Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ-ΟΜΙΛΙΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΟΥΛΙΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

                     ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
             FRIENDS OF MUSEUMS OF KYTHERA 
                         
                                                       
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2017 -   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΙΟΥΛΙΟΣ

Τετάρτη 5 Ιουλίου – 7:00 μμ.  Διάλεξη στην Δημοτική Βιβλιοθήκη - Κοντολιάνικα
Με την συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων των Μαθητών του Δημοτικού Σχολείου
Ποταμού Κυθήρων
Η Τυραννία της Αμάθειας: Διάλεξη του καθηγητή κυρίου  Γεωργίου Δερτιλή .

Σάββατο 22 Ιουλίου – 5:30 μμ. Καραβάς,  Αμιραλί Ερευνητικό Κέντρο, Κρυονέρι.  
Με τον καθηγητή Τimothy Gregory και την Δρ. Λίτα Τζωρτζοπούλου- Gregory, θα επισκεφθούμε το  Ερευνητικό Κέντρο Αμιραλί.   Στον χώρο αυτό στεγάζεται το γραφείο των αρχαιολογικών ερευνών του Πανεπιστημίου του Σύδνεϋ.  Μετά θα ακολουθήσουμε το νέο μονοπάτι προς το Κρυονέρι και θα καταλήξουμε στα Αstarti Hidden Retreats, όπου θα γίνει παρουσίαση των φετινών ερευνητικών εργασιών.

Τέλος Ιουλίου – Θαλάσσια εκδρομή στο Παυλοπέτρι με αρχαιολογική ξενάγηση
Η ακριβής ημερομηνία θα καθορισθεί μερικές ημέρες πριν.



ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ

Παρασκευή 4 Αυγούστου – 5:30 μμ – Ξενάγηση στο Σπήλαιο Αγίας Σοφίας Μυλοποτάμου με τον αρχαιολόγο  κ. Κωνσταντίνο Τρίμμη
Θα επισκεφθούμε το σπήλαιο της Αγίας Σοφίας Μυλοποτάμου όπου θα δούμε και ένα κομμάτι από το μη αξιοποιημένο τμήμα του σπηλαίου. Θα μιλήσουμε για τον Ιωάννη Πετρόχειλο και για το πως εξελίχθηκε στον πρώτο Έλληνα σπηλαιολόγο. Θα μάθουμε για την αρχαιολογία και την βιολογία του σπηλαίου.   Μετά σας προσκαλούμε για ένα ποτηράκι κρασί και κουβεντούλα στην όμορφη πλατεία του Μυλοπόταμου.  

Σάββατο 12 Αυγούστου  – 8:00 πμ  - Θαλάσσια Εκδρομή στα Αντικύθηρα.
Θα ξεκινήσουμε με το σκάφος του Σπύρου από το Καψάλι για τα Αντικύθηρα.  Εκεί ο  αρχαιολόγος κύριος ‘Αρης Τσαραβόπουλος θα μας ξεναγήσει στον χώρο των ανασκαφών που βρίσκονται σε εξέλιξη.  


1/2

ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ      -      FRIENDS OF MUSEUMS OF KYTHERA




ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ


Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου – 6:30 μμ  Γενική Συνέλευση στην Δημοτική Βιβλιοθήκη
Σας προσκαλούμε στην Γενική Συνέλευση της χρόνιας που θα γίνει στην Δημοτική Βιβλιοθήκη στα Κοντολιάνικα.  Όπως ορίζει το Καταστατικό του Σωματείου μας θα γίνει ο απολογισμός του ΔΣ.  Οι προτάσεις και οι ιδέες σας για την δράση των Φίλων είναι ευπρόσδεκτες.


Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου –  7:30 μμ στην Σκάνδεια, Παλαιόπολη
Παρουσίαση του βιβλίου “KYTHERA Excavations & Studies” του J.N. Coldstream & G.L. Huxley.  Η επανέκδοση του βιβλίου έγινε με την επιμέλεια το κύριου Αlex Martin, την χρηματοδότηση του Kythera World Heritage Fund και του κυρίου Nigel McGilchrist.  Προσκεκλημένος μας και τιμώμενο πρόσωπο της βραδιάς,  ο καθηγητής κύριος George Huxley



Οι  εκδηλώσεις μας βέβαια δεν σταματούν εδώ - συνεχίζουμε και τον Οκτώβριο…….




 ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ
             FRIENDS OF MUSEUMS OF KYTHERA 

SUMMER PROGRAMME 2017
JULY
Wednesday,   5th July at 7:00 p.m. at the Municipal Library of Kondolianika
In conjunction with the Parents’ Association of the Potamos Primary School Kythera
Professor George Dertilis will present a paper in the Greek language titled :
The Tyranny of Ignorance

Saturday 22nd July at 5:30 p.m.    -  KARAVAS - Walk between Amirialis and Kryoneri
with Prof. Timothy Gregory & Dr. Lita Tzortzopoulou – Gregory.   We will visit the Amirialis Research Centre (the headquarters of the archaeological projects of the University of Sydney in Kythera),  follow the newly cleared trail and end the day at Astarti Hidden Retreats for a slide presentation.  

End of July  - Archaeological boat trip to Pavlopetri.
Details will follow once date is finalized.


AUGUST

Friday 4th August – 5:30 p.m.  Guided tour of the Ayia Sofia Cave at Milopotamos with
Archaeologist Konstantinos Trimmis
We will visit the cave of Ayia Sofia at Milopotamos where we will also see an unexploited section. We will    hear about Ioannis Petrocheilos, who became Greece’s leading speleologist.  We will also find out about the archaeology and biology of the cave after which we can proceed to the square of Milopotamos for further drinking and chatting.

Saturday 12th August – 8:00 a.m.   Boat trip to Antikythera
An early start from Kapsali for Antikythera with Spyros and his glass bottom boat.  We will be met on arrival by archaeologist Aris Tsaravopoulos who will guide us through the island’s excavation site.





1/2
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ   -   FRIENDS OF MUSEUMS OF KYTHERA




SEPTEMBER


Wednesday 6th September – 6:30 p.m.  Annual General Meeting at the Municipal Library
We invite you to the Annual General Meeting of our Association which will take place at the Municipal  Library at Kondolianika.   Your ideas and proposals will be most welcome.


Thursday 14th September – 7:30 p.m.  at Skandeia, Palaiopoli
Presentation of the book “KYTHERA Excavations & Studies” by J N Coldstream & G L Huxley
The original edition of this book has long been out of print and is now a collector’s item.
The reprint was edited by Mr. Alex Martin and funded by the Kythera World Heritage Fund and Mr. Nigel McGilchrist.   We are privileged in having Professor George Huxley as our Guest of Honour.




Our events do not finish here however - we have more for you in October……




Oργάνωση Κυθήρων του ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η οργάνωση Κυθήρων του ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει απόλυτα την διαμαρτυρία και τα αιτήματα των εππαγγελματιών και κατοίκων των Κυθήρων για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργήσει η εταιρεία LANE LINES στην φετινή τουριστική περίοδο.
Τα νησιά μας βιώνουν για άλλη μιά φορά την αβεβαιότητα και την υποβάθμιση απο την εταιρεία που τροφοδοτείται με εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο απο το υστέρημα του ελληνικού λαού. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η υπάρχουσα απο το παρελθόν νομοθεσία δεν μπορεί να επιβάλλει κανόνες αξιοπιστίας και συνέπειας στις ελληνικές θάλασσες.
Ζητήσαμε απο τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ της Α΄ Πειραιά να συνεχίσουν την δραστηριότητα τους , σε συννενόηση με την τοπική μας αυτοδιοίκηση, για επαναφορά κάποιας κανονικότητας στη γραμμή και τη εφαρμογή κανόνων που θα σταματήσουν την αυθαιρεσία στην ερμηνεία των συμβάσεων και των υποχρεώσεων των εταιρειών.
Είναι άμεση και επιτακτική η ανάγκη βιώσιμης και αξιόπιστης λύσης στην περιοχή μας και σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε τόσο τοπικά όσο και κεντρικά . Θεωρούμε ότι υπάρχουν προοπτικές που θα αναδειχθούν σε σύντομο διάστημα και θα επιτρέπουν τα χρήματα που δαπανώνται απο τον προυπολογισμό να μην καταλήγουν στον πίθο των Δαναίδων.
ΚΥΘΗΡΑ 20/6/2017

