Δευτέρα 5 Απριλίου 2021

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ : ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!


IΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ 

Εν Πειραιεί τη 5 Απριλίου 2021 

ΕΙΣΒΟΛΗ ΤΗΣ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ! 

Είναι γεγονός αναντίρρητο και αυταπόδεικτο, ότι η ανθρωπότητα έχει εισέλθει σε μια από τις χειρότερες καμπύλες της ιστορίας της, σε μια πρωτοφανή έκπτωση των χριστιανικών αξιών και πνευματική αποστασίαΗ αποστασία αυτή, απόρροια «τεκτονικών σεισμών» και ιδεολογικών  ανακατατάξεων δύο και πλέον αιώνων, που επέφερε ο άθεος «Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός», οδήγησε μοιραία σε πρωτόγνωρες ανατροπές στην καθόλου πορεία της ανθρωπότητας. Ο σύγχρονος άνθρωπος, βαθιά διαποτισμένος από την ιδεολογία του άθεου «Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού», έρχεται να καταρρίψει κάθε αξία του παρελθόντος και να υιοθετήσει ό,τι σαθρό είχε απορριφθεί. Μεταξύ αυτών των «απορριμμάτων» της ιστορίας είναι στην μεν προχριστιανική εποχή η ειδωλολατρία, στην δε χριστιανική, ο Νεοπαγανισμός της Νέας Εποχής, που μπορεί να θεωρηθεί ως μία νέα «έκδοση», ή παραλλαγή, της αρχαίας ειδωλολατρίας. Και οι δύο «εκδόσεις» της ουσιαστικά σηματοδοτούν την υπαγωγή του ανθρώπου στην κυριαρχία του διαβόλου και γι’ αυτό αποτελούν την χειρότερη έκφραση της μεταπτωτικής σχέσεώς του με το Θεό. Σύμφωνα με τον απόστολο Παύλο «τα έθνη», οι ειδωλολατρικοί λαοί, περιπατούσαν «εν ματαιότητι του νοός αυτών, εσκοτωμένοι τη διανοία όντες, απηλλοτριωμένοι τής ζωής του Θεού, διά την άγνοιαν την ούσαν εν αυτοίς, διά την πώρωσιν της καρδίας αυτών, οίτινες απηλγηκότες εαυτούς παρέδωκαν τη ασελγεία εις εργασίαν ακαθαρσίας πάσης εν πλεονεξία» (Εφ.3,18-19). Αυτή ήταν και είναι η δραματική κατάσταση του προχριστιανικού και μεταχριστιανικού κόσμου. Μια συνεχής εξελισσόμενη τραγωδία!  

Δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμε τα βαθύτερα αίτια αυτής της πρωτοφανούς αποστασίας. Εδώ επιγραμματικά αναφέρουμε πρώτον μεν την αποστροφή του ανθρώπου προς τη χριστιανική ηθική, η οποία συκοφαντήθηκε ως δήθεν αναχρονιστική, επειδή τον εμποδίζει με τις απαγορεύσεις της στην απόλαυση των ηδονών της ζωής. Και δεύτερον η χρεοκοπία του Δυτικού Χριστιανισμού, (Παπισμού και Προτεσταντισμού), ο οποίος με τα ανείπωτα εγκλήματα, τις γενοκτονίες, τους κατακτητικούς πολέμους, τις ιερές εξετάσεις, και τις άλλες θηριωδίες του, οδήγησε τον σύγχρονο ευρωπαίο άνθρωπο να κηρύξει τον «θάνατο του Θεού». Αντίθετα οι αρχαίες και σύγχρονες ειδωλολατρικές θρησκείες, θωπεύουν και καλλιεργούν τα ανθρώπινα πάθη, καταργούν την έννοια του κακού και της αμαρτίας, την οποία θεωρούν ως την  «άλλη όψη του καλού», ενώ ανυψώνουν τον άνθρωπο στη θέση του Θεού, επαναλαμβάνοντας το προπατορικό αμάρτημα. 

Αφορμή για το παρόν σχόλιό μας πήραμε από ενδιαφέρον δημοσίευμα της ΔΑΚΕ Καθηγητών ΔΕ Πειραιά, συνδικαλιστικού οργάνου των εκπαιδευτικών, το οποίο μάλιστα πρόσκειται στο κυβερνόν κόμμα, στην ιστοσελίδα «Ακτίνες», με θέμα: «Η λατρεία των παγανιστικών θεών στα σχολεία» (http:// aktines.blogspot.com/2021/03/blogpost_ 60.html). Αφού συγχαρούμε τους συντάκτες του, θα παραθέσουμε κάποια ενδιαφέροντα αποσπάσματα, τα οποία και θα σχολιάσουμε, καταδεικνύοντας έναν σοβαρό κίνδυνο, ο οποίος ελλοχεύει στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα, να εισαχθεί δηλαδή η ειδωλολατρία όχι απλώς ως κατήχηση, αλλά και ως μύηση στη λατρεία των ειδώλων, αρχής γενομένης από τις Η.Π.Α.  

