Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016

Δύο καταπληκτικές μουσικές βραδιές , χάρισε η Σαξοφωνική ορχήστρα του Δήμου Μονεμβασιάς στο νησί των Κυθήρων.

Δύο καταπληκτικές μουσικές βραδιές , χάρισε η Σαξοφωνική ορχήστρα του Δήμου Μονεμβασιάς στο νησί των Κυθήρων. Το Σάββατο το βράδυ στον Ποταμό και την Κυριακή το βράδυ στην Αγία Πελαγία ! Η Σαξοφωνική ορχήστρα υπό την διεύθυνση του Γιώργου Καλογεράκου καθήλωσε τους θεατές στην πλατεία του Ποταμού το Σάββατο και στην παραλία της Αγίας Πελαγίας την Κυριακή, πάνω στην άμμο με θέα την θάλασσα και τα Βάτικα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ένα μουσικό ταξίδι ,αφιέρωμα σε αξιόλογους Έλληνες συνθέτες που άφησαν το αποτύπωμα τους , στο μουσικό στερέωμα και σημάδεψαν την μουσική ιστορία της πατρίδας μας. Εξαιρετική εμφάνιση της ορχήστρας η οποία χάρισε δύο καταπληκτικές μουσικές βραδιές στα Κύθηρα και καταχειροκροτήθηκε με ενθουσιασμό από τον κόσμο . Η συνεργασία του Νομικού Προσώπου του Δήμου Μονεμβασιάς με τη Φιλαρμονική Ποταμού Κυθήρων, τον Αρχιμουσικό Παναγιώτη Λευθέρη και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίας Πελαγίας ,χάρισαν ένα όμορφο αξιόλογο μουσικό ταξίδι στους παρευρισκόμενους και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους που συνέβαλλαν γι αυτό. Περισσότερα στο βίντεο που θα προβληθεί από το ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ - Προσάραξη RO-RO πλοίου στη Νεάπολη Βοιών

Ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Νεάπολης Βοιών, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, για περιστατικό προσάραξης του RO-RO ''SAFFET BEY'' σημαίας Τουρκίας, σε βραχώδη ακτή της θαλάσσιας περιοχής ''ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ'' Νεάπολης Βοιών.

Στο εν λόγω πλοίο, το οποίο ήταν έμφορτο και εκτελούσε δρομολόγιο από Τεργέστη Ιταλίας προς το λιμένα Τσεσμέ Τουρκίας, επέβαιναν είκοσι δύο (22) μέλη πληρώματος και τέσσερις (04) επιβάτες, όλοι αλλοδαποί.

Στο σημείο, προς παροχή συνδρομής, έσπευσε περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και το Ρ/Κ ''ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ'' Ν.Π. 12370.

Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και δεν διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ από το Λιμεναρχείο Νεάπολης Βοιών, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου.
---------------------------------
Πηγή:  ΑΜΠΕ
---------------------------------

ΦΩΤΙΑ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΜΟ

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ
Φωτιά απο άγνωστα άιτια εδηλώθηκε σε ΙΧ αυτοκίνητο κατα τις μεσημβρινές ώρες της Κυριακής 04/09/2016 στο χωριό Κάλαμος επί του κεντρικού δρόμου.Η φωτιά κατέστρεψε ολοσχερώς το όχημα και επεκτάθηκε λόγω του ανέμου και στην ευρύτερη περιοχή, με αποτέλεσμα να κάψει περίπου 2 στρέμματα χαμηλής  βλάστησης.Άμεσα έσπευσαν στο σημείο 2 οχήματα απο το Π.Κ.Κυθήρων με 4 άντρες και με επικεφαλής τον προιστάμενο Πυραγό κ.Κωνσταντίνου Λάζαρο,το πυροσβεστικό Όχημα του Δήμου,εθελοντές πυροσβέστες,κάτοικοι,καθώς και ο Αντιδήμαρχος κ.Αγγελιουδάκης. 
ADELIN 107,3 FM

ΚΑΡΑΒΙ ΒΓΗΚΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ ...ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ.(ΦΩΤΟ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ)


