Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017

Δικαίωση και Αποκατάσταση, με καθυστέρηση 8 ετών για την Φεβρωνία Πατριανάκου

Τον Μάϊο του 2009- επί  Προεδρίας του τότε Πρωθυπουργού της χώρας, Κώστα Καραμανλή- ενόσω ήμουν Βουλευτής Επικρατείας και Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού & Προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, εν όψει των Ευρωεκλογών του Ιουνίου, ανέλαβα καθήκοντα Εκπρόσωπου Τύπου της Ν.Δ.

Με την ανάληψη αυτών των καθηκόντων, από την εφημερίδα «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ», δέχθηκα άμεσα, κλιμακούμενη επίθεση σε βάρος του προσώπου μου, με συνεχή δημοσιεύματα, μέχρι και την ημέρα διενέργειας των εκλογών.

Το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων αυτών ήταν  απολύτως ψευδές και  άκρως δυσφημιστικό για το πρόσωπό μου.

Οι απαντητικές μου επιστολές, διάψευσης των δημοσιευμάτων, ουδέποτε δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα.

Μοναδική οδός αποκατάστασης της τρωθείσας τιμής και υπόληψης μου αλλά και της αλήθειας ήταν η προσφυγή στην Ελληνική Δικαιοσύνη με κατάθεση τριών αγωγών.

Εν τω μεταξύ, οι πολιτικοί μου αντίπαλοι, και όχι μόνο, έκαναν πλήρη και συνεχή «αξιοποίηση» αυτών των δημοσιευμάτων, παρά τις δημόσιες διαψεύσεις μου, με προφανή στόχο να πλήξουν το κύρος και την αξιοπιστία μου και με αποτέλεσμα να στοχοποιηθώ πολλαπλά.

Μετά από πολυετή δικαστικό αγώνα, αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω δημόσια την Ελληνική Δικαιοσύνη για την απόλυτη δικαίωσή μου, σε όλες τις εκδοθείσες δικαστικές αποφάσεις. Ευχαριστώ τον διακεκριμένο Νομικό και εξαίρετο Άνθρωπο, Θρασύβουλο Κονταξή  ο οποίος ανέλαβε την νομική υπεράσπιση και πλήρη δικαίωσή μου, καθώς και την άξια συνεργάτιδά του, δικηγόρο, κα Βασιλική Σταϊκούρα..

Ευχαριστώ, εκείνους τους φίλους μου, που δεν με αμφισβήτησαν και τους πολίτες της Λακωνίας που με εμπιστεύθηκαν και με εξέλεξαν τον Ιούνιο του 2012, πρώτη γυναίκα βουλευτή Λακωνίας.

Ζητώ συγγνώμη από την οικογένειά μου για όλα όσα υπέστησαν από την ενασχόληση μου με την πολιτική και εύχομαι οι νεότερες γενιές  να δρουν στα κοινά σε υγιέστερο πολιτικό περιβάλλον. Αποτελεί ενεργή ευθύνη όλων μας και κυρίως όσων δρούμε σε παρόντα χρόνο.

Μετά από σχεδόν οκτώ χρόνια, την Κυριακή 19/3/2017, η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, προέβη σε αποκαταστατικό δημοσίευμα. Την Τετάρτη 22/3/2017, αναρτήθηκε στον ιστότοπο της εφημερίδας αναλόγου περιεχομένου αποκαταστατικό δημοσίευμα, το οποίο έχει ως εξής:

«Αναφορικά με τα δημοσιεύματα σχετικά με το πρόσωπο της πρώην βουλευτή της ΝΔ, Φεβρωνίας Πατριανάκου, (φύλλα 222/19.5.2009, 223/24.5.2009    224/31.5.2009  και 225/9.6.2009), προβαίνουμε δια του παρόντος σε πλήρη ανάκληση του περιεχομένου τους. Κατόπιν μεταγενέστερης ενδελεχούς  δημοσιογραφικής έρευνας αποδείχθηκε ότι τα καταγγελλόμενα σε βάρος της Φεβρωνίας Πατριανάκου και του συζύγου της υπήρξαν αβάσιμα όπως εκ των υστέρων διαπιστώσαμε.

Όπως πλέον είμαστε απολύτως βέβαιοι –με την επίκληση και επίσημων έγγραφων στοιχείων-  καμία απολύτως επίμεμπτη εμπλοκή τους δεν συνέτρεχε, σε κανένα πεδίο εκ των αναφερομένων στα επίμαχα δημοσιεύματα, γεγονός το οποίο δημόσια  αναγνωρίζουμε σε παρόντα χρόνο.

