Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Αργυρώ Τέγουτζικ, Ειρηνοδίκης-Πταισματοδίκης : Είμαστε οι σύγχρονοι Νενέκοι;

 


Αγαπητοί συνέγκλειστοι,

Θα ήθελα πρόθυμα, περήφανα και με ακραίο ενθουσιασμό να εορτάσω φέτος την επέτειο των 200 ετών από την Εθνική Παλιγγενεσία και την αποτίναξη του Οθωμανικού Ζυγού, που μέσω αγώνων αυταπάρνησης και στέρησης κι αυτής ακόμη της ζωής τους, θέλησαν να μας χαρίσουν  οι επαναστατημένοι τότε, εμφανείς και αφανείς ήρωες του 1821. Δυστυχώς όμως δεν μπορώ. Διότι, πώς θα μπορούσα άλλωστε, όντας εγκλεισμένη σε αόρατο ψηφιακό κελί που ελέγχει και κατευθύνει την κάθε μου κίνηση και ανάσα; Πώς θα μπορούσα, φορώντας τον ατιμωτικό φερετζέ που παραπέμπει ακριβώς σε συνθήκες διαβίωσης παρόμοιες με αυτές του οθωμανικού ζυγού; Πώς θα μπορούσα να αναφωνήσω ‘’ Χαίρε, ω χαίρε ελευθεριά’’ φιμωμένη και λογοκριμένη; Πώς θα μπορούσε το παιδί μου να υψώσει περήφανα την Ελληνική Σημαία, ως Σημαιοφόρος, φορώντας τις αόρατες ψηφιακές αλυσίδες του ανεπαισθήτως επερχόμενου μετανθρωπισμού; Πώς δικαιολογούν οι δάσκαλοι (της νεολαίας γδαρτάδες που κόβουν στα μέτρα τους τους μαθητάδες) τη διδασκαλία της μαζικής υποδούλωσης και υποτέλειας των παιδιών και μαθητών τους και την υποθήκευση του μέλλοντός τους χάριν της, και δι΄αυτών επιτρεπομένης δεσμωτικής ψηφιακής ‘’αναβάθμισής’’ τους; Αλήθεια, πόση αξιοπρέπεια και υπερηφάνεια νιώθουμε άπαντες οι σύγχρονοι νεοέλληνες για το ελεύθερο και αδούλωτο φρόνημα που θέλησαν να μας κληροδοτήσουν οι ένδοξοι πρόγονοί μας, ενώ κείμεθα, όχι τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι, αλλά καθυποταγμένοι και παραδομένοι άνευ όρων και άνευ ιστορικής μνήμης στον κεκαλυμμένο σύγχρονο ραγιαδισμό;

Χαμένος κόπος λοιπόν; Όλα για το τίποτα; Για να καταλήξουμε εκεί όπου βρισκόταν προ επαναστάσεως οι προπάτορές μας; Ή μήπως για να αυτογελαζόμαστε και εξευτελιζόμαστε με θεάσεις γελοίων και κατάπτυστων κακοποιήσεων των εθνικών μας συμβόλων από ανιστόρητους και ελεεινούς ασεβείς και πνευματικούς αρουραίους; Για να θεώμεθα την εσκεμμένη δολοφονία της ελληνικής μας γλώσσας και τον αφανισμό του ένδοξου πολιτισμού μας και την υποβάθμισή του στο επίπεδο της  Coca-Cola και των τοιούτων συναφών;

Και εμείς τσιμουδιά! Κι εμείς, κοιτάμε το έδαφος! Κι εμείς, αφηνόμαστε να οδηγούμαστε στον ατιμωτικό ‘’εορτασμό’’ της Επανάστασης του 1821, με ‘’την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της οικονομίας και την εφαρμογή τους στον επιχειρησιακό τομέα με τη δημιουργία Ινστιτούτου Τεχνητής Νοημοσύνης, για να μπει η Ελλάδα στην αιχμή του δόρατος της παγκόσμιας τεχνολογικής πρωτοπορίας!’’ .

Αυτός ο σημερινός ‘’εορτασμός’’ συμπίπτει με τον ευτελισμό του σύγχρονου μεταμνημονιακού ‘Ελληνα πολίτη μέσα από μισθούς πείνας (όταν υπάρχουν), από έκτακτα επιδόματα (από δάνεια) λόγω αναγκαστικών αναστολών και λουκέτων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με εκτόξευση της ανεργίας στα ύψη (η οποία θα κλιμακωθεί ακόμη περισσότερο λόγω ακριβώς των ειλημμένων αποφάσεων φορέων της αόρατης ελίτ για εισβολή των ψηφιακών μοντέλων εργασίας με αυτόματη σύγχρονη εκδίωξη και εξωβελισμό του ανθρώπινου δυναμικού ως περιττού και ασύμφορου).

Η ελευθερία για την οποία αγωνίστηκαν οι ένδοξοι πρόγονοί μας με την (αν)ελευθερία που επίσημα προωθείται, όχι μόνο ατιμάζει και προσβάλλει τη μνήμη τους, αλλά αποτελεί ύβριν, που με τον πλέον ανέντιμο και ιερόσυλο τρόπο εργαλειοποιείται ο αιματοβαμμένος αγώνας τους υπέρ ελεύθερης Πατρίδας, στρέφοντάς τον με έναν διαστροφικό μηχανισμό εναντίον των γνησίων απογόνων τους, υφαίνοντας τον ιστό της υποδούλωσης, εξαθλίωσης και ταπείνωσής τους. Το τρίπτυχο, τυποποίηση-ομογενοποίηση-συμμόρφωση, είναι, θεωρώ, προαποφασισμένο, ενώ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη πειραματικά εδώ και δεκατρείς (13) μήνες, φορώντας την μάσκα της ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ.

Ας μου επιτραπεί να καταθέσω, ως ελάχιστο φόρο τιμής στους αγώνες των ενδόξων προγόνων μας, αφού το παιδί μου απαγορεύεται να υψώσει την γαλανόλευκη στη Χώρα του, το προσωπικό μου καταστάλαγμα έπειτα από κάποια χρόνια αναζήτησης, έρευνας και εμπειριών, προσβλέποντας πάντα στο αίσιο και λαμπρό μέλλον των επόμενων γενεών:

Στο πνευματικό πεδίο, η οικουμενική διάσταση του Ελληνισμού είναι από αιώνων ήδη δεδομένη. Δεν χρειάζεται ανάδειξη! Οι βάσεις όλων των επιστημών, με αφετηρία την Φιλοσοφία, την Λογική, την Ψυχολογία, την Ηθική, την Πολιτειολογία, την Οικονομική , την  Αστρονομία, τα Μαθηματικά, τη Γεωμετρία, την Ιστορία, την Ιατρική, την Φυσική, την Χημεία κλπ., όλων, ετέθησαν από τους προγόνους μας, από την Αρχαία Ελληνική Σκέψη. Γι΄αυτό και όλες οι επιστήμες διατηρούν σε όλες τις κύριες τουλάχιστον, ξένες γλώσσες την ελληνική τους ονομασία. Κι αυτό το γνωρίζουν όλοι, παντού στον κόσμο. Υπενθυμίζω τους δύο λόγους που εκφώνησε ο Ξενοφών Ζολώτας το 1957 και το 1959, στο πλαίσιο των ετήσιων συναντήσεων της Παγκόσμιας Τράπεζας (ο Ζολώτας διατελούσε τότε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος) στα αγγλικά, χρησιμοποιώντας ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΛΕΞΕΙΣ (πλην των άρθρων και συνδέσμων).

