Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Νότια και ανατολικά της Κρήτης η επέκταση των χωρικών υδάτων

 


Τι είπε ο υπουργός Εξωτερικών για την σχεδιαζόμενη επέκταση της ελληνικής χωρικής θάλασσας στα 12 ν.μ. στην Κρήτη 

Την επέκταση των χωρικών υδάτων στην Κρήτη περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής ενώ όπως υπογράμμισε ο κ. Νίκος Δένδιας η διεύρυνση δεν θα περιοριστεί μόνο στο νότιο τμήμα αλλά θα συμπεριλάβει και το ανατολικό κομμάτι της Κρήτης.

Ο υπουργός Εξωτερικών με παρέμβασή του στην Ολομέλεια της Βουλής και προκειμένου να απαντήσει σε σχετικές παρατηρήσεις του εισηγητή της αξιωματικής αντιπολίτευσης Γιώργου Κατρούγκαλου ανέφερε «για το θέμα της επέκτασης των χωρικών υδάτων στην Κρήτη έχει τοποθετηθεί εδώ και πολλούς μήνες ο πρωθυπουργός και φυσικά περιλαμβάνεται και το ανατολικό κομμάτι της Κρήτης».

Πέραν αυτού ο υπουργός Εξωτερικών εξήγησε ότι δεν υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ Μεγάρου Μαξίμου και υπουργείου και για τα ζητήματα της υφαλοκρηπίδας, των μη οριοθετημένων ζωνών κ.α..

«Καταλαβαίνω ότι κάποιοι θέλουν να το εμφανίσουν ως απόκλιση αλλά δεν υπάρχει» υπογράμμισε ο Νίκος Δένδιας.

Παράλληλα, είπε «Αναφορικά με ερμηνεία που δόθηκε σε τοποθέτηση του πρωθυπουργού ότι θα διαπραγματευόταν τα χωρικά ύδατα αυτό αντιβαίνει την λογική. Κανείς δεν θα διαπραγματευόταν τα χωρικά ύδατα γιατί είναι θέμα κυριαρχίας».

Τέλος, απαντώντας και πάλι σε κριτική του κ. Κατρούγκαλου περι διπλού κέντρου άσκησης της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής, ο κ. Δένδιας ξεκαθάρισε «Αναφορικά με το θέμα για το Βερολίνο και την τηλεφωνική συνομιλία της διπλωματικής συμβούλου του πρωθυπουργού με τον κ. Καλίν, τον διπλωματικό σύμβολο του τούρκου προέδρου σας λέω τα εξής: Η διπλωματική σύμβουλος του πρωθυπουργού είναι διπλωμάτης και υπο αυτή την έννοια είναι υφισταμένη του υπουργείου Εξωτερικών και δεν νοείται να ασκεί πολιτική εν αγνοία του υπουργού Εξωτερικών και έχω κάνει δήλωση ότι γνώριζα. Το έκανα για να υπογραμμίσω ότι σε κρίσιμες στιγμές η αντίληψη ότι μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ή ότι γίνονται κινήσεις εν αγνοία της μιας ή της άλλης πλευράς είναι καταστροφική».

Δένδιας για 12 ν.μ. στο Ιόνιο: Υπερβαίνει τα 13.000 τ. χλμ. η επέκταση του εθνικού μας χώρου

Την ομόθυμη στήριξη των κοινοβουλευτικών κομμάτων στο νομοσχέδιο για την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο επισήμανε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας τονίζοντας μεταξύ άλλων πως η επικράτεια αυξάνει το μέγεθός της κατά 10%.

Κατά την έναρξη της συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Δένδιας υπογράμμισε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις προκαλείται για πρώτη φορά από το 1947 «επέκταση του εθνικού χώρου κατά 10.079 τ. χλμ. και αν προσθέσουμε το κλείσιμο των κόλπων, η επέκταση υπερβαίνει τα 13.000 τ. χλμ. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι το σύνολο της χώρας είναι 135.0000 τ. χλμ. αντιλαμβάνεται το μέγεθος της έκτασης».

«Είναι σημαντικό -όπως αναδείχθηκε κατά την συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή- ότι το νομοθέτημα συνοδεύεται από την ομόθυμη στήριξη των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Κατά συνέπεια η στιγμή έχει στοιχείο ιστορικότητας και θέλω να ευχαριστήσω θερμά τα κόμματα για την συνεργασία» τόνισε ο υπουργός.

Να σημειωθεί πως το νομοσχέδιο στηρίζεται επί της αρχής από τους βουλευτές της ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, Κινήματος Αλλαγής, Ελληνικής Λύσης και ΜεΡΑ25, ενώ το ΚΚΕ δηλώνει «παρών».

ΠΗΓΗ https://www.cretalive.gr/

Επιστρεπτέα προκαταβολή 5: Τα κριτήρια που θα αφήσουν εκτός χιλιάδες δικαιούχους

700.000 επιχειρήσεις ζητούν να μοιραστούν 1,5 δισ. ευρώ – «Λίγα σε πολλούς» μετά το «πάρτυ» με την Επιστρεπτέα προκαταβολή 4.

«Κόφτη» στα ποσά της επιδότησης, αλλά και στον αριθμό των δικαιούχων θα αναγκαστεί να βάλει η κυβέρνηση, για την Επιστρεπτέα προκαταβολή 5. Στην Επιστρεπτέα 4 τον Δεκέμβριο είχαν προϋπολογιστεί για να δοθούν 1,5 δισ. αλλά οι πληρωμές έφτασαν στα 2,2 δισεκατομμύρια. «Η Επιστρεπτέα 5 εξισορροπεί τα πράγματα» λένε τώρα στο υπουργείο Οικονομικών. «Θα συνυπολογίζονται όσα τυχόν πήραν δικαιούχοι σε προηγούμενη φάση και έτσι έρχονται “στα ίσα τους” όλοι», όπως εξηγούν.

Η διορία υποβολής των αιτήσεων στο MyBusinessSupport λήγει σήμερα, αλλά με την παράταση που έδωσε το υπουργείο Οικονομικών, από τις 15 Ιανουαρίου και μέσα σε 4 ημέρες (εκ των οποίων οι δύο ήταν σαββατοκύριακο) πρόλαβανα να συμμετάσχουν τουλάχιστον 200.000 επιχειρήσεις παραπάνω, από τις 479.996 που είχαν μπει μέχρι το βράδυ πριν ανακοινωθεί η παράταση.

