Πέμπτη 8 Απριλίου 2021

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ 1821

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΕΠΤΑΝΗΣΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΟΥ 1821

Η Ιόνιος Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας με αφορμή τον εορτασμό της επετείου των διακοσίων ετών από τον απελευθερωτικό αγώνα του 1821, διοργανώνει ποιητικό αφιέρωμα με θέμα: «Η συνεισφορά των Επτανήσων στον αγώνα της εθνικής παλιγγενεσίας - Από τη ματιά των ποιητών»  και καλεί συγγραφείς και ποιητές να συμμετέχουν με δικά τους ποιήματα.

 

 


ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ: 

1. Δικαίωμα συμμετοχής στο ποιητικό αφιέρωμα έχουν ενήλικες, άνω των 18 ετών, που γράφουν στη νέα ελληνική γλώσσα και διαμένουν στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό. 

2. Τα ποιήματα θα έχουν αποκλειστικά ως θέμα την συνεισφορά των Επτανήσων στην εθνική παλιγγενεσία του 1821, θα είναι γραμμένα απαραίτητα στην ελληνική γλώσσα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί επτανησιακή διάλεκτος. Αν το απαιτεί το έργο επιτρέπεται να υπάρχουν λίγες λέξεις σε ξένη γλώσσα. 

3. Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τριάντα ( 30 ) στίχους έμμετρους ή ελεύθερους και πρέπει να είναι δακτυλογραφημένα και όχι χειρόγραφα, σε μορφή word ή pdf. 

4. Με την αποστολή του έργου ο συμμετέχων αποδέχεται ότι το έργο του θα δημοσιευτεί στην ηλεκτρονική σελίδα της Ιονίου Βιβλιοθήκης καθώς και στο ηλεκτρονικό περιοδικό  myeptanisa και παραχωρεί κάθε νόμιμο δικαίωμα στην Ιόνιο Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας για αυτό το σκοπό.   

5. Όλα τα ποιήματα θα δημοσιευτούν σε ηλεκτρονικό βιβλίο (ebook), επετειακής έκδοσης για τον εορτασμό των διακοσίων χρόνων από την απελευθέρωση της Ελλάδας. Η Ιόνιος Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας διατηρεί το δικαίωμα να αξιοποιήσει τα εν λόγω ποιήματα κατά την κρίση της ( π.χ. μελοποίηση, απαγγελία από ηθοποιούς κλπ) Οι συμμετέχοντες παραχωρούν κάθε νόμιμο δικαίωμα που αφορά τα πνευματικά τους δικαιώματα  στην Ιόνιο Βιβλιοθήκη της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας για αυτό το σκοπό.   

6. Οι συμμετέχοντες θα στείλουν τα ποιήματά τους είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@ionianlibrary.gr είτε στην ταχυδρομικά δ/νση ΙΟΝΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, Σεπολίων 11-104 45  ΑΘΗΝΑ από τις 25 Μαρτίου 2021 έως και τις 25 Μαΐου 2021 (καταληκτική ημερομηνία η οποία θα αποδεικνύεται από την ημερομηνία του σταλθέντος ηλεκτρονικού μηνύματος ή από τη σφραγίδα του ταχυδρομείου αντίστοιχα). 

7. Στις ανωτέρω διευθύνσεις (Email και Ταχ/κή Δ/νση) οι συμμετέχοντες θα αποστείλουν συνοδεία του ποιήματός τους, φωτογραφία τους και ένα σύντομο βιογραφικό τους.  

8. Οποιαδήποτε συμμετοχή δεν πληροί τους γενικούς όρους αυτού του αφιερώματος θα αποκλείεται, χωρίς ειδοποίηση του συμμετέχοντος.

 

Αποθήκες υλικού εκτάκτων αναγκών σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα


Αποθήκες υλικού εκτάκτων αναγκών συγκροτούνται από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα, ώστε όλα όσα προβλέπονται από το νόμο να βρίσκονται σε χώρους απολύτως φυλασσόμενους και κατάλληλους για αποθήκευση υλικού. Η ευθύνη φύλαξης και διατήρησης του υλικού σε καλή κατάσταση έχει ανατεθεί στους υπευθύνους Πολιτικής Προστασίας κάθε νομού.

