Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021

ΓΡΑΦΕΙ Η ΖΩΗ ΡΟΥΣΣΟΥ:Φέτος, έστω και σε πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες, τιµούµε τη λαµπρή επέτειο

Φέτος, έστω και σε πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες, τιµούµε τη λαµπρή επέτειο

🇬🇷 των 200 χρόνων από την 25η Μαρτίου του 1821 που σηµατοδοτεί ιστορικά την ηµεροµηνία έναρξης της ηρωικής Επανάστασης των Ελλήνων ενάντια στον Οθωµανικό ζυγό.Ο αγώνας αυτός για την παλιγγενεσία κρατά κορυφαία θέση στη λαϊκή συνείδηση και παραµένει βασική πηγή έμπνευσης, που χρειαζόµαστε όλοι οι #Έλληνες και οι #Ελληνίδες, ως αξιακό υπόβαθρο της εθνικής µας αυτογνωσίας και ομοψυχίας και ως πυξίδα για μια αντάξια πορεία προς το µέλλον.
Ήσαν αµέτρητοι οι επώνυµοι αλλά και οι αφανείς ήρωες, οι οποίοι έγραψαν «τα µεγάλα και τα πολλά» που, τους είπε «η τρίσβαθη ψυχή τους» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Σολωµός στους «Ελεύθερους Πολιορκηµένους». Αυτή τη µοναδική ελληνική ψυχή διέθεταν, στον µεγάλο Αγώνα του Γένους µας, άνδρες και γυναίκες. Αλλά στην ιστορική μνήμη µοιάζει να έχουν αδικηθεί, ως προς την τιµή και τη δόξα που τους πρέπει, οι Ελληνίδες, που στάθηκαν γενναίες δίπλα στους γενναίους, άξιες δίπλα στους άξιους, και ηρωίδες δίπλα στους ήρωες.
Έχουμε χρέος ηθικό να ανασύρουµε από τις παρυφές της Ιστορίας και να οδηγήσουµε στις κορυφές της Εθνικής Μνήµης, τις Ελληνίδες του Εικοσιένα. Ηρωίδες που αγωνίστηκαν για την ελευθεριά και θυσιάστηκαν για να μην πέσουν στα χέρια του εχθρού, αλλά και γυναίκες, που διέθεσαν την περιουσία τους στον αγώνα και πέθαναν σε συνθήκες απόλυτης ένδειας. Αδιαμφισβήτητα βέβαια από τη λήθη διασώθηκαν και τιμήθηκαν κυρίως η Μαντώ Μαυρογένους και η Λασκαρίνα «Μπουμπουλίνα» – Πινότση.
Η Μαντώ Μαυρογένους (Τεργέστη, 1796 – Πάρος, 1840), με την έναρξη της Επανάστασης, πήγε στην Μύκονο και ξεσήκωσε τους κατοίκους εναντίον των Τούρκων. Με πλοία εξοπλισμένα με δικά της έξοδα, καταδίωξε διακόσιους Αλγερινούς που λυμαινόταν τις Κυκλάδες και αργότερα πολέμησε στη Κάρυστο, στη Φθιώτιδα και στη Λιβαδειά. Για τον Αγώνα διέθεσε όλη της την περιουσία. Για τη συνολική προσφορά της ο Ιωάννης Καποδίστριας της απένειμε -τιμή μοναδική σε γυναίκα- το αξίωμα του επίτιμου αντιστράτηγου. Μετά την Επανάσταση, καταδιωκόμενη από τον Ιωάννη Κωλέττη ξαναγύρισε στη Μύκονο και τον Ιούλιο του 1840 πέθανε στην Πάρο φτωχή και λησμονημένη.
Η Λασκαρίνα “Μπουμπουλίνα” Πινότση (Κωνσταντινούπολη, 1771 – Σπέτσες, 1825), μετά από δύο χηρείες διέθεσε εξ ολοκλήρου μια τεράστια περιουσία, για να αγοράσει καράβια και εξοπλισμό για την Ελληνική Επανάσταση. Η Μπουμπουλίνα, έχοντας γίνει ήδη μέλος της Φιλικής Εταιρείας στην Κωνσταντινούπολη και ούσα η μόνη γυναίκα που μυήθηκε σε αυτή, στον κατώτερο βαθμό μύησης, αφού οι γυναίκες δεν γίνονταν δεκτές, καθώς γυρνούσε στις Σπέτσες αγόραζε μυστικά, όπλα και πολεμοφόδια από τα ξένα λιμάνια, τα οποία μετά έκρυψε στο σπίτι της, ενώ ξεκίνησε την κατασκευή του πλοίου Αγαμέμνων, της ναυαρχίδας της, με την οποία δόθηκαν νικηφόρες μάχες στον εθνικό αγώνα.
Πίσω από αυτές τις δυο λαμπρές ηρωίδες, στο παρασκήνιο της Ιστορίας, χιλιάδες αγωνίστριες θυσιάστηκαν στο βωμό της εθνικής ανεξαρτησίας. Πολλές τιμήθηκαν από τη λαϊκή Μούσα. Το 1803 περίπου 60 Σουλιώτισσες για να αποφύγουν τη σκλαβιά και τους αναπόφευκτους βιασμούς, αποφάσισαν να δώσουν τέλος στη ζωή τους, αλλά και στη ζωή των παιδιών τους, πέφτοντας στο γκρεμό του Ζαλόγγου, όπως έχει καταγραφεί και στο γνωστό δημοτικό τραγούδι: «έχε γειά, καημένε κόσμε».Αξιοθαύμαστο θάρρος έδειξαν και οι Μεσολογγίτισσες «ελεύθερες πολιορκημένες», οι οποίες σε όλη τη διάρκεια της μακράς πολιορκίας του προπυργίου της δυτικής Ελλάδας βοήθησαν με κάθε τρόπο στην άμυνα: μεταφορά υλικών για τα οχυρωματικά έργα, περίθαλψη των ασθενών και τραυματιών. Όταν αποφασίστηκε η ηρωική έξοδος (10 Απριλίου 1826), μετά το φοβερό λιμό, ακολούθησαν πολλές γυναίκες με αντρική ενδυμασία, κρατώντας από το ένα χέρι το σπαθί και από το άλλο το μωρό τους, ενώ οι άοπλες μπήκαν στη μέση της φάλαγγας μαζί με τα παιδιά τους. Αυτές οι γυναίκες είχαν την ίδια φρικτή τύχη, όπως και οι άνδρες της Εξόδου και όσες κατάφεραν να γυρίσουν στην πόλη αυτοκτόνησαν, σφαγιάστηκαν ή αιχμαλωτίστηκαν.
Ατέλειωτος είναι ο κατάλογος των ηρωίδων στους αγώνες για την εθνική παλιγγενεσία και αδύνατο να χωρέσει στο πλαίσιο ενός άρθρου. Αξίζει όμως μια ακόμη μνεία στις δρεπανηφόρες #Μανιάτισσες, μια λιγότερο γνωστή αλλά εξίσου λαμπρή σελίδα στο έπος του ΄21. «ΝΙΚΗ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ!» Αυτό το σύνθημα ήταν γραμμένο στην επαναστατική σημαία της Μάνης με τον γαλάζιο σταυρό. Τον Ιούνιο του 1826, στη δεύτερη επίθεση του Ιμπραήμ στο Δυρό, Μανιάτισσες όλων των ηλικιών με δρεπάνια θερισμού, με πέτρες, με ξύλα, με τα δόντια και τα νύχια ακόμα, απέκρουσαν τους Αιγυπτίους! Ο Ιμπραήμ, που είχε ήδη κατασφάξει τους Μεσολογγίτες, αλλά και τον Παπαφλέσσα με τους 300 άνδρες του στο Μανιάκι, απέτυχε πλήρως να καθυποτάξει την αδούλωτη Μάνη.
ΔΟΞΑ και ΤΙΜΗ στις ηρωίδες του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα! Μόνο μια λέξη τους ταιριάζει «ΑΘΑΝΑΤΕΣ»!