Στην κυριολεξία καράβι βγήκε στη στεριά χθες βράδυ Σάββατο 03/09/2016στον οικισμό του Προφήτη Ηλία στα Βάτικα . Κόντεψε να ανέβει στην αυλή των σπιτιών ,τρομοκρατώντας τους κατοίκους που πετάχτηκαν από τα κρεβάτια τους έντρομοι. Το υπο τουρκική σημαία καράβι το Saffet Bey , χθες το βράδυ περίπου κατά τις 10:30 όπως μας είπαν κάτοικοι .παρατήρησαν, από τον Κόρακα ότι το είδαν ότι να πηγαίνει ξυστά στη στεριά μέχρι που καρφώθηκε σε βράχο λίγα μέτρα από τις αυλές των σπιτιών στον Προφήτη Ηλία . Το Λιμεναρχείο από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στο σημείο .Από την πρώτη στιγμή επίσης άμεσα έσπευσαν στο σημείο με δική τους πρωτοβουλία οι 2 Λάντζες της Νεάπολης  και άπλωσαν περί τα 300 μέτρα προστατευτικό φράγμα ,χωρίς ωστόσο να υπάρχει ίχνος ρύπανσης στην περιοχή. Αυτή την ώρα βρίσκεται στο σημείο και ρυμουλκό πλοίο με όλα τα απαραίτητα μέσα αν χρειαστεί περαιτέρω προστασία αντιρύπανσης. 
Από την πρώτη εικόνα και λόγω ότι το σημείο είναι αμμώδες ,δεν φαίνεται να δημιούργησε πρόβλημα στο καράβι και αποφεύφθηκαν τα χειρότερα ,όπως μια διαρροή καυσίμων που θα δημιουργούσε τεράστιο πρόβλημα στο περιβάλλον. 

Το ατυχές συμβάν δεν σχετίζεται με το αγκυροβόλιο των Βατίκων.
ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ.Με πληροφορίες απο ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
ΦΩΤΟ. ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Τα στοιχεία του πλοίου :

IMO: 8417118
MMSI: 271000419
Call Sign: TCUZ
Flag: Turkey [TR]
AIS Vessel Type: Cargo - Hazard A (Major)
Gross Tonnage: 19689
Deadweight: 14107 t
Length Overall x Breadth Extreme: 163.81m × 23.51m
Year Built: 1987
Status: Active



Mαθήτριες του Γυμνασιου Κυθηρων γύρω στα 1950.Φωτο του Φατσέα

72 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ Η ιστορική μνήμη ενάντια στη λήθη του Μιχάλη Ορφανάκη

Το Πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ ανέθεσε σε ιστορικούς διαφόρων χωρών να γράψουν για την Εθνική Αντίσταση του τόπου τους κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όπως λέει και ο τίτλος του βιβλίου που εκδόθηκε στην αγγλική γλώσσα, εδώ και λίγους μήνες, «Heritage and memory of war, Responses of small islands», αναφερόμαστε στην Εθνική Αντίσταση σε μικρά νησιά. Η καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου στην έδρα της διπλωματικής ιστορίας της μεταπολεμικής Ευρώπης, κυρία Ειρήνη Λαγάνη, διάλεξε για την δική της συμβολή το νησί των Κυθήρων, εντυπωσιασμένη από τα εξής:
1. Το απόμακρο νησί των Κυθήρων ανέπτυξε αξιόλογη Αντίσταση στους κατακτητές.
2. Η ντόπια κοινωνία, σε αντίθεση με άλλα νησιά της Ελλάδας, όχι μόνο δεν γιόρτασε την Εθνική Αντίσταση αλλά αποσιώπησε τα γεγονότα και δεν τίμησε τους αγωνιστές.
3. Στα Κύθηρα αποτράπηκε ο εμφύλιος σπαραγμός χάρη στη σύνεση που επέδειξε η ηγεσία του ΕΑΜ – ΕΛΑΣ Κυθήρων.
Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να αναζητήσουν το παραπάνω βιβλίο: Edited by Gilly Carr and Keir Reeves, Routledge Taylor and Francis Group New York and London. Μια προτροπή προς την συντακτική επιτροπή της DragoNera Rossa και σε άλλους πολιτιστικούς φορείς, να επικοινωνήσουν με την κυρία Ειρήνη Λαγάνη και να διοργανώσουν μια εκδήλωση παρουσίασης αυτού του τιμητικού για το νησί δοκιμίου που έχει τίτλο «Post-war Legacies in the island of Kythera, oblivion versus historical memory». Όμως για να γίνει πιο κατανοητός ο τίτλος, θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένα μόνο από τα πιο σημαντικά που σημάδεψαν την Εθνική Αντίσταση στο νησί:
Το 1942 μια μικρή ομάδα Κυθηρίων (Γιώργος Χλαμπέας, Γιώργος Πανάρετος, Γιάννης Τριφύλλης – Κάβος) προσπάθησε να συνδεθεί με το Εαμικό κίνημα της Αθήνας. Ο Γιώργος Πανάρετος κατόρθωσε ν’ ανταμώσει τους υπευθύνους, να πάρει σχετικές οδηγίες, να συνδέσει τα Κύθηρα οργανικά με τη Λακωνία, και τούτο λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών και της γεωγραφικής θέσης του νησιού. Άρχισε η στρατολογία μελών στην Οργάνωση του ΕΑΜ στα Κύθηρα με τεράστια επιτυχία και μαζική συμμετοχή στον έξω δήμο και με περιορισμένη συμμετοχή στον μέσα δήμο λόγω των ειδικών συνθηκών (συντηρητισμός, γειτνίαση με τα γερμανικά στρατεύματα κ.λ.π.).
Ο Γιώργος Χλαμπέας

Ο Μανώλης Παυλάκης




Η Εθνική Αντίσταση στα Κύθηρα είχε σειρά συγκρούσεων με τον Ιταλό και Γερμανό κατακτητή. Θ’ αναφερθώ σε δύο σημαντικές στιγμές που η μία έλαβε χώρα τον Σεπτέμβριο του 1943 και η άλλη τον Σεπτέμβριο του 1944.
Με την πτώση του Μουσολίνι –26 Ιουλίου 1943– το Ιταλικό Σώμα που βρισκόταν στον Ποταμό και στην Αγία Πελαγία παρουσίασε σημάδια αναστάτωσης. Ντόπιοι Ελασίτες, νεαρής ηλικίας, ήρθαν σε επαφή με έναν Ιταλό αντιφασίστα, ονόματι Τζιοβάνι (ο οποίος ήξερε λίγα ελληνικά) και αυτός, με τη σειρά του, έφερε σε επαφή την ηγεσία των Ιταλών με την ηγεσία του ΕΑΜ Ποταμού (Γιώργο Χλαμπέα και Παναγιώτη Ταμβάκη). Οι Ιταλοί πείστηκαν να παραδοθούν με τον οπλισμό τους και στις 25 Σεπτεμβρίου του 1943 έφτασαν στην Αγία Πελαγία 11 βενζινόπλοια με αντάρτες του ΕΛΑΣ προερχόμενους από τη Νεάπολη Βοιών με αρχηγό τον καπετάν Ζαχαριά. Οδηγός τους ήταν ο Γιώργος Πανάρετος. Οι Ιταλοί, 150-200 αξιωματικοί και στρατιώτες, αφού παρέδωσαν τον οπλισμό τους, επιβιβάστηκαν στα βενζινόπλοια και έφυγαν αυθημερόν. Η εμφάνιση των ανταρτών στο νησί, για τους οποίους πολλοί είχαν άγνοια, προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό στους κατοίκους.
Η κορύφωση όμως των γεγονότων της Εθνικής Αντίστασης στο νησί σημειώθηκε το πρώτο τετραήμερο του Σεπτεμβρίου του 1944. Από τις 28 Αυγούστου, οι Γερμανοί εγκατέλειψαν τη βάση της Αγίας Ελέσσας μέσα από δασώδη μονοπάτια για ν’ αποφύγουν σύγκρουση με τον ΕΛΑΣ και κατέληξαν στο Καψάλι την 1η Σεπτεμβρίου. Οι ανταρτικές δυνάμεις απέφυγαν κάθε σύγκρουση με στόχο τον εγκλωβισμό τους. Κατά τη διάρκεια του τετραήμερου εγκλωβισμού των Γερμανών στο Καψάλι και κάτω από καταιγιστικά πυρά –από τρία ορμητήρια (Κάστρο της Χώρας, Πόρτα της Αγίας Άννας και Άγιος Ιωάννης στον Γκρεμνό)– προσπαθούσαν να εμποδίσουν την επιβίβαση των Γερμανών στο τορπιλοβόλο πλοίο που παρέμενε στον Πίσω Γιαλό. Στις 2 Σεπτεμβρίου ζητήθηκε από τους Γερμανούς να παραδοθούν. Αρνήθηκαν. Στις 4 Σεπτεμβρίου και ενώ η μάχη συνεχιζόταν, οι Γερμανοί κατάφεραν να επιβιβασθούν στο τορπιλοβόλο και να εγκαταλείψουν το νησί «κακοί, κακώς» (sic!) όπως γράφει ο δάσκαλος – ιστορικός Ιωάννης Π. Κασιμάτης. Την ίδια μέρα ο Γιώργος Πολυμενάκος, αξιωματικός του ΕΛΑΣ και φρούραρχος των Κυθήρων, ύψωσε στον Άγιο Γεώργιο στο Καψάλι την Ελληνική σημαία. Ήταν το πρώτο κομμάτι Ελλάδας που κυμάτισε και πάλι η γαλανόλευκη.
Οφείλω, κλείνοντας, να σας πληροφορήσω ότι σύμφωνα με την κυρία Ειρήνη Λαγάνη, οι πρωτεργάτες της αποτροπής του εμφυλίου πολέμου στο νησί ήταν ο Γιώργος Χλαμπέας και ο Γιώργος Πολυμενάκος. Για ‘‘ανταμοιβή’’, ο μεν πρώτος εξορίστηκε στην Ικαρία και κατόπιν αυτοεξορίστηκε και απογοητευμένος εσιώπησε στο Χαλάνδρι, ο δε δεύτερος –ο κατά γενική ομολογία μετριοπαθής και ηρωικός Γιώργος Πολυμενάκος– δολοφονήθηκε άνανδρα από τη συμμορία του διαβόητου Παυλάκου στο σχολείο του Λγίου Κροκεών. Ήταν 38 ετών και άφησε τέσσερις μικρές κόρες. Όλες έγιναν δασκάλες. (Ομιλία της κόρης του, Φιλίτσας Πολυμενάκου, 25 Ιανουαρίου 2011).

