Δευτέρα 29 Μαρτίου 2021

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025!

 

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ 

Εν Πειραιεί τη 29 Μαρτίου 2021 

ΔΡΟΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΕΝΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΟ 2025! 

Το 2025 είναι ένας σημαντικός ιστορικός σταθμός για την εκκλησιαστική μας ιστορία, διότι τη χρονιά αυτή η Ορθόδοξη Εκκλησία μας εορτάζει την συμπλήρωση 1700 χρόνων από την σύγκληση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου (325). Όπως είναι γνωστό η Σύνοδος αυτή καταπολέμησε και καταδίκασε την αρειανική αίρεση, η οποία αρνήθηκε τη θεία φύση του Χριστού. Δεν θα ήταν υπερβολή αν χαρακτηρίσουμε την Σύνοδο αυτή ως την σπουδαιότερη Σύνοδο της Εκκλησίας μας, όχι μόνο για το αντιαιρετικό της έργο, αλλά και διότι αποτέλεσε σημείο αναφοράς σε όλες τις μεταγενέστερες, Οικουμενικές και Τοπικές. Η σπουδαιότητά της καταδεικνύεται και από το γεγονός ότι καθόρισε και τον ακριβή χρόνο εορτασμού του Πάσχα, έτσι ώστε να εορτάζεται παγκοσμίως, σε Ανατολή και Δύση, την ίδια ημέρα, συμβάλλοντας έτσι στην εορτολογική και λειτουργική ενότητα της ενιαίας, τότε, Χριστιανοσύνης και θέτοντας τέρμα σε μια μακροχρόνια ενδοεκκλησιαστική έριδα, που προηγήθηκε  

Ωστόσο το κατ’ αρχήν χαρμόσυνο αυτό επετειακό γεγονός σκιάζεται από δημοσιεύματα και περιρρέουσες φήμες, που δημιουργούν μέσα μας αισθήματα θλίψεως και ανησυχίας. Και τούτο διότι κύκλοι θιασωτών της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, που κατ’ αυτούς δεν υφίσταται, (!!!), θεωρούν την εν λόγω επέτειο ως μια καλή ευκαιρία για την καθιέρωση κοινού εορτασμού του Πάσχα όλων των χριστιανών, Ορθοδόξων και ετεροδόξων, και γιατί όχι, ως αφετηρία για τη δρομολόγηση της πλήρους ορατής «ένωσής» μας με τους ετεροδόξους στο κοινό ΠοτήριοΚαλλιεργούν ένα «κλίμα» εντεινόμενης σύγκλησης κυρίως με τους Παπικούς και πιστεύουν ότι ο κοινός εορτασμός θα «φέρει ακόμη πιο κοντά» τις «Εκκλησίες» οι οποίες θα «συνειδητοποιήσουν την ανάγκη» της ενότητας και θα προχωρήσουν προς την «πολυπόθητη ένωση»! Ήδη ένα πρώτο μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή πραγματοποιήθηκε στην «Σύνοδο της Κρήτης» (2016), με την αναγνώριση των ετεροδόξων ως ιστορικών Εκκλησιών με έγκυρα μυστήρια και αποστολική διαδοχή, (;).  

Ένα μεγάλο εμπόδιο που φαίνεται να φράζει το δρόμο προς την «ένωση», είναι το πρόβλημα του παπικού Πρωτείουτο οποίο εδώ και 14 χρόνια, (από το 2007), συζητείται στον Θεολογικό Διάλογο μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, χωρίς μέχρι σήμερα οι εκατέρωθεν διαλεγόμενοι να έχουν φθάσει σε ένα κείμενο κοινής αποδοχής. Όπως είχαμε επισημάνει σε πρόσφατη ανακοίνωσή μας (βλ. κείμενο με τίτλο: «Η ‘ενίσχυση της Συνοδικότητος’: Μια ακόμη δολερή παγίδα του Παπισμού», στην παρούσα χρονική συγκυρία καταβάλλεται εργώδης προσπάθεια να βρεθεί μια φόρμουλα εναρμόνισης του παπικού Πρωτείου, που χαρακτηρίζει το Παπισμό, με την Συνοδικότητα που χαρακτηρίζει την Ορθοδοξία. Ο Ρωμαιοκαθολικός Καρδινάλιος κ. Kurt Koch, Συμπρόεδρος της Μικτής Επιτροπής επί του Θεολογικού Διαλόγου, σε πρόσφατη δήλωσή του πρότεινε μια «λύση» του προβλήματος, η οποία δεν φαίνεται να απορρίφθηκε, αλλά μάλλον έγινε δεκτή από την πλευρά των Ορθοδόξων. Σύμφωνα με τη  «λύση» που προτείνει ο κ. Koch, η μεν Ορθόδοξη Εκκλησία από την πλευρά της θα αναγνωρίσει στο Βατικανό μια μορφή πρωτείου, που θα περιλαμβάνει νομικά στοιχεία, ενώ το Βατικανό από την πλευρά του θα προχωρήσει σε μια ενίσχυση του Συνοδικού Θεσμού, χωρίς όμως να θίγεται ούτε στο ελάχιστο το παπικό Πρωτείο. Η παρά πάνω δήλωση «δένει» άριστα με ανάλογη πρόσφατη δήλωση, (όπως θα δούμε παρά κάτω), του Αρχιεπισκόπου Τελμησσού Ιώβ, Συμπροέδρου της Μικτής Επιτροπής επί του Θεολογικού Διαλόγου ότι «οι Ορθόδοξοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να αναγνωρίσουν το πρωτείο της Ρώμης». Το συμπέρασμα είναι ότι το πρόβλημα του Πρωτείου μάλλον πάει να βρεί τη «λύση» του, σύμφωνα όμως με τα σχέδια και τις επιθυμίες των οικουμενιστών και όχι κατά το θέλημα του Θεού και εντός του πλαισίου της Α΄ Ψευδοσυνόδου του Βατικανού του 1870.              

