Κυριακή 2 Ιουλίου 2017

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2017







































ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΥΔΡΕΥΣΗ


Τα όποια προβλήματα παρατηρούνται στην ύδρευση (μεμονωμένα και ελάχιστα) οφείλονται α) σε βλάβες υλικού που αποκαθίστανται άμεσα, β) στην αύξηση των επισκεπτών στο νησί και γ) στο ότι ελάχιστοι δημότες μας εφαρμόζουν τον κανονισμό ύδρευσης που ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΡΗΤΑ την χρήση του νερού της ύδρευσης για άρδευση, ποτίσματα και πλυσίματα... τα είπαμε, τα ξανάπαμε, τα γράψαμε, τα βάλαμε στο ραδιόφωνο... αλλά τίποτα... και έχουμε την απαίτηση να ποτίζουμε και να χύνουμε τα νερά στους δρόμους και να μην μένουμε από νερό.. και τα δύο δεν γίνονται...
Stratos Charchalakis

ΠΡΟΣΟΧΗ ! ΒΑΘΜΟΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ (4 )ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ


Το Μήνυμα της Κυριακής 2-7-17 και Γραπτό Θείο Κήρυγμα

Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα)
από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
Κυριακή Δ΄ Ματθαίου
02.07.2017



ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ

Στό σημερινό Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα ἀκούσαμε γιά τήν συνάντηση τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστό μέ τόν ἑκατόνταρχο. Ὁ τίτλος του ἑκατόνταρχος σημαίνει τόν ἀξιωματικό τοῦ Ρωμαϊκοῦ στρατοῦ, πού ἔχει στίς διαταγές του ἑκατό στρατιώτες. 

 

Πρόκειται, λοιπόν, γιά ἕναν εἰδωλολάτρη Ρωμαῖο ἀξιωματικό, πού θέλησε νά συναντήσει τόν Χριστό ὁμολογώντας ταπεινά τήν πνευματική του ἀνεπάρκεια καί τήν ἠθική ἀναξιότητά του καί νά Τόν παρακαλέση γιά τή θεραπεία τοῦ παράλυτου δούλου του.

Διακρίνουμε στόν ἑκατόνταρχο μιά ἰσχυρή πίστη, τήν ὁποία ἐκδηλώνει πρός τόν Χριστό, ἀλλά καί μιά ἐντυπωσιακή καί ἀληθινή ταπείνωση, μέ τήν ὁποία ἀναγνώρισε τήν ἀπόστασή του ἀπό τόν Χριστό. Εἶναι ἔνδειξη ὅτι ζωντανή πίστη εἶναι δυνατό νά βρεθεῖ καί σ΄ἕναν ἀλλοεθνή καί ἀλλόθρησκο ἄνθρωπο. Ἡ ἐξωτερική εἰκόνα συνήθως μᾶς παραπλανᾶ. Πρέπει νά ἀναζητήσει κανείς στό βάθος τῆς ἀνθρώπινης συνείδησης τό κριτήριο πνευματικῆς ποιότητας κάποιου. Ὁ Χριστός εἰσέρχεται στήν ψυχή τοῦ ἑκατόνταρχου καί ἐκεῖ ἀποκαλύπτει μιά θαυμαστή πίστη, τήν ὁποία προβάλλει :«...οὐδέ ἐν τῷ Ἰσραήλ τοσαύτην πίστην εὗρον», καί πραγματοποιεῖ ἐξαιτίας της τό θαῦμα πού τοῦ ζήτησε. 

Μέ τό θαῦμα αὐτό καταρρίπτεται τό ψεῦδος τῆς θρησκευτικῆς ὑποκρισίας καί προβάλλεται πρός ὅλους ὡς τύπος πιστοῦ ὁ σεμνός καί ταπεινός, πού δέν κομπάζει καί δέν καυχιέται γιά τήν πίστη του καί τίς ἀρετές του. Τή σωτηρία τή δική του καί τῶν συνανθρώπων του τήν ἐξαρτᾶ μόνο ἀπό τήν ἀπέραντη ἀγάπη καί συγκατάβαση τοῦ Θεοῦ πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους, καί ἰδιαίτερα πρός τούς ἁμαρτωλούς.

