Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ”Ε/Γ-Ο/Γ ΙΟΝΙΟΝ”ΤΩΝ ΜΗΝΑ ΣΤΑΘΑΚΗ-ΒΑΣΙΛΗ ΜΑΝΟΥΣΟΥ

 


Το «ΙΟΝΙΟΝ» αγαπήθηκε πάρα πολύ στη Σίφνο.

Πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή μας το 1978 και παρέμεινε μέχρι το 1992.

Δεκατέσσερα χρόνια γεμάτα όμορφα ταξίδια.

 Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα το 1971.

 


Ξεκίνησε δρομολόγια στη γραμμή από Πάτρα για Σάμη-Ιθάκη για την εταιρεία των αδελφών Στρίντζη. 

Το 1978 πέρασε στους εφοπλιστές Μηνά Σταθάκη και Βασίλη Μανούσο και ήρθε στις Δυτικές Κυκλάδες. 

Παράλληλα έκανε και την άγονη της Πελοποννήσου.
Συνήθως τις τέσσερις ημέρες ήταν στις Δυτικές Κυκλάδες και τις τρεις στην άγονη μέχρι το Καστέλι. 

Το moto του ήταν “Σύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης και Δυτικών Κυκλάδων».

Η Μεγάλη Τετάρτη του 1978

Ποιος μπορεί να ξεχάσει την τρομερή Μεγάλη Τετάρτη του 1978 όταν το «ΙΟΝΙΟΝ» έκανε σχεδόν μιάμισι ώρα για να δέσει στη Σίφνο; 

Ο πουνέντες ήταν αγριεμένος και αντιμαχόταν για τα καλά το πλοίο.

Ο καπετάνιος επί μιάμιση ώρα προσπαθούσε να δέσει το πλοίο και στο τέλος τα κατάφερε. 

Τότε το πλοίο έδενε στο κεφαλόσκαλο του μώλου και ίσα-ίσα χωρούσε ο καταπέλτης του πλοίου στο μώλο. Τόσο στενός ήταν ο μώλος. Στη συνέχεια, βέβαια, επεκτάθηκε το 1989 και μέχρι σήμερα το πλοίο συνήθως δένει κάθετα σε σχέση με τον παλιό.
Πλοίαρχός του πλοίου ήταν τότε ο Καπετάν-Λάζαρος Γαβαλάς.

Ο καπετάν-Λάζαρος πάνω στη μανούβρα ζορίστηκε πολύ και για λόγους υγείας αποχώρησε από την εταιρεία. Στη συνέχεια δούλεψε για την εταιρεία του Νομικού, αλλά τη Σίφνο ποτέ δεν την ξέχασε. Επιστρέφει και αυτός συχνά,ιδίως κατά τον μεγάλο εορτασμό της Παναγίας της Χρυσοπηγής. 

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

1978-1992

Δεκατέσσερα ευτυχισμένα χρόνια

Στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων το «ΙΟΝΙΟΝ» έδωσε πραγματικά ρέστα.
Αγαπήθηκε πολύ από τον κόσμο και πρόσφερε πολλά στα νησιά μας.
Η Σίφνος είχε πάντα πολλά φορτηγά.

Ο κυρ-Αντώνης ο Μάμιδας μόλις το είδε το «ΙΟΝΙΟΝ» ενθουσιάστηκε.

Πίστεψε ότι η περιπέτεια να μπεις στο πλοίο το καλοκαίρι θα έπαιρνε επιτέλους τέλος. Πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι το καλοκαίρι και το «ΙΟΝΙΟΝ» άφηνε φορτηγά έξω για να πάρει Ι.Χ. στη θέση τους.

Μόνο με το «Μήλος Εξπρές» η κατάσταση βελτιώθηκε και μειώθηκαν τα φορτηγά που έμεναν έξω από το πλοίο. 

Σε σχέση με το «Κατερίνα» η βελτίωση ήταν αισθητή.
Αλλά, σε σχέση με τα σημερινά πλοία το “ΙΟΝΙΟΝ” θα έμοιαζε σήμερα πολύ μικρό, πιο πολύ σαν ένα μεγάλο καΐκι συγκριτικά με το  «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ». 

Κάθε Κυριακή κατεβαίναμε στις Καμάρες για να δούμε πώς θα κατάφερνε να χωρέσει όλα τα φορτηγά που περίμεναν με αγωνία για να επιβιβαστούν.
Ο Μάμιδας, ο Κασαγιώνης,ο Δεπάστας, ο Μιχάλης, ο Αγγελάς έδωσαν ομηρικές μάχες εκείνα τα χρόνια για να μπουν στο πλοίο.

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ»

Το ταξίδι με το «ΙΟΝΙΟΝ» για τη Σίφνο ήταν πάντα απολαυστικό.

Ακόμα και όταν ο καιρός ήταν φρεσκαρισμένος και το καράβι τσαλαβουτούσε στη θάλασσα σαν καρυδότσουφλο. 

Ταξίδι απολαυστικό αρκεί να μην ζαλιζόσουν και να μην φοβόσουν.
Όμως εκείνη την εποχή μας φαινόταν πολύ μεγάλο.

Γι’ αυτό τα ταξίδια με το “Ιόνιον” ήταν πραγματικά ταξίδια που συνοδεύονταν μερικές φορές από πολύ κούνημα, πολύ βρέξιμο και πολλές φωνές από τους τουρίστες που απολάμβαναν την όλη φάση.
Σήμερα είναι όλα πιο άνετα και πιο χλιδάτα. Λείπει, όμως, εκείνο το στοιχείο της περιπέτειας (τουλάχιστον για μερικούς).

ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Το μοιραίο ατύχημα

Το μοιραίο ατύχημα έγινε το 1992 στο δρομολόγιο από Καστέλι για Κύθηρα, με πλοίαρχο τον Ανδρέα Μπενάκη. Ως προς τις συνθήκες, το ναυάγιο έμοιαζε με αυτό του “Νηρέα” στον Κάβο Σίδερο. Αναίμακτο και χωρίς ιδιαίτερες παράπλευρες απώλειες (εκτός, βέβαια, από το ίδιο το πλοίο).

Τα οχήματα παρελήφθησαν από το “Μάρθα”, το πλοίο του Μοίρα. 

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Ο καπετάν-Βασίλης ο Λεονταράκης

Ας αφήσουμε τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να μας αφηγηθεί εκείνη την πραγματικά πολύ όμορφη εποχή. Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης από το Τσιρίγο υπηρέτησε για χρόνια στο πλοίο και ήταν αυτός που παρέλαβε τα οχήματα με το «Μάρθα» τον Οκτώβρη του 1992. Τα παιχνίδια της μοίρας και της ζωής.

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης:

«Στην ακτοπλοΐα είχα την τύχη να εργαστώ στα πλοία του Μηνά Σταθάκη και του Βασίλη Μανούσου, το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Στην ακτοπλοΐα ήρθα το 1981 ως ύπαρχος με καπετάνιο τον καπετάν-Γιώργη Σιγάλα από την Οία της Σαντορίνης.

ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Είχα την τιμή να μαθητεύσω την τέχνη της ακτοπλοΐας δίπλα στο καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, ένα πραγματικό βράχο. Και μιλάμε πρώτα για τον άνθρωπο και μετά για τον πλοίαρχο. Για 3,5 χρόνια δουλέψαμε μαζί και δεθήκαμε οικογενειακά. Μεγάλωνε μαζί με μένα τα παιδιά μου και τα αγκάλιαζε με αγάπη όταν ταξίδευαν στο καράβι».  Θυμάται χαρακτηριστικά ότι ο καπετάν-Γιώργης ψάρευε από τη βαρδιόλα του «Ιόνιον» για να μπορέσουν να κάνουν ψαρόσουπα για τα παιδιά. Και, μάλιστα, αν δεν έπιανε όλα τα ψάρια το βαπόρι δεν έφευγε. Εγώ του έλεγα ότι πρέπει να φύγουμε και εκείνος μου έλεγε «Περίμενε, να βγάλω όλα τα ψάρια για την Αγγελική και μετά θα φύγουμε». 

ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΙΩΡΓΗΣ ΣΙΓΑΛΑΣ ΚΑΙ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗΣ.ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Με το «Ιόνιον» ταξίδευαν στη γραμμή των Κυθήρων και τη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων. 

Από Πειραιά αναχωρούσε κάθε Δευτέρα, στις 09:00 πρωΐ, για την άγονη των Κυθήρων με προσεγγίσεις σε Κυπαρίσσι-Γέρακα-Μονεμβάσια-Νεάπολη- Ελαφόνησο-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά την Τετάρτη το πρωΐ.

Την Τετάρτη το πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά τα ξημερώματα της Πέμπτης.

 Κάθε Πέμπτη, στις 09:00 πρωΐ, αναχωρούσε για Μονεμβασία-Νεάπολη-Αγία Πελαγία-Γύθειο-Καψάλι-Αντικύθηρα-Καστέλι.

Κάθε Σάββατο πρωΐ αναχωρούσε για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο, διανυκτέρευση στον Αδάμαντα της Μήλου και επιστροφή στο λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της Κυριακής. Κάθε Κυριακή το βράδυ είχαν τη μόνη διανυκτέρευση στο λιμάνι του Πειραιά. Και όλα αυτά συνέβαιναν όταν δεν υπήρχαν απαγορευτικά που τους υποχρέωναν συχνά σε μεταβολές των δρομολογίων.

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Η Παναγία η Χρυσοπηγή

«Με το «Ιόνιον» μεταφέραμε κάθε χρόνο την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής στη Σίφνο. Ακόμα και τώρα συνεχίζω να επισκέπτομαι τη Σίφνο κατά την εορτή της Χρυσοπηγής. Και οι Σιφνιοί ποτέ δεν μας ξεχνούν και μας περιποιούνται δεόντως. Οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν εκείνα τα χρόνια διατηρούνται ακόμα. «Οι Σιφνιοί μας τιμούν με τον πιο όμορφο τρόπο». 

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Δεν ξεχνά ποτέ, αλλά και δεν τον ξεχνούν ποτέ οι ναυτικοί της Σίφνου, ο πράκτορας της Σίφνου, ο Γιάννης ο Ξύδης, οι επιβάτες της γραμμής και οι φορτηγατζήδες, μόνιμοι σύντροφοι χειμώνα-καλοκαίρι».

Οι φωτογραφίες με τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη να κρατά την εικόνα της Παναγίας της Χρυσοπηγής είναι πολύ νοσταλγικές, τραβηγμένες τριάντα ένα χρόνια πριν, στα 1989.

Είναι μάλιστα σημαντικό να πούμε πως οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τον Γιάννη το Βασσάλο από τα Εξάμπελα, τον Γιάννη του Διαμάντου, ο οποίος λίγους μήνες πριν μίσεψε για το τελευταίο μεγάλο ταξίδι.

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΑΛΟΥ

Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης συνεχίζει:

«Το «Ιόνιο» άφησε πραγματικά μεγάλη ιστορία. Και παρόλο που ήταν ένα βαπόρι δύσκολο τόσο για τον καπετάνιο όσο και για το πλήρωμα του, όλα γίνονταν πιο εύκολα χάρη στο καλό οικογενειακό κλίμα που υπήρχε μέσα στο πλοίο. Ήταν καλές και αγνές εποχές Οι πλοιοκτήτες ήταν συνεχώς δίπλα στο πλήρωμα εκείνες τις εποχές. Και όποιος ήθελε χρήματα, οι πλοιοκτήτες ήταν έτοιμοι να του καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη. Ο μικρότερος μέσα το πλοίο ήταν 10 χρόνια μέσα στο καράβι. Όποιος πήγαινε μέσα δεν έφευγε».

Ο Μηνάς ο Σταθάκης από τα Βάτικα της Λακωνίας ήταν πιο γνωστός και είχε περισσότερες συναναστροφές με τον κόσμο. Ο Βασίλης ο Μανούσος έμενε περισσότερο στο γραφείο του. Ήταν επιχειρηματίες που ξεκίνησαν από αλιείς και χάρη στην τύχη τους και την εξυπνάδα τους κατάφεραν και έκαναν αυτά τα πλοία στα οποία ο κόσμος έφαγε γλυκό ψωμί. Τα πλοία ήταν ο «Κανάρης», το «Ιόνιον» και το «Μήλος Εξπρές». Είχαν ακόμα και ένα  άλλο ferry boat, το «Νήσος  

Ρόδος», το πρώην «Ρεννέτα» του Κώστα Λάτση. Στο πλοίο αυτό σημειώθηκε φωτιά και, ευτυχώς, δεν υπήρχαν θύματα. Καπετάνιος τότε στο «Νήσος Ρόδος» ήταν ο καπετάν-Γιώργης Σιγάλας και στο σημείο του ατυχήματος έσπευσε να βοηθήσει ο καπετάν-Κούλης Μαστροκόλιας με το «Αλκυών».


ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Στην Ελαφόνησο ο πρώτος καταπέλτης που έπεσε ήταν αυτός της παντόφλας «Ελαφόνησος». Και το πρώτο πλοίο κλειστού τύπου ήταν το επιβατηγό/οχηματαγωγό «Κυκλάδες» των αδελφών Αγαπητού.

Στο «Ιόνιον», ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης έμεινε μέχρι το 1990. Και στην πορεία έπιασε στο πλοίο αυτό πλοίαρχος γύρω στο 1987. Το 1988 πήγε στην Αγγλία για να παραλάβει το «Μήλος Εξπρές» (πρώην “Vortigern”). 

«Το πλοίο το φέραμε στο Πέραμα για τη μετασκευή του και την πρώτη ημέρα των ταξιδιών του το πλοίο παραδόθηκε στον πλοίαρχο Γιώργη Σιγάλα. Και εγώ τότε γύρισα πλοίαρχος στο καράβι μου, το «Ιόνιον». 

Ο καπετάν-Βασίλης θα μείνει στο «Ιόνιον» μέχρι το 1990. Όμως ο φόρτος εργασίας ήταν ιδιαίτερα βαρύς, μιας και στα δρομολόγια που αναφέρθηκαν παραπάνω προστέθηκε και ένα ακόμα δρομολόγιο άγονης γραμμής για Ανατολικές Κυκλάδες, από Πειραιά για Σύρο-Πάρο-Νάξο –Ηρακλειά-Σχοινούσα-Κουφονήσι-Κατάπολα-Αιγειάλη-Δονούσα-Αστυπάλαια. «Με το πλοίο αυτό συμπλήρωνα σε μια εβδομάδα εβδομήντα τρεις προσεγγίσεις. Και το συγκεκριμένο πλοίο ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για όλες αυτές τις προσεγγίσεις. Κύθηρα-Ανατολικές Κυκλάδες-Κύθηρα-Δυτικές Κυκλάδες. Κάπου εκεί κουράστηκα και έφυγα από το «Ιόνιον».

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΕΟΝΤΑΡΑΚΗ

Πολύ γρήγορα βρέθηκε στο «Μαρθάκι» της εταιρείας του Μοίρα. 

 «Κάθε Σεπτέμβριο παίρναμε από τα Κύθηρα έναν άνθρωπο με ένα τρακτέρ με δύο βυτία που τα έφερνε στο Καστέλι για να φορτώσει μούστο. Και μετά έφερνε τον μούστο στα Κύθηρα και έπαιρναν τα γεροντάκια για να έχουν το κρασάκι τους. Συχνά τον περιμέναμε για να τον εξυπηρετήσουμε. Και κάποια στιγμή έγινε μια παρεξήγηση στο καράβι και το θέμα έφτασε μέχρι τα γραφεία. Ρωτήθηκα από τον Μηνά το Σταθάκη και του εξήγησα ότι καθυστέρησα την αναχώρηση του πλοίου για να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο να φέρει και το δεύτερο βυτίο με τα μούστο. Του τόνισα ότι για μένα το βαπόρι έκανε άγονη γραμμή και το να περιμένω αυτόν τον άνθρωπο που κουβαλούσε το μούστο ήταν μια κοινωνική παροχή για το νησί». Και ο Μηνάς ο Σταθάκης μου τόνισε «Είσαι λεβέντης και έτσι θέλω να κάνεις. Εμείς θα κάνουμε άγονη γραμμή και θα προσφέρουμε». Αυτές ήταν οι αρχές του Μηνά του Σταθάκη. 

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

Ο Μηνάς ο Σταθάκης ήταν δεινός ψαράς. Τον παίρναμε συχνά μαζί μας στις Κυκλάδες τα Σαββατοκύριακα. Και αυτός πολλές φορές πήγαινε να ψαρέψει με το καΐκι του πράκτορα. Και, ειδικά τον Μάϊο και τον Ιούνιο έπιανε πάρα πολλές μένουλες. Ήταν τόσο δεινός, αλλά και τόσο τυχερός ψαράς που οι ποσότητες των ψαριών που έπιανε ήταν πολύ μεγάλες, ακόμα και 15 τελάρα με ψάρια. Και όταν επιστρέφαμε στον Πειραιά, όλα τα μέλη του πληρώματος περνούσαν από τη σκάλα και αυτός τους γέμιζε μια σακούλα με δυο-τρία κιλά μένουλες. Και επειδή οι μένουλες ήταν πολλές και περίσσευαν, έρχονταν και οι λιμενικοί, οι ταξιτζήδες και διάφοροι του λιμανιού και έπαιρναν και αυτοί με τη σειρά τους μένουλες. Και στα γραφεία της εταιρείας στο Μέγαρο Τυπάλδου, συχνά τον έβλεπε κανείς να μπαλώνει δίχτυα. 