Έτσι έφθασαν συνολικά στις 680.697 μέχρι το βράδυ χθες οι επιχειρήσεις που ζητούν μερίδιο από τα 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ που θα πληρωθούν στα τέλη του μηνός. Και μέχρι το βράδυ σήμερα φαντάζει κάτι παραπάνω από βέβαιον ότι οι αιτήσεις στο MyBusinessSupport της ΑΑΔΕ μπορεί να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν και τις 700.000 τελικά.

Άλλη παράταση δεν θα δοθεί, προκειμένου να πληρωθούν οι δικαιούχοι πριν τα τέλη του μηνός.

Δεδομένου όμως ότι το ελάχιστο ποσόν που θα λάβει κάθε δικαιούχος δεν μπορεί να πέσιε κάτω από 1.000 ευρώ, εύκολα συμπεραίνει κανείς πως το μισό κονδύλι από τα 1,5 δισ. θα εξανεμιστεί αυτομάτως, από το πρώτο χιλιάρικο που θα πρέπει να λάβουν οι ενδιαφερόμενοι.

Για να μην εκφυλιστεί η Επιστρεπτέα 5 σε… διανομή 1-2 χιλιάρικων, θα μπουν σε εφαρμογή οι ειδικοί «κόφτες». Μόλις κλείσουν οι αιτήσεις, ΑΑΔΕ και Γενικό Λογιστήριο του Κράτους θα περάσουν από λεπτό «κόσκινο» όλες τις επιχειρήσεις που έκαναν αίτηση. Θα βρουν τι τζίρο είχαν πέρυσι, τι έχασαν φέτος, τι ΚΑΔ έχουν, αν έχουν εργαζόμενους και όποιο άλλο στοιχείο μπορεί να δείχνει ποιοι έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τα λεφτά από την Επιστρεπτέα 5.

Κυρίως όμως θα δούνε ποιοι πρόλαβαν και πήραν ήδη λεφτά από τις προηγούμενες επιστρεπτές, καθώς και ποιοι δεν έχουν φτάσει ακόμα «στην πηγή για να πιουν νερό».

Έτσι, για παράδειγμα, με την απόφαση που θα εκδοθεί μέσα στην εβδομάδα, θα τεθούν:

  • το κριτήριο πτώσης του τζίρου, σε τέτοιο ύψος (άνω του 20% πιθανότατατ) που θα αποκλείσει έναν αριθμό επαγγελματιών και επιχειρήσεων που δεν είδαν κάθετη βουτιά στα έσοδά τους το 2020. Αυτομάτως τότε, οι 700.000 αιτήσεις μπορεί να οδηγούν πχ σε 500.000 δικαιούχους. Και στην Επιστρεπτέα 4 άλλωστε, «κόπηκαν» περί τις 100.000 αιτήσεις που είχαν υποβληθεί και την επιχορήγηση έλαβαν οι 450.000 από τους 550.000 που κατέθεσαν αποδεκτή αίτηση (ενώ και άλλες 300.000 αιτήσεις είχαν αυτομάτως απορριφθεί κατά την υποβολή τους).
  • το ελάχιστον όριο χρηματοδότησης. Τα 1.000 ευρώ ίσχυαν και στην Επιστρεπτέα 4, αλλά τότε ίσχυσε και 2.000 ευρώ κατέλάχιστον για τις επιχειρήσεις σε αναστολή. Τώρα πλέον τα 1.000 ευρώ δεν κλιμακώνονται αλλά ισχύσουν ως ελάχιστο ποσόν αδιακρίτως για όλους.
  • ποιοι έλαβαν ήδη επιστρεπτέα 1-4. Αυτό θα «ψαλιδίσει» επιχορηγήσεις που θα ξεπερνούσαν τα 5.000 ή και 10.000 ευρώ. Και αυτό διότι πολλοί πρόλαβαν στην Επιστρεπτέα 4 και πήραν ποσά της τάξεως των 20.000 ή και 50.000 ευρώ, από κομμωτήρια μέχρι και μικρές βιοτεχνίες, ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους
  • Αυτό τώρα αλλάζει. Τα ποσά που θα βγουν με τον νέο αλγόριθμο θα είναι πολύ μικρότερα για τους περισσότερους, αφού θα αφαιρούνται και όσα πήραν ήδη.

    Στο υπουργείο Οικονομικών εξηγούν πως ελάχιστοι θα δουν πολύ μεγάλα ποσά στους λογαριασμούς τους. Στην επιστρεπτέα 4 οι δικαιούχοι είχαν πάρει 700 εκατ. παραπάνω. Και η μεγαλύτερη επιβάρυνση προκλήθηκε λόγω του αλγόριθμου και όχι λόγω του αυξημένου αριθμού δικαιούχων που πήραν από 1.000-2.000 ευρώ ο καθένας.

    Πηγή: protothema.gr

19 Ιανουαρίου 1947 :Το ναυάγιο του Χειμάρρα «Ο Τιτανικός της Ελληνικής Ακτοπλοΐας».

Η βύθιση του ατμόπλοιου «Χειμάρρα» στις 19 Ιανουαρίου 1947 στον Νότιο Ευβοϊκό είναι το πιο πολύνεκρο ναυτικό δυστύχημα στη χώρα μας. Έμεινε στην ιστορία ως «Ο Τιτανικός της Ελληνικής Ακτοπλοΐας».

Το επιβατηγό ατμόπλοιο «Χειμάρρα», που ανήκε προηγουμένως στη Γερμανία με την ονομασία «Χέρτα», δόθηκε στη χώρα μας ως πολεμική επανόρθωση και το εκμεταλλευόταν το Δημόσιο. Απέπλευσε στις 8:30 το πρωί της 18ης Ιανουαρίου 1947, από τη Θεσσαλονίκη για τον Πειραιά, με 544 επιβάτες και 86 άνδρες πλήρωμα. Βρισκόμαστε στο μέσον του Εμφυλίου Πολέμου και το οδικό δίκτυο της χώρας ήταν σε κακή κατάσταση, αν όχι ανύπαρκτο. Έτσι, μια εναλλακτική διαδρομή από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα ήταν μέσω θαλάσσης.

Στις 4:10 τα ξημερώματα της 19ης Ιανουαρίου το «Χειμάρρα» ενώ έπλεε στον Νότιο Ευβοϊκό προσέκρουσε λόγω της πυκνής ομίχλης στις βραχονησίδες «Βερδούγια», μεταξύ Νέων Στύρων και Αγίας Μαρίνας. Είναι η επικρατέστερη εκδοχή του ναυαγίου, γιατί υποστηρίζονται και άλλες απόψεις, όπως ότι προσέκρουσε σε μαγνητική θαλάσσια νάρκη ή ότι έγινε σαμποτάζ.