Από την προϊστορία και συμβολική μυθολογία, η εξελικτική πορεία των Ελλήνων μαρτυρούσε πως τίποτα δε γινόταν τυχαία, από τα Ομηρικά έπη και τα αρμονικά φιλοτεχνημένα αγάλματα, μέχρι τη δομή των κοινωνιών και των πόλεων-κρατών. Το γήινο βάθρο της Ελλάδος είναι από λαμπερή πέτρα και ο ‘Ελληνας ο λαμπερός και ηλιόφωτος κάτοικός της στενά και άρρηκτα συνδεδεμένος μαζί της. Γι΄αυτό και ανά τους αιώνες επικρατεί ως νικητής, με όποιο τίμημα, παρά τους άνισους αριθμητικά πολέμους και αγώνες που κλήθηκε κατά καιρούς να δώσει, από τους μηδικούς και τον απελευθερωτικό του 1821, μέχρι τους Βαλκανικούς, Μ. Ασίας, Β’ Π.Π. Ξυπνούσαν οι μνήμες από γενιά σε γενιά που τον συνέδεαν με το παρελθόν του. Η γενναιότητα ψυχής και αναστήματος μεταλαμπαδεύεται κι αυτή από γενιά σε γενιά, ξεπερνώντας ή αγνοώντας κάθε δυσκολία, πόλεμο και σκοταδισμό.

ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΝΤΕΣ ΒΑΡΒΑΡΟΙΣ ΔΟΥΛΕΥΣΟΜΕΝ; (Ευριπίδης).

Μετά τιμής

Αργυρώ Τέγουτζικ, Ειρηνοδίκης-Πταισματοδίκης.

enromiosini.gr

Ε.ΠΑ.Μ.:25η ΜΑΡΤΙΟΥ 2021-Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ


 

ΕΛ.ΑΣ:ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΝΑΡΚΕΜΠΟΡΟΥΣ


Σημαντική ποσότητα σκληρών ναρκωτικών και ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης κατασχέθηκαν από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων


Συνελήφθη αλλοδαπός που μετέφερε με αυτοκίνητο -8- κιλά ηρωίνης και -14- περίπου κιλά ακατέργαστης κάνναβης

Συγκατηγορούμενός του τυγχάνει ο αλλοδαπός ιδιοκτήτης του οχήματος


Την διακίνηση στην «αγορά» σημαντικής ποσότητας ηρωίνης καθώς και ακατέργαστης κάνναβης σταμάτησαν οι αστυνομικοί  του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ιωαννίνων, οι οποίοι συνέλαβαν σήμερα το πρωί στα Ιωάννινα αλλοδαπό, που κατηγορείται για την κατοχή, μεταφορά και διακίνησή τους.


Ειδικότερα, οι αστυνομικοί αξιοποιώντας κατάλληλα πληροφορίες, εντόπισαν Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε ο κατηγορούμενος και στον έλεγχο που ακολούθησε, βρέθηκαν στο εσωτερικό του και κατασχέθηκαν:

  • -16- πακέτα με ηρωίνη συνολικού βάρους -8- κιλών και
  • -13- δέματα με ακατέργαστη κάνναβη συνολικού βάρους -13- κιλών και -950- γραμμαρίων. 


Κατηγορούμενος στην ίδια υπόθεση τυγχάνει και ο αλλοδαπός ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, το οποίο κατασχέθηκε.


Ο συλληφθείς με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του από την προαναφερόμενη υπηρεσία θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων.


ΕΛ.ΑΣ:Συνελήφθησαν 5 αλλοδαποί, σε ορεινή περιοχή της Φλώρινας, για εισαγωγή μεγάλης ποσότητας ναρκωτικών ουσιών στην ελληνική Επικράτεια

Συνελήφθησαν κατά τη διάρκεια οργανωμένης αστυνομικής επιχείρησης 5 αλλοδαποί, σε ορεινή περιοχή της Φλώρινας, για εισαγωγή μεγάλης ποσότητας ναρκωτικών ουσιών στην ελληνική Επικράτεια

Κατασχέθηκαν -68- κιλά και -370- γραμμάρια ακατέργαστης κάνναβης, -2- κιλά και -365- γραμμάρια κατεργασμένης κάνναβης και -4- κινητά τηλέφωνα

Οι συντονισμένες ενέργειες των αστυνομικών της Ομάδας Δίωξης Διασυνοριακού Εγκλήματος του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Κρυσταλλοπηγής, οδήγησαν στη σύλληψη -5- αλλοδαπών, ηλικίας 22, 35, 36, 38 και 41 ετών, για τους οποίους σχηματίσθηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για εισαγωγή και μεταφορά ναρκωτικών ουσιών στην ελληνική Επικράτεια, καθώς και για παράβαση της νομοθεσίας περί αλλοδαπών.

Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση της εισαγωγής και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών και μετά από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων, χθες (24-03-2021) τις πρωινές ώρες σε ορεινή περιοχή της Φλώρινας, εντοπίστηκαν από προαναφερόμενους αστυνομικούς, -5- σάκοι επιμελώς κρυμμένοι ανάμεσα σε θάμνους, που περιείχαν ναρκωτικές ουσίες.

Ακολούθως οργανώθηκε αστυνομική επιχείρηση, κατά τη διάρκεια της οποίας εντοπίστηκαν τις μεσημβρινές ώρες οι -5- αλλοδαποί, να προσεγγίζουν και να παραλαμβάνουν τους ισάριθμους σάκους με τις ναρκωτικές ουσίες. Ανωτέρω αστυνομικοί επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν έλεγχο στους αλλοδαπούς, ενώ αυτοί εκμεταλλευόμενοι το δύσβατο της περιοχής προσπάθησαν να διαφύγουν, πλην όμως άμεσα ακινητοποιήθηκαν και συνελήφθησαν.

Συνεχιζόμενης της έρευνας διαπιστώθηκε ότι, οι προαναφερόμενοι είχαν εισέλθει παράνομα στη χώρα πεζή, μεταφέροντας τις ναρκωτικές ουσίες, ενώ σε βάρος των -3- εκ των -5- αλλοδαπών εκκρεμούσε το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου στη χώρα μας, καθώς και στο έδαφος Schengen .

Συνολικά κατασχέθηκαν:

  •  -64-συσκευασίες κάνναβης σε μορφή φούντας, συνολικού βάρους -68- κιλών και -370- γραμμαρίων,
  •  -4- συσκευασίες κατεργασμένης κάνναβης σε μορφή σοκολάτας, συνολικού βάρους -2- κιλών και -365- γραμμαρίων και
  •  -4- κινητά τηλέφωνα.

