ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΦΤΙΟΥ
Τη Δευτέρα 4/9 το πρωί, ο Δήμαρχος Κυθήρων και επικεφαλής του συνδυασμού μας κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης μαζί με τον Αντιδήμαρχο κ. Γεώργιο Κομηνό, είχαν συνάντηση εργασίας και ενημέρωσης με τον Αναπτυξιακό Σύλλογο Επαγγελματιών Διακοφτίου και με κατοίκους και επιχειρηματίες της ευρύτερης περιοχής.
Υποβλήθηκαν πολλά αιτήματα, άλλα εκ των οποίων είναι άμεσα υλοποιήσιμα και άλλα όχι.
Αναλυτικά:
1. Για τη Γέφυρα Λιμένος: αναμένεται επιτόπιος τεχνικός έλεγχος από Μηχανικούς της ΜΟΜΚΑ εντός της εβδομάδος. Θα υπάρξει τεχνική έκθεση ανάλογα με την οποία θα προκριθεί ο τρόπος επισκευής. Οι σκουριασμένες μπάρες θα αντικατασταθούν το συντομότερο δυνατό.
2. Για τις ασφαλτοστρώσεις εντός του οικισμού: θα ενταχθούν τμήματα δρόμων στη μελέτη συντήρησης δημοτικής οδοποιίας του 2018. Το αίτημα να ασφαλτοστρωθούν 3 χιλιόμετρα οδικού δικτύου εντός του οικισμού δεν μπορεί να ικανοποιηθεί καθώς οι πόροι είναι περιορισμένοι και συνήθως ο Δήμος ασφαλτοστρώνει 3 με 3,5 χιλιόμετρα το χρόνο για όλο το νησί.
3. Η επισκευή της γλύστρας θα γίνει από το Λιμενικό Ταμείο μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία νομιμοποίησης του Λιμένος και κήρυξης της χερσαίας ζώνης.
4. Η νομιμοποίηση του Λιμένος (συνολικά 8 Λιμένων και Αλιευτικών Καταφυγίων στο Δήμο μας) βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και αποτελεί μια σπουδαία αναπτυξιακή διαδικασία που επί χρόνια έμεινε στις καλένδες, καθώς θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε μελέτες και έργα που τώρα αδυνατούν να αδειοδοτηθούν (π.χ. συντήρηση κτηρίων Λιμένων, μελέτη μαρίνας, ενοικίαση καφετέριας Διακοφτίου κ.λπ.).
5. Για το σκάφος των λαθρομεταναστών που προσάραξε στις νοτιοανατολικές ακτές του οικισμού τον Αύγουστο του 2016, υπάρχει εκτεταμένη αλληλογραφία του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου από την πρώτη στιγμή, η οποία είναι γνωστή τόσο στην τοπική πρόεδρο όσο και στον Σύλλογο των Επαγγελματιών. Το σκάφος ανήκει στην ιδιοκτησία του Δημοσίου (ΟΔΔΥ) και το Λιμεναρχείο έχει εντολή να το φρουρεί. Ο Δήμος αδυνατεί να το μετακινήσει όπως έχει τονίσει εξαρχής στις αρμόδιες αρχές. Αναμένεται απάντηση επί του τελευταίου σκληρού εγγράφου που έκανε ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης. Επισημάνθηκε ότι με ενέργειες του Δήμου, άλλα 2 σκάφη μεταναστών, απομακρύνθηκαν από το Διακόφτι και βρίσκονται φυλαγμένα στην Αγία Πατρικία.
6. Για την ανάγκη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου (φωτισμοί, πλακοστρώσεις, πλατεία, παιδική χαρά κ.λπ.) ο Δήμαρχος τόνισε στους κατοίκους ότι προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής στην παρούσα φάση είναι η χρηματοδότηση έργων για τα οποία υπάρχουν έτοιμες, ώριμες και αδειοδοτημένες αρχιτεκτονικές μελέτες: ήδη ολοκληρώθηκε η ανάπλαση των Μητάτων (243.000€ - ΕΣΠΑ), δημοπρατήθηκε η ανάπλαση των Φρατσίων (292.000€ - Περιφέρεια), ολοκληρώνονται οι μελέτες για το Belvedere (74.000€ - Δήμος) και το Τοιχίο Αγίας Πελαγίας (100.000€ - Περιφέρεια) και εντός του 2018 θα έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη ανάπλασης της Κάτω Χώρας Μυλοποτάμου. Για την ανάπλαση του Διακοφτίου δεν υπάρχει καμία μελέτη, ωστόσο στον προϋπολογισμό του Δήμου του 2018 θα καταβληθεί προσπάθεια να προβλεφθεί ποσόν για την εκπόνηση των μελετών, οι οποίες θα πρέπει να ανατεθούν πλέον με τις εξαιρετικά αυστηρές και πολύπλοκες διατάξεις του Νόμου 4412/2016, ο οποίος όπως είναι γνωστό καθυστερεί τα δημόσια έργα και αυξάνει τη γραφειοκρατεία.
