Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018

ΒΑΤΙΚΑ.Διαμαρτυρία - Έκκληση προς κάθε κατεύθυνση

Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή διαμαρτυρίας του τ. Προέδρου του χωριού μας κ. Ιωάννη Τσαλαβούτα, σχετικά με τον πραγματικά άδικο χαμό του αδελφού του και καλού συγχωριανού μας, Γεωργίου Τσαλαβούτα.

Παράλληλα ο τ. Πρόεδρος του χωριού μας, απευθύνει έκκληση προς κάθε κατεύθυνση έτσι ώστε να διορθωθούν άμεσα όλες οι ατέλειες και -οι εκ του αποτελέσματος- αστοχίες του συστήματος υγείας, που πιθανώς να στοίχησαν την ζωή του άτυχου συγχωριανού μας.




ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

«ΑΔΙΚΑ, ΑΔΙΚΑ, ΑΔΙΚΑ » έφυγε από κοντά μας ο Γιώργος Τσαλαβούτας. Γιατί; Απίστευτο. Μέσα στον παραλογισμό και την οδύνη μου ,θέλω να εκφράσω την αγανάκτηση αλλά και την αγωνία μου για την λειτουργία του συστήματος υγείας στο Νομό Λακωνίας. Αγωνία για το ποιος θα είναι το επόμενο θύμα. Δεν ξέρω ποιο είναι το κριτήριο όταν γίνεται ένα τροχαίο ατύχημα σε απόσταση 15 - 20 λεπτών από ένα «καλό» νοσοκομείο ,όπως φημολογείται , σαν αυτό της Τρίπολης, τελικά να αποφασιστεί και να δοθεί εντολή ο τραυματίας να διακομισθεί στο νοσοκομείο της Σπάρτης. Μήπως για συντομία; 


Είναι καλύτερα εξοπλισμένο; Για οικονομικούς λόγους; Ίσως. Μήπως είναι καλύτερα και ασφαλέστερα να μεταφέρονται ακόμη παρακάτω στο νοσοκομείο των Μολάων ; Ποιος φορέας ή ποια διοίκηση δίνει αυτές τις εγκληματικές εντολές; Ποιός αποφασίζει; Δεν κάνω ειρωνικό σχόλιο αλλά ο πόνος είναι φριχτός. Γιατί; Ο αδερφός μου χάθηκε από ένα ασήμαντο τροχαίο. Ο Γιώργης μας! Πιστεύω πως χάθηκε λόγω μιας σειράς ατυχών γεγονότων. Χάθηκε ένας πασίγνωστος επαγγελματίας ,ένας πολύ αγαπητός άνθρωπος… ο Γιώργης.

Στις 21 / 12 / 2017 οδηγούσε το αγαπημένο του φορτηγάκι από την Σπάρτη προς την Τρίπολη και στις 14:55 στο 29,2 χμ. Ε. Οδού Τρίπολης – Σπάρτης ,(κοντά στο εστιατόριο «Αρδάμης») ,κάτω από περίεργες και αδιευκρίνιστες συνθήκες προσέκρουσε πλαγιομετωπικά στην άκρη του δρόμου. Μετά την επίσκεψη μου στο χώρο του δυστυχήματος και από την εμπειρία μου , καθώς και σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση της τροχαίας, δεν είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ίσως το οδόστρωμα ήταν ολισθηρό και πιθανώς δεν φορούσε ζώνη. «Αδιευκρίνιστα αίτια», λέει έως τώρα η Τροχαία.

Θεωρώ πως εάν μεταφερόταν άμεσα σε ένα κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομείο, με την απαιτούμενη υποστήριξη για τέτοιου είδους επείγοντα περιστατικά δεν θα συνέβαινε το μοιραίο ,το οποίο συνέβη –άκουσον άκουσον – μετά από 4,5 - 5 ώρες. Αναρωτιέμαι, αν ήταν σε ένα νοσοκομείο της Αθήνας μετά από 1,5 - 2 ώρες από την ώρα του συμβάντος, θα συνέβαινε αυτό; Κάποιοι όμως αποφάσισαν να τον γυρίσουν πίσω, προς την Σπάρτη. «Διοικητικά όρια»… επικαλούνται. Ντροπή! Αίσχος! Αυτό είναι το κριτήριο για να σωθεί μια ζωή ή περισσότερες ζωές; 


Ο Γιώργος δεν είχε εξωτερικά τραύματα είχε όμως εσωτερική αιμορραγία, ήταν σε θέση να συζητά και να έχει επαφή με το περιβάλλον για ώρες. Πόσοι έχουν σωθεί τελικά γιατί έγιναν εσπευσμένα τα απαραίτητα; Είναι βέβαιο πως χάθηκε χρόνος. Παρέχει το Νοσοκομείο της Σπάρτης τις απαιτούμενες υπηρεσίες; Υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή στους γιατρούς; Υπάρχει εντατική ή οτιδήποτε άλλο απαραίτητο; Ποιός θα έχει την επόμενη τύχη ; Κάτι πρέπει να αλλάξει ,χάνονται άδικα ζωές. Σήμερα ο Γιώργος , αύριο ποιος; Έχουμε παιδιά που οδηγούν καθημερινά στους δρόμους της Λακωνίας ή οπουδήποτε αλλού.