«Κάθε Κυριακή στο δρομολόγιο της επιστροφής για Πειραιά με το «Ιόνιον» γινόταν μάχη για το ποιο φορτηγό θα πρωτομπεί στο καράβι, αλλά και με ποιον τρόπο θα μπει. Από τη Μήλο είχαμε τότε πολλά φορτηγά, καθώς οι Βαμβακάρηδες είχαν, ήδη, αγοράσει αρκετά μεγάλα φορτηγά. Στη Σίφνο θυμάμαι το Μάμιδα και τον Αγγελά.  Το «Ιόνιον» έπαιρνε 12 φορτηγά και 40 αυτοκίνητα, ή 85 αυτοκίνητα αν έπαιρνε μόνο αυτοκίνητα. Και με την εταιρεία του καπετάν-Κώστα του Βεντούρη υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός, αλλά ποτέ δεν φτάναμε στα άκρα.  Το «Κίμωλος» ήταν και αυτό ένα θαυμάσιο βαπόρι. Όμως, η αγάπη της γραμμής ήταν το «Ιόνιον». Τους πολλούς και καλούς πελάτες τους είχε το «Ιόνιον». Ο κόσμος το ένιωθε σαν το σπίτι του. Και η χαρά των μικρών παιδιών ήταν να έρθουν στη γέφυρα και να σφυρίξουν.  Η σφυρίχτρα του ήταν η πιο γλυκιά σφυρίχτρα. Και δεν θα ξεχάσω ποτέ τη βεράντα του πλοίου με το ξύλινο κατάστρωμα. Και η ταχύτητα του πλοίου ήταν αρκετά καλή για την εποχή. Ειδικά μετά τη δεξαμενή, πιάναμε άνετα τα 17 μίλια».

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

Και φθάνουμε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή τον Οκτώβριο του 1992 όταν το «Ιόνιον» προσάραξε στη Γραμβούσα με πλοίαρχο τον καπετάν-Ανδρέα Μπενάκη:

 «Ένα πρωϊνό του Οκτωβρίου βρισκόμουν στο Γύθειο με το «Μάρθα». Με φωνάζει ο πράκτορας, ο Θόδωρος ο Ροζάκης, και μου λέει ότι με θέλει ο Μηνάς ο Σταθάκης. Τον παίρνω τηλέφωνο και μου λέει «Βασίλη, βοήθα με. Το «Ιόνιον» είναι σκαρωμένο στη Γραμβούσα. Θέλω να πας να μου το ξεφορτώσεις με το «Μάρθα». Του απάντησα ότι εγώ ήμουν πανέτοιμος και το  μόνο που ζήτησα ήταν να συνεννοηθεί πρώτα με την εταιρεία». 

Φωτογραφία sakis Makris,την βρήκαμε στο http://adelinfm.blogspot.com/2018/01/fb.html

«Πράγματι, πήρα ένα σήμα από το λιμεναρχείο για να πάμε να πάρουμε τα οχήματα από το «Ιόνιον». Το σήμα όριζε ότι το όλο operation θα πραγματοποιηθεί με ευθύνη των δύο πλοιάρχων. Και, συνιστούσε μόνο να γίνει η επιχείρηση με καλές καιρικές συνθήκες. Πράγματι, πήγαμε, ρίξαμε τον καταπέλτη στον καταπέλτη του «Ιόνιον» και πήραμε όλα τα οχήματα από το «Ιόνιον» και μαζί με αυτά και μία μπουλντόζα 70 τόνων. Και πήγαμε στη Νεάπολη και αποβιβάσαμε τα αυτοκίνητα. Το πλοίο έμεινε σκαρωμένο στη Γραμβούσα μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 1992, ανήμερα του Αγίου Νικολάου. Την ημέρα εκείνη έφυγε από τον κόσμο ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας και την ίδια ημέρα εχάθηκε και το «Ιόνιον» από την επιφάνεια της θάλασσας. Εβυθίσθη την ημέρα εκείνη. Μέχρι την ημέρα εκείνη φαινόταν το κατάρτι του. Και στους δύο μήνες που μεσολάβησαν το πλοίο έγερνε ολοένα και περισσότερο κάθε μέρα που περνούσε, μέχρι που χάθηκε οριστικά».

Όταν ο ίδιος αντίκρυσε το «Ιόνιον» σκαρωμένο πάνω στο βράχο ένιωσε πολύ άσχημα, δύσκολα συναισθήματα, μιας και στο πλοίο αυτό μεγάλωσαν και τα τρία του παιδιά. Και δεν θα ήθελε ποτέ να έχει την τύχη να αναλάβει ο ίδιος αυτή τη μεταφορά των οχημάτων από το αγαπημένο του πλοίο. Όμως, έπρεπε να το κάνει για να τιμήσει αυτή τη λαμαρίνα που ήταν εκεί και πάλευε με τα κύματα να βυθιστεί.

Ο καπετάν-Βασίλης ταξίδεψε σε μια άλλη εποχή, ολότελα διαφορετική από τη δική μας.

Ταξίδευαν τότε άνθρωποι που δεν είχαν οικονομική άνεση. Και όταν βρισκόμασταν με απαγορευτικό για μία και δύο ημέρες, οι άνθρωποι δεν είχαν την άνεση να πάνε να φάνε σε εστιατόριο. Και τότε έλεγα στον Μηνά το Σταθάκη να τους ετοιμάσουμε μία μακαρονάδα και αυτός φυσικά αμέσως συμφωνούσε. Και τους δίναμε και κρεβάτι. 

«Μια φορά πηγαίναμε στην Κίμωλο με το «Ιόνιον» με σορόκο 7-8 μποφώρ. Το πλοίο δεν ήταν δυνατόν να προσεγγίσει στην Κίμωλο, καθώς το κύμα σκέπαζε για τα καλά το μόλο. Η μόνη επιβάτις για το νησί ήταν μια γιαγιά. Μόλις βάλαμε ρότα για τη Μήλο, η γιαγιά ανέβηκε στη γέφυρα για να διαμαρτυρηθεί για τη μη προσέγγιση στο νησί. Της είπα ότι θα πάμε στη Μήλο, θα της δώσουμε κρεβάτι σε μια καμπίνα και θα φάει στο καράβι και το πρωΐ που θα είναι σπασμένος ο καιρός θα την αφήσουμε στην Κίμωλο.  Η γιαγιά τότε μου λέει ότι δεν της αρέσει το φαΐ του καραβιού και προτιμά να φάει έξω». Και τότε ο καπετάν-Βασίλης έβγαλε και της έδωσε εκατό δραχμές και η γιαγιά τα πήρε.

ΑΡΧΕΙΟ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ

«Με το «Ιόνιον» πρόλαβα την Κίμωλο χωρίς μόλο και η αποβίβαση γινόταν με λάντζες. Το ίδιο γινόταν και στα Αντικύθηρα και στην Ελαφόνησσο, αποβίβαση με λάντζες. Στο Κυπαρίσσι είχαν, αρχικά, μια βουλιαγμένη μαούνα και την είχαν κάνει μόλο με τσιμέντο. Αργότερα έκαναν κανονικό λιμάνι στο χωριό και πηγαίναμε εκεί και το «Θησεύς». Με το «Θησεύς» πιάσαμε κάποιες φορές και στον Γέρακα, αλλά όσο περνούσαν τα χρόνια οι επιβάτες για τα λιμάνια αυτά μειώνονταν και σιγά-σιγά τα λιμάνια κόπηκαν από το δρομολόγιο.

Όταν πρωτοπήγα στο «Ιόνιον» υπήρχε ακόμα η άγονος γραμμή του Πόρτο-Κάγιου, κάτω από το Γύθειο. Ήταν το τελευταίο ταξίδι που γινόταν εκεί. Κει μπήκαμε και στο Πόρτο-Κάγιο, όπου η αποβίβαση γινόταν με βάρκες.

Στα Αντικύθηρα είχαμε πολλά προβλήματα και χάναμε προσεγγίσεις, ειδικά όταν η αποβίβαση γινόταν ακόμα με βάρκες. Οι άνθρωποι αυτοί περίμεναν να τους πάμε αλεύρι, φάρμακα. Μια γερόντισσα στα Αντικύθηρα ζύμωνε και περίμενε να της πάμε το αλεύρι από την Κρήτη για να ζυμώσει. Και κάποια φορά κάναμε 10 μέρες να πιάσουμε και η γιαγιά περίμενε το αλεύρι για να κάνει ψωμί»

Αυτό είναι το «Ιόνιον» και αυτός είναι ο κόσμος της παλιάς ακτοπλοΐας.

Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης μας τον περιέγραψε με τρόπο γλαφυρό.

Ως KAIPOUTHEOS.GR αφιερώνουμε το μικρό αυτό αφιέρωμα στη μνήμη του καπετάν-Γιώργη Σιγάλα, του Μηνά Σταθάκη,του Βασίλη Μανούσου, του Παναγιώτη Πασσάκου, του Γιάννη του Βασσάλου και όλων όσων ταξίδεψαν με τα πλοία με το «ΣΜ» και έχουν φύγει για να συναντήσουν το «ΙΟΝΙΟΝ» και το «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» σε πιο γαλήνιες και ήρεμες θάλασσες. 

ΠΗΓΗ www.kaipoutheos.gr

Θανάσης Δαβάκης:Η Εορτή τών Ενόπλων μας Δυνάμεων...

 


Η Εορτή τών Ενόπλων μας Δυνάμεων...

Σήμερα γιορτάζουν αυτοί πού εγγυώνται,νύχτα καί μέρα,εικοσιτέσσερις ώρες τό εικοσιτετράωρο καί ανεξαρτήτως συνθηκών,τήν εθνική ανεξαρτησία καί τήν εδαφική
ακεραιότητα τής Πατρίδας μας!
Αυτοί πού όταν χρειασθεί θά είναι εκεί!
Αυτοί πού ταγμένοι στό «ούκ ελάττω παραδώσω»,φυλάνε τίς σημερινές μας Θερμοπύλες !
Αυτοί πού παρά τά προβλήματά ,προχωράνε μέ αξιοπρέπεια στό δρόμο τού καθήκοντος...
Μέ τή βαθιά συναίσθηση,ότι πρέπει νά γίνουν πολλά περισσότερα γι’αυτούς...
Τούς στέλνω τήν αγάπη,τό σεβασμό καί τήν ευγνωμοσύνη μου!
(Η φωτογραφία από παλαιότερη επίσκεψή μου σέ μικρονήσους τού Αιγαίου μας.Εδώ στήν Ψέριμο ,περιοχή ευθύνης τής 80 ΑΔΤΕ.)

Νεοκλής Κρητικός:21η Νοεμβρίου Διπλή γιορτή για την Ελλάδα και την Ορθοδοξία!

21η Νοεμβρίου: Διπλή γιορτή για την Ελλάδα και την Ορθοδοξία!

