Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

ΠΟΤΑΜΟΣ.ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ 15/03/2018




 Με πολύ ενδιαφέρον κάτοικοι των Κυθήρων παρακολούθησαν απόψε Πέμπτη 15 Μαρτίου την δημόσια συζήτηση για το πρόγραμμα "ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ",από τα Μέλη του Συντονιστικού Οργάνου και τα Μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής.
Έγινε εποικοδομητική συζήτηση με το κοινό,κατατέθηκαν προτάσεις και ανταλλαγή απόψεων,και αποφασίστηκαν δράσεις.
Περισσότερο ρεπορτάζ στο video που θα ακολουθήσει.
Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων στο Νησί μας .













ΛΑΚΩΝΙΑ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΙΦΕΡΗ.ΤΣΑΙ ΤΟΥ ΚΑΠΙ ΜΟΛΑΩΝ.(ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)


Η ΦΙΛΟΞΕΝΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΕΝΟΡΙΑΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΟΛΑΩΝ -ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΤΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΟΛΑΩΝ - ΓΕΜΙΣΕ ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ ΑΠΟ ΜΕΛΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΟ ΤΣΑΙ ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΑΠΗ!Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΥΡΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΙΦΕΡΗ -ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΥΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΠΗ -ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΕΩΣ ΤΟ 2017 ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΚΛΙΠΟΥΣΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ ΚΑΡΥΤΣΙΩΤΗ!ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΗ(ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ ΜΕΛΟΥΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ-ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ-ΠΛΕΞΙΜΑΤΟΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΑ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗ-ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΙ ΣΑΚΧΑΡΟΥ Κ.Τ.Λ) ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!ΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΥΤΣΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΝΤΟΥΝΗ ΡΙΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΡΙΦΤΑΚΗ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥΣ!ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΙΜΗΣΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ Ο ΠΑΝΟΣΙΟΛΟΓΙΟΤΑΤΟΣ ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΤΡΟΛΕΚΑΣ ΟΙ ΑΙΔΕΣΙΜΟΛΟΓΙΟΤΑΤΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΚΑΝΝΑΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΚΟΤΣΑΛΗΣ Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΚΥΡΙΑ ΑΔΑΜΑΝΤΙΑΣ ΤΖΑΝΕΤΕΑ Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν.Δ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΚΗΣ Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΟΛΑΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΥΡΟΜΙΧΑΛΗΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΣΠΥΡΟΣ ΑΒΔΟΥΛΟΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΟΛΑΩΝ ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΟΝΤΟΣΤΑΘΑΚΟΣ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΠΑΚΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΙΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΟΥΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΑΡΜΟΥΤΣΟΣ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΖΑΚΑΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ Η ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΑΤΟΥΛΑ ΜΠΕΛΕΓΡΗ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΖΩΗ ΡΕΠΑΠΙΝΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΥΛΟΥΒΑΚΟΣ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΟΛΑΩΝ ΚΑΙ ΣΥΚΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ ΚΑΙ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΑΓΑΘΟΥ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΥΡΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΠΟΙΝΙΔΩΝ ΜΟΛΑΩΝ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΩΣΤΙΝΑ ΚΑΙ ΠΛΗΘΟΣ ΜΕΛΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΚΑΠΗ!
Η ΚΥΡΙΑ ΑΛΕΙΦΕΡΗ ΠΑΡΟΤΡΥΝΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 60 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΑΠΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΜΟΛΑΩΝ!ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ!

ΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΣΤΙΣ ΚΡΟΚΕΕΣ &’ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ Προσφυγή στο ΣτΕ Εισηγητής: Ηλίας Παναγιωτακάκος – Δημοτικός Σύμβουλος