Τις παρά πάνω θλιβερές διαπιστώσεις μας για το που οδηγούνται τα πράγματα με αφορμή τους εορτασμούς των 1700 ετών από την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, ήρθε να επιβεβαιώσει ένα πρόσφατο δημοσίευμα στο ιστολόγιο «Πενταπόσταγμα» με θέμα: «Πάμε για κοινό εορτασμό Πάσχα Ορθοδόξων – Ρ/καθολικών το 2025», του δημοσιογράφου κ. Μάνου Χατζηγιάννη Σύμφωνα με το δημοσίευμα«Στρώνουν οικουμενιστικό χαλί για κοινό εορτασμό του Πάσχα μεταξύ Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών το 2025 Βατικανό και Φανάρι με την σύμφωνη γνώμη της Μόσχας! Σημειώνεται ότι το 2025 το Πάσχα και στις δύο Εκκλησίες έχει μια κοινή ημερομηνία! Υπενθυμίζεται επίσης πως το 2025 θα έχουμε και τους εορτασμούς της 1.700ης επετείου της Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας»! Στη συνέχεια παραθέτει συνέντευξη του παν. Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου, στην οποία δηλώνει, πως ο εορτασμός μπορεί να χρησιμεύσει ως ευκαιρία για τις χριστιανικές Εκκλησίες «να προβληματιστούν για την πορεία τους, για τα λάθη του παρελθόντος, καθώς και του παρόντος, και να αναλάβουν περισσότερο καθορισμένη οικουμενική πορεία, αξιοποιώντας τα μαθήματα για πάνω από έναν αιώνα σύγχρονης οικουμενικής εμπειρίας. Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος της Νίκαιας είναι ένα σύμβολο, ένας σταθμός, ένα σημείο καμπής στην ιστορία του Χριστιανισμού, επειδή εξέδωσε 20 κανόνες. Η Νίκαια λοιπόν προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για την εκτίμηση της κοινής μας κανονικής κληρονομιάς της πρώτης χιλιετίας και για την εξέταση της σημασίας του κανόνα, του νόμου ως μέσου για την προώθηση του οικουμενικού διαλόγου».  

Αλλά και από την πλευρά του Βατικανού γίνονται ανάλογες δηλώσεις, όπως συνεχίζει το αποκαλυπτικό δημοσίευμα: «…τις τελευταίες ημέρες με αφορμή και την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτου Ιταλίας το θέμα αναβίωσε έντονα. Ο Καρδινάλιος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και ο επικεφαλής του Ποντιφικού Συμβουλίου για την Προώθηση της Χριστιανικής Ενότητας Κούρτ Κοχ είπε ότι στον Πάπα Φραγκίσκο άρεσε η πρόταση του μόνιμου Αντιπροσώπου του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών (ΠΣΕ), Αρχιεπισκόπου Τελμησσού Ιωβ για τη μεταρρύθμιση του Ορθόδοξου ημερολογίου για έναν κοινό εορτασμό του Πάσχα με τους Καθολικούς έως το 2025, αναφέρει το ιστολόγιο Katholisch.de….Ο Ιεράρχης του Φαναρίου φέρεται να είπε: “Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσουμε στους Χριστιανούς την ανάγκη για μεταρρύθμιση του ημερολογίου” . Ο Καρδινάλιος Κοχ, με τη σειρά του, σημείωσε ότι αν και δεν θα είναι εύκολο να ορίσουμε μια κοινή ημερομηνία για το Πάσχα, αξίζει η προσπάθεια. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος Ορθόδοξος Ιεράρχης φέρεται να έχει δηλώσει πως οι Ορθόδοξοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να αναγνωρίσουν το πρωτείο της Ρώμης. Στο μεταξύ ο Πάπας Φραγκίσκος και ο Καρδινάλιος Κοχ ελπίζουν ότι θα υπάρξει πλήρης κοινωνία και ‘ορατή ενότητα’ μεταξύ της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου!»! 

Σε παλαιότερη ανακοίνωσή μας (βλ. κείμενο με τίτλο: «Μια ακόμη πληγή στο Σώμα της Εκκλησίας. Σύντομος σχολιασμός του Παλαιοημερολογητικού ζητήματος», 7.4.2014), είχαμε παραθέσει μερικά εισαγωγικά σχετικά με το ημερολογιακό ζήτημα, με το οποίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο και το ζήτημα του εορτασμού του Πάσχα, (το λεγόμενο πασχάλιο), και παραπέμπουμε εκεί τον αναγνώστη για περισσότερα στοιχεία. Επιγραμματικά εδώ αναφέρουμε, ότι η Εκκλησία της Ελλάδος καθιέρωσε το 1924 το διορθωμένο Ιουλιανό Ημερολόγιο, το οποίο ταυτιζόταν με το Γρηγοριανό μόνον ως προς τις ημερομηνίες των ακινήτων εορτών, ενώ διέφερε ριζικά από αυτό ως προς το πασχάλιο. Το πασχάλιο παρέμεινε αμετακίνητο, διότι τυχόν μεταρρύθμισή του θα παραβίαζε τους όρους που έθεσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία προέβλεπε δύο τινά: α) Να εορτάζεται το Πάσχα την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο της εαρινής ισημερίας και β) Ουδέποτε να συμπίπτει, ή να προηγείται το χριστιανικό Πάσχα από το Πάσχα των Εβραίων. Το Γρηγοριανό Ημερολόγιο, που ακολουθούν οι παπικοί, ναι μεν τηρεί τον πρώτο όρο που έθεσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, όχι όμως και τον δεύτερο, με αποτέλεσμα σε πάμπολλες περιπτώσεις, είτε να συνεορτάζουν οι Λατίνοι με τους Εβραίους, την ίδια ημέρα το Πάσχα, είτε να προηγούνται σε σχέση με το Πάσχα των Εβραίων. Τους παρά πάνω όρους που θέτει η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος επαναλαμβάνει και η Τοπική Σύνοδος της Αντιοχείας στον Α΄ Ιερό Κανόνα της, ενώ ο Ζ΄ Αποστολικός Ιερός Κανόνας ορίζει σαφέστατα, (με απειλή μάλιστα καθαιρέσεως), το «μη μετά Ιουδαίων επιτελείν το Πάσχα».   

Το θέμα του κοινού εορτασμού του Πάσχα δεν είναι ένα καινούργιο «φρούτο» που μας σερβίρουν σήμερα οι θιασώτες του Οικουμενισμού. Έχει μια ιστορία πάνω από 100 χρόνια. Στις γραμμές που ακολουθούν θα μνημονεύσουμε με άκρα συντομία τους κυριότερους σταθμούς του, ώστε ο αναγνώστης, αφ’ ενός μεν να έχει μια γενική, συνοπτική εικόνα του θέματος και αφ’ ετέρου για να καταδειχθεί ότι ο κοινός εορτασμός πάντοτε, μα πάντοτε, στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε σαν «όχημα» και σαν εργαλείο για την «ένωση» Ανατολής και Δύσεως, Ορθοδοξίας και Παπισμού  

Ο πρώτος «Ορθόδοξος» Πατριάρχης που έριξε τον σπόρο περί κοινού εορτασμού ήταν ο Πατριάρχης Ιωακείμ ο Γ΄. Σε Εγκύκλιο Γράμμα του, το 1902, προς τα λοιπά Πατριαρχεία και Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες κάνει λόγο μεταξύ άλλων: «περί κοινού εορτολογίου…αποδοχής του Γρηγοριανού…και περί της κατ’ αναγκαίαν ακολουθίαν μεταστάσεως του καθ’ ημάς εκκλησιαστικού ημερολογίουως ευοίωνον απαρχήν της ελπιζομένης και ποθητής παγκοσμίου χριστιανικής ενότητος».1  

Μερικά χρόνια αργότερα, επί πατριαρχίας Δωροθέου του Α΄, (τοποτηρητού στον οικουμενικό θρόνο), εξεδόθη η περιβόητη Πατριαρχική Εγκύκλιος του 1920, όπου γίνεται πάλι λόγος περί κοινού εορτασμού και επαναλαμβάνεται ουσιαστικά η πρόταση του προκατόχου του, Ιωακείμ του Γ΄. 

Λίγο αργότερα, το 1923, ο γνωστός μασόνος Πατριάρχης κυρός Μελέτιος ο Δ΄ ο Μεταξάκης, επιχειρεί νέα προσπάθεια αλλαγής του Πασχαλίου. Σε Συνέδριο που διοργάνωσε το 1923 αποφασίσθηκε, εκτός από την αποδοχή του Γρηγοριανού ως προς τις ακίνητες εορτές, η αλλαγή και του πασχαλίου ως «δυνατή», πλην όμως δεν πραγματοποιήθηκε λόγω αρνητικής στάσεως άλλων Τοπικών Εκκλησιών.  

Επί των ημερών του Οικουμενικού Πατριάρχου κυρού Αθηναγόρου του Α΄, (1949-1972), περιβόητου και πρωτοπόρου στην προώθηση του Οικουμενισμού, ο πανχριστιανικός εορτασμός του Πάσχα ήταν ένα θέμα συνεχώς επαναλαμβανόμενο σε όλα σχεδόν τα Μηνύματα, Διαγγέλματα, Διασκέψεις Συνελεύσεις και Συνέδρια, συνδεόμενο και τοποθετούμενο πάντοτε στο γενικότερο πλαίσιο της «ενώσεως των Εκκλησιών».  

Ο διάδοχός του κυρός Δημήτριος ο Α΄ συνέχισε την ίδια οικουμενιστική γραμμή που χάραξε ο προκάτοχός του. Όταν το 1975 συνέπεσε το Πάσχα των Ορθοδόξων και των Λατίνων, (14η Απριλίου), έσπευσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και έστειλε Πασχάλιο Μήνυμα στον Πάπα και στους Προτεστάντες προτείνοντας «σταθεράν Κυριακήν» κοινού εορτασμού του Πάσχα την Β΄ Κυριακή του Απριλίου, μάλιστα ήδη από το επόμενο έτος 1975!  