Γιορτάζουμε, σήμερα, τα Εισόδια της Θεοτόκου, μία μεγάλη θεομητορική γιορτή, καθώς η Παναγία εισέρχεται στο Ναό του Σολομώντα, στα Άγια των Αγίων και πραγματοποιείται έτσι ακόμη ένα βήμα στο σχέδιο του Θεού για την Ενανθρώπηση του Λόγου.
Αυτήν τη σημαντική ημέρα για την Ορθοδοξία γιορτάζουν και οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, δηλαδή ο Στρατός Ξηράς, το Πολεμικό Ναυτικό και η Πολεμική μας Αεροπορία, οι φύλακες του Έθνους και οι υπερασπιστές της εθνικής μας κυριαρχίας. Η Παναγία πάντοτε από την Βυζαντινή περίοδο ήταν προστάτιδα των Ενόπλων Δυνάμεων και αυτό πέρασε στην Παράδοση του Έθνους.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, οι άνδρες και οι γυναίκες όλων των όπλων, τους τελευταίους εννέα μήνες έχουν καταδείξει την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα και ικανότητα, την υπομονή και την άρτια εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες πολέμου και απειλής.
Είμαστε βέβαιοι ότι όποτε και αν το απαιτήσουν οι καιροί οι Ένοπλες Δυνάμεις θα πράξουν αυτό που απαιτούν οι θυσίες των προγόνων, το πνεύμα της θυσίας και το καθήκον απέναντι στην Ιστορία του Έθνους ακολουθώντας την τελευταία ευχή της Σπαρτιάτισσας μάνας: «Ή ταν ή επί τας».
Χρόνια πολλά!🇬🇷

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Η τηλεκπαίδευση είναι ο… Τιτανικός του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με την πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Γεννιά

 «Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα σε πλατφόρμες που πληρώνουν οι πολίτες αδρά»

«Τιτανικό» χαρακτηρίζει το μάθημα εξ αποστάσεως η πρώην συνάδελφος της Νίκης Κεραμέως στη Βουλή, Γεωργία Γεννιά.

Την προσωπική της εμπειρία από την τηλεκπαίδευση περιέγραψε μέσω των social media η πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία είναι εκπαιδευτικός!

«Αφού είμαστε στο έλεος, χωρίς καμία στήριξη από το υπουργείο, μέσω μιας ομάδας viber, που έχουμε μεταξύ μας οι συνάδελφοι, προσπαθούσαμε μόνοι μας να ανταλλάξουμε απόψεις για να διορθώσουμε ίσως όσα δεν διορθώνονται. Με τα παιδιά να έχουν μπει στις 2 ακριβώς όλα, λοιπόν, αρχίζω το μάθημα. Κι εκεί ξεκινά την πρώτη ώρα η “κατάρρευση”! Τα μισά παιδιά χάνονταν από την οθόνη, δεν έβλεπαν, δεν άκουγαν, αλλά και όταν συνδεόταν το ένα παιδί χανόταν άλλο. Τελικά και μόνο για ένα τέταρτο καταφέραμε με 18 από τα 23 παιδιά να κάνουμε ένα μέρος του μαθήματος. Κι εκεί τελείωσε η σύνδεση. Τα παιδιά κουρασμένα και βαριεστημένα μπροστά στην κάμερα. Δεν θα επιτρέψω στον εαυτό μου ούτε και στα παιδιά να γίνουμε πειραματόζωα σε πλατφόρμες που πληρώνουν οι πολίτες αδρά. Δεν υπάρχουν ψυχικά περιθώρια αναμονής και υπομονής. Να αναλάβει το υπουργείο τις ευθύνες του», είπε χαρακτηριστικά.

 www.newsbreak.gr

Πρόγραμμα Λειτουργικῆς καί Ἱεροκηρυκτικῆς Διακονίας Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ Μηνός Νοεμβρίου 2020 (20-30/11/2020)

 


Πρόγραμμα
Λειτουργικῆς καί Ἱεροκηρυκτικῆς Διακονίας
Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ
Μηνός Νοεμβρίου 2020 (20-30/11/2020)

Παρασκευή, 20 Νοεμβρίου 2020. Ἑσπέρας ὥρα 4 μ.μ. Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου Κοντολιανίκων. Ὥρα 5:30 μ.μ. Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν ἑορτάζοντα Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ὁδηγητρίας Καλάμου.

Σάββατον, 21 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Κυθήρων. Δοξολογία διά τάς Ἐνόπλους Δυνάμεις τῆς Πατρίδος μας.

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίας Τριάδος Ἀλεξανδράδων.

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2020, ἑσπέρας ὥρα 5 μ.μ. Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ μετά τῆς Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τήν Παναγίαν Μυρτιδιώτισσαν εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας – Κυθήρων.

 

Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020. Ἑσπέρας ὥρα 4:30 μ.μ. Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καψαλίου.

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς ἑορτάζoν Ἱερόν Παρεκκλήσιον Ἁγίας Αἰκατερίνης  Ἀλεξανδράδων.

Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Μύρωνος Ἀντικυθήρων (μετακομιδή Ἱερῶν Εἰκόνων εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Χαραλάμπους Ποταμοῦ Ἀντικυθήρων λόγῳ τῶν ἔργων ἀποκαταστάσεως τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Μύρωνος).

Σάββατον, 28 Νοεμβρίου 2020.  Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Παναγίας Ποταμοῦ - Ἀντικυθήρων.

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Χαραλάμπους  Ποταμοῦ Ἀντικυθήρων. Ἱερόν Μνημόσυνον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῶν ψυχῶν τῶν ἁπανταχοῦ Ἀντικυθηρίων.

Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2020. Ἑσπέρας ὥρα 5 μ.μ., Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ εἰς τόν Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Γεωργίου Ἄνω Λιβαδίου (Ἑσπερινός Ἁγίου Ἀνδρέου).

Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2020, Θεία Λειτουργία εἰς τόν ἑορτάζοντα Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἀποστόλου Ἀνδρέου (Τσικαλαρία).

ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

ΕΛ.ΑΣ:Συνελήφθη στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 52χρονος ημεδαπός για εισαγωγή ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια

 


Συνελήφθη στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 52χρονος ημεδαπός για εισαγωγή ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια

Κατασχέθηκε ποσότητα κοκαΐνης βάρους -1.710- γραμμαρίων

Συνελήφθη, χθες (19-11-2020) το απόγευμα στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, 52χρονος ημεδαπός, για εισαγωγή στην Ελληνική Επικράτεια ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών Αττικής, στο πλαίσιο στοχευόμενων ελέγχων, για την αποτροπή εισαγωγής ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια, εντόπισαν και συνέλαβαν τον ανωτέρω, ο οποίος αφίχθη αεροπορικώς στη χώρα μας, προερχόμενος από το Εκουαδόρ μέσω Γαλλίας.

Συγκεκριμένα, ο 52χρονος κατελήφθη να μεταφέρει (6) συσκευασίες με ποσότητα κοκαΐνης βάρους -1.710- γραμμαρίων, τις οποίες είχε αποκρύψει σε (2) κορνίζες, εντός της αποσκευής του.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών. 




 

Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ:(Δρομολόγια 21-22/11/2020)


 

Λειτουργία Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κυθήρων

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κυθήρων ανακοινώνει ότι μέχρι τις 30/11 δεν θα λειτουργεί λόγω των ειδικών μέτρων περιορισμού της διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19.

Το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας των δικαιούχων μαθητών, θα συνεχίσει να γίνεται κανονικά μέσω συστημάτων ηλεκτρονικής επικοινωνίας (από απόσταση).

Για την επαναλειτουργία της Βιβλιοθήκης θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.
Κατά την περίοδο αυτή δεν θα διενεργούνται δανεισμοί και επιστροφές βιβλίων.

Ένα βιβλίο είναι ο καλύτερος τρόπος να περάσουμε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο!

 

Εκ της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κυθήρων

https://kythira.gr/

ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ:1953 Το "Κατούνι Κύπελλο"

Το "Κατούνι Κύπελλο", 1953, στη μέση στο γαϊδουράκι νούμερο 7 είναι ο Γιώργος Τραβασάρος από τον Κατούνι. Την επόμενη μέρα ο Γιώργος έφυγε από το νησί για την Αυστραλία.

The ”Katouni Cup”, 1953, in the middle on donkey number 7 is George Travassaros from Katouni. On the following day George Travassaros left the island for Australia
ΠΗΓΗ 

ΛΑΚΩΝΙΑ:Παιδοψυχιατρικό Τμήμα της ΜΚΟ “Αποστολή” στους Μολάους

Η Παιδοψυχιατρική Κινητή Μονάδα Λακωνίας της ΜΚΟ ΑΠΟΣΤΟΛΗ θα παρέχει στο εξής δωρεάν υπηρεσίες στο Δήμο Μονεμβασίας σε παιδιά, εφήβους και οικογένειες που αντιμετωπίζουν θέματα ψυχικής υγείας, κοινωνικής ένταξης και μαθησιακές δυσκολίες.

Η Κινητή Μονάδα στελεχώνεται από ΨυχολόγοΚοινωνική Λειτουργό και Ειδικό Παιδαγωγό.

Η ομάδα του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος θα βρίσκεται κάθε Τετάρτη στη Μαθητική εστία των Μολάων, στην οποία θα παρέχονται υπηρεσίες κατόπιν ραντεβού.

Ψυχιατρικές υπηρεσίες θα παρέχονται από παιδοψυχίατρο στην έδρα της κινητής μονάδας στην Σπάρτη.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Παιδοψυχιατρική Κινητή Μονάδα Λακωνίας
Τηλ. Επικοινωνίας: 27310-25480 (γραμμή 2)
e-mail: sparti.paidon@mkoapostoli.gr
Ωράριο Λειτουργίας: 13:00 – 21:00

ΛΑΚΩΝΙΑ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

 


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ RAPID TESTS ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

Ενημερώνουμε τους δημότες μας ότι στα πλαίσια πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού στην περιοχή μας, αύριο 20 Νοεμβρίου κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα βρίσκεται στο Δημαρχείο του Δήμου Ευρώτα στη Σκάλα από τις 12:00 έως τις 18:00.
Όσοι πολίτες το επιθυμούν μπορούν να προσέλθουν, προκειμένου να υποβληθούν δωρεάν σε ανώδυνο τεστ ταχείας ανίχνευσης (rapid test).
Η διενέργεια των τεστ για τον κορωνοϊό θα πραγματοποιείται με την τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας.❗️

Ξεκινησαν από18 Νοεμβρίου έως 27 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για την κρατική ενίσχυση των 30€ ανά στρέμμα για τις ελιές στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και μόνο για το οικονομικό έτος 2019.

 


Ξεκινησαν από18 Νοεμβρίου έως 27 Νοεμβρίου οι αιτήσεις για την κρατική ενίσχυση των 30€ ανά στρέμμα για τις ελιές στους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και μόνο για το οικονομικό έτος 2019.
Για την υποβολή της αίτησης στην πλατφόρμα του ΟΠΕΚΕΠΕ απαιτούνται οι κωδικοί Taxis net και ένα email
Παρακαλούμε θερμά να μη γίνονται άσκοπες μετακινήσεις λόγω των δεδομένων συνθηκών που επικρατούν.
Δεν χρειάζεται η φυσική παρουσία σας .
Θα επικοινωνήσουμε εμείς μαζί σας σύμφωνα με τις καταστάσεις από την ΑΕΕ2019.


Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Απεβίωσε πλήρης ημερών ο αγαπημένος συντοπίτης μας Φρατσιώτης , Ιωάννης Λεονταράκης (Μιχαλόγιαννης) .

 

Απεβίωσε πλήρης ημερών ο αγαπημένος συντοπίτης μας Φρατσιώτης , Ιωάννης Λεονταράκης (Μιχαλόγιαννης) .
Η εξώδιος ακολουθία θα γίνει στον ιερό Ναό Παναγίας Ελεούσης Φρατσίων όπου και είχε διατελέσει επί πολλά έτη επίτροπος του ιερού ναού, στη 12 :00 π.μ.
Η σωρός θα βρίσκεται στον ιερό ναό 1 ώρα πρίν.
Η ακολουθία θα γίνει με τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα ασφαλείας.
Καλό Παράδεισο.

