Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

Δεσποτάτο του Μυστρά ( Φωτό video )


Το δεσποτάτο του Μυστρά, ή Δεσποτάτο του Μορέως, αποτέλεσε ημιαυτόνομη περιοχή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην Πελοπόννησο και διέγραψε τη δική της πορεία από το 1262 ως το 1460 οπότε καταλύθηκε από τον Μωάμεθ Β΄.



Το 1249, ο Γουλιέλμος Β΄ Βιλλεαρδουίνος, Φράγκος ηγεμόνας του Πριγκιπάτου της Αχαΐας, κατασκεύασε κάστρο σε μία βουνοκορφή του Ταϋγέτου, τον Μυστρά, με σκοπό την υποταγή της σλαβικής φυλής των Μηλιγγών της Μάνης. Η φιλοδοξία του Γουλιέλμου δεν περιοριζόταν στην Πελοπόννησο αλλά είχε βλέψεις και πιο μακριά. Το 1259 συμμάχησε με τον Δεσπότη της Ηπείρου, Μιχαήλ Β΄ και τον Μανφρέδο της Σικελίας με σκοπό να σταματήσουν την Αυτοκρατορία της Νίκαιας η οποία, μετά την κατάληψη της Θεσσαλονίκης, ήταν η ισχυρότερη δύναμη στη βόρειο Ελλάδα και είχε βλέψεις στην Κωνσταντινούπολη. Τον ίδιο χρόνο, στη μάχη της Πελαγονίας, ο συνασπισμός αυτός συγκρούστηκε με τις δυνάμεις του Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγου αλλά οι σύμμαχοι ηττήθηκαν. Οι στρατιώτες της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας ανακάλυψαν τον Γουλιέλμο λίγο μετά την μάχη να κρύβεται σε μία θημωνιά και τον αιχμαλώτισαν.
Το 1262, όταν οι Νικαιάτες είχαν ήδη ανακαταλάβει την Κωνσταντινούπολη, ο Γουλιέλμος Βιλλεαρδουίνος ήρθε σε συμφωνία με τον Μιχαήλ για την απελευθέρωσή του. Θα έμενε ελεύθερος αν του παρέδιδε τρία κάστρα στο νότο της Πελοποννήσου, τα κάστρα του Μυστρά, της Μονεμβασιάς,και της Μεγάλης Μάνης (ή Μαΐνης). Αυτά τα κάστρα έγιναν και ο πυρήνας του Δεσποτάτου του Μυστρά.Στο Δεσποτάτο συμπεριλαμβανόταν και ο οικισμός Λυκοβουνό με το περίφημο μοναστήρι του Αι-Γιώργη που αναφέρεται σε χρυσόβουλο του 1292 απο τον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Κομνηνό Παλαιολόγο.

Τα κάστρα όντως παραδόθηκαν αλλά αμέσως μετά ξέσπασε νέος πόλεμος μεταξύ του Πριγκιπάτου της Αχαΐας και της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Το 1263 οι Βυζαντινοί προσέλαβαν 1.500 Τούρκους μισθοφόρους από τη Μικρά Ασία και τους έστειλαν στην Πελοπόννησο για τον πόλεμο με τους Φράγκους. Τον ίδιο χρόνο οι Βυζαντινοί θα καταφέρουν να καταλάβουν τη γειτονική κωμόπολη Λακεδαιμονία (στη θέση της αρχαίας Σπάρτης) και τη Βαρωνία του Γερακίου μαζί με την περιοχή της Τσακωνιάς. Θα ξεκινήσουν επιδρομές στην υπόλοιπη Πελοπόννησο αλλά το 1264 οι Τούρκοι μισθοφόροι θα αυτομολήσουν στους Φράγκους και στην μάχη του Μακρυπλαγίου οι Βυζαντινοί θα ηττηθούν.
Καθώς ο καιρός περνούσε, ολόκληρη η Πελοπόννησος μετατρεπόταν σε μεγάλο πεδίο μαχών. Το 1275 οι Βυζαντινοί νικούν τους Φράγκους στη μάχη της Μεγάλης Αράχωβας. Παρά τη φραγκική αντίδραση, οι Βυζαντινοί μέχρι το 1320, περίπου, καταφέρνουν να καταλάβουν τα κάστρα της Άκοβας, της Καρύταινας, του Πολύφεγγου και του Αγίου Γεωργίου στα Σκορτά και το 1330 περίπου καταλαμβάνουν τα Καλάβρυτα.
Παράλληλα, υπήρξε φροντίδα για την εσωτερική οργάνωση της περιοχής. Από το 1262 το κάστρο του Μυστρά έγινε έδρα διοικητή με ετήσια θητεία (κεφαλή), ενώ από το 1308 η θητεία των διοικητών επεκτάθηκε και πολλοί από αυτούς ήταν μόνιμοι (επίτροποι). Το 1289 η έδρα του διοικητή της επαρχίας, που μέχρι τότε βρισκόταν στη Μονεμβασιά, μεταφέρθηκε στον Μυστρά. Εν τω μεταξύ γύρω από τον Μυστρά συγκεντρώνονταν πολλοί κάτοικοι από τη γύρω περιοχή για περισσότερη ασφάλεια και σύντομα χτίστηκαν και νέα τείχη για να συμπεριλάβουν τα καινούρια σπίτια του Μυστρά. Ειδικά οι κάτοικοι της γειτονικής Λακεδαιμονίας είχαν μετακινηθεί για περισσότερη ασφάλεια στον Μυστρά και η Λακεδαιμονία είχε ερημώσει το αργότερο το 1265.

Το 1349 ο Ιωάννης ΣΤ΄ Καντακουζηνός έστειλε τον δευτερότοκο γιο του, Μανουήλ στην Πελοπόννησο. Αυτός ήταν ο πρώτος δεσπότης του Μυστρά (1348-1380). Στην εποχή του παρουσιάζεται για πρώτη φορά άνθηση στις τέχνες, και είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το έργο του Μανουήλ στον Μυστρά έφερε αέρα ανανέωσης στην περιοχή. Το 1380 που θα πεθάνει θα τον διαδεχθεί ο αδελφός του, Ματθαίος και έπειτα ο Δημήτριος(1383-1384). Στη συνέχεια όλοι οι δεσπότες θα ανήκουν στην οικογένεια των Παλαιολόγων, με πρώτο το Θεόδωρο Α΄ (1384-1407), αδελφό του αυτοκράτορα Μανουήλ Β' Παλαιολόγου και μετά από αυτόν το Θεόδωρο Β΄ (1407-1443), δευτερότοκο γιο του Μανουήλ Β΄. Το Θεόδωρο Β΄ διαδέχθηκε ο αδελφός του Κωνσταντίνος(1443-1449) και αυτόν οι αδελφοί του Θωμάς και Δημήτριος μέχρι το 1460. Αυτήν την εποχή το δεσποτάτο εξουσιάζει σχεδόν όλη την Πελοπόννησο.
Μέχρι το 1395,οι δυνάμεις του Θεόδωρου καταλαμβάνουν μέρος της Μεσσηνίας, την Αργολίδα και την Κορινθία.
Το 1388 το Άργος πέφτει στα χέρια του Θεόδωρου, αλλά αμέσως μετά το καταλαμβάνουν οι Βενετοί. Παράλληλα, οι Τούρκοι πλησιάζουν την Πελοπόννησο και ξεκινούν και προς τα εκεί επιδρομές από το 1387. Η ένταση ανάμεσα στη Βενετία και το δεσποτάτο εκτονώθηκε λόγω της κοινής απειλής των Οθωμανών εκτονώθηκε και το 1394 έφτασαν σε συμφωνία για στρατιωτική συνεργασία κατά των Οθωμανών.

