούμε όμως και οφείλουμε να ενισχύσουμε τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης που αποτελεί πρωτίστως τιμή στη μνήμη των σφαγιασθέντων και εκδιωχθέντων Ελλήνων του Πόντου, με μια σειρά από δράσεις και εκδηλώσεις, όπου συντονισμένα η αυτοδιοίκηση μπορεί ν’ αναδείξει ακόμη πιο έντονα τα δραματικά αυτά ιστορικά γεγονότα, αναλαμβάνοντας ένα σημαντικό μερίδιο της ιστορικής ευθύνης που βαρύνει όλους μας.

Η ιστορική γνώση και η μνήμη χρειάζονται για να ξέρουμε ότι μπορούμε. Είναι εκείνα που μας καθοδηγούν ως Έθνος, μας τονώνουν τον πατριωτισμό και τελικά μας διδάσκουν και φωτίζουν το μέλλον μας.

Ο Σπύρος Σπυρίδων είναι

Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης

Πρώην δήμαρχος & Περιφερειάρχης.



Νικόλαος Μανωλάκος:''Γενοκτόνοι''


Γενοκτόνοι!

Ο όρος «γενοκτονία» (genocide) αποδίδεται στον Πολωνο-εβραίο, Raphael Lemkin, δικηγόρο και αργότερα καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Yale, συντιθέμενος από την ελληνική λέξη γένος και τη λατινική kide, που σημαίνει κτείνω, φονεύω.

Στη Σύμβαση των Παρισίων, που τέθηκε σε ισχύ στις 12 Ιανουαρίου 1951, ως «γενοκτονία» ορίζεται «η εκτέλεση ορισμένων ενεργειών με πρόθεση την καταστροφή –ολικώς ή μερικώς– μιας εθνικής, εθνολογικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας σαν τέτοια». Οι δε ενέργειες που συνιστούν γενοκτονία είναι «ο φόνος μελών της ομάδας, η πρόκληση σοβαρής σωματικής ή διανοητικής βλάβης σε μέλη της ομάδας, η σκόπιμη επιβολή στην ομάδα συνθηκών ζωής, που υπολογίζεται να επιφέρουν τη φυσική της καταστροφή ολικώς ή μερικώς, η επιβολή μέτρων με την πρόθεση αποτροπής τεκνογονίας εντός της ομάδας, η βίαιη μεταφορά παιδιών της ομάδας σε άλλη ομάδα».

Δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία στους γνωρίζοντες στοιχειωδώς ιστορία, ότι οι βαρβαρότητες της Τουρκίας εναντίων των χριστιανών αποτελούν τον ορισμό της γενοκτονίας. Οι γείτονές μας Τούρκοι, εντούτοις, αρνούνται με θρασύτητα την γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών, που άρχισαν στο τέλος του 19ου αιώνα και συνέχισαν με ένταση μέχρι το 1922, χωρίς να ξεχνάμε τις σφαγές, που ακολούθησαν αργότερα με διάφορες αφορμές.

Οι αριθμοί όμως είναι αμείλικτοι:

· Το 1914 ο τουρκικός πληθυσμός στα όρια της σημερινής Τουρκίας ανερχόταν σε 13 εκατομμύρια, ενώ το 2005 έφθασε τα 72 εκατομμύρια

· Το ίδιο διάστημα, στον ίδιο χώρο, οι Έλληνες, που ήσαν ένα εκατομμύριο πεντακόσιες χιλιάδες, έφθασαν τις τρεις χιλιάδες, ενώ οι Αρμένιοι, που ήσαν ένα εκατομμύριο διακόσιες χιλιάδες, έφθασαν τις πενήντα χιλιάδες.

Η ιστορία έχει καταγράψει εκτοπίσεις, σφαγές, καταστροφές νεκροταφείων και εκκλησιών, ειδεχθείς θανάτους γυναικόπαιδων και ιερωμένων, τα περιβόητα αμελέ ταμπουρού (τάγματα εργασίας), όπου όσοι άντρες πήγαιναν δεν γύριζαν πίσω, εμπρησμούς, βιασμούς, κακοποιήσεις, δημεύσεις περιουσιών, παιδομάζωμα... Ένα άνευ προηγουμένου έγκλημα, κατά των Αρμενίων, των Ελλήνων Ποντίων, Μικρασιατών και πάσης καταγωγής χριστιανικών πληθυσμών, το οποίο δεν πρέπει να ξεχαστεί ποτέ.

Κάποιος, βέβαια, θα έλεγε: «Μα μόνον οι Τούρκοι είναι γενοκτόνοι, άλλοι δεν υπήρξαν;» Δυστυχώς, υπήρξαν και άλλοι. Σχεδόν όλοι, όμως, έχουν αναγνωρίσει τα εγκλήματα που διέπραξαν και είτε προχώρησαν σε διορθωτικές κινήσεις, είτε άφησαν ανοιχτές προθέσεις για το μέλλον. Μόνον οι νεοθωμανοί απέμειναν να αρνούνται πεισματικά.

Το γιατί προχώρησαν οι Τούρκοι στις γενοκτονίες έχει απαντηθεί από ιστορικούς και είναι γνωστό. Γιατί όμως το αρνούνται και τι σηματοδοτεί αυτό για το νέο πρόσωπο, που προσπαθεί ο Ερντογάν να επιβάλει στη διεθνή πραγματικότητα;

Με την άρνηση των γενοκτονιών, οι Τούρκοι επιχειρούν να προβάλουν το αφήγημα του αγέρωχου τουρκικού έθνους, το οποίο έχει παντού εχθρούς, που σχεδιάζουν την καταστροφή του. Προσπαθούν να αποφύγουν ένα μεγάλο πλήγμα, στο γόητρο της μεγάλης και ισχυρής χώρας, που η πολιτική ηγεσία της Τουρκίας, προσπαθεί να βγάζει προς τα έξω.