Ναυαγοί του «Χειμάρρα»


Η σφοδρή πρόσκρουση προκάλεσε εισροή υδάτων και σοβαρό πρόβλημα στο πηδάλιο του πλοίου, με αποτέλεσμα να παραμείνει ακυβέρνητο. Το πλήρωμα του «Χειμάρρα» δεν φρόντισε να διατηρήσει την τάξη κατά την εγκατάλειψη του σκάφους, που έγινε τελείως ανεξέλεγκτα.

Αν και το επιβατηγό βυθίστηκε μιάμιση ώρα αργότερα και σε απόσταση μόλις ενός μιλίου από την Αγία Μαρίνα, ο πανικός που επικράτησε κατά την εγκατάλειψη του πλοίου, το φοβερό ψύχος και τα ισχυρά θαλάσσια ρεύματα της περιοχής, είχαν ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 383 άνθρωποι. Ανάμεσά τους πολλά γυναικόπαιδα, πολιτικοί κρατούμενοι και χωροφύλακες συνοδοί.

Στη δίκη που ακολούθησε, ο δεύτερος πλοίαρχος Μπέρτολς, που ήταν βάρδια την ώρα του ναυαγίου, καταδικάστηκε σε φυλάκιση 20 μηνών και ο πλοίαρχος Μπελέσης σε φυλάκιση 15 μηνών με αναστολή. Για την απώλεια του πλοίου το Ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε από την ασφάλεια 70.000 λίρες Αγγλίας.

Χρόνια αργότερα, ο δύτης Κώστας Θωκταρίδης και η ομάδα του πραγματοποίησαν έρευνες στο σημείο του ναυαγίου και ανέσυραν πολύτιμα αντικείμενα. Εκτέθηκαν μαζί με κειμήλια από το ναυάγιο του Τιτανικού στις αρχές του 2006 στο Ζάππειο.

Πηγή: sansimera.gr

Δημόσια γνωστοποίηση για την θέση του Γενικού Γραμματέα στο Δήμο Κυθήρων

 


Ο Δήμαρχος Κυθήρων έχοντας υπόψη το άρθρο 161 του Ν. 3584/2007, όπως αντικαταστάθηκε με την περίπτ. α’ της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4623/19 και με την παρ.6 του άρθρου 11 του Ν.4674/2020 καλεί τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν σύντομο βιογραφικό σημείωμα και αποδεικτικά των προσόντων τους για την θέση του Γενικού Γραμματέα στο Δήμο Κυθήρων.

Οι ενδιαφερόμενοι/νες πρέπει να έχουν τα εξής προσόντα:

Α) τα γενικά προσόντα διορισμού που προβλέπονται για τους υπαλλήλους του πρώτου μέρους του ν. 3584/07 (άρθρα 11 έως και 17) και

Β) Πτυχίο ή Δίπλωμα σχολής Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΠΕ ή ΤΕ), της ημεδαπής ή πτυχίο Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο πτυχίο ή δίπλωμα της αλλοδαπής, ή πτυχίο ή τίτλο τριτοβάθμιας ή μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από χώρα – μέλος της Ε.Ε., με πράξη αναγνώρισης επαγγελματικής ισοτιμίας από το συμβούλιο ισοτιμιών του Π.Δ. 165/2000 είτε απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής εκπαίδευσης από την αρμόδια αρχή του Π.Δ. 231/1998.

Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων με βιογραφικό σημείωμα και τα σχετικά δικαιολογητικά θα κατατίθενται μέχρι την 29/01/2021, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00 μ.μ. στα γραφεία του Δήμου Κυθήρων (Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου, πρώτος όροφος Δημοτικού Καταστήματος, Πλατεία Στάη, 80100, Κύθηρα. Αρμόδια: κα. Πολυξένη Αλεζίδου, τηλ. 2736320100), τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.  

Δείτε το έγγραφο εδώ

Αρχεία

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

Το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον κόσμο δημιουργείται στην Ελλάδα!

 Όλες οι εξελίξεις για το mega project των υδροπλάνων και οι νέες αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων στο δίκτυο της χώρας.

‘Όλο και πιο κοντά στην απογείωση έρχεται το mega project των υδατοδρομίων και η λειτουργία υδροπλάνων, καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατασκευής και αδειοδότησης τους από άκρη σε άκρη σε όλη την χώρα…

Με στόχο στην πενταετία να λειτουργούν περί τα 150 υδατοδρόμια δημιουργώντας το μεγαλύτερο δίκτυο σε όλη την Ευρώπη αναφέρουν με λεπτομέρειες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Νικόλας Χαραλάμπους και ο Πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Αναστάσιος Γκόβας, η ηγεσία των δύο εταιρειών που «τρέχουν» τις εξελίξεις στο θέμα αδειοδότησης των υδατοδρομίων.

Η λειτουργία των υδατοδρομίων φιλοδοξεί να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης, με την δημιουργία 2.000 άμεσων και 5.000 έμμεσων θέσεων εργασίας, να «ξαναγράψει» τον χάρτη των μεταφορών στην χώρα μας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δισ. ευρώ.

 

Πρόκειται για project που φέρνει επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στην πενταετία, μέσω της κατασκευής των υδατοδρομίων (άνω των 50 εκατ. ευρώ), της αγοράς αεροσκαφών των οποίων ο αριθμός εκτιμάται για την πρώτη πενταετία σε τουλάχιστον 20 (περί τα 130 εκατ. ευρώ), αλλά και της δημιουργίας σχολής εκπαίδευσης πιλότων υδροπλάνων μεταξύ άλλων.

 

Μπορεί οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του project να έχουν περάσει από «40 κύματα» και να καθυστέρησαν και την προηγούμενη χρονιά λόγω της έλευσης της πανδημίας, ωστόσο οι προετοιμασίες δεν σταμάτησαν.

Η παρακάτω αναφορά περιλαμβάνει την ανάλυση της φάσης που βρίσκεται κάθε ένα από τα υδατοδρόμια που έχουν αναλάβει οι δύο (2) εταιρείες του χώρου, της Hellenic Seaplanes S.A. και της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, των δύο που έχουν δεσμευτεί να φέρουν εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο της δημιουργίας εθνικού δικτύου υδατοδρομίων…. ενώ ορίστηκαν τα επόμενα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την θετική έκβαση όλων των μελλοντικών έργων.

