Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

Δεν χάνουν τις παραλίες οι δήμοι κι εμείς τις... ομπρέλες!

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπέγραψαν προχτες οι Υπουργοί Εσωτερικών και Οικονομικών λύθηκε το ζήτημα που είχε προκύψει μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με τη διαχείριση των παραλιών και επιστρέφει η ευθύνη στους δήμους όπως ίσχυε και παλαιότερα! Η απόφαση που έχει προσωρινό χαρακτήρα και αφορά τη φετινή σαιζόν ,που ξεκινά σε λίγες εβδομάδες, ξεμπλοκάρει το θέμα που είχε βραχυκλώσει δήμους και επιχειρηματίες και που κινδύνευε να τινάξει το προγραμματισμό για τη διαχείριση των παραλιών την τρέχουσα περίοδο!


Μετά από παρέμβαση της ΚΕΔΕ το θέμα λύθηκε και η ευθύνη της διαχείρισης επιστρέφει στους δήμους ενώ την άλλη βδομάδα, σύμφωνα με δέσμευση του Υπουργείου Εσωτερικών με νομοθετική ρύθμιση που θα έρθει ίσως και με μορφή τροπολογίας στο νομοσχέδιο του Αναπληρωτή Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γιώργου Κατρούγκαλου, αναμένεται οριστική διευθέτηση του θέματος με τελεσίδικη παραχώρηση των παραλιών στους δήμους σύμφωνα και με το πνεύμα της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Στο σχετικό δελτίου τύπου που εξέδωσε το Μέλος του ΔΣ της ΚΕΔΕ και αντιδήμαρχος Χερσονήσου Αποστόλης Λουλουδάκης αναφέρεται: 

Υπεγράφη η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών για την απευθείας παραχώρηση με αντάλλαγμα των παραλίων προς τους ΟΤΑ, μετά από συντονισμένες παρεμβάσεις της ΚΕΔΕ. Η ΚΥΑ λύνει προσωρινά το θέμα με βάση τα προβλήματαα που προέκυψαν μετά την 646/15 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η Κυβέρνηση ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα για την επίλυση του θέματος αλλά αυτό αποτελεί προσωρινή και μόνο λύση, διότι δεν υπήρχε ο κατάλληλος χρόνος για διαβούλευση προκειμένου να ικανοποιηθούν τα πάγια αιτήματα των ΟΤΑ σε σχέση με τις υποχρεώσεις των Δήμων και του ανταλλάγματος που πρέπει να καταβάλλεται στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το Υπουργείο Εσωτερικών υποσχέθηκε ότι το επόμενο δεκαήμερο θα κατατεθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση που θα λαμβάνει υπόψη, τόσο τις προτάσεις της ΚΕΔΕ όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην υπ'αριθμόν 113 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις  7 Απρίλη 2015, όσο και στις διατυπώσεις της απόφασης του Συμβουλίου Επικρατείας για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα που ταλανίζει εδώ και χρόνια τους Δήμους που βρίσκονται κυριολεκτικά όμηροι του χρόνου έκδοσης και των όρων που θα περιλαμβάνει η ετήσια ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση).

Στην διαβούλευση για τη νέα νομοθετική ρύθμιση οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης της χώρας μέσω της ΚΕΔΕ προτείνουν:

1. Οι Δήμοι μπορούν, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, να παραχωρούν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδιαίτερα δικαιώματα σε αιγιαλούς και τις παραλίες που ευρίσκονται εντός της χωρικής τους αρμοδιότητας, εφόσον με την παραχώρηση δεν παραβιάζεται ο προορισμός τους ως κοινόχρηστων πραγμάτων και δεν επέρχεται αλλοίωση στη φυσική μορφολογία τους και τα βιοτικά στοιχεία τους.

2.Τα δικαιώματα που παραχωρούνται κατά την προηγούμενη παράγραφο μπορούν να αφορούν μόνο ήπιες και χαμηλής έντασης χρήσεις, οι οποίες δεν θίγουν το φυσικό ανάγλυφο και δεν προκαλούν οικολογική επιβάρυνση, με την επιφύλαξη των έργων που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 2971/2001.

3.Για την παραχώρηση της παραγράφου 1 εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 201 ν. 3463/2006 και του π.δ. 270/1981.

