Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017

Μαστρο-Γιώργης, ο τυφλός προφήτης του Γιάννη Πρωτοψάλτη (Μελισσοκόμου)

Ζούσε στα Φράτσια ένας άνθρωπος με καταγωγή από την Κάρπαθο και παντρεμένος με Φρατσιώτισσα, ο μαστρο-Γιώργης. Ο μαστρο-Γιώργης ήταν εντελώς τυφλός και παρ’ όλ’ αυτά άριστος τεχνίτης της πέτρας. Εκτός από τις πέτρες για οικοδομικές εργασίες πελεκούσε και μυλόπετρες ολοστρόγγυλες για αλευρόμυλους και ελαιοτριβεία˙ καταλαβαίνει κανείς τι ακρίβεια χρειαζόταν, πόσο τέλεια εφαρμογή˙ και όλα αυτά τυφλός. Κάθε χτύπημα που έκανε στην πέτρα δεν ήξερε πού πάει κι ωστόσο πάντα πήγαινε στο σωστό σημείο.
%ce%bd-%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%82-1
Μια φορά θέλανε να βαθύνουνε το πηγάδι στα Μυρτίδια που έχει πολύ μεγάλο βάθος και δεν βρίσκανε κανέναν να κάνει τη δουλειά. Ανέλαβε εκείνος, ο τυφλός! Κι έπρεπε ταυτόχρονα να αντλείται και το νερό από μέσα, χωρίς μοτέρ βέβαια. Υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης κάθε στιγμή. Και έκανε και χρήση εκρηκτικών μέσα στο πηγάδι. Είχε γίνει θέμα εκείνη την εποχή˙ μπορεί κανείς να βρει αναφορές στις τοπικές εφημερίδες.
Εκτός από όλες αυτές τις δουλειές που έκανε ασχολιόταν και με τα χωράφια του γιατί εκείνη την εποχή κάθε σπίτι είχε την δική του παραγωγή, τα σιτάρια του, τα λαχανικά του, τα ζώα του κλπ, το κάθε σπίτι είχε απ’ όλα. Πήγαινε, λοιπόν, ο μαστρο-Γιώργης στο χωράφι και ήξερε πού να δέσει το ζώο σε μέρος που να έχει χόρτα, ήξερε να μην κάνει λάθος. Γνώριζε και πήγαινε στο κάθε χωράφι που ήθελε να πάει, άλλο εδώ άλλο εκεί. Πέρναγε μέσα από το χωριό, ας πούμε από του πεθερού μου το σπίτι κι ήτανε απ’ έξω η μάνα του πεθερού μου, «Γεια σου κυρα-Κώσταινα» την χαιρετούσε, χωρίς να την βλέπει, αν ήταν η πεθερά μου, «Γεια σου Μαρία», χωρίς να του έχουν μιλήσει˙ ήξερε σε ποιο σπίτι ήταν απ’ έξω, παρακάτω «Γεια σου Βάσω», ήξερε με ποιον μιλούσε.
newego_large_t_641_105426199
Μια φορά πηγαίνοντας σε κάποιο χωράφι του που ήταν προς Άγιο Ηλία, ο γάιδαρος άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε προς Βιαράδικα. Όταν προχώρησε εκατό-διακόσια μέτρα πιο κάτω (αυτός ήταν πάνω στον γάιδαρο, δεν είχε επαφή με το έδαφος), σταματάει τον γάιδαρο και λέει «Πάμε λάθος» και τον γυρίζει πίσω και πάει από κει που θέλει να πάει! Του λέει κάποιος λοιπόν «Πώς το αντιλαμβάνεσαι σε ποιο χωράφι πας;». «Από τη μυρωδία!», του απαντάει. «Κι εδώ πώς κατάλαβες;». «Έχει άλλη μυρωδία ο δρόμος!», του ξανααπαντάει. Έτσι έλεγε. Τώρα έκανε πλάκα; Πιθανόν να ισχύει…
