Κυριακή 3 Μαΐου 2020

ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΡΙΓΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑΣ


Πρωτόγνωρες Εικόνες και Ρίγη Συγκίνησης κατά την περιφορά της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας στα Κύθηρα σήμερα Κυριακή των Μυροφόρων 3 Μαίου 2020.

ΦΩΤΟ-VIDEO ΓΙΩΤΑ ΠΟΛΙΤΗ
ADELIN 107,3 FM 

 Ὡς γνωστόν, παρετάθη ἡ παραμονή τῆς Ἱερᾶς καί περιπύστου Εἰκόνος τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιωτίσσης ἐπί 15νθήμερον εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας Κυθήρων, λόγῳ τῶν αὐστηρῶν περιοριστικῶν καί ἀπαγορευτικῶν μέτρων τῆς κοινῆς Θείας Λατρείας.
     Καθημερινῶς, κατά τό 15νθήμερον αὐτό διάστημα, τελεῖται ἡ Θεία Λειτουργία εἰς τόν Μητροπολιτικόν μας Ναόν μέ τήν συμμετοχήν, ἐκ περιτροπῆς, ὑμῶν τῶν Ἐφημερίων τῆς νήσου.
    Θεοῦ θέλοντος, τήν Κυριακήν τῶν Μυροφόρων (3-5-2020) θά τελεσθῇ ἡ Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας – Κυθήρων. Καί, μετά τήν Θείαν Λειτουργίαν, ἡ Ἁγία Εἰκόνα τῆς Παναγίας μας τῆς Μυρτιδιωτίσσης, φερομένη ἐπί τοῦ αὐτοκινήτου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης, τό ὁποῖο πρό ἐτῶν ἐδώρησε εἰς τήν Ἱ. Μονήν εὐλαβής Κυθήριος, θά λιτανευθῇ, μέ τόν τρόπο αὐτό, εἰς ὅλο τό νησί, σέ ὅλες τίς ἐνορίες, σύμφωνα μέ τήν συνημμένη κατάστασι καί τό διάγραμμα ἐπί τοῦ χάρτου τῶν Κυθήρων, τόν ὁποῖον ἐπίσης λαμβάνετε.

    Τό αὐτοκίνητο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, τοῦ ὁποίου θά προηγεῖται τό περιπολικό τῆς Ἀστυνομίας Κυθήρων θά διέρχεται τά χωριά – τίς Ἐνορίες τοῦ νησιοῦ μας, χωρίς στάσεις. Ἐμεῖς, ἐντός τοῦ αὐτοκινήτου διερχόμενοι θά κάμνωμεν δέησιν, οἱ καμπάνες τοῦ χωριοῦ θά σημαίνουν καί οἱ πιστοί ἔξω ἀπό τίς οἰκίες τους θά ἔχουν ἀναμμένο τό λιβανιστῆρι μπροστά στήν εἰκόνα τῆς Μυρτιδιώτισσας (πού ἔχουν στό σπίτι τους) καί θά ἐπικαλοῦνται τήν Χάρι, τήν προστασία καί τήν βοήθεια τῆς Μεγαλόχαρης τῶν Μυρτιδίων. Καί ὅταν, μέ τήν Χάρι τῆς Μυρτιδιώτισσας μας, ἡ ὁποία ἐπροστάτευσε μέχρι τώρα καί θά προστατεύη μέχρι τέλους τό Παναγιοσκέπαστο νησί της ἀπό τήν μεγάλη δοκιμασία τοῦ κορωνοϊοῦ, ἐπαναλειτουργήσουν κανονικά, μέ τήν συμμετοχή τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, οἱ Ἱεροί Ναοί καί τά Μοναστήρια μας, θά τελεσθῆ Ἱερά Ἀγρυπνία στό Μοναστῆρι τῆς Μυρτιδιώτισσας μας, ὅπως ἐκάναμε κάθε χρόνο, κατά τήν Ἀπόδοσι τῆς ἑορτῆς τοῦ Πάσχα (26 πρός 27 Μαΐου ἐ.ἔ.). Τότε, μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ, θά ἔχωμε τήν εὐκαιρία νά προσκυνήσουμε τήν πάνσεπτη Εἰκόνα τῆς Μυρτιδιώτισσας μας καί νά τελέσωμε τήν Εὐχαριστήριο Θεία Λειτουργία διά τήν κραταιά προστασία της στό νησί τῶν Κυθήρων.
    Καί ἐπί τούτοις, εὐχόμενος τήν Χάριν καί εὐλογίαν τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας καί τήν κραταιάν σκέπην καί προστασίαν τῆς Παναγίας μας τῆς Μυρτιδιώτισσας, διατελῶ,

Μέ Ἀναστάσιμες εὐχές καί ἀγάπη
Ὁ Μητροπολίτης

†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ


Πέθανε ο Κρητικός αστροφυσικός Γιάννης Σειραδάκης

 
Ηταν μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, η οποία πρωτοστάτησε στην πρόσφατη διερεύνηση και αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων
 
 Έφυγε τα ξημερώματα της Κυριακής από τη ζωή ο διακεκριμένος ομότιμος καθηγητής Αστροφυσικής του ΑΠΘ Γιάννης Σειραδάκης. Hταν μέλος της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, η οποία πρωτοστάτησε στην πρόσφατη διερεύνηση και αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Από το 2007 και μετά, είχε δώσει περισσότερες από 200  διαλέξεις στη χώρα μας και στο εξωτερικό με θέμα τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Γεννήθηκε στα Χανιά. Τις εγκύκλιες και τις πανεπιστημιακές σπουδές του (πτυχίο Φυσικής) τις τελείωσε στην Αθήνα. Οι μεταπτυχιακές σπουδές του (MSc. και PhD) στην Αστρονομία, έγιναν στo Πανεπιστήμιο του Manchester στη Βρετανία.
  Είχε εργαστεί ερευνητικά στο Max-Planck-Institür Radioastronomie (Βόννη), στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου και στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο San Diego. Το 1985 εκλέχθηκε αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το 1995 εξελίχθηκε στη θέση του καθηγητή, θέση που κατείχε έως τη συνταξιοδότησή του, στις 31 Αυγούστου 2015. Τον Δεκέμβριο 2015, με απόφαση της Συγκλήτου, του απονεμήθηκε ο τίτλος του ομότιμου καθηγητή του ΑΠΘ. Στα ερευνητικά ενδιαφέροντά ήταν οι μελέτες σχετικές με Αστέρες Νετρονίων, Ουδέτερο Υδρογόνο σε γαλαξίες, το Κέντρο του Γαλαξία μας, Μεταβλητούς Αστέρες, Ήλιο, Σελήνη και Αρχαιοαστρονομία.
Δημοσίευσε μόνος του ή σε συνεργασία τρία εκπαιδευτικά βιβλία, άλλα βιβλία σχετικά με την αστρονομία, άρθρα σε συνέδρια και συνολικά πάνω από 100 πρωτότυπες ερευνητικές (κυρίως) και άλλες εργασίες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά ή τόμους. Είχε επιβλέψει διδακτορικές διατριβές, έχει οργανώσει ή συμμετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε διεθνή ψηφίσματα και μεγάλα ευρωπαϊκά δίκτυα (OPTICON, ILIAS, CRAF, κ.α.) και συμμετείχε ως μέλος ή πρόεδρος σε πολλές εθνικές ή διεθνείς επιτροπές ή ερευνητικά προγράμματα.
Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Αποφοίτων Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. «Ο Γιάννης Σειραδάκης έφυγε σήμερα για τα άστρα που τόσο αγάπησε. Τα άστρα και τους φοιτητές του. Αλλά και τον κόσμο που με πάθος συμμετείχε στις ομιλίες του. Εξαιρετικός επιστήμονας, σεμνός άνθρωπος, γοητευτικός ομιλητής , ξεχωριστός από κάθε άποψη. Θα λείψει σε όλους μας και κυρίως στους νέους ανθρώπους. Θα τον θυμόμαστε πάντα. Καλό ταξίδι Γιάννη Σειραδάκη. Και όπως μας είπες στην τελευταία εκδήλωση του Συλλόγου: Θα μας βλέπεις από τα άστρα. Θα σε βλέπουμε και εμείς Γιάννη. Καλό ταξίδι» τονίζεται στην ανακοίνωση του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Αποφοίτων Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
 Την απώλεια ενός διακεκριμένου στελέχους του, που προσέδωσε την ουσιαστική έννοια στους όρους ακαδημαϊκός δάσκαλος, ερευνητής και άνθρωπος θρηνεί το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τόνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τον θάνατο του διακεκριμένου αστροφυσικού Γιάννη Σειραδάκη. «Ο καθηγητής Γιάννης Σειραδάκης υπήρξε ένα διακεκριμένο στέλεχος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αλλά και της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας. Καθηγητής Αστροφυσικής στο Τμήμα Φυσικής και στη συνέχεια ομότιμος καθηγητής διακρίθηκε για την επιστημονική του κατάρτιση. Πρέπει να σημειωθεί ότι ήταν ένας εκ των κορυφαίων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων που ασχολήθηκε ουσιαστικά με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων» δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ.
«Διακρίνονταν για την ευγένεια και την πραότητά του, τόσο ως ακαδημαϊκός δάσκαλος, όσο και ως άνθρωπος. Ο εκλιπών τίμησε με την παρουσία του το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης προσδίδοντας την ουσιαστική έννοια στους όρους ακαδημαϊκός δάσκαλός ερευνητής και άνθρωπος. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα τον σκεπάσει!» επισήμανε ο κ. Παπαϊωάννου
 .ethnos.gr

