Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΤΗΣ Ι.Μ.ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ


Αίσιο τέλος για την περιπέτεια του «ΑEOLOS»Στα Βάτικα οδηγήται τελικά

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια του φορτηγού πλοίου μετά από ημέρες αγωνίας, καθώς δύο ρυμουλκά κατάφεραν να προσδεθούν στο «ΑΕOLOS» που έπλεε ακυβέρνητο εδώ και ημέρες ανοιχτά του ακρωτηρίου Μαλέα.

Η κατάσταση βρίσκεται πλέον υπό έλεγχο, με τα ρυμουλκά Vernicos Sifnos και Alexander 5 να οδηγούν πλέον το πλοίο προς τα Βάτικα στη Νεάπολη.
Όπως είπε στο CNN Greece νωρίτερα ο Δημήτρης Βερνίκος, ιδιοκτήτης της εταιρείας των ρυμουλκών, μόλις «σπάσει» ο καιρός και διαπιστωθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το πλοίο θα ρυμουλκηθεί στον Πειραιά.
«Φαίνεται ότι έχει χάσει το πηδάλιό του» είπε ο ίδιος, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης από το Alexander 5.
ΠΗΓΗ  cnn.gr/news










Πολιτική Προστασία: Έρχονται προσλήψεις χειριστών μηχανημάτων στους δήμους


Δυνατότητα πρόσληψης τετραμηνιτών χειριστών μηχανημάτων έργου με διαδικασία αντίστοιχη με αυτή των δασοπυροσβεστών θα έχουν από εδώ και στο εξής οι δήμοι.
Η σχετική πρόβλεψη, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς στην ΚΕΔΕ, υπάρχει στο νομοσχέδιο: «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της ΓΓΠΠ, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις», που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση (άρθρο 54, παρ.2: 
Για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών, στις κατ’ εξαίρεση, στο εδάφιο β΄ της παρ. 1 του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (Α΄ 143), προβλεπόμενες περιπτώσεις πρόσληψης από τους Ο.Τ.Α. προσωπικού με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας που δεν υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες σε συνολικό διάστημα δώδεκα (12) μηνών, περιλαμβάνονται και οι χειριστές μηχανημάτων έργου.).
Όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς οι προσλήψεις θα μπορούν να γίνονται οποιαδήποτε περίοδο του έτους ανάλογα με τις ανάγκες και τα σχετικά αιτήματα των δήμων, δηλαδή είτε χειμερινή είτε θερινή.
Να σημειωθεί ότι με το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων:
-Συστήνονται Περιφερειακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.), τα οποία λειτουργούν σε συνεχή και αδιάλειπτη βάση και συγκροτούνται σε επίπεδο περιφέρειας με Απόφαση του περιφερειάρχη. Παράλληλα σε κάθε περιφέρεια λειτουργεί Αυτοτελής Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας, υπαγόμενη απευθείας στον περιφερειάρχη.
-Συστήνονται Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας (Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.) σε κάθε δήμο, τα οποία συνδράμουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής του ΠΕ.Σ.Ο.Π.Π.. Τα Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με απόφαση του δημάρχου. Παράλληλα στους δήμους συστήνεται Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, υπαγόμενο απευθείας στο δήμαρχο.
 dimotikiagoratislakonias.gr

Σε δημόσια διαβούλευση το ν/σ για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς


Σημαντικές αλλαγές στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας που διέπει τους συνεταιρισμούς της χώρας φέρνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από την κυβέρνηση προς δημόσια διαβούλευση τέλος Δεκεμβρίου.
Σημειώνεται πως το νομοσχέδιο για τους συνεταιρισμούς αποτέλεσε προεκλογική δέσμευση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και συμπεριλήφθηκε στον μπλε φάκελο που παρέδωσε στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκη Βορίδη κατά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Μεταξύ άλλων, μέσω του σχεδίου νόμου που έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια και θα τίθεται προς διαβούλευση έως και την επόμενη Τρίτη, 14 Ιανουαρίου, θα παρέχονται αυξημένες δυνατότητες στα μέλη των αγροτικών συνεταιρισμών ώστε, μέσω των διατάξεων του Καταστατικού που εκείνα θα ορίσουν, να διαμορφώσουν το κατάλληλο γι’ αυτούς πλαίσιο λειτουργίας του Αγροτικού Συνεταιρισμού ως ιδιωτικής και αυτόνομης επιχειρήσεως, η οποία θα έχει πρόσβαση σε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που δεν αλλοιώνουν τον αγροτικό χαρακτήρα της.
Παράλληλα, θα δίδεται η δυνατότητα συμμετοχής ιδιωτών επενδυτών στο Διοικητικό Συμβούλιο των αγροτικών συνεταιρισμών σε ποσοστό μέχρι 35%. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό μέσω αυτής της κίνησης θα ενισχυθεί η θέση των Συνεταιρισμών έναντι του ανταγωνισμού, καθώς επιτρέπει την είσοδο αυξημένων κεφαλαίων με σκοπό να μπορέσουν αυτοί να σταθούν δίπλα στους μεγάλους παίχτες της ελληνικής αγοράς.
Σε 10 έναντι 20 που ισχύει μέχρι σήμερα θα ανέρχεται ο ελάχιστος αριθμός των προσώπων που απαιτούνται για την ίδρυση ενός συνεταιρισμού, ενώ σε περιοχές με λιγότερους από 3.500 κατοίκους δεν θα υπάρχει αριθμητικός περιορισμός.
Επίσης, απλοποιείται η διαδικασία ίδρυσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, καθώς οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλλουν μία διοικητική πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο και όχι με δικαστική απόφαση όπως προέβλεπε μέχρι τώρα ο νόμος.
Σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται το «πάγωμα» για μια πενταετία των διώξεων που αντιμετωπίζουν μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συνεταιρισμών που τελούν υπό εκκαθάριση, εξυγίανση ή πτώχευση και αφορούν την μη καταβολή εισφορών ή/και φόρων στο δημόσιο. Υπογραμμίζεται ωστόσο, ότι η παραπάνω διάταξη δεν αφορά περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν δίωξη για υπεξαίρεση και κατάχρηση όπως επίσης και οφειλές προς τραπεζικά ιδρύματα.
Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τους «συνεταιρισμούς-φαντάσματα» όπως είχε σημειώσει σε πρόσφατη συνέντευξή του ο κ. Βορίδης, έχει δοθεί ήδη η εντολή εκκαθάρισης του μητρώου των συνεταιρισμών, στο οποίο σήμερα συμπεριλαμβάνονται περί τους 6.000 συνεταιρισμοί. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μετά την ολοκλήρωση της διαδικασία αναμένεται να προκύψουν 5.000 από τους οποίους οι 800 είναι αυτή τη στιγμή ενεργοί.
Έχει τονίσει παράλληλα ότι σε πραγματικά μεγέθη οικονομίας οι ισχυροί συνεταιρισμοί ανέρχονται σε 60, σημειώνοντας ωστόσο ότι υπάρχουν αρκετοί μικρομεσαίοι συνεταιρισμοί για τους οποίους υπάρχει προοπτική.
 dimotikiagoratislakonias.gr

ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ:¨Το δίμηνο της απραξίας ξεκινάει! ¨


Το δίμηνο της απραξίας ξεκινάει!
Εύχομαι κατ’ αρχήν σε όλους τους φίλους αναγνώστες, υγεία και πρόοδο την νέα χρονιά.
Με την είσοδο του νέου χρόνου, ξεκινούν τα γνωστά προβλήματα με την συγκοινωνία των νησιών μας.
Για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα σε λίγες ημέρες, από τις 11 Ιανουαρίου διακόπτεται η καθημερινή πορθμειακή σύνδεση με την απέναντι στεριά την Νεάπολη Βοιών.
Το πλοίο ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ που εκτελεί, ανελλιπώς, δύο επιδοτούμενα δρομολόγια την εβδομάδα για τα Αντικύθηρα και καθημερινά δρομολόγια για τα Κύθηρα, διακόπτει τα δρομολόγια του, για δυο μήνες.
Η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική για την οικονομία, τους επαγγελματίες των Κυθήρων και γενικότερα για όσους έχουν ενδιαφέρον για τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.
Σε μιά περίοδο που πάει να ανακάμψει η οικονομία του νησιού, μετά την δεκαετή απραξία, η οικοδομική δραστηριότητα αναθερμένεται, σημαντικά έργα είναι σε εξέλιξη, επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει, σταματάει το πλοίο που εξυπηρετεί καθημερινά τον κύριο όγκο της επιβατικής και εμπορικής κίνησης.
Κλείνει η πόρτα εισόδου και εξόδου!
Είναι ανάγκη να αντιδράσουμε, να προσπαθήσουμε!
Παρακαλώ τους φορείς των νησιών μας, να διεκδικήσουν από το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας, να σταματήσει η καθιερωμένη χειμερινή απομόνωση των νησιών μας.
Να ζητήσουν να μην διακοπεί η σύνδεση των Κυθήρων με την Νεάπολη και να παραταθεί η επιδοτούμενη γραμμή των Αντικυθήρων μέχρι τέλος Φεβρουαρίου όπως έγινε και στις άλλες επιδοτούμενες γραμμές.
Είναι ένα πρόβλημα που δυσκολεύει όλους μας, ας προσπαθήσουμε λοιπόν ενωμένοι κάτι θα πετύχουμε.

Δεν ρυμουλκήθηκε σε όρμο της Λακωνίας το «AEOLOS» - Παραμένει ακυβέρνητο ανατολικά των Αντικυθήρων


Στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Αντικυθήρων εξακολουθεί να πλέει ακυβέρνητο από τη Δευτέρα 6 Γενάρη, το φορτηγό πλοίο «ΑEOLOS», λόγω απώλειας του πηδαλίου, καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή δεν επέτρεψαν στα δύο ρυμουλκά που έφθασαν από χθες στο σημείο, τη ρυμούλκησή του στον όρμο Βάτικα Νεάπολης Βοιών. 
Σήμερα το μεσημέρι, στο σημείο όπου βρίσκεται το πλοίο κατέπλευσε και τρίτο ρυμουλκό και, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, αν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες αύριο το πρωί αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου επιχείρηση ρυμούλκησης.
Το πλοίο «AEOLOS», με 22 άτομα αλλοδαπό πλήρωμα, είχε αποπλεύσει από τον λιμένα Ντιλισκελεσί στην Τουρκία, με προορισμό τον λιμένα Σαν Νίκολας στην Αργεντινή, έμφορτο με 19.273,42 μ.τ. σιδηρομετάλλευμα.
(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Η ΑΙΤΗΣΙΑ ΑΚΙΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ ΑΠΟ 12/1-11/3/2020


ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ¨ΙΟΝΙΣ¨ ΑΡΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟΠΛΟΥ


Συνελήφθη 20χρονος για ναρκωτικά στο Δ. Ευρώτα


Συνελήφθη, (7.1.2020) το μεσημέρι, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ευρώτα Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής του Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Λακωνίας, 20χρονος αλλοδαπός, γιατί κατείχε μικροποσότητα κάνναβης, η οποία κατασχέθηκε. Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Ευρώτα.

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ

ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ

Από τις πρώτες απογευματινές ώρες της Δευτέρας 6-1-2020 που το νησί των Αντικυθήρων έμεινε από ρεύμα λόγω βλαβών στο υπέργειο δίκτυο διανομής του ΔΕΔΔΗΕ, ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστρ. Χαρχαλάκης βρισκόταν σε διαρκή επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Κοινότητας Αντικυθήρων κ. Γιώργο Χαρχαλάκη, την Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κα. Βάσω Μπόγρη και τον Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά.
Σήμερα το απόγευμα, με τη συνδρομή ελικοπτέρου της Πολεμικής Αεροπορίας, μεταφέρθηκαν στο νησί υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ από τα Χανιά προκειμένου να προβούν άμεσα στις δέουσες ενέργειες, για να εξασφαλιστεί η προσωρινή έστω αντιμετώπιση του προβλήματος μέχρι να καταστεί εφικτή η μετάβαση πλήρους συνεργείου και μηχανημάτων με το πλοίο της γραμμής.
Ο Δήμαρχος Κυθήρων με κατεπείγον έγγραφό του προς τον ΔΕΔΔΗΕ Χανίων ζητεί εξηγήσεις καθώς την Παρασκευή 3-1-2020 και ενώ είχαν ήδη εκδοθεί έκτακτα δελτία επιδείνωσης του καιρού, ο εναερίτης του ΔΕΔΔΗΕ που έχει διοριστεί για μόνιμη εργασία στα Αντικύθηρα, έφυγε από το νησί για την Κρήτη με αποτέλεσμα να απαιτηθεί όλη η ανωτέρω κινητοποίηση του κρατικού μηχανισμού.
Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα είναι η απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του νησιού και ο Δήμος Κυθήρων ευχαριστεί θερμά την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και την Περιφέρεια Αττικής για την άμεση κινητοποίησή τους.
Stratos Charchalakis

Λακωνία: Στον όρμο της Νεάπολης Βοιών ρυμουλκείται το φορτηγό πλοίο «Aeolos»


Στον όρμο της Νεάπολης Βοιών μετακινείται από δύο ρυμουλκά και υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες, το φορτηγό πλοίο «Aeolos», σημαίας Marshall Islands, το οποίο λόγω απώλειας του πηδαλίου του είχε μείνει ακυβέρνητο στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά του ακρωτηρίου Μαλέα.
Το πλοίο αναμένεται να φθάσει στο σημείο μετά από 12 ώρες, ενώ είχε αποπλεύσει με 22 ξένους υπηκόους μέλη πλήρωμα από το λιμάνι Diliskelesi της Τουρκίας με προορισμό τον λιμένα San Nicolas της Αργεντινής, έμφορτο με 19.273,42 μ.τ. σιδηρομεταλλεύματος.
 zougla.gr

ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ 06/01


Καλησπέρα σας από Αντικύθηρα...... Ήρθε η ΔΕΔΔΗΕ εξ ουρανού !!! Θερμές ευχαριστίες στον Δήμαρχο μας Κυθήρων Αντικυθήρων Στράτο Χαρχαλάκη που ενήργησε άμεσα μετά από την ενημέρωση του Προέδρου Γιώργου Χαρχαλάκη για το πρόβλημα κ σε όλους τους Κυβερνητικούς παράγοντες που αμέσως έστειλαν το Ελικόπτερο με τό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ Χανίων-- Κισσάμου για επισκευή τής βλάβης καλωδίων που κρατάει στο σκοτάδι από χτες το μεσημέρι τό Νησί μας ........ Ευχαριστώ επίσης κ την διεύθυνση ΔΕΔΔΗΕ Χανίων κ Κισσάμου !!!!.




Η Αντικαρκινική Εταιρεία προειδοποιεί: Το τζάκι είναι άκρως επικίνδυνο για την υγεία

Η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία ζητά από την Πολιτεία να λάβει άμεσα μέτρα

 

Με μία ανοιχτή επιστολή προς τους πολίτες αλλά και την Πολιτεία η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τη χρήση τζακιού. Όπως αναφέρει:

«Καθώς διανύουμε περίοδο με αρκετό κρύο πολλοί από εσάς χρησιμοποιείτε το τζάκι για να ζεσταθείτε, είτε γιατί θέλετε να απολαύσετε μία αίσθηση θαλπωρής (να δώσετε μία νότα γραφικότητας στη ζωή σας), είτε γιατί σας είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα επιλογή θέρμανσης.
Τίποτα από τα δύο δεν ισχύει!

Η καύση ξύλου εκλύει στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον (στον αέρα) μεγάλες ποσότητες πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων(PAHs), βενζολίου, διοξινών και αιωρούμενων σωματιδίων και μάλιστα των πιο μικρών, των γνωστών ως PM 2,5μm, τα οποία διεισδύουν και εγκαθίστανται πολύ βαθιά στις κυψελίδες του πνεύμονα και από εκεί περνούν στην κυκλοφορία του αίματος και φτάνουν σε διάφορα όργανα του σώματος. Η ρύπανση αφορά τόσο τον αέρα του σπιτιού που έχει αναμμένο το τζάκι, όσο και τα γειτονικά σπίτια, αλλά και τον αέρα στους δρόμους που κινούμαστε».
Στην ομολογουμένως ανησυχητική αυτή επιστολή η ΕΑΕ επισημαίνει ότι το πρόβλημα με την ατμοσφαιρική μόλυνση απασχολεί πολλές υγειονομικές υπηρεσίες στον κόσμο, και τους μεγάλους διακρατικούς οργανισμούς γιατί είναι μείζον πρόβλημα υγείας προκαλώντας εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους παγκοσμίως.

Η ΕΑΕ επισημαίνει ότι μεγάλη πυκνότητα αιωρούμενων σωματιδίων στον αέρα, σύμφωνα με όλες τις μελέτες και τις διαπιστώσεις της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, προκαλεί πολλαπλασιασμό της συχνότητας εμφάνισης καρκίνου (σε όσους είναι εκτεθειμένοι σε αυτά), αλλά και πληθώρα άλλων ασθενειών. Αποτελεί δε επιπλέον αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης πολύ μεγαλύτερη απ' αυτήν που προκαλούν τα καυσαέρια των αυτοκινήτων.

Η έκκληση στους πολίτες

«Αδιάφορα με τι είδους τζάκι χρησιμοποιείτε, βλάπτετε το ίδιο τη δική σας υγεία και εκείνη των συμπολιτών σας. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις πόλεις χωρίς καλό εξαερισμό, όπως είναι η Αθήνα, η κατάσταση με την ατμοσφαιρική ρύπανση το χειμώνα, ιδίως τις ημέρες που δεν έχει έντονους ανέμους, είναι απαράδεκτα ανθυγιεινή. Δεν χρειάζεται να έχετε ειδικούς μετρητές για να καταλάβατε την αυξημένη πυκνότητα των αιωρούμενων σωματιδίων και των τοξινών που εισπνέετε, αρκεί η μυρωδιά του καμένου ξύλου. Όταν το μυρίζετε, εισπνέετε εξαιρετικά μεγάλες ποσότητες τοξινών και αιωρούμενων σωματιδίων. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει καμιά γραφικότητα σε αυτή την αίσθηση, απλά πρέπει να την εκλάβετε ως αυτό που πραγματικά είναι: ένας παράγοντας που σας θέτει σε κίνδυνο να εμφανίσετε καρκίνο και άλλες ασθένειες», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανοιχτή αυτή επιστολή που καταλήγει σε έκκληση προς όλους μας:

«Αγαπητοί συμπολίτες,
σταματήστε να χρησιμοποιείτε τα τζάκια σας, για το δικό σας και για το καλό των άλλων. Για την προστασία της υγείας σας, την προστασία των ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού (π.χ. καρκινοπαθείς, άνθρωποι με χρόνια αναπνευστική ανεπάρκεια, έγκυες, βρέφη, παιδιά και ηλικιωμένοι) αλλά και όλων των συμπολιτών σας.

Όσο για την οικονομία, είναι γνωστό ότι αφενός συχνά με το τζάκι δεν επιτυγχάνεται τη θέρμανση του σπιτιού σας (σε σχέση με το καλοριφέρ), η αγορά των ξύλων δεν είναι τόσο πολύ φτηνή, αλλά και τα έξοδα από την επιδείνωση της υγεία σας, θα υπερκεράσουν κάποια στιγμή κατά πολύ τη γλισχρή οικονομία που επιτυγχάνεται από την καύση ξύλων.

Ας μην αφήσουμε την οικονομική κρίση και τις λανθασμένες εντυπώσεις να μας βλάπτουν.

Ας μη γίνετε εσείς αιτία κακού για τον εαυτό σας και για τους άλλους».

«Αν κάποιος θέλει να καίει ξύλα στο τζάκι του, δεν είναι δικαίωμα του να το κάνει»

Όμως η επιστολή απευθύνεται και προς την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους των πολιτών στο ελληνικό Κοινοβούλιο, τονίζοντας πως το κράτος υπάρχει για να προάγει την ευημερία των πολιτών του.

«Η προστασία της υγείας αποτελεί πρωτεύον καθήκον του. Εσείς ως δημοκρατικά εκλεγμένοι οφείλετε άμεσα να λάβετε τα κατάλληλα μέτρα ώστε να σταματήσει η αλόγιστη ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα από την καύση τζακιών στις πόλεις του κέντρου ή της περιφέρειας» αναφέρει η ΕΑΕ και συμπληρώνει:

«Επειδή δε σε εσάς έχει εκχωρηθεί το δικαίωμα να λαμβάνετε «καταναγκαστικά μέτρα», αφού αρχικά ενημερώσετε τον πληθυσμό για τους κινδύνους της ρύπανσης από την καύση ξύλων, παρακαλείστε να προχωρήστε σε:

● νομοθετική απαγόρευση της καύσης ξύλων σε αστικά κέντρα και προνοήστε για τους ελέγχους και τις αναλογούσες ποινές στους παραβάτες.

● απαγόρευση από την πολεοδομία έγκρισης για ανέγερση κατοικιών στο ευρύτερο λεκανοπέδιο της Αττικής (και σε άλλες πόλεις) όταν σ' αυτά προβλέπεται η κατασκευή τζακιών.

● παροχή κατάλληλων οικονομικών κινήτρων ώστε να μπορούν τα νοικοκυριά να απαλλαγούν από τα τζάκια και να κάνουν χρήση φυσικού αερίου ή καλής ποιότητας πετρελαίου ή ηλεκτρικών συσκευών. Η επένδυση σε μία τέτοια πρακτική αποτελεί ένα επίδομα υγείας που το χρωστάτε στους κατοίκους των πόλεων και που οφείλετε εκ της θέσης και αποστολής σας να εκπληρώσετε. Και σε οικονομικούς όρους είναι μία επένδυση σήμερα που θα αποφέρει άμεσα και απώτερα ευνοϊκά αποτελέσματα στην εθνική οικονομία».

Τέλος, σε αυστηρό ύφος η επιστολή αυτή καταλήγει: «Να τονιστεί ότι αν κάποιος θέλει να καίει ξύλα στο τζάκι του, δεν είναι δικαίωμα του να το κάνει, γιατί με την πράξη του αυτή, όπως έχουν δείξει οι μελέτες, θέτει σε κίνδυνο και όσους κατοικούν σε γειτονικά σπίτια και ακόμα μακρύτερα. Αν η απαγόρευση του καπνίσματος ορθώς προωθήθηκε για να προστατεύσει τους πολίτες από το παθητικό κάπνισμα, γεννάται η απορία -που θα μετατραπεί σε αγανάκτηση- πώς η Πολιτεία αδιαφορεί γι' αυτήν την μεγαλύτερη σε ένταση και έκταση παθητική έκθεση τόσων πολλών πολιτών στους ρύπους από την καύση ξύλων».
 
πηγη:protothema

Ε/Γ-Ο/Γ ΄ΙΟΝΙΣ¨ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 8/1

                                         

                                                    Πειραιάς, Τρίτη 07/01/2020 
                                  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Η ΑΒΛΕΜΟΝ Ν.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι λόγω συνεχιζόμενων θυελλωδών ανέμων και απαγορευτικού απόπλου, το Ε/Γ Ο/Γ “ΙΟΝΙΣ”(Ν.Π. 8775) δεν θα εκτελέσει αύριο Τετάρτη 08/01/2020 τοπρογραμματισμένο δρομολόγιό τουαπό Κίσσαμο προς Αντικύθηρα, Κύθηρα, Γύθειο και επιστροφή. 
Θα ενημερωθείτεμε νέο δελτίο τύπου για την διαμόρφωση των δρομολογίων της εβδομάδας.Σε κάθε περίπτωση, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα κατάτόπους λιμεναρχεία και πρακτορεία για περισσότερε πληροφορίες.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ:First Choice Travel Τηλ. 210 4179444ΚΥΘΗΡΑ:Kithira Travel Τηλ. 27360 31390ΓΥΘΕΙΟ:Rozakis Shipping & Travel Agency Τηλ. 27330 22207ΚΙΣΣΑΜΟΣ:Gelasakis Shipping & Travel Center Τηλ. 28210 75444

ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ.ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΙ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 08/01

                        
                          
 Πειραιάς, Τρίτη07/01/2020
  
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ Ν.Ε. ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι το σημερινό δρομολόγιο (07/01/2020) του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ που δεν εκτελέσθηκε λόγω απαγορευτικού απόπλου,θα εκτελεσθεί αύριο Τετάρτη ως ακολούθως:ΤΕΤΑΡΤΗ 08/01/2020 
ΝΕΑΠΟΛΗ -ΚΥΘΗΡΑ ΑΝΑΧ12:00 
                                ΑΦΙΞΗ 13:15
ΚΥΘΗΡΑ -ΝΕΑΠΟΛΗ                                    
                                 ΑΝΑΧ. 14:00
                                ΑΦΙΞΗ. 15:15
 Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε να επικοινωνείτε με τα κατάτόπους λιμεναρχεία και πρακτορεία.
 ΝΕΑΠΟΛΗ:VatikaBay Shipping AgencyΤηλ. 27340 24004ΚΥΘΗΡΑ:KithiraTravelΤηλ. 27360 31390

Και δεύτερο ρυμουλκό αναμένεται να προσεγγίσει το «Aeolos» που πλέει ακυβέρνητο


Ρυμουλκό βρίσκεται, από χθες το βράδυ, κοντά στο φορτηγό πλοίο «Aeolos», σημαίας Marshall Islands, το οποίο λόγω απώλειας του πηδαλίου του βρίσκεται ακυβέρνητο στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά του ακρωτηρίου Μαλέα.
Ωστόσο, οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη θαλάσσια περιοχή (άνεμοι έντασης έως 10 μποφόρ) δεν διευκολύνουν τη ρυμούλκηση του πλοίου, γι' αυτό στο σημείο αναμένεται και δεύτερο ρυμουλκό.
Το «Aeolos» είχε αποπλεύσει με 22 ξένους υπηκόους μέλη πλήρωμα από το λιμάνι Diliskelesi της Τουρκίας με προορισμό τον λιμένα San Nicolas της Αργεντινής έμφορτο με 19.273,42 μ.τ. σιδηρομεταλλεύματος.
 zougla.gr

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

Δ/Τ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ.Ακυβερνησία Φ/Γ πλοίου στο Μυρτώο Πέλαγος

Ακυβερνησία Φ/Γ πλοίου στο Μυρτώο Πέλαγος
 

  Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για περιστατικό ακυβερνησίας, λόγω απώλειας πηδαλίου, του Φ/Γ “AEOLOS” σημαίας Marshall Islands, με 22 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά ακρωτηρίου Μαλέα. Το εν λόγω πλοίο είχε αποπλεύσει από λιμένα Diliskelesi Τουρκίας με προορισμό τον λιμένα San Nicolas Αργεντινής έμφορτο με 19.273,42 μ.τ. σιδηρομεταλλεύματος
  Με την άμεση κινητοποίηση του ΕΚΣΕΔ/ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ενημερώθηκαν δύο παραπλέοντα πλοία τα οποία έσπευσαν στην περιοχή, ενώ σημειώνεται ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή είναι εξαιρετικά δυσμενείς (άνεμοι βόρειοι εντάσεως 10 bf).
  Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής που παρακολουθεί στενά το περιστατικό, βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τον Πλοίαρχο του ως άνω Φ/Γ πλοίου και τους Πλοιάρχους των παραπλεόντων, ενώ Ρ/Κ πλοίο απέπλευσε, μεσημβρινές ώρες σήμερα από τον λιμένα Πειραιά προκειμένου να προσεγγίσει στην περιοχή και να εκκινήσουν οι διαδικασίες ρυμούλκησης.
  Εξελίξεις για το περιστατικό θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου.

(video) Υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες ο καθαγιασμός των Υδάτων στα λιμάνια των Κυθήρων


07 Ιανουαρίου το 1993 έγινε η ναυτική τραγωδία στο Κάβο Μαλιά

Στην οργισμένη θάλασσα του Κάβο Μαλιά, όπου τα κύματα ξεπερνούσαν τα 10 μέτρα ύψος και ο άνεμος τα 11 μποφόρ, χάθηκε στις 7 Ιανουαρίου 1993, το υπό παναμέζικη σημαία ελληνικό φορτηγό πλοίο «Coty-1» με το 17μελές πλήρωμά του (11 Έλληνες και 6 Ρώσοι ναυτικοί).
Το πλοίο, που μετέφερε 3.600 τόνους τσιμέντο στα αμπάρια του, παρουσίασε στις 3 τα ξημερώματα κλίση 11 μοιρών, από μετατόπιση φορτίου, με αποτέλεσμα να εισρεύσουν νερά και να σταματήσουν οι μηχανές του. Παρά τις προσπάθειες του τάνκερ «Κρήτη WAVE» του Ομίλου Βαρδινογιάννη, του ρυμουλκού «Μέγας Αλέξανδρος» και της φρεγάτας «ΕΛΛΗ» που έσπευσαν προς βοήθεια, στάθηκε αδύνατο να περισυλλεγούν ζωντανοί οι 17 ναυτικοί του πληρώματος.

Το «Coty I», φορτηγό πλοίο με παναμέζικη σημαία, αλλά ελληνικών συμφερόντων, είχε ναυπηγηθεί το 1962 και αγοράστηκε από την εταιρεία Golden Union Shipping του εφοπλιστή Θόδωρου Βενιάμη δέκα χρόνια αργότερα. Εκτελούσε μεταφορές τσιμέντου από τη Χαλκίδα στη Λικάτα Ιταλίας. Το εκτόπισμα ήταν 2.786 κόρων και το φορτίο που μετέφερε ήταν 3.600 τόνων.
Για το μοιραίο ταξίδι του έφυγε από τη Χαλκίδα την παραμονή των Φώτων. Το πλήρωμά του αποτελούνταν από 11 Έλληνες και 6 Ρώσους ναυτικούς. Έφθασε την ίδια ημέρα στον Πειραιά, όπου παρέμεινε «τράνζιτ» και ανήμερα των Θεοφανίων ξεκίνησε, παρά τον κακό καιρό και τη θαλασσοταραχή για τον προορισμό του.
Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αλέξανδρος Παπαδόγγονας, που ρωτήθηκε γιατί το πλοίο ξεκίνησε από το λιμάνι του Πειραιά παρά τη μεγάλη θαλασσοταραχή, έδωσε την εξήγηση ότι ύμφωνα με το εγχειρίδιο ασφαλείας της ναυσιπλοΐας, το «Coty I» δεν υπόκειτο στις απαγορεύσεις απόπλου, που ισχύουν μόνο για τα ελληνικά επιβατηγό πλοία και για τα φορτηγά με ελληνική σημαία κάτω των 500 κόρων, ενώ παραδέχθηκε την αδυναμία των σωστικών συνεργείων εξαιτίας των δυσμενέστατων καιρικών συνθηκών.

Πάντως, ασκήθηκε ποινική δίωξη κατά του πλοιοκτήτη του «Coty I» Θόδωρου Βενιάμη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια. Η υπόθεση εκδικάστηκε στις 7 Μαΐου 1997 στο Α' Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας και ο βασικός κατηγορούμενος Θόδωρος Βενιάμης αθωώθηκε.
Οι Έλληνες ναυτικοί που χάθηκαν στο ναυάγιο του «Coty I»
Γιάννης Μαρτάκης, πλοίαρχος
Δημήτρης Μπουρλοτής, υποπλοίαρχος
Δημήτρης Μπαρμπέρης, ανθυποπλοίαρχος
Γιάννης Τσίγκος, A' μηχανικός
Νίκος Χαϊδάκης, Β' μηχανικός
Παναγιώτης Έγκαρχος, Γ' μηχανικός
Ισίδωρος Λικουρίνος, ναύκληρος
Γιώργος Κριμιζής, λιπαντής
Σμήλιος Κορμάρης, μάγειρας
Απόστολος Κανελλόπουλος, βοηθός θαλαμηπόλου
Μεμέτ Πελβάν, ναύτης
Πηγή: sansimera.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ.Συνελήφθη ένα άτομο για απόπειρα κλοπής στο Δήμο Ευρώτα


Συνελήφθη, (5.1.2020) το πρωί, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ευρώτα Λακωνίας, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (Ο.Π.Κ.Ε.) Λακωνίας, 40χρονος ημεδαπός, γιατί λίγες ώρες νωρίτερα, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Ευρώτα Λακωνίας εισήλθε σε οικία ημεδαπής, χωρίς ωστόσο να αφαιρέσει κάτι, καθώς έγινε αντιληπτός.
Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Ευρώτα.