Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΜΗΤΡ.ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00 Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX :2736031202 

                                          Ἐν Κυθήροις τῇ 19ῃ Δεκεμβρίου 2019
   
Ἀριθ. Πρωτ.: 701
                                      

              ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
                                            (ὑπ’ ἀριθ. 183/2019)

Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων

«Μυστήριον ξένον, ὁρῶ καί παράδοξον! οὐρανόν τό σπήλαιον· θρόνον Χερουβικόν, τήν Παρθένον· τήν φάτνην χωρίον· ἐν ᾧ ἀνεκλίθῃ ὁ ἀχώρητος, Χριστός ὁ Θεός· ὅν ἀνυμνοῦντες μεγαλύνομεν»
(Εἱρμός θ’ ᾠδῆς Χριστουγέννων)

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·
ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!
Κοσμοχαρμόσυνο καί κοσμοσωτήριο τό θεῖο μήνυμα τῆς μεγάλης Δεσποτικῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων, τῆς «Μητροπόλεως πασῶν τῶν ἑορτῶν», κατά τόν χρυσορρήμονα ἅγιον Ἰωάννην τόν Χρυσόστομον.
Μυστήριον ξένον καί παράδοξον διά τά δεδομένα τοῦ παρόντος κόσμου καί διά τήν ἀνθρώπινη λογική. Τό ταπεινό σπήλαιο τῆς Βηθλεέμ ἀνεδείχθη οὐρανός, διότι ἐχώρησε «τόν ἀχώρητον παντί» Κύριον καί Θεόν μας, Αὐτόν, ὁ ὁποῖος ἔχει θρόνον τόν οὐρανόν καί ὑποπόδιον τήν γῆν. Ἡ σεμνή καί ταπεινή κόρη τῆς Ναζαρέτ, ἡ Παρθένος Μαριάμ, «ἡ ὑψηλοτέρα τῶν οὐρανῶν καί καθαρωτέρα λαμπηδόνων ἡλιακῶν» κατεστάθη χερουβικός θρόνος καί τιμιωτέρα τῶν Χερουβίμ. Ἡ ψυχρή καί πτωχική φάτνη τῶν ἀλόγων ζώων ὑπῆρξε ὁ τόπος, ἡ ἀπέριττη βρεφική κλίνη, ὅπου ἀνεκλίθη τό Θεῖον Βρέφος, Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν, «ὅν ἀνυμνοῦντες μεγαλύνομεν».
Ἡ Ὑμνολογία, «ἡ ἱερή ποίησις καί ἡ μουσική τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ καλύτερη γλῶσσα τῆς Θεολογίας», γράφει ὁ ἀείμνηστος διαπρεπής Ἱεράρχης καί κήρυξ τοῦ
Θείου Λόγου Μητροπολίτης Κοζάνης Διονύσιος. «Οἱ Ἐκκλησιαστικοί ὑμνογράφοι, συνεχίζει, ἀρχίζουν τό ἔργο τους ἀπό τό σημεῖο πού σταματᾶ ἡ Θεολογία νά ὁμιλῆ γιά τά γεγονότα τῆς πίστεως. Παίρνουν τόν λόγο τῆς Θεολογίας καί τόν κάνουν ὕμνο καί ἱερό τραγούδι. Τό ἀπόσταγμα τῆς Θεολογίας τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ἡ ὑμνογραφία τῶν ἱερῶν ποιητῶν. Ὅλη ἡ Πατερική Θεολογία ἔχει περάσει μέσα στήν ὀρθόδοξη ὑμνογραφία καί στό ὑμνολόγιο τῆς ἐκκλησιαστικῆς λατρείας. Σέ κάθε ὕμνο τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων ἀνακαλύπτομε καί ἀκοῦμε τήν φωνή τῶν μεγάλων Πατέρων καί Θεολόγων τῆς Ἐκκλησίας. Ἔτσι ἡ ὑμνολογία κάθε ἐκκλησιαστικῆς ἑορτῆς εἶναι καί θεολογία καί κήρυγμα καί λατρεία, κι εἶναι ἴσως ἀρκετό κάθε φορά νά μένωμε σ’ αὐτήν καί νά ἀφήνωμε τόν ἑαυτό μας νά ψάλλη μαζί μέ τήν Ἐκκλησία τά θεῖα γεγονότα καί τά πρόσωπα τῆς πίστεως.
» Ἡ ὑμνολογία καί ἡ ψαλμῳδία εἶναι ἡ ζωντανή καί ἐσώψυχη συμμετοχή μας μέ ὅλη τήν Ἐκκλησία στήν ἀγόμενη κάθε φορά ἑορτή, πού δέν εἶναι μία ἀναμνηστική ἐπέτειος, ἀλλά ἡ συνέχισις τοῦ ἑορταζομένου θείου γεγονότος καί ἡ ἀναστροφή μας μέ τά ἱερά πρόσωπα, πού πρωτοστατοῦν σ’ αὐτό. Ὅλα στήν Ἐκκλησία καί στή Θεία Λατρεία εἶναι ἕνα παρόν· τό παρελθόν καί τό μέλλον ἔρχονται καί συναντῶνται σ’ αὐτή τήν στιγμή, πού τώρα ὑμνοῦμε καί δοξάζουμε τόν Θεόν. Τά πρόσωπα καί τά γεγονότα εἶναι παρόντα, γιατί βέβαια ἡ Ἐκκλησία δέν ἑορτάζει ποτέ ἀφηρημένες ἔννοιες καί ἰδέες, ἀλλά πάντα πρόσωπα καί γεγονότα».
«Χριστός γεννᾶται, δοξάσατε· Χριστός ἐξ οὐρανῶν, ἀπαντήσατε· Χριστός ἐπί γῆς, ὑψώθητε· ᾄσατε τῷ Κυρίῳ πᾶσα ἡ γῆ…». Εἶναι τά ἴδια λόγια τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου, μέ τά ὁποῖα ἀρχίζει τόν λόγο του εἰς τά Γενέθλια τοῦ Σωτῆρος μας Χριστοῦ. «Τοῦτο ἑορτάζομεν σήμερον, ἐπιδημίαν Θεοῦ πρός ἀνθρώπους, ἵνα πρός Θεόν ἐνδημήσωμεν ἤ ἐπανέλθωμεν· οὕτω γάρ εἰπεῖν οἰκειότερον» ἐπισημαίνει ὁ ἱερός Γρηγόριος, ὁ ὑψιπέτης ἀετός τῆς Θεολογίας. Δηλαδή, τονίζει ὁ Θεολόγος αὐτός Πατήρ τῆς Ἐκκλησίας μας, αὐτό τό γεγονός ἑορτάζομε σήμερα, τόν ἐρχομό τοῦ Θεοῦ πρός τούς ἀνθρώπους, γιά νά πᾶμε ἐμεῖς πρός τόν Θεόν, ἤ, γιά νά τό ποῦμε καλύτερα, γιά νά ξαναγυρίσουμε ἐμεῖς στόν Θεό.
Ὁ Μέγας Ἀθανάσιος διά τήν ἐνανθρώπησιν τοῦ Θεοῦ Λόγου σημειώνει χαρακτηριστικά : «Αὐτός (ὁ Θεῖος Λυτρωτής μας) ἐνηνθρώπησεν, ἵνα ἡμεῖς θεοποιηθῶμεν· καί αὐτός ἐφανέρωσεν ἑαυτόν, ἵνα ἡμεῖς τοῦ ἀοράτου Πατρός ἔννοιαν λάβωμεν», δηλ. ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἄνθρωπος, γιά νά γίνωμε ἐμεῖς θεοί (κατά χάριν) καί ἐφανέρωσε τόν ἑαυτό του γιά νά σχηματίσωμε ἐμεῖς· ἔννοια γιά τόν ἀόρατο Πατέρα. Σχολιάζοντας δέ ὁ ἱερός Πατήρ τήν στάσιν τῶν ἀνθρώπων μπροστά στό ἱερό μυστήριο τῆς Θείας Ἐπιφανείας τοῦ Θεανθρώπου εἰς τόν κόσμον, λέγει : «ἥν Ἰουδαῖοι μέν διαβάλλουσιν, Ἕλληνες δέ χλευάζουσιν, ἡμεῖς δέ προσκυνοῦμεν».

Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
«Μυστήριον ξένον ὁρῶ καί παράδοξον!».Τό μέγα τοῦτο καί ἱερό Μυστήριο τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι ὁ θεῖος καί ἀπόρρητος τρόπος τῆς κοινωνίας καί καταλλαγῆς τοῦ Τρισαγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μας μέ τήν πεσοῦσα καί ἀποστατήσασα ἀπό τό Θεῖο θέλημα ἀνθρωπότητα. «Χριστός γεννᾶται, τήν πρίν πεσοῦσαν, ἀναστήσων εἰκόνα». «Ὁ ἐν σπηλαίῳ γεννηθείς καί ἐν φάτνῃ ἀνακλιθείς διά τήν ἡμῶν σωτηρίαν Χριστός ὁ ἀληθινός Θεός ἡμῶν».
Ὁ Κύριος μας Ἰησοῦς Χριστός ἔρχεται «ἐν δούλου μορφῇ» ὡς ταπεινός ἄνθρωπος, μέ τίς πιό ἁπλές καί ταπεινωτικές συνθῆκες, παρακινούμενος ἀπό τήν ἀπέραντη ἀγάπη καί τήν ἄμετρη φιλανθρωπία του πρός τό ἀνθρώπινο γένος, διά νά σώση τόν κόσμον καί νά λυτρώση τήν ἀνθρώπινη φύσι ἀπό τήν δουλεία καί ὑποδούλωσι εἰς τόν ἀρχέκακο διάβολο καί τά πονηρά πνεύματα,. «Ἐπεσκέψατο ἡμᾶς, ἐξ ὕψους ὁ Σωτήρ ἡμῶν, Ἀνατολή ἀνατολῶν, καί οἱ ἐν σκότει καί σκιᾷ, εὕρομεν τήν ἀλήθειαν· καί γάρ ἐκ τῆς Παρθένου ἐτέχθη ὁ Κύριος».
Ἡ θεοποίησίς μας, κατά τόν Μέγα Ἀθανάσιο, καί ἡ ἐνδημία καί ἐπάνοδός μας πρός τόν Θεόν, κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Θεολόγο, πού εἶναι ὁ σκοπός τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως, ἐπιτυγχάνονται, ἀδελφοί μου, ἐν τῷ Χριστῷ καί μέσα εἰς τούς κόλπους τῆς Ἁγίας μας Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία εἶναι τό ἅγιον Σῶμα τοῦ σαρκί νηπιάσαντος Θείου Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Ἡ ἐν Χριστῷ ἀλλοίωσις καί μεταμόρφωσις τοῦ κόσμου, ἡ πνευματική ἀναγέννησις καί ἀνακαίνισις τῆς ἀνθρωπότητος κατορθώνονται μέ τήν Χάριν τοῦ Κυρίου μας μέσα εἰς τήν Κιβωτόν τῆς σωτηρίας μας, τό θερμοκήπιο τῆς Θείας Χάριτος, τό πνευματικό Ἰατρεῖο καί Θεραπευτήριο, τήν ἁγία Μάνδρα τοῦ Ἀρχιποίμενος Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Θεοΐδρυτος Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, Κεφαλή τῆς ὁποίας εἶναι ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου.
Δέν θά βιώσωμε τό «ξένον καί παράδοξον Μυστήριον» τῆς Θείας Ἐνανθρωπήσεως, ἄν δέν εἴμεθα ἄρρηκτα καί ὀργανικά ἑνωμένοι μέ τόν Ἀρχηγό τῆς Πίστεως καί τῆς σωτηρίας μας Ἰησοῦ Χριστό καί τήν ἀπό περάτων ἕως περάτων τῆς οἰκουμένης Ἁγία Του Ὀρθόδοξο Καθολική Ἐκκλησία. Ἡ ἐν Χριστῷ ἑνότης, κατά τό πρότυπον τῆς ἰδεώδους καί ἀπαραμίλλου ἑνότητος τῶν Θείων Προσώπων τῆς Ἁγίας, Ὁμοουσίου καί Ἀδιαιρέτου Τριάδος, περιθριγκώνεται καί διαφυλάσσεται ὡς κόρη ὀφθαλμοῦ μέ τήν τήρησι τοῦ Θείου Νόμου τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, καί τῆς Ἁγίας Γραφῆς γενικώτερα, μέ τόν σεβασμό τῆς Δογματικῆς Διδασκαλίας, τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως καί τῆς Κανονικῆς Τάξεως (τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων) τῆς Μίας καί Μόνης Ἁγίας τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας μας καί μέ τήν προσήλωσι καί τήν ἐφαρμογή τῆς Ἀποστολικῆς καί Ἱεροκανονικῆς ἀρχῆς τῆς Συνοδικότητος ἐν Αὐτῇ.
Δυστυχῶς, πρέπει νά τό ὁμολογήσωμε ὅτι, ἐπειδή δέν ἐτηρήθησαν οἱ τρεῖς αὐτοί ἀπαραίτητοι ὅροι – προϋποθέσεις διά τήν ἐν Χριστῷ ἑνότητα, ἐξ ἀφορμῆς τῆς ἀντικανονικῶς δοθείσης «Αὐτοκεφαλίας» σέ μή κανονικῶς ἀποκατασταθέντας σχισματικούς, ἀναθεματισμένους καί ἀχειροτονήτους τῆς Οὐκρανίας, οἱ κατά τόπους Αὐτοκέφαλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, πλήν τριῶν, μή δυνάμενες διά σοβαρούς κανονικούς καί ἐκκλησιολογικούς λόγους νά ἀποδεχθοῦν τό γενόμενον, δέν κοινωνοῦν, ὀρθῶς καί εὐλόγως, μέ τήν ἀντικανονική αὐτή «Ἐκκλησία» καί μέ τόν τρόπο αὐτό διασαλεύεται ἡ ἑνότης τῶν Τοπικῶν Αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν.
Ἀδελφοί μου,
Εἶναι λυπηρά ἡ διαπίστωσις αὐτή, ἀλλά ἐπισημαίνεται κατά τήν μεγάλην αὐτήν ἡμέραν καί ἑορτήν τῶν Χριστουγέννων, τήν κατ’ ἐξοχήν ἑορτήν τῆς κατά Χριστόν εἰρήνης καί τῆς ἀγάπης, ὄχι διά νά ἀποδοθοῦν εὐθύνες, ἀλλά διά νά ἐπιτευχθῆ μέ τήν Χάριν καί τήν εὐλογίαν τοῦ δι’ ἡμᾶς τούς ἀνθρώπους καί διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντος ἐκ τῶν Οὐρανῶν καί σαρκωθέντος ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Παρθένου καί ἐνανθρωπήσαντος Ἰησοῦ Χριστοῦ πανορθόδοξος συστράτευσις προσευχῆς, Ποιμένων καί ποιμαινομένων, διά νά ἀποκατασταθῆ ἡ Κανονική Τάξις εἰς τήν Ἁγίαν ἡμῶν Ὀρθόδοξον Καθολικήν Ἐκκλησίαν καί τοιουτοτρόπως νά ἀποσοβηθοῦν οἱ διαρκῶς διογκούμενες δεινές συνέπειες ἀπό τήν «ἀναγνώρισιν» τῶν σχισματικῶν, καθῃρημένων καί ἀχειροτονήτων. Αὐτά τά τραύματα δέν τά «γιατρεύει» ὁ χρόνος, ἀλλά ἡ σπουδή, ἐγρήγορσις καί φιλειρηνική καί ἑνοποιός μέριμνα πασῶν τῶν Ἁγίων τοῦ Θεοῦ (κατά τόπους) Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ὅταν ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι συγκληθῆ Πανορθόδοξος Σύνοδος.
Εὐχόμενος διαπύρως νά ἐπισκιάση ὅλους μας Κληρικούς, Μοναχούς καί Λαϊκούς, ὁλόκληρο τό Χριστεπώνυμο Πλήρωμα τῆς Ἁγιωτάτης ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ Χάρις, ἡ δύναμις καί ἡ εὐλογία «τοῦ ἐν σπηλαίῳ γεννηθέντος καί ἐν φάτνῃ ἀνακλιθέντος», δι’ ἄκραν ταπείνωσιν, Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ καί φωτίση τούς ἁγίους Προκαθημένους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας εἰς ταχεῖαν, εἰρηνικήν, ἀλλά καί κανονικήν λύσιν τοῦ ἀνακύψαντος περιπλόκου Οὐκρανικοῦ ζητήματος, διατελῶ
Μετά πατρικῆς ἀγάπης καί ἑορτίων εὐχῶν
Ὁ Μητροπολίτης
             
               † Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Υ/Σ Ἡ παροῦσα Ἐγκύκλιος νά ἀναγνωσθῆ εὐκρινῶς κατά τήν Θείαν Λειτουργίαν τῶν Χριστουγέννων ἤ τῆς Συνάξεως τῆς Θεοτόκου (26-12-2019).

ΓΙΟΡΤΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΤΟΥ ΣΕΒ.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ

 
ΓΙΟΡΤΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ
ΤΟΥ ΣΕΒ.ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ
 
          Σέ ὅλους τούς ἀγαπημένους καί προσφιλεῖς μου Κυθηρίους καί Ἀντικυθηρίους, τούς μονίμους συγκάτοικους τῶν δύο νησιῶν μας, ἐκείνους πού ζοῦν στό λεκανοπέδιο τῆς Ἀττικῆς, τούς ἀπόδημους ἀδελφούς μας πού ἔχουν μεταναστεύσει στήν Ἀμερική καί τήν Αὐστραλία, καί ὅπου γῆς, εὔχομαι πατρικά καί ἐγκάρδια καλή καί εὐλογημένη χρονιά, δημιουργική καί καρποφόρα, εἰρηνική καί εὐτυχισμένη, μέ τήν εὐλογία καί τήν παρουσία στίς καρδιές μας, στίς οἰκογένειες, τήν κοινωνία καί τό Ἑλληνορθόδοξο γένος μας τοῦ Σωτῆρα, Λυτρωτῆ καί Εὐεργέτη τῆς ἀνθρωπότητος Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ Ὁποῖος Θεός ὑπάρχων ἔγινε ταπεινός ἄνθρωπος γιά νά λυτρώση καί σώση τό ἀνθρώπινο γένος.
Χρόνια πολλά, εἰρηνικά, καλλίκαρπα καί εὐλογημένα
Μέ πατρική ἀγάπη καί ἄπειρες εὐχές
  Μητροπολίτης
Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΘΗΡΑΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ
ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΝΕΟ ΕΤΟΣ 2020.
 