Ο Δήμος Ευρώτα από το 2011 έχει θέσει ως ένα από τα κεντρικά ζητήματα/προβλήματα την μείωση των αντικειμενικών αξιών στις δημοτικές και τοπικές κοινότητες κυρίως δε στην Τ.Κ Κροκεών και τις Δ.Κ Βλαχιώτη και Σκάλας.
Ο δήμος Ευρώτα κατ΄ εξοχή αγροτοκτηνοτροφικός δήμος και παρά το μεγάλο μήκος του παραλιακού μετώπου 18 χλμ. είναι ελάχιστα αξιοποιήσιμο, λόγω της ένταξης στην Α’ ζώνη(περιοχή Βαλτακίου). Επίσης εκτός από το ιστορικό/βυζαντινό Γεράκι δεν υπάρχουν έως σήμερα αξιοποιήσιμες, και ενδιαφέρουσες ιστορικά περιοχές(Λυκοβουνό, Αρχαίο Έλος ,ενάλιες αρχαιότητες κ.λ.π.).
Σ΄ αυτό το Δήμο έχουν επιβληθεί εξαιρετικά άδικες και ασύμπτωτες με τα οικονομικά δεδομένα αντικειμενικές αξίες τόσο στο επίπεδα της αγοράς ακινήτων, όσο και στο επίπεδο γεωμορφίας και γεωοικονομίας περιοχών του Δήμου Ευρώτα. Επισημαίνουμε το ιδιότυπο και άλυτο θέμα των ιδιοκτησιών της Τ.Κ Λαγίου.
Η αντικειμενικές αξίες είναι υψηλότερες των εμπορικών σε μια περιοχή με γερασμένο πληθυσμό που βρίσκεται σε φάση μεταβιβάσεων και γονικών παροχών, αλλά και προγραμμάτων που δεν μπορούν να αξιοποιηθούν λόγω του τιμήματος των αντικειμενικών αξιών (Εξοικονομώ, Leader κλπ).
Στην διάρκεια της πρωτοφανούς και πολυεπίπεδης κρίσης οι αντικειμενικές αξίες εκτός του ΕΝΦΙΑ συμπαρασύρουν δεκαεννέα φόρους μεταξύ των οποίων :
- Ο φόρος επί του τεκμαρτού εισοδήματος από ιδιοχρησιμοποίηση επαγγελματικής στέγης. Το εισόδημα αυτό προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό της αντικειμενικής αξίας με συντελεστή 3%.
- Το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, υπέρ των δήμων μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Υπολογίζεται με συντελεστή 0,25% , επί των αντικειμενικών αξιών.
- Ο ΦΠΑ 23% στις μεταβιβάσεις νεόδμητων χτισμάτων που δεν αποτελούν πρώτη κατοικία. Υπολογίζεται με βάση τις αντικειμενικές αξίες.
- Ο φόρος μεταβίβασης ακινήτων που υπολογίζεται με 3% επί των αντικειμενικών αξιών και επιβαρύνει τον αγοραστή.
- Ο φόρος χρησικτησίας κτισμάτων, που υπολογίζεται με 3% επί των αντικειμενικών αξιών.
- Ο φόρος ανταλλαγής- συνένωσης οικοπέδων.
- Ο φόρος διανομής ακινήτων.
- Ο δημοτικός φόρος στις μεταβιβάσεις ακινήτων που υπολογίζεται με ποσοστό επί του φόρου μεταβίβασης.
- Τα τέλη υπέρ Ταμείου Νομικών που επιβαρύνουν τα μεταβιβαστικά συμβόλαια και υπολογίζονται ως ποσοστά επί των αντικειμενικών αξιών.
- Το πρόσθετο τέλος μεταγραφής συμβολαίων.
- Ο φόρος δωρεάς ακινήτων.
- Ο φόρος γονικής παροχής ακινήτων.
- Ο φόρος κληρονομιάς ακινήτων.
- Το τέλος εγγραφής ακινήτων στο Κτηματολόγιο.
- Τα πολεοδομικά πρόστιμα κατασκευής νέων αυθαιρέτων.
- Τα πολεοδομικά πρόστιμα διατήρησης αυθαιρέτων κτισμάτων.
- Οι εισφορές σε γη και χρήμα για την ένταξη ακινήτων στα σχέδια πόλεων.
Στις Κροκεές έχει επιβληθεί ένα άδικο καθεστώς αντικειμενικών αξιών από την δεκαετία του 1990,λόγω του νέου επαρχιακού δρόμου(παράκαμψη Κροκεών) και της μεγέθυνσης των ορίων οικισμού υπερτιμήθηκαν ακίνητα,κυρίως αγροκτήματα και έτσι λόγω μη ύπαρξης κτηματολογίου συμπαρέσυραν όλες τις αντικειμενικές αξίες εντός του οικισμού. Είναι κραυγαλέο στη Α΄ ζώνη οι αντικειμενικές αξίες να ανέρχονται στις Κροκεές στα 1000 ευρώ,αλλά και στο Βλαχιώτη και Σκάλα σε 900 και 800 ευρώ
Από το 2011 με εισηγήσεις και παρεμβάσεις μας θέσαμε το ζήτημα στους καθ΄ ύλην Υπουργούς του ΥΠΟΙΚ, αλλά το δίκαιο και τεκμηριωμένο αίτημα για δραστική μείωση των αντικειμενικών αξιών δεν εισακούσθηκε με αποτέλεσμα να παραμένει αυτό το άδικο καθεστώς.
Χρέος και υποχρέωση μας οργανωμένα και συστηματικά εκ νέου και μπροστά στις αλλαγές που προτίθεται να υλοποιήσει η Κυβέρνηση να αγωνιστούμε, ώστε να αλλάξουν οι αντικειμενικές αξίες από 30% έως 50 % για την περίπτωση των Κροκεών, Σκάλας και Βλαχιώτη.
Παράλληλα και με δεδικασμένο στο Σ.τ.Ε άλλων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων που προσέφυγαν και πέτυχαν την μείωση των αντικειμενικών αξιών πρέπει και ως Δήμος Ευρώτα να προσφύγουμε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την νομική κατοχύρωση των δίκαιων αιτημάτων μας.
Ενημερωτικά αναφέρω το σκεπτικό του Σ.τ.Ε που δικαίωσε άλλους Δήμους:
ΣτΕ: Παράνομος ο τρόπος προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων και ο ΕΝΦΙΑ σε 4 περιοχές
Η 7μελής σύνθεση του Β’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας με τις υπ’ αριθμ. 2334-2337/2016 αποφάσεις της και με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Μαίρη Σάρπ, έκρινε παράνομο τον τρόπο προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων και τον ΕΝΦΙΑ σε 4 περιοχές της χώρας.

