Παρασκευή 30 Απριλίου 2021

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΕΛΑΓΙΑΣ:Ο ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΘΗΛΩΣΕΩΣ (φωτογραφίες)


Με βαθιά κατάνυξη πίστη αλλά και με όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την αποφυγή της διάδοσης του κορωνοιού τελέστηκε το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής 30 Απριλίου ο Εσπερινός της Αποκαθηλώσεως από τον σεβαστό και αξιαγάπητο Ιερέα της ενορίας Αγίας Πελαγίας πατήρ Κωνσταντίνο Μπιθιγκότζη.

Σήμερα το απόγευμα στον Ιερό Ναό Αγίας Πελαγίας η κορύφωση του Θείου Δράματος με την τέλεση της ακολουθίας του Επιτάφιου θρήνου στις 19:00

ADELIN 107,3 FM 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ  ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ












ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΑΒΑΡΗΣ:Απο τον ΚΑΝΑΠΕ δεν γινεται αντιπολιτευση

 

Ρωτησατε Κυριοι τους παραγωγους ,ΟΧΙ,κανατε σαν αντιπολιτευση μια συναντηση με αυτους που επι πολλα χρονια ειναι στο Παζαρι του Ποταμου,ΟΧΙ,πως λοιπον ξερετε τι πρεπει να γινετε στο Παζαρι ,αποτον ΚΑΝΑΠΕ λοιπον δεν γινεται αντιπολιτευση,ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ λοιπον ΓΙΑ τους ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ

Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου ζωντανά ἀπό τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας Κυθήρων,


ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ:

Μεγ. Παρασκευή, 30 Ἀπριλίου 2021. Ἑσπέρας, ὥρα 6.30 μ.μ. Ἡ Ἀκολουθία τοῦ Ἐπιταφίου Θρήνου ζωντανά ἀπό τόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Ἐσταυρωμένου Χριστοῦ Χώρας Κυθήρων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.

Ευχές Χριστόφορου Μπουτσικάκη, Βουλευτή ΝΔ Α΄ Πειραιώς & Νήσων - Πάσχα 2021


 

Να υπερψηφίζουμε κάθε εισήγηση τους. Αυτά ας τα ξεχάσουν. Η «περίοδος χάριτος» τελείωσε.

 


Καλές γιορτές και καλή Ανάσταση σε  όλους.

-Σε ολόκληρη την Ορθοδοξία η Μεγάλη Τετάρτη είναι αφιερωμένη στη μνήμη της αμαρτωλής γυναίκας, που μετανόησε, πίστεψε στο Χριστό και άλειψε τα πόδια Του με μύρο.

-Στα Κύθηρα (μόνο για φέτος) η Μεγάλη Τετάρτη πρέπει να είναι αφιερωμένη σε αυτούς που δεν βλέπουν, δεν ακούν, αλλά πιστεύουν στα λόγια κάποιου και ψηφίζουν τις αποφάσεις που αυτός λαμβάνει, αυτός αναθέτει, αυτός υλοποιεί… Η αντιπολίτευση καλείται απλά να αλείφει τα πόδια του με μύρο!

 Η συνεδρίαση της 28/04/2021 του Δημοτικού Συμβουλίου Κυθήρων-Αντικυθήρων θα μπορούσε να αποτελέσει και θέμα για τους Ράδιο-Αρβύλα (αν βεβαίως επιτρεπόταν η ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης, κάτι για το οποίο επιφυλάσσεται ο Δήμαρχος, αν και το είχε ανακοινώσει ο αντιδήμαρχος)… Θα τα εξηγήσουμε στη συνέχεια.

Η παράταξη «Μένουμε εδώ» πιστή στην πολιτική της υπεύθυνης αντιπολίτευσης υπερψήφισε όλες τις εισηγήσεις πλην μιας  (λόγω αδυναμίας του εισηγητή να υποστηρίξει την ποσοτική παραλαβή και τον πραγματικό κατασκευαστή) ενώ ψήφισε λευκό στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού. Επομένως μακριά από εμάς κάθε υπόνοια (ή διαβολή) για αντιπολίτευση του «όχι σε όλα». Δυστυχώς όμως έχουμε μια δημοτική αρχή και έναν Δήμαρχο οι οποίοι σε κρίσιμα θέματα δεν διαβουλεύονται, δεν ενημερώνουν, διαστρεβλώνουν τις τοποθετήσεις και απλά απαιτούν να υπερψηφίζουμε κάθε εισήγηση τους. Αυτά ας τα ξεχάσουν. Η «περίοδος χάριτος» τελείωσε.

Στα σοβαρά ζητήματα:

1)  Υπερψηφίσαμε τον κανονισμό για το Παζάρι Ποταμού με την προοπτική διεύρυνσης του χώρου για πωλητές, την ανάγκη πρόσβασης στο πάρκινγκ, την παροχή τεχνικής στήριξης στους παραγωγούς. Δείξαμε ότι η πρόταση μας για την χειροτεχνία και καλλιτεχνική δημιουργία είναι ήδη σε διαβούλευση στο αρμόδιο υπουργείο παρά την απαξίωση που επιχειρήθηκε τόσους μήνες από την δημοτική αρχή.

Θεωρούμε ότι δικαιωθήκαμε στην προσπάθεια μας να υπάρξει μέλλον στο Παζάρι Ποταμού.

2)  Ζητήσαμε να εφαρμοστεί η διαδικτυακή μετάδοση των συνεδριάσεων των Δημοτικών Συμβουλίων. Η πρόταση μας απορρίφθηκε αν και η νομοθεσία προβλέπει ότι οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι δημόσιες. Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι εάν δεν το εφαρμόσουν θα αναλάβουμε εμείς την ευθύνη της μετάδοσης τηρώντας την νομοθεσία.

3)  Δηλώσαμε την κατηγορηματική διαφωνία μας με την απευθείας ανάθεση του τουριστικού λογότυπου. Παρουσιάσαμε  αποφάσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας των Δήμων οι οποίοι έκαναν  ανοικτή πρόσκληση, συγκρότησαν επιτροπές, ενώ οι αποφάσεις εγκρίθηκαν από τα δημοτικά συμβούλια. Σε εμάς αντιθέτως ο Δήμαρχος υποστήριξε ότι νόμιμα ανέθεσε προσωπικά , παρέλαβε προσωπικά και θα πληρώσει 24.800 ευρώ (το τελευταίο όχι προσωπικά)!!! Αντιπαρερχόμαστε το γεγονός ότι στους άλλους Δήμους διαπιστώσαμε ότι η αμοιβή των δημιουργών των λογοτύπων ήταν κατά πολύ μικρότερη (συνήθως κυμαινόταν γύρω στα 2.000 ευρώ).

4)  Σε ότι αφορά την τεράστιας σημασίας (και κόστους  560.000 ευρώ…) προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων:

-Η διαδικασία προμήθειας δεν συζητήθηκε ποτέ στο Δημοτικό συμβούλιο, ούτε φυσικά ο τύπος των οχημάτων, ούτε υπήρξε γραπτή εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας. Γιατί άραγε; Τα γνώριζε όλα ο Δήμαρχος;

-Δεσμευτήκαμε να δημοσιοποιήσουμε την πρόχειρη και της τελευταίας στιγμής διαδικασία. Υπενθυμίζουμε ότι αφορά μια πρόσκληση που είναι ανοιχτή από τον Οκτώβριο 2020!!!

-Ρωτήσαμε τον Δήμαρχο γιατί δεν ενέταξε στην προμήθεια και ηλεκτρικό λεωφορείο που θα καλύπτει την δημοτική συγκοινωνία: Απάντησε (;) ότι δεν γίνεται γιατί δεν υπάρχει προσωπικό αλλά και να υπήρχε δεν θα μας έδιναν τα χρήματα γιατί δεν έχουμε δημόσια συγκοινωνία…  Λυπούμεθα αλλά δεν καταλάβαμε τι ακριβώς είπε!  

5)  Ψηφίσαμε λευκό στην  αναμόρφωση του προϋπολογισμού λόγω μείωσης εσόδων από κυβέρνηση και περιφέρεια, αλλά και περικοπή δαπανών χωρίς επαρκή αιτιολόγηση. Σημειώνουμε βεβαίως τις θετικές αποφάσεις (τις οποίες υποστηρίζουμε πλήρως) για αθλητικές εγκαταστάσεις σε Ποταμό και Φριλιγκιάνικα.

6)  Θέσαμε και μια σειρά ερωτημάτων, χωρίς να λάβουμε καμία απάντηση. Για την ενημέρωση των Κυθηρίων αναφέρουμε τις ερωτήσεις:

 

- Ρωτήσαμε αν η έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης για το αεροδρόμιο που ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής κ.Πατούλης αφορά τον παλιό διάδρομο προσγείωσης ή την επέκταση.

-Ρωτήσαμε γιατί δεν προχωρά ένα χρόνο τώρα η απόφαση για την διαπαραταξιακή για τις ανεμογεννήτριες και για την ανυπαρξία εξέλιξης στη μελέτη επιπτώσεων από τα βιομηχανικά αιολικά πάρκα.

-Ρωτήσαμε εάν λύθηκε η παρεξήγηση με συνάδελφο δημοτικό σύμβουλο της μείζονος αντιπολίτευσης και εάν αυτός είναι ο λόγος που επανήλθε στις συνεδριάσεις (ή απλώς αντιλήφθηκε ότι η απουσία του οδήγησε στα διαλυτικά φαινόμενα της προηγούμενης συνεδρίασης).

Θέσαμε το ζήτημα του φωτισμού στο Καψάλι και την σχετική επιστολή του κ.Ορέστη Χάρου. Εδώ ο κ.Δήμαρχος απάντησε ότι δεν μπορεί να συγκαλείται συμβούλιο κάθε φορά που στέλνει μια επιστολή ένας πολίτης. Φυσικά θα μπορούσε θα μπορούσε ως όφειλε  να μας κάνει μια απλή κοινοποίηση της επιστολής, όπως ακριβώς ζητούσε ο κ.Χάρος...   

Συνολικά ο κ. Δήμαρχος συνεχίζει την «λουδοβίκεια» πολιτική της «ενός ανδρός αρχής». Απαξιώνει την    λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου ανακοινώνοντας ότι θα παρίσταται όποτε εκείνος αποφασίζει ενώ δεν απάντησε σε καμία από τις τοποθετήσεις και ερωτήσεις στα προ ημερησίας διάταξης θέματα.

Τέλος διέκοψε τη συνεδρίαση  αν και ήταν σαφές ότι η πλειοψηφία των συμβούλων ζητούσαν να υπάρξουν απαντήσεις.

Ο συγκεντρωτισμός του κ. Δημάρχου, αλλά και η ανοχή που δείχνουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας, οδηγούν σε άστοχες αποφάσεις που τις πληρώνουν οι δημότες. Πολύ ακριβά μάλιστα…

Η παράταξη «Μένουμε εδώ» δηλώνει σε κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσει να ελέγχει εξονυχιστικά κάθε απόφαση που αφορά χρήματα των πολιτών και δεσμεύει το μέλλον όλων μας. Θα συμβάλλουμε αποφασιστικά προκειμένου να κατακτήσουμε το μέλλον που δικαιούμαστε. 



Κοντολέων Δημήτρης - Διδυμιώτης  Γιώργος - Τριφύλλης Μάνος

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ Ν.Δ.ΝΕΟΚΛΗ ΚΡΗΤΙΚΟ

Εύχομαι ολόψυχα το Αναστάσιμο Φως να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή με υγεία κι αισιοδοξία, με δημιουργικότητα κι ευημερία!


Καλό Πάσχα!

Το θαύμα του Αγίου Φωτός επαληθεύεται από δύο νέες επιστημονικές έρευνες

 


Το Μεγάλο Σάββατο του 2019, ο Giulio Fanti,1 καθηγητής μηχανικών και θερμικών μετρήσεων του πανεπιστημίου της Πάντοβα, συμμετείχε στην τελετή του αγίου Φωτός με σκοπό να μετρήσει και να καταγράψει τις θερμικές ιδιότητες της ιερής φλόγας. Η θέση που στεκόταν ήταν μέσα στο ελληνικό καθολικό, σε απόσταση 10 μέτρων ανατολικά του παναγίου Τάφου. Συνεργάτης στο εγχείρημά του ήταν ένας συνάδελφός του από το ίδιο πανεπιστήμιο, ο καθηγητής εφαρμοσμένης μηχανικής RobertoBasso, ο οποίος βιντεοσκόπησε τα δέκα πειράματα που πραγματοποίησαν. Τα αποτελέσματα των μετρήσεών τους δημοσιεύθηκαν στις 10 Ιουλίου του 2019 στο διεπιστημονικό περιοδικό Global Journal of Archaeology and Anthropology. Σε αυτή τη δημοσίευση, ο καθηγητής Fantiαρχικά υποστηρίζει ότι εντόπισε κάποιες αλληλουχίες διαδοχικών αστραπών που έπεφταν πάνω στο κουβούκλιο του Τάφου, οι οποίες όμως δεν προέρχονταν από τα φλας των καμερών. Ο Ιταλός καθηγητής σημειώνει:

«Έξω από το κουβούκλιο παρατηρήθηκαν σε τακτά χρονικά διαστήματα διάφορεςαλληλουχίες από δεκάδες αστραπές σε συχνότητα από 3 έως 10 Hz λίγο πριν την έξοδο του πατριάρχη. Αυτές οι αστραπές δεν είναι εύκολο να εξηγηθούν διότι διέπονται από χαμηλότερες συχνότητες από αυτές που είναι τυπικές στα φλας των φωτογραφικών μηχανών, αλλά και επειδή έχουν υψηλότερο αριθμό ακολουθίας. Αυτές [οι αστραπές] μπορούν να συνδεθούν με μία πιθανή αυτοανάφλεξη μιας λαμπάδας, επειδή μία αστραπή μπορεί να προκαλέσει ανάφλεξη στο φιτίλι μιας λαμπάδας».2

Ο καθηγητήςFanti, μετά από σχετικό ερώτημα που του θέσαμε, μας ενημέρωσε ότι κατάφερε να εντοπίσει  τις «αστραπές» (που δεν προέρχονταν από τα φλας των καμερών) μέσω της χρήσης ενός μεταβλητού στροβοσκοπίου.

Ο καθηγητής Fanti στο εργαστήριό του.

Ο καθηγητήςFanti άναψε τη δεσμίδα των 33 κεριών του από το άγιο Φως δύο λεπτά μετά την έξοδο του πατριάρχη Θεόφιλου από τον πανάγιο Τάφο και αμέσως την τοποθέτησε κάτω από το πρόσωπό του. Το πρώτο πράγμα που θέλησε να εξακριβώσειείναι αν η ιερή φλόγα καίει το δέρμα. Στη συνέχεια του άρθρου του επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Το άγιο Φως είναι ψυχρότερο από μία κανονική φλόγα, διότι δεν έκαιγε τα γένια του γράφοντος ούτε προκαλούσε κάποιον πόνο στο πρόσωπό του. Η διάρκεια του πειράματος ήταν δύο λεπτά».

 

Ο καθηγητής Fanti κρατάει επί δύο λεπτά κάτω από το πρόσωπό του μια δεσμίδα 33 κεριών με το άγιο Φως. Αισθανόταν μία μέτρια θερμότητα, όπως αναφέρει, αλλά δεν καιγόταν ούτε ένιωθε κάποιον πόνο

Ο καθηγητής Fanti, σε επικοινωνία που είχαμε μέσω email, μας ανάφερε τα εξής: «θα πρέπει να σας πω ότι τοποθέτησα περισσότερες φορές τα 33 κεριά κάτω από τα γένια μου. Ενώ τις πρώτες φορές δεν ένιωθα κανένα πόνο, ή οτιδήποτε άλλο, μετά από 10 λεπτά έβαλα και πάλι τη δεσμίδα των κεριών κάτω από τα γένια μου και αυτά άρχισαν αμέσως να καψαλίζονται. Αυτό βρίσκεται σε συμφωνία με την αλλαγή της ποιότητας της φλόγας».

Σε ένα επόμενο πείραμα, δέκα λεπτά μετά το άναμμα της δεσμίδας των κεριών του, ο Ιταλός καθηγητής τοποθέτησε ένα κομμάτι λινού υφάσματος σε απόσταση τριών εκατοστών πάνω από δύο ίδια αναμμένα κεριά: το πρώτο κερί είχε ανάψει από το άγιο Φως, ενώ το δεύτερο από έναν αναπτήρα. Το λινό ύφασμα παρέμεινε πάνω από τις δύο φλόγες επί 30 δευτερόλεπτα. Η κανονική φλόγα έκαψε το ύφασμα, ενώ το άγιο Φως δεν προκάλεσε κάποια σημαντική φθορά.

Τα δύο κεριά που χρησιμοποιήθηκαν για τα πειράματα. Η αριστερή φλόγα είναι κανονική, ενώ η δεξιά είναι το άγιο Φως.

Ο Ιταλός καθηγητής κρατάει ένα λινό ύφασμα σε απόσταση τριών εκατοστών πάνω από τις δύο φλόγες

Πείραμα 1ο. Βλέπουμε το λινό ύφασμα που τοποθετήθηκε πάνω από τις δύο φλόγες επί 30 δευτερόλεπτα. Η κανονική φλόγα (αριστερά) έκαψε το ύφασμα, ενώ η φλόγα του αγίου Φωτός (δεξιά) το καψάλισε ελαφρώς

Πείραμα 2ο. Βλέπουμε ένα δεύτερο κομμάτι λινού υφάσματος που τοποθετήθηκε πάνω από τις δύο φλόγες επί 4 δευτερόλεπτα. Η κανονική φλόγα (αριστερά) καψάλισε το ύφασμα, ενώ η φλόγατου αγίου Φωτός (δεξιά) το άφησε τελείως ανέπαφο. Η φωτογραφία προέρχεται από έκθεση σε φίλτρο UV

Πείραμα 3ο.Φωτομικρογραφία (από μικροσκόπιο) του λινού υφάσματος που τοποθετήθηκε πάνω από τις δύο φλόγες. Αριστερά βλέπουμε το μέρος του υφάσματος που καψαλίστηκε από την κοινή φλόγα και δεξιά το μέρος που παρέμεινε άφθαρτο από τη φλόγα του αγίου Φωτός

Ο καθηγητής Fanti επισημαίνει ότι στα πειράματά του με τα λινά υφάσματα, όπως και στην περίπτωση που τοποθέτησε τη φλόγα κάτω από το πρόσωπό του, το άγιο Φως «παράγει αποτελέσματα που δεν μπορούν να εξηγηθούν με φυσιoλογικό τρόπο».3 Στα τελικά συμπεράσματά του σημειώνει:

«Από το πείραμα που περιγράψαμε σε αυτή τη δημοσίευση, προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια των πρώτων λεπτώντο άγιο Φως δεν προκαλεί καύση σε λινά υφάσματα, όπως αυτή που προκαλεί μία κοινή φλόγα, αλλά μόνο καψάλισμα. Οι επιδράσεις του αγίου Φωτός και μιας κανονικής φλόγας πάνω σε λινά υφάσματα είναι διαφορετικές τα πρώτα λεπτά, αλλά τείνουν να γίνουν αρκετά όμοιες μετά από 20 λεπτά… Τα αποτελέσματα του πειράματός μας είναι ενδιαφέροντα και βρίσκονται σε συμφωνία με τις μετρήσεις του Γεννάδιου Ζάριτσε, ο οποίος ανακάλυψε μία μεταβολή στη θερμοκρασία του αγίου Φωτός 15 λεπτά μετά από την αρχική ανάφλεξή του… Η σταδιακή μεταμόρφωση του αγίου Φωτός από μία ιδιαίτερη φλόγα σε μία κανονική φλόγα, σε χρόνο όχι περισσότερο από 20 λεπτά, είναι κατά συνέπεια επιβεβαιωμένη».4

Ο Γεννάδιος Ζάριτσε, στον οποίο αναφέρεται ο καθηγητής Fanti, είναι ένας Ρώσος ιερέας και βιολόγος, πρόεδρος της «Ένωσης Ορθοδόξων Επιστημόνων» της Ρωσίας, ο οποίος το Μεγάλο Σάββατο του 2016 συμμετείχε στην τελετή του αγίου Φωτός με σκοπό να μετρήσει τη θερμοκρασία της ιερής φλόγας. Η συσκευή που χρησιμοποίησε ήταν ένα πυρόμετρο υπέρυθρου (VT 303), το οποίο επιτρέπει τη μέτρηση θερμοκρασίας από απόσταση, χρησιμοποιώντας την υπέρυθρη (infrared) ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που εκπέμπεται από ένα αντικείμενο. Τα αποτελέσματα των μετρήσεών του δημοσιεύθηκαν σε άρθρο του στο «Διεθνές Επιστημονικό Ενημερωτικό δελτίο».5Σε αυτή τη δημοσίευση, ο Ρώσος ιερέας και επιστήμονας σημειώνει:

«…Υπάρχουν πολλά στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η ιερή φλόγα δεν καίει φυσιολογικά για περίπου 10 λεπτά, ενώ μετά αρχίζει να καίει κανονικά. Όμως, η θερμοκρασία του αγίου Φωτός δεν είχε μετρηθεί ποτέ μέχρι σήμερα. Γι’ αυτόν τον λόγο, είχα μαζί μου μία ειδική συσκευή, ένα πυρόμετρο, το οποίο, μέσω ενός ανέπαφου υπέρυθρου θερμόμετρου, μπορούσε να μετρήσει τη θερμοκρασία της επιφάνειας ενός αντικειμένου. Το αντικείμενο ήταν ένα ασημένιο πλακίδιο πλάτους πέντε χιλιοστών και πάχους ενός χιλιοστού. Το ένα άκρο ήταν τυλιγμένο μ’ ένα μονωτικό, ώστε να μπορεί κάποιος να το κρατήσει στη φωτιά χωρίς να καεί. Δεδομένου ότι το ασήμι είναι ένα από τα πιο θερμικά αγώγιμα μέταλλα, ένα πλακίδιο που τοποθετείται στη φωτιά αποκτά αμέσως τη θερμοκρασία της φλόγας. Με τη βοήθεια του πυρομέτρου μετρήσαμε τη θερμοκρασία του αγίου Φωτός αμέσως μετά την κάθοδό του. Άγγιξα το πρόσωπό μου με αυτή τη φλόγα, αλλά δεν καιγόμουν. Μέτρησα τη θερμοκρασία της φλόγας [της λαμπάδας] μου καθώς και τη φλόγα [των λαμπάδων] των διπλανών μου. Η μέση θερμοκρασία ήταν 42 βαθμοί Κελσίου. Όταν μετά από 15 λεπτά μέτρησα ξανά τη θερμοκρασία της φλόγας, ήταν 320 βαθμοί Κελσίου. Η διαφορά ανάμεσα στους 42 και στους 320 είναι τεράστια… Όταν κάποιοι λένε ότι το άγιο Φως ανάβει με αναπτήρα ή με κάποιο άλλο μέσο, απλά δεν γνωρίζουν τι είναι αυτό για το οποίο μιλάνε. Πρέπει κάποιος να γνωρίζει φυσική για να κατανοήσει ότι εδώ έχουμε μία παραβίαση της αρχής της διατήρησης της ενέργειας».6

Στο πείραμα της μέτρησης της θερμοκρασίας του αγίου Φωτός συμμετείχε και ο Dr. VictorKhroul, επίκουρος καθηγητής Δημοσιογραφίας του Κρατικού ΠανεπιστημίουΛομονόσοφ της Μόσχας. Σε άρθρο του στο περιοδικό CatholicHerald, ο καθηγητής Khroul σημειώνει:

«Ο ορθόδοξος ιερέας Γεννάδιος Ζάριτσε, από την πόλη του Βόρονετς, βρισκόταν εκεί [στον πανάγιο Τάφο] με σκοπό να διεξαγάγει ένα πείραμα: να μετρήσει τη θερμοκρασία του αγίου Φωτός με μια συσκευή μεγάλης ακρίβειας, η οποία χρησιμοποιεί λέιζερ. Βρισκόμουν δίπλα του κατά τη διάρκεια του πειράματος και είχα τη δυνατότητα να το δω ο ίδιος, από κοντά. Ως ρωμαιοκαθολικός, οφείλω να παραδεχτώ ότι ήμουν δύσπιστος. Αλλά, τα αποτελέσματα ήταν μία έκπληξη. Η θερμοκρασία της φλόγας, αμέσως μόλις τη λάβαμε από τον πατριάρχη της Ιερουσαλήμ, γύρω στις 14:34, ήταν 42 βαθμοί Κελσίου, ενώ 15 λεπτά αργότερα, ήταν 320 βαθμοί Κελσίου».7

Ο γράφων έχει συμμετάσχει στην τελετή του αγίου Φωτός 20 φορές και έχει ψηλαφήσει την ιερή φλόγα ισάριθμες φορές. Αυτό που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε είναι ότι η ιερή φλόγα στην αρχή καίει συνήθως με μία ήπια ένταση. Κάποιες χρονιές που λάβαμε το άγιο Φως πολύ γρήγορα, επειδή βρισκόμασταν δίπλα από την είσοδο του παναγίου Τάφου, η φλόγα έκαιγε σχεδόν ανεπαίσθητα.

Η ιδιότητα της ακαΐας του αγίου Φωτός έχει επιβεβαιωθεί από πολλούς αυτόπτες μάρτυρες στο πέρασμα των αιώνων. Ο πρώτος που την επιβεβαίωσε ήταν ο μουσουλμάνος νομοδιδάσκαλος Ιμπναλ-Κας το έτος 940 μ.Χ.

Η αραβική διήγηση του Ιμπναλ-Κας περί του αγίου Φωτός στο χειρόγραφο AhmadTaymur 103, φ. 48 (1389 μ.Χ.), Κάιρο, Εθνική Βιβλιοθήκη Αιγύπτου.

Ο Ιμπναλ-Κας, στο έργο του Kitabdala’ilal-qibla, αφού πρώτα αναφέρει ότι οι χριστιανοί κάτοικοι της Ιερουσαλήμ συγκεντρώνονται γύρω από τον πανάγιο Τάφο κάθε Μεγάλο Σάββατο, συνεχίζει ως εξής:

«Ο εμίρης και ο ιμάμης του τεμένους είναι και αυτοί παρόντες. Ο σουλτάνος κλειδώνει την πόρτα του Τάφου. Όλοι παραμένουν ακίνητοι, μέχρι που αντικρίζουν ένα φως παρόμοιο με λευκή φωτιά το οποίο βγαίνει από το εσωτερικό του Τάφου. Τότε, ο σουλτάνος ξεκλειδώνει την πόρτα και εισέρχεται κρατώντας μια λαμπάδα, την οποία ανάβει με αυτό το φως και εν συνεχεία εξέρχεται. Η φλόγα της αναμμένης λαμπάδας του δεν καίει.Τη δίνει στον ιμάμη που τη μεταφέρει και ανάβει τις λυχνίες του [μουσουλμανικού] τεμένους».8