Άλλη φορά, ήτανε στο καφενείο στην πλατεία κι έπιασε βροχή καταρρακτώδης και σηκώνεται να φύγει από το καφενείο υπό βροχήν για να πάει στο σπίτι. Ένας γείτονάς του και συνομήλικός του μάλλον, ηλικιωμένος κι αυτός, σηκώθηκε να πάει μαζί του και του λέει «Πρόσεχε γιατί λίγο πιο πέρα έχει κάτι χαντάκια, πρόσεξε μην πέσεις μέσα,» -τότε ήταν χώμα όλοι οι δρόμοι κι οι πλατείες- «μην πέσεις μέσα στα νερά». Λέει τότε ο μαστρο-Γιώργης «Εσύ το νου σου κι έγνοια σου για μένα» και ξεκινάνε για το σπίτι. Μόλις φτάνουνε στο σημείο αυτό, ο ανοιχτομάτης βροντάει μέσα στα χαντάκια, βάζει τις φωνές «Βόηθα Γιώργη», τον πιάνει ο Γιώργης ο τυφλός, τον βγάζει από τις λάσπες, τον παίρνει από το χέρι και τον πάει στο σπίτι!
%ce%bd-%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%bb%ce%b9%ce%b1%cf%81%ce%ac%cf%82-4
Αυτός, λοιπόν, ο άνθρωπος, που ίσως ήτανε αγράμματος αλλά κι αν ήξερε κάποια γράμματα αυτά θα ήταν ελάχιστα, όταν το 1979 μπήκαμε στην ΕΟΚ, στις συζητήσεις στα καφενεία έλεγε: «Εγώ δεν θα ζω τότε που εσείς θα είσαστε δούλοι των Ευρωπαίων. Θα σας φέρουν δικό τους νόμισμα, θα σας φέρουνε και θα τρώτε τη σκαρταδούρα τους. Θα δείτε πολύ άσχημα πράγματα. Εγώ δεν θα ζω τότε αλλά εσείς θα υποφέρετε από αυτούς.»
Τότε που τα έλεγε, ούτε εφημερίδα έβλεπε να διαβάσει, ένα-δυο πράγματα τα μάθαινε από το ραδιόφωνο και από τις συζητήσεις των καφενείων. Και μην τα βλέπουμε αυτά με τα σημερινά μας χάλια αλλά να σκεφτούμε την εποχή που τα έλεγε. Η ρητορική ερώτηση «Θα μείνουμε σε μια αγορά 10 εκατομμυρίων Ελλήνων όταν μπορούμε να συμμετάσχουμε στην Κοινή Αγορά των 280 εκατομμυρίων Ευρωπαίων;» διαφήμιζε στην σκέψη κάθε νοήμονος τον κοινό ευρωπαϊκό παράδεισο που μας περίμενε με ανοιχτές αγκάλες…
Τελικά η φύση είχε προικίσει αυτό τον άνθρωπο να βλέπει πιο καθαρά κι από τον πιο ανοιχτομάτη. Ίσως και η κοινωνία εκείνης της εποχής που έδινε μεγαλύτερη σημασία στα στοιχειώδη, στα χρειώδη και όχι σε περιττές πολυτέλειες και ματαιοδοξίες να έκανε φανερό στο μυαλό του αυτό που ξεχνούσαν τα σαΐνια της ευρωπαϊκής αυταπάτης: Άμα χαθεί η αυτάρκεια ιδίως στα τρόφιμα χάνεται και η ελευθερία, ατομική και συλλογική, κοινωνική και εθνική. Η κρίση του ήταν στηριγμένη όχι σε ψευδή στοιχεία και μπόλικη μαγειρική αλλά στην αδιάψευστη αίσθηση της εμπειρίας, της απλής αλήθειας, του λαϊκού ήθους ότι τίποτα δεν χαρίζεται και κάποτε θα ζητηθεί αντάλλαγμα πολλαπλάσιο από κάθε κίβδηλο δώρο.

