Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Παπα-Παύλος Καλλίκας:Απάντηση σε σχόλιο του φίλου μου Μάνου στο facebook στην ανάρτηση "ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ..."


Αγαπητέ Μάνο,με αφορμή το σχόλιο σου:

 Manos TrifyllisΟι αναρτήσεις του άφρονος παπά του Ποταμού αποτελούν αίρεση και δεν έχουν καμία σχέση με τις Χριστιανικές ιδέες. Ο Ποταμός έχει μακρά ιστορία δημοκρατίας και πολιτισμού για να αμαυρωθεί από αυτό το παιδάριον που κάνει τον ήρωα».

 θα ήθελα κατ ́ αρχήν, πολύ να σε ευχαριστήσω, που παρά τον φόρτο της εργασίας σου σπατάλησες τον χρόνο σου για την αφεντιά μου, γράφοντας αυτό το υπέροχο και πυκνό σχόλιο σου. Θέλω να ξέρεις ότι σε εκτιμώ βαθύτατα και ως επαγγελματία και ως άνθρωπο και νομίζω ότι αυτό είναι πανθομολογούμενο στο νησί μας, οπότε δεν λέω κάτι καινούριο ή κάποια κολακεία. Συμφωνώ σε όλα μαζί σου μέχρι κεραίας.Πιο αναλυτικά:

 1.Κατ αρχήν με δέχεσαι ως παπά.Αυτό όντως είμαι, και σε ευχαριστώ που μου το αναγνωρίζεις. Άλλωστε κάθε φορά μου μιλάς στον πληθυντικό, παρότι σε έχω παρακαλέσει πολλές φορές για το αντίθετο και το έχεις αρνηθεί.

2.Με χαρακτηρίζεις άφρων. Απόλυτα πετυχημένος χαρακτηρισμός. Πράγματι μόνο ένας άφρων (τρελός), στις δύσκολές μέρες αυτές, θα στεκόταν στις επάλξεις του λειτουργήματός του(υπάρχουν και άλλοι όμως, όπως και εσύ και οι γιατροί μας που συνεχίζουν με κίνδυνο προσωπικό να υπηρετούν τις ανάγκες του νησιού). Αλλά αυτό είναι,όπως και εσύ νομίζω παραδέχεσαι, υποχρέωσή μας.Δεν ζητώ προσωπικά από κανέναν να μου το αναγνωρίσει. 

3.Χαίρομαι που παραδέχεσαι ότι οι αναρτήσεις μου είναι αιρετικές. Πράγματι, συγκρινόμενες με το ανακοινωθέν της Ι. Συνόδου είναι αιρετικές και αναρχικές.Καθότι, το συγκεκριμένο ανακοινωθέν παρουσιάζει «ατράνταχτα» (sic)θεολογικά επιχειρήματα που θα αναιρούνταν όμως, και από έναν πρωτοετή φοιτητή της Θεολογίας. (π.χ. το «εσφραγισμένου του μνήματος» που ψέλνουμε εδώ και αιώνες δεν γνωρίζαμε ότι δικαιολογεί ότι η Εκκλησία μπορεί να λειτουργήσει με σφραγισμένες τις πόρτες της!!! (τουλάχιστον, δεν έχει ξαναγραφεί στην θεολογική γραμματεία, ούτε έχει χρησιμο-ποιηθεί ποτέ σαν επιχείρημα). Συγχώρα με αν σε βάζω σε μονοπάτια, που δεν γνωρίζεις. Δεν έχω την απαίτηση αυτή, όπως και εσύ δεν θα είχες την απαίτηση από μένα να γνωρίζω πέρα από την ασπιρίνη (και αυτό όχι στην ουσία της) τα άλλα φάρμακα που έχεις στο φαρμακείο σου. Για αυτό και σε δικαιολογώ πλήρως και για τον χαρακτηρισμό περί χριστιανικών Ιδεών, καθότι ο χριστιανισμός δεν είναι ιδεολογία, αλλά βίωμα.

4.Δεν είναι υπερβολή, και μιλώ ειλικρινά, και για το χαρακτηρισμό που μου προσδίδεις ως παιδάριον (μικρό παιδάκι). Εύχομαι όντως να γίνω ως παιδάριον.Χαίρομαι που το ακούω από εσένα διότι δείχνει ότι γνωρίζεις τα λόγια του Χριστού μας, «Aλήθεια σας λέγω, αν δεν αλλάξετε και δεν γίνετε σαν τα παιδιά, δε θα μπείτε στη Βασιλεία των ουρανών.» (Ματθ. 18,3)  

5.Όντως, η νυχθημερόν παρουσία μου στον Ποταμό με τα κατάμαυρα ράσαμου, αμαυρώνει κάπως την εικόνα του Ποταμού. Μα για αυτό δεν μπορώ να κάνω κάτι. Είναι η τιμημένη στολή μας, όπως για σένα είναι τιμημένη η λευκή στολή του Φαρμακοποιού.

6.Ο Ποταμός έχει ήδη έναν ήρωα στην πλατεία του με τον ανδριάντα του, νομίζω είναι αρκετός προς το παρόν, αλλά και μακάρι να βγάλει και άλλους ήρωες ο Ποταμός. Συγγνώμη αν κάποιοι κάκιστα δίνουν την εικόνα ότι κάνω τον ήρωα.  Προσωπικά σου λέω, συμφωνώ και σε αυτό μαζί σου απόλυτα, δεν είμαι ήρωας, ούτε έχω δώσει τέτοιο δικαίωμα σε κανένα για να το υποστηρίζει. Ο χαρακτηρισμός χαμάλιμου ταιριάζει πολύ καλύτερα και είναι πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα. 

7.Τέλος, για την ιστορία της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού που αναφέρεις, να σημειώσω ότι διαβάζω τα άρθρα σου περί δημοκρατίας και ελευθερίας, που κατά καιρούς δημοσιεύεις στον τύπο. Είναι υπέροχα και δίκαια. Μα, για αυτόν ακριβώς τον λόγο, θα περίμενα και συγγνώμη για την υπόδειξη,να στηλιτεύσεις την αντισυνταγματικότητα (και κατά το Ελληνικό Σύνταγμα αλλά και κατά το Διεθνές ανθρώπινο Δίκαιο) των μέτρων της Πολιτείας αλλά και της Εκκλησίας (της Ιεραρχίας), που παραβιάζουν κατάφορα την ελευθερία των πολιτών και των Λειτουργών της με το χαρακτηριστικό μέτρο της πλήρους αναστολής παντού και κυρίως και στοχευμένα των Ιεροπραξιών και του ρόλου της Εκκλησίας. Σε παραπέμπω σε άρθρα έγκριτων νομικών που δεν έτυχε ίσως να δείς.

 https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/36251-problimata-tis-apo-1420-apofasis-tis-diarkous-ieras-sunodou

και https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/36056-i-upourgiki-apofasi-gia-apagoreusi-leitourgion-einai-akuri-anupostasi-kai-antisuntagmatiki 

Τέλος, αγαπητέ μου Μάνο, αν παρόλα τα παραπάνω που διευκρινίζω, νομίζεις εσύ και οι άλλοι σχολιαστές, αλλά και τυχόν άλλοι, ότι αμαυρώνω τόσο πολύ την εικόνα του Ποταμού, της ιστορίας του, της δημοκρατίας του, και του πολιτισμού του τόπου, θα χαρώ να σε βοηθήσω και εγώ προσωπικά με κάποιο τρόπο να το «διορθώσουμε». 
Αν όντως, η Ενορία κρίνει με σοβαρά θεολογικά επιχειρήματα ότι δεν έχω χριστιανική γραφή ή με νομικά επιχειρήματα ότι δεν είμαι σωστός υπάλληλος, αν φανεί κάτι τέτοιο λέω, να συντάξουμε μαζί το κατηγορητήριο μου και να προχωρήσουμε τις διαδικασίες αποπομπής μου, ως μη έχων πλέον εργασία ως παπάς στον Ποταμό. 
Λυπάμαι αλλά, παρ’ ότι σε αγαπώ πολύ το μόνο που δεν μπορώ να κάνω για σένα αλλά και για κανέναν άνθρωπο πάνω στην γή είναι να σταματήσω να είμαι παπάς και να σταματήσω να εφημερεύω για όλους.Σε ευχαριστώ για την αφορμή που μου έδωσες και τον χρόνο σου.