Π ροανάκριση για την υπόθεση ενεργεί το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Κρυσταλλοπηγής, ενώ οι συλληφθέντες με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καστοριάς.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Κοπή πίτας Συλλόγου Αγίας Πελαγίας Κύθηρα 2002

 

ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΑΜΕΣΑ


ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ Ο ΒΟΡΡΑΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΑΜΕΣΑ

Στις 4 Φεβρουαρίου 2021 η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας ανακοίνωσε τις 107 παλιότερες αιτήσεις για έργα ΑΠΕ που απέρριψε επειδή οι εταιρείες δεν υπέβαλαν δήλωση επιβεβαίωσης ή και επικαιροποίησης των αιτήσεων τους. Μεταξύ των 107 αιτήσεων για νέα έργα ΑΠΕ όλων των τεχνολογιών “φιγουράρουν” αρκετά μεγάλα επενδυτικά project μεταξύ των οποίων ,της Κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-Vector Αιολική Κυθήρων με δύο αιτήσεις για ισάριθμους αιολικούς σταθμούς στα Κύθηρα, ισχύος 18 και 21 MW, αντίστοιχα σε περιοχές όμως που ήδη έχουν δοθεί άδειες παραγωγής σε άλλες εταιρείες (τελευταίες στη λίστα αιτήσεων με αριθμούς Γ-3877 και Γ3879 που επισυνάπτεται)
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ όμως στη λίστα με τα έργα που απέρριψε η Ρ.Α.Ε δύο άλλα έργα της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-VECTOR ΑΙΟΛΙΚΗ ΠΟΡΦΥΡΙΣ (πέμπτο και έκτο στη λίστα, με αριθμούς Γ3808 και Γ3809 που επισυνάπτεται) χωροθετημένα στις περιοχές ΞΕΡΟΚΑΜΠΙΑ(Μπροστά από το Πετρούνι) και ΚΟΡΔΕΛΙΔΕΣ (Στην περιοχή του Ρούτσουνα).
Οι δύο αυτοί βιομηχανικοί αιολικοί σταθμοί φαίνονται στον χάρτη των Κυθήρων με κίτρινο χρώμα. Επίσης με κίτρινο χρώμα αποτυπώνεται μια πολύ πρόσφατη αίτηση στην περιοχή του Αγ. Γεωργιου-Παλαιόπολης. Με πράσινο οι 4 ΗΔΗ υπάρχουσες άδειες παραγωγής.
Τα δύο αυτά αιολικά εργοστάσια είναι χωροθετημένα στην πιο παρθένα περιοχή του νησιού, περιοχή του δικτύου NATOURA 2000.
Δίπλα στον Καραβά με τις κρυστάλλινες πηγές, θα υψωθεί, μια βιομηχανία . Με ότι σημαίνει αυτό για τον χαρακτήρα του τοπίου, την ομορφιά, τις περιουσίες, τον τουρισμό, την υγεία των ανθρώπων.
Πρόκειται για 26 και 24 ανεμογεννήτριες των 2 μεγαβάτ έκαστη, και συνολικής ισχύος 100 μεγαβάτ.
Μαζί με τα ήδη αδειοδοτημένα έργα η συνολική ισχύς είναι 253.5 μεγαβάτ.
Σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης του Δήμου Κυθήρων η ημερήσια ζήτηση του νησιού σε ηλεκτρική ισχύ είναι 3.5 μεγαβάτ (διπλάσιο τους θερινούς μήνες).
Άρα μιλάμε για 74 φόρες την κατανάλωση του νησιού, παραγωγή προς όφελος των εταιριών.
Με βάση τα παραπάνω και εφόσον οι συγκεκριμένες αιτήσεις δεν είναι στην λίστα των απορριφθέντων παλιών αιτήσεων είναι πολύ πιθανόν σύντομα να λάβουν άδεια παραγωγής.
Όταν γίνει αυτό θα υπάρχει περιορισμένο χρονικό διάστημα 28 ημερών στο οποίο βασει νομοθεσίας θα πρέπει να κατατεθούν ενδικοφανείς προσφυγές και θα πρέπει να υπάρξει άμεση κινητοποίηση και αντίδραση.
ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ-Dynamo Kythira





Μήνυμα του Νεοκλή Κρητικού για την 25η Μαρτίου

Η 25η Μαρτίου, ημέρα εορτασμού του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και της Ελληνικής Παλιγγενεσίας, μας  βρίσκει κάτω από ιδιαίτερα  δύσκολες συνθήκες. Η πατρίδα μας δοκιμάζεται και ο ελληνικός λαός δίνει ακόμα μια μεγάλη μάχη.

Το μήνυμα της διπλής γιορτής ωστόσο, παραμένει επίκαιρο και ισχυρό.  Χρειαζόμαστε  πίστη,  αυτοπεποίθηση και δύναμη προκειμένου να ξεπεράσουμε τις αντιξοότητες.

Η 25η Μαρτίου μάς διδάσκει ότι η επιτυχία είναι  αποτέλεσμα αποφασιστικότητας, σύμπνοιας και ομοψυχίας.  Είναι χρέος όλων μας  να υπερβούμε διαφορές και μικροψυχίες και να αντιμετωπίσουμε την πανδημία όλοι μαζί συντεταγμένα,  με ''αρετή και τόλμη", με ήθος και σοβαρότητα.

Έχω την πεποίθηση ότι αυτός ο αγώνας, που δεν αφορά μόνον την Ελλάδα μας, αλλά όλη την ανθρωπότητα, σύντομα θα κερδηθεί!

Ο φετινός εορτασμός με τη μεγάλη σημειολογία, λόγω της συμπλήρωσης διακοσίων ετών από την Ελληνική Επανάσταση, ας σημάνει μια καινούρια αρχή, μια νέα αναγέννηση, μια  επανεκκίνηση!

Ζήτω η 25η Μαρτίου!

Χρόνια πολλά σε όλες κι όλους

Μήνυμα 25ης Μαρτίου 2021

Η εμβληματική ημερομηνία της αναγέννησης ενός έθνους αλλά και οποιουδήποτε συγκλονιστικού γεγονότος δεν είναι ποτέ στατική.Υπήρχε πάντα το πριν αλλά κυρίως το μετά .

Αυτό συμβαίνει και με την Ελληνική Επανάσταση.

Δεν θα υπήρχε δηλαδή 25η Μαρτίου 1821, αν δεν είχε προηγηθεί το Δραγατσάνι,η Αρεόπολη,η Καλαμάτα,τα Καλάβρυτα και όλοι εκείνοι οι Τόποι και τα γεγονότα που τη συγκρότησαν.

Σήμερα,200 χρόνια μετά,όλοι οι Έλληνες γιορτάζουμε την Αναγέννησή μας!

Το γεγονός εκείνο που μας έφερε και πάλι στο σημείο να λέμε ότι υπάρχουμε ως ελεύθεροι πολίτες,έθνος ενεργό, που διεκδικεί,μάχεται και κερδίζει.

Η 25η Μαρτίου 1821 λοιπόν,είναι η έναρξη της εθνικής αλλά και της κρατικής μας υπόστασης και ολοκλήρωσης!

Είναι το υπόστρωμα του Μακεδονικού Αγώνα,των Βαλκανικών πολέμων,του Μικρασιατικού εγχειρήματος,του Έπους του ‘40.

Εκεί,που στα πεδία των μαχών οι Έλληνες πολεμήσαμε,ματώσαμε,νικήσαμε αλλά και χάσαμε..!

Και πρέπει εμείς οι Λάκωνες να είμαστε περήφανοι,γιατί είμαστε παρόντες και πρωτοπόροι σε όλους τους Εθνικούς Αγώνες!

Η 25η Μαρτίου είναι οι πρόγονοί μας.Όχι γενικά και αόριστα ,αλλά οι εξ αίματος πρόγονοί μας.Οι παππούδες των παππούδων μας!

Είμαστε εμείς οι ίδιοι που αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, για μία σύγχρονη και διαφορετική Ελλάδα με Ελευθερία,Αυτοσυνειδησία,Δημοκρατία,Αξιοπρέπεια,Ευημερία,Ποιότητα ζωής και Ίσες ευκαιρίες για όλους!

Είναι τα παιδιά μας,το μέλλον αυτού του Τόπου,που είναι σίγουρα καλύτερα από εμάς και θα ζήσουν σε μία Νέα Ελλάδα!

Αυτό πιστεύω πως είναι η 25η Μαρτίου 1821.

Η ημερομηνία σύμβολο που μας κάνει να θυμόμαστε πως μόνο με εθνική ενότητα,καθημερινό αγώνα και ανυπότακτο πνεύμα μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά ..!

