Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Άγιος Δημήτριος ο Μυροβλύτης

Δημήτριον νύττουσι λόγχαι Χριστέ μου,
Ζηλοῦντα πλευρᾶς λογχονύκτου σῆς πάθος.
Εἰκοστῇ μελίαι Δημήτριον ἕκτῃ ἀνεῖλον.
Βιογραφία
Ο Άγιος Δημήτριος γεννήθηκε περί το 280 - 284 μ.Χ. και μαρτύρησε επί των αυτοκρατόρων Διοκλητιανού και Μαξιμιανού το 303 μ.Χ. ή το 305 μ.Χ. ή (το πιο πιθανό) το 306 μ.Χ.

Ο Δημήτριος ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας στη Θεσσαλονίκη. Σύντομα ανελίχθηκε στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού με αποτέλεσμα σε ηλικία 22 ετών να φέρει το βαθμό του χιλιάρχου. Ως αξιωματικός του ρωμαϊκού στρατού κάτω από τη διοίκηση του Τετράρχη (και έπειτα αυτοκράτορα) Γαλερίου Μαξιμιανού, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Διοκλητιανός, έγινε χριστιανός και φυλακίστηκε στην Θεσσαλονίκη το 303 μ.Χ., διότι αγνόησε το διάταγμα του αυτοκράτορα Διοκλητιανού «περί αρνήσεως του χριστιανισμού». Μάλιστα λίγο νωρίτερα είχε ιδρύσει κύκλο νέων προς μελέτη της Αγίας Γραφής.

Στη φυλακή ήταν και ένας νεαρός χριστιανός ο Νέστορας (βλέπε 27 Οκτωβρίου), ο οποίος θα αντιμετώπιζε σε μονομαχία τον φοβερό μονομάχο της εποχής Λυαίο. Ο νεαρός χριστιανός πριν τη μονομαχία επισκέφθηκε τον Δημήτριο και ζήτησε τη βοήθειά του. Ο Άγιος Δημήτριος του έδωσε την ευχή του και το αποτέλεσμα ήταν ο Νέστορας να νικήσει το Λυαίο και να προκαλέσει την οργή του αυτοκράτορα. Διατάχθηκε τότε να θανατωθούν και οι δύο, Νέστορας και Δημήτριος.

Οι συγγραφείς εγκωμίων του Αγίου Δημητρίου, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Γρηγόριος ο Παλαμάς και Δημήτριος Χρυσολωράς, αναφέρουν ότι το σώμα του Αγίου ετάφη στον τόπο του μαρτυρίου, ο δε τάφος μετεβλήθη σε βαθύ φρέαρ που ανέβλυζε μύρο, εξ ου και η προσωνυμία του Μυροβλήτου.

Στις βυζαντινές εικόνες αλλά και στη σύγχρονη αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος παρουσιάζεται αρκετές φορές ως καβαλάρης με κόκκινο άλογο (σε αντιδιαστολή του λευκού αλόγου του Αγίου Γεωργίου) να πατά τον άπιστο Λυαίο.

Σήμερα ο Άγιος Δημήτριος τιμάται ως πολιούχος Άγιος της Θεσσαλονίκης.

Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου είναι και το εξής. Το 1823 μ.Χ. οι Τούρκοι που ήταν αμπαρωμένοι στην Ακρόπολη της Αθήνας ετοίμαζαν τα πυρομαχικά τους για να χτυπήσουν με τα κανόνια τους, τους Έλληνες που βρισκόντουσαν στον ναό του Αγίου Δημητρίου, μα ο Άγιος Δημήτριος έκανε το θαύμα του για να σωθούν οι Χριστιανοί και η πυρίτιδα έσκασε στα χέρια των Τούρκων καταστρέφοντας και τμήμα του μνημείου του Παρθενώνα. Για να θυμούνται αυτό το θαύμα, ο ναός λέγεται από τότε Άγιος Δημήτριος Λουμπαρδιάρης, από την λουμπάρδα δηλαδή το κανόνι των Τούρκων που καταστράφηκε.

Ἀπολυτίκιον  (Κατέβασμα)
Ἦχος γ’.
Μέγαν εὕρατο ἐv τοῖς κιvδύvοις, σὲ ὑπέρμαχοv, ἡ οἰκουμένη, Ἀθλοφόρε τὰ ἔθνη τροπούμενον. Ὡς οὖν Λυαίου καθεῖλες τὴν ἔπαρσιν, ἐν τῷ σταδίῳ θαῤῥύvας τὸν Νέστορα, οὕτως Ἅγιε, Μεγαλομάρτυς Δημήτριε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος β’. Αὐτόμελον.
Τοῖς τῶv ἰαμάτωv σου ῥείθροις Δημήτριε, τὴv Ἐκκλησίαν Θεὸς ἐπορφύρωσεv, ὁ δούς σοι τὸ κράτος ἀήττητοv, καὶ περιέπωv τὴν πόλιv σου ἄτρωτοv· αὐτῆς γὰρ ὑπάρχεις τὸ στήριγμα.

Κάθισμα
Ἦχος πλ. δ’. Τὴν Σοφίαν καὶ Λογον.
Εὐσεβείας τοῖς τρόποις καταπλουτῶν, ἀσεβείας τὴν πλάνην καταβαλών, Μάρτυς κατεπάτησας, τῶν τυράννων τὰ θράση, καὶ τῷ θείῳ πόθῳ, τὸν νοῦν πυρπολούμενος, τῶν εἰδώλων τὴν πλάνην, εἰς χάος ἐβύθισας· ὅθεν ἐπαξίως, ἀμοιβὴν τῶν ἀγώνων, ἐδέξω τὰ θαύματα, καὶ πηγάζεις ἰάματα, Ἀθλοφόρε Δημήτριε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Ἕτερον Κάθισμα
Βασιλεῖ τῶν αἰώνων εὐαρεστῶν, βασιλέως ἀνόμου πᾶσαν βουλήν, ἐξέκλινας Ἔνδοξε, καὶ γλυπτοῖς οὐκ ἐπέθυσας· διὰ τοῦτο θῦμα, σαυτὸν προσενήνοχας, τῷ τυθέντι Λόγῳ ἀθλήσας στερρότατα· ὅθεν καὶ τῇ λόγχῃ, τὴν πλευρὰν ἐξωρύχθης, τὰ πάθη ἰώμενος, τῶν πιστῶς προσιόντων σοι, Ἀθλοφόρε Δημήτριε, πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου.

Μεγαλυνάριον
Τὸν μέγαν ὁπλίτην καὶ ἀθλητήν, τὸν στεφανηφόρον, καὶ ἐν μάρτυσι θαυμαστόν, τὸν λόγχῃ τρωθέντα, πλευρὰν ὡς ὁ δεσπότης, Δημήτριον τὸν θεῖον ὕμνοις τιμήσωμεν.

Ἕτερον Μεγαλυνάριον
Φύλαττε τοὺς δούλους σου ἀθλητά, μάρτυς μυροβλύτα τοὺς ὑμνοῦντάς σε εὐσεβῶς, καὶ ρῦσαι κινδύνων καὶ πάσης ἄλλης βλάβης, Δημήτριε τρισμάκαρ ταῖς ἱκεσίαις σου.
πηγή http://www.saint.gr

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Απάντηση Δημάρχου κ. Χαρχαλάκη στο Δελτίο τύπου της Αξιωματικής δημοτικής αντιπολίτευσης

Για ακόμη μία φορά παρακολουθήσαμε το αντιπολιτευτικό παραλήρημα της μείζονος μειοψηφίας, που μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι οι Δημοτικές Εκλογές ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ με αρνητικό για εκείνην αποτέλεσμα. 

Επί του Δελτίου Τύπου των κ. συναδέλφων έχω να απαντήσω τα εξής, όχι επειδή θέλω να πείσω τη ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ για όσα ισχυρίζομαι - εξάλλου όπως λέει και ο Απ. Παύλος "μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού" - αλλά για να μην δημιουργούνται ΨΕΥΔΕΙΣ εντυπώσεις στον Κυθηραϊκό Λαό.
1. Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ζαχαρίας Σουρής ΟΥΔΕΠΟΤΕ ρώτησε τη Δημοτική Αρχή για την καθυστέρηση της έκδοσης των αποφάσεων της Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Επιλύσεων Δασικών Αμφισβητήσεων. Ρώτησε "τί έχουμε κάνει για το δασικό" γενικά και αόριστα, κάτι τελείως διαφορετικό.
Και φυσικά απάντησα ότι το δασικό ως πρόβλημα είναι πανελλαδικό και είναι άλυτο επί δεκαετίες, ενώ η καθυστέρηση ανάρτησης των δασικών χαρτών το επιτείνει.
Άλλο πράγμα το ένα και άλλο το άλλο λοιπόν. Καλό είναι οι ερωτήσεις να γίνονται όταν υπάρχει και η κατάλληλη γνώση για αυτές.


2. Κατηγορείται η Δημοτική Αρχή ότι "έκλεισε" τις Παιδικές Χαρές και το Θέατρο του Ποταμού. Πρόκειται για ασύστολο αντιπολιτευτικό ψεύδος.
Το ψέμα όμως έχει πολύ κοντά πόδια.
Η αλήθεια είναι ότι δεν παραλάβαμε ΚΑΜΙΑ παιδική χαρά με άδεια λειτουργίας, ΚΑΜΙΑ με πιστοποιημένα όργανα (ας πάνε οι συνάδελφοι να δουν την "παιδική χαρά" των Κοντολιανίκων, θα έστελναν τα παιδιά τους εκεί;;;;).
Οι παιδικές χαρές δεν είναι απλή υπόθεση, ως απλή υπόθεση τις αντιμετώπισαν δυστυχώς οι προκάτοχοί μας παραδίδοντάς μας μια ωρολογιακή βόμβα που κανείς δεν ξέρει πότε ακριβώς θα εκραγεί και τί συνέπειες θα έχει.

Για να λειτουργεί μια παιδική χαρά χρειάζεται να έχει πιστοποιημένα όργανα, να έχει ελεγχθεί από την ειδική τριμελή επιτροπή της Περιφέρειας και αφού κριθεί ασφαλής να λάβει τη νόμιμη άδεια λειτουργίας. Μόνο τότε υφίσταται μία παιδική χαρά.

Η δική μας Δημοτική Αρχή δεν κουκουλώνει τα προβλήματα όπως έκανε η προηγούμενη, ούτε γράφει τους Νόμους και τις διαδικασίες στα παλαιά της υποδήματα.
Η δική μας Δημοτική Αρχή στόχο έχει να λύσει τις παραλείψεις πολλών ετών ΜΟΝΙΜΑ και ΟΡΙΣΤΙΚΑ και όχι προσωρινά.

Μέσα στο 2015 θα δημοπρατηθεί το έργο της ανακαίνισης της παιδικής χαράς στα Κοντολιάνικα που θα είναι η πρώτη που θα λάβει τη νόμιμη άδεια λειτουργίας.
Θα ακολουθήσουν και άλλες με στόχο μέσα στη θητεία αυτή να επισκευαστούν όσο το δυνατόν περισσότερες.
Αυτή είναι η σωστή διαδικασία και ο,τιδήποτε άλλο είναι ΨΕΥΔΟΣ.

Τα ίδια ισχύουν και για το Θέατρο του Ποταμού. Έτσι όπως είναι σήμερα δεν είναι τίποτε άλλο από ένα γιαπί.
Κανείς δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη παρουσίας εκατοντάδων ανθρώπων σε έναν χώρο που δεν έχει πυρασφάλεια, διόδους ασφαλείας, ηλεκτρισμό και με σπασμένα τζάμια τριγύρω.
Ο χώρος λοιπόν ΔΕΝ είναι ακόμα Θέατρο. Για να γίνει Θέατρο απαιτείται η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών, η εγκατάσταση πλήρους συστήματος ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας, ο φωτισμός, η ηχητική κάλυψη, η όδευση κ.λπ.
Στον Προϋπολογισμό του 2016 προβλέψαμε 30.000€ για τις μελέτες.
Τα προβλήματα αυτά θα τα λύσουμε ΟΡΙΣΤΙΚΑ όσο χρόνο και αν μας πάρει, αυτή είναι η αληθινή προσφορά προς το νησί.
3. Για το Σπήλαιο ευτυχώς τα έγγραφα δίνουν στους πρώην κρατούντες την καλλίτερη απάντηση. Μόνο ένας τυφλός ή ένας άνθρωπος μειωμένης αντίληψης δεν μπορεί να καταλάβει τις τεράστιες ευθύνες τους πάνω στο ζήτημα του Σπηλαίου Μυλοποτάμου.

Η πολιτιστική πολιτική του Δήμου των τελευταίων ετών ήταν στην ουσία ανύπαρκτη. Κανένα όραμα, κανένας σχεδιασμός, καμία συγκεκριμένη στόχευση και προοπτική.
Ο πολιτισμός αφέθηκε μόνο στους ιδιώτες καλλιτέχνες που ουδέποτε έλαβαν μια έμπρακτη στήριξη από το Δήμο.

Τρανό παράδειγμα απαξίωσης του πολιτισμού μας, η παντελής σιωπή της προηγούμενης δημοτικής αρχής για τα σοβαρά προβλήματα του Σπηλαίου του Μυλοποτάμου, τα οποία είχαν επισήμως τεθεί στο Δήμο από το Υπουργείο Πολιτισμού από το 2007.

 Προβλήματα με τα οποία κανείς δεν σκέφθηκε να ασχοληθεί σοβαρά, καθώς πάντα κάποιοι έκριναν ότι οι υπάλληλοι και οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού είναι «άσχετοι» και δεν θα πρέπει να τους λαμβάνουμε υπόψη μας.

Αλήθεια, οι πρώην κρατούντες ήταν τόσο σίγουροι ότι οι ζητούμενες μελέτες ήταν υπερβολικές; Και με ΠΟΙΑ κριτήρια;

Ζητήθηκε επανειλλημμένα η αφαίρεση της ασφάλτου πάνω από το Σπήλαιο γιατί μειώνεται η υγρασία και κινδυνεύουν οι τοιχογραφίες του 10ου αιώνα!
Πλήρης σιωπή και απαξίωση απέναντι στις επίσημες κρατικές αρχές.

Το Σπήλαιο πρέπει να αναβαθμιστεί γιατί δεν αρκούμαστε στα σημερινά επίπεδα επισκεψιμότητας. Θα κάνουμε τις μελέτες και θα υποβάλουμε το σχέδιο ανάπτυξης του Σπηλαίου στο ΚΑΣ όπως προβλέπεται από το Νόμο και όπως έχει γίνει στα επισκέψιμα Σπήλαια της Ελλάδας (Πέραμα Ιωαννίνων, Δυρός, Λίμνες Καλαβρύτων, Αλιστράτη Σερρών).

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ οι σωστές διαδικασίες θα εφαρμοστούν ΚΑΙ εδώ! Οι περιπέτειες στις οποίες έχει εμπλακεί ο Δήμος λόγω της ανευθυνότητας ορισμένων προσώπων θα λάβουν τέλος.
4. Κτήριο Ποταμού. Η δέσμευσή μας ότι το κτίριο του Ποταμού θα επισκευαστεί γίνεται πράξη μέσα από τη μελέτη που αφορά στην οικοδομική του ανακαίνιση.
Αναφέρθηκε ότι δεν προβλέπεται τίποτα για την υγρασία της ταράτσας, η αρμόδια μηχανικός όμως που επισκέφθηκε το κτίριο τον Ιούλιο διαπίστωσε φραγμένες υδρορροές που καλό θα ήταν να καθαρίζουν που και που εκείνοι που κόπτονται.

Η μελέτη προβλέπει εργασίες 80.000€, ακριβώς όπως είχε προβλεφθεί στον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα 2015 που η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ έχει ψηφίσει (τότε δεν διαφώνησε με το ύψος του ποσού όμως!).

Η ράμπα των ΑμΕΑ και ο εξοπλισμός των αιθουσών είναι ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ και δεν σχετίζονται με τη μελέτη οικοδομικών εργασιών, αυτό τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι γνωστό!
Στον προϋπολογισμό του 2016 έχει προβλεφθεί ποσό 15.000€ για τον εξοπλισμό του κτιρίου. Επίσης έχει μπει επιτέλους το μεγάλο έργο της ανάπλασης του Αστικού Σχολείου Ποταμού με κόστος 168.000€, ένα έργο που οι Ποταμίτες το αναμένουν επί σειρά ετών.
Οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη αλλά δυστυχώς αυτό δεν γράφεται.
Και τέλος. Ας σταματήσει επιτέλους η γνωστή καραμέλα πως η απάντηση απέναντι στις ψευδείς αιτιάσεις και τοποθετήσεις συνιστά ύβρι, απαξίωση ή φίμωση.
Πρόκειται για άκρατο πολιτικαντισμό που έχει απορριφθεί από την ίδια την κοινωνία.

Κανείς δεν θέλει να τσακώνεται με τα στελέχη της ΝΕΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ - εξάλλου δεν έχουμε τίποτε το προσωπικό με κανέναν -, όμως θα απαντάμε με ΑΛΗΘΕΙΑ σε κάθε ψεύδος και σε κάθε παραπλάνηση και ανακρίβεια, γιατί κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παραπλανά τον κόσμο.

Για όλα τα ανωτέρω θέματα και για πολλά άλλα η Δημοτική Αρχή εφαρμόζει την πολιτική της σοβαρότητας, της νομιμότητας και των κανόνων που εφαρμόζονται σε όλη τη Χώρα αλλά δυστυχώς έμοιαζαν αδιανόητοι για το Τσιρίγο.

Για όλα αυτά τα θέματα δώσαμε αναλυτική ενημέρωση τον Αύγουστο του 2015 δημοσιεύοντας στοιχεία και ντοκουμέντα που δεν αμφισβητούνται. Για όλα αυτά και για πολλά άλλα ετοιμάζουμε την Ετήσια Έκθεση Πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής, που η παράταξη ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ δεν έκανε στα 7,5 χρόνια της θητείας της παρά μόνο μία φορά και παρά το γεγονός ότι είναι υποχρεωτική από το Νόμο. Δημοσιεύουμε τα πάντα, λέμε την ΑΛΗΘΕΙΑ στον κόσμο ακόμα και αν είναι δυσάρεστη ή πικρή, γιατί αυτό είναι το αληθινό χρέος μας, να μην παραμυθιάζουμε με ψευδείς υποσχέσεις, να μην υποσχόμαστε ανεφάρμοστες λύσεις, να μην παρακάμπτουμε το Νόμο, να προσαρμόζουμε τις πολιτικές αποφάσεις στη νομιμότητα όπως γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες Χώρες του κόσμου.

Είναι προφανές ότι οι απαντήσεις και τα τεκμήρια με τα οποία τις συνοδεύουμε ενοχλούν, ενοχλούν κυρίως όσους είχαν συνηθίσει να μην έχουν ανταπάντηση σε τίποτε, να μην έχουν αντίκρουση με επιχειρήματα και ντοκουμέντα. Είναι αντιληπτό. Δεν είναι όμως ανεκτό.

Η τοπική πολιτική ζωή πρέπει να εξυγιανθεί και να απομονώσει όσους επί σειρά ετών κουκούλωσαν τα προβλήματα, αντιμετώπισαν τα πάντα επιφανειακά, προτίμησαν να λειτουργούν τις δημόσιες υποδομές χωρίς καμία άδεια και ασφάλεια και εν τέλει παρέδωσαν στα χέρια μας ωρολογιακές βόμβες που για να επιλυθούν σύννομα και όπως πρέπει απαιτούν χρόνο, κόπο και χρήμα.

Είμαστε όμως αποφασισμένοι να πάμε μπροστά και να αφήσουμε στη λήθη και στο παρελθόν κάθε αντίληψη σαν αυτές που μας κληροδότησαν άπειρα προβλήματα, από απλήρωτους φόρους και τέλη κυκλοφορίας, μέχρι διαλυμένες παιδικές χαρές και αδήλωτα κληροδοτήματα.
Η προσπάθειά μας είναι συνεχής, το ίδιο και η αγωνία μας για το μέλλον του τόπου. Και είμαστε ευτυχείς γιατί 14 μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων μας ο Δήμος μας έχει μπει σε τάξη, ξεκίνησαν οι δημοπρασίες, εκτελούνται έργα σε όλο το νησί, λύσαμε τα προβλήματα των υποδομών στα Αντικύθηρα, βγάλαμε το νησί από την εσωστρέφεια, αυξήσαμε τις χρηματοδοτήσεις που παραλάβαμε, φέραμε - ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ - έργα από το ΕΣΠΑ, περάσαμε από την Περιφέρεια έργα σχεδόν 5.000.000€ και μόνο για το 2015.

Θα συνεχίσουμε. Πάντα με όπλο την αλήθεια και τη μαχητικότητα και το δυναμισμό που μας χαρακτηρίζουν όλους από την πρώτη ημέρα της θητείας μας!
--------------------------------------------------
Στράτος Χαρχαλάκης - Δήμαρχος Κυθήρων
--------------------------------------------------

ΧΑΡΧΑΛΑΚΗΣ.Επιλέγουμε να είμαστε ΧΡΗΣΙΜΟΙ και αυτό επέλεξε ο Κυθηραϊκός Λαός στις 25/5/2014... οριστικά και αμετάκλητα!

Ας το διαβάσουν ορισμένοι... μπας και πεισθούν επιτέλους για το ΤΙ ακριβώς μας άφησαν να διαχειριστούμε... όσο και αν επιμένουν κάποιοι, οι πολιτικές αποφάσεις ΠΟΤΕ δεν είναι και δεν θα είναι υπεράνω των Νόμων, ας το καταλάβουν όσο είναι νωρίς... το ψέμα, η παραπλάνηση, ο αναχρονισμός, το "δε βαριέσαι", η υπερίσχυση των δήθεν πολιτικών αποφάσεων έναντι των Νόμων, η εσωστρέφεια και η περιχαράκωση του νησιού και του Δήμου ΤΕΛΕΙΩΣΑΝ οριστικά στις 31/8/2014... Κάποιοι επέλεξαν να είναι αρεστοί και να μην ασχοληθούν με την ουσία των προβλημάτων, η διαφορά μας είναι ότι εμείς
επιλέγουμε να είμαστε ΧΡΗΣΙΜΟΙ και αυτό επέλεξε ο Κυθηραϊκός Λαός στις 25/5/2014... οριστικά και αμετάκλητα!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ !

 http://kithiraikanea.com/showthread.php?t=5100

ΝΑΥΠΛΙΟ.ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ-ΦΩΤΟ ADELIN 107,3 FM


Το Ναύπλιο ή Ανάπλι είναι πόλη της Πελοποννήσου, πρωτεύουσα του Νομού Αργολίδας και ο κυριότερος λιμένας της ανατολικής Πελοποννήσου. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 είχε 14.203 κατοίκους. Είναι μια απ' τις πιο γραφικές πόλεις της χώρας, και υπήρξε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους κατά την περίοδο 1828 - 1833. Έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός.
Το Ναύπλιο είναι γνωστό για το Μπούρτζι, μικρό φρούριο χτισμένο σε νησίδα μέσα στο λιμάνι, για το Παλαμήδι, ενετικό φρούριο που δεσπόζει στην πόλη, για την Ακροναυπλία (τουρκ. Ιτς-Καλέ), έτερο φρούριο ενετικό, επί της ομώνυμης χερσονησίδας, καθώς και ως τόπος δολοφονίας του Ιωάννη Καποδίστρια.
Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία στην τοποθεσία της σημερινής πόλης ίδρυσε ο Ναύπλιος τη Ναυπλία, η οποία οχυρώθηκε με κυκλώπεια τείχη. Αρχαιολογικά ευρήματα αποδεικνύουν την ύπαρξη της πόλης από τα μυκηναϊκά κιόλας χρόνια.
Το Ναύπλιο αποτελεί δημοφιλή προορισμό των κατοίκων της Αθήνας και της Πελοποννήσου καθώς απέχει λίγο και από τις δυο περιοχές. Στα ομορφότερα κτήρια της πόλης είναι το μέγαρο Άρμανσμπεργκ (κατοικία του αντιβασιλέα της Ελλάδος Άρμανσπεργκ) καθώς και το αρχαιολογικό μουσείο στην πλατεία Συντάγματος. Στην πόλη λειτουργεί επίσης παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης.

ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ: ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΕΡΓΟ.Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ.

Συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο την Τετάρτη 21-10-2015 στις 16.00 το απόγευμα.
Η συνεδρίαση έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου, υπό την προεδρία του Γιάννη Κατσανεβάκη.
Παρόντες ο Δήμαρχος Στράτος Χαρχαλάκης.
Ο αντιδήμαρχος Μαθιός Αγγελιουδάκης.
Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι, Παναγιώτης Ζαντιώτης, Μελίνα Μαρουλίδου, Ειρήνη Τραβασάρου, Κώστας Μαριάτος, Μαρία Κασιμάτη, Μηνάς Κορώνης από την πλειοψηφία. Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος και Ζαχαρίας Σουρής από την αντιπολίτευση.
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης ήταν 12.
Στο στάδιο της ενημέρωσης ο Δήμαρχος ενημέρωσε για το πρόσφατο ταξίδι του στην Ελβετία, καθώς και τα μελλοντικά, τον Δεκέμβριο στις Βρυξέλλες και τον Ιανουάριο στη Βέρνη στην εκεί διεθνή έκθεση τουρισμού.
Τόνισε την καλή συνεργασία του Δήμου με τη Περιφέρεια Αττικής και την προοπτική κατασκευής έργων στα Κύθηρα ύψους 5.000.000€.
Εξέφρασε την ικανοποίηση του για την ταχύτητα εξέλιξης των έργων στον κεντρικό δρόμο και όπως δήλωσε η ασφαλτόστρωση θα γίνει μόλις σταματήσουν οι βροχές.
Στις ερωτήσεις των συμβούλων της παράταξης μας, οι απαντήσεις του ήταν οξείς και χωρίς καμία διάθεση συνεργασίας.
Στην παρατήρησή μας, για τις επιθετικές και απαξιωτικές απαντήσεις του ιδίου και συνεργατών του, στα ενημερωτικά Δελτία Τύπου που εκδίδει η παράταξη μας, επέμεινε με τον ίδιο οξύ και επιθετικό τρόπο, ότι ορθώς πράτει.
Διαμαρτυρηθήκαμε για την συμπεριφορά αυτή, η οποία στοχεύει στη φίμωση της αντιπολίτευσης, με απώτερο σκοπό να μην ακούγετε άλλη άποψη πέραν αυτής του κ. Χαρχαλάκη.
Σε ερώτηση σχετική με την μεγάλη καθυστέρηση των αποφάσεων της πρωτοβάθμιας επιτροπής επιλύσεων δασικών αμφισβητήσεων, δήλωσε ότι δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου!
Για το κλείσιμο των παιδικών Χαρών, και του θεάτρου του Ποταμού, επέμεινε στην γνωστή θέση του, ότι χαράκτηρίζετα παράνομο σφραγίζεται.
Ανησυχία προκάλεσαν οι δηλώσεις και απόψεις του, για το Σπήλαιο της Αγίας Σοφίας στον Μηλοπόταμο.
Το κρίνει επικίνδυνο, υιοθετώντας τις απόψεις υπηρεσιακών παραγόντων, σύμφωνα με τις οποίες απαιτούνται αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για λειτουργήσει το Σπήλαιο νόμιμα!
Δεν γνωρίζει φαίνεται ότι το Σπήλαιο το οποίο ανέδειξε το ζεύγος Πετροχείλου, κορυφαίων Κυθηρίων Σπηλαιολόγων, είναι από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νησιού, είναι πόλος έλξης τουριστών για πολλές δεκαετίες, το έχουν δε επισκεφθεί με ασφάλεια, χιλιάδες Έλληνες και ξένοι τουρίστες, αποκομίζοντας άριστες εντυπώσεις.
Τα προηγούμενα χρόνια, μετά την Πυρκαγιά του 2007, κατασκευάστηκε κουπαστή στο μονοπάτι πρόσβασης, εξέδρα αναμονής των επισκεπτών και εγκαταστάθηκε Φωτοβολταϊκό σύστημα για τον Φωτισμό του Σπηλαίου. Είχε προηγηθεί η διάνοιξη και ασφαλτόστρωση του δρόμου και του πάρκινγκ.
Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού έκριναν ότι ο Δήμος πρέπει να διαθέσει τους πόρους που απαιτούνταν για να εκπονηθούν. Γεωλογική, Υδρολογική, Βραχομηχανική, Ηλεκτρομηχανολογική, Τοπογραφική, Αρχιτεκτονική, Φωτισμού, κλπ μελέτες, όπως ζητούσε η Εφορεία Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας.
Οι κατ' εξοχήν αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, αντί να εργασθούν για την εκπόνηση αυτών των μελετών, ζητούσαν από τον Δήμο να αναλάβει το υπέρογκο κόστος.
Η παράταξη μας έκρινε ότι ο Δήμος αδυνατεί να αναλάβει το τεράστιο κόστος και να υποχρεωθεί στην ατέρμονη διαδικασία εκπόνησης-εγκρίσεων τόσων μελετών, αφού άλλα ζητούσε η μία υπηρεσία και άλλα η άλλη.
Πολιτική απόφαση ήταν και όχι αμέλεια.
Ο κ. Χαρχαλάκης αδιαφορώντας αν τα οικονομικά αντέχουν, δεσμεύτηκε να αναλάβει το κόστος.
Διαφωνούμε με αυτή την απόφασή του.
Τα συλλογικά όργανα των φορέων έχουν ενημερωθεί;
Ο διευθύνων σύμβουλος της αναπτυξιακής εταιρείας γιαυτό παραιτήθηκε;
Ελπίζουμε να μπεί στον κόπο να μελετήσει και να καταλάβει, τι είναι αυτά που ζητάνε, τότε θα αντιληφθεί σε ποιά περιπέτεια θα εμπλέξει τον Δήμο, την Εγχώριο και την Αναπτυξιακή.
Αναμένουμε τα αποτελέσματα των επιπόλαιων ενεργειών του.
Στα θέματα της ημερήσιας διάταξης, διαφωνήσαμε με την μελέτη επέμβασης στο Δημοτικό κτήριο του Ποταμού, γιατί δεν είναι πλήρης και ούτε με τις εργασίες που θα γίνουν το κτήριο θα μετατραπεί σε χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως έχει δηλώσει ο κ. Χαρχαλάκης μετά το κλείσιμό του.
Ούτε βέβαια μπορούμε να δεχτούμε την διαβεβαίωση ότι οι επιπλέον εργασίες που απαιτούνται, θα αντιμετωπισθούν με απευθείας αναθέσεις, αφού η διαδικασία αυτή δεν είναι σύννομη.

ΚΑΣΤΟΡΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ.ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM-ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ


ΤΟ ΚΑΣΤΟΡΕΙΟΝ  ΣΗΜΕΡΑ
Το Καστόρι είναι ένα καταπράσινο ορεινό χωριό του νομού Λακωνίας σε υψόμετρο 500 μέτρων, που εκτείνεται στην ανατολική πλευρά του Βόρειου Ταϋγέτου και απέχει 17 χιλιόμετρα από την Σπάρτη (20 λεπτά) και 225 χιλιόμετρα από την Αθήνα (περίπου 3 ώρες) . Ανήκει στο Δήμο Σπάρτης ενω πριν ηταν η έδρα του πρωην Δήμου Πελλάνας
και είναι ένα γραφικό χωριό της Πελοποννήσου. Έχει πληθυσμό 600 κατοίκων τον χειμώνα και περίπου 2000 κατά την διάρκεια του καλοκαιριού.
Το Καστόρι καλύπτει τις ανάγκες των κατοίκων του αλλά και των γειτονικών χωριών σε υπηρεσίες και σε εμπορικά καταστήματα.
Τα τελευταία χρόνια έχουν ανοίξει νέα καταστήματα , ξενώνες , νέες πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις γίνονται και υποστηρίζονται από τους κατοίκους αλλά και από τους δραστήριους συλλόγους μας , έτσι το Καστορειο κάνει τα πρώτα του τουριστικά βήματα και ολοένα περισσότερος κόσμος γνωρίζει τον παρθένο Βόρειο Ταΰγετο!

 Ασχολίες κατοίκων
Οι ασχολίες των κατοίκων του Καστορείου ειναι ο αγροτικός και ο κτηνοτροφικός τομέας οπου και παράγεται το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο το οποίο είναι από τα καλύτερα και ποιοτικότερα σε όλη την Ελλάδα λόγο του κλίματος και του παρθένου υπεδάφους.
Επίσης υπάρχει πρότυπη φάρμα Σκαφιδά που παράγει γάλα το οποίο το δίνει στην  ΔΕΛΤΑ και η μονάδα G-fish (ιχθυοτροφείο) με πέστροφα , χαβιάρι , καπνιστό σολομό
μοναδικής ποιότητας! Περισσότερα διαβάστε εδώ για τα τοπικά προϊόντα… Τα τελευταία χρόνια εχουν αρχίσει και γίνονται βήματα προς τον Αγροτουρισμό , Φυσιολατρικό , Οικολογικό και Ορεινό τουρισμό ανοίγοντας Ξενώνες και καταστήματα Πολλές ομάδες , σύλλογοι και ιδιώτες έχουν επισκεφθεί το χωρίο θαυμάζοντας την παρθένα φύση του , τα μονοπάτια τα φαράγγια και το δάσος του Ταΰγετου.
Πρωτοπόρος με μεγάλη δράση (ανάδειξη μονοπατιών, φαραγγιών , ξενάγηση ομάδων)
είναι ο Συλλογος φιλων Ταυγετου – Η Λουσίνα

Η ΕΛΕΝΗ ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ

Η βουλευτής Α΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Ε. Σταματάκη επισκέφτηκε την Ύδρα το Σάββατο 24 Οκτωβρίου για να βρίσκεται στην αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στις πληγείσες οικίες, καταστήματα και περιοχές του νησιού. Η Ύδρα επλήγη από το σφοδρό κύμα κακοκαιρίας, για το νησί ήταν κάτι πρωτόγνωρο, ένας δυνατός τυφώνας. Οι ουρανοί άνοιξαν στην κυριολεξία, η καταιγίδα προκάλεσε υπερχείλιση των χειμάρρων του νησιού με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν προβλήματα στο λιμάνι, και τον παραδοσιακό οικισμό. Ο Δήμος Ύδρας, το Εθελοντικό Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Ύδρας, αλλά και οι πολίτες, κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες, με τα στοιχειώδη μέσα που έχουν στη διάθεσή τους, προκειμένου ν’ καθαρίσουν τις λάσπες, τα χώματα, τις πέτρες και ν’ απεγκλωβιστούν από τη λάσπη. Αργά το βράδυ, η Περιφέρεια Αττικής μετά από σχετική εξουσιοδότηση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και ενέργειες της Εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για ζητήματα Πολιτικής Προστασίας, Ιωάννας Τσούπρα, κήρυξε στον Δήμο Ύδρας σε Κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης. Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με την Περιφέρεια, είναι αναγκαία, προκειμένου να αντιμετωπισθεί η δυσμενής κατάσταση, που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων που έπληξαν την περιοχή στις 23 Οκτωβρίου.

Στους δρόμους τα τρακτέρ τους οι αγρότες της Λακωνίας…

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΝΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΙΣ 29 ΟΚΤΩΒΡΗ ,ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ .
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΣΤΙΣ 11: 00 ΤΟ ΠΡΩΙ.
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΒΡΟ ΕΩΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΡΧΗ . ΑΝ ΔΕΝ ΔΟΘΕΙ ΛΥΣΗ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΘΑ ΚΛΙΜΑΚΩΝΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΗΧΗΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΓΙΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΑΦΕΣ ΟΤΙ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
ΕΜΕΙΣ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΤΑΞΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ.
ΚΑΛΟΥΜΕ  ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΑΛΛΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΑΣ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ,Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΥΠΑΙΘΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ
ΞΑΝΑΛΕΜΕ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΜΑΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΒΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ /ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ.
Ο ΨΕΥΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ.
ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΟΣΕΣ ΛΑΜΠΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ.
ΠΑΝΤΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΛΙΓΟΙ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΣΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
Τηλ Επικοινωνιας : 6977598743 / 6932338501 / 6946344706

Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2015

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΓΕΝΤΕΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΤΩΝ ΒΑΤΙΚΩΝ

Φωτογραφία του χρήστη Συμβαίνει Τώρα.
Φωτογραφία του χρήστη Συμβαίνει Τώρα.
Και αυτό τον μήνα το φιλόπτωχο ταμείο της ενορίας Νεαπόλεως εξασφάλισε ζωοτροφές για τους κτηνοτρόφους στα Βάτικα που επλήγησαν από την πυρκαγιά της 17ης Ιουλίου .Επί τρεις μήνες η ενορία Νεαπόλεως μαζί με τις υπόλοιπες ενορίες της περιοχής μαζί με το φιλόπτωχο ταμείο έχουν σταθεί δίπλα σε όλους και έχουν προσφέρει τα μέγιστα .

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ' ΛΟΥΚΑ (25-10-2015)





 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ'ΛΟΥΚΑ (25-10-2015)
ΓΡΑΠΤΟΝ ΘΕΙΟΝ ΚΗΡΥΓΜΑ
Ἡ δίψα γιά ζωή
Μιά εὐχή (πού περίεργα ἔχει ἐπικρατήσει) καί πού τήν ἀπευθύνουμε κατά τίς κηδεῖες μας ὅταν φεύγουν ἀπό αὐτόν τόν κόσμο εἶναι «Ζωή σέ σᾶς»! Καί τήν ἀπευθύνουμε αὐτή τήν εὐχή στούς πενθοῦντες συγγενεῖς, στούς γνωστούς μας πού παραβρίσκονται στήν ἐξόδιο ἀκολουθία, σέ ὅλους. Εἴτε ἀπό ἀμηχανία πῶς νά συμμετάσχουμε στό πένθος, εἴτε ἀπό ψυχολογική ἀπώθηση τοῦ -βέβαιου-θανάτου μας, σφίγγουμε τά χέρια, μελλοθάνατοι πρός μελλοθανάτους, εὐχόμενοι τό ἀδιανόητο: νά μή πεθάνουμε!...


Κί ὅμως αὐτή ἡ ἀλλόκοτη συνήθεια, μαρτυρεῖ κάτι ἀπολύτως ἀληθές πού συνήθως δέν τό ὑποψιαζόμαστε : πώς ὁ ἄνθρωπος εἶναι πλασμένος νά ὁραματίζεται τήν παντοτινή ζωή˙ τήν ἀθανασία.
Ἀλλά ἀποπροσανατολισμένος καί πελαγωμένος ἀπό τίς βιοτικές μέριμνες (ἀμαρτωλές ἤ θεμιτές) ξεχνάει τόν προορισμό του : τήν ζωή στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.


Στό σημερινό Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα ὁ Παῦλος, αὐτός ὁ κορυφαῖος, μέ τήν ἐκπληκτική κλήση πρό τῶν πυλῶν τῆς Δαμασκοῦ, μέ τόν ἀκάματο εὐαγγελισμό τῶν Ἐθνῶν, μέ τή μαρτυρία καί τά ναυάγια καί τέλος, μέ τόν μαρτυρικό του θάνατο τῆς δόξας, αὐτός ὁ ἴδιος μᾶς ὑποδεικνύει τόν δρόμο τῆς ἀληθινῆς ζωῆς. Κί αὐτός ὁ δρόμος δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν μίμηση τοῦ Χριστοῦ. Γι΄αὐτος καί λέει «Χριστῷ συνεσταύρωμαι. Ζῶ δέ οὐκέτι ἐγῶ, ζῆ δέ ἐν ἐμοί Χριστός». Σέ ἄλλο σημείο ἔχει προτρέψει : «Μιμηταί μου γίνεσθε καθώς κἀγῶ Χριστοῦ». Καί ἀσφαλῶς «μίμηση Χριστοῦ» δέν εἶναι ἡ τήρηση τυπικῶν καθηκόντων χωρίς νόημα, πολλά ἀπό τά ὁποῖα εἶναι ἔξω ἀπό τήν Ἐκκλησιαστική ζωή, κατάλοιπα δυσειδαιμονιῶν καί ψευδοπαραδόσεων. Γιά ὅλα αὐτά ὁ Παῦλος δήλωνε ἀπερίφραστα πώς ἔχει πεθάνει, ἐπειδή δέν σώζουν, οὔτε ὁδηγοῦν στήν ζωή.
* * *
Χριστιανοί μου,
Ὁ ἄνθρωπος ἔχει πλασθεῖ ἀπό τόν Δημιουργό του ὄχι μόνο «κατ΄εἰκόνα» Ἐκείνου, ἀλλά καί «καθ΄ὁμοίωσιν». «Ὁμοίωσις» δέν σημαίνει βέβαια ἐξομοίωση. Σημαίνει, ὅμως, θέωση κατά χάριν, πού εἶναι ἡ δικαίωσή μας, ὄχι ἀπό τυπικά ἔργα, ἀλλά ἀπό τήν πίστη, τήν ἐμπιστοσύνη μας στόν Κύριο Ἰησοῦ, πού μᾶς ἀγάπησε κί ἔδωσε τόν ἑαυτό Του γιά χάρη μας. Εἴμαστε ἄραγε ἕτοιμοι νά πεθάνουμε γιά τόν ἁμαρτωλό κόσμο, ὅπως ὁ Ἀπόστολος Παῦλος;


π.Π.Μαριᾶτος
------------------------------
Πηγή: imkythiron.gr
------------------------------

ΚΥΒΙΚΑ ΝΕΡΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

Στο νησί αντιμετωπίζουμε ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες απανωτές διακοπές νερού ,με το αιτιολογικό ότι υπάρχει έλλειψη νερού, την στιγμή που κυβικά νερού χάνονται στο δρόμο. Πάρα πολλές φορές έχει γίνει θέμα συζήτησης το πρόβλημα των υδατοδεξαμενών από το σταθμό του radio adelin και με την προηγούμενη δημοτική αρχή αλλά και με την τωρινή. Το πρόβλημα συνεχίζει να υπάρχει μέχρι σήμερα, με δεξαμενές να υπερχειλίζουν ,επειδή κατά πάσα πιθανότητα δεν λειτουργούν τα φλοτέρ ,να χάνεται νερό που το στερείται ο δημότης και επίσης κάτι που δεν έχουν ληφθεί υπόψιν ,είναι ότι το νερό κυλώντας στο δρόμο παρασέρνει χαλίκια και χώματα ,βάζοντας σε κίνδυνο τα οχήματα και ιδιαίτερα τα δίκυκλα . Περαστικοί και κάτοικοι των περιοχών όπου τρέχει το νερό επί ώρες , διαμαρτύρονται για τον κίνδυνο ατυχήματος .Πέραν αυτού όμως θεωρούν και δεδομένο ότι η απώλεια του νερού επιβαρύνει τον δήμο, αλλά το κόστος αυτό μετακυλίεται στους δημότες που ταυτοχρόνως υφίστανται τις διακοπές του νερού και τις συνεχόμενες επί έτη παραινέσεις του δήμου για συνετή χρήση. Κάποια στιγμή επιτέλους πρέπει το θέμα δημοτική ύδρευση , να αντιμετωπιστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου ριζικά, δίνοντας προτεραιότητα στα προβλήματα των υδατοδεξαμενών του νησιού που ξανατονίζουμε πέραν της απώλειας πολλών κυβικών νερού , υπάρχει και κίνδυνος ατυχήματος από τα χώματα και τα χαλίκια που φτάνουν στο οδόστρωμα κατά την συνεχόμενη ροή . Το σημείο που εντοπίσαμε σήμερα όπου υπάρχει το πρόβλημα είναι στον κεντρικό δρόμο Ποταμού - Χώρας στη θέση Σκληρή και όπως μας πληροφόρησαν κάτοικοι, παρόμοιο φαινόμενο παρατηρείται και στην υδατοδεξαμενή στη διασταύρωση του δρόμου μεταξύ Μυλοποτάμου - Καλοκαιρινές. Επισημαίνουμε λοιπόν για άλλη μια φορά το πρόβλημα και περιμένουμε την άμεση παρέμβαση του δήμου να σταματήσει να χάνεται το νερό , και να καθαριστούν οι δρόμοι από τα χαλίκια και τα χώματα .
Φωτορεπορτάζ ADELIN 107,3 FM WEB TV




Μουσείο Ανάδειξης και Προβολής της Ναυτικής Παράδοσης του Δήμου Μονεμβασιάς – Και τώρα ;



Γράφει ο Παναγιώτης Τριπόντικας, Πλωτάρχης ΠΝ,
τ. Διευθυντής του Πλωτού Ναυτικού Μουσείου Θωρηκτό «Γ.ΑΒΕΡΩΦ», μέλος του διεθνούς συμβουλίου μουσείων ICOM και τ. Πρόεδρος και μέλος του Συνδέσμου Βελανιδιωτών «Η Μυρτιδιώτισσα»

Μουσείο Ανάδειξης και Προβολής της Ναυτικής Παράδοσης του Δήμου Μονεμβασιάς – Και τώρα ;

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η αγάπη των Βατικιωτών για την θάλασσα, η οποία εκφράζεται μέσα από την προσφορά σε αυτήν, είναι η αιτία που δημιούργησε την ανάγκη για την υλοποίηση ενός ονείρου·  ενός ονείρου που αφορά στη διατήρηση, στην προβολή και στη διάδοση του Ναυτικού πνεύματος και της Ναυτικής μας παράδοσης στις νέες γενιές.
Το 2013 λοιπόν, η νέα Δημοτική αρχή του Δήμου Μονεμβασιάς αποφάσισε την υλοποίηση του οράματος αυτού. Φθάσαμε το  καλοκαίρι του 2015 να πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του Μουσείου με κάθε μεγαλοπρέπεια και ταυτόχρονα να καλούνται οι Βατικιώτες και όχι μόνο, να προσφέρουν κάθε τι που θα μπορούσε να εκτεθεί στο κοινό.  Στο σημείο αυτό ξεκινά και η αγωνία όλων μας που θα ήθελαν αυτό το όνειρο, να στεφθεί από επιτυχία και να έχει μέλλον.
Τι σημαίνει δημιουργώ ένα μουσείο;
Η δημιουργία ενός μουσείου αποτελεί ένα αρκετά σύνθετο εγχείρημα με προεκτάσεις σε νομικά ζητήματα και υποχρεώσεις. Σίγουρα, πριν αποφασίσουμε τη δημιουργία ενός μουσείου, θα ήταν δόκιμο να ακολουθήσουμε τα παρακάτω βήματα.
1ο Βήμα : Μαθαίνουμε για τα μουσεία.
Πριν δημιουργήσουμε ένα μουσείο, μαθαίνουμε καταρχήν τι σημαίνει. Ενημερωνόμαστε για το νομικό καθεστώς που διέπει τη δημιουργία ενός μουσείου, για τον Κώδικα Δεοντολογίας, αλλά και τις βέλτιστες πρακτικές για τη λειτουργία του μουσείου.
          Η αρχή λειτουργίας των Μουσείων
Τα μουσεία εξυπηρετούν την κοινότητα με διάφορους τρόπους. Ένα μουσείο αποτελεί σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή.
Τα μουσεία εξυπηρετούν το κοινό, είτε με προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, είτε με την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών ( προγράμματα για παιδιά π.χ με αυτισμό ή για ενήλικες με διάφορα επίπεδα γνωστικών διαταραχών κ.τ.λ), είτε  με το γεγονός ότι βοηθούν την κοινωνία, μέσα από την προβολή και την έκθεση των αντικειμένων τους, στην κατανόηση της πολιτιστικής πολυμορφίας, αφού μας «αφηγούνται» σημαντικές ιστορίες σχετικά με  την συλλογή, τη διατήρηση, την έρευνα και την ερμηνεία των αντικειμένων και των  ιστορικών αρχείων. Τα μουσεία αποτελούν σταθερά σημεία επικοινωνίας με την κοινωνία.
 Το σημαντικότερο όλων όμως είναι η σχέση των μουσείων με τα σχολεία και την εκπαίδευση. Ένα τυπικό μουσείο ξοδεύει μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του σε εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές. Έχει παρατηρηθεί ότι οι μαθητές που επισκέπτονται μουσεία, παρουσιάζουν αυξημένες δεξιότητες στην κριτική σκέψη και στην ιστορική ενσυναίσθηση.  
Τα μουσεία αποτελούν οικονομικό μοχλό ανάπτυξης, αφού απασχολούν προσωπικό, ενώ αποδεδειγμένα πολύ μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών αναψυχής θα λάβει μέρος σε πολιτιστικές δραστηριότητες, ήτοι επισκέψεις σε μουσεία.
Κώδικας δεοντολογίας ICOM[1] (International Council of Museums)  για τα Μουσεία
Ο Κώδικας Δεοντολογίας αποτελεί ένα πλαίσιο βασικών κανόνων για τη λειτουργία των μουσείων. Παρουσιάζει σειρά αρχών που υποστηρίζονται από οδηγίες ως προς την επιθυμητή επαγγελματική πρακτική. Σε ορισμένες χώρες οι βασικοί κανόνες ορίζονται με νόμο ή με κυβερνητικές αποφάσεις. Σε άλλες, τόσο οι κατευθυντήριες οδηγίες ως προς τις ελάχιστες επαγγελματικές προδιαγραφές όσο και η αξιολόγησή τους μπορούν να παρέχονται με τη μορφή «πιστοποίησης», «εγγραφής σε μητρώο» ή με άλλα παρόμοια συστήματα αξιολόγησης. Οι γενικές αρχές όπως καθορίζονται στον κώδικα δεοντολογίας του ICOM είναι οι εξής :
·         Τα μουσεία διασώζουν, ερμηνεύουν και προβάλλουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας.
·         Τα Μουσεία διαφυλάσσουν τις συλλογές τους προς όφελος της κοινωνίας και της ανάπτυξής της.
·         Τα μουσεία συγκεντρώνουν πρωτογενή στοιχεία για τη συγκρότηση και τη διεύρυνση των γνώσεων.
·         Τα μουσεία συμβάλλουν στη γνώση, την κατανόηση και τη διαχείριση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
·         Οι πόροι των μουσείων δίνουν τη δυνατότητα και για άλλες υπηρεσίες και δημόσια οφέλη.
·         Τα μουσεία συνεργάζονται στενά με τις κοινότητες προέλευσης των συλλογών τους, καθώς και με αυτές που εξυπηρετούν.
·         Τα μουσεία λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο του νόμου.
·         Τα μουσεία λειτουργούν με επαγγελματικό τρόπο.
          Εθνικά πρότυπα
Το Υπουργείο Πολιτισμού καθορίζει με τον νόμο για την Ίδρυση και αναγνώριση μουσείου κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 45 του Ν. 3028/2002, τις διαδικασίες για την αναγνώριση ενός Μουσείου από το Υπουργείο Πολιτισμού. (Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος μας για το επόμενο διάστημα). Ο δρόμος είναι μακρύς εάν σκεφτεί κανείς ότι πέραν του νόμου αυτού δεν υπάρχει κάποιο άλλο θεσμικό κείμενο ή σαφής οδηγία που να καθορίζει διαδικασίες (το θέμα αυτό θα αναλυθεί σε επόμενο άρθρο).
2ο Βήμα : Προσδιορίζουμε το θεσμικό πλαίσιο ( σκοπό λειτουργίας, ανάγκες και πόρους )
Οι αρμόδιες διοικητικές αρχές (στην περίπτωσή μας ο Δήμος Μονεμβασιάς) οφείλουν να διασφαλίσουν ότι το μουσείο διαθέτει ιδρυτική πράξη, εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας,  και δημοσιευμένο καταστατικό συντεταγμένο σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία, όπου ορίζεται σαφώς το νομικό καθεστώς, η αποστολή, η μόνιμη λειτουργία και ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας του μουσείου. Για να μπορέσει να γίνει αυτό, θα πρέπει να απαντηθούν διάφορα ερωτήματα όπως : Υπάρχουν οι κατάλληλοι πόροι για να ξεκινήσει η λειτουργία ενός μουσείου αλλά και κυρίως να διατηρηθεί στο μέλλον; Αποτελεί πράγματι η λειτουργία ενός μουσείου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα το όραμα της τοπικής κοινωνίας;
3ο Βήμα : Δημιουργία του μουσείου
Για τη δημιουργία ενός μουσείου , θα πρέπει να κατανοηθούν πλήρως οι νομικές και φορολογικές υποχρεώσεις που έρχονται με την ίδρυση και τη λειτουργία του οργανισμού. Το βασικότερο συστατικό του μουσείου αποτελεί ένας πυρήνας εγγράφων, χωρίς τον οποίο δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα. Σε αυτά δε τα έγγραφα αποτυπώνονται οι θεμελιώδεις αρχές για τις βασικές λειτουργίες του μουσείου. Αυτά είναι: Η δήλωση της αποστολής, ο Κώδικας δεοντολογίας του μουσείου, ο Στρατηγικός Σχεδιασμός ( ο οποίος καθορίζει τις επιχειρησιακές τακτικές για την επίτευξη του οράματος και καλύπτει όλους τους τομείς των επιχειρήσεων του μουσείου), το Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων αναγκών (Καλύπτει όλες τις απειλές / τους κινδύνους που σχετίζονται με το μουσείο, να περιλαμβάνει σχέδια εκκένωσης για τους ανθρώπους, να καθορίζει πώς να προστατεύουν, να εκκενώσουν ή να ανακτήσουν συλλογές σε περίπτωση καταστροφής κ.τ.λ) και τέλος η Πολιτική διαχείρισης συλλογών (θα καθορίζονται η έννοια της στρατηγικής διαχείρισης συλλογών και οι επί μέρους τομείς και τα θέματα που αυτή περιλαμβάνει, τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί, τα πρότυπα, την ψηφιοποίηση των συλλογών και τον σχετικό προβληματισμό για το μέλλον, τα ζητήματα κόστους που σχετίζονται με τη δημιουργία και διαχείριση συλ­λογών, την έρευνα των μουσειακών συλλογών και τη διάδοση της γνώσης, την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τον ρόλο του μουσείου, ζητήματα νομοθεσίας που αφορά τα μουσεία και τη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων, ζητήματα μεταφοράς και αποθήκευσης των μουσειακών αντικειμένων, θέματα ασφάλειας των μουσειακών συλλογών και ειδικά την προετοιμασία για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έκτακτων περιστατικών (disaster plans), τις περιβαλλοντικές παραμέτρους ενός μουσείου (προληπτική συντήρηση) κ.τ.λ
4ο Βήμα : Διατήρηση του μουσείου
Μέρα με την μέρα πρέπει να γίνονται περισσότερο κατανοητές από το προσωπικό που εργάζεται στο μουσείο, οι διαδικασίες. Για να μπορέσει όμως να διατηρηθεί και να επαυξηθεί το επίπεδο λειτουργίας του μουσείου, χρειάζονται συνεργασίες. Πρέπει όλοι να είμαστε μέλη της παγκόσμιας κοινότητας των μουσείων και να προσαρμόζουμε τα σχέδια μας όταν και όποτε απαιτείται.
Πιστεύουμε ότι πήρατε μια ιδέα για το τι θα έπρεπε να κάνουμε πριν αποφασίσουμε την ίδρυση και λειτουργία ενός μουσείου. Δεν γνωρίζουμε εάν συνέβη αυτό στην δική μας περίπτωση. Όμως ποτέ δεν είναι αργά, αρκεί να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας των μουσείων και να συνειδητοποιήσουμε ότι χωρίς σωστό σχεδιασμό και ΟΡΓΑΝΩΣΗ (ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ)  δεν πρόκειται να καταφέρουμε τίποτα.
Σε μια σειρά άρθρων  που θα ακολουθήσουν, θα αναφερθούμε σε συγκεκριμένες διαδικασίες, οι οποίες θα πρέπει να αποτελούν και τις διαδικασίες λειτουργίας του δικού μας μουσείου. Εάν πραγματικά θέλουμε να έχουμε αυτό που μας αξίζει. 

To  άρθρο μου που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα "ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ" ποθυ θα κυκλοφορήσει σε λίγες μέρες.

ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΚΥΘΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΖΑΚΥΝΘΟ ΤΟ 1852

Φωτογραφία της Eleni Harou.
Στις 21 Ιουλίου του 1852 ο Κυθήριος λόγιος, νομικός και ιστοριοδίφης Νικόλαος-Σοφοκλής Καλούτσης μπαρκάρισε στο Καψάλι με προορισμό την Tεργέστη. Μαζί πήρε τον αδελφό του Δομήνικο και τα ξαδέλφια του Εμμανουήλ και Νικόλαο Μόρμορη. Μετά τη Μεθώνη και την Πύλο έφθασαν στη Ζάκυνθο, όπου ήταν η μνηστή του Νικολάου Μόρμορη, Αικατερίνη, κόρη του δικαστή Κ. Ναράντζη. Στο ημερολόγιο που άφησε ο Καλούτσης γράφει:
Ζάκυνθος
Περί το μεσονύκτιον της Τρίτης 29 Ιουλίου ελιμενίσθημεν τέλος πάντων εις Ζάκυνθον και διενυκτερεύσαμεν εντός του πλοίου.Την επιούσαν 30 Ιουλίου απεβιβάσθημεν και επήγαμεν μετά των αδελφών Μόρμορη εις την οικίαν του κ. Κ.Ναράντζη, την θυγατέρα του οποίου Αικατερίνη έμελλε να νυμφευθή ο Νικόλαος Μόρμορης. Εκεί επρογευματίσαμεν, ακολούθως περιελθόντες την πόλιν, εγεύθημεν εις την οικίαν του ιδίου κ. Ναράντζη. Επήγαμεν έπειτα προς επίσκεψιν του φίλου κ. Δημ. Ρώση, όστις ευρίσκετο εις την εξοχήν. Εύρομεν την νύμφην του (θυγατέρα του κ. Ράινερ) τραγουδούσαν και κρούουσαν το κλειδοκύμβαλον, ήλθεν εν τοσούτω και ο σύζυγος αυτής Γεώργιος Ρώσης, όστις εξήλθεν εις ζήτησίν μας και μας προσεκάλεσεν να δειπνήσωμεν και αναπαυθώμεν εις την οικίαν του. Προς τας 5 μ.μ. μας έφερεν διά της αμάξης του εις την οικίαν της κας Σωσάνης Ρώση εις θέσιν Ακρωτήριον. Εύρομεν αυτήν σχεδόν αγνώριστον, πάσχουσαν από εξόστοσιν της σπονδυλικής στήλης. Εκεί ήλθεν και ο κ. Γεώργιος Ρώμας μετά της συζύγου του Λουίζας προς επίσκεψιν της ασθενούσης. Το εσπέρας επιστρέψαντες εις την πόλιν επήγαμεν εις την οικίαν του κ. Ναράντζη, όπου εκρατείτο συναναστροφή εκ πολλών Δεσποίνων, Δεσποσύνων και Κυρίων. Παρευρίσκετο και ο περίφημος αυτοσχέδιος ποιητής (poeta estemporaneo) Regaldi όστις μας διεσκέδασεν δι’ αστείων ποιήσεων. Η δεσποσύνη Σωσάνη Ναράντζη επαιάνισεν και ετραγώδησεν μέχρι της 11ης. Απεσύρθημεν εις την οικίαν του κ. Ρώση, όπου εκοιμήθημεν. Την επιούσαν, 30 Ιουλίου, προγευματίσαντες εις του κ. Ρώση, εξήλθομεν προσκυνήσοντες τον Άγιον Διονύσιον. Είδον το προ μικρού αποπερατωθέν κωδωνοστάσιον εις το σχέδιον εκείνου του εν Βενετία Αγίου Μάρκου. Επισκεφθέντες τον φίλον κ. Κομούτον μας υπεδέχθη φιλοφρόνως προσκαλέσας μας εις γεύμα. Περί την 6 μ.μ. της αυτής ημέρας επεβιβάσθημεν εις το Αυστριακόν ατμόπλοιον Vorwarts ……..
(Γεωργίου Λεοντσίνη:Το ημερολόγιο του Νικολάου-Σοφοκλή Καλούτση 1848-1896. Αθήνα 2009
Πηγή 
Eleni Harou