 Με εκτίμηση 
ο πάντα φίλος σου,παπα-Παύλος Καλλίκας

ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ

 ΠΗΓΗ
Kosmas Megalokonomos


ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΥΛΟ
Σέβομαι την ιεροσύνη σου, την πίστη σου, το θάρρος σου, ακόμα και όσα από αυτά που λες δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Επίσης σε ευχαριστώ για όσα προσφέρεις στο χωριό που γεννήθηκα και μεγάλωσα, τον Ποταμό. Πραγματικά χάρηκα όταν ορίστηκες ιερέας μας, γιατί ιερείς νέοι, μορφωμένοι και με το δικό σου ήθος, όπως είναι και άλλοι ιερείς που πρόσφατα ήρθαν στα Κύθηρα, έχουν να προσφέρουν και να ανεβάσουν τον τόπο μας. Πραγματικά συγκινήθηκα όταν άκουσα την Ιλαριώτισσά μας να δονείτε από τον Εθνικό μας Ύμνο, γιατί εσύ έβαλες τα μεγάφωνα να τον διαλαλούν. Ήταν σαν να έβγαινε από τον θόλο της η αδάμαστη φωνή του Έθνους, ο ίδιος ο Σολωμός να τον ψάλλει κι ας είχες κλειστές τις θύρες. Όλους μας θλίβει αυτό το: «κεκλεισμένων των θυρών». Όλους του Ποταμίτες, σε βεβαιώ. Και είναι οι μέρες που γεμίζαμε τη Λαριώτισσά μας, οι μέρες που μας γαλήνευε το ιλαρό της βλέμμα.


Πατέρα Παύλο ίσως ξέρεις ότι έχω γράψει την ιστορία της Λαριώτισσας. Με τι κόπο και τι θυσίες έχτισαν με τα χέρια τους οι παππούδες μας αυτόν τον περικαλλή ναό, για να τον έχουμε εμείς τώρα και εσένα ιερέα μας. Θα ένιωσες την αγάπη που είχαν στην Κυρά τού χωριού τους. Μα πιο πολύ θα την νιώσεις αν αναλογιστής γιατί την είπαν «Ιλαριώτισσα». Γιατί από τα χαρακτηριστικά της Εικόνας Της, της φερμένης από τα Ιεροσόλυμα, τα μάτια Της τους μαγνήτισαν. Το ιλαρό βλέμμα της Παναγιάς τους. Η γαλήνη και η θαλπωρή που τα μάτια Της εκπέμπουν. Από τη μεριά του, ο Δεσπότης των έργων, ο Ευθύμιος Καββαθάς, αφιερώθηκε στη Λαριώτισσα έχοντας την άποψη πως η ενότητα των Ποταμιτών είναι μέγα αγαθό. Ότι ο μεγάλος ναός και ο κοινός εκκλησιασμός την ενότητα και την αδελφοσύνη των ανθρώπων υπηρετεί. Αυτοί είναι οι συμβολισμοί που οι Ποταμίτες βλέπουν στην Ιλαριώτισσά τους: Αγάπη, Γαλήνη, Ενότητα. Αυτά λάβαμε από τους παππούδες μας. Οι Κυθήριοι είμαστε ειρηνικοί και ευσεβείς. Αυτό το διαλαλεί η Μυρτιδιώτισσά μας, γιατί κι αυτή τα χέρια των προγόνων μας την έχτισαν και με τη δική μας φροντίδα, σήμερα, λάμπει στον κόσμο. 

Αυτή είναι η παράδοσή μας. Παράδοση απλών ανθρώπων, απλών Χριστιανών. Αναλογιζόμενος τη δική μου γενιά κάτι έχω να προσθέσω. Οι παιδικές μας μνήμες στην Ιλαριώτισσα είναι ριζωμένες. Τον παπα – Κυριάκο θυμόμαστε και τον παπα – Παναγιώτη Ανδρώνικο να μας ντύνει παπαδάκια με καινούργιες άσπρες φορεσιές, να τον βοηθάμε στο ιερό, μα και στον ναό με το κερί, με το «Πάτερ ημών», με το «Πιστεύω» και συχνά με τα εξαπτέρυγα. Αργότερα είχαμε τον αγαθό δουλευτή παπα – Ηλία, που κάποτε αξιώθηκα, ως γιατρός, να συμβάλω στην παράταση της ζωή του και να απέλθει σε βαθύ γύρας. Απλοί Κυθήριοι Ιερείς, που αγαπήθηκαν από όλους μας, που δεν νιώσαμε να μας χωρίζουν, που δεν καταχράστηκαν τη ιεροσύνη τους για να προβληθούν, δεν προβάλλονταν ως γνώστες της αλήθειας. 

Αυτή την παράδοση θεώρησα καθήκον μου, Πατέρα Παύλο, να στη θυμίσω, γιατί ίσως βρίσκεσαι στο δίλημμα: Αν θα τη συνεχίσεις. Αφορμή μου δίνει η δημοσιευμένη επιστολή σου και η προσφώνηση: «αντιοικουμενιστής» που προηγείται. Ειλικρινά δεν νοιαζόμαστε τι επί του θέματος πιστεύεις. Μας νοιάζει, μόνο, να μας θεωρείς όλους ισότιμους ενορίτες. Ακόμα και αυτούς που θεωρούν ότι στο σωστό δρόμο βρίσκεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης, η Ιερά Σύνοδος, ο Αρχιεπίσκοπος της Ελλάδας, ο Αναστάσιο και τόσοι άλλοι Ιεράρχες, οι συντριπτικά περισσότεροι. Δεν είναι παράλογο στην επιστολή σου να αναφέρεσαι σε: «ανθρώπους αιρετικούς» όταν διεκδικείς για το εαυτό σου το σχηματικό «Αλάθητο του Πάπα»; Αλλοίμονο σε αυτόν που πιστεύει ότι ο εγκέφαλός του είναι ο μόνος που δύναται να εννοήσει την οικονομία τού Πλαστουργού μας. Για τούτο υπάρχουν τα συλλογικά όργανα (όπως η Ιερά Σύνοδος) ώστε πολλές διάνοιες ενωμένες να προσεγγίζουν την αλήθεια και να ορθοτομούν. Να μη διασπείρεται σύγχυση στον λαό. Αυτό το: «ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ (οι εναπομείναντες λίγοι χριστιανοί)» με πληγώνει, γιατί είμαστε όλοι. Γιατί είμαστε πολλοί οι Χριστιανοί. Με τι κριτήρια μας χωρίζεις; Με ποια εξουσία; Μήπως εκπέμπεις τεράστια αλαζονεία; Θα σταθώ και στο: «4. γιατί δημόσια σπιλώνεται και συκοφαντείται η Εκκλησία του Χριστού». Ευθέως εννοείς την Ιερά Σύνοδο. Ξανασκέψου το σε παρακαλώ.