 ΠΗΓΗ

πατήρ Ιωάννης ΠαΠανδρόπουλος

Η ΕΛ.ΑΣ. εξάρθρωσε διεθνές καρτέλ ναρκωτικών - Βρήκαν σε Πειραιά και Κουκάκι 250 κιλά κοκαΐνης

 


Πρωταγωνιστές της υπόθεσης Έλληνες, Κολομβιανοί και Γερμανοί βαρόνοι της κόκας – Αστυνομικός κατάφερε να διεισδύσει στο κύκλωμα υποδυόμενος τον βαρόνο - Σε ηγετικό ρόλο 39χρονος Έλληνας που συνελήφθη από τους αστυνομικούς

Μια απίστευτη υπόθεση που θυμίζει αστυνομική ταινία εξελισσόταν τους τελευταίους μήνες με πρωταγωνιστές ΈλληνεςΚολομβιανούς και Γερμανούς βαρόνους της κόκας και είχε ως αποτέλεσμα τη Δευτέρα να εντοπιστούν στον Πειραιά, μέσα σε κοντέινερ με μπανάνες αλλά και σε καβάντζα στο Κουκάκι 250 κιλά καθαρής κοκαΐνης.
Στην επιχείρηση που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο το Τμήμα Γενικών Υποθέσεων της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών Θεσσαλονίκης και το Γραφείο Δίωξης Ναρκωτικών του Λιμεναρχείου Μυκόνου, επιστρατεύτηκε αστυνομικός σε ρόλο insider που διείσδυσε στο καρτέλ υποδυόμενος τον βαρόνο με αποτέλεσμα οι δύο υπηρεσίες να καταφέρουν να ξεδοντιάσουν το διεθνές κύκλωμα για το οποίο έδειξε ενδιαφέρον και η αμερικανική DEA

Η επιχείρηση στήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά ενώ ηγετικό ρόλο φέρεται να έχει ένας 39χρονος Έλληνας γεννηθείς στο Αμβούργο ο οποίος συνελήφθη από τους αστυνομικούς έχοντας στη ζώνη του παντελονιού του ένα πιστόλι Glock με σφαίρα στη θαλάμη.
Στο διαμέρισμα του Κουκακίου που είχε νοικιάσει ο 39χρονος βρέθηκαν τα τσουβάλια με την κοκαΐνη ενώ αυτό που εξετάζουν οι αρχές είναι μέρος της κόκας να έμενε στην Ελλάδα και το υπόλοιπο να διοχετευόταν στην αγορά της Ευρώπης. Η επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ είναι σε εξέλιξη και οι έρευνες συνεχίζονται προκειμένου να εντοπιστούν και άλλα μέλη του καρτέλ.
ΠΗΓΗ https://www.protothema.gr/






ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΥΠΟΘΕΣΗ:Εντοπισμός και σύλληψη παράνομα εισερχομένων αλλοδαπών και των αλλοδαπών διακινητών τους στη Μυτιλήνη

Εντοπισμός και σύλληψη παράνομα εισερχομένων αλλοδαπών και των αλλοδαπών διακινητών τους στη Μυτιλήνη

 
Στο πλαίσιο διενέργειας περιπολίας στελεχών του Γραφείου Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Μυτιλήνης, εντοπίστηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, στη θαλάσσια περιοχή Αγίου Στεφάνου ν. Λέσβου, ταχύπλοο σκάφος, προερχόμενο από την Τουρκία, να προσεγγίζει με μεγάλη ταχύτητα τις ελληνικές ακτές και να αποβιβάζει στην ξηρά δύο (02) αλλοδαπούς ενώ στη συνέχεια αναχώρησε με μεγάλη ταχύτητα προς τα έναντι τουρκικά παράλια.
Παράλληλα, στην ανωτέρω περιοχή, κατέφθασε από ξηράς Ε.Ι.Χ. όχημα με δύο (02) επιβαίνοντες, το οποίο, αφού παρέλαβε τους εν λόγω αλλοδαπούς, απομακρύνθηκε αναπτύσσοντας ταχύτητα. Μετά από καταδίωξη που ακολούθησε από περιπολικά οχήματα του Κ.Λ Μυτιλήνης και του Λιμενικού σταθμού Μήθυμνας το ανωτέρω Ε.Ι.Χ. όχημα ακινητοποιήθηκε. Ακολούθησε η σύλληψη του 33χρονου αλλοδαπού οδηγού του οχήματος (διακινητής), ο οποίος ήταν ενδεδυμένος με καταδυτική στολή, του 35χρονου αλλοδαπού συνοδηγού (διακινητής) καθώς και  δύο (02) αλλοδαπών, ηλικίας 29 και 33 ετών, οι οποίοι επέβαιναν στο πίσω μέρος του οχήματος με σκοπό να μεταφερθούν παράνομα στο εσωτερικό της χώρας και εν συνεχεία στο εξωτερικό, έναντι χρηματικής αμοιβής. Οι προαναφερθέντες αλλοδαποί επιβάτες, οι οποίοι είχαν νωρίτερα αποβιβαστεί από το ταχύπλοο σκάφος προερχόμενο από την Τουρκία, στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων, ενώ διαπιστώθηκε ότι ο  33χρονος κατείχε πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκαν το Ε.Ι.Χ. όχημα, καταδυτικός εξοπλισμός, μία φωτογραφική μηχανή, έξι (06) κινητά τηλέφωνα καθώς και το πλαστό ταξιδιωτικό έγγραφο.
Από την Λιμενική Αρχή Μυτιλήνης και την Διεύθυνση Ασφαλείας και Προστασίας Θαλασσίων Συνόρων συνεχίζονται  οι έρευνες εις βάθος προς περαιτέρω επεξεργασία-ανάλυση όλων των στοιχείων.