Κατόπιν αυτού, ρητά και κατηγορηματικά δηλώνεται από την πλευρά μας ότι ουδεμία πρόθεση υφίστατο να δυσφημήσουμε την πρώην Βουλευτή Φεβρωνία Πατριανάκου και ουδέν μεμπτόν της αποδίδεται, (εξ ουδεμίας αφορμής ή αιτίας και σε κανένα επίπεδο, του ηθικού μη εξαιρουμένου).

Εκφράζουμε τη λύπη μας για την όλη ταλαιπωρία την οποία υπέστη εκ των συγκεκριμένων δημοσιευμάτων.»

Σχετικό link: http://www.protothema.gr/greece/article/664694/to-thema-gia-tin-fevronia-patrianakou-/

Υ.Γ. Ο δικηγόρος μου, κος Θρασύβουλος Κονταξής με αφορμή τρεις περιπτώσεις συκοφαντικής δια του τύπου δυσφήμησης, (μια εκ των τριών η περίπτωσή  μου), συνέγραψε το βιβλίο «Τα ΜΜΕ και η Προσβολή της Προσωπικότητας»(2011). Τον πρόλογό του κλείνει ως εξής:

«…Ένα αρχήθεν, κατασκευασμένο δημοσίευμα, λοιπόν, όχι μόνο σπίλωσε, (στιγματίζοντας), την τιμή και την υπόληψη ενός προσώπου αλλά παράλληλα, (παρά την κατ’ επανάληψη δημόσια διάψευσή του), χρησιμοποιήθηκε και ως εργαλείο τρώσης, (λασπολόγησης), αντιπάλων. Ποια η αξία μετά ταύτα, των αναμενομένων, στο απώτατο μέλλον, δικαστικών αποφάσεων, καθόν χρόνον ο Τύπος επετέλεσε το «αγαθοεργό» λειτούργημά του, με τρόπο και στον χρόνο που ο ίδιος επέλεξε;»

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

ΧΩΡΑ ΚΥΘΗΡΑ.Το παλαιότατο έθιμο της ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΛΑΜΠΑΔΗΦΟΡΙΑΣ

Το παλαιότατο έθιμο της ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΛΑΜΠΑΔΗΦΟΡΙΑΣ έγινε και χτες βράδυ της 25ης Μαρτίου στη Χώρα των Κυθήρων. Είναι ωραίο να αναβιώνουμε τέτοια έθιμα και να τα κρατάμε κάθε χρόνο και πιο ζωηρά. Λεπτομέρειες για το έθιμο δεν γνωρίζω, γίνεται όμως εξ όσων είδα και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Η πομπή, αφού ακολούθησε την πορεία του Επιταφίου μέσα στα στενά δρομάκια της Χώρας, κατέληξε στο Ηρώον των Πεσόντων όπου ψάλλαμε τον Εθνικό Ύμνο. Και του χρόνου με υγεία.

Stratos Charchalakis





ADELIN WEB TV.ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2017


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017 ΑΠΟ ΩΡΑ 09.00 ΕΩΣ 13.00 ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΟΥ Κ.ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΞΥΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΚΛΑΔΙΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ.  

Ο Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 2017 στα Κύθηρα (Α! Χώρα)

Τα Κύθηρα εόρτασαν με λαμπρότητα την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. 
Η Δοξολογία τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου παρουσία όλων των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών του νησιού στις 10:45 π.μ. και ακολούθως (11:00 ττ.μ.) Επιμνημόσυνος Δέηση στην πλατεία Στάη Χώρας Κυθήρων χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ.



























Ο Εορτασμός της 25ης Μαρτίου 2017 στα Κύθηρα (Β! Ποταμός)

Με εξαιρετική λαμπρότητα εορτάσθηκε και στον Ποταμό η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου τη παρουσία των τοπικών πολιτικών αρχών και στρατιωτικών αρχών και πλήθους κόσμου.Εκ μέρους της πολιτείας παρευρέθησαν οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Γεώργιος Κομηνός και Παναγιώτης Ζαντιώτης. 



Την επιμνημόσυνη δέηση ακολούθησε κατάθεση στεφάνων εκ μέρους της πολιτείας και της στρατιωτικής ηγεσίας του νησιού και ανάκρουση του Εθνικού μας ύμνου.