Υπενθυμίζεται ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι σε διαδικασία προμήθειας και άλλων υλικών εκτάκτων αναγκών (κλινοσκεπάσματα, γεννήτριες, κρεβάτια κα) και το ύψος της συγκεκριμένης δαπάνης ανέρχεται περί στις 20.000 ευρώ ανά Περιφερειακή Ενότητα.

ΥΠΕΡΟΧΟΣ Ο ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΌΣ ΣΤΟ ΚΑΨΑΛΙ !


Εικόνες από την νέα φωταγώγηση του παραλιακού μετώπου του Καψαλίου Κυθήρων.

Συγχαρητήρια
για το φωτεινό έργο τόσο στον Δήμαρχο Κυθήρων κ. Χαρχαλάκη, όσο στους ανθρώπους που εργάστηκαν.









Νεοκλής Κρητικός: Ατύχημα στο Στενό των Κυθήρων: «Το πάθημα να γίνει μάθημα»

Ανάγκη καθορισμού ζωνών διέλευσης πλοίων από το Στενό των Κυθήρων και τοποθέτηση ειδικού ραντάρ - VTS Traffic Maritime

Ερώτηση με Α.Π.5783/8/4/21 προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ.Γιάννη Πλακιωτάκη κατέθεσε ο βουλευτής Λακωνίας κ.Νεοκλής Κρητικός σχετικά με την ανάγκη καθορισμού ζωνών διέλευσης πλοίων από το Στενό των Κυθήρων και τοποθέτηση ειδικού ραντάρ - VTS Traffic Maritime, με αφορμή την σύγκρουση των Φ/Γ πλοίων στον λακωνικό κόλπο.

Ο κ.Κρητικός στην ερώτηση του ουσιαστικά προτείνει δύο συγκεκριμένες ενέργειες:

  • Καθορισμό Ζώνης Κυκλοφορίας (separation zone), ήτοι Σύστημα Διαχωρισμού Κυκλοφορίας Πλοίων
  • Δημιουργία Κέντρου Ελέγχου και Διαχείρισης Κυκλοφορίας των πλοίων μέσω του εξοπλισμού VTS- radar- VHF

Η ανάγκη διευθέτησης του ζητήματος ελέγχου ασφαλούς διέλευσης από το Στενό των Κυθήρων αποκτά βαρύνουσα σημασία, καθώς πρέπει να αποφευχθεί οποιοδήποτε ατύχημα το οποίο θα απειλήσει την ανθρώπινη ζωή, τη ρύπανση του περιβάλλοντος και την τουριστική δραστηριότητα. Τέλος ιδιαίτερη σημασία δίνει ο κ.Κρητικός και στην ύπαρξη της βυθισμένης πολιτείας του Παυλοπετρίου, μία από τις αρχαιότερες βυθισμένες πολιτείες στον κόσμο, η οποία εκτείνεται σε περίπου 50 στρέμματα και περιλαμβάνει ακέραιες κατόψεις κτιριακών συγκροτημάτων, αυλές, δρόμους, θαλαμοειδείς και κιβωτιόσχημους τάφους.

Ακολουθεί η ερώτηση του κ.Κρητικού προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:

«Αξιότιμε κ.Υπουργέ,

Αφορμή για την παρούσα ερώτηση αποτελεί η πρόσφατη σύγκρουση δύο Φ/Γ πλοίων στον Λακωνικό κόλπο και η αναφυείσα αγωνία των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής των Βατίκων και της Ελαφονήσου σχετικά με την ασφάλεια διέλευσης των πλοιών, την πιθανότητα νέων ατυχημάτων και την ανάγκη οριοθέτησης κανόνων σχετικά με τη διέλευση τους από το Στενό των Κυθήρων, όπως επίσης και την ανάγκη ανάσχεσης του κινδύνου απώλειας ανθρώπινης ζωής.

Αυτήν την ανάγκη αυστηρού καθορισμού επιτάσσει σήμερα και η διακοπή της διέλευσης πλοίων από τη διώρυγα της Κορίνθου, γεγονός που αυξάνει τον αριθμό των πλοίων και συνεπώς τη συχνότητα διέλευσης.