Παράλληλα, αρνούμενοι την αναγνώριση των εγκλημάτων τους, επιδιώκουν να εφαρμόσουν τις ίδιες πρακτικές και στη σύγχρονη εποχή, όπως και κάνουν με τις διώξεις και σφαγές των Κούρδων.

Τέλος, αποφεύγουν πιθανές αξιώσεις για επανορθώσεις στη βάση καταστροφής ή δημεύσεων περιουσιών. Ποια τουρκική κυβέρνηση θα προχωρούσε σε ενέργειες, που θα έβλαπταν την

ισχυρή τάξη των πλουσίων, πολλοί των οποίων έχουν οικειοποιηθεί τις ιδιοκτησίες των εκδιωχθέντων ή αφανισθέντων πληθυσμών;

Απέναντι σε αυτή την πεισματική άρνηση των Τούρκων να αναγνωρίσουν τις ιστορικές τους ευθύνες, στάθηκε με γενναιότητα ο σημερινός Πρόεδρος των ΗΠΑ. Με τις πρώτες του κιόλας αποφάσεις, έδειξε στην Τουρκία τα όριά της, βάζοντας τα γυαλιά στους προκατόχους του. Η αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων ήταν μία δίκαιη απόφαση της κυβέρνησης των ΗΠΑ και του Προέδρου της Τζο Μπάιντεν. Τη χαιρετίζουμε και ελπίζουμε ότι, υπό την ηγεσία του, ο πολιτισμένος κόσμος θα αντιταχθεί στον επεκτατισμό και τον νεοθωμανισμό της Τουρκίας.

Από εδώ και πέρα, ένα νέο πεδίο δόξης λαμπρό για τον πρόεδρο των ΗΠΑ και τις δυτικές κοινωνίες είναι η αντιμετώπιση του κουρδικού θέματος, στα πλαίσια της σύμβασης του ΟΗΕ, η οποία προβλέπει την υποχρέωση λήψης μέτρων για την αποφυγή γενοκτονιών. Και είναι παγκόσμια γνωστό ότι η εθνότητα των Κούρδων κινδυνεύει.

Ας μη φορτωθεί η διεθνής κοινότητα μια νέα γενοκτονία. Γιατί τώρα και ξέρει και μπορεί να την αποτρέψει!

Νικόλαος Μανωλάκος

Αντιστράτηγος ε.α. – Επίτιμος Διοικητής ΑΣΔΕΝ

Βουλευτής Ν.Δ, Α΄ Πειραιώς και Νήσων

Μυρίζει "μπαρούτι" στο Αιγαίο! Ο τουρκικός αλιευτικός στόλος έφτασε Κύθηρα


Νέα πρόκληση στο Αιγαίο από την Τουρκία

Συνεχίζουν την προπαγάνδα οι Τούρκοι, καθώς θέλουν να κλιμακώσουν στο Αιγαίο. Η Άγκυρα όπως φαίνεται σχεδιάζει προσεχτικά και βήμα-βήμα τις κινήσεις της. 

Στόχος αφενός να ''μετρήσει'' ελληνικές αντιδράσεις και αφετέρου να οδηγηθούν οι δύο χώρες σε σύγκρουση. 

Τα «τουρκικά αλιευτικά» συνεχίζουν να πολιορκούν τις ελληνικές ακτές της χώρας μας και τώρα έχουν φθάσει μέχρι τα Κύθηρα.Από χθες φθάνουν πληροφορίες για την “έξοδο του τουρκικού αλιευτικού στόλου” ο οποίος είναι πλήρως εκσυγχρονισμένος και αξιοποιείται από την Άγκυρα ως ένα ακόμη μέσο πίεσης.Τα τουρκικά αλιευτικά λειτουργούν ως μακρύ χέρι του Ερντογάν, όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος!

Χθες Δευτέρα (17/5/2021) δέκα περίπου αλιευτικά έπλεαν στο στενό μεταξύ Μυκόνου σε σχηματισμό, με μικρές ταχύτητες οι οποίες δεν δικαιολογούν αβλαβή διέλευση.

Σήμερα το πρωί εμφανίστηκαν 14 τουρκικά αλιευτικά να ψαρεύουν εντός των ελληνικών υδάτων. Λίγο μετά τις 8 το πρωί η νηοπομπή ξεκινούσε από νοτιοανατολικά των Κυθήρων και κλιμακωνόταν εντός των Κυκλάδων, και συγκεκριμένα βορειοδυτικά της Μήλου στο στενό της Σερίφου με Σίφνου.