Το δημοσίευμα αρχίζει με την είδηση ότι: «Αυτήν την εβδομάδα, το Τμήμα Παιδείας της Πολιτείας της Καλιφόρνια των ΗΠΑ θα ψηφίσει για ένα νέο κρατικό Εθνικό πρόγραμμα σπουδών που υποστηρίζει την “αποαποικιοποίηση” (decolonization) της αμερικανικής κοινωνίας και εξυψώνει τον θρησκευτικό συμβολισμό των Αζτέκων. Όλα αυτά γίνονται στην υπηρεσία μιας αριστερής πολιτικής ιδεολογίας. Το νέο αυτό πρόγραμμα, που ονομάζεται Πρότυπο Πρόγραμμα Εθνικών Σπουδών, επιδιώκει να επεκτείνει την πολιτιστική κυριαρχία της Αριστεράς στο δημόσιο πανεπιστημιακό σύστημα της Καλιφόρνια, καθώς και σε ολόκληρο το σύστημα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της πολιτείας, το οποίο αποτελείται από 10.000 δημόσια σχολεία που εξυπηρετούν συνολικά 6 εκατομμύρια μαθητές» 

Στη συνέχεια οι συντάκτες αποκαλύπτουν την «λειτουργία» του παγανισμού στα αμερικανικά σχολεία: «Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει όμως η θρησκευτική αφήγηση του εθνικού προγράμματος σπουδών της Καλιφόρνια. Το πρόγραμμα σπουδών συνιστά στους δασκάλους να μάθουν τους μαθητές τους μια σειρά αυτοχθόνων τραγουδιών και ψαλμών συμπεριλαμβανομένου του ‘In Lak Ech Affirmation, που απευθύνεται απευθείας στους θεούς των Αζτέκων. Οι μαθητές πρώτα χειροκροτούν και ψάλλουν στον θεό Tezkatlipoka. Τον θεό αυτόν λάτρευαν παραδοσιακά οι Αζτέκοι πραγματοποιώντας ανθρώπινες θυσίες και ασκώντας τον κανιβαλισμό. Επιζητούσαν ως αντάλλαγμα να τους δώσει δύναμη για να γίνουν “πολεμιστές” υπέρ της “κοινωνικής δικαιοσύνης”. (Τίθεται εδώ το ερώτημα: Τα κατασφαγμένα θύματα των ανθρωποθυσιών ποια κοινωνική δικαιοσύνη υπηρετούσαν;) Στη συνέχεια, οι μαθητές ψάλλουν στους θεούς QuetzalcoatlHuitzilopochtli και Xipe Totek, επιζητώντας “θεραπείες” και “ένα επαναστατικό πνεύμα”. Ο Huitzilopochtli, ειδικότερα, είναι η θεότητα του πολέμου των Αζτέκων και ενέπνευσε τους πιστούς του να πραγματοποιήσουν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρωποθυσίες κατά την περίοδο της ακμής των. Τέλος, ο ψαλμός φτάνει σε μια κορύφωση με ένα αίτημα για “απελευθέρωση, μετασχηματισμό, αποαποικιοποίηση“, μετά την οποία οι μαθητές φωνάζουν “Panche behPanche beh!” στην αναζήτηση της απόλυτης “κριτικής συνείδησης”» 