4.Επί των πράξεων παραχώρησης της παραγράφου 1 ασκείται έλεγχος νομιμότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 225, 226, 227, 228 και 238 του Ν. 3852/2010.

Μέχρι θεσμοθετήσεως της ως άνω προτεινόμενης νομοθετικής ρύθμισης και εν όψει του ότι η χρήση και εκμετάλλευση των παραλιών της χώρας από τους Δήμους αλλά και περαιτέρω από τους εκμεταλλευτές κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας αφορά:

1. την εντελώς ήπια διαχείριση που αναφέρεται μόνον σε ξαπλώστρες και ομπρέλες καθώς και τοποθέτηση ξύλινου πυργίσκου για επίβλεψη των λουομένων από το ναυαγοσώστη προκειμένου να προληφθούν πνιγμοί καθώς και στην τοποθέτηση των νόμιμων στολιδιών της άμμου.

2. οι ως άνω παρεμβάσεις εξυπηρετούν πλήρως την διαφύλαξη της κοινοχρησίας του χώρου, προστατεύουν τις ακτές από τη ρύπανση αφού οι χρήστες επιλαμβάνονται της καθημερινής καθαριότητας των ακτών και της αποκομιδής των απορριμμάτων, προστατεύουν τους λουόμενους από τυχόν περιστατικά πνιγμών με την λειτουργία του πυργίσκου του ναυαγοσώστη, δεν παρεμποδίζουν την ακώλυτη πρόσβαση των πολιτών προς τις ακτές, αλλά αντιθέτως προστατεύουν και τους λουόμενους που επιθυμούν να παραμένουν επί πολλές ώρες και να κάνουν χρήση των ομπρελών, απαραίτητων για την προστασία της υγείας τους από τις επικίνδυνες υπεριώδεις ακτίνες.

Ταυτόχρονα γίνεται απλή χρήση του αιγιαλού απαγορευομένης άλλωστε οιασδήποτε κατασκευής κατασκευασμάτων που τυχόν προσβάλλουν την έννοια του κοινοχρήστου χώρου.

Εν όψει του ότι η ως άνω απόφαση του ΣΤΕ δεν παράγει δεδικασμένο και μέχρι της θεσμοθετήσεως της νομοθετικής ρυθμίσεως που αναφέρεται ανωτέρω και μόνο για το έτος 2015 προτείνεται:

Να εκδοθεί σχετική ΚΥΑ με την οποία να προσδιορίζονται ακριβώς οι ανωτέρω επισημάνσεις και περαιτέρω προτείνεται να περιληφθούν στην ΚΥΑ Δ10Β1027032ΕΞ2014/1033/11.02.2014 οι παρακάτω τροποποιήσεις-αντικαταστάσεις-προσθήκες:

¨Στο άρθρο 6 να ορίζεται προστίθεται εδάφιο μετά το σημείο... κοινοποιείται ο ισολογισμός της εταιρείας αυτής ως εξής:

Εξαιρούνται οι δημοτικές ανώνυμες επιχειρήσεις του αρ. 266 του ν. 3463/2006 από την υποχρέωση καταβολής του 20% του συνολικού τζίρου τους. Η παραπάνω υποχρέωση αντικαθίσταται με το αντίστοιχο 20% της τεκμαρτής μισθωτικής αξίας που ισχύει για την παραχώρηση σε τρίτους".

Στο αρ. 7 προστίθεται εδάφιο μετά το σημείο...με τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία ως εξής:
Σε περίπτωση αυθαίρετης χρήσης καταλογίζεται πρόστιμο σύμφωνα με τη νομοθεσία περί κοινοχρήστων χώρων σε επιτρεπόμενη ή μη θέση, το 50% του οποίου εισπράττεται από το δήμο και το υπόλοιπο 50% από την κτηματική υπηρεσία του Δημοσίου,

Στο αρ. 9 τροποποιείται το στοιχ. γ ως εξής: δύναται να τοποθετηθεί αρθρωτό ξύλινο δάπεδο σε ποσοστό επιφανείας 30% και το αντάλλαγμα για την παραχώρηση του ως άνω χώρου θα είναι αντίστοιχο με το τέλος χρήσης κοινοχρήστου χώρου που επιβάλλουν οι ΟΤΑ α βαθμού.
απαλείφεται ο περιορισμός του στοιχ. ε του ά. 9.

Αντικαθίσταται το εδ. του ά. 14 με τα παρακάτω: "από 1 Ιουνίου 2015 θα βεβαιώνεται αυθαίρετη χρήση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1080/80, όπως προτείνεται στο ά. 8 της παρούσης εξασφαλίζοντας την έγκαιρη προσέλευση των δικαιούχων και την εξασφάλιση της νόμιμης δραστηριοποίησής τους αποτρέποντας την αυθαίρετη χρήση".
------------------------------
Πηγή: cretalive.gr
------------------------------

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ F/B PORFYROUSA Time Table



ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ  Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ
        F/B PORFYROUSA Time Table
………………………………………………………….
 από 12/03/2015 έως 31/05/2015, *ΜΕ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ*
(from Mar 12th15’ up to May 31st15’ *with exceptions*)
                         …………………………………………..
ΔΕΥΤΕΡΑ(Monday)
08.00: ΝΕΑΠΟΛΗ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
16.00: ΚΥΘΗΡΑ – ΝΕΑΠΟΛΗ
ΤΡΙΤΗ(Tuesday)
12.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ
16.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
ΤΕΤΑΡΤΗ(Wednesday)
09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ
16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
ΠΕΜΠΤΗ(Thursday)
Ρ Ε Π Ο (DAY OFF)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ(Friday)
14.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ
17.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ(Saturday)
10.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ
14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
ΚΥΡΙΑΚΗ(Sunday)
11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ
14.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ








 



                 ………………………………………………….
                                                  ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ (EXCEPTIONS)
                                                  --------------------------------------

                                          2) ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΣΧΑ 2015 (Easter 2015’)

Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10 ΑΠΡ(Apr.)
11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    13.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
15.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    17.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ

Μ.ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡ(Apr.)
11.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    17.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΑΣΧΑ 12 ΑΠΡ.(Easter Day)
 Ρ  Ε  Π  Ο  (Day off)

ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ του ΠΑΣΧΑ 13 & 14 ΑΠΡ(Apr.)
08.30: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    10.45: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ
12.45: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    15.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ

ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΣΧΑ 15 ΑΠΡ(Apr.)
09.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ  / 16.30: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ

ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΣΧΑ 16 ΑΠΡ. & ΠΕΜΠΤΗ 30 ΑΠΡ.
10.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    15.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ

3)ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 01 ΜΑΪΟΥ (Πρωτομαγιά)
12.00: ΝΕΑΠΟΛΗ-ΚΥΘΗΡΑ     /    15.00: ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*ΝΕΑΠΟΛΗ: Neapolis, *ΚΥΘΗΡΑ: Kythira, *ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: Antikythira
!!!! Το παρόν υπόκειται σε αλλαγές χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση!
!!!! This is subject to alterations without prior notice!
T: 27360 31 390 , 31 848 ΚΥΘΗΡΑ, 2734024004 & 2734029004 Νεάπολη
                                Web site: www.kithiratravel.gr

Ημέρα πένθους.Ακολουθία της Αποκαθήλωσης Αγία πελαγία 10/4/15 <ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ>


Εκπαίδευσης προσωπικού καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στα Κύθηρα.

Την Μ.Πέμπτη 9/4/15 πραγματοποιήθηκε εκπαίδευση πάνω στις βασικές άρχες πυρκαγιάς και πυρόσβεσης στο προσωπικό του καταστήματος της Τράπεζας Πειραιώς στα Κύθηρα, μετά από αίτημα της διευθύντριας κ.Παρασκευαίδου.Η εκπαίδευση εγινε  απο τον Ανθυποπυραγό του  Πυροσβεστικού Κλιμακίου Κυθήρων κ.Μαρινόπουλο Πέτρο.

Ποταμός Κύθηρα 1965


"Επιτάφιος θρήνος" του Σάντρο Μποτιτσέλι.