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821!

Θανάσης Δαβάκης

Βουλευτής Λακωνίας

Σπάρτη

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ:200 χρόνια ελευθερίας και υπερηφάνειας!

200 χρόνια ελευθερίας και υπερηφάνειας!

Χρόνια πολλά στον Πειραιά μας!
Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας!
Χρόνια πολλά σ’ όλες τις Ελληνίδες και τους Έλληνες!



Μήνυμα ΥΝΑΝΠ κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση


Διακόσια χρόνια μετά τον ξεσηκωμό του Έθνους για την πολυπόθητη ελευθερία, δεν οφείλουμε μονο τιμή στους ηρωες της επαναστασης του 1821.

Οφείλουμε και να διδαχτούμε απο το πάθος τους να αποτινάξουν τον τουρκικό ζυγό και να δημιουργήσουν μια ελεύθερη και δημοκρατική Ελλάδα.
Όπως οφείλουμε να διδαχτούμε και να αποφυγουμε διχαστικές λογικές που απείλησαν τον αγωνα και έθεσαν σε κίνδυνο το νεοσύστατο ελληνικο κρατος.
Στην επιδίωξη της ελευθεριας και στη διασφάλιση της δημοκρατίας, δεν χωρούν εντάσεις και διχαστικές νοοτροπίες.
Χωρούν ο ειλικρινής διάλογος, η συνθεση στην επιλογη εθνικών προτεραιοτήτων και στόχων και η συνεννόηση για την επίτευξη τους.
Αυτος ειναι ο καλύτερος τροπος να τιμήσουμε την επανάσταση του 1821 και εκείνους που θυσιάστηκαν για την ελευθερία μας.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ 1821

 ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟ1821


Η Ιόνιος Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας με αφορμή τον εορτασμό της επετείου των διακοσίων ετών από τον απελευθερωτικό αγώνα του 1821, διοργανώνει ποιητικό αφιέρωμα με θέμα: «Η συνεισφορά των Επτανήσων στον αγώνα της εθνικής παλιγγενεσίας - Από τη ματιά των ποιητών»  και καλεί συγγραφείς και ποιητές να συμμετέχουν με δικά τους ποιήματα.

 

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ: 

1. Δικαίωμα συμμετοχής στο ποιητικό αφιέρωμα έχουν ενήλικες, άνω των 18 ετών, που γράφουν στη νέα ελληνική γλώσσα και διαμένουν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. 

2. Τα ποιήματα θα έχουν αποκλειστικά ως θέμα την συνεισφορά των Επτανήσων στην εθνική παλιγγενεσία του 1821, θα είναι γραμμένα απαραίτητα στην ελληνική γλώσσα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί επτανησιακή διάλεκτος. Αν το απαιτεί το έργο επιτρέπεται να υπάρχουν λίγες λέξεις σε ξένη γλώσσα. 

3. Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τριάντα ( 30 ) στίχους έμμετρους ή ελεύθερους και πρέπει να είναι δακτυλογραφημένα και όχι χειρόγραφα, σε μορφή word ή pdf. 

4. Με την αποστολή του έργου ο συμμετέχων αποδέχεται ότι το έργο του θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική σελίδα της Ιονίου Βιβλιοθήκης καθώς και στο ηλεκτρονικό περιοδικό  myeptanisa και παραχωρεί κάθε νόμιμο δικαίωμα στην Ιόνιο Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας για αυτό το σκοπό.   

5. Όλα τα ποιήματα θα δημοσιευτούν σε ηλεκτρονικό βιβλίο (ebook), επετειακής έκδοσης για τον εορτασμό των διακοσίων χρόνων από την απελευθέρωση της Ελλάδας. Η Ιόνιος Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας διατηρεί το δικαίωμα να αξιοποιήσει τα εν λόγω ποιήματα κατά την κρίση της ( π.χ. μελοποίηση, απαγγελία από ηθοποιούς κλπ) Οι συμμετέχοντες παραχωρούν κάθε νόμιμο δικαίωμα που αφορά τα πνευματικά τους δικαιώματα  στην Ιόνιο Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας για αυτό το σκοπό.   

6. Οι συμμετέχοντες θα στείλουν τα ποιήματά τους είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@ionianlibrary.gr είτε στην ταχυδρομικά δ/νση ΙΟΝΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, Σεπολίων 11-104 45  ΑΘΗΝΑ από τις 25 Μαρτίου 2021 έως και τις 25 Μαΐου 2021 (καταληκτική ημερομηνία η οποία θα αποδεικνύεται από την ημερομηνία του σταλθέντος ηλεκτρονικού μηνύματος ή από τη σφραγίδα του ταχυδρομείου αντίστοιχα). 

7. Στις ανωτέρω διευθύνσεις (Email και Ταχ/κή Δ/νση) οι συμμετέχοντες θα αποστείλουν συνοδεία του ποιήματός τους, φωτογραφία τους και ένα σύντομο βιογραφικό τους.  

8. Οποιαδήποτε συμμετοχή δεν πληροί τους γενικούς όρους αυτού του αφιερώματος θα αποκλείεται, χωρίς ειδοποίηση του συμμετέχοντος.

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ κ.ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΥ ΑΘ.ΧΑΡΧΑΛΑΚΗ


Τηρώντας τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα λόγω του κορωνοϊού, τελέσαμε σήμερα στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Εσταυρωμένου Χώρας την Πανηγυρική Δοξολογία για την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Ακολούθησε δέηση στο Ηρώον Πεσόντων στην Πλατεία Στάη και κατάθεση στεφάνων. Οι εκδηλώσεις καλύφθηκαν από το

