Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

ΛΑΚΩΝΙΑ.Τραγικός θάνατος γυναίκας στο Γύθειο


Τραγικός επίλογος για μία 60χρονη, η οποία είχε πάει για κολύμπι στη θαλάσσια περιοχή «Κοκκινιά», στο Γύθειο.
Ήταν βράδυ Παρασκευής (16/09/2016) όταν η Λιμενική Αρχή Γυθείου ενημερώθηκε για περιστατικό αγνοούμενης 60χρονης κολυμβήτριας.
Άμεσα ξεκίνησαν έρευνες για τον εντοπισμό της άτυχης γυναίκας, οι οποίες δυστυχώς είχαν τραγική κατάληξη, καθώς η 60χρονη εντοπίστηκε το πρωί του Σαββάτου χωρίς τις αισθήσεις της. Η άτυχη γυναίκα μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Μολάων, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της.
Από το Λιμεναρχείο Γυθείου που διενεργεί την προανάκριση, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών.



ΛΑΚΩΝΙΑ.Πόσιμο ξανά το νερό στο Αστέρι

Κατάλληλο προς πόση διαπιστώθηκε πως είναι το νερό στην τοπική κοινότητα Αστερίου ύστερα από διεξοδικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν.
Για περαιτέρω πληροφορίες οι δημότες μπορούν να απευθύνονται στον τοπικό πρόεδρο.

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2016

ΜΕΘΑΝΑ ΛΟΥΤΡΟΠΟΛΗ ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ADELIN FM


H επιβλητική χερσόνησος της Πελοποννήσου, που δεσπόζει στην καρδιά τουAργοσαρωνικού, αποτελεί τμήμα του ηφαιστειακού τόξου του Aιγαίου. H ηφαιστειακή δράση στο χώρο των Mεθάνων ξεκίνησε πριν από τρία εκατομμύρια χρόνια περίπου, ενώ η τελευταία ηφαιστειακή έκρηξη πραγματοποιήθηκε τον 3ο αιώνα π.X.

Στα ηφαιστειακά φαινόμενα της περιοχής οφείλεται η εμφάνιση των θερμών πηγών με τις ιαματικές ιδιότητες, στις οποίες αναφέρονται αρχαίοι συγγραφείς (Στράβωνας, Παυσανίας, Oβίδιος). Oι πρώτες προσπάθειες για την αξιοποίηση των γνωστών από την αρχαιότητα ιαματικών πηγών της περιοχής ανάγονται στη δεκαετία 1870-1880.

Oρεινά παραδοσιακά χωριά και παραλιακοί οικισμοί, όμορφες ακρογιαλιές, πεύκα, κυπαρίσσια, ελιές και αμπέλια, αναβαθμίδες με καλλιέργειες και οι σπάνιοι γεωλογικοί σχηματισμοί του ηφαιστείου είναι μια ευχάριστη έκπληξη για όσους γνωρίζουν τη γραφική χερσόνησο. 

Tο πυκνό δίκτυο των σηματοδοτημένων μονοπατιών δίνει τη δυνατότητα στους περιπατητές να ανακαλύψουν τις φυσικές ομορφιές των Mεθάνων, την αξιόλογη χλωρίδα και πανίδα τους.

 http://www.diakopes.gr/
Η χερσόνησος των Μεθάνων βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Πελοποννήσου. Η χερσόνησος είναι γνωστή για τα λουτρά της και το ηφαίστειο στο χωριό Καμένη Χώρα. Υπάρχουν περίπου 30 ηφαιστειακοί δόμοι στη χερσόνησο και η τελευταία ηφαιστειακή δραστηριότητα έγινε υποθαλάσσια το 1700, στο βόρειο μέρος μπροστά από τα Μέθανα.
Μαζί με τα ηφαίστεια της Μήλου, της Σαντορίνης και της Νισύρου, τα Μέθανα ανήκουν στο ηφαιστειακό τόξο του Νοτίου Αιγαίου, το οποίο σχετίζεται με τα σημαντικότερα γεωθερμικά πεδία της Ελλάδας (Σουσάκι – Μέθανα - Μήλος/Κίμωλος/Πολύαιγος – Σαντορίνη και Νίσυρος) και χαρακτηρίζονται ως ενεργό ηφαίστειο. Η χερσόνησος των Μεθάνων βρίσκεται στο δυτικό άκρο του ηφαιστειακού τόξου αυτού και διαθέτει σημαντικό γεωθερμικό δυναμικό, όχι όμως πλήρως ερευνημένο. Τα Μέθανα είναι και πλούσια από προϊστορικά και αρχαία ευρήματα. Το 1990 βρέθηκε ένα ιερό της μυκηναϊκής εποχής κοντά στην λουτρόπολη. Στα Μέθανα υπάρχουν περίπου 60 χλμ σηματοδοτημένα μονοπάτια.
Ακόμα στα Μέθανα βρίσκεται το σπήλαιο των Μεθάνων το οποίο ανακαλύφθηκε από τον Δημήτριο Αναργ. Τριανταφύλλου και τον Βασίλειο Τριανταφύλλου(και δύο που ήταν έξω από το νερό) στις 13 Ιανουαρίου του 1973 ονομάστηκε «σπήλαιο των Περιστεριών» και βρέθηκε στην περιοχή Στενό. Το μήκος του είναι 250 μέτρα και χωρίζεται με τρεις θαλάμους.
Η Δημοτική Ενότητα Μεθάνων υπάγεται διοικητικά στο Δήμο Τροιζηνίας-Μεθάνων της Περιφέρειας Αττικής και έχει πληθυσμό 1.967 κατοίκους, σύμφωνα με την Απογραφή του 2011.
 https://el.wikipedia.org/

ΒΙΕΝΝΕΖΙΚΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ KAI ΠΟΛΥΘΡΟΝΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Σε πολλά παλιά σπίτια υπάρχουν παλιές καρέκλες και πολυθρόνες απλές, ή κουνιστές, καναπέδες και μικροέπιπλα που είναι κατασκευής Thonet της Αυστρίας. To 1842 o Michael Thonet στη Βιέννη πήρε την άδεια να κατασκευάζει έπιπλα από λυγισμένο ξύλο που ήταν δική του επινόηση. Με αυτή την ευρεσιτεχνία έφτιαχνε ράβδους από οξυά και με κατάλληλη επεξεργασία λύγιζε το ξύλο και με διάφορα καλούπια έδινε διάφορα σχήματα. Τα έπιπλα αυτά αγαπήθηκαν πολύ και σήμερα κυκλοφορούν απομιμήσεις με καμπυλωμένους σιδηροσωλήνες.
Eleni Harou





Το Μήνυμα της Κυριακής 18-9-16




Τό Μήνυμα της Κυριακής (ηχητικό μήνυμα) από τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων
κ.ΣΕΡΑΦΕΙΜ  
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΙΝ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
(18-9-2016) 


------------------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
------------------------------------------

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2016

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΑΣ ΠΑΝΗΓΥΡΕΩΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΗΣ (24-9-2016)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ 

Ι Ε Ρ Α    Π Α Ν Η Γ Υ Ρ Ι Σ  
Π Α Ν Α Γ Ι Α Σ   Μ Υ Ρ Τ Ι Δ Ι Ω Τ Ι Σ Σ Η Σ

(24η   Σεπτεμβρίου  2016)
Π ρ ό γ ρ α μ μ α   ἑ ο ρ τ ῆ ς
23-9-2016, ὥρα 5.30μ.μ. Ἀκολουθία Μικροῦ  Ἑσπερινοῦ εἰς τό Καθολικόν τῆς εὑρέσεως τῆς Θαυματουργοῦ Εἰκόνος τῆς Παναγίας τῆς Μυρτιδιωτίσσης.
23-9-2016, ὥρα 7μ.μ. Ἀκολουθία Μεγάλου Ἀρχιερατικοῦ Ἑσπερινοῦ εἰς τό νέον Καθολικόν τῆς Μονῆς, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἐλλασῶνος κ.Χαρίτωνος καί συγχοροστατούντων τῶν παρισταμένων Ἱεραρχῶν.
23-9-2016, ὥρα 10 μ.μ. Ἱερά Ἀγρυπνία εἰς τό Καθολικόν τῆς εὑρέσεως τῆς Θαυματουργοῦ Εἰκόνος τῆς Μυρτιδιωτίσσης μέχρι 2ας πρωϊνῆς. 


