Αφού η κυβέρνηση «πέρασε» με περισσή ευκολία από τη θέση που έλεγε συνήθως ο αντιπρόεδρός της κ. Γιάννης Δραγασάκης «καμία ιδιωτικοποίηση των στρατηγικών τομέων και των υποδομών της χώρας» στη νέα θέση «όλα θα ιδιωτικοποιηθούν, όλα θα πωληθούν», είναι φυσικό ότι δεν μπορούσαν να απουσιάζουν και οι υποδομές της Μεσσηνίας και της Πελοποννήσου από τις ιδιωτικοποιήσεις.
Μετά την ανακοίνωση ότι στη δεύτερη λίστα των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων θα είναι και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, είδαμε με χαρά να ανακοινώνουν η κυβέρνηση και οι βουλευτές ότι έχει ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και θα δοθεί σε ιδιώτες η νέα κανονικού εύρους σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα.
Μετά απ’ όλα αυτά, θέλουμε να αφιερώσουμε στην κυβέρνηση το γνωστό ποίημα του νομπελίστα Ζοζέ Σαραμάγκου "Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα": «Ας ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, ας ιδιωτικοποιηθεί η θάλασσα και ο ουρανός, ας ιδιωτικοποιηθεί το νερό και ο αέρας, ας ιδιωτικοποιηθεί η Δικαιοσύνη και ο Νόμος, ας ιδιωτικοποιηθεί και το περαστικό σύννεφο, ας ιδιωτικοποιηθεί το όνειρο, ειδικά στην περίπτωση που γίνεται την ημέρα και με τα μάτια ανοιχτά. Και σαν κορωνίδα όλων των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιωτικοποιήστε τα Κράτη, παραδώστε επιτέλους την εκμετάλλευση υμών των ιδίων σε εταιρίες του ιδιωτικού τομέα με διεθνή διαγωνισμό. Διότι εκεί ακριβώς βρίσκεται η σωτηρία του κόσμου… Και μια και μπήκατε στον κόπο, ιδιωτικοποιήστε στο φινάλε και τη μάνα που σας γέννησε».
Πέραν όμως της νεοφιλελεύθερης μετάλλαξης την οποία έχει υποστεί η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, η οποία έχει γίνει πλέον ένθερμος οπαδός των ιδιωτικοποιήσεων, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρό θέμα με την ανακοίνωση που έγινε για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα. Ανακοινώθηκε ότι έχει ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και θα δοθεί σε ιδιώτες.
Επειδή όμως ο αρμόδιος υπουργός Οικονομίας κ. Σταθάκης μιλώντας στη Βουλή είπε ποια έργα έχουν ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ και μέσα σε αυτά δεν υπάρχει πουθενά η σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα, προκύπτει ένα σοβαρό ερώτημα στο οποίο οφείλει να απαντήσει η κυβέρνηση. Προτίθεται να προχωρήσει άμεσα σε αλλαγή του πακέτου των 42 έργων που ανακοίνωσε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σταθάκης; Γιατί αν δεν γίνει αυτό, τότε «πούλησε φύκια για μεταξωτές κορδέλες».
Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε την ομιλία του υπουργού κ. Σταθάκη όπως έχει γραφτεί σε όλα τα sites και τις εφημερίδες: «Την ένταξη 42 έργων συνολικού ύψους 5,6 δισ. ευρώ έχει επιλέξει η Ελλάδα για ένταξη στο σχέδιο Γιούνκερ και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου προβλέπεται η διαμόρφωση δύο βασικών πακέτων έργων. Οπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης το πακέτο Γιούνκερ δεν προβλέπει άμεση χρηματοδότηση, αλλά είναι "μηχανισμός υποβοήθησης ιδιωτικών έργων, μέσω της παροχής εγγυήσεων και της προσφοράς χαμηλών επιτοκίων".
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου τα δύο βασικά "μπουκέτα" έργων αφορούν: Στην ανάπτυξη ενός δικτύου νέων μαρίνων, σε συνδυασμό με έργα αναβάθμισης και περαιτέρω αξιοποίησης υφισταμένων. Στον εντοπισμό και ομαδοποίηση δημόσιων κτηρίων που χρήζουν ενίσχυσης και αναβάθμισης (στατικής, ενεργειακής, λειτουργικής, αισθητικής).
Πάντως, σύμφωνα με την προεπιλογή που έχει γίνει από το υπουργείο Οικονομίας, η λίστα περιλαμβάνει τους εξής τομείς και κατηγορίες έργων: 20 ενεργειακά έργα εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2.172.550.000 ευρώ. Τα έργα που έχουν συμπεριληφθεί, αφορούν στο υποθαλάσσιο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Πελοπόννησος, στον τερματικό σταθμό LNG Β. Ελλάδας - Αλεξανδρούπολη (PCI), σε υβριδικούς σταθμούς (ηλιακοί-αιολικοί), μικρά υδροηλεκτρικά, αξιοποίηση γεωθερμικής ενέργειας σε υδροπονικό θερμοκήπιο, ανάπτυξη δικτύων διανομής στις Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και υλοποίηση 190 ομοειδών έργων μικρών ανεμογεννητριών, τα οποία ανήκουν σε 120 διαφορετικά επενδυτικά σχήματα. Πέντε έργα του τομέα υποδομών και μεταφορών εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1.445.000.000 ευρώ. Αφορούν στην ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων, στη νότια επέκταση του περιφερειακού Υμηττού, έργα προαστιακού σιδηροδρόμου, ανάπτυξη του λιμένα Λαυρίου και την υποθαλάσσια οδική ζεύξη Πέραμα - Σαλαμίνα.
Από τον κλάδο του τουρισμού έχουν προεπιλεγεί τρία έργα συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 112.000.000 ευρώ για έργο ιαματικού τουρισμού, μετατροπή του Tάε Κβον Ντο σε συνεδριακό κέντρο και τον εκσυγχρονισμό του χιονοδρομικού κέντρου Παρνασσού.