Σαν γιατρός άφησα για το τέλος το: «6. γιατί και αν έρθει ο θάνατος, «Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἔνεκεν». Πατέρα Παύλο, σου μιλάω σαν άνθρωπος που έχω αποτρέψει τον θάνατο. Υπήρξαν και άνθρωποι που μου ζήτησαν τον θάνατο ως λύτρωση. Όλους τους απέτρεψα, όλους τους παρηγόρησα. Το πιο ισχυρό μου επιχείρημα ήταν ότι η άρνηση της ζωής, του μέγιστου Θεϊκού δώρου, ταυτίζεται με την αυτοκτονία, και είναι θανάσιμο αμάρτημα. Είναι αδύνατον να κηρύττεις ότι ο Ιησούς αρέσκεται σε ανθρωποθυσίες. Ελπίζω ότι θα ξαναγράψεις τη φράση σου, έτσι ώστε κανείς να μη προσλαμβάνει το νόημα, που όπως είναι γραμμένη, προκύπτει.
Η γραφή μου δεν αναιρεί την εκτίμηση που σου έχω και στην πρώτη παράγραφο εκφράζεται.


Συγγνώμη για την πολυλογία μου. Παρακαλώ να ληφθεί υπ’ όψη ότι όσα έγραψα έχουν συμβολικό χαρακτήρα, το προσωπικό ύφος χρησιμοποιήθηκε για να γίνω πιο κατανοητός και μόνο… ας αγνοηθεί.

Δυο σπάνιες, παλιές, φωτογραφίες και μια σύγχρονη της Παναγίας Ιλαριώτισσας του Ποταμού Κυθήρων.

Δυο σπάνιες, παλιές, φωτογραφίες και μια σύγχρονη της Παναγίας Ιλαριώτισσας του Ποταμού Κυθήρων. Η μοναδική εικόνα της Θεοτόκου με αυτό το προσωνύμιο, από το ιλαρό βλέμμα Της που αποδόθηκε από Ιεροσολυμίτη αγιογράφο πριν αρκετούς αιώνες (5-6). Οι παλιές φωτογραφίες (10ετία του 1930) αποθανατίζουν τη γύρα της Λαριώτισσας που μέχρι τότε γινόταν. Περισσότερα υπάρχουν στα βιβλία μου: "Ποταμός - Ιστορία και Εικόνες" και στο ιστορικό μυθιστόρημα: "Κόρη της Μοίρας- Η γιαγιά η Μηνού".
ΠΗΓΗ
Kosmas Megalokonomos


 

ΚΥΡΙΑΚΗ 5/4 ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ LIVE ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ




 Ζωντανή Μετάδοση από τον ADELIN 107,3 FM
Και διαδικτυακά 

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, 5 Ἀπριλίου 2020, Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Ε’ ΝΗΣΤΕΙΩΝ, 5 Ἀπριλίου 2020, ἀπόγευμα ὥρα 6 μ.μ., Ἀκολουθία Ἱερᾶς Παρακλήσεως Παναγίας Μυρτιδιώτισσας καί ἐν συνεχείᾳ Κατανυκτικός Ἑσπερινός.

Με τους Δήμους Σύμης, Αλίμου και Κισσάμου αδελφοποιείται ο Δήμος Κυθήρων

Το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων, μετά από σχετικές εισηγήσεις του Δημάρχου κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη, ενέκρινε την έναρξη των διαδικασιών αδελφοποίησης με τους Δήμους Αλίμου Αττικής, Κισσάμου Χανίων και Σύμης Δωδεκανήσου. Οι σχετικές τελετές θα συναποφασιστούν από τους Δήμους μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για την αποτροπή εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού Covid19.
Άλιμος: Η «Κυθηρούπολη» της Αττικής
Οι σχέσεις των Κυθήρων με τον Άλιμο είναι άρρηκτα συνδεδεμένες ήδη από το 1950 και μετά, όπου οι Κυθήριοι αποτελούν ενεργά μέλη της τοπικής κοινωνίας και συμβάλουν σημαντικά στον πολιτισμό και την τοπική οικονομία. Η δραστηριότητα των Κυθηρίων στον Δήμο Αλίμου, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την περιοχή και οι προσπάθειες αυτών για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής είναι αξιέπαινες, με αποκορύφωμα αυτών, τον περικαλλέστατο Ιερό Ναό της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, που φέρει το όνομα της προστάτιδος και πολιούχου της νήσου των Κυθήρων, το Μουσικό Λύκειο Αλίμου καθώς και το κτήριο του Πνευματικού – Πολιτιστικού Κέντρου που βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής. Η ευρύτερη περιοχή «Κυθηρίων Αλίμου» ή «Κυθηρούπολη» έχει καταστεί εδώ και δεκαετίες ένα μοναδικό τοπόσημο για όλους τους Κυθηρίους της Αττικής, που είναι αρκετές χιλιάδες. Κορυφαία ετήσια εκδήλωση, μεταξύ των πολλών με κυθηραϊκό πρόσημο, που λαμβάνει χώρα στον Ι.Ν. Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας Αλίμου είναι η κοπή πίτας όλων των κυθηραϊκών σωματείων της Αττικής (8 συνολικά) που συγκεντρώνει πλήθος Κυθηρίων από την Αττική αλλά και από τα Κύθηρα αλλά και η ετήσια εορτή της Μυρτιδιώτισσας, στις 24 Σεπτεμβρίου.

Αντικύθηρα: η φυσική προέκταση της Κισσάμου
Ήδη από την αρχαιότητα, το νησί των Αντικυθήρων (αρχαία «Αίγιλα») αποτελούσε αποικία της αρχαίας κρητικής πόλης «Φαλάσαρνα» όπως έχει εξάλλου αποδειχθεί από τις ανασκαφές των τελευταίων 20 ετών στην αρχαία πόλη των Αντικυθήρων, όπου μεταξύ άλλων έχουν ανακαλυφθεί πολλά νομίσματα των Φαλασάρνων. Το νησί για σχεδόν 4 αιώνες ακολουθεί την μοίρα της Φαλάσαρνας και καταστρέφεται μαζί της το 69-67 π.Χ., κατά την εκστρατεία των Ρωμαίων ενάντια στην πειρατεία στην Μεσογειακή λεκάνη.

Η σύνδεση των Αντικυθήρων με την Κίσσαμο, δεν σταματά όμως στην αρχαιότητα, αλλά συνεχίζεται στο διάβα των αιώνων και φτάνει μέχρι τις ημέρες μας. Μετά από μακρά περίοδο ερήμωσης, τα Ενετοκρατούμενα τότε Αντικύθηρα κατοικούνται ξανά στα τέλη του 17ου αιώνα από Κρήτες της επαρχίας Κισσάμου. Στα τέλη του 17ου αιώνα πρέπει να τοποθετηθεί και η εύρεση στο νησί της εικόνας του Αγίου Μύρωνος από τους Κισσαμίτες κυνηγούς, γεγονός υψίστης ιστορικής σημασίας για τα Αντικύθηρα που στάθηκε ακόμα μία μεγάλη αφορμή για την επανακατοίκησή τους. Ο εποικισμός αυτός αυξάνεται ραγδαία την περίοδο 1770-1800 με αφορμή τα αντίποινα και τις διώξεις εκ μέρους των Τούρκων μετά την επανάσταση του Δασκαλογιάννη αφού τα Αντικύθηρα ήταν το κοντινότερο στη Δυτική Κρήτη μη τουρκοκρατούμενο ελληνικό έδαφος.
Ο εξόριστος από τους Άγγλους στα Αντικύθηρα Σταματέλος Πυλαρινός (εξορίστηκε στα Αντικύθηρα στις 6 Δεκεμβρίου 1851), Ιατρός από το Ληξούρι της Κεφαλλονιάς και Βουλευτής της Ενάτης Ιονίου Βουλής, ασχολήθηκε επισταμένα στο νησί με τα αρχαιολογικά κατάλοιπα και δεδομένα, κατέγραψε μάλιστα εξ ακοής και ορισμένα κρητικά τραγούδια που τότε φαίνεται πως τραγουδιόνταν στο νησί των Αντικυθήρων από τους ντόπιους, απόδειξη των άρρηκτων δεσμών του νησιού με την Κρήτη. Μερικά από αυτά (έντεκα) δημοσιεύτηκαν στο Εθνικόν Ημερολόγιον του Μαρίνου Π. Βρεττού το 1865 με τον τίτλο «Απάνθισμα Κρητικών ασμάτων αδομένων εις Αντικύθηρα», στις σελίδες 35-50. Μάλιστα ο Πυλαρινός αναφέρει ότι το «Ενδέκατον Άσμα» «εις τον Δασκαλογιάννην» του το υπαγόρευσε η ίδια η εγγονή του μεγάλου κρητικού ήρωα που ζούσε στο μικρό νησί.
Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και λόγω των συνεχών εξεγέρσεων των Κρητών κατά των Τούρκων, τα Αντικύθηρα συνεχίζουν να εποικίζονται μαζικά από Κρήτες. Οι επαναστάσεις – εξεγέρσεις του 1841 (Κίνημα του Χαιρέτη), του 1858 (Κίνημα του Μαυρογένη), του 1866-69 (οπότε και το νησί απετέλεσε καταφύγιο των πλοίων «Πανελλήνιον» και «Ένωσις» που τροφοδοτούσαν τους επαναστάτες της Κρήτης) και του 1877-78 σίγουρα ώθησαν πολλούς εξεγερμένους στην αναζήτηση ενός λιγότερο βολικού αλλά σίγουρα περισσότερο ελεύθερου βίου στα γειτονικά Αντικύθηρα, που την εποχή εκείνη ήταν το πλησιέστερο ελεύθερο τμήμα της Ελλάδας στη Δυτική Κρήτη.
Ωστόσο, το μεγάλο κύμα προσφύγων από την Κρήτη στα Αντικύθηρα ήρθε στα τέλη του 19ου αιώνα οπότε και η ένταση μεταξύ του ελληνικού και του τουρκικού στοιχείου είχε ενταθεί στη Μεγαλόνησο. Η επανάσταση του 1889 καταπνίγηκε στο αίμα από τους Τούρκους μόλις μέσα σε ένα οκτάμηνο, στις 11 Μαΐου 1896 οι Τούρκοι σφαγίασαν τον χριστιανικό πληθυσμό των Χανίων και το 1897-98 ξέσπασε η μεγάλη επανάσταση κατά των Τούρκων με αποτέλεσμα η Ελλάδα να αποστείλει στρατεύματα στην Κρήτη και τελικά να ξεσπάσει ο Ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897 που οδήγησε την Ελλάδα σε ήττα στο μέτωπο της Θεσσαλίας και σε απόσυρση οποιασδήποτε βοήθειας προς την Κρήτη και τον χριστιανικό της πληθυσμό. Η έκρυθμη αυτή κατάσταση οδήγησε πολλούς κατοίκους του Νομού Χανίων και κυρίως των περιοχών Κισσάμου και Σφακίων στα Αντικύθηρα.
Από αυτούς τους εποικισμούς προέρχονται καταγωγικά και οι περισσότεροι – σχεδόν όλοι – εκ των σημερινών Αντικυθηρίων. Από τη Δυτική Κρήτη και ιδιαίτερα την επαρχία Κισσάμου, άντλησαν και οι νεότεροι Αντικυθήριοι τις συνήθειες, τα ήθη και έθιμά τους, την ντοπιολαλιά και τη μουσική τους παράδοση, την αρχιτεκτονική και τον τρόπο ζωής τους, που ακόμα και σήμερα τους χαρακτηρίζουν.
Οι σφουγγαράδες από τη Σύμη που ανακάλυψαν το σημαντικότερο αρχαίο ναυάγιο του κόσμου
Το 2020 συμπληρώνονται 120 χρόνια από την ανακάλυψη του εμβληματικού Ναυαγίου των Αντικυθήρων. Ήταν Μεγάλη Τρίτη του 1900 όταν σφουγγαράδες από τη Σύμη ανακάλυψαν τυχαία στο βυθό της θάλασσας των Αντικυθήρων ένα αρχαίο ναυάγιο που έμελλε να καταστεί εμβληματικό λόγω της μοναδικότητας και σπουδαιότητας του φορτίου του, αλλά και από το γεγονός ότι με την ανέλκυση αυτή ουσιαστικά γεννήθηκε η ενάλια αρχαιολογία. Η περιγραφή των Συμιακών δυτών στο ημερολόγιο της ανέλκυσης των ετών 1900-1901 προκαλεί ρίγη συγκινήσεως ακόμα και σήμερα:

«Εσπέρας της Πέμπτης, 8 Φεβρουαρίου 1901, ώρα 9
Εφθάσαμεν εν τω λιμένι Ποταμώ Αντικυθήρων περί ώραν 5ην μ.μ.
Εύρομεν εκεί τους φιλοπάτριδας τους τιμίους Συμαίους. Δεν γνωρίζω τι επώνυμον να δώσω εις τον χαρακτήρα των, χαρακτήρα, δια τον οποίον και αυταπάρνησις και αφιλοκέρδεια και αυτοθυσία είναι λέξεις ανεπαρκείς και ωχραί. Εν τη χώρα, όπου η απεμπόλησις των αρχαίων κειμηλίων έχει αναχθή εις επιστήμην και επάγγελμα, είναι ακατάληπτος των αγαθών νησιωτών η φιλοπατρία, οι οποίοι όχι μόνον ολόκληρον αδέσποτον αρχαιολογικόν θησαυρόν κατέδειξαν, αλλά και με μόχθους και κινδύνους, των οποίων την φρίκην τίποτε δεν δύναται να περιγράψη, αποσπούν από βάθους μέχρι 35 οργυιών και προσφέρουν εις το Έθνος. Μόνον τον μικρόν εκείνον χάλκινον κεχηνότα, τον αδέσποτον εν τω βυθώ του πελάγους, όπως οι σπόγγοι, εάν επώλουν εις το εξωτερικόν, θα ήρκει να απαλλαγούν το υπόλοιπον του βίου των, των βασάνων και των κινδύνων του φοβερωτέρου των επαγγελμάτων, εκ των οποίων οι οδόντες του καρχαρίου δεν είναι ο τρομερότερος, απέναντι των αιμορραγιών του εγκεφάλου και νωτιαίου, των κεραυνοβόλων εν τω βυθώ αποπληξιών και της γενικής παραλύσεως. Είναι όλοι φυσιογνωμίαι άδολαι, ειλικρινείς, ανδρικαί, κεραμόχροοι μορφαί, τας οποίας έψησεν η άλμη και ο ήλιος. Παραδίδω τα άσημα των μετριοφρόνων τούτων ηρώων ονόματα εις την δημοσίαν συμπάθειαν. Είθε πάντοτε τόσον έντιμα ονόματα να ηξιούντο της αναγραφής εν τω τύπω».
Σήμερα, 120 χρόνια μετά, ο Δήμος Κυθήρων και η Περιφέρεια Αττικής τιμούν τους Συμιακούς σφουγγαράδες με την ανέγερση ενός μεγαλοπρεπούς μνημείου στα Αντικύθηρα, το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2020. Επιπλέον, σε συνεργασία με τις Ομάδες Έρευνας του Μηχανισμού και του Ναυαγίου των Αντικυθήρων και τους χορηγούς, προγραμματίζεται σειρά πολιτιστικών εκδηλώσεων και δράσεων για να τιμηθεί η συμπλήρωση 120 ετών από την ανεύρεση του Ναυαγίου και τη συνακόλουθη πρώτη ενάλια αρχαιολογική έρευνα παγκοσμίως, ενώ αναμένεται η έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού του νέου πενταετούς επιστημονικού διεθνούς ερευνητικού προγράμματος για το χώρο του Ναυαγίου.
Στις εκδηλώσεις αυτές κομβική θέση θα έχει η επίσημη αδελφοποίηση των Δήμων Σύμης και Κυθήρων, που συνδέονται τόσο ισχυρά και ενώνονται – θα έλεγε κανείς – στα νερά της θάλασσας των Αντικυθήρων, εκεί που οι Συμιακοί σφουγγαράδες διακινδύνεψαν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή για να φέρουν στην επιφάνεια τους θησαυρούς του Ναυαγίου. Ένας μάλιστα έχασε τη ζωή του κατά την ανέλκυση και δύο έμειναν διά βίου παράλυτοι λόγω της νόσου των δυτών. 






Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Εύγε στον π. Παύλο Καλλίκα, ένα αγωνιστή αντιοικουμενιστή κληρικό!

Εύγε στον π. Παύλο Καλλίκα, ένα αγωνιστή αντιοικουμενιστή κληρικό!

Ταπεινά και υικά θερμά σας συγχαίρουμε Γέροντα και σας ευχαριστούμε για την ομολογία σας!

Ο Θεός να σας ενδυναμώνει μέχρι τέλους, επειδή είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσει απηνής διωγμός εναντίον σας και όσων ορθοτομήσουν τον λόγο της του Κυρίου αλήθειας το προσεχές διάστημα.


ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ!
=====

ΘΑ ΕΙΜΑΙ ΕΚΕΙ (στην Εκκλησία του χωριού μου) για τους εξής λόγους:

1. γιατί είμαι παπάς,
2. γιατί Εφημερεύω για όλους τους Ενορίτες μου,
3. γιατί είμαι παντός καιρού και παντός …ιού,
4. γιατί δεν έχω μάθει να αφήνω την σκοπιά μου,
5. γιατί δεν έχει βρεθεί ακόμη ο λαϊκός που θα μου βγάλει το πετραχήλι,
6. γιατί δεν έχει βρεθεί ο νόμος που θα κανονίσει πότε και με ποιους θα λειτουργώ,
7. γιατί θέλω να είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και με αυτά που κηρύττω και πρεσβεύω,
8. γιατί δεν μου αρέσει να απαρνούμαι, έστω και προσωρινά(;), την βασική ποιμαντική μου ευθύνη,
9. γιατί δεν θέλω να στραγγαλίζω, για χάρη τους, την ιερατική μου συνείδηση,
10. γιατί δεν μου αρέσει να κρύβομαι σε ένα «δημοκρατικό» και «αντιρατσιστικό» κράτος.
11. γιατί προτιμώ να δώσω απολογία εδώ, σε ανθρώπους, και όχι στην άλλη ζωή.
12. γιατί μου αρέσει το «ὀργίζεσθε καί μή ἁμαρτάνετε».(«Καί ὀφείλει νά τόν μεταχειρίζεται ὁ καθείς (τον θυμό) ἐναντίον τῶν δαιμόνων, ἀνθρώπων αἱρετικῶν, καί παντός κωλύοντος ἀπό τήν ὁδόν τοῦ Θεοῦ» Ὅσιος Ἰωσήφ ὁ Ἡσυχαστής) .

ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΕΙ (οι εναπομείναντες λίγοι χριστιανοί)
1. γιατί είμαι Ποιμένας τους,
2. γιατί είμαστε Εκκλησία (κλήρος και λαός), και όχι προτεσταντική παραφυάδα.
3. γιατί μας αρέσει ο ενοριακός συγχρωτισμός, και όχι ο απομονωτισμός.
4. γιατί έχουμε «κολλήσει» τον Υιό,
5. γιατί κοινωνούμε την Ζωή, άρα δεν φοβόμαστε τον θάνατο,
6. γιατί και αν έρθει ο θάνατος, «Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἔνεκεν».
7. γιατί η Αγάπη μας (ο Χριστός) είναι ασυγκρίτως τεράστια μπροστά στην εγωιστική «αγάπη» του σημερινού κόσμου.
8. γιατί η μεγάλη Εβδομάδα δεν είναι άδεια για να μετατίθεται, ούτε άδεια (κενή) για να παραγκωνίζεται.
9. γιατί δεν ανεχόμαστε άλλες «επεμβάσεις» από το Κράτος στην Εκκλησία.

ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΑΥΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ;
1. για να δώσω έναν κόλαφο (από τον τελευταίο παπαδάκο) στην κυβέρνηση, που νομίζει ότι μπορεί να κανονίζει τα της λειτουργικής ζωής της Ενορίας μου,
2. γιατί ποτέ ένας Ιερέας δεν φιμώνεται,
3. γιατί ποτέ ένας Ιερέας δεν σκιάζεται, παρά μόνο τον Θεό,
3. γιατί είναι τιμή και καμάρι ένας Ιερέας να διώκεται για το όνομα του Χριστού,
4. γιατί δημόσια σπιλώνεται και συκοφαντείται η Εκκλησία του Χριστού,
5. γιατί δημόσια μου αρέσει να ομολογώ Χριστό, για να με ομολογήσει και Εκείνος.
6. γιατί μπορεί να «κολλήσω» και κάναν άλλο παπά.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ !!!
                                                                               
παπα-Παύλος Καλλίκας
εφημέριος Ενορίας Ποταμού Κυθήρων
υ.γ. 1. καταφέρομαι αυστηρά και μόνο στα μέτρα κατά της Εκκλησίας, και όχι στα γενικότερα μέτρα.
ΠΗΓΗ  anayiotistelevantos.blogspot.com

Σεμπρεβίβα

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. 3/4/2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. 3/4/2020
Συνεδρίασε την Παρασκευή 3/4/2020 το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων υπό την προεδρία του κ. Εμμανουήλ Στάθη. Η συνεδρίαση έγινε διά περιφοράς με τη χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, όπως προβλέπεται από τα έκτακτα μέτρα λόγω της πανδημίας, και συμμετείχαν όλα τα μέλη.
Το Δ.Σ. αποφάσισε:
- Την αναστολή καταβολής μισθώματος για το κυλικείο του Γυμνασίου-Λυκείου από 01η Μαρτίου μέχρι 31 Μαΐου 2020.
- Την απαλλαγή των αναλογούντων τελών παραχώρησης χρήσης κοινοχρήστων χώρων και του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού για το χρονικό διάστημα ισχύος των περιορισμών για όσες επιχειρήσεις και καταστήματα διακόπτουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους λόγω των ειδικών μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας. Για όσες επιχειρήσεις που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή έχουν ήδη καταβληθεί τα τέλη, θα γίνει συμψηφισμός με μελλοντικές απαιτήσεις.

Το Δ.Σ. αποφάσισε επίσης την αδελφοποίηση του Δήμου Κυθήρων με τους Δήμους Σύμης, Αλίμου και Κισσάμου. Οι εν λόγω αποφάσεις ελήφθησαν κατά πλειοψηφία. Η παράταξη «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΔΩ» του κ. Δημ. Κοντολέοντος καταψήφισε τις 3 εισηγήσεις με το αίτημα να μην ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις διά περιφοράς αλλά να μετατεθούν σε επόμενη συνεδρίαση μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. Τα θέματα ψηφίστηκαν από τις παρατάξεις της δημοτικής πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία όλα τα συλλογικά όργανα των Ο.Τ.Α. συνεδριάζουν με πλήρεις αρμοδιότητες «διά περιφοράς» καθόλη τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης, χωρίς να προβλέπεται η λήψη μόνο έκτακτων ή επειγουσών αποφάσεων, αλλά κάθε είδους απόφασης που αφορά την λειτουργία των Δήμων και την απρόσκοπτη υλοποίηση των δημοτικών Προϋπολογισμών και των προγραμμάτων δράσης των Δημοτικών Αρχών. Οι Δήμοι προσαρμόζουν τη λειτουργία τους στις νέες συνθήκες, που είναι άγνωστο για πόσο θα διαρκέσουν, όμως δεν σταματούν επουδενί τη λειτουργία τους και συνεχίζουν (αν και με κάποιες καθυστερήσεις) την υλοποίηση των προγραμματισμένων έργων, δράσεων και προγραμμάτων τους, όπως αυτά έχουν πρόσφατα επικυρωθεί για της λαϊκής ετυμηγορίας

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ. ΚΑΨΑΛΙ 1968 ΙΔΡΥΣΗ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ

Manolis Daponte Μόλις που είχαμε σκαρώσει τον Ν.Ο.Κ. 1968.

ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ Δ/Τ



Η στήριξη της τοπικής μας κοινωνίας είναι πρωταρχικός στόχος της δημοτικής αρχής. Αντιλαμβανόμαστε όλοι μας ότι το ζήτημα της κοινωνικής συνοχής, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Οι τοπικές επιχειρήσεις αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής μας οικονομίας και θα πρέπει μετά το τέλος της κρίσης, που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός COVID - 19, να συνεχίσουν να υπάρχουν.
Με το δικαίωμα που μας δίνει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου "Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID – 19" και σε εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τους ΟΤΑ α' βαθμού , και πάντα στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης προχωράμε ως Δημοτική αρχή στη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας.
Συγκεκριμένα τη Δευτέρα 6-04-2020 συνεδριάζουν δια περιφοράς η Οικονομική Επιτροπή καθώς και το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, προκειμένου να παρθούν οι παρακάτω αποφάσεις:

1) Απαλλαγή από το τέλος παραχωρημένου κοινοχρήστου χώρου, για επιχειρήσεις που έχουν διακόψει ή περιορίζουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους και για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν οι περιορισμοί.
2) Απαλλαγή από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού για επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους και για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν οι περιορισμοί.
3) Απαλλαγή των τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων για επιχειρήσεις που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους και για όσο χρονικό διάστημα ισχύουν οι περιορισμοί.
4) Την απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής του 40% του συνολικού μισθώματος για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2020 για τους μισθωτές των δημοτικών ακινήτων που εκμισθώνονται από τον Δήμο Ευρώτα ως επαγγελματικές μισθώσεις και έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους.
5) Την παράταση προθεσμίας καταβολής των βεβαιωμένων χρηματικών καταλόγων οι οποίοι λήγουν έως και την 30-04-2020 και αφορούν τέλη ύδρευσης - αποχέτευσης Γ΄ τετραμήνου 2019, με νέα καταληκτική ημερομηνία την 29-05-2020.
6) Την απαλλαγή των αντίστοιχων οφειλετών από τόκους και προσαυξήσεις.
7) Την παράταση προθεσμίας καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων ή διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID – 19.
8) Την αναστολή βεβαίωσης χρηματικών καταλόγων κατά τον τρέχοντα μήνα από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Ο
Δήμαρχος Ευρώτα


Δήμος Βέρδος

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟPOΛΗ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΔΙΑΒΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ & ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ


Η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ 
ΔΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ

ΔΙΑΒΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
     Ἡμεῖς οἱ Κληρικοί καί Ἐφημέριοι τῶν Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, συναχθέντες σήμερον τήν 18ην Μαρτίου 2020, ἡμέραν Τετάρτην καί ὥραν 11ην π.μ., εἰς τό Ἐπισκοπεῖον Χώρας – Κυθήρων, κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου ἡμῶν Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ, εἰς τήν καθιερωμένην κατά μῆνα Ἱερατικήν ἡμῶν Σύναξιν, καί ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν :

     α) Τήν ὑπ’ ἀριθ. 3013/10-3-2020 Ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου μέ θέμα : «Ἐνημέρωσις τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος περί τοῦ νέου κορωνοϊοῦ (Covid-19)» τήν ὁποίαν καί ἀνεγνώσαμεν τήν προλαβοῦσαν Β’ Κυριακήν τῶν Νηστειῶν εἰς τούς Ἱερούς Ναούς μας,
     β) Τό ἀπό 16ης Μαρτίου 2020 Ἀνακοινωθέν τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἐκτάκτως συγκληθείσης, μέ θέμα : «Ἀνοιχτές οἱ Ἐκκλησίες γιά κατ’ ἰδίαν προσευχή καί λιτή τέλεση Θείας Λειτουργίας»
     γ) Τό ὑπ’ ἀριθ. 1371/619/17-3-2020 Ἐγκύκλιον Σημείωμα τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου μέ θέμα : «Ἀποστολή ΦΕΚ Β’ 872/16-3-2020»,
καί
     δ) Τό ὑπ’ ἀριθ.130/28-2-2020 ἔγγραφον τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ, πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σχετικῶς μέ τήν ἀντιμετώπισιν τοῦ προβλήματος τοῦ κορωνοϊοῦ, καί κατόπιν τῆς γενομένης διεξοδικῆς συζητήσεως ἐπί τοῦ ὡς ἄνω λίαν σοβαροῦ καί φλέγοντος ζητήματος,
Ἀποφασίζομεν
     1. Νά ἐντείνωμεν τάς λατρευτικάς καί κατ’ ἰδίαν εὐχάς καί προσευχάς ἡμῶν πρός τόν Παντοδύναμον Κύριον καί Θεόν ἡμῶν «τόν μόνον δυνάμενον σῴζειν ἡμᾶς» ἀπό τῆς ἐνεστώσης δεινῆς δοκιμασίας καί νά ὁμολογήσωμεν τό «ἡμάρτομεν, ἠνομήσαμεν, ἠδικήσαμεν ἐνώπιόν Σου, οὐδέ συνετηρήσαμεν, οὐδέ ἐποιήσαμεν, καθώς ἐνετείλω ἡμῖν…».
     2. Νά ἐκφράσωμεν τήν συμπαράστασίν μας πρός τάς πληγείσας οἰκογενείας, νά εὐχηθῶμεν ὑπέρ τῆς ταχείας ἀναρρώσεως τῶν προσβληθέντων ἐκ τοῦ κορωνοϊοῦ ἀδελφῶν ἡμῶν καί ὑπέρ μακαρίας μνήμης καί αἰωνίου ἀναπαύσεως τῶν ἐκ τῆς νόσου ταύτης ἐκδημησάντων πρός Κύριον συνανθρώπων μας.
     3. Νά λάβωμεν τά ὑπό τῶν εἰδημόνων ὑποδεικνυόμενα μέτρα αὐτοπροστασίας, ἀλλά καί προφυλάξεως τῶν ἀνθρώπων τοῦ περιβάλλοντος καί τοῦ ποιμνίου μας.
     4. Θεωροῦμεν ὡς αὐστηρά τά μονομερῶς, ἄνευ συναινέσεως τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ὑπό τῆς Πολιτείας ληφθέντα μέτρα ἀπαγορεύσεως τῆς τελέσεως Θείας Λειτουργίας κατά τάς Κυριακάς, καί δή κατά τήν προσεχῆ Κυριακήν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως καί κατά τήν μεγάλην Θεομητορικήν καί Ἐθνικήν ἑορτήν τῆς 25ης Μαρτίου, διό καί ἀπευθυνόμενοι εἰς τήν Ἀνωτάτην ἡμῶν Ἐκκλησιαστικήν Ἀρχήν, τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τόν Πρωθυπουργόν τῆς Χώρας κ.Κυριᾶκον Μητσοτάκην καί τούς συναρμοδίους Ὑπουργούς Παιδείας & Θρησκευμάτων καί Ὑγείας παρακαλοῦμεν νά λήξῃ τό συντομώτερον τό δρᾶμα τοῦ ἀποκλεισμοῦ τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος ἀπό τήν Θείαν Λατρείαν καί δή τήν Θείαν Λειτουργίαν, προκειμένης μάλιστα τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος, ἀφήνοντες ἐλευθέραν τήν Ἱεράν ἡμῶν Σύνοδον νά χειρισθῆ ἁρμοδίως, ὑπευθύνως, ἐμφρόνως καί θεοφωτίστως τό μέγα καί κορυφαῖο αὐτό ζήτημα τῆς Θείας Λατρείας, καί
     5. Φρονοῦμεν ὅτι ἡ Παράδοσις τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας οὐδέποτε ἐγνώρισε παρόμοιόν τι προηγούμενον. Τοὐναντίον εἰς τοιαύτας περιπτώσεις λοιμωδῶν νόσων ἐπύκνωνε τάς Ἱεράς Ἀγρυπνίας καί τάς Ἱεράς Λιτανείας τοῦ Τιμίου Σταυροῦ (ὅρα καί τήν ἑορτήν τῆς Προόδου τοῦ Τιμίου Σταυροῦ εἰς τήν Βασιλεύουσαν Πόλιν καί τήν Λιτάνευσιν τοῦ Τιμίου Ξύλου καθ’ ὅλην τήν περίοδον τοῦ Δεκαπενταυγούστου ἀπό Ἱεροῦ Ναοῦ εἰς Ἱερόν Ναόν) καί τῶν Ἁγίων καί θαυματουργῶν Εἰκόνων τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ, τῆς Κυρίας Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων μας. Καί ἱερά Σαρανταλείτουργα ἀκόμη ἐτελοῦντο.
     Εὐχόμενοι, ὅθεν, ἀπό καρδίας τήν ὡς τάχιον ἀπαλλαγήν τοῦ εὐσεβοῦς ἡμῶν Ἔθνους, ἀλλά καί τοῦ σύμπαντος κόσμου, ἀπό τῆς ἐπελθούσης δεινῆς συμφορᾶς καί δοκιμασίας, καί τήν ἐν μετανοίᾳ καί δάκρυσιν ἐπιστροφήν τῆς ἀνθρωπότητος εἰς τήν ἀληθῆ λατρείαν τοῦ Εὐλογητοῦ Τριαδικοῦ ἡμῶν Θεοῦ, διατελοῦμεν.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων
Σεραφείμ

ΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ-ΕΦΗΜΕΡΙΟΙ ΤΗΣ Ι.ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
Ἀρχιμ. Πέτρος Κασιμάτης
Ἀρχιμ. Φρουμέντιος Δημητρίου
Ἀρχιμ. Πέτρος Σκλᾶβος
Πρωτ.Πέτρος Μαριᾶτος - Ἰατρός
Πρωτ.Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος
 Πρωτ. Παναγιώτης Διακόπουλος
 Πρωτ. Θεολόγος Παντελῆς
Ἱερομ. Σεραφείμ Μαρσέλλος
Οἰκονόμος Γεώργιος Ἀδικημενάκης
Οἰκονόμος Ἰωάννης Παπανδρόπουλος
Ἱερεύς Παῦλος Καλλίκας
Ἱερεύς Κωνσταντῖνος Μπιθιγκότζης
Διάκονος Παναγιώτης Σκλάβος
________________________________________________________
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00 Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX :2736031202

Ἐν Κυθήροις τῇ 31ῃ Μαρτίου 2020
Ἀριθ. Πρωτ.: 215
Πρός
Τήν Ἱεράν Σύνοδον
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἰωάννου Γενναδίου 14
115 21 Ἀθήνας

Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Σεβασμιώτατοι ἅγιοι Συνοδικοί,
Εὐλογεῖτε·
Καλήν περαίωσιν τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς
καί εὐλογημένον καί εἰρηνικόν τό Ἅγιον Πάσχα.
     Εὐσεβάστως προαγόμεθα νά ἐπισυνάψωμεν τῷ παρόντι τό ἀπό 18ης Μαρτίου ἐ.ἔ. ψήφισμα τῆς Ἱερατικῆς Συνάξεως τῆς καθ’ ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, ὅπερ ἐπικαιροποιηθέν μέσῳ Internet ἀποστέλλεται Ὑμῖν καί κοινοποιεῖται εἰς τόν Ἐξοχώτατον Πρωθυπουργόν τῆς Χώρας μας καί τούς συναρμοδίους Ὑπουργούς Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας.
     Εὐελπιστοῦμεν, Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε, ὅτι Ὑμεῖς καί ἡ περί Ὑμᾶς Ἱερά Σύνοδος θά ἀνεύρῃ τήν πλέον θεοφιλῆ καί θεάρεστον λύσιν, προκειμένης τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος. Ἀξιώσατε παρακαλοῦμεν οἱ χριστιανοί μας νά τυγχάνουν τῆς ἴσης, τοὐλάχιστον, μεταχειρίσεως μέ τούς συμπολίτας των, οἱ ὁποῖοι ἀναμένουν τήν σειράν των εἰς τά super market, τά Φαρμακεῖα, τά καταστήματα τῶν Τραπεζῶν κ.ἄ. καί νά μή ἀποκλείωνται ἀπό τούς Ἱερούς Ναούς καί τήν Θεία Λατρεία, καί διατελοῦμεν,
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00 Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX :2736031202

Ἐν Κυθήροις τῇ 31ῃ Μαρτίου 2020

_______________________________________________________
Ἀριθ. Πρωτ.: 216
Ἐξοχώτατον
κ.Κυριᾶκον Μητσοτάκην
Πρωθυπουργόν
Μέγαρον Μαξίμου
Ἀθήνας

Ἐξοχώτατε κ.Πρωθυπουργέ,
     Προαγόμεθα νά σᾶς ὑποβάλωμεν τό ἀπό 18/3/2020 ἐπικαιροποιηθέν μέ τήν διά τοῦ Internet ἐπικοινωνίαν μας μέ τούς Ἱερεῖς μας ψήφισμα, ἀναφερόμενον εἰς τήν μεγάλην δοκιμασίαν τοῦ κορωνοϊοῦ καί τήν ἀντιμετώπισίν της μέ αὐστηρά μέτρα περιορισμοῦ εἰς τάς οἰκίας μας, ἀλλά καί τοῦ ἐπαχθεστάτου μέτρου τοῦ ἀποκλεισμοῦ τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἀπό τούς Ἱερούς Ναούς μας, τήν Θεία Λατρεία καί μάλιστα τήν Θεία Λειτουργία.
      Δέν ἀγνοοῦμεν, Ἐξοχώτατε, τήν κρισιμότητα τοῦ ἐνεστῶτος καιροῦ, τήν μεγάλην ἐπικινδυνότητα τοῦ μαστίζοντος ὅλον τόν κόσμο κορωνοϊοῦ καί τήν σοβαροτάτη εὐθύνη μας ἔναντι τῆς ζωῆς τῶν συνανθρώπων μας, οὔτε ἀδρανοῦμεν.
     Φρονοῦμεν ὅτι ἡ ἀγαστή συνεργασία καί συμπόρευσις (σχέσις συναλληλίας εἶναι ἡ σχέσις Ἐκκλησίας καί Κράτους) Πολιτείας καί Ἐκκλησίας θά ἀνεύρῃ τήν πλέον θεάρεστον λύσιν διά τούς Ὀρθοδόξους Πιστούς, οἱ ὁποῖοι δοκιμάζονται καί καταπονοῦνται εἰς ἀφάνταστον βαθμόν ἀπό τήν στέρησιν τοῦ Ἐκκλησιασμοῦ καί τῆς Θείας Λατρείας, ἀλλά καί διά τούς ὀπαδούς τῶν ἄλλων θρησκευμάτων. Τά super market εἶναι ἀνοικτά ὅλην τήν ἡμέραν καί οἱ συνάνθρωποί μας ἀναμένουν εἰς τήν σειράν, ὅπως καί εἰς τά Φαρμακεῖα, καταστήματα Τραπεζῶν, ἑστιατόρια κ.λπ. Μόνον οἱ Ἱεροί Ναοί κλείονται ὡς χῶροι ἐπικινδυνότητος! Καί διά τά κατοικίδια ζῶα ἔχει ληφθῆ μέριμνα. Καί καλῶς. Οἱ Χριστιανοί καί οἱ ὀπαδοί τῶν ἄλλων θρησκειῶν δέν ἔχουν δικαιώματα;
     Ὁ Προφητάναξ Δαυΐδ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἀνεφώνει : «Ἐάν μή Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων». Καί ὁ μέγας Ἀπόστολος Παῦλος, ἱδρυτής τῆς Ἐκκλησίας τῶν Ἀθηνῶν, λέγει: «οὐ τοῦ θέλοντος, οὐ τοῦ τρέχοντος, ἀλλά τοῦ ἐλεοῦντος Θεοῦ» (Ρωμ. 9,16).
     Εὐελπιστοῦντες ὅτι ἐν συνεργασίᾳ μετά τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου θά πράξετε τό καλύτερο καί θεάρεστο διά τήν ἐπί θύραις Ἁγία καί Μεγάλη Ἑβδομάδα, διατελοῦμεν
Μετά τιμῆς καί εὐχῶν
Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθἠρων Σεραφείμ
Κοινοποίησις :
1. Ἀξιότιμον κ.Νίκην Κεραμέως, Ὑπουργόν Παιδείας καί Θρησκευμάτων
2. Ἀξιότιμον κ.Βασίλειον Κικίλιαν, Ὑπουργόν Ὑγείας

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ


ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ
Με την 31/2020 ομόφωνη απόφασή του, το Δ.Σ. που συνεδρίασε διά περιφοράς, ενέκρινε συγκεκριμένες οικονομικές ελαφρύνσεις και απαλλαγές για επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που πλήττονται λόγω του κορωνοϊού.
Η Δημοτική Αρχή, ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών, θα συνεχίσει να λαμβάνει αποφάσεις για την ανακούφιση όσων υφίστανται οικονομική ζημία εξαιτίας των ιδιαίτερων περιστάσεων που βιώνει η πατρίδα μας.

ΑΠΟΨΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ¨LIVE¨Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΑΚΑΘΙΣΤΟΥ ΥΜΝΟΥ ΑΠ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ

Παρασκευή Ε’ Ἑβδομάδος, 3 Ἀπριλίου 2020, ὥρα 7 μ.μ,. Ἀκολουθία Ἀκαθίστου Ὕμνου. 
Ζωντανή Μετάδοση από τον ADELIN 107,3 FM. http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565  Και διαδικτυακά  https://www.youtube.com/channel/UCYuA7dDYNebzniHwPpN_cgA


Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

Κάποτε παλιά στο Καψάλι...

Πολύ καιρό (δυο και χρόνια) πριν να προκύψει το ατύχημα με το Costa Clasika, είχαν βάλει δέστρες στο βράχο του Φαναριού, αυτά την περίοδο μετά Ντόντο με πράκτορα τον Κ. Κορωναίο. 
Το πρυμνοδετημένο βαπόρι είναι το συγκεκριμένο (το Costa Clasika). Δυστυχώς εκείνη την αποφράδα ημέρα, σα να μην έφτανε που σηκώθηκε και έφυγε στο Μυλοπόταμο ο καπετάνιος με κοπέλες από το πλήρωμα ενώ δεν το είχαν δέσει -πρυμνοδετήσει-, βγήκε και ο "δεύτερος" έξω για καφέ, γύρισε ο αέρας (Τα έχω ξαναγράψει "όπου ήλιος κι' άνεμος") Και έγινε το κακό. 
Αυτό βέβαια το συμπλήρωσαν οι διαπλεκόμενοι ντόπιοι παράγοντες, οι οποίοι με περίσσια απερισκεψία, για να γλιτώσουν τον Καπετάνιο, υποστήριξαν ότι δεν έφταιγε αυτός, αλλά το λιμάνι. Τι να πω;;;;; Ντροπή!!!!!!!!
ΠΗΓΗ 
Manolis Daponte

ΑΚΟΥΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ 02/04/20

Ο Βουλευτής της ΝΔ Α Πειραιώς&Νήσων Αντιστράτηγος ε.α.κύριος Νικόλαος Μανωλάκος στην εκπομπή ¨Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ¨του ADELIN 107,3 FM Κύθηρα,σχολιάζει την επικαιρότητα

ΑΠΟΨΕ ΠΕΜΠΤΗ LIVE ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ

Πέμπτη Ε’ Ἑβδομάδος, 2 Ἀπριλίου 2020, ὥρα 6 μ.μ., 
Ζωντανή Μετάδοση από τον ADELIN 107,3 FM.
http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565 
Και διαδικτυακά 
https://www.youtube.com/channel/UCYuA7dDYNebzniHwPpN_cgA 
Ἱερόν Εὐχέλαιον καί ὥρα 7 μ.μ.,  Ἀκολουθία Μεγάλου Ἀποδείπνου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Ραδιοφωνική  Μετάδοση είναι μια ΔΩΡΕΑΝ προσφορά του Σταθμού μας σε εσάς που ΜΕΝΕΤΕ ΣΠΙΤΙ

Αλλαγή δρομολογίων Aqua jewel