Πρόκειται για την Φιλοθέη, το Ψυχικό και τον Νέο Βουτσά στην Αττική, καθώς και για τους Δελφούς , οι αντικειμενικές αξίες και ο ΕΝΦΙΑ των οποίων κρίθηκαν μη νόμιμα, από την 8η Ιουνίου του 2016 και εντεύθεν, δηλαδή από την ημέρα συζήτησης των υποθέσεων στο ακροατήριο της 7μελούς σύνθεσης του Β’ Τμήματος του ΣτΕ.

Το ΣτΕ ακύρωσε την σχετική υπουργική απόφαση καθορισμού των αντικειμενικών αξιών κατά το σκέλος εκείνο μόνο που αφορά τις 4 εν λόγω περιοχές (σε αυτές μόνο τις περιοχές είχαν ακίνητα οι προσφεύγοντες στο ΣτΕ και όχι για την υπόλοιπη Ελλάδα), καθώς ο προσδιορισμός έγινε οριζόντια και «συλλήβδην για όλες τις ζώνες ορισμένης περιφέρειας».

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, ο προσδιορισμός των αντικειμενικών αξιών έγινε χωρίς να υπάρχει διαφανής, ορισμένη, πρόσφορη και οικονομετρικά άρτια μεθοδολογία όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία (νόμος 3852/2010), αλλά ούτε λήφθηκε υπόψη η γνώμη του κάθε δήμου ή κοινότητας.

Κατά τους συμβούλους Επικρατείας, οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν σημαίνουν ότι πρέπει να επιστραφεί ο ΕΝΦΙΑ του 2016 στους ιδιοκτήτες ακινήτων των 4 αυτών περιοχών και αυτό γιατί κρίθηκε ότι δεν μπορεί ένα μήνα πριν την εκπνοή του 2016 να τροποποιηθεί ο κρατικός προσυλλογισμός. Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 πάντως, θα πρέπει να έχουν προσδιοριστεί οι νέες αντικειμενικές αξίες στις 4 αυτές περιοχές, προκειμένου να καθοριστεί - σύμφωνα με αυτές και όπως προβλέπει το ΣτΕ – κι ο ΕΝΦΙΑ για το 2017.
Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις του ΣτΕ, μεταξύ των άλλων αναφέρουν: «Κατά την έννοια των εξουσιοδοτικών διατάξεων του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, ερμηνευoμένων υπό το φως των άρθρων 4 (παρ. 5) και 78 (παρ. 1) του Συντάγματος, ο προσδιορισμός από την κανονιστικώς δρώσα Διοίκηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων πρέπει να διενεργείται με βάση ενιαία (για το σύνολο των περιοχών που έχουν ενταχθεί στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού), διαφανή, αρκούντως ορισμένη, πρόσφορη και οικονομετρικά άρτια μεθοδολογία, ώστε να παρέχονται στους βαρυνόμενους επαρκή εχέγγυα ορθού καθορισμού της φορολογούμενης (ελάχιστης εύλογης αγοραίας) αξίας των ακινήτων τους και να τηρείται από τα αρμόδια διοικητικά όργανα το ίσο μέτρο (γνωμοδοτικής και αποφασιστικής) κρίσης.

Η τοιαύτη ειδική μέθοδος πρέπει, ιδίως, να λαμβάνει προσηκόντως υπόψη την παρατεταμένη και σταδιακά εντεινόμενη ύφεση της αγοράς ακινήτων, συνεπεία της οικονομικής κρίσης και της επιβάρυνσης της ακίνητης περιουσίας με νέους φόρους, από το 2010 και μετά. Κατά την κοινή πείρα, ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο προσδιορισμού της αγοραίας αξίας ενός ακινήτου, είναι η τοποθεσία του, ο ως άνω ορισμός πρέπει να γίνεται τουλάχιστον σε επίπεδο δημοτικής ενότητας ή κοινότητας δήμου, κατόπιν συνεκτίμησης (διενεργούμενης κατ' εφαρμογή της προαναφερόμενης ειδικής μεθόδου) συγκεκριμένων, περιλαμβανόμενων στο διοικητικό φάκελο, πρόσφορων και επίκαιρων στοιχείων για την πραγματική αγοραία αξία των ακινήτων στη σχετική ζώνη ή, σε περίπτωση αιτιολογημένης διαπίστωσης της ανυπαρξίας τέτοιων στοιχείων, με συνεκτίμηση ανάλογων υφιστάμενων στοιχείων για τις όμορες/γειτονικές ζώνες, ή για άλλες ζώνες που κρίνονται αιτιολογημένα ότι παρουσιάζουν ουσιώδεις ομοιότητες όσον αφορά την αγορά ακινήτων.Μεταξύ των στοιχείων που (πρέπει να) λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο αυτό, είναι και η προβλεπόμενη στο άρθρο 261 παρ. 4 του ν. 3852/2010 (απλή) γνώμη του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου.


Ο καθορισμός των τιμών εκκίνησης στην επίδικη ζώνη έγινε στο πλαίσιο συλλήβδην προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών για τις ζώνες του συνόλου της επικράτειας, αναλόγως της τιμής που είχαν πριν από την επίδικη αναπροσαρμογή, βάσει εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, η οποία πρότεινε οριζόντιες ποσοστιαίες μεταβολές ανά ομάδα τιμών ζώνης γενικά των ακινήτων της οικείας περιφέρειας, χωρίς να εκφέρει εξατομικευμένη κρίση για τις επιμέρους ζώνες της, ειδικότερα, δε, για την επίδικη ζώνη, με παράθεση των συγκεκριμένων στοιχείων που έλαβε υπόψη της σχετικά με τη ζώνη αυτή, και χωρίς να προκύπτει η εφαρμογή (από την επιτροπή και, περαιτέρω, από τον υπουργό) ορισμένης, οικονομετρικά άρτια μεθοδολογίας προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών»….
Συμπερασματικά το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να πάρει σήμερα απόφαση με δύο στόχους:
- Να αποσταλεί το αίτημα προς το ΥΠΟΙΚ και τους εκτιμητές την μείωση των αντικειμενικών αξιών στις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες από 30% έως 50% (Κροκεές – Βλαχιώτη – Σκάλα )
- Την προσφυγή στο ΣτΕ κυρίως για την Τ.Κ Κροκεών και τις Δ.Κ Βλαχιώτη και Σκάλας και την εξουσιοδότηση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ευρώτα για την επιλογή εξειδικευμένου Δικηγόρου που μαζί με την νομική σύμβουλο θα προετοιμάσουν και θα καταθέσουν την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας,
Αυτή πιστεύω ότι είναι από τις μεγαλύτερες και δικαιότερες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας για τους συμπολίτες μας και την προάσπιση των περιουσιακών τους στοιχείων που αποκτήθηκαν με μεγάλο κόπο και πρέπει να μεταβιβαστούν στην επόμενη γενιά με το μικρότερο δυνατό κόστος στη σημερινή φάση της κρίσης.-

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ,ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ



ΛΑΚΩΝΙΑ.Βραβεύτηκε ο Δήμος Μονεμβασίας για την εξοικονόμηση ενέργειας


Το βραβείο που απονεμήθηκε στον Δήμο Μονεμβασίας
Στη 2η Διεθνή Έκθεση VERDE-TEC που πραγματοποιήθηκε στις 2-4 Μαρτίου στο εκθεσιακό κέντρο Mec Παιανίας, συμμετείχε ο Δήμος Μονεμβασίας. Στην έκθεση, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της ΚΕΔΕ, απονεμήθηκαν τα βραβεία «Greek Green Awards 2018» για το Περιβάλλον και την Αειφορία.
Ο Δήμος Μονεμβασίας βραβεύθηκε στην κατηγορία: Προϊόντα και Υπηρεσίες για τη Δράση «Εξοικονόμηση Ενέργειας με την αντικατάσταση των λαμπτήρων δημοτικού φωτισμού με λαμπτήρες LED».  Το βραβείο παρέλαβε από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ κ. Γιώργο Πατούλη, ο αντιδήμαρχος Μονεμβασίας, κ. Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης, ο οποίος παρουσίασε τις περιβαλλοντολογικές δράσεις του Δήμου για το περιβάλλον και την αειφορία.
Με τη δράση του αυτή ο Δήμος Μονεμβασίας στοχεύει:
1. Στην άμεση μείωση των εξόδων του Δήμου (εξοικονόμηση ενέργειας, μείωσης κόστους συντήρησης) και τη διοχέτευση πόρων σε άλλες δραστηριότητες.
2. Στη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του Δήμου και της αντίστοιχης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, της φωτορύπανσης και της συνεχούς ρύπανσης του περιβάλλοντος από την απόθεση των συμβατικών λαμπτήρων που βρίσκονται εκτός λειτουργίας.
3. Στη μείωση των οδικών ατυχημάτων μέσω της βελτίωσης της ποιότητας του φωτισμού και 
4. Στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης αλλά και βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος
ΠΗΓΗ http://www.lakonikos.gr/

ΕΡΩΤΗΣΗ.ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΧΡΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ&ΕΠΙΧ.ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΒΕΙ ΣΕ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΟΥΣ



ΘΕΟΔΩΡΑ ΜΕΓΑΛΟΟΙΚΟΝΟΜΟΥ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟ ΚΥΘΗΡΩΝ





Στο Δήμο Κυθήρων ολοκληρώνουμε την ανακατασκευή της πρώτης παιδικής χαράς στην Τ.Κ. Κοντολιανίκων.