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο ,λίγες ημέρες μετά από την έξοδο των τουρκικών αλιευτικών ακολούθησε η έξοδος του τουρκικού στόλου. Δε σημαίνει ότι θα συμβεί και τώρα το ίδιο. Ωστόσο κάποιος θα πρέπει να μας εξηγήσει αν έχουμε αποδεχτεί ήδη τετελεσμένα στο Αιγαίο και να υπενθυμίσουμε ότι τα ελληνικά συμφέροντα δεν έχουν να κάνουν με το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο αλλά και με την αλιεία. Ίσως κυρίως μ΄ αυτή που είναι η χειροπιαστή σημαντική οικονομική δραστηριότητα.

pentapostagma.gr

 


Το Αιγαίο υπό “τουρκική πολιορκία”! Εικόνα από την “ανάπτυξη” των τουρκικών αλιευτικών


Τα πορτοκαλί στίγματα στην εικόνα από το marinetraffic, είναι τα τουρκικά αλιευτικά που “σαρώνουν” τις τελευταίες ώρες το Αιγαίο! Πρόκειται για εικόνα που προβληματίζει ,όπως και η παντελής αντίδραση από την ελληνική πλευρά. Βέβαια για ποια αντίδραση μιλάμε ,όταν το θέμα είναι κυριολεκτικά “εξαφανισμένο” από παντού.

Στο υπουργείο Ναυτιλίας θα επικαλεστούν “νομοθετικά πλαίσια” και άλλες δικαιολογίες που σίγουρα δεν μπορούν εξηγήσουν σε κανένα λογικό άνθρωπο αυτή την εικόνα: το Αιγαίο υπό “τουρκική αλιευτική κατοχή”! Να υπενθυμίσουμε ότι το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει σοβαρά επεισόδια ανοιχτά της Κύπρου μεταξύ τουρκικών και ιταλικών αλιευτικών και ανοιχτά της Λιβύης, όταν οι Λίβυοι άνοιξαν πυρ κατά ιταλικών αλιευτικών. Τα αναφέρουμε για να επισημάνουμε ότι γίνεται “πόλεμος” για την αλιεία στη Μεσόγειο.Στο Αιγαίο αντιθέτως δίνουμε την εντύπωση ότι δεν …ασχολούμαστε! Οι Έλληνες ψαράδες είναι ανυπεράσπιστοι έναντι των Τούρκων εισβολέων και πολύ συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι και με την τουρκική ακτοφυλακή!

Είναι όλα αυτά και ειδικά η παθητική στάση των Αθηνών μέρος της “πολιτικής κατευνασμού”; Δε θέλουμε να “χαλάσουμε το κλίμα” εν όψει και της επίσκεψης Τσαβούσογλου; Μπορεί κάποιος από την κυβέρνηση να εξηγήσει τι συμβαίνει;

ΠΗΓΗ .militaire.gr



ΚΑΨΑΛΙ:ΤΙ ΣΕΡΝΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΠΟΥ ¨ΑΛΩΝΙΖΟΥΝ¨ΛΊΓΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΜΑΣ???


TI ΣΕΡΝΟΥΝ ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΑ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ ΛΙΓΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΚΤΈΣ ΝΟΤΙΑ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ???

Νέο φωτογραφικό υλικό από τον κύριο Βαλέριο Καλοκαιρινό PHOTO CERIGO !

Ευχαριστούμε πολύ.

Φωτογραφίες τραβηγμένες από την βεράντα του σπιτιού του,τα δύο Τουρκικά αλιευτικά σκάφη έσερναν από έναν τεράστιο ασκό το καθένα σύμφωνα με τον φωτογραφο. 

Δείτε τις φωτογραφίες:




















ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΚΑΨΑΛΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ:ΧΘΕΣΙΝΕΣ ΦΩΤΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΑΜΙΟΥ


Τα Τουρκικά αλιευτικά σκάφη έξω από την Χύτρα !

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Σάμιο για το φωτογραφικό του υλικό 



ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ:Δρομολόγια Σάββατο 22/5 και 29/5


 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:TA ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ ΕΦΤΑΣΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΑΨΑΛΙ


ΤΡΑΧΙΛΑΣ ΚΑΨΑΛΙ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΙΟΣ
Τα Τουρκικά αλιευτικά σύμφωνα με τον κύριο Σάμιο περνούσαν όλη την νύχτα !







Η ενσωμάτωση των Ιονίων Νήσων με τον εθνικό κορμό στις 21 Μαΐου 1864

H επανάσταση «Ρεμπελιό των Ποπολάρων» στην Ζάκυνθο. Φώτο: ta nea.gr

Η 21η Μαΐου 1864, θεωρείται από τους Επτανήσιους ως εθνική επέτειος μεγάλης σημασίας, γιατί σημαδεύει τους αγώνες τους για την ενσωμάτωση με τον εθνικό κορμό, την αναλλοίωτη εθνική τους συνείδηση και γλώσσα και τη μεταλαμπάδευση πολιτισμικών αξιών στον ελλαδικό κορμό.

Άλλωστε, ξεφυλλίζοντας τις σελίδες της μακραίωνης Ιστορίας, βλέπουμε ότι στα Ιόνια νερά, γεννήθηκε και θέριεψε ένας λαός, που έκανε πράξη το «θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία».

Από ανέκαθεν η Επτάνησος -Κέρκυρα, Παξοί, Λευκάδα, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Ζάκυνθος και Κύθηρα- ήταν ο συνδετικός κρίκος της Ελλάδας με την Ιταλία.
Μετά τη Βυζαντινή επικράτηση, πέρασε στην κυριαρχία των Ενετών, όπου το διοικητικό τους σύστημα έδινε όλη την εξουσία στους ευγενείς, αποδυναμώνοντας έτσι τον λαό. Τότε έγιναν πολλά κινήματα και εξεγέρσεις, που άλλα πνίγονταν, άλλα μετέτρεπαν το τίμημα σε φόρους και άλλα κατέληγαν σε συγκρούσεις.