Ο ΕΧΩΝ ΔΥΟ ΧΕΙΤΩΝΑΣ, ΜΕΤΑΔΩΤΟ ΤΩ ΜΗ ΕΧΟΝΤΙ.
Αυτό σημαίνει πως δεν μπορείς να έχεις τρεις χιτώνες, γιατί μόλις αποκτήσεις δεύτερον οφείλεις να τον παραχωρήσεις, μένοντας πάλι με έναν. Κατά συνέπεια δεν φτάνεις ποτέ στην απόκτηση τρίτου χιτώνα. Δηλαδή δεν επιτρέπεται η συσσώρευση πλούτου. (Το: «ΤΟΝ ΑΡΤΟΝ ΗΜΩΝ ΤΟΝ ΕΠΙΟΥΣΙΟΝ ΔΩΣ ΗΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ» το επιβεβαιώνει). Επομένως η ελεημοσύνη, η παραχώρηση αγαθών από τον πλούσιο στον πένητα, δεν υπάρχει στη διδαχή του Ιησού. Επιτάσσεται, ευθέως, η ισότιμη κατανομή των αγαθών στην πηγή παραγωγής τους. Το θέμα είναι: Γιατί δεν προβάλλεται αυτούσια μια τόσο απλή διδαχή, που αρκεί να ξέρεις να μετράς μέχρι το 3 για να την κατανοήσεις, αλλά μεταβάλλεται, περίτεχνα, σε «ελεημοσύνη». Ασφαλώς ο Πανάγαθος Δημιουργός απαρέσκεται της ένδειας των δημιουργημάτων του, που με νόηση προίκισε και προάγει την δίκαιη κατανομή των αγαθών στην πηγή τους. (Εξ ου και το: «ΕΛΘΕΤΩ Η ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΟΥ ΩΣ ΕΝ ΟΥΡΑΝΩ ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ». Εκτός αν θεωρούμε ότι και στους ουρανούς υπάρχουν κατέχοντες και πένητες). Καλή ΑΝΑΣΤΑΣΗ ( = συντριβή του ψεύδους).Πηγή

Kosmas Megalokonomos

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΤΗΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΑΦΟΝΗΣΙΩΤΙΚΗ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟ ....

ΤΗΣ ΜΕΝΤΗ-ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗΣ (Σύνης) του Σπυρίδωνος, Καθηγήτρια - Νομικός
Μεγάλη Παρασκευή
Ημέρα μεγάλου πένθους ,ανείπωτης θλίψης για τους χριστιανούς, ημέρα της Ταφής του Χριστού, η πιο λυπητερή ημέρα του χρόνου. Απαλλαγμένοι από κάθε εργασία οι Λαφονησιώτες, την ημέρα αυτή, την αφιερώνουν στην επίσκεψη των ναών του νησιού. Πρώτη στάση τους ο πολιούχος του νησιού, Άγιος Σπυρίδωνας, που από το πρωί παρακολουθούν την ακολουθία των Μεγάλων Ωρών και της Αποκαθήλωσης.
Στη συνέχεια επισκέπτονται την εκκλησία του Αϊ-Γιάννη και το κοιμητήρι του νησιού
Κατόπι, το πατροπαράδοτο έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής θέλει να κάνουν προσκύνημα στην Παναγία, στο ξωκλήσι που δεσπόζει στην ομώνυμη περιοχή. Σύσσωμοι οι Ελαφονησιώτες την ημέρα αυτοί ξεκινούν “με τα πόδια” (πεζοί) για την Παναγία. Άνθρωποι όλων των ηλικιών πηγαίνουν κι έρχονται.“Καλοστρατιά σας”, “βοήθειά σας”, ”και του χρόνου”,”καλή Ανάσταση”είναι οι ευχές που ανταλλάσουν.

ΕΝΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ - “ΠΟΡΦΥΡΙΣ”

ΕΝΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ - “ΠΟΡΦΥΡΙΣ”
Δελτίο Τύπου


Την Μεγάλη Πέμπτη,  9 Απριλίου 2015, στο Λεοντσίνειο Πνευματικό Κέντρο, στις Καρβουνάδες Κυθήρων, έλαβε χώρα η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Νεολαίας Κυθήρων “Πορφυρίς”. Η σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης είχε ως κύρια θέματα τα εξής:
1.      την επανασύσταση και επαναλειτουργία του σωματείου μετά από παύση δράσης αρκετών  ετών
2.      την έγκριση εγγραφής νέων μελών
3.      τις αρχαιρεσίες για την εκλογή νέων διοικητικών οργάνων
Η απερχόμενη διοίκηση ενημέρωσε το σώμα ότι η επανασύσταση και επαναλειτουργία ετέθη ως θέμα ύστερα από το ενδιαφέρον νέων μελών να δραστηριοποιηθούν και να συνεχίσουν το έργο του σωματείου. Το σώμα αποφάσισε θετικά και εν συνεχεία εγκρίθηκαν οι εγγραφές νέων μελών. Ακολούθησαν οι αρχαιρεσίες για την εκλογή νέων διοικητικών οργάνων.
Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο έχει αποστολή ειδικού μεταβατικού σκοπού για την πλήρη ενεργοποίηση των δομών του σωματείου και αποτελείται από τους κάτωθι:
1.      Κρέων – Αντώνιος Ανέστης, πρόεδρος
2.      Μαρία Λουράντου, γενική γραμματέας
3.      Διονύσιος Προγουλάκης, αντιπρόεδρος
4.      Αλεξάνδρα Λουράντου, ταμίας
5.      Ελένη Ταλλάρου, ειδική γραμματέας
6.      Αλέξανδρος Σεμιτέκολος, μέλος (Σύμβουλος)
7.      Ιππόλυτος Πρέκας, μέλος (Σύμβουλος)
Στη Γενική Συνέλευση παρέστη και συμμετείχε ο κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, Δήμαρχος Κυθήρων, ο οποίος υπήρξε μέλος του σωματείου από το 2004 και διετέλεσε και γενικός γραμματέας. Κατόπιν προσκλήσεώς του, το νέο διοικητικό συμβούλιο και όλα τα νέα μέλη του σωματείου θα επισκεφτούν το Δημοτικό Μέγαρο τη Νέα Τρίτη 14 Απριλίου 2015 στις 11.00 π.μ, για μια εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων σε θέματα νεολαίας και των Κυθήρων.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
η γενική γραμματέας                                ο πρόεδρος
Μαρία Λουράντου                                     Κρέων – Αντώνιος Ανέστης

ADELIN FM 107,3 ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !


Μέρες που είναι, πρέπει να ξέρεις τι είναι αυτή η φωτογραφία…

Πρόκειται για ντοκουμέντο από τα Αρχεία του Βατικανού.
Στις 24 Απριλίου του 1915, δηλαδή πριν ακριβώς 100 χρόνια, λίγες ημέρες μετά το Πάσχα, ο τουρκικός στρατός σταύρωσε γυμνές τις γυναίκες των Αρμενίων.
Ως Γενοκτονία των Αρμενίων αναφέρονται τα γεγονότα εξόντωσης Αρμενίων πολιτών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά τη διάρκεια του Α” Παγκοσμίου Πολέμου.
Ως έναρξη της Αρμενικής Γενοκτονίας συμβολικά θεωρείται η 24η Απριλίου του 1915, όταν η ηγεσία της Αρμενικής κοινότητας της Κωνσταντινούπολης φυλακίστηκε και εκατοντάδες Αρμένιοι της Πόλης απαγχονίστηκαν.
Τουρκικές πηγές αναφέρουν ότι ο αριθμός των νεκρών Αρμενίων ήταν από 600.000 ως 800.000, ενώ Δυτικές και Αρμενικές πηγές ανεβάζουν τον αριθμό των σφαγιασθέντων στο 1.500.000.
Θεωρείται μια από τις πρώτες σύγχρονες γενοκτονίες.
Η Τουρκία αρνείται την ύπαρξη «γενοκτονίας» και ισχυρίζεται ότι πραγματοποιήθηκε ένας βίαιος εκτοπισμός του Αρμενικού πληθυσμού.
Η Γενοκτονία των Αρμενίων πραγματοποιήθηκε παράλληλα και με τον ίδιο τρόπο με γενοκτονίες σε βάρος και άλλων χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δηλ. των Ελλήνων και των Ασσυρίων.Πηγή .tribune.gr

ΓΕΝΙΚΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΠΛΟΥ - Επιστρέφει στη Σύρο το επιβατηγό πλοίο «Μύκονος»

Σε ασφαλές αγκυροβόλιο στο λιμάνι της Σύρου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών επιστρέφει το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μύκονος» που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Πειραιά προς Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο, Καρλόβασι, Βαθύ.

Στο πλοίο επιβαίνουν 429 επιβάτες. Επίσης έχουν φορτωθεί 43 ΙΧ αυτοκίνητα, 23 φορτηγά και 14 δίκυκλα.
Να σημειωθεί ότι από το απόγευμα είναι σε ισχύ απαγόρευση απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου λόγω ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν τοπικά τα 9 μποφόρ.
Το απόγευμα η ΕΜΥ εξέδωσε δελτίο αναγγελίας θυελλωδών ανέμων για βορειοανατολικό, κεντρικό και νοτιοδυτικό Αιγαίο, Ικάριο, νότιο Ευβοϊκό, Στενό Καφηρέα, δυτικό, ανατολικό, Κρητικό, Καρπάθιο, και θάλασσα Σάμου. 
--------------------------
Πηγή: ΑΜΠΕ
--------------------------

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -Τι γιορτάζουμε – Τα έθιμα – Οι επιτάφιοι



Μεγάλη Παρασκευή:  Η Εκκλησία θυμίζει και βιώνει την πορεία του Ιησού προς τον Σταυρό και τον θάνατο, την ταφή του και, εν τέλει, την πλήρη επικράτηση του κακού επί του καλού, μέχρι το δεύτερο να θριαμβεύσει ξανά με την Ανάσταση.
Τα 12 Ευαγγέλια που διαβάζονται την Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ και τα 5 την Μεγάλη Παρασκευή το πρωί μας παρουσιάζουν τα δραματικά γεγονότα από όλους τους Ευαγγελιστές.
Με τον τρόπο αυτό ζούμε την προδοσία και τη σύλληψη, την ανάκριση και τους εξευτελισμούς, την θανατική καταδίκη από τους Αρχιερείς και τον Πιλάτο, την άρνηση και τη μετάνοια του Πέτρου, την πορεία προς το Γολγοθά, τη Σταύρωση, το Θάνατο, την Αποκαθήλωση, την ταφή και τη σφράγιση του μνημείου.
Σύμφωνα με τις ευαγγελικές περικοπές, ο Ιησούς σταυρώθηκε στις 9 το πρωί. Το μαρτύριό του κράτησε 6 ώρες, ώσπου, στις 3 το μεσημέρι, παρέδωσε το πνεύμα λέγοντας «τετέλεσται».
Κατά την δύση του ηλίου, ο Ιωσήφ από Αριμαθείας και ο Νικόδημος -και οι δύο κρυφοί μαθητές του Ιησού- αποκαθηλώνουν το Σώμα, το αρωματίζουν, το τυλίγουν σε καθαρό σεντόνι, το θάβουν σε καινούργιο τάφο και τον σφραγίζουν με μεγάλο λίθο.
Τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωί διαβάζονται οι Ώρες στη θέση της Θείας Λειτουργίας, το μεσημέρι γίνεται η Αποκαθήλωση και το βράδυ βγαίνει στο κέντρο των ναών ο επιτάφιος και διαβάζονται τα Εγκώμια, ενώ ακολουθεί η περιφορά.
«Η ζωή εν τάφω κατετέθης, Χριστέ, και Αγγέλων στρατιαί εξεπλήττοντο, συγκατάβασιν δοξάζουσαι την σην», ακούμε στους ψαλμούς.
Ωστόσο, ο θάνατος του Χριστού γίνεται σωτήριος για εμάς, πηγή λύτρωσης που θα έλθει με την Ανάστασή Του.
«Ιδείν την του Υιού σου Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους», καταλήγουν τα εγκώμια με το «Αι γενεαί πάσαι».

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ – ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ


Η ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΛΑΚΕΣ ΣΤΗ ΜΗΛΟ
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qxquMD8TfAA

Μετατάξεις υπαλλήλων στο Δήμο Ευρώτα

Ο Δήμος Ευρώτα προτίθεται να προβεί στην κάλυψη είκοσι τριών (23) θέσεων προσωπικού, με μετάταξη μόνιμου προσωπικού από ΟΤΑ Α και Β βαθμού, Υπουργεία, Ν.Π.Δ.Δ. ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες, καθώς και υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Κρατικών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου και ΔΕΚΟ, μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο και στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου.
Οι ειδικότητες, με τις οποίες ο Δήμος προτίθεται να καλύψει τις ανωτέρω θέσεις με μετατάξεις είναι οι κάτωθι:

ΘΕΣΕΙΣ  ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΚΛΑΔΟΣ
ΜΙΑ          ΠΕ                     Αρχιτεκτόνων - Μηχανικών
ΜΙΑ          ΠΕ                     Μηχανολόγων - Μηχανικών
ΜΙΑ          ΠΕ                     Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού
ΔΥΟ          ΤΕ                     Κοινωνικών Λειτουργών
ΤΡΕΙΣ        ΤΕ                     Διοικητικού  - Λογιστικού
ΔΥΟ          ΤΕ                     Τοπικής Αυτοδιοίκησης
ΔΥΟ          ΔΕ                     Διοικητικού
ΜΙΑ          ΔΕ                     Τεχνιτών - Υδραυλικός
ΜΙΑ          ΔΕ                     Χειριστής Μηχανημάτων Έργου (GREIDER)
ΔΥΟ          ΥΕ                     Εργατών Ύδρευσης
ΔΥΟ          ΥΕ                     Εργατών Καθαριότητας (κτιρίων)
ΔΥΟ          ΥΕ                     Γενικών καθηκόντων
ΤΡΕΙΣ        ΥΕ                     Συνοδών Απορριμματοφόρου
Σύνολο (23)

Για το λόγο αυτό καλούνται οι ενδιαφερόμενοι υπάλληλοι όπως υποβάλλουν σχετική αίτηση στο Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, Ταχ. Δ/νση: ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ, Βλαχιώτη Λακωνίας, 230 51, (Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικής Μέριμνας, Υπόψη κας Χαγιά Θεοδώρας).

Διαβάστε εδώ ολόκληρη την ανακοίνωση



ΔΗΜΟΣ  ΕΥΡΩΤΑ Πηγή apela.gr

Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Γιατί βάφουμε κόκκινα αβγά το Πάσχα; Λαογραφία

Σύμφωνα με την Ορθοδοξία μας βάφουμε κόκκινα αυγά για τους εξής λόγους:
Τα βάφουμε κόκκινα, γιατί συμβολίζουν το Αίμα του Χριστού που έδωσε για την σωτηρία του κόσμου.
Η παράδοση λέει ότι, κάποια μέρα μετά την Ανάσταση του Κυρίου μας, η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή πήγε στον Τιβέριο Καίσαρα και του ανακοίνωσε με πολύ θάρρος ότι αναστήθηκε ο Χριστός και όλα τα γεγονότα περί της Ανάστασης του Χριστού.
Εκείνη την ώρα κάποιος κρατούσε δίπλα από τον Καίσαρα ένα καλάθι αυγά. Ο Τιβέριος Καίσαρας, βέβαια, έδειξε απορημένος και λέει στην Μαγδαληνή ότι, εάν αυτό που λέει, είναι αλήθεια τότε τα αυγά, από άσπρα που είναι, να γίνουν κόκκινα.
Έξαφνα τα αυγά έγιναν κόκκινα και έμεινε άναυδος ο Καίσαρας. Έτσι κατά την Παράδοση αυτή τα αυγά βάφονται κόκκινα.
Το γεγονός αυτό μαρτυρείται στο Ρωσικό Μοναστήρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής που βρίσκεται στα Ιεροσόλυμα. Το Ρωσικό Μοναστήρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής χτίστηκε το 1885 από τον Ρώσο Αυτοκράτορα Αλέξανδρο τον Γ’ και τους αδελφούς του εις μνήμη της μητέρας του αυτοκράτειρας Μαρίας και το οποίο βρίσκεται στη Γεθσημανή.
Μέσα στο Ναό του Μοναστηριού και πάνω από το Ιερό Τέμπλο του Ιερού Βήματος, υπάρχει μεγάλη τοιχογραφία όπου παρουσιάζεται η Μαρία η Μαγδαληνή μπροστά στον Τιβέριο Καίσαρα και του χαρίζει ένα κόκκινο αυγό.

Η Παράδοση θέλει τα αυγά που βάφονται κόκκινα την Μ. Πέμπτη αντέχουν 40 ημέρες εκτός ψυγείου, χωρίς να παρουσιάσουν καμία αλλοίωση;
Η Παράδοση θέλει τα αυγά που βάφονται κόκκινα την Μ. Πέμπτη και τα διαβάζει ο ιερέας την Κυριακή του Πάσχα, αντέχουν 1 χρόνο εκτός ψυγείου, χωρίς να παρουσιάσουν καμία αλλοίωση;

Πηγή
Συμβαίνει Τώρα