Σήμερα, διάφοροι κύκλοι προσπαθούν μεθοδικά να παραποιήσουν την ημερομηνία και κατά συνέπειαν το νόημα της Απελευθέρωσης του νησιού που είναι η 4 Σεπτεμβρίου 1944. Άλλοι θέλουν να γιορτάσουν την απελευθέρωση στις 14 Σεπτεμβρίου γιατί –άκουσον άκουσον– τότε ήρθαν οι Άγγλοι, άσε δε που είναι και του Τιμίου Σταυρού! Και άλλοι, παραποιώντας θρασύτατα τα ιστορικά γεγονότα, μας ‘‘πληροφορούν’’ μέσω διαδικτύου και της εφημερίδας ΤΑ ΚΥΘΗΡΑΪΚΑ (φύλλο 310) ότι το νησί απελευθερώθηκε από τον Ιερό Λόχο στις 28 Σεπτεμβρίου 1944.
Πρέπει να θυμόμαστε όλοι ότι αν ο Εμφύλιος Πόλεμος όπως λέει ο Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ «δεν είναι πόλεμος, είναι αρρώστεια», η Εθνική Αντίσταση στον Γερμανό κατακτητή ήταν καθήκον και τιμή.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Χλαμπέας Γεώργιος «Τα Κύθηρα στην τετραετία 1941-1944» εκδόσεις Πλέθρον, 1983
Ιωάννης Π. Κασιμάτης «Ιστορικά από την παλαιά και σύγχρονη κυθηραϊκή ζωή» εκδόσεις Στεφ. Δ. Βασιλόπουλος, Αθήνα, 1994
Μανόλης Δαπόντες «Η Παρεξήγηση» Κύθηρα, 2005
Διαδικτυακές αναφορές και δημοσιεύσεις σε τοπικές εφημερίδες από τους
Γιώργο Ι. Κανέλλη, Μιχάλη Ορφανάκη, Κοσμά Μεγαλοκονόμο, Μανόλη Δαπόντε, Μάντη Τριάρχη.
Πηγή  http://dragonerarossa.gr/

Το Μήνυμα της Κυριακής 4-9-16 και Ποιμαντορική Εγκύκλιος


Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ  
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙA' ΜΑΤΘΑΙΟΥ
{4-9-2016}


 



Ἐν Κυθήροις τῇ 2ᾳ Σεπτεμβρίου 2016
Ἀριθ. Πρωτ.:429
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
(ὑπ' ἀριθ. 146/2016)
  Πρός 
Τόν Ἱερόν Κλῆρον 
καί τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
 