Τό πιό ἐπικίνδυνο καί χειρότερο πράγμα στήν πνευματική πορεία ἑνός ἀνθρώπου εἶναι ἡ θρησκευτική αὐτάρκεια καί αὐταρέσκεια. Ὅλοι οἱ ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μιλοῦν γιά τό ἐπικίνδυνο αὐτό πάθος πού μπορεῖ εὔκολα νά ὁδηγήσει ὁποιονδήποτε στό κενό. Καί τονίζουν ὅτι ἡ οὐσιαστική πνευματική ζωή στηρίζεται στήν ἐγρήγορση καί τήν διαρκή ταπείνωση. Νά γιατί οἱ «ἁμαρτωλοί», πού συναισθάνονται διαρκῶς τήν ἁμαρτωλότητά τους καί τήν πνευματική τους γύμνια, ἐκζητοῦν πάντα ἀπό τά βάθη τῆς καρδιᾶς τους τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ˙ «Κύριε, οὐκ εἰμί ἱκανός ἵνα μου ὑπό τήν στέγην εἰσέλθης». Ἀντίθετα εὐσεβεῖς καί ἐνάρετοι μπορεῖ νά χαθοῦν ἄν ἔχουν στηρίξει τή σωτηρία τους στόν ἑαυτό τους, στίς δικές τους ἐπιτυχίες καί στά δικά τους καλά ἔργα.

† π. Φρ. Δ.
-------------------------------------
Πηγή: .imkythiron.gr
-------------------------------------

ΛΑΚΩΝΙΑ.Αναζωπύρωση της φωτιάς στην Μάνη: Πληροφορίες για καμμένα σπίτια (φωτό)

Η φωτιά που είχε ξεσπάσει στον Πύρριχο της Ανατολικής Μάνης το πρωί, αναζωπυρώθηκε μετά το μεσημέρι -πιθανότατα λόγω κακής πυρόσβεσης- και συνέχισε προς το χωριό Λουκάδικα το οποίο εκκενώθηκε και αυτή τη στιγμή είναι περικυκλωμένο από τις φλόγες. 
 
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί να κάηκαν και σπίτια. Αυτή τη στιγμή η αστυνομία εκκενώνει και το Φλομοχώρι, καθώς οι φλόγες έφτασαν ως εκεί. Το χωριό είναι πάνω από τον Κότρωνα. Η φωτιά προκλήθηκε μάλλον από βραχυκύκλωμα της ΔΕΗ.
ΠΗΓΗ  http://www.pronews.gr/

ΦΩΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΕΡΑΚΑΡΙΟΥ


Φωτιά εκδηλώθικε το απόγευμα του Σαββάτου 1η Ιουλίου κοντά στην εκκλησία του Αγίου Ιωάννη στο Γερακάρι,σε χορτολιβαδική έκταση.
Άμεση ήταν η επέμβαση πυροσβεστικού οχήματος με 2 πυροσβέστες που εκτελούσαν περιπολία στον βόρειο τομέα του Νησιού στην ευρύτερη περιοχή του Γερακαρίου, και πολύ κοντά στο σημείο που εκδηλώθηκε η φωτιά, με αποτέλεσμα την γρήγορη οριοθέτηση της πριν ακόμα πάρει διαστάσεις και απειλήσει τις γύρο δασώδεις περιοχές.
Στη συνέχεια στο σημείο έφτασαν άλλα 2 πυροσβεστικά οχήματα του τοπικού κλιμακίου με 4 πυροσβέστες και με επικεφαλής τον Πυρονόμο κ.Καραμουσαλή Χρήστο, καθώς και ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Καραβά κ.Τσάκος..
Η φωτιά έκαψε περίπου ένα στρέμα χορτολιβαδικής έκτασης.
Στην περιοχή επικρατούσαν συνθήκες καύσωνα 'οπως και σε ολόκληρο το Νησί.

ADELIN 107,3 FM  .


Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

1η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ


Σε εξέλιξη μεγάλη πυρκαγιά κοντά σε οικισμό στη Λακωνία


Σε εξέλιξη βρίσκεται μεγάλη πυρκαγιά η οποία έχει ξεσπάσει από το απόγευμα του Σαββάτου στη Λακωνία και συγκεκριμένα μεταξύ των χωριών Πυρρίχος και Λουκάδικα.

Η φωτιά καίει χαμηλή βλάστηση ενώ στη μάχη για την κατάσβεσή της επιχειρούν 60 πυροσβέστες με 21 οχήματα και 26 άτομα πεζοπόρο τμήμα.