Η τελετή συνεχίστηκε με εκφώνηση των πανυγηρικών της ημέρας, απαγγελίες από μαθητές και παρέλαση των μαθητών του Δημοτικού υπό τους ήχους της φιλαρμονικής του Ποταμού υπό την διεύθυνση του Δ/ντή της κ. Παναγιώτη Λευθέρη, ενώπιον των επισήμων.














ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Εύχομαι οι εθνικές επέτειοι να αποκτήσουν ξανά το αληθινό τους νόημα

 Εύχομαι οι εθνικές επέτειοι να αποκτήσουν ξανά το αληθινό τους νόημα με ευθύνη της οικογένειας και των δασκάλων, που έχουν την ηθική υποχρέωση να μεταδώσουν στη νέα γενιά εθνικά ιδεώδη που δεν πρέπει να χαθούν. Το μεγαλύτερο λάθος των νεοελλήνων είναι ότι στο βωμό της παγκοσμιοποίησης παραδίδουν τα πάντα στη λήθη, κάτι που σε λίγα χρόνια θα πληρώσουμε πολύ ακριβά ως κοινωνία και Έθνος. Ο σεβασμός στην ιστορία, τους ήρωες και τα εθνικά μας σύμβολα δεν είναι αναχρονισμός ή ντεμοντέ, αλλά απαραίτητη προϋπόθεση για να διατηρήσουμε την εθνική μας ταυτότητα χωρίς να αφομοιωθούμε από τα όσα συμβαίνουν γύρω μας.
Τα Κύθηρα εόρτασαν την 25η Μαρτίου και ο εξαιρετικός λόγος της μαθήτριας Ελένης Τσατσάνη μας έκανε να σκεφτούμε πολλά. Χρόνια Πολλά σε όλους τους Έλληνες!






ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Στο Γαλατά και τον Πόρο βρέθηκε ο Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, για να παρακολουθήσει τις εορταστικές εκδηλώσεις και τη μαθητική  παρέλαση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου.

Το Μήνυμα της Κυριακής 26-3-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
Κυριακή Δ΄ Νηστειών
Απόδοση του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
{26.03.2017}

ΓΡΑΠΤΟ ΘΕΙΟ ΚΗΡΥΓΜΑ 
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ, ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΟΣ (26-3-2017) 


Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία, ἀγαπητοί μου Χριστιανοί, σήμερα κατά τήν Δ’ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ἑορτάζει τήν μνήμη ἑνός μεγάλου πνευματικοῦ ἀναστήματος, τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτου, συγγραφέως τῆς Κλίμακος.

Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης (525-605) ἦταν ἕνας ἀσκητικώτατος πνευματικός πατέρας, στολισμένος μέ τίς ἀρετές τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί μάλιστα ὑπῆρξε λαμπρό παράδειγμα γιά νεώτερους ἀσκητές καί Μοναχούς, καθότι διακόνησε τήν Ἐκκλησία μας καί ὡς Ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Σινᾶ.

Ὅλη του τήν ζωή τήν ἀφιέρωσε στήν ἄσκηση, τήν ὑπακοή, τήν προσευχή καί τήν μελέτη τῶν Πατερικῶν κειμένων καί ἦταν καί ὁ ἴδιος πολυγραφώτατος συγγραφεύς, ἀφήνοντας ὡς κύρια παρακαταθήκη γιά τήν ἐν Χριστῷ ζωή κάθε ὀρθοδόξου μέλους τῆς Ἐκκλησίας μας, τό περίφημο ἀσκητικό ἔργο του τήν «Κλίμακα», ἐξ οὗ καί Ἰωάννης τῆς Κλίμακος.

Ἡ Κλίμακα τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Σιναΐτη εἶναι ἕνα ψυχωφελές σύγγραμμα, τό ὁποῖο ἀποτελεῖται ἀπό 30 λόγους πού ὁ καθένας του περιγράφει μία ἀρετή ἤ τήν ἀντίστοιχη κακία. Ἀρχίζοντας οἱ ἀρετές ἀπό τίς πιό πρακτικές καί προχωρώντας στίς πιό θεωρητικές ἀνεβάζουν τόν ἄνθρωπο σάν ἀπό κάποια σκαλοπάτια σέ οὐράνιο ὕψος. Στήν κορυφή τῶν ἀρετῶν ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τοποθέτησε τήν ἀγάπη ὡς τήν ὑψηλοτέρα τῶν ἀρετῶν καί αὐτή πού κάνει τόν ἄνθρωπο «ὅμοιο» μέ τόν Θεό.