                                                 «Κύριε ὁ Θεός ἡμῶν, ὁ καιρούς καί χρόνους ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ θέμενος...
Αὐτός, Πανάγαθε Δέσποτα, τήν εἴσοδον ταύτην τῇ Θεία Σου Χάριτι εὐλόγησον...»
                                                                                                 (Εὐχή ἐπί τῇ εἰσόδῳ εἰς τόν νέον ἐνιαυτόν)
              Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
             Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.
               Ἄς εἶναι εὐλογημένος καί πλουσιόδωρος πνευματικά ὁ νέος ἐκκλησιαστικός χρόνος, πού ἀνατέλλει τήν 1η Σεπτεμβρίου καί τερματίζει τήν 31η Αὐγούστου κάθε ἔτους. Μέσα σ'αὐτό τό ἔτος ἀνακυκλώνονται ὅλες οἱ ἅγιες Δεσποτικές καί Θεομητορικές ἑορτές καί οἱ ἱερές μνῆμες τῶν Ἁγίων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας καί ὁ ἅγιος ἑορτασμός αὐτῶν μᾶς ἐπιδαψιλεύει τίς θεῖες εὐλογίες τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ, τήν σκέπη καί βοήθεια τῆς Κυρίας Θεοτόκου καί τίς Θεοπειθεῖς πρεσβεῖες τῶν Ἁγίων μας. 

             Ὁλόψυχα σᾶς εὔχομαι νά ἔχετε καλήν ὑγεία, ὁμόνοια, εἰρήνη καί πλούσιες τίς Θεῖες δωρεές, βιοτικές καί πνευματικές, στή νέα ἐκκλησιαστική μας χρονιά. Νά ἀγαπήσωμε περισσότερο τήν Θεία Λατρεία καί νά συμμετέχωμε πιό θερμά καί πιό τακτικά στή Θεία Λειτουργία τῆς Κυριακῆς καί τῶν ἁγίων ἑορτῶν τῆς Ἐκκλησίας μας. Νά ἐμπιστευθοῦμε τήν ζωή μας, «ἑαυτούς καί ἀλλήλους καί πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν», στόν Πάνσοφο Θεῖο Δημιουργό καί Πλάστη μας καί νά τηροῦμε μέ εὐλάβεια καί προθυμία τό Πανάγιο θέλημά Του, «τό ἀγαθόν καί εὐάρεστον καί τέλειον». Νά προσεγγίσωμε συνειδητά, προσωπικά καί οἰκογενειακά, τόν Κύριον καί Θεόν μας Ἰησοῦν Χριστόν καί νά βιώνωμε τήν Θεία Του Χάρι, εὐλογία καί προστασία.    

Ἀνοίγεται μπροστά μας ἕνα πνευματικό ἀγωνιστικό σκάμμα, στό ὁποῖο καλούμεθα νά ἀγωνισθοῦμε καθ΄ὅλο τό νέο ἐκκλησιαστικό ἔτος. Μέ ταπείνωσι καί ἀγάπη, μέ ὑπακοή στόν Θεῖο Νόμο καί μέ ὑπομονή, μέ συγχωρητικότητα πρός τούς ἀδελφούς μας καί μέ μακροθυμία, μέ προθυμία καί ἐπιμονή, μέ τήν πανοπλία τῶν Θείων Μυστηρίων καί μέ τή συνειδητή μυστηριακή ζωή.
Εἶναι πολύ νωπές καί ἀνεξίτηλες οἱ ἐντυπώσεις μου ἀπό τήν πρόσφατη πενθήμερη ἐπίσκεψί μου στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐγκάντας. Οἱ Θεῖες Λειτουργίες, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ἡ Κυριακάτικη Θ.Λειτουργία συνυφασμένη μέ τό Ἱερό Μυστήριο τοῦ Γάμου ἑνός νέου καί μιᾶς νεάνιδος, ἰθαγενῶν, ἔδωσαν ἔντονα τό στίγμα τῆς ἀληθινῆς Θείας Λατρείας μικρῶν καί μεγάλων, Κληρικῶν καί λαϊκῶν, ὁλοκλήρου τοῦ ἐκκλησιάσματος. Ἰδιαίτερα τά νέα παιδιά, μαθητές καί μαθήτριες ὅλων τῶν βαθμίδων ἐκπαιδεύσεως, ὑπό τήν διεύθυνσι χοραρχῶν  ψάλλουν πολύ ἁρμονικά καί ἡ συμμετοχή τους εἰς τό Ποτήριον τῆς ζωῆς, τήν Θεία Κοινωνία, εἶναι σχεδόν καθολική, πλήν μερικῶν ἐξαιρέσεων. 