Το 1395 περίπου δέκα χιλιάδες Αλβανοί, μαζί με τις οικογένειες και τα κοπάδια τους φτάνουν στην Κορινθία και παίρνουν άδεια από το δεσπότη να εγκατασταθούν σε διάφορες περιοχές της Πελοποννήσου που ο πληθυσμός είχε ελαττωθεί. Το 1397 πραγματοποιήθηκε φοβερή επιδρομή των Τούρκων στην Πελοπόννησο υπό τον Εβρενός Μπέη. Το Άργος καταστράφηκε ολοκληρωτικά και ερημώθηκε, ενώ οι 30.000 κάτοικοί του που κατάφεραν να επιζήσουν σύρθηκαν στα σκλαβοπάζαρα της Ανατολής. Λίγες μέρες αργότερα ο στρατός του Θεόδωρου Α΄ ηττήθηκε κοντά στο Λεοντάρι.
Το 1400 η Κόρινθος πωλείται στους Ιωαννίτες Ιππότες από το Θεόδωρο, οι οποίοι παρέμειναν εκεί μέχρι το 1404, οπότε και ο κίνδυνος από τις επιδρομές των Οθωμανών είχε προσωρινά απομακρυνθεί.
Επίσης το 1400 ο Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων, υπέρμαχος του πλατωνισμού και οραματιστής του νέου ελληνισμού, ιδρύει στον Μυστρά φιλοσοφική σχολή. Ο Πλήθων στα επόμενα χρόνια βλέποντας την κρίση στην οποία περιέρχεται το δεσποτάτο προτείνει ριζοσπαστικά μέτρα, όπως τη δημιουργία μόνιμου στρατού από Έλληνες και όχι από μισθοφόρους, τον χωρισμό των κατοίκων σε στρατιώτες (και μη φορολογούμενους) και σε φορολογούμενους χωρίς την υποχρέωση στράτευσης, τη διαμόρφωση ισχυρής συγκεντρωτικής εξουσίας, να γίνει κοινή περιουσία όλη η καλλιεργήσιμη γη και όποιος ήθελε να καλλιεργεί χέρσα γη να το κάνει ελεύθερα, με το 1/3 της παραγωγής να πηγαίνει σε κοινό ταμείο. Οι προτάσεις του όμως αυτές αγνοήθηκαν.
Το 1415 ο Μανουήλ Β΄ κατάφερε να ανακατασκευάσει το Εξαμίλιον τείχος κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου μέσα σε σαράντα ημέρες για καλύτερη προστασία της Πελοποννήσου από τις τουρκικές επιδρομές. Για να το καταφέρει αυτό αναγκάστηκε να επιβάλει ειδικούς φόρους στους Πελοποννησίους, πράγμα που οδήγησε πολλούς άρχοντες σε επανάσταση η οποία συνετρίβη από τον Μανουήλ σε μάχη κοντά στην Καλαμάτα. Η κατασκευή του Εξαμιλίου όμως δεν κατάφερε να εμποδίσει τον Τουραχάν (ή Τουρχάν) Μπέη να επιδράμει στην Πελοπόννησο ξανά το 1423.

Κάστρο Αγίου Γεωργίου Κολοκυθιάς.Αγία Πατρικία

Ερείπια βυζαντινού κάστρου και οικισμού στην κορυφή βραχώδους υψώματος, στη ΒΑ ακτή των Κυθήρων, πάνω από τον όρμο της Αγίας Πατρικίας και βόρεια του λιμανιού της Αγίας Πελαγίας.


Ιστορία

Είναι γνωστό πως ο Άγιος Γεώργιος Κολοκυθιάς ήταν η έδρα μιας από τις πέντε διοικητικές περιφέρειες στις οποίες είχαν χωρίσει τα Κύθηρα οι Ενετοί. Ο οικισμός προϋπήρχε από τη μεσοβυζαντινή περίοδο. Η θέση προσδιορίστηκε με ακρίβεια μόλις πρόσφατα.
Φαίνεται ότι οι Ενετοί δεν έκαναν επεμβάσεις. Η οχύρωση ανήκει στην κατηγορία των φρουρίων, τα οποία κατασκεύαζαν οι Βυζαντινοί σε καίρια σημεία προκειμένου να εγκαταστήσουν στρατιωτικά σώματα για τον έλεγχο και την προστασία του θαλάσσιου δρόμου του Μαλέα. Η ανέγερσή του δεν μπορεί να χρονολογηθεί με ακρίβεια. Από τα ακίνητα και τα κινητά ευρήματα στο χώρο μπορούμε να χρονολογήσουμε τη λειτουργία του χώρου ως οχυρού από τον 8ο έως τον 12ο αιώνα.

Η πληροφορία της κατοίκησης στον Άγιο Γεώργιο της Κολοκυθιάς κατά τον 11ο αιώνα, η οποία παραδίδεται σε ανώνυμο ενετικό χρονικό του 16ου αιώνα, αποτελεί ένα ακόμη τεκμήριο για την χρήση του χώρου την εποχή εκείνη.


