Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ.Δεν κινδυνεύει το περιβάλλον του νησιού μας απο τα αγκυροβόλιο το οποίο και κακώς αποκαλείται παράνομο.

 Vassilis Kassimatis Είμαι Κυθηριος και το ενδιαφέρον μου για την διατηρησι της ανυπέρβλητης ομορφιάς του νησιού μου, ειναι αυτονόητο.
Είμαι και πλοίαρχος ποντοπόρων πλοίων, ταξίδευσα 25 χρόνια στους ωκεανούς και υπηρέτησα αλλα 25 χρόνια σε επιτελική θέςι μιας απο ς μεγαλύ
τερες εφοπλιστικές εταιρείες της Ελλαδος και μάλιστα η θέσει μου ήταν στον τομέα της ασφαλείας και αποφυγής ρυπανσεως.
Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τις αντιδραςεις στην υπάρξι του αγκυροβολίου στα Βατικα και θα ήθελα με καλη διαθέσιμη απευθυνόμενος κυρίως στους Τσιριγωτες πατριώτες μου ότι δεν κινδυνεύει το περιβάλλον του νησιού μας απο τα αγκυροβόλιο το οποίο και κακώς αποκαλείται παράνομο.
Ένα αγκυροβολημένο πλοίο ειναι αδιανόητο να κάνει απορρίψι αποβλήτων η άλλων ρύπων διότι ειναι πολυ εύκολο να το εντοπίσουν, οι ρυποι παραμένουν γύρω του, δεν υπάρχει κάτι να τους στείλει κατευθείαν στο Τσιριγο. Και στην περίπτωση διαπιστωςις της παρανομίας, οι συνέπειες ειναι αυστηρότατες όχι μονο για την εταιρεία του πλοίου αλλα και για τον Πλοίαρχο. Τα γνωρίζουν λοιπόν αυτά και δεν το διακινδυνεύουν τόσο εύκολα.
Αυτό που πράγματι αποτελεί απειλή ειναι τα διερχόμενα πλοία τα οποία ειναι πολλά και αν παρανομήσουν απορρίπτοντας στο στενό Κυθηρων Ελαφονήσου, ένα απο τα πλέον πολυσύχναστα της Μεσογείου, έχουν αρκετές πιθανότητες να την "κοπανήσουν".
Θεωρώ εντελώς αδιανόητο η αιτία της πρόσφατης ρύπανσης των βορειοανατολικών ακτών του νησιού να ήταν τα αγκυροβολημένα των Βατικων, αλλα το πιθανότερο ειναι ασυνείδητοι υπεύθυνοι ενός διερχόμενου πλοίου να "απολύσανε" τις λαδιές τους την προηγούμενη νύχτα.
Μη τρωγόμαστε λοιπόν με το αγκυροβόλιο των Βατικων που στο κάτω κάτω δεινει δουλειά σε παρά πολυ κόσμο όχι μονο στην Νεαπολι αλλα και σε ένα σωρό Ελληνικές επιχειρήσεις στον Πειραιά, αλλα να δούμε τα πράγματα στην σωστή τους διαστάσει.
Το να προσπαθούμε να δαιμονοποιουμε το αγκυροβόλιο γιατί δεν μπορούμε να σταματήσαμε τα διερχόμενα πλοία ειναι μάλλον άδικο.

Πηγή 
 Vassilis Kassimatis/  www.facebook.com


ΛΑΚΩΝΙΑ. ΑΛΙΕΥΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΟΚΚΝΙΑΣ ΣΤΗ ΓΛΥΚΟΒΡΥΣΗ

Η μελέτη του έργου ξεκίνησε το 2003 μετά από πολλά εμπόδια για την υλοποίηση του από τις ενάλιες αρχαιότητες ,καθώς στην περιοχή της Κοκιννιάς ήταν η αρχαία πόλη Άκριες ,το οποίο το μεγαλύτερο της μέρος είχε βυθιστεί στο θαλάσσιο χώρο. Το 2006 υποβλήθηκε νέα μελέτη ξεπερνώντας όλα αυτά τα εμπόδια με αρχικό προυπολογισμό του έργου 1.972.000 ευρώ επιδοτούμενο μέσω ΕΣΠΑ. Σήμερα όμως σε πιο στάδιο βρίσκεται το έργο? Κατ' αρχήν έχει προσπεράσει τον αρχικό προυπολογισμό ,και η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν απογοητευτική. Ένα τεράστιο αλιευτικό καταφύγιο με συνολικό εμβαδόν 17.000τμ. με το λιμναίο τμήμα να έχει εμβαδόν 8.600τμ να φιλοξενεί μια και μοναδική βάρκα και με ένα όγκο από φύκια που θυμίζει νησί μέσα στο λιμναίο τμήμα. Παρόλο που κόστισε πολλά χρήματα φτιάχνοντας τεράστιους ογκόλιθους για να εμποδιστούν να μπαίνουν τα φύκια μέσα ,εκείνα από την είσοδο του καταφυγίου έκαναν "δικό τους" τον χώρο που πάντα τους ανήκε. Καμία μελέτη καμία τεχνολογία δεν κατάφερε να αποτρέψει την είσοδο τους με αποτέλεσμα σήμερα ναι μεν να έχει υλοποιηθεί το έργο αλλά δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί. Το κόστος για να καθαριστεί ο βυθός του λιμναίου τμήματος είναι πάρα πολύ μεγάλο ,δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια και πραγματικά αναρωτιέται κανείς ,πως επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος χώρος με ποια κριτήρια. Βλέποντας το μέγεθος του έργου αναρωτιέται κανείς , πόσο αλιευτικό στόλο διαθέτει ο Δήμος Ευρώτα που αποφασίστηκε να γίνει ένα τόσο τεράστιο αλιευτικό καταφύγιο. Οι καβοδέτες ξεπερνούν τους 150 με δυνατότητα λιμενισμού ενός μεγάλου σε αριθμό αλιευτικού στόλου, κάτι που δεν ξέρουμε αν υπάρχει καν στην περιοχή του δήμου Ευρώτα. Να σημειώσουμε ότι σε μικρή απόσταση υπάρχει ήδη το καταφύγιο της Ελιάς. Τόσα χρήματα σε ένα έργο που είναι ακατάλληλο αυτή την στιγμή όπως έχει ,που για να είναι σε θέση να υποδεχτεί αλιευτικά , το οικονομικό του κόστος είναι τεράστιο . . Αλιευτικό καταφύγιο Κοκκινιάς στη Γλυκόβρυση με χώρο για πάρκιγκ μεγέθους ενός γηπέδου, στην μέση ακριβώς μιας παραλίας με έντονη δυσοσμία όπως μας παραπονέθηκαν οι κάτοικοι της γύρω περιοχής αλλά και της Γλυκόβρυσης . Και όταν οι καιρικές συνθήκες ευνοούν, η δυσοσμία είναι πολύ έντονη και ενοχλητική . Το σκεπτικό και η απόφαση καθώς και η έγκριση ενός τόσου μεγάλου δαπανηρού έργου ,όπου θα μπορούσαν αυτά τα χρήματα να επενδυθούν σε έργα ανάπτυξης στη Λακωνία ,αποδεικνύεται ότι ήταν μια επένδυση που στην τελική δεν εξυπηρετεί κανέναν παρά μόνο μια βάρκα .ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ADELIN 107,3 FM

ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΒΑΡΚΑ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ.

 ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ ΚΥΘΗΡΩΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΒΑΡΚΑ ΜΗΚΟΣ 4,82 ΜΕ ΜΗΧΑΝΗ ΕΞΩΛΕΜΒΙΑ ΗΟNDA ΤΕΤΡΑΧΡΟΝΗ 30 ΙΠΠΩΝ,ΤΙΜΟΝΙΕΡΑ,ΑΓΚΥΡΑ,ΤΕΝΤΑ,ΚΟΥΠΙΑ,ΚΑΙ ΤΡΕΙΛΕΡ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΤΟΥΜΠΑΚΟΣ ΤΗΛ.6787083922


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Με νέο έντυπο διαφημιστικό υλικό θα παρουσιαστεί ο Δήμος Κυθήρων στην 31η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Θεσσαλονίκης PHILOXENIA 2015

Με νέο έντυπο διαφημιστικό υλικό θα παρουσιαστεί ο Δήμος Κυθήρων στην 31η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Θεσσαλονίκης PHILOXENIA 2015 που ξεκινάει στις 12 Νοεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Ολοκληρώθηκε και βρίσκεται ήδη στη φάση της εκτύπωσης το νέο γενικό τουριστικό φυλλάδιο του Δήμου μας σε τρεις δίγλωσσες εκδόσεις: ελληνοαγγλικό - ιταλογερμανικό και γαλλοισπανικό. Το φυλλάδιο είναι σχεδιασμένο με την πλέον σύγχρονη και μοντέρνα γραφιστική αντίληψη, επενδύει περισσότερο στην εικόνα και λιγότερο στο λόγο, ξεφεύγει από καθιερωμένα διαφημιστικά κλισέ που κυριάρχησαν επί δεκαετίες και περιλαμβάνει τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να ξέρει ο επισκέπτης των Κυθήρων, ενώ τον προδιαθέτει ευχάριστα στο να αναζητήσει μόνος του περισσότερα στοιχεία και λεπτομέρειες για το δικό του ατομικό "Ταξίδι στα Κύθηρα".
Παράλληλα εκδόθηκε για πρώτη φορά και ένας σύγχρονος οδηγός τσέπης για τις παραλίες του νησιού μας στα ελληνικά και τα αγγλικά (pocket size).
Μετά από πολλά χρόνια, εκτός από το έντυπο υλικό, ανανεώνεται και το περίπτερο του Δήμου μας στη Θεσσαλονίκη, το σχεδιασμό του οποίου ανέλαβε πλέον εξειδικευμένη εταιρεία, προκειμένου να παρουσιάζεται το νησί μας με τρόπο προσαρμοσμένο στις υψηλές ανταγωνιστικές απαιτήσεις της σύγχρονης τουριστικής βιομηχανίας.
Ο Δήμος Κυθήρων προγραμματίζει μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι την έκδοση θεματικών τουριστικών οδηγών, με στόχο να καλύψει πλήρως την τουριστική ζήτηση για σύγχρονη πληροφόρηση, προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις της εποχής μας. Το σχεδιασμό των εντύπων ανέλαβε ο γραφίστας κ. Μιχάλης Πετρόπουλος.

Δείτε το νέο γενικό τουριστικό οδηγό των Κυθήρων/Αντικυθήρων εδώ.
Δείτε το νέο φυλλάδιο για τις παραλίες εδώ.