Το Στενό των Κυθήρων είναι ένα πέρασμα στο οποίο έχουμε καταγεγραμμένα συμβάντα ατυχημάτων, όπως το τελευταίο στις 13 Μαρτίου μεταξύ των Φ/Γ πλοίων KIVELI (με σημαία Λιβερίας) και AFINA (με σημαία Μάλτας), όπως επίσης και προσαράξεις πλοίων (βλ. το «SAFFET BEY» RO-RO CARGO με σημαία Τουρκίας τον Σεπτέμβριο του 2016 στον Άγιο Νικόλαο –Νεάπολης και τον Ιούνιο του 2017 το Φ/Γ πλοίο  «St.Gregory», με σημαία Μπαχάμες στον Κότρωνα – Ανατολικής Μάνης).

Τα παραπάνω δημιουργούν την αδήριτη ανάγκη πραγματοποίησης δύο ενεργειών:

  1. Την οριοθέτηση μίας Ζώνης Κυκλοφορίας στο Στενό των Κυθήρων
  2. Τη δημιουργία Κέντρου Ελέγχου και  Διαχείρισης Κυκλοφορίας Πλοίων, το οποίο θα βοηθούσε αφενός την ναυσιπλοΐα των πλοίων, αφετέρου θα μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος, καθώς κάθε πλοίο θα είναι υποχρεωμένο να ακολουθεί την ζώνη που προβλέπεται ανάλογα με την κατεύθυνση του και σε καμία περίπτωση δε θα μπορεί να εισέρχεται στην αντίθετη ζώνη διέλευσης

Συγκεκριμένα και πιο αναλυτικά για:

Α. Τη Ζώνη Κυκλοφορίας (separation zone), ήτοι το Σύστημα Διαχωρισμού Κυκλοφορίας Πλοίων:

  • Ο κανόνας αυτός εφαρμόζεται στα συστήματα διαχωρισμού της θαλάσσιας κυκλοφορίας, που έχουν υιοθετηθεί από τον Οργανισμό και δεν απαλλάσσει όμως κανένα πλοίο από την υποχρέωση εφαρμογής οποιουδήποτε άλλου κανόνα, που ισχύει.
  • Κάθε πλοίο που χρησιμοποιεί ένα σύστημα διαχωρισμού της κυκλοφορίας πρέπει:
    • Να πλέει μέσα στην αντίστοιχη λωρίδα κυκλοφορίας και προς τη γενική κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής που ισχύει για τη λωρίδα αυτή.
    • Να παραμένει, όσο αυτό είναι πρακτικά δυνατό, μακριά από τη γραμμή διαχωρισμού της κυκλοφορίας ή της ζώνης διαχωρισμού.
    • Κανονικά να εισέρχεται ή να εξέρχεται από κάποια λωρίδα κυκλοφορίας στο σημείο όπου αυτή τελειώνει. Όταν όμως εισέρχεται ή εξέρχεται από οποιαδήποτε πλευρά, τότε πρέπει να το κάνει αυτό κατά την πρακτικά μικρότερη δυνατή γωνία, ως προς τη γενική κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής.
  • Κάθε πλοίο πρέπει να αποφεύγει, όσο αυτό είναι πρακτικά δυνατό, να διασχίζει (διασταυρώνει) λωρίδες κυκλοφορίας. Αν όμως είναι υποχρεωμένο να το κάνει, τότε θα τις διασχίζει με πορεία που θα είναι, όσο αυτό είναι πρακτικά δυνατό, πλησιέστερη προς την ορθή γωνία, σε σχέση με τη γενική κατεύθυνση της κυκλοφοριακής ροής.
  • Ένα πλοίο δεν θα χρησιμοποιεί τη ζώνη παράκτιας κυκλοφορίας, όταν μπορεί να χρησιμοποιεί ασφαλώς την κατάλληλη λωρίδα κυκλοφορίας μέσα στο γειτονικό σύστημα διαχωρισμού κυκλοφορίας. Πάντως, πλοία με μήκος κάτω από 20 μέτρων, ιστιοφόρα πλοία και πλοία ασχολούμενα με την αλιεία, μπορούν να χρησιμοποιούν τη ζώνη παράκτιας κυκλοφορίας.

Β. Για το Κέντρο Ελέγχου και Διαχείρισης Κυκλοφορίας των πλοίων:

Σκοπός του είναι να επικοινωνεί - αλληλεπιδρά άμεσα με τα πλοία, μέσω VHF και να αντιδρά σε διάφορες καταστάσεις που δημιουργούνται στην περιοχή αρμοδιότητας του.

Κύριο μέλημα της υπηρεσίας είναι η ασφαλής διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και η προστασία της ανθρώπινης ζωής, των πλοίων και του περιβάλλοντος.

Τι προυποθέσεις χρειάζονται για τη λειτουργία του:

  • Κτιριακή εγκατάσταση και τον εξοπλισμό VTS - radar – VHF, με τα συνακόλουθα υποστηρικτικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα
  • Κατάλληλο εκπαιδευμένο - πιστοποιημένο προσωπικό που θα το στελεχώσει.

Το ραντάρ θα δίνει άμεση εικόνα σε πραγματικό χρόνο του πλοίου. Αν και τα πλοία φέρουν το ΑΙS (Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης), εν τούτοις έχουν την ευχέρεια απενεργοποίησής τους.

Αντίθετα το VTS Traffic Maritime με το Radar και το VHF θα παρακολουθεί ήδη από τα 40 ναυτικά μίλια τα πλοία, θα αποτυπώνει την πορεία τους και τα πλοία θα έχουν την υποχρέωση να αναφέρουν όλα τα στοιχεία τους, καθώς και την ώρα εισόδου και εξόδου. Με αυτόν τον τρόπο θα μηδενίζεται ο κίνδυνος ατυχήματος. Επίσης μπορεί να ελέγχει και τα πλοία που εισέρχονται και εξέρχονται στον Κόλπο των Βατίκων και στον ευρύτερο Λακωνικό κόλπο για ανεφοδιασμό - αγκυροβόλιο.

Όλα τα παραπάνω αποκτούν βαρύνουσα σημασία για την ευρύτερη περιοχή, καθώς η αποφυγή οποιουδήποτε ατυχήματος, το οποίο θα επιβάρυνε το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον θα την οδηγούσε σε οικονομική καταστροφή, καθώς βασική πηγή εσόδων αποτελεί η τουριστική δραστηριότητα. Επίσης στην περιοχή βρίσκεται το Παυλοπετρί, μία από τις αρχαιότερες βυθισμένες πολιτείες στον κόσμο, η οποία εκτείνεται σε περίπου 50 στρέμματα και περιλαμβάνει ακέραιες κατόψεις κτιριακών συγκροτημάτων, αυλές, δρόμους, θαλαμοειδείς και κιβωτιόσχημους τάφους.

Τούτων αναφερθέντων ερωτάσθε κ.Υπουργέ:

Προτίθεται το Υπουργείο σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς να προωθήσει μία ουσιαστική επίλυση για την ανάσχεση του κινδύνου ατυχημάτων στο Στενό των Κυθήρων και στην ευρύτερη περιοχή του λακωνικού κόλπου;

                                                                                              Με εκτίμηση,

                                                                        ΝΕΟΚΛΗΣ Δ. ΚΡΗΤΙΚΟΣ

                                     Βουλευτής Π.Ε. Λακωνίας – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

ΑΡΑΧΩΒΙΤΗΣ:Επίκαιρη Ερώτηση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: «Πρωτόγνωρα γεγονότα και δικαστική εμπλοκή με κίνδυνο για τις επιδοτήσεις»

Επίκαιρη Ερώτηση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: «Πρωτόγνωρα γεγονότα και δικαστική εμπλοκή με κίνδυνο για τις επιδοτήσεις»