Δομικά, Αρχιτεκτονικά, Οχυρωματικά Στοιχεία

Η θέση και η πρώιμη εγκατάλειψή της συνέτειναν στη διατήρηση της μορφής του φρουρίου, το οποίο συνιστά τυπικό παράδειγμα της οχυρωματικής αρχιτεκτονικής, πριν από την εξάπλωση της πυρίτιδας. 

Το οχυρωματικό περίγραμμα ακολουθεί τη διαμόρφωση του εδάφους, έχει δηλαδή ακανόνιστο, ελλειπτικό σχήμα, με πολυγωνικό το καλύτερα σωζόμενο νοτιοδυτικό τμήμα της ακρόπολης. Η ανατολική πλευρά -τόσο στις γωνίες όσο και στο μέσον-, ενισχύθηκε με πεταλόσχημους πύργους, οι οποίοι διατηρούν, σε κάτοψη το σχήμα τους. Ίχνη θυρώματος εντοπίζονται στο νότιο πέρας της ανατολικής πλευράς.
Εντός του χώρου υπάρχει ο μονόχωρος ναός του Αγίου Γεωργίου αλλά όχι στην αρχική του μορφή.

Πηγές http://www.kastra.eu/

  • ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, «Η ΟΧΥΡΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΟΛΟΚΥΘΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ», Διεθνές Συνέδριο από την 25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Περιλήψεις-«Οχυρωματική Αρχιτεκτονική στην Πελοπόννησο 5-15 αι.», 2011
 Η περίοδος των 300 χρόνων από το 673 μέχρι το 961 μ.χ. είναι για τα Κύθηρα οι λεγόμενοι «σκοτεινοί χρόνοι» Ήταν τότε που οι Άραβες κατέκτησαν την Κρήτη και ρήμαξαν τα Κύθηρα με τις επιδρομές τους. 

Το νησί ερημώθηκε και οι Άραβες χρησιμοποίησαν τις βραχώδεις ακτές του σαν ορμητήρια στις επιδρομές τους. Κρυμμένοι στους δυσπρόσιτους όρμους των Κυθήρων έγιναν ο φόβος και ο τρόμος στα περαστικά καράβια.

 
 Τα Κύθηρα «έρημα και αοίκητα» έγιναν απλησίαστα «ως φωλεός των αθέων Αγαρηνών» σύμφωνα με το συναξάρι του οσίου Θεοδώρου. 


Μόλις ησύχασε η θάλασσα των Κυθήρων από τους Άραβες το 961, τότε που τους έδιωξε από την Κρήτη ο Νικηφόρος Φωκάς, τα Κύθηρα σιγά σιγά ξανακατοικήθηκαν. 


Σύμφωνα με ένα ανώνυμο χρονικό του 16ου αι. που βρέθηκε στη Βενετία, εκείνη την περίοδο, δηλ. μετά το 961, πρόσφυγες από την Πελοπόννησο ήρθαν στα Κύθηρα και εγκαταστάθηκαν σε ένα ύψωμα στα βόρεια των Κυθήρων, κοντά στην Αγία Πελαγία, απέναντι από τη Νεάπολη της Λακωνίας και δημιούργησαν ένα οικισμό που ονομάστηκε Κολοκυθιά, από τον οποίο σώζεται ο ναός του αγίου Γεωργίου και λείψανα βυζαντινών οχυρώσεων.

 Ελένη Χάρου-Κορωναίου

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ADELIN 107,3 FM

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

«Χαρακτηρισμός οικισμού Ελληνικού (Κουλέντια) Τ.Κ. Κουλεντίων Δ.Ε. Μονεμβασίας του Δήμου Μονεμβασίας ως Παραδοσιακού».

Στο χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο της 20-10-2016 ψηφίστηκε ομόφωνα η έναρξη της διαδικασίας για το χαρακτηρισμό των Κουλεντίων ως παραδοσιακό οικισμό .

14. «Περί εκφράσεως γνώμης για την Πράξης «Χαρακτηρισμός οικισμού Ελληνικού (Κουλέντια) Τ.Κ. Κουλεντίων Δ.Ε. Μονεμβασίας του Δήμου Μονεμβασίας ως Παραδοσιακού». 
Εισηγητής: Αντιδήμαρχος κ. Χριστάκος Σταύρος

Σταύρος Χριστάκος













Την Κυριακή 30/10 στο Λεοντσίνειο Πνευματικό Κέντρο Κεραμωτού τιμούμε 2 σημαντικές προσωπικότητες. Τον Παναγιώτη Λεοντσίνη και τον Βασίλειο Λεονταράκη!


