Παρασκευή 6 Μαρτίου 2020

Ανδρέας Μαριάτος: περι εγχωρίου & ανεμογεννητριών


“Όπου γάρ εστιν ο θησαυρός ημών, εκεί έσται και η καρδία υμών”
(Ματθ. στ΄ 21).
ή
Τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις. 


Στις 28 Φεβρουαρίου, ο πρόεδρος της Εγχωρίου εξέδωσε ΔΤ με παράκληση να προσκομίσουν τοπογραφικά και τίτλους ιδιοκτησίας όσοι έχουν ιδιοκτησία στις προτεινόμενες για ανεμογεννήτριες περιοχές. Πέραν του ότι η ικανοποίηση αυτής της παράκλησης έχει την ίδια θεσμική βαρύτητα με το να μου φέρετε κι έμενα τα στοιχεία σας όσοι έχετε κοσμοδρόμιο στο Βύθουλα, κατ’αρχήν θέτω τον εξής προβληματισμό : ποιόν αληθινά βοηθάει η πρόταση αυτή, όταν είναι ευρέως γνωστό πως ο σημαντικότερος ανασχετικός παράγοντας στην επιχειρηματικότητα είναι το ασαφές επενδυτικό τοπίο;
Γιατί, με ανοικτή την (πολυετή) διαδικασία για το εθνικό κτηματολόγιο, να επισπεύσουμε το ξεκαθάρισμα των ιδιοκτησιών ειδικά για τις ανεμογεννήτριες;
Ακούγοντας στο ΔΣ της 25ης Φεβρουαρίου τον δήμαρχο να προσαυξάνει* πιστεύω οτι αυτή η κοινή πρόταση δημάρχου/προέδρου Εγχωρίου ήταν προσυζητημένη και μάλιστα, αναλύοντας την ομιλία του τελευταίου, εκτίμησή μου είναι οτι (υποσυνείδητα θέλω να πιστεύω) δεν ήταν εντελώς αθώα.
Το συμπέρασμα που δυστυχώς εξάγεται από την έως τώρα τοποθέτηση του προέδρου της Εγχωρίου είναι πως αυτό, το βασικό εργαλείο μας απέναντι στο υποτελές σε μεγάλα οικονομικά συμφέροντα διεφθαρμένο κράτος, στην παρούσα φάση δεν διαθέτει συγκροτημένο, αταλάντευτο λόγο αντίστασης. Παρουσιάζεται ως αφερέγγυος σύμμαχος, που δείχνει ωσαν να έχει απρόθυμα συρθεί σε περιστασιακή συμπόρευση υπό την πίεση της τοπικής κοινωνίας κι όχι ως οδηγός ή έστω συνοδοιπόρος. Και εν τέλει, την ώρα που υποτίθεται οτι αντιμετωπίζεις τους ανεμογεννητριάδες, δεν λες «εσείς οι πολίτες» και «εμείς της Εγχωρίου».**
Όσο για το πως και πότε θα τολμούσε η Εγχώριος να αποσπαστεί από την κοινή πορεία, οι ψυχολογικές βαλβίδες είναι πολλές και κάποιες έχουν ήδη ανοίξει. Πχ, δεν είναι μακρυά η στιγμή που στο όνομα του «φόβου μήπως την καταργήσουν», η Εγχώριος «αναγκαστεί» να συμφωνήσει με τις ανεμογεννήτριες.***
Ας δούμε όμως τι πραγματικά είπε ο πρόεδρος της Εγχωρίου μέσα σε αυτά τα όλα κι όλα 165 δευτερόλεπτα που μίλησε :
- Ξεκινάει την τοποθέτησή του με ένα «φυσικά θα στηρίξουμε την προσφυγή του δήμου» και αμέσως μετά λέει : «Πρέπει να κάνει και η Περιφέρεια προσφυγή», με άλλα λόγια φοβάται μην δείξει οτι είναι ο μόνος που αντιδράει.
- Αυτό που λέει κατόπιν (οπότε υποθέτω οτι προφανώς τον απασχολεί) είναι τα αντισταθμιστικά οφέλη! «Δεν σας τα είπε ο δήμαρχος, θα σας τα πει ...».
- Αμέσως μετά λέει, «εμάς δεν είναι τώρα η ώρα μας αλλά όταν φτάσει η στιγμή να μισθώσουμε» και «εκεί θα συνεκτιμήσουμε όλα τα δεδομένα [...] και θα αποφασίσουμε τι θα κάνουμε» γιατί «το θέμα έχει πολλές προεκτάσεις» ! Προσέξτε οτι ο πρόεδρος της Εγχωρίου δεν λέει κάθετο ΟΧΙ πουθενά στο λόγο του. Η θέση του είναι μόνο «θα δούμε» (και με τον δήμαρχο υπάρχει πλήρης ταύτιση).
- Ύστερα, με αφορμή την εκπόνηση χωροταξικού λέει «κι εμείς είμαστε υπέρ» όμως όχι για να αποφασίσουμε οτι δεν θέλουμε βιομηχανικό αιολικό πάρκο αλλά «για να ξέρουμε που και πόσες θα μπούνε»!
- Κατόπιν λέει: «Η ημερίδα πρέπει να γίνει στις αμέσως επόμενες μέρες, δεν ξέρουμε πολλά πράγματα». Οι εταιρείες βιάζονται, εμείς βιαζόμαστε για κάποιο λόγο;
- Μετά αναφέρεται στο ιδιοκτησιακό. Μα, την ώρα που σύσσωμο το νησί λέει ΟΧΙ για λόγους προστασίας του τοπίου, η εγχώριος ενδιαφέρεται για το ιδιοκτησιακό; Ποιός εκτός των εταιρειών καίγεται να λυθεί αυτό το θέμα; Είμαστε ή δεν είμαστε μαζί; Είτε έρθουν σε εμένα, είτε στο γείτονα, είτε στην εγχώριο, το ΟΧΙ είναι δεδομένο - ή όχι; Λέει ο πρόεδρος: «Οταν θα έρθουν οι εταιρείες να μας πούνε το σημείο που θα νοικιάσουνε, θα πρέπει να φέρουνε σε εμάς τίτλους γιατί ακούω οτι όλοι έχουν χωράφια εκεί κάτω και μόνο η εγχώριος δεν έχει τίποτα!» Συγνώμη αλλά εδώ φαίνεται ωσάν η Εγχώριος απλά να φοβάται μην της πάρουν ιδιώτες τα ενοίκια!
- Και συνεχίζει: «Αν είναι εμφανής η ιδιοκτησία τότε δεν
Και συνεχίζει: «Αν είναι εμφανής η ιδιοκτησία τότε δεν ασχολούμαστε καθόλου». Ώστε αν πάει η εταιρεία σε ιδιώτες με καθαρούς τίτλους η Εγχώριος δεν θα ασχοληθεί καθόλου! Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο....

Όταν κάποιος χωρίς επιτήδευση στην πολιτικάντικη σκηνή μιλάει δημόσια, πολλές φορές αντί να κρύπτει, αποκαλύπτει τις αδυναμίες του. Αυτό δεν σημαίνει οτι δεν τις πολεμά, οτι δεν μπορεί να αλλάξει γνώμη, θέση και πράξη. Όμως για να ξέρουμε όλοι ποιοί θα είμαστε μέχρι τέλους πραγματικά μαζί στον αγώνα ενάντια στα βιομηχανικά πάρκα, θεωρώ επιτακτική στρατηγική και πολιτική ανάγκη να πάρουν όλοι οι φορείς θέση. Επίσημα και Τώρα.
- Η Εγχώριος με επίσημη απόφαση του ΔΣ.
- Ο Δήμος, παρομοίως
- Όλα τα Δημοτικά διαμερίσματα.
- Όλοι οι πολίτες μέσω δημοψηφίσματος.
Και εφόσον υπάρξει κοινή θέση των παραπάνω φορέων, να απαιτηθεί από την Περιφέρεια επίσημη πολιτική δέσμευση οτι θα σεβαστεί την απόφαση του νησιού και θα αποφασίσει αρνητικά σε αιτήσεις για άδεια εγκατάστασης των ανεμογεννητριών πρώτα για λόγους σεβασμού της λαϊκής βούλησης κι ύστερα για όποιον άλλο λόγο (περιβαλλοντικό, τεχνικό, προστασίας του τοπίου και της κληρονομιάς).


* λέγοντας (ο δήμαρχος) οτι το ίδιο έγινε και για την επέκταση του αεροδιαδρόμου (εδώ χωρίς δημοψήφισμα ή ημερίδα κι ο νοών νοείτω για το εάν αυτή η πρακτική βοήθησε υπέρ ή κατά της επέκτασης).
**Θυμίζω εδώ οτι η Εγχώριος απέρριψε την πρόταση συνολικής προσφυγής ενάντια στους απαράδεκτους δασικούς χάρτες και προτίμησε τις μεμονωμένες προσφυγές δικού της ενδιαφέροντος. Και τώρα την έχουμε απέναντι στους πολίτες, με πάγωμα δικαιοπραξιών, αμφισβητήσεις κλπ.
***«Να τό’χουμε υπόψιν μας κι αυτό» όπως κατάληξε ο πρόεδρος της Εγχωρίου, τόσο ανάγλυφα προδίδοντας οτι ήδη σκέφτεται το ενδεχόμενο μελλοντικής μεταστροφής.
________________________________________________________________________________
«For where your treasure is, there will your heart be also"
(Matt. 21).
οr Behind the Words.
By Andreas Mariatos.
It is widely accepted that the most important deterrents to entrepreneurship are vague investment conditions.

On February 28, the President of EEPKA (Εγχώριος, the local committee that administrates public land in Kithira) issued a press release asking those who possess land within the proposed wind turbine areas to provide proof of their property ownership. This plea has no institutional weight, let’s leave it aside. Let’s raise the following question: to whom is this proposal to divulge private information really helpful?
While the procedure for the National Land Registry is in operation (and will take years to complete), why should we accelerate the clearance of properties specifically for the sake of wind turbine parks?
Listening to the Mayor’s endorsement* on February 25th, I believe that the joint proposal of the Mayor & the President of EEPKA was prearranged, and, analyzing the latter's speech, my estimation is that the proposal was not innocent (I would like to believe it was an innocent proposal).
The unfortunate conclusion I draw from the position of the EEPKA president, so far, is that EEPKA, our best tool against the corrupt state, (the slave of multinational companies) at this stage, has no coherent, unyielding voice. It stands as our untrustworthy ally, reluctantly drawn to conditional camaraderie under the pressure of local society. And finally, when it comes to dealing with wind turbines, we citizens should not be referred to as “you”, but as “we”; EEPKA is part of us. **
As for how and when EEPKA would dare to deviate from the common path, the psychological valves are many and some are already opened. For example, we are not far from the moment when, in the name of "the fear that EEPKA will be abolished", we will be "forced" to agree to the wind turbines.
But let's look at what the President of EEPKA really said during the 165 seconds he spoke:
- He begins with "of course we will support the municipality's appeal" and immediately follows with: "the District must also appeal". In other words, he is afraid to show that he is the only one reacting.
- Immediately afterwards comes the talk about compensatory benefits! "The mayor didn't tell you, he'll tell you...".
- Subsequently, "It is not our time now but when the time comes to lease […] then we will consider all the data [...] and decide what to do [because] the matter has many implications"! Note that the President never says a clear NO. His position is "we shall see in time".
- Then, on the proposal for a spatial planning study, he says "we, too, are in favor" but not to decide that we do not want an industrial wind farm, just "to know where and how many of these wind turbines will be"!
- Then he says: "A conference should take place ASAP, in the next few days." Yes, companies are in a hurry; are we too in a hurry for some reason?
- Then he speaks about land ownership. But at a time, in order to protect the landscape, the whole population is saying NO, what’s EEPKA’s interest in … real estate? Who–except for the companies-–is in any urgency to solve potential ownership disputes? Are we or are we not together in this? Whether they come to me or to my neighbor or EEPKA, isn’t NO a given? The president says: "When the companies come and tell us where they want to rent, the locals should prove to us their rights because I hear everyone has fields down there and only EEPKA has nothing!" Am I wrong to assume that it looks as if his only concern is whether the rents will be collected by individuals instead of EEPKA?
- And he goes on: "If ownership is obvious then we don't care at all." So if the wind turbines are installed inside private properties, the EEPKA will not care at all! Impressive, if nothing else...

When one speaks light-heartedly in public, instead of hiding, he often reveals his weaknesses. This does not mean that he will not fight, that he cannot change his opinion, position or practice. But in order to know who we can trust in this long fight against industrial wind parks, I find it strategically and politically imperative that all players state their firm position. Make it official and do it now.
- The Board of Directors of EEPKA should make an official decision.
- The municipality, the same
- All Municipal District Councils.
- All citizens through a referendum.
If all the aforementioned bodies come to a decision against the window parks, the Region must be bound under a formal political commitment to respect the island's decision and reject all applications for wind turbine installation permits.
* Saying (the mayor) that the same procedure (people voluntarily bringing their surveys and contracts) was used for the extension of the runway (in that particular case, without any referendum or conference and one can guess whether this method gave favor to the extension).
** I would like to recall here that EEPKA rejected the proposal of a comprehensive appeal against unacceptable forest maps and proceeded to appeals in a way that now EEPKA is turning against citizens, freezing deals, creating disputes, etc.
*** "Keep this in mind, too" as the President of EEPKA concluded, so clearly betraying that he is already thinking of his future inversion.

Kithira, 6/3/2020

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:Ελεγχόμενη καύση κλαδιών από κλάδεμα δέντρων

Λόγω της έλλειψης των κανονικών βροχοπτώσεων της εποχής και των έντονων ανέμων που παρατηρούνται στο νησί μας, ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς είναι υψηλός, αν και δεν έχει ξεκινήσει ακόμα επίσημα η αντιπυρική περίοδος.
Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί πυρκαγιά από αμέλεια συνιστούμε στους κατοίκους και επισκέπτες του Δήμου Κυθήρων να ενημερωθούν από την 9/2000 Πυροσβεστική διάταξη και να συμμορφωθούν με αυτήν.
Επίσης οι κάτοικοι οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, (www.civilprotection.gr), που αφορούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς στην ύπαιθρο.
Παρακαλούνται λοιπόν οι αγρότες, οι μελισσοκόμοι, και γενικότερα οι κάτοικοι του νησιού να μην κάνουν χρήση φωτιάς για αγροτικές εργασίες, τις ημέρες με άνεμο η/και υψηλή θερμοκρασία χωρίς να ενημερώνονται πριν από το δελτίο καιρού, για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Επίσης τονίζεται ότι όλοι οι ανωτέρω θα πρέπει οπωσδήποτε μετά από κάθε αγροτική εργασία να απλώνουν, βρέχουν και να καλύπτουν, (με δική τους ευθύνη), επαρκώς την στάχτη που απομένει προκειμένου να σβήνει τελείως, ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο επανέναρξης της φωτιάς λόγω των ισχυρών ανέμων και την πιθανή εκδήλωση πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να τηρούνται τα κάτωθι :
  1. Ενημέρωση της Πυροσβεστικής υπηρεσίας για την αποφυγή άσκοπης κινητοποίησης,
  2. Επιλογή κατάλληλου αποψιλωμένου σημείου για την καύση,
  3. Εξασφάλιση παρουσίας κατάλληλων μέσων για την αντιμετώπιση τυχόν επέκτασης της πυρκαγιάς (πτυοσκάπανα, επαρκής παροχή νερού κτλ),
  4. Η καύση θα διενεργείται μόνον όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν (χαμηλή ένταση ανέμου, υψηλή υγρασία κτλ),
  5. Εξασφάλιση αδιάλειπτης επιτήρησης της πυρκαγιάς,
  6. Να μην προκαλείται όχληση περιοίκων ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
Επισημαίνεται δε από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία, ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, για εκτάσεις που κάηκαν από εμπρησμό από πρόθεση ή αμέλεια, προβλέπονται κυρώσεις για τους εμπρηστές, όπως, αυτόφωρη διαδικασία, κήρυξη καμένης περιοχής ως αναδασωτέας και ποινές φυλάκισης.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Κατασκευή γηπέδων Τένις και Μπάσκετ στο Αθλητικό κέντρο Ασωπού



Ο Δήμος Μονεμβασίας πληροφορεί τους κατοίκους της Δ.Ε, Ασωπού ότι υπογράφηκε η σύμβαση για την εκτέλεση του έργου  «Κατασκευή γηπέδων Τένις και Μπάσκετ στο Αθλητικό κέντρο Ασωπού του Δήμου Μονεμβασίας» συνολικού προϋπολογισμού 47.836,04 €.
Η Δημοτική Αρχή εκπόνησε τη μελέτη του έργου και εξασφάλισε τις απαραίτητες εγκρίσεις προκειμένου ο φάκελος να είναι πλήρης για να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ». Στη συνέχεια υπέβαλε πρόταση στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ» και ύστερα από την αξιολόγησή της, ο Υπουργός Εσωτερικών με την αριθ. 43682/2019 απόφασή του, αποφάσισε την ένταξη του έργου.
Η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου αφορά εργασίες κατασκευής ενός γηπέδου μπάσκετ και ενός γηπέδου τένις στην Κοινότητα Ασωπού, εντός του δημοτικού χώρου δίπλα στο γήπεδο ποδοσφαίρου του Αθλητικού Κέντρου Ασωπού.
Με το εν λόγω έργο θα αναπτυχτεί μια νέα κατηγορία αθλημάτων δίνοντας τη δυνατότητα άθλησης ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και αναψυχής στους κατοίκους της Δ.Ε. Ασωπού και της ευρύτερης περιοχής του Δήμου, μέσω οργανωμένων προγραμμάτων πάντα προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών της περιοχής. 
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ  ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

Τούμπανα στη γειτονιά σου, δέξου τα και στη γωνιά σου



Τούμπανα στη γειτονιά σου, δέξου τα και στη γωνιά σου
(λαϊκή παροιμία)
του Σταύρου Αραχωβίτη
Βουλευτή Λακωνίας ΣΥΡΙΖΑ
Τομεάρχη Αγροτ. Ανάπτυξης ΣΥΡΙΖΑ
Τις τελευταίες μέρες η γεωπολιτική γειτονιά μας φλέγεται, και το ίδιο μας το σπίτι, η χώρα μας, βιώνει μια πρωτόγνωρη κατάσταση με τη συστηματική εργαλειοποίηση του προσφυγικού – μεταναστευτικού ζητήματος από τη γείτονα χώρα. Απαιτείται σοβαρότητα, υπευθυνότητα και όχι επικοινωνιακή διαχείριση.
Όλοι οι Έλληνες είναι πατριώτες και φιλόξενοι και το έχουμε αποδείξει πολλές φορές στη μακραίωνη ιστορία μας.  Καλό θα είναι λοιπόν, να μη διχάζουμε την κοινωνία, να μη διχάζουμε τους πολίτες. Να μη χρησιμοποιούνται τα ΜΑΤ εναντίον των νησιωτών, να μην εκφέρονται εμπρηστικές δηλώσεις.
Όπως είπε και ο πρώην Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, όπου χρειαστεί θα βάλουμε πλάτη. Όχι λευκή επιταγή. Αυτό πρέπει να το χτίσουμε μαζί. Τώρα χρειάζεται συμφωνία σε μια στοιχειώδη κοινή βάση και ομοψυχία στην υποστήριξή της. Δε χρειάζεται να μιλάμε για ανοιχτά και κλειστά σύνορα, ο ένας να κατηγορεί τον άλλον για το πόσο ήταν ανοιχτά ή κλειστά τα σύνορα με 5.500 πρόσφυγες στη Μόρια και πόσο είναι ανοιχτά ή κλειστά τα σύνορα με 25.000 πρόσφυγες στη Μόρια.
Έχουμε κυβέρνηση με διαφορετικό πολιτικό προσανατολισμό, με τις παλινωδίες και τα αδιέξοδά της τους τελευταίους 8 μήνες, αλλά αυτή την κυβέρνηση έχουμε και δεν αλλάζει μέχρι τις επόμενες εκλογές. Οι καταστάσεις ωστόσο, υπερβαίνουν τη συγκυριακή κυβερνητική πλειοψηφία. Χρειάζεται ν' αναγνωρίσουμε τον γεωπολιτικό κίνδυνο που απειλεί την περιοχή μας και να οικοδομήσουμε μια εθνική στρατηγική απέναντι σε αυτόν.
Το τελευταίο που χρειάζεται η ελληνική κοινωνία είναι ένας εθνικός διχασμός, που κατά βάση είναι η κρυφή επιδίωξη των αντίπαλων συμφερόντων. Εθνικολαϊκιστικές δηλώσεις, μεγαλοστομίες, αφορισμοί και διχαστικές εκφράσεις είναι ανεπίτρεπτες, ιδιαίτερα στο δημόσιο λόγο εκείνων που έχουν ευθύνη, μικρότερη ή μεγαλύτερη, στη διαμόρφωση και άσκηση πολιτικής.
Η εκμετάλλευση άλλωστε ενός τόσο σημαντικού εθνικού ζητήματος με επικοινωνιακό και μικροπολιτικό τρόπο το μόνο που δείχνει είναι ανευθυνότητα και προσπάθεια συγκάλυψης της ανεπάρκειας της Κυβέρνησης να διαχειριστεί τη «φωτιά» που έχει ξεσπάσει στη γειτονιά μας και το τελευταίο διάστημα «μαίνεται ανεξέλεγκτη».

Γενικό Λύκειο Κυθήρων:Η ταινία μας «Σε χρειάζομαι» πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία ταινιών μυθοπλασίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Ενημερωθήκαμε σήμερα το πρωί για νέα διάκριση της Κινηματογραφικής μας ομάδας.
Η ταινία μας «Σε χρειάζομαι» πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία ταινιών μυθοπλασίας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στον 10ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema... διάβασες;;» ο οποίος έγινε με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννηςκαι σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».
Για ακόμη μια φορά μπράβο στα παιδιά μας!

Γενικό Λύκειο Κυθήρων

ΚΕΔΕ -Κορωνoϊός: Επείγουσα επιστολή σε όλους τους Δημάρχους


Την ώρα που τα κρούσματα του κορωνοϊού στην χώρα μας έχουν φτάσει στα 31, επείγουσα επιστολή προς όλους τους ∆ημάρχους της χώρας έστειλε ο Πρόεδρος της ΚΕ∆Ε, ∆ημήτρης Παπαστεργίου, για το νέο κορωνοϊό. Στην επιστολή που συνυπογράφει και ο Ιωάννης ∆. Ταγκαλέγκας, ∆ήμαρχος Λεβαδέων και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Υγείας της Κ.Ε.∆.Ε., αναγράφονται αναλυτικές οδηγίες καθώς και τα επιστημονικώς ενδεδειγμένα μέτρα πρόληψης.
Η επιστολή περιέχει οδηγίες και καταλήγει ως εξής:
Αγαπητοί συνάδελφοι, η αρμοδιότητα της αναστολής διδακτικών ωρών/ κλεισίματος σχολικών μονάδων είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς θα μας καθοδηγεί σχετικά, στη βάση υποψίας κρουσμάτων, όπως επίσης οι απολυμάνσεις εκπαιδευτικών μονάδων και δημοτικών εγκαταστάσεων θα πρέπει να συμβαίνει σε υποψία κρούσματος του ιού ή αν στο πλαίσιο απομάκρυνσης φοβίας των πολιτών να γίνεται τα Σαββατοκύριακα, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικές μονάδες να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους. Τέλος, συστήνουμε στη διακριτική σας ευχέρεια την αναστολή προγραμματισμένων εκδηλώσεων, ειδικά στις περιοχές που υφίστανται κρούσματα ή υποψία κρουσμάτων, με απώτερο σκοπό την αναστολή εξάπλωσης του ιού. Η Επιτροπή Υγείας της Κ.Ε.∆.Ε. θα σας ενημερώνει διαρκώς με νεότερα στοιχεία.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
«ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ»
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ενημερώνουμε και συστήνουμε μέτρα πρόληψης για το νέο κορωνοϊό, έτσι ώστε να καθοδηγήσουμε τους δημότες μας με ψυχραιμία και όχι με κινήσεις πανικού. Ο 2019-nCoV είναι στέλεχος κοροναϊού που απομονώνεται για πρώτη φορά από τον άνθρωπο.
Με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα, φαίνεται ότι ο νέος κοροναϊός πιθανότατα μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω σταγονιδίων που αποβάλλονται από άτομο που νοσεί, μέσω βήχα ή πταρμού, ή με άμεση ή έμμεση επαφή με εκκρίσεις αναπνευστικού
(δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών).

Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).
Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια.
Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι
πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.
ΕΙΔΙΚΑ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
Τα προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς αναπνευστικών ιών περιλαμβάνουν οδηγίες ατομικής υγιεινής και καθαρισμού και απολύμανσης χώρων, επιφανειών και αντικειμένων.
  Συστήνεται σε όλους τους χώρους της επιχείρησης καλός εξαερισμός, καθώς και εύκολη πρόσβαση σε τρεχούμενο νερό και σαπούνι, ώστε να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής.
• Πρώτη γραμμή άμυνας κατά των λοιμώξεων είναι η προσεκτική υγιεινή των χεριών. o Συνιστάται τακτικό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι και νερό. Aν τα χέρια δεν είναι εμφανώς λερωμένα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά αλκοολούχο διάλυμα (πχ οινόπνευμα 70οC). Η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών.
• Τηρείτε σχολαστικά τα μέτρα ατομικής υγιεινής όπως: o Καλύψτε το στόμα σας και τη μύτη σας με ιατρική μάσκα, χαρτομάντηλο, το μανίκι σας
ή τον λυγισμένο αγκώνα σας όταν βήχετε ή φτερνίζεστε.

o Πετάξτε αμέσως το χαρτομάντηλο σε κλειστό κάδο.
o Πλένετε τακτικά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό ή με αλκοολούχο διάλυμα.
• Αποφύγετε τη στενή επαφή. Διατηρήστε αποστάσεις, τουλάχιστον 1 μέτρου, από εσάς και τους άλλους ανθρώπους, ιδιαίτερα από ανθρώπους που έχουν πυρετό, βήχουν, φτερνίζονται ή έχουν άλλα συμπτώματα του αναπνευστικού.
• Αποφύγετε την κοινή χρήσης των μολυβιών, στυλό, μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
• Αποφύγετε να αγγίζετε με τα χέρια σας, τη μύτη, το στόμα και τα μάτια σας γιατί μπορεί να μεταφέρετε τον ιό από τις επιφάνειες στον εαυτό σας.
• Εάν έχετε πυρετό, βήχα ή δυσκολία στην αναπνοή, αναζητήστε άμεσα ιατρική βοήθεια επικοινωνώντας αρχικά με τον οικογενειακό ή θεράποντα ιατρό σας ή το ΕΟΔΥ (τηλ. ΕΟΔΥ 210 5212000).
Η χρήση ιατρικής μάσκας μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο της εξάπλωσης ορισμένων αναπνευστικών νοσημάτων. Ωστόσο, η χρήση μάσκας από μόνη της δεν διασφαλίζει πλήρη προστασία και θα πρέπει να συνδυάζεται με τη λήψη και άλλων προστατευτικών μέτρων όπως είναι η σωστή υγιεινή των χεριών και η αποφυγή στενών επαφών. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η χρήση μάσκας συνιστάται σε άτομα που εμφανίζουν αναπνευστικά συμπτώματα (βήχα ή φτέρνισμα) ή σε ασθενείς με ήπια συμπτώματα και υποψία λοίμωξης με  2019 – nCoV ή σε άτομα που φροντίζουν ασθενείς για τους οποίους υπάρχει η υποψία λοίμωξης με SARS–CoV-2.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗΣ:
Συνίσταται:
• Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
• Συχνός καθαρισμός των λείων επιφανειών που χρησιμοποιούνται συχνά όπως πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε
10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
• Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται.

Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών. Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.

Να σημειωθεί ότι ως στενή επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV
ορίζεται:

o Επαφή, πρόσωπο με πρόσωπο, με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019- nCoV, διάρκειας τουλάχιστον 15’, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες ή
o Παραμονή στον ίδιο κλειστό χώρο με επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από τον 2019-nCoV για περισσότερο από 2 ώρες

Η υποψία λοίμωξης με τον νέο κορωναϊό σχετίζεται σε ασθενή που εμφανίζει εμφανίζει οξεία λοίμωξη του αναπνευστικού με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχα, φαρυγγαλγία, δύσπνοια και επιπλέον συμβαίνει κάποιο από τα ακόλουθα:
• Πρόσφατο ταξίδι (εντός των τελευταίων 14 ημερών πριν από την έναρξη των συμπτωμάτων) σε περιοχές όπου θεωρείται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη μετάδοση λοίμωξης από 2019-nCoV στην κοινότητα. Οι περιοχές αυτές στην παρούσα φάση (Φεβρουάριο 2020 είναι Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, το Ιράν, η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη, η Νότια Κορέα)
• Στενή επαφή με άτομο που εμφανίζει αναπνευστικά συμπτώματα και έχει ταξιδέψει πρόσφατα σε περιοχές όπου θεωρείται ότι υπάρχει συνεχιζόμενη μετάδοση λοίμωξης από 2019-nCoV στην κοινότητα
• Στενή επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα λοίμωξης από 2019-nCoV
• Εργασία ή επίσκεψη σε δομή παροχής φροντίδας υγείας όπου αντιμετωπίζονταν ασθενείς με λοίμωξη από 2019-nCoV
Συστήνεται να υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες το εξής αναλώσιμο υλικό: σαπούνι και νερό ή αλκοολούχο διάλυμα καθαρισμού χεριών
χαρτομάντηλα απλές χειρουργικές μάσκες γάντια μιας χρήσης σακούλες απορριμμάτων υγρά καθαρισμού επιφανειών με απολυμαντικό με αντιϊκή δράση. Αποτελεσματικά απολυμαντικά είναι το διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου (χλωρίνης) σε διάλυση 1:10 ή η αιθυλική αλκοόλη (οινόπνευμα) 70%.

Επισημαίνεται ότι οι παρούσες οδηγίες έχουν συνταχθεί με βάση τα διαθέσιμα επιδημιολογικά δεδομένα και ενδέχεται να τροποποιηθούν, καθώς εξελίσσεται η επιδημία.
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο site του ΕΟΔΥ (Τηλ. 2105212000) https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/
Αγαπητοί συνάδελφοι, η αρμοδιότητα της αναστολής διδακτικών ωρών / κλεισίματος σχολικών μονάδων είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο σε συνεργασία με τους αρμόδιους Φορείς θα μας καθοδηγεί σχετικά, στη βάση υποψίας κρουσμάτων, όπως επίσης οι απολυμάνσεις εκπαιδευτικών μονάδων και δημοτικών εγκαταστάσεων θα πρέπει να συμβαίνει σε υποψία κρούσματος του ιού ή αν στο πλαίσιο απομάκρυνσης φοβίας των πολιτών να γίνεται τα Σαββατοκύριακα, έτσι ώστε οι εκπαιδευτικές μονάδες να συνεχίσουν απρόσκοπτα το έργο τους.
Τέλος, συστήνουμε στη διακριτική σας ευχέρεια την αναστολή προγραμματισμένων εκδηλώσεων, ειδικά στις περιοχές που υφίστανται κρούσματα ή υποψία κρουσμάτων, με απώτερο σκοπό την αναστολή εξάπλωσης του ιού.
Η Επιτροπή Υγείας της Κ.Ε.Δ.Ε. θα σας ενημερώνει διαρκώς με νεότερα στοιχεία
ΠΗΓΗ  aftodioikisi.gr

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

Ημέρα ΠΡΟΛΗΨΗΣ Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας

Dr. ΑΝΑΡΓΥΡΟΣ Δ. ΜΑΡΙΟΛΗΣ Γενικός / Οικογενειακός Ιατρός
Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Διευθυντής Κέντρου Υγείας Αρεόπολης Μάνης

Τηλ.: 2733 -360011, -051242,
Fax:  2733 -360025  
amariolis@gmail.com
  -  hcareopolis@gmail.com

Γεωμετρική αναμένεται η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού αν δεν αποφασιστεί το άνοιγμα των σφραγισμένων παραθύρων τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ


Η μετάδοση του κορονοϊού στους επιβάτες του τουριστικού λεωφορείου στην Ηλεία διευκολύνθηκε μέσα στον κλειστό και κακώς αεριζόμενο χώρο του λεωφορείου. Τα παράθυρα οροφής, οι καταπακτές όπως τις αποκαλούν παραμένουν συνήθως σφραγισμένες γιατί κάποιος επιβάτης κρυώνει ενώ ο κλιματισμός όταν δουλεύει μόνο ανανέωση του εσωτερικά κλεισμένου αέρα
δεν επιτυγχάνει. Για την προστασία της Δημόσιας Υγείας οι συναρμόδιοι υπουργοί άμεσα πρέπει να αποφασίσουν την υποχρεωτική μετατροπή των σφραγισμένων παραθύρων των τουριστικών λεωφορείων και ΚΤΕΛ σε ανοιγόμενα.


https://www.facebook.com/Τάκης-Αλεξανδράκης-103413627729937/

 
Παναγιώτης Αλεξανδράκης
Lawyer
Coordinator of "Man in the Epicenter" scientific Forum

Mobile: +30-699-22-699-69
blog: http://takisalexandrakis.blogspot.com/
facebook: https://www.facebook.com/Τάκης-Αλεξανδράκης-103413627729937/


ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Τι αλλάζει στους κοτσαδόρους και τα τρέιλερ από 12 Μαρτίου 2020

 

Με την Γ9/46447/2397 (ΦΕΚ 2302/12.06.19) απόφαση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τους κοτσαδόρους και τα ρυμουλκούμενα, ακόμα και για τα απλά επιβατικά οχήματα με μπαγκαζιέρες.

Τι προκύπτει από αυτήν την απόφαση, η οποία τίθεται σε ισχύ, 9 μήνες από την δημοσίευσή της, δηλαδή από τις 12 Μαρτίου του 2020;
Ότι όλα τα ρυμουλκούμενα θεωρούνται ξεχωριστά οχήματα που πρέπει να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας, ενώ οι κοτσαδόροι πρέπει όλοι να είναι αναδιπλούμενοι ή αποσπώμενοι και να μην προεξέχουν του οχήματος, όταν αυτό δεν έλκει το ρυμουλκούμενο.
Στην απόφαση κυρίως καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για να μπορέσει ένα ρυμουλκούμενο να λάβει άδεια κυκλοφορίας, αλλά και όσον αφορά την μεγάλη μάζα των επιβατικών αυτοκινήτων που διαθέτουν κοτσαδόρο για να ρυμουλκούν μπαγκαζιέρες ή σκάφη, ξεκαθαρίζονται σαφώς οι όροι κυκλοφορίας τους.
Για τρέιλερ και μπαγκαζιέρες γενικότερα
Οι ιδιοκτήτες τους πρέπει να φροντίσουν, αν θέλουν να είναι νόμιμοι, να εκδώσουν άδειες και πινακίδες κυκλοφορίας μέχρι και τις 12 Δεκεμβρίου του 2020 (9 μήνες μετά την έναρξη ισχύος της ως άνω απόφασης). Τα παλιά σημειώματα ρυμούλκησης δεν θα ισχύουν πλέον.
Όταν κυκλοφορούν με το αυτοκίνητό τους και έλκουν το ρυμουλκούμενο πρέπει να έχουν μαζί τους και τις δύο άδειες κυκλοφορίας.
Μέχρι 12 Ιουνίου του 2020 είναι υποχρεωμένοι να αντικαταστήσουν τους κοτσαδόρους στο αυτοκίνητό τους με αποσπώμενους ή αναδιπλούμενους (όσοι δεν έχουν ήδη τέτοιους). Έτσι όταν το αυτοκίνητο δεν έλκει, ο κοτσαδόρος είτε θα έχει αποσπαστεί είτε θα έχει αναδιπλωθεί, ώστε να μην προεξέχει από τον προφυλακτήρα.
Εννοείται ότι και στα ΚΤΕΟ, όταν προσκομίζεται για έλεγχο αυτοκίνητο με σταθερό, μη αποσπώμενο ή μη αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, τότε θα σημειώνεται σοβαρή έλλειψη και ο ιδιοκτήτης του θα είναι υποχρεωμένος να το πάει για επανέλεγχο μέσα σε ένα μήνα.
Πηγή: Gonews.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Αιολικά Πάρκα εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000

 

5 Μαρτίου 2020


 Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα Αιολικά Πάρκα εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000

Περιβαλλοντικές Οργανώσεις ζητούν από την ΕΕ να σταματήσει τη συστηματική παραβίαση της ενωσιακής νομοθεσίας στην Ελλάδα εις βάρος της φύσης

 

Καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη συστηματική και κατάφωρη παραβίαση της ενωσιακής νομοθεσίας από την Ελληνική Δημοκρατία κατέθεσαν στις 14 Φεβρουαρίου 2020, η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης.

Ο λόγος που οδήγησε στην καταγγελία αυτή είναι η συστηματική αδειοδότηση και εγκατάσταση βιομηχανικής κλίμακας ΑΣΠΗΕ (Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας) εντός προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.

Τα αδιάσειστα επιστημονικά στοιχεία, με βάση δεδομένα δορυφορικής τηλεμετρίας, δείχνουν ότι οι συγκεκριμένοι ΑΣΠΗΕ θα έχουν επιβλαβείς συνέπειες για την ακεραιότητα των ευαίσθητων οικοτόπων και θα αποτελέσουν απειλή για τη βιοποικιλότητα. Τα πουλιά, και ειδικά ορισμένα κρισίμως απειλούμενα και προστατευόμενα είδη όπως το Όρνιο, ο Μαυρόγυπας και ο Ασπροπάρης, αλλά και τα χειρόπτερα (νυχτερίδες), θα έχουν αυξημένη θνησιμότητα εξαιτίας των προσκρούσεων στους έλικες των ανεμογεννητριών, προστατευόμενα είδη προτεραιότητας της άγριας πανίδας (αρκούδα, λύκος) θα εκτοπιστούν, ενώ θα μειωθεί η αναπαραγωγική τους επιτυχία εξαιτίας της απώλειας ή/και κατάτμησης κρίσιμων θέσεων φωλεοποίησης, ενώ ταυτόχρονα θα απειληθούν προστατευόμενα ενδημικά ή/και απειλούμενα είδη χλωρίδας και πανίδας (λεπιδόπτερα) από την ένταση και έκταση της βιομηχανικής κλίμακας δραστηριότητας εντός των προστατευόμενων περιοχών.

Ειδικότερα, οι επιπτώσεις δεν προέρχονται μόνο από τη λειτουργία των ΑΣΠΗΕ, αλλά επίσης από τις βαριές κατασκευές που τους συνοδεύουν (συνοδά έργα), όπως μεγάλης έκτασης οδοποιία, δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος κ.ά. Επίσης, με το παρόν νομικό καθεστώς αλλά και με την έλλειψη Σχεδίων Διαχείρισης για τις προστατευόμενες περιοχές, δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν πλήρως οι επιπτώσεις των έργων αυτών.

Η καταγγελία βασίζεται στη συστηματική παραβίαση εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας του άρθρου 6, παραγράφου 3 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας. Υπενθυμίζεται ότι με βάση την οδηγία αυτή έχει συσταθεί –τόσο στην Ελλάδα όσο και στα άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης– το πανευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.

Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι και το Συμβούλιο της Επικρατείας, στις αποφάσεις που εκδίδει για εγκατάσταση ΑΣΠΗΕ εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, συχνά δεν συνυπολογίζει τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου όσον αφορά τη «δέουσα εκτίμηση» των επιπτώσεων, καθώς εγκρίνει έργα με αποδεδειγμένα σοβαρές επιπτώσεις σε οικότοπους και βιοποικιλότητα.

Επισημαίνουμε ότι, με βάση το άρθρο 6, παράγραφος 3 της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και την πάγια νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία είναι δεσμευτική τόσο για τη διοίκηση όσο και για τα δικαστήρια, αν οι αρμόδιες εθνικές αρχές διατηρούν έστω και αμφιβολίες ως προς την απουσία επιβλαβών συνεπειών ενός έργου, τότε είναι υποχρεωμένες να ακυρώσουν την εκτέλεσή του.

Στο πλαίσιο της καταγγελίας αυτής, η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης αναφέρουν τις υποθέσεις των ΑΣΠΗΕ στα Άγραφα, στον Έβρο και στη Μάνη, καθώς και τη σχεδιαζόμενη εγκατάσταση ανεμογεννητριών στις 14 νησίδες του Νότιου Αιγαίου ως χαρακτηριστικές περιπτώσεις ενός σοβαρού και επείγοντος ζητήματος εθνικής κλίμακας. Οι σχεδιαζόμενοι ΑΣΠΗΕ εντός του δικτύου NATURA αφορούν συνολικά την εγκατάσταση πάνω από 5.000 ανεμογεννητριών.


Σημειώσεις για τους συντάκτες:

  1. Κατέβασμα σχετικού οπτικού υλικού από ΕΔΩ

  2. Το Δελτίο Τύπου είναι διαθέσιμο σε μορφή word ΕΔΩ

  3. Το Δίκτυο NATURA 2000 αποτελεί ένα συνεκτικό, οικολογικό σύνολο προστατευόμενων περιοχών στην Ευρώπη, τόσο χερσαίων όσο και θαλάσσιων. Οι περιοχές που απαρτίζουν το Δίκτυο έχουν οριστεί ειδικά για την προστασία τύπων οικοτόπων και ειδών χλωρίδας, πανίδας και ορνιθοπανίδας τα οποία απαριθμούνται στις Οδηγίες για τη φύση. Τα είδη αυτά προστατεύονται επειδή είναι απειλούμενα, ευάλωτα, σπάνια, ή/και ενδημικά και οι περιοχές επειδή φιλοξενούν εξαιρετικά παραδείγματα οικοτόπων. Το Δίκτυο NATURA 2000 είναι το μεγαλύτερο δίκτυο προστατευμένων περιοχών παγκοσμίως. Σκοπός του Δικτύου είναι η διασφάλιση της κατάσταση διατήρησης ή η αποκατάσταση σε ικανοποιητική κατάσταση διατήρησης των τύπων οικοτόπων και ειδών, για τα οποία αυτές οι περιοχές έχουν οριστεί. Περισσότερα για το Δίκτυο NATURA 2000 ΕΔΩ

  4. Η υποβολή καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ένα από τα βασικά μέσα που διαθέτουν οι πολίτες για να καταγγείλουν κάθε μέτρο (νομοθετικό, κανονιστικό ή διοικητικό) ή πρακτική κράτους μέλους, που θεωρούν ότι παραβιάζει το δίκαιο της ΕΕ. Η Επιτροπή διερευνά την καταγγελία και εάν κρίνει ότι υπάρχει τέτοια παράβαση έχει τη δυνατότητα να κινήσει διαδικασία παράβασης κατά του κράτους μέλους και, στη συνέχεια, να ασκήσει προσφυγή ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  5. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στα Άγραφα: Στην περιοχή του ορεινού συμπλέγματος των Αγράφων, στα σύνορα της Ευρυτανίας και της Καρδίτσας, έχουν αδειοδοτηθεί δύο ΑΣΠΗΕ, αμφότεροι εντός περιοχών Natura και συγκεκριμένα σε περιοχές που είναι καίριας σημασίας τόσο για τα Όρνια, όσο και για την καφέ αρκούδα και τον λύκο. Ο πρώτος ΑΣΠΗΕ θα έχει ισχύ 46MW και 20 ανεμογεννήτριες, ενώ ο δεύτερος, ισχύ 40MW και επίσης 20 ανεμογεννήτριες. Οι δύο ΑΣΠΗΕ θα συνδέονται με το εθνικό δίκτυο με εναέριο δίκτυο μεταφοράς ρεύματος, μέσω πυλώνων υψηλής τάσης. Όπως προκύπτει από τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των δύο έργων, οι δύο ΑΣΠΗΕ θα εγκατασταθούν σε απόσταση μόλις 900 μ. και 2,8 χλμ. αντίστοιχα από τη βασική κούρνια των Όρνιων στην περιοχή, όπου έχουν καταγραφεί συγκεντρώσεις έως και 50 ατόμων (20-25% του συνολικού πληθυσμού Όρνιων της ηπειρωτικής Ελλάδας). Η θιγόμενη περιοχή αποτελεί επίσης τομέα επαν-αποίκησης της καφέ αρκούδας (είδος προτεραιότητας). Παράλληλα, μόνο για την εγκατάσταση των δύο αυτών ΑΣΠΗΕ θα αλλοιωθούν σε βαθμό μη αναστρέψιμο 843.597 τ.μ. δάσους και δασικών-χορτολιβαδικών εκτάσεων, σε υψόμετρο 1.600-2.000μ. Η έκταση αυτή ισοδυναμεί με 210 γήπεδα ποδοσφαίρου.

  6. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στον Έβρο: Η περιοχή της Θράκης έχει τεράστια ορνιθολογική σημασία για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης υπάρχουν πέντε (5) Ζώνες Ειδικής Προστασίας της Οδηγίας 2009/147/ΕΚ για τα άγρια πτηνά, εκ των οποίων δύο έχουν χαρακτηριστεί Εθνικά Πάρκα και Ειδικές Ζώνες Διατήρησης της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ. Ιδίως το Εθνικό Πάρκο Δαδιάς – Λευκίμης – Σουφλίου αποτελεί τόπο πανευρωπαϊκής σημασίας, καθώς έχουν παρατηρηθεί 36 από τα 38 είδη ημερόβιων αρπακτικών της Ευρώπης. Επισημαίνεται ότι τα 103 άτομα του μοναδικού εναπομείναντα στη ΝΑ Ευρώπη πληθυσμού Μαυρόγυπα αναπαράγονται στο Εθνικό Πάρκο Δαδιάς και χρησιμοποιούν την ευρύτερη περιοχή της Θράκης για τροφοληψία. Στην περιοχή του Έβρου, το Συμβούλιο της Επικρατείας επέτρεψε το 2018 τη δημιουργία δύο ΑΣΠΗΕ (16,1 MW και 12,8 MW). Η περιοχή αμφότερων των ΑΣΠΗΕ εντοπίζεται εντός της ζώνης υψηλής συχνότητας παρουσίας του Μαυρόγυπα, όπου έχει παρατηρηθεί στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών αυξημένη θνησιμότητα λόγω πρόσκρουσης σε ανεμογεννήτριες.

  7. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ στη Μάνη: Η Μάνη αποτελεί ένα από τα τέσσερα θεσμοθετημένα μεταναστευτικά περάσματα της Ελλάδας, με εθνική και ευρωπαϊκή σημασία, καθώς κατά τη μεταναστευτική περίοδο διέρχονται από την περιοχή περισσότερα από 5.000 αρπακτικά πτηνά, που είναι ιδιαίτερα ευάλωτα σε πρόσκρουση με ανεμογεννήτριες, και τουλάχιστον 7.000-7.500 άτομα συνολικά. Η καταγγελία αφορά τέσσερις ΑΣΠΗΕ, συνολικής ισχύος 103,2 MW (δύο ΑΣΠΗΕ, αποτελούμενοι από 26 και δύο ΑΣΠΗΕ αποτελούμενοι από 22 ανεμογεννήτριες), που έχουν εγκατασταθεί εντός περιοχής Natura. Στα μεταναστευτικά περάσματα, οι επιπτώσεις από πρόσκρουση δεν αφορούν μεμονωμένα άτομα, αλλά μεγάλους αριθμούς από μεταναστευτικά πτηνά που έχουν μεγάλη πυκνότητα κατά τη διέλευσή τους από το πέρασμα. Επομένως, οι θανατώσεις από πρόσκρουση είναι μαζικές και όχι μεμονωμένες. Με βάση το σχέδιο δράσης για τα αρπακτικά, το οποίο εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Σύμβασης της Βόννης, δεν επιτρέπεται η χωροθέτηση ΑΣΠΗΕ σε περιοχές που είναι αναγνωρισμένα μεταναστευτικά περάσματα.

  8. Η περίπτωση της εγκατάστασης ΑΣΠΗΕ σε 14 νησίδες του Ν. Αιγαίου: Στον εξαιρετικά περιορισμένο χώρο 14 προστατευόμενων νησίδων του Ν. Αιγαίου, εντός 10 περιοχών Natura 2000 (εκ των οποίων 6 Ζώνες Ειδικής Προστασίας για τα πουλιά) σχεδιάζονται τρεις Αιολικοί Σταθμοί Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ) με 104 ανεμογεννήτριες (από 3MW έως 6 MW εκάστη), 70 χιλιόμετρα οδικό δίκτυο, 14 λιμάνια, 14 ελικοδρόμια, μόνιμος έντονος φωτισμός τη νύχτα και πλήθος συνοδών έργων (κτίρια, δεξαμενές κ.λπ.). Η κατασκευή-λειτουργία των ΑΣΠΗΕ και η συνεχής ανθρώπινη παρουσία απειλούν άμεσα (με πρόσκρουση, εκτοπισμό, όχληση και καταστροφή ενδιαιτήματος) όλα τα είδη πουλιών για τα οποία οι νησίδες έχουν χαρακτηριστεί ως Ζώνες Ειδικής Προστασίας, καθώς και την καταστροφή ενδιαιτημάτων ενδημικών ειδών χλωρίδας και πανίδας.

    Η περιοχή των ΑΣΠΗΕ στον Έβρο εντοπίζεται εντός της ζώνης υψηλής συχνότητας παρουσίας του Μαυρόγυπα, όπου έχει παρατηρηθεί στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών αυξημένη θνησιμότητα λόγω πρόσκρουσης σε ανεμογεννήτριες.

     

    Oι επιπτώσεις δεν προέρχονται μόνο από τη λειτουργία των ΑΣΠΗΕ, αλλά επίσης από τις βαριές κατασκευές που τους συνοδεύουν (συνοδά έργα), όπως μεγάλης έκτασης οδοποιία, δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος κ.ά.

     


Για περισσότερες πληροφορίες:
Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία: Ρούλα Τρίγκου - Συντονίστρια Επικοινωνίας, τηλ: 210 8228704 & 210 8227937 εσωτ.118, rtrigou[at]ornithologiki.gr
Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης: Μίλτος Γκλέτσος - Συντονιστής Δράσεων Φύσης, 210 3224944 εσωτ.112, mgletsos[at]eepf.gr
Καλλιστώ: Δρ. Γιώργος Μερτζάνης - Επιστημονικός Υπεύθυνος, κιν. 699 9230693, mertzanis[at]callisto.gr

Η Περιφέρεια συνδράμει την Πυροσβεστική Υπηρεσία εν όψει της νέας αντιπυρικής περιόδου.Δ/Τ Περιφέρειας Πελοποννήσου



Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Πελοποννήσου
Πίστωση 200.000 ευρώ θα διαθέσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην Πυροσβεστική Υπηρεσία προκειμένου η τελευταία να προβεί στην αγορά σωλήνων πυρόσβεσης, αλλά και να έχει την δυνατότητα ετοιμότητας των οχημάτων της εν όψει της επόμενης αντιπυρικής περιόδου.
Την πιο πάνω δέσμευση ανέλαβε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας προς τον συντονιστή επιχειρήσεων Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Νήσων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας υποστράτηγο (ΠΣ) Γιάννη Πετρούτσο και τον διοικητή των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Πελοποννήσου αρχιπύραρχο Θανάση Κολυβήρα, οι οποίοι τον επισκέφθηκαν την Τετάρτη 4 Μαρτίου, στην Τρίπολη.
Επιπλέον η Περιφέρεια θα αναλάβει και τον καθαρισμό των δασικών δρόμων τους οποίους θα της υποδείξει με σχετικό υπόμνημά του ο περιφερειακός διοικητής της Π.Υ. στην Πελοπόννησο.
“Ως Περιφέρεια, έχουμε ήδη διαθέσει ένα πολύ σημαντικό ποσόν από το ΕΣΠΑ, περί τα 2.000.000 ευρώ, για την αγορά καινούργιων πυροσβεστικών οχημάτων, ώστε να υπάρξει ανανέωση του στόλου και ο διαγωνισμός γίνεται από την Υπηρεσία” σημείωσε ο περιφερειάρχης.
Ακολούθησε, παρουσία και του αρμόδιου για την Πολιτική Προστασία αντιπεριφερειάρχη Βασίλη Καπέλιου, σύσκεψη που αφορούσε την προετοιμασία για την επόμενη αντιπυρική περίοδο, με αντικείμενο συζήτησης, μεταξύ άλλων, τις υδατοδεξαμενές, τους κρουνούς, τα οχήματα και τα άλλα μέσα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

ΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ


 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥΔΗΜΟΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
Ελαφόνησος, 03/03/2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΕΡΙ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΚΛΑΔΕΜΑΤΩΝ
Λόγω των κλιματολογικών συνθηκών το τελευταίο διάστημα, της έλλειψης βροχοπτώσεων και των συχνών έντονων ανέμων, ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς είναι υψηλός, παρά το γεγονός ότι δεν έχουμε εισέλθει επίσημα στην αντιπυρική περίοδο.
Συνιστάται  συνεπώς στους κατοίκους και επισκέπτες του Δήμου Ελαφονήσου  να συμμορφωθούν με την Πυροσβεστική διάταξη (υπ’αριθμόν 9/2000), προκειμένου να αποφευχθεί πυρκαγιά από αμέλεια. Γενικότερα δε, οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (www.civilprotection.gr) που αφορούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αποφυγή πρόκλησης πυρκαγιάς στην ύπαιθρο.
Ο Δήμος μας απευθύνει έκκληση προς τους πολίτες να μην κάνουν χρήση φωτιάς για αγροτικές εργασίες, τις ημέρες με άνεμο η/και υψηλή θερμοκρασία χωρίς να ενημερώνονται πριν από το δελτίο καιρού για την αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιάς.
Επίσης τονίζεται ότι οι πολίτες θα πρέπει οπωσδήποτε μετά από κάθε αγροτική εργασία να απλώνουν, διαβρέχουν και να καλύπτουν (με δική τους ευθύνη) επαρκώς την τέφρα/στάχτη που απομένει ώστε να σβήνει τελείως, έτσι ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο επανέναρξης της φωτιάς λόγω ανέμων, με επακόλουθο την εκδήλωση πυρκαγιάς.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να τηρούνται τα κάτωθι :
1.    Ενημέρωση της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου για την αποφυγή άσκοπης κινητοποίησης
2.    Επιλογή κατάλληλου αποψιλωμένου σημείου για την καύση
3.    Εξασφάλιση παρουσίας κατάλληλων μέσων για την αντιμετώπιση τυχόν επέκτασης της πυρκαγιάς (πτυοσκάπανα, επαρκής παροχή νερού κτλ).
4.    Η καύση θα διενεργείται μόνον όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν (χαμηλή ένταση ανέμου, υψηλή υγρασία κτλ).
5.    Εξασφάλιση αδιάλειπτης επιτήρησης της πυρκαγιάς.
6.    Να μην προκαλείται όχληση περιοίκων ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Επισημάνεται δε από την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία, ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, καθ’ όλη την διάρκεια του έτους, για εκτάσεις που κάηκαν από εμπρησμό από πρόθεση ή αμέλεια, προβλέπονται κυρώσεις για τους εμπρηστές, όπως διακοπή της επιδότησης από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αυτόφωρη διαδικασία, κήρυξη καμένης περιοχής ως αναδασωτέας και ποινές φυλάκισης.
Η Δήμαρχος
Ευσταθία Λιάρου

Κορονοϊος: Σήμα για έκτακτους ελέγχους σε εστιατόρια και καφετέριες

 
Εντατικοποίηση ελέγχων σε εστιατόρια και καφετέριες φέρνει ο Κορονοϊος και το υπουργείο Υγείας ζητά με έκτακτη εγκύκλιο του προς τις Περιφέρειες της χώρας ελέγχους για τα μέτρα προφύλαξης που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις

Εγκύκλιο με την οποία ζητά την εντατικοποίηση των ελέγχων καθώς και των μέτρων προφύλαξης στα εστιατόρια και γενικά στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος έστειλε προς τις Περιφέρειες της χώρας το υπουργείο Υγείας λόγω Κορονοϊού .
Ειδικότερα στην εγκύκλιο αναφέρονται οι εξής οδηγίες:
« Το Υπουργείο Υγείας ενόψει της πιθανής ύπαρξης ιογενούς λοίμωξης από το νέο κορωνοιό στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης για τη προστασία της Δημόσιας Υγείας κρίνει σκόπιμο και απαραίτητο να εντατικοποιηθούν οι Υγειονομικοί έλεγχοι στις επιχειρήσεις Υγειονομικού ενδιαφέροντος, ενημερώνοντας παράλληλα και τους υπευθύνους των επιχειρήσεων για αυξημένα μέτρα Υγιεινής και αυτοελέγχου.
Οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των Περιφερειακών Ενοτήτων καλούνται για επαγρύπνηση και ετοιμότητα, δίνοντας έμφαση στην ενημέρωση των υπευθύνων των επιχειρήσεων για τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να λαμβάνουν και την ενημέρωσή τους από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Πιο συγκεκριμένα:
1) Όσοι ασκούν το επάγγελμα του χειριστή τροφίμων ή ποτών, ή εργάζονται σε επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος,πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας σύμφωνα με την Υγειονομική Διάταξη υπ. αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/οικ 35797(ΦΕΚ1199/11-4-2012) όπως κάθε φορά ισχύει και να τηρούν τα μέτρα προσωπικής Υγιεινής.
2) Οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών είναι υποχρεωμένοι:
- να εξασφαλίζουν ότι οι επιχειρήσεις τους πληρούν τις σχετικές απαιτήσεις υγιεινής όπως καθορίζονται στον Ε.Κ 852/2004, σε όλα τα στάδια παρασκευής, μεταποίησης, συσκευασίας, αποθήκευσης, μεταφοράς, διανομής, διακίνησης και προσφοράς προς πώληση ή διάθεσης αυτών με ή και ταυτόχρονη παροχή υπηρεσιών,
- να διασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων που παράγουν ή διαχειρίζονται,
-να φροντίζουν για τα προγράμματα καθαρισμού – απολύμανσης και απεντόμωσης – μυοκτονίας της επιχείρησης καθώς και την υγιεινή και την εκπαίδευση του προσωπικού.
Στην εγκύκλιο τονίζεται ιδιαιτέρως, αναφέρει η εγκύκλιος, ότι οι υγειονομικές υπηρεσίες θα πρέπει να ενημερώνουν τις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος ώστε να υπάρχει υψηλός βαθμός ατομικής καθαριότητας των εργαζομένων και την κατά το δυνατό μέγιστη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.
 dikaiologitika.gr

Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΟ 06-03 ΕΩΣ 31/10/2020