Tsirigo FM
PHOTO CERIGO

και

Adelinfm Radiofono Kythera
Πανηγυρική Ομιλία Δημάρχου Κυθήρων κ. Ευστρατίου Αθ. Χαρχαλάκη επί τη Εθνική Επετείω των 200 ετών
από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, Κύθηρα, 25η Μαρτίου 2021.
Συμπληρώνονται σήμερα 200 ακριβώς χρόνια από την 25η Μαρτίου του 1821, από την ημέρα δηλαδή που καθιερώθηκε ως η επίσημη ημέρα έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, καίτοι αυτή είχε κατ΄ ουσίαν ξεκινήσει νωρίτερα. Και είναι σήμερα μια χρυσή ευκαιρία να πούμε μερικά πράγματα με το όνομά τους, χωρίς να δειλιάσουμε ενώπιον των εθνομηδενιστικών και ανθελληνικών συγχρόνων τάσεων που εσχάτως επιδιώκουν την ιστορική, θρησκευτική και εθνική μας ισοπέδωση.
Η Επανάσταση του ‘21 ήταν ένα γεγονός μοναδικό όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά συνολικά για την Ευρώπη. Δεν ήταν μια απλή εξέγερση για την ανάκτηση κάποιου τύπου αυτονομίας ή την παραχώρηση ορισμένων κοινωνικών δικαιωμάτων. Ήταν μια καθολική και πάνδημη απόφαση για ανάκτηση του μεγίστου αγαθού της ελευθερίας χωρίς αστερίσκους, χωρίς υποσημειώσεις, χωρίς «ναι μεν αλλά».
Κυριαρχεί συχνά – στις τάσεις των εθνομηδενιστών και των κατ΄ επάγγελμα απάτριδων – η ανιστόρητη άποψη ότι η διοικούσα τότε Εκκλησία στάθηκε εμπόδιο στην Επανάσταση. Την απάντηση σε αυτόν τον περίτεχνα κατασκευασμένο μύθο δίνουν τα ίδια τα ιστορικά κείμενα:
Τον Ιανουάριο του 1821 ο αρχηγός της Φιλικής Εταιρείας Αλέξανδρος Υψηλάντης γράφει προς τον επίσης μυημένο στη Εταιρεία Θεόδωρο Κολοκοτρώνη που μόλις είχε φθάσει στην Πελοπόννησο από τα Επτάνησα: «Ο Πατριάρχης βιαζόμενος υπό της Πόρτας, σας στέλλει αφοριστικά και Εξάρχους, παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρταν. Εσείς, όμως να τα θεωρείτε αυτά ως άκυρα καθότι γίνονται με βίαν και δυναστείαν και άνευ της θελήσεως του Πατριάρχου». Εξάλλου ο Γρηγόριος ο Έ, ο Πατριάρχης του Γένους, πλήρωσε με την ίδια του τη ζωή την ουσιαστική υποστήριξη στον Αγώνα. Απαγχονίστηκε από τους Τούρκους ανήμερα του Πάσχα, το 1821, στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου, ενώ στις 4 Μαΐου αποκεφαλίζονται στην Κωνσταντινούπολη οι Μητροπολίτες Δέρκων Γρηγόριος, Αδριανουπόλεως Δωρόθεος, Τυρνάβου Ιωαννίκιος και Θεσσαλονίκης Ιωσήφ. Για την εκτέλεση του Πατριάρχη γράφει ο Διονύσιος Σολωμός στον Ύμνο προς την Ελευθερία αυτούς τους συγκλονιστικούς στίχους:
«Όλοι κλαύστε, αποθαμμένος
Ο αρχηγός της Εκκλησιάς
Κλαύστε, κλαύστε κρεμασμένος
Ωσάν να τα νε φονιάς!
Έχει ολάνοικτο το στόμα
Π΄ ώραις πριν είχε γευθή
Τ΄ Άγιον Αίμα τ΄ Άγιον Σώμα
Λες πως θε να ξαναβγή»
Οι εκτελέσεις κληρικών είναι συνεχείς καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Στις 23 Ιουνίου 1821 οι Τούρκοι εκτελούν στο Μεγάλο Κάστρο της Κρήτης 10 Αρχιερείς, 17 Ιερείς και 5 Βατοπεδινούς μοναχούς, ανάμεσά τους και ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Γεράσιμος. Στις 9 Ιουλίου εκτελούνται στην Κύπρο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός και οι Μητροπολίτες Πάφου, Κιτίου και Κυρηνείας. Ο κατάλογος εκτελεσθέντων Αρχιερέων και κληρικών είναι ατελείωτος. Βέβαια και στους κόλπους της Εκκλησίας υπήρξαν αντίθετες απόψεις, όπως για παράδειγμα η επιστολή του Πατριάρχη Αγαθαγγέλου του από Χαλκηδόνος προς τους Έλληνες το 1828 η οποία απαντήθηκε καταλλήλως από τον ίδιο τον Καποδίστρια. Όμως, ακόμα και αυτές οι παραφωνίες, δεν είναι ικανές να αμαυρώσουν τον ευρύτερο ρόλο της Εκκλησίας στην εθνική προσπάθεια αποτίναξης του τουρκικού ζυγού. Ρόλο που τεκμαίρεται από πολλά κείμενα και πηγές.
Η Φιλική Εταιρεία, ο κύριος δηλαδή θεσμός οργάνωσης και προετοιμασίας της Επανάστασης, μύησε στους κόλπους της σχεδόν όλους τους κοτζαμπάσηδες και Μητροπολίτες της λεγόμενης Παλαιάς Ελλάδας. Ένα απ’ τα πρώτα μέλη της Φιλικής Εταιρείας ήταν κατά το Νικόλαο Σπηλιάδη ο αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Δικαίος (Παπαφλέσσας). Ο Σπηλιάδης που έζησε την Επανάσταση εκ των έσω, αναφέρει ότι στη Φιλική Εταιρεία «συγκαταλέγοντο ήδη και πατριάρχαι και αρχιερείς και προεστώτες πολιτικοί των επαρχιών και πολεμικοί αρχηγοί». Ακόμα και ο μαρξιστής ιστορικός Γιάννης Κορδάτος αναφέρει: «Οι Φιλικοί επεδίωξαν να δώσουν χαρακτήρα πανεθνικόν εις την ωργανωμένην επανάστασιν και δι’ αυτόν προσηλύτισαν και μερικούς Φαναριώτας και ανωτέρους Κληρικούς».
Όλα τα επαναστατικά κείμενα αναφέρονται εκτενώς όχι μόνο στην έννοια της Πατρίδας, αλλά κυρίως στην θεμελιώδη για τους Έλληνες έννοια της Ορθόδοξης Πίστης. Ο ίδιος ο Κοραής γράφει: «Μόνο του Ευαγγελίου η διδαχή ημπορεί να σώση την αυτονομίαν του Γένους. Οι Έλληνες επολέμησαν όχι μόνο υπέρ πατρίδος, αλλά και υπέρ πίστεως».
Εξάλλου η ίδια η προκήρυξη της Επανάστασης, το κορυφαίο αυτό κείμενο του Αλέξανδρου Υψηλάντη που δημοσιεύθηκε στις 24 Φεβρουαρίου του 1821 έχει ως προμετωπίδα του το «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» και διακηρύσσει: «Στρέψατε τους οφθαλμούς σας, ω Συμπατριώται, και ίδετε την ελεεινήν μας κατάστασιν! ίδετε εδώ τους Ναούς καταπατημένους! εκεί τα τέκνα μας αρπαζόμενα διά χρήσιν αναιδεστάτην της αναιδούς φιληδονίας των βαρβάρων τυράννων μας! τους οίκους μας γεγυμνωμένους, τους αγρούς μας λεηλατισμένους και ημάς αυτούς ελεεινά ανδράποδα! Είναι καιρός να αποτινάξωμεν τον αφόρητον τούτον Ζυγόν, να ελευθερώσωμεν την Πατρίδα, να κρημνίσωμεν από τα νέφη την ημισέληνον, να υψώσωμεν το σημείον, δι’ ου πάντοτε νικώμεν! λέγω τον Σταυρόν, και ούτω να εκδικήσωμεν την Πατρίδα, και την Ορθόδοξον ημών Πίστιν από την ασεβή των ασεβών καταφρόνησιν. Με την Ένωσιν, ω Συμπολίται, με το προς την ιεράν Θρησκείαν Σέβας, με την προς τους Νόμους και τους Στρατηγούς υποταγήν, με την ευτολμίαν και σταθερότητα, η νίκη μας είναι βεβαία και αναπόφευκτος». Καταρρίπτεται λοιπόν, με πάμπολλα παραδείγματα, ο μύθος της δήθεν εναντίωσης της Εκκλησίας στην Επανάσταση. Εξάλλου τι καλύτερη απόδειξη υπάρχει από τους χιλιάδες νεομάρτυρες, κληρικούς και λαϊκούς, που αναδείχθηκαν μέσα στα σκληρά χρόνια της δουλείας αλλά και στην περίοδο της Επανάστασης; Ο κατάλογος όσων έδωσαν τη ζωή τους «για του Χριστού την πίστην την αγίαν και της πατρίδος την ελευθερίαν» δεν έχει τέλος.
Ο μέγας ιστορικός Σπυρίδων Τρικούπης γράφει: «Εν ενί λόγω η Ελληνική Επανάστασις ετίμησεν υπέρ πάσαν άλλην την ανθρωπίνην φύσιν. Διότι το λαμπρότερον, το διδακτικώτερον και το κατανυκτικώτερον όλων των θεαμάτων, όσα παριστάνει επί της σκηνής του κόσμου η ιστορία, είναι η ανέγερσις πεπτωκότος έθνους. Το δε σάλπισμα τοιούτου πολέμου είναι χερουβικός ύμνος προς τον Ύψιστον».
Λέει ο Φωτάκος: «Εὐτυχισμένη ἦταν ἡ ἡμέρα τῆς ἐπαναστάσεως τῆς Ἑλληνικῆς φυλῆς, διότι καὶ τότε καὶ ἀπὸ χρόνων ἀκόμη τὸ ἔθνος εἶχε τὸν θεόπεμπτον καὶ σεβάσμιον κλῆρον ὡς ὁδηγόν του. Οἱ λειτουργοὶ αὐτοὶ τοῦ ἀληθινοῦ Θεσῦ ἐφρόντισαν καὶ ἡτοίμασαν τὸ ἔθνος διὰ νὰ ἐπαναστατήση, καὶ ν᾿ ἀλλάξει τὸν ὑβριστὴν τῆς θρησκείας καὶ τῶν ἱερῶν του. Ὁ κλῆρος ὕψωσε τὴν σημαίαν τοῦ σταυροῦ καὶ τοῦ Ἔθνους».
Και ο Μακρυγιάννης μέμφεται όσους κατηγορούν τον κλήρο και την Εκκλησία: «...καὶ βρίζουν, οἱ πουλημένοι εἰς τοὺς ξένους, καὶ τοὺς παπάδες μας, ὁποῦ τοὺς ζυγίζουν ἄναντρους καὶ ἀπόλεμους. Ἐμεῖς τοὺς παπᾶδες τοὺς εἴχαμε μαζὶ εἰς κάθε μετερίζι, εἰς κάθε πόνον καὶ δυστυχίαν. Ὄχι μόνον διὰ νὰ βλογᾶνε τὰ ὅπλα τὰ ἱερά, ἀλλὰ καὶ αὐτοὶ μὲ ντουφέκι καὶ γιαταγάνι, πολεμώντας ὡσὰν λεοντάρια. Ντροπὴ Ἕλληνες».
Και ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης γράφει σε επιστολή προς τον Κολοκοτρώνη μετά το θρίαμβο στα Δερβενάκια: «Γενναιότατε στρατηγέ...Ἰδοὺ ὁ Θεὸς μεθ᾿ ἡμῶν ὡς ἐπάταξεν ἔθνη πολλὰ καὶ ἀπέκτεινε βασιλεῖς κραταιούς· Ὁ Παντοκράτωρ Θεὸς δὲν μᾶς ἀφήνει εἰς τὴν διάκρισιν τοῦ ἐχθροῦ. Ὄχι, ὄχι βέβαια, ἀλλὰ εἶναι σύμμαχός μας κατὰ πάντα, καθὼς ἐμπράκτως, πολλάκις τὸ εἴδομεν καὶ ἄμποτε εἰς τὸ ἑξῆς διὰ τῆς δυνάμεως τοῦ τιμίου καὶ ζωοποιοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς ἐνεργείας καὶ γενναιότητός σας ν᾿ ἀφανισθῇ ὁ ἐχθρὸς ἐξ ὁλοκλήρου. Εἴθε γένοιτο, γένοιτο...».
Στην αρχή της Επανάστασης όταν οι επαναστατημένοι μπήκαν στο Βαλτέτσι, το βρήκαν έρημο από κατοίκους και μόνο καμπόσοι σκοτωμένοι κείτονταν εκεί. Και εξιστορεί ο Φωτάκος: «Ασυνήθιστοι καθώς ήταν από του πολέμου τα κακά, κιτρίνισαν απ΄ το φόβο τους και δεν πηγαίνανε σιμά στους νεκρούς. Ο Κολοκοτρώνης, όμως, έβαλε και μάζεψαν τα κομμάτια τους και τα φύλαξε κ΄ είπεν: ‘Αυτοί είναι Άγιοι, θα πάνε στον Παράδεισο σαν μάρτυρες!’. Τότε ζύγωσαν οι στρατιώτες και τους θάψανε».
Βαθιά η πίστη όλου του στρατεύματος. Στα 1826, μετά τις μάχες της Αράχωβας και του Διστόμου, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης με το στρατό του ξεκίνησε να βοηθήσει την Αθήνα, που κινδύνευε από τον Κιουταχή. Λέει η σχετική πηγή: «Έφτασε στο Μοναστήρι του Αγίου Σεραφείμ, όπου είναι και το λείψανό του, τιμημένο πολύ λείψανο από τους Ρουμελιώτες. Εκεί ο Καραϊσκάκης γονατιστός στον άγιο τάφο κοντά, μ΄ όλα τα παληκάρια του, προσευχήθηκε: ‘Βοήθησέ μας, Αϊσεραφείμη, να διώξωμε τον Κιουτάγια απ΄ την Αθήνα, να γλυτώσωμε τους κλεισμένους Χριστιανούς και να κάμωμε στους Τούρκους δεύτερη Αράχωβα, και να σου φέρω χρυσό καντήλι στον τάφο σου και λαμπάδες εκατό ίσα με το κορμί μου και να στολίσω σαν παλάτι το μοναστήρι σου!’. Κι΄ όλος ο στρατός ξεσκούφωτος και γονατισμένος είπε την ίδια προσευχή».
Ο πρώτος υπασπιστής του Κολοκοτρώνη, ο Φωτάκος, αναφέρει στο μνημειώδες έργο του ως αυτόπτης μάρτυρας όλων των τότε γεγονότων: «Οι αρχιερείς συγχωρούσαν εις τους ιερείς να διαβάζουν εις τας Εκκλησίας παρακλήσεις νύκτα και ημέρα προς τον Θεόν για να ενισχύση του Έλληνας εις τον μέλλοντα αγώνα. […] εσυγχώρησαν να παρακινούν κατά την εξομολόγησίν των τους Έλληνας εις την επανάστασιν, και να την θεωρούν ως συγχωρημένην θρησκευτικώς, διότι ο Θεός όλους τους ανθρώπους έπλασεν ελευθέρους. Πολλοί δεν μάλιστα των αρχιερέων ως ο Έλους Άνθιμος, έκαμαν επίτηδες και ευχάς, τα οποίας έδιδον εις τους ιερείς των επαρχιών των και τας εδιάβαζαν μετά την παράκλησιν».
Όπως κάθε εθνικός απελευθερωτικός αγώνας, έτσι και η Ελληνική Επανάσταση δεν βάδισε σε δρόμο στρωμένο με ροδοπέταλα. Τα προβλήματα που εξαρχής αντιμετώπισε ήταν τεράστια. Η χρηματοδότηση του αγώνα, ο διαγκωνισμός για τα πολιτικά αξιώματα ανάμεσα σε φατρίες και πρόσωπα, ο φρικτός εμφύλιος – η μεγάλη αυτή κατάρα της φυλής μας – ήσαν μερικές μόνο από τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η επαναστατημένη τότε πατρίδα μας. Τίποτε, όμως, από όλα αυτά δεν μπορεί να απομειώσει ή να παρακάμψει το λαμπρό τελικό αποτέλεσμα που ήταν η απελευθέρωση της Χώρας και η δημιουργία – μέσω και της πολιτικής και της διπλωματίας – του πρώτου ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους της νεότερης ιστορίας. Ήταν ένα θαυμαστό επίτευγμα. Ήταν κάτι που ελάχιστοι είχαν εξαρχής πιστέψει. Ήταν ένα αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και συνθηκών που στάθηκε η αφορμή για την σταδιακή διάλυση της μέχρι τότε κραταιάς Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Οι μύθοι που καλλιεργούνται σχετικά με το 1821 είναι πολλοί. Ένθεν κακείθεν. Τα κείμενα, όμως, είναι οι πλέον αδιάψευστοι μάρτυρες των πραγματικών γεγονότων. Η κάθαρση της ιστορίας από τους μύθους είναι σήμερα απαραίτητη όσο ποτέ, εξάλλου ο ίδιος ο Εθνικός μας Ποιητής μας καλεί «να θεωρούμε εθνικόν ό,τι είναι αληθές». Άλλο πράγμα, όμως, είναι η διάλυση των μύθων και των ιστορικών παρανοήσεων και άλλο ο μηδενισμός και η ισοπέδωση που δυστυχώς κυριαρχούν στην εποχή μας.