Κάνω έκκληση προς κάθε κατεύθυνση και σε όλους τους ανεύθυνους- υπευθύνους που κατέχουν σημαντικές θέσεις , σε όποιους έχει μείνει λίγο φιλότιμο να αλλάξουν αυτό το σύστημα σύμφωνα με την κοινή λογική. Τέτοια περιστατικά πρέπει να διακομίζονται σε νοσοκομεία με την απαραίτητη υποδομή. Προς την Τρίπολη; Προς την Αθήνα; Πάντως όχι ανάποδα όπως έγινε στην περίπτωση του αδερφού μου. Θα μας ακούσεις όμως κανείς; ΟΧΙ! Σίγουρα για εκείνους έγιναν όλα σωστά. Άρα τι ψάχνω;

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Τροχαία Σπάρτης και τους γιατρούς για την προσπάθεια τους. Ευχαριστούμε τους περαστικούς οι οποίοι ήταν παρόντες στο συμβάν και όσους βοήθησαν με οποιοδήποτε τρόπο. Δυστυχώς, οι εντολές προς τους διασώστες ήταν συγκεκριμένες και δεν εισακουστήκαν οι εκκλήσεις των παραβρισκόμενων να μεταφέρουν το Γιώργο στο νοσοκομείο της Τρίπολης ,οπού πιθανώς , για να μην πω σίγουρα, να είχε αποφευχθεί το μοιραίο.

30/12/2017
Ι. Τσαλαβούτας


------------------------------------------------
Πηγή: agiosnikolaos.net
------------------------------------------------

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ Ε/Γ - Ο/Γ ΙΟΝΙΣ

ΑΒΛΕΜΟΝ  ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ                     
ΜΠΟΥΣΓΟΥ 1
30300 ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ
ΑΦΜ 997485403
ΔΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Τηλ: 6945707191
Fax: 2108012300
Email: ablemon.n.e@gmail.com                                                 Πειραιάς, 11-01-2018






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω της επικείμενης απεργίας της Π.Ν.Ο την Παρασκευή 12-01-18 το δρομολόγιο της Παρασκευής του ΕΓ/ΟΓ ΙΟΝΙΣ θα εκτελεστεί το Σάββατο 13-01-18 ως ακολούθως :

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ                                                                ΑΦΙΞΗ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ :09.00                                                       ΚΥΘΗΡΑ: 16.10

ΚΥΘΗΡΑ: 16.30                                                        ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: 18.15

ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ: 18.30                                                ΚΙΣΣΑΜΟΣ: 20.35





Για την ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε,

ΚΥΘΗΡΑ....ΚΑΠΟΤΕ...

Gnome Rhone Ax2  φαίνεται και η μετατροπή που είχε κάνει συνδιάζοντας το πιρούνι και τον κινητήρα απο μια BMW R12. O παλιός κινητήρας βούλιαξε μαζί με τη βάρκα στην οποία βρισκόταν κάπου στου Λυκοδήμου.
Ευστράτιος Θεοδωρακάκης (Τσαμπιράς), Παναγιώτης Γεωργόπουλος (Φέλιας), Μαρίνος Τριφύλλης, Νίκος Γεωργόπουλος (Φέλιας)
Παναγιώτης Πρινέας, Παναγιώτης Πασχάλης (Μπομπός), Γιώργος Αλφιέρης.
Γιάννης Φάρος, Νίκος Γεωργόπουλος (Φέλιας), Παναγιώτης Γεωργόπουλος (Φέλιας). Πίσω όρθιος ο Πολυχρόνης Χρυσαφίτης.
ΠΗΓΗ
Stergios Kanaropoulos

ΛΑΚΩΝΙΑ.Κτύπησαν πάλι οι διαρρήκτες στις Κροκεές.


Κτύπησαν πάλι οι διαρρήκτες στις Κροκεές.
Σε απόγνωση οι κάτοικοι μιλούν για έλλειψη αστυνόμευσης.
Εκτος απο τα καθημερινα σχεδον κρουσματα κλοπων στα σπιτια Χθές βράδυ και με περίσσιο θράσος “ανοιξαν” και δυο καταστήματα στην κεντρική πλατεία των Κροκεών καθώς δεν τους εμπόδισε ούτε ο φωτισμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες του krokees.gr η κλοπή στο μίνι μάρκετ της πλατείας έγινε γύρω στις 04.30 και έγινε αντιληπτή από κάποιον περαστικό που ειδοποίησε τους ιδιοκτήτες και ήρθαν στα χέρια με τους διαρρήκτες. (Οι οποίοι ήταν 3 ρομα σύμφωνα πάντα με τις μαρτυρίες των ιδιοκτητών)
Το όχημα δε που χρησιμοποίησαν για τις κλοπές ήταν κλεμμένο και βρέθηκε μετά από λίγη ώρα στο Ξηροκάμπι.
Έρευνες διεξάγει το Α.Τ.Ευρωτα.
http://krokees.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ.Σοβαρό τροχαίο στους Μολάους!

Σημειώθηκε τροχαίο ατύχημα στις 10 Ιανουαρίου το βράδυ με ανατροπή του οχήματος και τραυματισμό του οδηγού στη Ρειχια Μολάων.
Έγινε απεγκλωβισμός του θύματος από την ΠΥ ΜΟΛΑΩΝ.
Ο οδηγός ανασύρθηκε τραυματισμένος και έγινε η μεταφορά του στο Νοσοκομείο Μολάων.
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr/

Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018

Η ετήσια καθιερωμένη ενημέρωση του Δήμου Κυθήρων προς τα Σωματεία της Αττικής θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η ετήσια καθιερωμένη ενημέρωση του Δήμου Κυθήρων προς τα Σωματεία της Αττικής θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2018 μετά τις 6 το απόγευμα στην αίθουσα του Τριφυλλείου Ιδρύματος στην οδό Θεμιστοκλέους 5, στην Αθήνα.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων με τους συνεργάτες του θα ενημερώσουν αναλυτικά τους Κυθηρίους και Αντικυθηρίους της Αττικής για όλες τις τρέχουσες εξελίξεις στο Δήμο και τα νησιά μας καθώς και τον προγραμματισμό της νέας χρονιάς.
Σας περιμένουμε!

ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ "ΙΟΝΙΣ" ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΛΟΓΩ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΝΟ

Λόγω απεργίας της ΠΝΟ το δρομολόγιο της Παρασκευής 12/01/2018 του Ε/Γ-Ο/Γ "ΙΟΝΙΣ"απο Πειραιά  δεν θα εκτελεστεί, αν και η Πλοιοκτήτρια Αιτερία κατέθεσε άιτημα προς το Υπουργείο για αλλαγή του δρομολογίου το οποίο δεν έγινε δεκτό.
Θα ενημερωθείτε με Δελτίο Τύπου για την ημέρα που θα εκτελεστεί το δρομολόγιο.

ΛΑΚΩΝΙΑ.Το απογευμα η συζητηση για την δημιουργια Hotspot, στο ΚΤΕΟ Κροκεων


Αντιδρασεις προκαλει στους Κροκεατες και στην ευρυτερη περιοχη δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για Hotspot, δηλαδή για δημιουργία χώρων μόνιμης εγκατάστασης  των αλλοδαπών.

Μια τέτοια περίπτωση έχουμε και στις Κροκεές, και συγκεκριμενα ότι το πρώην ΚΤΕΟ Κροκεών έχει προταθεί ωστε να φιλοξενήσει τους παράτυπους αλλοδαπους που θα έρχονται στη Λακωνία, ο Πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Κροκεών  Σαράντος  Γορανίτης, εξέδωσε ανακοίνωση και αναφερει :
«Σας καλούμε στις 10 του μηνός Ιανουαρίου του έτους 2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00 στο Δημαρχείο Κροκεών για συζήτηση στο θέμα: «Κέντρο υποδοχής και φιλοξενίας των παράτυπα εισελθόντων αλλοδαπών (Έχει προταθεί από τη Δ/νση Αστυνομίας Λακωνίας ως τέτοιος χώρος, το κτίριο που στεγαζόταν το δημόσιο ΚΤΕΟ). Παρακαλούμε για τη συμμετοχή σας».
https://krokeai.gr/

ΕΩΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/1/2018 ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ


TO TAΞΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ...


Δελτίο Τύπου 
Το ταξίδι για την αναγέννηση των Κυθήρων ξεκίνησε…

Τετάρτη, 10 Ιανουαρίου 2018. Την Τετάρτη 20 Δεκέμβριου 2017, στα γραφεία της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), της παλαιότερης περιβαλλοντικής οργάνωσης (1951) πανελλήνιας εμβέλειας, υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας από τον Πρόεδρο της Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων και Παναγιώτη Κομηνό και από τον Πρόεδρο της ΕΕΠΦ κ. Νίκο Πέτρου.
Στόχος του Μνημονίου είναι η δέσμευση και των δύο μερών για συστηματική συνεργασία, στο πλαίσιο μιας στοχευόμενης προσπάθειας για την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος των Κυθήρων, μετά την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου 2017 που κατέκαψε περί τα 25.000 στρέμματα. Η προσπάθεια αυτή θα πραγματοποιηθεί μέσα από τη διαμόρφωση και υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου Σχεδίου Δράσης.
Αξίζει να τονισθεί ότι το Σχέδιο Δράσης δεν θα περιοριστεί μόνο σε ενέργειες αποκατάστασης. Ένα μεγάλο μέρος του, θα αφιερωθεί στην εκπαίδευση, οργάνωση και δραστηριοποίηση διαφόρων ηλικιακών ομάδων της κυθηραϊκής κοινωνίας στον τομέα της πρόληψης τέτοιων καταστροφών. Επίσης το Σχέδιο Δράσης έχει και μια ιδιαίτερα σημαντική διάσταση, που αφορά διάφορες παραμέτρους της βιώσιμης ανάπτυξης. Τα Κύθηρα παρουσιάζουν τεράστιο οικολογικό ενδιαφέρον, αλλά προσφέρουν και σημαντικές δυνατότητες για την ανάδειξη τοπικών προϊόντων, επανασυγκρότηση γεωργικών και κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων κ.α., ώστε να προκύψουν νέες και σύγχρονες ευκαιρίες κυρίως για τους νέους και ίσως ακόμα και κάποιους απόδημους που μπορεί να θελήσουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους κάτω από τέτοιες συνθήκες. Όλοι οι άξονες που περιγράφονται στο Μνημόνιο θα συντονίζονται από ένα Κεντρικό Συντονιστικό Όργανο καθώς επίσης και από Επιστημονική Επιτροπή η οποία έχει ήδη συγκροτηθεί και θα υποστηρίζει εθελοντικά όλο αυτό το έργο.
Ο κ. Παναγιώτης Κομηνός , Πρόεδρος Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας σημείωσε τη μεγάλη ανάγκη για ολοκληρωμένη αναπτυξιακή προσπάθεια στα Κύθηρα έτσι ώστε η τοπική κοινωνία να μπορεί να απολαμβάνει αφενός ποιότητα ζωής και αφετέρου οικονομική ευμάρεια και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με την ΕΕΠΦ που έχει σχεδόν 70 χρόνια εμπειρία στον τομέα του περιβάλλοντος αλλά και περίπου 10 χρόνια ανάπτυξης περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών στα Κύθηρα.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΠΦ κος Νίκος Πέτρου, αναφέρθηκε στην οικολογική μοναδικότητα των Κυθήρων, τις δυνατότητες αξιοποίησης της ως πόλο ανάπτυξης τους και προσέλκυσης Ελλήνων αλλά και ξένων τουριστών. Ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον Δρ. Γιώργο Καρέτσο και τους συνεργάτες του για την εθελοντική υποστήριξη όλου αυτού του κρίσιμου έργου για το νησί των Κυθήρων με το πολύ μεγάλο οικολογικό ενδιαφέρον.
Ο καθηγητής Γρηγόρης Τσάλτας και Πρόεδρος του Συντονιστικού Οργάνου, αναφέρθηκε στους όρους πρόληψη και προφύλαξη που πρέπει να συνυπάρχουν.
Επίσης τόνισε ότι κάθε τέτοιο έργο για να θεωρείται ολοκληρωμένο θα πρέπει να αποβλέπει στην ενσωμάτωση των τριών πυλώνων των Ηνωμένων Εθνών για την βιώσιμη ανάπτυξη: Οικονομική αύξηση, Κοινωνική πρόοδος και Περιβαλλοντική προστασία.
Η κ. Αλέξια Νικηφοράκη, Γεν. Γραμματέας της ΕΕΠΦ,  αναφέρθηκε στη σύλληψη της ιδέας γι’ αυτό το έργο και στην ομόφωνη έγκριση της εισήγησής της από το Δ.Σ. της ΕΕΠΦ καθώς και στους μακρόχρονους δεσμούς της ΕΕΠΦ με τα Κύθηρα.
Ο Δρ. Γιώργος Καρέτσος, Δρ. Δασικής Οικολογίας, Πρόεδρος του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ έκλεισε τον κύκλο των εισηγήσεων με ουσιαστικές λεπτομέρειες για κάθε επιμέρους άξονα δράσεων, με έμφαση στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας.
Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε συζήτηση με το ακροατήριο που απαρτιζόταν από εκπροσώπους των: Κυθηραϊκών Σωματείων, Τριφύλλειο Ίδρυμα, ΚυθηραΪκός Σύνδεσμος Αθηνών, Εταιρία Κυθηραϊκών Μελετών, Κυθηραϊκή Αδελφότητα Πειραιώς-Αθηνών και Κυθηραϊκο Ίδρυμα Πολιτισμού και Ανάπτυξης.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Αλέξια Νικηφοράκη
Γενική Γραμματέας
Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
Τηλέφωνο: 210 6511481, 210 3224944, 6932 298933
Εmail: 
alexia.nikiforaki@gmail.com  

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ....F/B "ΙΟΝΙΟΝ" ΑΦΙΕΡΩΜΑ (ΦΩΤΟ)

ΦΩΤΟ Sakis Mpakris
Το "Ιόνιον" γεννήθηκε για το Ιόνιο, πρωτοταξίδεψε στο Αιγαίο, μετά στο Ιόνιο και ξαναεπέστρεψε στο Αιγαίο.

Για πολλά χρόνια το πλοίο έκανε δρομολόγια στα Κύθηρα.

Η διαφήμιση του τόνιζε "Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Κυκλάδες"

Δυο δρομολόγια την εβδομάδα για Κύθηρα-Κρήτη και τις επόμενες ημέρες Δυτικές Κυκλάδες.




Οι αναμνήσεις μας ταξιδεύουν με ρότα στη νοσταλγία και μας οδηγούν στις 30 Ιανουαρίου του 1971 στα Ναυπηγεία Ανδρεάδη (αργότερα Ναυπηγεία Hellenic General Enterprises).

Ήταν η ημέρα που γινόταν η καθέλκυσις του νεοναυπηγηθέντος Ε/Γ Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ, για λογαριασμό της Ναυτιλιακης εταιρείας των αφων Στρίντζη.



Οι καμπύλες της πλώρης και της πρύμνης μαρτυρούσαν ότι ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε δια χειρός Χ. Μεσσήνη.

Ο ναυτιλιακος τύπος της εποχής έγραφε για το ΙΟΝΙΟΝ οτι επρόκειτο για άλλο ένα ελληνικό δημιούργημα σκαρί εντυπωσιακής εμφανίσεως.



Οι διαστάσεις του ήταν ολικό μήκος 86,70 μέτρα, μέγιστον πλάτος 14,50 μέτρα, βύθισμα 3,60 μέτρα , κόροι ολικής χωρητικοτητας 3350, 2 μηχανές stork werkspoor motor συνολικά 9400 bhp, ταχύτης 18 knots.

Το ΙΟΝΙΟΝ ξεκίνησε δρομολόγια στα τέλη Ιουλίου του 1972, τα πρώτα του δρομολόγια ήταν από Πειραιά κάθε Δευτέρα στις 10.00 για Πάρο - Νάξο, κάθε Τρίτη και Σάββατο για Σύρο - Ικαρία - Καρλόβασι - Βαθύ και κάθε Πέμπτη στις 12.00 για Πάτρα - Σάμη - Ιθάκη - Κέρκυρα.


Από το 1974 εως 1977 πραγματοποιεί δρομολόγια για Σύρο - Τήνο - Μύκονο - Άγιο Κήρυκο - Καρλόβασι - Βαθύ αλλά και για Πάτμο - Κάλυμνο - Κώ - Ρόδο.

Το 1977 αφήνει το Αιγαίο και κάνει δρομολόγια από Πάτρα για Σάμη και Ιθάκη.

Το 1978 είναι η χρονιά που το αγοράζει η Ναυτιλιακη εταιρεία των Σταθάκη - Μανούσου και από το καλοκαίρι του 1978 το ΙΟΝΙΟΝ δρομολογείται για Δυτικές Κυκλάδες Κύθνο - Σέριφο - Σίφνο - Μήλο καθώς και την Άγονη γραμμή της Πελοποννήσου με την Κρήτη, Πειραιά - Μονεμβασία - Νεάπολη - Αγία Πελαγία - Γύθειο - Καψάλι - Αντικύθηρα - Καστέλι.



Τα χρόνια περνούσαν... φτάνοντας την Τρίτη 6 Οκτωβρίου 1992, ήταν η ημέρα που η κακοτυχία χτύπησε το ΙΟΝΙΟΝ, το πλοίο προσάραξε στη θαλάσσια περιοχή Άκρας Γραμβούσας Κισσάμου Κρήτης με αποτέλεσμα την εισροή υδάτων σε αυτό, στο πλοίο επέβαιναν 48 επιβάτες και 39 μέλη του πληρώματος, στο γκαράζ του υπήρχαν 12 Ι.Χ. και 11 φορτηγά αυτοκίνητα.



Οι επιβάτες εγκατέλειψαν το πλοίο με σωσίβια λέμβο και παρελήφθησαν από αλιευτικά σκάφη τα οποία είχαν προσέλθει σε βοήθεια και τους μετέφεραν σώους στο Καστέλι, ενώ στο ΙΟΝΙΟΝ παρέμειναν 22 μέλη του πληρώματος κάνοντας προσπάθειες άντλησης των υδάτων.

 Για την διάσωση των Ι.Χ και των φορτηγών αυτοκινήτων βοήθησε το Ε/Γ Ο/Γ Μάρθα το οποίο απέπλευσε από το Γύθειο και κατέπλευσε εκεί που ήταν λαβωμενο το ΙΟΝΙΟΝ, κατέβασε τον καταπέλτη του και πάνω στον καταπέλτη του Μάρθα έπεσε ο καταπέλτης του ΙΟΝΙΟΝ. Έτσι τα φορτηγά και τα Ι.Χ. πέρασαν από το γκαραζ του ενός πλοίου στο γκαραζ του άλλου.


Αφού ολοκληρώθηκε η επιχείρηση το ΙΟΝΙΟΝ έμεινε μόνο, εκεί μετά από λίγο καιρό ενέδωσε στα θέλγητρα της όμορφης θάλασσας κι εκείνη με τη σειρά της άνοιξε την τεράστια αγκαλιά της, το σφιχταγκάλιασε και το κρατά για πάντα κοντά της...
-------------------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης με πληροφορίες από nautilia.gr
-------------------------------------------------------------





ΦΩΤΟ http://www.arxipelagos.com

1964 Φιλαρμονική Ποταμού.

ΧΑΤΖΗΠΕΡΟΣ.ΤΕΛΕΤΗ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ


Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος παραβρέθηκε στην τελετή Αγιασμού και στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας που π[ραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Διοίκησης των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Πειριά, χοροστατούντος του Μητροπολίτη Πειραιά κ.κ. Σεραφείμ. Στην τελετή παρεβρέθηκαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας κ. Ιωάννης Καπάκης και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης.
Ο κ. Χατζηπέρος μετέφερε τον χαιρετισμό της Περιφερειάρχη Αττικής κ. Ρένας Δούρου και ευχαρίστησε τόσο το Πυροσβεστικό Σώμα, όσο και τους εθελοντές διασώστες για την προσφορά τους και το έργο τους. Ανέφερε ότι τα νησιά μας είναι απομακρυσμένα και έχουν περιορισμένη σύνθεση πυροσβεστικών κλιμακίων. Επομένως "το προλαμβάνειν κρείττον του θεραπεύειν" και για αυτό καταφέραμε να περιορίσουμε στο ελάχιστο τις εκατοντάδες των πυρκαγιών χωρίς να πάρουν μεγάλη έκταση. Τέλος, ευχήθηκε μια ήρεμη χρονιά χωρίς ακραία καιρικά φαινόμενα και πυρκαγιές.

ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗ ΠΕΤΡΟΥ ΤΣΟΛΑΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ UNESCO ΣΤΟ HILTON (ΦΩΤΟ)







Φοίβος Τσαραβόπουλος, ιδρυτής της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης «Paths of Greece»

Οσο η χώρα περιμένει να ανοίξει ο δρόμος για τις μεγάλες επενδύσεις, ο Φοίβος Τσαραβόπουλος «ξαναφέρνει στη ζωή» τα πανέμορφα, αλλά συχνά ξεχασμένα, μονοπάτια της ελληνικής επαρχίας, προσελκύει τουρίστες και εκτοξεύει τα κέρδη από τον πεζοπορικό τουρισμό. Μέλος επίσης του διοικητικού συμβουλίου του διεθνούς οργανισμού για μονοπάτια World Trails Network, ο 32χρονος περιπατητής ταξιδεύει από την Αλόννησο έως το Παγγαίο και από την Κεφαλονιά μέχρι την ορεινή Μεσσηνία, και μαζί με μια ομάδα επιστημόνων αναλαμβάνει τη χάραξη πεζοπορικών διαδρομών αποδεικνύοντας ότι, «αν ένα μονοπάτι σχεδιαστεί και προβληθεί σωστά, είναι μια σίγουρη επένδυση για τον τόπο».




Ποια ήταν η αφορμή για να δημιουργηθεί το Paths of Greece; 
Ολα ξεκίνησαν όταν μου ζητήθηκε να μεταφράσω στα Γαλλικά ένα κείμενο για μια ιστοσελίδα αφιερωμένη στα Κύθηρα. Είχε ως θέμα τα μονοπάτια του νησιού και στην προσπάθειά μου να το εμπλουτίσω, ταξίδεψα εκεί. Μέχρι τότε δεν ήμουν μανιώδης πεζοπόρος, αν και από μικρός έκανα εξορμήσεις στη φύση λόγω των γονιών μου, που είναι αρχαιολόγοι και πάντα τους ακολουθούσα στα πιο απίθανα σημεία. Στα Κύθηρα, τα μονοπάτια ήταν σε κακή κατάσταση και αναζητώντας τις διαδρομές ήταν σαν να ανακάλυπτα έναν κρυμμένο θησαυρό μέσα σε πυκνή βλάστηση. Το Paths of Greece ξεκίνησε το 2010. Η ομάδα μας αποτελείται από εξειδικευμένους επιστήμονες (αρχιτέκτονα, γεωλόγο, περιβαλλοντολόγο, υπεύθυνο πληροφορικής). Σχεδιάζουμε, καθαρίζουμε, σηματοδοτούμε τα μονοπάτια και οργανώνουμε δράσεις προβολής τους: κατασκευάζουμε ιστοσελίδες και εφαρμογές για κινητά, συμμετέχουμε σε διεθνείς εκθέσεις θεματικού τουρισμού και αναλαμβάνουμε την «αδελφοποίηση» μονοπατιών. Σήμερα τα μονοπάτια που έχουμε σηματοδοτήσει έχουν συνολική έκταση πάνω από 400 χλμ., ενώ έχουμε ερευνήσει μονοπάτια συνολικού μήκους πάνω από 2.000 χλμ.




Στην πράξη πόσο δύσκολο είναι το έργο σας; 
Είναι μια σκληρή διαδικασία. Μελετώντας χάρτες της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού, συχνά αναγκαζόμαστε να έρπουμε στο έδαφος επί ώρες, ακολουθώντας μονοπάτια που ήταν κλειστά για αιώνες. Αυτό συνέβη πρόσφατα στην Αλόννησο. Στην Ιθάκη ο Δήμος μας κάλεσε να χαράξουμε νέο πεζοπορικό δίκτυο. Ανάμεσα στις διαδρομές, ακολουθήσαμε και μία από την οποία υποτίθεται πως είχε περάσει ο Οδυσσέας. Οπως ανακαλύψαμε, περνούσε μέσα από μία παλιά χωματερή! Στην άνυδρη και βραχώδη Κάσο έπρεπε να κρεμαστούμε από βράχους για να εντοπίσουμε τις παλιές διαδρομές, οι οποίες περνούσαν από χτιστά σκαλοπάτια σε γκρεμούς. Η μεγαλύτερη δυσκολία που έχουμε αντιμετωπίσει είναι η ελληνική νοοτροπία που θέλει τα μονοπάτια να τα φτιάχνουν εθελοντές και η άποψη ότι δεν αφορούν τον τουρισμό ή τον πολιτισμό. Το υπουργείο Περιβάλλοντος τα αντιμετωπίζει σαν κτήμα του, σαν τεχνικά έργα για τα οποία είναι υπεύθυνα μόνο τα δασαρχεία. Ομως ένα δασαρχείο δεν έχει γνώση τού πώς σχεδιάζεται μια διαδρομή για ξένους πεζοπόρους. Τα μονοπάτια θα πρέπει να τα διαχειρίζονται από κοινού τα Υπουργεία Περιβάλλοντος, Πολιτισμού και Τουρισμού.

Θεωρείται η Ελλάδα περιπατητικός προορισμός; Ποιο το προφίλ των ξένων πεζοπόρων που προσελκύει; 
Περισσότεροι από 50.000 ξένοι περιπατητές επισκέπτονται ετησίως την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, με κύριο στόχο την πεζοπορία. Δεν είναι backpackers που κάνoυν φθηνές διακοπές, αλλά συνταξιούχοι που αναζητούν ποιότητα σε συνδυασμό με εύκολες διαδρομές και οικογένειες με μικρά παιδιά που προσπαθούν να τα ενθαρρύνουν να βγουν στη φύση. Στην πλειονότητά τους είναι Γάλλοι, Γερμανοί, Αγγλοι, Ολλανδοί και Σκανδιναβοί μεσαίου και υψηλότερου επιπέδου. Πριν ξεκινήσει να αναπτύσσεται το δίκτυό μας, οι ξένοι πεζοπόροι περιορίζονταν σε λίγα γκρουπ. Από το 2010 και μετά, κι όσο βάθαινε η οικονομική κρίση, οι δήμοι και οι φορείς του τουρισμού βρήκαν στον περιπατητικό τουρισμό μια χαμηλή επένδυση με υψηλό κέρδος.




Μπορείτε να μας αναφέρετε ένα παράδειγμα τόπου που ωφελήθηκε οικονομικά επενδύοντας σε ένα δίκτυο μονοπατιών; 
Η Σίφνος. Τον Οκτώβριο του 2014 αναλάβαμε να φτιάξουμε ένα δίκτυο 104 χλμ. με 19 διαφορετικές διαδρομές. Δημιουργήθηκε το Sifnos Trails και ακολούθησε σοβαρή προβολή του δικτύου με συντονισμένες δράσεις, όπως η καταγραφή μονοπατιών με την κάμερα της Google και η συμμετοχή του νησιού σε διεθνείς εκθέσεις πεζοπορίας στη Γερμανία και στη Γαλλία. Δημιουργήσαμε μια εφαρμογή-ψηφιακό ξεναγό για android κινητά, η οποία λειτουργεί χωρίς ίντερνετ ως εξής: εντοπίζει μέσω δορυφόρου τη θέση του πεζοπόρου στον χάρτη και τον ειδοποιεί όταν περάσει από κάποιο περιβαλλοντικό ή πολιτιστικό σημείο ενδιαφέροντος. Ο δήμος έκανε μια πρώτη προσπάθεια χρηματοδότησης, ενώ στη συνέχεια τη χορηγία της ανέλαβε μια ακτοπλοϊκή εταιρεία. Δύο χρόνια μετά, η ιστοσελίδα www.sifnostrails.com μετράει 170.000 επισκέπτες, ενώ τους τελευταίους 18 μήνες 1.500 άτομα έχουν κατεβάσει την εφαρμογή. Μέσα από υπολογισμούς καταλήξαμε ότι όλο αυτό το εγχείρημα, που κόστισε κάτω από 20.000 ευρώ, έχει αποφέρει στη Σίφνο έσοδα ύψους 150.000 ευρώ. Στα πέντε χρόνια που υπάρχει το δίκτυο στα Κύθηρα, έχει κοστίσει συνολικά 50.000 ευρώ –από τη συντήρηση μέχρι τις δράσεις προβολής–, ενώ οι οργανωμένοι πεζοπόροι που επισκέπτονται το νησί έχουν αποφέρει έσοδα μεγαλύτερα του 1,5 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο; Εχει αυξηθεί ο αριθμός των επισκεπτών εκτός τουριστικής περιόδου. Η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει στα μονοπάτια της. Γιατί αν ένα μονοπάτι σχεδιαστεί και προβληθεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει στην επιμήκυνση της σεζόν.