24-9-2016, ὥρα 7 π.μ. Ἀκολουθία Ὄρθρου καί ἐν συνεχείᾳ Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ἀλεξανδρουπόλεως κ.Ἀνθίμου.
24-9-2016, ὥρα 10.30 π.μ. Ἱερά Λιτάνευσις τῆς Θαυματουργοῦ Εἰκόνος τῆς Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης πέριξ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων & Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ.
24-9-2016, ὥρα 12 μ.μ. Ἐγκαίνια Ἐκκλησιαστικοῦ Μουσείου καί Βιβλιοθήκης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Μυρτιδίων.
24-9-2016, ὥρα 6.30 μ.μ.
 Ἀκολουθία Ἑσπερινοῦ Ἀποδόσεως τῆς Ἑορτῆς.
25-9-2016, ὥρα 7 π.μ. Ὄρθρος - Ἀρχιερατική Θ. Λειτουργία καί Ἱερόν Μνημόσυνον ὑπέρ τῶν ἀειμνήστων κτητόρων τῆς Ἱερᾶς Μονῆς, ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ.Σεραφείμ. .
Παρακαλοῦνται καί προσκαλοῦνται ὁ Ἱερός Κλῆρος τῆς νήσου καί ἅπασαι αἱ Πολιτικαί, Στρατιωτικαί καί Ἀστυνομικαί Ἀρχαί τῆς νήσου καί τοῦ Νομοῦ νά παρευρεθοῦν εἰς τάς λατρευτικάς εὐκαιρίας ἐπί τῇ μεγάλῃ Θεομητορικῇ Ἑορτῇ τῆς Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης.
Τελετάρχης κατά τήν Ἱεράν Λιτάνευσιν τῆς Θαυματουργοῦ Εἰκόνος ὡρίσθη ὁ Αἰδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π.Παναγιώτης Μεγαλοκονόμος, Γενικός Ἀρχιερατικός Ἐπίτροπος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.             
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
------------------------------------------
Πηγή:  imkythiron.gr
------------------------------------------

"ΚΑΜΕΝΗ ΧΩΡΑ"ΜΕΘΑΝΑ.ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΤΟΥ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ(ΦΩΤΟ)


  Το Ηφαίστειο της Καμμένης Χώρας είναι ένα από τα νεώτερα στο ηφαιστειακό τόξο του Αιγαίου.Η έκρηξη του πρέπει να έγινε στα χρόνια της βασιλείας του Αντιγόνου του Γονατά (277-240π.Χ) σύμφωνα με τις αναφορές του Στράβωνα(Γεωγραφ.Α,c59,18),του Οβιδίου (Μεταμορφώσεις,ΧV,στ.296-306) ,καθώς και με όσα αναφέρει ο Παυσανίας στο έργο του Ελλάδος Περιήγησις,II,34).
Ο Οβίδιος αναφέρει μάλιστα ότι όλη η περιοχή γύρω από τον οικισμό της Καμμένης ήταν μία εκτεταμένη και πλούσια σε καρπούς πεδιάδα,αλλά η σφοδρή έκρηξη του Ηφαιστείου σκέπασε μεγάλο τμήμα της με τεράστιους όγκους λάβας και τέφρας.
Αν περπατήσετε μέχρι το δυτικό άκρο της Χερσονήσου, θα δείτε στη θέση Καλοκούμπαρο τον καλυμμένο απο τη λάβα Ασβεστόλιθο που φθάνει μέχρι την ακτή.Ο κρατήρας του ηφαιστείου έχει διάμετρο 100 και βάθος 60 περίπου μέτρα.Το ανώτερο ύψος του κώνου είναι 425 μ.
Οι διάσπαρτοι όγκοι λάβας είναι κεροστιλβικός υπερσθενικός ανδεσίτης(Ελ.Πλατάκης 1952) και αυτοί έχουν τη μορφη γιγάντιου λίθινου ποταμού, που εκτείνεται σε μήκος 1500 μέτρων μέχρι τη θάλασσα σχηματίζοντας τον Μαύρο Κάβο,όπως ονομάζουν οι ντόπιοι τον χαμηλό λόφο του ακρωτηρίου ακριβώς κάτω απο το Ηφαίστειο.http://www.methanavolcano.gr/



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ 24.10.2016-31.10.2016

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΑΗ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ

Από τις πιο ισχυρές και ιστορικές οικογένειες στα Κύθηρα. Ανέδειξε πολιτικούς, ιερωμένους, στρατιωτικούς, γιατρούς, ζωγράφους, λογίους, νομικούς, αρχαιολόγους. 

Η οικογένεια με Βενετική καταγωγή ανιχνεύεται στα Κύθηρα από το 16ο αι. και κατά το 18ο είναι ισχυρότατη με τίτλους ευγενείας και μεγάλη περιουσία. 

  
Από τις προσωπικότητες που ανέδειξε η οικογένεια θα αναφέρω τον πολύγλωσσο λόγιο και νομικό, γερουσιαστή στην Ιόνιο Γερουσία, με σπουδές στην Πίζα, Εμμανουήλ Βαλερίου Στάη (1817-1895) γνώριμο και μελετητή του Σολωμού, οι μελέτες του οποίου θεωρούνται σταθμός στη θεώρηση του Σολωμικού έργου.


Ο Βαλέριος Νικ. Στάης(1857-1923) διαπρεπής αρχαιολόγος, Γενικός Έφορος Αρχαιοτήτων, πρωτοστάτησε στη δημιουργία του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, καθώς και στην ανέλκυση και προβολή του απαράμιλλης σπουδαιότητας ναυαγίου των Αντικυθήρων. Είναι από τους πρώτους που μελέτησαν το μηχανισμό των Αντικυθήρων και διέβλεψαν τη σπουδαιότητά του για τη μαθηματική και μηχανική ιδιοφυϊα των αρχαίων Ελλήνων. 


Ο Σπύρος Εμμ. Στάης (1859-1932) ήταν σημαίνων πολιτικός στις κυβερνήσεις του Χαριλάου Τρικούπη και Γεωργίου Θεοτόκη. Σαν Υπουργός Παιδείας άφησε σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο (ίδρυση σχολείων, εμπορικών σχολών, νομοσχέδια κ.α.)

----------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
----------------------------------

Έγκριση πρακτικών δημοπρασίας έργου “Κατασκευή νέου Υδατόπυργου στις Αλεξανδράδες”




Χρόνια πολλά στη Σοφία, στην Αγάπη και στην Ελπίδα!

Σήμερα 17/9 εορτάζουν η Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη.
Η Αγία Σοφία και οι τρεις θυγατέρες της Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Αδριανού (117 – 138 μ.Χ.). Οι τρεις θυγατέρες της Αγίας Σοφίας, πήραν τα ονόματα τους από το χωρίο της Καινής Διαθήκης: «νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη.» ( Α' Κορινθίους. 13:13).
Η Αγία Σοφία, τίμια και θεοσεβής γυναίκα, γρήγορα χήρεψε και με τις τρεις κόρες της ήλθε στη Ρώμη. Εκεί καταγγέλθηκαν ως φημισμένες χριστιανές. Τότε ο αυτοκράτορας πληροφορήθηκε ότι οι τέσσερις γυναίκες ήταν χριστιανές και διέταξε να τις συλλάβουν.
Αφού απομόνωσαν τη μητέρα, άρχισαν να ανακρίνουν τις κόρες. Πρώτη παρουσιάστηκε στο βασιλιά η δωδεκάχρονη Πίστη.
Με δελεαστικούς λόγους ο Ανδριανός προσπάθησε να πείσει την Πίστη να αρνηθεί το Χριστό και θα της χορηγούσε τα πάντα, για να ζήσει ευτυχισμένη ζωή, αλλά αντιμετώπισε το άκαμπτο φρόνημα της νεαρής. Τα λόγια της Αγίας Γραφής αποτέλεσαν δυναμική απάντηση της Πίστης: «ἐν πίστει ζῶ τῇ τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ τοῦ ἀγαπήσαντός με καὶ παραδόντος ἑαυτὸν ὑπὲρ ἐμοῦ» (Γαλ. 2: 20) δηλαδή «ζω εμπνεόμενη από την πίστη μου στον Χριστό, που με αγάπησε και έδωσε τον εαυτό Του για τη σωτηρία μου». Τότε, μετά από βασανιστήρια, την αποκεφάλισαν.
Επίσης με τα λόγια της Αγίας Γραφής απάντησε και η δεκάχρονη Ελπίδα, όταν τη ρώτησαν αν αξίζει να υποβληθεί σε τέτοια βασανιστήρια: «ἠλπίκαμεν ἐπὶ Θεῷ ζῶντι, ὅς ἐστι σωτὴρ πάντων ἀνθρώπων, μάλιστα πιστῶν» (Α΄ Τιμοθ. 4:10). Δηλαδή, «ναι, διότι έχουμε στηρίξει τις ελπίδες μας στον ζωντανό Θεό, που είναι σωτήρ όλων των ανθρώπων, και ιδιαίτερα των πιστών». Αμέσως τότε και αυτή αποκεφαλίστηκε.
Αλλά δεν υστέρησε σε απάντηση και η εννιάχρονη Αγάπη. Είπε ότι η ύπαρξή της είναι στραμμένη «εἰς τὴν ἀγάπην τοῦ Θεοῦ καὶ εἰς τὴν ὑπομονὴν τοῦ Χριστοῦ» (Β’ Θεσσαλ. 3: 5). Βέβαια δεν άργησαν να αποκεφαλίσουν και αυτή.
Περήφανη για τα παιδιά της η Σοφία, ενταφίασε με τιμές τις κόρες της και παρέμεινε για τρεις μέρες στους τάφους τους, παρακαλώντας το Θεό να την πάρει κοντά του. Ο Θεός άκουσε την προσευχή της και η Σοφία παρέδωσε το πνεύμα της δίπλα στους τάφους των παιδιών της.


Read more: http://www.newsbomb.gr

Ο ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΑΛΑΜΟ

Με λαμπρότητα έγινε ο πανηγυρικός αρχιερατικός εσπερινός στην Αγία Σοφία στις Σπηλίες του Καλάμου. 
Κατά το έθιμο τη γιορτή διοργανώνουν τα μέλη της οικογενείας Σωτήρχου που συντηρούν την εκκλησία. 
Μέσα στην κατανυκτική ατμόσφαιρα του σπηλαίου ακούστηκε το μεστό περιεχομένου κήρυγμα του πατέρα Πέτρου Μαριάτου, ο οποίος εξήρε την προσωπικότητα των εορταζομένων αγίων γυναικών και το δρόμο που διάλεξαν να ακολουθήσουν.









-------------------------------------------
Βασίλειος Σταύρου ιερέως Χάρος
-------------------------------------------

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2016

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.Eικόνες με το φακό του ADELIN 107,3 FM


 


   Η Επίδαυρος είναι ιστορική πόλη του νομού Αργολίδας στην ανατολική του πλευρά. Είναι κτισμένη στους πρόποδες των ορέων Αραχναίο, Κορυφαίο και Τίθιο, όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, γεννήθηκε ο Ασκληπιός όπου η λατρεία του ξεκίνησε εκεί για πρώτη φορά τον 6ο π.Χ. αιώνα. Η στρατηγική της θέση, αλλά, κυρίως, το Ασκληπιείο της, συντέλεσαν, ώστε η πόλη να γνωρίσει πρωτοφανή ανάπτυξη. Οι κάτοικοί της ασχολούνταν κυρίως με τη ναυτιλία. Ο πρώτος οικισμός της ανήκει στην προϊστορική εποχή. Βρίσκεται 12 χλμ από την κωμόπολη της Παλαιάς Επίδαυρου. Διοικητικά ανήκει στον ομώνυμο Δήμο Επιδαύρου.
Το όνομα Επίδαυρος της δόθηκε από τον τρίτο κατά σειρά άρχοντά της, που ήταν και ήρωας της Επιδαύρου, τον Επίδαυρο, γιο του Άργους και της Ευάδνης. Σύμφωνα με τονΌμηρο πήρε ο Επίδαυρος μέρος στον Τρωικό Πόλεμο και είχε ως αρχηγούς τον Ποδαλείριο και το Μαχάονα, που ήταν γιοι του Ασκληπιού. Η Επίδαυρος πήρε μέρος στουςΜηδικούς Πολέμους και υπήρξε σύμμαχος των Σπαρτιατών στον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Σημειώνεται μάλιστα και ο Επιδαύριος Πόλεμος, που έγινε μεταξύ αυτών και τωνΑργείων συμμάχων των Αθηναίων. Γίνεται μέλος της Αχαϊκής Συμπολιτείας το 243 π.Χ.
Ξακουστή σ' όλη την Ελλάδα την έκανε το Ασκληπιείο της, ένα από τα σπουδαιότερα της αρχαιότητας, με το ιερό του Ασκληπιού που απέχει 15 περίπου χλμ. από την πόλη. Στους ίδιους περίπου χώρους λάτρευαν και τον Απόλλωνα, υπήρχε όμως προς τιμή του ιδιαίτερο ιερό λίγο πιο ψηλά από το αρχαίο θέατρο. Από τα τέλη του ε' αιώνα και αρχές του δ', ο Ασκληπιός γίνεται ο πραγματικός κύριος της πόλης.

Ο μύθος για τη γέννηση του Ασκληπιού στην Επίδαυρο οφείλεται στον Ησίοδο. Πριν από αυτόν πιστευόταν ότι ο Ασκληπιός ήταν γιος του Απόλλωνα και της Θεσσαλής Κορωνίδας, από την οποία ο Ερμής πήρε τον Ασκληπιό έμβρυο, ενώ αυτή επρόκειτο να καεί. Η προσπάθεια που έγινε να παρουσιαστεί ο Ασκληπιός σαν γεννημένος στην Επίδαυρο, τοποθέτησε τη γέννησή του σαν τον καρπό του ζευγαρώματος του Απόλλωνα με την Αρσινόη, κόρη του βασιλιά των Μεσσηνίων. Στην Επίδαυρο η δεύτερη αυτή εκδοχή απόχτησε πανελλήνια ακτινοβολία, εξαιτίας της φήμης του ιερού.
Ο Ασκληπιός λατρευόταν στην αρχή ως ήρωας και όχι ως θεός και η λατρεία του είχε πολλά ηρωικά στοιχεία. Αυτό αποδεικνύεται από τα παλιότερα ερείπια, όπου δεσπόζει ο λαβύρινθος, ένα υπόγειο κτίσμα, στο οποίο, για να φτάσεις στο κέντρο του, είσαι υποχρεωμένος να περάσεις από όλους τους διαδρόμους του. Ο λαβύρινθος χρησιμοποιούνταν για τις θυσίες που γίνονταν στο θεό. Αλλά ακριβώς από την κατασκευή του, συμπεραίνουμε ότι οι θυσίες αυτές ήταν μυστικές, όμοιες μ' αυτές που γίνονταν για τους νεκρούς. Άρα ο Ασκληπιός ήταν στη συνείδηση των ανθρώπων θνητός στην αρχή και όχι θεός.
Τη λατρεία του την συνοδεύει πάντα ο ιερός όφις. Το ηρωικό στοιχείο που χαρακτήριζε τη λατρεία του Ασκληπιού, με την πάροδο του χρόνου, μετατρέπεται σε θρησκεία προς τιμή του και η Επίδαυρος γεμίζει, στις αρχές του Δ' αιώνα, με μεγαλοπρεπή μνημεία. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει και ο μεγαλοπρεπής ναός μέσα στον οποίο φυλάγεται το χρυσελεφάντινο άγαλμα του θεού πια Ασκληπιού.