ΣΗΜ.: Οι πίνακες που πλαισιώνουν το κείμενο είναι έργα του Νίκου Χουλιαρά.
 http://dragonerarossa.gr

Δασικοί Χάρτες – sos 2 του Ανδρέα Μαριάτου

Έχει περάσει ήδη αρκετός καιρός και οι διαβουλεύσεις για τη διαχείριση του χάους που προκάλεσε η ανάρτηση των δασικών χαρτών διεξάγονται αλλού. Η ανησυχία μου έγκειται στο οτι σε αυτό το «αλλού» πρωτεύοντα ρόλο έχουν αυτοί που μας φέρανε σε αυτό το χάος. Θεώρησα εξ αρχής επιτακτική την ανάγκη να ενημερωθούν ΟΛΟΙ οι πολίτες με μαζικές και ανοιχτές διαδικασίες διότι χωρίς να γνωρίζουμε το ιστορικό και τις συνθήκες που μας έφεραν εδώ είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν μπορούμε να αντιδράσουμε σωστά. Αν δεν προτάξουμε την κοινή λογική απέναντι στην γραφειοκρατία τότε είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα παρουσιαστούν ως σωτήρες οι συστημικοί γραφειοκράτες που ευθύνονται για (και επωφελούνται από) το χάος. Σημειώνω εδώ την εκτίμηση οτι το Δασαρχείο (μαζί με την αλήστου μνήμης ΚΕΔ) ήταν επί πολλά έτη στην κορυφή του πίνακα των διεφθαρμένων υπηρεσιών, μπροστά από πολεοδομίες και εφορίες.
imagesΟι επαναλαμβανόμενες δηλώσεις καφενείου οτι «εδώ καλά καλά οι ίδιοι δεν ξέρουν τι θα γίνει» δεν είναι καθόλου αθώες. Ο δασικός νόμος είναι σαφέστατος και μόνο εκ του πονηρού μπορεί κάποιος να πει οτι δεν ξέρει τι ισχύει και τι θα συμβεί*. Διότι στην ιδανική του εφαρμογή ο Νόμος με την κατάρτιση των δασικών χαρτών θα διέλυε άπαξ και δια παντός τα όποια «μαγαζάκια» παραδοσιακά συνδιαλέγονταν με τον πολίτη για την ευνοϊκή κατάληξη της αίτησης χαρακτηρισμού. Αλλά όποιος θολώνει τα νερά δεν λύνει προβλήματα, απλά καραδοκεί.
Προσέξτε: Η περίοδος ενστάσεων -όπου δηλαδή θα μπορούσε να εμφιλοχωρήσει ένα πάρε-δώσε- είναι μόλις 45 μέρες. Ενώ εάν η προχειρότητα και η γνωστή εσκεμμένη ανικανότητα στην κατάρτιση των δασικών χαρτών δημιουργήσει ένα μπάχαλο, τότε οι επιτροπές επεξεργασίας των αντιρρήσεων θα έχουν τροφή για χρόνια ή και δεκαετίες.
Προσέξτε επίσης οτι οι επιτροπές που προβλέπονται για τις αντιρρήσεις δεν έχουν ακόμα καταρτιστεί! Φαίνεται παράλογο αλλά είναι φυσικό διότι μετά το τέλος του μεταπολιτευτικού διπόλου επικρατεί μεγάλη αναταραχή στα πόστα. Στοιχηματίζω από τώρα οτι πρώτο τραπέζι πίστα στη στελέχωση θα είναι -όπως πάντα και παντού- οι κομματικοί συνδικαλιστές**.
Το τυράκι το βλέπουμε, τη φάκα τη βλέπουμε; Το να ασχολούνται αυτή τη στιγμή οι δήμοι πχ με το να πετάξουν από πάνω τους το μπαλάκι που τους ρίχνει το υπουργείο σχετικά με τις οριοθετήσεις των οικισμών, δηλώνει οτι άγονται απο τις τακτικές αντιπερισπασμού. Η ουσία είναι οτι το βάρος που φορτώνει στην πλάτη των πολιτών η ανάρτηση των δασικών χαρτών είναι προδήλως αντισυνταγματικό*** και μόνο με νομική προσφυγή μπορεί να αντιμετωπιστεί ( και όχι με εγκυκλίους διαστρέβλωσης των όποιων ορθών στοιχείων του νόμου, τις οποίες μάλιστα συγγράφουν οι ίδιοι υπεύθυνοι της καταστρατήγησής του).
Μέχρι σήμερα επιλογή του Δήμου και της Εγχωρίου δεν είναι η πληροφόρηση και το άνοιγμα στην κυθηραϊκή κοινωνία αλλά οι συμμετοχή σε κεντρικές διεργασίες. Ευελπιστώ αυτό να αλλάξει τάχιστα και να καταρτιστεί στο νησί μας μια εξειδικευμένη στρατηγική βασισμένη στα πραγματικά, ουσιώδη λάθη της διαδικασίας, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του τόπου μας – με ταυτόχρονη βέβαια συμμετοχή στις πανελλαδικές διεργασίες. Διότι αν δεν ξέρεις ακριβώς τι θέλεις, τότε δεν έχεις και τίποτα να προσφέρεις σε μια ευρύτερη κινητοποίηση εκτός από το να τη νομιμοποιείς άκριτα.


