Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2020

ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ Κ.ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ Λάτρης του νησιού.ΚΥΘΗΡΑ 2020 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΛΥΣΕΙΣ



ΚΥΘΗΡΑ 2020
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ – ΛΥΣΕΙΣ 


Κατ’ αρχήν να συστηθώ: Είμαι ένας λάτρης του νησιού - έρχομαι τα τελευταία 20 χρόνια συνέχεια και εν τέλει έχω αποκτήσει και συγγένεια εξ αγχιστείας.
Έτσι έχω αναπτύξει ένα ενδιαφέρον για εκείνα που συμβαίνουν στο νησί, τα προβλήματα που υπάρχουν, τις λύσεις που δίνονται, αλλά και για εκείνα που δεν γίνονται.
Και κάνω αυτήν την παρέμβαση.
Και το ερώτημα είναι γιατί τώρα, Γιατί δεν έγινε τόσα χρόνια ?
· Γιατί τώρα υπάρχουν στοιχεία εντελώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ.
· Και γιατί έχει περάσει πολύς χρόνος χωρίς να έχουν λυθεί άλλα:
Ένα πρώτο δείγμα: Ο τρόπος συλλογής και αποκομιδής των απορριμμάτων στην Χώρα. Υπάρχουν και άλλες πόλεις στον κόσμο, με παρόμοια πολεοδομικά προβλήματα όπως της Χώρας, και οι οποίες έχουν επιλύσει το πρόβλημα της συλλογής και αποκομιδής των απορριμμάτων με αποτελεσματικό τρόπο και προπάντων με σεβασμό προς τους κάτοικους.
· Ποιος σεβασμός έχει επιδειχθεί απέναντι στον ηλικιωμένο, με την τοποθέτηση των κάδων συλλογής των απορριμμάτων στις θέσεις που έχουν τοποθετηθεί στην Χώρα?
· Ποιος σεβασμός στην αισθητική του πολίτη (κατοίκου – επισκέπτη) με την παράταξη των κάδων στην στροφή του Γυμνασίου ?
Τώρα έχει παρουσιασθεί το φαινόμενο να «ανατίθενται» καθήκοντα σε πολίτες, καθήκοντα που σε όλο τον κόσμο τα αναλαμβάνει η αρμόδια αρχή: Άδειασμα και καθαρισμός των «καλαθιών» που υπάρχουν στους δρόμους από πολίτες, γιατί η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου δεν περνά όσο απαιτείται συχνά, με αποτέλεσμα αυτά να ξεχειλίζουν και τα απορρίμματα να απλώνονται στον δρόμο. 

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει πολλή ευφορία στο νησί για τις υψηλής στάθμης επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν: Επτάστερα – Πολυτελή ξενοδοχεία κλπ. Είναι κανείς τόσο αφελής να πιστέψει ότι ο ένοικος ενός τέτοιου ξενοδοχείου θα είναι ευτυχισμένος όταν δεν μπορέσει να πετάξει σε ένα καλάθι τα σκουπίδια του, ή πιστεύει κάνεις ότι θα συμμετάσχει κι αυτός στο άδειασμα ?
Δεν θα μείνω επίσης στην προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίσθηκαν ο φωτισμός του Πίσω Γιαλού στο Καψάλι, και από ό,τι έχω ακούσει και της Αγ. Πελαγίας, με τελικό αποτέλεσμα εντελώς ακαλαίσθητο. (μια ειδική μελέτη Φωτισμού, που εκ του αποτελέσματος θεωρώ ότι δεν έχει προηγηθεί, θα το αποδείκνυε πολύ εύκολα).
· Τι έχει γίνει με την χωροθέτηση – διαγράμμιση του parking στην Χώρα ?
· Με το θέμα του χώρου parking στο Καψάλι
Ευφορία και με τον αριθμό των σκαφών που επισκέφθηκαν το νησί : «Μονακό γίναμε»
Αφέλειες.
Εκείνο που έχει σημασία είναι όχι μόνο πόσα σκάφη ήλθαν, αλλά κυρίως το πόσα σκάφη ξαναήλθαν, ή θα ξαναέλθουν.
Έχω φωτογραφία του MALTESE FALCON στο Καψάλι. Ξαναήλθε ?
Θυμάμαι τα κρουαζιερόπλοια του CLUB MEDITERANEE. Πόσα χρόνια έχουν να ξανάλθουν ? 