 

«Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε και να χτίζουμε σε όσα έχουμε επιτύχει μέχρι σήμερα, ώστε να διασφαλίσουμε ότι προχωρά με γοργά βήματα και συνέπεια ο σχεδιασμός μας για την υλοποίηση των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων που έχουμε αναλάβει. Παράλληλα ορίζουμε τις νέες τοποθεσίες-στόχους που είναι εν δυνάμει προορισμοί και θα μπορούσαν να έχουν στην πορεία το δικό τους υδατοδρόμιο» … Η Ελλάδα σύντομα θα έχει το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη και στον Κόσμο ….» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes.

 

Ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε, κ. Αναστάσιος Γκόβας δήλωσε σχετικά: « Εργαζόμαστε συστηματικά προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εκτενές δίκτυο Υδατοδρομίων στην Ελληνική επικράτεια. Η ύπαρξη αδειοδοτημένων υδατοδρομίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των υδροπλάνων τα οποία με τις πτήσεις τους θα συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών, στην αναβάθμιση του τουρισμού τους και συνεπακόλουθα στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων τους»

 

Αναφορικά με τις εξελίξεις γύρω από τα υδατοδρόμια, αυτές αφορούν τους τεχνικούς φακέλους για τα υδατοδρόμια ανά την επικράτεια, πάνω στους οποίους δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες εδώ και καιρό και δομούν το δίκτυο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσουν οι οργανωμένες πτήσεις των επιβατών με υδροπλάνα. Η ολοκλήρωση του δικτύου υδατοδρομίων και η έναρξη του πτητικού έργου, θεσμικά οχυρωμένα, ανοίγει τον δρόμο για την προσέλκυση επιμέρους επενδύσεων, καθώς εταιρείες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό αναμένεται προχωρήσουν σε κινήσεις για την απόκτηση μεριδίου από την νέα πίτα που πρόκειται να δημιουργηθεί.

 

Σταθερά βήματα προς την αδειοδότηση κάνουν και τα 30 υδατοδρόμια του Ν. Αιγαίου με τον Περιφερειάρχη κ. Χατζημάρκο να προηγείται στην κούρσα των Περιφερειών !

Τα υδατοδρόμια Ν. Αιγαίου με την ένωση των εταιρειών Υδροπλάνα Ελλάδας, Ελληνικά Υδατοδρόμια και Optimum Value βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο επίπεδο, καθώς συμπληρώνονται οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και μελετών θορύβου για τα νησιά: Μύκονος, Κύθνος, Σίκινος, Σέριφος , Δονούσα, Ανάφη, Χάλκη, Σύμη , Τήλος, Κάρπαθος, Καστελόριζο,

Αγαθονήσι, Νίσυρος, Αστυπάλαια, Πάρο, Κω, Μήλο, Σύρο, Κάλυμνο, Λειψοί, Λέρο, Ίος και Κάσος. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι αδειοδοτικοί φάκελοι των νησιών Δονούσα, Αγαθονήσι, Σύμη και Ανάφη. Σύντομα όλοι οι τεχνικοί φάκελοι θα έχουν ολοκληρωθεί με τελικό αποδέκτη το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Υδατοδρόμιο Ιωαννίνων: Όλα κυλούν βάσει πλάνου, στη λίμνη Παμβώτιδα!

Η άρτια συνεργασία των δύο εταιριών με τους δημόσιους φορείς που συμμετέχουν στο έργο επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι χωροθετήσεις στους υποψήφιους χώρους που προορίζονται να δημιουργηθεί το έργο και οι μελέτες περιβάλλοντος και θορύβου έχουν δρομολογηθεί να ξεκινήσουν στο άμεσο διάστημα.

Υδατοδρόμιο Κυλλήνης: Στην τελική ευθεία!

Με την ολοκλήρωση των διεργασιών χωροθέτησης, η Hellenic Seaplanes S.A και Ελληνικά Υδατοδρόμια Ι.Κ.Ε. ρυθμίζουν τις τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες πάντα σε συνεργασία με το Λιμενικό Ταμείο Κυλλήνης, ώστε να είναι έτοιμες προς κατάθεση του τεχνικού φακέλου αδειοδότησης του υδατοδρομίου στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στον Φεβρουάριο.

Υδατοδρόμια Εύβοιας: Χέρι-χέρι προχωρούν και τα πέντε υδατοδρόμια προς αδειοδότηση!

 

Στην Εύβοια όλα έχουν πάρει το δρόμο τους, καθώς οι περιβαλλοντικές μελέτες έχουν πλέον ολοκληρωθεί και στα πέντε υδατοδρόμια του νησιού και συγκεκριμένα στη Χαλκίδα, στην Αιδηψό, στην Κάρυστο, στο Αλιβέρι και στη Κύμη. Το χρονοδιάγραμμα ενεργειών που έχει τεθεί επί τάπητος έχει απώτερο στόχο να εγκριθούν την ίδια εποχή από τους αρμόδιους φορείς οι άδειες ιδρύσεως υδατοδρομίου και στα πέντε σημεία της Εύβοιας.

Υδατοδρόμιο Βόλου: Αναμένεται η τελική έγκριση της άδειας Ίδρυσης!

Με την κατάθεση όλων των εγγράφων της αίτησης του υδατοδρομίου του Βόλου, η ένωση Hellenic Seaplanes S.A. και Optimum Value αναμένουν την τελική έγκριση για την άδεια Ίδρυσης από το υπουργείο μεταφορών και υποδομών.

Στην Τήνο και στην Σκύρο ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής των υδατοδρομίων

Μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων το πλάνο κατασκευής έχει οριστεί και αναμένεται μέχρι την άνοιξη να πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια των δύο αυτών υδατοδρομίων.

Χίος, Ψαρά και Οινούσσες επαναφέρουν τα υδατοδρόμια σε τροχιά υλοποίησης…!

Υδατοδρόµια στα Διαπόντια νησιά. Σε Ερεικούσσα, Οθωνούς, Μαθράκι, (στα τρία πανέμορφα νησιά βόρεια της Κέρκυρας) προγραμματίζεται η δημιουργία υδατοδρομίων. Η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» έχει ολοκληρώσει τη σύνταξη των Τεχνικών Φακέλων των τριών υδατοδρομίων τους οποίους θα υποβάλει στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ως ανάδοχος του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας» που έχει την δικαιοδοσία των λιμανιών των Διαπόντιων νήσων.

Το Υδατοδρόμιο Αμφιλοχίας ορίζεται από την Hellenic Seaplanes S.A. ως το σημείο διανυκτέρευσης των υδροπλάνων στην πλευρά του Ιονίου και αναμένεται η τελική έγκριση από τον Δήμο Αμφιλοχίας.