Εδώ πρέπει να επισημάνουμε πως η βάση στην οποία στηρίζεται αυτό το παράδοξο εκπαιδευτικό εγχείρημα της στροφής προς τον προκολομβιανό παγανισμό είναι η σύνδεση της αποικιοκρατίας με τον εκχριστιανισμό των αυτοχθόνων κατοίκων της αμερικανικής ηπείρου. Ο Δυτικός αιρετικός Χριστιανισμός, (Παπισμός και Προτεσταντισμός), ταυτίστηκε με την αποικιοκρατία και την κτηνώδη εκμετάλλευση των ιθαγενών, οι οποίοι δεν μπορούν να λησμονήσουν τα δεινοπαθήματα, τα μαρτύρια, τους θανάτους, που έγιναν στο όνομα του Χριστού, την οικονομική τους απομύζηση, τον ρατσισμό, (μέχρι σήμερα) και την περιθωριοποίησή τους από  τους «χριστιανούς φωτιστές τους». Ένα τεραστίων διαστάσεων έγκλημα, με παγκόσμιες και διαχρονικές συνέπειες, για το οποίο ο αιρετικός Παπισμός, (κύρια αυτός) και ο Προτεσταντισμός δεν αναγνώρισαν, ούτε μετάνιωσαν. Η στροφή προς τον παγανισμό των συγχρόνων αμερικανών, εξ’ αιτίας της πνευματικής χρεοκοπίας του Δυτικού Χριστιανισμού, δεν είναι «κεραυνός εν αιθρία», αλλά ένα τραγικό και αναπόφευκτο αναμενόμενο. 

Στη συνέχεια οι συντάκτες βγάζουν τα ολέθρια συμπεράσματά τους: «Οι ψαλμοί στα σχολεία υπέρ των θεοτήτων των Αζτέκων έχουν μια σαφή επίπτωση: Τον εκτοπισμό του Τριαδικού Θεού – ο οποίος θεωρείται από τους αριστερούς ότι αποτελεί επέκταση της λευκής ρατσιστικής καταπίεσης – από την εκπαιδευτική σφαίρα και την αποκατάσταση των αυτόχθονων θεών στην “νόμιμη” θέση τους στην κοσμολογία της “κοινωνικής δικαιοσύνης”. Δηλαδή με αριστερούς όρους και λογικούς ακροβατισμούς εισέρχεται πανηγυρικά ο Παγανισμός ή καλύτερα ο Νεοπαγανισμός στα σχολεία. Το διαρκές μίσος των αριστερών εναντίον του προσώπου του Ιησού Χριστού, πράγματι μας εκπλήσσει. Αυτοί που “ενδιαφέρονται” για τον άνθρωπο και την δικαιοσύνη, αντί του Ιησού Χριστού επιλέγουν τον Βαραββάν, ή ακόμη χειρότερα τους αιμοδιψείς θεούς των Αζτέκων». Το «πρόγραμμα σπουδών» είναι καθαρή κατήχηση, αλλά και μύηση στη λατρεία των δαιμονικών «θεών» των απολίτιστων και σατανοκρατούμενων Αζτέκων! Δυστυχώς αδυνατούν να κατανοήσουν οι θιασώτες της παγανιστικής λατρείας, ότι  η επιστροφή στην ειδωλολατρία, δεν σημαίνει απλώς λατρεία σε ανύπαρκτους «θεούς», αλλά λατρεία στον Εωσφόρο, αφού, σύμφωνα με τον θεόπνευστο λόγο του Θεού «πάντες οι θεοί των εθνών δαιμόνια» (Ψαλμ.95,5), με καταστροφικές συνέπειες. Η ιστορία μας δίδαξε πως κάθε φορά που ο άνθρωπος στράφηκε εναντίον του Θεού, κατέληξε στην καταστροφή.  

Και συνεχίζει το δημοσίευμα με τις εφιαλτικές προβλέψεις τους για την πατρίδα μας: «Ότι συμβαίνει στις ΗΠΑ είναι θέμα χρόνου να μεταφερθεί στον τόπο μας και μάλιστα στην χειρότερη εκδοχή του. Η αρχή για την καταστροφή του ελληνικού σχολείου έγινε με την επιβολή, δια νόμων, της ομοφυλοφιλίας στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα στην εκπαίδευση. Αδιαφορώντας για την θέληση της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, περιφρονώντας την Παράδοση και την Πίστη των Ελλήνων, υλοποιείται η νεοπαγανιστική ατζέντα της Νέας Τάξης από τον (την) εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Η υποβάθμιση της εορτής των τριών Ιεραρχών αποτέλεσε ύψιστο συμβολισμό για την κατεύθυνση της ελληνικής εκπαίδευσης. Βάζει ουσιαστικά ταφόπλακα στην κατά Θεόν εκπαίδευση των νεαρών Ελλήνων. Ακολούθησε η θεσμοθέτηση της σεξουαλικής εκπαίδευσης που έθεσε με τη σειρά της νέα ταφόπλακα, αυτή την φορά, στην χριστιανική ηθική των μαθητών των σχολείων μας. Το επόμενο βήμα είναι να δοθεί εντολή από το Υπουργείο Παιδείας να ψάλλονται από τους μαθητές ειδωλολατρικοί και παγανιστικοί ύμνοι στο δωδεκάθεο»!  

