Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Ο τελευταίος φαροφύλακας – φάρος Μαλέα [βίντεο+φωτο]

1faros_maleas 
23 χρόνια απομόνωση και δύσκολη ζωή έζησε ο φαροφύλακας κ. Βαγγέλης Κυνηγαλάκης, που άναψε για τελευταία φορά τον φάρο Μαλέα με πετρέλαιο το 1983.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Αντικύθηρα, παρουσιάστηκε στην υπηρεσία φάρων το 1957 και αμέσως τοποθετήθηκε στον φάρο του Κάβο Μαλέα, το 1987 τελείωσε η τριαντάχρονη θητεία του στον φάρο των Κυθήρων.
Όπως εξομολογείτε ο ίδιος η ζωή στον φάρο ήταν τρομερά δύσκολη, απομονωμένος από τον υπόλοιπο κόσμο και την οικογένεια του, πολλές φορές
για διάστημα έξι μηνών, αντίξοες συνθήκες με την θάλασσα να φτάνει ως τον φάρο και να σπάει τα παράθυρα αλλά με μόνο σκοπό να μην σβήσει ο φάρος ,μια δουλειά επίπονη που τον κρατούσε ξάγρυπνο.
Τα τελευταία χρόνια ο φάρος λειτουργεί αυτόματα με ηλεκτρισμό και την βοήθεια φωτοβολταικών πάνελ, η Υπηρεσία Φάρων τοποθέτησε ξανά φαροφύλακες στο φάρο του Κάβο Μαλέα πριν λίγα χρόνια αφότου ο φάρος επισκευάστηκε.

1963 ΠΑΡΕΑ ΣΤΑ ΑΡΩΝΙΑΔΙΚΑ ΚΥΘΗΡΑ

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ADELIN 107,3 FM

Ο τρομερός κουρσάρος Κοκκινογένης

Ο Μπαρμπαρόσα από τη Λέσβο που έγινε  ναύαρχος του οθωμανικού στόλου!


Ο τρομερός κουρσάρος ΚοκκινογένηςΦόβος και τρόμος των νερών του Αιγαίου και της Μεσογείου, ο ναυτικός και έμπορος αρχικά Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα έζησε μια ζωή βγαλμένη από κινηματογραφική ταινία.Από ένα ταπεινό ψαροχώρι της Λέσβου μέχρι την κωνσταντινουπολίτικη αυλή του σουλτάνου και από τα σκοτεινά κυβερνητικά κτίρια της Βενετίας μέχρι τα χλιδάτα παλάτια του Αλγερίου, η ιστορική αλήθεια για τη ζωή του γνωστότερου κουρσάρου και θαλασσοπόρου διαπλέκεται με τον μύθο, κάνοντας τη βιογραφία του σταυρόλεξο για γερούς λύτες.Τέτοια ήταν η δεινότητά του στις ναυμαχίες και τόσο τρανό είχε γίνει το όνομά του στη Μεσόγειο που ο σουλτάνος Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής δεν δίστασε να του αναθέσει την οργάνωση του πρώτου επαγγελματικού οθωμανικού στόλου (1533), μετατρέποντάς τον σε μια νύχτα από κουρσάρο σε αρχιμπέη του Αιγαίου και ναύαρχο του στόλου του τελικά!
Και βέβαια ο Κοκκινογένης αντάμειψε την αβρότητα του οθωμανού αυτοκράτορα χαρίζοντάς του την Αλγερία και την Τυνησία, οι οποίες περιήλθαν στα τούρκικα χέρια από τις πρωτοβουλίες του πρώην πειρατή.
Αλίμονο όμως, ο Μπαρμπαρόσα ήταν ένας αδίστακτος και ανελέητος άνθρωπος και το χρονικό της ζωής του είναι μια σταυροφορία πλιάτσικου, ανθρωποσφαγής και δουλεμπορίου. Κάτω από την προστασία του ίδιου του σουλτάνου (και εκτελώντας συχνά εντολές του), ο Χαϊρεντίν Πασά σκόρπισε τον θάνατο στα ελληνικά νησιά και την ευρύτερη Μεσόγειο, ερημώνοντας με τις επιδρομές του νησιά ολόκληρα, σκοτώνοντας αμάχους και αιχμαλωτίζοντας Έλληνες που πουλούσε κατόπιν στα σκλαβοπάζαρα.
Οι ιστορικοί του καταμαρτυρούν σήμερα τις σφαγές στην Κέρκυρα (πάνω από 140 οικισμούς), την Αστυπάλαια και γενικότερα τις Κυκλάδες και Σποράδες, ενώ ορόσημο θηριωδίας παραμένει η σφαγή των Κυθήρων με πάνω από 7.000 αμάχους. Όσο για τη ζοφερή κληρονομιά του, ακόμα και 3 αιώνες μετά τον θάνατό του οι παράκτιες πόλεις της Μεσογείου μαστίζονταν από κουρσάρικες επιδρομές από τους επιγόνους του…
Πρώτα χρόνια
Ο Χαΐρ αντ Ντιν γεννιέται το 1475-1478 σε ψαροχώρι της Λέσβου, τμήμα τότε της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η μητέρα του, Κατερίνα (ή Καταλίνα), ήταν χριστιανή ελληνικής καταγωγής και ο πατέρας του, Γιακούπ Αγά Χιζίρ, είτε τούρκος αξιωματικός του ιππικού (σπαχής) είτε εξισλαμισμένος Έλληνας (γενίτσαρος) είτε τέλος μουσουλμάνος αλβανικής καταγωγής, καθώς εδώ οι πηγές δεν φαίνεται να συμφωνούν.
Όπως κι αν έχει η ιστορική αλήθεια, ο Χαΐρ ήταν ο τρίτος από τους 4 γιους της οικογένειας του αγγειοπλάστη, ο οποίος αγόρασε κάποια στιγμή μια βάρκα για να πουλά τα αγαθά του και στα γύρω νησιά. Κι έτσι οι γιοι του μπήκαν από νωρίς στη θάλασσα βοηθώντας την πατρική επιχείρηση. Ενώ όμως τα μεγαλύτερα αδέρφια του λειτουργούσαν το σκάφος του πατέρα, ο Χαΐρ απέκτησε σύντομα το δικό του, λειτουργώντας πια και ως ανεξάρτητος έμπορος στις ακτές της Μεσογείου.
Μεταξύ 1504-1510, τα πλοία του Ορούτζ (του μεγαλύτερου αδερφού του) και του Χαΐρ βοήθησαν στη μεταφορά του μουσουλμανικού πληθυσμού από την Ισπανία στη Βόρεια Αφρική, μετά την πτώση της Γρανάδα και την ισλαμική εθνοκάθαρση της ισπανικής Ιεράς Εξέτασης.
Οι ευγνώμονες μετανάστες αποκαλούσαν τον Ορούτζ «Μπάμπα Ορούτζ», οι χριστιανοί της Ιταλίας το άκουσαν όμως ως «Μπαρμπαρόσα» («Κοκκινογένης» στη γλώσσα τους), κάτι που έδενε εξάλλου με την εξωτερική όψη των δύο αντρών (Ορούτζ και Χαΐρ ήταν αμφότεροι κοκκινοτρίχηδες). Κι έτσι το παρατσούκλι είχε έρθει για να μείνει.
Οι περιπέτειες με την ισπανική αρμάδα και το σαφώς πιο επικερδές πλιάτσικο από το νόμιμο εμπόριο έκαναν τα δυο αδέρφια να παρατήσουν τις νόμιμες επιχειρήσεις και να στραφούν στην πειρατεία, βάζοντας πρώτο στόχο τα νησιά του Αιγαίου. Μέχρι το 1512, η φήμη των δύο πειρατών ήταν ικανή να κόψει την ανάσα στους πληθυσμούς της Μπαρμπαριάς…
Από κουρσάρος, βασιλιάς
Ήταν το 1516 όταν ο Χαΐρ και ο μεγαλύτερος αδελφός του ενορχήστρωσαν γιγαντιαία θαλάσσια αλλά και χερσαία επιδρομή στην Αλγερία, που ήταν κάτω από ισπανικό ζυγό. Οι Μπαρμπαρόσα ήθελαν να απελευθερώσουν τα εδάφη και να δημιουργήσουν έτσι μια στιβαρή κουρσάρικη βάση, έδρα για τις κατοπινές επιδρομές τους. Έφτασαν μάλιστα να ονειρεύονται το δικό τους κράτος, στα εδάφη γύρω από την πόλη, γιατί όχι και στη διπλανή Τυνησία (την κατέλαβαν το 1520), μια δυνατή και πειρατική χώρα δηλαδή.
Για να το καταφέρουν βέβαια αυτό χρειάζονταν τη βοήθεια των πανίσχυρων Οθωμανών, πρώτα όμως έπρεπε να αποδείξουν την αξία τους. Κι έτσι κατάφεραν πράγματι να εκδιώξουν τους κονκισταδόρες από την Αλγερία, με τον μεγάλο αδερφό Ορούτζ να μετατρέπεται μέσα σε ένα βράδυ σε σουλτάνο της Αλγερίας! Ο μικρός αδερφός πάντα στο πλευρό του, εκτελούσε χρέη «δεξιού χεριού».
Η ηγεμονία τους όμως δεν ήταν εξασφαλισμένη και ο σουλτάνος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας άδραξε την ευκαιρία για να καπαρώσει τα αδέλφια: η Αλγερία θα γινόταν τμήμα των οθωμανικών εδαφών και ο Ορούτζ θα ήταν τώρα μπέης της Αλγερίας. Όπως και έγινε, αν και ο Ορούτζ θα έπεφτε σύντομα νεκρός από την εκδίκηση των Ισπανών (1518), αφήνοντας τη θέση του στον Χαΐρ με το παρατσούκλι Μπαρμπαρόσα…
Μπέης της Αλγερίας και πιστός υπηρέτης της Υψηλής Πύλης
Το 1520, ανέβαλε τα ηνία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας ο Σουλεϊμάν, που θα έμενε γνωστός στην Ευρώπη ως «Μεγαλοπρεπής». Εκτιμώντας τη βοήθεια που παρείχαν οι Τούρκοι στο νεότευκτο σουλτανάτο του, ο Μπαρμπαρόσα πρόσφερε στον νέο βασιλιά τις υπηρεσίες του τρομερού πειρατικού του στόλου. Κάτω εξάλλου από τη δράση του Κοκκινογένη, η Αλγερία είχε μετατραπεί σε πειρατικό κέντρο της Μεσογείου, συγκεντρώνοντας όλη την κουρσάρικη δραστηριότητα της Βόρειας Αφρικής!
Κι έτσι, στη νέα του συμφωνία με τον σουλτάνο, ο Μπαρμπαρόσα ήταν πια ο απόλυτος ηγέτης των ακτών της Μπαρμπαριάς, αρχίζοντας πια να δημιουργεί τις δικές του χερσαίες δυνάμεις, την ίδια ώρα που ο πειρατικός του στόλος λειτουργούσε πια με τη δικαιοδοσία της Υψηλής Πύλης: ήταν μια πολύ επικερδής συμφωνία για τον ίδιο! Ταυτόχρονα, τα πειρατικά του εφορμούσαν στα πλοία του ισπανικού, του ιταλικού και του γαλλικού στόλου, λεηλατώντας τους θησαυρούς και αιχμαλωτίζοντας χριστιανούς, οι οποίοι πωλούνταν κατόπιν στα σκλαβοπάζαρα. Μέχρι και ισπανικά πλοία που επέστρεφαν φορτωμένα με χρυσάφι από τον Νέο Κόσμο είχε στην κατοχή του ο Κοκκινογένης!
Την ίδια στιγμή, η έλλειψη οργανωμένου στόλου από πλευράς Οθωμανών ώθησε τον σουλτάνο να χρησιμοποιεί αθρόα τις υπηρεσίες του Μπαρμπαρόσα για δικούς του σκοπούς. Ο πειρατής ήταν αυτός που βοήθησε τα μέγιστα στην κατάκτηση της Ρόδου το 1522, εκεί δηλαδή που ζούσαν και δραστηριοποιούνταν οι φοβεροί Ιππότες του Αγίου Ιωάννη, ενός τάγματος κατάλοιπου δηλαδή των Σταυροφοριών.
Το φθινόπωρο του 1529, ο πειρατής πρόσφερε άλλη μια πολύτιμη υπηρεσία στην Υψηλή Πύλη: τη μεταφορά άλλων 70.000 μουσουλμάνων προσφύγων από την Ανδαλουσία της Νότιας Ισπανίας, γλιτώνοντας στο τσακ τη σύλληψη από την Ιερά Εξέταση. Καθ’ όλη τη δεκαετία του 1530, ο κουρσάρος λεηλατούσε χριστιανικές πόλεις, έκαιγε χωριά και οικισμούς, έπιανε σκλάβους και έφερνε όλεθρο και καταστροφή στο χριστιανικό στοιχείο της Μεσογείου.
Κι όταν το 1534 τα πειρατικά του εμφανίστηκαν στον Τίβερη Ποταμό, σήμανε συναγερμός στη Ρώμη! Ανταπαντώντας στην τεράστια απειλή που συνιστούσε αυτό για τα εδάφη και τους υπηκόους του, ο βασιλιάς της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, Κάρολος Ε’, έχρισε ναύαρχο τον περίφημο γενοβέζο ναυτικό Αντρέα Ντόρια, ο οποίος άρχισε αμέσως να καταλαμβάνει τις οθωμανικές πόλεις κατά μήκος της ακτογραμμής της Νότιας Ελλάδας. Ο Μπαρμπαρόσα απάντησε το 1537 κατακτώντας για λογαριασμό της Κωνσταντινούπολης μια σειρά από ενετοκρατούμενα νησιά της Μεσογείου.
Η τελική μάχη δεν θα αργούσε να δοθεί. Ήταν το 1538 όταν ο πάπας Παύλος Γ’ οργάνωσε την Ιερή Συμμαχία των παπικών κρατών, της Ισπανίας, των Ιπποτών της Μάλτας και των βασιλείων της Γένοβας και της Βενετίας, με τον χριστιανικό τους στόλο να αριθμεί 157 γαλέρες. Επικεφαλής τέθηκε ο Ντόρια και η αποστολή του ήταν μία και μόνο μία: να νικήσει τον Μπαρμπαρόσα και τον πειρατικο-οθωμανικό του στόλο. Ο Κοκκινογένης είχε μόλις 122 γαλέρες όταν οι δύο στόλοι συναντήθηκαν στα ανοιχτά της Πρέβεζας.
Η περίφημη Μάχη της Πρέβεζας (28 Σεπτεμβρίου 1538) αποδείχθηκε συντριπτική ήττα για τις υπέρτερες δυνάμεις της χριστιανοσύνης. Ο καπάτσος Μπαρμπαρόσα ήταν σκληρό καρύδι και αιφνιδίασε τον στόλο του Ντόρια, ο οποίος προσπαθούσε να τον περικυκλώσει. Ο κουρσάρος βύθισε 10 πλοία, αιχμαλώτισε άλλα 36 και έκαψε 3 ακόμα χωρίς να χάσει ούτε κουπί! Και βέβαια 3.000 χριστιανοί ναύτες έπεσαν στα δίχτυα του, την ώρα που μόλις 400 πειρατές σκοτώθηκαν (και άλλοι 800 τραυματίστηκαν).
Η εμφατική κατατρόπωση της ισπανικής αρμάδας και των συμμάχων της ακολουθήθηκε από την έλευση του Μπαρμπαρόσα στην Υψηλή Πύλη της Κωνσταντινούπολης, όπου με πάσα επισημότητα αναγορεύτηκε από τον Σουλεϊμάν σε Μέγα Ναύαρχο του Οθωμανικού Στόλου, ο οποίος ήταν στην ουσία ο πειρατικός στόλος του Κοκκινογένη με διαφορετική σημαία.
Ο Χαΐρ αποκτά έτσι το νέο του όνομα (Βάρβαρος) Χαϊρεντίν («αγαθός της θρησκείας») Πασά, αναγορεύεται σε καπουδάν πασά (αρχηγό του στόλου) και μπεηλέρμπεη της οθωμανικής πια Βόρειας Αφρικής. Ο σουλτάνος τον έκανε επίσης πασά της Ρόδου, στην κατάληψη της οποίας είχε τόσο συμβάλει…
Ο Μέγας Ναύαρχος
Η Μάχη της Πρέβεζας έδωσε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία το πάνω χέρι στη Μεσόγειο Θάλασσα, μια πρωτοκαθεδρία που έμελλε να διαρκέσει περισσότερα από 30 χρόνια. Ο Κοκκινογένης εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και καθάρισε όλα σχεδόν τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου από τα χριστιανικά οχυρά (κυρίως Κυκλάδες και Σποράδες), αναγκάζοντας τον μέχρι πρότινος ιδιοκτήτη τους, τη Βενετία, να συνθηκολογήσει τον Οκτώβριο του 1540, αναγνωρίζοντας την οθωμανική επικυριαρχία στη Μεσόγειο και πληρώνοντας εξοντωτικές πολεμικές αποζημιώσεις.
Μην έχοντας άλλη επιλογή, ο Κάρολος Ε’ αποπειράθηκε το 1540 να δελεάσει τον Μπαρμπαρόσα και να τον φέρει στη δική του πλευρά, τάζοντάς του τη θέση του ναυάρχου στον ισπανικό στόλο. Ο πειρατής αρνήθηκε φυσικά, καθώς το αντι-ισπανικό του μένος ήταν πια περιώνυμο, κι έτσι ο βασιλιάς της Ισπανίας ηγήθηκε προσωπικά της πολιορκίας της Αλγερίας το φθινόπωρο της επόμενης χρονιάς. Τόσο όμως οι κακές καιρικές συνθήκες όσο και η δεινότητα του Μπαρμπαρόσα κατατρόπωσαν την ισπανική αρμάδα για άλλη μια φορά, με την οργή του πλέον να ξεσπά με πρωτοφανή αγριότητα κατά των χριστιανικών πληθυσμών της ευρύτερης περιοχής.
Η Δυτική Μεσόγειος αφέθηκε πλήρως στο έλεός του, αν και ο ανηλεής πειρατής δεν είχε τέτοια αισθήματα στον ψυχισμό του. Σε μια αναπάντεχη τροπή, η Γαλλία σύναψε συμμαχία με τους Τούρκους, σε αυτό που τα λοιπά χριστιανικά κράτη αποκάλεσαν Ανίερη Συμμαχία, δουλεύοντας πια από κοινού για τον αφανισμό τόσο της Ισπανίας όσο και της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
Με τη βοήθεια και του γαλλικού πλέον στόλου, ο Μπαρμπαρόσα συνέχισε τις εκκαθαριστικές του επιχειρήσεις στη Μεσόγειο, υπερασπιζόμενος ταυτόχρονα τις πόλεις της Νότιας Γαλλίας από τις ισπανικές επιδρομές. Κατόπιν έβαλε στο στόχαστρο την Ιταλία, καταλαμβάνοντας Σικελία και Σαρδηνία, και το μόνο που μπορούσε να τον ανακόψει ήταν η ανακωχή Σουλεϊμάν και Καρόλου το 1544, γεγονός που ανάγκασε τον σουλτάνο να ζητήσει από τον ναύαρχό του να σταματήσει το ζοφερό του έργο. Κι έτσι το 1545 ο Μπαρμπαρόσα θα έκανε την τελευταία του επιδρομή σε ισπανικά εδάφη (ενδοχώρα και γύρω νησιά)…
Τελευταία χρόνια και θάνατος
Ο Μέγας Ναύαρχος των Οθωμανών αποτραβήχτηκε έτσι στο παλάτι του στην Κωνσταντινούπολη το 1545, απολαμβάνοντας τιμές και πλούτη ζηλευτά. Αφού διόρισε τον γιο του πασά της Αλγερίας, απολάμβανε τη συνταξιοδότησή του υπαγορεύοντας τα απομνημονεύματά του, τα οποία ανήλθαν σε 5 τόμους!
Αφού παντρεύτηκε και δεύτερη φορά, ίδρυσε ιεροδιδασκαλείο και τζαμί στη συνοικία Μπεσίκτας όπου έμενε, φροντίζοντας ταυτοχρόνως για την ανέγερση του μαυσωλείου του, όπου και ενταφιάστηκε τελικά μετά τον θάνατό του στις 4 Ιουλίου 1546.
Ο Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα άφησε πίσω του έναν τεράστιο και παντοδύναμο στόλο στα χέρια των Οθωμανών, που τόσο θα βοηθούσε στη διατήρηση των τούρκικων εδαφών στους αιώνες που θα έρχονταν. Αυτή ήταν η κληρονομιά του, ένα μνημείο οργανωτικών και διοικητικών ικανοτήτων, αλλά και ναυτικής καπατσοσύνης, που γέννησε έναν στόλο για μια αυτοκρατορία, χωρίς τον οποίο θα ήταν η μοίρα της σαφώς διαφορετική: στα επόμενα χρόνια, ο πανίσχυρος οθωμανικός στόλος του Κοκκινογένη θα όργωνε Ατλαντικό και Ινδικό Ωκεανό για να υπερασπιστεί τις απομακρυσμένες τουρκικές κτήσεις…
Πηγή http://www.newsbeast.gr/

Το Μήνυμα της Κυριακής 3-1-2016 και ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

Τό Μήνυμα της Κυριακής (Ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ 
† ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ 
(03-01-2016)

ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
                                               (ὑπ' ἀριθ. 139/2015)                                                  
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν 
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
 
«Μορφὴν ἀναλλοιώτως ἀνθρωπίνην προσέλαβες, Θεὸς ὢν κατ' οὐσίαν, πολυεύσπλαγχνε Κύριε˙ καὶ Νόμον ἐκπληρῶν περιτομήν, θελήσει καταδέχει σαρκικήν...»  (Ἀπολυτίκιον ἑορτῆς Περιτομῆς τοῦ Κυρίου) 
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.
        Εὐλογημένο, εἰρηνικό, χαριτοφόρο καί πλουσιόκαρπο τό νέο σωτήριο ἔτος 2016.
Ἡ ἀρχή τοῦ νέου χρόνου, ὡς γνωστόν, συμπίπτει μέ τήν Δεσποτική ἑορτή τῆς κατά σάρκα Περιτομῆς τοῦ Χριστοῦ καί τήν ἱερή μνήμη τοῦ ἁγίου Πατρός ἡμῶν Βασιλείου, Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας καί τοῦ ἁγίου Γρηγορίου Ἐπισκόπου Ναζιανζοῦ, πατρός τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου.
Ὁ Μονογενής Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος διά τήν ἡμετέραν σωτηρίαν κατῆλθε ἐκ τῶν οὐρανῶν καί ἐσαρκώθη ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καί Μαρίας τῆς Ἀειπαρθένου, ἐξεπλήρωσε τάς διατάξεις τοῦ Μωσαϊκοῦ νόμου. Ἦταν ἐντολή τοῦ Θεοῦ εἰς τήν Παλαιά Διαθήκη οἱ Ἰσραηλίτες νά περιτέμνωνται. Ἡ περιτομή τῆς σάρκας τῶν ἀρσενικῶν βρεφῶν ἦταν σημεῖο τῆς Διαθήκης τοῦ Θεοῦ. Αὐτός, ὁ ὁποῖος ὑφίστατο τήν περιτομή ἀνῆκε εἰς τόν λαόν τοῦ Θεοῦ, εἰς τόν λαόν τῆς Διαθήκης, εἰς τόν λαόν πού εἶχε τάς ὑποσχέσεις τοῦ Θεοῦ, τάς ἐπαγγελίας τοῦ Θεοῦ.  Ἦταν σημεῖο συμφωνίας μεταξύ τοῦ Θεοῦ καί τῶν πιστῶν Ἰσραηλιτῶν. Γι΄αὐτό δέν ἐννοεῖτο νά ὑπάρχῃ Ἰσραηλίτης πιστός, ὁ ὁποῖος νά μήν ἔχῃ δεχθῇ τήν περιτομή.
Αὐτή, ὅμως, ἡ περιτομή, ἡ σαρκική περιτομή, ἐνομοθετήθη ἀπό τόν Θεόν διά νά προετοιμάσῃ τόν λαόν καί νά τόν κατευθύνῃ πρός μίαν ἄλλη περιτομή, πού θά ἦταν καί ἡ ἀληθινή περιτομή˙ τήν περιτομή ὄχι πλέον τῆς σάρκας, ἀλλά τήν περιτομή τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου, τήν περιτομή τῶν παθῶν καί τῆς ἁμαρτίας καί τήν ἔνδυσι μέ τόν νέο ἐν Χριστῷ ἄνθρωπο τῆς χάριτος. Γι΄αὐτό τόν λόγο, τόσον ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὅσο καί οἱ Ἅγιοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας, θεωροῦν ὅτι ἡ περιτομή τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἦταν τό σύμβολο τῆς ἀληθινῆς , τῆς πνευματικῆς περιτομῆς τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος.
Ὁ νέος Ἰσραήλ τῆς Χάριτος, ὁ Χριστώνυμος λαός τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἔχει τώρα πάλιν ἕνα σημεῖο τῆς Διαθήκης, τῆς Νέας Διαθήκης. Τό σημεῖο τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ἦταν ἡ περιτομή τῆς σάρκας. Τό σημεῖο τῆς Καινῆς Διαθήκης εἶναι τό Ἅγιο Βάπτισμα, ἡ πνευματική ἐν Χριστῷ περιτομή τῆς ψυχῆς. Εἰς τήν Παλαιά Διαθήκη ἐγίνετο ἡ περιτομή εἰς τά ἀρσενικά παιδιά. Εἰς τήν μετά Χριστόν ἐποχήν τήν εὐλογημένην ἐποχήν τῆς Καινῆς Διαθήκης, καί τά θηλυκοῦ γένους παδιά, ὅλοι, ἄνδρες καί γυναῖκες δέχονται τήν νέα, πνευματική περιτομή τῆς χάριτος, τό Ὀρθόδοξο Χριστιανικό Βάπτισμα, καί γίνονται μέλη τοῦ λαοῦ  τοῦ Θεοῦ, τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ λαοῦ, καί λαμβάνουν τό Ἅγιο Πνεῦμα.
Ἡ ἀληθινή περιτομή, τό ἅγιο Βάπτισμα τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι τό νέο σημεῖο τῆς χάριτος, τό σημεῖο τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἡ σφραγίδα τῆς δωρεᾶς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Γι΄αὐτό τόν λόγο καί ὁ Χριστιανός μέ τό Ἅγιο Βάπτισμα λαμβάνει τήν σφραγίδα τῆς θείας δωρεᾶς μέ τόν τύπο τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ. Ἐμεῖς οἱ χριστιανοί δέν εἴμεθα σφραγισμένοι μέ μία περιτομή σαρκική, ἀλλά μέ ἕνα σφράγισμα πνευματικό καί αἰώνιο, μέ μία σφραγίδα παντοτινή καί ἀνεξίτηλη ἐπάνω μας, πού δέν χάνεται οὔτε καί μέ τόν βιολογικό θάνατο, παρά μόνο μέ τήν ἄρνησι τῆς πίστεως καί τῆς Ὀρθοδοξίας ἤ τήν πτῶσι εἰς τήν ἀθεΐα ἤ σέ ἄλλες θρησκεῖες καί αἱερέσεις.
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
Ὁ Μέγας Βασίλειος, Ἀρχιεπίσκοπος Καισαρείας Καππαδοκίας, τοῦ ὁποίου τήν ἱεράν μνήμην ἑορτάζουμε σήμερα, ἀναφέρεται εἰς τήν ἀχειροποίητον πνευματικήν περιτομήν, διά τήν ὁποίαν ὁμιλεῖ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καί ἡ ὁποία γίνεται μέ τήν ἀποβολή τοῦ σαρκίνου σώματος, δηλ. μέ τήν περιτομήν τοῦ Χριστοῦ  καί τόν συνενταφιασμόν καί τήν συνανάστασιν  κατά τό ὀρθόδοξο χριστιανικό βάπτισμα (Κολ.2,11-12). Καί προσθέτει ὁ οὐρανοφάντωρ Ἅγιος τοῦ Χριστοῦ Βασίλειος ὅτι τό χριστιανικό βάπτισμα ὑποδηλώνει συμβολικά τήν ἀπόθεσιν τῶν ἔργων τῆς σαρκός καί οἱονεί εἶναι καθάρσιον τῆς ψυχῆς ἀπό τόν ρύπον, ὁ ὁποῖος προέρχεται ἀπό τό σαρκικό φρόνημα (Λόγος περί τοῦ Ἁγίο Πνεύματος).
Νέος χρόνος, νέες ἀποφάσεις διά τόν πνευματικό, ἀλλά καί διά τόν βιοτικό ἀγῶνα. Ἡ περιτομή τῆς κακίας καί τῆς παντοειδοῦς ἁμαρτίας, ἡ ἐκρίζωσις τῆς ἀλαζονείας, τοῦ ἐγωϊσμοῦ καί τῶν ποικιλωνύμων παθῶν, μέ τήν Χάριν καί τήν δύναμιν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, καί ἡ ἀποφασιστική ἀγωνιστική πνευματική μας πορεία μέ ὁδηγό καί ἐμψυχωτή τόν Χριστό θά μεταμορφώση πραγματικά τήν ζωή μας καί θά μᾶς μεταγγίσῃ τήν ἀληθινή καί αὐθεντική ζωή τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Αὐτῶν ἔχει τήν ἀδήριτη ἀνάγκη ἡ ἀνθρωπότητα σήμερα καί αὐτά εἶναι τά προαπαιτούμενα καί ὄχι ἁπλῶς τά ἰσοδύναμα, ἀλλά καί οἱ ἰσχυρές ἀντίρροπες δυνάμεις τοῦ ἀγαθοῦ κατά τοῦ κακοῦ καί τῆς ψυχοφθόρου παραβάσεως τοῦ Θείου Νόμου.
Ἀπό καρδίας εὔχομαι εἰς ὅλους σας, Κληρικούς, Μοναχούς καί Λαϊκούς, τούς ἐγγύς καί τούς μακράν διαβιούντας καί ἐργαζομένους Κυθηρίους καί Ἀντικυθηρίους ἀδελφούς μας, τούς ὁμογενεῖς τοῦ ἐξωτερικοῦ καί τούς ξενητεμένους καί ναυτιλομένους συμπατριώτας μας, καί εἰς τούς συνανθρώπους μας ὅλου τοῦ κόσμου, καλήν ὑγιείαν ἀμφιλαφῆ, πρόοδον εἰς τά βιοτικά, ἀλλά καί εἰς τά πνευματικά, καθώς ἐπίσης καί ἐπίγνωσιν τοῦ Θείου θελήματος καί ἐκπλήρωσιν παντός εὐσεβοῦς καί εὐγενοῦς πόθου.
Ἐπί δέ τούτοις, εὐχόμενος καί αὖθις εὐλογημένη καί εἰρηνική κατά Θεόν χρονιά, πλούσια σέ ὑλικά καί πνευματικά -οὐράνια ἀγαθά, διατελῶ,
Μέ ἐγκάρδιες πρωτοχρονιάτικες εὐχές κάι ἀγάπη Χριστοῦ 
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ
-------------------------------
Πηγή:    imkythiron.gr
-------------------------------

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016

ΕΥΧΕΣ ! ΑΠΟ ΤΟ "ΛΕΜΟΝΙ" ΣΤΟ ΚΑΨΑΛΙ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΥ Κας ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016


ΚΑΤΩ ΧΩΡΑ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ 1964

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΟΠΗΣ ΠΙΤΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΒΟΙΩΝ

"Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίων Αποστόλων, εύχεται η γέννηση του Θεανθρώπου και ο ερχομός του Νέου έτους, να χαρίσει υγεία, ευτυχία σε όλους και σας προσκαλεί στην εκδήλωση κοπής πίτας του Συλλόγου, που θα πραγματοποιηθεί στο εστιατόριο του Μάρκου στα Βιγκλάφια, το Σάββατο 9 Γενάρη 2016, στις 8 το βράδυ.
Παρά τις δύσκολες συνθήκες, ο Σύλλογος θα συνεχίσει τα παραδοσιακά έθιμα με τις χαμηλότερες τιμές και θα προσφέρει πλήρες βραδινό φαγητό, το κρασί, και την ορχήστρα με 15 Ευρώ, για να διασκεδάσουμε όλοι!
Σας περιμένουμε… για μια αξέχαστη βραδιά."

ADELIN WEB TV ΚΥΘΗΡΑ.ΧΩΡΑ 01/01/2016. Επίσημη δοξολογία-κοπή πίτας


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ - 01/01/2016 - Πρωτοχρονιάτικες Εκδηλώσεις


Με την καθιερωμένη επίσημη Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Εσταυρωμένου στη Χώρα Κυθήρων υποδέχθηκαν τα Κύθηρα τη νέα χρονιά 2016. Στη Δοξολογία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων και Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ και παρέστη ο Δήμαρχος του νησιού κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, οι Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι των Αρχών και κάτοικοι. 

Προηγήθηκε η πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία της Πρωτοχρονιάς στον Ιερό Ναό Αγ. Θεόδωρου Αλοϊζιανίκων, όπου όλως ιδιαιτέρως τιμάται ο Άγ. Βασίλειος.

Στη συνέχεια έλαβε χώρα η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Δήμου, στην αίθουσα του Δ.Σ. "Αρτέμιος Καλλίγερος", την οποία ευλόγησε ο Σεβασμιώτατος.

Ο Δήμαρχος, που ήταν και ο τυχερός της ημέρας βρίσκοντας το φλουρί της Βασιλόπιτας, τόνισε "Ας μιμηθούμε δύο από τις αρετές του Μεγάλου Βασιλείου, την πραότητα και το ζήλο που εκείνος συνδύαζε με τρόπο μοναδικό, καθώς ήταν ταυτόχρονα ο πράος Επίσκοπος της Καισαρείας, αλλά και o δυναμικός ζηλωτής της πίστης. 
Αν στο νέο έτος έχουμε πραότητα και ζήλο, τότε το 2016 θα είναι καλλίτερο από το 2015". 

Στην τελετή της κοπής της Πίτας του Δήμου Κυθήρων παρέστησαν οι Αντιδήμαρχοι, μέλη του Δ.Σ., Τοπικοί Πρόεδροι, εκπρόσωποι των Αρχών και πολλοί κάτοικοι, ενώ οι υπάλληλοι του Δήμου φρόντισαν την άψογη διοργάνωση της τελετής και των κερασμάτων προς όλους τους παριστάμενους.
Οι εκδηλώσεις καλύφθηκαν από τα τοπικά Μ.Μ.Ε.
------------------------------------------------------------------

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

ΜΑΝΩΛΗΣ ΔΑΠΟΝΤΕ.ΚΥΘΗΡΑ ! 4 Σεπτέμβρη του 1944 στις 10+30 π.μ.

 Στα σχολεία μας δίδαξαν μεταξύ άλλων και τα πάρα κάτω: "Ελευθερία ¨η θάνατος" , "Καλλίτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά 40 χρόνια σκλαβιά και φυλακή" , Μητρός τε και "Πατρός τε και πάντων των προγόνων τιμιότερον και ιερότερον εστί η Πατρίς" .κ.ά. Αυτός είναι ο λόγος που ενταχθήκαμε εθελοντικά στην Εθνική Αντίσταση και παλέψαμε για τη λευτεριά της Πατρίδας μας από τις ορδές του Χίτλερ και αυτό που πετύχαμε εδώ στα ταπεινά Κύθηρα τον τόπο που μας γέννησε, με τις αλλεπάλληλες παρενοχλήσεις που κάναμε στους καταχτητές (συλλήψεις κλπ) να τους αναγκάσουμε να εγκαταλείψουν το ιερό τόπο μας στις 4 Σεπτέμβρη του 1944 στις 10+30 π.μ. υπό την κάλυψη 3ων αεροπλάνων, ( ΠΡΏΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΈΔΑΦΟΣ ΠΟΥ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΏΘΗΚΕ) Ο Γιάννης Π. Κασιμάτης στο ιστορικό βιβλίο του με τίτλο "από την παλαιά και σύγχρονη Κυθηραϊκή Ζωή" εκδόσεως 1957 γράφη: " Οι Γερμανοί δεν έφυγαν από τον τόπο μας ατιμωρητί, εις τούτο συνετέλεσε η δράσης των Ανταρτών του Ε.Λ.Α.Σ. και λίγο πιο κάτω γράφει: Οι Γερμανοί έφυγαν κακήν κακώς ακόμη και κολυμπώντας" Δυστυχώς το τιμητικό αυτό για το νησί μας γεγονός που με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2009 αποφασίστηκε να εορτάζεται κάθε χρόνο και ενώ εορτάστηκε έκτοτε κανονικά έως το 2014, εφέτος (2015) ΑΠΟΣΙΩΠΉΘΗΚΕ- ΔΥΣΤΥΧΩΣ. Δεν μάθαμε επισήμως ποιανού ιδέα ήταν και ποιος το διέταξε.

Εορτή του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου

Εκκλησία μας.
Ο Μέγας Βασίλειος ήταν ένας διδάσκαλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, γεννήθηκε το 329 μ.Χ., στη Νεοκαισάρεια του Πόντου στο χωριό Άννησα και μεγάλωσε στην Καισάρεια της Καππαδοκίας. Είχε 8 αδέρφια, 3 αγόρια και 5 κορίτσια. Οι γονείς του ονομάζονταν Βασίλειος, και Εμμέλεια, ευσεβείς χριστιανοί και πλούσιοι.
Αυτοί μάλιστα έθεσαν και τις πρώτες πνευματικές βάσεις του Αγίου. Με εφόδιο λοιπόν αυτή τη χριστιανική ανατροφή, ο Βασίλειος αρχίζει μια καταπληκτική ανοδική πνευματική πορεία.
Έχοντας τα χαρίσματα της ευστροφίας και της μνήμης, σπουδάζει σχεδόν όλες τις επιστήμες της εποχής του.Και το σπουδαιότερο, κατακτά τη Θεία θεωρία του Ευαγγελίου, που την κάνει αμέσως πράξη με την αυστηρή ασκητική ζωή του.
Μετά τις πρώτες του σπουδές στην Καισαρεία και κατόπιν στο Βυζάντιο, επισκέφτηκε, νεαρός ακόμα, την Αθήνα, όπου επί τέσσερα χρόνια συμπλήρωσε τις σπουδές του, σπουδάζοντας φιλοσοφία, ρητορική, γραμματική, αστρονομία και ιατρική, έχοντας συμφοιτητές του τον Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό τον θεολόγο, και τον Ιουλιανό τον Παραβάτη. Από την Αθήνα επέστρεψε στην Καισαρεία και δίδασκε την ρητορική.
Αποφάσισε όμως, να ακολουθήσει τη μοναχική ζωή και γι'αυτό πήγε στα κέντρα του ασκητισμού, για να διδαχθεί τα της μοναχικής πολιτείας στην Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Συρία και Μεσοποταμία. Όταν επέστρεψε, πήγε σε μια Μονή του Πόντου, αφού έγινε μοναχός, και ασκήθηκε εκεί με κάθε αυστηρότητα για πέντε χρόνια (357 - 362 μ.Χ.). Ήδη τέλεια καταρτισμένος στην Ορθόδοξη Πίστη, χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος από τον επίσκοπο Καισαρείας Ευσέβιο. Ο υποδειγματικός τρόπος της πνευματικής εργασίας του δεν αργεί να τον ανεβάσει στο θρόνο της Αρχιεροσύνης, διαδεχόμενος τον Ευσέβιο στην επισκοπή της Καισαρείας (370 μ.Χ.).
Με σταθερότητα και γενναίο φρόνημα, ως Αρχιερέας έκανε πολλούς αγώνες για την Ορθόδοξη Πίστη. Στους αγώνες του κατά του Αρειανισμού αναδείχτηκε αδαμάντινος, ούτε οι βασιλικές κολακείες του Ουάλεντα, που πήγε αυτοπροσώπως στην Καισαρεία για να τον μετατρέψει στον Αρειανισμό, ούτε οι απειλές του Μόδεστου μπόρεσαν να κάμψουν το ορθόδοξο φρόνημα του Αγίου.
Υπεράσπισε με θάρρος την Ορθοδοξία, καταπλήσσοντας τον βασιλιά και τους Αρειανούς. Ακόμα, αγωνίστηκε κατά της ηθικής σήψεως και επέφερε σοφές μεταρρυθμίσεις στο μοναχισμό. Η δε υπόλοιπη ποιμαντορική δράση του, υπήρξε απαράμιλλη, χτίζοντας την περίφημη «Βασιλειάδα», συγκρότημα με ευαγή Ιδρύματα, όπως φτωχοκομείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο, ξενοδοχείο και νοσοκομείο κ.ά., όπου βρήκαν τροφή και περίθαλψη χιλιάδες πάσχοντες κάθε ηλικίας, γένους και φυλής.
Ο Μέγας Βασίλειος έχει πλούσιο και σημαντικό συγγραφικό έργο. Τα κυριότερα έργα του είναι οι 9 ομιλίες στην Εξαήμερο. Εκτός των άλλων έργων του, έγραψε και Θεία Λειτουργία, που, μετά την επικράτηση αυτής της συντομότερης του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, τελείται 10 φορές το χρόνο: την 1η Ιανουαρίου (όπου γιορτάζεται και η μνήμη του), τις πρώτες πέντε Κυριακές της Μ. Τεσσαρακοστής, τις παραμονές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων, την Μ. Πέμπτη και το Μ. Σάββατο.
Στα πενήντα του χρόνια ο Μέγας Βασίλειος, εξαιτίας της ασθενικής κράσεώς του και της αυστηρής ασκητικής ζωής του (ορισμένες πηγές λένε από βαριά αρρώστια του ήπατος ή των νεφρών), την 1η Ιανουαρίου του 378 μ.Χ. ή κατ' άλλους το 379 με 380 μ.Χ., παρέδωσε την ψυχή του στον Κύριο.
Ανάλυση ονόματος:
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: (από το βασιλεύς, εκ του βάσις = το θεμέλιο + λαός) = ο βασιλικός, ο φερόμενος ως βασιλεύς, ο θεμελιωτής της ευτυχίας του λαού.
Απολυτίκιο:
Εις πάσαν την γην εξήλθεν ο φθόγγος σου, ως δεξαμένην τον λόγον σου, δι'ου θεοπρεπώς εδογμάτισας, την φύσιν των όντων ετράνωσας, τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας. Βασίλειον ιεράτευμα, Πάτερ Όσιε, πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
Πηγή  http://www.pronews.gr/

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ... Στην Ελαφόνησο, στα Βάτικα και στα Κύθηρα την Πρωτο­χρονιά του 1826 ...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
Στην Ελαφόνησο, στα Βάτικα και στα Κύθηρα την Πρωτο­χρονιά του 1826 ο Ελληνικός Στόλος με τους Α. Μιαούλη, Γ. Σαχτούρη, Α. Πιπίνο κ.α.
Από το Ιστορικό, Πολιτισμικό και Ναυτικό Ημερολόγιο του Σμιγοπέλαγου Πολιτισμού της Ν. Ελλάδας 
του Δρ. Κωνσταντίνου Σπ. Μέντη
Κατόπιν εράνου συγκεντρώθηκαν μεταξύ των μελών του Βουλευτικού και του Εκτελεστικού 82.000 γρόσια και 42.000 αντίστοιχα και προσφέρθηκαν για την παρασκευή του στόλου.
Την 1η Ιανουα­ρίου του 1826, ημέρα Παρασκευή και ώρα 3 μ.μ., 
ο Ναύαρχος Μιαούλης κάνει σενιάλο για την αναχώρηση του στόλου από την Ύδρα, στις 10 μ.μ. ο Στόλος παρακάμπτει τον Κάβο-Μαλιά και μετά τις 11 μ.μ. βρίσκεται στο Στενό της Ελαφονήσου, αλλά αδυνατεί να συνεχίσει την πορεία του προς Μεσολόγγι, λόγω σφοδρότατου πουνεντογάρμπη και έτσι κατευθύνεται προς το Σαρακήνικο της Ελαφονήσου για προσόρμιση.
Ναύαρχος του Στόλου είναι ο Α. Μιαούλης, Αντιναύαρχος ο Γ. Σαχτούρης
και Πλοίαρχοι των πολεμικών οι:
Α. Κριεζής, Λ. Πινότσης, Ι. Λαλεχός, Αλέξανδρος Ραφαήλ, Γ. Νέγκας, Στ. Δοκός, Δ. Βόκος, Γ. Καμίνης, Α. Ραφαήλ, Ι. Ζάκας, Χρ. Δημητρίου, Γκίκας Κοσμάς, Κ. Μπελεμπίνης, Σάββας Ανδρέου, Ι. Μαρούκας, Γκίκας Ψεύτης
και των πυρπολικών Ανδρέας Πιπίνος, Γ. Πολίτης, Μαρίνης Σπαχή Μανώλης και Μπούτης Μιχαήλ Μπουντούρης.
Ο Στόλος όμως δεν μπορεί να σταθεί ούτε στο ξακουστό Αγκυροβόλιο του Σαρακήνικου, λόγω μεγάλης Θεομηνίας και πελαγοδρομεί μεταξύ Τσιρίγου και Ελαφο­νήσου (κατά το γραμματέα του Μιαούλη, Ικέσιον Γ. Λάτριν, ανήρχοντο σε 32 πλοία με τα πυρπολικά, προοριζόμενα να αντιταχθούν σ’ ένα εχθρικό στόλο, 130 πλοίων).
Παραθέτουμε αποσπάσματα από το Ημερολόγιο του Αντιναυάρχου Γ. Σαχτούρη για τη θεομηνία στην Ελαφόνησο σελ. 161).
"... Έξημερώθημεν μέσον Τσιρίγου και προς τα Βάτικα εις τάς ώρας 2 έπλησιάσαμεν εις τα Έλαφονήσια ... ό αέρας Πονέντε-Γαρμπής και βολτατζάρομεν (λοξοδρομούμεν) μέσον Τσιρίγου και Έλαφονήσια..»
Πηγή
Σύλλογος Επιστημόνων Ελαφονήσου




H ΕΠΙΣΗΜΗ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΤΟΥΣ 2016-ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ

 Επίσημη δοξολογία τελέστηκε την πρώτη ημέρα του Νέου Έτους 2016 στον Μητροπολιτικό Ναό Εσταυρωμένου Χριστού στη Χώρα Κυθήρων, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ,και τον πατέρα Φουρμέντιο Δημητρίου.Την δοξολογία παρακολούθησαν  ο Δήμαρχος Κυθήρων , Αντιδήμαρχοι,Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι, εκπρόσωποι φορέων και κάτοικοι. Μετά το πέρας της δοξολογίας μετέβησαν στο Δημαρχείο όπου και έγινε η τελετή ευλογίας και κοπής της Πρωτοχρονιάτικης πίτας στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου << Αρτέμιος Καλλίγερος>> απο τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων. Ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε προς όλους μια καλή χρονιά με αγάπη και υγεία , τονίζοντας ιδιαίτερα για ειρήνη στον κόσμο . 'Οταν η τρομοκρατία  έχει φτάσει στο κατώφλι της Ευρώπης, είναι σημαντικό σήμερα, ημέρα αγάπης και ανταλλαγής ευχών να ευχηθούμε να έχουμε ειρήνη και στις καρδιές αλλά και σε όλο τον κόσμο.Ο Δήμαρχος κύριος Ευστράτιος Χαρχαλάκης απηύθηνε ευχετήριο λόγο και  αναφέρθηκε στα έκτροπα που παρατηρήθηκαν με τον βανδαλισμό του Δημαρχείου. Θα εφαρμοστούν οι νόμοι τόνισε και είναι ακατανόητο να συμβαίνουν σε μια μικρή κοινωνία τέτοιου είδους φαινόμενα τα οποία παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό, κάτι που υποβαθμίζει την πολιτιστική μας υπόσταση . Θα γίνει ότι προβλέπει ο νόμος για την προστασία από τέτοιου είδους απαράδεκτες πράξεις . Στην κοπή της πίτας ο τυχερός που κέρδισε το φλουρί ήταν ο Δήμαρχος Κυθήρων και έγινε αποδέκτης πολλών ευχών. Ο Δήμαρχος κλείνοντας την εκδήλωση ευχήθηκε σε όλους  τους παρευρισκομένους αλλά και σε όλους τους πολίτες του Δήμου να έχουν υγεία ,αγάπη, ευημερία, ελπίδα και αισιοδοξία.Ακολούθησε μπουφές με τοπικά γλυκά σε ένα ευχάριστο κλίμα τιμώντας την ημέρα μέσα σε πνεύμα αισιοδοξίας για το Νέο Έτος 2016 ! Χρόνια Πολλά ! Ρεπορτάζ Φωτό Παναγιώτης Πολίτης radio adelin 107,3 fm Το ραδιόφωνο των Κυθήρων και Νότιας Λακωνίας !! Σε λίγες ώρες και το video.

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΥΘΗΡΩΝ

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ & ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 201.

Τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς

Η γιορτινή ατμόσφαιρα στις όμορφα στολισμένες πόλεις και στα χωριά συνεχίζεται με τα έθιμα της Πρωτοχρονιάς που αναβιώνουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Στη  χώρα μας τηρούνται πολλά έθιμα για καλή τύχη όλο τον χρόνο, όπως το «ποδαρικό», το κρέμασμα της κρεμμύδας στην πόρτα και το σπάσιμο του ροδιού. Από τα αρχαία χρόνια ακόμα, τόσο η κρεμμύδα όσο και το ρόδι αποτελούσαν σύμβολα ευημερίας, αφθονίας για την οικογένεια και καλοτυχίας για τους απογόνους.

Με την αλλαγή του χρόνου, την ημέρα της Πρωτοχρονιάς, σπάμε ένα ρόδι μπροστά στην πόρτα του σπιτιού μας. Το σπάσιμο του ροδιού είναι ένα από τα πιο γνωστά και τα πιο αγαπημένα έθιμα της πατρίδας μας. Το ρόδι, εξάλλου, είναι σύμβολο τύχης και ευημερίας.

Εκτός από το σπάσιμο του ροδιού, το κόψιμο της βασιλόπιτας, το «καλό ποδαρικό» και τα -απαραίτητα πλέον- γούρια για το σπίτι είναι κάποια από τα έθιμα που τηρούνται ακόμα...

Το σπάσιμο του ροδιού


Το σπάσιμο του ροδιού το πρωί της Πρωτοχρονιάς, μετά την εκκλησιαστική λειτουργία του Αγίου Βασιλείου, είναι μια παράδοση που τη συναντάμε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Ο νοικοκύρης κάθε σπιτιού φέρει στον εκκλησιασμό μαζί του ένα ρόδι. Όταν η οικογένεια επιστρέφει στο σπίτι, ο νοικοκύρης δεν μπαίνει μέσα μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Πρέπει να χτυπήσει το κουδούνι της εξώπορτας και να του ανοίξουν, καθώς δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει το κλειδί του. Μπαίνοντας ως καλεσμένος, με το δεξί πόδι, θα είναι αυτός που θα κάνει το καλό ποδαρικό, κρατώντας το ρόδι στο χέρι.

Στη συνέχεια, ρίχνει κάτω το ρόδι με δύναμη, ώστε να σπάσει και να πεταχτούν οι ρώγες-σπόροι του παντού, ενώ ταυτόχρονα λέει: «Με υγεία , ευτυχία και χαρά το νέο έτος κι όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη τη χρονιά».

Οι κολόνιες

Στην Κεφαλονιά, καθώς και στα υπόλοιπα Επτάνησα, το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς, οι κάτοικοι του νησιού γεμάτοι χαρά για τον ερχομό του νέου χρόνου κατεβαίνουν στους δρόμους κρατώντας μπουκάλια με κολόνιες και ραίνουν ο ένας τον άλλον τραγουδώντας: «Ήρθαμε με ρόδα και με ανθούς να σας ειπούμε χρόνους πολλούς», ευλογώντας έτσι τον ερχομό του νέου έτους, ευχόμενοι μακροζωία και ευρωστία.

Η ευχή που ανταλλάσσουν για τον χρόνο που φεύγει είναι: «Καλή Αποκοπή», δηλαδή «με το καλό να αποχωριστούμε τον παλιό χρόνο».

Το πρωί της Πρωτοχρονιάς η μπάντα του δήμου περνάει από όλα τα σπίτια και τραγουδάει καντάδες και κάλαντα: «Πάλιν ακούσατε άρχοντες πάλι να σας ειπούμε ότι και αύριον εστί ανάγκη να χαρούμε και να πανηγυρίζουμε Περιτομήν Κυρίου, την εορτή του Μάκαρος Μεγάλου Βασιλείου».

Ενημερωτικό Δελτίο Εγχωρίου Περιουσίας


Κατά το έτος 2015 η Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας, παρά τη μειωμένη σύνθεσή της η οποία όμως δεν επηρεάζει σε τίποτε απολύτως τη νόμιμη λειτουργία της, προχώρησε σε σειρά σημαντικών ενεργειών και δράσεων με την αμέριστη υποστήριξη του Δήμου Κυθήρων και του Γραμματέα της κ. Γεωργίου Εμμ. Κασιμάτη, ο οποίος για πολλές ώρες, ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, απασχολήθηκε στην Επιτροπή αμίσθως , καθώς και με την άριστη συνεργασία του Μητροπολίτου και των εκκλησιαστικών επιτροπών της Μυρτιδιώτισσας και της Αγίας Μόνης.


Συγκεκριμένα, κατά το 2015:
1. Ολοκληρώθηκαν έγκαιρα, μέσα από μια άψογη σε όλα τα επίπεδα διαδικασία, οι μισθώσεις των παραλιών των Κυθήρων σε ιδιώτες, μετά την γενναία και κυρίως πολιτικά και νομικά ορθότατη απόφαση του Δήμου να προβεί στην απόδοση των αιγιαλών στην Εγχώριο, όπου και κατά το Νόμο ανήκουν. Οι μισθώσεις είναι διάρκειας τριών ετών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Χώρα που είναι μονοετείς, με ό,τι προβλήματα αυτό συνεπάγεται. Η διαδικασία έγινε κατά τρόπο υποδειγματικό, ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν υπήρξε ανάλογη μίσθωση των ακτών με τέτοια οργάνωση, μεθοδικότητα και νομική εποπτεία, με στόχο την προστασία και της Επιτροπής και κυρίως των επαγγελματιών. Οι παραλίες δούλεψαν κατά το καλοκαίρι του 2015 διαψεύδοντας τους κινδυνολόγους και αποδεικνύοντας ότι η τήρηση του νόμου και των διαδικασιών είναι απαραίτητη.

2. Έγινε η δημοπρασία της υπηρεσίας καθαριότητας και φύλαξης στο Ιερό Προσκύνημα της Παναγίας της Μυρτιδιώτισσας, μέσα από την οποία ο χώρος του Ιερού Προσκυνήματος απολαμβάνει υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας για όλο το χρόνο.

3. Ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η τσιμεντόστρωση του δρόμου που οδηγεί στον Ιερό Ναό Αγ. Δημητρίου στο Πούρκο, κόστους 9.323€ που καλύφθηκε από ίδιους πόρους της Επιτροπής.

4. Ανατέθηκε και ολοκληρώθηκε η τσιμεντόστρωση μεγάλου τμήματος δρόμου προς τον Ι. Ναό Αγ. Νικολάου Κρασά, κόστους 13.985€, που καλύφθηκε από ίδιους πόρους της Επιτροπής.

5. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 1η Απριλίου 2016 η τσιμεντόστρωση οδών στα Αντικύθηρα με κόστος 9.507€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής.

6. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 30 Μαρτίου 2016 η πλακόστρωση τμήματος δρόμου στον οικισμό των Καλησπεριανίκων, κόστους 9.500€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής.

7. Ανατέθηκε και θα ολοκληρωθεί μέχρι 29 Απριλίου 2016 η πλακόστρωση και ανάδειξη της Πηγής στον Ποταμό Αντικυθήρων, κόστους 11.399€, που θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Επιτροπής και συγκεκριμένα από τα ενοίκια των κεραιών στα Αντικύθηρα, που παγίως αποδίδονται σε έργα πάνω στο νησί των Αντικυθήρων.

8. Ενισχύθηκαν οι διεθνούς ενδιαφέροντος έρευνες στο χώρο του Ναυαγίου των Αντικυθήρων με το ποσό των 15.000€, με στόχο τη συμμετοχή της τοπικής μας κοινωνίας σε αυτές καθώς και σε όλες τις δράσεις προβολής και διαφήμισης.

9. Προχώρησε η διαδικασία ανάθεσης για την εκτέλεση του έργου δημιουργίας Έκθεσης Εικόνων στο Προσκύνημα της Μυρτιδιώτισσας, το οποίο καλύπτεται μέσα από την ευγενή δωρεά Κυθηρίου ομογενούς.

Απάντηση κ. Χαρχαλάκη στο Δ.Τ. της Νέας πορεία Όραμα και Έργο

Βλέπω ότι η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ κόπτεται ιδιαιτέρως για την Εγχώριο Περιουσία. Είναι λογικό, αφού ήθελε πάση θυσία να την υποβαθμίσει κάνοντάς την εξάρτημα του Δήμου. Η επικής ανευθυνότητας απόφασή της ήταν εκείνη που μπλόκαρε την διαδικασία έκδοσης νέου Π.Δ. για την Εγχώριο αφού το μόνο που δεν ζήταγε η τότε Δημοτική Αρχή ήταν να έρχονται τα μέλη κάθε πρωί στο Δήμο και να υποβάλουν τα διαπιστευτήριά τους στο Δήμαρχο! Θέλησε να υποβαθμίσει το θεσμό, ζητώντας μέχρι και την έγκριση του προϋπολογισμού της Εγχωρίου από το Δήμο, αγνοώντας ότι η Εγχώριος είναι θεσμός αυτοδιοίκητος και ανεξάρτητος σύμφωνα με τους νόμους που την διέπουν.


Εμείς είμαστε περήφανοι γιατί όχι μόνο γνωρίζουμε το νομικό πλαίσιο της Εγχωρίου πολύ καλλίτερα από τους όψιμους δήθεν προστάτες της, αλλά γιατί συνεργαζόμαστε πραγματικά για την πρόοδο του θεσμού και την υλοποίηση έργων στα Κύθηρα και Αντικύθηρα, που η ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ δείχνει να μην αποδέχεται γιατί δεν της αρέσουν οι ανάδοχοι.


Αλήθεια στα ίδια ονόματα δεν έδινε και εκείνη αναθέσεις έργων λίγο πριν παραδώσει την εξουσία στο Δήμο, τον Αύγουστο του 2014;; Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί λοιπόν. Να υπάρχει λίγη αιδώς κύριοι. 


Εσείς δεν αντιδράσατε σφόδρα στην διαδικασία μίσθωσης των αιγιαλών από την Εγχώριο; Εσείς δεν λέγατε ότι είναι παράνομη η διαδικασία και ότι ο Δήμος θα υποστεί οικονομική καταστροφή επειδή δεν θα εισπράττει τα ενοίκια;; 
Δεν λέγατε βέβαια ότι ενοίκια 3 ετών τα βεβαιώσατε στην τρούλα του Σαββάτου και τα αφήσατε ανείσπρακτα. Αν σας είχαμε ακούσει και διατηρούσαμε τη δική σας παράνομη διαδικασία, σήμερα οι μισθώσεις στα Κύθηρα θα συμπαρασύρονταν από την απόφαση του ΣτΕ και θα κρίνονταν παράνομες τινάζοντας στον αέρα επαγγελματίες και τουρισμό. 


Για ακόμα μία φορά είχαμε δίκιο, για ακόμα μία φορά τα δικά σας επιχειρήματα αποδομούνται στην πράξη, αυτό δεν μπορείτε να το αντέξετε, ο εγωισμός σας πληγώνεται καθημερινά και αντιδράτε σπασμωδικά και χωρίς ουσιώδη πολιτικό λόγο. Αρνείστε να διαβάσετε την πραγματικότητα και τα στοιχεία των απαντήσεών μας και νομίζετε ότι ο κόσμος αποδέχεται τις απόψεις σας. Το να μιλάτε εσείς για σεβασμό στο θεσμό της Εγχωρίου είναι τουλάχιστον αστείο.