Επίσης, επισυνάπτω παρακάτω τον σχετικό με τους δασικούς χάρτες Νόμο 3889 (ΚΕΦ Β).

*  Πχ. στο άρθρο 17, παρ.5. αναφέρεται ξεκάθαρα οτι «Ο δασικός χάρτης […] έχει, ως προς τα τμήματα για τα οποία ασκήθηκαν αντιρρήσεις, προσωρινή ισχύ έως την έκδοση απόφασης επ’ αυτών…» Δηλαδή για τις ιδιοκτησίες που στον χάρτη είναι δασικές, ΜΕΧΡΙ να εξεταστούν οι ενστάσεις, οι ιδιοκτήτες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Φανταστείτε με τις χιλιάδες ενστάσεων και τις επιτροπές που δεν έχουν συσταθεί τι σημαίνει αυτό.
** Δέστε πως θα στελεχωθούν οι ΕΠ.Ε.Α.: «.. συγκροτούνται από ένα δασολόγο, έναν τοπογράφο μηχανικό ή γεωπόνο, υπάλληλους του Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. ή φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα και ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ή ένα δικηγόρο μέλος του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου, με τους αναπληρωτές τους.» Όποιος γνώριζε πριν καταλαβαίνει και τώρα.
***  Έχουμε φτάσει στο σημείο συναρμόδιος υπουργός να δηλώνει οτι «Θα επιστραφούν τα χρήματα στους ιδιοκτήτες ακινήτων που θα υποβάλλουν αντιρρήσεις για πρόδηλα σφάλματα ή παραλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών στους δασικούς χάρτες» [σσ. αλήθεια, πότε;] Χρήματα όμως που πρέπει να έχετε και να τα πληρώσετε για να μην χάσετε τις περιουσίες σας. Και αντί αυτό να είναι ένα επιχείρημα ακύρωσης της διαδικασίας, θα πούμε κι ευχαριστώ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Τράπεζα Πειραιώς συμμετέχει στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την Κάρτα του Αγρότη

Η Τράπεζα Πειραιώς, συνεπής με τη δέσμευσή της για ολοκληρωμένη υποστήριξη του αγροτικού κόσμου και της αγροτικής επιχειρηματικότητας, συμφώνησε με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία της έκδοσης της Κάρτας του Αγρότη.



Στο πλαίσιο αυτό, υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ευάγγελο Αποστόλου και τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο της Τράπεζας Πειραιώς κ. Γεώργιο Πουλόπουλο, Μνημόνιο Συνεργασίας, μέσω του οποίου εντάσσεται στην εν λόγω πρωτοβουλία η «Κάρτα Αγρότη» της Τράπεζας Πειραιώς, την οποία έχουν ήδη από πέρυσι χιλιάδες αγρότες. 

Μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ευάγγελος Αποστόλου δήλωσε: «Η έναρξη της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων ΟΣΔΕ από τους αγρότες συνοδεύεται εφέτος από την ευρεία εφαρμογή της «Κάρτας του Αγρότη», ενός πραγματικού εργαλείου για τη ρευστότητα στον αγροτικό χώρο, αλλά και για τη μείωση του κόστους παραγωγής. Η υπογραφή του σχετικού Μνημονίου με την Τράπεζα Πειραιώς, τη μεγαλύτερη ελληνική τράπεζα, σηματοδοτεί την υιοθέτηση αυτού του σημαντικού εργαλείου από το σύνολο σχεδόν της τραπεζικής αγοράς, γεγονός που αυξάνει τις δυνατότητες και τις επιλογές για τον Έλληνα αγρότη. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίηση και τις ευχαριστίες μου προς τη Διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς και είμαι βέβαιος ότι η συνεργασία θα δημιουργήσει οφέλη και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του αγροτικού τομέα της χώρας».

Από την πλευρά του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς κ. Γεώργιος Πουλόπουλος, δήλωσε:

«H Τράπεζα Πειραιώς έχει ως στρατηγική επιλογή τη στήριξη του Αγροτικού Τομέα, καθώς έχουμε την πεποίθηση ότι συνιστά βασικό πυλώνα ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας. Η ενεργοποίησή μας στο χώρο δεν έχει ευκαιριακό χαρακτήρα, αλλά, μέσω ολιστικής προσέγγισης, στοχεύουμε στο να συμβάλλουμε ουσιαστικά στην ανάπτυξή του. Για το λόγο αυτό, λαμβάνουμε σειρά πρωτοβουλιών, χρηματοδοτικής και όχι μόνο, ενίσχυσης του Πρωτογενούς Τομέα. Η Κάρτα του Αγρότη του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην οποία εντάσσουμε σήμερα και την υφιστάμενη Κάρτα Αγρότη της Τράπεζας Πειραιώς, σηματοδοτεί τη συμπόρευσή μας στο κοινό όραμα για ολοκληρωμένη στήριξη της Αγροτικής Οικονομίας».

Η Κάρτα του Αγρότη δίνει τη δυνατότητα στους παραγωγούς να χρηματοδοτήσουν άμεσα τις δαπάνες που συνδέονται με τις επαγγελματικές και άλλες συναφείς ανάγκες τους, κατά τη διάρκεια της παραγωγικής περιόδου (λιπάσματα, ζωοτροφές, φάρμακα, καύσιμα κλπ), συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στη μείωση του κόστους παραγωγής. 

Επίσης, μέσω της Κάρτας του Αγρότη, οι παραγωγοί μπορούν να αποπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους σε ΕΛΓΑ, ΕΦΚΑ, τη δαπάνη για την αγορά εργοσήμων, την πληρωμή αγροτικού ηλεκτρικού ρεύματος και τελών άρδευσης, το κόστος υποβολής Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης, το κόστος ενοικίου γης, το κόστος ανταλλακτικών και επισκευής για αγροτικά μηχανήματα, κ.α. 

Η Κάρτα του Αγρότη της Τράπεζας Πειραιώς είναι ένα σύγχρονο τραπεζικό προϊόν, με τεχνολογία Chip & PIN Contactless για πρόσθετη ασφάλεια και με πιστοδοτικό όριο συνδεδεμένο με τη βασική ενίσχυση που λαμβάνουν οι παραγωγοί. Στην ουσία, η Κάρτα του Αγρότη προεξοφλεί μέρος των ετήσιων αγροτικών επιδοτήσεων που δικαιούται ο κάθε παραγωγός, προσφέροντάς του άμεσα την αναγκαία ρευστότητα, τη στιγμή που τη χρειάζεται, για τις ανάγκες της παραγωγής του. 

Η Κάρτα του Αγρότη είναι αποδεκτή από όλα τα POS που είναι εγκατεστημένα σε καταστήματα αγροεφοδίων και πρατηρίων καυσίμων της αγοράς και αποκτάται χωρίς έξοδα έκδοσης, χωρίς ετήσια συνδρομή και χωρίς πρόσθετες διασφαλίσεις όπως υποθήκες, προσημειώσεις κλπ.

Η Κάρτα του Αγρότη εξοφλείται αυτόματα με την καταβολή των επιδοτήσεων και το όριό της επαναπροσδιορίζεται κατά την επόμενη παραγωγική περίοδο. Εφόσον ο κάτοχος το επιθυμεί, μπορεί, εντός της περιόδου χρήσης, να πραγματοποιεί ελεύθερα καταβολές ποσών, μειώνοντας το υπόλοιπο της κάρτας του και αποκτώντας τη δυνατότητα να επαναχρησιμοποιήσει τα σχετικά ποσά.

Επιπλέον, για τους κατόχους Κάρτας του Αγρότη της Τράπεζας Πειραιώς, προσφέρονται ασφαλιστικά προγράμματα σε προνομιακή τιμή από συνεργαζόμενες εταιρείες. H κάρτα θα εμπλουτίζεται συνεχώς με ειδικές προσφορές εκπτώσεων προς τους αγρότες για προϊόντα συνεργαζόμενων επιχειρήσεων του πρωτογενούς και άλλων τομέων της οικονομίας. 

Επισημαίνεται ότι, με δεδομένο πως η παραγωγική περίοδος έχει ξεκινήσει και προκειμένου να μη διαταραχθεί η δυνατότητα πρόσβασης των αγροτών στην αναγκαία ρευστότητα, η Τράπεζα Πειραιώς θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο πλαστικό της σημερινής «Κάρτας Αγρότη» στις αρχές του επόμενου έτους και πριν τη νέα παραγωγική περίοδο.

Η συμφωνία εντάσσεται στον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό της Τράπεζας Πειραιώς που στοχεύει στην ολιστική προσέγγιση και κάλυψη του συνόλου των αναγκών των αγροτών για την στήριξη της Αγροτικής Οικονομίας.

Αθήνα, 2 Μαρτίου 2017

Ερώτηση βουλευτή Λακωνίας, Λεωνίδα Γρηγοράκου, περί νομιμότητας απόφασης Πρωθυπουργού και Υπ. Εσωτερικών για την παράταση ανάθεσης καθηκόντων Γ.Γ. ΥΠΕΣ. Παρασκευή, 3/3/2017

Κ.Ο. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Α.Π. 3895/3-3-2017
Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Παναγιώτη Σκουρλέτη
τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Χριστόφορο Βερναρδάκη
την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κ. Όλγα Γεροβασίλη

ΘΕΜΑ: «Περί νομιμότητας απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών Α.Π. 4360/9.2.2017, με θέμα : Παράταση ανάθεσης καθηκόντων Γενικού Γραμματέα στο Υπουργείο Εσωτερικών»

Με την Α.Π. 4360/9.2.2017 (Φ.Ε.Κ. Υ.Ο.Δ.Δ. 75/15.2.2017, ΑΔΑ: 75ΡΙ465ΧΘ7-ΔΨΡ) Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών με θέμα «Παράταση ανάθεσης καθηκόντων Γενικού Γραμματέα στο Υπουργείο Εσωτερικών» αποφασίστηκε η παράταση της ανάθεσης καθηκόντων Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εσωτερικών με βαθμό 1ο της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων στον Κωνσταντίνο-Νικόλαο Πουλάκη του Ομήρου, μόνιμο υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων), από 25/2/2017 και για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών, το οποίο, όπως αναφέρεται στην Απόφαση, μπορεί να παραταθεί. Η Απόφαση, ως αναφέρει, εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρων 50 παρ.1, 2 και 5 και του άρθρου 51 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» (Φ.Ε.Κ. Α’ 98/2005).
Όπως είναι γνωστό, στο ν.4369/2016 «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, βαθμολογική διάρθρωση θέσεων, συστήματα αξιολόγησης, προαγωγών και επιλογής προϊσταμένων (διαφάνεια-αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης) και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. Α’ 33/27.2.2016) και ειδικότερα στο εδάφιο β’ της παρ.1Α του αρ.13 «Μεταβατικές διατάξεις–Τελικές διατάξεις» - όπως το συγκεκριμένο άρθρο έχει τροποποιηθεί με την παρ.8 του αρ.170 του ν.4389/2016 (Φ.Ε.Κ. Α’ 94/27.5.2016) και ισχύει - ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι: «1Α. Οι κατά το χρόνο δημοσίευσης του παρόντος υπηρετούντες Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων, Αναπληρωτές Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων, Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς, προϊστάμενοι Γενικών και Ειδικών Γραμματειών, εκτελούν κανονικά τα καθήκοντά τους μέχρι την παύση τους με απόφαση του Πρωθυπουργού, η οποία πρέπει να έχει εκδοθεί μέχρι τις 31.12.2017 για τους Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων και τους Αναπληρωτές Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων, και μέχρι τις 30.6.2018 για τους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς, προϊσταμένους Γενικών και Ειδικών Γραμματειών, εκτός και αν οι θέσεις αυτές έχουν ήδη καταργηθεί κατά την αναμόρφωση της νομοθεσίας περί Κυβέρνησης και κυβερνητικών οργάνων. Σε περίπτωση κένωσης με οποιονδήποτε τρόπο θέσης Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, Γενικού ή Ειδικού Γραμματέα, προϊσταμένου Γενικής ή Ειδικής Γραμματείας, ΠΡΙΝτη θέση σε λειτουργία του Μητρώου του άρθρου 1, αυτή πληρούται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, όπως αυτές ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και οι τοποθετούμενοι σε αυτές εκτελούν κανονικά τα καθήκοντά τους μέχρι την παύση τους ή την κατάργηση της θέσης τους σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο. …».
Επιπροσθέτως, όπως είναι γνωστό, το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης ετέθη σε λειτουργία την 8η Ιουλίου 2016, με σχετική Ανακοίνωση του Α.Σ.Ε.Π.
Eρωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
  1. Είναι νόμιμη η Α.Π. 4360/9.2.2017 Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπ.Εσωτερικών περί παράτασης ανάθεσης καθηκόντων Γ.Γ. έως την 24η/2/2019, σε αντίθεση με το αρ.13 του ν.4369/2016, ως ισχύει, που έχει θέσει την 31η/12/2017 ως καταληκτική ημερομηνία μέχρι την οποία ο Πρωθυπουργός πρέπει να έχει εκδώσει Απόφαση περί παύσης των Γ.Γ. των Υπουργείων ;
  2. Αποτελεί η συγκεκριμένη παράταση καθηκόντων έως το 2019 ρητή έγγραφη απόδειξη, με την υπογραφή του Πρωθυπουργού, ότι πολιτική βούληση της Κυβέρνησης είναι να μην εφαρμόσει την εκ του νόμου προθεσμία της 31/12/2017 περί παύσης των Γ.Γ. και των Αναπληρωτών Γ.Γ. Υπουργείων ; Εάν ναι, βάσει ποιων επιχειρημάτων αιτιολογείται η κυβερνητική μεταστροφή επί της εφαρμογής νόμου που η παρούσα Κυβέρνηση συνέταξε, κατέθεσε και ψήφισε στη Βουλή των Ελλήνων, πρεσβεύοντας επανειλημμένως την –κατά τα λεγόμενά της– “αποκομματικοποίηση της δημόσιας διοίκησης” ;
  3. Είναι νόμιμη η κάλυψη της ανωτέρω θέσης Γ.Γ. Υπουργείου μετά τη λήξη της 2ετούς θητείας του ανωτέρω Γ.Γ.-δημοσίου υπαλλήλου (από 25/2/2017 και έπειτα), ήτοι ΜΕΤΑ την 8η/7/2016 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του “Μητρώου”), με εφαρμογή των αρ.50-51 του π.δ. 63/2005, δηλαδή με εφαρμογή διατάξεων που ίσχυαν πριν το ν.4369/2016, ως ισχύει, χωρίς ενδεχόμενη επίκληση ως νομικής βάσης ρητής σχετικής διάταξης του ν.4369/2016 ;
  4. Υπάρχουν περιπτώσεις Γ.Γ. Υπουργείων, Αναπληρωτών Γ.Γ. Υπουργείων, Γενικών ή Ειδικών Γραμματέων προϊσταμένων Γενικών ή Ειδικών Γραμματειών, όπου να έγινε κάλυψη κενωθείσας με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. παραίτησης, λήξης θητείας κ.ο.κ.) θέσηςΜΕΤΑ την 8η/7/2016 (έναρξη ισχύος του Μητρώου), με εφαρμογή του π.δ. 63/2005 ; Εάν ναι, ποια η νομιμότητά τους σε σχέση με το αρ.13 του ν.4369/2016, το οποίο προβλέπει αυτή τη δυνατότητα μόνον πριν την 8η/7/2016 ;
  5. Για ποιους λόγους – πολιτικούς, διοικητικούς ή άλλους - η Κυβέρνηση άφησε να παρέλθουν οι προθεσμίες της παρ.1 του αρ.13 του ν.4369/2016, ως ισχύει, όπου ορίζεται ότι « Έως τις 30.9.2016 προκηρύσσονται όλες οι θέσεις της παραγράφου 1 του άρθρου 6, καθώς και οι κενές θέσεις του άρθρου 8, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Έως τις 31.12.2016 ολοκληρώνεται η πλήρωση των ανωτέρω θέσεων.»; Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε σχετικά και εντός ποιου συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος;
  6. Υπάρχουν περιπτώσεις δημοσίων υπαλλήλων με εν ενεργεία παράλληλη ανάθεση καθηκόντων βάσει του π.δ. 63/2005, οι οποίοι να έχουν αποδεχτεί ταυτοχρόνως να λαμβάνουν αποδοχές (μέρος ή ποσοστό) και εκ της οργανικής θέσης τους και εκ της κάθε μορφής θέσης τους βάσει του π.δ. 63/2005 (π.χ., ενδεικτικώς, με χρήση της δυνατότητας που προβλέπει το τελευταίο εδάφιο της παρ.9 του αρ.25 του ν.4354/2015);
Εάν οι απαντήσεις επί των ανωτέρω ερωτημάτων (4) και (6) είναι ενδεχομένως θετικές, παρακαλούμε να δοθεί αναλυτική αναφορά των περιπτώσεων και να προσκομιστούν τα σχετικά έγγραφα.

Ο Ερωτών Βουλευτής

Λεωνίδας Γρηγοράκος

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΣΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ


Συναυλία στήριξης του Νοσοκομείου- Μολάων και του Κέντρου Υγείας Νεάπολης.



Συναυλία στήριξης του Νοσοκομείου-  Μολάων και του Κέντρου Υγείας Νεάπολης.

Έκφραση ευχαριστιών – Ενημέρωση
      Όπως είναι γνωστό σε όλους, την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017 και ώρα 7:30 μ.μ., στο κτήμα Τσαφατίνου, οι κάτοικοι του Δήμου Μονεμβασίας,  , με μια εντυπωσιακή προσέλευση,  εκδήλωσαν τη συμπαράστασή τους στις Δομές Υγείας του Δήμου Μονεμβασίας, κατά τη διάρκεια της συναυλίας στήριξης του Νοσοκομείου Μολάων και του Κέντρου Υγείας Νεάπολης.
      Η εκδήλωση οργανώθηκε από το Νομικό Πρόσωπο Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου Μονεμβασίας, σε συνεργασία με το Σύλλογο Φίλων Γενικού Νοσοκομείου Μολάων, το Σύλλογο Εργαζομένων Νοσοκομείου Μολάων και το Κέντρο Υγείας Νεάπολης.
     Στη συναυλία συμμετείχε η ορχήστρα του μαέστρου Πέτρου Τσολάκου, ενώ στο τραγούδι ήταν ο Σπύρος Κουτσοβασίλης και η Αθηνά Κοκκόλη.
     Εκ μέρους των διοργανωτών εκφράζονται θερμές ευχαριστίες σε όλους όσους έδωσαν δυναμικό παρόν στην εκδήλωση, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, στον Πέτρο Τσολάκο και την ορχήστρα του για τη δωρεάν συμμετοχή τους, στα καταστήματα της πόλης των Μολάων που πρόσφεραν τα κεράσματα, το Δήμαρχο Ηρακλή Τριχείλη για την προσφορά του κρασιού καθώς και στην Κατερίνα Τσαφατίνου για την δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας.
     Επίσης θερμές ευχαριστίες εκφράζονται  στο Διοικητικό Συμβούλιο των Ελληνικών Πετρελαίων που, κατόπιν μεσολάβησης του κ. Τσολάκου , μας   διέθεσε πετρέλαιο  θέρμανσης  αξίας 2.000 ευρώ  με σκοπό να διατεθεί στις δύο δομές υγείας του Δήμου μας καθώς και στην κυρία Ευγενία Καρυτσιώτη για την δωρεά μιας  συσκευής  παροχής οξυγόνου αξίας 2.000,00 €.
     Από την εκδήλωση συγκεντρώθηκε ποσό 3.500,00 ευρώ.  Αξιολογώντας τις ανάγκες της κάθε μονάδας ή οργανωτική επιτροπή  αποφάσισε  να δοθούν :
α) Στο Νοσοκομείο Μολάων :  Πετρέλαιο θέρμανσης αξίας 1.300,00 € και υγειονομικό υλικό αξίας  2.000,00 € .
β) Στο  Κέντρο Υγείας Νεάπολης : Πετρέλαιο θέρμανσης αξίας 700,00 € και υγειονομικό υλικό  αξίας  1.500,00 €.
     Για άλλη μια φορά ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν στην επιτυχία της εκδήλωσης και ευχόμαστε να συνεχίσουμε να  δίνουμε δυναμικό παρόν όταν και όπου υπάρχει ανάγκη γιατί μόνο «όλοι μαζί μπορούμε…»

                                                                                                                                                                          Εκ των διοργανωτών           

ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΙΚΑ !

Φωτογραφία της Δεσποινα Βαγγελόγλου.
ΟΧΙ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΙΚΑ !
Σήμερα πήγα Μονεμβασιά στο υποθηκοφυλακείο και πήρα τα πρώτα συμβόλαια του κτήματος των παιδιών μου για να αποδείξω στις Γερμανικές αεροφωτογραφίες ότι οι άνθρωποι ακόμα και τότε και πριν, μέσα σε πολέμους έκαναν συμβόλαια . Ποια σοβαρή δασική υπηρεσία χωρίς να έχει ζητήσει ντοκουμέντα νόμιμα ,βασίζεται σε φωτογραφίες και κρίνει ότι είναι δασικά? Και ποιο σοβαρό κράτος μου ζητά να πληρώσω παράβολο ένστασης που ακόμα και όταν αποδείξω το αυτονόητο δεν μου επιστρέφεται ??
Και όμως είναι το 1903 συμβόλαιο στα Βάτικα !


Δεσποινα Βαγγελόγλου