2. Για τις ασφαλτοστρώσεις εντός του οικισμού: θα ενταχθούν τμήματα δρόμων στη μελέτη συντήρησης δημοτικής οδοποιίας του 2018. Το αίτημα να ασφαλτοστρωθούν 3 χιλιόμετρα οδικού δικτύου εντός του οικισμού δεν μπορεί να ικανοποιηθεί καθώς οι πόροι είναι περιορισμένοι και συνήθως ο Δήμος ασφαλτοστρώνει 3 με 3,5 χιλιόμετρα το χρόνο για όλο το νησί.
3. Η επισκευή της γλύστρας θα γίνει από το Λιμενικό Ταμείο μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία νομιμοποίησης του Λιμένος και κήρυξης της χερσαίας ζώνης.
4. Η νομιμοποίηση του Λιμένος (συνολικά 8 Λιμένων και Αλιευτικών Καταφυγίων στο Δήμο μας) βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και αποτελεί μια σπουδαία αναπτυξιακή διαδικασία που επί χρόνια έμεινε στις καλένδες, καθώς θα μας επιτρέψει να ολοκληρώσουμε μελέτες και έργα που τώρα αδυνατούν να αδειοδοτηθούν (π.χ. συντήρηση κτηρίων Λιμένων, μελέτη μαρίνας, ενοικίαση καφετέριας Διακοφτίου κ.λπ.).
5. Για το σκάφος των λαθρομεταναστών που προσάραξε στις νοτιοανατολικές ακτές του οικισμού τον Αύγουστο του 2016, υπάρχει εκτεταμένη αλληλογραφία του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου από την πρώτη στιγμή, η οποία είναι γνωστή τόσο στην τοπική πρόεδρο όσο και στον Σύλλογο των Επαγγελματιών. Το σκάφος ανήκει στην ιδιοκτησία του Δημοσίου (ΟΔΔΥ) και το Λιμεναρχείο έχει εντολή να το φρουρεί. Ο Δήμος αδυνατεί να το μετακινήσει όπως έχει τονίσει εξαρχής στις αρμόδιες αρχές. Αναμένεται απάντηση επί του τελευταίου σκληρού εγγράφου που έκανε ο Αντιδήμαρχος κ. Παναγιώτης Ζαντιώτης. Επισημάνθηκε ότι με ενέργειες του Δήμου, άλλα 2 σκάφη μεταναστών, απομακρύνθηκαν από το Διακόφτι και βρίσκονται φυλαγμένα στην Αγία Πατρικία.
6. Για την ανάγκη ανάπλασης του παραλιακού μετώπου (φωτισμοί, πλακοστρώσεις, πλατεία, παιδική χαρά κ.λπ.) ο Δήμαρχος τόνισε στους κατοίκους ότι προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής στην παρούσα φάση είναι η χρηματοδότηση έργων για τα οποία υπάρχουν έτοιμες, ώριμες και αδειοδοτημένες αρχιτεκτονικές μελέτες: ήδη ολοκληρώθηκε η ανάπλαση των Μητάτων (243.000€ - ΕΣΠΑ), δημοπρατήθηκε η ανάπλαση των Φρατσίων (292.000€ - Περιφέρεια), ολοκληρώνονται οι μελέτες για το Belvedere (74.000€ - Δήμος) και το Τοιχίο Αγίας Πελαγίας (100.000€ - Περιφέρεια) και εντός του 2018 θα έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη ανάπλασης της Κάτω Χώρας Μυλοποτάμου. Για την ανάπλαση του Διακοφτίου δεν υπάρχει καμία μελέτη, ωστόσο στον προϋπολογισμό του Δήμου του 2018 θα καταβληθεί προσπάθεια να προβλεφθεί ποσόν για την εκπόνηση των μελετών, οι οποίες θα πρέπει να ανατεθούν πλέον με τις εξαιρετικά αυστηρές και πολύπλοκες διατάξεις του Νόμου 4412/2016, ο οποίος όπως είναι γνωστό καθυστερεί τα δημόσια έργα και αυξάνει τη γραφειοκρατεία.