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Δελτίο Τύπου - 4/11/2015



Συνεδρίασε το μεσημέρι της Τετάρτης 4/11 το Συντονιστικό Τοπικό Όργανο του Δήμου Κυθήρων υπό την προεδρία του Δημάρχου κ. Χαρχαλάκη. Ήταν η τρίτη και τελευταία συνεδρίαση για το έτος 2015. Η Δημοτική Αρχή εφαρμόζει κατά γράμμα την δέσμευσή της για τακτικές και έγκαιρες συγκλήσεις του Σ.Τ.Ο. προκειμένου να υπάρχει σωστός προγραμματισμός των ενεργειών και δράσεων του Δήμου σε θέματα πολιτικής προστασίας. Ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης και o Αντιδήμαρχος κ. Κομηνός προέβησαν σε έναν απολογισμό της αντιπυρικής περιόδου δηλώνοντας απόλυτα ικανοποιημένοι από το υψηλό επίπεδο ετοιμότητας που υπήρξε από όλες τις υπηρεσίες και τους εμπλεκόμενους στην πυρασφάλεια. Οι παριστάμενοι τοπικοί πρόεδροι και εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων δήλωσαν επίσης ικανοποιημένοι από τη διαρκή ετοιμότητα όλων των ομάδων πυρασφάλειας. Ο Προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου κ. Λάζαρος Κωνσταντίνου δήλωσε ότι ο Δήμος Κυθήρων έκανε "σωστή προσέγγιση της πυρασφάλειας" για το καλοκαίρι του 2015.
Ο Δήμος Κυθήρων επενδύει πολύ στην πρόληψη και ετοιμότητα των ομάδων πυρασφάλειας και έχει ήδη προβεί στην επισκευή πολλών κρουνών και στην τοποθέτηση πολλών νέων σημείων υδροληψίας, σε συνεργασία με την υπηρεσία ύδρευσης αλλά και τις αρμόδιες υπηρεσίες και με τις άοκνες προσπάθειες του Προέδρου του Δ.Σ. κ. Γιάννη Κατσανεβάκη που συντήρησε τα 2 υδροφόρα οχήματα του Δήμου και παρείχε τεράστια εθελοντική εργασία στον τομέα της πυρασφάλειας.
Το Σ.Τ.Ο. ασχολήθηκε και με την προετοιμασία για την ερχόμενη αντιπυρική περίοδο που θα πρέπει να είναι έγκαιρη.

Για πρώτη φορά ταυτίστηκε αρχαίος ναός στα Κύθηρα. Ανήκει στη Θεά Αθηνά.

Για πρώτη φορά ταυτίστηκε αρχαίος ναός στα Κύθηρα. Ανήκει στη Θεά Αθηνά. Βρέθηκε κατάκορφα στο Παλιόκαστρο, πάνω από την Αρχαία και Ομηρική Σκάνδεια. Ανασκάφτηκε, μελετήθηκε και αποκαλύφθηκε η ταυτότητά του από τον Κυθήριο Αρχαιολόγο Κο Ιωάννη Πετρόχειλο, καθηγητή του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων. (Στη φωτογραφία η Αθηνά έξω από το Γαλλικό Κοινοβούλιο στο Παρίσι)

Δ.Τ- ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΝΕΜΟΜΕΤΡΩΝ ΣΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑ ΚΥΘΗΡΩΝ‏



ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η επισκευή ανεμομέτρων στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων «Αλέξανδρος Ωνάσης» και η τοποθέτηση Doppler Radar στην ευρύτερη περιοχή των Κυθήρων, είναι το αντικείμενο της ερώτησης που κατέθεσε στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως επισημαίνει στην ερώτησή του ο Βουλευτής, τα δύο ανεμόμετρα που έχουν τοποθετηθεί στον Κρατικό Αερολιμένα των Κυθήρων έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και ενάμισι χρόνο, παρά το γεγονός ότι τόσο οι κυβερνήτες των αεροσκαφών όσο και οι τοπικές αρχές έχουν επανειλημμένως επισημάνει το θέμα της επικινδυνότητας.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Εδώ και ενάμιση χρόνο, τα δυο ανεμόμετρα που έχουν τοποθετηθεί στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων "Αλέξανδρος Ωνάσης" έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων. Το γεγονός αυτό και η επικινδυνότητα του, έχει επισημανθεί επανειλημμένα, τόσο από τους κυβερνήτες των αεροσκαφών που επιχειρούν από και προς τα Κύθηρα, χωρίς να γνωρίζουν την ένταση των ανέμων που πνέουν, όσο και από τις τοπικές αρχές.
Επιπλέον, προκειμένου να υπάρχουν ασφαλή μετεωρολογικά δεδομένα στην περιοχή, αλλά και να μειωθούν οι ακυρώσεις πτήσεων, η Δημοτική Αρχή ζήτησε πριν λίγο καιρό την τοποθέτηση μετεωρολογικού Doppler Radar στην ευρύτερη περιοχή των Κυθήρων, το οποίο θα καλύπτει τα Κύθηρα και ολόκληρη τη Νότια Πελοπόννησο, προτείνοντας μάλιστα για τη χρηματοδότησή του, την ένταξή του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Γιατί μέχρι σήμερα, ενώ έχει επισημανθεί η βλάβη στα δυο ανεμόμετρα στον Κρατικό Αερολιμένα Κυθήρων "Αλέξανδρος Ωνάσης", δεν έχουν επισκευασθεί ή αντικατασταθεί; Ποια η θέση του Υπουργού αν προκληθεί κάποιο ατύχημα;
2. Τι πρόκειται να πράξει και σε τι χρονοδιάγραμμα για την άμεση επισκευή ή την αντικατάστασή τους;
3. Εξετάζει την τοποθέτηση μετεωρολογικού Doppler Radar στην ευρύτερη περιοχή των Κυθήρων; Τι πρόκειται να πράξει για την ένταξη της χρηματοδότησής τους στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;

 Ερωτών Βουλευτής                                                    Πειραιάς, 4 Νοεμβρίου 2015
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής ΝΔ Α’  Πειραιώς και Νήσων

Εγκαινιάστηκε το νέο γήπεδο Μονεμβασίας…

Την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου τελέστηκαν τα εγκαίνια του νέου συνθετικού χλοοτάπητα του Δημοτικού Ποδοσφαιρικού Γηπέδου  Μονεμβασίας.

Ο Δήμαρχος Μονεμβασίας κ. Ηρακλής Τριχείλης χαιρέτησε την  εκδήλωση, τονίζοντας την  σπουδαιότητα αυτού του έργου, ως ένα πάγιο αίτημα της τοπικής και αθλητικής κοινότητας, αναφέρθηκε δε στο αθλητικό ιδεώδες  και στη  σημαντικότητα της  σωματικής  και πνευματικής  ανάπτυξης  των νέων  που προσφέρει ο αθλητισμός.

Στην τελετή παραβρέθηκαν ο Περιφερειακός σύμβουλος κ. Ιωάννης Μπουκουβάλας, ο Αντιπρόεδρος της  Ένωσης  Ποδοσφαιρικών Σωματίων Λακωνίας κ. Παναγιώτης  Ντανάκας, Ο Αρχιδιαιτητής και εκπαιδευτής διαιτητών  κ. Νικόλαος Σπυράκης, η  Αντιδήμαρχος της Δ.Ε. Μονεμβασίας κα Κατερίνα Τσαφατίνου, ο Αντιδήμαρχος της Δ.Ε. Μολάων κ. Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Παιδείας και Αθλητισμού κ. Ιωάννης Κολλιάκος, η Πρόεδρος του  Νομικού Προσώπου κα Παναγιώτα Αλειφέρη, οι δημοτικοί σύμβουλοι Θεοδούλη Σπυριδάκου, Ελένη Αναγνωστοπούλου, Γεώργιος Βουνελάκης, Σταύρος Χριστάκος, Βασίλης Κουλουβάκος, οι  Πρόεδροι  καθώς και μέλη των Τοπικών Κοινοτήτων Νομίων, Μονεμβασίας, Αγγελώνας, Αγίου Ιωάννη, Πακίων, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και συλλόγων της περιοχής και πλήθος κόσμου.

Τα εγκαίνια τέλεσε ο Εφημέριος Νομίων π. Δημήτριος Καστανιάς, παρουσία του Αρχιερατικού Επιτρόπου Μονεμβασίας π. Κωνσταντίνου Κρυπωτού.

Ο Πρόεδρος της  ποδοσφαιρικής ομάδος Μονεμβασίας  «Το Κάστρο»  κ.  Κωνσταντίνος Θωμαδάκης,  προσέφερε στον Δήμαρχο  κ. Ηρακλή Τριχείλη αναμνηστική φανέλα της Ομάδος ως  ένδειξη ευχαριστιών.

Επίσης τιμητικές  απονομές  έγιναν  σε παλαίμαχους  παίκτες της Ομάδος, ακολούθησε φιλικός αγώνας μεταξύ των Ποδοσφαιρικών Ομάδων  Το Κάστρο και  Μεικτή Νέων Λακωνίας.

Πηγή  http://www.report24.gr/

Άμεση παραίτηση του κατ ευφημισμόν Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων

Το καταστροφικό έργο στον τομέα της Παιδείας συνεχίζεται. Ο άνθρωπος που παριστάνει
τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκος Φίλης, είναι με διαφορά ο Υπουργός της
Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με την περισσότερη δουλειά στον τομέα του.
Μέσα σε μόλις ένα μήνα, έχει καταφέρει να ισοπεδώσει την Ιδιωτική Εκπαίδευση
επιβάλλοντας 23% ΦΠΑ σε ιδιωτικά σχολεία, σχολές και φροντιστήρια μετά την
αδυναμία ανεύρεσης ισοδύναμων μέτρων. Η φυγή μαθητών και σπουδαστών από
τα ιδιωτικά σχολεία έχει επιβαρύνει τα Δημόσια Σχολεία τα οποία ούτως ή άλλως
υπολειτουργούν, χωρίς βιβλία και με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό,
καθηγητές και δασκάλους.

Σήμερα, ο ίδιος δηλώνει χωρίς κανένα ίχνος ντροπής, πως η Γενοκτονία των Ελλήνων
του Πόντου, τα μαζικά πογκρόμ της κυβέρνησης των Νεότουρκων την πενταετία
1914-1923, που στοίχισαν τη ζωή σε πάνω από 350.000 Έλληνες του Πόντου, δεν
αποτελούν κατά τη γνώμη του Γενοκτονία. Αγνοώντας το γεγονός ότι Γενοκτονία
των Ελλήνων του Πόντου αναγνωρίστηκε ως τέτοια από την Ελληνική Δημοκρατία
το 1994 και τη Διεθνή Ένωση Παρατηρητών Γενοκτονιών το 2007, ο Νίκος Φίλης
προκαλεί εν γνώσει του την κοινή γνώμη προκειμένου να καλλιεργήσει ανθελληνικές
αντιλήψεις και να απενοχοποιήσει κάθε εγκληματικής πράξης μίσους, σε βάρος του
Ελληνικού Έθνους.

Μετά και τις τελευταίες συγκλονιστικές του δηλώσεις, ζητάμε την άμεση παραίτησή
του από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κάθε μέρα που παραμένει
Υπουργός Παιδείας ο Νίκος Φίλης, αποτελεί και προσβολή στη μνήμη τόσο των
Ελλήνων που βασανίστηκαν και δολοφονήθηκαν, όσο και εκείνων που ξεριζώθηκαν
από τις Πατρίδες τους εξαιτίας του τούρκικου εθνικιστικού φανατισμού.

Αναμένουμε, επίσης, την Δικαιοσύνη να κάνει αυτεπάγγελτα τη δουλειά της,
διώκοντας τον Νίκο Φίλη για τις δηλώσεις του βάσει του αντιρατσιστικού Νόμου.

Από το Γραφείο Τύπου

Βραβεύσεις Λακώνων μαθητών απο την Eurobank

«Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία»

13  χρόνια η Eurobank στηρίζει έμπρακτα την Παιδεία

Η Eurobank υλοποιεί για 13η συνεχή χρονιά το Πρόγραμμα επιβράβευσης αριστούχων αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία».

Το Πρόγραμμα αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες δράσης του ολοκληρωμένου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου Eurobank, ο οποίος εδώ και χρόνια εστιάζει την κοινωνική του δράση στους τομείς της Παιδείας, της Κοινωνικής Αλληλεγγύης, της Καινοτομίας και της Νεανικής Επιχειρηματικότητας.

«Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» ξεκίνησε το 2003 και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Το Πρόγραμμα έχει βραβεύσει συνολικά 14.845 αριστούχους μαθητές και έχει αναδειχθεί σε ένα θεσμό με μεγάλη αναγνώριση από την εκπαιδευτική κοινότητα, τους καθηγητές, τους μαθητές και τους γονείς τους, σε όλη την Ελλάδα. Επί 13 συνεχή χρόνια, το Πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» στέκεται δίπλα στους νέους και αποδεικνύει τη συνέπεια της Τράπεζας για σταθερές σχέσεις, τόσο με τους πελάτες και συνεργάτες της, όσο και με την κοινωνία στο σύνολό της.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος η Eurobank βραβεύει κάθε χρόνο τους αριστούχους αποφοίτους μαθητές με τον υψηλότερο γενικό βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος είναι πάνω από 18, σε κάθε ένα από τα 1.550 Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια που λειτουργούν στην Ελλάδα. Η επιβράβευση του κάθε αριστούχου συνοδεύεται από το χρηματικό ποσό των 800 ευρώ.

Το φετινό Πρόγραμμα συνεχίζεται την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015, με εκδήλωση στην Τρίπολη και με την βράβευση 68 αριστούχων απόφοιτων από σχολεία των Νομών Αργολίδας, Αρκαδίας, Ηλείας, Κορινθίας, Λακωνίας και Μεσσηνίας. Η τελετή θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρίπολης, στις 6.30 μ.μ.

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.Βαμβακού Λακωνίας – 3ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Καρυδιού [ΒΙΝΤΕΟ]

3ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας & Καρυδιού
Κυριακή 1η Νοεμβρίου, φθινοπωρινό ραντεβού στην καρδιά του Πάρνωνα!
Το 2013 έγινε η αρχή με το Χρήστο Βέργαδο! Το 2014 συνεχίσαμε με τη Μαίρη Παναγάκου!
Το 2015 φιλοξενούμε τη Μυρσίνη Λαμπράκη! Τη γνωρίσαμε από την πολυετή παρουσία της στην ΕΤ1, το ΣΚΑΙ, καθώς και μέσα από τις εμφανίσεις της σε όλα τα πανελλαδικής εμβέλειας κανάλια. Αρθρογράφησε για χρόνια στην Καθημερινή της Κυριακής.. Δίδαξε μεσογειακή – παραδοσιακή κουζίνα σε ομάδες αγροτουριστικής εκπαίδευσης. Ασχολήθηκε με την αξιοποίηση τοπικών προϊόντων. Παρέδωσε μαθήματα διατροφής και γαστρονομίας σε σχολές μετεκπαίδευσης ανέργων. Έγραψε πολυάριθμα βιβλία, τα οποία έτυχαν μεγάλης διάκρισης κι επαίνων!Την Κυριακή 1η Νοεμβρίου, στις 11.30 π.μ., η Μυρσινή Λαμπράκη έρχεται στη Βαμβακού, για να μας μάθει όλα τα γαστρονομικά μυστικά του καρυδιού!
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέα Ζωή συνεχίζει τις άοκνες προσπάθειες εξωστρέφειας και διοργανώνει για τρίτη συνεχή χρονιά τη γιορτή του καρυδιού, τη γιορτή του βαμβακίτικου θησαυρού!

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ Το πρώτο μηχανοκίνητο καΐκι στην Ελαφόνησο

Ιστορικά στοιχεία
Η Ελαφόνησος βρίσκεται στην αρχή του ανατολικού τμήματος εισόδου του Λακωνικού Κόλπου, δυτικά του Μαλέα και βόρεια των Κυθήρων. Η έκτασή της είναι 20 τ.χλμ. Απέχει μόλις 350 μέτρα από την απέναντι ακτή (Πούντα) με την οποία ήταν κάποτε ενωμένη, σχηματίζοντας τη Χερσόνησο ‘’Όνου Γνάθο’’, όπως αναφέρει ο καταξιωμένος Ελαφονησιώτης, πανεπιστημιακός και συγγραφέας, Κων/νος Μέντης (1993:6,11,39,40).


Κατοικήθηκε για πρώτη φορά κατά τη νεολιθική περίοδο, ανάμεσα στο 6000-3500 π.Χ.(ο.π.:11).
Το 375 μ.Χ. ένας τρομακτικός σεισμός έπληξε την Πελοπόννησο, δημιούργησε τεράστια παλιρροϊκά κύματα και μετέτρεψε τη Χερσόνησο σε νησί (Ελαφονήσι). Η μετατροπή της χερσονήσου σε νησί έγινε σταδιακά. Ως και το 1677μ.χ., μπορούσε κανείς να περάσει στο νησί σχεδόν περπατώντας. (ο.π.:40-41).

Πειρατεία και ερήμωση
Μέχρι το 1893 το Στενό της Ελαφονήσου, όπου βρίσκονται οι ξακουστές δίδυμες παραλίες του Σίμου και του Σαρακήνικου, αποτελούσε το μοναδικό σύντομο θαλάσσιο δρόμο επικοινωνίας μεταξύ ανατολικής και δυτικής Ελλάδας. Τη ρότα αυτή ακολούθησαν και οι Άραβες (674-678) όταν πραγματοποίησαν την πρώτη τους εκστρατεία προς την Κωνσταντινούπολη. Σε μια απ’ τις επιδρομές, στα μέσα του 9ου αιώνα, οι Σαρακηνοί κατέλαβαν την Ελαφόνησο και κατάσφαξαν όλους  τους κατοίκους της (ο.π.:40) .
Η Ελαφόνησος έκτοτε θα παραμείνει έρημη κι' ακατοίκητη για χίλια περίπου χρόνια…
    
Τη χιλιετία αυτή το νησί θα τεθεί, διαδοχικά, υπό την κυριαρχία των Σαρακηνών, Φράγκων, Ενετών, Τούρκων, Τουρκορώσων, Γάλλων και Άγγλων (ο.π.:97).
 Οριστική ένωση της Ελαφόνησου  με την Ελλάδα  στις 6 Ιουλίου του 1850




Η εικόνα της Ελαφονήσου μερικές δεκαετίες  μετά την απελευθέρωσή της.  Στην Β.Α. παραλία του οικισμού (στο σημερινό παλαιό λιμάνι ) διακρίνονται τα ιστιοφόρα και τα κωπήλατα πλεούμενα του νησιού. Τα άλμπουρα των μεγάλων καϊκιών ξεπερνούν κατά πολύ ακόμη και τα διώροφα παραλιακά σπίτια. (Φωτ. από το βιβλίο: Μέντης Κων/νος «Ελαφονήσι το Σμιγοπέλαγο Νησί», εκδόσεις Λαφονησιώτικη βιβλιοθήκη, Πειραιάς 1993)
Από το 1800 η Ελαφόνησος υπαγόταν στα Ιόνια νησιά, ως “εξάρτημα’’ των Κυθήρων. Το 1815 η Ιόνιος Πολιτεία περνούσε στην αγγλική προστασία. Το 1828, στη συνδιάσκεψη του Λονδίνου, αποφασίστηκε ότι “η Πελοπόννησος, τα κοντινότερα με αυτή νησιά και οι Κυκλάδες με εγγύηση των δυνάμεων μένουν ελεύθερα μέχρι να αποφασιστεί οριστικά η τύχη της Ελλάδος’’.  Παρόλο που το νησί ανήκε στην Ιόνιο Πολιτεία, ο Καποδίστριας, εκμεταλλευόμενος τον ορισμό “τα κοντινά με την Πελοπόννησο νησιά’’, είτε παρακίνησε εγκατάσταση Ελλήνων στο νησί, είτε ευνόησε την παραμονή όσων είχαν εγκατασταθεί εκεί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το 1829 ο Καποδίστριας έκανε πληθυσμιακή απογραφή στην Ελαφόνησο όπου αναγράφεται ότι υπήρχαν 17 οικογένειες, ενώ το σύνολο των κατοίκων ήταν 29 άτομα.

Με τον τρόπο αυτό ο Καποδίστριας προέβη στη de facto προσάρτηση της Ελαφονήσου στην Ελλάδα. Ακολούθησε αγγλοελληνική διένεξη που κορυφώθηκε το 1849-1850 (ο.π.:92).
Τελικά, στις 6 Ιουλίου του 1850, ο υπουργός των εξωτερικών Ανδρέας Λόντος, υπέγραψε σύμβαση με την Αγγλία με την οποίαν η Ελαφόνησος ενώνεται οριστικά με την Ελλάδα.
Σημείωση:Την επέτειο της ένωσής της με την Ελλάδα (θεσπίστηκε με ειδικό Προεδρικό Διάταγμα: 54/2003)  γιόρτασε για πρώτη φορά η Ελαφόνησος στις 6 Ιουλίου του 2003, μετά από 153 ολόκληρα χρόνια.

Ξανακατοίκηση της Ελαφονήσου
Το 1835 ο Τζανετάκης Γρηγοράκης,από τη γνωστή και ξακουστή μανιάτικη οικογένεια των Γρηγοράκηδων,υπέβαλε στην κυβέρνηση του Όθωνα αίτηση για να σχηματίσει μανιάτικο συνοικισμό στην Ελαφόνησο. Η κυβέρνηση αυτή ενέκρινε το αίτημά του, αλλά ο συνοικισμός αυτός θα έπρεπε να γίνει με Σουλιώτικες προδιαγραφές. Οι Μανιάτες,όπως ήταν φυσικό, αρνήθηκαν. Την 1η Μαρτίου 1837 η κυβέρνηση εξέδωσε νέο διάταγμα που αφορούσε την Ελαφόνησο αποκλειστικά και καθόριζε τον τρόπο του συνοικισμού της (ο.π.:94).
Απότοκος αυτού του διατάγματος ήταν η Ελαφόνησος να ξανακατοικηθεί και επίσημα στα μέσα του 19ου αιώνα.  Η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα κτίστηκε με τη πρωτοβουλία της γνωστής Μανιάτικης οικογένειας των Γρηγοράκηδων («κτήτορες Πασχάλης Γερακάρης και Φλωρούσα Δραγονίτσα σύζυγός του») το 1858 και ανακαινίστει το 1862. Επίσης ήρθαν κι άλλοι Μανιάτες, Κυθήριοι, Βατικιώτες, Κρητικοί.

Προπολεμική Ελαφόνησος
Οι νέοι αυτοί κάτοικοι του νησιού, για να μεταφερθούν στην απέναντι κοντινή πελοποννησιακή ακτή (Πούντα) χρησιμοποιούσαν κωπήλατες βάρκες. Με την πάροδο των χρόνων, όμως, πλήθυναν οι κάτοικοι που έπρεπε καθημερινά να μεταβαίνουν στην Πούντα. Τα πρώτα απογραφικά στοιχεία, που χρονολογούνται το 1930, μας πληροφορούν ότι οι κάτοικοι του νησιού ήταν 287. Πολλοί από αυτούς ήταν αγρότες που είχαν τα κτήματά τους στον Κάμπο. Έτσι καθιερώθηκαν καθημερινά δρομολόγια από επαγγελματίες βαρκάρηδες. *Τα δρομολόγια εκτελούσαν βάρκες (σκαλιέρικα στη ντοπιολαλαλιά της Ελαφονήσου). Οι βάρκες αυτές προσέγγιζαν την παραλία της Πούντας, καθώς δεν υπήρχε την εποχή εκείνη λιμάνι στο Αντινόγναθο ( Υπόστεγο). ** Οι Λαφονησιώτες και οι επισκέπτες του νησιού για να αποβιβαστούν στην Πούντα έπρεπε να αφαιρέσουν τα παπούτσια τους (να ξυποληθούν).
*Το λιμάνι χτίστηκε τη δεκαετία του 50.
**Θα γίνει αναφορά σε αυτούς σε επόμενη δημοσίευση.
Οι βάρκες που εκτελούσαν το δρομολόγιο αυτό, αρχικά είχαν δύο κουπιά.  Αργότερα, επειδή οι επιβάτες αυξήθηκαν, “μπήκαν στη γραμμή αυτή” μεγαλύτερες βάρκες με έξι κουπιά. Κουπιά “τραβούσαν” οι νεώτεροι επιβάτες της βάρκας γυναίκες και άντρες. Στη βάρκα επέβαιναν άνθρωποι, αλλά και ζώα (άλογα, βόδια). Συχνότερα όμως, τα ζώα αυτά τα έδεναν από το χαλινάρι και τα τραβούσαν. Αυτά ακολουθούσαν τη βάρκα και έφταναν κολυμπώντας στην Πούντα. Τα γαϊδούρια όμως, επειδή δε γνώριζαν καλό κολύμπι,  επιβιβάζονταν στη βάρκα μαζί με τους ανθρώπους.
Η ιστορική αυτή αναδρομή έγινε για να δοθεί το στίγμα της περιοχής, η χρονική στιγμή και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έλαβε χώρα το παρακάτω περιστατατικό:
Ήταν ένα ήσυχο αυγουστιάτικο πρωινό του 1938. Το μελτέμι της προηγούμενης μέρας είχε κοπάσει και η θάλασσα ήταν ήρεμη και γαλήνια. Με την πρώτη βαρκάδα ξεκίνησαν (όπως κάθε πρωί), οι αγρότες του νησιού με τις οικογένειές τους για να μεταβούν στα χωράφια τους, που βρίσκονταν στην απέναντι στεριά, όπως προαναφέρθηκε. Ανάμεσα σ' αυτούς ήταν ο Παναγιώτης Λιάρος (Μπολσεβίκος), ο Παναγιώτης Λαλούσης, ο Βασίλης Αρώνης (Βασιλόγιωργης), ο Λάμπης ο Μέντης (Χρηστάκος), οι αδελφοί  Αντώνης Μέντης (Παπαδαντώνης), Παναγιώτης Μέντης (Παπαδόποτης), Χριστόφορος Μέντης (Παπαδάκος), ο Κωνσταντίνος Μέντης (Κωστούλιας) με τους γιους του Σπύρο και Γιώργο.
Στη βάρκα, επίσης, επέβαιναν και πολλές Λαφονησιώτισσες εργάτριες, που εργάζονταν στα κτήματα των παραπάνω παραγωγών. Η κωπήλατη βάρκα με τα έξι κουπιά έσκιζε αργά τα σμαραγδένια νερά του καναλιού που ενώνει την Ελαφόνησο με την Πούντα. Καπετάνισσα της βάρκας (σκαλιέρισσα) ήταν η Παναγιώτα Αρώνη (Τσουλίνα) και βοηθός της η κόρη της, Κανέλλη. Έξι επιβάτες κωπηλατούσαν. Η θάλασσα ήταν αρυτίδωτη. Ο ουρανός είχε βαφτεί με τριανταφυλλένια χρώματα καθώς ο ήλιος μόλις ξεπρόβαλε από τον Καβομαλιά. Μέσα σ' αυτό το ειδυλλιακό τοπίο και σ' αυτή την ηρεμία, οι μόνοι ήχοι που ακούγονταν ήταν ο ρυθμικός παφλασμός των κυμάτων που σχημάτιζαν οι κωπηλάτες με τα κουπιά τους και ο απαλός θόρυβος που έκαναν τα κουπιά επάνω στους σκαρμούς.
Ξαφνικά την προσοχή τους τράβηξε ένας παράξενος, πρωτόγνωρος και πρωτάκουστος για τους Ελαφονησιώτες αγρότες, ήχος. Βρίσκονταν κοντά στη”Σπίθα”, στο νησάκι Σταυρός. Κοίταξαν προς την πλευρά του Καλόγερα από όπου ερχόταν ο ήχος και είδαν να έρχεται προς το μέρος τους ένα μεγάλο ολοκαίνουριο, κατακόκκινο καΐκι, το οποίο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα. Στο τιμόνι του πλεούμενου ήταν ο δεκαοχτάχρονος, αγέρωχος και ατρόμητος θαλασσόλυκος, Πέτρος Αρώνης (Τσουλάκος). Στη μηχανή, πέντε αλόγων, μάρκας “Πετεινάρι”, καθόταν ο μικρός του αδερφός Γεώργιος Αρώνης (Μούντρος).Το όνομα του σκάφους ήταν «Παναγία Κοίμηση» αφιερωμένο στην Παναγία την Κατωνησιώτισσα.  Η σκηνή που επικράτησε δε δύναται να περιγραφεί με λόγια. Οι επιβάτες της κωπήλατης βάρκας άρχισαν να αναφωνούν από συγκίνηση και θαυμασμό και σήκωναν τα χέρια τους για να χαιρετίσουν και να καλωσορίσουν το καινούριο σκάφος. Ο Παναγιώτης ο Μέντης (Παπαδόποτης), ενθουσιασμένος έβγαλε την τραγιάσκα του κι άρχισε να ξεφωνίζει. “Κοιτάξτε βρε μεγαλεία το νησί μας”, θέλοντας να καταστήσει γνωστό σε όλα τα Βάτικα την άφιξη του πρώτου μηχανοκίνητου σκάφους στην Ελαφόνησο.
