Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

Τι νόημα έχει το έθιμο να περνούν οι πιστοί κάτω από τον Επιτάφιο;

Το να περνούν οι πιστοί κάτω από τον Επιτάφιο, είναι μια ευσεβής συνήθεια με νόημα σχεδόν εμφανές. : «Εκφράζω τη βαθύτατη ευλάβειά μου και την πίστη μου στον θυσιασθέντα, παθόντα και ταφέντα Κύριο, και θέτω τον εαυτό μου εν ταπεινώσει κάτω από Αυτόν και κάτω από τη θαυμαστή και θεϊκή επίδραση και ευλογία Του».Το ίδιο γίνεται και με το Ι.Πετραχήλι, όπου σκύβω κάτω από αυτό, για να δεχθώ την ευλογία και την ευχή του Ιερέα, είτε στην Εξομολόγηση, είτε στο Ευχέλαιο, είτε σε οποιαδήποτε άλλη Ευχή.
Το ίδιο γίνεται και όταν εορτάζει κάποιος Άγιος και λιτανεύεται η Ιερά Εικόνα του, ή το σκήνωμά του (πχ Αγ.Γεράσιμος) ή ένα θαυματουργό Εικόνισμα της Παναγίας (πχ στην Τήνο). Βλέπουμε εκατοντάδες ανθρώπων που στρώνονται στο έδαφος, γιά να περάσει από πάνω τους η «χάρη». Συχνά το ίδιο επαναλαμβάνεται και με τα Άγια Δώρα, στη Μ.Είσοδο.
Αλλά, παρόμοια συνήθεια περιγράφεται και στις Πράξεις των Αποστόλων, όπου θαυμαστά σημεία λάμβαναν χώρα, όταν και μόνο η σκιά των Αποστόλων που περνούσε πάνω από ασθενείς, ήταν αρκετή για να τους θεραπεύσει: «Ο σεβασμός δε και η εκτίμησις του λαού προς αυτούς (τους Αποστόλους) δια την θείαν δύναμιν, που ενεργούσε δια μέσου αυτών, ήτο τόσος, ώστε έβγαζαν τους ασθενείς εις τας πλατείας και τους έβαζαν οι μεν πλούσιοι επάνω εις κλίνας, οι δε πτωχοί εις απέριττα κρεββάτια, ώστε, όταν θα ήρχετο και θα επερνούσε ο Πετρος, και η σκια του έστω να πέση επάνω εις κανένα από αυτούς, δια να τον θεραπεύση». (Πράξ. 5,15)
Το μόνο, που απαιτεί προσοχή και δηλώνει ασέβεια και ολιγοπιστία, είναι εκείνο το άγχος να τρέξουμε και να περάσουμε οπωσδήποτε από 3 ή από 7 Επιταφίους.. Πάντα η θρησκοληψία καιροφυλακτεί, για να θολώσει την θεοσέβεια…
π.Θεολόγος
Πηγή: Ορθόδοξες Απαντήσεις
 http://www.dogma.gr/

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗΣ.Ενα μεγαλο μπραβο στο Δημαρχο Ανατολικης Μανης κ. Πετρος Ανδρεακο

Ενα μεγαλο μπραβο στο Δημαρχο Ανατολικης Μανης κ. Πετρος Ανδρεακο για την αποφαση του να μεριμνησει για την οικονομικη αυτοτελεια του Δημου και να καθορισει τελη νεκροταφειων οπως συμβαινει στους περισσοτερους δημους της χωρας. Ενα πολυ σημαντικο εσοδο που απο το νομο ειναι υποχρεωμενοι να εισπρατουν οι φορεις τοπικης αυτοδιοικησης ωστε να μπορουν να ασκουν πολιτικη χωρις την εξαρτηση τους απο την κεντρικη διοικηση με οτι αυτο συνεπαγεται.
Αλλα η αξια ειναι ακομα μεγαλυτερη και για εναν ακομη λογο. Γιατι δειχνει οτι οι Μανιατες και οι Λακωνες μπορει να ηταν αδουλωτοι και ανυπακουοι στην φορολογια τον καιρο της Τουρκοκρατιας απεναντι στον κατακτητη αλλα ειναι συνεπεις πολιτες του Ελληνικου Κρατους για το οποιο πολεμησαν και εχυσαν το αιμα τους. Και με αυτο το τροπο δειχνουν το παραδειγμα της συνεπειας που χαρακτηριζει τους Μανιατες και τους Λακωνες. Ευγε και παλι κ. Δημαρχε.

ΛΑΚΩΝΙΑ. Ο στολισμός του Επιταφίου στο Γεράκι

Κάθε χρόνο, για πολλούς από εμάς, ο στολισμός του Επιταφίου είναι ένα έθιμο που γεμίζει τη ζωή μας και μας κάνει να νιώθουμε ακόμη πιο βαθιά τη συμμετοχή μας στο Θείο Πάθος.
Έτσι και στο χωριό μας με μεγάλη ευλάβεια και τηρώντας τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις, κυρίες, δεσποινίδες και νέοι του Γερακίου, αμέσως μετά το πέρας της ακολουθίας των Παθών το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, κάθισαν και στόλισαν τον επιτάφιο έτσι ώστε το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής να είναι έτοιμος να δεχθεί το σώμα του Χριστού κατά την Αποκαθήλωση. 
Διάφορα λουλούδια σε αποχρώσεις του ροζ, και του λευκού κυρίως, διακοσμούν τον επιτάφιο. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό.
Κατά την διάρκεια του στολισμού του επιταφίου καθώς και μετά, οι γυναίκες έψαλλαν εγκώμια της επιτάφιας ακολουθίας του Χριστού δίνοντας με μοναδικό τρόπο την ατμόσφαιρα των ημερών.
Και του χρόνου να είσαστε καλά να ξανά στολίσετε τον Επιτάφιο του χωριού μας.
Καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά για όλο τον κόσμο.

Πηγή
Χρήστος Μπαλαμπάνος- Ευγενία Λάμπρου



ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ ΣΤΑ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ - ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΡΕΜΑΤΑΙ ΕΠΙ ΞΥΛΟΥ


  Η Μεγάλη Πέμπτη, η ιερή μέρα κατά την οποία εορτάζεται ο Μυστικός Δείπνος του Ιησού Χριστού με τους 12 Αποστόλους. Η ημέρα αυτή είναι η τέταρτη ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας, της εβδομάδας δηλαδή η οποία προηγείται και καταλήγει στη γιορτή του Πάσχα. 

Τα Δώδεκα Ευαγγέλια περιγράφουν την πορεία του Ιησού προς τον Γολγοθά. Τον Μυστικό Δείπνο, το δάκρυ και την ανθρώπινη αδυναμία στους κήπους της Γεσθημανής, την προδοσία του από τον Ιούδα, την σύλληψη, την δίκη, τα βασανιστήρια, την Σταύρωση.

Τη Μεγάλη Πέμπτη το βράδυ η Εκκλησία, μάς συγκλονίζει παρουσιάζοντάς μας τη Σταύρωση του Θεανθρώπου.

Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ στο VELANIDIA WEB TV

Σήμερον κρεμάται επί ξύλου,
ο εν ύδασι την γην κρεμάσας. 
Στέφανον εξ ακανθών περιτίθεται, 
ο των αγγέλων βασιλεύς. 
Ψευδή πορφύραν περιβάλλεται 
ο περιβάλλων τον ουρανόν εν νεφέλαις. 
Ράπισμα κατεδέξατο, 
ο εν Ιορδάνη ελευθερώσας τον Αδάμ. 
Ήλοις προσηλώθη, 
ο Νυμφίος της Εκκλησίας. 
Λόγχη εκεντήθη, ο Υιός της Παρθένου. 
Προσκυνούμεν σου τα Πάθη, Χριστέ. 
Δείξον ημίν και την ένδοξόν σου Ανάστασιν.Πηγή http://velanidia-baladis.blogspot.gr/




Πασχαλινές Ευχές από Σπύρο Σπυρίδωνα


Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου

Εἰς τὴν Σταύρωσιν
Ζῶν εἶ Θεὸς σύ, καὶ νεκρωθεὶς ἐν ξύλῳ,
Ὦ νεκρὲ γυμνέ, καὶ Θεοῦ ζῶντος Λόγε.

Εἰς τὸν εὐγνώμονα Λῃστὴν
Κεκλεισμένας ἤνοιξε τῆς Ἐδὲμ πύλας,
Βαλὼν ὁ Λῃστὴς κλεῖδα τό, Μνήσθητί μου.

Βιογραφία
Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο• και αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί. Από ’κει και πέρα ο Ιησούς, αφού παραδόθηκε στους στρατιώτες, γυμνώνεται, φοράει κόκκινη χλαμύδα, στεφανώνεται με ακάνθινο στεφάνι, κρατάει κάλαμο σα σκήπτρο, προσκυνείται χλευαστικά, φτύνεται και χτυπιέται στο πρόσωπο και στο κεφάλι. Μετά, φορώντας πάλι τα ρούχα του και βαστάζοντας το Σταυρό, πηγαίνει προς τον Γολγοθά, τον τόπο της καταδίκης και εκεί, γύρω στην Τρίτη ώρα της ημέρας, σταυρώνεται μεταξύ δυο ληστών, βλασφημείται από αυτούς που είχαν πάει στον Γολγοθά μαζί του, μυκτηρίζεται από τους αρχιερείς, ποτίζεται από τους στρατιώτες με ξύδι ανακατεμένο με χολή. Γύρω στην ενάτη ώρα, αφού βγάζει πρώτα φωνή μεγάλη, και λέει: «Τετέλεσται», εκπνέει «ο αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν του κόσμου», την ώρα κατά την οποία σφάζονταν, σύμφωνα με τον νόμο, ο πασχαλινός αμνός, ο οποίος καθιερώθηκε ως έθιμο στους Ιουδαίους, προτυπώνοντας τον Εσταυρωμένο Χριστό, πρίν από 1043 χρόνια.


Το δεσποτικό αυτό θάνατο και η άψυχη κτίση, πενθώντας, τον τρέμει και αλλοιώνεται από το φόβο αλλά ο Δημιουργός της κτίσεως ακόμα και όταν είναι νεκρός, λογχίζεται την ακήρατη πλευρά Του και ρέει απ’ αυτή αίμα και νερό. Τέλος, κατά τη δύση του ηλίου, έρχεται ο Ιωσήφ από Αριμαθείας και ο Νικόδημος μαζί με αυτόν, και οι δυο κρυφοί μαθητές του Ιησού, αποκαθηλώνουν από το Σταυρό το πανάγιο του διδασκάλου σώμα, το αρωματίζουν, το τυλίγουν με καθαρό σεντόνι και αφού το έθαψαν σε καινούργιο τάφο, κυλούν στο στόμιο του μεγάλο λίθο.

Αυτά τα φρικτά και σωτήρια πάθη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού επιτελούμε σήμερα και εις ανάμνηση αυτών παραλάβαμε από αποστολική διαταγή, τη νηστεία της Παρασκευής
.

Ἀπολυτίκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Ὅτε οἱ ἔνδοξοι Μαθηταί, ἐν τῷ νιπτῆρι τοῦ Δείπνου ἐφωτίζοντο, τότε Ἰούδας ὁ δυσσεβής, φιλαργυρίαν νοσήσας ἐσκοτίζετο, καὶ ἀνόμοις κριταῖς, σὲ τὸν δίκαιον Κριτὴν παραδίδωσι. Βλέπε χρημάτων ἐραστά, τὸν διὰ ταῦτα ἀγχόνῃ χρησάμενον, φεῦγε ἀκόρεστον ψυχὴν τὴν Διδασκάλῳ τοιαῦτα τολμήσασαν. Ὁ περὶ πάντας ἀγαθός, Κύριε δόξα σοι
.

Κοντάκιον
Ἦχος πλ. δ'.
Τὸν δι' ἡμᾶς Σταυρωθέντα, δεῦτε πάντες ὑμνήσωμεν· αὐτὸν γὰρ κατεῖδε Μαρία ἐπὶ τοῦ ξύλου, καὶ ἔλεγεν· Εἰ καὶ σταυρὸν ὑπομένεις, σὺ ὑπάρχεις ὁ Υἱὸς καὶ Θεός μου.

Ὁ Οἶκος
Τὸν ἴδιον Ἄρνα, ἡ ἀμνὰς θεωροῦσα πρὸς σφαγὴν ἑλκόμενον, ἠκολούθει Μαρία, τρυχομένη μεθ' ἑτέρων γυναικῶν, ταῦτα βοῶσα· Ποῦ πορεύῃ Τέκνον, τίνος χάριν, τόν ταχὺν δρόμον τελεῖς; μὴ ἕτερος γάμος πάλιν ἐστὶν ἐν Κανᾷ; Κᾀκεὶ νῦν σπεύδεις, ἵνα ἐξ ὕδατος αὐτοῖς οἶνον ποιήσης; συνέλθω σοι Τέκνον, ἢ μείνω σοι μᾶλλον, δός μοι λόγον Λόγε, μὴ σιγῶν παρέλθῃς με, ὁ ἁγνὴν τηρήσας με· σὺ γὰρ ὑπάρχεις ὁ Υἱὸς καὶ Θεός μου.
Πηγή  http://www.saint.gr/

BATIKA.Μαρίνα στο Παλιόκαστρο στη Νεάπολη ένα όραμα

Μαρίνα στο Παλιόκαστρο στη Νεάπολη ένα όραμα : Πραγματοποιήθηκε την Μεγάλη Πέμπτη 28 Απριλίου το απόγευμα στις 6:30 συνάντηση Βατικιωτών με Βατικιώτες ομογενείς,οι οποίοι παρουσίασαν στο κοινό μια ιδέα ενός σχεδίου μελέτης για κατασκευή Μαρίνας στο Παλιόκαστρο. Ο Νικηφόρος Θεόδωρος , ο Δημήτρης Χαραμής ,ο Παντελής Κωνσταντινάκος και ο Καπετάνιος κύριος Τσάκος, παρουσίασαν το σχέδιο και τόνισαν ότι η ιδέα ξεκίνησε σαν αφετηρία ότι τα Βάτικα έχουν την δυνατότητα να υποστηρίξουν την ιδέα μιας μαρίνας λόγω του γεωγραφικού σημείου που βρίσκεται ,απέναντι από δύο νησιά την Ελαφόνησο και Κύθηρα αλλά και το ακρωτήρι του Κάβο Μαλιά. Το σημείο του Παλιόκαστρου που  επιλέχθηκε θεωρείται το πιο ιδανικό και είναι διατεθειμένοι να χρηματοδοτήσουν μια προμελέτη .Η επιθυμία τους είναι η συνεργασία με τον δήμο και η στήριξη από την Βατικιώτικη κοινωνία. Ο Κάπταιν Τσάκος μίλησε για το μέρος που έχει να κάνει με τα οφέλη μιας μαρίνας στον τόπο και ανέδειξε το πόσο θα συμβάλει στην τοπική οικονομία αλλά και σε θέσεις εργασίας σύμφωνα με την επαγγελματική του εμπειρία . Υπήρχαν κάποιες ερωτήσεις και απορίες από το κοινό οι οποίες συζητήθηκαν,καθώς επίσης και μια αντίδραση από τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Λαχίου ,όσον αφορά την ενημέρωση προς αυτόν. Διευκρινίστηκε όμως από τους ομιλητές αυτό όλο είναι μια ιδέα και μακάρι να υπάρξει ανταπόκριση και κανείς δεν έχει σκοπό να παρακάμψει κανέναν. Όλοι νοιαζόμαστε για τον τόπο μας είπε ο Δημήτρης Χαραμής,κάτι που τονίστηκε και από πολίτες οι οποίοι είδαν θετικά την ιδέα κατασκευής μαρίνας και τόνισαν ότι ο τόπος των Βατίκων πρέπει να έχει τουριστική κατεύθυνση και να υλοποιηθούν έργα που θα τον αναδείξει σε αυτόν τον τομέα.
Πηγή 
Συμβαίνει Τώρα




Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ.ΠΕΛΑΓΙΑΣ.ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΡΕΜΑΤΑΙ ΕΠΙ ΞΥΛΟΥ Ο ΕΝ ΥΔΑΣΙ ΤΗΝ ΓΗΝ ΚΡΕΜΑΣΑΣ..



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΛΑΝΕ 28.04.2016


ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΤΕΟ


Προς Περιφέρεια Αττικής.

ΥΠ'οψιν Κ. Αντιπεριφεριάρχη  ΧΑΝΤΖΗΠΕΡΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ.

ΚΟΙΝ. Γραφείο Κ. Περιφερειάρχη, Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών, Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Δήμο Κυθήρων.

ΘΕΜΑ. παράταση της από  16-01-2015 ΑΔΑ: 76ΚΑ7Λ7-ΞΘ6 με Αρ Πρωτ. Γ.Δ.Μ.Ε.οικ.11509  (παράταση προγράμματος τεχνικού ελέγχου δικύκλων, επιβατικών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, και φορτηγών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστο βάρος εως 3,5 τόνους, και έδρα τους Δήμους Αγκιστρίου, Αίγινας, ΚΥΘΗΡΩΝ, Πόρου, Τροιζηνίας, και Ύδρας.)


Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας υπενθυμίσουμε οτι για τα ανωτέρω νησιά, δεν κατέστη δυνατή εως και σήμερα η παρουσία ΚΤΕΟ (κινητής η σταθερής μονάδος), με αποτέλεσμα, σε περίπτωση που λήξη η παράταση ανάκλησης (Λήγει τήν 30-06-2016), θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση και ταλαιπωρία για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με έδρα των περιοχών αυτών .

Εφαρμόζοντας άμεσα την με αρ πρωτ. οικ.2681/11-12-2013 και την με αρ.πρωτ.οικ.109389/28324/04-06-2013 για ένα ακόμη τουλάχιστον χρόνο, θα προλάβετε και τις αντιδράσεις αγανακτισμένων ιδιοκτητών οχημάτων, και τούτο θα είναι και δίκαιο.

Επίσης θα ήθελα να προσεχθεί ιδιαίτερα το σκέλος εκείνο που στην ΑΔΑ: ΒΙΟΩ7Λ7-ΚΕΝ παράγραφος πρώτη αναφέρει οτι.

Ολα τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης οχήματα και τα φορτηγά με μέγιστο βάρος εως 3,5 τόνους που ταξινομήθηκαν (ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας ) εως και 31.12.2002 και έχουν έδρα, τους Δήμους Αγκιστρίου, Αίγινας,  ΚΥΘΗΡΩΝ, Πόρου. Σπετσών, Τροιζηνίας και Ύδρας , (Ανάλογη διάταξη υπάρχει και  για τα δίκυκλα παράγραφος δεύτερη, τρίτη, και τέταρτη.)

ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ  ΑΠΟ 10-06-13 εως 09-06-2015..!!!!

Δηλαδή ΟΛΑ τα ταξινομημένα πιό πρίν απο 31/12/2002 ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΑ;; καθώς και  όσα οχήματα είναι ταξινομημένα πέραν των τεσσάρων ετών απο σήμερα;?.  Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΑΝΑΙΡΕΙ ΚΑΤ'ΟΥΣΙΑΝ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΜΟΝΑΔΟΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ.!!!!!!! (η ο κάθε ένας την διατυπώνει κατά το..δοκούν.)

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΣΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

           ‎28 Απριλίου ‎2016                Μετά Τιμής Παπαδόπουλος Ανδρέας.

ΜΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ "2 ΩΡΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ" ΤΟ ΚΟΡΝΑΡΟΣ ΑΠΟΨΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ

Και τί να το κάνουμε που το ΥΕΝ επέβαλε πρόστιμα στη ΛΑΝΕ;; Ανακοινώθηκαν δρομολόγια, έγιναν κρατήσεις, 200 άνθρωποι και 60 ΙΧ αναμένουν στο Λιμάνι του Πειραιά να φύγουνε για Πάσχα και ακόμα το πλοίο είναι δεμένο στη Δραπετσώνα. Σε επικοινωνία που είχα προ ολίγου με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Δρίτσα, ενημερώθηκα ότι το πλοίο θα κάνει δοκιμαστικό πλου για να λάβει τα απαραίτητα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και θα αναχωρήσει για τα προγραμματισμένα του δρομολόγια με τουλάχιστον 2 ώρες καθυστέρηση, ίσως και μεγαλύτερη. Οι υπηρεσίες του ΥΕΝ θα παραμείνουν ανοικτές για όση ώρα χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες επιθεώρησης της αξιοπλοΐας του πλοίου. Πέρα από την οργή και τις διαπιστώσεις, καλό θα ήταν κάποια στιγμή επιτέλους η ΛΑΝΕ να καταλάβει ότι η στροφή προς την υπευθυνότητα θα ήταν ένα πρώτο ουσιαστικό βήμα για την διασφάλιση του μέλλοντός της...
Πηγή 
Stratos Charchalakis

Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη.

Φωτογραφία του χρήστη Συμβαίνει Τώρα.
Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι
Ένα από τα πιο διαδεδομένα έθιμα του Πάσχα είναι το βάψιμο των αυγών τη Μεγάλη Πέμπτη.
Το αυγό συμβολίζει τον τάφο του Χριστού που ήταν ερμητικά κλειστός – όπως το περίβλημα του αυγού -, αλλά έκρυβε μέσα του τη “Ζωή”, αφού από αυτόν βγήκε ο Χριστός και αναστήθηκε! 
Πώς ακριβώς όμως, καταλήγουμε στην επιλογή του κόκκινου χρώματος, δεν είναι ξεκάθαρο. Οι εξηγήσεις που υπάρχουν, είναι 
πολλές.
Μία από τις πιο αποδεκτές είναι πως το κόκκινο συμβολίζει το αίμα και τη θυσία του Ιησ
ού.
Οι άλλες ερμηνείες, έχουν πρωταγωνίστριές τους, τρεις γυναίκες: Την Παναγία, τη Μαγδαληνή και μία δύσπιστη ανώνυμη γυναίκα.
Μία εξήγηση που δίνεται συχνά, λέει ότι η Παναγία πήρε ένα καλάθι αυγά και τα πρόσφερε στους φρουρούς Του Υιού της, ικετεύοντάς τους να του φέρονται καλά! Όταν τα δάκρυά της έπεσαν πάνω στα αυγά, αυτά βάφτηκαν κόκκινα!
Το τσούγκρισμα των κόκκινων αυγών
Το έθιμο του τσουγκρίσματος των αυγών ξεκίνησε μάλλον στην Βόρεια Αγγλία ως παιχνίδι: Ο κάτοχος του πιο γερού αυγού, ήταν ο νικητής Κανονικά πάντως το πρώτο αυγό που βάφεται σε κάθε σπίτι ανήκει στην Παναγία και δεν πρέπει να το “τσουγκρίζουμε” .
Πολλές νοικοκυρές ακόμα και σήμερα το φυλάνε στο εικονοστάσι όλο το χρόνο μέχρι το επόμενο Πάσχα, αφού λένε πως δεν χαλάει όλη την χρονιά! Την Μεγάλη Πέμπτη του επόμενου έτους το φυτεύουν στα χωράφια τους για να είναι εύφορα, ή το κρεμάνε στα μαντριά των ζώων για να είναι γόνιμα.

http://www.pemptousia.gr/20…/…/perdikes-to-ethimo-tou-voiou/

Πασχαλινή Ποιμαντορική Εγκύκλιος Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων

                  ΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΙΕΡΑ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ Τ.Κ. 801 00  Κ Υ Θ Η Ρ Α ΤΗΛ.:2736031202 & 2736038359 FAX  :2736031202                                                          Ἐν Κυθήροις τῇ 27ῃ Ἀπριλίου 2016 Ἀριθ. Πρωτ.: 203 ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  (ὑπ’ ἀριθ. 144/2016)    Πρός Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν Χριστώνυμον Λαόν τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων 
«Χαίρετε. Μή φοβεῖσθε˙ ὑπάγετε ἀπαγγείλατε τοῖς ἀδελφοῖς μου, ἵνα ἀπέλθωσιν εἰς τήν Γαλιλαίαν, κἀκεῖ με ὄψονται»  (Ματθ.κη’ 9-10)  
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί, Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! 
  Ὁ Ἀναστάς Κύριος καί Θεός, μας εὐθύς μετά τήν ἔνδοξη τριήμερη Ἀνάστασί Του, ἀπευθυνόμενος στίς ἅγιες Μυροφόρες γυναῖκες, τίς εὐαγγελίστριες τοῦ χαρμοσύνου μηνύματος τῆς Ἀναστάσεως πρός τούς ἁγίους Μαθητάς καί Ἀποστόλους Του, τίς προσφώνησε μέ τόν θερμό Ἀναστάσιμο χαιρετισμό˙ «Χαίρετε». Καί ἀφοῦ ἐγαλήνευσε τίς πονεμένες καί φοβισμένες καρδιές τους μέ τήν ἀνείπωτη Ἀναστάσιμη πνευματική χαρά, τίς παραγγέλλει λέγοντας (τά παραθέτουμε σέ ἀπλῆ γλῶσσα): «Μή φοβεῖσθε. Πηγαίνετε καί ἀναγγείλατε στούς ἀδελφούς μου, τούς ἀγαπημένους Μαθητάς καί Ἀποστόλους μου, νά πορευθοῦν στήν Γαλιλαία καί ἐκεῖ θά μέ συναντήσουν».   Προηγουμένως, οἱ ἅγιες Μαθήτριες καί Μυροφόρες ἀξιώθηκαν τῆς Ἀγγελικῆς ὀπτασίας. Καί ἄκουσαν τά ἐνθαρρυντικά λόγια τοῦ Ἀγγέλου: «Μή φοβεῖσθε σεῖς˙ διότι γνωρίζω, ὅτι ζητεῖτε τόν Ἰησοῦν τόν ἐσταυρωμένον. Δέν εἶναι ἐδῶ. Διότι ἀνέστη, ὅπως εἶπε˙ Ἐλᾶτε καί ἴδετε τόν τόπον, ὅπου ἐνταφιάσθηκε ὁ Κύριος. Καί ἀφοῦ ὑπάγετε γρήγορα, εἴπατε εἰς τούς μαθητάς Του, ὅτι ἀνέστη ἀπό τούς νεκρούς καί πορεύεται πρίν ἀπό σᾶς εἰς τήν Γαλιλαία. Ἐκεῖ θά τόν ἰδῆτε. Ἰδού σᾶς εἶπα ἐκεῖνο πού ἔλαβα ἐντολή νά σᾶς διαβιβάσω».
~ 2 ~ 
  Μέ τήν παράθεσι τοῦ Εὐαγγελικοῦ κειμένου σέ ἁπλῆ γλῶσσα διαπιστώνουμε, ἀδελφοί μου, ὅτι τόσον ὁ Ἀναστάς ἐκ τῶν νεκρῶν καί θριαμβεύσας κατά τοῦ θανάτου Κύριος καί Θεός μας, ὅσον καί ὁ Ἄγγελος τοῦ Θεοῦ πιό πρίν, μετέδωκαν τό χαροποιό μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως στίς Μυροφόρες, ἀφοῦ ἔδιωξαν τό αἴσθημα τοῦ φόβου ἀπό τίς καρδιές των. «Προηγουμένως ὁ Ἄγγελος τίς ἀπαλλάσσει ἀπό τόν φόβο καί τότε ὁμιλεῖ σ’αὐτές γιά τήν Ἀνάστασι τοῦ Χριστοῦ», παρατηρεῖ ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Καί ὁ ἐκκλησιαστικός ἑρμηνευτής Εὐθύμιος Ζυγαβηνός, σχολιάζοντας τό ρῆμα τοῦ Ἀγγέλου «μή φοβεῖσθε», λέγει: «Μή φοβᾶσθε σεῖς, ἀλλά αὐτοί οἱ φύλακες τοῦ τάφου καί ὅλοι οἱ ἐχθροί τοῦ Χριστοῦ». Καί σέ ἄλλο σημεῖο ὁ ἱερός Χρυσόστομος ἐπισημαίνει ὅτι «ὅταν οἱ Μυροφόρες γυναῖκες ἔφυγαν (ἀπό τόν κενό Τάφο τοῦ Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ) μέ φόβο καί μεγάλη χαρά, λόγῳ τοῦ χαρμοσύνου ἀγγέλματος τῆς Ἀναστάσεως, τίς συνάντησε ὁ Ἰησοῦς λέγων τό Χαίρετε». Ἤθελε ὁ Κύριος νά ἐξαλείψη κάθε ἴχνος φόβου καί ἀγωνίας καί νά ἐμφυτεύση γιά πάντα στίς εὐσεβεῖς καρδιές των τήν μόνιμη καί ἀναφαίρετη Ἀναστάσιμη Χαρά.   «Ἐννόησε τό μέγεθος τῆς χαρᾶς τῆς Ἀναστάσεως, ἀφοῦ καί οἱ οὐράνιες δυνάμεις ἑορτάζουν μαζί μας» τονίζει ὁ Χρυσορρήμων Πατήρ. «Χαίρονται (οἱ Ἀσώματες Δυνάμεις) γιά τά δικά μας ἀγαθά. Ἄν καί εἶναι ἰδική μας ἡ χαρά, πού μᾶς ἐχάρισε ὁ Ἀναστάς Κύριος, ὅμως εἶναι καί ἰδική τους θεία ἡδονή.... Ἑορτή τῆς γῆς καί τοῦ Οὐρανοῦ εἶναι (τό Ἅγιον Πάσχα). Ἄγγελοι χαίρουν καί Ἀρχάγγελοι καί ὁ Δημιουργός ὅλων τῶν ἐπουρανίων Δυνάμεων συνεορτάζει μαζί μας» (Ε.Π.Ε 36,76.152.)  Ἀγαπητοί μου ἀδελφοί,   Οί ἅγιες Μυροφόρες γυναῖκες, ἐνῶ μετέβησαν στόν Πανάγιο Τάφο τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ μας γιά νά ἀλείψουν μέ ἀρώματα τό νεκρό σῶμα τοῦ Κυρίου μας, ἀνύποπτες γιά τήν Ἀνάστασί Του, ἐδέχθησαν τό Ἀγγελικό μήνυμα τῆς Θείας Ἐγέρσεως τοῦ Θεανθρώπου Κυρίου μας καί αὐτό ἔδιωξε τόν φόβο καί τήν θλῖψι ἀπό τίς καρδιές των.   Ὁμοίως καί τό «Χαίρετε» τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ ἄναψε στίς ψυχές τους τήν θεία φλόγα τῆς πνευματικῆς χαρᾶς καί τῆς θείας Ἀγάπης, ἡ ὁποία ἀγάπη «ἔξω βάλλει τόν φόβον», κατά τόν Εὐαγγελιστή Ἰωάννη.   Καί ἐμεῖς οἱ σημερινοί ἄνθρωποι, οἱ Χριστιανοί τοῦ 21ου  αἰῶνος, παρ’ὅτι ἔχουμε ἀπόλυτα βεβαιωμένο τό γεγονός τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καί βεβαία τήν ἐλπίδα καί προσμονή τῶν ἀγαθῶν τῆς Ἐπουρανίου Βασιλείας, ἐν τούτοις δέν ἔχουμε, ἴσως ἀποβάλη ἀπό τήν καρδιά μας ὁριστικά τά αἰσθήματα τοῦ φόβου, τῆς ἀγωνιώδους μέριμνας, τῆς ἀνησυχίας καί τῆς ἀνασφάλειας. Δέν ἔχουμε ἐμπιστευθῆ ἀπόλυτα στόν Χριστό «ἑαυτούς καί ἀλλήλους καί πᾶσαν τήν ζωήν ἡμῶν», ὅπως ἐπαναλαμβάνουμε καθημερινά στή Θεία Λατρεία μας.   Ἡ οἰκονομική κρίσις, πού δέν ὑποχωρεῖ ἀκόμη, μέ τίς δυσοίωνες προβλέψεις. Ἡ ἠθική καί πνευματική κρίσις, πού φαντάζει τρομακτική μπροστά στά μάτια μας, μέ τήν ἀποστασία ἀπό τόν Θεό καί τό πανάγιο θέλημά Του. Μέ τήν πτῶσι καί τόν εὐτελισμό ἠθικῶν καί πνευματικῶν ἀξιῶν, ἰδιαίτερα στόν χῶρο τῆς Παιδείας καί τῆς ἀγωγῆς τῆς μαθητιώσης καί σπουδαζούσης νεολαίας μας. Μέ τόν κλονισμό τῶν θεσμῶν καί τῶν παραδοσιακῶν ἀξιῶν τοῦ κοινωνικοῦ μας ἱστοῦ καί τήν παρατηρούμενη ἐκτροπή τοῦ ἀνθρώπου σέ ἀνίερες, ἔκφυλες καί
~ 3 ~ 
ἀνώμαλες ἠθικῶς καταστάσεις. Μέ τό προσφυγικό καί μεταναστευτικό πρόβλημα, τό ὁποῖο διογκώνεται καθημερινά μέ ἀπρόβλεπτες διαστάσεις καί ἐξελίξεις. Μέ τήν ἀστάθεια καί τήν ἀπειλή πολεμικῶν συρράξεων στή Μέση Ἀνατολή. Μέ τά νεωτεριστικά ἀντορθόδοξα καί ἀντιπαραδοσιακά ἀνοίγματα μέσα στόν ἐκκλησιαστικό χῶρο πρός τούς ἀλλοδόξους καί ἀλλοθρήσκους μέ τό ἀλλοπρόσαλλο πνεῦμα τῆς λεγομένης «μεταπατερικῆς θεολογίας» καί τῆς «μετανεωτερικότητας», τά ὁποῖα εἶναι ἔκγονα τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῆς Παγκοσμιοποιήσεως. Καί γενικότερα, μέ τήν ἐπικρατοῦσα ἀστάθεια, ρευστότητα καί ἀβεβαιότητα, πού προβάλλουν ὡς ἀπειλητικά νέφη στόν πνευματικό μας ὁρίζοντα καί τρομακρατοῦν πολλούς συνανθρώπους μας.   Ὅμως, ἀδελφοί μου, οἱ φόβοι, οἱ ἀγωνίες καί ἀνασφάλειες αὐτές δέν ἔχουν καμμία θέσι στή ζωή τοῦ πιστοῦ Χριστιανοῦ, τοῦ ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ, πού πιστεύει ἀκράδαντα  στόν Ἀναστάντα θριαμβευτή καί τήν Ἁγία Του Ἀνάστασι. «Μείζων ἐστίν ὁ ἐν ἡμῖν  ἤ ὁ ἐν τῷ κόσμῳ» (Α’Ἰωαν.4,4). Ὁ Βασιλεύς τῶν βασιλευόντων  καί Κύριος τῶν κυριευόντων «ἐξῆλθε νικῶν καί ἵνα νικήσῃ»(Ἀποκ.6,2), κατά τόν ἅγιο Εὐαγγελιστή Ἰωάννη. Ὅσο καί ἄν φαίνονται ὅτι ἐπικρατοῦν οἱ δυνάμεις τοῦ σκότους, ἄς εἴμεθα βέβαιοι ὅτι τά σκοτεινά καί ἀσεβῆ τους σχέδια θά σωριασθοῦν μιά ἡμέρα ὡς χάρτινοι πύργοι, ὅπως τά ὁλοκληρωτικά καθεστῶτα τοῦ βορρᾶ, κατά τόν περασμένο αἰῶνα, καί ἡ Ἀλήθεια τοῦ Ἀναστάντος Χριστοῦ, ἡ σῴζουσα καί λυτρωτική Ἀλήθεια θά, θριαμβεύση τελικά. Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!   Εἴθε αὐτή ἡ τρισμέγιστη καί κοσμοσωτήρια ἀλήθεια τοῦ Ἀναστάντος Κυρίου μας νά διαποτίση τό εἶναι καί ὁλόκληρη τήν ζωή μας. Νά συντελέση στήν εἰρήνευσι τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας καί ὁλόκληρης τῆς ἀνθρωπότητος. Νά δώση ἐλπίδα, χαρά καί ἀληθινή ζωή σέ ὅλους τούς πονεμένους καί δοκιμαζομένους ἀδελφούς. Νά χαρίση ὁ Ἀναστάς Κύριος πλούσια τήν εἰρήνη, τήν ἀγάπη καί τήν εὐλογία Του σέ ὅλο τόν κόσμο καί ἰδιαίτερα στούς ξενιτεμένους ἀγαπητούς μας Κυθηρίους καί Ἀντικυθηρίους ναυτικούς. Μέ Ἀναστάσιμες ἐγκάρδιες εὐχές καί εὐλογίες, ὉΜητροπολίτης  † Ὁ Κυθήρων Σεραφείμ  

Συντήρηση του λακωνικού οδικού δικτύου από την Περιφέρεια Πελοποννήσου

Τις συμβάσεις των έργων «Συντήρηση της με αρ. 82 ΕΟ στο τμήμα Σπάρτη – όρια νομού (προς Καλαμάτα)», «Συντήρηση της με αρ. 86 ΕΟ Κροκεές – Μολάοι – Μονεμβασιά και της παράκαμψης Κροκεών – Δαφνίου» και «Κατασκευή παρακαμπτηρίου δημοτικής οδού οικισμού Ρειχέας δήμου Μονεμβασιάς» υπέγραψε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης χθες Μεγάλη Τετάρτη.

Περιφερειάρχης: “Μεγάλο ευχαριστώ στους Πελοποννήσιους για την ανιδιοτελή προσφορά τους στους πρόσφυγες”

Παραδόθηκε χθες στον πρόεδρο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αντώνη Αυγερινό το ανθρωπιστικό υλικό για τους πρόσφυγες που συγκεντρώθηκε με ευθύνη της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
«Με πλήρη συνείδηση επιλέξαμε τη δομή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για τη διανομή του υλικού, γιατί είναι εδραία η πίστη μας ότι η χώρα διαθέτει σταθερές δομές για να επιτύχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα», δήλωσε κατά την τελετή της παράδοσης ο περιφερειάρχης κ. Τατούλης. Συμπλήρωσε επίσης πως «ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός έχει έμπρακτα αποδείξει ότι αποτελεί το πιο χρήσιμο εργαλείο ανιδιοτελούς προσφοράς, και σε περίοδο ειρήνης και σε περίοδο πολέμου. Η παρουσία του στέκεται απέναντι στην εικόνα διάλυσης του κράτους, όπως παρατηρείται σε προσφυγικούς καταυλισμούς».
Ο κ. Τατούλης εξέφρασε ακόμη την ιδιαίτερη η ικανοποίησή του για τη διαχείριση του προβλήματος από τους αντιπεριφερειάρχες και τους περιφερειακούς συμβούλους της Πελοποννήσου αλλά και από τις δομές των κοινωνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας.
Επίσης απηύθυνε εγκάρδιες ευχαριστίες σε όλους τους πελοποννήσιους πολίτες, «γιατί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα αυτό με τον καλύτερο τρόπο και μάλιστα από το υστέρημά τους σε δύσκολη περίοδο», ενώ εξήρε τη συνεργασία την εκκλησία και τις μητροπόλεις της Πελοποννήσου.
Αυτή η προσπάθεια, σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, έχει συμβολικό χαρακτήρα και στόχο τη διαπαιδαγώγηση της κοινωνίας για την υπερπήδηση των ακραίων ιδεολογικών φόβων που έντεχνα καλλιεργούνται από όσους προσδοκούν μικροκομματικά οφέλη. Αποτελεί επίσης έμπρακτη ένδειξη εμπιστοσύνης στην ποιότητα των ανθρώπων της Πελοποννήσου.
Ο κ. Αυγερινός από την πλευρά του εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες για την τιμητική πρόσκληση και την εμπιστοσύνη. «Για τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό η τιμή αυτή συνιστά καταξίωση. Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στον εθελοντισμό, τον ανθρωπισμό και την αλληλεγγύη της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Ανταποκριθήκαμε από την πρώτη στιγμή στο κάλεσμά της με ιδιαίτερη χαρά και τιμή. Η προσπάθειά της ήταν απόλυτα επιτυχημένη και την καταξιώνει για την προσφορά της, αφού η προσφερθείσα βοήθεια είναι πολύτιμη για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες», είπε.
πηγή  http://www.laconialive.gr/

ΛΑΚΩΝΙΑ.Είχε κλέψει δεκατρία δίκυκλα

klopi mixanis 1
Εξιχνιάστηκαν, ύστερα από μεθοδική έρευνα των Αστυνομικών Τμημάτων Σκάλας, Βλαχιώτη και Περιφερείας Σπάρτης, δεκατρείς περιπτώσεις κλοπών δίκυκλων οχημάτων σε τοπικές κοινότητες του δήμου Ευρώτα. Για τις υποθέσεις αυτές κατηγορείται ένας 33χρονος ρουμάνος, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα που περιλαμβάνει και άγνωστους συνεργούς του.
Όπως εξακριβώθηκε, οι δράστες κατά το χρονικό διάστημα από την 25.1.2016 έως και την 22.4.2016 διέπραξαν δώδεκα κλοπές δικύκλων, από τα οποία τα οκτώ βρέθηκαν και αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους, καθώς και μία κλοπή σε όχημα, απ’ όπου αφαίρεσαν 130 λίτρα πετρελαίου κίνησης.
Η δικογραφία θα υποβληθεί στον εισαγγελέα Πρωτοδικών Σπάρτης, ενώ η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο συνεχίζονται.
Πηγή  http://www.laconialive.gr/