Ο Δήμαρχος τόνισε τη σπουδαιότητα του έργου της μονάδας αφαλάτωσης του Διακοφτίου, που προβλέπεται να παράγει 1000 κυβικά νερό ημερησίως (σε πλήρη ανάπτυξη και λειτουργία) και έχει χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής μαζί με την αφαλάτωση της Αγίας Πελαγίας με 1.300.000€. Ο Δήμος έχει δαπανήσει ίδιους πόρους για τη χωροθέτηση και αδειοδότηση των μονάδων. Στο Διακόφτι, η μονάδα έχει χωροθετηθεί στην πίσω πλευρά του νησιού "Μακρυκύθηρα" και αναμένεται η οριστική περιβαλλοντική αδειοδότησή της, που καθυστέρησε λόγω της ανάρτησης των δασικών χαρτών. Μόλις ληφθεί η έγκριση θα υπογραφεί Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια και θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου, στο οποίο θα περιλαμβάνεται και το δίκτυο μεταφοράς του νερού προς το υπάρχον δίκτυο του οικισμού. Η μονάδα αφαλάτωσης στο Διακόφτι αποτελεί στρατηγική επιλογή της Δημοτικής Αρχής, καθώς ο οικισμός που διαθέτει ρυμοτομικό σχεδιασμό έχει ταχύτατη οικιστική ανάπτυξη και με το έργο αυτό θα εξασφαλιστεί η υδροδότησή του τουλάχιστον για τα επόμενα 40 χρόνια, αποδεικνύοντας ότι η Δημοτική Αρχή ενεργεί για το μέλλον. Είναι ένα έργο πνοής και ανάπτυξης που θα λύσει ένα χρόνιο πρόβλημα της περιοχής.
Παράλληλα, η Δημοτική Αρχή έχει ήδη δημοπρατήσει την ανακαίνιση της υπάρχουσας δεξαμενής ύδρευσης του οικισμού, έχει τοποθετήσει νέο κρουνό πυρασφάλειας, καινούργια καλάθια απορριμμάτων, ενώ εντός των ημερών θα διανεμηθούν στις τοπικές κοινότητες νέα παγκάκια. Επίσης, το Λιμενικό Ταμείο ολοκλήρωσε το νέο σύγχρονο φωτισμό του Λιμένος με συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας.
Από τους κατοίκους τέθηκαν ζητήματα τακτικότερης αποκομιδής των απορριμμάτων και επισημάνθηκε ότι η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να ενημερώνεται άμεσα σε περίπτωση που το πρόγραμμα αποκομιδής δεν τηρείται επακριβώς.
Θέση της Δημοτικής Αρχής είναι ότι είναι αδύνατον να εκτελεστούν ταυτόχρονα έργα σε 75 οικισμούς του νησιού. Τα έργα ιεραρχούνται από τα συλλογικά όργανα του Δήμου με βάση την ωριμότητά τους και τις πραγματικές δυνατότητες εκτέλεσής τους, ενώ θεωρούμε ότι οι οικισμοί δεν μπαίνουν στη ζυγαριά ανάλογα με το ποιός έχει την ομορφότερη παραλία ή ποιός δέχεται περισσότερο κόσμο από έναν άλλο, γιατί αυτά είναι ζητήματα αφενός υποκειμενικά, αφετέρου ενισχύουν τον τοπικισμό που θεωρούμε ότι είναι βλάπτικός για τον τόπο. Το νησί αντιμετωπίζεται συνολικά και θεωρούμε ότι δεδομένου του ελάχιστου προσωπικού και της διαρκώς αυξανόμενης γραφειοκρατίας και εξειδίκευσης, η Δημοτική Αρχή όχι μόνο δημοπρατεί και εκτελεί διαρκώς σημαντικά έργα, αλλά πολλές φορές υπερβαίνει τις δυνατότητές της, αφού το νησί είναι μεγάλο σε έκταση και διασπορά οικισμών και εκ των πραγμάτων δύσκολα διαχειρίσιμο.