Παρασκευή 7 Μαΐου 2021

Της Ζωοδόχου Πηγής σήμερα - Γιατί θεωρείται μεγάλη γιορτή για την Ορθοδοξία



Τη γιορτή της Ζωοδόχου Πηγής τιμά σήμερα Παρασκευή 2 Μαΐου η Εκκλησία μας.

Με το όνομα Ζωοδόχος Πηγή του Μπαλουκλί ή Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα φέρεται ιερό χριστιανικό αγίασμα που βρίσκεται στη Κωνσταντινούπολη έξω από τη δυτική πύλη της Σηλυβρίας, όπου υπήρχαν τα λεγόμενα «παλάτια των πηγών» στα οποία οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες παραθέριζαν την Άνοιξη.

Πήρε την ονομασία του από το τουρκικό όνομα Balık (= ψάρι) και περιλαμβάνει το μοναστήρι, την εκκλησία και το αγίασμα.

Για την αποκάλυψη του Αγιάσματος υπάρχουν δυο εκδοχές:

α) Η πρώτη, που εξιστορεί ο Νικηφόρος Κάλλιστος αναφέρει ότι: Ο μετέπειτα Αυτοκράτορας Λέων ο Θράξ ή Λέων ο Μέγας (457 – 474 μ.Χ.), όταν ερχόταν ως απλός στρατιώτης στην Κωνσταντινούπολη, συνάντησε στη Χρυσή Πύλη έναν τυφλό που του ζήτησε νερό.

Ψάχνοντας γιά νερό, μιά φωνή του υπέδειξε την πηγή. Πίνοντας ο τυφλός και ερχόμενο το λασπώδες νερό στα μάτια του θεραπεύτηκε.

Όταν αργότερα έγινε Αυτοκράτορας, του είπε η προφητική φωνή, πως θα έπρεπε να χτίσει δίπλα στην πηγή μια Εκκλησία. Πράγματι ο Λέων έκτισε μια μεγαλοπρεπή εκκλησία προς τιμή της Θεοτόκου στο χώρο εκείνο, τον οποίο και ονόμασε «Πηγή». Ο Κάλλιστος περιγράφει τη μεγάλη αυτή Εκκλησία με πολλές λεπτομέρειες, αν και η περιγραφή ταιριάζει περισσότερο στό οικοδόμημα του Ιουστινιανού. Ιστορικά πάντως είναι εξακριβωμένο, ότι το 536 μ.Χ. στη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως, υπό τον Πατριάρχη Μηνά 536 – 552 μ.Χ.), λαμβάνει μέρος και ο Ζήνων, ηγούμενος «του Οίκου της αγίας ενδόξου Παρθένου και Θεοτόκου Μαρίας εν τη Πηγή».

β) Η δεύτερη, που εξιστορεί ο ιστορικός Προκόπιος, τοποθετείται στις αρχές του 6ου αιώνα και αναφέρεται στον Ιουστινιανό. Ο Ιουστινιανός κυνηγούσε σ’ ένα θαυμάσιο τοπίο με πολύ πράσινο, νερά καί δένδρα. Εκεί, σαν σε όραμα, είδε ένα μικρό παρεκκλήσι, πλήθος λαού και έναν ιερέα μπροστά σέ μιά πηγή. «Είναι η πηγή των θαυμάτων» του είπαν. Και έχτισε εκεί μοναστήρι με υλικά που περίσσεψαν από την Αγιά Σοφιά. Ο Ι. Κεδρηνός αναφέρει ότι χτίστηκε το 560 μ.Χ.

Χρονοδιάγραμμα κυριοτέρων γεγονότων και συμβάντων

626 μ.Χ. Επιδρομή των Αβάρων, αλλά οι βυζαντινοί σώζουν το ιερό αγίασμα.

790 μ.Χ. Ο Ψευδο-κωδινός αναφέρει ότι η αυτοκράτειρα Ειρήνη επισκεύασε την εκκλησία, που ειχε πάθει μεγάλη καταστροφή από σεισμό.