Με μια σειρά άστοχων, αδιαφανών, περίεργων και πιθανά παράνομων χειρισμών, η υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ και οι αγροτικές επιδοτήσεις βρίσκονται σε κίνδυνο. Με τις πρόσφατες ενέργειές της, η πολιτική ηγεσία του ΥπΑΑΤ κατάφερε να είναι “στον αέρα” και η πρόσκληση για την πιστοποίηση των ΚΥΔ και τους φορείς συντονισμού.
Το επιτελικό μπάχαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ συνεχίζεται. Αναβολές, ακυρώσεις, απευθείας αναθέσεις, διαγωνισμοί και πάλι από την αρχή.
Και με το ΟΣΔΕ του 2021, τι θα γίνει; Θα ξεκινήσει, όπως διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, στις 15 Απριλίου - ήδη αρκετά καθυστερημένα - ή θα πάει κι άλλο πιο πίσω; Με ποια διαδικασία, ποιόν τεχνικό σύμβουλο, ποιόν ή ποιούς φορείς συντονισμού, με πιστοποιημένα ή απιστοποίητα ΚΥΔ;
Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ έχει επισημάνει εδώ και καιρό το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από τις άστοχες, πανικόβλητες και αδιαφανείς ενέργειες της κυβέρνησης, το ΥπΑΑΤ σφυρίζει αδιάφορα και υποβαθμίζει συστηματικά ένα ζήτημα που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες αγρότες.
📌Με επίκαιρη ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή, καλείται ο Υπουργός Αγροτ. Ανάπτυξης και Τροφίμων να απαντήσει επίσημα και δημόσια απέναντι στον ελληνικό λαό τόσο για το πώς έφεραν τον Οργανισμό μέχρι εδώ, όσο και να δεσμευτεί για τη συνέχεια.

Αλλες δύο παράνομες χωματερές, στα Κύθηρα και στη Σίφνο, έκλεισαν απομένουν 50

Αλλες δύο παράνομες χωματερές, στα Κύθηρα και στη Σίφνο, έκλεισαν οριστικά το 2020, ενώ ακόμα οκτώ αποκαταστάθηκαν. Πλέον απομένουν 50 υπό εξέταση περιπτώσεις ευρωπροστίμων, με το υπουργείο Περιβάλλοντος να εκτιμά ότι θα αντιμετωπίσει τις μισές μέσα στο 2021 και τις υπόλοιπες το 2022. Σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια αυτή θα δώσει η λειτουργία των εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος, εκτός από τις δύο χωματερές που έκλεισαν πέρυσι, αποκαταστάθηκαν οι χωματερές σε Κύθηρα, Σέριφο, Πάρο, Λέρο, Ανδραβίδα – Κυλλήνη, Κάρυστο και Χαλκίδα (Φάρος). Συνολικά, από το δεύτερο μισό του 2019 το ετήσιο πρόστιμο που καταβάλλει η χώρα στο Ευρωδικαστήριο έχει μειωθεί κατά 1,2 εκατ. ευρώ. «Η συνολική μείωση των 15 περιπτώσεων προστίμου από τους ΧΑΔΑ είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και συγκεκριμένου σχεδιασμού από πλευράς του ΥΠΕΝ. Για κάθε ΧΑΔΑ τηρείται χρονοδιάγραμμα ενεργειών και μέχρι σήμερα το συνολικό πρόγραμμα αποκατάστασης εξελίσσεται ικανοποιητικά. Στόχος μας είναι το 2022 να μηδενίσουμε τα πρόστιμα αυτά», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, απομένει το κλείσιμο ή/και η αποκατάσταση ακόμα 50 περιπτώσεων. Από αυτές, σε λειτουργία παραμένουν δύο χωματερές στην Ικαρία και από μία στην Yδρα, στη Σαντορίνη και στην Κάλυμνο. Από τις προς αποκατάσταση, τρεις βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη, Αλεξάνδρεια, Σιθωνία) και 13 σε νησιά του Αιγαίου. Το μεγαλύτερο μέρος όμως βρίσκεται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου: σε Τρίπολη (2), Ανατολική Μάνη, Γορτυνία (2), Λουτράκι (2), Νότια Κυνουρία, Νεμέα, Βέλο – Βόχα, Κόρινθο (2), Τριφυλλία (3), Μεσσήνη (4) και Οιχαλία (2). 