Στο Δήμο Κυθήρων ολοκληρώνουμε την ανακατασκευή της πρώτης παιδικής χαράς στην Τ.Κ. Κοντολιανίκων. Νέα πιστοποιημένα όργανα ευρωπαικών προδιαγραφών για την ασφάλεια των παιδιών μας. Εντός του 2018 θα δημοπρατήσουμε την ανακατασκευή των παιδικών χαρών του Αβλέμωνα, της Χώρας, της Αγίας Πελαγίας και του Ποταμού με πιστώσεις 74.000€ εξ ιδίων πόρων (η μελέτη ειναι ετοιμη!). Μέσα στο 2018 όμως θα φτιάξουμε ακόμα 7 παιδικές χαρές (πέραν των ανωτέρω) με τη νέα χρηματαδότηση ύψους 204.000€ που εξασφαλίσαμε απο το Υπουργείο Εσωτερικών. Όσα δεν έγιναν εδώ και χρόνια (στις χρυσές εποχές των Δήμων με το 1/5 της σημερινής γραφειοκρατίας και των ελέγχων) ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ!!!!
Stratos Charchalakis







ΒΑΤΙΚΑ.Γραφείο ηλεκτρομηχανολογικών και ενεργειακών μελετών -εγκαταστάσεων,εργασίες και στα Κήθυρα.

Γραφείο ηλεκτρομηχανολογικών και ενεργειακών μελετών -εγκαταστάσεων
Δερμάτης Χαράλαμπος
Πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός - Εργολήπτης Δημοσίων Έργων
Μέσα από την 10ετής παρουσία μας στον χώρο της οικοδομής και των κατασκευών αναλαμβάνουμε με συνέπεια και υπευθυνότητα
·         Σύνταξη ηλεκτρομηχανολογικών μελετών για έκδοση οικοδομικών αδειών και επίβλεψη .
·         Εξοικονομώ κατ οίκον
·         Ενεργειακές μελέτες - Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης
·         Άδειες Λειτουργίας καταστημάτων - Βιοτεχνικών κτιρίων
·         Άδειες Λειτουργίας Τουριστικών καταλυμάτων και κατάταξη σε κατηγορίες αστερίων - κλειδιών
·          Μελέτες - πιστοποιητικά πυρασφάλειας
·         Κατασκευές ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Αναλαμβάνουμε εργασίες και στα Κήθυρα.


Διεύθυνση
Λεωφόρος Σπάρτης 127, έναντι  Εθνικής τράπεζας, Νεάπολη Λακωνίας
Τηλ.επικοιν. 2734029209 φαξ 2734029299  κιν. 6947185704

ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ.Επίκαιρη Ερώτηση για το δυστύχημα 37χρονου στην Αίγινα

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την τραγική καθυστέρηση ασθενοφόρου σε κεντρικό δρόμο της Αίγινας καταγγέλλει ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος, ο οποίος κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, ένας 37χρονος έπεσε με τη μηχανή του στην άσφαλτο, σε κεντρικό δρόμο της Αίγινας και τραυματίστηκε σοβαρά. Όπως υποστηρίζουν αυτόπτες μάρτυρες, το ασθενοφόρο που είχαν ειδοποιήσει από την πρώτη στιγμή, έφθασε στο σημείο μετά από 50 λεπτά, με την αιτιολογία ότι δεν υπήρχε οδηγός.
Με αρκετή καθυστέρηση, ο άτυχος 37χρονος μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας με ασθενοφόρο του Νοσοκομείου Αίγινας, όπου και κατέληξε.
Σε δήλωσή του ο κ. Κατσαφάδος αναφέρει:
«Το δυστύχημα γεννά εύλογα ερωτήματα για τους λόγους που καθυστέρησε τόσο πολύ το ασθενοφόρο να φτάσει στο σημείο, την ώρα μάλιστα που δεν υπήρχε κάποιο άλλο περιστατικό, σε ένα νησί με αποστάσεις, όπως η Αίγινα. Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2018 να πεθαίνουν άνθρωποι στην άσφαλτο και να μη γίνεται η διακομιδή τους στα νοσοκομεία, επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί στα ασθενοφόρα.»


Πορεία Έργων και Μελετών Δήμου Κυθήρων






Δελτίο Τύπου Δήμου Κυθήρων - 15/3/2018 - Προυπολογισμός 2018

Δύο διαδοχικές συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Κυθήρων πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 14/3/2018 υπό την προεδρία του κ. Λάζαρου Βέζου και με την παρουσία του Δημάρχου κ. Ευστρατίου Χαρχαλάκη.

Στην πρώτη συνεδρίαση, το Δ.Σ. ασχολήθηκε με τρέχοντα ζητήματα και συγκεκριμένα:




·Ενέκρινε τη σύναψη και τους όρους της Προγραμματικής Σύμβασης με την Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή του έργου «Ανακατασκευή Γέφυρας Μάκρωνα και Παράλληλες Οδικές Εργασίες Νήσου Κυθήρων», που έχει προϋπολογισμό 1.800.000€ με το Φ.Π.Α. Το έργο, με ολοκληρωμένες μελέτες από την περίοδο 2008-2009, αποτελούσε πάγιο και διαρκές αίτημα της Τ.Κ. Μητάτων και στόχο έχει την κατασκευή νέας γέφυρας στη θέση «Μάκρωνας» προκειμένου να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στην περιοχή και να διευκολυνθεί η πρόσβαση από και προς τις τουριστικές περιοχές της Παλαιοπόλεως και του Αβλέμωνα. Το έργο θα δημοπρατηθεί εντός των επομένων μηνών από την Περιφέρεια Αττικής.