Στό σύγγραμμά του αὐτό ὁ ἅγιος Ἰωάννης μᾶς λέγει πώς στήν πνευματική ζωή ἔχουμε βαθμίδες χαμηλές καί ὑψηλές, καταστάσεις ἀνώτερες καί κατώτερες. Γι᾿ αὐτό καί τό σύγγραμμά του ὀνομάζεται Κλίμακα τῶν ἀρετῶν.

Ἔτσι, λοιπόν, ἀδελφοί μου, οἱ ἀρετές μέ τίς ὁποῖες εἶναι προικισμένος ὁ ἄνθρωπος μποροῦν μέ τήν πνευματική ἄσκηση καί τόν ἄοκνο ἀγώνα τοῦ κάθε πιστοῦ νά αὐξάνονται καί νά καρποφοροῦν, νά δίνουν πνευματικούς καρπούς, πού κάνουν τόν πιστό ἄνθρωπο κοινωνό τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ.
Ἀντίθετα πάλι, ὅταν ὁ ἄνθρωπος κυριεύεται ἀπό τήν πνευματική ὀκνηρία, οἱ ἀρετές δέν αὐξάνουν, ἀλλά ἐλαττώνονται καί ὁ ἄνθρωπος σκοτιζόμενος βυθίζεται στό πνευματικό σκοτάδι καί στήν ἀπελπισία.

Μιά τέτοια, λοιπόν, ἀρετή, ἀδελφοί μου, εἶναι καί ἡ πίστις. Ἡ πίστις χωρίς τόν πνευματικό μας ἀγώνα καί τά πνευματικά ἔργα καταντᾶ νεκρή. Πίστι χωριζομένη ἀπό τόν Χριστό εἶναι νεκρή. Ἔτσι βλέπουμε καί μέσα ἀπό τήν γλαφυρή περιγραφή τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Μάρκου ὁ πατήρ τοῦ σεληνιαζομένου νέου, ἀγωνιώντας γιά τό μονάκριβο παιδί του, βρῆκε στό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ τόν ἀληθινό ἰατρό πού θά θεράπευε τόν υἱό του, πού ἀκόμη καί οἱ μαθητές τοῦ Χριστοῦ δέν τό κατόρθωσαν. Ὁ Κύριος, ὅμως, ἤθελε ἕνα μόνο πρᾶγμα, γιά νά τελέσει τό θαῦμα. Νά ἰδῆ τήν πίστη αὐτοῦ τοῦ δυστυχισμένου πατέρα. Καί ὁ δυστυχισμένος αὐτός πατέρας, προικισμένος μέ τήν ἀρετή τῆς ταπεινοφροσύνης, ἀνεγνώρισε τήν ἔλλειψη πού εἶχε στήν ὑπάρχουσα πίστι του. Καί ζήτησε ἀπό τόν Κύριο, νά τοῦ αὐξήσει αὐτήν τήν πίστι. Καί τό θαῦμα ἔγινε.

Ἔτσι, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἄν καί ἐμεῖς ἀναγνωρίσουμε τίς ἐλλείψεις μας στήν πνευματική μας ζωή καί ἐμπιστευθοῦμε ὁλόψυχα τόν Κύριό μας ὡς Ἰατρό τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων ἡμῶν, θά ἀνεβοῦμε μέ τήν βοήθεια τοῦ Κυρίου αὐτήν τήν πνευματική σκάλα, πού σίγουρα θά μᾶς ὁδηγήσει στόν πνευματικό μας χῶρο, πού δέν θά εἶναι ἄλλος ἀπό τόν οὐρανό.Ἀμήν.-

π. Νικ. Ζουναρέλης
--------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
--------------------------------------

Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

BATIKA.Με λαμπρότητα ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821(ΦΩΤΟ)