Η μητέρα κι η αδελφή του έφηβου καπετάνιου συγκινημένες αγκαλιάζονταν και έκλαιγαν από χαρά και περηφάνια για τον ατρόμητο γιο και αδελφό, αντίστοιχα, αλλά και για το νέο του απόκτημα. Το πλεούμενο αυτό είχε ναυπηγηθεί στην Καλαμάτα και τώρα ολοκαίνουργο ξεκινώντας από το Μεσσηνιακό κόλπο, έσκιζε τα νερά του Λακωνικού. Αυτό ήταν το παρθενικό του ταξίδι. Δεν πέρασαν ούτε δύο λεπτά και το τρεχαντήρι τούς προσέγγισε, πέταξε έναν κάβο (χοντρό σκοινί) να τους ρυμουλκήσει. Τα κουπιά εγκαταλείφθηκαν από την ημέρα εκείνη και για πάντα. Στο εξής θα φυλάσσονταν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Το δρομολόγιο Ελαφόνησος-Πούντα θα εκτελούσε πλέον το κόκκινο μηχανοκίνητο τρεχαντήρι. Επίσης θα ξεκινούσε ένα νέο εβδομαδιαίο δρομολόγιο που θα ένωνε την Ελαφόνησο με την πρωτεύουσα των Βατίκων, τη Νεάπολη. Σε μερικά μόλις λεπτά το μηχανοκίνητο σκάφος και η ρυμουλκούμενη βάρκα, προσέγγιζαν τη ροζ αμμουδερή παραλία της Πούντας.
Ο ερχομός αυτού του σκάφους σηματοδοτούσε μια νέα εποχή για την Ελαφόνησο
Το τρεχαντήρι αυτό ήταν το πρώτο μηχανοκίνητο μέσον που κατέπλεε στο νησί.
Όπως κάθε καινούριο επίτευγμα της τεχνολογίας, έτσι κι' αυτό έτυχε ιδιαίτερου θαυμασμού και αποδοχής. Το σκάφος αυτό απέκτησε, ιδιαίτερα στα μάτια του εντεκάχρονου, τότε, Γιώργου Μέντη, μυθικές διαστάσεις και οι σκηνές που εκτυλίχτηκαν από τους μεγαλύτερους μπροστά στα παιδικά του μάτια, έμειναν για πάντα ζωηρά χαραγμένες στη μνήμη του.
Υ.Γ. Στην Ελαφόνησο του 21ου αιώνα, τρία οχηματαγωγά εκτελούν καθημερινά το δρομολόγιο Ελαφόνησος-Πούντα. Στα δύο απ' αυτά πλοιοκτήτης είναι ο Σταύρος Τσιριγωτάκης και του τρίτου, πλοιοκτήτης ο καπεταν-Μπάμπης Αρώνης (Κατσίμπης), γιος του τολμηρού καπετάνιου, Πέτρου Αρώνη, που συνεχίζει επάξια την οικογενειακή του παράδοση. Επίσης, εκτός από τα προαναφερθέντα οχηματαγωγά, τη γραμμή αυτή εκτελούν και τα επιβατηγά σκάφη (σκαλιέρικα) “Αγωνιστής” και “Βασίλης Παπούλης”. Σκαλιέρηδες είναι ο ατρόμητος θαλασσόλυκος Μπάμπης Παπούλιας (Αγωνιστής) και η κόρη του Μιράντα, η οποία ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα της .
Την ιστορία αυτή μου τη διηγήθηκε ο πολυαγαπημένος μου θείος και καταξιωμένος Ελαφονησιώτης επιχειρηματίας, Γεώργιος Μέντης (Γιωργούλης). Ήταν τότε μόλις 11 ετών. Το περιστατικό αυτό το οποίο χαράχτηκε ανεξίτηλα στη μνήμη του, θέλησε να το μοιραστεί με τις νεώτερες λαφονησιώτικες γενιές. Η αφήγησή του ήταν τόσο παραστατική, καθώς ανακαλούσε στη μνήμη του το περιστατικό αυτό, το πρόσωπό του έλαμπε, θαρρείς και έβλεπε μπροστά του το τρεχαντήρι να καταφτάνει και άκουγε τα ξεφωνητά και τις επευφημίες των συγγενών και συγχωριανών του, οι περισσότεροι εκ των οποίων τώρα ταξιδεύουν στα περιβόλια του Παραδείσου.
Πηγές:
Προφορική αφήγηση:Μέντης Γεώργιος
Βιβλιογραφία: Μέντης Κων/νος «Ελαφονήσι το Σμιγοπέλαγο Νησί», Εκδόσεις Λαφονησιώτικη βιβλιοθήκη, Πειραιάς 1993

 
ΜΕΝΤΗ - ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ (Σύνη) του Σπυρίδωνος,
Καθηγήτρια – Νομικός,  μ. Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου
                                      http://sullogos-epistimonwn-elafonisos.blogspot.gr/p/blog-page_23.html
kithiraikanea.blogspot.g