Η τάση για ισοπέδωση και εθνομηδενισμό, η προώθηση της ιδέας της «οικουμενικής πατρίδας» που δεν έχει ιστορία, όρια, σύνορα και περιορισμούς, η άποψη ότι τα εθνικά σύμβολα δεν έχουν πλέον νόημα και συνιστούν αναχρονισμό, είναι ό,τι πιο επικίνδυνο και επιζήμιο για το μέλλον της Χώρας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από το 1821 πρέπει υψώσουμε ένα άρρηκτο τείχος απέναντι σε όλες αυτές τις απόψεις, που δεν αποτελούν κάτι το νέο, αλλά εντάσσονται σε μια γενικότερη τάση ηθικής και εθνικής αποδόμησης της κοινωνίας μας. Από την κατάργηση του πολυτονισμού μέχρι την διαγραφή της λέξης «εθνική» από τον επίσημο τίτλο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας το 2009, παρατηρούμε μια αλληλουχία πράξεων και γεγονότων που συντείνουν σε μια προκαθορισμένη προσπάθεια ισοπέδωσης και εθνικής απαξίας.
Για την κατάργηση του πολυτονισμού, γράφει ο Χρήστος Γιανναράς: «η επιβολή του μονοτονικού είναι στην ιστορία των Ελλήνων μια καταστροφή, ασύγκριτα ολεθριότερη από τη Μικρασιατική. Στη Μικρασιατική Καταστροφή χάθηκαν πανάρχαιες κοιτίδες του Ελληνισμού, χάθηκε η κοσμοπολίτικη αρχοντιά του, η συνείδηση ότι η ελληνικότητα είναι πολιτισμός, δηλαδή «τρόπος» βίου, όχι υπηκοότητα βαλκανικού επαρχιωτισμού. Όμως δεν χάθηκε η συνέχεια της γλώσσας του, που είναι και έμπρακτη συνέχεια της ιστορικής του συνείδησης, της ένσαρκης στον γραπτό λόγο συνέχειας του ελληνικού «τρόπου». Το μονοτονικό κατάργησε τη σημειογραφία που συνέδεε την αρχαιοελληνική φωνητική «προσωδία» με τη γραπτή αποτύπωσή της και καθιστούσε ενιαία την ελληνική γλώσσα από τον Όμηρο ώς σήμερα».
Για τη σημασία της Παιδείας, αναφέρει ο Τερτσέτης το εξής περιστατικό με τον Κολοκοτρώνη: «Ο Κολοκοτρώνης μια μέρα στο σπίτι του, στην Αθήνα, σεργιάνιζε στην κάμαρα ενώ το παιδί του ο Κολίνος έγραφε. Σταμάτησε μονομιάς και τον ρωτάει: ‘Κουλίνε, ποιο νομίζεις είναι το εθνικό σπίτι της Ελλάδος;’ Ο Κολίνος του αποκρίθηκε αμέσως: ‘Το παλάτι του Βασιλέως’. ‘Το παλάτι του Βασιλέως; Όχι!, είπε. Το Πανεπιστήμιο!’».
Η ισοπέδωση και ο μηδενισμός, η προσπάθεια εξάλειψης της Πίστεως από την Πατρίδα (σε πλήρη αντίθεση με τα διδάγματα του ΄21) συνεχίζονται: από το επίσημο σύμβολο εορτασμού των 200 ετών, αφαιρέθηκε ο Σταυρός! Ο πίνακας του Βρυζάκη με τον Παλαιών Πατρών Γερμανό να ευλογεί την επαναστατική σημαία, αμαυρώθηκε πρόσφατα και ελάχιστοι έχουν αντιδράσει! Οι προτομές των Ηρώων στο Πεδίον του Άρεως και αλλού καθημερινά βεβηλώνονται από χέρια νέων ανθρώπων! Η ελληνική σημαία παραδίδεται στη χλεύη! Και το χειρότερο όλων: ορισμένοι δικαιολογούν και ενθαρρύνουν αυτές τις πράξεις στο όνομα μιας δήθεν δημοκρατίας και ενός αόριστου δικαιωματισμού. Αν τώρα, αν στα 200 χρόνια μετά το ΄21 δεν φωνάξουμε ένα βροντερό «ΩΣ ΕΔΩ!» σε κάθε τέτοια πρακτική, τότε θα είμαστε πράγματι άξιοι της μοίρας μας! Και το χειρότερο όλων, η καταστροφική υπογεννητικότητα, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τον Ελληνισμό στον αφανισμό. Ακούμε καθημερινά για «πολιτικές ανάπτυξης» και «έργα προόδου» αλλά δεν ακούμε τίποτε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του νούμερο ένα εθνικού κινδύνου που είναι η υπογεννητικότητα.
Σήμερα, λοιπόν, 200 χρόνια μετά το 1821, καλούμαστε όλοι να κάνουμε τον απολογισμό αυτών των 2 αιώνων εθνικής ανεξαρτησίας και ελευθερίας. Και αναμφίβολα ο ζυγός γέρνει στα θετικά. Η Χώρα μας μέσα σε αυτά τα 200 χρόνια, γιγαντώθηκε εδαφικά και πληθυσμιακά, πολέμησε με ηρωισμό τον Άξονα, απέκτησε σύγχρονες υποδομές, έγινε μέλος της μεγάλης ευρωπαϊκής οικογένειας, γέννησε Αγίους και Ήρωες, άνδρωσε μεγάλες προσωπικότητες των γραμμάτων, των επιστημών, των τεχνών και της πολιτικής, ωρίμασε και εμπέδωσε τους θεσμούς της Δημοκρατίας και του Κοινοβουλευτισμού. Βίωσε, όμως, και στιγμές εθνικής τραγωδίας. Το ‘22 στη Σμύρνη, το ‘74 στην Κύπρο, τον Εμφύλιο και τον Εθνικό Διχασμό. Ποτέ, όμως, δεν έπαψε να αναλογίζεται την τεράστια σημασία του Αγώνα του 1821 για τη σύγχρονη εθνική της συνείδηση.
Οι πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε λόγω της πανδημίας δεν μας επιτρέπουν να εορτάσουμε την 25η Μαρτίου με την αρμόζουσα μεγαλοπρέπεια και λαμπρότητα, καίτοι την ίδια στιγμή επιτρέπονται με μια αδιανόητη ανοχή πορείες χιλιάδων πολιτών υπέρ ενός αμετανόητου καταδικασμένου δολοφόνου. Σε λίγα χρόνια, όμως, στις 3 Φεβρουαρίου του 2030, θα γιορτάσουμε μια άλλη επέτειο, άμεση απότοκο της σημερινής: την επέτειο των 200 ετών από την επίσημη ίδρυση του πρώτου ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, που δημιουργήθηκε με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου στις 3 Φεβρουαρίου 1830. Έχουμε λοιπόν ακριβώς 9 χρόνια μπροστά μας μέχρι τότε. Μέσα στο διάστημα αυτό πρέπει να αλλάξουμε την Χώρα μας προς το καλύτερο. Να εξαλείψουμε τον εθνομηδενισμό και την ισοπέδωση, να διασφαλίσουμε ότι τα παιδιά μας θα διδάσκονται και θα μιλούν σωστά ελληνικά, ότι η βεβήλωση συμβόλων, σημαίας, ηρώων και Αγίων ΔΕΝ θα αποτελεί δικαίωμα και δεν θα περιβάλλεται με κανενός είδους ιδεολογικές αιτιολογήσεις, ότι ο όρος «εθνικός» θα επιστρέψει στον τίτλο του Υπουργείου Παιδείας όπως ισχύει στη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, την Πολωνία, τη Ρουμανία και δεκάδες άλλες χώρες του κόσμου που σέβονται τον εαυτό, την ιστορία και τον πολιτισμό τους, ότι η Χώρα μας θα αντιμετωπίσει επιτέλους με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το εθνικό πρόβλημα της υπογεννητικότητας προκειμένου να συνεχίσει να υπάρχει.
Και περαιτέρω, να έχουμε καταπολεμήσει τις πάγιες κακοδαιμονίες μας. Λέει χαρακτηριστικά ο Καθηγητής Βερέμης: «Μία εξ αυτών αφορά τη σχέση του πολίτη με το κράτος. Ποτέ αυτές οι σχέσεις δεν ήταν αγαθές. Ακόμα εξακολουθούμε να παίζουμε κλεφτοπόλεμο με το κράτος. Πάντα στη συνείδησή μας το κράτος παραμένει ένας δυνάμει εχθρός. Όταν μοιράζει λεφτά, μπορεί και να γίνει φίλος. Οι Άγγλοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά τη σχέση τους με το κράτος. Η παράδοση των κλεφταρματολών εξακολουθεί να λειτουργεί. Μέσα μας έχουμε έναν κλεφταρματολό που θέλει να βγει έξω και να εκδηλωθεί». Και όταν ο Καθηγητής ερωτάται «τελικά να γιορτάσουμε τα 200 χρόνια με το κεφάλι ψηλά;» απαντά: «Φυσικά να γιορτάσουμε. Αλλά και να διδαχτούμε. Αν δεν καταπολεμήσουμε τις κακοδαιμονίες μας δεν θα πάμε μπροστά. Εορτασμός των 200 χρόνων με πολύ μυαλό».
200 χρόνια μετά το 1821. Πρέπει να είμαστε περήφανοι; ΝΑΙ! Πρέπει να ανησυχούμε για το μέλλον; Πάλι ΝΑΙ! Διότι τίποτε δεν είναι δεδομένο, τίποτε δεν παραμένει σταθερό αν εμείς οι ίδιοι δεν διασφαλίζουμε καθημερινά όλα τα εθνικά μας κεκτημένα και δίκαια. Αν θέλουμε το Έθνος μας να συνεχίσει να υπάρχει τότε θα πρέπει να επενδύσουμε στην Παιδεία, στην Εθνική Παιδεία που αποτελεί τη μόνη δημοκρατική οδό μέσω της οποίας θα εξαλειφθούν σταδιακά τα φαινόμενα του εθνομηδενισμού και της ισοπέδωσης. Ναι, είμαστε πολίτες του κόσμου, αλλά πάνω και πέρα απ΄ όλα είμαστε Έλληνες και ούτε θα ντρεπόμαστε να το διαλαλήσουμε, ούτε θα φοβόμαστε να κάνουμε το Σταυρό μας έξω από τις Εκκλησίες, ούτε θα δειλιάζουμε τιμώντας τη Σημαία και τα Εθνικά μας Σύμβολα!
Οδεύοντας προς το 2030, προς τα 200 χρόνια από την επίσημη ανεξαρτησία της Ελλάδος, ας πάρουμε ως παρακαταθήκη τα σοφά λόγια του Κολοκοτρώνη, όπως ο ίδιος τα είπε στην ομιλία του στην Πνύκα το Νοέμβριο του 1838, απευθυνόμενος προς τους νέους της εποχής. Σε 3 διδάγματα εστιάζει: στην αποφυγή της διχόνοιας, στη διαφύλαξη της Ορθόδοξης Πίστης και στην απόκτηση της Παιδείας. Ας τον ακούσουμε:
«Παιδιά μου!
Εις τον τόπο τούτο, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και εδημηγορούσαν τον παλαιό καιρό άνδρες σοφοί, και άνδρες με τους οποίους δεν είμαι άξιος να συγκριθώ και ούτε να φθάσω τα ίχνη των. Εγώ επιθυμούσα να σας ιδώ, παιδιά μου, εις την μεγάλη δόξα των προπατόρων μας, και έρχομαι να σας ειπώ, όσα εις τον καιρό του αγώνος και προ αυτού και ύστερα απ' αυτόν ο ίδιος επαρατήρησα, και απ' αυτά να κάμωμε συμπερασμούς και δια την μέλλουσαν ευτυχίαν σας, μολονότι ο Θεός μόνος ηξεύρει τα μέλλοντα.
Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν άρμάδα. Άλλά δεν εβάσταξε!
Όταν προστάζουνε πολλοί, ποτέ το σπίτι δεν χτίζεται ούτε τελειώνει, αλλά πρέπει να είναι ένας αρχιτέκτων, οπού να προστάζει πως θα γενεί. Παρομοίως και ημείς εχρειαζόμεθα έναν αρχηγό και έναν αρχιτέκτονα, όστις να προστάζει και οι άλλοι να υπακούουν και να ακολουθούν. Αλλ' επειδή είμεθα εις τέτοια κατάσταση, εξ αιτίας της διχόνοιας, μας έπεσε η Τουρκιά επάνω μας και κοντέψαμε να χαθούμε, και εις τους στερνούς επτά χρόνους δεν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα.
Εις αυτή την κατάσταση έρχεται ο βασιλεύς, τα πράγματα ησυχάζουν και το εμπόριο και ή γεωργία και οι τέχνες αρχίζουν να προοδεύουν και μάλιστα ή παιδεία. Αυτή η μάθησις θα μας αυξήσει και θα μας ευτυχήσει.
Πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα είπαμε πρώτα υπέρ πίστεως και έπειτα υπέρ πατρίδος.
Εγώ, παιδιά μου, κατά κακή μου τύχη, εξ αιτίας των περιστάσεων, έμεινα αγράμματος και δια τούτο σας ζητώ συγχώρηση, διότι δεν ομιλώ καθώς οι δάσκαλοι σας. Σας είπα όσα ο ίδιος είδα, ήκουσα και εγνώρισα, δια να ωφεληθήτε από τα απερασμένα και από τα κακά αποτελέσματα της διχονοίας, την οποίαν να αποστρέφεσθε, και να έχετε ομόνοια. Εμάς μη μας τηράτε πλέον. Το έργο μας και ο καιρός μας επέρασε. Και αι ημέραι της γενεάς, η οποία σας άνοιξε το δρόμο, θέλουν μετ' ολίγον περάσει. Την ημέρα της ζωής μας θέλει διαδεχθή η νύκτα του θανάτου μας, καθώς την ημέραν των Αγίων Ασωμάτων θέλει διαδεχθή η νύκτα και η αυριανή ήμερα. Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο, οπού ημείς ελευθερώσαμε· και, δια να γίνη τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία και την φρόνιμον ελευθερία».
ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ!
ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821!
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΟΥ ‘ 21!