Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

Δήλωση – απάντηση Δαβάκη σε Δημακόγιαννη για τα γεγονότα της Αρεόπολης

Στην παρακάτω δήλωση προέβη ο βουλευτής Θανάσης Δαβάκης, ύστερα από τη δημόσια τοποθέτηση του εκδότη Γιώργου Δημακόγιαννη για τα όσα συνέβησαν την περασμένη εβδομάδα στις εορταστικές εκδηλώσεις της 17ης Μαρτίου:
“Οι τελευταίες δηλώσεις πολιτευτή της Χρυσής Αυγής στο νομό μας, είναι πράγματι ανάξιες απαντήσεως.
Ακόμη και στο σημείο που εμπλέκει το παιδί μου!
Τόσο η δημοτική αρχή του δήμου Ανατολικής Μάνης όσο και εγώ προσωπικά έχουμε σοβαρότερα πράγματα να ασχοληθούμε.
Όλοι κρινόμαστε…”.

Τρόφιμα για τους πρόσφυγες συγκεντρώνει και ο Δήμος Ανατολικής Μάνης

Ο δήμος Ανατολικής Μάνης συγκεντρώνει είδη τροφίμων προκειμένου να βοηθήσει στην κάλυψη των αναγκών των προσφύγων.
Όποιος επιθυμεί, μπορεί να προσκομίζει κονσέρβες λαχανικών, ψαρικών και κρεατικών (πλην χοιρινού κρέατος), γάλα μακράς διαρκείας (κουτί εβαπορέ), βρεφικά γάλατα 0-6 και 6-12 μηνών, μακαρόνια συσκευασμένα, όσπρια συσκευασμένα και γενικά είδη τροφίμων συσκευασμένα μακράς διαρκείας.
Τα παραπάνω θα παραδίδονται από Δευτέρα 28 Μαρτίου έως και Δευτέρα 4 Απριλίου, από τις 8.00′ έως τις 14.30′, στο κτίριο του δημαρχείου Γυθείου και στο δημοτικό κτίριο της δημοτικής ενότητας Οιτύλου στην Αρεόπολη.
Πληροφορίες για το Γύθειο παρέχονται στα τηλέφωνα 27333 60312–356 (Τασία Χαλουλάκου), 27333 60355 (Ελένη Μπακογιάννη) και 27333 60344 (Χρήστος Πλειώτας), ενώ για την Αρεόπολη στο 27330 29576 (Αλεξάνδρα Στρατάκου και Μαρία Τσατσούλη – ΚΕΠ).

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

ΒΑΤΙΚΑ. ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΕΤΕΙΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Στα πλαίσια των πολιτιστικών και θρησκευτικών εκδηλώσεων για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκε σήμερα η καθιερωμένη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίας Τριάδας και κατόπιν κατάθεση στεφάνων στην πλατεία Νεάπολης στο μνημείο των Πεσόντων ,απο εκπροσώπους του Δήμου Μονεμβασίας,των Σωμάτων Ασφαλείας. Αστυνομίας .Πυροσβεστικής,και Λιμεναρχείου,από τους μαθητές του Λυκείου ,Γυμνασιού ,Ε.Π.Α.Λ Νεάπολης, των Δημοτικών Σχολείων .Νηπιαγωγείων και Βρεφονηπιαγωγείου της Δημοτικής Ενότητας Βοιών. Επίσης στεφάνι κατέθεσαν και σύλλογοι που είχαν ειδοποιηθεί από το συντονιστικό όργανο της εκδήλωσης.
Πηγή 
Συμβαίνει Τώρα

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ.[ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ]

 Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ : Παρά τον άστατο καιρό, αλλά με κάθε επισημότητα ,γιορτάστηκε η Εθνική Επέτειος στα Κύθηρα. Το πρωί στην πλατεία του Ποταμού έγιναν οι καθιερωμένες εκδηλώσεις και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του στρατηγού Πάνου Κορωναίου . Ακολούθησαν εκφωνήσεις ποιημάτων και χοροί από το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο του Ποταμού. Ο πανηγυρικός συνεχίστηκε στη Χώρα , όπου μετά τον όρθρο και την θεία λειτουργία στον Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου ,χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κυθήρων κ.κ. Σεραφείμ , ακολούθησε δοξολογία παρουσία των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών και πλήθος κόσμου. Μετά την δοξολογία ακολούθησε η γιορτή στην κεντρική πλατεία με την κατάθεση στεφάνων και τον πανηγυρικό της ημέρας από τον Δήμαρχο Κυθήρων κύριο Χαρχαλάκη. Ο καιρός τέλος επέτρεψε να γίνουν οι χορευτικές εκδηλώσεις και η παρέλαση από τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου υπό τους ήχους της φιλαρμονικής Κυθήρων. Τις εορταστικές εκδηλώσεις στο νησί των Κυθήρων τίμησε με την παρουσία του ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κύριος Παναγιώτης Χατζηπέρος. Περισσότερο Ρεπορτάζ με εικόνα και ήχο με βίντεο σε λίγο από το ADELIN 107,3 FM WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.

25-03-2016: Συνελήφθη από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος 69χρονος ημεδαπός, στο πλαίσιο διεθνούς επιχείρησης με την κωδική ονομασία «RHODES», για την καταπολέμηση της πορνογραφίας ανηλίκων, μέσω διαδικτύου

ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Αθήνα, 25 Μαρτίου 2016 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνελήφθη από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος 69χρονος ημεδαπός, στο πλαίσιο διεθνούς επιχείρησης με την κωδική ονομασία «RHODES», για την καταπολέμηση της πορνογραφίας ανηλίκων, μέσω διαδικτύου
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, σε συνεργασία με Αρχές άλλων χωρών, συμμετείχε σε διεθνή επιχείρηση με την κωδική ονομασία « RHODES » για την πάταξη του φαινομένου της πορνογραφίας ανηλίκων, μέσω διαδικτύου.
Στο πλαίσιο αυτό, εντοπίστηκε και συνελήφθη 69χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας για πορνογραφία ανηλίκων μέσω διαδικτύου.
Ειδικότερα, αστυνομικοί της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, πραγματοποίησαν στοχευμένες πολύμηνες διαδικτυακές έρευνες και εντόπισαν σε εξυπηρετητή (server) στο εξωτερικό, ιστοσελίδα η οποία χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά για το διαμοιρασμό υλικού πορνογραφίας ανηλίκων (βίντεο και φωτογραφιών), με τη χρήση ειδικού προγράμματος εξασφάλισης ανωνυμίας. Ύστερα από ενδελεχή ψηφιακή ανάλυση των στοιχείων της υπόθεσης, προέκυψαν ηλεκτρονικά ίχνη και εντός της ελληνικής επικράτειας .
Τα παραπάνω τέθηκαν υπόψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία εξέδωσε σχετικό βούλευμα για την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε αστυνομική, ψηφιακή - διαδικτυακή έρευνα των στοιχείων και δεδομένων της υπόθεσης και ταυτοποιήθηκαν ηλεκτρονικά ίχνη, που αντιστοιχούσαν στον 69χρονο.
Στη συνέχεια, κλιμάκιο αστυνομικών της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με τη συνδρομή αστυνομικών του τοπικού Αστυνομικού Τμήματος, μετέβη στις 22-03-2016, στο σπίτι του 69χρονου και διεξήγαγε έρευνα, παρουσία Δικαστικού λειτουργού.
Από την επιτόπια έρευνα στα ψηφιακά μέσα του συλληφθέντα διαπιστώθηκε η εγκατάσταση φυλλομετρητή, με ενσωματωμένες βασικές λειτουργίες δικτύου, που δίνει τη δυνατότητα ανωνυμίας, μέσω του οποίου γινόταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Επιπλέον, βρέθηκε πλήθος υλικού πορνογραφίας ανηλίκων, στο οποίο η πρόσβαση ήταν δυνατή μόνο με πληκτρολόγηση κωδικού πρόσβασης και χρήση ειδικού προγράμματος αποκρυπτογράφησης αρχείων.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ένας (1) φορητός και ένας (1) σταθερός ηλεκτρονικός υπολογιστής, που θα αποσταλούν στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για την περαιτέρω εργαστηριακή τους διερεύνηση.
Ο 69χρονος δράστης, με τη δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας που σχηματίστηκε σε βάρος του, οδηγήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελία Πρωτοδικών.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
  • Τηλεφωνικά: 11188
  • Στέλνοντας e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones): CYBERΚΙD
  • Μέσω twitter: @CyberAlertGR

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Πότε πια θα μάθουμε να ασχολούμαστε με τα ΑΛΗΘΙΝΑ και όχι με την ΦΑΝΤΑΣΙΑ και το ΜΥΘΟ;;;;


Ο Εθνικός μας Ποιητής Διονύσιος Σολωμός, στον οποίο συχνά αναφερόμαστε αλλά σπανίως ακούμε, έγραψε πως «Ο Έλληνας πρέπει να θεωρεί Εθνικό ό,τι είναι ΑΛΗΘΕΣ», πριν σχεδόν 200 χρόνια. 

Αν ζούσε στα Κύθηρα του 2016 θα επαναλάμβανε την ίδια ακριβώς φράση μάλλον με αυξημένη ένταση και στεντόρεια φωνή. Τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τις φήμες (γιατί φήμες είναι μέχρι την έκδοση επίσημης ανακοίνωσης από την Αστυνομία και κυρίως μέχρι την ύπαρξη ξεκάθαρης δικαστικής καταδίκης) περί σύλληψης ενός γνωστού μονίμου κατοίκου των Κυθήρων για κατοχή υλικού παιδικής πορνογραφίας, έχουν διαδοθεί και διαδίδονται απίστευτης ανευθυνότητος πράγματα, βλακώδεις φαντασιοπληξίες, 
κουτσομπολιά και φήμες που θίγουν άμεσα – ενίοτε και κατ΄ όνομα – συμπολίτες μας και κατοίκους του νησιού και τους εξαρτούν/συνδέουν άμεσα ή έμμεσα όχι μόνο με τη συγκεκριμένη υπόθεση και το εν λόγω πρόσωπο, αλλά – και αυτό είναι το αισχρό – με τις αποδιδόμενες στον ύποπτο αισχρές πράξεις! 


 Λες και όσοι κατά καιρούς συνεργάστηκαν με το συγκεκριμένο πρόσωπο είτε στον δημόσιο βίο (ΔΥΟ δημοτικές αρχές!) είτε στην ιδιωτική ζωή πρέπει ντε και καλά να είχαν και γνώση των ιδιωτικών του πράξεων ή να έχουν την ίδια με αυτόν παράνοια! 


Και μόνο η σκέψη αυτή είναι ανάξια σχολιασμού! Λες και οι επαγγελματίες του νησιού από τα μαγαζιά των οποίων ψώνιζε πρέπει ντε και καλά να είναι και εκείνοι γνώστες των όποιων συμβάντων. 


Λες και τα ιδρύματα, τα σωματεία και οι φορείς στα όποια ήταν ή είναι μέλος να αποτελούν ντε και καλά προέκταση των προσωπικών του επιλογών! 
ΕΛΕΟΣ αγαπητοί ΕΛΕΟΣ! 


Σε ένα νησί που έχει πολλά σοβαρά προβλήματα να επιλύσει, προβλήματα συσσωρευμένα εδώ και δεκαετίες, δεν υπάρχει η πολυτέλεια της ενασχόλησης με φαντασιακές φήμες και μύθους, ανεύθυνα κουτσομπολιά και διαδόσεις, είτε αυτό γίνεται αθώα και ακούσια, είτε έχει πολιτικά ή προσωπικά κίνητρα. 


Ακούσαμε και ακούμε ότι επίκεινται συλλήψεις διαφόρων συμπολιτών μας και μάλιστα όχι μόνο τα ακούσαμε αλλά τα είδαμε και γραμμένα!!! 
Και ερωτώ: ΤΟΣΗ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΠΙΑ;;;;; ΤΟΣΗ ΦΑΝΤΑΣΙΟΠΛΗΞΙΑ;;;;; ΤΟΣΟ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΚΟΥΤΣΟΜΠΟΛΙΟ;;; ΤΟΣΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΣΤΟ ΨΕΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΘΟ;;; 
Ποιος/ποίοι και γιατί διαδίδουν όλες αυτές τις βλακώδεις αηδίες;;;; 


Αντιλαμβάνονται όλοι αυτοί ότι αυτά που λένε και γράφουν έχουν σοβαρό αντίκτυπο στην τιμή και την υπόληψη συμπατριωτών μας και φυσικά έχουν σοβαρότατες νομικές συνέπειες;;;;; 
Πότε πια θα μάθουμε να ασχολούμαστε με τα ΑΛΗΘΙΝΑ και όχι με την ΦΑΝΤΑΣΙΑ και το ΜΥΘΟ;;;;


Αναμένω τις επίσημες ανακοινώσεις της Αστυνομίας και αμέσως μετά θα ζητήσω από τους Επικεφαλείς των άλλων τριών Δημοτικών Παρατάξεων την έκδοση κοινής ανακοίνωσης για το συγκεκριμένο θέμα. 
Η τοποθέτησή μας και οι αποφάσεις μας θα εξαντλήσουν κάθε περιθώριο αυστηρότητας. 
Μέχρι τότε απευθύνω έκκληση σε όλες και όλους να σταματήσουν να αρέσκονται σε δήθεν γαργαλιστικές και πιασάρικες φήμες και διαδόσεις, να σταματήσουν να εξιτάρονται από ανυπόστατα μυθεύματα και ψεύδη που συνιστούν ξεκάθαρη ανωμαλία, ακριβώς όπως και οι αποδιδόμενες στον συγκεκριμένο ύποπτο πράξεις. 


Γιατί το να διαδίδεις βλακείες επειδή νομίζεις ή φαντάζεσαι το οτιδήποτε είναι ανωμαλία και τίποτε άλλο! Ουδείς έχει το δικαίωμα να σπιλώνει ανθρώπους, τιμές και υπολήψεις και μάλιστα να μην υφίσταται ουδεμία συνέπεια. Ουδείς έχει το δικαίωμα να διαδίδει ανοησίες και να εφευρίσκει κουτσομπολιά εις βάρος προσώπων βασιζόμενος μόνο στη φαντασία του και όχι σε συγκεκριμένα και αποδεδειγμένα περιστατικά.


Γιορτάζουμε την Εθνική μας Ανεξαρτησία. Η Επανάσταση του 1821 πέτυχε γιατί βασίστηκε στην αλήθεια και όχι στο μύθο. Αν αλλάξουμε όλοι στάση και σταματήσουμε να αρεσκόμαστε στην πλάνη και το φαντασιακό, μόνο τότε θα είμαστε αντάξιοι του αίματος των ηρώων μας.


Λυπάμαι που αναγκάζομαι να μιλήσω τόσο σκληρά αλλά η κατάσταση με τα γελοία κουτσομπολιά έχει ξεφύγει. Ας την μαζέψουμε πριν προκληθεί ανεπανόρθωτο κοινωνικό πλήγμα πολύ μεγαλύτερο από τις πράξεις που θα αποδειχθεί ότι τελέσθηκαν.


Ας καταλάβουν οι "πηγές" αυτών των ανοησιών ότι το μόνο που τους πρέπει είναι η απομόνωση και η αφάνεια. Ας μπει ένα τέλος στο μύθο και ας δώσουμε τόπο στην αλήθεια και μόνο στην αλήθεια γιατί αλλιώς θα ζούμε σε μια διαρκή οπισθοδρόμηση.
---------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης
----------------------------------

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016

Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, Εφαρμογή του άρθρου 39 του Ν. 4264-2014 - Δυνατότητα πώλησης αλιευμάτων




Οριστική απόσυρση της βιντζότρατας


Ουσιαστικά έχουμε οριστική απόσυρση της  βιντζότρατας, μετά κι από τις μηνύσεις που έχουν κατατεθεί από ψαράδες ακόμη και της Λακωνίας εναντίον και του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης...

Ευγενικά, αυτό λέγεται ως: αναστολή αλιείας με "Γρίπο που σύρεται από σκάφος ή τράτα ή βιντζότρατα (SB)" με εγκύκλιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με την οποία και καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες.

Την 25.2.16 ολοκληρώθηκε η καταστροφική "δοκιμαστική αλιεία με βιντζότρατα", η οποία διενεργήθηκε και καλά, κατ'  εμάς, με σκοπό τη συμπλήρωση με επικαιροποιημένα επιστημονικά δεδομένα του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης για την αλιεία που διεξάγεται με το αλιευτικό εργαλείο "Γρίπος που σύρεται από σκάφος ή τράτα ή βιντζότρατα (SB)".

Και τώρα κατ εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) 1967/2006 που προϋποθέτει τη θέσπιση και εφαρμογή Σχεδίου Διαχείρισης η λειτουργία του συγκεκριμένου εργαλείου θεωρείται ότι βρίσκεται σε αναστολή σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Δηλαδή θα πρέπει να ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι αλιείς, ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών που φέρουν το εργαλείο "Γρίπος που σύρεται από σκάφος ή τράτα ή βιντζότρατα (SB)", ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αφαίρεση του συγκεκριμένου αλιευτικού εργαλείου από το σκάφος ή το σφράγισμα αυτού...

Μόνο έτσι, αλιευτικά σκάφη "βιντζότρατας" την αφαίρεση ή το σφράγισμα του εν λόγω εργαλείου να μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται με τα υπόλοιπα αλιευτικά εργαλεία που διαθέτουν....
------------------------------------
Πηγή:  lakonia-gr.blogspot.gr
------------------------------------

25 Μαρτίου 1821


 Η Ελληνική επανάσταση του 1821 είναι το πρώτο μέρος του Ελληνικού αγώνα της ανεξαρτησίας (1821-1832), που διεξήγαγε ο υπόδουλος ελληνισμός ενάντια στην Οθωμανική αυτοκρατορία και που κατέληξε στην αναγνώριση της ανεξαρτησίας του Ελληνικού κράτους από την Πύλη, με την συνθήκη του Μαΐου του 1832.
Η περίοδος είναι ευρέως γνωστή στην σύγχρονη Ελλάδα με τον όρο "επανάσταση του 21", και η επέτειος εορτασμού της έναρξής της είναι η 25η Μαρτίου, ημέρα επίσημης αργίας για το Ελληνικό κράτος.

Η Προσευχή του Διάκου την παραμονή της μάχης της Αλαμάνας


Ήτανε νύχτα. Τα βουνά, οι λαγκαδιές, τα δένδρα,οι βρύσες, τ' αγριολούλουδα, ο ουρανός, τ' αγέρι,στέκουν βουβά ν' ακούσουνε την προσευχή του Διάκου.

