Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

Και επίσημα Hope Spot ο Όρμος Βατίκων!

“ Εδώ διαβιούν θαλάσσια είδη που θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο και που αποτελούν είδη- σύμβολα ”

ΝΕΑΠΟΛΗ. Στο πλαίσιο μιας προσπάθειας προστασίας και αποκατάστασης των θαλασσών κατοχυρώθηκε η ένταξη του όρμου που φιλοξενεί πανίδα και χλωρίδα που χρήζει προστασίας στο πρόγραμμα «Σημεία Ελπίδας» του Οργανισμού Mission Blue.

 

Το Ελληνικό Παράρτημα της ARCH πέτυχε την κατοχύρωση του Όρμου των Βατίκων ως «hope spot» του Οργανισμού Mission Blue. Η μετατροπή του Όρμου σε Σημείο Ελπίδας δικαιολογείται τόσο από την ύπαρξη θαλάσσιων ειδών που χρήζουν προστασίας όσο και θαλάσσιου οικοσυστήματος που μπορεί να τα συντηρήσει. Απώτερος στόχος η δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών για την αποκατάσταση των θαλασσών της γης.

Τα καλά νέα
Σε ανάρτηση στη σελίδα του Συλλόγου Τουλίπα Γουλιμή στο facebook διαβάσαμε πως την υιοθεσία της 13ης φωλιάς του Νερατζιώνα θα αναλά το Greek Chapter of ARCH International και η Barabra Jean Euser. Αυτό θα συμβεί μάλιστα με την αφορμή της ανάδειξης του Όρμου των Βατίκων σε Hope Spot από τον Οργανισμό Mission Blue.

Το χρονικό
Σύμφωνα με την Barbara Euser, Πρόεδρο του Ελληνικού Παραρτήματος της ARCH, τo Ελληνικό Παράρτημα της ARCH (Συμμαχία για την Αποκατάσταση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς) υπέβαλλε φάκελο υποψηφιότητας έτσι ώστε ο Όρμος της Νεάπολης (VATIKA BAY) να ενταχθεί στο πρόγραμμα των Σημείων Ελπίδας (Hope Spots) του Οργανισμού Mission Blue.

O οργανισμός αυτός αποσκοπεί στο να γίνει πραγματικότητα η επιθυμία της Δρ. Sylvia Earle, να υπάρξει δηλαδή ευρεία στήριξη για την δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών- επονομαζόμενων Hope Spots- αρκετά μεγάλου έτσι ώστε να προστατευτούν και να αποκατασταθούν οι θάλασσες , η γαλάζια καρδιά της Γής. Αυτή την στιγμή, λιγότερο από το 4% των θαλασσών χαίρει κάποιας μορφής προστασίας. Στόχος του Mission Blue είναι μέχρι το 2020 να προστατευτεί το 20% των θαλασσών.

Σύμφωνα με το προσωπικό του Οργανισμού Mission Blue «Τα δίκτυα των θαλάσσιων προστατευόμενων περιοχών προστατεύουν την βιοποικιλότητα διατηρώντας την σε καλή κατάσταση, αποθηκεύουν διοξείδιο του άνθρακα, παράγουν οξυγόνο που αποτελεί πηγή ζωής, προστατεύουν κρίσιμης σημασίας οικοσυστήματα και εννοούν την ανάπτυξη δραστηριοτήτων όπως ο οικοτουρισμός με χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον. Κάνουν καλό στις θάλασσες και κατ’επέκταση κάνουν καλό σε εμάς. Μας ρωτούν συχνά : Πόση προστασία θα μπορούσε να θεωρηθεί αρκετή; Εμείς απαντούμε με μια άλλη ερώτηση: Πόσο μεγάλο κομμάτι της καρδιάς σου πρέπει να προστατέψεις»;

Για να θεωρηθεί μία θαλάσσια περιοχή επιλέξιμη για hope spot πρέπει να διαθέτει θαλάσσια είδη που χρήζουν προστασίας και ένα θαλάσσιο οικοσύστημα που μπορεί να τα συντηρήσει. Ο Όρμος των Βατίκων πληρεί όλα αυτά τα χαρακτηριστικά.

Στον Όρμο των Βατίκων υπάρχουν λιβάδια Ποσειδωνίας. Το χλωροφύκος Poseidonia Oceanica θεωρείται ο πνεύμονας της θάλασσας γιατί μετατρέπει το διοξείδιο του άνθρακα σε οξυγόνο που χρειάζονται όλοι οι θαλάσσιοι οργανισμοί για να επιβιώσουν. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας προστατεύουν τον γόνο. Το δίθυρο μαλάκιο Pinna Nobilis, η γνωστή σε εμάς πίνα, προστατευόμενο είδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση ζεί στις παρυφές των λειβαδιών της Ποσειδωνίας. Δυστυχώς η Ποσειδωνία έχει υποστεί μεγάλη ζημία στον Όρμο των Βατίκων από τις άγκυρες μεγάλων πλοίων που τα αφήνουν να αγκυροβολούν εκεί.

Στον Όρμο των Βατίκων διαβιούν θαλάσσια είδη που θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικά σε ολόκληρο τον κόσμο και αποτελούν είδη- σύμβολα. Τέτοια είδη είναι η μεσογειακή φώκια (monachus monachus) που ζεί στον Όρμο των Βατίκων και αναπαράγεται στα Κύθηρα και η θαλάσσια χελώνα caretta caretta που γεννά τα αυγά της στις παραλίες του Όρμου των Βατίκων. 

Το περασμένο έτος που ήταν και το πρώτο έτος εφαρμογής του προγράμματος καταγραφής των σημείων ωοτοκίας της θαλάσσιας χελώνας στην περιοχή, οι εθελοντές του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Τουλίπα Γουλιμή εντόπισαν πάνω από 100 φωλιές. Στον Όρμο υπάρχουν και κητώδη θηλαστικά όπως δελφίνια και φάλαινες. Η παρουσία τους είναι τόσο σημαντική που τον Ιούλιο του 2016 ο Αλέξανδρος Φραντζής από το Ινστιτούτο Κητωδών Πέλαγος πρότεινε μία θαλάσσια περιοχή έκτασης 2.612 τετραγωνικών χιλιομέτρων ως θαλάσσια NATURA . Η έκταση αυτή περιλαμβάνει και τον Όρμο των Βατίκων.
---------------------------------------
Πηγή: notospress.gr
---------------------------------------

Γιατί δεν κάηκε ολόκληρη η Μάνη…


Σε ποιους οφείλονται ευχαριστίες για όσα και όσους γλίτωσαν από την πυρκαγιά που έπληξε τη Μάνη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.

Είναι γεγονός πως οι πρώτες αντιδράσεις στην καταστροφή είναι η οργή και ο θυμός, η αναζήτηση ευθυνών. Οι άνθρωποι που είδαν τις φλόγες στα σπίτια και τα χωράφια τους, οι κάτοικοι της Μάνης που κινδύνευσαν και έχασαν τις περιουσίες τους ξέρουν πως, δίπλα σε αυτούς που έφταιξαν για όσα συνέβησαν υπάρχουν κι αυτοί που συνέβαλαν καθοριστικά για να σωθούν όσα σώθηκαν.