Ο διάδοχός του ο νυν Οικουμενικός πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ο Α΄, δεν ήταν δυνατόν να υστερήσει στο όραμα του κοινού εορτασμούΜε την ευκαιρία της συμπτώσεως του Πάσχα των Ορθοδόξων και των Λατίνων στις 15 Απριλίου του 2001, συμφώνησαν από κοινού ο Πάπας και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, ερήμην των άλλων Τοπικών Εκκλησιών, να εγκαινιάσουν μαζί, επίσημα πλέον, τον κοινό εορτασμό του Πάσχα ως διαρκή  και μόνιμο κατά τον νέο 21ο αιώνα της Νέας Εποχής. Η κοινή αυτή προσπάθεια χαιρετίστηκε θετικά από τα ΜΜΕ. Στην εφημερίδα «Επενδυτής» δημοσιεύθηκε άρθρο, (30.3.1996), στο οποίο εκφραζόταν η άποψη ότι: «το θέμα έχει τεράστια σημασία καθώς η ημερολογιακή συμπόρευση Φαναρίου –Βατικανού αναμένεται να συνδυαστεί με μια ιστορική εκκλησιαστική συνεργασία που ισοδυναμεί με άρση του γνωστού σχίσματος».2  Εν όψει του γεγονότος αυτού, ήδη από το 1995 το Οικουμενικό Πατριαρχείο έστειλε Εγκύκλιο προς τις Ιερές Μητροπόλεις της Διασποράς της Δύσεως, για να βολιδοσκοπήσει πιθανές αντιδράσεις του Ορθοδόξου κλήρου και του λαού. Ο σχεδιαζόμενος κοινός εορτασμός προέβλεπε αλλαγή και προσαρμογή του Ορθοδόξου Πασχαλίου προς το παπικό. Ευτυχώς και η προσπάθεια αυτή απέτυχε, διότι όλες οι Ιερές Μητροπόλεις της Διασποράς απάντησαν στην πατριαρχική Εγκύκλιο αρνητικά. 

Από τα παρά πάνω αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα, ότι ο επιδιωκόμενος κοινός εορτασμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την «ημερολογιακή συμπόρευση Φαναρίου –Βατικανού», η οποία όμως συμπόρευση δεν μπορεί να επιτευχθεί παρά μόνο με την «προσαρμογή του Ορθοδόξου Πασχαλίου προς το παπικό», όπως φάνηκε με όσα παραθέσαμε προηγουμένωςΩστόσο μια τέτοια προσαρμογή μοιραία θα οδηγήσει στην παραβίαση των όρων που έθεσε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος, όπως επίσης και στην παραβίαση του Ζ΄ Αποστολικού Κανόνος, που προβλέπει «μη μετά Ιουδαίων επιτελείν το Πάσχα». Η θεοφώτιστη αυτή ιεροκανονική παραγγελία ισοδυναμεί με το «μη μετά αιρετικών ετεροδόξων εορτάζειν το Πάσχα», κάτι το οποίο όμως μανιωδώς και επιμόνως επιθυμούν και επιδιώκουν οι οικουμενιστές. Εάν ακόμη και η απλή συμπροσευχή με αιρετικούς απαγορεύεται από τους Ιερούς Κανόνες, πόσο μάλλον ο συνεορτασμός της «εορτής των εορτών και της πανηγύρεως των πανηγύρεων» 

Κλείνοντας θεωρούμε αναγκαίο να επισημάνουμε, ότι σε περίπτωση που επιχειρηθεί νέα μεταρρύθμιση του νυν ισχύοντος, (διορθωμένου Ιουλιανού) Ημερολογίου, θα προκληθούν νέες διασπάσεις, καθόλου μικρότερες με το ήδη υφιστάμενο παλαιοημερολογιτικό και μάλιστα κανονικώς κατοχυρωμένες, (!!!), κατά την πρόβλεψη του ΙΕ΄ Ιερού Κανόνος της Α΄ και Β΄ Αγίας Συνόδου. Πάντως αν τυχόν πραγματοποιηθεί μια τέτοιου είδους μεταρρύθμιση, με την ευκαιρία του εορτασμού των  1700 χρόνων από την σύγκληση της Α΄ Οικουμενικής Συνόδουεμείς δεν πρόκειται να την αποδεχθούμε. Όπως επίσης δεν θα αποδεχθούμε οποιαδήποτε απόπειρα «ενώσεώς» μας με τους ετεροδόξους στο «κοινό Ποτήριο», χωρίς μετάνοια και επιστροφή των αιρετικών – ετεροδόξωνΔεν θα αρνηθούμε την φιλτάτη μας Ορθοδοξία και δεν θα συμμετάσχουμε στην προδοσία της πίστεως των μαρτύρων και των ηρώων της Ορθοδοξίας και των αγίων και θεοφόρων Πατέρων των αγίων εννέα Οικουμενικών Συνόδων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. 

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών 

ΒΑΤΙΚΑ:ΚΑΡΕ ΚΑΡΕ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΠΟΚΟΛΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΛΟΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤHΚΑΝ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ(VIDEO)

Δύο ολόκληρες εβδομάδες μετά τη σύγκρουσή τους, ολοκληρώθηκαν χθες (28.03.2021) οι εργασίες αποκόλλησης των δύο φορτηγών πλοίων που είχαν συγκρουστεί ανοιχτά των Κυθήρων. Είχαν ρυμουλκηθεί επικολλημένα στον όρμο Βατίκων.

«Ήταν μια διαδικασία που κράτησε πολλές ημέρες και χρειάστηκε σειρά μελετών και άλλων εργασιών, όπως ασφαλή συγκράτηση των δύο πλοίων, απομάκρυνση των καυσίμων και εκφόρτωση μέρος του φορτίου από το φορτηγό πλοίο AFINA I για να διεκπεραιωθεί με σωστό τρόπο αυτή η δύσκολη επιχείρηση» λέει στο newsit.gr σχετικά με την αποκόλληση των πλοίων στα Κύθηρα ο Παύλος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών και Πλοίων Υποστήριξης και συνεχίζει: «Η επιχείρηση ήταν πολυήμερη και εργώδης και πραγματοποιήθηκε από τις εταιρείες μέλη της ένωσης μας, Τσαβλίρης και όμιλος Σπανόπουλος».

Δείτε τη στιγμή της αποκόλλησης

Υπενθυμίζεται ότι τα δύο φορτηγά πλοία συγκρούστηκαν στις 14 Μαρτίου στα Κύθηρα και αγκυροβόλησαν με ασφάλεια στον όρμο Βατίκων.

Το ατύχημα συνέβη στις 6.15 το πρωί, 10 μίλια δυτικά των Κυθήρων, όταν φορτηγό πλοίο, με σημαία Λιβερίας και 24 άτομα πλήρωμα, έπεσε με την πλώρη στη μέση άλλου φορτηγού, με σημαία Μάλτας και 18 άτομα πλήρωμα, χωρίς να υπάρξει ευτυχώς τραυματισμός.

Από τη σύγκρουση το πλοίο με σημαία Μάλτας που ήταν φορτωμένο με σιδηρομετάλλευμα και είχε προορισμό την Ισπανία, υπέστη ρήγμα και εισροή υδάτων. Το πλοίο με σημαία Λιβερίας που μεταφέρει λίπασμα με προορισμό τη Βουλγαρία, υπέστη υλικές ζημιές στην πλώρη. Στα δύο πλοία πραγματοποιήθηκε υποθαλάσσια επιθεώρηση απο καταδυτικά συνεργεία, ενώ δεν προκλήθηκε κάποιος τραυματισμός, ούτε παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση. Από το Λιμεναρχείο Νεάπολης Βοιών απαγορεύθηκε ο απόπλους των «KIVELI» και «AFINA I», μέχρι την προσκόμιση των κυβερνητικών πιστοποιητικών καλής αξιοπλοΐας των πλοίων.



«Οι κίνδυνοι που εγκυμονούσαν από αυτή τη σύγκρουση ήταν πολλοί» συνεχίζει να μας εξηγεί ο κος Ξηραδάκης ο οποίος απέδωσε τo ατύχημα σε ανθρώπινο λάθος του πληρώματος. «Υπήρχε μεγάλος κίνδυνος κάποιο από τα δύο πλοία να βουλιάξει με το AFINA I να βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση λόγω του γεγονότος ότι είχε εμβοληθεί στην αριστερή του πλευρά και συγκεκριμένα στο κύτος φορτίου Νο4. Και τα δύο πλοία ήταν φορτωμένα και είχαν υποστεί σοβαρές ζημιές. Εξίσου σοβαρός κίνδυνος υπήρχε να διαρρεύσουν καύσιμα από τις δεξαμενές τους και να προκληθεί μεγάλη οικολογική καταστροφή στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ήταν από τις πιο δύσκολες περιπτώσεις ναυαγιαίρεσης που έχουμε αντιμετωπίσει τα μέλη μας. Ήταν σα μια λεπτή χειρουργική διαδικασία» καταλήγει ο κος Ξηραδάκης.

Ρεπορτάζ: Δήμητρα Τριανταφύλλου

ΠΗΓΗ .newsit.gr

Ν. Ταγαράς: Ο ισχύων νόμος του ειδικού χωροταξικού για τις ΑΠΕ ισχύει παντού θα ισχύσει και στα Κύθηρα.

 "Ο ισχύων νόμος αναφέρει το θεσμικό πλαίσιο που αφορά το ειδικό χωροταξικό για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ισχύει παντού, θα ισχύσει και στα Κύθηρα. Αυτό να το θεωρείτε δεδομένο και δεν έχει αλλάξει" τόνισε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Ταγαράς, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ 25 Κρίτωνα Αρσένη.

Ο υφυπουργός ανέφερε πως η τροποποίηση αυτού του ειδικού χωροταξικού πλαισίου για τις ΑΠΕ, στόχο έχει "να είναι ακόμη πιο αυστηρό και πιο συγκεκριμένο το πλαίσιο, θέτοντας προτεραιότητες σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη αιολικών πάρκων σε όλη την Ελλάδα".

Υπογράμμισε την συμβολή των ΑΠΕ στη συνολική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην πατρίδα μας, λέγοντας πως "όλα αυτά προσαρμόζονται και στο εθνικό σχέδιο για την ενέργεια, το κλίμα, αλλά και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος". Επιδιώκουμε, ανέφερε "όλα αυτά να μπουν σε τάξη". Για τις ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες σε προστατευόμενες περιοχές, είπε ότι "οι χρήσεις που θα οριστούν θα κατισχύουν όλων των άλλων χρήσεων από όλους τους άλλους σχεδιασμούς. Είναι κρίσιμη αυτή η παράμετρος. Και σε έναν χρόνο, έτσι είναι το χρονοδιάγραμμα, θα έχουν ολοκληρωθεί με Προεδρικό Διάταγμα προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια δικαίου".