Δασικοί Χάρτες: Τροπολογία Για Παράταση 45 Ημερών Στις Ενστάσεις

Την παράταση στις ενστάσεις για τους Δασικούς Χάρτες προβλέπει τροπολογία που κατατέθηκε στην Βουλή σήμερα
Ο κ. Σταθάκης κατέθεσε σήμερα στη Βουλή στο ίδιο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης, άλλη μια τροπολογία με την οποία παρατείνεται κατά 45 ημέρες η προθεσμία για τη διατύπωση αντιρρήσεων (προηγούμενη προθεσμία ήταν η 12η Ιουνίου) επί των αναρτηθέντων δασικών χαρτών. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές του ΥΠΕΝ, αυτή θα είναι οριστικά και αμετάκλητα η τελευταία παράταση.
Με δεύτερη τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη διευρύνεται το πεδίο των εταιρειών που μπορούν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ
AdTech Ad
Ο νόμος που ισχύει σήμερα, προβλέπει ότι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες πρέπει να είναι μέλη του Ευρωπαϊκού Δικτύου Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου ή να βρίσκονται σε σύμπραξη με εταιρείες που ανήκουν σε αυτό το δίκτυο. Σύμφωνα με πηγές του ΥΠΕΝ, με τη νέα ρύθμιση διευρύνεται η έννοια του μέλους, επεκτείνοντας την ιδιότητα και στις μητρικές, θυγατρικές ή θυγατρικές της ίδιας μητρικής που έχει η εταιρεία που συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
Σημειώνεται ότι η έλλειψη πιστοποίησης κατά τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ήταν η αιτία για την καθυστέρηση και τελικά τη ματαίωση του προηγούμενου διαγωνισμού για την πώληση του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ που είχε κατακυρωθεί στην αζέρικη εταιρεία SOCAR.
Το ίδιο ποσοστό θα τεθεί προς πώληση στον διαγωνισμό που αναμένεται να προκηρύξει σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θα διαθέσει το 31% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, ενώ το 35% πωλείται από τα ΕΛΠΕ και το υπόλοιπο 34% θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου. Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου πρόκειται να συνεδριάσει εκτάκτως η γενική συνέλευση των μετόχων των ΕΛΠΕ, προκειμένου να εγκριθεί η σύναψη μνημονίου συμφωνίας μεταξύ των τριών πλευρών (Δημόσιο, ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ) για τη συνέχιση της διαδικασίας.
Dikaiologitika.gr

Ενετικό κάστρο στη Χώρα Κυθήρων... 1825


Ενετικό κάστρο στη Χώρα Κυθήρων... 1825
Φωτό από βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη

ΠΗΓΗ 
Tasos Sakellariou

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤHΡΙΟ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ


 Τα παιδάκια μας κι εμείς, οι Νηπιαγωγοί τους, ευχαριστούμε θερμά το Διοικητή κ. Δημήτρη Μοιρασγεντή, για την άμεση έγκριση της επίσκεψής μας στο Νοσοκομείο μας. Την κ. Τατιάνα Τζοβάρα  για την υπέροχη ξενάγηση – ενημέρωση, τον κ. Κώστα Καψάλη για τις φανταστικές εκπλήξεις που μας ετοίμασε εκ μέρους του Συλλόγου εργαζομένων. Φυσικά τους γιατρούς μας για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσαν , για το πολύ δύσκολο λειτούργημά τους. Και βέβαια το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, για όσα έκαναν όλη τη σχολική χρονιά, αλλά και για το υπέροχο δώρο – έκπληξη, προς όλους μας, την τελευταία ημέρα.
 Ευχόμαστε ένα χαρούμενο και ξένοιαστο καλοκαίρι σε όλους ! Και ειδικά στα παιδάκια μας που έφυγαν και που το Σεπτέμβρη θα βρεθούν στο πιο μεγάλο σχολείο, πάντα να είναι υγιή, χαρούμενα και μη μας ξεχνούν !


Αννίτα Χατζή  -  Όλγα Νικοπούλου

Ξεχειλίζει η οργή στα Κύθηρα! Αποκομμένο το νησί από πλοίο – «Καταγράφονται» οι συνέπειες

Αναλαμβάνει δράση ο δήμαρχος Κυθήρων κ. Στράτος Χαρχαλάκης για την απίστευτη ταλαιπωρία που έχει υποστεί το νησί και οι κάτοικοί του από τα ανεκτέλεστα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ζητά στοιχεία από τους πολίτες ώστε να τα συγκεντρώσει για να κινηθεί αρμοδίως…
Δείτε τι γράφει:


charchalakis
Ο ίδιος, σε νέα του ανακοίνωση προσθέτει:
«Είναι σαφές ότι ένας Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα ούτε πλοία να δρομολογεί, ούτε επισκευές να πραγματοποιεί σε αυτά, αλλά ούτε και να υποκαθιστά τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους πράκτορες και το καθ΄ ύλιν αρμόδιο Υπουργείο που έχουν την απόλυτη ευθύνη σε τέτοια θέματα. Η ευθύνη του Δήμου είναι η άσκηση της μέγιστης δυνατής πίεσης (με κάθε νόμιμο μέσο) προς τους αρμόδιους ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα, κάτι που γίνεται από την πρώτη στιγμή. Είχα εκτεταμένη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, τους Βουλευτές κ. Θοδωρή Δρίτσα (πρώην Υπουργό Ναυτιλίας), κα. Γεωργία Γεννιά, κα. Ελένη Σταματάκη και κ. Κώστα Κατσαφάδο, τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Παν. Χατζηπέρο καθώς και τα εμπλεκόμενα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου. Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε από τη ΛΑΝΕ προς την πολιτική ηγεσία του ΥΝΝΠ, και η οποία μου μεταφέρθηκε από τον ίδιο τον Υφυπουργό, το πλοίο βρίσκεται ακόμα σε διαδικασία επισκευής της μηχανής (κουζινέτα), η οποία εκτελείται από εξειδικευμένα συνεργεία και επρόκειτο την Τρίτη να κάνει δοκιμαστικό πλου προκειμένου να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του.
Ωστόσο, αποφασίστηκε να αντικατασταθεί ακόμα ένα εξάρτημα στη μηχανή και η δέσμευση της ΛΑΝΕ είναι ότι θα επανέλθει στα δρομολόγια μέχρι την Παρασκευή.Διαβίβασα στον Υφυπουργό και τους Βουλευτές την μεγάλη απογοήτευση των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και των κατοίκων, καθώς το πλοίο όφειλε να επιστρέψει από την ετήσια ακινησία του πλήρως επισκευασμένο και λόγω των συνεχών (μετά την ακινησία) βλαβών, οι ακυρώσεις εκδρομέων από την Κρήτη, το Γύθειο και τον Πειραιά είναι αρκετές, γεγονός που επιβαρύνει αρνητικά τα τοπικά εισοδήματα.Από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να εκτελεστούν τα δρομολόγια με άλλο πλοίο για όσο χρονικό διάστημα επισκευάζεται το ΚΟΡΝΑΡΟΣ, ωστόσο λάβαμε την απάντηση ότι δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο πλοίο τουλάχιστον για την παρούσα περίοδο.
Σύμφωνα με το άρθρο VI παρ.1 της σύμβασης της ΛΑΝΕ με το Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των γραμμών μας, η αντικατάσταση του ΚΟΡΝΑΡΟΣ με άλλο πλοίο αναλόγων προσόντων δεν είναι υποχρεωτική αλλά δυνητική.Αναμένω την ενημέρωση από το ΥΝΝΠ για να καθορίσουμε περαιτέρω ενέργειες, ενώ ζήτησα από τον Υφυπουργό κ. Σαντορινιό να επισκεφθεί το νησί μας μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να συζητήσουμε για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μετά το 2017, καθώς λόγω των συνδυασμένων μεταφορών και των διευρωπαϊκών δικτύων που προωθεί η Ε.Ε. θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις και αλλαγές, στις οποίες οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψιν».
http://koinoniki.gr

ΔΙΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ 24-25 ΙΟΥΝΙΟΥ

   
                              
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                            
                              



Ο Αναπτυξιακός Σύλλογος επαγγελματιών Διακοφτίου συνεχίζει για 6η χρονιά τις δράσεις του για την  προστασία του περιβάλλοντος και την ποιοτική αναβάθμιση της πύλης  του νησιού μας.

Έτσι για εφέτος έχουν προγραμματιστεί οι πρώτες δράσεις ως ακολούθως:

24/6/2017  ΣΑΒΒΑΤΟ  Ανάδειξη,καθαρισμός και συντήρηση των  μονοπατιών του οικισμού! Συμπληρωματικές εργασίες στο νέο μονοπάτι του Διακοφτίου περιμετρικά του νησιού των Λογοτεχνών. (Λιμάνι).
Σημείο συνάντησης στη ταβέρνα <<ΜΑΝΩΛΗΣ>> στίς 9.00 πμ.
Υπεύθυνος Αλέκος Καστρίσιος. τηλ.6976438265.

25/6/2017 ΚΥΡΙΑΚΗ Καθαρισμός παραλίας .
Σημείο συνάντησης στο καφέ <<ΜΗΝΑΣ>> στις 9 π.μ στο μικρό Μόλο.
Υπεύθυνος Νώντας Σταμάτης.τηλ.6977005024.
Και τις δύο (2) ημέρες θα ακολουθήσει δωρεάν γεύμα προσφορά στους συμμετέχοντες από τους επιχειρηματίες του Εστιατορίου ΜΑΝΩΛΗΣ.
Περιμένουμε την συμμετοχή  όλων των φίλων του Διακοφτίου και του Περιβάλλοντος .