ΕΛ.ΑΣ:Συνελήφθη στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 50χρονος αλλοδαπός για εισαγωγή ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια

Συνελήφθη στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 50χρονος αλλοδαπός για εισαγωγή ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια

Κατασχέθηκε ποσότητα κοκαΐνης βάρους -1.080- γραμμαρίων

Συνελήφθη, απογευματινές ώρες της 21-3-2021 στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, 50χρονος αλλοδαπός, για εισαγωγή στην Ελληνική Επικράτεια ποσότητας κοκαΐνης.

Ειδικότερα, αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, στο πλαίσιο στοχευόμενων ελέγχων, για την αποτροπή εισαγωγής ναρκωτικών ουσιών στην Ελληνική Επικράτεια, από χώρες της Αφρικής, εντόπισαν και συνέλαβαν τον ανωτέρω, ο οποίος αφίχθη αεροπορικώς στη χώρα μας, προερχόμενος από τη Γουινέα, μέσω Γαλλίας.

Ο 50χρονος μετέφερε, δια της μεθόδου της καταπόσεως, ποσότητα κοκαΐνης σε -87- αυτοσχέδιες συσκευασίες, συνολικού βάρους -1.080- γραμμαρίων, οι οποίες και κατασχέθηκαν. Επίσης κατασχέθηκαν -2- κινητά τηλέφωνα.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ & ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 25ης ΜΑΡΤΙΟY 1821.




 

Αεροσκάφος της Aegean πάνω από την Πελοπόννησο σχημάτισε τον αριθμό 200

 


Με έναν ομολογουμένως εντυπωσιακό τρόπο τίμησε η Aegean την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση.


Ένα αεροσκάφος της που πέταξε πάνω από την Πελοπόννησο, σχημάτισε τον αριθμό 200.

Συγκεκριμένα, η πτήση Α3 1821 (επίσης συμβολικός ο αριθμός) ξεκίνησε από το Ελ Βενιζέλος και πέρασε από Αχαΐα, όπου άρχισε να σχηματίζει τον αριθμό 200, για να συνεχίσει πάνω από Αρχαία Ολυμπία, Καλάβρυτα, Κόρινθο, Άργος και Δερβενάκια

Rapid Test στη Μονεμβασία για όλους τους κατοίκους του Δήμου



Στη Μονεμβασία το Σάββατο 27 Μαρτίου 2021 και ώρα 10 το πρωί, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ θα διενεργήσει δωρεάν Rapid test στο Αγροτικό Ιατρείο.

Μπορεί να προσέλθει οποιοσδήποτε και από άλλη περιοχή.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΟΡΧΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ TΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ ΦΑΤΣΕΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ

Η οικογένεια των ορχεοειδών κατέχει σημαντική θέση στην πλούσια, έτσι κι αλλιώς, χλωριδική βιοποικιλότητα του νησιού των Κυθήρων. Το βιβλίο αυτό,ένα μικρό αφιέρωμα στην ορχεοχλωρίδα του νησιού, παρουσιάζει τα
υπάρχοντα είδη, μέσα από  φωτογραφίες και κείμενα στα ελληνικά και αγγλικά, με την ελπίδα και ευχή ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα τα εκτιμήσουν και θα τα προστατεύσουν.
Διαθέσιμο από τον Απρίλιο, στα βιβλιοπωλεία των Κυθήρων.