Η Κρήτη μπαίνει δυναμικά με 7 υδατοδρόμια στο νησί…

Αρχής γενομένης από το υδατοδρόμιο Ρεθύμνου ακολουθούν τα υδατοδρόμια: Σητείας, Ηράκλειου, Ιεράπετρας, Χανίων, Μαλεβιζίου και Αγίας Γαλήνης …

Με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Νίκα ξεκίνησε η αδειοδότηση υδατοδρομίου στην Λίμνη Τάκα …

Η Πάτμος συνεχίζει την ολοκλήρωση της κατασκευής του υδατοδρομίου μετά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ για τα πολεοδομικά… Μετά την εξάλειψη των πολεοδομικών εμποδίων η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί άμεσα..

Σκόπελος και Αλόννησος οριστικοποιούν τα τελευταία έγγραφα αδειοδότησης και ξεκινούν την κατασκευή…

Αναμένεται επίσης η έναρξη της διαδικασίας αδειοδότησης από τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Πατούλη στον προτεινόμενο σχεδιασμό των δύο εταιρειών για την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού και στα παράλια της περιφέρειας Αττικής

Τα σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην Ελλάδα συνεχίζονται !

Μπορεί πολλά υδατοδρόμια να έχουν πάρει το δρόμο τους και να βρίσκονται στο δικό τους στάδιο ετοιμότητας αναφορικά με την αδειοδότησή τους, το

γεγονός αυτό δεν εμποδίζει όμως τόσο την Hellenic Seaplanes S.A. όσο και την Ελληνικά Υδατοδρόμια να κάνουν το σχεδιασμό τους για την περαιτέρω προσέγγιση οργανισμών και λιμενικών ταμείων και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών ή νησιών για να αποκτήσουν άδεια ιδρύσεως υδατοδρομίου.

Η θέση των αεροπορικών εταιρειών είναι διττή καθώς θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων αλλά και μια διευρυμένη συνεργασία που αφορά στην προσφορά κοινών «πακέτων» εισιτηρίων ή και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής, για την μεταφορά επιβατών από ή προς τα συμβατικά αεροδρόμια και από ή προς τα υδατοδρόμια.

 

Ο αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης τονίζει από την πλευρά του πως «η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων αποτελεί εγχείρημα εθνικής σημασίας και πως η διαμόρφωση και υλοποίηση αυτής της νέας εθνικής μεταφορικής υποδομής έχει ήδη ξεκινήσει και αποτελεί λύση στα προβλήματα της σύνδεσης των παράκτιων περιοχών της χώρας μας…» Επισημαίνει επίσης ότι το project των υδατοδρομίων θεωρείται απαραίτητο στην Ελλάδα καθώς λόγω της μορφολογίας της και της πολυνησίας που την χαρακτηρίζει επιβάλλει την ανάπτυξη δικτύου προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις όχι μόνο τουριστών αλλά και κυρίως κατοίκων απομακρυσμένων νησιών.

 

Σε σχετική αναφορά ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης αναφέρει ότι «με την έναρξη πτήσεων τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέες θέσεις εργασίας σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν πλέον σύνδεση αεροπορική και σύντομη προσέγγιση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια».

 

Την σημασία της δημιουργίας του δικτύου σημείωσε με σχετικές δηλώσεις του πρόσφατα και ο νέος Υφυπουργός Ναυτιλίας, κ. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος, που ανέφερε μεταξύ άλλων ότι : «Το 2021 θα είναι η χρονιά των υδροπλάνων. Πρόκειται για μία επένδυση εθνικής σημασίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας θα είναι αρωγός σε τέτοιες επενδυτικές πρωτοβουλίες όπου αναδεικνύουν την νησιωτικότητα, διευκολύνουν την εύκολη μετακίνηση των πολιτών στα νησιά και στην ηπειρωτική χώρα και δίνουν την απαραίτητη ώθηση σε νέα τουριστικά προϊόντα και νέες θέσεις εργασίας».

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

 


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Για όλο το διάστημα της ετήσιας ακινησίας του τοπικού πλοίου ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ της TRITTON FERRIES, το περιφερειακό πλοίο AQUA JEWEL της ΤΖΑΜΠΟ ΤΖΕΤ Ν.Ε. θα εκτελεί κάθε Πέμπτη δρομολόγιο προς/από Νεάπολη Λακωνίας με στόχο την εξυπηρέτηση του κοινού καθώς και της εμπορευματικής τροφοδοσίας του νησιού μας.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τόσο την πλοιοκτήτρια εταιρεία όσο και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, τον Υπουργό κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και τον Υφυπουργό κ. Κώστα Κατσαφάδο, για την υποστήριξή τους στο σχετικό αίτημά μας.
Το τοπικό πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ θα επιστρέψει αναβαθμισμένο καθώς θα τοποθετηθεί τρίτη μηχανή και έτσι θα αυξηθεί η ταχύτητά του με ταυτόχρονη μείωση των χρονικών αποστάσεων μεταξύ των λιμανιών.
Έτσι, τα νησιά μας θα εξυπηρετούνται καλύτερα προς όφελος των μονίμων κατοίκων αλλά και των επισκεπτών.

¨Aqua Jewel¨ΝΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ:ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΚΥΘΗΡΑ-ΝΕΑΠΟΛΗ ΜΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Κοινοποιούμε τα νέα δρομολόγια του πλοίου Aqua Jewel μέχρι 28.02.21. Προς την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού προστέθηκε κάθε Πέμπτη ένα επιπλεον δρομολόγιο από Κύθηρα για Νεάπολη με επιστροφή!

Στ. Αραχωβίτης: «Κύθηρα: Γιατί οι παραγωγοί βρίσκονται ξανά στη θέση να πρέπει αποδείξουν οι ίδιοι «ότι δεν είναι ελέφαντες»;

Τμημα Αγροτικης Πολιτικης Συριζα

Είναι και ευθύνη της πολιτείας να έχει ενεργήσει έγκαιρα, ώστε να διορθωθούν όλες οι παράμετροι που μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή και δίκαιη καταβολή των επιδοτήσεων

Με Ερώτηση και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) που καταθέσαμε σήμερα και υπογράφεται από 14 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ζητάμε να διαλευκανθούν οι αιτιάσεις παραγωγών των Κυθήρων για τις μεγάλες αστοχίες και προβλήματα που αναδείχθηκαν φέτος στα αγροτεμάχιά τους, έπειτα από την τμηματική, υποχρεωτική από τους κοινοτικούς κανονισμούς ανανέωση του χαρτογραφικού υπόβαθρου του ΟΠΕΚΕΠΕ, μέρος της οποίας αφορούσε και σε περιοχές των Κυθήρων.

Είναι προφανές ότι, αν οι τυχόν αστοχίες είναι απόρροια της παραπάνω υποχρέωσης της πολιτείας για ανανέωση του υποβάθρου, είναι και ευθύνη της πολιτείας να έχει ενεργήσει έγκαιρα, στοχευμένα  και αποτελεσματικά ώστε να διορθωθούν όλες οι παράμετροι που μπορεί να θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή και δίκαιη καταβολή των επιδοτήσεων του Πυλώνα Ι και ΙΙ της ΚΑΠ στους παραγωγούς των Κυθήρων.

Οι «μετακινήσεις» των αγροτεμαχίων αποτελούσαν συχνό φαινόμενο του αμαρτωλού παρελθόντος και θα ανέμενε κανείς ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα είχε φροντίσει να οργανώσει διαδικασίες και δικλείδες ασφαλείας για να διασφαλίζει ότι αυτά τα φαινόμενα θα προλαμβάνονται και θα διορθώνονται εν τη γενέσει τους, ιδιαίτερα δε όταν αυτές οι μετακινήσεις είναι αποτέλεσμα ενεργειών της διοίκησης. Το γεγονός ότι οι παραγωγοί βρίσκονται ξανά στη θέση να πρέπει ν΄ αποδείξουν οι ίδιοι ότι «δεν είναι ελέφαντες», δεν μπορεί παρά να σηματοδοτεί πισωγύρισμα στην εύρυθμη απονομή των επιδοτήσεων.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης - ΑΚΕ:

 

«Αθήνα, 18 Ιανουαρίου 2021

 

ΕΡΩΤΗΣΗ και Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ)


Προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: «Ανανέωση Χαρτογραφικού Υποβάθρου ΟΠΕΚΕΠΕ στα Κύθηρα και Καταβολή Ενισχύσεων» 

Σύμφωνα με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους κοινοτικούς κανονισμούς, τον Ιανουάριο 2020 έγινε τμηματική ανανέωση του χαρτογραφικού υπόβαθρου του ΟΠΕΚΕΠΕ μέρος της οποίας αφορούσε και σε περιοχές των Κυθήρων. Αυτή η ανανέωση μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα ‘την αναθεώρηση των ορίων των αγροτεμαχίων αναφοράς, ή του κωδικού κάλυψης, τη δημιουργία μη επλέξιμων τμημάτων ή ακόμη και ολόκληρων αγροτεμαχίων. Σύμφωνα δε με σχετική επιστολή από 7/10/2020 του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ποταμού, παραγωγοί των Κυθήρων διαμαρτύρονται γιατί με την ανανέωση δημιουργήθηκε πολύ σοβαρό πρόβλημα στα αγροτεμάχιά τους που κατέστησαν εντελώς ξαφνικά μη επιλέξιμα ενώ επί σειρά ετών ήταν επιλέξιμα για την ένταξη σε προγράμματα του ΠΑΑ αλλά και για την απόδοση ενισχύσεων του Πυλώνα Ι.

Για παράδειγμα οι ενταχθέντες στο Μέτρο της Βιολογικής Γεωργίας (Μ11) που τα αγροτεμάχιά τους στη δήλωση του 2020 είναι ακριβώς τα ίδια με τη δήλωση του 2018 (της αίτησης ένταξης), και του 2019 (ήτοι του πρώτου έτους εφαρμογής) θα υποστούν  μειώσεις και κυρώσεις εφόσον η γεωχωρικώς προσδιορισθείσα έκταση από το διασταυρωτικό έλεγχο της ΕΑΕ του 2020 δίνει μη επιλέξιμες εκτάσεις για αυτά τα αγροτεμάχια.

Αποτέλεσμα  είναι να έχουμε  απώλεια ενισχύσεων αλλά και τη δημιουργία πολλαπλών προβλημάτων στον έλεγχο και στην εκκαθάριση των σχετικών πληρωμών αφού τα αγροτεμάχια αυτά έχουν ενταχθεί και σε προγράμματα τα οποία είναι πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη των περιοχών των Κυθήρων (Βιολογική Γεωργία, Σχέδια Βελτίωσης, Νέοι Γεωργοί κλπ).Όλες αυτές οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, περιγράφονται σε κοινή επιστολή διαμαρτυρίας των  Αγροτικών Συνεταιρισμών Ποταμού και Λιβαδίου και της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Κυθήρων.

Επειδή η ανανέωση του χαρτογραφικού υποβάθρου αποτελεί ευθύνη του κράτους, και όχι του πολίτη, το οποίο οφείλει να διασφαλίζει την ομαλή και δίκαιη  καταβολή των επιδοτήσεων,

Επειδή ο πολίτης – παραγωγός δεν μετακίνησε ή επηρέασε καθ΄ οποιονδήποτε τρόπο την εκλεξιμότητα των αγροτεμαχίων του,

Επειδήμπορεί μεν η προθεσμία υποβολής ενστάσεων επιλεξιμότητας σύμφωνα με την υπ’ αριθμ 49825/07-08-2020 εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ (ΑΔΑ: ΨΑΝΨ46ΨΧΞΧ-ΕΤΣ)  να ήταν (για τους παραγωγούς ή τα ΚΥΔ) η 31/10/2020 όμως οι παραγωγοί διατείνονται ότι δεν ήταν δυνατόν να τροποποιήσουν τις συντεταγμένες των αγροτεμαχίων τους που έχουν βεβαιωθεί από τους μηχανικούςμε επίσημα τοπογραφικά διαγράμματα ή σκαριφήματα και με τις οποίες αποδίδονται σε αυτούς εδώ και χρόνια οι κάθε είδους ενισχύσεις επιδοτήσεις

Επειδή η αδυναμία τροποποίησης από μεριάς παραγωγών ή  ΚΥΔ των συντεταγμένων των αγροτεμαχίων που αναδείχτηκαν με προβλήματα λόγω της ανανέωσης του χαρτογραφικού υποβάθρου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, συμπαρασύρει και την προηγούμενη ένταξη των εκτάσεων αυτών σε άλλα πλην των άμεσων ενισχύσεων προγράμματα δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην ομαλή συνέχισή τους, και σωρεία μειώσεων/κυρώσεων ή ακόμη και αποκλεισμών 

Επειδή ειδικά κατά τη χρονιά που μας πέρασε αλλά και στη νέα, η αγροτική ανάπτυξη είναι κρίσιμη για το ξεπέρασμα των επιπτώσεων της πανδημίας και οι ποικίλες εμπλοκές που δημιουργούνται από την ανανέωση του χαρτογραφικού υποβάθρου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι πηγή σοβαρής ανάσχεσης για τα Κύθηρα και απώλεια εισοδημάτων κρίσιμων για τη βιωσιμότητα των παραγωγών του νησιού

Επειδή υφίσταται υποχρέωση της πολιτείας να προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να προλαμβάνει τυχόν αστοχίες που γεννώνται από δικές της ενέργειες, πολλώ δε μάλλον, όταν οι επιπτώσεις αυτών είναι σοβαρές στην βιωσιμότητα εν μέσω της πρωτόγνωρης πανδημίας

Παρακαλούμε να μας κοινοποιήσετε τα παρακάτω στοιχεία:

  • Παρακαλούμε για την κατάθεση σχετικών εγγράφων ως προς τη τμηματική ανανέωση του χαρτογραφικού υπόβαθρου του ΟΠΕΚΕΠΕ σε περιοχές των Κυθήρων και τα επιμέρους αποτελέσματα αυτής στην αναθεώρηση των ορίων των αγροτεμαχίων αναφοράς, ή του κωδικού κάλυψης, και στη δημιουργία μη επλέξιμων τμημάτων ή ακόμη και ολόκληρων αγροτεμαχίων.
  • Παρακαλούμε για την κατάθεση σχετικών εγγράφων ως προς τις τυχόν επιπλέον της γενικής υπ’ αριθμ 49825/07-08-2020 εγκυκλίου του ΟΠΕΚΕΠΕ ενέργειες της πολιτείας για την έγκαιρη και ειδική ενημέρωση των παραγωγών και των ΚΥΔ των Κυθήρων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Κρίνετε ότι με βάση τα σχετικά κατατιθέμενα έγγραφα επιβεβαιώνεται το αναφερόμενο υψηλό ποσοστό αστοχίας ως αποτέλεσμα της  ανανέωσης του χαρτογραφικού υποβάθρου στην περιοχή των Κυθήρων;
  2. Υπήρξε έγκαιρη και ειδική ενημέρωση των παραγωγών και των ΚΥΔ για  την ανανέωση του χαρτογραφικού υποβάθρου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε περιοχές των Κυθήρων ή κρίνετε ότι ήταν επαρκής η αντιμετώπιση  των Κυθήρωνμε την υπ’ αριθμ 49825/07-08-2020 εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ (ΑΔΑ: ΨΑΝΨ46ΨΧΞΧ-ΕΤΣ) που ισχύει για όλη τη Χώρα;
  3. Υπήρχε η όχι η δυνατότητα των παραγωγών να τροποποιήσουν μονομερώς τις συντεταγμένες των αγροτεμαχίων τους που έχουν βεβαιωθεί από τους μηχανικούς και με βάση τις οποίες για σειρά ετών αποδίδονταν σε αυτούς οι ενισχύσεις/επιδοτήσεις ή θα έπρεπε να δοθεί χρόνος αλλά και οδηγίες ή ειδική συνδρομή του ΟΠΕΚΕΠΕ  για την ανανέωση των θέσεων των αγροτεμαχίων με βάση το νέο χαρτογραφικό υπόβαθρο;
  4. Προτίθεστε να αντιμετωπίσετε και σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε -έστω και εκ των υστέρων-να αρθούν συντεταγμένα και ολιστικά τα σοβαρά προβλήματα που δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί η ανανέωση του χαρτογραφικού υποβάθρου από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στις για χρόνια χορηγούμενες επιδοτήσεις από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης αλλά και τις ενισχύσεις του Πυλώνα Ι στα Κύθηρα; 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

  1. Αραχωβίτης Σταύρος
  2. Δρίτσας Θεόδωρος
  3. Αλεξιάδης Τρύφων
  4. Βαρδάκης Σωκράτης
  5. Ηγουμενίδης Νικόλαος
  6. Κασιμάτη Νίνα
  7. Μάρκου Κων/νος
  8. Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
  9. Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)
  10. Νοτοπούλου Αικατερίνη
  11. Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
  12. Ραγκούσης Ιωάννης
  13. Σαρακιώτης Ιωάννης
  14. Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΟY:ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ

Εικόνες από την οικία του Γιάννη και της Χρύσας Δαπόντε στα Κύθηρα, όπου φιλοξενήθηκαν οι εκτοπισμένοι κατά τη δικτατορία του Μεταξά, ο γέρος της Δημοκρατίας, Γεώργιος Παπανδρέου και ο Σταμάτης Μερκουρης.

Ο οικοδεσπότης Γιάννης Δαποντε





Το δωμάτιο του γέρου Παπανδρεου



ο δωμάτιο του Σταμάτη Μερκουρη





Η οικοδέσποινα Χρυσα Δαποντε



΄ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ¨ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΙΔΥΜΙΩΤΗ ΠΑΙΖΕΙ ΑΠΟΨΕ ΣΤΗΝ ΕΡΤ 2 -23:40


Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Διδυμιώτη στην ΕΡΤ2

Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Παραθεριστές της Ιστορίας», παραγωγής 2018, μπορούν να παρακολουθήσουν απόψε στις 23:40 οι τηλεθεατές της ΕΡΤ2

Σκηνοθεσία – μοντάζ: Γιώργος Διδυμιώτης.

Διεύθυνση φωτογραφίας: Δημήτρης Κασιμάτης.

Ηχοληψία: Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος.

Μουσική: Χλόη Καμπέρου.

Κείμενο: Δημήτρης Κουτραφούρης.

Επιστημονική επιμέλεια: Κυριακή Ψαράκη.

Διάρκεια50΄

Με αφορμή την επιστροφή των κυθηραϊκών αρχαιοτήτων από τον Πειραιά στο νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων, το ντοκιμαντέρ μάς καλεί σ’ ένα άλλο ταξίδι, στοχαστικό, γεμάτο ωστόσο απορίες και μόνο σκιές απαντήσεων: γιατί σκαλίζουμε το παρελθόν, τι προσδοκούμε να βρούμε, τι μπορούμε να μάθουμε και –εν τέλει– ποιοι είμαστε μέσα στο μεταβαλλόμενο ιστορικό πλαίσιο…

Η επιστήμη της Αρχαιολογίας, έχοντας αποβάλλει το προσωπείο της τυχοδιωκτικής, ατομικής και συχνά ηρωοποιημένης δράσης, αναδεικνύεται ως πρόσφορο μέσο για την πραγμάτωση αυτού του ταξιδιού.