Με τα χρόνια, τα νησιά αύξησαν τον πληθυσμό τους και ανέπτυξαν την οικονομία τους. Παράλληλα παρατηρείται και μεγάλη πνευματική άνθιση.
Το 1628, στη Ζάκυνθο, έγινε η μεγαλύτερη κοινωνική επανάσταση, το «Ρεμπελιό των Ποπολάρων», όπου ο λαός αξίωσε δικαιώματα για ανθρώπινη μεταχείριση, σεβασμό και κοινωνική δικαιοσύνη.

Έτσι από το τέλος του 17ου και κατά τον 18ο αιώνα, κλονίζεται συθέμελα η Βενετσιάνικη αυτοκρατορία.

Το 1799 τα Επτάνησα πέρασαν στους Γάλλους, για ένα μικρό διάστημα στους Ρωσοτούρκους, για να επιστρέψουν και πάλι στους Γάλλους. Αξιοσημείωτο ότι τότε, καθιερώθηκε ως κυρίαρχη γλώσσα η Ελληνική και ιδρύθηκε η Ιόνιος Ακαδημία.

Και φτάνουμε στο 1814, όπου πέρασαν στους Άγγλους. Η Ιστορία μάς διδάσκει ότι τον 19ο αιώνα η Αγγλία μαζί με την Ευρώπη γνώρισαν πρωτοφανή άνθηση στη βιομηχανία, γεγονός που υποσχόταν καλύτερες συνθήκες ζωής.

ΤΟ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ

Η Ελληνική Επανάσταση κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η απελευθέρωση που ακολούθησε, άφησαν εμφανή οικονομικά προβλήματα στο εσωτερικό της Ελλάδας.

Το ίδιο και ο διορισμός του Όθωνα ως βασιλιά, ο οποίος λόγω άγνοιας των συνθηκών του τόπου και της νοοτροπίας του λαού, οδηγήθηκε στην έξωσή του.

Το 1848, όταν η Ευρώπη συνταράσσεται από τη δημοκρατική φλόγα με σοβαρές κοινωνικές επαναστάσεις, στην Επτάνησο ιδρύθηκε το Ριζοσπαστικό Κόμμα. Ο λαός ζητούσε ένωση χωρίς όρους και αναβολή.




H ενσωμάτωση με την Μητέρα Ελλάδα. Φώτο: news247gr

Τον Οκτώβρη του 1863, έφτασε στην Ελλάδα ο πρίγκηπας Γουλιέλμος-Γεώργιος της Δανίας (ο αργότερα βασιλεύς Γεώργιος Α’) και η Συνέλευση, έθεσε ως όρο για την αποδοχή του, την Ένωση των Ιονίων Νήσων με την Ελλάδα. Σύμφωνα με το Ψήφισμα «….ενούνται μετά του Βασιλείου της Ελλάδος, όπως εσαεί αποτελώσιν αναπόσπαστον αυτού μέρος εν μία και αδιαιρέτω Πολιτεία υπό το Συνταγματικόν σκήπτρον ….».

Σημειώνουμε ότι ήδη στην Κεφαλλονιά είχε αναπτυχθεί κατά την αγγλική περίοδο, ενωτική κίνηση, που ως έκφρασή της είχε το Ριζοσπαστικό Κόμμα. Είχαν προηγηθεί ελεύθερες εκλογές στα Ιόνια νησιά, το 1850. Εκείνη η Βουλή είχε διακηρύξει, με Ψήφισμά της, τη θέληση του λαού των Ιονίων Νήσων για ένωση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Στις 15/27 Φεβρουαρίου 1862 εκλέγεται ομόφωνα, επικεφαλής της Ιονίου Βουλής, ο Κεφαλλονίτης Ριζοσπάστης Ηλίας Ζερβός-Ιακωβάτος.

Στις 7 Απριλίου του 1864 έφτασε στην Κέρκυρα ο Έλληνας εκπρόσωπος Θεόφιλος Ζαΐμης και ο Αγγλος αρμοστής του παρέδωσε την εξουσία.

Το ξημέρωμα της 21ης του Μάη του 1864, βρήκε τους Επτανησιώτες να πανηγυρίζουν. Οι αγώνες τους δικαιώθηκαν.

Οι Άγγλοι, προχώρησαν και επίσημα στην εκχώρηση των Ιονίων Νήσων στην Ελλάδα, λίγο καιρό μετά την ενθρόνιση, στην Αθήνα, του πρίγκιπα Γεώργιου Α’, ευνοούμενου της αγγλικής πολιτικής. Η πράξη αυτή ήταν, κυρίως, αποτέλεσμα της έντονης πίεσης που άσκησε ο λαός.

Κατά γενική ομολογία, τα Επτάνησα υπήρξαν κοιτίδα της σκέψης, της διανόησης, της τέχνης και του πολιτισμού.

Και οι έννοιες αυτές δεν μπορούσαν να περιοριστούν, παρά τις συνεχείς προσπάθειες των Άγγλων κατακτητών να καταπνίξουν κάθε δραστηριότητα, που άμεσα ή έμμεσα, οδήγησαν αναπόδραστα στην ελευθερία της σκέψης και της πράξης.

Χρόνια Πολλά Επτανησιώτες!

neoskosmos.com

Πρόεδρος Πυροσβεστών: Μας ενοχλεί η απειλή στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού


Τη δυσαρέσκεια των συναδέλφων του μετά την διαταγή για υποχρεωτικό εμβολιασμό των ανδρών της ΕΜΑΚ μετέφερε ο πρόεδρος των πυροσβεστών

Για ενόχληση των ανδρών της ΕΜΑΚ από τη διατύπωση της διαταγής που καθιστά υποχρεωτικό τον εμβολιασμό τους κατά του κορονοϊού εξέφρασε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πυροσβεστικού Σώματος Δημήτρης Σταθόπουλος.