Ε.Μ.Ε.Ι.Σ : ΟΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΝΙΚΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ ΣΤΗ ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Στη Νεάπολη Παρασκευη 21 Οκτωβρίου και Μολάους 20 Οκτωβρίου, βρέθηκε η μη κερδοσκοπική επιστημονική εταιρία η Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. κατόπιν πρόσκλησης από τον Δήμο Μονεμβασιάς στο πλαίσιο δραστηριοτήτων στο πρόγραμμα για την πρόληψη και υγεία. 
Ο καρκίνος του μαστού είναι η πρώτη αιτία θανάτου στις γυναίκες ηλικίας 45-60 ετών. Ο προληπτικός έλεγχος Μαστού βοηθά στην διάγνωση και στη θεραπεία του καρκίνου του μαστού που είναι ο πιο συχνός στις γυναίκες. Στην Ελλάδα, κάθε χρόνο εμφανίζονται περίπου 4.000 νέα περιστατικά, ενώ η συγκεκριμένη μορφή καρκίνου αποτελεί το 24% των καρκίνων στις γυναίκες. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να γνωρίζει η κάθε γυναίκα ότι η πρόληψη σώζει και να είναι στην προτεραιότητα της να φροντίζει κάθε χρόνο να κάνει μαστογραφία. Να μην φοβάται την λέξη Καρκίνος αλλά να τον αντιμετωπίζει έγκαιρα αν παρουσιαστεί.
Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου στο Κέντρο Υγείας στη Νεάπολη πάνω από 60 γυναίκες έκαναν υπέρηχο και ψηλάφηση Μαστού από τον γιατρούς χειρούργους κύριο Κορωνάρχη Δημήτριο ,κύριο Κυριάκου Γρηγόρη και την κυρία Δελαστίκ Κωνσταντίνα που είναι εθελοντές στην εταιρία Ε.Μ.Ε.Ι.Σ.
Για την διεξαγωγή του προληπτικού ελέγχου, σημαντική ήταν η προσφορά εθελοντών από την Νεάπολη .
Η Νικολουδάκη Μαρία ,η Μάρκου Φωτεινή, η Γιανναράκη Αναστασία, η Τσαλαβούτα Βασιλική και η Γεωργακάκου Κατερίνα ήταν οι εθελόντριες που με πολύ υπομονή ,χαμόγελο και έντονο το συναίσθημα της προσφοράς ,βοήθησαν στο έργο των γιατρών να διεξαχθεί επιτυχώς η διαδικασία για τον προληπτικό έλεγχο. 
«Η φιλοσοφία της Ε.Μ.Ε.Ι.Σ. διέπεται από την αρχή του εθελοντισμού, της προσφοράς και της αλληλεγγύης για τον συνάνθρωπο και δη για τους συνανθρώπους που ανήκουν σε απομακρυσμένες και ευάλωτες ομάδες πληθυσμού»
Υποστηρίζεται από ένα δίκτυο 67 (μέχρι σήμερα) εθελοντών γιατρών όλων των ειδικοτήτων, οι οποίοι προσφέρουν δωρεάν τις ιατρικές τους υπηρεσίες. Και συγκεκριμένα: δωρεάν κλινικές εξετάσεις, δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις σε ασθενείς της Ε.Μ.Ε.Ι.Σ, δωρεάν χειρουργικές επεμβάσεις, δωρεάν ιατρική παρακολούθηση, αποστολές σε όλη τη χώρα για ενημέρωση και αφύπνιση του πληθυσμού σε θέματα έγκαιρης διάγνωσης. 
Το ενδιαφέρον του Δήμου Μονεμβασιάς και η πολύ σημαντική προσφορά από την Ε.Μ.Ε.Ι.Σ και τους εθελοντές. με αυτή την δράση ,πέρασαν το μήνυμα πόσο σημαντική είναι η πρόληψη του καρκίνου του Μαστού , που πρωτίστως εξαρτάται από την κάθε γυναίκα που πρέπει να φροντίζει να μην παραμελεί τον προληπτικό ετήσιο έλεγχο κάνοντας μια μαστογραφία .
(Φωτό- Ρεπορτάζ "Συμβαίνει Τώρα") Ακολουθεί βίντεο με τον γιατρό χειρούργο Μαστού κυρίου Κορωνάρχη Δημήτριο.