Με λαμπρότητα ολοκληρώθηκε και φέτος ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821 και η γιορτή του Ευαγγελισμού, στη Νεάπολη της Δημοτικής Ενότητας Βοιών. Το πρωί τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδας στη Νεάπολη ,από τον σεβαστό π. Παναγιώτη Αρώνη σε κλίμα κατάνυξις! Παρουσία των επισήμων του Αντιδημάρχου των Δημοτικών Συμβούλων ,τον εκπρόσωπο της Αντιπεριφέρειας κύριο Παναγιώτη Καρά των Διοικητών, της Αστυνομίας του Λιμεναρχείου και Πυροσβεστικής, μαθητών Λυκείου Γυμνασίου,Δημοτικού και Νηπιαγωγείου ,ακολούθησε η δοξολογία και στη συνέχεια μετέβησαν στο Ηρώον όπου εψάλει δέηση και έγινε κατάθεση στεφάνων και διαβάστηκε ο πανηγυρικός της ημέρας. Από νωρίς, το πρωί του Σαββάτου εκατοντάδες Βατικιώτες βγήκαν από τα σπίτια τους για να παρακολουθήσουν υπό τους ήχους της Φιλαρμονικής Βοιών, την παρέλαση που είχε σύμμαχο τον καλό καιρό. Μεγάλοι πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν για μία ακόμη φορά οι μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων και νηπιαγωγείων που τίμησαν την εθνική εορτή και καταχειροκροτήθηκαν τόσο από τους γονείς και συγγενείς τους όσο και όλους τους πολίτες.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ











Ο Θ. Κολοκοτρώνης στα Κύθηρα και η Αγία Μόνη

Είχε κάνει τάμα ο Γέρος του Μοριά στην Αγία Μόνη το 1803;
                                                        Γράφει ο ΕΜΜ. Π. ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ

Πριν μερικά χρόνια η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ δημοσίευσε ένα αφιέρωμα στο Θ. Κολοκοτρώνη, στο οποίο αναφερόταν ότι κατά την επίσκεψή του στα Κύθηρα είδε το ερειπωμένο μοναστήρι της Αγίας Μόνης και έκανε τάμα να το αποκαταστήσει, όταν ελευθερωθεί η πατρίδα, όπως και έγινε. 



Λίγο αργότερα στην ίδια εφημερίδα, δημοσιεύθηκε η άποψη (Νικ. Παπαγεωργίου) ότι το τάμα του Κολοκοτρώνη δεν αφορούσε τα Κύθηρα, αλλά το μοναστήρι της Αγίας Μονής στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας, στο χωριό Εκκλησούλα (πρώην Μερζέ). 

Στα Κύθηρα και στη διασταύρωση προς Αγία Μόνη, κατασκευάστηκε πριν μερικά χρόνια ένα μνημείο αφιερωμένο στο Θ. Κολοκοτρώνη σε ανάμνηση αυτού του τάματος. Ποία είναι όμως η πραγματικότητα; 

Τι ακριβώς ιστορικά στοιχεία υπάρχουν πάνω στο θέμα αυτό; 
Ας δούμε τις πηγές. 

Τι λέει ο ίδιος ο Θ. Κολοκοτρώνης στο βιβλίο που υπαγόρευσε «Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής», το οποίο είναι αφήγηση της ζωής του και των αγώνων του; Λέει για την άφιξή του στα Κύθηρα: «Επήγαμε τέλος πάντων εις το Τσιρίγο με  μια μεγάλη φουρτούνα και αράξαμε εις ένα χωριό, Ποταμό λεγόμενον………… επήγαμε εις τον διοικητήν του Τσιρίγου, Αρβανιτάκην λεγόμενον · ………….» και, συνεχίζει, αφού κάνει μικρή αναφορά στις συναντήσεις που είχε στο νησί:

……«Μία φορά επήγα εις το μοναστήρι της Αγίας Μονής. Αυτό το μοναστήρι ήτον μεγάλο και εχαλάσθη εις την πρώτη Τουρκιά· όταν επέρασα ήτον μία μάνδρα χαλασμένη και σκεπασμένη εκκλησιά με κλάδους δένδρων· τότε έταξα, ότι: «Παναγιά μου, βοήθησέ μας να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα μας από τον τύραννο, και να σε φκιάσω καθώς και ήσουν πρώτα» (1803) Με εβοήθησε, και εις τον δεύτερον χρόνον της Επαναστάσεώς μας επλήρωσα το τάμα μου, και την έφκιασα……».

Πότε όμως πέρασε ο Κολοκοτρώνης από τα Κύθηρα; Στην επόμενη –και ξεχωριστή- παράγραφο από αυτήν που περιγράφει την επίσκεψή του στο νησί, υπάρχει η χρονολογία 1803. Όμως αποκλείεται να ήταν τότε η άφιξή του στα Κύθηρα, αφού ο «διοικητής» των Κυθήρων, Αρβανιτάκης έφθασε στο νησί το Σεπτέμβριο  1805 και έφυγε τον Ιούνιο του 1807. 