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΙΤΗ ΑΡΩΝΗ-ΤΣΙΧΛΗ            ΓΑΒΡΙΛΗΣ Ν. ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗΣ

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΣΥΝΟΠΟΣΠΟΝΔΙΑ

Αγαπητοί συμπατριώτες/συμπατριώτισσες

Η Πρόεδρος και το Δ.Σ. της Επτανησιακής Συνομοσπονδίας σας ευχόμαστε ολόψυχα Χαρούμενα, Ευτυχισμένα και Ελπιδοφόρα  Χριστούγεννα

Το νέο έτος 2020 να φέρει ειρήνη σε όλο τον κόσμο και να είναι γεμάτο Αγάπη, Ευτυχία,Υγεία, Ανθρωπιά, Αισιοδοξία, Δύναμη, Ευημερία,
Με εκτίμηση
      Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                     Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΑΜΙΟΥ-ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΥ                    ΑΝΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΘΗΡΑΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΑΘΗΝΩΝ


ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΩΛΑΚΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ


ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΤΟΥ Δ. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ/Δ/Τ



ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ Κ.Α ΙΣΟΔΥΜΑΜΟΥΝ ΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΣΑΝ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ.ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΗΚΩΝΟΥΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΧΩΡΟ.ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΛΙΤ ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΟΜΙΜΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ.ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ.ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑΙΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ.ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 23/12/19 ΚΑΙ ΩΡΑ 4.30 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΟΛΑΟΥΣ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ Ο ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 2020.

ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΤΟΥ Δ. ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΣ.ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΑΠΟΠΛΟΥ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 23/12

                                       
Πειραιάς, Κυριακή 22/12/2019 
                             
                                      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 


Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και απαγόρευσης απόπλου, το Ε/Γ Ο/Γ “ΙΟΝΙΣ” (Ν.Π. 8775) δεν θα αναχωρήσει στις 10:00 αύριο Δευτέρα 23/12/2019 Θα ενημερωθείτεμε νέο δελτίο τύπου για την διαμόρφωση των δρομολογίων της εβδομάδας. 
Σε κάθε περίπτωση, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα κατάτόπους λιμεναρχεία και πρακτορεία για περισσότερες πληροφορίες. 

ΠΕΙΡΑΙΑΣ:First Choice Travel Τηλ. 210 4179444ΚΥΘΗΡΑ:Kithira Travel Τηλ. 27360 31390ΓΥΘΕΙΟ:Rozakis Shipping & Travel Agency Τηλ. 27330 22207ΚΙΣΣΑΜΟΣ:Gelasakis Shipping & Travel Center Τηλ. 28210 75444

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ "ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ" ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ "ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ"
ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ
ΤΩΝ ΕΟΡΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΣΥΝ ΘΕΩ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2019
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ
7.15-10.15 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
7.15-9.15 Π.Μ. Ὁ ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

ΤΡΙΤΗ 24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
6.30-9.30 Π.Μ.: ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΜΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ .

ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Η ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ ΓΕΝΝΗΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
5.30-6.45 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
6.45-8.30 Π.Μ.: Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ .

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
7.15-10.00 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΟΦΙΜΟΥΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΑΣ.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΡΩΤΟΜΑΡΤΥΡΟΣ.
7.15-9.15 Π.Μ.: ΟΡΘΡΟΣ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.

ΣΑΒΒΑΤΟΝ 28 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
7.15-9.15 Π.Μ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΜΕΛΑΝΗΣ.
5.00 Μ.Μ.: Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ.

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ
ΙΩΣΗΦ ΤΟΥ ΜΝΗΣΤΟΡΟΣ, ΔΑΥΙΔ ΤΟῦ ΠΡΟΦΗΤΑΝΑΚΤΟΣ ΚΑΙ ΙΑΚΩΒΟΥ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΘΕΟΥ.
7.15-10.15 Π.Μ Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
5.00 Μ.Μ.: Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΜΕΛΑΝΗΣ

ΤΡΙΤΗ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ – ΜΕΛΑΝΗΣ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΑΣ
7.15-10.00 Π.Μ Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑΚΟ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΜΕΛΑΝΗΣ

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ 2020
ΤΡΙΤΗ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
5.00 Μ.Μ.: Ο ΕΟΡΤΙΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ.

ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Η ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ.
ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ.
7.15-10.30 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ- ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.

ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ 2020
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
5.30-7.00 Μ.Μ.: Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΩΡΩΝ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ .

ΣΑΒΒΑΤΟΝ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
7.15-10.15 Π.Μ Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ –ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΝΘΗΜΕΡΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝ. ΠΑΤΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ ΛΙΑΡΟΥ. ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ ΠΡΟΕΧΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΣ.

5.00-6.00 Μ.Μ.: Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ
6.30-10.00 Π.Μ Ο ΟΡΘΡΟΣ, Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ.
5.30 Μ.Μ.: Ο ΜΕΓΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΤΑ ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
7.15-10.15 Π.Μ Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ.
10.15-11.00 Π.Μ.: Ὁ ΜΕΓΑΣ ΑΓΙΑΣΜΟΣ. ΩΡΑ 11.00 Π.Μ. ΚΑΤΑΔΥΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ
ΥΔΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΠΡΟΕΧΑΡΧΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΑΣ.

5.00 Μ.Μ. ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΤΟΥ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΤΡΙΤΗ 7 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ.
7.15-9.15 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

ΠΕΜΠΤΗ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΠΟΛΥΕΥΚΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΟΣ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΟΣΙΟΥ.
7.15-9.15 Π.Μ.: Ο ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ (ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ) . ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΑΡΧΟΥ
ΩΡΑ 7.15 Π.Μ. ΌΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΜΕΛΑΝΗΣ
ΩΡΑ 5.00Μ.Μ. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΩΡΑ 7.15 Π.Μ. ΟΡΘΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

π.Παναγιώτης Αρώνης

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΦΡΑΤΣΙΩΝ.ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ


Εορταστικό πρόγραμμα Χριστουγέννων.
Δευτέρα 23/12 17:30 εσπέρας οι Μεγάλες Ώρες των Χριστουγέννων στον ιερό ναό Αγίου Χαραλάμπους Φρατσίων.

Τρίτη 24/12 7:30 πρωί Εσπερινός και Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου, στον ιερό ναό Αγίου Χαραλάμπους Φρατσίων.
Εσπέρας 18:00 Πανηγυρικός Εσπερινός Χριστουγέννων στον ιερό ναό Αγίου Νικήτα Καλάμου.
Τετάρτη 25/12 Χριστούγεννα
6:39 πρωί ο Όρθρος και θεία λειτουργία Χριστουγέννων.

Πέμπτη 26/12 η Σύναξη της Υπεραγίας Θεοτόκου, 7:30 πρωί Όρθρος και θεία λειτουργία στον ιερό ναό Παναγίας Ελεούσης Φρατσίων.
Πέμπτη 26/12 εσπέρας 17:30 Πανηγυρικός Εσπερινός Αγίου Στεφάνου, στον ιερό ναό Αγίου Στεφάνου Φρατσίων.
Παρασκευή 27/12 7:30 πρωί Αγίου Πρωτομάρτυρος Στεφάνου , Όρθρος και θεία λειτουργία στον ιερό ναό Αγίου Στεφάνου Φρατσίων.
Σάββατο 28/12 7:30 πρωί Όρθρος και θεία λειτουργία στον ιερό ναό Αγίου Ελευθερίου Δοκάνων.
Κυριακή 29/12 7:00 πρωί Όρθρος και θεία λειτουργία στον ιερό ναό Αγίου Νικήτα Καλάμου.
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα.

πατήρ Ιωάννης ΠαΠανδρόπουλος

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ


1963 ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ¨Το Ναυάγιο του Υ/Κ Λακωνία¨

ΠΗΓΗ www.pronews.gr
Η φωτογραφία του Gerhard Jourdan αποτύπωσε την κατάληξη που είχε η πολυδιαφημισμένη και πανάκριβη για τη δεκαετία του 1960 κρουαζιέρα, με προορισμό το εξωτικό νησί της Πορτογαλίας, τη Μαδέρα.
Το ταξίδι αναψυχής μετατράπηκε σε πύρινο εφιάλτη για 1.041 ανθρώπινες ψυχές. Το μοιραίο κρουαζιερόπλοιο «Λακωνία» της πλοιοκτήτριας εταιρίας Greek Line τυλίχθηκε στις φλόγες, ενώ βρισκόταν εν πλω στον Ατλαντικό με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή 128 άνθρωποι.
Ο τελικός αριθμός των θυμάτων οριστικοποιήθηκε μετά από πολύ καιρό, καθώς πολλοί επιβάτες ήταν αγνοούμενοι και δεν είχαν εντοπιστεί. Εντύπωση προκάλεσαν οι καταγγελίες του πληρώματος για σαμποτάζ, καθώς υπήρξαν πολλές διαφορετικές εστίες.
Η επίσημη εκδοχή ήταν ότι όλα ξεκίνησαν από ένα σπινθήρα του σεσουάρ στο κομμωτήριο του πλοίου. Η μοιραία νύχτα Το ελληνικό υπερωκεάνιο Λακωνία ξεκίνησε το ταξίδι του από το Southampton στις 19 Δεκεμβρίου 1963. Οι περισσότεροι άνδρες από τα 395 μέλη του πληρώματος ήταν Έλληνες, ενώ οι υπόλοιποι ήταν κυπριακής, ιταλικής, γερμανικής, ελβετικής και αυστραλιανής καταγωγής.

Οι επιβάτες ήταν κυρίως Βρετανοί. Η γιορτή τους όμως έγινε εφιάλτης 150 μίλια μακριά από το πορτογαλικό νησί της Μαδέρα στις 22 Δεκεμβρίου 1963. Μετά από ταξίδι τριών ημερών ξέσπασε πυρκαγιά, η οποία εξαπλώθηκε σε όλο το σκάφος, ενώ παράλληλα σημειώθηκαν πολλαπλές εκρήξεις. Το πλοίο φλεγόταν μπροστά στα έντρομα μάτια των χιλιάδων επιβατών.
Εικόνες φρίκης εκτυλίχθηκαν πάνω στο φλεγόμενο υπερωκεάνειο, στο οποίο οικογένειες, ανάμεσα τους 2 βρέφη και 30 παιδιά, προσπαθούσαν να σώσουν τα παιδιά τους. Στην επιχείρηση διάσωσης συμμετείχαν παραπλέοντα σκάφη, αεροπλάνα και η ακτοφυλακή. Για 12 ώρες δεν μπορούσαν να προσεγγίσουν λόγω της φωτιάς Το τελευταίο μήνυμα του ασυρμάτου «S O S από τη Λακωνία. Τελευταία φορά. Δεν μπορώ να μείνω πια στην καμπίνα του ασυρμάτου. Αφήνουμε το πλοίο. Παρακαλώ βοηθήστε άμεσα».

Αυτά ήταν τα τελευταία λόγια από τον ασύρματο του πλοίου. Το τελευταίο σήμα εξέπεμψε 2.22 ώρα Ελλάδας από τον έμπειρο καπετάνιο του πλοίου με 34 χρόνια υπηρεσίας στις θάλασσες, Μάνθο Ζαρμπή. Ο κυβερνήτης, ο οποίος ήταν και ένας από τους διασωθέντες ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που εγκατέλειψε το πλοίο. Για μιάμιση ώρα πάλεψε με τις φλόγες προσπαθώντας να σώσει όποιον βρισκόταν στο πλοίο.
Η διάσωση
Στο φλεγόμενο κρουαζιερόπλοιο δε μπορούσαν να πλησιάσουν άλλα σκάφη για να προφέρουν βοήθεια, καθώς το ενδεχόμενο εκρήξεων των αποθηκών ακάθαρτου πετρελαίου και άλλων υγρών καυσίμων ήταν πολύ επικίνδυνο. «Τα πλοία τα οποία ήλθαν για να βοηθήσουν, περισυνέλεξαν ναυαγούς από τη θάλασσα, χωρίς να πλησιάζουν το πλοίο», ομολόγησε δραματικά ο κατάκοπος κυβερνήτης κατά την επιστροφή του στην Ελλάδα.
Ο εξουθενωμένος καπετάνιος μάλιστα θεώρησε πως τα πλοία δεν πλησίασαν καθώς νόμιζαν ότι δεν υπάρχει σημείο ζωής μέσα στο πλοίο που καιγόταν. «Τα πρώτα δύο πλοία που κατέφθασαν στο τόπου του ναυαγίου, για 12 ώρες μας παρακολουθούσαν άπρακτα χωρίς να μας αποστέλλουν λέμβους», δήλωσε ο Ολλανδός εφαρμοστής, μέλος του πληρώματος, Ραλφ Πιου.
Στο σημείο της τραγωδίας έσπευσαν για βοήθεια το βρετανικό ατμόπλοιο «Μόνκαλμ», που κατάφερε να περισυλλέξει 240 ναυαγούς, το αμερικανικό φορτηγό «Ρίο Γκράντε», το πλοίο «Σάλτα» με 76 και 500 ναυαγούς αντίστοιχα και το πακιστανικό πλοίο «Μιχντί» με 22 περισυλλεγέντες ναυαγούς. Το πλήρωμα κατήγγειλε τρεις διαφορετικές εστίας πυρκαγιάς και αμφισβήτησε την εκδοχή του σεσουάρ
Οι συγκινητικές μαρτυρίες των διασωθέντων Ανάμεσα στους διασωθέντες της δραματικής ναυτικής τραγωδίας ήταν και 8 Έλληνες μέλη του πληρώματος: Κ. Μπεκιάρης, Ελ. Καράμπελας, Ελ. Κώνστας, Π. Βαζακόπουλος, Β. Βόμβας, Π. Μαντίκος, Π. Βουλγαρίδης, Ν. Βαστάρδης. Οι επιζήσαντες συγκινημένοι τους ευχαρίστησαν για την αυτοθυσία τους να σώσουν πολλούς επιβάτες.
Σενάρια για σαμποτάζ
Ο κυβερνήτης του σκάφους ανέφερε ότι η φωτιά ήταν μόνο στο κουρείο. Ο επιβάτης Ηλίας Μεταξάς επιβεβαίωσε τα λεγόμενα περί κομμωτηρίου: «Οι φήμες μεταξύ του πληρώματος ήταν ότι η φωτιά ξεκίνησε από το κομμωτήριο, διότι τάχα, το ψαλίδι με το οποίο οι κυρίες κατσαρώνουν τα μαλλιά τους, είχε ξεχαστεί στην πρίζα και πυρακτώθηκε. Με το μπότζι του πλοίου κατρακύλησε από το τραπέζι έπεσε κάτω και πήρε φωτιά το χαλί ή η κουρτίνα.
Αυτό ποτέ δεν ξεκαθαρίστηκε ποτέ, από όσο ξέρω». Ωστόσο, ο Κύπριος θαλαμηπόλος Γ. Δημόκριτος αποκάλυψε ότι φωτιά υπήρξε σε τρία διαφορετικά σημεία του πλοίου, το κουρείο, το μηχανοστάσιο και άλλο ένα ακόμη, δημιουργώντας σενάρια για δολιοφθορά και σαμποτάζ.
Τελικά το Λακωνία βυθίστηκε στις 29 Δεκεμβρίου, πάνω στην προσπάθεια να ρυμουλκηθεί για το Γιβραλτάρ. Ολα τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία κάλυψαν το θέμα με ανταποκρίσεις και κινηματογράφηση του φλεγόμενου πλοίου.
ΠΗΓΗ  www.pronews.gr

ΠΟΤΑΜΟΣ:ΤΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΠΑΖΑΡΙ 22/12/2019 (ΦΩΤΟ-VIDEO)




Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019 
Το Χριστουγεννιάτικο Παζάρι του Ποταμού με την Φιλαρμονική σε εορταστικές νότες !!!
Χρόνια Πολλά και του χρόνου
Φωτό-video adelin 107,3 fm 














ΚΥΘΗΡΑ.Η εορτή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας στον Ποταμό

Τη μνήμη της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας εορτάζει η εκκλησία μας σήμερα 22 Δεκεμβρίου. 
Στον ιερό Ναό Αγίας Αναστασίας Ποταμού τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου 21 Δεκεμβρίου ο πανηγυρικός Εσπερινός,Χοροστατούντος του Ποιμενάρχου μας Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ.κ.Σεραφείμ,και των Ιερέων των γειτονικών Ενοριών Ποταμού,Καραβά,και Αγίας Πελαγίας.
ΦΩΤΟ
Αδαμαντια Χλεντζου
Το πρωί της Κυριακής 22 Δεκεμβρίου τελέστηκε η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία από τον Αιδεσιμολογιώτατο πατήρ Πέτρο Μαριάτο,και όπως κάθε χρόνο τίμησαν με την παρουσία τους την εορτή αρκετοί κάτοικοι των γύρο περιοχών.
Με το πέρας της Θείας Λειτουργίας  προσφέρθηκαν τοπικά γλυκίσματα και τσίπουρο. 
Χρόνια Πολλά στις. 
Ρεπορτάζ Γιώτα Πολίτη ADELIN 107,3 FM
ΦΩΤΟ
Αδαμαντια Χλεντζου
ΦΩΤΟ
Αδαμαντια Χλεντζου

Αγία Αναστασία: Γιατί ονομάζεται Φαρμακολύτρια- Και ένα συγκλονιστικό θαύμα!

Η άκαμπτη καί ανυποχώρητη για την πίστη της Αναστασία δέθηκε σέ πασσάλους καί, δεμένη όπως ήταν, παραδόθηκε στή φωτιά, στίς 22 Δεκεμβρίου, πού η Εκκλησία γιορτάζει τή μνήμη της. Τό λείψανο της Αγίας τό πήρε μία γυναίκα αρχόντισσα, πού λεγόταν Απολλωνία, αφού χρησιμοποίησε τή γνωριμία της μέ τή σύζυγο του επάρχου. Ενεταφίασε τό σώμα στόν κήπο της, όπου αργότερα έκτισε καί νάο πρός τιμήν της. Ποιός ακριβώς ήταν ο τόπος αυτός του μαρτυρίου καί του ενταφιασμού της δέν γνωρίζουμε. Τό μαρτύριό της έγινε τό 303 ή 304 κατά τό Διωγμό του Διοκλητιανού, κατά πολλούς στή Θεσσαλονίκη, κατά άλλους στό Σίρμιο, ενώ υπάρχουν καί μερικοί πού πιστεύουν ότι εμαρτύρησε στή Ρώμη.

Γιατί , όμως η Αγία Αναστασία έχει επικρατήσει να ονομάζεται «Φαρμακολύτρια»;
α) Δίδει φάρμακα καί θεραπεύει σωματικές καί ψυχικές ασθένειες
Τό επίθετο «Φαρμακολύτρια» της Αγίας έχει δύο έννοιες, μία γενική καί μία ειδική. Κατά τήν ευρύτερη, τήν γενική έννοια, η Αγία ονομάζεται έτσι, διότι όπως λέει ο Τρύφων Ευαγγελίδης στό βιβλίο του Βίοι Αγίων (σελ. 994) «είχεν άνωθεν παρά Θεού τήν δύναμιν νά λύη καί καταστρέφη των φαρμάκων καί των δηλητηρίων τά κακά αποτελέσματα καί τάς ενεργείας» ή διότι παρέχει η ίδια αφθόνως φάρμακα, «εκλύει» φάρμακα γιά τήν θεραπεία των σωματικών καί ψυχικών ασθενειών, όπως λέγει τό Μεγαλυνάριο μιάς ακολουθίας της: «Φάρμακα προχέουσα μυστικά ψυχών καί σωμάτων θεραπεύεις πάθη δεινά, ω Αναστασία, τη θεία ενεργεία· διό τάς χάριτάς σου πάντες κηρύττομεν».
β) Διότι λύνει τίς φαρμακείες, δηλαδή τά μάγια
Κατά τήν ειδική έννοια η Αγία ονομάζεται «Φαρμακολύτρια», διότι ανάμεσα στίς πολλές άλλες ιάσεις καί θεραπείες πού επιτελεί έλαβε από τόν Θεό τή Χάρη καί τή δύναμη νά γλυτώνει όσους έπεσαν στά δίχτυα των φαρμακών καί των φαρμακευτριών, δηλαδή των μάγων καί των μαγισσών. Λύνει τίς φαρμακείες, δηλαδή τά μάγια, καί γι αυτό ονομάζεται φαρμακολύτρια.
Παραθέτουμε ένα από τά παλαιά θαύματα της Αγίας πού αναφέρεται σέ θεραπεία μαγεμένης κοπέλλας καί έχει σχέση μέ τό μοναστήρι πού ήταν τότε ηγουμένη η Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, όπως τό διηγείται ο πατήρ Χαράλαμπος Βασιλόπουλος (Βίοι Αγίων 89, Η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια, σελ. 34 ε.):
Μιά κοπέλλα ευγενής καί ωραία, πού καταγόταν από τήν Καππαδοκία, ήταν αρραβωνιασμένη. Επειτα μετάνοιωσε η νέα καί δέν τόν ήθελε τόν μνηστήρα. Αλλά γιά νά μήν τήν ενοχλεί εκείνος, έφυγε καί πήγε στό Μοναστήρι, πού ήταν Ηγουμένη η Αγία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, κοντά στήν Κωνσταντινούπολη καί εκεί εμόνασεν.
Ο μνηστήρας της δέν μπορούσε μέ κανέναν τρόπο νά τήν βγάλη από τό Μοναστήρι. Ηταν μεθυσμένος από τόν έρωτα. Γι αυτό βρήκε ένα μεγάλο μάγο καί του έταξε πολλά χρήματα, αν θά μπορούσε νά καταφέρη τήν νέα μέ τά μάγια του, νά εγκαταλείψη τό Μοναστήρι καί νά γίνη γυναίκα του.
Ο μάγος εκεί στήν Καππαδοκία έκανε τά μάγια του καί η γυναίκα βγήκε από τίς φρένες της. Γύριζε όλο τό Μοναστήρι καί φώναζε τόν μνηστήρα μέ τό όνομά του. Ωρκιζόταν δέ, ότι εάν δέν της ανοίξουν τήν πόρτα νά πάη νά τόν βρή θά πνιγόταν. Η Οσία Ειρήνη η Χρυσοβαλάντου, η Ηγουμένη, τήν έβλεπε σ αυτήν τήν κατάσταση, έκλαιγε καί έλεγε:·
– Αλλοίμονο σέ μένα τήν αθλία, διότι διά τήν αμέλειαν των βοσκών αρπάζουν οι λύκοι τά πρόβατα. Αλλά, πονηρέ διάβολε, άδικα κοπιάζεις. Ο Χριστός δέν θά σέ αφήση νά καταπιής τήν αμνάδα μου.
Τότε συγκέντρωσε όλη τήν αδελφότητα καί τίς δίδαξε νά φυλάγωνται από τίς πανουργίες του δαίμονος. Διέταξε κατόπιν νά νηστέψουν όλες όλη τήν εβδομάδα καί νά προσεύχωνται. Νά κάμνουν δέ διά τήν πάσχουσαν αδελφήν, κάθε μέρα χίλιες μετάνοιες. Ετσι προσευχόταν η κάθε μία στό κελλί της.
Τήν τρίτη νύχτα βλέπει η Αγία Ειρήνη εκεί πού προσευχόταν, τά μεσάνυχτα, μπροστά της τόν Μέγαν Βασίλειον, πού της είπε:
-Γιατί μάς ονειδίζεις Ειρήνη, ότι αφήνομε καί γίνονται στήν πατρίδα μας τά φοβερά καί ανόσια μάγια; ῞Οταν ξημερώση, πάρε τήν άρρωστη μαθήτριά σου καί νά τήν πάς εις τάς Βλαχέρνας. Εκεί θά έλθη νά τήν θεραπεύση η Μήτηρ του Δεσπότου Χριστού, πού έχει τή δύναμη.
Ο ῞Αγιος αμέσως έγινε άφαντος. Η Αγία πήρε τήν πάσχουσα καί δύο αδελφές, τίς εναρετώτερες, καί πήγε στόν Ναό των Βλαχερνών. Εκεί προσευχόταν όλη τήν ημέρα μέ δάκρυα. Τό μεσονύκτιον όμως από τόν κόπον αποκοιμήθηκαν.
Τότε βλέπει στόν ύπνο της η Αγία πολύ λαό, πού ετοίμαζαν τούς δρόμους. Ηταν χρυσοφορεμένοι, ολόφωτοι καί ραντίζανε μέ ευωδέστατα άνθη καί εθυμίαζαν. Η Αγία τούς ρώτησε, γιατί έκαμναν τόση ετοιμασία. Εκείνοι αποκρίθηκαν:
– Η Μήτηρ του Θεού έρχεται. Ετοιμάσου καί σύ ν αξιωθής νά τήν προσκυνήσης.
Τότε έφτασε η Παντάνασσα. Τήν ακολουθούσε πλήθος αμέτρητο αστραπηφόρων, τό δέ θείο καί σεβάσμιο πρόσωπό της έχυνε τόση λάμψη, πού δέν μπορούσε νά τό βλέπη άνθρωπος. ῞Οταν είδε όλους τούς εκεί αρρώστους η Παναγία, ήλθε καί στήν άρρωστη μαθήτρια της Ειρήνης. Η Ηγουμένη πέφτει στά πόδια της Παναγίας φοβισμένη καί έντρομη. Ακουσε όμως ότι η Θετόκος φώναξε τό Μέγαν Βασίλειον καί τόν ερώτησεν γιά τήν Ειρήνη, τί χρειαζόταν. Εκείνος της εξέθεσεν όλη τήν υπόθεση της νέας.
– Καλέστε τήν Αναστασία, είπεν η Παναγία.
Η Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια έφθασε αμέσως. Τότε η Θεοτόκος της είπε:
– Πηγαίνετε στήν Καισάρεια μέ τόν Βασίλειο, εξετάστε μέ επιμέλεια καί νά θεραπεύσετε αυτήν τήν κόρη της, διότι σέ σένα ο Υιός καί Θεός μου χάρισε αυτήν τήν χάριν.
Κατόπιν προσκύνησαν τήν Παναγία η Αγ. Αναστασία καί ο Μέγας Βασίλειος καί ανεχώρησαν εσπευμένως νά εκτελέσουν τήν εντολή. Ακουσε δέ καί η Οσία Ηγουμένη μιά φωνή, πού της έλεγε·:
– Πήγαινε στό Μοναστήρι σου, εκεί θά θεραπευθή.
Όταν η Χρυσοβαλάντου ξύπνησε, φανέρωσε καί στίς άλλες μοναχές τό όραμα καί ανεχώρησαν χαρούμενες. Ηταν Παρασκευή καί τήν ώρα του Εσπερινού μαζεύτηκαν όλες στό Ναό. Η οσία τούς διηγήθηκε τήν οπτασία καί τίς διέταξε νά σηκώσουν μάτια καί χέρια στόν Ουρανό καί νά λέγουν από τήν καρδιά τους τό «Κύριε ελέησον».
Επειτα από πολλή ώρα προσευχής μέ δάκρυα, φάνηκαν στόν αέρα πετώντας η Αναστασία η Φαρμακολύτρια καί ο Μέγας Βασίλειος, ο οποίος της είπε:
– ῞Απλωσε, Ειρήνη, τά χέρια σου. Δέξου αυτά καί μή μάς ονειδίζεις άδικα.
Αυτό της τό είπε, διότι η Οσία Χρυσοβαλάντου προσευχόταν στήν εικόνα του καί του έλεγε νά διώξη τούς Μάγους από τήν Καισάρεια. Άπλωσε τότε τά χέρια της καί πήρε ένα δέμα, πού ερχόταν από τόν αέρα καί τό οποίον εζύγιζε τρεις λίτρες.
῞Οταν όμως τό έλυσε, βρήκαν μέσα διάφορα μαγικά· σπάγγους, τρίχες, μολύβια, δεσίματα καί γραμμένα ονόματα δαιμόνων, ιδιαιτέρως όμως είχαν δύο μικρά αγαλματάκια από μολύβι. Τό ένα ήτο του ανδρός τό ομοίωμα καί τό άλλο της μοναχής. Οι μοναχές εθαύμασαν καί όλη τήν νύχτα ευχαριστούσαν τήν Θεοτόκον.
Τό πρωί έστειλε η Ηγουμένη στίς Βλαχέρνες δύο μοναχές καί τήν πάσχουσαν. Εδωσε συγχρόνως εις αυτές καί τά προαναφερθέντα μαγικά, καθώς καί λάδι μέ πρόσφορον, γιά νά λειτουργήση ο Προσμονάριος.
Αυτός μετά τήν θείαν Λειτουργίαν έχρισε τήν άρρωστη από τό λάδι της κανδήλας. Επειτα έβαλε τά μαγικά επάνω στά αναμμένα κάρβουνα. Τήν ώρα δέ πού καιγόταν εκείνα, λύνονταν καί τά αόρατα δεσμά της μοναχής. Ηλθε τότε στό μυαλό της καί δόξαζε τόν Θεόν, πού τήν απάλλαξε.
῞Οταν όμως διαλύθηκαν τελείως τά μολυβένια αγάλματα, έβγαιναν φωνές μεγάλες από τά κάρβουνα, όπως κάνουν οι χοίροι, όταν τούς σφάζουν.
῞Οσοι ήσαν παρόντες καί έβλεπαν καί άκουγαν αυτά, φύγανε έντρομοι, δοξάζοντες τόν Θεόν, πού κάμνει τέτοια θαυμάσια. Κατόπιν επέστρεψαν οι μοναχές στό Μοναστήρι καί διηγόνταν στίς άλλες τά συμβάντα.
Αποσπάσματα από τό βιβλίο «ΙΕΡΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑΣ ΕΝΑΣ ΑΓΙΟΒΑΔΙΣΤΟΣ ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ»
τού ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΜΙΛΗΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Πηγή: Αγία Ζώνη