Το ντοκιμαντέρ του Γιώργου Διδυμιώτη «Παραθεριστές της Ιστορίας» δημιουργήθηκε με αφορμή την επαναλειτουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων, στο πλαίσιο του έργου «Επισκευή, Διαρρύθμιση και Επανέκθεση Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων» για το Ε.Π. «Αττική» της Προγραμματικής Περιόδου «ΕΣΠΑ 2007-2013» με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και Εθνικούς Πόρους.

Το ντοκιμαντέρ είναι παραγωγή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων και έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου, όπου έχει αποσπάσει τις παρακάτω διακρίσεις:

  • Το 1ο Βραβείο ταινίας ντοκιμαντέρ μικρού μήκους στο 12ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας – Docfest, που πραγματοποιήθηκε στη Χαλκίδα μεταξύ 13-18 Νοεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής, η ταινία βραβεύτηκε για τον εξαιρετικό συνδυασμό της ιστορικής τεκμηρίωσης και της ποιητικής ματιάς με την οποία προσεγγίζεται το θέμα.

  • Την 1η Ειδική Μνεία της Κριτικής Επιτροπής στο 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας που πραγματοποιήθηκε στις 26-30 Μαρτίου 2019 στην πόλη Νιόν της Ελβετίας.

Το σκεπτικό της Κριτικής Επιτροπής:

Η Επιτροπή του 11ου Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαιολογικής Ταινίας απονέμει ειδική μνεία στον Γιώργο Διδυμιώτη για τους «Παραθεριστές της Ιστορίας», εξαιτίας:

– Της ιδιαίτερα ποιητικής αφήγησης που ταξιδεύει το θεατή στη νησιωτική εποποιία των Κυθήρων.

– Της ακρίβειας των λέξεων που περιγράφουν και συντροφεύουν την ανασύνθεση της ιστορίας ενός νησιού που γίνεται σταυροδρόμι και συνάμα υπόκειται στα παιχνίδια της φύσης.

– Της ωδής στον παππού, ερασιτέχνη αρχαιολόγο.

– Αλλά και εξαιτίας της συνειδητοποίησης ότι η ιστορία του παρελθόντος είναι σημαίνουσα και σημαντική στη διαδικασία της κατανόησης του παρόντος.

Για όλα τα παραπάνω του αποδίδεται η Ειδική Μνεία για την κινηματογραφική γραφή της ταινίας «Παραθεριστές της Ιστορίας».

https://www.ert.gr/ert

ΕΛ.ΑΣ ΧΑΛΚΙΔΑ:(3) ΚΙΛΑ ΚΑΝΝΑΒΗ ΕΚΡΥΒΑΝ ΣΕ ΑΠΟΘΗΚΗ (4) ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ

Από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Χαλκίδας, συνελήφθησαν (4) αλλοδαποί σε ευρύτερη αγροτική περιοχή της Χαλκίδας, για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών

Από αποθήκη που διέμεναν, βρέθηκε επιμελώς κρυμμένη στην οροφή αυτής και κατασχέθηκε χειραποσκευή που περιείχε περισσότερα από (3) κιλά ακατέργαστης κάνναβης

Επιπλέον κατασχέθηκε το χρηματικό ποσό των (800) ευρώ, ενώ όπως διαπιστώθηκε τρεις εκ των συλληφθέντων στερούταν νομιμοποιητικών εγγράφων παραμονής στη Χώρα μας

Στο πλαίσιο οργανωμένης επιχείρησης της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφαλείας Χαλκίδας, συνελήφθησαν σήμερα (18-01-2021) πρώτες πρωινές ώρες, σε ευρύτερη αγροτική περιοχή της Χαλκίδας, τέσσερις (4) αλλοδαποί, εκ των οποίων ένας ανήλικος, κατηγορούμενοι για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών.

Ειδικότερα, μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, πραγματοποιήθηκε νομότυπη έρευνα σε αποθήκη που διέμεναν, όπου στην οροφή αυτής, βρέθηκε επιμελώς κρυμμένη και κατασχέθηκε, μία χειραποσκευή που περιείχε δύο (2) νάιλον συσκευασίες με ποσότητες ακατέργαστης κάνναβης, συνολικού μεικτού βάρους (3) κιλών και (163) γραμμαρίων.

Επιπλέον, από τους αστυνομικούς κατασχέθηκε το χρηματικό ποσό των (800) ευρώ που βρέθηκε στην κατοχή ενός εκ των συλληφθέντων, ενώ όπως προέκυψε τρεις εξ αυτών στερούταν νομιμοποιητικών εγγράφων παραμονής στη Χώρα μας.

Την προανάκριση διενήργησε το Τμήμα Ασφαλείας Χαλκίδας, ενώ οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκίδας.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Ρεπορτάζ για ψαριά Κυριάκου Κατσούλη Διακόφτι Κύθηρα 29.03.2003

 

ΚΟΡΙΝΘΙΑ:(6) ΚΙΛΑ ΗΡΩΙΝΗ ΕΙΧΑΝ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ 2 ΗΜΕΔΑΠΟΙ

 Συνελήφθησαν δύο άτομα για ναρκωτικά στην Κορινθία

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για τα ναρκωτικά

Κατασχέθηκαν περίπου -6- κιλά ηρωίνης

Συνελήφθησαν, χθες (17.1.2021) το απόγευμα, στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Κορίνθου, δύο (2) ημεδαποί, ηλικίας 20 και 54 ετών, αντίστοιχα, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας για τα ναρκωτικά.

Ειδικότερα, χθες (17.1.2021) το απόγευμα , ύστερα από κατάλληλη αξιολόγηση και αξιοποίηση στοιχείων και μετά από οργανωμένη αστυνομική επιχείρηση, οι παραπάνω αστυνομικοί πραγματοποίησαν έρευνα σε όχημα που επέβαιναν οι ανωτέρω, όπου εσωτερικά του οχήματος και συγκεκριμένα στις πίσω θέσεις εντός των πλαστικών μερών, βρήκαν επιμελώς κρυμμένες και κατέσχεσαν, -13- ποσότητες ηρωίνης, συνολικού βάρους -5.965- γραμμαρίων.

Επιπλέον, κατασχέθηκε το παραπάνω όχημα και δύο (2) κινητά τηλέφωνα, ως μέσα τέλεσης αξιόποινων πράξεων.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Κορίνθου, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το Τμήμα Ασφάλειας Κορίνθου.