Ανακοίνωση Τριφυλλείου Ιδρύματος


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Εξοικονόμηση Ενέργειας στο Δίκτυο Δημοτικού Φωτισμού

Η εξοικονόμηση ενέργειας στον Δημοτικό Φωτισμό πρέπει να περιλαμβάνεται στις στρατηγικές ενέργειες για κάθε Δήμο καθώς η εγκατάσταση ενεργειακά αποδοτικότερου εξοπλισμού στον οδοφωτισμό μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην εξοικονόμηση πόρων, στη μείωση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και, ταυτόχρονα, στη βελτίωση της ποιότητας φωτισμού. Έχει, συνεπώς, οικονομικά, περιβαλλοντικά και ποιοτικά οφέλη για τον Δήμο και τους κατοίκους του.



Ο Δήμος Κυθήρων, έχοντας κατανοήσει τα οφέλη που προκύπτουν από την Ενεργειακή Εξοικονόμηση (όχι μόνο στον Δημοτικό Φωτισμό αλλά σε όλους τους τομείς), προχωρεί για πρώτη φορά με σαφή και συγκεκριμένο προγραμματισμό στην χάραξη ολοκληρωμένου ενεργειακού σχεδιασμού που μπορεί να αποφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη από τη μείωση του λειτουργικού κόστους του Δήμου μέσω της εξοικονόμησης ενέργειας. Για τον σκοπό αυτό, τον Οκτώβριο 2015, ο Δήμος Κυθήρων αποφάσισε την συμμετοχή του στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία «Σύμφωνο των Δημάρχων» (www.eumayors.eu), η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της αναγνώρισης του ιδιαίτερα σημαντικού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επίτευξη του στόχου που ανέλαβε το 2008 η Ευρωπαϊκή Ένωση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά τουλάχιστον 20% έως το 2020 (και 40% έως το 2030), ως αποτέλεσμα της αύξησης της ενεργειακής απόδοσης κατά 20% και του προσδιορισμού του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό μίγμα σε 20%.

Η συμμετοχή του Δήμου Κυθήρων στο «Σύμφωνο των Δημάρχων» του δίνει το δικαίωμα πρόσβασης σε συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, καθώς η Ε.Ε. προσαρμόζει ή δημιουργεί συγκεκριμένους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς για να βοηθήσει τους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις τους, εφόσον επιδεικνύουν σχετική ωριμότητα μελετών. Ο Δήμος Κυθήρων για να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τα εργαλεία αυτά, συνέταξε Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια (ΣΔΑΕ), στο οποίο περιγράφονται τα μέτρα που προτείνονται σε διάφορους άξονες τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, και το έχει υποβάλλει προς έγκριση στο «Σύμφωνο των Δημάρχων». Το Σχέδιο Δράσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΣΔΑΕ) είναι το βασικό έγγραφο που παρουσιάζει τον τρόπο με τον οποίον ο Δήμος θα εκπληρώσει την δέσμευσή του -ηθική και όχι νομική- για

  • Εξοικονόμηση ενέργειας κατά τουλάχιστον 20%
  • Συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20%.
  • Μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) τουλάχιστον κατά 20%
έως το 2020 με έτος αναφοράς το 1990, ή άλλο πλησιέστερο έτος. Για τον Δήμο Κυθήρων το έτος αναφοράς είναι το 2011, για το οποίο υπάρχουν ακριβή δεδομένα απογραφής των εκπομπών CO2.
Στο ΣΔΑΕ περιγράφεται η υφιστάμενη ενεργειακή κατάσταση του Δήμου Κυθήρων και οι εκπομπές CO2 που προκύπτουν από τις δράσεις του Δήμου και των πολιτών. Με βάση τα αποτελέσματα της Απογραφής Εκπομπών Αερίων στο έτος αναφοράς, προσδιορίζονται οι βέλτιστοι τομείς δράσης και προτείνονται συγκεκριμένα μέτρα μείωσης των εκπομπών CO2.