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ (3-5-2020)

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΗΤΡ. ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ (3-5-2020)

Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΥΘΗΡΩΝ Γράφει ἡ Ἑλένη Χάρου-Κορωναίου

ΦΩΤΟ visitkythera.com

Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΚΥΘΗΡΩΝ Γράφει ἡ Ἑλένη Χάρου-Κορωναίου 
«…Κατά τόν 20ο αἰ. ὁ Ναός τοῦ Ἐσταυρωμένου ἔγινε ἐνοριακός. Εἶναι καθιερωμένος στή Σταύρωση καί ἡ ἡμέρα τοῦ ναοῦ εἶναι ἡ Μ. Παρασκευή μέ τό ἀπολυτίκιο « Ἐξηγόρασας ἡμᾶς…». Σύμφωνα μέ παλαιότατο ἔθιμο, ὁ ναός φιλοξενοῦσε τήν Εἰκόνα τῆς Μυρτιδιωτίσσης ἐπ' ὀλίγον κατά τή μεταφορά της ἀπό τό Φρούριο στά Μυρτίδια καί στά χωριά μας καί ἀπό τό 1842, ὁπότε μεταφέρθηκε ὁριστικά στά Μυρτίδια, καθιερώθηκε ἡ Εἰκόνα νά λιτανεύει κατά τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας στή Χώρα, νά παραμένει καθ' ὅλη τή διάρκεια τῆς Μ.Τεσσαρακοστῆς εἰς τήν Ἁγία Ἄννα καί τήν Παρασκευή τοῦ Λαζάρου νά μεταφέρεται στόν Ἐσταυρωμένο μέχρι τή Δευτέρα τῆς Διακαινησίμου. Κατά τά νεώτερα χρόνια ἡ Εἰκόνα μεταφέρεται ἀπ' εὐθείας στόν Ἐσταυρωμένο κατά τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας. ...Ὁ Ναός εἶναι μονόχωρος, καμαροσκέπαστος μέ γυναικωνίτη πατάρι, ἡ πρόσβαση στόν ὁποῖο γίνεται μέ σκάλα ἐξωτερική. τό πίσω μέρος τοῦ κυρίως ναοῦ κάτω ἀπό τό γυναικωνίτη κάποτε ἦταν κι αὐτό χῶρος τῶν γυναικῶν καί χωριζόταν ἀπό τόν κυρίως ναό μέ καφασωτά διαφράγματα. Μάλιστα ὁ χῶρος αὐτός χρησιμοποιήθηκε σάν χῶρος ἐνταφιασμοῦ γιά τίς λεχῶνες». (Ἀπό τό Ἡμερολόγιο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων & Ἀντικυθήρων ἔτους 2014, τό ἀφιερωμένο εἰς ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ - ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΤΟΥ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΒΟΥΡΓΟΥ, σελ.11-21, https://www.imkythiron.gr/images/stor... στήν ἱστοσελίδα της Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων & Ἀντικυθήρων: https://www.imkythiron.gr/
Εὐχαριστοῦμε θερμῶς τόν κ.Σταύρο Ν. Χάρο, Μηχανικό Η/Υ Συστημάτων καί Δικτύων, πού μᾶς ἔδωσε τήν δυνατότητα νά μεταδίδουμε ζωντανά μέσω live streaming τίς Ἱερές Ἀκολουθίες ἀπό τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας Κυθήρων. Ἐπίσης, εὐχαριστοῦμε τούς δύο Ραδιοφωνικούς μας Σταθμούς ADELIN FM (107,3) & TSIRIGO FM (105,6), οἱ ὁποῖοι ἀναμεταδίδουν τίς ὡς ἄνω Ἱερές Ἀκολουθίες μέσῳ τῶν Σταθμῶν τους καί τῶν σελίδων τους στό facebook.
ΦΩΤΟ visitkythera.com

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Για το καλοκαίρι του 2020, η δημοτική κατασκήνωση (camping) Καψαλίου δεν θα λειτουργήσει λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού covid19.


Ο Δήμος Κυθήρων ανακοινώνει ότι για το καλοκαίρι του 2020, η δημοτική κατασκήνωση (camping) Καψαλίου δεν θα λειτουργήσει λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού covid19.
 Όπως είναι γνωστό το μεγαλύτερο ποσοστό των κατ΄ έτος χρηστών του Camping προέρχεται από χώρες της ΕΕ που σήμερα πλήττονται από την πανδημία, κυρίως δε από την Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, χώρες που θα εξακολουθήσουν να πλήττονται σοβαρά και κατά τη διάρκεια του θέρους. Επιπλέον, ο Δήμος θεωρεί ότι ειδικά για το φετινό καλοκαίρι, πρέπει να ενισχυθεί ιδιαίτερα η λειτουργία των ξενοδοχείων και των ενοικιαζομένων δωματίων προκειμένου να περιορίσουν όσο το δυνατόν τις μέχρι σήμερα σοβαρές επιπτώσεις λόγω της πανδημίας.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του Σπηλαίου Αγ. Σοφίας Μυλοποτάμου, αυτή πλέον αποτελεί ευθύνη της Εγχωρίου Περιουσίας και αναμένονται οι οδηγίες των αρμοδίων αρχών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των επισκέψιμων σπηλαίων για το 2020.

H νέα ΚΥΑ για τους χώρους λατρείας


Mε νέα ΚΥΑ που μόλις δοθηκε στη δημοσιότητα η Κυβέρνηση επαναφέρει την ατομκή προσευχή υπό πολύ συγκεκριμένους και αυστηρούς οι οποίοι έχουν ως εξής:
  1. Την προσωρινή απαγόρευση της τέλεσης, με την παρουσία φυσικών προσώπων και με την επιφύλαξη της
    παρ. 3, κάθε είδους λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών και πάσης φύσεως θρησκευτικών τελετών σε όλους ανεξαιρέτως τους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησίων, ευκτηρίων οίκων, τεμενών, συναγωγών κ.λπ.) κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, στο σύνολο της Επικράτειας, για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας.
  2. Επιτρέπεται, υπό την ευθύνη του κατά νόμο θρησκευτικού λειτουργού, η προσέλευση φυσικών προσώπων, για ατομική προσευχή και βραχεία παραμονή τους στον χώρο λατρείας. Ο συνολικός αριθμός των εντός των χώρων λατρείας παρευρισκομένων καθορίζεται σύμφωνα με την αναλογία του ενός (1) ατόμου ανά 10 τ.μ επιφανείας και με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ τους. Σε περίπτωση που η επιφάνεια του χώρου λατρείας υπερβαίνει τα 500 τ.μ., ως μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων ορίζεται ο αριθμός πενήντα (50). Στον υπολογισμό του προηγούμενου εδαφίου περιλαμβάνεται αποκλειστικά και μόνο η επιφάνεια του κύριου/ωφέλιμου χώρου που εξυπηρετεί τις λατρευτικές ανάγκες και δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιφάνειες τυχόν άλλων όμορων κυρίων χώρων του ακινήτου που εξυπηρετούν δραστηριότητες μη λατρευτικές (π.χ. χώροι σεμιναρίων και αναγνωστήριων), τυχόν βοηθητικών χώρων (π.χ. γραφείων, αποθηκών), χώρων υγιεινής, κοινοχρήστων κ.λπ. Οι υπεύθυνοι των χώρων λατρείας
    οφείλουν να διασφαλίζουν ότι τηρείται ανά πάσα στιγμή ο ανώτατος συνολικός αριθμός, η ως άνω αναλογία αριθμού φυσικών προσώπων/τετραγωνικών μέτρων, η απόσταση μεταξύ τους, καθώς και όλα τα αναγκαία μέτρα υγιεινής, ιδίως όσον αφορά σε πρακτικές και αντικείμενα που χρησιμοποιούνται για τις εκδηλώσεις του θρησκευτικού φρονήματος. Στις εισόδους των χώρων λατρείας υπάρχουν υποχρεωτικά δυο σταθμοί αντισηπτικών προς χρήση των προσερχόμενων. Η υγιεινή των χεριών με αντισηπτικό είναι υποχρεωτική για όλους τους προσερχόμενους κατά την είσοδο στο χώρο λατρείας.
    Καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής στον χώρο λατρείας συνιστάται η χρήση προστατευτικής υφασμάτινης μάσκας από τους προσερχόμενους. Για την εξυπηρέτησή τους θα πρέπει, σε εμφανές σημείο κάθε χώρου λατρείας, να έχει ληφθεί πρόνοια για τον αναγκαίο εξοπλισμό υγιεινής (χαρτομάντηλα ή χάρτινες πετσέτες κ.λπ.). Είναι απαραίτητος ο συχνός καθαρισμός και απολύμανση των επιφανειών που αγγίζονται από πολλά φυσικά πρόσωπα (π.χ. κουπαστές, χερούλια κ.λπ.). Στις εξόδους των χώρων λατρείας τοποθετούνται υποχρεωτικά κάδοι για την απόρριψη χρησιμοποιηθέντος εξοπλισμού υγιεινής. Με
    ευθύνη του κατά νόμο θρησκευτικού λειτουργού εφαρμόζεται σύστημα ελεγχόμενης εισόδου των φυσικών
    προσώπων στο χώρο λατρείας, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να τηρείται η απόσταση του ενός
    και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ τους. Ο εφαρμόζων το σύστημα ελέγχου αναμονής στις εισόδους των χώρων λατρείας φέρει υποχρεωτικά όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας του (π.χ. μάσκα, γάντια). Ο φυσικός αερισμός των χώρων λατρείας, καθ’ όλη τη διάρκεια που αυτοί είναι ανοιχτοί για την ατομική προσευχή, είναι υποχρεωτικός. Σε περίπτωση χρήσης τεχνητού κλιματισμού πρέπει να εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και φυσικός αερισμός με ανοιχτές πόρτες και παράθυρα. Εφόσον κάποιος παρουσιάσει συμπτώματα ασθένειας, θα πρέπει να απομακρύνεται από τον χώρο λατρείας, τηρώντας
    τις απαραίτητες προφυλάξεις. Εφόσον δεν είναι δυνατή η άμεση απομάκρυνσή του, πρέπει να απομονωθεί προσωρινά μέχρι την ασφαλή απομάκρυνσή του, αποφεύγοντας την επαφή με άλλα άτομα. Για τον σκοπό αυτό πρέπει να έχει προβλεφθεί ειδικός χώρος με εξαερισμό, μάσκες, χαρτομάντηλα, πλαστική σακούλα για απόρριψη αυτών και αντισηπτικό χεριών.
  3. Σε περίπτωση τέλεσης λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικής
    τελετής, αυτές πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό/θρησκευτικούς λειτουργό/λειτουργούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό (όπως ιεροψάλτης, νεωκόρος), ο συνολικός αριθμός των οποίων δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) για όλους τους χώρους λατρείας, εκτός των Ιερών Ναών στους οποίους χοροστατεί Μητροπολίτης, όπου ο ανώτατος αριθμός ορίζεται σε έξι (6) και υπό τις προϋποθέσεις τήρησης:
    α) της αναλογίας ενός (1) ατόμου ανά 10 τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη απόσταση ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ τους, καθώς και β) των θεσπισθέντων προληπτικών μέτρων υγιεινής, όπως αυτά εξειδικεύονται ιδίως στην παρ. 2, για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
    Οι θύρες εισόδου και εξόδου του χώρου λατρείας παραμένουν κλειστές και ο κατά νόμο θρησκευτικός λειτουργός είναι υπεύθυνος να λαμβάνει όλα τα προσήκοντα μέτρα, ώστε να εξασφαλίζεται ότι κανένα πρόσωπο δεν εισέρχεται στον χώρο λατρείας κατά τη διάρκεια της τέλεσης λειτουργίας, λατρευτικής σύναξης, ιεροπραξίας και κάθε είδους θρησκευτικής τελετής. Σε περίπτωση
    που η ως άνω λειτουργία, λατρευτική σύναξη, ιεροπραξία ή κάθε είδους θρησκευτική τελετή μεταδίδεται από εθνικής ή τοπικής εμβέλειας τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό μέσο ή μέσω διαδικτύου, επιτρέπεται η παρουσία του απολύτως αναγκαίου τεχνικού προσωπικού του μέσου, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα (4) άτομα.
    Εφόσον έχει πραγματοποιηθεί η τέλεση λειτουργίας λατρευτικής σύναξης, ιεροπραξίας και κάθε είδους
    θρησκευτικής τελετής, πρέπει να παρέλθει υποχρεωτικά χρονικό διάστημα τουλάχιστον μίας (1) ώρας πριν επιτραπεί η ατομική προσευχή στον εν λόγω χώρο λατρείας. Κατά το διάστημα αυτό πρέπει να διενεργείται φυσικός αερισμός του χώρου λατρείας.
  4. υπεύθυνος θρησκευτικός λειτουργός οφείλει να αναρτά σε εμφανές σημείο της εισόδου του χώρου λατρείας: α) τις ώρες κατά τις οποίες τελούνται λειτουργίες, λατρευτικές συνάξεις, ιεροπραξίες και κάθε είδους θρησκευτικές τελετές, β) τις ώρες κατά τις οποίες είναι ανοικτός ο χώρος λατρείας για την πραγματοποίηση ατομικής προσευχής και γ) τον συνολικό αριθμό ατόμων που μπορούν να παρευρίσκονται ταυτοχρόνως στον χώρο λατρείας σύμφωνα με την αναλογία ένα (1) άτομο ανά
    10 τ.μ. με απόσταση μεταξύ τους ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου και με την επιφύλαξη ότι, σε περίπτωση που η επιφάνεια του χώρου λατρείας υπερβαίνει τα 500 τ.μ., ως μέγιστος αριθμός παρευρισκομένων ορίζεται ο αριθμός πενήντα (50).
  5. Οι ως άνω απαγορεύσεις και υποχρεώσεις καταλαμβάνουν και τους χώρους λατρείας που βρίσκονται εντός δημοσίων, δημοτικών, φιλανθρωπικών, κοινωφελών ή άλλων υπηρεσιών, καταστημάτων και εγκαταστάσεων (π.χ. νοσοκομείων και ψυχιατρείων, γηροκομείων, οικοτροφείων, κοιμητηρίων, κατασκηνώσεων). Η κατ’ εξαίρεση τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών ή κάθε είδους θρησκευτικών τελετών που προβλέπεται στην παρ. 3 δεν επιτρέπεται σε χώρους λατρείας που βρίσκονται εντός ιδιωτικών κτημάτων, κτιρίων και επιχειρήσεων (π.χ. συγκροτημάτων κατοικιών, κέντρων εκδηλώσεων, ξενοδοχείων).
  6. Οι Ιερές Μονές, τα Μοναστήρια, τα Ησυχαστήρια και οι λοιποί χώροι εγκαταβίωσης εντός της Επικράτειας, κατά το ως άνω χρονικό διάστημα δεν δέχονται κοινό σε οργανωμένες ή ατομικές προσκυνηματικές επισκέψεις.
    Η λατρευτική ζωή των Ιερών Μονών, των Μοναστηριών και των Ησυχαστηρίων μπορεί να συνεχίζεται, κατά την κρίση του Ηγουμένου ή της Ηγουμένης και κατόπιν έγκρισης του επιχώριου Μητροπολίτη, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι δεν συμμετέχει κανένας άλλος, πλην της μοναστικής αδελφότητας, τηρώντας τον κανόνα ενός (1) ατόμου ανά 10 τ.μ. επιφανείας με ελάχιστη απόσταση
    ενός και ημίσεος (1,5) μέτρου μεταξύ τους και όλα τα μέτρα υγιεινής που έχουν θεσπίσει οι δημόσιες αρχές στις κείμενες διατάξεις και ιδίως στην παρ. 2 της παρούσας για την αποφυγή μετάδοσης του κορωνοϊού COVID-19.
    Οι απαγορεύσεις επισκέψεων και όλα τα αναγκαία προληπτικά μέτρα που αφορούν στις Ιερές Μονές της Αθωνικής Πολιτείας, αποφασίζονται από τον Διοικητή του Αγίου Όρους, κατόπιν προηγούμενης ενημέρωσης της Ιεράς Κοινότητας. Με την ως άνω απόφαση απαγορεύεται η είσοδος όλων των επισκεπτών στη Χερσόνησο του Άθω ή παρατείνεται ισχύουσα απαγόρευση κατά το αναγκαίο χρονικό διάστημα. Ο Διοικητής εποπτεύει την ορθή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, είτε αυτά
    λαμβάνονται από τον ίδιο τοπικά είτε λαμβάνονται σε επίπεδο επικράτειας.
  7. Όσον αφορά στις κηδείες και τις σχετικές με αυτές θρησκευτικές λειτουργίες και λοιπές ιεροπραξίες και
    ταφικές εκδηλώσεις, στις οποίες, σύμφωνα με τα οικεία θρησκευτικά ήθη και πρακτικές, είθισται η συμμετοχή και η προσέλευση συγγενών, φιλικών προσώπων και κοινού, επιτρέπεται η συμμετοχή μόνο του θρησκευτικού λειτουργού, του απολύτως στενού συγγενικού περιβάλλοντος του αποβιώσαντος και των προσώπων που επιμελούνται της ταφής, τηρουμένων αυστηρώς των λοιπών προληπτικών μέτρων προστασίας και οδηγιών των υγειονομικών αρχών. Οι αρχές που είναι υπεύθυνες
    για τη λειτουργία και διαχείριση των κοιμητηρίων επιβλέπουν την ορθή εφαρμογή του παρόντος και οφείλουν να αποτρέπουν την προσέλευση προσώπων, στα οποία δεν επιτρέπεται η συμμετοχή στην τελετή, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο.
  8. Επιτρέπεται η συνέχιση των διοικητικών λειτουργιών των χώρων θρησκευτικής λατρείας.
  9. Η παρούσα ισχύει για το χρονικό διάστημα από 4.5.2020 έως και 16.5.2020.
    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    Αθήνα, 2 Μαΐου 2020
    Οι Υπουργοί
    Παιδείας και Θρησκευμάτων ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ – ΥγείαςΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΪΟΥ 2020, ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΪΟΥ 2020, ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Ὄρθρος & Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβ.Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ  


 
ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ 7 π.μ.

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ και παρακολουθούμε τις Ακολουθίες από τον ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΥ ΧΩΡΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.
 Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ADELIN 107,3 FM είναι μέσα από το κανάλι https://www.youtube.com/watch?v=VUCqm41edzo Του Ιερού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Η ραδιοφωνικές μεταδόσεις από τον ΑDELIN 107,3 FM επίσης είναι μια αφιλοκερδώς προσφορά προς το ακροατήριο μας. 




 Ζωντανή Μετάδοση από τον 
ADELIN 107,3 FM
ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=2565  



Και διαδικτυακά στον παρακάτω σύνδεσμο του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Εσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων.
 
https://www.youtube.com/channel/UCYuA7dDYNebzniHwPpN_cgA

Απάντηση στην κριτική του δημάρχου που άσκησε σε σχέση με την επιστολή μας για την σύσταση Τουριστικής επιτροπής.



Απάντηση στην κριτική του δημάρχου που άσκησε σε σχέση με την επιστολή μας για την σύσταση Τουριστικής επιτροπής.
Ο δήμαρχος προφανώς και αγνοεί τις αρμοδιότητες και το ρόλο μιας ΔΕΤΑΠ 
α. Τον προγραμματισμό και τη χάραξη της τουριστικής πολιτικής, το σχεδιασμό της τουριστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής του δήμου και την διαμόρφωση και προώθηση των αναγκαίων ρυθμίσεων και των απαιτούμενων μέτρων εφαρμογής. 
β. Εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τα αναγκαία μέτρα για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του τουριστικού τομέα και παρακολουθεί την απόδοσή του, ώστε να ενημερώνει σχετικά το δημοτικό συμβούλιο. 
γ. Προτείνει προς το δημοτικό συμβούλιο της κατευθύνσεις για τη μελέτη και κατάρτιση προγραμμάτων τουριστικής υποδομής και ανάπτυξης του δήμου. 
δ. Προτείνει τις αναγκαίες ενέργειες για την προώθηση και λήψη μέτρων για την προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων στον τομέα του τουρισμού. 
ε. Συνεργάζεται με τους συναρμόδιους επαγγελματικούς φορείς της τοπικής κοινωνίας για την εναρμόνιση των πολιτικών τους και το συντονισμό των δράσεων, με σκοπό την υποβοήθηση της τουριστικής ανάπτυξης και τη βελτίωση της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού του δήμου. 
ζ. Συμμετέχει διά του προέδρου της και άλλων μελών που θα ορίζει κάθε φορά με απόφαση της, στις εκπροσωπήσεις του δήμου σε τοπικές, πανελλαδικές ή διεθνείς εκθέσεις που διοργανώνονται με θέμα τον τουρισμό, για την προβολή του δήμου και την προώθηση των τοπικών τουριστικών προϊόντων. 
η. Σχεδιάζει και προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο διαφημιστικά προγράμματα και γενικά ενέργειες, που αφορούν την τουριστική προβολή και διαφήμιση του δήμου στο εσωτερικό και εξωτερικό, ιδίως με συμμετοχή σε εκθέσεις, ή διαφημίσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης ή καταχωρήσεις σε έντυπα ή εκδόσεις τους ως και με οποιονδήποτε  άλλον τρόπο 
στ. Το σχεδιασμό της πολιτικής για την υποβοήθηση της ποιοτικής αναβάθμισης των τουριστικών υπηρεσιών του δήμου και ιδίως, η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και τη σύνταξη προτάσεων και διατύπωση γνώμης για την έκδοση κανονιστικών αποφάσεων από το δημοτικό συμβούλιο για τον καθορισμό του περιεχομένου της διαδικασίας ελέγχου των τουριστικών επιχειρήσεων, την τήρηση της καθαριότητας, ευταξίας και ευπρεπούς εμφάνισης όλων των σημείων του δήμου, που έχουν σχέση με τον τουρισμό και την εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη μέτρων πραγματοποίησης των σκοπών αυτών.
Προφανώς για όλα αυτά τα ζητήματα μιας ΔΕΤΑΠ είναι και να κοστολογεί τις προτάσεις για τον προγραμματισμό και χάραξη τουριστικής ανάπτυξης . 

Πώς αλλιώς θα μπορούσαμε να προυπολογίσουμε τα χρήματα προς διάθεση στον τουρισμό. Αόριστα και γενικά ; 
Η μήπως αυτά είναι ψιλά γράμματα και απλά υποσκάπτεται το ρόλο της επιτροπής , απαξιώνοντας την ;
Επίσης στον νομο αρθ. 75 4555/18 που αναφέρεται ο δήμαρχος πουθενά δεν γίνεται λόγος για συγκεκριμένο αριθμό μελών .
Όσα αφορά το περιβόητο Master plan που περιμένουμε 5 ολόκληρα χρόνια από σας , αναρωτιέμαι πώς και τι πρωτογενή συμπεράσματα - αποτελέσματα μπορούν να προκύψουν από την φετινή σεζόν έχοντας αλλάξει όλα τα δεδομένα , έχοντας μπει σε αχαρτογράφητα νερά ;

Έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας ζητά ο Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ

 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ
Τ.Κ. 801 00 Κ Υ Θ Η Ρ Α
ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359
FAX :2736031202
Ἐν Κυθήροις τῇ 28ῃ Ἀπριλίου 2020
Ἀριθ. Πρωτ.: 256
Πρός
Τήν Ἱεράν Σύνοδον
τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος
Ἰωάννου Γενναδίου 14
115 21 Ἀθήνας
Θέμα : Ἄρσις περιοριστικῶν διατάξεων καί ἀπαγορεύσεως τῆς Θείας Λατρείας ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς διά τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας.
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Ἅγιοι Συνοδικοί Σύνεδροι,
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!
Εὐσεβάστως προάγομαι σύν τῇ ὑποβολῇ τῶν Ἀναστασίμων εὐχῶν καί προσρήσεων νά ἀναφέρω Ὑμῖν τά ἀκόλουθα:
Παρῆλθε δίμηνον περίπου αὐστηρῶν καί σκληρῶν προληπτικῶν καί ἀπαγορευτικῶν μέτρων, ληφθέντων παρά τῆς Κυβερνήσεως τῆς Χώρας μας καί καταστρωθέντων εἰς Κοινάς Ὑπουργικάς Ἀποφάσεις (ΚΥΑ), περιβληθείσας νομικήν κατοχύρωσιν καί δημοσιευθείσας εἰς Φύλλα Ἐφημερίδος τῆς Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.). Ἀναφέρομαι ὄχι εἰς τόν περιορισμόν, ἀλλ’ εἰς τόν πλήρη ἀποκλεισμόν ἐκ τῆς Θείας Λατρείας εἰς τούς Ὀρθοδόξους Ἱερούς Ναούς μας τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς ἡμῶν Ἐκκλησίας.
Ἡ ἀρχική ὑπόσχεσις τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς Χώρας μας κ.Κυριάκου Μητσοτάκη περί τῆς δυνατότητος εἰσόδου τῶν Ὀρθοδόξων Πιστῶν εἰς τούς Ἱερούς Ναούς δι’ «ἀτομικήν προσευχήν» δέν ἐτηρήθη, προστεθέντων νεωτέρων αὐστηροτέρων μέτρων παντελοῦς ἀποκλεισμοῦ τοῦ Χριστωνύμου Λαοῦ ἐκ τῆς κοινῆς ἐν τοῖς Ἱεροῖς Ναοῖς Θείας Λατρείας.
Ἄς μοῦ ἐπιτραπῇ, πέραν τῆς ἀκυρωθείσης ὡς ἄνω Πρωθυπουργικῆς ἀποφάσεως ὑπό τῶν μετέπειτα ἐκδοθεισῶν ΚΥΑ, νά κάμω μίαν σύντομον ἀναδρομήν καί εἰς τάς ἀγνοηθείσας καί παροπλισθείσας ὑπό τῶν ἐν θέματι ΚΥΑ Ἀποφάσεις τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, γεγονός τό ὁποῖον ἀπετέλεσε ἰσχυρόν κόλαφον τῆς πολιτικῆς ἡγεσίας κατά τῆς Ἀνωτάτης ἡμῶν Ἐκκλησιαστικῆς Ἀρχῆς, παραβιασθέντος τοῦ νομικῶς κατοχυρωμένου Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί παραθεωρηθείσης τῆς διεπούσης τάς σχέσεις Ἐκκλησίας καί Κράτους ἀρχῆς τῆς συναλληλίας, ἀλλά καί παροραθέντων ἀσυγγνώστως βασικῶν ἄρθρων τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος, διά τῶν ὁποίων κατοχυροῦται ἡ ἐλευθερία τῆς Θείας Λατρείας. Εἰδικώτερον :
1. Ἡ Διαρκής Ἱερά ἡμῶν Σύνοδος διά τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 1067/435/28-2-2020 Ἐγκυκλίου Σημειώματος Αὐτῆς καί τῆς ὑπ’ ἀριθ. 3013 Συνοδικῆς Ἐγκυκλίου (1223/498/10-3-2020), ἀναφερομένων εἰς τά μετά περισσῆς σπουδῆς καί ἀκριβείας τηρηθησόμενα μέτρα διά τήν πρόληψιν τοῦ νέου κορωνοϊοῦ (Covid-19), συνιστᾷ τήν ἀκριβῆ τήρησιν τῶν μέτρων τούτων διά τήν ἀντιμετώπισιν τῆς ἐπιδημίας τοῦ ἐπιθετικοῦ καί δεινοῦ αὐτοῦ μικροβίου. Εἰς τό τέλος τῆς ἐν θέματι Ἐγκυκλίου (3013/2020) ἀναγράφεται: «Χωρίς νά καταδικάζουμε κανένα γιά τόν φόβο καί τήν ἀνησυχία του, ὁμολογοῦμε ὅτι ὅλοι οἱ πιστοί, ἐπιτελώντας τό χρέος τῆς ἐν ἐλευθερίᾳ ἀγάπης μας, θά ἐξακολουθήσωμε στίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες μας νά λειτουργοῦμε καί νά κοινωνοῦμε, ἔχοντας τήν βεβαιότητα ὅτι κοινωνοῦμε τήν ζωή καί τήν ἀθανασία».
2. Ἡ Δ.Ι.Σ. διά τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 1292/508/11-3-2020 Ἐγκυκλίου Σημειώματος, κατόπιν τῆς ἀπό 9-3-2020 Ἀποφάσεως Αὐτῆς περί λήψεως προσθέτων μέτρων διά τήν ἀντιμετώπισιν τῆς ἐπιδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ, ἀπεφάσισε διά τάς δύο ἑπομένας ἑβδομάδας (ἀπό 11ης ἕως 29ης Μαρτίου 2020) τήν ἀναστολήν τῆς λειτουργίας τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων καί λοιπῶν ἐκκλησιαστικῶν δραστηριοτήτων, διοικητικῶν ὑπηρεσιῶν καί διαφόρων διακονιῶν, συνιστῶσα πλήρη τήρησιν τῶν ἀποφάσεων τῶν ἁρμοδίων κρατικῶν φορέων.
Εἰς τό Ἐγκύκλιον αὐτό Σημείωμα σημειοῦται καί τό ἑξῆς: «Τέλος, ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος ἐπιβεβαιώνει τήν Ἀπόφασή της γιά τήν ἀπρόσκοπτη συνέχιση τῆς λειτουργίας τῶν Ἱερῶν Ναῶν καί τήν τέλεση σέ αὐτούς τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν».
3. Ἡ Δ.Ι.Σ. συνελθοῦσα ἐκτάκτως τήν 16ην Μαρτίου 2020 ἐξέδωκε αὐθημερόν Ἀνακοινωθέν, εἰς τό ὁποῖον, προϊούσης τῆς ἐξαπλώσεως τῆς νόσου αὐτῆς εἰς τήν Πατρίδα μας, ἀνεκοίνωσε αὐστηρότερα προληπτικά μέτρα, ἐν οἷς καί τήν προσωρινήν ἀναστολήν τελέσεως ὅλων τῶν καθημερινῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν. Ἐδήλωσε ὅτι οἱ Ἱεροί Ναοί θά παραμείνουν ἀνοικτοί διά τήν κατ’ ἰδίαν προσευχήν τῶν πιστῶν. Καί προσέθεσε: «Μέ αἴσθημα ποιμαντικῆς εὐθύνης λοιπόν ὑποδεικνύει τήν λιτή τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας ἀπό τήν ἐρχόμενη Κυριακή (22-3-2020) μέχρι τοῦ Σαββάτου τοῦ Λαζάρου (11-4-2020), ἀπό 7:00 ἕως 8:00 π.μ., ὡς καί κατά τήν ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ». Καί εἰς τήν παράγρ. 8 ἀναγράφει: «Δηλώνει ἐπίσης ὅτι ἐάν ἡ ἐξέλιξη στό ἑπόμενο χρονικό διάστημα ὁδηγήσει τίς ἁρμόδιες ἀρχές στήν ἀπόφαση γιά τήν λήψη ἐπί πλέον ἐκτάκτων μέτρων, θά ἐπανέλθει προκειμένου νά ἐξετασθεῖ καί πάλι τό θέμα».
4. Ἡ Δ.Ι.Σ. διά τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 1371/619/17-3-2020 Ἐγκυκλίου Σημειώματος μέ θέμα : «Ἀποστολή ΦΕΚ Β’ 872/16-3-2020» κοινοποιεῖ τήν ὑπ’ ἀριθ. 2867/Υ1 Κοινήν Ὑπουργικήν Ἀπόφασιν τῶν Ὑπουργῶν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί Ὑγείας μέ θέμα : «Ἐπιβολή τοῦ μέτρου τῆς προσωρινῆς ἀπαγόρευσης τῆς τέλεσης κάθε εἴδους λειτουργιῶν καί ἱεροπραξιῶν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα ἀπό 16.3.2020 ἕως 30.3.2020». Ἡ Κ.Υ.Α. αὐτή, πρέπει νά σημειωθῇ, ἀκυρώνει ὅλας τάς προειρημένας Ἀποφάσεις τῆς Δ.Ι.Σ. καί παρακωλύει παντελῶς τήν Θείαν Λατρείαν διά τόν Χριστώνυμον Λαόν.
5. Διά τῆς ὑπ’ ἀριθ. 3016/2-4-2020 Ἐγκυκλίου ἡ Δ.Ι.Σ. ἀνακοινώνει τήν δήλωσιν τῆς Ὑπουργοῦ Παιδείας καί Θρησκευμάτων διά τήν «κεκλεισμένων τῶν θυρῶν» λειτουργίαν τῶν Ἱερῶν Ναῶν καί Ἱερῶν Μονῶν μας χωρίς τόν λαόν καί ὑπό αὐστηράς προϋποθέσεις (παρουσίᾳ 4 μόνον προσώπων). Ἡ πρότασις τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου νά παραμείνουν οἱ Ἱεροί Ναοί μας ἀνοικτοί τήν Μεγάλην Ἑβδομάδα ἀπό 11ης ἕως 1 μ.μ., καθημερινῶς, καί ἀπό 1ης μ.μ. ἕως 5ης μ.μ. κατά τήν ἡμέραν τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς, ἡ ὁποία, κατόπιν τῶν ὡς ἄνω ἀπαγορεύσεων, θά ἦτο καί ἡ μόνη πνευματική εὐκαιρία καί διέξοδος διά τόν Λαόν τοῦ Θεοῦ κατά τάς ἁγίας αὐτάς ἡμέρας, ἀπερρίφθη.
6. Διά τοῦ ὑπ’ ἀριθ. 1705/764/10-4-2020 Ἐγκυκλίου Σημειώματος τῆς Δ.Ι.Σ. διεβιβάσθη ἡμῖν ἡ ὑπ’ ἀριθ. 3019/10-4-2020 Ἐγκύκλιος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ θέμα : «Συνοδικός Παραμυθητικός Λόγος γιά τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα καί τό Ἅγιον Πάσχα». Μεταξύ τῶν πατρικῶν νουθεσιῶν διά τήν ἐν ὑπομονῇ καί καρτερίᾳ ἀντιμετώπισιν τῆς δεινῆς δοκιμασίας ἐκ τῆς ἐξαπλώσεως τοῦ κορωνοϊοῦ λέγεται καί τό ἑξῆς : «Μέ βάση αὐτό τό φρόνημα τῆς μετανοίας ἄς ὑπομείνουμε τήν προσωρινή στέρηση τῆς συμμετοχῆς μας στίς ἱερές Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας μας, καί κυρίως τῆς κοινωνίας μας στό Ποτήριο τῆς Ζωῆς».
Μακαριώτατε ἅγιε Πρόεδρε,
Ἅγιοι Συνοδικοί Σύνεδροι,
Τό παρελθόν δίμηνον τῶν κατά τά ὡς ἄνω αὐστηρῶν μέτρων ὑπῆρξε περίοδος λιμοῦ καί πνευματικῆς δίψης διά τό Χριστεπώνυμον Πλήρωμα τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Ἦτο ἐμφανής ἡ διωκτική διάθεσις τῶν νομοθετούντων εἰς βάρος τῆς Θείας Λατρείας, καί μάλιστα τῆς Θείας Κοινωνίας, τῶν Λειτουργῶν τοῦ Ὑψίστου καί τῶν εὐλαβῶν Χριστιανῶν.
Καί ἐγώ προσωπικῶς ἐδιώχθην καί ἐκκρεμεῖ ποινική δίωξις εἰς βάρος μου διά τήν ἐξάσκησιν τῶν Ἀρχιερατικῶν μου καθηκόντων εἰς τήν ἀραιοκατοικημένην νῆσον μας, ἡ ὁποία, μέ τήν Χάριν τῆς Παναγίας μας τῆς Μυρτιδιωτίσσης καί τῶν Τοπικῶν μας Ἁγίων οὐδέν κροῦσμα ἐκ τοῦ κορωνοϊοῦ ἔχει μέχρι σήμερον. Ἀλλά καί ὁ Γενικός Ἀρχιερατικός μας Ἐπίτροπος, ὁ ἐκλεκτός Κληρικός μας Πρωτ. π.Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος, πολύτεκνος οἰκογενειάρχης, συνελήφθη μετά τό πέρας τῆς Ἱερᾶς Ἀκολουθίας τοῦ Ἐπιταφίου, παρουσίᾳ δύο περιπολικῶν τῆς Ἀστυνομίας καί 5 ἐνστόλων ἀξιωματικῶν, διότι ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ τῆς Παναγίας Κοντελετοῦς, εἰς τά 200 περίπου τ.μ. ἦσαν, κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, ἀντί τεσσάρων ὀκτώ ἄτομα μέ τόν Ἱερέα (4 Ἐπίτροποι, 2 Ἱεροψάλται καί 1 νεωκόρος). Καί θά ἐκρατεῖτο εἰς τό Ἀστυνομικόν Τμῆμα ὅλην τήν νύκτα, ἐάν τήν ἑπομένην ὑπῆρχε συγκοινωνία διά θαλάσσης ἤ ἀέρος. Καί βεβαίως θά ἔκαμνε Πάσχα εἰς τό κελλίον τῆς φυλακῆς τῶν Ἀθηνῶν διά τό μεγάλο του «ἔγκλημα»!
Ἀνέφερα τά δύο αὐτά περιστατικά διά νά ἰδῆτε δειγματοληπτικῶς ὁποῖος διωγμός ἠσκήθη εἰς λειτουργούς τῆς Ἐκκλησίας καί εἰς ὀρθοδόξους πιστούς. Στόχος τῶν διωκτῶν ἦτο ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, ἡ παρακώλυσις ἐκ τῆς Θείας Κοινωνίας και ὁ πιστός τοῦ Κυρίου λαός. Οἱ ἀλλόθρησκοι τῆς Β. Ἑλλάδος ἀπολαμβάνουν τήν προνομιακήν μεταχείρισιν. Τά τεμένη τους μέ τά μεγάφωνα, τάς «τελετάς» καί τά ἔθιμά των ἐκτελοῦνται ἀπαρακωλύτως! Μόνο οἱ κωδωνοκρουσίες τῶν ὀρθοδόξων καί τά μεγάφωνα τῶν Ἐκκλησιῶν μας ἐνοχλοῦν. Ἡ ἔξοδος τοῦ Ἱεροῦ Ἐπιταφίου ἦτο ἀπαράδεκτος καί ἐνοχλητική διά τούς κρατοῦντας, ἐνῶ ἡ «περιφορά» γνωστῆς ἐπαγγελματίου καλλιτέχνιδος – τραγουδιστρίας εἰς τάς κεντρικάς ὁδούς τῆς πρωτευούσης δέν παρεῖχε οὐδέν πρόβλημα καί κατεχειροκροτήθη ὑπό τῶν πολιτικῶν ἀρχόντων!
Μακαριώτατε,
Βαθυτάτη πικρία καί ἀγανάκτησις ἐκ μέρους τοῦ λαοῦ μας ἐκπορεύεται καί φθάνει εἰς τόν θρόνον τοῦ Παντάνακτος Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν. Καί ἐπειδή ὡς ἐκ τῆς θέσεώς μας εἴμεθα δέκται τοῦ πόνου, τῆς ὀδύνης καί τῶν παραπόνων τῶν συνανθρώπων μας, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν τούς ἑαυτούς των καί τάς οἰκογενείας των ἐγκαταλελειμμένους εἰς τό «ἔλεος» τῶν κοσμικῶν ἀρχόντων, ἀφοῦ ἐκεῖνοι προκλητικῶς περιφρονοῦν καί ἀκυρώνουν τάς Ἀποφάσεις τῆς Διοικούσης Ἐκκλησίας μας καί κρατοῦν, οὕτως εἰπεῖν, εἰς τάς χεῖρας των τά κλεῖθρα τῶν Ἐκκλησιῶν μας ἐνεργοῦντες κατά τό δοκοῦν, εὐσεβάστως μεταφέρομεν τό ἄλγος τῆς ψυχῆς καί τῆς καρδίας των δι’ ὅσα συνέβησαν κατά τό διαρρεῦσαν δίμηνον καί δι’ ὅσα ἐπίκεινται.
Διά τῶν μέσων μαζικῆς ἐνημερώσεως (ΜΜΕ) μεταδίδονται ἀπό τόν Πρωθυπουργόν τῆς Χώρας μας καί ἀπό Κυβερνητικούς παράγοντας αἱ προβλέψεις τῶν εἰδημόνων ὅτι ἡ Θεία Λατρεία θά ἐπανέλθῃ εἰς τόν κανονικόν της ρυθμόν, ἀφοῦ ἀπελευθερωθοῦν προηγουμένως ἄλλα ἐπαγγέλματα, τήν 17ην Μαΐου ἐ.ἔ. (ἐνῷ, ἐντός ὀλίγων ἡμερῶν θά δοθῆ ἡ δυνατότης τῆς «ἀτομικῆς προσευχῆς» εἰς τούς Ἱερούς Ναούς μας).
Τό θέμα τοῦτο, Μακαριώτατε, χρῄζει μεγάλης προσοχῆς, διότι οἱ ἀντοχές τῶν χριστιανῶν μας ἐξαντλοῦνται καί δέν εἶναι δυνατόν νά στερηθοῦν δι’ ἕνα ἀκόμη εἰκοσαήμερον τοῦ Ποτηρίου τῆς ζωῆς. Καί τοῦτο τίθεται ὑπό αἵρεσιν ἐν περιπτώσει ἀναζωπυρώσεως τῆς ἐπιδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ εἰς τήν Πατρίδα μας, ὁπότε ἐνδέχεται καί ἄλλες παρατάσεις παρακωλύσεως τῆς Θείας Λατρείας νά δοθοῦν.
Διά τόν λόγον αὐτόν ὑποβάλλω θερμοτάτην παράκλησιν, ἐάν ἐπιβεβαιωθοῦν αὐτοί οἱ φόβοι μας, ἐγκαίρως νά συγκαλέσητε τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διά νά ἀποφασίσῃ ὡς τό ὑπέρτατον ἁρμόδιον ἐκκλησιαστικόν ὄργανον. Καί θά εἶναι ἐπιβεβλημένον αὐτό, καθ’ ὅτι ὅλαι αἱ προμνημονευθεῖσαι Ἀποφάσεις τῆς Δ.Ι.Σ. ἠγνοήθησαν καί ἠκυρώθησαν, καθ’ ἅ εἴπομεν.
Ἄς ἀνοίξουν ἐπί τέλους οἱ Ἱεροί Ναοί μας, τηρουμένων ἐπακριβῶς τῶν ὁδηγιῶν καί τῶν ἐξαγγελθέντων μέτρων αὐτοπροστασίας καί προστασίας τῶν ἀνθρώπων τοῦ περιβάλλοντός μας, κατά τό πρότυπον τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν τῶν Πατριαρχείων Ρωσίας, Γεωργίας, Βουλγαρίας, Σερβίας, Λευκορωσίας κ.ἄ., αἱ ὁποῖαι ἔχουν ἀνοικτάς τάς θύρας τῶν Ἱερῶν Ναῶν διά τούς χριστιανούς.
Ἀξιοπρόσεκτος καί λίαν ἐνδιαφέρουσα τυγχάνει ἡ στατιστική εἰς κρούσματα καί θύματα εἰς τάς ἐν θέματι χώρας, αἱ ὁποῖαι ἔχουν, ὡς εἴπομεν, ἀνοικτούς τούς Ἱερούς Ναούς των, συγκριτικῶς πρός τήν Ἑλληνορθόδοξον Πατρίδα μας, ἡ ὁποία ἔχει ἐπί δίμηνον περίπου κλειστάς τάς θύρας εἰς τούς Ὀρθοδόξους Πιστούς.
ΚΡΑΤΗ
Ἀριθμός Κρουσμάτων
Ἀριθμός θυμάτων
Πληθυσμός
ΡΩΣΙΑ
93.558
867
144.500.000
ΓΕΩΡΓΙΑ
517
6
3.723.500
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
1.437
61
7.000.000
ΣΕΡΒΙΑ
8.497
168
6.982.000
ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ
12.208
79
9.408.400
ΕΛΛΑΔΑ
2.566
138
10.720.000
Περαίνων τήν παροῦσαν, Μακαριώτατε, εὔχομαι ἀπό καρδίας τό συντομώτερον νά παρέλθῃ ἡ «φαραωνική» αὐτή μάστιξ καί πληγή, νά ἐπουλωθοῦν μέ τήν Χάριν τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας τά ψυχικά τραύματα τῶν ἀδελφῶν ἡμῶν Ὀρθοδόξων Πιστῶν ἐκ τῆς παρατεταμένης ἀδοκήτου δοκιμασίας ταύτης καί νά ἐξέλθωμεν ἅπαντες ἐκ τοῦ πειρασμοῦ τούτου δεδιδαγμένοι καί ὠφελημένοι πνευματικῶς τῇ χάριτι τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν.
Ἐπί δέ τούτοις ἀσπαζόμενος Ὑμᾶς ἐν Κυρίῳ καί ὑποσημειούμενος εὐσεβάστως, διατελῶ,
Μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
Ἐλάχιστος ἐν Ἐπισκόποις
Ὁ Μητροπολίτης
†Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ
Πηγή: Ι.Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

Δασικές Πυρκαγιές: Θωρακίστε το σπίτι σας.(VIDEO)

1 Μαΐου: Επίσημη έναρξη της Αντιπυρικής περιόδου (Ν. 998/1979)
Θωρακίστε τα σπίτια σας και εμποδίστε τη μετάδοση των δασικών πυρκαγιών

Δείτε όλα τα μέτρα δημόσιας υγείας στους χώρους ελεύθερης πρόσβασης από Δευτέρα 4 Μαΐου

Τις βασικές οδηγίες για τα μέτρα δημόσιας υγείας και τη χρήση μάσκας στους χώρους όπου θα είναι ελεύθερη η πρόσβαση από τη Δευτέρα 4 Μαϊου παραθέτει η υγειονομική επιτροπή όπως αυτά εγκρίθηκαν.
Πατήστε πάνω στην εικόνα:

Σύμφωνα με τις οδηγίες δημόσιας υγείας (υγιεινή χεριών, αποστάσεις, χρήση μάσκας) τα μέτρα ισχύουν στις βασικές κατηγορίες δημόσιων χώρων όπως είναι τα γραφεία, τα σχολεία, τα πανεπιστήμια, τα φροντιστήρια, οι χώροι λατρείας, η εστίαση, τα καταστήματα, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί, οι ανελκυστήρες, οι λοιποί ανοικτοί χώροι, τα νοσοκομεία, τα ιατρεία, τα διαγνωστικά κέντρα, τα καταστήματα λιανικής, τα κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής.
Αναφορικά με τη χρήση μάσκας παραθέτονται οδηγίες χρήσης από την υγειονομική επιτροπή.
Αναλυτικά από τη Δευτέρα που τίθενται σε ισχύ τα μέτρα για την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, η κυβέρνηση εξέδωσε πίνακες με οδηγίες Δημόσιας Υγείας (υγιεινή χεριών, αποστάσεις, χρήση μάσκας) στις βασικές κατηγορίες δημόσιων χώρων, με βάση τις τελικές κατευθύνσεις που εγκρίθηκαν χθες από την Υγειονομική Επιτροπή.
Συγκεκριμένα στα μέτρα κυρίαρχο ρόλο παίζουν η απόσταση μεταξύ των ανθρώπων, η υγειινή χεριών σε όλους τους χώρους, η χρήση ιατρικής μάσκας σε πολλές περιπτώσεις, και η συνάθροιση περιορισμενου αριθμού ατόμων σε κλειστούς χώρους.
Η απόσταση μεταξύ ατόμων είναι το ελάχιστο 1,5 μέτρα, στους ανελκυστήρες επιτρέπεται πληρότητα έως 40%, η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική για το προσωπικό σε καταστήματα, μέσα μαζικής μεταφοράς, χώρους εστίασης, νοσοκομεία και κομμωτήρια, ενώ για το κοινό είναι υποχρεωτική στα μέσα μαζικής μεταφοράς ανελκυστηρες και νοσοκομεία.
Επίσης έχουν εκδοθεί οδηγίες για τη σωστή χρήση μάσκας (ιατρικής και μη ιατρικής) η οποία είναι «το κλειδί για την αποτελεσματικότητά της και την προστασία του ατόμου που τη φορά», καθώς και για την κατασκευή μη ιατρικής μάσκας.
Πατήστε πάνω στην εικόνα:

Η χρήση μη ιατρικής μάσκας στους εργαζόμενους καθίσταται υποχρεωτική όταν εργάζονται σε σούπερ μάρκετ χώρους εστίασης χώρους διαχείρισης μη τυποποημένων τροφίμων (κρεοπωλεία ιχθυοπωλεία, ζαχαροπλαστεία κ.α.) και σε όσους εργάζονται σε χώρους εργασίας στους οποίους δεν είναι δυνατόν να τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας (π.χ. μέσα μαζικής μεταφοράς). Όσοι εργάζονται σε νοσοκομεία ιατρεία κέντρα υγείας και διαγνωστικά κέντρα κάνουν χρήση ιατρικής μάσκας.
Επισημαίνεται τέλος, ότι η χρήση μη ιατρικής μάσκας αποτελεί συμπληρωματικό μέτρο και δεν υποκαθιστά τους βασικούς κανόνες προστασίας.
 zougla.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ:Στήριξη του Νοσοκομείου Μολάων με νέο προσωπικό



ΜΟΛΑΟΙ. Δύο νέοι υπάλληλοι διοικητικών και γενικών καθηκόντων προστίθενται άμεσα στην δυναμικότητα της Ν.Μ. Μολάων, χάρη στις προσπάθειες της Διοίκησης και των Διοικητικών Υπηρεσιών!
Όπως αναφέρεται σε σχετικά δημοσιεύματα «παρά τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να στελεχώνουμε το Νοσοκομείο μας με νέο προσωπικό, έχοντας ως στόχο την προστασία του πληθυσμού της περιοχής. Δίνουμε μαζί αυτή τη μάχη, στηρίζουμε όσους δοκιμάζονται, κάνουμε - και θα κάνουμε - ό,τι χρειαστεί για να τα καταφέρουμε! Συνεχίζουμε μέχρι να «πέσουν οι μάσκες»!»

 notospress.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ:Συνελήφθη 54χρονος για κατοχή αρχαίων αντικειμένων στο Γύθειο


ΓΥΘΕΙΟ. Συνελήφθη την 1.5.2020 το μεσημέρι, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Γυθείου, 54χρονος ημεδαπός για παραβάσεις της νομοθεσίας περί προστασίας αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς και για τα όπλα.

Ειδικότερα, την 1.5.2020 το μεσημέρι, στο Γύθειο Λακωνίας, αστυνομικοί του Αστυνομικού Τμήματος Γυθείου πραγματοποίησαν νομότυπες έρευνες, στην οικία και σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος του 54χρονου, όπου βρήκαν συνολικά και κατέσχεσαν:

•    είκοσι δύο (22) πήλινα τμήματα αγγείων αμφορέων,
•    τέσσερα (4) πήλινα κανάτια,  
•    τρία (3) πήλινα σκεύη,
•    ένα (1) πήλινο τμήμα πιθαριού,
•    δύο (2) πήλινες λαβές αμφορέα,
•    μία (1) μάζα τμημάτων πήλινων αγγείων,
•    ένα (1) μαρμάρινο τμήμα κίονα,
•    τρία (3) πολεμικά τυφέκια,
•    τρία (3) κυνηγετικά όπλα,
•    τρία (3) μεταλλικά ξιφίδια,
•    ένα (1) μεταλλικό σπαθί,
•    ογδόντα δύο (82) φυσίγγια.

Τα παραπάνω αρχαία αντικείμενα, σύμφωνα με αρχαιολόγο χρονολογούνται διαφορετικές περιόδους αρχαίων χρόνων (Ρωμαικών, Βυζαντινών, κλασικών/ Ελληνιστικών) και εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις της νομοθεσίας «για την Προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» και θα αποσταλούν στην αρμόδια Υπηρεσία.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Γυθείου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το  Αστυνομικό Τμήμα Γυθείου.