«Μας ενοχλεί η απειλή», «είναι απορημένοι οι συνάδελφοι», «δημιουργήθηκε ένα θέμα που δεν υπάρχει» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σταθόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μάλιστα, κανένας από τους άνδρες της ΕΜΑΚ δεν αρνήθηκε να εμβολιαστεί.

Αφού επέμεινε ότι η διατύπωση της απόφασης ήταν λανθασμένη, προειδοποίησε ότι μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Υποστήριξε, δε, ότι ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για ολόκληρο το δημόσιο τομέα.

Στο ερώτημα εάν υπάρχουν αρνητές εμβολιασμών στην Πυροσβεστική απάντησε ότι όπως και μέσα στην κοινωνία θα υπάρχει ένα ελάχιστο ποσοστό αλλά δεν έχουν αρνηθεί να εμβολιαστούν «απλώς στάθηκαν πίσω – πίσω».

Ο κ. Σταθόπουλος τόνισε ότι η απόφαση βάζει την ΕΜΑΚ απέναντι στην κοινωνία και την παρουσιάζει σαν αρνητή ενώ τα πράγματα δεν είναι έτσι.

Πρόσθεσε πως δεν υπάρχουν στοιχεία για τον αριθμό των εμβολιασμένων στην ΕΜΑΚ που αριθμεί περίπου 400 άτομα και επανέλαβε πως δεν υπάρχει κανέναν θέμα με τους εμβολιασμούς καθώς «ψυχή τους είναι η προστασία του πολίτη».

Η διαταγή εκδόθηκε με πρωτοβουλία και απόφαση του ίδιου του Αρχηγού του Σώματος Στέφανου Κολοκούρη, που τυγχάνει και πρώην επικεφαλής της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Ανώτατος αξιωματικός του Σώματος που ρωτήθηκε σχετικά διευκρίνισε ότι η ΕΜΑΚ ως ειδική υπηρεσία συμμετέχει στον ευρωπαϊκό μηχανισμό πολιτικής προστασίας και ως εκ τούτου οφείλει ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμη να συμμετάσχει -κατόπιν αιτήματος της Ε.Ε. σε επιχειρήσεις διάσωσης σε όλο των κόσμο.

Ως εκ τούτου το προσωπικό της οφείλει να είναι εμβολιασμένο τόσο για κορονοϊό όσο και για άλλες μεταδοτικές ασθένειες προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του.

Όσοι δεν θελήσουν να εμβολιαστούν θα μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία της Πυροσβεστικής.

newsbomb.gr

«Μπλόφα» Μητσοτάκη για ανασχηματισμό- Πάει ολοταχώς για εκλογές



«Μπλόφα» Μητσοτάκη για ανασχηματισμό- Πάει ολοταχώς για εκλογές

Στα επιτελεία των κομμάτων της αντιπολίτευσης έχει σημάνει συναγερμός.

Τόσο στην Κουμουνδρούρου όσο και στη Χαριλάου Τρικούπη, έχει αρχίσει να εδραιώνεται η εκτίμηση ότι ο θρυλούμενος ανασχηματισμός της κυβέρνησης δεν είναι παρά μια πολιτική μπλόφα του Κυριάκου Μητσοτάκη με στόχο να τους αιφνιδιάσει και να τους πιάσει στον ύπνο.

Αποτελεί κοινό τόπο, ότι το φθινόπωρο ο Πρωθυπουργός σκοπεύει να προχωρήσει σε κινήσεις που θα σηματοδοτήσουν μια νέα αρχή για την κυβέρνηση και φυσικά τον ίδιο.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό στο τέλος του καλοκαιριού η χώρα θα είναι έτοιμη να διασχίσει το δρόμο της μετά την πανδημία εποχής.

Φτάνει ο ανασχηματισμός;

Φτάνει για αυτή την επανεκκίνηση ένα ανακάτεμα της κυβερνητικής τράπουλας;

Είναι ένας ανασχηματισμός το όχημα εκείνο που θα οδηγήσει στην αναβάπτιση της κυβέρνησης;

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επιτελείο του Μεγάρου Μαξίμου, ισχυροποιείται η άποψη ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να αξιοποιήσει την μοναδική ευκαιρία που του δίδεται τον Σεπτέμβρη να εδραιώσει την πολιτική του κυριαρχία.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο Πρωθυπουργός ανθίσταται στις πιέσεις που δέχεται αφού εκτός των άλλων έχει δηλώσει με τρόπο κατηγορηματικό ότι δεν θα οδηγήσει τη χώρα στις κάλπες.

Ωστόσο είναι αβέβαιο αν τελικά δεν υποκύψει στον πειρασμό των εκλογών.

Η κυβέρνηση υφίσταται μια φθορά, λογική μετά από δύο χρόνια στην εξουσία, που όμως δεν της δημιουργεί ιδιαίτερα ζητήματα.

Τα επόμενα χρόνια τα στοιχήματα της ανοικοδόμησης της οικονομίας και της κοινωνίας είναι μεγάλα, η έκβαση τους είναι αβέβαιη, το πολιτικό κλίμα ενδεχομένως να αλλάξει. Η εξίσωση της κάλπης το 2023 θα γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη.

