Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2019

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2019

Με τη συμμετοχή του στην 35η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Θεσσαλονίκης PHILOXENIA, ο Δήμος Κυθήρων ολοκλήρωσε επιτυχώς το πρόγραμμα τουριστικής προβολής έτους 2019 που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο υπό την προηγούμενη σύνθεσή του. Μέσα στο 2019 ο Δήμος Κυθήρων συμμετείχε στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού της Βιέννης, του Μιλάνο, της Ουτρέχτης, της Πράγας, της Λευκωσίας και της Θεσσαλονίκης. Στις περισσότερες εξ αυτών ο Δήμος συμμετείχε ως συνεκθέτης στο περίπτερο του ΕΟΤ χωρίς να καταβάλει μίσθωμα.
Η επιλογή των εκθέσεων έγινε με βάση τις αγορές – στόχους του νησιού, από τις οποίες και προέρχεται σημαντικό μέρος των επισκεπτών. Κύρια στόχευση της πολιτικής αυτής είναι η ενίσχυση των σημαντικών αυτών για τα Κύθηρα αγορών και η αύξηση της επισκεψιμότητας από χώρες όπου το νησί μας είναι ήδη γνωστό ως προορισμός. Αντίστοιχα θα κινηθεί η τουριστική πολιτική του Δήμου και για το 2020, μέσα στο οποίο θα έχει ολοκληρωθεί και το επιχειρησιακό σχέδιο (Master Plan) τουριστικής προβολής που ήδη εκπονείται από την ανάδοχο εταιρεία Altius.
Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή στην 35η Έκθεση PHILOXENIA, για ακόμα μία φορά το ενδιαφέρον του κοινού της Βορείου Ελλάδος ήταν πολύ μεγάλο καθώς ο Δήμος Κυθήρων συμμετέχει στην έκθεση αυτή ανελλιπώς επί 19 χρόνια. Έγιναν συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες της Ελλάδας και του εξωτερικού, ενώ το Δήμο εκπροσώπησαν ο Δήμαρχος κ. Στράτος Χαρχαλάκης και ο υπεύθυνος τουριστικής προβολής κ. Παναγιώτης Γιαννιώτης.
Οι αφίξεις στο νησί μας κατά την φετινή σεζόν (1η Μαΐου – 31 Οκτωβρίου) παρουσίασαν αύξηση σε σχέση με τα έτη 2014-2018 και ανήλθαν σε 79.637, ήταν δηλαδή οι περισσότερες (σε απόλυτους αριθμούς) των τελευταίων ετών, με βάση τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου και της ΥΠΑ.
Πέραν της πολιτικής τουριστικής προβολής και διαφήμισης, η σημαντικότερη συμβολή του Δήμου μας στην βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη των Κυθήρων είναι ο προγραμματισμός και η υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής που σχετίζονται άμεσα με τον τουρισμό, όπως τα έργα ύδρευσης και οδοποιίας, η διαχείριση των απορριμμάτων και η διαχείριση των υγρών αποβλήτων, που όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα θα αντιμετωπιστεί συνολικά μέσω της συνεργασίας Δήμου – Περιφέρειας και με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα επόμενα χρόνια.

Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2019

ΚΡΗΤΗ.ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΡΚΑΔΙΟΥ [ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ}

ΚΡΗΤΗ.ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΡΚΑΔΙΟΥ.[ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ] ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

 


Η Ιερά Μονή Αρκαδίου έχει γεωγραφικές συντεταγμένες στη νήσο Κρήτη, αλλά δεν ανήκει μόνο σε αυτήν. Ανήκει σε όλη την Ελλάδα, την Ευρώπη, στις πέντε ηπείρους – σε όλον τον κόσμο.
Είναι ένα από τα μοναστήρια της Ορθοδοξίας που υπογραμμίζει την καθολικότητα και την οικουμενικότητα της Εκκλησίας. Κάθε χρόνο δέχεται και φιλοξενεί επισκέπτες και προσκυνητές από διάφορες χώρες και μακρινούς πολιτισμούς. Εδώ σμίγουν πολλές γλώσσες, ποικιλία πολιτισμών, πλειάδα παραδόσεων, η ιστορία, η πολυμορφία. Τίποτε από όλα αυτά δεν παρεμποδίζει την ενότητα της πίστεως, την καθολικότητα του ορθόδοξου πνεύματος, την οικουμενικότητα της εκκλησιαστικής μαρτυρίας.
Το «Αρκάδι» έχει μια μοναδικότητα η οποία έγκειται στην απαράμιλλη φυσική ομορφιά του. Στην αίγλη της λαμπρής ιστορίας του. Στο πλήθος των βαθιά ριζωμένων στο χρόνο θρύλων του. Στον πλούτο των κειμηλίων και θησαυρών του. Ίσως, γιατί, το παλιό είναι πιο ζωντανό από το νέο, και το σύγχρονο συχνά πιο ώριμο από το γηρασμένο. Ο κάθε προσκυνητής και επισκέπτης του καταλαβαίνει κάτι αποκλειστικά δικό του, προσωπικό, πρωτότυπο στη βιωματική και πνευματική εμπειρία του.
Σκοπός της ιστοσελίδας μας είναι να προσεγγίσει ο επισκέπτης – προσκυνητής αυτήν την ιδιαιτερότητα της Ιεράς Μονής Αρκαδίου, να ταξιδέψει μέσω Διαδικτύου, να πληροφορηθεί, να ενημερωθεί, να τη γνωρίσει και να την επισκεφθεί  και επί τόπου.
Καλώς ωρίσατε.     

Αρχιμ. Άνθιμος Καλπάκης
Ηγούμενος Ιεράς Μονής Αρκαδ
ίου

πηγή  arkadimonastery.gr


 Σύντομη Ιστορία της Μονής Αρκαδίου


Η συνεχής και ακατάπαυστη παρουσία οκτώ αιώνων της Μονής στη ζωή του νησιού της Κρήτης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της. Το πολύπλευρο έργο της Μονής ξεδιπλώνεται στο διάβα των αιώνων. Από πηγές γνωρίζουμε ότι η Μονή υπήρξε κέντρο παιδείας και αντιγραφής χειρογράφων. Τα δε εργαστήρια παραγωγής χρυσοκεντημάτων κατά το 17ο και 18ο αιώνα θάμπωσαν τον κόσμο.  Οι αγώνες της Μονής ενάντια στους κατακτητές ενέπνευσαν. Οι θυσίες των ανθρώπων που έζησαν και πέθαναν εκεί συγκίνησαν και παραδειγμάτισαν.
Η κατάληψη της Κρήτης από τους Τούρκους γίνεται τη στιγμή που η Μονή Αρκαδίου βρίσκεται σε άνθηση.
Κατά την επανάσταση του 1821 οι μοναχοί συμμετέχουν και πρωτοστατούν στα γεγονότα.Η πρώτη καταστροφή έρχεται. Τότε λεηλατείται και αναγκαστικά εγκαταλείπεται από τους μοναχούς για ένα μικρό διάστημα. Πολύ σύντομα επιστρέφουν.
Το ανώτατο σημείο στην πυραμίδα της προσφοράς της Μονής είναι όταν ανεβαίνει το σκαλοπάτι της αυτοθυσίας, του ηρωισμού και του θεάρεστου αλτρουισμού. Είναι το Ολοκαύτωμα της 8ης Νοεμβρίου 1866. Η Μονή έδωσε το δικό της παρόν στον αγώνα ενάντια στη σκλαβιά. Πέτυχε να αποτινάξει τα δεσμά που λυσσωδώς οι εχθροί ζητούσαν να της περάσουν και να καταφέρει να αλλάξει τον ρου της ιστορίας της Κρήτης. Έκτοτε η Μονή φέρει το βάρος της ιστορίας στους ώμους της συνεχίζοντας να λαμβάνει μέρος στους αγώνες που ακολούθησαν σε όλες τις εκφάνσεις στο πολύπαθο νησί μας και προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανταποκριθεί επάξια στο λαμπρό παρελθόν της.






Το ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου



Κορυφαία πράξη του απελευθερωτικού αγώνα των Κρητών, σύμβολο ηρωισμού και θυσίας. Είναι το σημαντικότερο επεισόδιο της Κρητικής Επανάστασης του 1866.
Η κακοδιοίκηση και η καταπίεση της τουρκικής διοίκησης ανάγκασε την Παγκρήτια Συνέλευση που συνήλθε στα Χανιά να αποστείλει στις 14 Μαΐου 1866 αναφορά στον Σουλτάνο με μια σειρά αιτημάτων. Συγκεκριμένα, ζητούσε: βελτίωση του φορολογικού συστήματος, σεβασμό της χριστιανικής θρησκείας, αναγνώριση του πληθυσμού να εκλέγει ελεύθερα τους δημογέροντές του και τη λήψη μέτρων για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού.
Παράλληλα, απέστειλε μυστικό υπόμνημα προς τους μονάρχες της Αγγλίας, της Γαλλίας και της Ρωσίας, με το οποίο τους καλούσε να ενεργήσουν για την ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα ή να μεσολαβήσουν στη χορήγηση από τον Σουλτάνο «Οργανικού Νόμου». Στη συγκέντρωση αυτή συμμετείχε και ο Γαβριήλ Μαρινάκης, ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου, που ήταν το επαναστατικό κέντρο της περιοχής Ρεθύμνης.
Οι Μεγάλες Δυνάμεις αδιαφόρησαν, ενώ η ελληνική κυβέρνηση δήλωνε ουδετερότητα και δεν πήρε ανοιχτά το μέρος των επαναστατών. Μόνο η Ρωσία κινήθηκε δραστήρια, χάρη στους υποπροξένους της στο νησί Ιωάννη Μιτσοτάκη και Σπυρίδωνα Δενδρινό.
Μη αναμένοντας βοήθεια από πουθενά, οι Κρητικοί αποφάσισαν να ξεσηκωθούν μόνοι τους και ύψωσαν τη σημαία της Επανάστασης στις 21 Αυγούστου 1866, με το σύνθημα «Ένωσις ή Θάνατος» και αρχηγούς τον Ιωάννη Ζυμβρακάκη στα Χανιά, τον Ελλαδίτη συνταγματάρχη Πάνο Κορωναίο στο Ρέθυμνο και τον Μιχαήλ Κόρακα στο Ηράκλειο. Στην Ελλάδα συγκροτήθηκαν εθελοντικές ομάδες, που βοήθησαν τους Κρητικούς, με χρήματα, τρόφιμα και άλλα εφόδια.

Ο Σουλτάνος θορυβήθηκε από την εξέγερση και έστειλε στις 30 Αυγούστου 1866 τον Μουσταφά Ναϊλή Πασά, με εντολή να την καταστείλει, αφού προηγουμένως είχε απορρίψει τα αιτήματα των Κρητικών. Ο Πασάς έφερε το προσωνύμιο Γκιριτλί (Κρητικός), επειδή είχε συντελέσει στην κατάπνιξη της επανάστασης του 1821 στην Κρήτη. Πρώτα προσπάθησε να καλοπιάσει τους επαναστάτες και να τους πείσει να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Όταν αυτοί αρνήθηκαν, αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή το στρατιωτικό του σχέδιο για την κατάπνιξη της επανάστασης.

Η Μονή Αρκαδίου
Τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο προέβη σε εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στην περιοχή των Χανίων και στη συνέχεια στράφηκε προς το Ρέθυμνο και τη Μονή Αρκαδίου, όπου ήταν η έδρα της τοπικής επαναστατικής επιτροπής, αποθήκη πολεμοφοδίων και τροφίμων, καθώς και καταφύγιο πολλών χριστιανών. Ο Μουσταφά Πασάς έφθασε έξω από το μοναστήρι το απόγευμα της 6ης Νοεμβρίου 1866. Στη διάθεσή του είχε 15.000 άνδρες (Τούρκους, Αλβανούς, Αιγυπτίους και Τουρκοκρητικούς) και ισχυρό πυροβολικό. Στη Μονή βρίσκονταν 966 άνθρωποι, από τους οποίους μόνο 250 μπορούσαν να πολεμήσουν. Επικεφαλής των αγωνιστών του Αρκαδίου ήταν ο πελοποννήσιος ανθυπολοχαγός Ιωάννης Δημακόπουλος και ο ηγούμενος Γαβριήλ.Οι προτάσεις προς παράδοση απορρίφθηκαν από τους πολιορκημένους και το πρωί της 8ης Νοεμβρίου άρχισαν οι εχθροπραξίες. Οι Οθωμανοί, παρά τις λυσσαλέες επιθέσεις τους, δεν κατάφεραν να καταλάβουν τη Μονή την πρώτη μέρα. Το βράδυ ζήτησαν ενισχύσεις και μετέφεραν ένα μεγάλο πυροβόλο από το Ρέθυμνο. Την επομένη, 9 Νοεμβρίου, άρχισε το δεύτερο κύμα της επίθεσης. Νωρίς το απόγευμα γκρεμίστηκε το δυτικό τείχος της Μονής από τις βολές του πυροβόλου και οι επιτιθέμενοι εισέβαλαν στο μοναστήρι, αρχίζοντας τη μεγάλη σφαγή.

Στη μπαρουταποθήκη της μονής γράφτηκε η τελευταία πράξη του δράματος και μία ακόμα ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας. Ο Κωστής Γιαμπουδάκης ή κατ' άλλους ο Εμμανουήλ Σκουλάς την ανατίναξε, σκορπίζοντας το θάνατο, όχι μόνο στους χριστιανούς, αλλά και στους εισβολείς. Αμέσως μετά, οι Τουρκοκρητικοί και οι Αλβανοί όρμησαν και κατέσφαξαν όσους είχαν διασωθεί, ενώ έκαψαν τον ναό και λεηλάτησαν τα ιερά κειμήλια.
Από τους Έλληνες που βρίσκονταν στη Μονή, μόνο 3 ή 4 κατόρθωσαν να διαφύγουν, ενώ περίπου 100 πιάστηκαν αιχμάλωτοι. Μεταξύ αυτών και ο Δημακόπουλος, που εκτελέστηκε λίγο αργότερα. Ο ηγούμενος της Μονής Αρκαδίου Γαβριήλ Μαρινάκης είχε σκοτωθεί πριν από την ανατίναξη της μπαρουταποθήκης. Οι νεκροί και τραυματίες του Μουσταφά ανήλθαν σε 1.500 ή σε 3.000, σύμφωνα με κάποιους υπολογισμούς.
Το Ολοκαύτωμα του Αρκαδίου, όπως είχε συμβεί με την καταστροφή των Ψαρών και την Έξοδο του Μεσολογγίου, συγκίνησε όλο τον χριστιανικό κόσμο κι ένα νέο κύμα φιλελληνισμού δημιουργήθηκε στην Ευρώπη. Σπουδαίες προσωπικότητες της εποχής, όπως ο Τζουζέπε Γκαριμπάλντι και ο Βίκτωρ Ουγκώ, πήραν θέση υπέρ του Κρητικού Αγώνα και ξένοι εθελοντές έσπευσαν να ενισχύσουν από κοντά την Επανάσταση. Σημαντικές ήταν και οι χρηματικές συνεισφορές από τη Ρωσία και τις ΗΠΑ, με προεξάρχοντα τον φιλέλληνα Σαμουήλ Χάου.
Η Κρητική Επανάσταση φυλλορρόησε τον Ιανουάριο του 1869, αλλά ο Σουλτάνος δεν μπόρεσε να καθυποτάξει ολοκληρωτικά τους Χριστιανούς της Κρήτης. Έτσι, υπό την πίεση των Μεγάλων Δυνάμεων αναγκάστηκε να παραχωρήσει τον «Οργανικό Νόμο» (3 Φεβρουαρίου 1868), ένα είδος Συντάγματος, που προέβλεπε προνόμια για τους χριστιανούς και καθεστώς ημιαυτονομίας για το νησί. Η Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα πήρε αναβολή για το 1912.


 

8 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1866: ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΣΤΟ ΑΡΚΑΔΙ... Ο ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΥΛΟΓΕΙ ΚΙ Ο ΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΣ ΛΕΥΤΕΡΙΑΣ ΑΝΑΤΙΝΑΖΕΙ!




"Βράχε θυσίας ιερέ, στα
σκόρπια απομεινάρια
ακόμη δεν ξεθώριασαν του
αίματος τ' αχνάρια"



ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ"

Μηνιαία Έκδοση του ΥΠ. ΔΗΜ. ΤΑΞΗΣ



Σε απόσταση 23 χιλιομέτρων από το Ρέθυμνο στη Βορειοδυτική πλευρά του Ψηλορείτη και σε υψόμετρο 500 μέτρων από τη θάλασσα, βρίσκεται η ιστορική Μονή Αρκαδίου , το ιερότερο σύμβολο της Κρητικής λευτεριάς. Είναι κτισμένη σε οροπέδιο , εκεί που ενώνονται οι επαρχίες Ρεθύμνης , Αμαρίου και Μυλοποτάμου. Το Τοπίο συναρπάζει, γοητεύει και ξεκουράζει κάθε προσκυνητή , το οποίο και υποδέχεται καλοσυνάτα η Μονή .
Για την ίδρυση του μοναστηριού , δεν υπάρχουν ακριβείς πληροφορίες. Η παράδοση λέει πως θεμελιώθηκε από τον Ηράκλειο και ανοικοδομήθηκε απο τον Βυζαντινό αυτοκράτορα Αρκάδιο τον 5ο μ.Χ. αιώνα από τον οποίο πήρε και το όνομα του. Κατ' άλλη εκδοχή ιδρύθηκε απο κάποιο Μοναχό Αρκάδιο και γι αυτό ονομάστηκε Μονή Αρκαδίου.


Ο μεγαλόπρεπος δίκλυτος Ναός είναι αφιερωμένος στη Μεταμόρφωση του Σωτήρα Χριστού και στον Άγιο Κωνσταντίνο και την Αγία Ελένη.


Τη χρονιά του 1866 το Αρκάδι θα γίνει ένας Θρύλος, μια ολοζώντανη Ιστορία , ένας φάρος άσβεστος, που θα φέγγει σε όλους τους αιώνες και θα διδάσκει τους Λαούς πόσο αξίζει , αλλά και πόσο στοιχίζει η Ελευθερία .

Διακόσια πενήντα χρόνια βρίσκονταν οι Τούρκοι στο πολύπαθο νησί της Κρήτης. Οι επαναστάσεις των Κρητικών πνίγονταν στο αίμα , όπως του 1770,1811,1821,1822,1828. και κάθε φορά η Κρήτη ντυνόταν στα μαύρα και φορούσε και μαύρο κεφαλομάντηλο. Σ' όλους αυτούς τους ιερούς αγώνες , πόθος του Κρητικού λαού ήταν η ένωση με τη μητέρα πατρίδα.

1η Μαΐου 1866

Χίλιοι Πεντακόσιοι Κρητικοί επαναστάτες συγκεντρώνονται στο ιστορικό μοναστήρι με αρχηγό τον Χατζή Μιχάλη Γιάνναρη , και αποφασίζουν να χτυπήσουν τον Τούρκο δυνάστη. Πρόεδρος της επιτροπής Ρεθύμνης , εκλέγεται ο Ηγούμενος της Μονής Χατζή Γαβριήλ Μαρινάκης, απο το χωριό Μαργαρίτες Μυλοποτάμου. Ο Ισμαήλ πασάς παραγγέλνει στον ηγούμενο να διώξει την Επιτροπή γιατί αλλιώς θα καταστρέψει το μοναστήρι. Ο Γαβριήλ γνήσιος απόγονος των πολεμάρχων της Κρήτης αρνείται. Το Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου ο Πασάς ξαναμηνά , να φύγει η Επιτροπή, αλλά οι αγωνιστές , γαλουχημένοι απο τα νάματα του ¨Κρυφού σχολειού" και τραγουδώντας το τιμημένο τραγούδι "Πότε θα κάμει ξαστεριά...." περιφρονούν πάλι το βάρβαρο καταχτητή.

24 Σεπτεμβρίου 1866

 

Ο Συνταγματάρχης Πυροβολικού Πάνος Κορωναίος μαζί με τον ανθυπολοχαγό πεζικού Ιωάννη Δημακόπουλο απο την Βυτίνα της Αρκαδίας , αποβιβάζονται στο Μπαλί και αμέσως πηγαίνουν στο Αρκάδι για να βοηθήσουν τον αγώνα.

7 Νοεμβρίου 1866

 Μέσα στο μοναστήρι βρίσκονται 964 ψυχές, 325 άνδρες απο τους οποίους ςίναι 259 με όπλα και τα υπόλοιπα γυναικόπαιδα . Ο Μουσταφά πασάς , που στο μεταξύ έχει αντικαταστήσει τον Ισμαήλ , ξεκινά απο το Ρέθυμνο με 15.000 ταχτικό στρατό και 30 κανόνια. Το πρωί της 8ης Νοεμβρίου , οι Τούρκικες ορδές βρίσκονται στο Αρκάδι και ορίζεται αρχηγός τους ο Σουλειμάν Βέης (γαμπρός του Μουσταφά) , ενώ ο ίδιος παραμένει στο χωριό Μέση .

Οι "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι" κάνουν το σημείο του Σταυρό και ετοιμάζονται για τον άνισο αγώνα με τους άπιστους. Ο Ηγούμενος Γαβριήλ ιερουργεί τιμώντας τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ και σαν θεματοφύλακας των ιερών και οσίων της Φυλής μας , εμψυχώνει το εκκλησίασμα να αντισταθεί μέχρι θανάτου στους "σκύλους" που περιφέρονται λυσσασμένοι έξω απο το Άγιο Μοναστήρι. Σε λίγο ο Σουλεϊμάν Βέης καλεί απο το λόφο Κορέ τους χριστιανούς να παραδοθούν . Την απάντηση όμως τη δίνουν τα τουφέκια των επαναστατών.

Το Ιερό λάβαρο της Μονής κυματίζει περήφανα μαζί με τη Γαλανόλευκη . Οι Τούρκοι μαζί με τα κανόνια τους χτυπούν αδιάκοπα τη δυτική πόρτα . Το πολύπρακτο Αρκαδικό δράμα έχει αρχίσει .
Οι γυναίκες που ήταν μέσα στο Μοναστήρι παίρνουν μέρος στον αγώνα και προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες. "Διακόσιοι πενήντα εννιά Κρήτες επολεμούσαν γέροι, γυναίκες και παιδιά φυσέκια κουβαλούσαν....."

Οι πολιορκημένοι δεν αστοχούν με τα βόλια τους , έτσι οι Τούρκοι δεν μπαίνουν στο Αρκάδι. Η σκληρή μάχη συνεχίζεται όλη τη μέρα με πολλούς τούρκους νεκρούς. Η σκοτεινή βροχερή νύχτα που φθάνει , σωπαίνει τα όπλα . Η Θέση των πολιορκημένων χειροτερεύει , γιατί οι Τούρκοι φέρνουν απο το Ρέθυμνο δύο βαριά κανόνια και τα τοποθετούν στους στάβλους δίπλα στη Μονή.

 Την ίδια νύχτα οι χριστιανοί στέλνουν στον Παπά Κρανιώτη , απο την Κράνα Μυλοποτάμου, και τον Αδάμ Παπαδάκη απο το Πίκρι Ρεθύμνου, στο Κλησίδι Αμαρίου , όπου βρισκόταν ο Πάνος Κορωναίος για να ζητήσουν βοήθεια. Το βράδυ της 8ης Νοεμβρίου η καμπάνα καλεί τους πιστούς για τελευταία φορά , στο θυσιαστήριο του Θεού και καταλαμβάνουν των αχράντων μυστηρίων \.

Ξημερώνει η 9η Νοεμβρίου. Η μάχη αρχίζει με πολλή λύσσα . Τα κανόνια σφυροκοπούν την δυτική πόρτα , ασταμάτητα και τραντάζει συθέμελα το Μοναστήρι μέχρι που η πόρτα αποχωρεί. Οι άπιστοι ρίχνονται σαν τίγρεις να κατασπαράξουν το αθώο θήραμα.

"Γιουρούσι κάνει η Τουρκιά
απάνω στα τειχειά του
και μεταθέτουν τα θρονιά κι'
ανοίγουν τα κελιά του ..."

Οι τούρκοι μπαίνουν στο περίβολο της εκκλησίας και αρχίζει η γιγαντομαχία ανάμεσα στους υπερασπιστές της Λευτεριάς και στα ανθρωπόμορφα τέρατα που δεν σέβονται τίποτα ιερό στο τόπο του μοναστηριού. Ο Γαβριήλ , ο τιμημένος αυτός ρασοφόρος , συνεχιστής της δόξας και των μεγαλείων του ιερού μας κλήρου , δίνει θάρρος και με βροντερή φωνή καλεί τους Χριστιανούς , να πολεμήσουν μέχρι θανάτου, για του Χριστού την πίστη και για την ελευθερία της Πατρίδας . όσοι επιζήσουν , να τρέξουν στην μπαρουταποθήκη , στην Καστρινή πόρτα για να δώσουν φωτιά στο μπαρούτι, να καούν ζωντανοί , για να μην πιαστούν αιχμάλωτοι.

 
Σκηνές αλλοφροσύνης εκτυλίσσονται στο μοναστήρι . Δύσκολο πράγμα να περιγράψει κανείς τον ηρωισμό που έδειξαν οι "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι" της Μονής Αρκαδίου. Είχαν νικήσει το θάνατο και αγωνίζονταν για τη πίστη τους , τη θρησκεία τους , την πατρίδα τους . Βραδιάζει και τα περισσότερα γυναικόπαιδα είναι συγκεντρωμένα στη Μπαρουταποθήκη . Ο Κωνσταντίνος Δημ. Γιαμπουδάκης , απο το Άδελε Ρεθύμνης με τη πιστόλα στο χέρι είναι έτοιμος . Περιμένει να ευλογήσει ο Ηγούμενος , αλλά και να μαζευτούν, πολλοί τούρκοι να τους πάρει κι αυτούς ο χάρος. Ο Ηγούμενος ευλογεί και τότε ο μάρτυρας της λευτεριάς κάνει το σταυρό του και ανάφτει τη "λαμπάδα" που θα συμβολίζει αιώνια τη δόξα του Αρκαδίου.

Μια θεώρατη λάμψη φάνηκε κι ένας τεράστιος κρότος ακούστηκε . Η λάμψη αυτή θα φωτίσει απο τη μια ως την άλλη της άκρη τη μαρτυρική Μεγαλόνησο, και ο Κρότος θα ξυπνήσει όλους όσους κοιμούνται ακόμη.

Το όραμα είχε συντελεστεί. Πέτρες, κορμιά , κεφάλια , βαρέλια και χώματα βρέθηκαν σ'ένα παράξενο ανακάτωμα , όπως μας λέει η λαϊκή μούσα:

"Σφαγή μεγάλη αρχινά, περίσσια φωνοκλήσι
ετούτ' η ώρα θ'ακουστεί σ' Ανατολή και Δύση.
Και μέσα στον αναβρασμό , που ο Χάρος εβρουχάτο
βροντή, σεισμός εγίνηκε , κι ο κόσμος άνω - κάτω
φωθιά, καπνός και κτήρια , κορμιά κομματιασμένα
άντρες και γυναικόπαιδα στα νέφελα ανεβαίνουν.
Τρόχαλος έγινε η Μονή κι' εσείστη ο Ψηλορείτης
κι' αντιλαλούνε τα βουνά κι απ' άκρου ως άκρου η Κρήτη"

Οι Τούρκοι, που στο μεταξύ έχουν εξαγριωθεί, σφάζουν όποιο βρίσκουν μπροστά τους . Το μοναστήρι είναι γεμάτο απο σκοτωμένους χριστιανούς και τούρκους. Ανεξάντλητοι οι αγώνες του Κρητικού λαού ,για λευτεριά και ανεξαρτησία , πλημμυρίζουν την ιστορία του νησιού , μα πάνω απ' όλους στέκεται η μεγάλη θυσία του Αρκαδίου. Το Αρκάδι είναι ένα φαινόμενο που λάμπει και διδάσκει όχι μόνο την έκταση, αλλά και με το ύψος του μεγαλείου του.

Το Αρκάδι παρέδωσε στις νεότερες γενιές ένα ολόφωτο στεφάνι, μια δόξα κι έναν έπαινο, αλλά και ένα χρέος , βαρύ και δυσβάσταχτο: Τούτο τον ιερό τόπο, που καθαγιάστηκε με αίμα των υπερασπιστών της Μονής , να τον φυλάξομε "σαν τα μάτια μας" και να φανούμε αντάξιοι , άν χρειαστεί και γνήσιοι απόγονοι των πολεμάρχων εκείνων .Χαρακτηριστική είναι η επιγραφή που διαβάζει ο ευλαβικός προσκυνητής του Αρκαδίου στη Μπαρουταποθήκη , η οποία δείχνει περίτρανα την αδούλωτη ψυχή του Κρητικού λαού.

"Αυτή η φλόγα π' άναψε μέσα εδώ στη κρύπτη
κι απάκρου σ' άκρο φώτισε τη δοξασμένη Κρήτη,
ήτανε φλόγα του Θεού μέσα εις την οποία
Κρήτες ολοκαυτώθηκαν για την Ελευθερία "





Στις 10 το βράδυ μουσική «τέλος» - Επιστρέφει ο «αυτοφωράκιας»


Επιστροφή σε εποχές... νόμου «Παπαθεμελή» βλεπουν πολλοί ιδιοκτήτες καφέ και μπαρ, οι οποίοι βλέπουν με ανησυχία τις αλλαγές που έγιναν στο νέο ποινικό κώδικα σχετικά με την εστίαση.
Η τροποποίηση του ποινικού κώδικα ορίζει ότι η μουσική κλείνει στις 22:00 τον χειμώνα και στις 23:00 το καλοκαίρι.
Ανάστατος είναι ο κλάδος των ιδιοκτητών καφέ, μπαρ και ρεστοράν με τις νέες αλλαγές στον ποινικό κώδικα που αλλάζουν άρδην τα δεδομένα στον χώρο τους προς το χειρότερο σύμφωνα με τα όσα συζητούν μεταξύ τους εδώ και μέρες.
Σε μια περίοδο που όλα έδειχναν ότι βαίνουν προς το καλύτερο οι νέες τροποποιήσεις που τους αφορούν, γυρίζουν τον κλάδο πολλά χρόνια πίσω, στα χρόνια του Στέλιου Παπαθεμελή με τα ωράρια και τους «αυτοφωράκηδες».
Σύμφωνα λοιπόν με τα νέα δεδομένα η παραβίαση του ωραρίου της μουσικής τις ώρες κοινής ησυχίας-δηλαδή από τις 3.μμ μέχρι τις 5.μ.μ-η συνέχιση της πέραν του ωραρίου εκτός αν έχει δοθεί παράταση από τον Δήμο αλλά και οι φωνασκίες των θαμώνων που μέχρι τώρα ήταν πταίσματα, θα είναι πλέον πλημμελήματα.
Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι ο υπεύθυνος του μαγαζιού εάν είναι παρόν κατά την διάρκεια που σημειώνεται η παράβαση συλλαμβάνεται για να περάσει αυτόφωρο.
Κάτι που σημαίνει ότι αν αυτό συμβεί ας πούμε σε ένα μαγαζί στο Κολωνάκι που ανήκει στον Γιάννη Μωράκη, τον Νεκτάριο Νικολόπουλο ή τον Χάρη Σπύρου και τύχει να είναι εκεί π.χ, Σάββατο βράδυ, θα προσαχθούν για μεταγωγή και θα παραμείνουν κρατούμενοι μέχρι την Δευτέρα που θα πάνε στο δικαστήριο.
Αξίζει να τονισθεί ότι σε περίπτωση που ο αρμόδιος Δήμος δεν έχει δώσει παράταση ωραρίου για την μουσική τα μαγαζιά θα πρέπει να σταματούν να παίζουν τραγούδια στις δέκα το βράδυ τον χειμώνα και στις έντεκα το καλοκαίρι.
Κατά έναν αλλόκοτο τρόπο το κράτος βάζει τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών στο ίδιο «τσουβάλι» για κάποια 24ωρα μέχρι να πάνε στο αυτόφωρο με κλέφτες, ληστές, εμπόρους ναρκωτικών και κακοποιούς που έτυχε να συλληφθούν την ίδια ώρα.
Μάλιστα οι άτυχοι επιχειρηματίες από το Κολωνάκι θα καταλήγουν μετά την προσαγωγή τους στο κοντινό ΑΤ Ομόνοιας το οποίο πάντα έχει δουλειά και θα μπαίνουν στα κελιά με όλες τις άλλες κατηγορίες συλληφθέντων, ως κοινοί εγκληματίες.
Γιατί; Μα επειδή αυτό λέει ο νόμος σύμφωνα με τις τροποποιήσεις του νέου ποινικού κώδικα που ήδη συζητούνται αυτές τις ημέρες και θα ψηφιστούν οσονούπω.
Αντί να εξετάσουν τα κακώς κείμενα και αν χρειαστεί να επιφέρουν τις σωστές αλλαγές παρουσιάζουν ένα νόμο που δεν έχει καμία σχέση με την ελληνική πραγματικότητα σε ότι αφορά τους συγκεκριμένους χώρους.
Οι επιχειρηματίες δεν ζητούν να μην υπάρχει νόμος, αλλά υποστηρίζουν ότι οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις που τους αφορούν στο νέο ποινικό κώδικα θα κάνουν ακόμη χειρότερη την κατάσταση στον χώρο τους και αναρωτιούνται αν κάποιος τις είδε ή τις μελέτησε.
Δεν είναι μάλιστα καθόλου λίγοι οι ιδιοκτήτες στον χώρο της εστίασης και της διασκέδασης που αναρωτιούνται πότε θα προλαβαίνουν οι αστυνομικοί να ελέγχουν τόσα μαγαζιά για κάπνισμα, ηχορύπανση, παράβαση ωραρίου κοινής ησυχίας και πράβαση ωραρίου μουσικής.
Η συντριπτική πλειοψηφία κάνει λόγο για επιστροφή στις εποχές Παπαθεμελή με τις νέες αλλαγές που αφορούν τα μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Τότε που «άνθησε» το περίφημο επάγγελμα του «αυτοφωράκια», του ανθρώπου δηλαδή που εμφανιζόταν ως υπεύθυμος της επιχείρησης όταν διαπιστωνόταν παράβαση και πέρναγε μια νύχτα ή δύο αν ήταν Σαββατοκύριακο στο Μεταγωγών μέχρι να παρουσιασθεί στο αυτόφωρο.
Πληρωνόταν γι΄αυτή την δουλειά και παρόλο που ενίοτε δεν είχε άλλη σχέση με την επιχείρηση, δήλωνε παρόν κάθε μέρα και νύχτα, έτοιμος για να προσαχθεί.

Όλοι οι ιδιοκτήτες απορούν πραγματικά με τις νέες αλλαγές και κάνουν λόγο για ένα λάθος νόμο που δεν έχει επαφή με την κοινωνική πραγματικότητα και κινείται σε μια εντελώς λάθος κατεύθυνση.
Λένε μάλιστα ότι υπάρχουν πολύ σοβαρά θέματα και με τους ελέγχους για την ηχορύπανση, αφού τα μηχανήματα μέτρησης είναι ελάχιστα και οι παραβάσεις σημειώνονται από τα όργανα της ταξης δια της ακοής.
Εάν δηλαδή κρίνει ο αστυνομικός ότι η μουσική σε ένα μπαρ είναι δυνατή με βάση τα δικά του ώτα και μόνο ακολουθεί η προσαγωγή του υπεύθυνου «αυτοφωράκια» ή του άτυχου ιδιοκτήτη αν ο τελευταίος δεν έχει προνοήσει για να έχει, ή δεν έχει λεφτά για να προσλάβει.
Ας θυμηθούμε το τι γίνονταν όταν εφαρμόζονταν ο νόμος «Παπαθεμελή»
ΠΗΓΗ  www.pronews.gr

Διοικητές νοσοκομείων: Απολύσεις κάθε τρεις μήνες εάν δεν εκτελούν έργο

 
Υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές του ethnos.gr αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις των ονομάτων θα γίνουν τμηματικά
Την πόρτα της εξόδου θα βλέπουν οι νέοι διοικητές νοσοκομείων που θα διορισθούν σύντομα, σε περίπτωση που δεν τηρούν όσα θα υπογράψουν κατά τη σύμβαση/συμβόλαιο με το ΕΣΥ.
Ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας δηλώνει αποφασισμένος να τους απομακρύνει σε χρόνο ρεκόρ, αφού, όπως είπε σε δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ, κάθε τρεις μήνες θα γίνεται αξιολόγηση. Εάν διαπιστωθεί ότι δεν έπραξαν όσα έπρεπε, θα απολύονται.

Πότε διορίζονται οι νέοι διοικητές

Στο μεταξύ ολοκληρώνει τις επόμενες 10 ημέρες η Επιτροπή Αξιολόγησης του υπουργείου Υγείας το «σκανάρισμα» των βιογραφικών που έχουν σταλεί στην πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις θέσεις διοικητών και αναπληρωτών διοικητών, όπως αναφέρουν πληροφορίες του ethnos.gr.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, περί τα μέσα του μήνα θα δοθεί μία λίστα με τους προτεινόμενους στον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, ώστε να αποφασίσει ποιοι θα αναλάβουν τα ηνία των νοσοκομείων της χώρας.

Υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές του ethnos.gr αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις των ονομάτων θα γίνουν τμηματικά. Πρώτα θα ανακοινωθούν τα ονόματα των διοικητών των νοσοκομείων της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας, δηλαδή της Αττικής.

Άλλωστε, όπως σημειώνουν καλά γνωρίζοντες στο ethnos.gr, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας βιάζεται να προχωρήσει σε αλλαγές ειδικά στα μεγάλα νοσοκομεία της πρωτεύουσας που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα και τις περισσότερες καθυστερήσεις.
Οι τρεις πρώτες οδηγίες στους διοικητές

Τρεις είναι οι βασικές οδηγίες που θα δοθούν στους νέους διοικητές νοσοκομείων, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοσθούν με το «καλημέρα» έστω κι αν δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη για τον τρόπο λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων που θα διοικούν.

  1. Να ορίσουν ομάδα διαχείρισης ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) ώστε να κάνουν διαλογή των ασθενών που φθάνουν στο νοσοκομείο
  2. Να παρευρίσκονται σε κάθε εφημερία είτε ο διοικητής είτε ο αναπληρωτής διοικητής.
  3. Να ξεκινήσουν να ελέγχουν τα οικονομικά μέσα από ξεσκόνισμα των συμβάσεων με προμηθευτές κ.λ.π.

Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019

Μελισσοκόμοι: Μέχρι τέλος του 2019 οι δηλώσεις για τις κατεχόμενες κυψέλες


Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Λακωνίας ενημερώνει τους μελισσοκόμους  περιοχής ευθύνης της, ότι σύμφωνα  με τα άρθρα 2 και 3 του κατ΄ εξουσιοδότηση Καν(ΕΕ) 2015/1366 και του άρθρου 11 του εκτελεστικού  Καν(ΕΕ)/2015/1368 όλοι οι μελισσοκόμοι, κάτοχοι μελισσοκομικών βιβλιαρίων πρέπει να καταθέσουν αίτηση-δήλωση των κατεχόμενων κυψελών στην Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής Π.Ε. Λακωνίας, το αργότερο μέχρι την 31-12-2019.
Στη περίπτωση που ο μελισσοκόμος διαθέτει μελισσοκομικό βιβλιάριο το οποίο έχει θεωρηθεί κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ 1ης Σεπτεμβρίου και 31ης Δεκεμβρίου 2019 δεν απαιτείται η υποβολή αίτηση -δήλωση των κατεχόμενων κυψελών.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Λακωνίας στα τηλέφωνα 2731363321 και 2731363324.
Δείτε την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της Δ.Α.Ο.Κ.

Ο Δήμος Κυθηρων συμμετέχει και φέτος στην έκθεση τουρισμού Philoxenia 2019 στη Θεσσαλονίκη.


Ξεκίνησε σήμερα Παρασκευή 8 Νοεμβρίου τη λειτουργία της η 35η Διεθνής έκθεση τουρισμού Philoxenia 2019 στη Θεσσαλονίκη.
Ο Δήμος Κυθηρων συμμετέχει στην έκθεση αυτή και φέτος με ένα καλόγουστο περίπτερο, προβάλλοντας τα Κύθηρα στην σημαντικότατη τουριστική αγορά της βόρειας Ελλάδας.
Το πιο χρήσιμο ίσως για τα Κύθηρα κομμάτι της έκθεσης είναι οι b2b συναντήσεις που είχαν οι εκπρόσωποι του Δήμου μας. Στο πλαίσιο αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκαν σήμερα συναντήσεις με δεκάδες τουριστικούς πράκτορες και επαγγελματίες που σχετίζονται με τον τουρισμό στο εξωτερικό, με σημαντικότερες αυτές από τις χώρες Γερμανία, Κύπρο, Σουηδία, Ιταλία, Αγγλία, Ελβετία και Ηνωμένες πολιτείες.
Η έκθεση θα συνεχίσει τη λειτουργία της αύριο και μεθαύριο όπου θα είναι ανοιχτή για κοινό.



Ανταλλαγή πυριβολισμών και καταδίωξη για τη σύλληψη ληστών στη Λίμνη Γυθείου


Πιθανή ανταλλαγή πυροβολισμών φαίνεται πως σημειώθηκε στη Λίμνη Γυθείου.
Μετά από ληστεία που έγινε σε οικία της περιοχής, οι δράστες στην προσπάθειά τους να διαφύγουν έπεσαν σε μπλόκο της Αστυνομίας που είχε ειδοποιηθεί έγκαιρα και κινήθηκε ταχύτητα για την σύλληψη των δραστών . Κατά τη διάρκεια του συμβάντος, φαίνεται ότι σημειώθηκαν πυροβολισμοί, κατά τους οποίους τραυματίστηκε ο ένας δράστης, ο οποίος και συνελήφθη. Διέφυγαν οι άλλοι δυο δράστες, με την αστυνομία, να έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό τους.

Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση της αστυνομίας

ΠΗΓΗ  githio-click.gr

ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝ ΣΥΚΕΑΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ


ΤΟ  ΙΕΡΟΝ  ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ  ΤΟΥ  ΑΓΙΟΥ  ΝΕΚΤΑΡΙΟΥ  ΕΙΣ  ΤΗΝ  ΣΥΚΕΑΝ  ΛΑΚΩΝΙΑΣSykea

IMG_0574Psifidoto 
HPIM3866Το έτος 1959,οΝαυτικός Αντώνιος Καραστατήρης από το Λάχι Νεαπόλεως, μίλησε στον Συκιώτη Ιερέα π. Δημήτριο Αναστασάκη περί του Αγίου Νεκταρίου και των θαυμάτων Του. Του έδωσε μάλιστα το βιβλίο του Μακαριστού Μητροπολίτου Παραμυθίας Τίτου, με την ζωή και τα θαύματα του Αγίου Νεκταρίου. Κατά την Εορτή του Αγίου ομίλησε στους ενορίτες του στον Άγιο Ιωάννη Μονεμβασίας και τους υπέδειξε να παρακολουθήσουν την Θεία Λειτουργία, αλλ’ αυτοί δεν ηθέλησαν. (Η αγιοποίησις του δεν είχε γίνει ακόμη). Αργότερα ο πατήρ Δημήτριος αρρώστησε από τη καρδιά του, πήρε την σύνταξίν του και επέστρεψε στο χωριό του την Συκιά. Τότε ομίλησε στον εφημέριο της Συκέας π. Χαράλαμπο Τσάκωνα δια την ζωή  του Αγίου Νεκταρίου και ο πατέρας Χαράλαμπος πίστεψε στον Άγιο. Στην εορτή του ετέλεσε Λειτουργία και παρά το εργάσιμο της ημέρας η Εκκλησία ήταν κατάμεστος. Σε λίγο χρονικό διάστημα ο Άγιος έγινε γνωστός αφού ο π. Χαράλαμπος ομιλούσε γι’ Αυτόν, έδιδε εικόνες Του και διάβαζαν οι Συκιώτες το περιοδικό «Η Αγία Μαρίνα» που έγραφε για τα θαύματα του Αγίου. Ένα Ιερό Προσκυνητάριο στην είσοδο του χωριού που ανήγειρε ο θεραπευθείς από τον Άγιο Νεκτάριον π. Δημήτριος, έγινε η άλλη πηγή «Σιλωάμ». Πολλοί Συκιώτες και άλλοι εθεραπεύθησαν με το λάδι της κανδήλας του Ιερού αυτού προσκυνηταρίου του Αγίου Νεκταρίου, ενώ ορισμένα από τα θαύματα αυτά έχουν δημοσιευθεί στο βιβλίο του αειμνήστου Δημ. Παναγοπούλου «Ουδέν ανίατον διά τον Αγιον Νεκτάριον». Τότε άρχισαν να σκέπτονται για την ανέγερσιν Ιερού Ναού. Το έτος 1962 ο εκ Πακίων – Μολάων Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Λογγοβάρδας Πάρου, Μακαριστός Αρχιμανδρίτης π. Φιλόθεος Ζερβάκος έφερε τεμάχιο του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νεκταρίου από την Ιερά Μονή του Αγίου στην Αίγινα, συνοδευόμενο με δωρητήριο έγγραφο του τότε Μητροπολίτου Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Προκοπίου και της Ηγουμένης Ευνίκης Μοναχής.
IMG_2539IMG_29934 
Ο πατήρ Φιλόθεος, ο οποίος ήταν μαθητής και φίλος του Αγίου, προσέφερε πρώτος την συνδρομή του για τον νέον Ναό και στην συνέχεια προσέφεραν όλοι οι Συκιώτες από το περίσσευμα  και το υστέρημά τους.
Ο Συκιώτης εφημέριος Μονεμβασίας, αείμνηστος Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Δεσποινάκης προσέφερε το οικόπεδο,  ο  Μηχανικός Λεωνίδας Παπαδάκος ανέλαβε δωρεάν τα σχέδια και όταν εδόθη το σύνθημα ότι όλα είναι έτοιμα και μόνον χρήματα χρειάζονται, είναι εκτός πάσης περιγραφής το τι έκαμε ο κόσμος του εσωτερικού και του εξωτερικού. Όλοι έδωσαν το παρόν με χρήματα, λάδι  κ.λ.π.
Ag.Nektarios SykeasΟ θεμέλιος λίθος ετοποθετήθη την 14η Οκτωβρίου 1962 και επερατώθη την 31η Αυγούστου 1963. Τα δε εγκαίνια έγιναν υπό του Αοιδίμου Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης Κυρού Κυπριανού την 29ην Σεπτεμβρίου 1963. Μετά από λίγο χρονικό διάστημα, ανηγέρθησαν ξενώνες και το έτος 1973, επί Αρχιερατείας του Μακαριστού Μητροπολίτου Μονεμβασίας και Σπάρτης κυρού Ιεροθέου, ο Ιερός Ναός του Αγίου Νεκταρίου από εξωκκλήσιον της ενορίας Συκέας, έγινε Ιερόν Προσκύνημα της Ιεράς Μητροπόλεως Μονεμβασίας και Σπάρτης και διοικείται από επιτροπή της οποίας προεδρεύει ο εκάστοτε Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης.
IMG_0524IMG_0552 
Τα τελευταία τριάντα (30) χρόνια που προεδρεύει ο Παναγιώτατος Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης κ.κ. Ευστάθιος, ο Ιερός Ναός αγιογραφήθηκε, ανηγέρθησαν παρεκκλήσιο, κωδωνοστάσιο, πρόναοι, αίθουσα τελετών και όλο το οικοδόμημα επενδύθηκε με πέτρα, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η παροχή βοηθημάτων σε φοιτητές προερχομένους από την Συκέα και από όλη την Λακωνία και ενισχύεται το φιλανθρωπικό και ιεραποστολικόν έργον της Ιεράς Μητροπόλεώς μας. Ακόμη δε, ενισχύονται φιλανθρωπικά και εκπολιτιστικά έργα της Συκέας.
IMG_023HPIM3904 
Το Ιερόν Προσκύνημα του Αγίου Νεκταρίου εορτάζει την 9η Νοεμβρίου που είναι και η κυριώνυμος εορτή του Αγίου και την 2α προς 3η Σεπτεμβρίου με αγρυπνία όπου η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει την επέτειον της ανακομιδής του  Ιερού Λειψάνου του Αγίου Νεκταρίου.
Πρώτος Εφημέριος του Ιερού Προσκυνήματος, ο πολύ κοπιάσας για την ανέγερσιν του Ιερού Προσκυνήματος και εις την Ιεράν Αρχιεπισκοπήν Αθηνών, σήμερα υπηρετών, Πρωτοπρεσβύτερος π. Χαράλαμπος Τσάκωνας.
Εφημέριος του Ιερού Προσκυνήματος από το έτος 1979, είναι ο Συκιώτης Ιερέας,  Πρωτοπρεσβύτερος π. Σταύρος Η. Βαρράς.
Η θεία Λειτουργία τελείται κατά τας ημέρας Τετάρτη και Σάββατο καθ’ όλη την διάρκεια του έτους. Κάθε Τετάρτη μετά την Θείαν Λειτουργίαν τελείται η Ιερά Παράκλησις εις τον Άγιον Νεκτάριον.
Τα τηλέφωνα του Ιερού προσκυνήματος είναι: 27320 – 71206, 27320 – 71220  και κινητόν: 6944593032.
 Ιερά Μητρόπολις Μονεμβασίας και Σπάρτης · Helleni