« Όταν η μαύρ' η μάνα μου, εμπρός σε μιαν εικόνα,Πλάστη μου, μ' εγονάτιζε με σταυρωτά τα χέρια καί μώλεγε να δεηθώ για κειούς, που το χειμώνα σα λύκοι ετρέχαν στα βουνά με χιόνια, μ' αγριοκαίρια, για να μη ζούνε στο ζυγό, ένιωθα τη φωνή μου να ξεψυχάη στα χείλη μου, εσπάραζε η καρδιά μου, μου ετρέμανε τα γόνατα, σα νά 'θελε η ψυχή μου να φύγη με τη δέηση από τα σωθικά μου.
Ύστερα μούλεγε κρυφά να Σου ζητώ τη χάρη και να μ'αξιώσης μια φορά ένα σπαθί να ζώσω και να μην έρθη ο θάνατος να μ'εύρη να με πάρη, πρίν πολεμήσω ελεύθερος, για Σέ πριν το ματώσω. Πατέρα παντοδύναμε, άκουσες την ευχή μου, μου φύτεψες μέσ' στην καρδιά αγάπη, πίστη, ελπίδα, έδωκες μια αχτίδα Σου αθέρα στο σπαθί μου και μού'πες: Τώρα πέθανε για Με, για την Πατρίδα. 
Έτοιμος είμαι, Πλάστη μου! Λίγες στιγμές ακόμα και σβηώνται τ' άστρα Σου για με. Για με θα σκοτειδιάση τ' όμορφο γλυκοχάραμα. Θα μου κλειστή το στόμα, που εκελαηδούσε στα βουνά, στη ρεματιά, στη βρύση, θα μαραθούν τα πεύκα μου. Αραχνιασμέν' η λύρα, 
που μου ήταν αδερφοποιητή κι όπου μ' εμέ στη φτέρη αγκαλιασμένη επλάγιαζε, τώρα θα μείνη στείρα καί στ' άψυχο κουφάρι της θα να βογγάη τ' αγέρι. 
Όλα τ' αφήνω με χαρά, χωρίς ν' αναστενάξω. Και τό'χω περηφάνεια μου, που εδιάλεξες εμένα αυτήν την έρμη την ποριά με το κορμί να φράξω. Ευχαριστώ Σε, Πλάστη μου! Δε θα χαθούν σπαρμένα και δε θα μείνουν άκαρπα τ' άχαρα κόκκαλά μου.  Ευλόγησέ τηνε τη γη, οπού θα μ' αγκαλιάση και στοίχειωσε κάθε σπειρί από τα χώματα μου, να γένη αδιάβατο βουνό το μνήμα του Θανάση. Θέ μου! ξημέρωσέ τηνε την αυριανή τη μέρα! Θα μας θυμάτ' η Αρβανιτιά και θα την τρώ' η ζήλεια. Θα χλιμιντράνε τ' άλογα, θα καίνε τον αγέρα 
με τ' άγρια τα χνώτα τους γκέκικα καριοφίλια, θα γίνουν πάλι τα Θερμιά λαίμαργη καταβόθρα. 
Χιλιάδες ήρθαν θερισταί και Χάρος οργοτόμος, μουγκρίζουν, φοβερίζουνε, πως δε θα μείνη λώθρα σ' αυτήν τη δύστυχη τη γη, φωτιά, δρεπάνι, τρόμος. Κι εμείς θα πάμε με χαρά σ' αυτόν τον καταρράχτη. Επάνωθέ μας θά'σαι Σύ, και τα πατήματα μας θα νά'χουνε για στήριγμα τη φοβερή τη στάχτη, πώμεινε σπίθ'ακοίμητη βαθιά στα σωθικά μας. 
Δυνάμωσέ μας, Πλάστη μου! Για ν' ακουστή στη Δύση, πως δεν απονεκρώθηκε και πως θ' ανθοβολήση τώρα με τα Μαγιάπριλα ή δουλωμένη χώρα. Ευλογημέν' η ώρα!»

Έσκυψ' ο Διάκος ως τη γη, έσφιξε με τα χείλη κι εφίλησε γλυκά γλυκά το πατρικό του χώμα. Έβραζε μέσα του η καρδιά και στα ματόκλαδά του καθάριο, φωτοστόλουστο, ξεφύτρωσ' ένα δάκρυ... 

Μήπως είναι λάθος να σώσουμε το ερείπιο των Μητάτων; του Ανδρέα Μαριάτου

Έχουν ήδη περάσει 10 χρόνια από το σεισμό του 2006, που άφησε ερείπιο το ναό της Αγίας Τριάδας στα Μητάτα και ακόμα το κουφάρι παραμένει στη θέση του άσχημο και επικινδύνως ετοιμόρροπο όπως την πρώτη μέρα. Εν τω μεταξύ ο παλαιός Άγιος Γεώργιος, ύστερα από την επισκευή και αποκατάσταση των ζημιών, λειτουργεί κανονικά και φυσικά τις Κυριακές αποδεικνύεται με το παραπάνω κατανυκτικός, ευρύχωρος και ταιριαστός για τη μικρή αλλά ιστορική ενορία.
………………………………………………………………………………………….
Στα χρόνια μετά την ενσωμάτωση των Κυθήρων στο ελλαδικό κράτος, κι ενώ τα γεφύρια, τα σχολεία, οι δρόμοι και οι βρύσες που μας άφησαν οι άγγλοι άρχισαν σιγά σιγά να ρημάζουν, ένα νέο είδος δημοσίων έργων άρχισε να κατασκευάζεται από το Βορρά ως το Νότο: ναοί.
DR-naoi-kithirwn
Η πληθυσμιακή αύξηση προσέφερε ικανή δικαιολογία, όμως κατά την άποψή μου η ψυχολογική ανάγκη ήταν μεγαλύτερη της πρακτικής. Ένα πλέγμα ανταγωνισμού μεταξύ χορτασμένων από την πρωτόγνωρη ευημερία χωριών, ματαιοδοξίας πλούσιων ευεργετών της διασποράς και μεγαλομανίας τοπικών οικογενειών δημιούργησε μια νέα (εθνικο)θρησκευτικότητα την οποία τα μεσαιωνικά εκκλησάκια ήταν πολύ ταπεινά για να εξυπηρετήσουν. Οι παλιοί ναοί περιφρονήθηκαν από την εκκοσμικευμένη ορμή του ποιμνίου, κάποιοι μάλιστα γκρεμίστηκαν, για να ανεγερθούν με δωρεές σε χρήμα και εργασία νέοι, κατά κανόνα “νεοελλαδικού” τύπου σταυροειδείς με τρούλο, να εξέχουν ψηλά πάνω από την κορυφογραμμή των οικισμών. Αρχιτεκτονικά άσχετοι με την ιστορική ναοδομία του νησιού, πολεοδομικά παράταιροι με τον ιστό των οικισμών και χωρικά τοποθετημένοι με προτεραιότητα τον εντυπωσιασμό και όχι τη μυστική συμβολική σχέση με το τοπίο. Οι ναοί των Αρωνιαδίκων, του Ποταμού, των Μητάτων, του Κάτω Λιβαδίου, της Παναγίας Δέσποινας, των Φρατσίων και των Καρβουνάδων είναι μάλλον οι πιο εμβληματικές περιπτώσεις. Άλλοι, λόγω της μικρότερης κλίμακάς τους, δείχνουν σήμερα περισσότερο οργανικά ενταγμένοι στους οικισμούς (καθώς πλέον τα ιδιωτικά κτίρια είναι έτι περισσότερο ογκώδη): του Καραβά, των Λογοθετιανίκων, των Φατσαδίκων, των Φριλιγκιανίκων – ακόμα και του Καλάμου και του Διακοφτιού που πριν από 30 χρόνια έδειχναν τεράστιοι.
Σήμερα, μόλις μερικές στιγμές του ιστορικού χρόνου μετά την ύβρη της ανέγερσης, ήδη τα εκτός μέτρου κτίρια τιμωρούν, όχι τους κτήτορες αλλά αλίμονο τους απογόνους τους. Τεράστια ποσά αναλογούν στους εναπομείναντες ενορίτες για τη στοιχειώδη συντήρηση (την οποία οι πλούσιοι χορηγοί δεν θεωρούν εξίσου ένδοξη με την ανέγερση ή αγιογράφηση) ώστε απλά να μην καταρρεύσουν τα κτίρια: για να αλλάξουν τα σπασμένα τζαμάκια, να στεγανώσουν τον τρούλο, να πληρώσουν τις τετραόροφες σκαλωσιές, να βάψουν με το φτηνότερο ακρυλικό τις μεγάλες προσόψεις, να πληρώσουν το ρεύμα και να θερμάνουν εκατοντάδες κυβικά μέτρα εσωτερικού χώρου για μια χούφτα εκκλησιαζόμενους. Η καρτερική αυταπάρνηση που χαρακτηρίζει τις τιτάνιες προσπάθειες διατήρησης των υπερμεγεθών κτιρίων είναι συγκινητική, όμως απέλπιδα – οι ναοί αυτοί ίσως έκλεισαν τον κύκλο τους. Κι αν κάποιος προσβλέπει ρομαντικά σε μελλοντική δικαίωση με επάνοδο του πληθυσμού στην ενορία με τους ίδιους όρους, το ίδιο λειτουργικό και τον ίδιο χωρικό συμβολισμό, μάλλον δεν έχει αντιληφθεί οτι οι καιροί αλλάζουν και η εκκλησία τελεολογώντας πρωτοστατεί αντί να αντιμάχεται την αλλαγή.
DR-skalwsia-naoiΠαράπλευρα, με όλη τη ζωτική ενέργεια και τα διαθέσιμα χρήματα να σπαταλώνται για τους ενοριακούς αυτούς ναούς, μοιραία τα ανεκτίμητα πανάρχαια ναΰδρια παραδίδονται στη φθορά. Η υπερφίαλη εκείνη γενιά έκανε λοιπόν «το κομμάτι της» αλλά κληροδότησε δυσβάστακτα φορτία στα παιδιά των παιδιών της. Πολύ απλά: ένα χωριό με 70 κατοίκους, εκ των οποίων εκκλησιάζονται οι 5, δεν μπορεί να συντηρεί ναό χωρητικότητας 300 ατόμων. Και δεν οφείλει κιόλας: είναι τελείως έξω από τη στοχοθεσία μιας ορθόδοξης χριστιανικής κοινότητας να αναλώνεται στη διατήρηση τέτοιας κοσμικής ματαιότητας. Η σημερινή βάσανος είναι κατ’ εμέ απόδειξη οτι τα κτίρια αυτά φτιάχτηκαν για τη δόξα των ανθρώπων μάλλον – ο δικός μας Θεός δεν βασανίζει τα παιδιά του.
Ακραία, αλλά για αυτό το λόγο αποκαλυπτική, είναι η περίπτωση των Μητάτων.
Στα Μητάτα βρίσκεται από αιώνες ένας γλυκύτατος ιστορικός ναός, ο Άγιος Γεώργιος, μεσαίου -αν όχι μεγάλου- μεγέθους για τα μέχρι τον 19ο αιώνα δεδομένα των Κυθήρων. Η ακμάζουσα -και αειφόρος όπως τότε νόμιζε- κοινότητα του τέλους του 19ου αιώνα, έκτισε όμως και δεύτερο, μεγαλύτερο ναό στη θέση του σημερινού κουφαριού της Αγίας Τριάδος. Είτε η θέση ήταν γεωλογικά ακατάλληλη, είτε η κατασκευή είχε λάθη, πάντως κατέρρευσε με τον σεισμό της 11/8/1903. Σε πείσμα της φύσης και του ανίερου εγκέλαδου, ανηγέρθη πάραυτα και στην ίδια θέση νέος, ακόμα μεγαλύτερος ναός, αρχιτεκτονικά κάκιστος, με φτωχή βάση, δυσαναλογία των μερών, ογκώδη κορμό και μονοκόματο όγκο σε αντίθεση με την κλιμακούμενη καθ΄ύψος μετρημένη ογκοπλασία των γειτονικών παλαιών πώρινων κτιρίων. Μπορεί η ανιδιοτελής προσφορά των κτητόρων να τους κατατάξει μεταξύ των αγίων αλλά αληθινά, αρχιτεκτονικά ίσως ήταν ο χειρότερος του νησιού. Μέχρι να καταστραφεί κι αυτός με τη σειρά του με τον -αναμενόμενο- σεισμό της 8/1/2006, ο οποίος προσέδωσε στο τραυματισμένο κέλυφος ένα κάποιο υπερβατικό νόημα (που δεν είχε όσο ήταν υγιές) και πολυφωτογραφήθηκε όσο ποτέ στο παρελθόν.
Για να είμαι ειλικρινής και να πω την αμαρτία μου, πάντα απεχθανόμουν τα κτίρια που επιβάλλονταν με τον όγκο τους και μάλλον χάρηκα με τη ζημιά. Σύμφωνα με την επίκληση των λόγων του Γρηγορίου Νύσσης από το διευθυντή της Ναοδομίας της Εκκλησίας τη Ελλάδος π.Δέδε «η κτιστή πραγματικότητα αεί κτίζεται και η ζωή στην κίνηση ενός κύκλου είναι γνώρισμα της ασέβειας ενώ η ευθεία πορεία είναι η δυναμική ανακαίνιση που χαρίζει ο Θεός με το βλέμμα στραμμένο στο φως της όγδοης ημέρας». Σκέφτηκα: «ωραία, first we take Μητάτα» – αλλά κυρίαρχη άποψη την επομένη του σεισμού ήταν η επισκευή του ναού με όποιο κόστος. Προκαταρκτικές στατικές εκτιμήσεις έδειξαν οτι απαιτείται τεράστια δαπάνη – κλασσική περίπτωση που το βάρος της ανακαίνισης πληγώνει και βλάπτει περισσότερο από το σεισμό. Αλλά αυτοί εκεί! Να αναστήσουν το θηρίο! «Είναι ιστορικός» άκουσα κάποια στιγμή. Ναι, αλλά ιστορικός στο να πέφτει συμπληρώνω. Το αποκορύφωμα όμως του ανορθολογισμού ήταν το συμπέρασμα οτι, αφού έχει ήδη πέσει 2 φορές, «είναι θέλημα Θεού να τον ξανακτίσουμε!» Μπρρρρ! Ποιός σαδιστής θεός θα έκανε τέτοιες πλάκες στους πιστούς του; Και εν πάσει περιπτώσει, εάν κάποιος ερμηνεύει με τέτοια ευχέρεια το θείο θέλημα γιατί να μην ευσταθεί και η ερμηνεία οτι οι κάτοικοι των Μητάτων απολαμβάνουν προνομιακής μεταχείρισης αφού αυτούς μόνο ελέησε να απαλλάξει από το προσβλητικό για τη φυσιογνωμία του οικισμού μεγαθήριο και τη δυσβάσταχτη συντήρησή του;
DR-ναοι-μητάτωνΕπαναδιατυπώνοντας λοιπόν την πρότασή μου, ας γίνει ένα τοπικό δημοψήφισμα στα Μητάτα για το φάντασμα του ναού της Αγίας Τριάδος: Επισκευή όποτε και με όποιο κόστος; Ή να καθαριστεί ο χώρος και να φτιαχτεί μια φιλάνθρωπη χρηστική πλατεία – συνέχεια της υφιστάμενης; (Τα πωρία -που ξεσκεπάστηκαν από το σοβά- ας χρησιμοποιηθούν για κάποιον σκοπό που θα αποφασίσει η ενορία, πχ για τη διαμόρφωση της πλατείας ή για την ανέγερση ενός αναμνηστικού προσκυνήματος και τα υπόλοιπα να πωληθούν σε δημοπρασία για την επισκευή του πλήθους των εγκαταλελειμένων ναϋδρίων της περιοχής). Ας σκεφτούμε χωρίς συναισθηματισμούς, ας αποφασίσουμε με μέτρο, λογικά, χωρίς δεισιδαιμονίες, όπως αρμόζει σε ένα αισιόδοξο ζωντανό εκκλησίασμα με το βλέμμα στα έσχατα και όχι νοσταλγικά ακίνητο στο παρελθόν. Και ας αποφασίουμε σύντομα – έχουν ήδη περάσει 10 χρόνια! Πριν ξεκολλήσει κανένα αγκωνάρι και δεν πληρώσουμε μόνο με χρήμα την έλλειψη μέτρου των πατεράδων των πατεράδων των πατεράδων μας.
Και τέλος, ας αφήσουμε παράμερα την επίκληση δικών μας προσταγμάτων ως θείων – διότι το τι είναι εντέλει ύβρις μάλλον κανείς μας δεν το γνωρίζει με απόλυτη βεβαιότητα.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΥ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ !!!! Ο ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ Κ.ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΣΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 16/04/2016 ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ  17/04/2016 .
  

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 16/04 ΑΠΟ 09.30-13.30 ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ ΑΠΟ 17.30-20.30.

 ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17/04 ΤΟ ΠΡΩΙ ΑΠΟ 09.30-13.00

Eπιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο του Ηρωα του 1821 Θεόδωρου Κολοκοτρώνη


Την Πέμπτη 24 Μαρτίου 2016 παραμονή της Εθνικής Εορτής της 25ης Μαρτίου 1821 ,όπως κάθε χρόνο τελέστηκε και φέτος επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων αποδίδοντας τιμή και ευγνωμοσύνη στους ηρωικούς αγωνιστές του 1821 που οδήγησαν στην ελευθερία τον σκλαβωμένο λαό, στο μνημείο του Ήρωα αγωνιστή του 1821 Θεόδωρου Κολοκοτρώνη που βρίσκεται στο δρόμο μεταξύ Διακόφτι -Αγίας Μόνης στο σημείο της διασταύρωσης. Η επιμνημόσυνη δέηση έγινε χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κυθήρων-Αντικυθήρων κ.κ.Σεραφείμ, παρουσία του ιερέα πατέρα Γεωργίου Αδικημενάκη. Παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ Βέζος, ο Αντιδήμαρχος κ. Αγελιουδάκης, ο Υποδιοικητής του ναυτικού παρατηρητηρίου Αγ.Ελέσας,ο Διοικητής του tacan ποταμού,ο Προιστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου, ο Λυκειάρχης,η Γυμνασιάρχης, καθηγητές, και αντιπροσωπεία μαθητών.Μετά την Επιμνημόσυνη δέηση και την κατάθεση στεφάνων τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή τιμώντας τους ήρωες της Ελληνικής επανάστασης του 1821 και όλοι μαζί έψαλλαν τον Εθνικό ύμνο ! Περισσότερο "ρεπορτάζ" στο video σε λίγο. ADELIN 107,3 FM WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.