Το ΣΔΑΕ περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων και παρεμβάσεων που αποσκοπούν:

  • στην ενεργειακή αναβάθμιση των δημοτικών και δημόσιων κτηρίων
  • στην ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων του τριτογενή τομέα και τις κατοικίες
  • στην εξοικονόμηση και ορθολογική διαχείριση στο δημοτικό φωτισμό
  • στην αξιοποίηση των τεχνολογιών ΑΠΕ
  • στην υιοθέτηση διαδικασιών «Πράσινων Δημοσίων Συμβάσεων»
  • στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα θέματα εξοικονόμησης ενέργειας
Συνοπτικά οι δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση των δημοτικών και δημόσιων κτηρίων περιλαμβάνουν:
  • εξωτερική θερμομόνωση του κελύφους του κτηρίου
  • αντικατάσταση των κουφωμάτων
  • εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης κτηρίων (BMS)
  • αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων
  • αντικατάσταση παλαιών συστημάτων θέρμανσης και ψύξης
Ο Δήμος αναγνωρίζει ότι οι δράσεις για τη μείωση της κατανάλωσης στα δημοτικά κτίρια και εγκαταστάσεις δεν θα αποφέρει σημαντικές μειώσεις στις συνολικές εκπομπές CO2 εντός του Δήμου. Δεδομένου, όμως, ότι είναι ο πλησιέστερος φορέας διοίκησης των πολιτών, οφείλει να αποτελεί πρότυπο για τους πολίτες κάνοντας ορθολογική χρήση ενέργειας και υιοθετώντας αειφόρα πρότυπα κατανάλωσης, τα οποία παρουσιάζουν πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες των υποδομών και λειτουργιών αλλά και για τον ίδιο το Δήμο μέσω των μειωμένων λογαριασμών ενέργειας.

Σημαντικό ποσοστό της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στον Δήμο αφορά στο φωτισμό Δημοσίων και ανοιχτών χώρων. Συγκεκριμένα, στο ΣΔΑΕ με έτος αναφοράς 2011 υπολογίστηκε ότι ο Δήμος Κυθήρων καταναλώνει ετησίως 852.000kWh, εκ των οποίων τις 356.000kWh (δηλαδή το 41,78%) για τον δημοτικό φωτισμό. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι στα δημοτικά αντλιοστάσια η ετήσια κατανάλωση είναι 389.000kWh (45,65%) και θα πρέπει να είναι ο επόμενος στόχος εξοικονόμησης (Έχει ήδη υποβληθεί πρόταση χρηματοδότησης εξοπλισμού τηλε-ελέγχου και τηλεχειρισμού, προϋπολογισμού 1.981.396€, που αναμένεται να συμβάλει στην μείωση κατανάλωσης ενέργειας).

Συνεπώς η δράση για την εξοικονόμηση ενέργειας στον δημόσιο φωτισμό πρέπει να αποτελέσει ένα μείζον θέμα για τον Δήμο μας τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και κυρίως για οικονομικούς λόγους. Για τον λόγο αυτό αποτελεί επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουμε στον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων συστημάτων φωτισμού σε ανοιχτούς δημοσίους χώρους (π.χ. πεζόδρομους, πλατείες) και στον οδοφωτισμό, αφού κάτι τέτοιο αποτελεί άμεση, εύκολη και δραστική λύση για εξοικονόμηση ενέργειας. Ήδη στις αρχές Απριλίου αντικαταστάθηκαν όλα τα φωτιστικά σώματα στο λιμένα Διακοφτίου (συνολικά 20) με σύγχρονα συστήματα φωτισμού τύπου led, που κυριολεκτικά άλλαξαν τον φωτισμό του κύριου λιμανιού του νησιού μας.

Κύρια δράση αποτελεί η χρήση λαμπτήρων και φωτιστικών σωμάτων led στον οδοφωτισμό και στον φωτισμό πλατειών. Οι λαμπτήρες/φωτιστικά led:

  • Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
  • Έχουν χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας λόγω της μικρότερης εγκατεστημένης ισχύος
  • Έχουν μηδενικό κόστος λειτουργίας
Οι δράσεις αυτές μπορεί να επιφέρουν μείωση έως 35% στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για Δημοτικό Φωτισμό του Δήμου Κυθήρων, δηλαδή 124.50kWh λιγότερες σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει σημαντική μείωση των λογαριασμών ρεύματος του Δήμου και, συνεπώς, περισσότερα διαθέσιμα χρήματα για πραγματοποίηση άλλων χρήσιμων και απαραίτητων έργων.
Ο Δήμος θα προχωρήσει άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες για την αναλυτική καταγραφή του δημοτικού φωτισμού και των πλατειών με ταυτόχρονες μελέτες φωτισμού τμημάτων ή όλου του δικτύου, όπου θα ελέγχεται και η ποιότητα του φωτισμού σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ώστε να τεκμηριωθεί και να υπολογιστεί:

  • η εξοικονόμηση πόρων
  • η μείωση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης
  • η βελτίωση της ποιότητας φωτισμού
που θα προκύψουν από την αντικατάσταση του υπάρχοντος εξοπλισμού φωτισμού με σύγχρονης τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Θα εξεταστούν, επίσης, εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης της υλοποίησης της επένδυσης. Στόχος του Δήμου είναι εντός του 2017 να έχει πλήρη Φάκελο Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας αντικατάστασης φωτισμού, ώστε να υποβάλλει το έργο προς χρηματοδότηση.












---------------------------------------------------------------------
Πηγή: kainourgiamera.gr- Δημήτρης Ι. Μπογιατζής
--------------------------------------------------------------------- 

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗΣ Ενημερωτικό Αντικατάστασης τριβέος βάσεως μηχανής Diesel

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει ένα όργιο φημών και συγχρόνως ανακριβειών από πολλούς "ξερόλες" των καφενείων αλλά και από συμπολίτες (-τισες) οι οποίοι δεν έχουν ιδέα του τι ακριβώς συμβαίνει αλλά και τι σημαίνει η βλάβη που υπάρχει σε μία από τις τρείς κινητήριες μηχανές του πλοίου της γραμμής από Πειραιά.


Ακούγονται εξωφρενικές ιδέες και προτάσεις και αντί να υπάρξει αναζήτηση για το τι ακριβώς σημαίνει "Βλάβη τριβέος (κουζινέτου) βάσεως της μηχανής", εκτοξεύονται απειλές προς πάσα κατεύθυνση και ζητείται αγόγγυστα διακοπή της γραμμής του Πειραιά και αναζήτηση χίμαιρων και φανταστικών σεναρίων.

Κάθε δίχρονη μηχανή εσωτερικής καύσεως (βενζινομηχανή η πετρελαιομηχανή), μεγάλη (πλοίου) η μικρή (αυτοκινήτου), οφείλει την κίνηση της στην περιστροφή του στροφαλοφόρου άξονα που περιστρέφεται από την παλινδρομική κίνηση των διωστήρων (μπιέλες) οι οποίοι προσαρμόζονται στα έμβολα που κινούνται μέσα στους κυλίνδρους των μηχανών.

Ο στροφαλοφόρος εδράζεται στην βάση της μηχανής επάνω σε σταθερούς τριβείς (κουζινέτα) που ονομάζονται έδρανα βάσεως.

Χαρακτηριστικό στροφαλοφόρο εδραζόμενο βλέπετε στην πάρακάτω φωτογραφία καθώς και ένα τυπικό μέταλλο εδράνου βάσεως.



 
Οι λόγοι ζημιάς ενός μετάλλου εδράνου βάσεως είναι αρκετοί με κυριότερο της ελλιπούς λίπανσης του.

Εν πάσει περιπτώσει για οποιονδήποτε λόγο και να συνέβη, υπήρξε ζημιά σε κουζινέτο βάσεως στην μία από τις τρείς των κυρίων μηχανών.

Από την στιγμή που θα υπάρξει παρόμοια βλάβη, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση της συγκεκριμμένης μηχανής διότι τότε υπάρχει περίπτωση το σημείο του άξονα (κομβίο) που περιστρέφεται μέσα στον τριβέα να αρπάξει και να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά ολόκληρος ο στροφαλοφόρος.

Για την αποκατάσταση της ζημιάς απαιτείται ορισμένος χρόνος ο οποίος χρειάζεται για την αντικατάσταση του μετάλλου του τριβέος βάσεως.

Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε το είδος της εργασίας η οποία είναι αρκετά δύσκολη επίπονη και χρονοβόρα (βέβαια αφορά μεγαλύτερη μηχανή αλλά η διαδικασία είναι σχεδόν παρόμοια σε όλες τις μηχανές.)



-------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-------------------------------

ΛΑΚΩΝΙΑ Συνελήφθη ένα (1) άτομο για παράβαση του Τελωνιακού Κώδικα και των νομοθεσιών για τα ναρκωτικά και τα όπλα Στη Μανη

Συνελήφθη ένα (1) άτομο για παράβαση του Τελωνιακού Κώδικα και των νομοθεσιών για τα ναρκωτικά και τα όπλα
Συνελήφθη, χθες (19.6.2017) το απόγευμα, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ανατολικής Μάνης Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, σε συνεργασία με αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) Λακωνίας, 44χρονος ημεδαπός, γιατί σε έρευνα που έγινε στην οικία του και σε όχημα ιδιοκτησίας του, βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν ένα (1) κυνηγητικό όπλο, -18- πακέτα λαθραίων τσιγάρων, μικροποσότητα κάνναβης και ποσότητα κάνναβης αναμιγμένη με καπνό, συνολικού βάρους -19,28- γραμμαρίων.
ΠΗΓΗ http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ-Αναμένω την αυριανή ενημέρωση από το ΥΝΝΠ για να καθορίσουμε περαιτέρω ενέργειες...


Από την πρώτη στιγμή που άρχισαν οι ματαιώσεις δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ (αμέσως μετά τη νόμιμη ετήσια ακινησία του) βρίσκομαι σε συνεχή επαφή τόσο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και με τους Βουλευτές της Περιφέρειάς μας και με κάθε άλλο αρμόδιο, αλλά και με τη διοίκηση της ΛΑΝΕ. Είναι σαφές ότι ένας Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα ούτε πλοία να δρομολογεί, ούτε επισκευές να πραγματοποιεί σε αυτά, αλλά ούτε και να υποκαθιστά τις ναυτιλιακές εταιρείες, τους πράκτορες και το καθ΄ ύλιν αρμόδιο Υπουργείο που έχουν την απόλυτη ευθύνη σε τέτοια θέματα. Η ευθύνη του Δήμου είναι η άσκηση της μέγιστης δυνατής πίεσης (με κάθε νόμιμο μέσο) προς τους αρμόδιους ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα, κάτι που γίνεται από την πρώτη στιγμή.

Σήμερα είχα εκτεταμένη τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, τους Βουλευτές κ. Θοδωρή Δρίτσα (πρώην Υπουργό Ναυτιλίας), κα. Γεωργία Γεννιά, κα. Ελένη Σταματάκη και κ. Κώστα Κατσαφάδο, τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Παν. Χατζηπέρο καθώς και τα εμπλεκόμενα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου. Σύμφωνα με την ενημέρωση που υπήρξε από τη ΛΑΝΕ προς την πολιτική ηγεσία του ΥΝΝΠ, και η οποία μου μεταφέρθηκε προ ολίγου από τον ίδιο τον Υφυπουργό, το πλοίο βρίσκεται ακόμα σε διαδικασία επισκευής της μηχανής (κουζινέτα), η οποία εκτελείται από εξειδικευμένα συνεργεία και επρόκειτο σήμερα να κάνει δοκιμαστικό πλου προκειμένου να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του. Ωστόσο αποφασίστηκε να αντικατασταθεί ακόμα ένα εξάρτημα στη μηχανή και η δέσμευση της ΛΑΝΕ είναι ότι θα επανέλθει στα δρομολόγια μέχρι την Παρασκευή.
Διαβίβασα στον Υφυπουργό και τους Βουλευτές την μεγάλη απογοήτευση των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού αλλά και των κατοίκων, καθώς το πλοίο όφειλε να επιστρέψει από την ετήσια ακινησία του πλήρως επισκευασμένο και λόγω των συνεχών (μετά την ακινησία) βλαβών, οι ακυρώσεις εκδρομέων από την Κρήτη, το Γύθειο και τον Πειραιά είναι αρκετές, γεγονός που επιβαρύνει αρνητικά τα τοπικά εισοδήματα.
Από την πρώτη στιγμή ζητήσαμε να εκτελεστούν τα δρομολόγια με άλλο πλοίο για όσο χρονικό διάστημα επισκευάζεται το ΚΟΡΝΑΡΟΣ, ωστόσο λάβαμε την απάντηση ότι δεν υπάρχει άλλο διαθέσιμο πλοίο τουλάχιστον για την παρούσα περίοδο. Σύμφωνα με το άρθρο VI παρ.1 της σύμβασης της ΛΑΝΕ με το Ελληνικό Δημόσιο για την εξυπηρέτηση των γραμμών μας, η αντικατάσταση του ΚΟΡΝΑΡΟΣ με άλλο πλοίο αναλόγων προσόντων δεν είναι υποχρεωτική αλλά δυνητική.
Αναμένω την αυριανή ενημέρωση από το ΥΝΝΠ για να καθορίσουμε περαιτέρω ενέργειες, ενώ ζήτησα από τον Υφυπουργό κ. Σαντορινιό να επισκεφθεί το νησί μας μέσα στο καλοκαίρι προκειμένου να συζητήσουμε για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις μετά το 2017, καθώς λόγω των συνδυασμένων μεταφορών και των διευρωπαϊκών δικτύων που προωθεί η Ε.Ε. θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις και αλλαγές, στις οποίες οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψιν.
Stratos Charchalakis