Καί στά Σχολεῖα, τά ὁποῖα ἱδρύθησαν ἤ λειτουργοῦν ὑπό τήν εὐλογία τῆς Ἐκκλησίας, καί μάλιστα τοῦ ταπεινοῦ καί πολυτάλαντου Σεβ. Μητροπολίτου Καμπάλας κ.Ἰωνᾶ, διακρίνεται ἀμέσως ἡ εὐταξία, ἡ σεμνότητα (φοροῦν ἰδιαίτερες καί ξεχωριστές ἐνδυμασίες), τά λάμποντα ἀπό χαρά καί γαλήνη πρόσωπά τους καί ἡ δίψα τους γιά μάθησι καί πρόοδο. Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας καί τοῦ σύν αὐτῇ τελεσθέντος Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου, εἰς τόν αὔλειο χῶρο τῆς νεόκτιστης Ἐκκλησίας τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος ἔλαβε χώραν ἡ καθιερωμένη δεξίωσις τῶν προσκεκλημένων μέ τά ὡραῖα ἐδέσματα, ἀλλά καί τούς συγκινητικούς λόγους γονέων  καί οἰκείων , τῶν παρανύμφων (κουμπάρων), τοῦ Πνευματικοῦ Πατρός καί τῶν Ἐπισκόπων. Ὅλοι μαζί ἔψαλαν τούς ἐθνικούς  ὕμνους Οὐγκάντας καί Ἑλλάδος καί ὅλοι μαζί, ἐπίσης, ἐτραγούδησαν τά τραγούδια τοῦ γάμου καί ἐχόρευσαν τούς τοπικούς χορούς σέ ἐγκάρδια οἰκογενειακή ἀτμόσφαιρα. Ἀπό καρδιᾶς εὐχήθησαν ὅλοι παντοτινή ἕνωσι, χαρά καί εὐτυχία στούς νεονύμφους. Ἐδήλωσαν ὅλοι ὅτι εἶναι μάρτυρες τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου μέ τήν παρουσία τους  καί ὅτι , ἐάν μή γένοιτο, συμβῆ κάτι καί τό ἀνδρόγυνο αὐτό φθάση στά πρόθυρα τοῦ χωρισμοῦ, θά πρέπει νά τούς καλέσουν πάλι ὅλους τούς προσκεκλημένους τοῦ Γάμου καί νά ἀναφέρουν δημόσια τόν λόγο τοῦ χωρισμοῦ. (Αὐτό γίνεται σέ ὅλους γάμους).
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
Σᾶς ἐπαρουσίασα ὡς πρότυπο γιά μίμησι τήν ζῶσα Ἐκκλησία τῆς Οὐγκάντας. Ἠμποροῦμε πολλά καλά στοιχεῖα νά λάβωμε καί νά ἐφαρμόσωμε ἀπό τήν Ἀφρικανική αὐτή Ἱερά Μητρόπολι.
Ἄς συνεχίσωμε μέ περισσότερο ζῆλο τήν προσπάθεια τῆς Σχολῆς Γονέων γιά ἑνδέκατη χρονιά. Ἄς συμπαρασταθοῦμε στό ἔργο τῆς Ὁμάδας Κοινωνικῆς Φροντίδας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, πού συμπληρώνει ἐφέτος τήν τρίτη πενταετία ζωῆς καί ἐνεργοῦ φιλανθρωπικῆς δράσεως. Ἄς ἐνισχύσωμε ἠθικά τήν διακονία τῶν Κατηχητικῶν Σχολείων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, τά ὁποῖα αὐξάνονται σέ ἀριθμό, ἀλλά καί σέ πρόσωπα. Ἄς ἐνθαρρύνωμε τά παιδιά μας στό νά συμμετέχουν στήν προσπάθεια ἐκμαθήσεως τῆς βυζαντινῆς μουσικῆς στό Πνευματικό Κέντρο Ἁγίου Γεωργίου στό Λιβάδι. Ἄς παρακινήσωμε τά παιδιά μας νά συμμετάσχουν στίς δύο παιδικές βυζαντινές χορωδίες στόν Ποταμό καί Καραβᾶ καί στό Λιβάδι, ὅπου ψάλλουν στή Θεία Λειτουργία τῆς Κυριακῆς. Νά παροτρύνουμε τήν μαθητιῶσα νεολαία μας νά μαθαίνουν τούς παραδοσιακούς χορούς στά τμήματα πού λειτουργοῦν ὑπό τήν εὐλογία τῆς Ἱ.Μητροπόλεως. 

Ἰδιαίτερα σᾶς παρακαλῶ, ἀδελφοί μου, καί σᾶς συνιστῶ ἀπό καρδίας νά προσέξωμε τήν ἱερότητα καί τήν μοναδικότητα τοῦ Ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου. Ὁ Ὀρθόδοξος πιστός δέν πρέπει ποτέ νά καταφεύγη  σέ σύναψι συζυγικῶν σχέσεων μέ διάφορα νομικά κατασκευάσματα, τά ὁποῖα δέν ἔχουν ἱερό μυστηριακό χαρακτῆρα (πολιτικός «γάμος» καί τά διάφορα σύμφωνα συμβιώσεως). Αὐτό συνιστᾶ βαρειά ἁμαρτία καί κατάργησι ἑνός ἀπό τά Ἱερά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας, ἔστω καί ἄν ἀκολουθήση ἀργότερα ὁ ἐκκλησιαστικός γάμος. Δέν εἶναι ἁπλό τό θέμα αὐτό. Ὅσο κανείς εὑρίσκεται σέ μία τέτοια σχέσι στερεῖ τόν ἑαυτόν του, κατά τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνας τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀπό τήν Θεία Κοινωνία καί ἀπό τήν δυνατότητα νά συμμετάσχη εἰς τήν τέλεσιν τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος ὡς ἀνάδοχος καί τοῦ Γάμου ὡς Παράνυμφος (κουμπάρος). Ἔτσι, φέρνουμε καί τούς Ἱερεῖς μας σέ δύσκολη θέσι, γιατί εἶναι ὑποχρεωμένοι, κατά τούς Ἱερούς Κανόνας καί τίς Ἀποφάσεις τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, νά μή δέχωνται τά πρόσωπα αὐτά εἰς τήν θέσιν τοῦ Ἀναδόχου ἤ τοῦ Παρανύμφου. 

Καί πρίν κατακλείσω τήν παροῦσαν Ἐγκύκλιον νά διευκρινίσω γιά μία ἀκόμη φορά ὅτι ἐδῶ  στήν Ἱερά μας Μητρόπολι δέν κοστίζουν οἱ ἐκκλησιαστικοί γάμοι ἔναντι τῶν ἄλλων. Ἀρκεῖ μόνον νά συνεννοῆσθε ἀπ'εὐθείας καί ὄχι μέ μεσάζοντες μέ τούς Ἱερεῖς μας ἐγκαίρως γιά τά θέματα πού ἀφοροῦν στή συγκέντρωση τῶν δικαιολογητικῶν τοῦ Γάμου, γιά τόν προσδιορισμό τῆς Ἐκκλησίας στήν ὁποία θά τελεσθῆ τό Ἱερό Μυστήριο (καί πρέπει νά προτιμᾶται ὁ ἐνοριακός Ναός καί νά ἀποφεύγωνται οἱ γάμοι τό Σαββατόβραδο -αὐτό δέν τό ἐπιβάλλουμε, ἀλλά συμβουλευτικά τό λέγομεν- διά νά μήν καταργῆται ὁ Ἐκκλησιασμός τῆς Κυριακῆς) καί τίς ὑποχρεώσεις σας πρός τήν Ἐκκλησία, οἱ ὁποῖες εἶναι προαιρετικές καί μόνον καί ὄχι ὑποχρεωτικές. Αὐτό τό τονίζουμε ἰδιαίτερα, διότι μεσάζοντα πρόσωπα κανονίζουν τόν Ἱερό Ναό καί τίς ὑποχρεώσεις τῶν πιστῶν πρός αὐτόν, ἐνῶ ἡ δουλειά τους εἶναι μόνον νά ρυθμίζουν τά ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας θέματα (τραπέζι τοῦ γάμου, φωτογραφίες κλπ.) καί τίποτε περισσότερο. 