Θεωρούμε ότι οι συντάκτες αποδίδουν πλήρως την σκληρή και τραγική ελληνική πραγματικότητα. Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία, δεδομένης της κατηφορικής πορείας της ελληνικής παιδείας,  ότι πολύ σύντομα το Υπουργείο Παιδείας δεν θα διστάσει να προχωρήσει και σ’ αυτό το βήμα, να αντιγράψει δηλαδή και να εφαρμόσει στην πράξη το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Καλιφόρνιας. Ήδη, από ό,τι γνωρίζουμε, εγχώριοι νεοπαγανιστικοί κύκλοι απαιτούν να διδάσκεται στα σχολεία η αρχαία ελληνική θρησκεία, ισότιμα με την χριστιανική κατήχηση.         

Θα κλείσουμε με ένα ωραιότατο σχετικό απόσπασμα από κάποιο λόγο του   νεοφανή άγιου και ομολογητού Ιουστίνου του Πόποβιτςο οποίος αναφερόμενος στη λατρεία των παγανιστικών «θεών», προαναγγέλλει προφητικά την επικείμενη αναπόφευκτη καταστροφή της ανθρωπότητος: «Το οικοδόμημα του ευρωπαϊκού πολιτισμού, οικοδομηθέν χωρίς τον Χριστόν, κατ’ ανάγκην θα καταρρεύση και μάλιστα πολύ συντόμως, […] Δέκα ολοκλήρους αιώνας ανεγείρετο ο ευρωπαϊκός πύργος της Βαβέλ, και ημείς ηξιώθημεν του τραγικού οράματος: Ιδού, ανηγέρθη πελώριον μηδέν! Επήλθεν γενική σύγχυσις. Άνθρωπος δεν εννοεί άνθρωπον, ψυχή δεν εννοεί ψυχήν, έθνος δεν εννοεί έθνος. Ηγέρθη άνθρωπος εναντίον ανθρώπου, βασιλεία εναντίον βασιλείας, λαός εναντίον λαού, ακόμη και ήπειρος εναντίον ηπείρου.  Ο ευρωπαίος άνθρωπος έφθασεν εις τον μοιραίον ίλιγγονωδήγησε τον υπεράνθρωπον εις την κορυφήν του πύργου της Βαβέλ του θέλων να αποπερατώση με αυτόν το οικοδόμημά του, αλλ‘ ο υπεράνθρωπος ετρελλάθη ακριβώς επί της κορυφής και εκρημνίσθη εκ του πύργου. Και πίσω του ο ίδιος ο πύργος κρημνίζεται και θρυμματίζεται διά των πολέμων και επαναστάσεων. Ο homo europaeϊcus έπρεπε κατ’ ανάγκην να τρελλαθή εις το τέλος του πολιτισμού του. Ο Θεοκτόνος ήτο αδύνατον να μη γίνη αυτοκτόνος. Νύκτα, βαρεία νύκτα, έχει καλύψει την Ευρώπην. Κρημνίζονται τα είδωλα της Ευρώπης και δεν είναι πολύ μακράν η ημέρα, κατά την οποίαν δεν θα μείνη ούτε πέτρα επάνω εις την πέτραν από την κουλτούραν και τον πολιτισμόν της Ευρώπης, διά των οποίων αύτη ανήγειρε πόλεις και κατέστρεφε ψυχάςεθεοποίει τα κτίσματα και απέρριπτε τον Κτίστην»! 

Εκ του Γραφείου επί των Αιρέσεων και των Παραθρησκειών 

«Το ναυάγιο»:Ο αναγνώστης θα μεταφερθεί από το 1966 στο σήμερα και από τα Κύθηρα, στην Αθήνα και το Παρίσι, ακολουθώντας την πορεία των ηρώων, σε ένα ταξίδι που δεν τελείωσε ποτέ.

Στις 12 Απριλίου θα κυκλοφορήσει το όγδοο μυθιστόρημα του συγγραφέα των 120.000 αντιτύπων Σπύρου Πετρουλάκη. 

«Το ναυάγιο», εμπνευσμένο από το ναυάγιο του πλοίου «Ηράκλειον» στη Φαλκονέρα, το 1966, εμπεριέχει πραγματικά και μυθοπλαστικά στοιχεία, συνθέτοντας ένα κοινωνικό μυθιστόρημα που συγκλονίζει. 

Ο αναγνώστης θα μεταφερθεί από το 1966 στο σήμερα και από τα Κύθηρα, στην Αθήνα και το Παρίσι, ακολουθώντας την πορεία των ηρώων, σε ένα ταξίδι που δεν τελείωσε ποτέ.

8/12/1966, ΦΑΛΚΟΝΕΡΑ, ΩΡΑ 02:06.

SOS από Ηράκλειον.

Στίγμα μας: 36° 52´ B., 24° 08´ A. Βυθιζόμαστε!

Ο ασύρματος του πλοίου σιγεί, όπως και οι φωνές των επιβατών. Η Ειρήνη με τον Απόστολο, που ξεκίνησαν για το ταξίδι της ζωής τους, τώρα παλεύουν να τη σώσουν. 

Η μάχη με τον ασύμμετρο εχθρό είναι μεγάλη και άνιση. Ποιος θα σωθεί; Ποιος θα χαθεί;

ΣΎΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ.

Η Άρτεμις, τρεις μέρες μετά τον θάνατο της γιαγιάς της, ανακαλύπτει μερικές ξεθωριασμένες εφημερίδες μιας άλλης εποχής. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται το ναυάγιο του «Ηράκλειον». Η γυναίκα που αντικρίζει στην κυκλωμένη φωτογραφία τής θυμίζει τη γιαγιά της. Ίδιο όνομα, ίδιο πρόσωπο, μα διαφορετικό επώνυμο. Δίχως να το γνωρίζει, κρατά ένα κουβάρι με αγκαθωτά νήματα, που, καθώς ξετυλίγεται, τα αγκάθια του χώνονται βαθιά στην καρδιά της.

Τις σπουδαιότερες διαδρομές τις έχεις ήδη κάνει ψάχνοντας να βρεις τον χάρτη σου.

ΣΠΥΡΟΣ ΠΕΤΡΟΥΛΑΚΗΣ: ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ


Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα


«Αφέθηκα στα κύματα της τρικυμίας, περιπλανήθηκα στα Κύθηρα και στο Παρίσι, μέθυσα με αρώματα. Άνοι­ξα τα παράθυρα της καρδιάς μου να μπούνε οι χαρές, να μοσχοβολήσει η πλάση συγχώρεση κι αγάπη. Κι όλα αυτά με αφορμή αυτό το βιβλίο. Στα χέρια του Πετρουλάκη ακόμα και το πιο επικίνδυνο ταξίδι μπορεί να χαρί­σει απόλαυση στον αναγνώστη».

Αλκυόνη Παπαδάκη, συγγραφέας

Περισσότερα για το βιβλίο θα βρείτε στις Εκδόσεις Μίνωας 

xanthinea.gr

ΠΡΟΣΟΧΗ Έκτακτο δελτίο θυελλωδών νοτιάδων για αύριο Τρίτη στο νότιο και ανατολικό Αιγαίο.

 


ΠΡΟΣΟΧΗ

Έκτακτο δελτίο θυελλωδών νοτιάδων για αύριο Τρίτη στο νότιο και ανατολικό Αιγαίο. Η ένταση των ανέμων θα φτάνει τα 8-9 Μποφόρ και οι ριπές στα βόρεια τμήματα της Κρήτης και τα ανατολικά τμήματα των Κυκλάδων θα φτάνουν τα 11 Μποφόρ. Αυξημένος ο κίνδυνος εκδήλωσης πυρκαγιών σε Ανατολικές Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ανατολικό Αιγαίο και τα βόρεια τμήματα της Κρήτης. Οι άνεμοι θα εξασθενήσουν αργά το βράδυ της Τρίτης.




ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ:ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 06 /04 Η ΚΑΥΣΗ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΣΑ ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΧΡΗΣΗ ΠΥΡΟΣ

Λόγω των καιρικών συνθηκών που θα υπάρχουν στο νησί την Τρίτη 06-04-2021, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ κατά την ημέρα αυτή η καύση υπολειμμάτων αγροτικών εργασιών και πάσα υπαίθρια χρήση πυρός. Παρακαλούμε για αυξημένη προσοχή από όλους!

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Λόγω των καιρικών συνθηκών που θα επικρατήσουν αύριο Τρίτη 06 Απριλίου στην ευρύτερη περιοχή των Κυθήρων παρακαλούνται οι κάτοικοι να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ,να μην προβούν σε καύσεις κλαδιών η άλλων αγροτικών υπολειμμάτων, και να αποφύγουν οποιαδήποτε χρήση πυρός στην ύπαιθρο.

ΔΗΜΟΣ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ:Επιχορήγηση ιδρυμάτων Ιεράς Μητροπόλεως

Επιχορήγηση ιδρυμάτων Ιεράς Μητροπόλεως

Ο Δήμος Μονεμβασίας επιχορήγησε με το ποσό των 20.000,00 € τα Ιδρύματα της Ιεράς Μητρόπολης Μονεμβασίας και Σπάρτης, που έχουν την έδρα τους στη διοικητική περιφέρεια του Δήμου μας, για τη συνέχιση του φιλανθρωπικού και κοινωνικού τους έργου.
Ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης κ.κ. Ευστάθιος εκφράζει τις ευχαριστίες του για την προσφορά αυτή.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΡΙΧΕΙΛΗΣ

Δασικοί χάρτες:"Ο δασικός χάρτης έχει τεράστια λάθη" μας απαντά ο ειδήμων αρχιτέκτονας Α. Μαριάτος



ΠΗΓΗ sputniknews.gr

ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ

Δασικοί χάρτες: Γιατί οι πολίτες αντιδρούν και οι Κρητικοί απειλούν ότι θα πάρουν ακόμη και τα όπλα;

 "Ο δασικός χάρτης έχει τεράστια λάθη" μας απαντά ο ειδήμων αρχιτέκτονας Α. Μαριάτος, ενώ από το Τμήμα Δασικών Χαρτογραφήσεων Χανίων μας τονίζουν ότι οι αντιδράσεις είναι "αποτέλεσμα παρερμηνείας". "Πάντα ρουφιάνοι ήταν που βγάζαν μαύρα λεφτά" λέει για τους δασάρχες ο ιδιοκτήτης ακινήτου χαρακτηρισμένου από λάθος ως δασική έκταση.

Καταλήψεις, παράδοξες... πυρκαγιές, διαδηλώσεις, φωνές, σαματάς, απειλές ότι θα πάρουν πολίτες... τα όπλα, εν μέσω πανδημίας, για τον δασικό χάρτη, αφ' ης στιγμής αναγγέλθηκε ότι αναρτάται πλήρης, για όλη την επικράτεια, στην ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Τι ακριβώς συμβαίνει; Τις πταίει;
Σε κλοιό διαμαρτυριών και καταλήψεων κατά των δασικών χαρτών βρίσκεται ήδη από την περασμένη εβδομάδα η Κρήτη, ενώ πληροφορίες που διαρρέουν θέλουν να αποτελεί το αίτιο ακόμη και της ανεξέλεγκτης πυρκαγιάς στην Άνδρο. Δεν είναι τυχαίο που στο Μαξίμου συσκέπτονται εκτάκτως για το ζήτημα σήμερα, πρώτη -μετά τρόμου!- ημέρα επανεκκίνησης του λιανεμπορίου, ενώ Θεσσαλονίκη και Πάτρα είναι στο πόδι για την παράταση του λουκέτου στα εμπορικά.

Τι συμβαίνει με τους δασικούς χάρτες

«Το πρόβλημα είναι ότι οι δασικοί χάρτες είναι αποτέλεσμα της σκανδαλωδώς πρόχειρης εδώ και δεκαετίες ψηφιοποίησης. Είναι γεμάτοι λάθη. Οι χάρτες ψηφιοποιήθηκαν πάνω στις αεροφωτογραφίες που τραβήχτηκαν, κι όπου ήταν μαύρο είπαν "δάσος", και όπου λευκό "μη δάσος". Έχουν προκύψει τέρατα» αποκαλύπτει ο ειδήμων επί του ζητήματος αρχιτέκτονας Ανδρέας Μαριάτος, που θεωρεί ότι το σημείο «χωρίς επιστροφή» ήταν όταν »τα δασαρχεία αποδέχτηκαν και παρέλαβαν αυτό το γιγαντιαίο λάθος».
Τι θα έπρεπε να γίνει; «Να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή» μας λέει ο συνομιλητής μας. Μπορεί να γίνει έστω και τώρα, υπό το βάρος μάλιστα των μαζικών αντιδράσεων; «Δύσκολα, γιατί η Ε.Ε. πιέζει χρόνια τη χώρα για δασολόγιο, και η Ελλάδα παίρνει διαρκώς προθεσμίες, παράταση στην παράταση, και έτσι γλιτώνει τα πρόστιμα, ξεγελώντας την!»
Η ρίζα του κακού είναι βαθιά, προσθέτει ο κ. Μαριάτος, κι εντοπίζεται καταρχάς στο ότι το γιγαντιαίο έργο του υπουργείου Περιβάλλοντος εκπονήθηκε σε συνεργασία με τις κατά τόπου υπηρεσίες, όπου «άλλοτε ήταν πρόθυμες άλλοτε όχι, προκειμένου να παράσχουν στοιχεία και να συμπράξουν σε αυτό».
«Πρόκειται για τη χρόνια παθογένεια του Ελληνικού Δημοσίου σε ό,τι απαιτεί πολλή και συντονισμένη δουλειά, που όμως ποτέ δεν γίνεται» εξηγεί ο κ. Μαριάτος, αποκαλύπτοντας ότι δευτερευόντως το σοβαρότατο αυτό έργο «το εμπόδισαν και κατά τόπους συμφέρονταΈνας σωστός δασικός χάρτης θα εξάλειφε το αλισβερίσι με τις εντάσεις και η επιτροπή εντάσεων, που έχει δουλειά για να ζήσουν και τα εγγόνια της, θα έχανε τα κέρδη της».
Όλα αυτά τορπίλισαν εντέλει το αυτονόητο: «Να έχουμε ως χώρα χωροταξική, πολεοδομική, δασική και κτηματολογική χρήση γης σε κοινή ψηφιακή πλατφόρμαΝα ξέρουμε πού είναι ένα ρέμα, που είναι ο αιγιαλός…!»
Ο ίδιος δεν βλέπει φως ούτε βραχυπρόθεσμα ούτε μακροπρόθεσμα: «Είδαμε απλώς οριζόντιες λύσεις με τις γνωστές ολέθριες συνέπειες» προσθέτει, προβλέποντας να επικρατεί «χάος» σε σχέση με τους δασικούς χάρτες «για πολλά ακόμα χρόνια» στη χώρα.

«Ακίνητο χαρακτηρίστηκε δασικό επειδή στις αεροφωτογραφίες είδανε βλάστηση»

Τα λόγια του επιβεβαιώνει στο ακέραιο ο Σταύρος Μεγαλοοικομόνου, ένας από τους συμπολίτης μας που ταλαιπωρείται για αγροτεμάχιά του στα Κύθηρα, τα οποία χαρακτηρίστηκαν από λάθος δασικά. «Ενώ είναι δυο βήματα από την πλατεία του χωριού και υπάρχει εντός του οίκημα 95 τ.μ. χαρακτηρίστηκε ένα κομμάτι του ακινήτου "δασικό", επειδή στις αεροφωτογραφίες είδανε βλάστηση. Κι είναι λίγα δέντρα που διατήρησα και δεν έκοψα» μας διαφωτίζει.
Έχει κάνει ένσταση εδώ και δυο χρόνια, αλλά λιμνάζει. "Περιμένω ακόμα", μας λέει απογοητευμένος, θεωρώντας δεδομένο ότι "πάντα ρουφιάνοι ήταν που βγάζαν μαύρα λεφτά οι δασάρχες", φέρνοντάς μας και σχετικό παράδειγμα: "Ένας πρώην δασάρχης στο νησί αποχαρακτήρισε δασική έκταση, την οποία κατέστησε προσωπική του περιουσία και κατόπιν πούλησε σε ξένους. Οπότε τι να λέμε!" αναφωνεί.

Τι απαντούν οι αρμόδιοι για το αλαλούμ με τους δασικούς χάρτες

Μια εντελώς άλλη εκδοχή για τα τεκταινόμενα, σε σχέση με τους δασικούς χάρτες και τις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει ειδικά στην Κρήτη, όπου σήμερα κάνουν πορείες διαμαρτυρίας σε όλους τους νομούς, κι από την περασμένη βδομάδα είναι υπό κατάληψη αγανακτισμένων πολιτών η Διεύθυνση Δασών Ρεθύμνου, μας δίνει η Κ. Μπιζούρα, υπάλληλος στο Τμήμα Δασικών Χαρτογραφήσεων Χανίων.
"Τα προβλήματα είναι πολλά", παραδέχεται, αλλά τη σημερινή φόρτιση την αποδίδει σε παρανόηση από την πλευρά των πολιτών, που στο Ηράκλειο μετά τη σε φορτισμένο κλίμα πορεία τους κατέληξαν στο γραφείο της Συντονίστριας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, που είναι η καθ’ ύλην αρμόδια για όλο το νησί.
"Ο δασικός χάρτης της χώρας ήταν μια υποχρέωση της Πολιτείας που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και 45 χρόνια, απλά με το να μην έχει γίνει και να γίνεται τώρα έφερε στην επιφάνεια πολλά προβλήματα που δημιουργήθηκαν αυτό το διάστημα. Υπήρξε η κατάλληλη νομοθεσία. Το γιατί δεν υλοποιήθηκε νωρίτερα δεν το ξέρω" πιάνει το νήμα του χρονικού των παθογενειών.
"Υπήρχαν κάποιες αρχικές αναρτήσεις το 2000" προσθέτει. "Τρέξανε κάποια πιλοτικά προγράμματα δασικών χαρτών. Κάποια ελάχιστα ποσοστά δασικών χαρτών αναρτήθηκαν στην Ελλάδα ως το 2017, οπότε ξεκίνησαν μαζικά να γίνονται αναρτήσεις χαρτών και σχεδόν το μισό της χώρας αναρτήθηκε τότε. Το άλλο ήμισι των δασικών χαρτών αναρτείται τώρα .Το 2017 υπήρξε αντίστοιχη με τη σημερινή δημοσιότητα στο θέμα για αυτό μου κάνει εντύπωση η σημερινή αντίδραση", μας λέει, παραπέμποντάς μας στην ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Στην πρώτη σελίδα, υπάρχει ένα κινούμενο μενού με το όνομα "δασικοί χάρτες".
Διαβάζουμε:

"Από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, στη συγκεκριμένη σελίδα, ανακοινώνεται ότι αναρτήθηκαν στον ειδικό διαδικτυακό τόπο ανάρτησης δασικών χαρτών και υποβολής αντιρρήσεων της ιστοσελίδας του Ν.Π.Δ.Δ. “Ελληνικό Κτηματολόγιο” ο Δασικός Χάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου με την 554/29-1-2021 (ΑΔΑ: ΨΟΨΘΟΡ1Θ-ΜΕΩ) απόφασή μας, ο Δασικός Χάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου 346/29-1-2021(ΑΔΑ: 6ΜΦΦΟΡ1Θ-46Δ) απόφασή μας, ο Δασικός Χάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου 1181/12-2-2021(ΑΔΑ: ΨΥ6ΠΟΡ1Θ-ΨΒΟ) και ο Δασικός Χάρτης της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων 1362/15-2-2021(ΑΔΑ: 9ΣΑΦΟΡ1Θ-5Ξ6), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 3889/2010 (Φ.Ε.Κ. 182Α΄), όπως ισχύει".

Απόσπασμα από την ιστοσελίδα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Ακολουθεί η επιλογή: Χρήσιμες Ερωτήσεις – Απαντήσεις για τους Δασικούς Χάρτες.
Στην υποενότητα «Χρήσιμο Υλικό» δίνονται οδηγίες για τη θέαση του δασικού χάρτη και την υποβολή αντιρρήσεων, ενώ υπάρχει κι οδηγός τοπογραφικών διαγραμμάτων. Τίποτα από αυτά δεν αποθάρρυνε τους Κρητικούς να βγουν στους δρόμους έξαλλοι.
«Υπάρχει μια παρερμηνεία» τονίζει η κα Μπιζούρα. «Οι τριβές και αντιδράσεις προέκυψαν διότι συνδέουμε τον δασικό χαρακτήρα με το ιδιοκτησιακό. Ενώ ο δασικός χάρτης αποτυπώνει χαρακτήρα και όχι ιδιοκτησίες. Είναι λάθος ο συσχετισμός, και να κάνω ένταση για ένα βουνό που διεκδικώ, επειδή έχω συμβόλαιο ιδιοκτησίας, λέγοντας "αυτό δεν είναι βουνό, δεν είναι κυπαρίσσια, αλλά ελιές", για να μην προβάλλει το δημόσιο δικαιώματα κυριότητας, αφού οι δασικές εκτάσεις θεωρούνται κατά τεκμήριο του δημοσίου».
Πώς διασφαλίζει όμως ένας πολίτης την περιουσία του που εγγράφεται ως «δασική περιοχή» και μάλιστα από λάθος, όταν ακόμη κι η ένστασή του δεν έχει τύχη, για χρόνια, όπως στην περίπτωση του κ. Μεγαλοοικονόμου;
«Μέσα από το κτηματολόγιο. Είναι μια διαδικασία που δεν είναι καινούρια. Για την ιδιοκτησία ισχύει ό,τι ίσχυε πάντα .Οι νόμοι που καθορίζουν το ιδιοκτησιακό είναι οι ίδιοι. Δεν αλλάζει κάτι λόγω του δασικού χάρτη. Η κινητοποίηση προκύπτει από μια λανθασμένη συσχέτιση» καταλήγει η κα Μπιζούρα.