Πώς εμπλέκεται η τοπική κοινωνία στη διάνοιξη και στη συντήρηση ενός μονοπατιού; 
Οι ντόπιοι είναι το άλφα και το ωμέγα. Προσπαθούμε να τους κάνουμε μέρος αυτής της προσπάθειας, γι’ αυτό και διοχετεύουμε όλες μας τις γνώσεις σε αυτούς. Δεν πηγαίνουμε στον τόπο τους για να κάνουμε εργολαβίες, αλλά για να συνεργαστούμε μαζί τους και να τους καλλιεργήσουμε την αγάπη για τα μονοπάτια. Υπάρχουν διάφορα μοντέλα συντήρησης και το πιο αποτελεσματικό είναι οι ίδιοι οι πεζοπόροι, Ελληνες και ξένοι, να υποδεικνύουν στους τοπικούς φορείς τα προβλήματα.




Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας γοητεύουν τους ξένους πεζοπόρους; 
Η Ελλάδα έχει ανθρώπινο μέγεθος, τα βουνά της είναι προσιτά, όχι ψηλά και απροσπέλαστα. Οι πρόποδές τους καταλήγουν συχνά σε ακτές με θάλασσα, καθαρή και φιλική, χωρίς την αγριάδα του ωκεανού. Κι ας μην την ξέρεις, κάνεις μια βουτιά και μετά συνεχίζεις να περπατάς. Από τη μία άκρη της χώρας έως την άλλη, τα μονοπάτια είναι εμποτισμένα με τον ελληνικό πολιτισμό. Ο πεζοπόρος απολαμβάνει σε μικρή απόσταση όχι μόνο τις μεγάλες εναλλαγές του τοπίου, αλλά και την ποικιλία της διαδρομής: μπορεί να συναντήσει από τον πιο ταπεινό νερόμυλο μέχρι τον σπουδαίο αρχαίο ναό, από την πανέμορφη βυζαντινή εκκλησία μέχρι τα ερείπια ενός αρχαίου θεάτρου. Επιπλέον, κάθε εποχή το ίδιο μονοπάτι είναι διαφορετικό. Κάποια αποκαλύπτουν τον κύκλο ζωής της ελιάς και ο πεζοπόρος γίνεται μάρτυρας της γεωργικής διαδικασίας. Η εμπειρία ολοκληρώνεται με την ελληνική φιλοξενία και την επαφή που αναπτύσσεται με τον ντόπιο. «Ελα να σε φιλέψω», «Πού να τρέχεις τώρα στο καταφύγιο, μείνε εδώ». Αυτά ακούν οι πεζοπόροι και λατρεύουν την Ελλάδα. Με λίγη οργάνωση μπορεί να γίνει η χώρα ένας από τους 10 κορυφαίους περιπατητικούς προορισμούς στον κόσμο.

Ποια τα σχέδιά σας για το 2017; 
Σχεδιάζουμε δίκτυα στην Αλεξανδρούπολη, στα Χανιά, στην ορεινή Μεσσηνία και έχουμε προγραμματίσει επέκταση του δικτύου στα Κύθηρα. Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε την ιδέα της διοργάνωσης ενός Φεστιβάλ Πεζοπορίας, το οποίο θα φιλοξενείται κάθε χρόνο σε διαφορετικό τόπο και ίσως εναλλάσσεται ανάλογα με την εποχή, από το νησί στο βουνό. Κάποτε τα μονοπάτια συνέδεαν προορισμούς, σήμερα μας ενώνουν με το παρελθόν και με το μέλλον μας, μας μαθαίνουν να σεβόμαστε τη φύση και την ιστορία.
-------------------------------------------------------------
Πηγή: Καθημερινή-Αλεξάνδρα Τζαβέλλα 
--------------------------------------------------------------