Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ.Πρόγραμμα λειτουργίας Ναυτικού Μουσείου


Η Κοινωφελής Επιχείρηση Παιδείας & Περιβάλλοντος Δήμου Μονεμβασιάς γνωστοποιεί τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης στη Νεάπολη.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να να επισκεπτούν το σύγχρονο εκθεσιακό χώρο καθημερινά  μεταξύ 10:00 το πρωί με 6:00 το απόγευμα.
Με κείμενα, εικόνες και εκθεσιακά αντικείμενα, το Μουσείο Ναυτικής Τέχνης και Παράδοσης επιχειρεί μια πολύπλευρη παρουσίαση του θέματός του πάνω στους τρεις βασικούς άξονες.
  • Γνωριμία με τα Βάτικα
  • Προσεγγίζοντας τον Καβομαλιά
  • Τα Βάτικα βάζουν πλώρη
Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 2734023040

Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για την διάσωση των παραδοσιακών ξύλινων αλιευτικών σκαφών


Ολοκληρώθηκε η τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για τη διάσωση των ξύλινων παραδοσιακών αλιευτικών σκαφών, τα οποία έχουν ενταχθεί στο Μέτρο 6.1.10 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 «Οριστική παύση Αλιευτικών Δραστηριοτήτων».
Μετά από πολύμηνη προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων αλιέων-ιδιοκτητών και φορέων, που θα τα υποδεχθούν, απεφεύχθη η διάλυσή τους και τα σκάφη αυτά θα εκτίθενται ως μουσειακά εκθέματα.
Ήδη τα σκάφη μεταφέρονται στον τόπο έκθεσής τους, ώστε να αποτελέσουν υλικά τεκμήρια της πολιτισμικής κληρονομιάς του τόπου μας.
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σταύρος Αραχωβίτης, δήλωσε σχετικά: «Έπειτα από πολλούς μήνες, φτάνουμε στο τέλος μιας διαδικασίας, η οποία αποτέλεσε μεγάλη πρόκληση για το Υπουργείο μας. Η διάσωση της πολιτισμικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, η διαφύλαξη της ξυλοναυπηγικής τέχνης της χώρας μας, πρέπει να αποτελούν αυτοσκοπό για την Πολιτεία. Η διάσωση αυτών των ξύλινων αλιευτικών σκαφών αποτελεί εφαλτήριο και για άλλες δράσεις στις οποίες σχεδιάζουμε να προβούμε, μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να μην ζήσουμε ξανά την καταστροφή της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Τα εύσημα όμως για όλη αυτή την προσπάθεια ανήκουν στους ίδιους τους αλιείς, οι οποίοι παρά την όποια καθυστέρηση που υπήρξε εξαιτίας της γραφειοκρατίας, δεν υπαναχώρησαν από τον κοινό στόχο που θέσαμε. Φυσικά συγχαρητήρια αξίζουν και στους φορείς, οι οποίοι ανέλαβαν να υιοθετήσουν τα εν λόγω σκάφη, με δικά τους έξοδα, παραμένοντας προσηλωμένοι στους στόχους και τις αξίες που θέσαμε στο ξεκίνημα αυτής της διαδικασίας».
http://www.aigaio365.gr/

Εξοπλίζεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών


Το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ εξασφάλισε με απόφασή του ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Πελοπόννησος 2014 – 2020 για την ένταξη της πράξης «Εξοπλισμός αντιμετώπισης δασικών πυρκαγιών για την Περιφέρεια Πελοποννήσου», δικαιούχος της οποίας είναι το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος.
Το φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει:
α) Την προμήθεια οκτώ υδροφόρων πυροσβεστικών οχημάτων παντός εδάφους, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, εξοπλισμένα με δεξαμενές νερού και αφρού χωρητικότητας 4.000 λίτρων και 300 λίτρων αντίστοιχα. Τα εν λόγω οχήματα θα χρησιμοποιηθούν από το Πυροσβεστικό Σώμα κατά κύριο λόγο στην δασοπυρόσβεση αφού δύνανται να επιχειρούν σε εξαιρετικά ανώμαλα εδάφη και δύσβατες περιοχές. Επίσης θα διαθέτουν πρόσθετο, κατάλληλο εξοπλισμό προκειμένου να επεμβαίνουν και σε άλλα συμβάντα αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος.
β) Την προμήθεια τριών βοηθητικών ημιφορτηγών οχημάτων, με διπλή καμπίνα, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και δυνατότητα μεταφοράς πέντε ατόμων, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού ενώ θα φέρουν και πλατφόρμα φόρτωσης (καρότσα) για μεταφορά εξοπλισμού. Τα εν λόγω οχήματα θα χρησιμοποιηθούν από το Πυροσβεστικό Σώμα κατά κύριο λόγο για τη μεταφορά προσωπικού και εξοπλισμού σε συμβάντα αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών (πυρκαγιές - πλημμύρες) καθώς και σε άλλα συμβάντα αρμοδιότητας του Πυροσβεστικού Σώματος.
Το σύνολο της δημόσιας δαπάνης της πράξης ανέρχεται σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
http://lakonikos.gr

ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΙΟΝΙΣ ΛΟΓΩ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΘΥΕΛΛΩΔΩΝ ΑΝΕΜΩΝ


ΑΒΛΕΜΟΝ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΜΠΟΥΣΓΟΥ 1
30300 ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

Email: ablemon.n.e@gmail.com

Πειραιάς, 09 -01-2019






ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω πρόγνωσης, από το δελτίο της ΕΜΥ, πολύ θυελλωδών ανέμων στην Θάλασσα Κυθήρων,το σημερινό δρομολόγιο του ΕΓ/ΟΓ ΙΟΝΙΣ Ν.Π 8775 από Κίσσαμο προς Αντικύθηρα-Κύθηρα-Γύθειο και επιστροφή δεν θα εκτελεστεί σήμερα .

Θα επανέλθουμε με νέο δελτίου τύπου για την εκτέλεση του δρομολογίου:


Για την ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019

ΚΥΘΗΡΑ.Θεοφάνεια στο Καψάλι των Κυθήρων πριν 90 χρόνια..

Θεοφάνεια στο Καψάλι των Κυθήρων πριν 90 χρόνια...

Η φωτογραφία είναι του αξιόλογου κυθήριου φωτογράφου Παναγιώτη Φατσέα-Φουριάρη (1888-1938). Διακρίνουμε το μακαριστό Μητροπολίτη Κυθήρων Δωρόθεο Κοτταρά, τον μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος (1956-1957).

Ενωσις Αντικυθηρίων Αγιος Μύρων.ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Ένωσης αποτελούμενη από τον Πρόεδρο κ. Γ. Κωνσταντίνου και το μέλος κ. Δ. Ανδρόνικο παραβρέθηκε μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Πειραιά στην τελετή Αγιασμού των υδάτων στον Πειραιά και στη συνέχεια στη δεξίωση που παρατέθηκε στο Δημοτικό Θέατρο, όπου είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν και να έχουν σύντομες συνομιλίες με παράγοντες της πολιτικής και κοινωνικής ζωής και την χαρά να ακούσουν από όλους τα καλύτερα σχόλια για όσα έχουν συμβεί στα Αντικύθηρα το τελευταίο χρονικό διάστημα.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΙΟΥΣ
ΤΟ Δ.Σ.





ΚΥΘΗΡΑ.ΚΑΙ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 9/1 Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2 ΩΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΛΟΓΩ ΠΑΓΕΤΟΥ


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.Συνοπτική παρουσίαση των πεπραγμένων του έτους 2018.


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Μία παραγωγική χρονιά έφυγε....και μπήκαμε σε μία ακόμα πιο παραγωγική και δημιουργική χρονιά!!!
Η Π.Ε. Νήσων και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος σας προσκαλούν την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019 και ώρα 12:00, στην αίθουσα συνεδριάσεων των Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων, Ακτή Ποσειδώνος 14-16, Πειραιάς, 6ος όροφος, για την ανταλλαγή ευχών και για την συνοπτική παρουσίαση των πεπραγμένων του έτους 2018.
Η παρουσία σας θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή και χαρά για εμάς.

Απαλλάσσονται από το πρόστιμο οι ιδιοκτήτες των οχημάτων από τα νησιά με πληθυσμό άνω των 5000 κατοίκων που υποχρεούνται Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Απαλλάσσονται από το πρόστιμο οι ιδιοκτήτες των οχημάτων από τα νησιά με πληθυσμό άνω των 5000 κατοίκων που υποχρεούνται Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο. 
Σύμφωνα με την ΚΥΑ 49372/3352 σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2014/415/ΕΚ, την Υπουργική Απόφαση 4019/41/27-4-2018 και την υπ’ αρ. 108309/38118/20-12-2017 Απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής για παράταση έως 31-12-2018 των προγραμμάτων πρόσκλησης για Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο των επιβατικών και φορτηγών οχημάτων Ι.Χ. στους Δήμους Αγκιστρίου, Αίγινας, Κυθήρων, Πόρου Σπετσών, Τροιζηνίας και Ύδρας:
1) τα οχήματα που αναφέρονται ως έδρα οι νήσοι Αγκιστρίου, Πόρου, Σπετσών, Κυθήρων, Αντικυθήρων και Ύδρας, δεν υποχρεούνται σε Π.Τ.Ε.Ο., αν κυκλοφορούν αποκλειστικά εντός των νησιών και
2) τα οχήματα που στην άδεια κυκλοφορίας τους αναφέρεται ως έδρα η νήσος Αίγινα, καθώς και η Τροιζηνία, όπως επίσης τα οχήματα των νησιών της πρώτης περίπτωσης εφόσον κυκλοφορούν και εκτός νησιών, υποχρεούνται να προσέλθουν σε Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο Οχημάτων, χωρίς να θεωρούνται εκπρόθεσμα.
Για την ανωτέρω ρύθμιση, έχουν ενημερωθεί όλες οι Δ/νσεις Μεταφορών των Περιφερειακών Ενοτήτων Αττικής και Περιφερειών της χώρας προκειμένου να ενημερώσουν σχετικά τα Δημόσια και Ιδιωτικά ΚΤΕΟ αρμοδιότητας τους.
Τάκης Χατζηπέρος

Στον Πλωτάρχη (Ε) Εμμανουήλ Αμπλιανίτη Π.Ν απονεμήθη το μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Β'Τάξεως


Στον Πλωτάρχη (Ε) Εμμανουήλ Αμπλιανίτη Π.Ν απονεμήθη το μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Β'Τάξεως όπως αναρτήθηκε στην εφημερίδα της Κυβέρνήσεως Τεύχος Γ’ 1522/21.12.2018







ΛΑΚΩΝΙΑ.Εξιχνίαση δύο περιπτώσεων κλοπής από το Αστυνομικό Τμήμα Αρεόπολης & δύο περιπτώσεις κλοπής από Ιερά Μονή

Εξιχνιάστηκαν, ύστερα από αστυνομική έρευνα του Αστυνομικού Τμήματος Αρεόπολης, δύο (2) διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής από Ιερά Μονή, που είχαν γίνει τον Νοέμβριο του έτους 2017 και την 22.7.2018, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ανατολικής Μάνης Λακωνίας. Για την υπόθεση αυτή, σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος τριών (3) ημεδαπών, 42χρονου, 61χρονου και 52χρονης, αντίστοιχα, για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπής.
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΚΥΘΗΡΑ.Πρόγραμμα Λειτουργίας Αγροτικών Ιατρείων Ιανουάριος 2019


Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019

Γενικό Λύκειο Κυθήρων. Aύριο Τρίτη 8 Ιανουαρίου τα σχολικά λεωφορεία θα αναχωρήσουν από τις αφετηρίες τους 2 ώρες αργότερα

Σας πληροφορούμε ότι αύριο Τρίτη 8 Ιανουαρίου τα σχολικά λεωφορεία θα αναχωρήσουν από τις αφετηρίες τους 2 ώρες αργότερα .
Το μέτρο λαμβάνεται λόγω του ότι είναι πιθανό σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προβλέψεις να υπάρχει το πρωί παγετός στο οδόστρωμα.
Τα μαθήματα για το Λύκειο θα ξεκινήσουν με την πρώτη διδακτική ώρα του προγράμματος.


ΚΥΘΗΡΑ.ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ 8/1/2019

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ 8/1/2019

Για την Τρίτη 8/1/2019, η έναρξη λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Κυθήρων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και του παιδικού σταθμού) μεταφέρεται 2 ώρες μετά την συνηθισμένη ώρα, λόγω του πρωινού παγετού.

Σε περίπτωση που οι αυριανές καιρικές συνθήκες είναι δυσχερείς, θα υπάρξει νεώτερη ανακοίνωση περί πλήρους αναστολής λειτουργίας.

Εκ του Δήμου Κυθήρων

ΒΑΤΙΚΑ.Έντονη χιονόπτωση στην περιφερειακή οδό Νεάπολης – Βελανιδίων τώρα


Το κύμα κακοκαιρίας που πλήττει τις τελευταίες μέρες τη χώρα έφτασε και στην περιοχή μας με χαμηλές θερμοκρασίες και χιονόπτωση.

Πιο συγκεκριμένα, στην περιφερειακή οδό Νεάπολης – Βελανιδίων, στο ύψος της διασταύρωσης Άγιου Νικολάου- Βελανίδια, απαιτείται μεγάλη προσοχή από τους οδηγούς λόγω της έντονης χιονόπτωσης

https://velanidia-baladis.blogspot.com

ΚΥΘΗΡΑ.ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ


ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ
Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών εφιστάται ιδιαίτερη προσοχή στις μετακινήσεις, που θα πρέπει να περιορίζονται στο απολύτως αναγκαίο, ειδικά για συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.
Ο παγετός σε συνδυασμό με την βροχόπτωση εγκυμονούν κινδύνους.

Για κάθε πρόβλημα παρακαλούμε να επικοινωνείτε με το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Κυθήρων στο 2736033199 ή με το Αστυνομικό Τμήμα Κυθήρων στο 2736031206.
Εκ του Δήμου Κυθήρων
Stratos Charchalakis

Απειλείται από τσουνάμι η Ελλάδα! Ο κίνδυνος γύρω από τη Λακωνία


Ενεργά ρήγματα-κατολισθήσεις δυτικά της Μάνης και νότια των Κυθήρων - Οι επισημάνσεις του ερευνητή Δ. Σακελλαρίου
Το πρόσφατο καταστροφικό, θανατηφόρο και απρόσμενο τσουνάμι - «φάντασμα», που έπληξε τις ακτές της Ινδονησίας, μετά από κατολίσθηση στις υποθαλάσσιες πλαγιές του ηφαιστείου Ανάκ Κρακατόα, φέρνει στην επιφάνεια τον αντίστοιχο κίνδυνο και στην ευρύτερη περιοχή των ελληνικών θαλασσών. Αυτό τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δρ Δημήτρης Σακελλαρίου, ερευνητής του Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), ειδικός στην Τεκτονική/Θαλάσσια Γεωλογία.
«Υποθαλάσσιες κατολισθήσεις έχουν γίνει πολλές φορές στους βυθούς των ελληνικών θαλασσών και θα συνεχίσουν να γίνονται και στο μέλλον. Πολλές από αυτές έχουν προκαλέσει και θα προκαλέσουν μικρά, μεγαλύτερα ή ακόμα και καταστροφικά τσουνάμι.
Περιοχές όπως ο Κορινθιακός Κόλπος, το Βόρειο Αιγαίο, το Νότιο Αιγαίο, ιδιαίτερα η περιοχή Σαντορίνης-Αμοργού, καθώς και τα νησιά του Ελληνικού Τόξου (Ιόνιο, Κρήτη, Ρόδος) έχουν πληγεί κατ' επανάληψη στην ιστορία από μεγάλα ή και καταστροφικά τσουνάμι και έχουν αυξημένη επικινδυνότητα λόγω της υψηλής σεισμικότητάς τους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σακελλαρίου.
 Γι’ αυτό, όπως επισημαίνει, χρειάζεται πλέον «ο σχεδιασμός μιας εθνικής ερευνητικής πολιτικής και η αντίστοιχη χρηματοδότηση της συστηματικής έρευνας και χαρτογράφησης του βυθού των ελληνικών θαλασσών για την εκτίμηση των υποθαλάσσιων γεωκινδύνων, όπως οι κατολισθήσεις, οι σεισμοί και τα τσουνάμι».
Η γεωλογική ιστορία ολόκληρης της Μεσογείου, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, περιλαμβάνει αναρίθμητες μικρές και μεγάλες υποθαλάσσιες κατολισθήσεις, πάρα πολλές από τις οποίες έχουν προκαλέσει μικρά ή μεγάλα, ακόμα και καταστροφικά τσουνάμι, με ύψος που μπορεί να φτάσει πολλά μέτρα.
Ενεργά υποθαλάσσια ρήγματα γύρω από τη Λακωνία
Η θαλάσσια περιοχή που βρίσκεται δυτικά της χερσονήσου της Μάνης, όπως και η θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά των Κυθήρων (σε μικρή απόσταση από το νησί), θεωρούνται χώροι με ενεργά ρήγματα-κατολισθήσεις που θα μπορούσαν να προξενήσουν ένα τσουνάμι, σύμφωνα με τον χάρτη που δημοσίευσε ο Δημ. Σακελλαρίου.
Οι ελληνικές θάλασσες έχουν πληγεί από φονικά τσουνάμι
«Η Ανατολική Μεσόγειος και ιδιαίτερα οι ελληνικές θάλασσες, το Αιγαίο και το Ιόνιο Πέλαγος, έχουν πληγεί πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν από μεγάλα και καταστροφικά τσουνάμι που έχουν προκαλέσει πολλά θύματα. Τα περισσότερα από αυτά πιθανολογείται ότι προκλήθηκαν από υποθαλάσσιες κατολισθήσεις», συμπλήρωσε ο Σακελλαρίου.
Οι έως τώρα έρευνες, όπως λέει, δείχνουν ότι «στις ελληνικές θάλασσες συνυπάρχουν και οι τρεις βασικές παράμετροι που χρειάζονται για να εκδηλωθούν κατολισθήσεις: Υποθαλάσσιες πλαγιές με μεγάλες κλίσεις, έντονη σεισμικότητα και πολλά ενεργά υποθαλάσσια ρήγματα, καθώς επίσης απόθεση ιζημάτων με ασταθή ισορροπία στις υποθαλάσσιες πλαγιές».
Ο βυθός των ελληνικών θαλασσών χαρακτηρίζεται από υποθαλάσσιες πλαγιές με μεγάλες κλίσεις, οι οποίες αρχίζουν από βάθη λίγων δεκάδων ή εκατοντάδων μέτρων και φτάνουν σε βάθη μέχρι 1.600 μέτρων στο Βόρειο Αιγαίο, 2.400 μέτρων στο Νότιο Αιγαίο και μεταξύ 3.000 και 5.000 μέτρων στο Ιόνιο Πέλαγος, νότια από την Κρήτη και ανατολικά από την Ρόδο.
 Όπως μάλιστα επισημαίνει ο κ. Σακελλαρίου, στο παρελθόν «πολλές από τις κατολισθήσεις στην Ελλάδα έγιναν χωρίς να έχει προηγηθεί σεισμική δόνηση ή ηφαιστειακή έκρηξη, εντελώς απρόσμενα και απροσδόκητα».
Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρει: Τον Μάρτιο του 2002 ένα μικρό τσουνάμι πλημμύρισε τη βόρεια πλευρά της πόλης της Ρόδου, ευτυχώς χωρίς θύματα. Το Φεβρουάριο του 1963 μια κατολίσθηση στις εκβολές του ποταμού Μεγανείτη στο Δυτικό Κορινθιακό Κόλπο προκάλεσε ισχυρό τσουνάμι που σκότωσε δύο και τραυμάτισε 12 ανθρώπους στην περιοχή μεταξύ των χωριών Λαμπίρι και Λόγγος. Παρόμοιο τσουνάμι, αλλά χωρίς θύματα παρατηρήθηκε στις ακτές του Αιγίου την 1η Ιανουαρίου του 1996.
Το τσουνάμι του 1956 ήταν το μεγαλύτερο στη Μεσόγειο
Πολλά άλλα τσουνάμι, προσθέτει, προκλήθηκαν από μεγάλες ή πολλαπλές υποθαλάσσιες κατολισθήσεις που πυροδοτήθηκαν από ισχυρούς σεισμούς. Το τσουνάμι της 9ης Ιουλίου 1956 είναι το μεγαλύτερο πρόσφατο τσουνάμι στη Μεσόγειο. Έπληξε τις ακτές των Κυκλάδων (Αμοργό, Σαντορίνη, Αστυπάλαια, Ίο) και των Δωδεκανήσων (Κάλυμνο), έφτασε σε υψόμετρο μεγαλύτερο των δέκα μέτρων στις ακτές της Αμοργού και της Αστυπάλαιας, σκότωσε 53 ανθρώπους και προκάλεσε σημαντικές καταστροφές στα γύρω νησιά. «Το εν λόγω τσουνάμι προκλήθηκε από μία ή περισσότερες υποθαλάσσιες κατολισθήσεις, οι οποίες πυροδοτήθηκαν από έναν ισχυρό σεισμό», υπογραμμίζει.
Όπως εξηγεί επίσης, οι υποθαλάσσιες κατολισθήσεις, μαζί με τους σεισμούς που κινούν υποθαλάσσια ρήγματα και τις εκρήξεις υποθαλάσσιων ηφαιστείων, είναι οι τρεις κύριες αιτίες για τη δημιουργία τσουνάμι. Στην περίπτωση των υποθαλάσσιων σεισμών και ρηγμάτων ένα μεγάλο τμήμα του βυθού, μήκους δεκάδων ή εκατοντάδων χιλιομέτρων κατά μήκος του ρήγματος κινείται απότομα προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Αυτή η κίνηση μεταδίδεται στη μάζα του νερού του ωκεανού και δημιουργείται το τσουνάμι, δηλαδή, ένα ή περισσότερα κύματα που διαδίδονται κάθετα προς τη διεύθυνση του ρήγματος.
Στην περίπτωση της υποθαλάσσιας έκρηξης ηφαιστείου, η απότομη εκτόνωση από την έκρηξη μεταδίδεται στη μάζα του νερού, η οποία κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις με κέντρο το ηφαίστειο, δημιουργώντας ένα ή περισσότερα κύματα που εξαπλώνονται κυκλικά.
Πώς γίνεται υποθαλάσσια κατολίσθηση
Για να δημιουργηθεί μια υποθαλάσσια κατολίσθηση, όπως εξηγεί, χρειάζονται τρεις βασικές παράμετροι: Κατάλληλη μορφολογία του βυθού (πλαγιές μικρότερης ή μεγαλύτερης κλίσης), υλικό μικρής συνοχής για να μπορεί να κατολισθήσει, καθώς και κατάλληλες συνθήκες για να πυροδοτήσουν την κατολίσθηση, όπως μια δυνατή δόνηση από σεισμό ή από ηφαιστειακή έκρηξη. Ή η αύξηση του βάρους ενός όγκου θαλάσσιων ιζημάτων σε μια πλαγιά σε τέτοιο βαθμό, ώστε να ξεπεράσει την αντίσταση που κρατάει αυτόν τον όγκο στη θέση του.
«Τσουνάμι μετά από υποθαλάσσιες κατολισθήσεις μπορεί να συμβεί και στις ελληνικές θάλασσες», σύμφωνα με τα όσα λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο θαλάσσιος γεωλόγος του ΕΛΚΕΘΕ Δρ Δημήτρης Σακελλαρίου.
«Δεν προκαλούν τσουνάμι όλες οι υποθαλάσσιες κατολισθήσεις», εξηγεί ωστόσο ο κ. Σακελλαρίου, προσθέτοντας: «Μόνο αυτές που γίνονται σε σχετικά μικρά βάθη θάλασσας, συνήθως μικρότερα από 1.000 μέτρα βάθος, αυτές που έχουν έναν αρκετά μεγάλο όγκο, συνήθως μεγαλύτερο από ένα κυβικό χιλιόμετρο, καθώς και αυτές που εκδηλώνονται με μεγάλη ταχύτητα ολίσθησης.
Η αλήθεια είναι ότι η επιστημονική κοινότητα δεν έχει ακόμα όλες τις απαντήσεις για τον ακριβή μηχανισμό που εκδηλώνεται μια υποθαλάσσια κατολίσθηση με ή χωρίς σεισμική δόνηση, ούτε για το πώς ακριβώς θα δημιουργηθεί και θα διαδοθεί το πιθανό τσουνάμι».
Η λεπτομερής χαρτογράφηση του βυθού με σύγχρονες τεχνικές θαλάσσιας-υποθαλάσσιας έρευνας είναι το πρώτο και απαραίτητο βήμα για τον εντοπισμό των περιοχών όπου είναι πιθανό να εκδηλωθεί υποθαλάσσια κατολίσθηση. Η συνεργασία θαλάσσιας γεωλογίας-γεωφυσικής και σεισμολογίας θεωρείται σημαντική για να εκτιμηθεί η επικινδυνότητα των πιθανών περιοχών σε συνδυασμό με την σεισμικότητα. Με τη συμβολή των μαθηματικών προσομοιώσεων (μοντέλων) θα είναι η δυνατή η επεξεργασία σεναρίων δημιουργίας και διάδοσης των πιθανών τσουνάμι με βάση πραγματικά δεδομένα.
«Έχοντας την παραπάνω γνώση, θα είναι δυνατός ο σχεδιασμός ενός αξιόπιστου συστήματος έγκαιρης προειδοποίησης», καταλήγει ο κ. Σακελλαρίου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΛΑΚΩΝΙΑ.Με ξεχωριστή λαμπρότητα εόρτασε η Μονεμβασία τα Άγια Θεοφάνεια


Με λαμπρότητα εόρτασε, την Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019, η ιστορική πόλη της Μονεμβασίας τα Άγια Θεοφάνεια.
Στον μητροπολιτικό ναό του Ελκομένου Χριστού στο Κάστρο Μονεμβασίας, πραγματοποιήθηκε ο Όρθρος, η Θεία Λειτουργία και η Ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού.
Εν συνεχεία το ιερό εκκλησίασμα, υπό τους ήχους της Δημοτική Φιλαρμονικής Μονεμβασίας και πλαισιωμένο από μέλη του πολιτιστικού συλλόγου «Οι Ρίζες» με παραδοσιακές ενδυμασίες, μετέβη στη θέση «Κουρκούλα», όπου σε μια ηλιόλουστη ημέρα, έγινε η τελετή καθαγιασμού των υδάτων από τον εφημέριο της ενορίας Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντίνο Κρυπωτό.
Αρκετοί νέοι, ακολουθώντας το έθιμο έπεσαν στα παγωμένα νερά για να ανασύρουν τον Τίμιο Σταυρό.
Στην τελετή παρέστησαν ο Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Βουνελάκης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Σταύρος Χριστάκος και Βασιλείος Κουλουβάκος, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας κ. Δημήτριος, ο Διοικητής του 1ου Λιμενικού Τμήματος Μονεμβασίας κ. Γεώργιος Μελέτης, ο Διοικητής του Αστυνομικού Σταθμού Μονεμβασίας κ. Νεκτάριος Γάγκας και πλήθος κόσμου.
http://www.monemvasianews.gr









ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΟΛΥΝΕΚΡΗ ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΟΝ ΚΑΒΟ ΜΑΛΙΑ ¨COTY 1¨


Το πρωί της 6ης Ιανουαρίου 1993, την ώρα που τελείται η λειτουργία των Θεοφανείων στον Ιερό Ναό Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Βελανιδίων κάποιος ενημερώνει για ναυάγιο και άμεσα οι άντρες του χωριού, ναυτικοί οι περισσότεροι σπεύδουν στην περιοχή του κάβου να προσφέρουν βοήθεια.

Μάταια όμως, στην οργισμένη θάλασσα του Κάβο Μαλιά, όπου τα κύματα ξεπερνούσαν τα 10 μέτρα ύψος και ο άνεμος τα 11 μποφόρ, το υπό παναμέζικη σημαία ελληνικό φορτηγό πλοίο «Coty-1» με το 17μελές πλήρωμά του έχουν χαθεί πλέον στα μανιασμένα νερά του Ξυλοχάφτη.

Για το μοιραίο ταξίδι του έφυγε από τη Χαλκίδα την παραμονή των Φώτων. Το πλήρωμά του αποτελούνταν από 11 Έλληνες και 6 Ρώσους ναυτικούς. Έφθασε την ίδια ημέρα στον Πειραιά, όπου παρέμεινε «τράνζιτ» και ανήμερα των Θεοφανίων ξεκίνησε, παρά τον κακό καιρό και τη θαλασσοταραχή για τον προορισμό του.

Το πλοίο, που μετέφερε 3.600 τόνους τσιμέντο στα αμπάρια του, παρουσίασε στις 3 τα ξημερώματα κλίση 11 μοιρών, από μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να εισρεύσουν νερά και να σταματήσουν οι μηχανές του. Παρά τις προσπάθειες του τάνκερ «Κρήτη WAVE» του Ομίλου Βαρδινογιάννη, του ρυμουλκού «Μέγας Αλέξανδρος» και της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» που έσπευσαν προς βοήθεια, στάθηκε αδύνατο να περισυλλεγούν ζωντανοί οι 17 ναυτικοί του πληρώματος.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας, που ρωτήθηκε γιατί το πλοίο ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά παρά τη μεγάλη θαλασσοταραχή, έδωσε την εξήγηση ότι ύμφωνα με το εγχειρίδιο ασφαλείας της ναυσιπλοΐας, το «Coty I» δεν υπόκειτο στις απαγορεύσεις απόπλου, που ισχύουν μόνο για τα ελληνικά επιβατηγό πλοία και για τα φορτηγά με ελληνική σημαία κάτω των 500 κόρων, ενώ παραδέχθηκε την αδυναμία των σωστικών συνεργείων εξαιτίας των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών.
Πάντως, ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά του πλοιοκτήτη του «Coty I» Θόδωρου Βενιάμη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 7 Μαΐου 1997 στο Α' Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας και ο βασικός κατηγορούμενος Θόδωρος Βενιάμης αθωώθηκε.

Οι Έλληνες ναυτικοί που χάθηκαν στο ναυάγιο του «Coty I»
Γιάννης Μαρτάκης, πλοίαρχος
Δημήτρης Μπουρλοτής, υποπλοίαρχος
Δημήτρης Μπαρμπέρης, ανθυποπλοίαρχος
Γιάννης Τσίγκος, A' μηχανικός
Νίκος Χαϊδάκης, Β' μηχανικός
Παναγιώτης Έγκαρχος, Γ' μηχανικός
Ισίδωρος Λικουρίνος, ναύκληρος
Γιώργος Κριμιζής, λιπαντής
Σμήλιος Κορμάρης, μάγειρας
Απόστολος Κανελλόπουλος, βοηθός θαλαμηπόλου
Μεμέτ Πελβάν, ναύτης
ΠΗΓΗ velanidia-baladis.blogspot.com

Ένα ναυάγιο, 17 ζωές

Κάβο Μαλιάς, Γενάρης 1993, 5 μίλια από νησίδα Παραπόλα.
Νύχτα Θεοφανίων, Φορτίο: 3.666 τόνοι τσιμέντο


COTY 1

Εκείνο το πρωΐ φορτώσαμε Χαλκίδα
καράβι γερασμένο με καπετάνιο αψύ
γρέγος καιρός, χιονιάς, ανάστροφα η πυξίδα
δεμένα τα φιλιά μου στον κάβο τον δεξί

ξωπίσω τα νερά να στέκουν βλογημένα
φτερούγες καθρεφτίζουν ζητώντας τον σταυρό
κανείς δεν είχε δει του απόπλου τα γραμμένα
μονάχα ένα σημάδι στου χάρτη τον αφρό

Αφήσαμε ζερβά του καναλιού τη σκέπη
και βγήκαμε στο κύμα πορεία για τη Τζιά
στης τρίαινας τη σκιά που από ψηλά μας βλέπει
κάποια άλλη είχε τρυπώσει στ’ αμπάρια μας κρυφά

στου Πόρου τ’ ανοιχτά ο δεύτερος ρωτούσε
- που πάμε καπετάνιε κι αλλάξαμε γραμμή;
κι εκείνος βλοσυρά του ‘λεγε πως μπορούσε
σαν πρώτος πιά θα γίνει απάντηση να βρεί

Στη νύχτα είχαμε μπεί τουλάχιστο πριν μιαν ώρα
της Ύδρας το φανάρι, το τελευταίο κερί,
με πείσμα οι μηχανές μας σπρώχνανε την πρώρα
που αντάμωνε δαιμόνους σε κάθε αφροκορφή

στις έξι ο λιπαντής μας έστειλε σινιάλο
και στις εφτά η φουσκάλα μπατάρησε γερά
απ’ έξω τα στοιχειά χορεύανε τον μπάλο
πηδώντας με φιγούρες που ανοίγαν τα σκαριά

Τότε ήρθε κι η στιγμή που οι ναυτικοί γνωρίζουν
στη γέφυρα π’ ανάβει το κόκκινο του νου
τότε που οι μηχανές μες στην ψυχή γυρίζουν
κι οι θερμαστές ανάβουν καντήλια τ’ ουρανού


……Εκείνο το πρωΐ φορτώσαμε Χαλκίδα
μα εκείνο που λυπάμαι δεν είναι στο βυθό
κρατάει στην αγκαλιά το πέλαγο μ’ ελπίδα
σε κάβο καθισμένη, μ’ ακόμα να λυθώ……

ΠΗΓΗ http://www.stixoi.info/