Λόγω του σκότους δεν είναι δυνατό να επιχειρήσουν εναέρια μέσα.Στην περιοχή πνέουν μέτριας έντασης άνεμοι.


http://www.zougla.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ (Ε.Σ.Υ.) ΒΛΑΧΙΩΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ


ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 09 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017 ΚΑΙ ΩΡΑ 20.30 Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ( Ε.Σ.Υ ) ΒΛΑΧΙΩΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ  ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ Ε.Σ.Υ. ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ  ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΛΑΧΙΩΤΗ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΟΥΣ  ΓΙΑΝΝΗ ΔΑΡΑ, ΓΙΑΝΝΗ, ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΡΒΑΝΙΤΗ,ΜΕ ΘΕΜΑ 
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΞΕΧΡΕΩΜΑ ΣΕ ΕΦΟΡΙΑ-ΤΑΜΕΙΑ-ΤΡΑΠΕΖΕΣ.
ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΕΛΘΟΥΝ ΣΤΟ ΒΛΑΧΙΩΤΗ.
ΤΗΛ 69722010973

ΛΑΚΩΝΙΑ.Πυρκαγιά στη Χιμάρα


Πύρινο μέτωπο στη Χιμάρα
Το πύρινο μέτωπο βρίσκεται στη Χιμάρα χωρίς όμως να απειλεί κατοικημένες περιοχές.
Στο σημείο έχουν σπεύσει και επιχειρούν 8 οχήματα της Πυροσβεστικής με 18 άντρες, ένα πεζοπόρο τμήμα, ενώ ρίψεις νερού από αέρος πραγματοποιούν δύο αεροσκάφη PZL.

ΠΗΓΗ http://www.githio-click.gr

BATIKA.Συνελήφθη Ιρακινός για ναρκωτικά στη Νεάπολη

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
Συνελήφθη, χθες 30.6.2017 το απόγευμα, στη Νεάπολη Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Βοιών, 43χρονος αλλοδαπός, υπήκοος Ιράκ, γιατί σε βάρος του εκκρεμούσαν δύο αποφάσεις του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών, για ναρκωτικά.

ΠΗΓΗ http://www.notospress.gr

Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

Ανακοίνωση ετοιμότητας της Π.Υ. Γυθείου λόγω των καιρικών συνθηκών

Στα πλαίσια της ενημέρωσης των πολιτών, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου  εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:

Με βάση την πρόβλεψη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, για το 48ωρο που ακολουθεί, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε δραστηριότητά μας στην ύπαιθρο ώστε να μην υπάρξει πιθανότητα εκδήλωσης πυρκαγιάς από αμέλεια.   



Η πολύ υψηλή θερμοκρασία και οι άνεμοι που θα πνέουν στην περιοχή, δημιουργούν συνθήκες αυξημένης επικινδυνότητας.
Σύμφωνα με τα σχέδια αντιμετώπισης τέτοιων συνθηκών, κάθε Τοπική Κοινότητα θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση για άμεση κινητοποίηση σε περίπτωση έναρξης πυρκαγιάς.  

Απαγορεύεται η χρήση κάθε μορφής πυρός στην ύπαιθρο και κάθε θερμή εργασία που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά.




Σε περίπτωση που διαπιστώσετε έναρξη πυρκαγιάς 
ενημερώστε αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου
στα τηλέφωνα 199 ή 2736 0 33199 
προκειμένου να αντιμετωπιστεί 
η εξάπλωσή της στον συντομότερο χρόνο.

                                   Ο Διοικητής 
                 Χριστόδουλος Δ. Παπαμιχαήλ
                                  Αντιπύραρχος

http://www.draseispoliton.gr

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 1Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΔΡΑΣΗΣ 4.2.2 (μεταποίηση)


ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΠΟΤΑΜΟΣ ΚΥΘΗΡΑ ΤΚ. 80200
ΤΗΛ. 27360 33476
FAX. 2736033404
FOR AGRICULTURAL CO-OPERATIVE OF POTAMOS KYTHIRON
POTAMOS KYTHIRA 80200