Το πλεονέκτημα της κάλπης

Αντιθέτως μια προσφυγή στις κάλπες τον Σεπτέμβριο δίνει τη δυνατότητα στον κ. Μητσοτάκη

-να προβάλλει το δίλλημα «Μητσοτάκης ή Τσίπρας» σε μια περίοδο που η ηγετική εικόνα του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι αδύναμη και το κόμμα του μακριά από την επιδίωξη του να εμφανιστεί ως αξιόπιστη εναλλακτική κυβερνητική λύση.

-να προλάβει την όποια δυναμική μπορεί να αποκτήσει το ΚΙΝΑΛ έχοντας νέα ηγεσία.

Φτάνουν όλα αυτά για να οδηγηθεί ο κ. Μητσοτάκης στην απόφαση να οδηγήσει τη χώρα σε μια διπλή εκλογική αναμέτρηση;

Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι στα αυτιά του Πρωθυπουργού φτάνουν όλο και περισσότερες φωνές που λένε «αν δεν στήσεις κάλπες το φθινόπωρο θα έχεις κάνει ένα μεγάλο λάθος»

 ΠΗΓΗ https://www.aftodioikisi.gr/

Έξοδος του τουρκικού αλιευτικού στόλου μέχρι και τα Κύθηρα! Επανάληψη του Ιουλίου;

Επανάληψη του σκηνικού του περασμένου Ιουλίου στο Αιγαίο με εκατοντάδες τουρκικά αλιευτικά να έχουν φθάσει μέχρι και στα Κύθηρα! Από χθες φθάνουν συνεχώς πληροφορίες για την “έξοδο του τουρκικού αλιευτικού στόλου” ο οποίος είναι πλήρως εκσυγχρονισμένος και αξιοποιείται από την Άγκυρα ως ένα ακόμη μέσο πίεσης. Τα τουρκικά αλιευτικά βρίσκονται σε περιοχές ελληνικών συμφερόντων. Είναι κάτι που γίνεται συστηματικά χωρίς οι Τούρκοι να αισθάνονται κάποια ιδιαίτερη πίεση. Τα τελευταία 24ωρα ωστόσο η παρουσία τους είναι πλέον μαζική.

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο ,λίγες ημέρες μετά από την έξοδο των τουρκικών αλιευτικών ακολούθησε η έξοδος του τουρκικού στόλου. Δε σημαίνει ότι θα συμβεί και τώρα το ίδιο. Ωστόσο κάποιος θα πρέπει να μας εξηγήσει αν έχουμε αποδεχτεί ήδη τετελεσμένα στο Αιγαίο και να υπενθυμίσουμε ότι τα ελληνικά συμφέροντα δεν έχουν να κάνουν με το φυσικό αέριο και το πετρέλαιο αλλά και με την αλιεία. Ίσως κυρίως μ΄ αυτή που είναι η χειροπιαστή σημαντική οικονομική δραστηριότητα.

Τρίτη 18 Μαΐου 2021

ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΑΝΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΑΣ κ.ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ:Ἔμπονη καί διακριτική παρέμβασις διά τόν ἑορτασμόν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ τό βράδυ τοῦ Μεγάλου Σαββάτου.



ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΑΝΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΑΣ κ.ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΥ

Ἔμπονη καί διακριτική παρέμβασις διά τόν ἑορτασμόν τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ τό βράδυ τοῦ Μεγάλου Σαββάτου.

 «Tῶν λόγων τοῦ βασιλέως οὐκ ἀκουσόμεθα τοῦ παρελθεῖν τὴν λατρείαν ἡμῶν δεξιὰν ἢ ἀριστεράν»
                                                                                                                    (Α’ Μακκαβ. 2,22)

     Αὐτά εἶπαν οἱ γενναῖοι Μακκαβαῖοι τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, ὅταν ὁ εἰδωλολάτρης βασιλιᾶς Ἀντίοχος ὁ Ἐπιφανής ἔβγαλε διάταγμα σέ ὅλη τήν βασιλεία του ὅλα τά ἔθνη καί οἱ φυλές νά γίνουν ἕνας λαός καί νά ἐγκαταλείψουν τά νόμιμα τους. Δηλαδή τήν θρησκεία καί τίς ἱερές παραδόσεις τους. Πολλοί Ἰσραηλῖτες ὑπάκουσαν στή διαταγή του βασιλέως, ἐθυσίασαν στά εἴδωλα καί ἐβεβήλωσαν τό Σάββατο πού ἦταν ἡ ἁγία ἡμέρα τῶν Ἰουδαίων. Ὅποιος δέν θά πειθαρχοῦσε στή διαταγή αὐτή τοῦ βασιλέως θά ἔπρεπε νά πεθάνει.

     Κάτι παρόμοιο συμβαίνει ἐδῶ καί ἕνα περίπου χρόνο καί στήν πατρίδα μας. Ὄχι μέ διάταγμα κάποιου βασιλέως, ἀλλά μέ ὕπουλες ἐνέργειες σκοτεινῶν δυνάμεων πού ἀκούουν στό ὄνομα Νέα ἐποχή – Παγκοσμιοποίηση καί μέ ἀφορμή τόν κορωνοϊό. Ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες κλείστηκαν στά σπίτια τους, ἔπαθαν κατάθλιψη καί δέν εἶχαν τό δικαίωμα νά 'μποῦν στήν Ἐκκλησία, νά ἀνάψουν κερί, νά προσευχηθοῦν, νά λειτουργηθοῦν καί νά κοινωνήσουν τῶν ἀχράντων Μυστηρίων, γιά νά πάρουν θάρρος καί δύναμη. Ἀναγκάσθηκαν νά φορέσουν μάσκα γιά νά προφυλάγονται ἀπό τόν ἰό καί νά μήν τόν μεταδίδουν, κυρίως ὅμως γιά νά μάθουν νά μήν ὁμιλοῦν οὔτε νά διαμαρτύρονται γιά ὅσα συμβαίνουν καί θά συμβοῦν.