Ο Άραβας συγγραφέας, εκτός από την επιβεβαίωση ότι η ιερή φλόγα δεν καίει, καταγράφει επιπλέον ότι το άγιο Φως εμφανιζόταν μέσα σε έναν άδειο και κλειδωμένο Τάφο. Πολλές φορές αυτός που έμπαινε πρώτος για να παραλάβει το Φως ήταν ο σουλτάνος ή ο εμίρης της πόλης, και όχι ο ελληνορθόδοξος πατριάρχης. Πριν από μία χιλιετία, οι μουσουλμάνοι συμμετείχαν στην τελετή με τέτοια επισημότητα και τέτοιο ζήλο, που θα νόμιζε κανείς ότι η τελετή είναι δική τους και όχι των Ορθοδόξων.

Όπως αναφέρουν ομοφώνως όλοι οι αυτόπτες μάρτυρες της τελετής του αγίου Φωτός, από τα τέλη του 8ου αιώνα μέχρι τα τέλη του 15ου αιώνα, επί επτά συνεχόμενους αιώνες, κατά τη διάρκεια της τελετής δεν υπήρχε κανείς στον εσωτερικό χώρο του παναγίου Τάφου. Αυτό σημαίνει ότι η γνωστή κατηγορία που προσάπτεται σήμερα στον πατριάρχη, ότι μπορεί να ανάβει μόνος του την κανδήλα μέσα στον Τάφο, την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ούτε καν σαν υποψία. Διότι πολύ απλά ο πατριάρχης δεν έμπαινε ποτέ στον Τάφο. Γι’ αυτόν τον λόγο, η φανέρωση του αγίου Φωτός σε έναν άδειο και κλειδωμένο Τάφο γινόταν αποδεκτή ως θαύμα ακόμη και από τους μουσουλμάνους της Ιερουσαλήμ, οι οποίοι μετέφεραν την ιερή φλόγα στα τζαμιά τους και άναβαν με αυτή τις λυχνίες τους.

Στη σημερινή εποχή, αν υποθέσουμε ότι κάποιος πατριάρχης επιχειρεί να ανάψει την ιερή κανδήλα μόνος του (ή κάποιος άλλος πριν από αυτόν), αυτή η πράξη δεν μπορεί να επηρεάσει ούτε κατ’ ελάχιστον την εξέλιξη και την εκδίπλωση του θαύματος. Διότι, όταν το άγιο Φως φανερωθεί στο εσωτερικό του Τάφου, η φυσική φλόγα που καίει στην κανδήλα θα αφομοιωθεί από το θεϊκό πυρ και θα προσλάβει την χάρη και την ιερότητα του ακτίστου Φωτός που καταυγάζει τον ναό και πλημμυρίζει όλο τον πανάγιο Τάφο. Κατά συνέπεια, όταν ο πατριάρχης εξέλθει από τον Τάφο, είτε πιστεύει στο θαύμα είτε όχι, είτε άναψε μόνος την κανδήλα είτε όχι, θα μεταδώσει τελικά στους πιστούς το άγιο Φως. Βεβαίως, πολλές φορές το άγιο Φως συμβαίνει να έχει εξαπλωθεί σ’ ένα μεγάλο μέρος του ναού, από λαμπάδες που άναψαν μόνες τους, πριν καν ο πατριάρχης εξέλθει από τον Τάφο.

Από τις 85 ιστορικές μαρτυρίες (4ος-16ος αι.) που συγκεντρώσαμε στο βιβλίο μας μετά από την πολυετή έρευνά μας, οι 30 μαρτυρίες προέρχονται από αυτόπτες μάρτυρες της τελετής, στους οποίους συγκαταλέγονται: έξι Γάλλοι, τέσσερις Ιταλοί, τέσσερις Ρώσοι, τρεις Γερμανοί, δύο Έλληνες, δύο Αρμένιοι, δύο Αιθίοπες, ένας Κύπριος, ένας Ιρακινός, ένας Αιγύπτιος, ένας Ισλανδός, ένας Μολδαβός, ένας Βέλγος και ένας Αυστριακός. Οι 28 από αυτούς τους αυτόπτες μάρτυρες επιβεβαιώνουν ότι ο Τάφος παρέμενε άδειος, σφραγισμένος και κλειδωμένος, και ότι ο πατριάρχης στεκόταν έξω από αυτόν, όπου απλά προσευχόταν για τη φανέρωση του Φωτός. Προκαλεί εντύπωση ότι κανένας από τους 30 αυτόπτες μάρτυρες της τελετής, μέχρι τα τέλη του 16 αιώνα, δεν αμφισβήτησε ποτέ την αυθεντικότητα του θαύματος.

Η σύγχρονη επιστήμη επαληθεύει τις ιστορικές καταγραφές που έρχονται από το βάθος των αιώνων, και πρωτίστως την ιδιότητα της ακαΐας της ιερής φλόγας. Τα δέκα πειράματα και οι ποικίλες θερμικές μετρήσεις που πραγματοποίησεο καθηγητήςGiulioFanti το Μεγάλο Σάββατο του 2019 πιστοποιούν με επιστημονικό τρόπο τον υπερκόσμιο χαρακτήρα και την υπερφυσική προέλευση του αγίου Φωτός. Το γεγονός ότι η ιερή φλόγα δεν καίει όπως μία κοινή φλόγα, καταδεικνύει την αιτία της ύπαρξης και την πηγή της προέλευσής της, η οποία είναι μία και μοναδική: το άκτιστο Φως της Αναστάσεως, το οποίο, κάθε Μεγάλο Σάββατο, φανερώνεται στον πανάγιο Τάφο ως υπενθύμιση και ως επαλήθευση της Αναστάσεως του Θεανθρώπου.

Χάρης Σκαρλακίδης

Αρχιτέκτων / ΜΑ Θεολογίας


Από τη νέα έκδοση του βιβλίου του Χάρη Σκαρλακίδη «Άγιον Φως»,

Το θαύμα της καθόδου του Φωτός της Αναστάσεως στον Τάφο του Χριστού

Ογδονταπέντε Ιστορικές Μαρτυρίες, 4ος-16ος αι.– έκδοση 7η.

Παραπομπές:

1.  Ο καθηγητής Fanti είναι συγγραφέας οκτώ βιβλίων και περισσότερων από 170 επιστημονικών άρθρων σε ιταλικά και διεθνή περιοδικά. Η ειδικότητά του (καθηγητής μηχανικών και θερμικών μετρήσεων) τον καθιστά ως τον πλέον κατάλληλο επιστήμονα για τη μέτρηση των θερμικών ιδιοτήτων του αγίου Φωτός.

2.  G. Fanti, “Is the ‘Holy Fire’ Related to the Turin Shroud?”, Global Journal of Archaeology and Anthropology 10, 4, Ιούλιος 2019: “Οutside the Edicule, various series of tens of strikes of lightening emitted at regular intervals at a frequency variable from 3 to 10 Hz just before the Patriarch goes out of the Edicule with the Holy Fire were observed. These strikes of lightning are not easy to explain because they are characterized by lower frequencies than those typical of camera flashes produced by photographers and with a greater number per sequence. They can be related to a possible auto-ignition of a candle because a strike of lightening can produce a fire in the candle’s wick”.

3. G. Fanti, ό.π.: “…producing not physically explainable effects”.

4. G. Fanti, ό.π.: “From the experiment described in this paper, during the first minutes the Holy Fire does not produce burnings on linen fabrics like those produced by a common fire but only a singeing. The effects the Holy Fire and of the common fire on linen fabrics are different in the first minutes but they tend to become very similar after about 20 minutes from the Holy Fire ignition… The results of this experiment seem interesting and in agreement with those obtained by G. Zaridze who detected a variation in the temperature after 15 minutes from the Holy Fire ignition… The gradual transformation of the Holy Fire from a special fire to a common one in not more than 20 minutes is therefore confirmed”.

5. ΓεννάδιοςΖάριτσε, «ДУХОВНО-НРАВСТВЕННЫЕ ОСНОВЫ ИССЛЕДОВАНИЯ ТЕМПЕРАТУРЫ БЛАГОДАТНОГО ОГНЯ», στο: МЕЖДУНАРОДНЫЙ НАУЧНЫЙ ВЕСТНИК (ВЕСТНИК ОБЪЕДИНЕНИЯ ПРАВОСЛАВНЫХ УЧЕНЫХ, τ. 2, 2016, 36-38. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων περιγράφηκαν επίσης σε συνέντευξη του π. Γενναδίου στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIANovosti, με τίτλο, «Πατήρ Γεννάδιος: είναι ευκολότερο να πιστέψεις σ’ ένα θαύμα όταν αυτό επιβεβαιώνεται από την επιστήμη».

6. RiaNovosti, 9/1/2016: “Геннадий Заридзе: в чудо легче поверить, если оно подтверждается наукой”.

7. CatholicHerald, 2/5/2016.

8. Μετάφρ. απόL. Cheikho, AlMasriq, τ. 16, Βηρυτός 1913, σ. 578. Γιατoπρωτότυποαραβικόκείμενοβλ. F. Sezgin, “Kitabdala’ilal-qiblali-ibnal-Qass”, ZeitschriftfürGeschichtederArabischIslamischenWissenschaften 4 (1987).

pentapostagma.gr

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ



Μήνυμα του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα

Η πορεία του Κυρίου μας προς το Άγιο Πάσχα σηματοδοτεί μια νέα ελπιδοφόρα και ευοίωνα αισιόδοξη αρχή προοπτικής και ευημερίας, όπου η κοινωνία μας συναντάται προετοιμασμένη για την αλλαγή των υπαρχουσών συνθηκών και τη δημιουργία νέων, αναμορφώνοντας την απογοήτευση σε ελπίδα και τον αποκλεισμό σε αναγέννηση.

 

Το Άγιο Φως της Αναστάσεως και το ανθρωπιστικό μήνυμα που διαχέει, καθώς είναι το αποκορύφωμα των Παθών και της Σταύρωσης του Κυρίου μας, παρακινεί όλους να προσβλέπουμε το μέλλον με αισιοδοξία και να είμαστε προσηλωμένοι στη βαθύτερη αλήθεια των Αγίων Ημερών, τη θυσία του Κυρίου μας και την απομάκρυνση από το φόβο κατά την έξοδο στο Φως.

 

Η Ελληνική Αστυνομία τις Άγιες αυτές ημέρες του Πάσχα είναι δίπλα στον πολίτη και στο κοινωνικό σύνολο και δίνει τον δικό της αγώνα ανταποκρινόμενη στην αποστολή της με στόχο την ενδυνάμωση της εσωτερικής ασφάλειας και την προάσπιση της κοινωνικής ισορροπίας και ευημερίας. Κατά τη συλλογική κοινωνική προσπάθεια επιστροφής στην κανονικότητα και την έξοδο από την πανδημία του κορωνοϊού το σύνολο των αστυνομικών με αίσθημα ευθύνης και σεβασμό προς τον πολίτη και τις ανάγκες του δίνει το παρόν και προασπίζεται το θεμελιώδες ατομικό και κοινωνικό δικαίωμα κάθε πολίτη στο αγαθό της υγείας και της ασφάλειας.

 

Γυναίκες και Άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας, μέσα από τις ιδιάζουσες κοινωνικές συγκυρίες που βιώνουμε και τις δυσκολίες ως προς την επιτέλεση των καθηκόντων μας, η υπομονή, ο επαγγελματισμός, η συνέπεια και η αμεροληψία είναι αναγκαίο να προσδιορίζουν το ρόλο μας ως αστυνομικούς και να συνιστούν εχέγγυα εξωστρέφειας, ώστε ο πολίτης να αισθάνεται και να είναι πραγματικά ασφαλής.

 

Καθώς η σύμπνοια, η ομοψυχία και η συνεργατικότητα, καθίστανται καίρια χαρακτηριστικά όλων εσάς, του στελεχιακού δυναμικού του Σώματος, του ενστόλου και πολιτικού προσωπικού, εν ενεργεία και εν αποστρατεία, ας ανατρέξουμε στην αγάπη του Κυρίου μας για τον πλησίον, αλλά και στην ανάδειξη της συλλογικότητας ως μοναδικό αγαθό, με το οποίο θα συνδιαμορφώσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τους πολίτες και τη Χώρα μας. Πράγματι η ύψιστη πράξη αγάπης, η θυσία του Κυρίου μας νοηματοδοτεί συνειρμικά τη διαρκή προσπάθειά μας για την εδραίωση και την ενδυνάμωση του αγαθού της ασφάλειας, προασπιστές του οποίου είστε όλοι εσείς, οι οποίοι καθημερινά με ζήλο, ανιδιοτέλεια, καθώς και προσωπική και οικογενειακή θυσία προσφέρετε στον πολίτη.

 

Εύχομαι το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως να ισοδυναμεί με προοπτική υγείας, ευτυχίας και αισιοδοξίας για εσάς προσωπικά και τις οικογένειές σας.

 

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ «ΒΟΜΒΑ» ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ

 


Ανατροπές έρχονται για όσους έχουν ακόμη βιβλιάρια καταθέσεων στα συρτάρια τους.

Σε ανακοίνωση της (πρωτη) η Τράπεζα Πειραιώς, κάνοντας αναφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη με σεβασμό στο

περιβάλλον, κάνει γνωστό στους πελάτες της ότι προχωρά στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού τρόπου ενημέρωσης

για τις κινήσεις των καταθετικών λογαριασμών, σε αντικατάσταση των έως τώρα έγχαρτων μορφών.

Σε εφαρμογή της ανωτέρω απόφασης, από την 1η Ιουλίου, παύει για τους καταθετικούς λογαριασμούς

ιδιωτών (ταμιευτηρίου, αποταμιευτικούς, τρεχούμενους), η έκδοση και ενημέρωση βιβλιαρίων

καταθέσεων, καθώς και η έκδοση και αποστολή περιοδικών αντιγράφων κίνησης λογαριασμών

(statements) σε έγχαρτη μορφή μέσω ταχυδρομείου. 

Η ενημέρωση των πελατών για τις κινήσεις των καταθετικών τους λογαριασμών, θα πραγματοποιείται πλέον μέσω

ηλεκτρονικού αντιγράφου (e-statement) στην υπηρεσία ηλεκτρονικής τραπεζικής winbank, η οποία προσφέρει τη

δυνατότητα εκτύπωσης, αποθήκευσης αλλά και αναζήτησης παλαιότερων ενημερώσεων.

Στην ιστοσελίδα, καθώς και στα Kαταστήματα της Τράπεζας, οι πελάτες μπορούν να ενημερωθούν για τους αναθεωρημένους Γενικούς Όρους Συναλλαγών που θα ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2021. Επιπλέον για τη διευκόλυνσή τους, έχει δημιουργηθεί η νέα ηλεκτρονική σελίδα https://www.piraeusbank.gr/e-statement, στην οποία  οι καταθέτες  μπορούν να βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για τους διαθέσιμους τρόπους ενημέρωσης, καθώς και χρηστικές οδηγίες σχετικά με την εγγραφή και πρόσβαση τους στη winbank.

Παράλληλα, τα στελέχη του δικτύου Καταστημάτων είναι στη διάθεση κάθε καταθέτη για να τον καθοδηγήσουν σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να έχει άμεση πρόσβαση ανά πάσα στιγμή στις κινήσεις του λογαριασμού του.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία σχετικά με την αλλαγή του τρόπου ενημέρωσης, οι πελάτες μπορούν να επικοινωνούν με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση της Τράπεζας Πειραιώς στο +30 210 3288000 όλο το 24ωρο.

Πληροφορίες λένε ότι αξία… συλλεκτική θα αποκτήσουν λίαν συντόμως τα… παραδοσιακά βιβλιάρια καταθέσεων και άλλων τραπεζών, καθώς το χαρτί δίνει τη θέση του στα ψηφιακά format.

 ΠΗΓΗ https://www.aftodioikisi.gr/