Για άμεσες παραγγελίες, στείλτε μήνυμα : camarela@otenet.gr


ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΤV KYΘΗΡΑ:Αγία Πελαγία Κύθηρα 22.07.1996

 

ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ:Eκτακτα δρομολόγια την Κυριακή 28/03/2021 και την Κυριακή 04/04/2021.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση επιβατών και επαγγελματιών,το Ε/Γ - Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ θα πραγματοποιήσει έκτακτα δρομολόγια την Κυριακή 28/03/2021 και την Κυριακή 04/04/2021.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας www.tritonferries.gr


EKTAKTO: NEO ΚΡΟΥΣΜΑ COVID-19 ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΑ RAPID TESTS ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΚΟΦΤΙ

 

Χθες κατά την άφιξή του πλοίου από Πειραιά με συνολικά 47 επιβάτες δέχτηκαν ΜΟΝΟ 22 να κάνουν rapid-tests. Από την διεξαγωγή των τεστ βρέθηκε ένα θετικό κρούσμα το οποίο σήμερα επιβεβαιώθηκε και μοριακά από το Nοσοκομείο Κυθήρων.

Το άτομο απομονώθηκε άμεσα ,χωρίς να έρθει σε επαφή με άλλο κόσμο. Τα τεστ διενεργήθηκαν απο το Noσοκομείο Κυθήρων σε συνεργασία με την Πολιτική Προστασία του Δήμου.

Μένουμε ψύχραιμοι και τηρούμε ευλαβικά τα προβλεπόμενα μέτρα κατά της διασποράς του κορονοϊού.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΩΤΑ ΠΟΛΙΤΗ

ADELIN FM

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Επαναχρησιμοποίηση νερών εκροής βιολογικού καθαρισμού Νεάπολης για άρδευση

Ο Δήμος Μονεμβασίας, υπέβαλε πρόταση στο Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» για τη χρηματοδότηση του έργου: «Αναβάθμιση Τριτοβάθμιας Επεξεργασίας στην Ε.Ε.Λ Νεάπολης» συνολικού προϋπολογισμού 910.000,00 € πλέον ΦΠΑ.

Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Κοινότητας Νεάπολης με στόχο την επαναχρησιμοποίηση του συνόλου της εκροής για επωφελείς χρήσεις (Άρδευση παρακείμενων καλλιεργειών ελιάς, κηπευτικών, πυρόσβεση, κλπ).

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ  ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ


εγκαταστάσεις Βιολογικού Νεάπολης

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΛΟΥΡΑΝΤΟ

 


ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ

Μπορεί τα σχολεία να είναι ακόμη κλειστά και οι εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την εθνική παλιγγενεσία να έγιναν διαδικτυακά,
μπορεί στα μπαλκόνια να μην κυματίζει η γαλανόλευκη και η ιστορική μνήμη ολοένα και περισσότερο να αδυνατίζει, ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι τα γεγονότα μπορούν να χάσουν τη σημασία τους, ούτε το αίμα που χύθηκε την αξία του.
Κι ακόμη, δεν μπορώ να μην ανατρέξω με ανείπωτη συγκίνηση και απέραντη νοσταλγία σε παλιότερους εορτασμούς του Γυμνασίου Κυθήρων.
Χρόνια πολλά!










LIVE ΜΕΤΑΔΟΣΗ:ΠΕΜΠΤΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021. Ὄρθρος, Θ. Λειτουργία, Δοξολογία Ἑορτῆς Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου.

ΠΕΜΠΤΗ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ 2021. ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ & ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821.


Ζωντανή μετάδοση!
Ὄρθρου & Θείας Λειτουργίας εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.


Ὥρα 11:00 π.μ. Πανηγυρική Δοξολογία τῷ ἑορτασμῷ τῆς Ἐθνικῆς Ἐπετείου τῆς 25ης Μαρτίου 1821

Ἀμέσως μετά θά ἀκολουθήσῃ ἡ ἐκφώνησι τοῦ Πανηγυρικοῦ Λόγου ἀπό τό Δήμαρχο Κυθήρων κ.Εὐστράτιον Χαρχαλάκην ἐντός τοῦ Ἱεροῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ.

Πρόγραμμα Ημερίδας με θέμα «Ενεργειακή Κοινότητα στα Κύθηρα» 27 Μαρτίου 2021

 

Πρόγραμμα Ημερίδας με θέμα «Ενεργειακή Κοινότητα στα Κύθηρα»
Σάββατο 27 Μαρτίου 2021 

Διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα «Ενεργειακή Κοινότητα στα Κύθηρα» θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 27 Μαρτίου 2021, στις 4.00 μ.μ. με στόχο την ενημέρωση του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού Κυθηρίων και φιλοκυθηρίων για τις εξελίξεις στο θέμα των προωθούμενων Βιομηχανικών Αιολικών Σταθμών στα Κύθηρα και τις δυνατότητες δημιουργίας μιας Ενεργειακής Κοινότητας στο νησί.

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας ZOOM (με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά) στον ακόλουθο σύνδεσμο https://us02web.zoom.us/j/82927036961?pwd=UHAydHJycU81Sy9TQUhtV05CQUhxQT09 (Meeting ID: 829 2703 6961, Passcode: 050380).