Μέσα σε αυτό επομένως το χρονικό διάστημα ήταν η αναφερόμενη επίσκεψή του στο νησί, άρα η επόμενη παράγραφος αναφέρεται σε άλλο γεγονός και πρέπει να εξετασθεί ανεξάρτητα από την προηγούμενη. (Στη Διήγηση δεν ακολουθείται πάντα χρονολογική σειρά, συνήθως δεν αναφέρονται χρονολογίες για όλα τα γεγονότα και η γραφή είναι συνεχής, χωρίς πολλά κεφάλαια και μόνο με αλλαγές παραγράφων). Υπάρχουν όμως και άλλα δύο ερωτήματα. 

Αναφέρεται ότι η Μονή καταστράφηκε στην «πρώτη Τουρκιά». Στα Κύθηρα όμως δεν είχαμε πρώτη και δεύτερη και ουσιαστικά είχαμε μία μόνο βραχύχρονη τουρκική παρουσία (1715-1718) και, δεύτερον, αναφέρει ότι όταν πέρασε από την Αγία Μονή (ας προσέξουμε και τον τονισμό στη λήγουσα) ήταν μία μάνδρα χαλασμένη και η εκκλησιά σκεπασμένη με κλάδους δένδρων. 

Ποία όμως ήταν η πραγματική κατάσταση στην Αγία Μόνη των Κυθήρων τότε; Ασφαλώς θα ήταν απίθανο να ήταν η εκκλησία σκεπασμένη με κλαδιά δένδρων, αφού είναι γνωστό ότι στην Αγία Μόνη δύσκολα επιβίωναν δένδρα με τους ανέμους στην περιοχή. Εδώ να αναφέρουμε ακόμη ότι η αναγραφή του Κολοκοτρώνη για «πρώτη Τουρκιά» έχει σχέση ασφαλώς με την κατάληψη της Πελοποννήσου από τους Τούρκους το 1461. 

Η δεύτερη Τουρκιά, που ακολουθεί την Ενετοκρατία στην Πελοπόννησο που κράτησε 120 χρόνια, αρχίζει το 1715 και φθάνει στα 1821. Στα Κύθηρα είδαμε ότι η «Τουρκιά» ήταν μία και κράτησε λιγότερο από τρία χρόνια!

 Όμως την επόμενη απάντηση στις απορίες μας την δίνει ο ίδιος ο Κολοκοτρώνης σε δύο άλλα κείμενά του, το ένα από το ίδιο βιβλίο, στο οποίο αναφέρει: 

 (το 1833) «επήγα εις την Τριπολιτζά, αποκεί επήγα εις ένα πανηγύρι της Αγίας Μονής, όπου επήγαινα κάθε χρόνο, ότι είναι ιδιοκτησία μου». Ασφαλώς, αν πήγαινε κάθε χρόνο στα Κύθηρα αυτό δεν θα είχε περάσει απαρατήρητο την εποχή αυτή για την οποία υπάρχει σχετική αφθονία στοιχείων στις πηγές. Η δε προσθήκη ότι η Αγία Μονή είναι «ιδιοκτησία» του δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για το τάμα του. Άρα κάπου αλλού ήταν η Αγία Μονή. Πριν λίγα χρόνια, βρέθηκε αναφορά του ίδιου του Κολοκοτρώνη προς την Ιερά Σύνοδο, γραμμένη το 1835, η οποία λύνει οριστικά την απορία, καθώς αναφέρει:

Προς την Σεβ. και Ιεράν Σύνοδον του Βασιλείου της Ελλάδος.
Εις την πεδιάδα της Μεγαλουπόλεως ήτον ερείπιον εκκλησίας, επ’ ονόματι της υπεραγίας Θεοτόκου τιμώμενης, και Αγίας Μονής καλούμενης.

Ο υποφαινόμενος κατά τα 1823 ανήγειρεν αυτήν δι’ ιδίων εξόδων εκ βάθρων, οικοδομήσας και μικρόν οικίσκον, και προς καθημερινήν δοξολογίαν της Θεοτόκου διόρισα και τακτικόν Ιερέα, τον εις τα πέριξ χωρία ενορευόντα.

Κατά τα 1825 ότε οι Άραβες εις την Πελοπόννησον εισέβαλον, όχι μόνο την εκκλησίαν έκαυσαν, αλλά τα πάντα κατέστρεψαν, ώστε ηναγκάσθην και αύθις να τα οικοδομήσω, προσθέσας και μικρόν, νεόφυτον εξ ιδίων μου αμπελώνα.

Κατά τα 1833, ότε διά διατάγματος Βασιλικού, και της Ιεράς Συνόδου διελύθησαν πολλά Μοναστήρια, απεδίωξαν και τον παρ’ εμού εις την ρηθείσαν εκκλησίαν, διορισθέντα Ιερέα, όθεν επειδή και τα ρηθέντα οικοδομήθησαν δι’ εξόδων μου, και ως εκ τούτου λογίζονται ιδιοκτησία μου, παρακαλώ την Σεβ. και Ιεράν Σύνοδον να διατάξη όπου ανήκει, διά να εγκριθή ο παρ’εμού παρουσιασθησόμενος Ιερεύς, όστις τρεφόμενος εξ ιδίων μου θέλει εύχεται εις τον Θεόν, και την υπεραγίαν Θεοτόκον υπέρ των ψυχών των τεθνηκότων Γονέων μου.

Εύελπις εις την εκπλήρωσιν της δίκαιας ταύτης αιτήσεώς μου, υποσημειούμαι ευσεβάστως
                                                        Ο ευπειθέστατος                                                       
Θ. Κολοκοτρώνης
Την 15ην Αυγούστου 1835

Δύο χρόνια ενωρίτερα έχουμε άλλη μία ακόμη σημαντική μαρτυρία.  Σε αναφορά του ηγούμενου της Αγίας Μονής, ιερομόναχου Γαλακτίωνα προς τον έπαρχο Γορτύνης με ημερομηνία 27 Οκτωβρίου 1833, καταγράφονται πολύτιμες πληροφορίες για τη Μονή και την περιουσία της από το έτος 1798 έως το έτος 1833, ενώ πληροφορούμαστε ότι ο ηγούμενος της Αγίας Μονής «εδωρίζετο από τον κτίτορα αυτής Θ. Κολοκοτρώνη».

Έτσι, εκτός του παραπάνω, έχουμε και  το γραμμένο από το χέρι πάλι του Κολοκοτρώνη για το μέρος που ήταν η (δική του) Αγία Μονή, αφού αναφέρει ρητά ότι ήταν στην κοιλάδα της Μεγαλουπόλεως

Εκεί, στο χωριό Μερζέ, που μεταφέρθηκε λόγω κατολισθήσεων σε άλλη θέση και μετονομάστηκε το 1927 σε Εκκλησούλα, από την Αγία Μονή, έχουμε την πραγματική θέση του Τάματος του Γέρου του Μοριά. Εκεί, είναι ένα μέρος γεμάτο δένδρα, στο οποίο υπάρχει μέχρι σήμερα η Αγία Μονή. Σε αυτήν έχουν ενδιαφέρον δύο εντοιχισμένες επιγραφές. Η μία, στο θύρωμα της εισόδου, γράφει:

 «εόδωρος κοΛοκοτροΝις 1804».

Αργότερα από το 1835, το 1842, ο Κολοκοτρώνης αναφέρει ότι είχε στείλει χρήματα στους μοναχούς προ διετίας για τη συντήρηση της Μονής και εκείνοι εντοίχισαν τότε νέα επιγραφή, που υπάρχει ακόμη και γράφει:

ΑΝΗΓΕΡΘΗ ΟΥΤΟΣ Ο ΘΕΙΟΣ, ΚΑΙ ΠΑΝΣΕΠΤΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ Η ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ, ΠΑΡΑ ΤΟΥ ΕΚΛΑΜΠΡΟΤΑΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΕΝ ΜΗΝΗ ΙΟΥΛΙΟΥ 10 1841

Τι λένε όμως οι Κυθηραϊκές πηγές για την (δική μας!) Αγία Μόνη; Από τον Κώδικα του Επισκόπου Νικηφόρου Μόρμορη διαβάζουμε ότι η εικόνα της Παναγίας βρέθηκε από ένα βοσκό στις 23 Σεπτεμβρίου 1766 και τότε άρχισε η προσπάθεια για ανοικοδόμηση ναού, αφού προφανώς αυτός που υπήρχε είχε καταστραφεί. Οι προσπάθειες φαίνεται να συνεχίστηκαν και να ανεγείρεται μικρός ναός, αφού αναφέρεται αργότερα ως «εξωμόνιον». Περί το 1840 όμως αρχίζει νέα προσπάθεια για ανέγερση μεγαλύτερου ναού, μάλλον από «ανταγωνισμό» όπως αναφέρουν οι πηγές, για την ανέγερση τότε της Μυρτιδιώτισσας, που είχε ξεκινήσει λίγο ενωρίτερα από τον Αγαθάγγελο Καλλίγερο. 

Το 1850 πλέον ολοκληρώθηκαν οι εργασίες και, σύμφωνα με επιγραφή στο ιερό, στην οποία διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «Ήρξατο η ανακαίνισις του ιερού Ναού του επονομαζομένου Αγίας Μόνης κατά το έτος 1840 από εξωμόνιον όπου ήτον πρότερον,…….». Άρα, το 1805-1807 εκεί υπήρχε εξωμόνιον, το οποίο αποκλείεται να ήταν κατεστραμμένο, αφού είχε κτιστεί μετά το 1767, δηλαδή, ούτε έναν αιώνα ενωρίτερα από την αναφορά. Όσον και ευτελώς να είχε κατασκευασθεί σίγουρα δεν θα ήταν «μία μάνδρα χαλασμένη» το 1803. Σε όλα τα σχετικά έγγραφα και στις αφιερωματικές επιγραφές στην Αγία Μόνη δεν αναγράφεται πουθενά για «τάμα» ή «δωρεά» κτήτορος Θ. Κολοκοτρώνη, κάτι ασφαλώς που δεν θα είχαν παραλείψει όσοι βοήθησαν στην ανέγερση της Αγίας Μόνης των Κυθήρων.

Υπάρχουν και πολλά ακόμη στοιχεία, τα οποία συνηγορούν στην άποψη ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης δεν έκανε κανένα τάμα στα Κύθηρα, ούτε η Αγία Μόνη των Κυθήρων είχε την παραμικρή σχέση με την Αγία Μονή, που ήταν το τάμα του και ήταν στη Μεγαλόπολη της Αρκαδίας, δηλαδή στην ευρύτερη περιοχή του γενέθλιου τόπου του. Συμπέρασμα. Ο Θ. Κολοκοτρώνης ήρθε ασφαλώς στα Κύθηρα (και μάλιστα όχι μόνο μία φορά) αλλά δεν έκανε στο νησί μας κανένα τάμα. Τώρα, εμείς αν φτιάξαμε αργότερα ένα μνημείο (αρκετά κακόγουστο, όπως λένε) σε ανάμνηση αυτού του τάματος, κακό ασφαλώς δεν κάναμε, αφού την ελευθερία της Ελλάδος από τον Τουρκικό ζυγό την οφείλουμε σε μεγάλο βαθμό και στο Γέρο του Μοριά. Άρα σωστά υπάρχει και στο νησί μας ένα μνημείο γι’  αυτόν. Απλά κάποτε πρέπει να αποκαθίσταται η ιστορική αλήθεια σε όλα τα συμβάντα της πορείας κάθε τόπου.

Βιβλιογραφία
Ι.Π.Κασιμάτης, Από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή ζωή
Θ. Κολοκοτρώνης, Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής.
Μιχ. Πετρόχειλος. Ιστορία των Κυθήρων.
Γεώργ. Πραχαλιάς, Ομιλία σε ημερίδα για τη μονή του Κολοκοτρώνη στην Εκκλησούλα (2014)
Παν. Τσιτσίλιας. Η Ιστορία των Κυθήρων.


Ο ναός της Αγίας Μονής στη Μεγαλόπολη, όπως είναι σήμερα. Αυτό είναι το Τάμα του Γέρου του Μωριά
---------------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα "ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ" Νοεμβριος 2016

---------------------------------------------------------------------------------

ADELIN WEB TV.ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΠΕΡΟΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΝΗΣΩΝ


ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΗ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΣΚΑΛΙΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

"Όποιος λαός ξεχνά την ιστορία του χάνεται.
Η Ελληνική Επανάσταση υπήρξε ο κορυφαίος σταθμός της ιστορίας του Νεώτερου Ελληνισμού, καθώς οδήγησε στην ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Ενέπνευσε τις επόμενες γενεές των Ελλήνων και σε καιρούς δοκιμασίας τις εμψύχωσε με υπομονή και αντίσταση.Η σκέψη μας σήμερα 25η Μαρτίου, στρέφεται με ιδιαίτερη ευγνωμοσύνη και θαυμασμό, στους υπερασπιστές των ιδανικών της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας, που έπεσαν στα πεδία των μαχών .Την ημέρα αυτή που το Έθνος τιμά τους αμέτρητους ήρωες και υπερασπιστές του, ας υποκλιθούμε μπροστά στην Ελληνική Σημαία!!!"