869 μ.Χ. Νέα επισκευή, ύστερα από νέο σεισμό, από τον Βασίλειο Α’ τον Μακεδόνα (867 – 886 μ.Χ.) κατα πληροφορία του Νικηφόρου Καλλίστου.

924 μ.Χ. Σε επιδρομή των Βουλγάρων ο Συμεών καίει την εκκλησία, αλλά αναστηλώνεται αμέσως αφού το 927 μ.Χ. έγιναν εκεί οι γάμοι του ηγεμόνος των Ρώσων Πέτρου με τη Μαρία, εγγονή του Ρωμανού Λεκαπηνού.

966 μ.Χ. Έχει διασωθεί η περιγραφή μιας επίσημης τελετής στη γιορτή της Αναλήψεως, στην οποία έλαβε μέρος ο Νικηφόρος Φωκάς (963 – 969 μ.Χ.) με όλη την αυλή. Η πομπή έφτανε με πλοίο και από τη Χρυσή Πύλη συνέχιζε με άλογα. Το συγκεντρωμένο πλήθος ζητωκραύγαζε και προσέφερε λουλούδια και σταυρούς. Όταν εμφανιζόταν ο αυτοκράτωρ ο Πατριάρχης τον ασπαζόταν και στη συνέχεια έμπαιναν μαζί στο ναό, όπου στο χώρο του ιερού είχε στηθεί εξέδρα, απ᾽ όπου ο αυτοκράτωρ παρακολουθούσε τη λειτουργία. Στο τέλος της γιορτής ο αυτοκράτωρ καλούσε τον Πατριάρχη σε επίσημο τραπέζι.

1078 μ.Χ. Η μονή της Πηγής θεωρείται τόπος εξορίας, αφού εκεί απομονώνεται ο Γεώργιος Μονομάχος.

1084 μ.Χ. Ο Αλέξιος Α’ Κομνηνός (1081 – 1118 μ.Χ.) περιόρισε τον φιλόσοφο Ιωάννη Ιταλό στη μονή της Πηγής για να καταπαύση ο αναβρασμός που είχε δημιουργηθεί από τις ιδέες του.

1204 – 1261 μ.Χ. Το ιερό της Πηγής περιέρχεται στους Λατίνους.

1328 μ.Χ. Ο νεαρός Ανδρόνικος Γ’ ο Παλαιολόγος (1328 – 1341 μ.Χ.) χρησιμοποιεί τη μονή ως ορμητήριο πριν καταλάβει την Κωνσταντινούπολη.

1330 μ.Χ. Ο Ανδρόνικος Γ’, που βρίσκεται ετοιμοθάνατος στο Διδυμότειχο, πίνει νερό από το αγίασμα της Πηγής που του έφεραν και γιατρεύεται.

1341 μ.Χ. Ιερέας της Πηγής, ονόματι Γεώργιος, είναι μάρτυρας σε νοταριακή πράξη.

1347 μ.Χ. Η Ελένη, κόρη του Ιωάννου Καντακουζηνού, παρουσιάζεται στο μέλλοντα σύζυγό της Ιωάννη Ε’ Παλαιολόγο (1341 – 1391 μ.Χ.) ντυμένη με την επίσημη ενδυμασία της αυτοκράτειρας, μέσα στον ιερό χώρο της Πηγής. Σύμφωνά με παλαιό έθιμο η μέλλουσα αυτοκράτειρα όταν έφθανε στην Πόλη από τα μέρη της ξηράς έπρεπε να συναντηθεί με τον αυτοκράτορα στην Πηγή.

1422 μ.Χ. Κατα τη διάρκεια της πολιορκίας της Κωνσταντινουπόλεως ο σουλτάνος Μουράτ Β’ εγκαταστάθηκε μέσα στην εκκλησία.

1547 μ.Χ. Ο Pierre Gylles σημειώνει το 1547 μ.Χ. ότι η εκκλησία δεν υπάρχει πια, αλλά οι ασθενείς εξακολουθούν να επισκέπτονται την Πηγή.

1727 μ.Χ. Ο μητροπολίτης Δέρκων Νικόδημος έχτισε ναΐσκο και ανανέωσε τη λατρεία. Οι Αρμένιοι ζητούσαν συμμετοχή στο ιερό της Πηγής, αλλά η μεγάλη παράδοση και τα σουλτανικά φιρμάνια αναγνώριζαν την κυριότητα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

1825 μ.Χ. Καταστροφή της πηγής από τους γενίτσαρους.

1827 μ.Χ. Ανεύρεση της Ιεράς εικόνας της Θεοτόκου εικονιζόμενη υπέρ της Ζωοδόχου Πηγής.

1833 μ.Χ. Ο πατριάρχης Κωνστάντιος Α’ (1830 – 1834 μ.Χ.), με άδεια του σουλτάνου, έχτισε τη σημερινή εκκλησία, της οποίας τα εγκαίνια έγιναν το 1835 μ.Χ. Σήμερα, εκτός από τη μεγάλη εκκλησία, λατρευτικό κέντρο του μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος αποτελεί ο υπόγειος ναός της Ζωοδόχου Πηγής, όπου η δεξαμένη με το αγίασμα και τα ψάρια.

Γράφοντας τον 14ο αι. μ.Χ. για το αγίασμα της Πηγής ο Νικηφόρος Κάλλιστος παραθέτει, από διάφορες πηγές, ένα κατάλογο 63 θαυμάτων, από τα οποία τα 15 φθάνουν ως την εποχή του.

Σήμερα στην αυλή της Ζωοδόχου Πηγής βρίσκονται οι τάφοι των Οικουμενικών Πατριαρχών. Το δε αγίασμα βρίσκεται στον υπόγειο Ναό και αποτελείται από μαρμαρόκτιστη πηγή, το νερό της οποίας θεωρείται αγιασμένο. Απ’ εδώ διαδόθηκε ο τύπος της Παναγίας Ζωοδόχου Πηγής σε όλο τον ορθόδοξο κόσμο. Είναι αξιοσημείωτο ότι ψηφιδωτή παράσταση της εικόνας σώζεται στον εσωνάρθηκα της Μονής της Χώρας.

Σε ανάμνηση των εγκαινίων του Ναού από τον Αυτοκράτορα Λέοντα η Εκκλησία καθιέρωσε την κατ΄ έτος εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, την Παρασκευή της Διακαινήσίμου Εβδομάδας.

Ο Ναός αυτός έμεινε γνωστός στην ιστορία ως το αγίασμα του «Μπαλουκλί». «Μπαλούκ» στα τουρκικά σημαίνει ψάρι και η παράδοση μας λέει πως εκεί δίπλα στο αγίασμα, στις 23 Μαΐου 1453 μ.Χ. ένας καλόγερος τηγάνιζε ψάρια, όταν κάποιος του έφερε την είδηση πως πήραν την Πόλη οι Τούρκοι. Ο καλόγερος απάντησε πως μόνο αν τα ψάρια που τηγάνιζε έφευγαν απ΄ το τηγάνι και έπεφταν μέσα στο αγίασμα θα πίστευε ότι έγινε κάτι τέτοιο. Και πραγματικά τα ψάρια ζωντάνεψαν και έπεσαν μέσα στην πηγή του αγιάσματος. Μέχρι σήμερα δε, μέσα στην δεξαμενή της Ζωοδόχου Πηγής διατηρούνται επτά ψάρια και μάλιστα σαν να είναι μισοτηγανισμένα απ' την μια πλευρά.

Απολυτίκιο:
Ήχος πλ. α’. Τον συνάναρχον Λόγον.

Η αναβλύζουσα Θειον ύδωρ αθάνατον, η προχέουσα ρείθρα ζωής αέναα: τοις προστρέχουσι πιστώς τη Ζωοδόχο σου Πηγή και ταύτα αρυoμένοι, βραβεύεις νυν τε παρθένε ρώσιν και θεραπείαν, και συμφορών απολύτρωσιν.

Πέμπτη 6 Μαΐου 2021

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ:ΚΕΡΟΣ- Νίκος Χαρχαλάκης Στέφανος Πατεράκης

Η Κέρος είναι ένα νησιωτικό κομμάτι του Νίκου Οικονομίδη. Το συγκεκριμένο βίντεο είναι μια διασκευή μας με την ενορχήστρωση του Γιάννη Πατεράκη

¨ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ¨ CAFE ΣΤΗΝ ΝΕΑΠΟΛΗ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Στην παραλία της Νεάπολης σε ένα υπέροχο άνετο και δροσερό χώρο δίπλα στην θάλασσα, με θέα την προβλήτα στο λιμάνι σας περιμένουμε.

Καθημερινά από τις 07:30 σας εξυπηρετούμε προσφέροντας καλό καφέ,αναψυκτικά,κρέπες,ουζάκι με καλό μεζέ,και διάφορα σνακς !!!

Απολαύστε νοστομότατες πίτσες και παραδοσιακά τσαίτια με μια παγωμένη μπύρα,η έναν εκλεκτό μεζέ με καλό κρασάκι !!!

Ντελίβερι μετά τις 20:00 στην ευρύτερη περιοχή των Βατίκων 

ΑΜΕΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ 

ΚΑΦΕ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟ ¨ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ¨

Τηλέφωνα 27340-29160

6974 785 700

Θα μας βρείτε στην ακτή Βοιών 107 δίπλα από το φαρμακείο.

Διεύθυνση καταστήματος Διακάκης Στυλιανός 



Αποκλεισμός, των ατόμων με έλλειψη όρασης, από τις τραπεζικές συναλλαγές



ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Πειραιάς, 06/05/2021

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Αποκλεισμός, των ατόμων με έλλειψη όρασης, από τις τραπεζικές συναλλαγές.»

Ο Βουλευτής της Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Νικόλαος Μανωλάκος, κατέθεσε στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, Ερώτηση στους Υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με έλλειψη όρασης, στις τραπεζικές τους συναλλαγές.

Ο αντιστράτηγος ε.α., κατήγγειλε τον κοινωνικό ρατσισμό που υφίσταται η ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα ΑμεΑ, καθ’ όσον οι τραπεζικοί οργανισμοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις, αποφεύγουν να εξασφαλίζουν την προσβασιμότητα στα μηχανήματα ανάληψης χρημάτων και επίσης εξακολουθούν σε πολλά καταστήματα να ζητούν δύο μάρτυρες για τις τραπεζικές συναλλαγές στα γκισέ, για κάθε συναλλασσόμενο, που έχει οπτική αναπηρία, με αποτέλεσμα την παραβίαση του απορρήτου των τραπεζικών τους συναλλαγών.

Ο κύριος Μανωλάκος, ανέφερε τα πέντε κύρια σημεία, όπου οι Τράπεζες, θα πρέπει από τη μία να εξασφαλίσουν την προσβασιμότητα στα άτομα με έλλειψη όρασης και από την άλλη να αλλάξουν τις διαδικασίες για να μη ζητείται η συμμετοχή τρίτων προσώπων, πράγμα το οποίο παραβιάζει τα προσωπικά τους δεδομένα

Καταλήγοντας ο Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων, ερώτησε τους αρμόδιους Yπουργούς αν προτίθενται να αναλάβουν πρωτοβουλίες, προκειμένου οι τράπεζες να σταματήσουν την άδικη μεταχείριση των ατόμων με προβλήματα όρασης και αν θα προβλέψουν τους απαραίτητους μηχανισμούς για την συμμόρφωση των τραπεζών στον Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Κύριοι Υπουργοί,

Η πανδημία του κορωνοϊού για περισσότερο από έναν χρόνο, έχει αλλάξει την καθημερινότητα των πολιτών και ιδιαίτερα την πρακτική των οικονομικών συναλλαγών, τόσο με τις εμπορικές επιχειρήσεις, όσο και με τα τραπεζικά ιδρύματα, διαμορφώνοντας μια νέα ψηφιακή οικονομική πραγματικότητα.

Ωστόσο, υπάρχει μια ομάδα συμπολιτών μας, τα άτομα με έλλειψη όρασης, η οποία αντιμετωπίζει τον κοινωνικό ρατσισμό, καθόσον είναι αποκλεισμένη από μία κομβική πτυχή της οικονομικής δραστηριότητας, τις συναλλαγές με τις τράπεζες.

Πιο συγκεκριμένα:

Πρώτον, είναι υποχρεωτική, η ανάληψη χρημάτων από τα ΑΤΜ, για ποσά κάτω των 400 ευρώ χωρίς εξαιρέσεις, αλλά την ίδια στιγμή, με ευθύνη των τραπεζών αυτά δεν είναι προσβάσιμα στην τεράστια πλειοψηφία τους, σε άτομα με οπτική αναπηρία.

Δεύτερον, μετά την κατάργηση των τραπεζικών βιβλιαρίων και συνακόλουθα της ενημέρωσης του λογαριασμού, τα άτομα με

προβλήματα όρασης, που είτε δυσκολεύονται να χειριστούν το e- banking, είτε οι ιστοσελίδες των τραπεζών δεν είναι προσβάσιμες, αναγκάζονται να χρησιμοποιούν άλλα πρόσωπα, αποδεχόμενοι έτσι, την παραβίαση του απορρήτου των τραπεζικών τους συναλλαγών.

Τρίτον, παρά τις εσωτερικές εγκυκλίους, που έχουν εκδώσει οι τράπεζες, όπως πληροφορούν τη κοινή γνώμη, εξακολουθούν σε πολλά καταστήματα να ζητούν δύο μάρτυρες για τις τραπεζικές συναλλαγές στα γκισέ για κάθε συναλλασσόμενο που έχει οπτική αναπηρία, κάτι που καταπατά βάναυσα το δικαίωμα τους για το απόρρητο των συναλλαγών τους, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Τέταρτον, είναι τραγικό το γεγονός ότι, από τη μια οι τράπεζες παραπέμπουν σε υποχρεωτική χρήση των ΑΤΜ, ενώ από την άλλη, δημιουργούν προβλήματα και αρνούνται, την έκδοση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών σε άτομα με προβλήματα όρασης, που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις.

Πέμπτον, παρατηρείται το φαινόμενο οι τράπεζες να εγκαθιστούν ΑΤΜ καθώς και να προμηθεύουν τις επιχειρήσεις μηχανήματα POS με οθόνη αφής, και όχι με το κλασικό πληκτρολόγιο, γεγονός που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους από άτομα με προβλήματα όρασης.

Καταλήγοντας, επισημαίνεται ότι ενώ η ψηφιακή μεταρρύθμιση, έχει ως φάρο τον Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, στην περίπτωση των ατόμων με έλλειψη όρασης, ο κανονισμός παραβιάζεται από τις τράπεζες κατάφωρα, αφού σε κάθε περίπτωση ο τυφλός απευθύνεται για την εξυπηρέτηση και την ενημέρωσή του σε τρίτα πρόσωπα χωρίς την ελεύθερη πολλές φορές επιλογή του, βιώνοντας τον κοινωνικό ρατσισμό και αποκλεισμό από την συνήθη οικονομική ζωή

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί

αν προτίθενται να αναλάβουν πρωτοβουλίες προκειμένου:

α. Οι τράπεζες, να προβούν στην λήψη μέτρων, για την άρση της άδικης μεταχείρισης που υφίσταται, μια τόσο ευαίσθητη κοινωνική ομάδα, όπως τα άτομα με προβλήματα όρασης

β. Να προβλεφθούν οι απαραίτητοι μηχανισμοί, για την συμμόρφωση των τραπεζών στον Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και στην ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών, στην ακηδεμόνευτη οικονομική δραστηριότητα.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Νικόλαος Μανωλάκος

Βουλευτής Ν.Δ. Α΄ Πειραιώς και Νήσων

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΒΟΣ:ΣΕ ΑΘΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟ ΑΓΓΛΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ-ΚΑΘΙΖΗΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΧΩΡΑ

Με ιδιωτική πρωτοβουλία έγινε και φέτος, όπως κάθε χρόνο γίνεται, ο καθαρισμός του Αγγλικού σχολείου και του περιβάλλοντος χώρου στην πλατεία της Κάτω Χώρας.

Είναι κρίμα, ένας χώρος που προ δεκαετιών επελέγη να γυριστούν πλάνα σε ντοκυμαντέρ για την άλωση της Τριπολιτσάς https://youtu.be/dmOHyTGgZe0?t=2697 (από 45.00-48.30)και που καθημερινά το καλοκαίρι επισκέπτονται δεκαδες τουριστών, να βρίσκεται σε αυτή την άθλια κατάσταση. Κάποιοι έχουν ευθύνη για αυτό.
Γνωρίζει ο Δήμος την καθιζηση του δρόμου και το "κοιλιασμα" του τοιχου ύψους 3 μέτρων (.φωτό 3) πριν τον οικισμό της Κάτω Χώρας ; Πότε σκοπεύει να τον φτιάξει ; Οι τουρίστες άρχισαν να κυκλοφορούν και ο κίνδυνος ατυχήματος μεγάλος. Το σημείο είναι πάρα πολύ επικίνδυνο.

Φωτογραφία μετά τον καθαρισμό που έγινε με ιδιωτική πρωτοβουλία 


Η ΙΕΡΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ

 06-05-2021

ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ Ο ΚΟΚΑΚΙΑΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ ΣΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Συνελήφθη αλλοδαπός για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί ναρκωτικών ουσιών, στο Ηράκλειο

Κατασχέθηκαν ποσότητα κοκαΐνης, το χρηματικό ποσό των 400 ευρώ ως προερχόμενο από παράνομες δραστηριότητες και ζυγαριά ακριβείας

Συνελήφθη χθες (05.05.2021) το απόγευμα στο Ηράκλειο, από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ηρακλείου, αλλοδαπός κατηγορούμενος για παραβάσεις της Νομοθεσίας περί Ναρκωτικών ουσιών.

Ειδικότερα, χθες (05.05.2021) στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και δράσεων της Γενικής Περιφερειακής Διεύθυνσης Κρήτης, το απόγευμα από αστυνομικούς της ανωτέρω Υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε έλεγχος στον αλλοδαπό και έρευνα στην οικία του.

Κατά την διάρκεια της έρευνας βρέθηκαν συνολικά και κατασχέθηκαν, δεκαεπτά (17) αυτοσχέδιες συσκευασίες περιέχουσες ποσότητα κοκαΐνης βάρους 8,5 γραμμαρίων, ζυγαριά ακριβείας, το χρηματικό ποσό των 400 ευρώ ως προερχόμενο από παράνομες δραστηριότητες και πλήθος από νάιλον σακουλάκια συσκευασίας.

Η προανάκριση διενεργείται από το Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ηρακλείου, ενώ ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ηρακλείου.

Χανιά: Τριγύριζαν στα μνήματα κι έτρωγαν τα λουλούδια


Τρία κατσίκια αντίκρισε αναγνώστρια του zarpanews.gr το απόγευμα της Τετάρτης, καταμεσής στο κοιμητήριο Αγίας Φωτεινής, στη Χαλέπα Χανίων.

Όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες που έστειλε, τα ζωντανά έκαναν βόλτες πάνω από τα μνήματα, τσιμπολογώντας τα λουλούδια που οι συγγενείς των νεκρών είχαν αφήσει στους τάφους των οικείων τους.

Δείτε τις φωτογραφίες:


Προκήρυξη διαγωνισμού του έργου «Ανακατασκευή-αναμόρφωση κεντρικής οδού Βιαραδίκων»

O ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ προκηρύσσει συνοπτικό διαγωνισμό επιλογής αναδόχου με ενιαίο ποσοστό έκπτωσης για την κατασκευή του έργου «Ανακατασκευή-αναμόρφωση κεντρικής οδού Βιαραδίκων», με προϋπολογισμό 74.400,00 €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.

Αντικείμενο του έργου είναι  η ανακατασκευή και διαμόρφωση κεντρικής οδού Βιαραδικών. Οι εργασίες θα αφορούν εκσκαφές γενικές και θεμελίων τεχνικών έργων, κατασκευή επιχωμάτων με συνήθη δάνεια υλικών, λιθοδομές για τοίχους υπογείων μίας ορατής όψης με τσιμέντο-ασβεστοκονίαμα, ξηρολιθοδομές με επιμελημένη επιφάνεια, γραμμικά διαζώματα (σενάζ) υπερμπατικών τοίχων (πλάτους 50εκ.) στη μέση και στο άνω μέρος των ξηρολιθοδομών, κατασκευή θεμελίων από σκυρόδεμα κατηγορίας C16/20 στην λιθοδομή και ξηρολιθοδομή, επίστρωση δρόμου με σκυρόδεμα, πάχους 15 εκ. και όλες οι εργασίες που προβλέπονται από το τιμολόγιο και προϋπολογισμό.
Ως κριτήριο ανάθεσης για το εν λόγω έργο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του Ν.4412/2016 περί συνοπτικού διαγωνισμού για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων, λαμβάνεται η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, όπως ειδικότερα ορίζεται στο άρθρο 125 του παραπάνω νόμου.
Στο διαγωνισμό, δικαιούνται να συμμετάσχουν:
(α) Εργοληπτικές επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο κατά νόμο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.), εφόσον ανήκουν στην Α1η και άνω τάξη για έργα κατηγορίας Οδοποιίας,
(β) Προερχόμενοι από κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ο.Χ) ή σε τρίτες χώρες που έχουν υπογράψει και κυρώσει τη Συμφωνία για τις Δημόσιες Συμβάσεις (Σ.Δ.Σ.) του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (Π.Ο.Ε.) ή που προέρχονται από τρίτες χώρες που έχουν συνάψει διμερείς συμφωνίες σύνδεσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχουν κυρωθεί με σχετική απόφαση του αρμοδίου οργάνου, στα οποία τηρούνται επίσημοι κατάλογοι αναγνωρισμένων εργοληπτών, εφόσον είναι εγγεγραμμένες στους καταλόγους αυτούς και σε τάξη και κατηγορία αντίστοιχη με τις καλούμενες του Ελληνικού Μητρώου Μ.Ε.ΕΠ.
(γ) Ενώσεις Οικονομικών φορέων των παραπάνω περιπτώσεων α και β σε οποιονδήποτε συνδυασμό  μεταξύ τους, υπό τους όρους της παραγρ. 2 του άρθρου 19 του Ν.4412/2016.
Η δημοπρασία θα διενεργηθεί 20-05-2021, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10:00 π.μ., στα  γραφεία της Περιφέρειας Αττικής Δ/νση Τεχνικών Έργων Τ.Τ.Υ.Ν.Δ, Αιγάλεω 5 και ΚάστοροςΤ.Κ. 18545. Η υποβολή  των προσφορών από τους οικονομικούς φορείς θα γίνει σύμφωνα με το άρθρο 96 του Ν. 4412/2016.
Για την συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτείται η κατάθεση, από τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς, κατά τους όρους της παρ. 1 α) του άρθρου 72 του Ν.4412/2016, εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, που ανέρχεται στο ποσό των 1.200,00 ευρώ. Στην περίπτωση ένωσης οικονομικών φορέων, η εγγύηση συμμετοχής περιλαμβάνει και τον όρο ότι η εγγύηση καλύπτει τις υποχρεώσεις όλων των οικονομικών φορέων που συμμετέχουν στην ένωση.
Οι προσφορές για να είναι έγκυρες υποβάλλονται σε έντυπα οικονομικής προσφοράς, τα οποία παρέχονται από την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου, ενώ είναι απαραίτητη η δυνατότητα ενημέρωσης – επικοινωνίας των διαγωνιζομένων με e-mail και fax.
Προσφέρεται ελεύθερη, πλήρης, άμεση και δωρεάν ηλεκτρονική πρόσβαση στα έγγραφα της σύμβασης  στο ΚΗΜΔΗΣ και στην ιστοσελίδα του Δήμου Κυθήρων: http://www.kythira.gr
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, ορίζεται σε πέντε (5) μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Το έργο χρηματοδοτείται  από  Ιδίους Πόρους  με Κ.Α.Ε. 02.30.7336.0103.
Δεν προβλέπεται χορήγηση προκαταβολής στον ανάδοχο.
Το αποτέλεσμα της δημοπρασίας θα εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Κυθήρων.
Ειδικότερες πληροφορίες παρέχονται στη σχετική αναλυτική Διακήρυξη.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΘ. ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ

κατεβάστε το αρχείο από εδώ

Αρχεία

Η ΙΕΡΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ (φωτογραφίες)


¨Kάθε Κυριακή της Ορθοδοξίας η ιερή εικόνα μεταφέρεται λιτανευόμενη από το μοναστήρι στο μητροπολιτικό ναό του Εσταυρωμένου στην Χώρα , όπου και παραμένει για σαράντα ημέρες , μέχρι την Κυριακή του Πάσχα . 

Την Δευτέρα του Πάσχα , η εικόνα μεταφέρεται από χωριό σε χωριό σε όλο το νησί μέχρι να επιστρέψει , την Κυριακή των Μυροφόρων στο Ιερό προσκύνημα , στο μοναστήρι των Μυρτιδίων.¨

Το έθιμο της λιτάνευσης συνεχίζεται αδιάλειπτα κάθε χρόνο μέχρι και σήμερα.

Η εικόνα της Μυρτιδιώτισσας αποτελεί το ιερότερο κειμήλιο των Κυθήρων . Το σημαντικότερο λατρευτικό κέντρο του νησιού είναι το μοναστήρι στη περιοχή των Μυρτιδίων , εκεί όπου τον 12ο αιώνα βρέθηκε η εικόνα από ένα βοσκό κρυμμένη μέσα στις μυρτιές.

Η εικόνα είναι μελανή και δεν διακρίνονται χαρακτηριστικά στα πρόσωπα της Θεοτόκου  και του  Υιού της . Η Χρυσή επένδυση κατασκευάστηκε το 1837 από τον Θεόφιλο Σπιθάκη. Στο Καθολικό φιλοξενείται μια άλλη εικόνα της Παναγίας με αργυρό ένδυμα το οποίο επίσης φιλοτεχνήθηκε από τον Θεόφιλο Σπιθάκη.
Κατά τις παραδόσεις η εικόνα αυτή της Θεοτόκου είναι δημιούργημα του Ευαγγελιστή Λουκά . Επίσης πιθανολογείται ότι κατά την περίοδο της εικονομαχίας , κάποιος περισυνέλεξε την εικόνα από την θάλασσα και την έκρυψε στα Κύθηρα.
Κατά τον 17ο και 19ο  αιώνα , καθώς ο κίνδυνος της πειρατείας διαχέετο στις γύρω θάλασσες κι ο φόβος της  καταστροφής ή απώλειας του ιερού κειμηλίου ήταν μεγάλος, οι Κυθήριοι μετέφεραν την εικόνα της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας ή Καστρινής , στο κάστρο της Χώρας .
Με διάταγμα της Γερουσίας της Ιονίου Πολιτείας στις 7 Μαΐου 1841 εγκρίθηκε η αίτηση του ηγουμένου της μονής , Αγαθαγγέλου Καλλίγερου να επιστρέψει η εικόνα της Παναγίας και να μείνει μόνιμα στο μοναστήρι. Στο κάστρο φιλοξενείται σήμερα ένα ωραίο αντίγραφο της εικόνας που φιλοτέχνησε ο Στέφανος Στάης το 1844.


Βιβλιογραφία: από το βιβλίο του δημοδιδασκάλου Ιωάννου Κασιμάτη «Από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή  ζωή»  και από το βιβλίο του Εμμανουήλ Π. Καλλίγερου «Εδώ γεννήθηκε η Αφροδίτη».

Πέμπτη της Διακαινησίμου 06 Μαίου και η Ιερά εικόνα της Μυρτιδιωτίσσης ερχόμενη από τον Καραβά φθάνει στην Αγία     Πελαγία επάνω στο ειδικά διαμορφωμένο όχημα που διαθέτει τοΙερό προσκύνημα,λόγω των περιοριστικών  μέτρων για τον κορονοιό.
Περισσότερα στο video που θα ακολουθήσει.
Φωτογραφίες-ρεπορταζ Γιώτα Πολίτη
adelin fm