Απαντώντας στον βουλευτή του ΜέΡΑ 25 σχετικά με βεβαιώσεις παραγωγής που έχουν εκδοθεί από την ΡΑΕ, ο υφυπουργός είπε πως αυτές "δεν σημαίνουν κατ' ανάγκην ότι στο τέλος θα δοθεί έγκριση για άδεια κατασκευής και λειτουργίας ενός αιολικού πάρκου". Η έγκριση δίνεται από την διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης, η οποία τελικά κρίνει το εάν πληρούνται τα κριτήρια του νόμου και του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Αν δεν πληρούνται, δεν θα δοθεί απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, και δεν θα προχωρήσει η επένδυση. Για δε τους αρχαιολογικούς χώρους, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αναφέρει για πλήρη απαγόρευση στη Ζώνη Α΄ των αρχαιολογικών χώρων, όπως υπάρχει και μια σειρά από άλλους περιορισμούς, όπως οι αποστάσεις από όρια οικισμών, από δρόμους, από ευαίσθητους χώρους.

Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης κατήγγειλε παραβίαση του χωροταξικού των ΑΠΕ από την έκδοση άδειας παραγωγής αιολικών πάρκων μέσα στις ζώνες απαγόρευσης εγκατάστασης στα Κύθηρα, καθώς γειτνιάζουν με τον αρχαιολογικό χώρο της καστροπολιτείας της Παλαιόχωρας Κυθήρων, του παραδοσιακού οικισμού του Μυλοποτάμου και των οικισμών Κουσουνάρι, Λαζαριάνικα και Ρίζες. Ανέφερε πως πλήθος πολιτών, ο δήμος και η επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων, έκαναν ένσταση στη ΡΑΕ βασιζόμενοι και στην παραβίαση των περιοχών αποκλεισμού και ζωνών ασυμβατότητας του υφιστάμενου χωροταξικού πλαισίου. Ο βουλευτής ανέφερε μεταξύ άλλων, ότι το χωροταξικό των ΑΠΕ παραβιάστηκε επίσημα κατά την πρόσφατη έγκριση από την διυπουργική επιτροπή των 8 νέων αιολικών στην Εύβοια, ενώ ο πρώην υφυπουργός της κυβέρνησης, Δ. Οικονόμου, είχε δεσμευτεί ότι λόγω των αρνητικών γνωμοδοτήσεων θα απορριφθεί το αιολικό στη Σαμοθράκη. Τόνισε πως η Ελλάδα βρίσκεται στον προθάλαμο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για το θέμα της αδειοδότησης αιολικών σε προστατευόμενες περιοχές και είπε πως "είναι προφανές ότι δεν σας ενδιαφέρει η προστασία της φύσης και η αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης" αλλά αντίθετα "επιλέγετε να καταστρατηγήσετε κάθε ευρωπαϊκό και ελληνικό θεσμικό πλαίσιο και να χωροθετήσετε αιολικά σε κάθε βουνό, ραχούλα, αρχαιολογικό χώρο και παραδοσιακό οικισμό".

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

1821 – Ναυμαχία Σαλαμίνας | Χρειαζόμαστε μια νέα Μεγάλη Ιδέα για την πραγματική ανεξαρτησία!

 Γιορτάζουμε τον ηρωισμό αυτών που εγγυήθηκαν την πορεία του Δυτικού πολιτισμού στα στενά της Σαλαμίνας και την αυταπάρνηση εκείνων που έδωσαν τη ζωή τους για να μας απελευθερώσουν από τον Τουρκικό ζυγό.

Φέτος είναι μια γιορτινή χρονιά εν μέσω πανδημίας. Και -ιού επιτρέποντος- μπορεί να δούμε και φαντασμαγορικά πράματα, αφού η φυλή μας αρέσκεται σε τέτοια -φουσκώνουμε από περηφάνια ως «απόγονοι ηρώων». Ιδιαίτερα δε η παρουσία της κυρίας Αγγελοπούλου – Δασκαλάκη στην κορυφή των εορτασμών, αποτελεί «εγγύηση» ότι όλα θα γίνουν «ηρωικά»!

Ωστόσο, η σκληρή πραγματικότητα, η πραγματική εικόνα των «απογόνων» -όταν «κρατήσουν οι χοροί»- άλλα μας λέει και άλλα μαρτυρά για την Ελλάδα του σήμερα και το άδηλο μέλλον των παιδιών της.

Αν ξεφύγεις από τους παραμορφωτικούς καθρέφτες της ιστορίας και την εικονική πραγματικότητα που επικαλούνται, εύκολα θα διακρίνεις όχι μόνο τον αντι-ηρωισμό μας, αλλά και την εθνική μελαγχολία και μοναξιά μας στον αιώνα.

2.500 χρόνια από τη Σαλαμίνα και 200 χρόνια από το 1821, μάλλον δεν είμαστε και τόσο άξιοι απόγονοι.

  • Κράτος, σύγχρονο κράτος, ανεξάρτητο, δεν καταφέραμε να φτιάξουμε, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες και τις προσπάθειες κάποιων φωτεινών μυαλών. Επικράτησε περισσότερο η «γιαλαντζί-ανατολίτικη» λογική, παρά η Δυτική μας προοπτική, αυτή του Διαφωτισμού στην πράξη. Παραμένουμε στα «πιτς» της ιστορίας και δεν μπορούμε να πρωταγωνιστήσουμε πουθενά. Μας αρκεί να φαινόμαστε «καθαροί», αφού συστηματικά «σπρώχνουμε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί» – μεγάλο χάλι.
  • Ενότητα ουσιαστική δεν σφυρηλατήσαμε. Ποτέ δεν καταφέραμε να ομονοήσουμε ούτε για όσα στην προηγμένη Ευρώπη θεωρούνται αυτονόητα. 200 χρόνια τώρα, οι πολιτικές δυνάμεις συναγωνίζονται στο «ράβε-ξήλωνε», αρνούμενες να γίνουν ιστορικοί σκυταλοδρόμοι δημιουργίας επ’ ωφελεία των πολιτών που εκπροσωπούν. Η διχόνοια η δολερή παραμένει σε πρώτο πλάνο. Οι λογικές υποταγής είναι πάντα παρούσες και αυτή είναι μια μελανή σελίδα που ακυρώνει το «δαιμόνιο της φυλής» που αυτάρεσκα επιμένουμε να προβάλουμε.

Κάπως έτσι, μετά τους εορτασμούς και τους χορούς για τους ήρωες -που δεν τους μοιάσαμε- και την Επανάσταση -που δεν τιμήσαμε ποτέ στην πράξη- θα μας βρει πάλι η επόμενη μέρα: Χρεωμένους, Διχασμένους, Ουραγούς και Παρίες στην Ευρώπη των λαών και τον κόσμο των ανοιχτών οριζόντων!

Ας κρατήσουν οι χοροί!

Είναι πλέον προφανές ότι παραποιούμε συνειδητά τις λέξεις και τα νοήματα. Δεν αρκούν οι λεγόμενες μεταρρυθμίσεις, οι ψεύτικοι εκσυγχρονισμοί, ούτε οι αποκαλούμενες αλλαγές. Η Ελλάδα δεν μπορεί πλέον να πορεύεται ως… «οικόπεδο και αποικία», δεν αντέχει άλλη παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας με την ευγενική μεσολάβηση των «συμμάχων» της.

Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα Big bang, μια μεγάλη έκρηξη δημιουργίας, μια νέα ΜΕΓΑΛΗ ΙΔΕΑ, μια νέα εθνικοαπελευθερωτική πορεία που θα οδηγήσει στην πραγματική ανεξαρτησία για όλους τους Έλληνες, με όλους τους Έλληνες, μια πορεία αρχών, αξιών και αξίων, με συμμετοχή και εθνική αλήθεια που θα οδηγήσει στην εθνική εκτίναξη και την πρωτοπορία που λέμε ότι δικαιούμαστε με βάση τα προγονικά μας επιτεύγματα.

Μόνο έτσι θα είναι περήφανοι εκείνοι που αντιστάθηκαν ηρωικά πριν 2.500 χρόνια στη Σαλαμίνα, εκείνοι που μας απελευθέρωσαν από τους Τούρκους πριν 200 χρόνια και τώρα, στο σταυροδρόμι της ιστορίας, μας παρακολουθούν θλιμμένοι να πορευόμαστε σκυφτά,  χωρίς ταυτότητα, χωρίς πυξίδα, χωρίς προορισμό.

Ζήτω το 1821! Ζήτω η Ναυμαχία της Σαλαμίνας!

*Ο Δημήτρης Κατσικάρης είναι δημοσιογράφος, πρώην Αντιπεριφερειάρχης Νήσων και νυν Περιφερειακός Σύμβουλος Πειραιά με την παράταξη Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση Αττικής.

thecaller.gr

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ:ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΔΥΟ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ



ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πειραιάς, 29/03/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Για την κατάθεση αναφορών σχετικών με τα προβλήματα στη διαδικασία εμβολιασμού στον Δήμο Πόρου και για την αναστολή μετακίνησης αγροτικού Ιατρού από το Π.Π.Ι. Σπετσών »

Ο Βουλευτής Α' Πειραιώς και Νήσων Νικόλαος Μανωλάκος, κατέθεσε σήμερα 29/03/2021 δύο αναφορές, προς τον Υπουργό Υγείας στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, με θέμα :

α. Τα προβλήματα στην διαδικασία εμβολιασμού στον Δήμο Πόρου και

β. Την αναστολή μετακίνησης αγροτικού Ιατρού από το Κ.Υ. Σπετσών

Με την πρώτη αναφορά τίθεται υπόψη, η επιστολή του Δημάρχου Πόρου σχετικά με την αδυναμία ανταπόκρισης του εμβολιαστικού κέντρου Πάρου και ζητείται η παρέμβαση του Υπουργείου Υγείας για την ομαλοποίηση της διαδικασίας.

Με τη δεύτερη αναφορά, τίθεται υπ’ όψη η επιστολή του Δημάρχου Σπετσών σχετικά με την σχεδιαζόμενη μετακίνηση της αγροτικής Ιατρού από το Π.Π.Ι Σπετσών στο ΠΕΔΥ – ΚΥ Κρανιδίου και ζητείται από το Υπουργείο Υγείας η αναστολή

της μετακίνησης της Ιατρού λόγω των αυξημένων υγειονομικών αναγκών του νησιού

Ακολουθεί το κείμενο των δύο αναφορών

Θέμα: «Επιστολή του Δημάρχου Πόρου, σχετικά με τους εμβολιασμούς στον Δήμο Πόρου»

Κύριε Υπουργέ,

Με την από 26/03/2021 επιστολή του ο Δήμαρχος Πόρου, εκθέτει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο νησί, με την εμπλοκή στην διαδικασία εμβολιασμού, λόγω της αδυναμίας ανταπόκρισης του Εμβολιαστικού Κέντρου Πόρου, στις δύο γραμμές εμβολιασμού, μία μέσω των ραντεβού (πλατφόρμα και άυλη συνταγογράφηση) και η δεύτερη μέσω της λίστας του Δήμου, σύμφωνα με τις οδηγίες της Γ.Γ.Π.Π.