THL.27360 33476
FAX 2736033404

ΛΑΚΩΝΙΑ-Θερινό σχολείο αγροτικής επιχειρηματικότητας στο Γεράκι

Τη Δευτέρα 3 Ιουλίου θα ξεκινήσει στο Γεράκι του δήμου Ευρώτα το θερινό σχολείο αγροτικής επιχειρηματικότητας.
Θα συναντηθούν δέκα μαθητές από γυμνάσιο της Ρουμανίας, δέκα του γυμνασίου Γερακίου, μαζί με τέσσερις εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων σχολείων, και θα παρακολουθήσουν το σχολείο, που θα υλοποιηθεί από εκπαιδευτές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του ΚΕΑΝ (Κύτταρο Εναλλακτικών Αναζητήσεων Νέων) και του ερευνητικού φορέα IZES, με διαλέξεις ερευνητών και επιχειρηματιών της τοπικής κοινωνίας και παράλληλες εκπαιδευτικές εκδρομές στο δήμο Ευρώτα.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές θα αποκτήσουν γνώσεις στον τομέα της περιβαλλοντικής διαχείρισης, της βιώσιμης ανάπτυξης και θα αποκτήσουν νέες δεξιότητες στον τομέα του περιβάλλοντος και της γεωργίας. Μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης το εκπαιδευτικό υλικό που πρόκειται να παραχθεί θα είναι διαθέσιμο στο ευρύτερο κοινό.
Παράλληλα με τα θερινά μαθήματα, την Τετάρτη 5/7 ο δήμος Ευρώτα θα διοργανώσει τη 2η ημερίδα του έργου με συμμετοχή τοπικών φορέων, μαθητών και γονέων, μη κυβερνητικών οργανισμών, τοπικών αγροτών κ.ά. Ο κύριος σκοπός της είναι να μοιραστούν οι μαθητές τη νέα γνώση που θα αποκτήσουν μέσω των ανοικτών μαθημάτων με την τοπική κοινότητα, καθώς επίσης και να παρουσιαστούν νέες, πρωτοποριακές και εφαρμοσμένες πρακτικές στον αγροτικό τομέα από σχετικούς φορείς.
Ο δήμος Ευρώτα συμμετέχει ως εταίρος στο εν λόγω έργο, το οποίο συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, μέσω του Ελληνικού Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών.
Ο σκοπός του “Geo-Ergon Paideia” είναι να προσελκύσει τους νέους ανθρώπους της υπαίθρου να ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα και να μην εγκαταλείψουν την αγροτική κληρονομιά τους. Θα τους παρέχει κίνητρα, εμπειρία, βιωματική μάθηση και εκπαίδευση, ώστε να αναπτύξουν ικανότητες και δεξιότητες που μελλοντικά θα τους βοηθήσουν να γίνουν αγρότες επιχειρηματίες με οικολογική ταυτότητα, διασφαλίζοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου τους. Οι δράσεις του έργου επικεντρώνονται στους μαθητές των σχολείων, πριν αυτοί φθάσουν να επιλέξουν το μελλοντικό τους επάγγελμα, αλλά και στους καθηγητές και τους γονείς τους, με τη συνεργασία των τοπικών φορέων και κοινοτήτων και τη συνδρομή του επιχειρηματικού κόσμου (στον αγροδιατροφικό, τουριστικό, περιβαλλοντικό και πολιτιστικό τομέα).

ΒΑΤΙΚΑ :: ΑΝΑΧΩΡΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ 25 ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΑΠΟ ΝΕΑΠΟΛΗ ΓΙΑ ΔΟΜΕΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ

Το μεσημέρι της Παρασκευής 30 Ιουνίου 2017 αναχωρούν 25 ενήλικες από τους 50 για δομές φιλοξενίας αφού ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες καταγραφής. Παραμένουν οι οικογένειες με τα παιδιά και σύντομα και αυτές θα αναχωρήσουν για κατάλληλες δομές φιλοξενίας ειδικά για οικογένειες.
Ο Δήμος Μονεμβασιάς με την αμέριστη βοήθεια του γηροκομείου Νεάπολης ,παρέχει ότι είναι απαραίτητο και αντιμετωπίζει τις ανάγκες που προκύπτουν ,με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
(φωτό αρχείου)


Συμβαίνει Τώρα

ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΩΝΗ Η ΤΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΩΝ ΜΗΤΑΤΩΝ


Ενημερωνουμε οτι στην τελετη εγκαινιων του εργου των Μητατων θα εκπροσωπηθει η Κυβερνηση δια του αναπλ. Υπουργου Αγροτικης Αναπτυξης κ. Γιαννη Τσιρωνη.
Stratos Charchalakis