Εὔχομαι ἀπό καρδίας εὐλογημένο καί καρποφόρο τό νέο ἐκκλησιαστικό ἔτος καί πλούσια τήν ἐξ ὕψους δύναμιν καί Χάριν καί διατελῶ, 

Μετά πατρικῶν εὐχῶν καί εὐλογιῶν
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
----------------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
----------------------------------------

ΠΛΟΙΟ ΞΩΚΕΙΛΕ ΣΤΑ ΒΑΤΙΚΑ.( VIDEO-ΦΩΤΟ )

ΕΚΤΑΚΤΟ ! BATIKA ΦΟΡΤΗΓΟ ΠΛΟΙΟ ΞΩΚΕΙΛΕ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΙΑ

Σύμφωνα με πληροφορίες Τούρκικο φορτηγό πλοίο ξώκειλε χθες το βράδυ στα Βάτικα περιοχή Αγιος Ηλίας Το Λιμεναρχείο έχει βάλει ειδικά πλέγματα για τυχόν διαρροή.Περισσότερα σε λίγο...
 ΦΩΤΟ Φραγκούλα Παυλάκη - Φάνη Ραμάκη



Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016

Οι αρχαίες ακροπόλεις της Μονεμβασιάς The ancient acropolies in Monemvasia

Όψη των τειχών της πόλης-Επίδαυρος Λιμηρά (νότια-πλευρά).
Οι αρχαίες ακροπόλεις της Μονεμβασιάς 
The ancient acropolies in Monemvasia
Στα βόρεια της σημερινής Μονεμβασίας, βρίσκεται η αρχαία πόλη της Επιδαύρου Λιμηράς με τα εντυπωσιακά τείχη της. 
Η πόλη εκτείνεται σε βραχώδη λόφο κοντά στην ακτή και τα τείχη της περικλείουν τις δύο κορυφές του καθώς και την ομαλή νοτιοδυτική πλαγιά του.
Σύμφωνα με αναφορές, σε απόσταση εκατό σταδίων από την Επίδαυρο βρισκόταν ο Ζάραξ (1 στάδιον = 185 μέτρα περίπου).
Η αρχαία πόλη του Ζάρακος βρίσκεται στο βορειοανατολικό άκρο του όρμου του σημερινού Γέρακα, όπου σώζονται τα διπλά τείχη της.
Ο εξωτερικός οχυρωματικός περίβολος όριζε την αρχαία πόλη και ο εσωτερικός την ακρόπολη, στο ανατολικό τμήμα της πόλης.
Κοντά στα σύνορα με την αρκαδική σήμερα Κυνουρία, στο σημερινό Κυπαρίσσι, τοποθετούνται τα αρχαία Κύφαντα, όπου σώζεται το τείχος της ακρόπολης σε μεγάλο ύψος.
* Οι πληροφορίες και το φωτογραφικό υλικό αντλήθηκε από την ιστοσελίδα του Αρχαιολογικού Μουσείου Νεάπολης Βοιών http://www.amnv.gr/
The ancient city of Epidaurus Limera, with its impressive walls is situated at the north of contemporary Monemvasia. 
The city extends to a rocky hillside, near the coast, while its walls include the two peaks and the level southwestern slope of the hill.
According to travelers, in a one hundred stadion distance from Epidaurus, Zarax was
located. (1 stadion=185m.approximately)
The ancient city of Zarax sits in the area northeastern of Gerakas bay, where Zarax’s double wall has been saved. 
The external fortification enclosure defined the ancient city, while the internal defined the acropolis, at the eastern part of the town.
Near the border, where Arcadian Kynouria, contemporary Kiparissi, is located, the ancient city of Kyfanta was situated, where the very high wall of the acropolis has also been saved and is still admired today.
* All information along with the photographic material derived from the website of the Archaeological Museum of Neapolis Vion http://www.amnv.gr/
Τα τείχη στο Ζάρακα
Η ακρόπολη των Κυφάντων
Τμήμα των τειχών του Ζάρακα

Η ακρόπολη των Κυφάντων
Ο Γέρακας από την αρχαία πόλη
Η ακρόπολη των Κυφάντων
Τα τείχη στο Ζάρακα
Τείχη του Ζάρακα
Χαλκογραφία με χάρτη - Επίδαυρος Λιμηράς
 Τείχη του Ζάρακα