Η αποκατάσταση των χωματερών αυτών (και το κλείσιμο των νέων, όπου έχουν δημιουργηθεί) στην Πελοπόννησο θα επιταχυνθεί με την ολοκλήρωση των εργασιών στις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων που κατασκευάζονται σε σύμπραξη με ιδιώτη (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες ξεκίνησαν ήδη σε τρία μέτωπα: στην κύρια μονάδα, στην Παλαιοχούνη Αρκαδίας και στους δύο σταθμούς μεταφόρτωσης, στη Νέα Κίο και στην Κόρινθο (αυτή τη στιγμή εργάζονται περίπου 70 άτομα στα εργοτάξια και στην ολοκλήρωση των μελετών). Μέσα στο επόμενο διάστημα απομένει να εκδοθούν και οι οικοδομικές άδειες για τις άλλες δύο μονάδες, στη Μεσσηνία και στη Λακωνία. 

ΠΗΓΗ kathimerini.gr

(η Αμοργός, η Κίμωλος, τα Κύθηρα, η Σίκινος και η Τήνος) είναι επίσημα μέσα στα επτά μνημεία - τόπους που απειλούνται περισσότερο, λόγω της εγκατάστασης βιομηχανικών ανεμογεννητριών

 

Πέντε ελληνικά νησιά στους τόπους που απειλούνται περισσότερο στην Ευρώπη


"Πέντε Νησιά στο Νότιο Αιγαίο" (η Αμοργός, η Κίμωλος, τα Κύθηρα, η Σίκινος και η Τήνος) είναι επίσημα μέσα στα επτά μνημεία - τόπους που απειλούνται περισσότερο στην Ευρώπη, λόγω της εγκατάστασης βιομηχανικών ανεμογεννητριών, σύμφωνα με τη νέα λίστα της Europa Nostra.

Η Europa Nostra - η ευρωπαϊκή φωνή της κοινωνίας των πολιτών αφοσιωμένη στην πολιτιστική και φυσική κληρονομιά - και ο εταίρος της, το Ινστιτούτο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ανακοίνωσαν τις 12 πιο απειλούμενες περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς στην Ευρώπη που επιλέχθησαν για το Πρόγραμμα 7 Υπό Απειλή (7 MOST ENDANGERED) του 2021. Μεταξύ αυτών "Πέντε Νησιά στο Νότιο Αιγαίο" (η Αμοργός, η Κίμωλος, τα Κύθηρα, η Σίκινος και η Τήνος).

Η επιλογή έγινε με βάση την εξαιρετική σημασίας της εκάστοτε κληρονομιάς και την πολιτιστική αξία καθενός από τους τόπους καθώς και με βάση τον σοβαρό κίνδυνο που αντιμετωπίζουν.

Το επίπεδο συμμετοχής των τοπικών κοινοτήτων και η δέσμευση δημόσιων και ιδιωτικών φορέων για τη διάσωση αυτών των τόπων θεωρήθηκαν ως σημαντικές προστιθέμενες αξίες.

Ένα άλλο κριτήριο επιλογής ήταν η δυνατότητα αυτών των τόπων να λειτουργήσουν ως καταλύτης για αειφόρο κοινωνικο-οικονομική ανάπτυξη για εντός των συγκεκριμένων τόπων αλλά και των ευρύτερων περιοχών τους.



Πηγή: Reporter.gr


Πρωτοφανές έγκλημα:Του αποσύνδεσε τον αναπνευστήρα γιατί τον... ενοχλούσε ο θόρυβος!

 Ενα αποτρόπαιο έγκλημα σημειώθηκε στο νοσοκομείο Ερυθρός Σταυρός με θύμα έναν 76χρονο άντρα που νοσηλευόταν διασωληνωμένος με κορωνοϊό, από άλλον ασθενή, τον οποίο... ενοχλούσε ο θόρυβος του μηχανήματος! Ο φερόμενος δράστης έχει ομολογήσει το έγκλημα και σχηματίζεται δικογραφία εις βάρος του.

Όλα έγιναν αργά το βράδυ της Τετάρτης, όταν ο 76χρονος ασθενής, η υγεία του οποίου παρουσίαζε σημάδια βελτίωσης, ήταν διασωληνωμένος και ξαφνικά άρχισε να χτυπά ο συναγερμός της συσκευής μηχανικής υποστήριξης που δείχνει ότι βρίσκεται εκτός λειτουργίας. 

Αμέσως στον θάλαμο έσπευσαν οι γιατροί για να δουν τι συμβαίνει και βρήκαν νεκρό τον άτυχο άντρα. Παρά τις προσπάθειές τους να τον επαναφέρουν στη ζωή, δεν κατάφεραν να τον σώσουν. Αμέσως θεώρησαν το συμβάν ύποπτο καθώς διαπίστωσαν ότι δεν λειτούργησε ούτε το εφεδρικό μηχάνημα που χρησιμοποιείται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Στη συνέχεια ενημερώθηκε η αστυνομία και στελέχη της Aσφάλειας βρίσκονται στο νοσοκομείο και πραγματοποιούν έρευνα για τα αίτια του τραγικού συμβάντος.

Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, οι αστυνομικοί εξετάζοντας στοιχεία και μαρτυρίες κατέληξαν σε έναν 60χρονο ασθενή αλβανικής καταγωγής, ο οποίος φέρεται ότι ήταν στον θάλαμο πριν βρεθεί ο 76χρονος νεκρός. Ο ασθενής στην αρχή αρνήθηκε την οποιαδήποτε εμπλοκή του, όμως οι αστυνομικοί διέθεταν αδιάσειστα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο 60χρονος ψεύδεται και αυτά συγκεκριμένα είναι τα αποτυπώματά του στο μηχάνημα διασωλήνωσης. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως το νοσοκομείο κάλεσε την ασφάλεια όταν διαπιστώθηκε πως το αναπνευστήρας ήταν εκτός ρεύματος και τραβηγμένος. Ο φερόμενος ως δράστης νοσηλευόταν στον ίδιο θάλαμο με Covid και είχε βεβαρυμένο ιστορικό με ψυχοφάρμακα. Στον χώρο εντοπίστηκαν αποτυπώματα του δράστη και έχει διαταχθεί ΕΔΕ.

Ήδη έχει σχηματιστεί δικογραφία εις βάρος του 60χρονου, ο οποίος νοσηλευόταν κι αυτός με κορωνοϊό τις τελευταίες 3 εβδομάδες, ενώ οι έρευνες των αστυνομικών, που φορούν ειδικές στολές στους θαλάμους, συνεχίζονται.

Στελέχη της ΠΟΕΔΗΝ ανέφεραν στο zougla.gr ότι, αν ο 76χρονος νοσηλευόταν σε ΜΕΘ, όπως θα έπρεπε, δεν θα είχε πεθάνει, καθώς σε αυτές τις μονάδες υπάρχει διαρκής επιτήρηση από γιατρούς και νοσηλευτές.

Αργότερα, η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε σχετική ανακοίνωση, η οποία αναφέρει: 

Η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών, στο πλαίσιο διερεύνησης περιστατικού θανάτου νοσηλευόμενου διασωληνωμένου ασθενούς στο Νοσοκομείο "Ερυθρός Σταυρός", σχημάτισε δικογραφία σε βάρος αλλοδαπού, επίσης νοσηλευόμενου στον ίδιο θάλαμο, για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας.

Ο ανωτέρω συνελήφθη και φυλάσσεται φρουρούμενος στο Νοσοκομείο.

ΠΗΓΗ zougla.gr

ΕΛ.ΑΣ:Εξαρθρώθηκαν δύο (2) εγκληματικές ομάδες που διακινούσαν ποσότητες κοκαΐνης στην περιοχή της Καλλιθέας και σε όμορες περιοχές της Αττικής

Εξαρθρώθηκαν δύο (2) εγκληματικές ομάδες που διακινούσαν ποσότητες κοκαΐνης στην περιοχή της Καλλιθέας και σε όμορες περιοχές της Αττικής

Συνελήφθησαν -8- μέλη τους

Εξακριβώθηκαν πάνω από -700- αγοραπωλησίες ναρκωτικών

Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων ποσότητες κοκαΐνης και κάνναβης, ναρκωτικά χάπια, -3- ζυγαριές ακριβείας, χρηματικό ποσό των -23.411- ευρώ, -2- πιστόλια, -3- μαχαίρια, αλεξίσφαιρο γιλέκο και πλήθος τηλεφωνικών συσκευών

Εξαρθρώθηκαν, από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Δυτικής Αττικής, δύο (2) εγκληματικές ομάδες που διακινούσαν ποσότητες κοκαΐνης στην περιοχή της Καλλιθέας και σε όμορες περιοχές της Αττικής (Ρέντη, Παγκράτι, Αιγάλεω).

Συνελήφθησαν, μεσημβρινές ώρες της 6-4-2021 στο πλαίσιο συντονισμένης επιχείρησης που πραγματοποιήθηκε στην Καλλιθέα, από αστυνομικούς της ανωτέρω Υπηρεσίας με τη συμμετοχή αστυνομικών της Ο.Π.Κ.Ε, της Άμεσης Δράσης (Ομάδα ΔΙ.ΑΣ.) και με τη συνδρομή αστυνομικού σκύλου της Διεύθυνσης Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων, οκτώ (8) άτομα (4 άνδρες και 3 γυναίκες αλλοδαποί και μία ημεδαπή) μέλη των εγκληματικών ομάδων.

Μετά από ενδελεχή έρευνα αποκαλύφθηκε η δράση δύο (2) εγκληματικών ομάδων, οι οποίες έχοντας ως βάση την περιοχή της Καλλιθέας προέβαιναν στη συστηματική διακίνηση ναρκωτικών ουσιών κυρίως στην περιοχή της Καλλιθέας.

Η ενασχόληση τους με την προμήθεια-εμπορία-διακίνηση των ναρκωτικών ουσιών αποτελούσε τη βασική πηγή εισοδήματος τους, καθώς η δραστηριότητα τους ήταν διαρκής και καθημερινή.

Ως προς τη μεθοδολογία δράσης:

  • Τα μέλη των ομάδων χρησιμοποιούσαν τηλεφωνικές συνδέσεις που έχουν εκδοθεί σε μη υπαρκτά πρόσωπα και για τις επικοινωνίες τους χρησιμοποιούσαν και διαδικτυακές εφαρμογές.
  • Στις επικοινωνίες τους απέφευγαν να χρησιμοποιούν τα ονόματα τους, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν το κίνδυνο ταυτοποίησης τους.
  • Πριν την πραγματοποίηση της εκάστοτε αγοραπωλησίας προηγούνταν μία ή και περισσότερες τηλεφωνικές συνομιλίες με τον "πελάτη" κατά τις οποίες καθορίζονταν ο χρόνος και το σημείο συνάντησης καθώς και η επιθυμητή ποσότητα ναρκωτικών ουσιών.
  • Χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες λέξεις και ειδική διάλεκτο όταν αναφέρονταν στις ναρκωτικές ουσίες, στις ποσότητες που διακινούσαν και στα χρηματικά ποσά που αποκόμιζαν
  • Για τις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούσαν εκμισθωμένα οχήματα

Όπως διαπιστώθηκε, η πρώτη ομάδα εμπλέκεται σε περισσότερες από -400- περιπτώσεις διακίνησης ναρκωτικών ουσιών, ενώ η δεύτερη ομάδα σε περισσότερες από -350- περιπτώσεις.

Από τις έρευνες βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • -23,7- γραμμάρια κοκαΐνης
  • -6,6- γραμμάρια κάνναβης,
  • -16- ναρκωτικά δισκία,
  • χρηματικό ποσό -23.411- ευρώ,
  • -2- πιστόλια και -9- φυσίγγια
  • -3- ζυγαριές ακριβείας,
  • -3- μαχαίρια,
  • αλεξίσφαιρο γιλέκο
  • πλήθος τηλεφωνικών συσκευών
  • -3- αυτοκίνητα

Η πλειοψηφία των κατηγορουμένων έχει συλληφθεί και κατά το παρελθόν για πλήθος αδικημάτων.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.