Δελτίο Τύπου ΛΑΝΕ - Παραμονή πλοίου εις Πειραιά


ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ Δελτίο Τύπου - 30/6/2017

Δελτίο Τύπου - 30/6/2017
Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Δήμος Κυθήρων ενημερώνει ότι την Πέμπτη 29 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε μετά από αίτημα του Δημάρχου κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη εκτεταμένης διάρκειας σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας με αντικείμενο την πορεία επισκευής του Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ και την ανάγκη άμεσης επαναλειτουργίας της σύνδεσης των Κυθήρων και Αντικυθήρων με Πειραιά, Γύθειο, Καλαμάτα και Κίσσαμο. Στη σύσκεψη, στην οποία προήδρευσε ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, συμμετείχαν ο Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Διονύσης Καλαματιανός, ο Υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύρχος ΛΣ κ. Παναγιώτης Παρασκευάς, ο Κλαδάρχης του Κλάδου Γ΄ (Ελέγχου Πλοίων) Υποναύαρχος ΛΣ κ. Ιωάννης Ζήκας, ο Διευθυντής Θαλασσίων Συγκοινωνιών Αντιπλοίαρχος ΛΣ κ. Γρηγόριος Γραβάνης, οι Βουλευτές Ά Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας (πρώην Υπουργός Ναυτιλίας), κα. Ελένη Σταματάκη, κα. Γεωργία Γεννιά και κ. Κώστας Κατσαφάδος, Β΄ Πειραιά κα. Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Νήσων κ. Παν. Χατζηπέρος και λοιποί υπηρεσιακοί παράγοντες.
Η Διεύθυνση Ελέγχου Πλοίων πραγματοποίησε πληρέστατη ενημέρωση σχετικά με τα μηχανικά προβλήματα του πλοίου, διαβεβαιώνοντας πέραν πάσης αμφιβολίας ότι πρόκειται για την πλέον σοβαρή μηχανική βλάβη της μεσαίας κύριας μηχανής του πλοίου που θα μπορούσε να συμβεί, βλάβη που δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθεί ούτε κατά τη διάρκεια της ετήσιας συντήρησης του πλοίου τον περασμένο Μάιο.
Βασική αρχή του Υπουργείου αλλά και κοινή συνισταμένη όλων των παρευρισκόμενων είναι η διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών και της ναυσιπλοΐας και η επανεκκίνηση του πλοίου θα επιτραπεί μόνο εφόσον ο νηογνώμων και η επιθεώρηση πλοίων βεβαιώσει ότι το πλοίο είναι απολύτως ασφαλές για τους επιβάτες. Παράλληλα, τονίστηκε από πλευράς του Δημάρχου Κυθήρων ότι το μείζον πρόβλημα παρατηρείται στη σύνδεση με την Κρήτη από την οποία οι ακυρώσεις σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια είναι πολλές, και προς τούτο ζήτησε την παρέμβαση του Υπουργείου προς το Υπουργείο Υποδομών για την εξέταση της δυνατότητας έκτακτων αεροπορικών πτήσεων από τα Χανιά προς τα Κύθηρα για όλο το καλοκαίρι με βάση σχετικό αίτημα της Δημοτικής Αρχής.
Ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Σαντορινιός και τα υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου ενημέρωσαν ότι έχουν γίνει εκτεταμένες επαφές με όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ωστόσο στην παρούσα φάση δεν υπάρχει κανένα διαθέσιμο πλοίο σε αντικατάσταση του Κορνάρος, παρά μόνο δυνατότητα έκτακτης δρομολόγησης φορτηγού πλοίου (Ro-Ro) για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών μεταφορών, μόνο εάν η ΛΑΝΕ κηρυχθεί οριστικά έκπτωτη.
Ο νομικός σύμβουλος του Δήμου κ. Αντώνης Σεμιτέκολος ζήτησε την επισκόπηση των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας που θα καταρτιστούν μετά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο, ώστε αυτές να περιλαμβάνουν πιο αυστηρές δεσμεύσεις και ποινικές ρήτρες για τις εταιρείες σε περιπτώσεις βλαβών ή μη εκτέλεσης δρομολογίων. Η Δημοτική Αρχή θα υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις επί αυτού καθώς είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει το Δήμο εδώ και μήνες.