Θα είναι επίσης δυνατή η παρακολούθηση μέσω Youtube στο κανάλι: kytheranews και στην ιστοσελίδα kythera.news ενώ όσοι θέλουν μπορούν να το παρακολουθήσουν και ραδιοφωνικά από τη συχνότητα του Adelin 107,3.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την συμμετοχή σας, την εγκατάσταση του προγράμματος ΖΟΟΜ, την εγγραφή σας, θέματα ιδιωτικότητας, πώς να προωθήσετε τις ερωτήσεις και τα σχόλια σας, κλπ. , παρακαλούμε επισκεφτείτε την δική μας Σελίδα Υποστήριξης Ημερίδας
 

Το πρόγραμμα της Ημερίδας έχει ως ακολούθως:

16:00 Παρουσίαση της Ημερίδας και των στόχων της από τον κ. Κώστα Ανδρόπουλο, οικονομολόγο, πρ. Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

16:05 «Ο Δήμος Κυθήρων και οι Ενεργειακές Προκλήσεις», Εναρκτήρια Ομιλία από τον κ. Ευστράτιο Χαρχαλάκη, Δήμαρχο Κυθήρων

16:20 «Η Εγχώριος Περιουσία και οι Ενεργειακές Κοινότητες», κ. Ευαγ. Βενάρδος, Πρόεδρος της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων

16:30 Ενημέρωση για τις αιτήσεις Ακυρώσεως ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών από τον Δικηγόρο κ. Αλέξανδρο Μίντζια

16:40 «Δημιουργώντας Ενεργειακές Κοινότητες», κ. Δημήτρης Τσέκερης, Μηχανολ. Μηχανικός ΕΜΠ, με ειδίκευση στην ενέργεια· ΜSc του Πολυτεχνείου της Δανίας (DTU) στην Αειφόρο Ενέργεια

16:55 «Ενεργειακές Κοινότητες και Μικρά Νησιά, Προκλήσεις και Προοπτικές», κ. Πέτρος Μαρκόπουλος, Ηλεκτρολ. Μηχανολόγος ΕΜΠ, MSc «Περιβάλλον και Ανάπτυξη», εμπειρογνώμονας σε θέματα νησιωτικού ενεργειακού σχεδιασμού

17:10 Παρουσίαση μιας Ενεργειακής Κοινότητας σε νησί των Κυκλάδων από την κα Ρόνια Αναστασιάδου, μέλος του ΔΣ της Συνεταιριστικής Ένωσης Σίφνου

17:25 Ερωτήσεις και Συζήτηση

17:45 «Η Μελισσοκομία, τα Κύθηρα και οι προκλήσεις από τους Βιομηχανικούς Αιολικούς Σταθμούς», κ. Σπύρος Ανέστης, Πρόεδρος Μελισσοκομικού Συνεταιρισμού Κυθήρων

17:55 «Πρωτογενής τομέας, Ενεργειακές Κοινότητες, Παραγωγή βιομάζας», κ. Παναγιώτης Σουρής, Πρόεδρος Ελαιουργικού Συν/σμού Ποταμού.

18:05 «Ενεργειακές Κοινότητες, Μελισσοκομικά Πάρκα και Βιώσιμη Γεωργία», κ. Γιώργος Κασιμάτης, Πρόεδρος του Κυθηραϊκού Ιδρύματος Πολιτισμού και Ανάπτυξης (ΚΙΠΑ)

18:15 «Βιομηχανικοί αιολικοί σταθμοί-ενεργειακές κοινότητες», κ. Μάνος Βασιλάκης, Πολιτικός Μηχανικός, εκπρόσωπος Κίνησης Πολιτών Κυθήρων- Dynamo Kythira

18:25 «Φωτοβολταϊκά Πάρκα/ Ηλιακή Ενέργεια», κ. Μπάμπης Καλλίγερος

18:35 Οδικός Χάρτης από τον Δήμο Κυθήρων για μια Ενεργειακή Κοινότητα, κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, Δήμαρχος Κυθήρων.

18:45 Ερωτήσεις –συζήτηση

19:05 Ανακεφαλαίωση και κλείσιμο εργασιών, κ. Κώστας Ανδρόπουλος, οικονομολόγος, πρ. Στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Με εκτίμηση,
Ομάδα Ενημέρωσης για τις Ανεμογεννήτριες στα Κύθηρα

Μήνυση στην Εισαγγελία Αθηνών για την βεβήλωση της εικόνας της Παναγίας

Mηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Αθηνών για τη βεβήλωση της εικόνας της Παναγίας και του Σταυρού κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης στην Αθήνα στις 8 Μαρτίου, η δικηγόρος Κωνσταντίνα Κακογιάννη και η δικηγόρος Ελένη Καρνιάτη.

Στη μήνυση τονίζεται η κατάφωρη προσβολή του κράτους δικαίου, μέσω της παραβίασης ενός θεμελιώδους ατομικού δικαιώματος, όπως αυτό της θρησκευτικής ελευθερίας.

Το Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr δημοσιεύει την μηνυτήρια αναφορά, προς ενημέρωση των αναγνωστών

romfea.gr/











Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΣ ΕΜ. ΑΡΩΝΗΣ «O ΠΙΣΤΟΛΑΣ». O EΛΑΦΟΝΗΣΙΩΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΟΥ 1821

 

Τηγάνι Ελαφονήσου, 1965

 Ιδιαίτερη είναι η φετινή 25η Μαρτίου, αφού συμπληρώνονται 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Οι εορτασμοί για την επέτειο του 1821 θα διαρκέσουν περισσότερο και θα διαδραματιστούν σε όλη την επικράτεια, αλλά και στο εξωτερικό. Το σημαντικό, όμως, είναι να μην περιοριστούμε σε φαντασμαγορικούς επετειακούς εορτασμούς, αλλά να αναλογιστούμε και πάλι την ανιδιοτελή θυσία των προγόνων μας, να αποτιμήσουμε την πορεία της χώρας μας ύστερα από την απελευθέρωσή της και το σημαντικότερο, να αναλογιστούμε την σημερινή κατάστασή μας.
    Η Ελλάδα είναι από τα λίγα κράτη του κόσμου που δεν έχουν ορίσει ως εθνική επέτειο την ημέρα της απελευθέρωσής Της, αλλά την ημέρα της έναρξης της επανάστασης. Και η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι ημέρες που οι Έλληνες όρθωσαν το ανάστημά τους, αντιστάθηκαν και επαναστάτησαν. Και αυτό είναι η καλύτερη απόδειξη πως για τους Έλληνες δεν έχει σημασία απαραίτητα η νίκη, αλλά η απόφαση να διεκδικήσεις την Ελευθερία.
    Με αφορμή την φετινή επέτειο της 25ης Μαρτίου, το tsegkanews επιλέγει να αναδείξει κάποιους από τους χιλιάδες "αφανείς" προγόνους μας που έδωσαν τον δικό τους αγώνα στον τόπο τους και συνέβαλαν και εκείνοι στην απελευθέρωση της Πατρίδας μας. Ευχαριστούμε θερμά τον Παναγιώτη-Κυριάκο Αρώνη για το άρθρο - αφιέρωμα στον Ελαφονησιώτη αγωνιστή του 1821 Σταυριανό Αρώνη «Πιστολά».

 


Το άρθρο γράφει ο Παναγιώτης-Κυριάκος Αρώνης «Τσουλάκος» και αποτελεί μέρος από το προσωπικό του ιστορικό και συγγραφικό αρχείο «Η Ελαφόνησος από τις ημέρες του Σταυριανού Αρώνη έως σήμερα» και συγκεκριμένα από τα Κεφάλαια:

Εποχιακή εγκατάσταση στην Ελαφόνησο.
Οθωμανική κατοχή στην
Ελαφόνησο.
Μόνιμες εγκαταστάσεις στη Ελαφόνησο.
Πειρατεία στην Ελαφόνησο.
Προσφορά της Ελαφόνησου το 1821 Ελαφονησιότες Αγωνιστές.
1829.Η Γαλλική Επιστημονική Αποστολή στην Ελαφόνησο.
1828. Οι οικισμοί της Ελαφονήσου.
1835. Παρεδρία στην Ελαφόνησο.

 

    O Σταυριανός Εμ.  Αρώνης γεννήθηκε το 1790 στο Μεσοχώρι. Ήταν ένας  από τους τρείς γιούς του Εμμανουήλη και της Χρυσούλας Αρώνη. Ο  πατέρας του ο Εμμανουήλης ήταν ένας από τους εποχιακούς κατοίκους, που μαζί με άλλους Μεσοχωρίτες, αψηφώντας τους κινδύνους, «περνούσαν» μέσα Λαφονήσι, όπου συντηρούσαν εποχιακά τους χειμερινούς μήνες τα κοπάδια τους, αφού πλήρωναν «χαράτσι» (φόρο) στον Μπέη του Φαρακλού. Το Λαφονήσι, και ιδιαίτερα το Κατωνησί, ο Σταυριανός το γνώρισε και το αγάπησε από την ημέρα που γεννήθηκε, όταν τον έφερνε η μάννα του το «βαρυχείμωνο» με τη «Νάκα» κρεμασμένο στη πλάτη της…

Ο Σταυριανός ήταν ένας από τους πρώτους Μεσοχωρίτες ποιμένες «εποχιακούς» κατοίκους, που συνέχιζαν αδιάκοπα να «μπαίνουν» στο νησί, όπως και Φαρακλιώτες Ελλήνες και Οθωμανοί,που έβοσκαν τα κοπάδια των Αγάδων, που αποφάσισε να εγκατασταθεί μονίμως στο Λαφονήσι. Το 1810 μετά το γάμο του με τη Κοσμίτσα  από το Μεσοχώρι, εγκαταστάθηκαν στο Κατωνησί, «στα χρόνια του Χουσέμπεη  Βέη» όπως ανέφερε ο ίδιος στα εγγόνια του, στις παλιές εποχιακές ποιμενικές εγκαταστάσεις της οικογένειας στο  «Σειρό». Κατοίκησαν στην «Φιδοσπηλιά», για να προφυλάγονται από τους πειρατές, που δυνάστευαν στη περιοχή και εδρεύανε όλους τους καλοκαιρινούς μήνες στη περιοχή του Τσερατσίνικου. Επειδή την τελευταία περίοδο από το 1790-1800 και έπειτα εμφανιζόντουσαν στην περιοχή Ελληνες πειρατές είχαν καταφέρει και είχαν συνάψει «φιλίες» συναμεταξύ τους. Οι πειρατές για να εξασφαλίζουν τη διατροφή τους και να εξαγοράζουν τη σιωπή τους, φοβόντουσαν ότι αν τους  εξαγριώσουν θα πήγαιναν να φέρουν της Οθωμανικές Αρχές, και αργότερα, (1828-1835), τους «Ευζώνους», για να τους καταδιώξουν. Οι ποιμένες πάλι σιωπούσαν για τη παρουσία τους, για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια της οικογένειάς τους και των κοπαδιών.  Ο μεγάλος φόβος της πειρατείας όμως παρέμενε  για τους άλλους, τους  «ασύστολους» που μαζευόντουσαν  μέσα σε ένα καίκη «κάθε καρυδιάς καρύδι» και γύριζαν μέσα στις άφεγγες νύκτες σαν τα αγρίμια, από γιαλό σε γιαλό, να «οσμισθούν» τη λεία τους, όπου επιτίθεντο, σκότωναν, άρπαζαν, και εξαφανίζονταν.

