Πριν λίγο διάβασα την δήλωση του επικεφαλής του Δημοτικού Συνδυασμού "Κύθηρα-Αντικύθηρα Νέο Ξεκίνημα Ενωμένοι Πολίτες".
Είναι αλήθεια ότι αυτή η συνεχής ασάφεια και αβεβαιότητα για τα
υποχρεωτικά προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου προκαλεί μια
δικαιολογημένη αγανάκτηση αλλά συγχρόνως και μια σημαντική απώλεία
πόρων για ένα μεγάλο αριθμό επαγγελματιών του νησιού.
Στο
σημείο όμως αυτό χρειάζεται ψυχραιμία. Δηλαδή δεν είναι αυτός λόγος
για να διακοπεί η σύνδεση, που με τόσο κόπο και προσπάθειες κρατήθηκε,
με τον Πειραιά ακτοπλοϊκώς. Διότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε και τον
οριστικό θάνατο του έστω κάποιου τουριστικού ρεύματος που υπάρχει, και
δη με ξένους επισκέπτες οι οποίοι σαν βασικό σημείο εκκίνησης τοους
θεωρούν τον Πειραιά, αφού έχουν αναλώσει κάποιο διάστημα στα αξιοθέατα
της Αθήνας.
Ως γνωστόν η πλειονότητα των ξένων επισκεπτών φθάνει στην Ελλάδα μέ
αεροπλάνο και εν συνεχεία σχεδιάζει την περαιτέρω διαδρομή του.
Σε προηγούμενο δημοσίευμα μας είχαμε τονίσει ότι μέσω Λακωνίας είναι
πολύ μικρός ο αριθμός ξένων τουριστών που φθάνει τελικά στο νησί. Άρα η
ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά, καθώς και όποια κλειστά πακέττα
έχουν επιτευχθεί και βασίζονται σε αυτή την σύνδεση, είναι τα μόνα που
μπορούν να τροφοδοτήσουν με ξένους επισκέπτες το νησί.
Από την άλλη, και λόγω 40χρονης εμπειρίας στο ναυτιλιακό τομέα και
ιδιαίτερα τον τεχνικό, θα ήθελα να ενημερώσω ότι ένα πλοίο 40ετίας είναι
απόλυτα φυσιολογικό να παρουσιάζει συχνά μηχανικά προβλήματα λόγω
δυσκολίας ευρέσεως γνησίων ανταλλακτικών και λόγω φυσικά της πολυετούς
φθοράς των λειτουργούντων μηχανημάτων του.
Οπωσδήποτε το πρόβλημα έγκειται στο ότι έχει χαθεί η αξιοπιστία του
πλοίου, και δη των διαχειριστών του, λόγω των προηγούμενων
αδιακιολόγητων αναβολών και ακυρώσεων και έτσι όταν πράγματι συμβαίνει
μια μηχανική βλάβη τίθεται εν αμφιβόλω και προκαλεί δυσπιστία.
Πρόσφατα οι τοπικοί σύλλογοι επαγγελματιών επήραν κάποιες αποφάσεις
αλλά μόνον για απλή διαμαρτυρία. Ουσιαστικά όμως αυτό, η επίπληξη
δηλαδή, μοιάζει σαν να λές σε ένα θηρίο μαθητή σου, "Κοίτα να είσαι
καλό παιδί και μην το ξανακάνεις" , και με το που φεύγει από την τάξη
βουτάει μια πέτρα και σου.. σπάει το τζάμι.....
Έχω τονίσει επανειλημμένα ότι αυτό δεν αρκεί. Χρειάζεται δικαστική
προσφυγή με στοιχεία και απαιτούμενη αποζημίωση για διαφυγόντα κέρδη.
Ένας η περισότεροι νομικοί (από έναν η περισότερους συλλόγους η ιδιώτες)
μπορούν σύμφωνα με τον νόμο να τεκμηριώσουν τις απαιτήσεις αυτές και
κάθε φορά να γίνονται απαιτητές από την υπεύθυνη εταιρεία.
Όπως έχει γίνει ευρέως γνωστό το πρόβλημα είναι εις γνώση του
αναπληρωτή υπουργού ναυτιλίας κ. Δρίτσα, αλλά και όπως είναι γνωστό
αυτή την εποχή τα προβλήματα της κυβερνητικής ομάδας και όλου του
Ελληνικού λαού είναι πολύ πιο σοβαρά και ορισμένα θέματα έχουν
ξεθωριάσει.
Απλά για πληροφορία σας εάν υπάρξει έγγραφη δικαστική προσφυγή τότε σε
περίπτωση βλάβης δημιουργείται ανεξάρτητη τεχνική επιθεώρηση (εκτός
κρατικών μηχνισμών - επιθεώρηση πλοίων κ.λ.π} η οποία γνωμοδοτεί εάν
πράγματι υπήρξε μηχανική βλάβη που να δικαιολογεί την μη εκτέλεση
δρομολογίου. Στην περίπτωση αυτή όλα τα διεκδικούμενα πρέπει να
καλυφθούν από την ασφάλεια του πλοίου μαζί με την αποζημιώση για την
αποκατάσταση της βλάβης.
Βέβαια η πρόσληψη νομικού και όλες αυτές οι διεργασίες απαιτούν και
κάποια χρήματα, αλλά "χωρίς παρά δεν έχει παγιαβλάκι*" που λένε και οι
Μυτιλινιοί.....
Επίσης δεν σημαίνει ότι επειδή μια αγελάδα είναι ανάποδη και παλάβωσε
ότι πρέπει να χύσουμε όλο το γάλα των αγελάδων για να την
εκδικηθούμε.....
----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------