Αυστηρή προειδοποίηση της Αστυνομίας προς όλους τους πολίτες: «Προσέξτε»

Ενημέρωση από την ΕΛ.ΑΣ.
Σχεδόν καθημερινό φαινόμενο είναι πλέον οι απάτες σε βάρος πολιτών, οι οποίοι δέχονται τηλεφωνήματα από αγνώστους που παριστάνουν είτε τους αστυνομικούς, είτε τους δικηγόρους και ζητούν χρήματα για δήθεν τροχαίο που προκάλεσε συγγενής του επίδοξου θύματος των απατεώνων.
Στο πλαίσιο της νέας υπόθεσης απάτης, στην οποία εμπλέκονται τρία άτομα, ένας 48χρονος Ουκρανός, μία 40χρονη επίσης από την Ουκρανία κι ένας Βούλγαρος, η Ελληνική Αστυνομία εφιστά την προσοχή των πολιτών και δίνει συμβουλές, ώστε να μην πέσουν θύματα απατεώνων.
Δείτε τις συμβουλές της ΕΛ.ΑΣ.:
– Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
– Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
– Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
– Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
– Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
– Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
– Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
– Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
– Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
– Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

ΛΑΚΩΝΙΑ.17 γάτες ακρωτηριασμένες από δόκανο στην Αρεόπολη

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται στη φιλοζωική ιστοσελίδα zoosos.gr, κάτοικος της Αρεόπολης επικοινώνησε με το site και κατήγγειλε τον συστηματικό βασανισμό και την εξόντωση των αδέσποτων γατιών κοντά στην κεντρική πλατεία της περιοχής. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο δράστης από τον περασμένο Μάιο μέχρι τώρα έχει βασανίσει 17 γατιά, τα 15 εκ των οποίων υπέκυψαν στα τραύματά τους. Όλα τα ζώα εμφανίζονται ξαφνικά με ακρωτηριασμένο το ένα από τα δύο μπροστινά τους άκρα, που έχουν κοπεί με βία. Από τα σημάδια στη σάρκα και τα οστά πιθανολογείται ότι ο δράστης χρησιμοποιεί δόκανο για να παγιδέψει τα άτυχα ζώα και να τα βασανίσει μέχρι θανάτου ακρωτηριάζοντάς τα.
Σημειώνεται ότι όλα τα ζώα που έχουν βρεθεί με τον ίδιο τρόπο ακρωτηριασμένα εντοπίζονται κοντά στην πλατεία. Βάσει του ίδιου ρεπορτάζ, για το περιστατικό έχει ενημερωθεί η αρμόδια εισαγγελία.
πηγή: zoosos.gr

Πρόσκληση για την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 26-10-2016

(ΤΡΑΧΕΙΛΑΣ) ΚΑΨΑΛΙ.ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ... ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ



Στον Α’ Παγκόσμιο πόλεμο τα Κύθηρα πέρασαν μια ολιγόμηνη, αλλά αξιομνημόνευτη, περιπέτεια, όταν προσχωρήσαν στο κίνημα του Βενιζέλου και αποτέλεσαν για λίγο καιρό Αυτόνομη περιοχή με δική της διοίκηση και υπηρεσίες και ισχυρούς δεσμούς με τη βενιζελική Κρήτη, αλλά και τη Μεγάλη Βρετανία, η οποία ενίσχυε την κίνηση του Ελ.Βενιζέλου. τότε μάλιστα το ιδιότυπο κυθηραϊκό κρατικό μόρφωμα είχε κηρύξει και τον πόλεμο (!) στη Γερμανία αποδεχόμενο τα σχετικά διατάγματα του Βενιζέλου και, κατά μια εκδοχή, μετά την πλήρη επικράτηση του Βενιζέλου και την απομάκρυνση του βασιλιά, όταν διαλύθηκε και η αυτόνομη διοίκηση των Κυθήρων, οι τοπικές αρχές ‘ξέχασαν’ να αποκαταστήσουν τα πράγματα με τη Γερμανία.
Στη Γερμανοϊταλική κατοχή που ακολούθησε το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο ο πληθυσμός του νησιού ανέβηκε στα 15.000 άτομα. Αρχικά το νησί είχαν καταλάβει οι Ιταλοί και αργότερα το παρέδωσαν στους Γερμανούς, που κατασκεύασαν μικρές βάσεις στο Καψάλι (Τράχηλας),Αγία Ελέσα και Καραβά. Τα Κύθηρα ήταν το πρώτο μέρος ελληνικής γης που απελευθερώθηκε από τα στρατεύματα κατοχής. Συμμαχικές δυνάμεις (κυρίως Βρετανοί) με ελληνική συμμετοχή έφθασαν με πλοία στον Αυλαίμονα από τη Μέση Ανατολή και στις 15 Σεπτεμβρίου 1944 αποβιβάστηκαν στο Καψάλι.

http://www.kythira.gr/
ΦΩΤΟ- ΕΡΕΥΝΑ ADELIN 107,3 FM 



Άγονες γραμμές: Μισθώματα 90 εκ. ευρώ ενέκρινε το υπουργείο Ναυτιλίας

Στα περυσινά επίπεδα παραμένουν οι επιδοτήσεις για τις συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας στην ακτοπλοΐα, δηλαδή τις λεγόμενες  άγονες γραμμές, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Πιο συγκεκριμένα, στα 90 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι δαπάνες για το δίκτυο θαλάσσιων συγκοινωνιών, που ωστόσο «πυκνώνει» με επεκτάσεις δρομολογίων και αύξηση του αριθμού τους.
Έτσι την περίοδο 2016 -17 σε ορισμένες ενδοκυκλαδικές διαδρομές προβλέπεται επέκταση μέχρι Μύκονο, Κύθνο, Πάρο, Σίφνο ενώ στις άγονες προστέθηκε ένα δρομολόγιο κι έτσι από δυο αυξάνονται σε τρία. Επίσης, προστέθηκε ένα ακόμη δρομολόγιο ακόμη (δυο θα εκτελούνται το 2016 – 17) στη γραμμή Νεάπολη Βοιών- Κύθηρα-Αντικύθηρα
Τέλος, προστέθηκαν δυο νέες γραμμές και συγκεκριμένα η  Λαύριο- Λήμνος- Σαμοθράκη με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα και με προσέγγιση στην Αλεξανδρούπολη τη θερινή περίοδο και η γραμμή Τήλος –Ρόδος και Τήλος-Συμη –Ρόδος με 3 και δυο αντίστοιχα δρομολόγια την εβδομάδα.
Ανοικτό παραμένει, επίσης, το θέμα της σύνδεσης Καρπάθου και Κάσου με τον Πειραιά, γεγονός πο προκάλεσε την παρέμβαση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη στα Χανιά του δήμαρχου Καρπάθου, Ηλία Λάμπρου. Για την συγκεκριμένη γραμμή που εξυπηρετεί μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης η ΑΝΕΚ δεν υπήρξε ενδιαφέρον στον προηγούμενο διαγωνισμό και θα επαναπροκηρυχθεί. Ωστόσο, δεδομένου ότι έχει αυξηθεί ο ΦΠΑ θα πρέπει να υπάρξει και αναπροσαρμογή του τιμήματος προκειμένου να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοίας.
Σημειώνεται ότι το ΣΑΣ στο οποίο προήδρευσε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας, Γιάννη Θεοτοκάς, έδωσε πράσινο φως στην έκδοση νέας προκήρυξης που θα περιλαμβάνει ορισμένες μικρές γραμμές για τις οποίες δεν υπήρξε ενδιαφέρον καθώς και για την γραμμή της Κάσου και Καρπάθου.
Μέχρι στιγμής πάντως έχουν ελεγχθεί οι φάκελοι και αναμένεται η ανάδειξη μειοδότη σε 49  άγονες γραμμές, ενώ σε τρεις μικρές περιφερειακές ακυρώθηκαν οι προσφορές και μάλλον ο διαγωνισμός θα επαναληφτεί.
Οι εγκεκριμένες γραμμές
Μεταξύ των γραμμών που έχουν ελεγχθεί οι προσφορές είναι ενδεικτικά και οι παρακάτω:
– Πειραιάς ή Λαύριο– Σίφνος – Μήλος–Φολεγανδρος– Σίκινος– Ίος–Θήρα  με το πλοίο Αδαμάντιος Κοραής της «Ανώνυμος Ναυτιλιακή Μεταφορική Εταιρεία Ζακύνθου» με 17.980 ευρώ το δρομολόγιο
–  Πειραιάς ή Λαύριο – Θήρα-Ανάφη και επιστροφή το πλοίο  Blue Star 2 της Blue Star Ferries με 6.500 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Πειραιάς ή Λαύριο – Νάξος – δονούσα και επιστροφή το πλοίο Blue Star Naxos της Blue Star Ferries με 2.678 ευρώ ανά δρομολόγιο
–  Πειραιάς ή Λαύριο – Πάρος – Νάξος – Ηρακλειά – Σχοινούσα – Κουφονήσια – Κατάπολα και επιστροφή στο Blue Star Naxos της Blue Star Ferries με 16.307  ανά δρομολόγιο
– Πειραιάς ή Λαύριο – Πάτμος – λειψοί – Λέρος- Κάλυμνος- Κως – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή το Blue Star Paros  της Blue Star Ferries με 40.000 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Πειραιάς ή Λαύριο – Αστυπάλαια – Κάλυμνος – Κως – νίσυρος – Τήλος – Ρόδος και επιστροφή το Blue Star Paros της Blue Star Ferries με 25.084 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Πειραιάς ή Λαύριο – Κάλυμνος –Κως – νίσυρος – Τήλος – Σύμη – Ρόδος και επιστροφή το Blue Star Paros της Blue Star Ferries με 20.168 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Ρόδος-καρπαθος και επιστροφή το “Blue Star 2” της Blue Star Ferries με 19.000 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Ρόδος-καστελλοριζο και επιστροφή στο “Blue Star Paros” της Blue Star Ferries με 19.000 ανά δρομολόγιο
– Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Καρλόβασι και επιστροφή το “νήσος Μύκονος” της Hellenic Seaways (HSW)  με 93.150 ευρώ  ανά δρομολόγιο (πλοίο Κατηγορίας 1)
– Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – βαθύ Σάμου – Άγιος Κήρυκος το “νήσος Μύκονος” της HSW με 99.274,65 ευρώ ανά δρομολόγιο
– καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – βαθύ Σάμου και επιστροφή το “νήσος Μύκονος” της HSW με 88.649,94 ευρώ ανά δρομολόγιο
–  Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή και  Λαύριο – μεστά Χίου – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος και επιστροφή το “εξπρές πήγασος της HSW με 36.640 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη και επιστροφή το πλοίο “ΣΑΟΣ ΙΙ” με 41.749 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Χίος-Οινούσσες-ψαρα και επιστροφή το “BLUE STAR 1” της BLUE STAR FERRIES με 10.250 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Πειραιάς – Κύθηρα – Αντικύθηρα – καστέλι και επιστροφή με το  «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ και μίσθωμα 38.000 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Γύθειο – Κύθηρα – Αντικύθηρα – καστέλι και επιστροφή με το «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της ΛΑΝΕ  και μίσθωμα 20.030 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Σύρος – Άνδρος – Τήνος – Πάρος και επιστροφή με το «άκουα σπιριτ», της τζάμπο τζετ με μίσθωμα 8.980 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Δονούσα – Αιγιάλη – Κατάπολα – Κουφονήσια – Σχοινούσα – Ηρακλειά– Νάξος – Πάρος – Σύρος με το «άκουα σπιριτ» της ΤΖΑΜΠΟ ΤΖΕΤ και μίσθωμα 25.315 ευρώ ανά δρομολόγιο
– Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σίκινος – Φολέγανδρος – Κίμωλος – Μήλος και επιστροφή με το «Άρτεμις» της HSW με μίσθωμα  29.551 ευρώ.
Διάλογος για τις αλλαγές στην ακτοπλοΐα
Αξίζει να σημειωθεί ότι διάλογο για τον επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου, την δημιουργία δημόσιου φορέα που θα διαχειρίζεται θέματα του δικτύου αλλά και την επαναξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας (ν. 2932/2001) ξεκινά το Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προανήγγειλε ο υπουργός, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας σε ημερίδα για το ακτοπλοϊκό δίκτυο που έγινε την περασμένη Δευτέρα στα Χανιά.