      Καί εἰς μέν τούς Ἰουδαίους, ἐμφανίστηκαν ἄνδρες εὐσεβεῖς καί ἀνδρεῖοι, οἱ Μακκαβαῖοι, οἱ ὁποῖοι ἀντιστάθηκαν στόν Ἀντίοχο καί ἐπολέμησαν μέ θάρρος ὑπέρ τῶν ἱερῶν καί ὁσίων τῆς φυλῆς τους. Ἐδῶ ὅμως στήν Ἑλλάδα μας δέν συνέβη τό ἴδιο. Ἀφοῦ μετά ἕνα χρόνο ἡ κυβέρνηση ἐπέτρεψε νά 'βγοῦν οἱ Χριστιανοί ἀπό τά σπίτια τους καί ὅλοι ἐχάρησαν, βγῆκε διαταγή ἀπό τόν Καίσαρα ἐφέτος ἡ Ἀνάσταση νά μήν γίνει τά μεσάνυκτα, ὅπως ἐγίνετο ἐδῶ καί ἑκατοντάδες χρόνια, ἀλλά στίς 9 ἡ ὥρα τό βράδυ τοῦ Μ. Σαββάτου. Τί κρῖμα! Ἡ χαρά μετετράπη σέ λύπη. Ὅλοι περίμεναν τήν Διοικοῦσα Ἐκκλησία, τούς Ἐπισκόπους μας, τῆς Ἑλληνικῆς Ἐπικράτειας, νά μιλήσουν. Καί μίλησαν. Ἀλλά τί εἶπαν;

     Ὅλοι σχεδόν ἐκτός κάποιων ἐξαιρέσεων προσπάθησαν νά δικαιολογήσουν τά ἀδικαιολόγητα καί νά ἐπιβάλλουν στούς Ἱερεῖς νά κάμουν τήν Ἀνάσταση ὄχι μεσάνυκτα, ξημερώνοντας Κυριακή τῆς Ἀναστάσεως, ὅπως γινόταν μέχρι τώρα ἀλλά Σάββατο.

     Νά γίνει δεύτερη Θεία Λειτουργία τήν ἴδια ἡμέρα, πρᾶγμα ἀπαγορευμένο ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες (Ἱερόν Πηδάλιον Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Ἅγιος Ἰγνάτιος ὁ Θεοφόρος, δέκατος κανόνας τῆς ἐν Ἀντισιοδώρῳ τοπικῆς Συνόδου ἐπί Ἡρακλείου τό 613: «Διά νά μή διπλασιάζηται ὁ μοναδικός θάνατος τοῦ Χριστοῦ, ἐδιώρισε καί ἡ ἐν Ἀντισιοδώρῳ τῇ πόλει Τοπική Σύνοδος ἐπί Ἡρακλείου κατά τό χιγ΄ (613) ἔτος συναχθεῖσα νά μή γίνωνται δύο λειτουργίαι ἐν μιᾷ ἡμέρᾳ εἰς μίαν καί τήν αὐτήν Τράπεζαν ὅπερ παραβαίνουσιν οἱ Λατῖνοι»). Πέραν αὐτῶν ἔχουμε καί τό Ἱερό Σύμβολο τῆς Πίστεως μας, τό Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, στό ὁποῖο ὀμολογοῦμε τήν τριήμερη Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου «Καί ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρα κατά τάς Γραφάς».

     Σεβασμιώτατοι καί ἀγαπητοί μου Πατέρες καί Ἀδελφοί. Τί συμβαίνει; Τί πάθαμε; Εἴπατε ὅτι ἡ ἄλλη ἡμέρα ἀρχίζει μέ τόν Ἑσπερινό.

      Ὅμως τό Μ. Σάββατο τό πρωί πού γίνεται ὁ Ἑσπερινός τῆς Ἀναστάσεως δέν ψάλλουμε τό Χριστός Ἀνέστη, ἀλλά τό ἀνάστα ὁ Θεός, κρίνων τήν γῆν. Ἄλλο ἀνάστα καί ἄλλο ἀνέστη.

     «Ὁ Ἀβραὰμ οὐχὶ ἐν πειρασμῷ εὑρέθη πιστός, καὶ ἐλογίσθη αὐτῷ εἰς δικαιοσύνην;» (Α’ Μακκαβ. 2,52). Δέν ἦταν λίγο νά τοῦ εἰπεῖ ὁ Θεός νά σφάξει τό μονάκριβο παιδί του, τόν Ἰσαάκ καί νά τοῦ τό προσφέρει θυσία. «Ὁ ᾿Ιωσὴφ ἐν καιρῷ στενοχωρίας αὐτοῦ ἐφύλαξεν ἐντολὴν καὶ ἐγένετο κύριος Αἰγύπτου» (Α’ Μακκαβ. 2,53)

     «Ἀσεβεῖν γὰρ εἰς τοὺς θείους νόμους οὐ ρᾴδιον» (Β’ Μακκαβ. 4,17)

     «Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἔρχεται πρωῒ σκοτίας ἔτι οὔσης εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ βλέπει τὸν λίθον ἠρμένον» (Ἰωάννου 20,1). Μία τῶν Σαββάτων εἶναι ἡ ΚΥΡΙΑΚΗ.

     «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἢ ἀνθρώποις» (Πράξεων 5,29)

     «Ὡς δὲ διεπορεύοντο τὰς πόλεις, παρεδίδουν αὐτοῖς φυλάσσειν τὰ δόγματα τὰ κεκριμμένα ὑπὸ τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν πρεσβυτέρων τῶν ἐν ῾Ιερουσαλήμ» (Πράξεων 16,4)

     «Ἐπαινῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, ὅτι πάντα μου μέμνησθε καὶ καθὼς παρέδωκα ὑμῖν τὰς παραδόσεις κατέχετε» (Α’ Πρός Κορινθίους 11,2)

     «Κἂν γάρ τις ᾖ τέλειος ἐν υἱοῖς ἀνθρώπων, τῆς ἀπὸ σοῦ σοφίας ἀπούσης, εἰς οὐδὲν λογισθήσεται» (Σοφ. Σολ. 9,6)

     «Ἕως τοῦ θανάτου ἀγώνισαι ὑπέρ τῆς ἀληθείας, καὶ Κύριος ὁ Θεὸς πολεμήσει ὑπὲρ σοῦ» (Σοφ. Σειρ. 4,28)

     «Ἐπὶ τοὺς ποιμένας παρωξύνθη ὁ θυμός μου» (Ζαχ. 10,3)

     «Διότι οἱ ἡγούμενοι τοῦ λαοῦ μου ἐμὲ οὐκ ᾔδεισαν, υἱοὶ ἄφρονές εἰσι καὶ οὐ συνετοί·» (Ιερ. 4,22)

    «Διὰ τοῦτο τάδε λέγει Κύριος· ἰδοὺ ἐγὼ δίδωμι ἐπὶ τὸν λαὸν τοῦτον ἀσθένειαν, καὶ ἀσθενήσουσιν ἐν αὐτῷ πατέρες καὶ υἱοὶ ἅμα, γείτων καὶ ὁ πλησίον αὐτοῦ ἀπολοῦνται» (Ἰερ. 6,21)

     «Ἀγαθὸν ἐλπίζειν ἐπὶ Κύριον ἢ ἐλπίζειν ἐπ᾿ ἄρχουσι» (Ψαλμ. 117,9).

     «Μὴ πεποίθατε ἐπ᾿ ἄρχοντας, ἐπὶ υἱοὺς ἀνθρώπων, οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία» (Ψαλμ. 145,3)

     «Μὴ ἴσθι φρόνιμος παρὰ σεαυτῷ, φοβοῦ δὲ τὸν Θεὸν καὶ ἔκκλινε ἀπὸ παντὸς κακοῦ» (Παρ. Σολ. 3,7)

     «Μὴ μέταιρε ὅρια αἰώνια, ἃ ἔθεντο οἱ πατέρες σου» (Παρ. Σολ. 22,28)

     «Οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ» (Ματθ. 6.24)

     «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς·» (Ματθ. 10,32)

     «Ἀπόδοτε οὖν τὰ Καίσαρος Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῷ» (Ματθ. 22,21)

     «Βλέπετε μή τις ὑμᾶς πλανήσῃ» (Μάρκ. 13,5)

     «Ἅ δὲ ὑμῖν λέγω, πᾶσι λέγω· γρηγορεῖτε» (Μάρκ. 13,37)

     «Πλὴν ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ἐλθὼν ἆρα εὑρήσει τὴν πίστιν ἐπὶ τῆς γῆς;» (Λουκ. 18,8).

    «Μὴ φοβεῖσθε μηδὲ δειλιάσητε» (Δευτερ. 1,21)

     «Πᾶσα παράβασις καὶ παρακοὴ ἔλαβεν ἔνδικον μισθαποδοσίαν» (Ἑβρ. 1,10)

     «Ἑνός κακοῦ δοθέντος μύρια ἕπονται» (Σοφοκλῆς)

     Σεβασμιώτατοι πατέρες καί ἀδελφοί, ζητῶ συγγνώμη. Δέν εἶμαι ἄξιος νά κάμω ὑποδείξεις σέ κανέναν καί μάλιστα σέ πρόσωπα ἀξιοσέβαστα ὅπως εἶσθε ἐσεῖς.

    Νά εὐχαριστήσουμε τόν Κύριον μας πού ἐτηρήθη ἡ κανονική τάξη στό Ἅγιον Ὄρος, στήν Ἐκκλησία τῆς Κύπρου, στήν Ἱερά Ἀρχιεπισκοπή Ἀμερικῆς, καί ἰδιαίτερα στό Σεπτό Οἰκουμενικό μας Πατριαρχεῖο, πού τό διακρίνει πάντα ἡ πολυπειρία καί ἡ σύνεση.

     Ἔτσι ἀνακουφίστηκε κάπως ὁ κουρασμένος καί πονεμένος λαός μας. Μακάρι νά εἶναι ἡ τελευταία φορά πού συμβαίνουν τέτοια πράγματα στήν ταλαιπωρημένη πατρίδα μας.

     Ἄς μείνουμε στό κλῖμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ πού μᾶς παρηγορεῖ καί μᾶς ἐμπνέει.

     ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

     Εὐλογεῖτε Πατέρες

     Ρόδος Πάσχα 2021

     † Ὁ Γάνου καί Χώρας Ἀμφιλόχιος

Πηγή:www.dimokratiki.gr (08/05/2021)