·Αποδέχθηκε την επικαιροποιημένη μελέτη για την συντήρηση και ανακαίνιση του Αστικού Σχολείου Ποταμού, προϋπολογισμού 168.000€, για την οποία θα υπογραφεί τριμερής Προγραμματική Σύμβαση ανάμεσα στο Δήμο Κυθήρων, το Υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Αττικής.

·Αποδέχθηκε έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 250.000€ από το Υπουργείο Εσωτερικών (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων), μετά από αίτημα του Δημάρχου, που αφορά την εκτέλεση έργων ύδρευσης (νέες γεωτρήσεις, νέα δίκτυα, αντικατάσταση και παραλλαγή παλαιών δικτύων κ.λπ.).

·Αποδέχθηκε χρηματοδότηση ύψους 165.000€ από το Υπουργείο Εσωτερικών για την αγορά μηχανημάτων έργου (Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ).

·Αποδέχθηκε χρηματοδότηση ύψους 16.900€ από το Υπουργείο Εσωτερικών για την δημιουργία προσβάσεων ΑμΕΑ σε αύλειους χώρους σχολείων (Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ).

Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση, συζητήθηκε και ψηφίστηκε ο Προϋπολογισμός του Δήμου για το έτος 2018, με σχετική καθυστέρηση σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού και των αλλαγών στην παραμετροποίηση του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ του Υπουργείου Εσωτερικών.



Επί του Προϋπολογισμού 2018, που ανέρχεται σε 9.712.635,07€ και είναι ισοσκελισμένος, ο Δήμαρχος σημείωσε τα ακόλουθα:

1.Ο Προϋπολογισμός τους 2017 υλοποιήθηκε σε ποσοστό 65% ως προς τα έσοδα, με τις εισπράξεις των τελών ύδρευσης να παρουσιάζουν υστέρηση λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού στο Δήμο και τη συνακόλουθη αδυναμία τακτικής βεβαίωσης και είσπραξης των οφειλών. Ο μέσος όρος υλοποίησης των δημοτικών προϋπολογισμών της περιόδου 2011-2016 είναι 70,48%. Συνολικά το 2017 ο Δήμος μας εισέπραξε 5.572.160,96€, ενώ η κρατική χρηματοδότηση (ΚΑΠ και ΣΑΤΑ) παραμένει η χαμηλότερη των τελευταίων 10 ετών. Ο Προϋπολογισμός του 2017 είχε μόνο μία αναμόρφωση.

2.Ο Προϋπολογισμός του 2017 υλοποιήθηκε ως προς τα έξοδα σε ποσοστό 32,24% με τον μέσο όρο των ετών 2011-2016 να κυμαίνεται στο 38,83%. Στο ποσοστό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται έργα, προμήθειες και υπηρεσίες ύψους περίπου 1.850.000€ που μεταφέρονται στον Προϋπολογισμό του 2018. Συνολικά το 2017 ο Δήμος μας πλήρωσε σε διαφόρων ειδών δαπάνες και υποχρεώσεις το ποσόν των 2.771.463,51€, μεγάλο μέρος του οποίου κατευθύνθηκε στην τοπική οικονομία του νησιού.

3.Οι εγγραφές του Προϋπολογισμού του 2018 αφορούν:

.Τις υποχρεωτικές δαπάνες λειτουργίας του Δήμου (μισθοδοσίες προσωπικού, εργοδοτικές και ασφαλιστικές εισφορές, δαπάνες καυσίμων, λογιστικές και λοιπές υπηρεσίες, δαπάνες κατανάλωσης ρεύματος, ταχυδρομικά τέλη κ.λπ.).

.Όλα τα έργα, προμήθειες και υπηρεσίες που δημοπρατήθηκαν και ανατέθηκαν εντός του 2017 και θα ολοκληρωθούν το 2018 (μεταφερόμενες δαπάνες) - δείτε το σχετικό πίνακα εδώ. Τα έργα αυτά είτε ήδη εκτελούνται είτε ξεκινούν άμεσα. Είναι σημαντικά έργα σε πολλές τοπικές κοινότητες, κατόπιν αιτημάτων των Τοπικών Προέδρων και Εκπροσώπων (αναπλάσεις, έργα οδοποιίας, έργα ύδρευσης και συντήρησης δεξαμενών, κτιριακά, τσιμεντοστρώσεις, τεχνικά ομβρίων, νέα δίκτυα φωτισμού, νέες γεωτρήσεις, συντηρήσεις σχολείων και παιδικών χαρών κ.λπ.). 