Έλληνες πειρατές (1838), του Alexandre-Gabriel Decamps                                                     


    Δεν ήταν λίγες οι μάχες που είχαν δώσει με αυτούς τους «περαστικούς» για να προφυλάξουν τον εαυτό τους και τα κοπάδια τους. Σε μια τέτοια μάχη έναν Οκτώβριο την περίοδο 1816-1818, όταν μετέφερναν τα άλογα  από τη Βαβύλα, αφού τα «πέρασαν» στο Λαφονήσι για να τα ανεβάσουν στη «Φιδοσπηλια»,επάνω στις «Αλογοπεζούλες» και στον «Αλοβορό» οι πειρατές τους είχαν στήσει «καρτέρι» για να αρπάξουν άλογα, δόθηκε μεγάλη μάχη από τον Σταυριανό και τους ψυχογιούς του που τελικά τους καταδίωξαν. Αλλά επάνω στη συμπλοκή σκοτώθηκε ένας ψυχογιός του, που ήταν από το Μεσοχώρι, δεν διασώθηκε  το όνομά του, αλλά διασώθηκε το παρανόμι του, ο Τρίζης ,και η περιοχή που σκοτώθηκε από τότε πήρε το όνομά του «στου Τρίζη». Το Μάρτιο του 1821 που απελευθερώθηκε το Λαφονήσι και όλη η περιοχή του «Βατίκου» από την Οθωμανική Κυριαρχία, οι συνεχόμενες προσέγγισης του Ελληνικού στόλου στους ελεύθερους θαλάσσιους χώρους του μεγάλου κόρφου του «Βατίκου» και στους «κόρφους» του Λαφονησιού, απομάκρυνε  την πειρατεία , (θα επανέλθη  λίγο αργότερα). Τότε η οικογένεια του Σταυριανού Αρώνη μετακινήθηκε από τη Φιδοσπηλιά και εγκαταστάθηκε στη «Παναγίτσα» πλησίον στο μικρό Βυζαντινό εκκλησάκι της «Παναγίτσας της Κατονησιότας», όπου από εκεί θα ξεκινήσει η δημιουργία της  του κλάδου των «Αρωνιάνων της Ελαφονήσου».                       


      Το παρανόμι του, που πέρασε αργότερα στους απογόνους του εδώ στο Λαφονήσι, ήταν Αλογατάς, Βαβυλάς και Πιστολάς. Αλογατάς και Βαβυλάς τον συνόδευαν επειδή συγχρόνως με τα γιδοπρόβατα διατηρούσε και μια στάνη με 50-60 άλογα καλής ράτσας, (εμπορευότανε τα  πουλάρια), τα συντηρούσε εποχιακά , το χειμώνα στο Λαφονήσι και τους υπόλοιπους μήνες επάνω στη Βαβύλα.(τα άλογα τα διατήρησε έως το 1850 που τα ανέλαβε ο γιος του ο Καραγιαννάκης). ΠΙΣΤΟΛΑΣ ήταν το παρανόμι  που συνέχισε και παρέμεινε μέχρι σήμερα στους απογόνους του.
Εδώ μας πληροφορούν πως το απόκτησε: «Επειδή ήταν «αβάσταγο» το Οθωμανικό χαράτσι ιδιαιτέρως για τα άλογα που πλήρωναν «κεφαλιάτικο», ο Σταυριανός για να γλυτώνει τη φορολογία των Οθωμανών, και μετά την απελευθέρωση, των Βαυαρών, τις περισσότερες φορές «ξεγλιστρούσε» της νύχτες του χειμώνα, κρυφά και παράνομα στα Κύθηρα που ευρίσκοντο κάτω από την Αγγλική κυριαρχία. Σε μια τέτοια κρυφοεπίσκεψη από τα «μάτια του Χουσέμπεη Βέη» την περίοδο 1815-1817 για να πουλήσει νεαρά άλογα, θαμπώθηκε από μια Εγγλέζικη κουμπούρα τη λεγόμενη «Πιστόλα» που είχε ένας Αγγλος Αξιωματικός, που την απέκτησε αφού την αντήλλαξε με ένα νεαρό άλογο. Δεν την αποχωρίσθηκε ποτέ, ήταν η πρώτη «Πιστόλα» που έφτασε στην περιοχή μας και τον παρανόμησαν ο «Πιστολάς». Αργότερα το παρανόμι του το διαδέχθηκε ο εγγονός του ο Σταύρος Παν. Αρώνης ο Πιστολάς 1854-1952, στον οικισμό της Παναγίτσας στο Κατωνησί, (οι Πιστολιάνοι)». (αναφορές Σταύρος Ι.Αρώνης Ρίτσος 1860-1936-Χαράλαμπος Π.Αρώνης Κουβαράκος 1860-1964.)
     Λόγου της μετακινήσεως των κοπαδιών προς τα παράλια  και ειδικά όταν «έμπαιναν» μέσα στο Λαφονήσι είχαν την άδεια από τους Οθωμανούς να οπλοφορούν για να προστατευτούν από τους πειρατές οι ίδιοι και τα κοπάδια τους, που ήταν η κύρια πηγή της φορολογίας. 'Ηταν καλά γυμνασμένος με τα όπλα από μικρός και αυτή η οπλοχρησία που επέτρεπαν στους ποιμένες φάνηκε χρήσιμη πολύ όταν ξεκίνησε η Επανάσταση του '21, που έτρεξαν πρώτοι και πανέτοιμοι να προσφέρουν της υπηρεσίες τους στην Πατρίδα.                       

                                                         
    Με την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης ο Σταυριανός πήρε τα όπλα του και μαζί με τα αδέλφια του και τους άλλους Βατικιώτες  βρέθηκαν στην πολιορκία της Μονεμβάσιας. Παρ’ όλο που οι Βατικιώτες και ειδικά ο Σταυριανός ,δεν είχαν και τις καλλύτερες σχέσεις με τους Μανιάτες Καπετανέους, όμως ξεχώρησε και δημιούργησε μεγάλη φιλία με τον Καπετάν Γιωργάκη Αντ. Γρηγοράκη -Αντωνάκο (1790-1850) που διατήρησαν την εκτίμηση ο ένας προς τον άλλον μέχρι το θάνατο του Καπετάν Γιωργάκη, ο οποίος βρέθηκε με 120 Μανιάτες στη πολιορκία της Μονεμβάσιας. 'Ηταν υπεύθυνος για τη τροφοδοσία των Αγωνιστών και είχε γνωριστεί με τους κατοίκους της περιοχής της Μανεμβασίας και των Βατίκων, διότι οι κάτοικοι αυτοί τροφοδοτούσαν τους Αγωνιστές.

Ο Σταυριανός όπως και άλλα άτομα, υπό την καθοδήγηση του Καπετάν Γιωργάκη, ήταν υπεύθυνος σε μια ομάδα όπου ερχότανε σε τακτικά διαστήματα στα Βάτικα για να παραλάβει τροφές για το στρατό.  Να τη αναφέρουν τα εγγόνια του: <<...φεύγανε από τη Μονοβάσια μόλις νύκτωνε για να μην φαίνουνται και  φτάνανε  ξεψυχισμένοι στο Μισοχώρι  για στο Φαρακλό, ή στο΄να χωριό ή στ' άλλο είχανε αθρώπους και μαζεύανε ότι  μποράγανε, αλεύρια, λάδια ,κρασιά ,παξιμάδια, τα φορτώνανε στα μουλάρια και γυρνάγανε στη Μονοβάσια. Να΄χε όμως μερώσει καλά για να τους βλέπουνε από το Κάστρο οι Τούρκοι για να νομίζουνε ότι έρχονται συνέχεια στρατός, -πάει λέγανε ,χαθήκαμε…>> (αφηγητές: Βασίλης Χ.Αρώνης-Γατζούνης 1847-1924,Σταύρος Ι.Αρώνης-ο Ρίτσος 1860-1936,Χαράλαμπος Π.Αρώνης-Κουβαράκος 1860-1964.) Τη νύχτα μετέφεραν τις τροφοδοσίες για τους συμπολεμιστές τους, και την ημέρα πολεμούσαν. Ο Γιωργάκης Γρηγοράκης  μετά την Επανάσταση αγόρασε Εθνικά κτήματα στα Βελανίδια, πάντρεψε και εγκαταστάθηκαν εκεί μια κόρη του και δυό γιοί του και δημιουργήθηκε ο κλάδος Αντωνάκος στα Βάτικα. Ο  Σταυριανός με τους υπόλοιπους Βατικώτες μετά τη νίκη των Ελλήνων στη Μομεμβάσια συνέχισαν διασκορπισμένοι να αγωνίζονται όλα τα χρόνια της Επανάστασης σε στεριάς και σε θάλασσα.    

                                
    Με τη δημιουργία του Νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους ενώ βλέπουμε πολλούς Αγωνιστές να απαιτούν  αξιώματα ,στρατιωτικές αποδοχές, συντάξεις, ο Σταυριανός  άκαμπτος συνεχίζει να κάνει αυτό που πάντα είχε μάθει, να προσφέρει στη πατρίδα του. Τον βλέπουμε και τώρα να συνεχίζει τον Εθνικό αγώνα και να δίνη δυναμικά το παρών του και να συμμετέχει  σε όλες τις ανάγκες που χρειάζονταν οι Κρητικές Επαναστάσεις μέχρι το 1866. Η γνωριμία που είχε γίνει το 1829, όταν έφτασαν στο ελεύθερο  Λαφονήσι, στη Παναγίτσα μια ομάδα από την Γαλλική Επιστημονική. Αποστολή που ασχολήθηκε με την χαρτογράφηση του νησιού και το κυριότερο με την καταγραφή των κατοίκων της, ανάμεσα στους στρατιώτες που συνόδευαν την ομάδα βρισκόταν ένας στρατιώτης με καταγωγή από τα Κύθηρα, που γρήγορα αναδείχθηκε στα ανώτατα αξιώματα του Ελληνικού στρατού, ο γνωστός με το όνομα  Στρατηγός Πάνος Κορωναίος. Η γνωριμία αυτή δυναμώθηκε με ειλικρινή και πατριωτική φιλία που θα τους συνδέει και θα τους συνοδεύει τους δύο άνδρες μέχρι το θάνατός τους. Η πατριωτική δράση του Πάνου Κορωναίου είναι γνωστή σε όλους μας, γιατί  βρισκόταν πάντα δίπλα στις εξεγέρσεις που γινόντουσαν στο υπόδουλο ακόμα ‘Εθνος, και ιδιαίτερα στη Κρήτη.



Κρήτες Επαναστάτες το 1866 (εφημ. «Πατρίς»)

Η Ελληνική  Κυβέρνηση αδυνατούσε να συμπαρασταθεί σε τέτοιες εξεγέρσεις και οι Εθελοντές Αξιωματικοί ζητούσαν τη βοήθεια του Ελληνικού λαού  σε χρήματα και σε εθελοντές. Λόγου εγκαταστάσεων Κρητών φυγάδων, ο Πάνος Κορωναίος θεωρούσε την περιοχή μας προβάσιμη, και συμμετοχική σε ότι αφορούσε της Κρητικές Επαναστάσεις (1841-1866) ,που συμμετείχε δυναμικά και  προσωπικά ο ίδιος ,όταν απευθυνόταν  στη περιοχή μας για ενισχύσεις  του Κρητικού Αγώνα, πάντα στρεφόταν  στο Σταυριανό για να ξεκινήσει τις ενέργειες. Και όπως έλεγε αργότερα ο Σταυριανός στις αφηγήσεις του για το σεβασμό που έτρεφε προς το πρόσωπο του Κορωναίου «η εντολή του ήταν διαταγή για μένα». Άφηνε τη στάνη του και τις παράπλευρες εργασίες του και έτρεχε πρόθυμα γεμάτος ενθουσιασμό μαζί με τους ανθρώπους του, από χωριό σε χωριό και από κατούνα σε κατούνα για να συγκεντρώνει  χρήματα και Εθελοντές στρατιώτες για τον Κρητικό Αγώνα. Ο Κορωναίος ξαναήλθε  στο Λαφονήσι και στο Φαρακλό για να υποστήριξη τον Αγώνα.

1.  Μαρτυρία
«Ο Στρατηγός Πάνος Κορωναίος που είχε λάβει μέρος σε επαναστάσεις της Κρήτης είχε μεγάλο σεβασμό για τον Σταυριανό  Αρώνη. Γεννήθηκε στη Κων|πολη από Κυθήριους  γονείς, επί Καποδίστρια είχε φοιτήσει σε σχολή στο Πόρο και εξελίχθηκε σε Στρατηγό. Κάνανε επιστράτευση στα Βάτικα για τη Κρήτη και είχε έρθει στο Φαρακλό. Είχε ζητήσει να μεταβεί και ο Σταυριανός  Αρώνης μαζί του στην επαναστατημένη Κρήτη»                
Αφηγητής 10 Ιουνίου 2013                     
Τζώρτζης Ανωμήτρης  1923-2015 

 

2. Μαρτυρία
«Ο παππούς ο Σταυριανός  είχε μεγάλη εχτίμηση με το στρατηγό το Κορωναίο από το Τζιρίγο, ήτανε το δεξί του χέρι στους αγώνες της Κρήτης ,γύρναγε τα χωριά όλα ο παππούς σα το διακονιάρη για να μαζεύει  χρήματα γιατί έπρεπε να αγοραστεί οπλισμός ,και να συγκεντρώνει Εθελοντές, ξέρεις πόσοι Βατικιώτες και από τα χωριά  της Μονεμβάσιας πήγανε να πολεμήσουνε στη Κρήτη; ο παππούς ο Κουβαράκος θυμότανε τα περσότερα ονόματα, μικροί εμείς τότες δεν τα γράψαμε κάπου. Στη τελευταία επανάσταση(1866) ο Κορωναίος του παράγγειλε-Σταυριανέ  κάνε ότι μπορείς χανόμαστε ,και έτρεχε στις πόρτες του κόσμου για να μαζεύει λεφτά και εθελοντές, που τότε υπήρχε η πατριωτική δράση και υπάρχανε πρόθυμοι πολύ νέοι να πάνε .Του έστειλε ένα καίκη ναυλωμένο γεμάτο όπλα και στρατιώτες ,αλλά όταν φτάσανε κοντά στη Κρήτη δεν ζυγώσανε όξω, τους ανάψανε φωτιές ήταν το σύνθημα να μην ζυγώσουνε και βγούνε όξω γιατί η επανάσταση πνίγηκε στο αίμα, και γυρίσανε πίσω, Κόντεψε να σκάση ο Σταυριανός, τα θυμότανε πολύ καλά και μας τα έλεγε κάθε μέρα ο παππούς»
Αφηγητής  10 Νοεμβρίου 1987, Χαράλαμπος Ι. Αρώνης «ο Πιπίγας» 1932-2005                                        
( το  διηγήθει ο παππούς του Χαραλ .Π.Αρώνης-Κουβαράκος 1860- 1964)               


    Ο Σταυριανός  Αρώνης  προσέφερε απλόχερα την Εθνική του προσφορά προς τη πατρίδα του σε κάθε δύσκολή στιγμή που τον χρειαζόταν χωρίς ανταμοιβές. Η ανταμοιβή για αυτόν, ήταν όταν είδε στο τέλος της Επανάστασης του 1821, να φτάνουν τα σύνορα της ελεύθερης Ελλάδας μέχρι το Λαφονήσι και τελειώνουν στο «Φράγκο» και στον «Αγλύπτη» στο  τόπος του, που όταν είδε στα χρόνια του Χουσέμπεη τον μαρασμό του νησιού  προσφέρθηκε να κατοικήσει σε μια περίοδο σκοτεινή αντιμέτωπος με τη πειρατεία και το βαρύ χαράτσι του Οθωμανού κατακτητή ,που έγινε όμως το παράδειγμα και σε άλλους Μεσοχωρίτες «εποχιακούς» κατοίκους  του νησιού, να εγκατασταθούν επανω στο νησί, όπως ο Μέντης (Πάνω Μεντιάνοι) Σωτήρης, όπως και οι Βατικιώτες «φυγάδες»  Μισοχωρίτες  που επέστρεψαν  Τσάκος και Μέντης (Κάτω Μεντίανοι), και να δημιουργηθούν οι παλιοί οικισμοί του νησιού στο Κατωνησί και στη Βίγκλα. Για το Σταυριανό Αρώνη η μεγάλη ανταμοιβή  ήρθε όταν το 1835 μαζί με τους δύο Δήμους που ξεκινούν στα Βάτικα, δημιουργούνται και οι Παρεδρίες  (Κοινότητες) και αναγνωρίζεται η πρώτη Παρεδρία στους οικισμούς του Κατωνησιού και αναφέρονται σε εμάς οι Παρέδροι του νησιού 1835-1855, τότε ένιωσε ότι είχε προσφέρει  στο Λαφονήσι και τότε αισθάνθηκε ότι ανοίγει  ο δρόμος για την ανάπτυξη του νησιού. Ο Σταυριανός πέθανε το 1875.

ΠΗΓΗ .tsegkanews.gr