Στον περιορισμό της φωτιάς που έπληξε τη Μάνη από το Σάββατο το μεσημέρι έως τη Δευτέρα το πρωί και κύρια, κατά τη διάρκεια 12 εφιαλτικών ωρών από την Κυριακή το μεσημέρι ως τα ξημερώματα της Δευτέρας που η φωτιά, ανεξέλεγκτη κατέστρεφε ό,τι άγγιζε, πάλεψαν με αυτοθυσία:

Οι Πυροσβέστες, επαγγελματίες και εθελοντές. Όταν επιρρίπτουμε ευθύνες στην Πυροσβεστική είναι σαφέστατα αναγκαίο να διαχωρίζουμε την Πυροσβεστική από τους Πυροσβέστες! Διότι οι Πυροσβέστες πάλεψαν με ελλιπή εξοπλισμό, λίγοι ενάντια σε μια πύρινη λαίλαπα, με κίνδυνο της ζωής τους. Μην ξεχνάμε και τον τραυματισμό του Πυροσβέστη που δυστυχώς σημειώθηκε την Κυριακή.

Οι εθελοντές του Συλλόγου «Γαία» Δυτικής Μάνης. Οι εθελοντές βρέθηκαν στον Κότρωνα και το Σκουτάρι την Κυριακή και πάλεψαν για να περιορίσουν, να ελέγξουν, να προστατέψουν όποιον και ό,τι μπορούσαν από τις καταστροφικές φλόγες.

Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης-Παράρτημα Λακωνίας. Τα μέλη της βρέθηκαν την Κυριακή στη φλεγόμενη Μάνη και πάλεψαν μαζί με τους κατοίκους της με θάρρος και τόλμη αν και οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά αντίξοες και το ηθικό δύσκολα μπορούσε να κρατηθεί ακμαίο…

Οι Μανιάτες που με τις υδροφόρες τους συνέβαλλαν στον περιορισμό της φωτιάς την Κυριακή λίγο μετά τα μεσάνυχτα συνδράμοντας το έργο του Δήμου Ανατολικής Μάνης και της Πυροσβεστικής.

Και όσοι ανώνυμοι δεν μπορούν να κατηγοριοποιηθούν και να ομαδοποιηθούν παραπάνω αλλά αφιέρωσαν εαυτόν στη διάσωση της Μάνης…
--------------------------
Πηγή: notospress.gr
--------------------------

4η εθελοντική αιμοδοσία από την Αθλητική Ένωση Κάστρο Μονεμβασίας

Η Αθλητική Ένωση Κάστρο Μονεμβασίας, απευθύνει πρόσκληση σε όλους τους κατοίκους, για να συμμετάσχουν στην 4η εθελοντική αιμοδοσία, την Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017, στις 6:00 το απόγευμα, στην αίθουσα του ΚΕΠ Μονεμβασίας.



Η πρόσκληση απευθύνεται σε όλο τον πληθυσμό ηλικίας 18-65 και κυρίως στους νεαρούς συμπολίτες μας, ώστε όπως αναφέρεται «όλοι δυναμικά να εκπροσωπήσουμε τη σπουδαιότητα της εθελοντικής προσφοράς χωρίς κίνητρο».

Στην σχετική ανακοίνωση τονίζεται, ότι οι καθημερινές ανάγκες αίματος είναι τεράστιες και η εθελοντική προσφορά είναι ο μοναδικός τρόπος κάλυψης των αναγκών αυτών, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι πολύ σημαντικό να δωρίσουμε λίγο από το χρόνο μας για να αποτελέσουμε και εμείς ένα κρίκο στην αλυσίδα της καθημερινής εισροής αίματος στα νοσοκομεία της χώρας, που διασφαλίζουν τη δυνατότητα φροντίδας των αρρώστων».

Στόχος της ΑΕ Κάστρο είναι να διατηρήσει την τράπεζας αίματος, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συμπολιτών μας, σε περίπτωση ανάγκης μετάγγισης αίματος.Η νέα τράπεζα αίματος ήδη διαθέτει το αίμα με μεγάλη προσοχή και με καθαρά κοινωνικά κριτήρια, όπου πραγματικά υπάρχει ανάγκη.

Η διαδικασία της αιμοδοσίας είναι απλή, ανώδυνη και ασφαλής. Διαρκεί 5-10 λεπτά της ώρας μόνο και δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη προετοιμασία. Ο όγκος του αίματος που προσφέρεται είναι μόνο το 1/20 του συνολικού όγκου αίματος του ανθρώπινου οργανισμού και η αναπλήρωσή του, γίνεται μόλις σε 10 λεπτά!

Η εθελοντική αιμοδοσία είναι υποστήριξη της ανθρώπινης ζωής, είναι συμμετοχή και ένδειξη αγάπης και αλτρουισμού. Η εθελοντική αιμοδοσία σώζει ζωές.

Για να δηλώσετε συμμετοχή ή για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να απευθυνθείτε στα παρακάτω τηλέφωνα:

Παναγιώτης Κουράκος: 6977228728
Σταύρος Μπαρμπάγιαννης: 2732061575
ΚΕΠ Μονεμβασίας: 2732061111
Γεωργία Γκουβούση: 2732061444
Γεωργία Κακκάβα: 6937107125

----------------------------------------
Πηγή: monemvasianews.gr
----------------------------------------

Συνάντηση Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Γιάννη Τσιρώνη με το διοικητικό συμβούλιο των Βιοκαλλιεργητών Κυθήρων


Συζήτηση επερώτησης Βουλευτού Β΄ Πειραιά της Ένωσης Κεντρώων κυρίας Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα: «Άμεσος κίνδυνος να χαθεί η τουριστική περίοδος για το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος»


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΖ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΜΗ΄
Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

.................................................. .....
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα συζητηθεί τώρα η τέταρτη με αριθμό 1076/20-6-2017 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου της Βουλευτού Β΄ Πειραιά της Ένωσης Κεντρώων κυρίας Θεοδώρας Μεγαλοοικονόμου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με θέμα: «Άμεσος κίνδυνος να χαθεί η τουριστική περίοδος για το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος», το οποίο συνιστά επιδοτούμενη γραμμή».



Στην επίκαιρη ερώτηση θα απαντήσει ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Νεκτάριος Σαντορινιός.
Κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, καλημέρα σας. Γνωρίζετε ότι έχω υποβάλλει δύο ερωτήσεις σχετικά με αυτό το θέμα, μια αυτή που απαντάτε, η 1076 στις 20 Ιουνίου και άλλη μια, η 892 -η ίδια ερώτηση- στις 25 Μαΐου. 

Το πρόβλημα με το «Βιτσέντζος Κορνάρος» είναι πάρα πολύ παλιό. Όπως ξέρετε, είναι επιδοτούμενη γραμμή -με τον αριθμό 2252-1.3.2001/1053 συμβάσεις - όπως λέει εδώ, ανάθεσης- και ξεκινά στις αρχές Ιουνίου τα δρομολόγια για τη θερινή περίοδο.
Ωστόσο, είχε βγει μια ανακοίνωση το πλοίο ότι θα είχε μια επισκευή μέχρι τις 2 Ιουνίου, πριν του Αγίου Πνεύματος, και άρα όλοι περίμεναν ότι θα έκανε τα δρομολόγια του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, που ξεκινούσε από τις 3 ως τις 5 Ιουνίου. 

Ξαφνικά, ανακοινώνεται ότι δεν θα κάνει δρομολόγια, χάνεται το τριήμερο αυτό, οπότε αναβάλλεται και η πρόσβαση από την Κρήτη, όπου είχαν κλείσει πάρα πολλά δρομολόγια να έρθουν, τουριστικά πούλμαν κ.λπ., και έκανε ένα δρομολόγιο στις 11 Ιουνίου -εγώ αμφέβαλλα αν θα το έκανε, πιστεύω ότι το έκανε για τα μάτια του κόσμου- μέχρι το Καστέλι. Έμεινε, όμως, εκεί, δεν μπορούσε να επανέλθει, ξανάρχεται στον Πειραιά, ξαναμένει στον Πειραιά, αναβάλλονται όλα τα δρομολόγια και έχουμε ένα πλοίο φάντασμα. Οπότε, χάνεται ο Μάιος, που πήγε για επισκευή, ενώ είχε όλο το τετράμηνο το χειμώνα να κάνει την επισκευή του, χάνεται και όλος ο Ιούνιος -και μάλιστα το τριήμερο όλοι είχαν ανοίξει τα μαγαζιά τους και περίμεναν και τα ξενοδοχεία να δουλέψουν- και χάνεται και ο Ιούλιος.

Τώρα, λοιπόν, δεν μπορεί να επισκευαστεί και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Και δεν ξέρουν τι να κάνουν τα καταστήματα και τα ξενοδοχεία. Μάλιστα, έμαθα πρόσφατα ότι όσους εποχικούς υπαλλήλους είχαν προσλάβει είτε στην εστίαση είτε στα ξενοδοχεία, τους απολύουν. Τους πλήρωσαν ήδη δύο μήνες χωρίς να τους χρησιμοποιήσουν. 

Τώρα, λοιπόν, τι θα γίνει; Δεν ξέρουμε. Ευτυχώς εξυπηρετούνται με το μικρό πλοιάριο, που είναι Νεάπολη-Κύθηρα. Όμως, αυτό δεν εξυπηρετεί. Το ξέρετε. 

Πείτε τους τι πρόκειται να γίνει. Πείτε τους τουλάχιστον, «Κλείστε τα μαγαζιά σας», «Μην πληρώνετε εφορία», «Μην έχετε έξοδα». Χρησιμοποιούν air condition με τον καύσωνα κ.λπ.. Δεν ξέρουν τι να κάνουν. Περιμένουν την απάντηση τη δική σας, κύριε Υπουργέ. 
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κυρία συνάδελφε.
Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρία Μεγαλοοικονόμου, πιστέψτε με, και η δική μας αγωνία είναι η ίδια με αυτήν την αγωνία που έχετε κι εσείς.

Βέβαια, είπατε ότι θα μπορούσε να κάνει τον χειμώνα την επισκευή. Όμως, οι συγκοινωνιακές ανάγκες, ιδιαίτερα για τα νησιά, είναι πιο σημαντικές τον χειμώνα και το ξέρετε.

Η εταιρεία είχε κάνει αίτημα, προκειμένου να κάνει την προβλεπόμενη ακινησία της για τη συντήρηση και η οποία ήταν από 2/5/2017 έως 1/6/2017. Με νεότερο αίτημά της ζήτησε παράταση, όπως είπατε, μέχρι 8/6/2017. Αυτή είναι η ακινησία, η οποία προβλέπεται από τον ν. 2932 και είναι και σαφώς λιγότερη από αυτήν που μπορεί να πάρει ένα πλοίο. Αυτή που δικαιούται ένα πλοίο είναι εξήντα ημέρες. Επομένως, το θέμα της ακινησίας και το κομμάτι του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος είναι δικαιολογημένα.

Από εκεί και πέρα, όπως γνωρίζετε και όπως είπατε κι εσείς, στις 11/6/2017 και ενώ πήγε στην Κίσσαμο, μας αναφέρθηκε μηχανική βλάβη οπότε και έπρεπε να απαγορευθεί ο απόπλους, πρώτον, για να αποκατασταθεί η βλάβη και, δεύτερον, για να προσκομιστεί βεβαιωτικό διατήρησης της κλίμακας από τον νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο ιταλικός νηογνώμονας RINA.

Στις 16 Ιουνίου και ενώ είχε γυρίσει το πλοίο, ανέφερε ότι στο δοκιμαστικό κατάπλου του πλοίου παρουσιάστηκε εκ νέου βλάβη στην κεντρική και κύρια μηχανή και απαγορεύθηκε η συνέχιση των δρομολογίων, γιατί δεν μπορούσε να λειτουργήσει. Εμείς αμέσως ζητήσαμε από την εταιρεία να δώσει πλοίο αντικατάστασης. Όπως γνωρίζετε, βέβαια, τόσο το λιμάνι των Αντικυθήρων -κυρίως- αλλά και της Κισσάμου, δεν είναι εύκολα λιμάνια για να μπορεί να πάει οποιοδήποτε πλοίο. Είναι και χαμηλά τα βάθη, είναι και συγκεκριμένος ο κύκλος ελιγμού

Ταυτόχρονα και μετά την απάντηση που μας έδωσε η εταιρεία, ζητήσαμε μήπως μπορεί να κάνει ένα δρομολόγιο Πειραιά-Κύθηρα-Σούδα, το οποίο και αυτό δεν μπόρεσε να γίνει.
Επομένως, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, στην οποία ήσασταν κι εσείς, είπαμε ότι θα προχωρήσουμε σε όλες τις περαιτέρω ενέργειες. Και όντως αυτό κάναμε. Δηλαδή, ζητήσαμε να έλθει η εταιρεία, προκειμένου να μας παρέχει συγκεκριμένες εξηγήσεις. Αυτό έγινε χθες, μετά την παρέλευση των πέντε ημερών. Η εταιρεία ήλθε και μας είπε ότι αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε αναζήτηση πλοίου αντικατάστασης, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό. Εμείς της δώσαμε μια μικρή προθεσμία, προκειμένου να φέρει πλοίο αντικατάστασης. 

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η διαδικασία των νόμιμων κυρώσεων θα ακολουθηθεί. Και από εκεί και πέρα, αν χρειαστεί, θα πάμε και σε σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου να τροποποιήσουμε τα δρομολόγια σε συνεννόηση και με τον Δήμαρχο Κυθήρων, αλλά και με εσάς, τους Βουλευτές -γιατί ξέρετε ότι σε αυτό είμαστε όλοι μαζί- προκειμένου να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ίσως και από το Γύθειο τα Κύθηρα.
Πιστεύω ότι εντός του μήνα θα βρούμε μια οριστική λύση, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει μέχρι τις 31.10.2017 οπότε και λήγει η δρομολογιακή περίοδος. Από εκεί και πέρα, στις άγονες γραμμές, που θα προκηρύξουμε τώρα, θα προσέξουμε κάπως καλύτερα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ευχαριστώ, κύριε Υπουργέ.
Ορίστε, κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.

ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Κύριε Υπουργέ, σας καταλαβαίνω, έχετε και εσείς τα δίκια σας, γιατί σ’ αυτή την άγονο γραμμή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Εγώ λόγω καταγωγής το ζω επί έτη. Αυτό είναι το πλοίο-φάντασμα, οπότε δεν συμβαίνει μόνο επί των μερών σας, συνέβαινε και επί προηγουμένων κυβερνήσεων. Δεν ήταν ποτέ συνεπέστατο, οπότε μην του ξαναδώσετε επιδότηση.

Το θέμα, όμως, δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι έχασαν Μάιο, Ιούνιο, θα χάσουν τον Ιούλιο και ίσως να χάσουν και τον Αύγουστο. Αν κατέβετε στα Κύθηρα -ελάτε να σας φιλοξενήσω και στο σπίτι μου- θα διαπιστώσετε ότι μέχρι 20 Αυγούστου είναι η σεζόν. 

Αν μάλιστα πάτε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, ούτε πουλί πετούμενο δεν θα βρείτε.
Ο δήμος έχει χάσει τα τέλη παρεπιδημούντων. Δεν θα πάρει τέλη. Όλα τα ξενοδοχεία αρχίζουν και απολύουν. Μην τους πάει κανένα ΣΔΟΕ ή κανένα ΙΚΑ να τους κάνει έλεγχο. 
Επιφυλάσσομαι για τη σωματική τους ακεραιότητα. Σας το λέω. Είναι τόσο εξαγριωμένοι που ή θα τους βάλουν να ψωνίσουν ή θα τους τα πάρουν. Δεν ξέρω τι θα γίνει. Χάριν αστειότητος το λέω. Καταλαβαίνετε τι λέω; Έχασαν μία ολόκληρη σεζόν.

Μου είπατε για τον χειμώνα. Τι να μετακινηθούν τον χειμώνα; Μερικοί ηλικιωμένοι είναι που πάνε από τα Κύθηρα στον Πειραιά για να μείνουν στα παιδιά τους. Δεν έχουν τίποτε άλλο να κάνουν. Ούτε φορτηγά περνάνε. Σας το λέω εκ πείρας, γιατί πολλοί Βουλευτές Α΄ Πειραιά εκλέγονται στον Δήμο Κυθήρων, ανήκουν τα Κύθηρα στον Πειραιά, αλλά τα Κύθηρα δεν έχουν καμία σχέση με τον Πειραιά. Το είχε κάνει τότε ο Βενιζέλος, γιατί τα Κύθηρα ήταν τότε τόπος εξορίας και η γυναίκα του η Έλενα ήθελε να τα δείξει πιο πολιτισμένα και τα ενέταξαν στον Πειραιά.

Τον χειμώνα δεν πηγαίνει κανένας στα Κύθηρα, μόνο το καλοκαίρι. Αφού, λοιπόν, δεν υπάρχει αυτή η διασύνδεση, έχει χαθεί η σεζόν, το καταλαβαίνετε; Πονάω που το λέω. Χάθηκε γι’ αυτούς τους ανθρώπους η σεζόν. Κάντε κάτι, ώστε να δουλέψουν τουλάχιστον τον Αύγουστο. Το λέω, γιατί εγώ δεν θα πάω διακοπές στα Κύθηρα. Εμένα, άμα με δουν να κατεβαίνω είτε από το αεροπλάνο ή από το καράβι, θα με πετάξουν στη θάλασσα, σας το λέω.
Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Ο κύριος Υπουργός έχει τον λόγο.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ (Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Κυρία συνάδελφε, όπως σας είπα, καταλαβαίνω απόλυτα το πρόβλημα και πιστέψτε με έχουμε και εμείς προσπαθήσει να βρούμε εναλλακτικό πλοίο. Αυτό, όμως, που είναι πραγματικότητα και το είχαμε πει και στη σύσκεψη, είναι ότι δεν μπορεί να είναι οποιοδήποτε πλοίο, διότι η θάλασσα δεν είναι προστατευμένη, επομένως χρειάζονται ειδικά πλοία κατηγορίας Β΄, όπως ταξινομούνται, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν και ταυτόχρονα να είναι μικρά και να έχουν μικρό βάθος.

Επομένως, καταλαβαίνετε, ότι δεν υπάρχουν πολλά μικρά πλοία στην Ελλάδα και όσα υπάρχουν αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε κάποιες γραμμές.

Γίνεται μια συστηματική προσπάθεια και πιστέψτε με ακόμη και αυτή τη στιγμή που μιλάμε οι υπηρεσίες προσπαθούν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Σε κάθε περίπτωση και κάποια πλοία που έχουν προταθεί, δυστυχώς, δεν θα είναι έτοιμα πριν το τέλος του Ιουλίου.

Εγώ μεγάλη αισιοδοξία ότι τον Αύγουστο θα αποκατασταθεί το πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πρέπει να τη δούμε ξανά τη γραμμή αυτή και είστε ευπρόσδεκτη –το ξέρετε άλλωστε- να το συζητήσουμε και να δούμε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη συγκοινωνιακή λειτουργία, τη συγκοινωνία των Κυθήρων.

Πρέπει να πούμε κάτι, όμως. Ότι το πλοίο το οποίο κάνει τη γραμμή από Νεάπολη έχει αυξήσει τις δρομολογιακές γραμμές και βοηθά προς αυτήν την κατεύθυνση του να μην είναι αποκλεισμένα τα Κύθηρα και να μη λέμε «τα Κύθηρα ποτέ δεν θα τα δούμε». Ταυτόχρονα η εταιρεία, η οποία είναι θυγατρική άλλης ναυτιλιακής εταιρείας -ας μην πούμε ονόματα-, έχει ήδη ανακοινώσει ότι σε όσα φορτηγά θέλουν από Χανιά να μεταβούν στα Κύθηρα δίνει δωρεάν εισιτήρια προς Πειραιά και από εκεί για οδική μετάβαση.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σπυρίδων Λυκούδης): Σας ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.
------------------------------------------------------------------------------------------

Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017

Η Κατασκευή εσωτερικού δικτύου ύδρευσης Αγίας Πελαγίας σην 23η συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου Αττικής


Προκήρυξη 13ου Διεπιστημονικού Προγράμματος Εκπαίδευσης Νέων Επιστημόνων με θέμα "Νησιωτικότητα, Περιβάλλον και Ανάπτυξη: Θαλάσσιες μεταφορές και ενέργεια"







ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΗΓΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Γύρω στα 1753 ο Ελβετός ποιητής από τη Ζυρίχη, Salomon Gessner έγραψε τα «Ειδύλλια» ένα έργο που αγαπήθηκε πολύ. Ένα από αυτά τα ειδύλλια με τίτλο «Ο πρώτος ναύτης» είναι ένας ύμνος για τα Κύθηρα, το νησί που ανέκαθεν τροφοδοτούσε τη φαντασία και τα όνειρα των Ευρωπαίων νοσταλγών. Ο Gessner χρησιμοποιεί το δημοφιλές ερωτικό μοτίβο του νησιού της Αφροδίτης και μας μεταφέρει σ’ ένα κλίμα αθωότητας και αγαθότητας, όπου κυριαρχεί το ειδυλλιακό περιβάλλον και η εξιδανικευμένη φύση. Η υπόθεση έχει ως εξής: Τα Κύθηρα ήταν, λέει, σε κάποια φάση ενωμένα με την απέναντι στεριά της Λακωνικής και με μια φοβερή γεωλογική αναστάτωση αποχωρίστηκαν και έγιναν νησί. Μια οικογένεια που βρέθηκε μετά την αποκοπή πάνω στο νησί με ένα πανέμορφο κοριτσάκι είχε μεγάλους δεσμούς με μια οικογένεια που έμεινε απέναντι με ένα πανέμορφο αγοράκι. Με απέραντη οδύνη έβλεπαν οι δύο οικογένειες τη θάλασσα που τους χώριζε. Οι διηγήσεις της οικογένειας που ζούσε στη στεριά για την οικογένεια που ζούσε στα Κύθηρα, φούντωσαν τον έρωτα του αγοριού για την κόρη των Κυθήρων, ώστε έβαλε σκοπό να βρει τρόπο να διαπλεύσει το στενό και να πάει να την συναντήσει. Έτσι έγινε ο πρώτος ναύτης και η κινητήριος δύναμις που γέννησε τη ναυτική τέχνη ήταν ο έρωτας για τη Μελίνδα, την πανέμορφη κοπέλα των Κυθήρων. Ο νεαρός έκανε ένα αυτοσχέδιο πλεούμενο, βρήκε ένα κοίλο κορμό δέντρου και μ’ αυτόν διέπλευσε το στενό. Οι νύμφες κι οι θαλάσσιες θεότητες χόρευαν και τραγουδούσαν γύρω από το πλοιάριο και τον οδήγησαν με επιτυχία στη γη των Κυθήρων που τον δέχτηκε με γλυκιά αναψυχή. Όταν έφθασε στα Κύθηρα, αφού περιπλανήθηκε μέσα σε οπωροφόρα δέντρα, κλήματα, γιασεμιά και δάση από μυρτιές, άνθη και τρεχούμενα νερά, βρήκε την κόρη των ονείρων του, την παντρεύτηκε, έκαναν παιδιά και οι απόγονοί του τελειοποίησαν τη ναυτική τέχνη.
Το 1797 ο Ρήγας Φερραίος τύπωσε στη Βιέννη το βιβλίο «Ηθικός Τρίπους» το οποίο περιλαμβάνει 3 έργα της Ευρωπαϊκής λογοτεχνίας σε μετάφραση: «Τα Ολύμπια» «Η βοσκοπούλα των Άλπεων» και «Ο πρώτος ναύτης» Τα δύο πρώτα τα μετέφρασε ο ίδιος ο Ρήγας. Το τρίτο το μετέφρασε ο Αντώνιος Κορωνιός από τη Χίο, που μαρτύρησε μαζί με το Ρήγα. Είναι η εποχή που ο Ν.Ελληνικός Διαφωτισμός επιδιώκει με μεταφράσεις Ευρωπαϊκών έργων να εισαγάγει στην Ελληνική πνευματική ζωή νέες ιδέες. Γιατί διάλεξε ο Ρήγας τον ύμνο στα Κύθηρα του Gessner για το βιβλίο του; Όπως λέει ο ίδιος, για τη φυσική απλότητα. Με κυρίαρχο θέμα τον έρωτα εξυμνείται η αρετή, η πρωτόγονη αθωότητα των ηρώων, η ευγενική και ανώτερη απλή αγροτική ζωή, που ερχόταν σε αντίθεση με τη διεφθαρμένη ζωή των μεγαλουπόλεων. Αυτά τα έργα που αγαπήθηκαν πολύ το 18ο αι. υποδηλώνουν τη λαχτάρα των ανθρώπων για μια επιστροφή στη φύση.

Eleni Harou

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 7/7/2017

Δελτίο Τύπου - 7/7/2017
Την Παρασκευή 7/7 ο Δήμαρχος κ. Χαρχαλάκης, συνοδευόμενος από τους Αντιδημάρχους κ. Κομηνό και κ. Ζαντιώτη και τον Προϊστάμενο Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Στάθη, επισκέφθηκαν το εργοτάξιο του υπό κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) στη θέση "Λαχνός" και ενημερώθηκαν για την πορεία εκτέλεσης του έργου, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. Αττικής.
Οι υπεύθυνοι του έργου ενημέρωσαν τη Δημοτική Αρχή για τα υπό εκτέλεση έργα, με τα οποία το νησί μας επιλύει οριστικά και σε ορίζοντα πολλών δεκαετιών το σημαντικό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, που επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα όλων των πολιτών, μονίμων κατοίκων και επισκεπτών.

Στην περιοχή δημιουργείται μια υπερσύγχρονη μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων, με
Στα τέλη του μήνα θα υπάρξει επίσκεψη στο χώρο και της Περιφερειάρχου Αττικής κας. Δούρου και των συνεργατών της.μονάδα κομποστοποίησης και παραγωγής βιοαερίου, που θα εντάξει το Δήμο μας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά πλαίσια διαχείρισης απορριμμάτων, απομακρύνοντας οριστικά σημαντικά προβλήματα που παρατηρούνται σε άλλα νησιά και τουριστικές περιοχές.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν τη δεξαμενή στη θέση "Μαραθέας" όπου κατασκευάζονται οι βάσεις για την τοποθέτηση μεταλλικής δεξαμενής πόσιμου νερού 150 κυβικών που χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το πρόγραμμα Gwmed της Coca Cola.
Αντίστοιχες δεξαμενές θα τοποθετηθούν στον Κάλαμο και στα Αντικύθηρα με στόχο να ενισχύσουν το δίκτυο ύδρευσης σε περιοχές που παρατηρούνται προβλήματα κυρίως κατά τους θερινούς μήνες.
Η συνολική δαπάνη των 3 νέων αυτών δεξαμενών και των συνοδευτικών εργασιών θα υπερβεί τις 100.000€ και η επιβάρυνση του Δήμου είναι μηδενική.




ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ ...ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ...

ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ
Σήμερα το μεσημέρι κάλεσα στο γραφείο μου τους 3 συναδέλφους επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων (η πρόσκληση έγινε τηλεφωνικά από χτες) για να συζητήσουμε το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την παντελώς απαράδεκτη προς τα Κύθηρα και Αντικύθηρα συμπεριφορά της ΛΑΝΕ. Στη συνάντηση, πέραν εμού, συμμετείχαν ο κ. Δημήτρης Λουράντος, ο κ. Μανόλης Χάρος και ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης.
Καταλήξαμε στα εξής:

1. Θεωρούμε την συμπεριφορά της ΛΑΝΕ κατά τις τελευταίες εβδομάδες άκρως υποτιμητική σε σχέση με τη συμβατική της υποχρέωση να εξυπηρετεί απρόσκοπτα τα νησιά μας. Η διαρκής έκδοση δελτίων τύπου που μεταθέτουν το πρόβλημα από τη μία εβδομάδα στην άλλη ούτε επιλύει το ζήτημα, ούτε προοπτική δίνει.
2. Καλούμε άμεσα το αρμόδιο Υπουργείο να επιβάλει τα νόμιμα στη ΛΑΝΕ εφαρμόζοντας ό,τι προβλέπεται στις περιπτώσεις αυτές.
3. Εντέλλουμε το Νομικό Σύμβουλο του Δήμου να προβεί άμεσα σε κάθε δυνατή νομική ενέργεια κατά παντός υπευθύνου για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Προς τούτο θα κατατεθεί άμεσα μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθυνού ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιώς.
4. Αιτούμαστε από το αρμόδιο Υπουργείο άμεσο διαχωρισμό της γραμμής του Πειραιά από τις γραμμές του Γυθείου και της Καλαμάτας, ώστε να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και να μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα. Η σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο, την Καλαμάτα και την Κίσσαμο αποτελεί αναγκαιότητα που δεν δεχόμαστε ούτε να υποβαθμιστεί ούτε να καταργηθεί, όμως ο διαχωρισμός των γραμμών και των σχετικών προκηρύξεων είναι προϋπόθεση για την ανάπτυξη της περιοχής μας στα επόμενα χρόνια και σε αυτό θα επιμείνουμε.
5. Οι καθημερινές συνδέσεις του νησιού μας ακτοπλοϊκώς με τη Νεάπολη και αεροπορικώς με την Αθήνα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν πλήρως τις υπόλοιπες περιφερειακές ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Ωστόσο η διαφημιστική προβολή του Δήμου πρέπει να κατευθυνθεί προς τις περιοχές εκείνες που συνδέονται σταθερά και απρόσκοπτα με το νησί προκειμένου να περιοριστούν οι απώλειες. Πιστεύουμε τέλος ότι το νησί μας, με το κάλλος και τους ανθρώπους που διαθέτει, έχει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να συνεχίσει στα επόμενα έτη την ανοδική τουριστική του ανάπτυξη (παραμερίζοντας τη φετινή ατυχή συγκυρία με τη μηχανική βλάβη του Κορνάρος που επουδενί δεν θα καθορίσει πλέον το μέλλον του τόπου μας!) με τρόπο ποιοτικό και βιώσιμο, που θα σέβεται το ανθρωπογενές περιβάλλον και τους περιβαλλοντικούς πόρους, και θα αναδεικνύει την μοναδική τοπική κουλτούρα του Τσιρίγου σε κάθε επίπεδο.
Η ΛΑΝΕ με τη συμπεριφορά της δημιουργεί τεράστια προβλήματα στο νησί μας εν μέσω θερινής περιόδου, για τα οποία οφείλει να λογοδοτήσει τόσο στις αρμόδιες Αρχές όσο και - κυρίως - στον Κυθηραϊκό Λαό που πλεόν παύει να κάνει ανεκτή τη συμπεριφορά αυτή.

Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?


Γιατί καθυστερεί η παράδοση του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Φωκάς Μονεμβασίας ?
Ο Μανώλης Αντωνάκος ,δικαίως ερωτά και εκφράζει την αγωνία του ,καθώς και κάτοικοι της περιοχής των Βατίκων ανυπομονούν ,καθώς πέρασε ο Ιούνιος και κοντεύουμε στα μισά του Ιουλίου.
Πρόκειται για σημαντικό έργο ανάπτυξης ,ιδιαίτερα για την περιοχή των Βατίκων που φέρνει πιο κοντά την Μονεμβασιά με την Νεάπολη, το σταυροδρόμι Ελαφονήσου Κυθήρων με τις ομορφότερες παραλίες και ένα σπάνιας ομορφιάς Σπήλαιο στην Καστανιά.
Η δήλωση του κυρίου Αντωνάκου :
"Υπάρχει κάποιος λόγος η φταίει η καλοκαιρινή ραστώνη;
Ας τελειώνουν οι αρμόδιοι με το θέμα. Ηδη διανύσσαμε τη πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.Οι καθυστερήσεις δεν βοηθούν ούτε τη τουριστική ανάπτυξη της περιοχής ούτε εξυπηρετούν τους συμπατριώτες στις μετακινήσεις τους από και προς Νεάπολη- Μονεμβάσια.
Με την ευκαιρία τι γίνεται με το πεπαλαιωμένο τμήμα Μονεμβάσια Αγιος Φωκάς;
Ας υπάρξει μια επίσημη ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας η και του Δήμου.Καλό θα ήταν!"


Δημήτρης Καρύδης: Η κυβέρνηση εξαπάτησε Κυθήριους και Αντικυθήριους με τη διακοπή της Ακτοπλοϊκής σύνδεσης


Με μια σκληρή δήλωσή του, ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Δ. Καρύδης κατηγορεί την κυβέρνηση για εξαπάτηση των Κυθηρίων και των Αντικυθηρίων, στο μείζον θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, υπενθυμίζοντας τη μη εφαρμογή του Νόμου, βάσει του οποίου έπρεπε άμεσα να είχε αντικατασταθεί το «Βιτσέντζος Κορνάρος» με άλλο πλοίο. Ιδού τι αναφέρει:
«Δεν έχει προηγούμενο ο παχυδερμισμός και η εξοργιστική αδιαφορία που επιδεικνύει ενάμισι μήνα τώρα το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας απέναντι στους κατοίκους των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, και τους ταξιδιώτες που θέλουν να μεταβούν στο νησί.
Μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου δεν υπάρχει ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων και των Αντικυθήρων με τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κρήτη, γεγονός με τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις για τα δύο νησιά.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας σφυρίζει αδιάφορα, αντί να εφαρμόσει το Νόμο 2932/2001, αντικαθιστώντας άμεσα το πλοίο και επιβάλλοντας τις κυρώσεις που προβλέπονται στους υπεύθυνους, στην πιο ακριβή γραμμή δημόσιας υπηρεσίας.
Πέρασε ο Ιούνιος και όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς, θα περάσει και ο Ιούλιος χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Κατά τα άλλα, οι κάτοικοι των Κυθήρων και των Αντικυθήρων, ζουν με τον πιο βάρβαρο τρόπο στο πετσί τους μια ακόμη καραμπινάτη απάτη των ΣυριζΑνελ, που υπόσχονταν ότι θα δημιουργήσουν Ενιαίο Δημόσιο φορέα στην Ακτοπλοΐα… για να μην κάνουν οι εταιρείες ότι θέλουν, ειδικά στις άγονες γραμμές!
Η κοροϊδία και η εξαπάτηση δεν έχει όριο».

Λ.Α.Ν.Ε.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΕΩΣ 17/07/2017

Χανιά 07/07/2017

 

 


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ





 H ΛΑΝΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το Ε/Γ-Ο/Γ ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ παραμένει στην περιοχή του λιμένα Πειραιά σε κατάσταση απαγόρευσης απόπλου λόγω μη αποκατάστασης τεχνικής βλάβης.

Ως εκ τούτου τα δρομολόγια του πλοίου από 07/07/2017 έως 17/07/2017 πρωί θα

παραμείνουν ανεκτέλεστα.

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ

ΕΟΡΤΗ ΟΣΙΟΥ ΘΩΜΑ ΕΝ ΜΑΛΕΩ
7 Ιουλίου .Χρόνια Πολλά στους Βατικιώτες και στους εορτάζοντες !
Ο ασκητής Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ
Στον επιβλητικό και απόκρημνο τόπο του τρικυμιώδους περάσματος του ακρωτηρίου Μαλέα (ή αλλιώς καβο-Μαλιά, στην περιοχή που έχει μείνει γνωστή και ως "μικρό Άγιον Όρος", λόγω των πολλών ασκητών που είχε τη Χάρη να φιλοξενήσει ο τόπος), πριν από δέκα περίπου αιώνες, η σπουδαία μορφή της ορθοδοξίας μας, ο Όσιος Θωμάς ο εν τω Μαλεώ, με καταγωγή που χάνεται πιθανώς στην οικογένεια των Παλαιολόγων, απαρνούμενος τα σπουδαία στρατιωτικά του αξιώματα, τις ανθρώπινες τιμές, δόξες και πλούτη, ενδύθηκε το απέριττο σχήμα του μοναχού και έζησε, σαν άλλος Πρόδρομος, τη λιτή ασκητική ζωή στους κυματόδαρτους βράχους του Μαλέα, σε σπηλιές που μοιάζουν με αετοφωλιές. Τα πνευματικά ύψη, στα οποία αξιώθηκε να φθάσει ο Όσιος, με την προσευχή, τη νηστεία και την αυστηρή άσκηση, ελκύοντας τη χάρη του Θεού, γίνονταν αισθητά στο κόσμο μέσω των θαυματουργικών του ενεργειών. Τα συναξάρια αναφέρουν πως έβγαλε δαιμόνια από ανθρώπους, θεράπευε χωλούς και τυφλούς που προσέτρεχαν σ' αυτόν και πως διά της προσευχής του επέτρεψε ο Θεός να αναβλύσει νερό από βράχο, τον οποίο "επαλάμησε" ή "εράβδισε" ο Όσιος, σαν άλλος Μωϋσής. Τούτο δε το νερό αναβλύζει από τότε έως και σήμερα αδιάκοπα, ενώ τα θαυμαστά σημεία που μαρτυρούν άνθρωποι που θεραπεύτηκαν ακόμα και στις μέρες μας από αρρώστιες μέσω αυτού, δεικνύουν πως πρόκειται για αγίασμα, αναβλύζον με τη χάρη του Θεού διά των προσευχών του Οσίου, ως ένδειξη της ζωντανής πίστης μας και προς ενίσχυση του φρονήματός μας. Η παράδοση επίσης αναφέρει ότι οι κάτοικοι από τα Κύθηρα, απέναντι από τον τόπο όπου ασκήτευε ο Όσιος, έβλεπαν μια στήλη πυρός στο σημείο άσκησής του.



Ιερά Μητρόπολη Μονεμβασίας και Σπάρτης

Πέμπτη 6 Ιουλίου 2017

Δημοτική Οδοποιία Κυθήρων: έργα και αναπτυξιακός προγραμματισμός

Μέσα στο πρώτο μισό της θητείας μας προγραμματίσαμε και ολοκληρώσαμε πολύ σημαντικά έργα οδοποιίας. Είναι γνωστό ότι το οδικό δίκτυο του νησιού είναι τεράστιο και ως εκ τούτου ο Δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να επιλύσει όλα τα προβλήματα του δικτύου οδοποιίας. Έτσι, η οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας είναι απαραίτητη. Παράλληλα, το μεγάλο δίκτυο της αγροτικής οδοποιίας συντηρείται πλέον από ετήσια σύμβαση παροχής υπηρεσίας που έχει άκρως θετικά αποτελέσματα.



Το έργο του Κεντρικού Δρόμου (Αρωνιάδικα, Δόκανα-Καρβουνάδες) ολοκληρώθηκε χάρη στην επίλυση πολλών ζητημάτων αδειοδότησης που υπήρχαν κατά την έναρξη εκτέλεσής του. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής και η δημοπρασία είχε γίνει το 2014. Με ενέργειες της Δημοτικής Αρχής οι παρόδιοι ιδιοκτήτες επέτρεψαν τη διαπλάτυνση του δρόμου σε φάρδος σχεδόν 8 μέτρων και τους ευχαριστούμε θερμά.

Προχωρήσαμε σε εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις οδών σε οικισμούς και περιοχές μείζονος ενδιαφέροντος, σε παραλίες καθώς και στον κεντρικό δρόμο:

  • Κεντρικός Δρόμος (Περιφέρεια)
  • Κεντρικός δρόμος (Φατσάδικα)
  • Καλαδί
  • Κακή Λαγκάδα
  • Φυρή Άμμος
  • Συνδετήρια οδός Νέου Νοσοκομείου
  • Άγ. Γεράσιμος ΤΚ Ποταμού
  • Παλαιόπολη (περιοχή νέων κατοικιών)
  • Βιαράδικα
  • Λουραντιάνικα
  • Άνω Λιβάδι
  • Είσοδος οικισμού Φρατσίων (Πρυτανείο)
  • Ξερονιάματα ΤΚ Κυθήρων
  • Πίσω Γιαλός Καψαλίου
  • Περιφερειακός Λιμένος Ποταμού Αντικυθήρων
  • Γερακάρι
  • Δρυμώνας
  • Βάνης – Μυρτίδια
  • Περιφερειακός Λιβαδίου
  • Αγία Πελαγία – Αγία Αναστασία με χρηματοδότηση 220.000€ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το έργο έχει δημοπρατηθεί και θα ξεκινήσει σύντομα, μετά την δικαστική απεμπλοκή του έργου λόγω εργολαβικών προσφυγών στη Δικαιοσύνη. Είναι άκρως σημαντικό έργο που οι κάτοικοι αναμένουν πολλά χρόνια καθώς ο δρόμος αυτός είναι σε πολύ κακή κατάσταση. Με το ποσό αυτό θα ασφαλτοστρωθεί τμήμα μήκους περίπου 850 μέτρων.
Στις 6 Ιουλίου δημοπρατήθηκε στον Πειραιά ένα νέο μεγάλο έργο δημοτικής οδοποιίας προϋπολογισμού 310.000€ με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους, το οποίο έλαβε εκπτωση 44%, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση μεγάλων χρηματικών ποσών για το Δήμο μας. 

Θα γίνουν ασφαλτοστρώσεις δρόμων στην Αγία Πελαγία, τα Αρωνιάδικα, τον Ποταμό, τα Λογοθετιάνικα, τα Χριστοφοριάνικα, τα Περλεγκιάνικα, τα Ντουριάνικα, τα Ζαγκλανικιάνικα, τον Όσιο Θεόδωρο, τα Φριλιγκιάνικα, τη Φελωτή, τα Μητάτα, τις Καρβουνάδες, τα Γουδιάνικα, το Κάτω Λιβάδι, τον Κάλαμο και το Στραπόδι, σε συνεργασία με τους τοπικούς Προέδρους που υπέδειξαν τα σημεία. Με το έργο αυτό δίδεται βάρος σε περιοχές που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο αντίστοιχο έργο του 2016 και επιλύονται πολυετή ζητήματα στον τομέα της οδοποιίας. 

Η Δημοτική Αρχή συνεχίζει τη μόνη σωστή πολιτική στον τομέα της εκτέλεσης των έργων αυτών που είναι η συγκέντρωση ιδίας φύσεως έργων σε μία μελέτη και μία δημοπρασία, επιτυγχάνοντας σημαντικές εκπτώσεις και μειώνοντας τη γραφειοκρατία, σε αντίθεση με το παρελθόν όπου οι αποσπασματικές αναθέσεις (κατατμήσεις) ανά Τοπική Κοινότητα δεν πέτυχαν τα αναμενόμενα αναπτυξιακά αποτελέσματα.

ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΟΔΟΠΟΙΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Χάρη στην ισχυρή μας διεκδίκηση και τα ευήκοα ώτα της ηγεσίας της Περιφέρειας, πετύχαμε τη χρηματοδότηση μεγάλων αναπτυξιακών οδικών έργων για το Δήμο μας. Τα έργα αυτά έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για πρώτη φορά, είναι ενταγμένα στον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας και ο Δήμος μας ολοκληρώνει τις μελέτες και τις αδειοδοτήσεις που απαιτούνται ώστε να γίνουν προγραμματικές συμβάσεις και να δημοπρατηθούν μέσα στην τρέχουσα θητεία.

  • Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων με προϋπολογισμό 1.800.000€. Το έργο θα δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια. Αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων της Τ.Κ. Μητάτων καθώς θα επιλύσει το πρόβλημα διέλευσης της παλαιάς γέφυρας στον Μάκρωνα, ενώ θα βελτιωθεί μεγάλο τμήμα του οδικού δικτύου. Η μελέτη αυτή είναι παλαιά και η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου είχε απορριφθεί από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή με αποτέλεσμα η τότε (2013) εξασφαλισμένη χρηματοδότηση να απωλεσθεί για το νησί μας. Η δική μας Δημοτική Αρχή αξιοποιεί κάθε υπάρχουσα μελέτη γιατί κάθε έργο που γίνεται είναι κέρδος για τον τόπο μας!
  • Επισκευή και Συντήρηση Δημοτικής Οδοποιίας Νήσου Κυθήρων με προϋπολογισμό 2.000.000€. Πρόκειται για έργο μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας για το νησί μας. Προβλέπεται η διαπλάτυνση και ασφαλτόστρωση των οδών προς Μελιδόνι, από Διακοπουλιάνικα προς Προγκί και Αγ. Ιωάννη Γερακαρίου, από Αγία Πελαγία προς Αγία Αναστασία καθώς και το υπόλοιπο τμήμα των 800 μέτρων προς την Κακή Λαγκάδα. Ο Δήμος μας έχει λάβει όλες τις εγκρίσεις που απαιτούνται και απομένει η αποστολή της μελέτης από την Περιφέρεια και η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης ώστε να δημοπρατηθεί το έργο από το Δήμο μας.
  • Οδός Μόρμορη Αβλέμωνα με προϋπολογισμό 500.000€. Αφορά την βελτίωση και ασφαλτόστρωση του δρόμου «Μόρμορη» που αποτελεί πολυετές αίτημα των κατοίκων του Αβλέμωνα και της Παλαιόπολης καθώς συνδέει τις περιοχές με το Λιμάνι Διακοφτίου και το Αεροδρόμιο με άμεση όδευση χωρίς να παρεμβάλλονται άλλοι οικισμοί. Απομένει η περιβαλλοντική αδειοδότηση που καθυστέρησε λόγω της ανάρτησης των δασικών χαρτών, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η προγραμματική σύμβαση και να δημοπρατηθεί το έργο από το Δήμο μας.
  • Επικαιροποίηση Μελέτης «Διαπλάτυνση και Συντήρηση Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Νήσου Κυθήρων» με προϋπολογισμό 60.000€. Θα δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια. Στόχος είναι να επικαιροποιηθεί με νέα δεδομένα παλαιά υπάρχουσα μελέτη που αφορά το σύνολο του κεντρικού οδικού άξονα των Κυθήρων, ώστε στη συνέχεια να επιλεγούν σημεία άμεσης παρέμβασης (π.χ. παρακάμψεις οικισμών).
  • Βελτίωση βατότητας και τσιμεντόστρωση Περιφερειακού Δρόμου Ποταμού Αντικυθήρων με προϋπολογισμό 285.000€. Το έργο είναι ενταγμένο στον Προϋπολιγισμό της Περιφέρειας από το 2014 μετά από αίτημα του τότε προέδρου της Εγχωρίου Περιουσίας (και νυν Δημάρχου) κ. Χαρχαλάκη προς τον τότε Αντιπεριφερειάρχη κ. Κατσικάρη, αίτημα που αργότερα υποστηρίχθηκε και από τον κ. Κουκούλη. Το έργο δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα καθώς λόγω υπαγωγής του νησιού των Αντικυθήρων στο δίκτυο περιβαλλοντικής προστασίας NATURA 2000 απαιτείται εξειδικευμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Ευελπιστούμε να επιλυθεί το θέμα εντός του έτους για να προχωρήσει η διαδικασία της Προγραμματικής Σύμβασης.
Με τα μεγάλα αυτά έργα οδοποιίας αναπτύσσονται οι περιοχές και βελτιώνεται η οδική ασφάλεια στο νησί μας. Είναι έργα που δεν γίνονται από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά απαιτούν προσεκτική μελέτη και σχεδιασμό, σωστή τεχνοκρατική υποστήριξη, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις που πολλές φορές καθυστερούν ακόμα και πέραν του έτους. Η Δημοτική Αρχή έχει αποδείξει όμως ότι μπορεί να φέρει στο νησί χρηματοδοτήσεις σημαντικών έργων καθώς εργάζεται σωστά και μεθοδικά, απαλλαγμένη από μικροπολιτικές σκοπιμότητες και μικροσυμφέροντα και βάζοντας πάνω από όλα το γενικό καλό του νησιού.
-----------------------------------------
Πηγή: kainourgiamera.gr
-----------------------------------------

Στα Κύθηρα ο Αν. ΥΠΑΑΤ, Γ. Τσιρώνης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση στα εγκαίνια διαμόρφωσης του οικισμού Μητάτων

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα,  05 Ιουλίου 2017
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στα Κύθηρα ο Αν. ΥΠΑΑΤ, Γ. Τσιρώνης, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση
στα εγκαίνια διαμόρφωσης του οικισμού Μητάτων
Ο Αν Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Τσιρώνης, εκπροσώπησε την κυβέρνηση την Τρίτη 4 Ιουλίου στα Κύθηρα, κατά την τελετή εγκαινίων του έργου «Διαμόρφωση και Αναβάθμιση Κοινόχρηστων Χώρων Οικισμού Μητάτων – Διαμόρφωση και Αναβάθμιση Νοτίου Ορίου» που χρηματοδοτήθηκε από το Μέτρο 7 του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας, 2014-2020» και υλοποιήθηκε από τον Δήμο Κυθήρων. Στα εγκαίνια παρέστη επίσης ο Πρέσβης της Αυστραλίας στην Ελλάδα, John Griffin, ο Δήμαρχος Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ο εκπρόσωπος της Τ.Κ Μητάτων, Γιώργος Σκλάβος, καθώς και φορείς της περιοχής.
Ο Αν. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Τσιρώνης, δήλωσε σχετικά:
«Τα έργα υποδομής σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές, είναι απόλυτα αναγκαίος παράγοντας για να αναστραφεί ο φαύλος κύκλος εγκατάλειψης και να έχουμε μια βαθμιαία επιστροφή των ανθρώπων στις ρίζες τους και μια τόνωση του πρωτογενή τομέα. Ευχαριστώ πολύ τον Δήμαρχο για την θερμή υποδοχή και για την γόνιμη συνεργασία που είχαμε επ’ ευκαιρία των εγκαινίων».
minagric.g

Αναπτυξιακή Δήμου Κυθήρων - Πρόσληψη πέντε ( 5 ) ατόμων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών (3) μηνών για πυρασφάλεια .



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