Παρακαλώ να εξετάσετε το αίτημα με την δέουσα ταχύτητα και να δώσετε λύση, σύμφωνα με τις προτάσεις του Δημάρχου, έτσι ώστε να ομαλοποιηθεί η διαδικασία

Θέμα: «Επιστολή του Δημάρχου Σπετσών, για την αναστολή μετακίνησης της αγροτικής Ιατρού από το Π.Π.Ι Σπετσών»

Κύριε Υπουργέ,

Με την από 26/03/2021 επιστολή του, που επισυνάπτεται, ο Δήμαρχος Σπετσών, εκθέτει το πρόβλημα που δημιουργείται στο νησί, με την σχεδιαζόμενη μετακίνηση της αγροτικής Ιατρού από το Π.Π.Ι Σπετσών στο ΠΕΔΥ – ΚΥ Κρανιδίου, για ενεργείς εφημερίες, καθόσον η συγκεκριμένη είναι απαραίτητη για την

ανταπόκριση του Π.Π.Ι. Σπετσών, στις αυξημένες ανάγκες του νησιού, λόγω κορωνοϊού και επερχόμενης τουριστικής περιόδου, αλλά και συγχρόνως στην λειτουργία του, ως Εμβολιαστικό Κέντρο.

Παρακαλώ να εξετάσετε το αίτημα με την δέουσα ταχύτητα και να αναστείλετε την μετακίνηση της αγροτικής Ιατρού, προκειμένου να συνεχιστεί η ομαλή λειτουργία του Π.Π.Ι. Σπετσών

Ο Αναφέρων

Νικόλαος Μανωλάκος

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ

ΜΙΚΡΗΣ ΕΚΤΑΣΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΠΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ

Τα πετρελαιοειδή εντοπίστηκαν σε παραλίες στην Αγία πελαγία σήμερα το μεσημέρι σύμφωνα με το φωτογραφικό υλικό που έχουμε.

Ευτυχώς η ρύπανση είναι σε μικρή έκταση περισσότερα όμως σε αυριανό ρεπορτάζ

Φωτο Γιώργος Πολίτης











ΛΟΓΟΘΕΤΙΑΝΙΚΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ...


Πηγή 

Από αριστερά ο Ρούλης δίπλα η Βαγγελιό Λαχανά ο Παύλος με την Συρμαλένια Λαχανά ο Σπύρος Λαχανάς και η Αθανασία Χανιώτη συλλεκτική ωραία φωτογραφία.

ΠΑΤΡΙΑΝΑΚΟΥ:ΤΡΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ. ΣΧΕΔΙΟ/ΣΤΟΧΟΙ/ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ/ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ/ ΑΝΑΚΑΜΨΗ

ΤΡΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΑΛΛΑ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΗΜΕΡΑ. ΣΧΕΔΙΟ/ΣΤΟΧΟΙ/ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ/ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ/ ΑΝΑΚΑΜΨΗ

1. Δημοσιεύθηκε στο Bloomberg, η μηνιαία επικαιροποιημένη έκθεση για τις καλύτερες ή χειρότερες χώρες να ζεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μεταξύ των 53 χωρών κατατάσσεται 40η, υποχωρώντας κατά 20 θέσεις σε σχέση με τον Φεβρουάριο. Έχουμε το πιο αυστηρό λοκντάουν και την μικρότερη κινητικότητα στην κοινότητα.
2. Η διαφθορά στη χώρα καλά κρατεί. Δημοσιεύτηκε στα Ελληνικά η έκθεση της Ομάδας Κρατών κατά της Διαφθοράς (GRECO) του Συμβουλίου της Ευρώπης. Το καλοκαίρι του 2020 στην ετήσια έκθεση της GRECO για την πρόοδο των κρατών στην καταπολέμηση της διαφθοράς, η Ελλάδα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019, είχε εφαρμόσει πλήρως 6 από τις 25 συστάσεις (το 24% δηλαδή) που είχαν εκδοθεί. Εννέα συστάσεις είχαν εφαρμοστεί μερικώς (36%), ενώ 10 δεν είχαν εφαρμοστεί καθόλου (40%). Για το λόγο αυτό η Ελλάδα συγκαταλεγόταν στις χώρες εκείνες που συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό συστάσεων που δεν έχουν εφαρμοστεί καθόλου ή έχουν εφαρμοστεί μερικώς.
Αξίζει να διαβάσετε την έκθεση και τις αλλαγές στον ποινικό κώδικα.
3. Σύμφωνα με την κατάταξη του Bloomberg Innovation Index η χώρας μας παραμένει το 2021 στάσιμη στις επιδόσεις της όσοσν αφορά την καινοτομία. Καταλαμβάνει την 30η θέση μεταξύ 60 χωρών. Ο ετήσιος δείκτης καινοτομίας Bloomberg αναλύει δεκάδες κριτήρια χρησιμοποιώντας επτά μετρήσεις, όπως οι δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη, η συγκέντρωση high-tech δημόσιων επιχειρήσεων, ο αριθμός των ερευνητών, η ικανότητα κατοχύρωσης πατεντών, η μεταποίηση υψηλής προστιθέμενης αξίας , η παραγωγικότητα και η απόδοση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σε αυτό τον τομέα έχουμε πολλά βήματα ακόμη να κάνουμε.