Να είναι ξεκάθαρο σε όλους:
Αν στόχος είναι η αναβάθμιση του νησιού σαν τουριστικού προορισμού δεν αρκούν μόνο οι φυσικές ομορφιές. 

Είναι απολύτως απαραίτητα και τα «έργα υποδομής» και η ποιότητα των υπηρεσιών.
Η δημοτική αρχή θεωρεί ότι η κατάσταση που επικρατεί εξυπηρετεί το στόχο αυτό ??
Και έρχομαι σε ένα άλλο θέμα: Η επαναλειτουργία του κυλικείου στο λιμάνι στο Διακόφτι. Απ ότι έχω πληροφορηθεί το κτίριο δεν μπορεί να λειτουργήσει διότι είναι «παράνομο». Η παρανομία του έγκειται στο ότι η θέση στην οποία έχει αναγερθεί είναι «δασική», κατά μίαν εκδοχή. Δεν γνωρίζω τον πραγματικό λόγο για τον οποίον δεν λειτουργεί το κτίριο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το κτήριο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ. Ο,ποια κι αν είναι τα προβλήματα. Και έχει περάσει ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΠΟΛΥΣ ΧΡΟΝΟΣ από τότε που σταμάτησε να λειτουργεί. Αρκετός για να λυθούν τα ο,ποια θέματα. ΑΛΥΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΛΥΣΟΥΝ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ. 

Τέλος θα αναφερθώ στο θέμα του γεφυριού στο Διακοφτι. Εδώ και τουλάχιστον μια διετία μου επεδείχθησαν φωτογραφίες της κάτω παρειάς της γέφυρας στις οποίες είναι εμφανής η ζημιά που έχουν υποστεί οι οπλισμοί του φορέα της γέφυρας λόγω διάβρωσης
Με μια τέτοια εικόνα σε ένα στοιχείο ενός οποιουδήποτε κτιρίου, η αρμόδια υπηρεσία Επικίνδυνων οποιασδήποτε Πολεοδομίας θα ΔΙΕΤΑΣΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ (εντός ΔΥΟ – ΤΡΙΩΝ ΜΗΝΩΝ) ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΟΣ. Σε ένα πολύ πιο σημαντικό έργο σαν το γεφύρι, τι έχει γίνει ? Η Ο,ΠΟΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΘΕΙ ΑΚΟΜΗ
Ας δούμε τι θα έπρεπε να έχει γίνει:
· Ακριβής αποτύπωση της ποιότητας, της ποσότητας και της απομένουσας – ενεργού επιφάνειας, των ράβδων οπλισμού. Το ίδιο ισχύει και για τις ράβδους οπλισμού της άνω παρειάς, και επίσης και κυρίως για τους συνδετήρες.
· Λήψη δοκιμίων για την αποτίμηση της αντοχής του σκυροδέματος.
· Διάφορες άλλες μετρήσεις.
· Βάσει των αποτελεσμάτων των παραπάνω ερευνών συντάσσεται μελέτη που αποτιμά την φέρουσα ικανότητα του φορέα της γέφυρας σε σχέση με την αρχική μελέτη, και σε σχέση με τις απαιτήσεις των εν ισχύει κανονισμών.
· Από την μελέτη αυτή προκύπτει η ανάγκη και ο βαθμός ενίσχυσης για την οποία συντάσσεται νέα Μελέτη.
Έχουν γίνει όλα αυτά ?
 
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΤΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ? (Εκτός από μια μελέτη ενίσχυσης με χαλυβδοφυλλα και σκυρόδεμα, που μου επιδείχθει, και η οποία έχει ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ).
· Αν υπάρχει θα ήθελα να την δω : πρόκειται για δημόσιο έγγραφο.
· Αν δεν υπάρχει, θα είναι ενδιαφέρον να μάθουμε ποιος θα αναλάβει την σχετική ευθύνη: Το κόστος ανακατασκευής του γεφυριού είναι πολλαπλάσια μεγαλύτερο από το κόστος επισκευής του.
Είμαι βέβαιος ότι κάποιος θα απαντήσει στα παραπάνω. Ελπίζω μόνο η απάντηση να μην είναι του επιπέδου του «φταίνε τα 8 μποφόρ που σπάσανε οι αλλαξιέρες στο Καψάλι» 


ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ Κ. ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου