Το τί περάσαμε το καλοκαίρι του 2017 με την απρόσμενη διακοπή των ακτοπλοϊκών περιφερειακών μας συνδέσεων το γνωρίζουμε. Το πόσο αυτό κόστισε στην τοπική κοινωνία και οικονομία το γνωρίζουμε επίσης. Μετά από πολύ κόπο και αγώνα και σε συνεργασία με όλους τους φορείς και φυσικά με τους πλοιοκτήτες καταφέραμε τη δρομολόγηση του πλοίου ΙΟΝΙΣ απο τις 27/10 το οποίο με ταχύτητα πρωτόγνωρη για τα μέχρι σήμερα δεδομένα του νησιού εξυπηρετεί τη γραμμή μας. Πλοίο γρήγορο, καθαρό και με συνέπεια.
Αρχικά υπογράφτηκε με την εταιρεία του ΙΟΝΙΣ μια σύμβαση διάρκειας τριών (3) μηνών μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τακτικής δρομολόγησης, καθώς η δρομολόγησή του έγινε μεσούσης της ακτοπλοϊκής περιόδου και έκτακτα. Η σύμβαση αυτή λήγει σήμερα 25/01/2018. Το αρμόδιο Υπουργείο ΟΦΕΙΛΕ να έχει ολοκληρώσει τις διαδικασίες προκήρυξης του διαγωνισμού τακτικής δρομολόγησης άμεσα, ώστε να μη λήξει η τρέχουσα σύμβαση και προκειμένου μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης που θα προκύψει από το διαγωνισμό, να υπάρχει νομική δυνατότητα στο ΙΟΝΙΣ να συνεχίσει να εκτελεί τα δρομολόγιά του. Εφόσον η τρέχουσα έκτακτη σύμβαση έληξε και αφού ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμα προκηρυχθεί δεν υπάρχει νομική δυνατότητα να συνεχίσει το πλοίο δρομολόγια. Αυτό είναι κάτι που το ΥΕΝ γνώριζε και παρά τούτο η διαδικασία προκήρυξης του διαγωνισμού ουσιαστικά θα ολοκληρωθεί αύριο ή τη Δευτέρα!
Η ευθύνη ανήκει ξεκάθαρα στο ΥΕΝ. Το αυτό επιβεβαίωσε σε εμένα τηλεφωνικά από την Ελβετία όπου βρισκόμουν για υπηρεσιακούς λόγους και ο συνεργάτης του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Χουλιαράκη, κ. Ρουσσάκης, ο οποίος με διαβεβαίωσε για τα εξής: α) η επιστολή του κ. Κουρουμπλή για την δέσμευση των χρημάτων για τον διαγωνισμό τακτικής δρομολόγησης παρελήφθη από το γραφείο του κ. Χουλιαράκη στις 18/1/2018 (δηλαδή λίγες μέρες πριν λήξει η σύμβαση του ΙΟΝΙΣ!) και β) ότι ΟΥΔΕΙΣ ενημέρωσε το γραφείο και τους συνεργάτες του κ. Χουλιαράκη για το κατεπείγον της διαδικασίας. Αυτά μου επιβεβαιώθηκαν σε τηλεφώνημα του κ. Ρουσσάκη στις 17:05 της 22/01/2018.
Τα γρανάζια κινήθηκαν πολύ αργά. Η διαδικασία του διαγωνισμού έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πολύ πριν το νέο έτος, ώστε σήμερα να μην αναγκαζόμαστε να εφεύρουμε αλχημείες για την εξυπηρέτηση του νησιού μέχρι την υπογραφή νέας σύμβασης με το ΙΟΝΙΣ που αναμένεται μέχρι την Τρίτη. Και ερωτώ: εάν οι πλοιοκτήτες δεν ήταν οι Τουρλομούσης και Τσαϊλάς που δέχθηκαν να πραγματοποιήσουν δρομολόγια με το ΙΟΝΙΣ από/προς τη Νεάπολη ΧΩΡΙΣ επιδότηση, ΤΙ ακριβώς θα γινόταν στα Κύθηρα;; Θα μέναμε 1 εβδομάδα χωρίς καθόλου πλοίο μέσα στο καταχείμωνο;; Τα έχει σκεφτεί κάποιος όλα αυτά;;
Για τις καλές προθέσεις των ανθρώπων και των υπουργών δεν μπορώ να αμφιβάλω. Για τις διαδικασίες, τους χρόνους και το αποτέλεσμα έχω σοβαρές επιφυλάξεις. Για τα δυσκίνητα γρανάζια του Κράτους, για την αδυναμία άμεσης και έγκαιρης συνεννόησης μεταξύ 2 υπουργείων και για την εφαρμογή του "κάλλιον το προλαμβάνειν του θεραπεύειν" πρέπει επιτέλους να μιλήσουμε.
Είναι προφανές πως ούτε η σεζόν κινδυνεύει, ούτε "τα όργανα άρχισαν", ούτε σενάρια συνωμοσίας υπάρχουν , ούτε το νησί θα μείνει χωρίς πλοίο, πέραν των λίγων ημερών που θα εξυπηρετηθεί μόνο από Νεάπολη μέχρι την υπογραφή της νέας σύμβασης. Όμως για την κατάσταση αυτή οι ευθύνες βαρύνουν συγκεκριμένα πρόσωπα και αυτό είναι ΣΙΓΟΥΡΟ.
ΥΓ: πριν λίγο έλαβα μήνυμα στο κινητό μου (αυτοματοποιημένο) που με προσκαλεί να παραβρεθώ στην κοπή της πίτας του κ. Κουρουμπλή στο Baraonda στις 29/01. Είναι προφανές ότι μειδίασα....