Καθώς η κατάσταση με το Κορνάρος διαμορφώνεται απρόβλεπτα αρνητικά, χρέος της Δημοτικής Αρχής είναι να αντισταθμίσει τις απώλειες από τα ανεκτέλεστα δρομολόγια του περιφερειακού πλοίου, επενδύοντας διαφημιστικά σε περιοχές που εξυπηρετούνται απρόσκοπτα τόσο από την καθημερινή σταθερή τοπική ακτοπλοϊκή σύνδεση, όσο και αεροπορικώς από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για τον σκοπό αυτό, ο Δήμαρχος αμέσως μόλις επιστρέψει στο νησί, θα συγκαλέσει διευρυμένη σύσκεψη της Δημοτικής Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής προκειμένου να αποφασιστούν συγκεκριμένες διαφημιστικές δράσεις προς την ηπειρωτική χώρα, το κόστος των οποίων θα καλύψει αποκλειστικά ο Δήμος, παρά το γεγονός ότι η ευθύνη μηχανικής βλάβης του περιφερειακού πλοίου ουδόλως σχετίζεται με τη Δημοτική Αρχή, η οποία – όπως εξάλλου επιβεβαιώθηκε και από το αρμόδιο Υπουργείο – βρίσκεται από την αρχή του προβλήματος σε διαρκή επαφή με τις αρμόδιες αρχές και επιζητεί εναλλακτικές λύσεις, χωρίς ωστόσο να έχει τη δυνατότητα (νομικά και πρακτικά) λήψης αποφάσεων για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Για τον περιορισμό των απωλειών λόγω των ανεκτέλεστων δρομολογίων του περιφερειακού πλοίου απαιτείται ομοψυχία της τοπικής κοινωνίας και όλων των φορέων και παραγόντων που σχετίζονται με τον τουρισμό και είναι σαφές ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα (για το οποίο οι ευθύνες οπωσδήποτε δεν βρίσκονται στο νησί και τους φορείς των Κυθήρων) δεν προσφέρεται ούτε για πολιτική εκμετάλλευση ούτε για μικροπολιτικές σκοπιμότητες που δεν έχει ανάγκη ο τόπος μας. Η Δημοτική Αρχή θα προσαρμόσει τη διαφημιστική πολιτική του νησιού στα νέα δεδομένα που προκύπτουν γιατί αυτή είναι η μοναδική εφικτή και ουσιαστική λύση που μπορεί να φέρει επισκέπτες στα Κύθηρα, πέρα από θεωρίες και απόψεις που δεν μπορούν να εφαρμοστούν εν μέσω τουριστικής περιόδου. Στόχος μας είναι να έρθει κόσμος στο νησί και όχι να απωλεσθεί πολύτιμος χρόνος σε αμφίβολης αποτελεσματικότητας δράσεις πρόσκαιρης εκτόνωσης της δικαιολογημένης αγανάκτησης των δημοτών, που όμως δεν θα επιλύσουν κανένα απολύτως πρόβλημα και σίγουρα δεν θα φέρουν κόσμο στο νησί. Η Δημοτική Αρχή, παρά το γεγονός ότι το ζήτημα βαρύνει αποκλειστικά το ΥΝΝΠ και την πλοιοκτήτρια εταιρεία, δρα προς την κατεύθυνση του περιορισμού των οικονομικών ζημιών στους επαγγελματίες προσελκύοντας επισκέπτες από περιοχές σταθερών συνδέσεων (ηπειρωτική χώρα).
Επιπλέον, το αρμόδιο Υπουργείο δεσμεύθηκε ότι θα διατηρήσει επιδοτούμενες τόσο τη σύνδεση με τον Πειραιά όσο και τις τοπικές συνδέσεις με Γύθειο, Κίσσαμο και Καλαμάτα, ευελπιστώντας να υπάρξουν ενδιαφερόμενες εταιρείες για αναδοχή των γραμμών κατά τη νέα δρομολογιακή περίοδο που αρχίζει την 1η Νοεμβρίου.
Η Δημοτική Αρχή εκφράζει θερμές ευχαριστίες στην πλοιοκτησία του τοπικού πλοίου, που ακώλυτα εδώ και χρόνια εξυπηρετεί τα νησιά μας, και η οποία έχει διαβεβαιώσει ότι θα πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό με επιπλέον δρομολόγια, ώστε να κυλήσει ομαλά η φετινή σεζόν μετά και τις διαφαινόμενες αρνητικές εξελίξεις με το περιφερειακό πλοίο. Η Δημοτική Αρχή βρίσκεται ήδη σε εκτεταμένες συζητήσεις σχετικά με το ενδεχόμενο δρομολόγησης επιπλέον πλοίου στην περιοχή, προοπτική για την οποία θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση από τους αρμόδιους.
Σε κάθε περίπτωση παροτρύνουμε και προτρέπουμε τους επαγγελματίες να συνεργαστούν με τη Δημοτική Αρχή προτείνοντας και στηρίζοντας δράσεις τουριστικής προβολής και διαφήμισης σε περιοχές που μπορούν να αποτελέσουν σίγουρες πηγές προέλευσης επισκεπτών.
Τέλος, ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, με κατεπείγουσα επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα, ζητάει την παράταση των προθεσμιών πληρωμής φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών για 6 μήνες για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα τα Κύθηρα και οι οποίες πλήττονται οικονομικά από την ξαφνική διακοπή των δρομολογίων του περιφερειακού πλοίου.

Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΓΕΝΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ



ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ.....

Σύμφωνα με δημοσιογραφική έρευνα της σελίδας μας και κατόπιν επαφής με τεχνικούς και ασφαλιστικούς κύκλους είμαστε σε θέση να πληροφορήσουμε τους αναγνώστες και αναγνώστριες μας για την απόλυτη αλήθεια που αφορά την κατάσταση του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος", οι οποίες δυστυχώς είναι άκρως απογοητευτικές και δυσοίωνες για την περαιτέρω λειτουργία και δρομολόγηση του πλοίου.


Στο πλοίο λοιπόν, κατα την διάρκεια του πλού του την 19η Ιουνίου, συνέβη βλάβη στην μεσαία κυρία μηχανή του η οποία αφορούσε υπερθέρμανση των κουζινέτων βάσεως 6 και 7 της μηχανής. Από πιθανή αμέλεια πληρώματος {crew negligence }, η κατάσταση δεν ελέγθηκε επαρκώς και η βλάβη δεν περιορίστηκε στην καταστροφή και απώλεια μόνο των εν λόγω μετάλλων των τριβέων {ως είθισται} αλλά δυστυχώς επεκτάθηκε και στα αντίστοιχα κομβία του στροφαλοφόρου άξονα τα οποία υπερθερμάνθηκαν σε πολύ υψηλό σημείο {μελάνιασαν κοινώς}, με αποτέλεσμα να επέλθει μεταβολή της υφής τους από 300 σε 600 brinell.

Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά ο στροφαλοφόρος αυτός άξονας είναι πλέον μάλλον ακατάλληλος για περαιτέρω χρήση και λειτουργία (ουσιαστικά οιοιδήποτε καινούργιοι τριβείς κανονικοί η undersized τοποθετηθούν στην πρώτη η δεύτερη λειτουργία θα υποστούν ζημία λόγω της διάφορης σκληρότητας του συγκεκριμμένου άξονα στα επίμαχα σημεία). Φυσικά δε είναι μη αποδεκτός από οιανδήποτε επιθεώρηση νηογνώμονα και ελεγκτικής αρχής.

Δηλαδή με δύο λόγια η μοναδική λύση είναι η άμεση αντικατάσταση του στροφαλοφόρου άξονα της μηχανής με ανταλλακτικό καινούργιο.

Το πλοίο μόνο με τις δύο μηχανές του μπορεί να ταξιδέψει έως 13 περίπου μίλια αλλά ατυχώς έχει τεράστιο πρόβλημα με τις λεπτές μανούβρες που χρειάζονται για τις προσεγγίσεις του στα λιμάνια προορισμού του (Διακόφτι-Αντικύθηρα-Κίσσαμος).

Όλα αυτά σημαίνουν ότι το πλοίο δεν είναι δυνατόν να εκτελέσει πλέον ασφαλείς πλόες και από ότι πληροφορηθήκαμε θα ακολουθήσει και σχετική ανακοίνωση και δελτίο τύπου από την πλοικτήτρια εταιρεία εντός των προσεχών ωρών.

Παρόλα αυτά το πλοίο σήμερα ακολούθησε το προαναγγελθέν πρόγραμμα του (περάτωση της άρμωσης της μηχανής και προσπάθεια επανεκίνησης και δοκιμής της μηχανής. Κατά την διάρκεια της δοκιμής "ξανακτύπησε το Νο 6 κουζινέτο και η μηχανή σταμάτησε και πάλι). Φημολογείται δε ότι δεν έγινε άμεσα γνωστή η κατάσταση στην γέφυρα με αποτέλεσμα να μεταβεί ο πλοίαρχος επί τόπου όπου διαπίστωσε το γεγονός και κατόπιν αυτού έληξε η δοκιμή και ο Πλοίαρχος έφυγε από το πλοίο. 

Περαιτέρω πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά την απαραίτητη ανακοίνωση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία το αρμόδιο τμήμα του Υ.Ε.Ν. θα κηρύξει την εταιρεία έκπτωτη από την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή και θα επανακηρύξει την μίσθωση της από άλλο πλοίο. {Πράγμα πολύ δύσκολο λόγω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου και της ανυπαρξίας καταλλήλου πλοίου για την γραμμή}.

Ίσως πλέον θα πρέπει να παρθεί η απόφαση ότι το πλοίο δεν θα επιστρέψει πλέον αυτό το καλοκαίρι στην ενεργό δράση, καθώς και ότι δεν θα εξευρεθεί άλλο κατάλληλο πλοίο για την γραμμή χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επέρχεται κατάργηση της γραμμής εφόσον θα είναι εν ενεργεία η σχετική προκήρυξη η οποία πιθανόν δεν θα τύχει ανταπόκρισης.

Τουλάχιστον λοιπόν για εφέτος μάλλον ο Δήμος και οι επαγγελματίες του νησιού θα πρέπει να συγκεντρώσουν τις προσπάθειες τους σε εναλλακτικές λύσεις όπως: 

α) Πύκνωση και πολλαπλότητα αεροπορικών δρομολογίων
β) Πολλαπλασιασμός δρομολογίων από Νεάπολη
γ) Δυνατότητα σύνδεσης με ημερόπλοιο με Κίσσαμο, Καλαμάτα και Γύθειο (το οποίο θα πάρει και τμήμα της επιδότησης η οποία θα εκπέσει από την Λ.Α.Ν.Ε.)
δ) Διαφοροποίηση της πληροφόρησης τουριστικών πρακτόρων και επισκεπτών με συνεννόηση Δημοτικής αρχής και επαγγελματιών του νησιού.

Φυσικά όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι θα καταργηθεί η σύνδεση με Πειραιά έως ότου φυσικά εξευρεθεί κατάλληλο πλοίο που θα διεκδικήσει την κυριότητα της γραμμής.

Οπωσδήποτε τα ερωτηματικά είναι πολλά σε όλη αυτή την ιστορία και μερικά από αυτά είναι;

α) Πότε ακριβώς συνέβη η αρχική ζημιά φέτος η ίσως είχε ξεκινήσει από περίσυ και απεκρύβη επιμελώς;;;
β) Εφόσον το πρόβλημα συνέβη στις 19 Ιουνίου γιατί δεν πληροφορήθηκε αρμόδια ο κόσμος έτσι ώστε να προβεί σε διαφορετικές ενέργειες προκειμένου να μην απωλέσει τόσο χρόνο και να φτάσει στις αρχές Ιουλίου όντας εντελώς ξεκρέμαστος και έχοντας ήδη απωλέσει μεγάλο τμήμα των κρατήσεων και των επισκεπτών του;;;
γ) Εφόσον διαπιστώθηκε ότι επρόκειτο για μόνιμη βλάβη του στροφαλοφόρου (crankshaft) γιατί δεν αναζητήθηκε η δυνατότητα αντικατάστασης του στροφαλοφόρου (που θα έλυνε οριστικά το θέμα της συγκεκριμένης μηχανής). {σ.σ. σε πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο ευρέθησαν τουλάχιστον 10 πηγές με ετοιμοπαράδοτους στροφαλοφόρους για Werkspoor Stork 8TM410 με τιμή 150.000~175.000, - βέβαια χωρίς να γνωρίζουμε το serial No. της μηχανής που θα μας έδινε την πραγματική τιμή και δυνατότητα παραλαβής)

Σε όλα τα ανωτέρω διατηρούμε την επιφύλαξη έως ότου εκδοθεί το επίσημο δελτίο τύπου της Λ.Α.Ν.Ε. το οποίο ελπίζουμε θα μας πληροφορεί επίσημα για την αδυναμία περαιτερω εκτέλεσης δρομολογίων του πλοίου για αυτό το καλοκαίρι.

ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΝΕ...... 
----------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
----------------------------------------