Αρνήθηκαν
οι παρατάξεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής
να συζητηθεί το πολύ σοβαρό πρόβλημα των ελλείψεων στη μεταφορά μαθητών
στην Αττική. Το ζήτημα ανέδειξε στο αποψινό Περιφερειακό Συμβούλιο
Αττικής η «Λαϊκή Συσπείρωση», απαιτώντας από την περιφερειακή αρχή να συζητηθεί και να αναληφθεί σχετική πρωτοβουλία για την επίλυση του προβλήματος.
Σημειώνεται ότι ιδιαίτερα οξυμένο το πρόβλημα παρουσιάζεται στα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών των Καλλιτεχνικών, Μουσικών και Ειδικών σχολείων, κάτι που άλλωστε ανέδειξαν και Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων από τέτοια σχολειά, όπως από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου, το Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Παλλήνης, το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα, το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Ποταμού Κυθήρων κ.ά.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Υπουργική Απόφαση που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο όνομα της μείωσης του κόστους προβλέπει δωρεάν μεταφορά μόνο για μαθητές που διαμένουν σε απόσταση από το σχολείο 3 χλμ. για τα Γυμνάσια ή 5 χλμ. για τα Λύκεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να πρέπει να διανύουν με τα πόδια τέτοιες αποστάσεις και μάλιστα φορτωμένοι και με τον επιπλέον εξοπλισμό για τα καλλιτεχνικά τους μαθήματα, κάτι που βάζει σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. «Η μετακίνηση αυτή επιβαρύνει την υγεία των παιδιών μας και θέτει τη ζωή τους σε τεράστιο κίνδυνο, καθώς πρέπει να διανύσουν πεζή επικίνδυνες οδικές αρτηρίες (Κηφισός, Λ. Θηβών, Βιομηχανική Ζώνη Περιστερίου, διέλευση από αφύλακτες διαβάσεις τρένων κ.ά.)», αναφέρει για παράδειγμα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου.
Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι στα Κύθηρα ο ιδιώτης ανάδοχος του έργου μεταφοράς των μαθητών απαιτεί την τροποποίηση του χρόνου προσέλευσης των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο Ποταμού κατά μία ώρα (!), στο πλαίσιο σύμπτυξης δρομολογίων καθώς έχει αναλάβει κι άλλες τέτοιες εργολαβίες στο νησί...
Αντίστοιχο είναι το πρόβλημα της ενοποίησης των δρομολογίων των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων και των ΕΕΕΕΚ. Στα πρώτα φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ενώ στα δεύτερα μαθητές με βαριά νοητική στέρηση που στην πλειοψηφία τους είναι προχωρημένης ηλικίας. Η ταυτόχρονη μεταφορά τους εγκυμονεί κινδύνους για τους μαθητές και των δύο σχολείων. Το πρόβλημα αυτό αναδείχθηκε από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», μεταφέροντας στο Συμβούλιο ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Ελευσίνας.
Οι γονείς θυμίζουν τις δεσμεύσεις του νυν περιφερειάρχη Γ. Πατούλη ότι «θα εξαλειφθεί και το τελευταίο πρόβλημα που μπορεί να υπάρχει στη μεταφορά των μαθητών. Η ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των μαθητών αποτελούν ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για την Περιφέρεια» και σημειώνουν ότι ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα.
Σε παρέμβασή του ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής, σημείωσε ότι είναι ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και ο περιφερειάρχης να δεσμευθεί ότι το θέμα θα λυθεί, για να σταματήσει να ταλαιπωρείται ο κόσμος... Αναδεικνύοντας το «κατεπείγον», τόνισε ότι «τα σχολεία έχουν ξεκινήσει» και όπως είπε, υπάρχει το σοβαρό πρόβλημα «που έγκειται στο ότι υφίσταται Υπουργική Απόφαση που βάζει απαράδεκτους όρους για τη μεταφορά των μαθητών. Βάζει χιλιομετρικές αποστάσεις κ.α. Με την προηγούμενη διοίκηση είχε δοθεί υπόσχεση ότι αυτή η Υπουργική Απόφαση θα αλλάξει, αλλά δεν άλλαξε. Είχε δοθεί υπόσχεση και από τον σημερινό περιφερειάρχη ότι θα παρέμβει στην κατεύθυνση να αλλάξει η Υπουργική Απόφαση και το ζήτημα θα λυθεί. Δεν μας παίρνει, δεν υπάρχει χρόνος να το αφήσουμε να περάσει».
Σημειώνεται ότι ιδιαίτερα οξυμένο το πρόβλημα παρουσιάζεται στα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών των Καλλιτεχνικών, Μουσικών και Ειδικών σχολείων, κάτι που άλλωστε ανέδειξαν και Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων από τέτοια σχολειά, όπως από το Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου, το Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Παλλήνης, το Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα, το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο Ποταμού Κυθήρων κ.ά.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Υπουργική Απόφαση που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο όνομα της μείωσης του κόστους προβλέπει δωρεάν μεταφορά μόνο για μαθητές που διαμένουν σε απόσταση από το σχολείο 3 χλμ. για τα Γυμνάσια ή 5 χλμ. για τα Λύκεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να πρέπει να διανύουν με τα πόδια τέτοιες αποστάσεις και μάλιστα φορτωμένοι και με τον επιπλέον εξοπλισμό για τα καλλιτεχνικά τους μαθήματα, κάτι που βάζει σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα. «Η μετακίνηση αυτή επιβαρύνει την υγεία των παιδιών μας και θέτει τη ζωή τους σε τεράστιο κίνδυνο, καθώς πρέπει να διανύσουν πεζή επικίνδυνες οδικές αρτηρίες (Κηφισός, Λ. Θηβών, Βιομηχανική Ζώνη Περιστερίου, διέλευση από αφύλακτες διαβάσεις τρένων κ.ά.)», αναφέρει για παράδειγμα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου.
Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι στα Κύθηρα ο ιδιώτης ανάδοχος του έργου μεταφοράς των μαθητών απαιτεί την τροποποίηση του χρόνου προσέλευσης των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο Ποταμού κατά μία ώρα (!), στο πλαίσιο σύμπτυξης δρομολογίων καθώς έχει αναλάβει κι άλλες τέτοιες εργολαβίες στο νησί...
Αντίστοιχο είναι το πρόβλημα της ενοποίησης των δρομολογίων των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων - Λυκείων και των ΕΕΕΕΚ. Στα πρώτα φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ενώ στα δεύτερα μαθητές με βαριά νοητική στέρηση που στην πλειοψηφία τους είναι προχωρημένης ηλικίας. Η ταυτόχρονη μεταφορά τους εγκυμονεί κινδύνους για τους μαθητές και των δύο σχολείων. Το πρόβλημα αυτό αναδείχθηκε από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», μεταφέροντας στο Συμβούλιο ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Ελευσίνας.
Οι γονείς θυμίζουν τις δεσμεύσεις του νυν περιφερειάρχη Γ. Πατούλη ότι «θα εξαλειφθεί και το τελευταίο πρόβλημα που μπορεί να υπάρχει στη μεταφορά των μαθητών. Η ασφάλεια και η απρόσκοπτη μετακίνηση των μαθητών αποτελούν ζήτημα υψηλής προτεραιότητας για την Περιφέρεια» και σημειώνουν ότι ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα.
Σε παρέμβασή του ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Αττικής, σημείωσε ότι είναι ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί και ο περιφερειάρχης να δεσμευθεί ότι το θέμα θα λυθεί, για να σταματήσει να ταλαιπωρείται ο κόσμος... Αναδεικνύοντας το «κατεπείγον», τόνισε ότι «τα σχολεία έχουν ξεκινήσει» και όπως είπε, υπάρχει το σοβαρό πρόβλημα «που έγκειται στο ότι υφίσταται Υπουργική Απόφαση που βάζει απαράδεκτους όρους για τη μεταφορά των μαθητών. Βάζει χιλιομετρικές αποστάσεις κ.α. Με την προηγούμενη διοίκηση είχε δοθεί υπόσχεση ότι αυτή η Υπουργική Απόφαση θα αλλάξει, αλλά δεν άλλαξε. Είχε δοθεί υπόσχεση και από τον σημερινό περιφερειάρχη ότι θα παρέμβει στην κατεύθυνση να αλλάξει η Υπουργική Απόφαση και το ζήτημα θα λυθεί. Δεν μας παίρνει, δεν υπάρχει χρόνος να το αφήσουμε να περάσει».
Σε συζήτηση το θέμα των ΚΤΕΟ, αλλά και των ρεμάτων της Αττικής
Το
θέμα για τις διαδικασίες καθαρισμού, συντήρησης και έργων διευθέτησης
των ρεμάτων της Αττικής, αλλά και των δημοσίων ΚΤΕΟ, τέθηκαν προς
συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο, με την Αφροδίτη Αυγερινού,
εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», να τονίζει για το πρώτο πως το θέμα
υποτιμάται με τον τρόπο που μπήκε στην ημερήσια διάταξη καθώς «είμαστε
στο 2020 και δεν υπάρχει μητρώο ρεμάτων, καταγραφή, αποτύπωση και
οριοθέτηση. Χρειάζονται μελέτες και αυτές χρειάζονται υπαλλήλους».
Όπως είπε, «το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, όχι τεχνοκρατικό ή ζήτημα λανθασμένης διαχείρισης». Η δόμηση στα ρέματα, η δόμηση εκτός σχεδίου, οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι (όπως η Αττική Οδός) που προκαλούν ή εντείνουν πλημμυρικά φαινόμενα -αφού δεν τους νοιάζει παρά μόνο να αποφέρουν κέρδος στους κατασκευαστικούς ομίλους- είναι οι αιτίες που είναι απόρροια αυτού του τρόπου ανάπτυξης. Αντίστοιχα και τα προβλήματα αντιμετώπισης που ακολουθούν την ίδια λογική γιατί «τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είναι ΣΔΙΤ για να αποφέρουν κέρδος». Σημείωσε επίσης πως οι μελέτες των αντιπλημμυρικών έργων είναι αποσπασματικές και όταν υλοποιούνται είναι παρωχημένες ενώ την ίδια στιγμή μεταφέρουν το πρόβλημα σε άλλη περιοχή (δείτε βίντεο εδώ).
Σε ό,τι αφορά τη συζήτηση για τα δημόσια ΚΤΕΟ, η Αφρ. Αυγερινού, μιλώντας εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», υπογράμμισε πως «είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια περαιτέρω ιδιωτικοποίησης σε όποια δραστηριότητα έχει παραμείνει στο σημερινό κράτος» και συμπλήρωσε πως «η ευθύνη για τη διασφάλιση ενός λαϊκού δικαιώματος όπως η οδική ασφάλεια πρέπει να είναι κρατική ευθύνη και όχι πεδίο κερδοφόρας επένδυσης επιχειρηματικών ομίλων. Δεν μπορεί ο έλεγχος της ασφάλειας να γίνεται από ιδιώτες».
Τέλος, κάλεσε την περιφερειακή αρχή να προχωρήσει στο άμεσο άνοιγμα δημόσιων ΚΤΕΟ με κριτήριο την οδική ασφάλεια και την περιβαλλοντική προστασία, με μειωμένο παράβολο για όλους τους εργαζόμενους, για τους άνεργους και ευπαθείς ομάδες τα πιστοποιητικά να χορηγούνται δωρεάν, αλλά και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα περιφρούρησης των εργατικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά (δείτε βίντεο εδώ).
Την αντίθεσή της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη σύσταση Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας της Περιφέρειας Αττικής για την αξιοποίηση ακινήτων, εξέφρασε επίσης η Αφρ. Αυγερινού (δείτε βίντεο εδώ).
Όπως είπε, «το θέμα είναι καθαρά πολιτικό, όχι τεχνοκρατικό ή ζήτημα λανθασμένης διαχείρισης». Η δόμηση στα ρέματα, η δόμηση εκτός σχεδίου, οι ιδιωτικοί αυτοκινητόδρομοι (όπως η Αττική Οδός) που προκαλούν ή εντείνουν πλημμυρικά φαινόμενα -αφού δεν τους νοιάζει παρά μόνο να αποφέρουν κέρδος στους κατασκευαστικούς ομίλους- είναι οι αιτίες που είναι απόρροια αυτού του τρόπου ανάπτυξης. Αντίστοιχα και τα προβλήματα αντιμετώπισης που ακολουθούν την ίδια λογική γιατί «τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είναι ΣΔΙΤ για να αποφέρουν κέρδος». Σημείωσε επίσης πως οι μελέτες των αντιπλημμυρικών έργων είναι αποσπασματικές και όταν υλοποιούνται είναι παρωχημένες ενώ την ίδια στιγμή μεταφέρουν το πρόβλημα σε άλλη περιοχή (δείτε βίντεο εδώ).
Σε ό,τι αφορά τη συζήτηση για τα δημόσια ΚΤΕΟ, η Αφρ. Αυγερινού, μιλώντας εκ μέρους της «Λαϊκής Συσπείρωσης», υπογράμμισε πως «είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια περαιτέρω ιδιωτικοποίησης σε όποια δραστηριότητα έχει παραμείνει στο σημερινό κράτος» και συμπλήρωσε πως «η ευθύνη για τη διασφάλιση ενός λαϊκού δικαιώματος όπως η οδική ασφάλεια πρέπει να είναι κρατική ευθύνη και όχι πεδίο κερδοφόρας επένδυσης επιχειρηματικών ομίλων. Δεν μπορεί ο έλεγχος της ασφάλειας να γίνεται από ιδιώτες».
Τέλος, κάλεσε την περιφερειακή αρχή να προχωρήσει στο άμεσο άνοιγμα δημόσιων ΚΤΕΟ με κριτήριο την οδική ασφάλεια και την περιβαλλοντική προστασία, με μειωμένο παράβολο για όλους τους εργαζόμενους, για τους άνεργους και ευπαθείς ομάδες τα πιστοποιητικά να χορηγούνται δωρεάν, αλλά και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα περιφρούρησης των εργατικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σε αυτά (δείτε βίντεο εδώ).
Την αντίθεσή της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη σύσταση Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας της Περιφέρειας Αττικής για την αξιοποίηση ακινήτων, εξέφρασε επίσης η Αφρ. Αυγερινού (δείτε βίντεο εδώ).