.Τα έργα της Περιφέρειας Αττικής που δημοπρατούνται από το Δήμο Κυθήρων, συνολικού προϋπολογισμού 11.148,396,00€ και τα οποία εντάσσονται με το ποσό της ετήσιας κατανομής, καθώς τα έργα αυτά εκτελούνται με πολυετή ανάληψη υποχρέωσης σύμφωνα με το Π.Δ. 80/2016. Τα έργα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια και δημοπρατεί η ίδια χωρίς εμπλοκή του Δήμου ανέρχονται σε 7.204.275,29€ για το Δήμο Κυθήρων και δεν εντάσσονται στον Προϋπολογισμό του Δήμου (π.χ. Μελέτες Αεροδρομίου, Γέφυρα Μάκρωνα, Διαχείριση Απορριμμάτων κ.λπ.). Τα έργα αυτά είναι μεγάλα και μακρόπνοα. Ορισμένα από αυτά τα είχε υποσχεθεί πολλές φορές η προηγούμενη Δημοτική Αρχή αλλά δεν κατάφερε να τα χρηματοδοτήσει παρά το γεγονός ότι διέθετε έτοιμες και ώριμες μελέτες (π.χ. Γήπεδο στο Μανιτοχώρι, Δίκτυο Ύδρευσης Αγ. Πελαγίας κ.λπ.). Είναι έργα που η δημοπράτηση, εκτέλεση και ολοκλήρωσή τους εκτείνεται πέραν του ενός έτους και εξ αυτού του λόγου οι σχετικές πιστώσεις από την Περιφέρεια δίνονται με ετήσιες κατανομές, διαδικασία που ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Φατσέας αρνείται να αποδεχθεί ή να κατανοήσει, με αποτέλεσμα διαρκώς να ρωτάει το ίδιο πράγμα για να λαμβάνει τις ίδιες απαντήσεις. Δείτε τον πίνακα των έργων της Περιφέρειας εδώ.

.Νέα έργα που εντάχθηκαν με βάση την ωριμότητά τους και για τα οποία ο Δήμος έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση, κυρίως από ίδιους πόρους, όπως: Αναβάθμιση Συνεδριακού Κέντρου Φρατσίων, Ανακατασκευή Δημοτικών Παιδικών Χαρών, Μελέτες Ολοκλήρωσης Θεάτρου Ποταμού, Ολοκλήρωση Παραλιακού Φωτισμού Αγ. Πελαγίας, Ανάπλαση Πλατείας Αγίου Ηλία, Ανάπλαση Belvedere, Πλακοστρώσεις Δημοτικών Οδών Ποταμού και Αβλέμωνα, Συντήρηση Αγροτικής Οδοποιίας, Εξωτερική Σύνδεση Parking Ποταμού, Διάνοιξη και Καθαρισμός Ζωνών Πυρασφάλειας, Βελτίωση Γεωτρήσεων, Πηγών και Υδρομαστεύσεων (ΠΔΕ), Βάψιμο Σχολικών Μονάδων, Συντήρηση Δημοτικών Κτιρίων, Αστικό Σχολείο Ποταμού. Μετά τη δημοπράτηση των έργων αυτών θα γίνει αναμόρφωση του Προϋπολογισμού για την ένταξη και νέων έργων με βάση τις εκπτώσεις που θα έχουν εξοικονομηθεί κατά τις δημοπρασίες.

.Δαπάνες πολιτιστικών δράσεων και τουριστικής προβολής, δύο πυλώνων απαραίτητων για την εξωστρέφεια του νησιού μας, το οποίο ζει κατά βάσιν από τα τουριστικά έσοδα. 

Πρέπει να σημειωθεί ότι ειδικά το τελευταίο έτος, οι διαδικασίες σύνταξης των Προϋπολογισμών των Δήμων έχουν γίνει ιδιαίτερα πολύπλοκες, αφού η σχετική εγκύκλιος περιλαμβάνει υποχρεώσεις που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις, ενώ η υποχρεωτική γνώμη του Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ δίνεται πλέον μετά από νέες παραμετροποιημένες διαδικασίες που ίσχυσαν φέτος για πρώτη φορά. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την διαρκή μείωση του μόνιμου προσωπικού του Δήμου (από το 2014 μέχρι σήμερα έχουν αποχωρήσει συνολικά 7 άξιοι υπάλληλοι χωρίς να αντικατασταθούν) δημιουργούν σοβαρή δυσχέρεια στη λειτουργία του Δήμου μας, ζητήματα που αναμένεται να τεθούν από το Δήμαρχό μας κ. Χαρχαλάκη στον Υπουργό Εσωτερικών κ. Σκουρλέτη κατά την προγραμματισμένη συνάντησή τους την ερχόμενη εβδομάδα στην Αθήνα.

Παράλληλα, το 2017, η ομαλή λειτουργία του Δήμου παρακωλύθηκε και από τα εξής:

1.Η οικονομική υπηρεσία έχει επιβαρυνθεί λόγω των πολλών βεβαιώσεων ΤΑΠ που ζητούνται πλέον με βάση το νέο Νόμο και είναι υποχρεωτικές για κάθε σύνταξη συμβολαίου οποιουδήποτε είδους.

2.Η δυνατότητα ρύθμισης όλων των οφειλών σε 100 δόσεις στερεί όλους τους Δήμους από σημαντικά έσοδα και έχει επισημανθεί από την ΚΕΔΕ προς την Κυβέρνηση.

3.Η διαδικασία έγκρισης δαπανών και δημοπράτησης έργων έχει δυσχεράνει τον τελευταίο χρόνο σε υπερβολικό βαθμό. Για το 2017 το Δημοτικό Συμβούλιο Κυθήρων συνεδρίασε 29 φορές και έλαβε συνολικά 191 αποφάσεις. Η Οικονομική Επιτροπή συνεδρίασε 44 φορές και έλαβε συνολικά 344 αποφάσεις, αριθμό τριπλάσιο από την προηγούμενη χρονιά λόγω των τεράστιων αλλαγών στη νομοθεσία για προμήθειες, δαπάνες και δημόσια έργα (Ν.4412/2016 και Π.Δ.80/2016) επιβεβαιώνοντας πλήρως την μεγάλη και αδικαιολόγητη αύξηση της γραφειοκρατίας που επηρεάζει αρνητικά το δημοτικό προγραμματισμό και τα έργα όλων των Δήμων της Χώρας.

4.Μέσα στο 2017, οι υπάλληλοι του Δήμου και κυρίως της οικονομικής και της τεχνικής υπηρεσίας επιβαρύνθηκαν σε τεράστιο βαθμό καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά από αίτημα της μείζονος μειοψηφίας στην 1η συνεδρίαση του Δ.Σ. του Σεπτεμβρίου 2014, προέβη σε γενικό διαχειριστικό έλεγχο του Δήμου για τις χρήσεις των ετών 2011 και 2012, εντοπίζοντας σημαντικά ζητήματα για τα οποία αναμένεται η τελική έκθεση ελέγχου. Για τη διενέργεια του ελέγχου αυτού, ο οποίος κατά το Νόμο τίθεται ως προτεραιότητα έναντι κάθε άλλης υπηρεσιακής ανάγκης, απαιτήθηκε πολύς χρόνος και διαρκής αναζήτηση στοιχείων, ενταλμάτων, αποφάσεων, συμβάσεων κ.λπ. που όλα εστάλησαν στην Επίτροπο.

5.Πριν ολοκληρωθεί ο ανωτέρω έλεγχος, προέκυψε έκτακτος έλεγχος στο Δήμο από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για συγκεκριμένα έργα της προηγούμενης διοίκησης, ο οποίος ταλαιπώρησε διοικητικά το Δήμο σχεδόν όλο το καλοκαίρι. Και σε αυτή την περίπτωση, οι υπηρεσίες του Δήμου όφειλαν να παράσχουν κατά προτεραιότητα κάθε στοιχείο παραμερίζοντας άλλες υπηρεσιακές ανάγκες. Οι έλεγχοι αυτοί «γονάτισαν» κυριολεκτικά τους λιγοστούς υπαλλήλους του Δήμου και ταλαιπώρησαν το Δήμο, οδηγώντας σε στασιμότητα σημαντικές υποχρεώσεις του Δήμου όπως η βεβαίωση και είσπραξη των τελών ύδρευσης.

Από τα ανωτέρω αποδεικνύεται ότι ο Δήμος μας, όπως και όλοι οι Δήμοι της Χώρας, βιώνουν μια περίοδο πρωτοφανούς διοικητικής και γραφειοκρατικής κρίσης, που επηρεάζει άμεσα την λειτουργία τους και δυστυχώς την καθημερινότητα των Δημοτών. Η τήρηση νέων κανόνων και διαδικασιών απαιτεί νέο εξειδικευμένο προσωπικό, δυστυχώς όμως το μόνιμο διοικητικό προσωπικό μειώνεται διαρκώς και σήμερα (2018) είναι το λιγότερο από την ίδρυση του Δήμου μας το 1999 παρά το γεγονός ότι οι γραφειοκρατικές απαιτήσεις έχουν πολλαπλασιαστεί. Παρά όμως τα προβλήματα, παρά την γραφειοκρατία και την τεράστια διοικητική επιβάρυνση των υπαλλήλων του Δήμου, η Δημοτική Αρχή χάρη στους υπαλλήλους του Δήμου και στην επιλογή εξαιρετικών εξωτερικών τεχνικών συμβούλων και συνεργατών, καταφέρνει:

.Να προσελκύει διαρκώς χρηματοδοτήσεις για σημαντικά έργα (Περιφέρεια, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, ιδιωτικές πρωτοβουλίες κ.λπ.).

.Να δημοπρατεί διαρκώς έργα τοπικού και ευρύτερου χαρακτήρα, για τα οποία απαιτείται μακρά περίοδος ωρίμανσης. Για την εκτέλεση ακόμα και ενός απλού έργου απαιτείται έλεγχος και αδειοδότηση από σειρά φορέων και υπηρεσιών (Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Δασαρχείο, ΥΔΟΜ, Αρχαιολογία, