Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΥΘΗΡΩΝ:Προσλήψεις Ιατρικού προσωπικού.


 



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Πωλείται οικόπεδο στα Λογοθετιάνικα Κυθήρων.

Ανακοίνωση!

Πωλείται οικόπεδο στα Λογοθετιάνικα Κυθήρων. Πωλείται οικόπεδο 855 τ.μ στον οικισμό Λογοθετιάνικα ,τοπικής κοινότητας Λογοθετιανίκων, Δήμου Κυθήρων. Εντός οικισμού. Άρτιο και οικοδομήσιμο. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974 183 623

ΚΥΘΗΡΑΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ:ΣΥΛΛΥΠΗΤΗΡΙΟ ΜΗΝΥΜΑ


 

ΕΤΑΙΡΙΑ ΚΥΘΗΡΑΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ:ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗ


 

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Γαλλικό καράβι Καψάλι Κύθηρα 1987

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΝΕΥΡΕΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΑΡΑΜΕΛΗΜΕΝΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΥΘΗΡΩΝ





 

ΤΡΙΦΥΛΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΘΗΡΙΩΝ:ΕΙΣ ΜΝΗΜΗ ΛΕΝΑΣ ΝΙΚΗΦΟΡΑΚΗ



ΤΡΙΦΥΛΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΘΗΡΙΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τα Mέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Τριφυλλείου Ιδρύματος θεωρούν υποχρέωσή τους να απευθύνουν βαθύτατα συλλυπητήρια στον Αντιπρόεδρο του Δ.Σ του Ιδρύματος, κ. Γαβρίλη Νικηφοράκη, ο οποίος επί δεκαετίες προσφέρει σε αυτό τις πολύτιμες υπηρεσίες του, για την απώλεια της λατρευτής συζύγου του Λένας, η οποία έφυγε πρόσφατα από τη ζωή. Τον ίδιο, τον γιο τους και όλη την οικογένειά τους συνοδεύουν οι ευχές όλων μας να διατηρήσουν την ανάμνηση της Λένας με υγεία, για όσο περισσότερα χρόνια επιτρέψει ο Δημιουργός.

Εις μνήμην της κατετέθη το ποσό των 300,00 ευρώ υπέρ των τροφίμων του Γηροκομείου Κυθήρων.

Αθήνα, 1/3/2021

Τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΓΛΥΤΣΟΣ,

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΣ, ΜΑΡΙΑ ΓΛΥΝΟΥ-ΚΑΛΛΙΓΕΡΟΥ,

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΛΑΪΤΖΑΚΗΣ, ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ,

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΑΜΙΟΥ-ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΘΗ

Βεβαιώσεις μετακίνησης: Τι ισχύει από σήμερα Δευτέρα (01/03) για τους εργαζόμενους

Τα νέα έγγραφα αναμένεται να έχουν ισχύ έως και τις 8 Μαρτίου, ενώ από την Τρίτη 9 Μαρτίου 2021, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να χορηγήσουν εκ νέου βεβαιώσεις μετακίνησης, οι οποίες δύνανται να έχουν ισχύ έως 14 ημέρες

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων η χορήγησή τους γίνεται ηλεκτρονικά από το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων αφετέρου δε από τον ιστότοπο forma.gov.gr, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης-αίτησης του εργοδότη, η οποία χορηγείται αποκλειστικά στους εργαζόμενους που παρέχουν με αυτοπρόσωπη παρουσία την εργασία τους στην επιχείρηση-εργοδότη.

Υπενθυμίζεται ότι δεν χορηγείται βεβαίωση μετακίνησης σε όσους εργαζόμενους βρίσκονται σε:

  • καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας,
  • τηλεργασία και
  • νόμιμη άδεια
  • και οι οποίοι μπορούν να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των 6 ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ΄ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών με αποστολή SMS στο 13033.

Οι κλειστές επιχειρήσεις με εντολή δημόσιας αρχής, βάσει Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), μπορούν να χορηγούν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις μόνο σε όσους εργαζόμενους απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητές τους.

Με έντυπο, μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» ή από τον ιστότοπο forma.gov.gr, μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες. Οφείλουν να φέρουν μαζί με εκτύπωση από το Πληροφοριακό Σύστημα TAXIS των φορολογικών στοιχείων φυσικού προσώπου και επιχειρηματικής δραστηριότητας ή αντίστοιχη ηλεκτρονική απεικόνιση.

Ειδικώς, οι επιστήμονες-αυτοαπασχολούμενοι μπορούν να επιδεικνύουν την επαγγελματική ταυτότητα του συλλόγου τους.

Τέλος, με νέο έντυπο, μέσω του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ», μπορούν επίσης να μετακινούνται τα μέλη οργάνου διοίκησης, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης της επιχείρησης που μετέχουν.

https://www.newsbomb.gr/

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ:Το Βραχιολάκι Του Μαρτίου: Η Ιστορία Και Το Έθιμο Του «Μάρτη»!

Το Βραχιολάκι Του Μαρτίου: Η Ιστορία Και Το Έθιμο Του «Μάρτη»!

Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια.

Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.

Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοσηο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.

Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.

Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτιζόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός – Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.

Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.

Πηγή: sansimera.gr

Σε ισχύ από σήμερα ο νέος πτωχευτικός νόμος


Σε ισχύ τίθεται από σήμερα το νέο θεσμικό πλαίσιο για επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα για να ρυθμίσουν τα χρέη τους εκμεταλλευόμενοι τη «δεύτερη ευκαιρία». 

Αφορά στην πρώτη φάση εφαρμογής του νέου πτωχευτικού νομού, ενώ θα ακολουθήσει από την 1η Ιουνίου 2021 η δεύτερη φάση για τα φυσικά πρόσωπα, νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με περιουσία έως και 350.000 ευρώ η διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών.

Ειδικότερα, από σήμερα δυνατότητα αξιοποίησης του νέου πλαισίου έχουν μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα με επιχειρηματική δραστηριότητα με περιουσία άνω των 350.000 ευρώ και κύκλο εργασιών άνω των 700.000 ευρώ.

Η παροχή της δεύτερης ευκαιρίας θα μπορεί να γίνεται είτε με τη συναίνεση οφειλέτη και πιστωτών, εφόσον αυτοί εκπροσωπούν το 50% των απαιτήσεων που έχουν ειδικό προνόμιο, καθώς και το 50% των υπολοίπων απαιτήσεων.

Με βάση τον νόμο, ο οφειλέτης θα αποδεικνύεται ότι βρίσκεται σε παύση πληρωμών όταν δεν καταβάλλει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του προς το Δημόσιο, τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης ή πιστωτικά ή χρηματοδοτικά ιδρύματα, σε ύψος τουλάχιστον 40% των συνολικών του ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς τον αντίστοιχο φορέα, για περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών.

Σκοπός του νέου πτωχευτικού κώδικα είναι να μειωθεί ο αριθμός των εταιρειών που, ενώ τελούν σε παύση πληρωμών και δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, εξακολουθούν να λειτουργούν ως εταιρείες-ζόμπι. Σύμφωνα με τον νέο νόμο, η συμφωνία εξυγίανσης δύναται να έχει ως αντικείμενο οποιαδήποτε ρύθμιση του ενεργητικού και του παθητικού του οφειλέτη.

Η συμφωνία εξυγίανσης θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από επιχειρηματικό σχέδιο και θα επικυρώνεται από το δικαστήριο. Μάλιστα από την κατάθεση της συμφωνίας εξυγίανσης προς επικύρωση και μέχρι την έκδοση απόφασης από το δικαστήριο για την επικύρωση θααναστέλλονται αυτόματα τα μέτρα, εκκρεμή ή μη, ατομικής και συλλογικής αναγκαστικής εκτέλεσης κατά του οφειλέτη και η λήψη οποιουδήποτε ασφαλιστικού μέτρου.

ΠΗΓΗ https://www.newsbomb.gr/

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM ΣΤΗΝ ΒΥΤΙΝΑ ΑΡΚΑΔΙΑΣ

Κτισμένη στους πρόποδες του Μαινάλου και σε υψόμετρο 1033 μέτρα θεωρείται το πιο φημισμένο ορεινό θέρετρο της Πελοποννήσου και ένα από τα καλλίτερα της Ελλάδας. Απέχει 44 χιλιόμετρα από την Τρίπολη και 200 χιλιόμετρα από την Αθήνα.

Η Βυτίνα αναπτύσσεται ως οικισμός κατά τη Βυζαντινή περίοδο τον 4ο μ.Χ. αιώνα και μετά την τελειωτική παρακμή του αρχαίου Μεθυδρίου. Για το όνομα της έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες όπως όνομα γυναικείο που απαντά σε αρχαίες επιγραφές, όνομα δοχείου οίνου (βυτίνη) εξαιτίας της τοποθεσίας κτίσεως της, από τη λέξη "βυθός" ή τέλος σλαβική ονομασία, που σημαίνει «ελατόφυτος τόπος».

Η ακμή της Βυτίνας αρχίζει τη β΄ περίοδο της Τουρκοκρατίας το 1715, οπότε και ανακηρύσσεται «βακούφιο», μπαίνει κάτω από την προστασία της βαλιδέ - Σουλτάνας και απαλλάσσεται του κεφαλικού φόρου. Κατά τη διάρκεια της επανάστασης του 21 είχε μεγάλη συμμετοχή και πάνω από 500 Βυτιναίοι με ντόπιους οπλαρχηγούς πήραν μέρος κάτω από τις διαταγές του Κολοκοτρώνη σε όλες τις μάχες.


Αποτελούσε τη βάση ανεφοδιασμού των στρατευμάτων, για το λόγο αυτό πυρπολήθηκε από τον Ιμπραήμ επτά φορές. Μετά την απελευθέρωση ως εμπορικό κέντρο της περιοχής εξελίσσεται και για κάποιο διάστημα είναι έδρα του δήμου Νυμφασίας. Τον 20ο αιώνα εξελίσσεται εξαιτίας του θαυμάσιου κλίματος, ενώ προπολεμικά κτίσθηκαν και λειτούργησαν δύο μεγάλα θεραπευτήρια νοσημάτων θώρακος (σανατόρια). Μεταπολεμικά λειτουργούν παιδικές κατασκηνώσεις, ενώ σήμερα έχει εξελιχθεί στο σπουδαιότερο ορεινό θέρετρο της περιοχής με πολλά ξενοδοχεία, εστιατόρια και αρκετές διευκολύνσεις για τον επισκέπτη. Είναι έδρα του ομώνυμου δήμου και αρκετών δημοσίων υπηρεσιών.

Η Βυτίνα παρουσιάζει και σημαντική πνευματική δράση. Το 1782 ιδρύεται από το Γ. Λάσκαρη ελληνικό σχολείο, η περίφημη σχολή Βυτίνας, η οποία ακμάζει την εποχή που διδάσκουν οι εκ Δημητσάνης αδελφοί Γαβραίοι Δανιήλ και Παρθένιος μέχρι την περίοδο της επανάστασης. Ονομαστοί διδάσκαλοι της σχολής ήταν οι Γ. Τσαφαλόπουλος, Π. Καράκαλος, Π. Παπαζαφειρόπουλος. 

Στη σχολή μαθήτευσαν σπουδαίοι μαθητές, οι οποίοι αργότερα διακρίθηκαν στις επιστήμες και τέχνες. Ονομαστή είναι η βιβλιοθήκη, η οποία ιδρύθηκε στις αρχές του 19ου αιώνα με ενέργειες του μοναχού Άνθιμου Παπαρρηγόπουλου και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Στις αρχές του 20ου αι. ιδρύθηκε και λειτούργησε κατά διαστήματα μέση δασική σχολή με δαπάνη του κληροδοτήματος Τριανταφυλλίδη. Το 1946 ιδρύθηκε οκτατάξιο Γυμνάσιο το οποίο λειτουργεί μέχρι σήμερα ως τριτάξιο Γυμνάσιο και Λυκειακές τάξεις.


Εδώ έχουν γεννηθεί σπουδαίες προσωπικότητες όπως ο εθνικός ιστορικός Κ. Παπαρρηγόπουλος, ο μεγάλος νομοδιδάσκαλος Β. Οικονομίδης, ο περιηγητής Π. Ποταγός, ο λαογράφος Π. Παπαζαφειρόπουλος ενώ υπάρχουν και μεγάλοι ευεργέτες που βοήθησαν στην εξέλιξη του τόπου όπως ο Τρ. Ζαχαρόπουλος, ο Π. Τριανταφυλλίδης, ο Δ. Πανταζόπουλος.

Σήμερα η Βυτίνα παρόλη τη πληθυσμιακή συρρίκνωση ανακάμπτει διαρκώς παρουσιάζοντας αξιόλογη οικοδομική και τουριστική δραστηριότητα. Πολλά οικοδομήματα ανακαινίζονται, ενώ διαρκώς ανεγείρονται τουριστικές επιχειρήσεις.

Ο επισκέπτης μπορεί να επισκεφθεί αρκετά μνημεία, όπως την εκκλησία του Αγίου Τρύφωνα στο κέντρο της κωμόπολης, την ιστορική βιβλιοθήκη, το λαογραφικό μουσείο, το ανακαινισμένο παλαιό Ελληνικό σχολείο, την παλαιά Βυτίνα με τις ιστορικές εκκλησίες της Παναγίας και των Αγίων Αποστόλων, την Τριανταφυλλίδειο σχολή, το «δασάκι», ενώ μπορεί να θαυμάσει τα παλαιά αρχοντικά και τα πετρόκτιστα σπίτια. Στα παραδοσιακά καταστήματα, που ευρίσκονται στο κεντρικό δρόμο, μπορεί να προμηθευτεί ντόπια προϊόντα και στα εστιατόρια να γευθεί παραδοσιακές γεύσεις.

















ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ: Μιας και ο Ταραντίλης έκανε την αρχή, καιρός να ακολουθήσει και η Μενδώνη - Οι ευθύνες Μητσοτάκη για το σκάνδαλο Λιγνάδη δεν θα ξεχαστούν

 

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.

Αντί να παραιτηθεί η κ. Μενδώνη, που έχει γαντζωθεί στη καρέκλα της τη στιγμή που έχουν ξεσηκωθεί εναντίον της όλοι οι άνθρωποι της τέχνης και του πολιτισμού, αλλά και η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, αγανακτισμένοι από τη συγκάλυψη του κατηγορουμένου για παιδεραστία κ. Λιγνάδη, παραιτείται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Αν πρόκειται για τη χαμένη ευθιξία του κ. Μητσοτάκη και της κ. Μενδώνη, του αξίζουν συγχαρητήρια.
Αν, όμως, πρόκειται για τις εσωτερικές ίντριγκες της κυβέρνησης και για το ποιος άδειασε ποιον προκειμένου να καλύψουν τον Λιγνάδη, δεν αφορά κανέναν.
Σε κάθε περίπτωση, οι ευθύνες του κ. Μητσοτάκη για το σκάνδαλο Λιγνάδη - Μενδώνη δεν θα ξεχαστούν.
Και μιας και ο κ. Ταραντίλης έκανε την αρχή, καιρός είναι η κ. Μενδώνη να ακολουθήσει. Το απαιτεί η κοινή λογική.​


ΕΛ.ΑΣ:Συνελήφθησαν τρεις (3) αλλοδαποί για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου των Αθηνών και του Πειραιά

Συνελήφθησαν τρεις (3) αλλοδαποί για διακίνηση ναρκωτικών ουσιών στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου των Αθηνών και του Πειραιά

Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων -1.140- γραμμ. κοκαΐνης, -4.030- γραμμ. ακατέργαστης κάνναβης, -188- ναρκωτικά χάπια, το χρηματικό ποσό των -1.005- ευρώ, -10- κινητά τηλέφωνα, -3- ζυγαριές ακριβείας, μαχαίρι τύπου πεταλούδα, ξύλινο σφυρί και πλήθος νάιλον συσκευασιών για επιμερισμό ναρκωτικών

Συνελήφθησαν στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, μεσημβρινές ώρες της 26-2-2021 στον Πειραιά και στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, τρεις (3) αλλοδαποί (δύο άνδρες και γυναίκα) για διακίνηση ναρκωτικών.

Στο πλαίσιο δράσεων της ανωτέρω Υπηρεσίας για τη σύλληψη διακινητών ναρκωτικών και διερεύνησης πληροφοριών αναφορικά με τη δράση των ανωτέρω στη διακίνηση ποσοτήτων κοκαΐνης, ακατέργαστης κάνναβης και φαρμακευτικών δισκίων στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου των Αθηνών και του Πειραιά, εντοπίστηκαν οι κατηγορούμενοι και πιστοποιήθηκε η εγκληματική τους δράση.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι αλλοδαποί κατελήφθησαν να κατέχουν με σκοπό τη διακίνηση σε τρίτους σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο, οικία και αποθήκη οι κάτωθι ποσότητες ναρκωτικών ουσιών.

  •  -1.140- γραμμ. κοκαΐνης,
  •  -4.030- γραμμ. ακατέργαστης κάνναβης,
  •  -188- ναρκωτικά χάπια,
  •  το χρηματικό ποσό των -1.005- ευρώ,
  •  -10- κινητά τηλέφωνα,
  •  -3- ζυγαριές ακριβείας,
  •  μαχαίρι τύπου πεταλούδα,
  •  ξύλινο σφυρί,
  •  ηλεκτρικό αναδευτήρα,
  •  -2- πλαστά δελτία ταυτότητας και πλαστό δίπλωμα οδήγησης
  •  πλήθος νάιλον συσκευασιών για επιμερισμό ναρκωτικών.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιά.



Η κάμπια των πεύκων, γνωστή και ως πιτυοκάμπη

Η κάμπια των πεύκων, γνωστή και ως πιτυοκάμπη ή κάμπια λιτανεύουσα (Thaumetopoea pityocampa), είναι ένας από τους σημαντικότερους εχθρούς των πεύκων, αλλά και μια επικίνδυνη αλλεργιογόνος πηγή για τον άνθρωπο και τα κατοικίδια ζώα.

¨ΟΥΡΑ¨ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΤΑΜΟΥ

Στην Ελλάδα, όπως και σε παραμεσόγειες χώρες, αλλά και σε κάποιες της κεντρικής Ευρώπης, έχει εξαπλωθεί σχεδόν σε όλα τα πευκοδάση, προξενώντας στο 1/3 από αυτά σημαντικές ζημιές. Συγκεκριμένα, όταν το έντομο βρίσκεται στο στάδιο της προνύμφης (κάμπιας), τρώει μεγάλο όγκο πευκοβελονών, προκαλώντας έτσι σημαντικό πρόβλημα στην ανάπτυξη των πεύκων, ιδιαίτερα των νεαρών. Η μακροχρόνια δε παρουσία της στα δέντρα τα εξασθενεί και προκαλεί ακόμα και την ξήρανση τους.

Η πιτυοκάμπη είναι ένα νυκτόβιο λεπιδόπτερο, σαν τις πεταλούδες που μαζεύονται τα βράδια του καλοκαιριού κοντά στις αναμμένες λάμπες. Οι πεταλούδες, τα ενήλικα δηλαδή άτομα, εμφανίζονται από τα μέσα του καλοκαιριού μέχρι τα μέσα του φθινοπώρου. Κατά τη διάρκεια των λίγων ημερών που ζουν, τα θηλυκά γονιμοποιούνται και στη συνέχεια αφήνουν τα αυγά τους στις πευκοβελόνες. Κάθε θηλυκό δημιουργεί μέχρι και πέντε ομάδες αυγών (άνω των 70 αυγών ανά ομάδα) σε κυλινδρική μορφή, καλυμμένα με «μεταξένια θήκη. Έπειτα από περίπου έναν με ενάμιση μήνα, από τα αυγά βγαίνουν οι νεαρές προνύμφες (μικρές κάμπιες), οι οποίες την ημέρα κρύβονται στη φωλιά τους, ενώ τη νύχτα καταβροχθίζουν τεράστιες ποσότητες πευκοβελονών. Αφού τραφούν αρκετά και μεγαλώσουν σε μέγεθος, δημιουργούν το γνωστό μας «μεταξένιο» κουκούλι που βλέπουμε στα κλαδιά των πεύκων. Έτσι, αφενός προστατεύονται από τους εχθρούς και τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, αφετέρου ολοκληρώνουν τα πέντε προνυμφικά στάδια, κατά τα οποία μεταμορφώνονται σε μεγάλη κάμπια.

Από τα τέλη Μαρτίου έως και τον Απρίλιο, οι κάμπιες βγαίνουν από τα κουκούλια και κατεβαίνουν από τα δέντρα, η μία πίσω από την άλλη, σχηματίζοντας μια χαρακτηριστική γραμμή, και ψάχνοντας να βρουν την κατάλληλη θέση στο έδαφος όπου θα γίνει η νύμφωση, δηλαδή η μεταμόρφωσή τους από κάμπια σε χρυσαλλίδα. Μέσα στο έδαφος και σε βάθος από 5 έως 20 εκ. θα παραμείνουν εντός ενός μεταξένιου κουκουλιού μέχρι το καλοκαίρι, από όπου θα βγει η νέα πεταλούδα για να ξαναρχίσει εκ νέου τον κύκλο αναπαραγωγής της.

Για να αντιμετωπιστεί με επιτυχία η πιτυοκάμπη, θα πρέπει οι επεμβάσεις να γίνουν την κατάλληλη εποχή, δηλαδή όταν βρίσκεται στο στάδιο της προνύμφης, με τα κατάλληλα σκευάσματα αλλά και με τον σωστό τρόπο. Λόγω δε της έκτασης του προβλήματος, της θέσης όπου βρίσκονται τα περισσότερα πεύκα (δάση, άλση, σχολεία κ.λπ.) αλλά και του μεγέθους τους, το έργο αυτό θα πρέπει να αναλάβουν οι τοπικές αυτοδιοικήσεις ή οι κρατικοί φορείς, που διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Επειδή όμως πεύκα υπάρχουν παντού, δίπλα ή μέσα στις αυλές μας, ας δούμε πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε βιολογικά τις κάμπιες που ζουν σε αυτά. Διότι η χρήση χημικών σκευασμάτων αφενός προκαλεί τα γνωστά προβλήματα στο οικοσύστημα και στους φυσικούς εχθρούς της (πουλιά κ.ά.), αφετέρου απαγορεύεται σε κατοικημένες περιοχές.

Με το ψαλίδι-κλαδευτήρι δέντρων στερεωμένο στο πτυσσόμενο κοντάρι, μπορούμε να αφαιρέσουμε κουκούλια από ύψος μέχρι και 5,5 μ. Με βάκιλο Θουριγγίας: Η ιδανικότερη εποχή για ψεκασμό με βάκιλο Θουριγγίας, μια οικολογική μη τοξική ουσία που περιέχεται σε πολλά οικολογικά σκευάσματα, είναι από Σεπτέμβριο έως και Δεκέμβριο, όταν βγαίνει από το αυγό η νεαρή προνύμφη (κάμπια). Η χρήση γίνεται με ψεκασμό, αργά το απόγευμα, όλης της κόμης του δέντρου και οι κάμπιες που βγαίνουν για τροφή πεθαίνουν.

Με νηματώδεις: Την άνοιξη, ένας εξίσου αποτελεσματικός και βιολογικός τρόπος αντιμετώπισης είναι με εντομοπαθογόνους νηματώδεις (π.χ. Steinernema carpocapsae feltiae σε συνδυασμό με το ενισχυτικό δράσης). Το πλεονέκτημα που έχουμε με αυτήν τη μέθοδο ψεκασμού είναι ότι θανατώνει όλα τα στάδια των προνυμφών: από τη μικρή κάμπια που βγήκε από το αυγό μέχρι αυτή του τελευταίου σταδίου που κατεβαίνει από το δέντρο. Το μόνο μειονέκτημα αυτής της μεθόδου είναι η σχεδόν διπλάσια τιμή σε σχέση με το βάκιλο Θουριγγίας. Για χαμηλότερο κόστος, δεν ψεκάζουμε σε όλο το δέντρο, αλλά στο έδαφος, σε ακτίνα δύο μέτρων γύρω από το δέντρο ή κατευθείαν στις προνύμφες, όταν αυτές μετακινούνται για να εισέλθουν στο χώμα στα μέσα της άνοιξης. Την επόμενη χρονιά θα δούμε τον πληθυσμό τους να έχει μειωθεί σημαντικά.

Τα παραπάνω είναι δυνατόν να εφαρμοστού ν μόνο εφόσον τα πεύκα μας έχουν ύψος το πολύ μέχρι 6 μ. Σε διαφορετική περίπτωση, πρέπει να κληθεί συνεργείο καθαρισμού κήπων που διαθέτει γερανοφόρο κουβά ή άλλον κατάλληλο εξοπλισμό.

house-care.gr

ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ:ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


 

ΑΠΟΨΕ ΚΥΡΙΑΚΗ: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ & ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ

 ΚΥΡΙΑΚΗ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021, ΙΖ' ΛΟΥΚΑ,  Ὥρα 5 μ.μ.

Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ μετά τῆς Ἱερᾶς Παρακλήσεως εἰς τήν Παναγίαν Μυρτιδιώτισσαν ἐν τῷ Ἱερῷ Ναῷ Ἐσταυρωμένου Χώρας – Κυθήρων, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ.

ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ TTV ΚΥΘΗΡΑ:Διακόφτι Φούρας Κύθηρα 16.09.1997

 

Κέντρο Υγείας Νεάπολης Λακωνίας :Υπενθυμίζουμε σε νέους που θα ενδιαφέρονταν να εργαστούν στο Ε.Σ.Υ. και ιδιαιτέρως στο Κ.Υ.Ν., ότι η προκήρυξη επικουρικού προσωπικού "τρέχει", μέχρι τις 8/3/2021.

Υπενθυμίζουμε σε νέους που θα ενδιαφέρονταν να εργαστούν στο Ε.Σ.Υ. και ιδιαιτέρως στο Κ.Υ.Ν., ότι η προκήρυξη επικουρικού προσωπικού "τρέχει", μέχρι τις 8/3/2021.

Μεταξύ άλλων ειδικοτήτων, μερικές από αυτές που υπάρχει δυνατότητα πρόσληψης και στο Κ.Υ.Ν., είναι οι παρακάτω:
Π.Ε.: Διοικητικού-Λογιστικού, Οικονομικού και Νοσηλευτικής.
Τ.Ε.: Διοικητικού-Λογιστικού, Ιατρικών Εργαστηρίων, Κοιν. Λειτουργών, Μαιευτικής, Νοσηλευτικής, Ραδιολογίας-Ακτινολογίας, Φυσιοθεραπευτών και Επισκεπτών Υγείας.
Δ.Ε.: Τεχνικών, Προσωπικού Ασφαλείας, Κλητήρων-Γεν. Καθηκόντων, Βοηθών Νοσηλευτικής, Οδηγών Ασθενοφόρων, Διασωστών, Παρασκευαστών και Τηλεφωνητών.
Υ.Ε.: Γεν. Καθηκόντων, Φυλάκων-Νυκτοφυλάκων, Καθαριότητας.
Για πληροφορίες και αιτήσεις στοn ιστότοπο:
loipoepikouriko.moh.gov.gr

Γενικό Λύκειο Κυθήρων:Τηλεκπαίδευση και αυτην την εβδομάδα

 


Μετά από την ανακοίνωση των εκτάκτων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας ανά πεδίο δραστηριότητας και επίπεδο επιδημιολογικής επιβάρυνσης και την ένταξη της Περιφέρειας Αττικής, στην οποία ανήκει το σχολείο μας, στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου, θα συνεχιστεί μέχρι και την ερχόμενη Παρασκευή 5 Μαρτίου η σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Σαράντος Ι. Καργάκος: Τό «Κρυφό Σχολειό»


 Τό «Κρυφό Σχολειό»

Ἐπειδή πρόσφατα (2007) ἀσκήθηκε λογοκρισία σέ µιά δήλωσή µου σέ κάποιον τηλεοπτικό σταθμό καί δημιουργήθηκαν εἰς βάρος µου ἀνόητες παρεξηγήσεις (ἡ δήλωση ἀκούστηκε ὡς ἑξῆς: «Βέβαια δέν ὑπάρχουν γραπτές μαρτυρίες ἐπαρκεῖς γιά τό κρυφό σχολειό...»· τά λοιπά λόγια κόπηκαν!), ἄς μοῦ ἐπιτραπεῖ νά παραθέσω αὐτούσια ὅσα εἶχα γράψει γιά τό θέµα αὐτό στή δίτοµη «Ἱστορία τοῦ Ἑλληνικοῦ Κόσµου καί τοῦ Μείζονος χώρου» (τ. Β’, σσ. 223-24):
«Σημαντική ἦταν καί ἡ συμβολή τῶν ἐκκλησιῶν καί µοναστηριῶν στή διάδοση μιᾶς ὑποτυπώδους θρησκευτικῆς παιδείας πού ἐκάλυπτε καί τή γλωσσική διδασκαλία. Ἐπειδή ἡ διδαχή γινόταν ὑπό συνθῆκες τραγικῆς δουλείας καί μυρίων κινδύνων, κυρίως ὅμως ἐπειδή τά παιδιά, λόγῳ ἐπαγγελματικῶν ἀσχολιῶν, πήγαιναν νύχτα στό “σχολειό”, πλάσθηκε ὁ θρῦλος τῶν “Κρυφῶν Σχολειῶν”. Ὅ,τι ὅμως εἶναι θρῦλος δέν σηµαίνει πώς εἶναι ψέμα. Ὁ θρῦλος διασώζει τή μνήμη τοῦ γεγονότος µέ τή στοματική παράδοση*. Τό “Κρυφό Σχολειό” ἐνέχει καί τούτη τή σημασία: ἡ διδαχή γινόταν σέ δύο ἐπιπεδα, στό ἐπίπεδο τοῦ “φανεροῦ”, ὅπου λέγονταν τά ἀκίνδυνα γιά τόν κατακτητή, καί στό ἐπίπεδο τοῦ “κρυφοῦ”, γιά ἐπιλεγμένα παιδιά, ὅπου λέγονταν τά ἐπικίνδυνα».
Ὅταν κάποιος εἶναι σκλάβος, εἶναι ὑποχρεωμένος ὅσα κάνει νά τά κάνει κρυφά. Πολύ περισσότερο ὅταν αὐτά δέν εἶναι ἀρεστά καί εἶναι «οὐ φωνητά». Ἐξ ἄλλου, ἀφοῦ τά σχολεῖα ἦσαν κρυφά, θά κρατοῦσαν πρακτικά καί µαθητολόγια; Ἄς τό σκεφθοῦμε κι ἀλλιῶς. Γιατί φωτισµένοι δάσκαλοι, μέ τεράστια παιδεία ἔπαιρναν τά βουνά καί δημιουργοῦσαν σχολεῖα στίς πιό ἀπρόσιτες περιοχές; Εἶναι ἁπλό: αὐτά τά ὁποῖα ἐδίδασκαν χρειάζονταν ἀέρα λευτεριᾶς πού χαρίζει τό βουνό. Γι’ αὐτό κι ὁ Πατρο-Κοσμᾶς στίς διδαχές του ἔλεγε: «Από τά βουνά θά ἕλθει ἡ λευτεριά». Κι ἀκόμη, γιατί στούς νάρθηκες πάμπολλων ἐκκλησιῶν καί μοναστηριῶν εἶναι ζωγραφισμένες χορεῖες ἀρχαίων σοφῶν; Απλούστατα στά δύσκολα χρόνια οἱ νάρθηκες γίνονταν σχολεῖα καί µέσα σ᾿ αὐτούς δειχνόταν λεκτικά καί ὀπτικά ἡ ἀρχαία σοφία.
Ὡστόσο, λόγῳ ἑλλείψεως ἐπαρκῶν μαρτυριῶν ἐσχάτως ἀνακινήθηκε θέµα ὑπάρξεως ἤ ἀνυπαρξίας τοῦ «Κρυφοῦ Σχολειοῦ». Νέοι ἱστορικοί, οἱ λεγόμενοι «ἀποδομητές», ἀνακάλυψαν πώς εἶναι μῦθος. Καί νοσφίσθηκαν αὐτοί τήν «δόξα» τῆς ἀνακαλύψεως! Κι ὅμως ὁ πρῶτος πού ἀμφισβήτησε τήν ὕπαρξή του ἦταν ἕνας ἄνθρωπος στενά δεμένος μέ τὸ πατριαρχεῖο, ὁ σπουδαῖος ἱστοριοδίφης Μανουήλ Γεδεών. Κι αὐτό λόγῳ ἐλλείψεως γραπτῶν μαρτυριῶν. Ἀκολούθησαν κι ἄλλοι, ὅπως ὁ Γιάννης Βλαχογιάννης, ὁ Γ. Κορδᾶτος, ὁ Λῖνος Πολίτης. Αὐτός ὅμως πού πρό δεκαετίας ἀμφισβήτησε μέ ἰσχυρή ἐπιχειρηματολογία τήν ὕπαρξη «Κρυφοῦ Σχολειοῦ» εἶναι ὁ καθηγ. Ἄλκης Ἀγγέλου µέ τήν ἀξιοπρόσεκτη ἐργασία του «Τό Κρυφό Σχολειό. Χρονικό ἑνός Μύθου» (1997). Ὡστόσο, ὁ καθηγ. Ἀγγέλου εἶχε τήν ἐντιμότητα νά παραθέσει 4-5 γραπτές μαρτυρίες, βάσει τῶν ὁποίων μαρτυρεῖται ἡ ὕπαρξη «Κρυφοῦ Σχολειοῦ». Ἡ πρώτη ἀφορᾶ στόν λόγιο γιατρό Στέφανο Κανέλλο, φίλο τοῦ Κοραῆ, συναθλητή καί διάδοχο τοῦ Ρήγα, Φιλικό πού συμμετεῖχε στόν Ἀγῶνα καί πέθανε πολεμώντας στήν Κρήτη. Σέ µία ἐπιστολή, τήν ὁποία ἀπηύθυνε ὁ Κανέλλος στίς 4 Ἰανουαρίου 1822 πρός τόν Γερμανό Φιλέλληνα Carl Iken, γράφει τά ἀκόλουθα:
«Οἱ Τοῦρκοι ἀπαγόρευαν αὐστηρότατα τά σχολεῖα ἀκόμη καί ἀπό τίς ἐκκλησίες. Αὐτή κι ἀνάλογες αἰτίες ἀνάγκαζαν τούς Ἕλληνες νά θεωροῦν τή θρησκεία συνδεδεμένη µέ τά γράµµατα καί τά σχολεῖα. Γι’ αὐτό προσπαθοῦσαν µέ χρηματικές δωρεές καί μέ ἄλλα µέσα νά ἱδρύσουν κρυφά κοινά σχολεῖα τόσο σέ µεγάλες ὅσο καί σέ µικρές πόλεις, ὅπου καί τά παιδιά τῶν φτωχῶν διδάσκονταν χωρίς νά πληρώνουν**...»
Ἡ ἐπιστολή αὐτή ἔχει γραφτεῖ σέ ἀνύποπτο χρόνο, τό δεύτερο ἔτος τῆς Ἐπαναστάσεως, καί ἀπό ἄνθρωπο πού βρισκόταν ἔξω ἀπό τήν ἐπιρροή τῆς ἐκκλησίας. Δημοσιεύθηκε στό ἔργο τοῦ Iken «Leucothea» στή Λειψία τό 1525. Τήν μαρτυρία αὐτή μπορεῖ ἕνας ἱστορικός νά τήν θεωρήσει ἀνεπαρκῆ, ἀλλά δέν μπορεῖ νά ἀμφισβητήσει τήν ὕπαρξή της. Ἄρα, τό λεγόμενον ὅτι δέν ὑπάρχουν γραπτές μαρτυρίες δέν εὐσταθεῖ. Θά παραβλέψω τίς ἄλλες τρεῖς μαρτυρίες (μεταξύ αὐτῶν καί τήν ἔγκυρη τοῦ προξένου τῶν ΗΠΑ στήν Κωνσταντινούπολη Καρόλου Τάκερµαν) καί θά σταθῶ στά ὅσα γράφει ὁ Νικ. Δραγούµης στό ἔργο του «Ἱστορικαί ἀναμνήσεις»***. Ὁ Δραγούμης, βαθύτατος γνώστης τῶν τότε πραγμάτων, ἀναφερόμενος στίς δυσκολίες πού ξεπέρασαν οἱ ὑπεύθυνοι γιά τήν διάδοση τῆς παιδείας τῶν κοριτσιῶν, γράφει τά ἀκόλουθα: «Ὅθεν οὔτε γωνίαν εὑρίσκεις σήμερον ἄνευ σχολείου κορασίων, οὔτε πατέρα οὔτε μητέρα µή φλεγοµένους ὑπό τοῦ πόθου τῆς ἀγωγῆς τῶν ἰδίων θυγατέρων. Ἐπειδή δέ ὁ τοσοῦτος ἔρως τῆς ἐκπαιδεύσεως τοῦ γυναικείου φύλου εἰσήλασε τροπαιοῦχος καί εἰς τήν δούλην Ἑλλάδα (σημ. Σ.Ι.Κ.: ἐννοεῖ τίς µή ἀπελευθερωμένες, κυρίως τίς ἀσιατικές περιοχές), ἀνηγέρθηκαν γυναικῶν φροντιστήρια καί κατά τάς ἀσιάτιδας ἔτι χώρας, ὅπου πρό αἰώνων δέν εἶχε ἀκουσθεῖ ἡ γλυκεῖα τοῦ Πλάτωνος ἤ τοῦ Χρυσοστόµου φωνή, ὅπου διά τόν φόβον τῶν κρατούντων ἐλάχιστος ἀριθμός μαθητῶν µετέβαινον εἰς σχολεῖον, κείµενον ἐν παραβύστῳ ( =σέ ἀπόκρυφο μέρος), ἄδοντες, ὡς εἰ ἐπλανῶντο ( = ὡσάν νά εἶχαν χαθεῖ) χάριν εὐθυμίας εἰς τάς ὁδούς, τό ἐπίτηδες ποιηθέν τοῦτο ἄσμα:
Φεγγαράκι µου λαμπρό,
φέγγε µου νά περπατῶ,
νά πηγαίνω στό σχολειό,
νά μαθαίνω γράµµατα
γράµματα µαθήµατα
τοῦ Θεοῦ ποιήµατα»****.
Εἶναι ἡ πρώτη ἴσως καταγραφή τοῦ ποιήµατος αὐτοῦ, πού δέν εἶναι βέβαια δημοτικό, ἔγινε ὅμως δημοτικό λόγῳ τῆς εὐρείας χρήσης του, ἐπειδή ἀπηχοῦσε στό αἴσθημα τοῦ λαοῦ καί τίς ἀναμνήσεις του. Βέβαια εἶναι δικαίωµα ἑνός ἱστορικοῦ νά ἀμφισβητεῖ τήν ἀξιοπιστία μιᾶς γραπτῆς μαρτυρίας, νά ἀμφισβητεῖ καί τήν λαϊκή παράδοση καί νά ἀποδίδει ἀξιοπιστία στά ἔγγραφα. Διερωτῶμαι: πόση ἀξιοπιστία ἔχουν τά σημερινά -ἔστω κρατικά- ἔγγραφα; Διερωτῶμαι ἀκόμη, µήπως εἶναι ἀντιεπιστημονικό -γιά νά μήν πῶ ἀντιδημοκρατικό- τό νά ἀμφισβητεῖται ἡ συλλογική μνήμη ἑνός λαοῦ; Ἀκόμη καί σήµερα ὁ λαός ἔχει διασώσει τήν παράδοση ὅτι σέ ὁρισμένα σημεῖα τῆς Ἑλλάδος λειτούργησαν «Κρυφά Σχολειά» καί δείχνεται τό µέρος ὅπου λειτούργησαν. Πέρα ἀπ᾿ ὅσα ἔχουν καταγραφεῖ ἀπό ἄλλους ἱστορικούς, ὁ γράφων στό βιβλίο του «Ἡ Ἱερά Μονή Αγίων Αναργύρων “Σταματήρας” Πάρνωνος» (Σπάρτη 1993) ἀναφέρεται σέ δύο «Κρυφά Σχολειά», τό ἕνα ἑντός τῆς μονῆς καί τό ἄλλο σέ ἀπόκρημνη περιοχή στὀ δρόμο Βασσαρᾶ-Βεροίων, στά ὁποῖα περί τό 1958 τόν ὁδήγησαν ἐντόπιοι συγκυνηγοί του καί τοῦ διηγήθηκαν ὅσα εἶχαν ἀκούσει ἀπό τοὺς γονεῖς τους. Τό δικαίωµα τῆς ἀμφισβητήσεως εἶναι σεβαστό· ἐπίσης σεβαστό ὅμως εἶναι καί τό δικαίωµα τῆς παραδοχῆς . Δική µου ἀρχή εἶναι νά μήν ἀμφισβητῶ τήν προφορική παράδοση, ἡ ὁποία σφάλλεται μέν ὡς πρός τήν ἀκρίβεια, ὄχι ὅμως ὡς πρός τήν οὐσία. Ἐξ ἄλλου κι ὁ μῦθος -πολύ περισσότερο ὁ θρῦλος- ἔχει τήν δική του ἱστορικότητα. Κλείνουµε τό κεφάλαιο αὐτό µέ µιά ἀναφορά σέ δύο μεγάλους ἱστορικοῦς: Ὁ Λεοπ. φόν Ράνκε στόν πρόλογο τῆς «Παγκόσμιας ἱστορίας» του γράφει: «Ἡ ἱστορία ἀρχίζει ὅταν τά μνημεῖα γίνονται κατανοητά καί διαθέτουµε ἀξιόπιστες γραπτές μαρτυρίες». Σωστό ὥς ἕνα βαθμό. Τι θά γινόταν ὅμως, ἄν δέν ὑπῆρχε ὁ Ξενοφῶν; Ὁ Πελοποννησιακός πόλεμος δέν θά γινόταν; Δέν θά γινόταν ἡ µάχη στά Κούναξα; Τό ὅτι δέν ἀναφέρεται σέ γραπτές πηγές ἡ λειτουργία Κρυφῶν Σχολειῶν, δέν σημαίνει πώς δέν ὑπῆρχαν. Ὁ Ἔντουαρντ Μάγερ στό περίφημο ἔργο του «Zur Theorie Und Methodik Der Geschichte» (1910) ὑποστηρίζει ὅτι στήν ἱστορία ἀνήκει ὅ,τι ἀσκεῖ ἐπίδραση. Καί ἡ ἐπίδραση τοῦ «Κρυφοῦ Σχολειοῦ» ὑπῆρξε ἰσχυρή ὥς τούς παρόντες καιρούς.
Σαράντος Ι. Καργάκος, «Μαθήματα Νεότερης Ἱστορίας», τ. Α΄, Ἐκδ. Γεωργιάδης, 2007
________________________
*Ὁ λαός ἀσφαλῶς δέν θά διαµόρφωνε τήν ἀντίληψη περί «Κρυφοῦ Σχολειοῦ», ἄν αὐτό δέν ἦταν ὑπαρκτό µέχρι τή νεώτερη ἐποχή στίς µή ἀπελευθερωμένες ἑλληνικές περιοχές. Πρόσφατα ὁ Φάνης Κακριδῆς μετέφρασε µέρος τῶν ἀνταποκρίσεων τοῦ γνωστοῦ δημοσιογράφου René Puaux, πού τὶς εἶχε δημοσιεύσει στή γαλλική ἐφημερίδα Καιροί τό 1914 µέ τίτλο Δυστυχισμένη Ἤπειρος. Ὁ R. Puaux γράφει ὅτι συναντήθηκε στό Αργυρόκαστρο στό σπίτι τοῦ Μ. Ζωτίδη µέ ἕνα δάσκαλο καί µιά δασκάλα καί τούς µαθητές τους πού προσπαθοῦσαν, ὑπό συνθῆκες παρανοµίας σχεδόν, νά συντηρήσουν τήν ἑλληνικὴ ἰδέα, χωρίς νά γίνουν ἀντιληπτοί ἀπό τούς Τούρκους. Γράφει ὁ Puaux, κατά μετάφραση Κακριδῆ:
«Θά μποροῦσε κανείς νά ἀφιερώσει ἕνα ὡραῖο κεφάλαιο στό σῶμα τῶν Ἑλλήνων δασκάλων τῆς Ἠπείρου, πού, άντιμετωπίζοντας τόσες ἀντιξοότητες καί ταπεινώσεις, δὲν ἔπαυσαν γι’ αὐτό νά προχωροῦν τό πατριωτικό τους ἔργο. Κανένα ἑλληνικό βιβλίο δέν γινόταν δεκτό, ἄν εἶχε τυπωθεῖ στήν Ἀθήνα. Ἔπρεπε ὅλα νά ἔλθουν ἀπό τήν Κωνσταντινούπολη. Ἡ ἑλληνική ἱστορία ἦταν ἀπαγορευμένη. Ἔτσι, ἔκαναν συµπληρωματικές μυστικές παραδόσεις, ὅπου χωρίς βιβλίο, χωρίς τετράδιο, ὁ μικρός Ἠπειρώτης μάθαινε νά γνωρίζει τήν πατρίδα μητέρα του, τόν ἐθνικό του ὕμνο, τά ποιήματα καί τούς ἥρωές του. Οἱ µαθητές κρατοῦσαν στά χέρια τους τήν ζωή τῶν δασκάλων τους. Ἕνας λόγος ἀστόχαστος ἤ µιά καταγγελία θά ἦταν μοιραία».
**Από τό βιβλίο τοῦ καθηγητῆ Νικολάου Β. Χρονόπουλου: «Ἡ ἀλήθεια γιά τό Κρυφό Σχολειό», ἐκδ. Πλάτανος, Ἀθήνα 2002.
***Ὁ Νικ. Δραγούμης διεδραµάτισε σηµαντικό ρόλο στά πολιτικά πράγματα τῆς ἀπελευθερωμένης Ἑλλάδος. Τό βιβλίο του «Ἱστορικαί ἀναμνήσεις» εἶναι µία ἀπό τίς σημαντικώτερες πηγές γιά τά χρόνια τοῦ Ἀγώνα, κυρίως γιά τήν μετέπειτα περίοδο. Ἡ πρώτη ἔκδοση, δυστυχῶς µόνον τοῦ Α΄ τόμου, ἔγινε τό 1874, ἡ δεύτερη τό 1879 καί ἡ τρίτη τό 1973 ἀπό τίς ἐκδόσεις «Ἑρμῆς» μέ τήν ἐπιμέλεια τοῦ Ἄλκη Αγγέλου. Ἀπό τήν ἔκδοση αὐτή καί τό παραπάνω παράθεµα.
****Ἔκδοση 1973, σ. 164. Στή δεύτερη ἔκδοση (1879) εἶναι στή σ. 214.
ΠΗΓΗ: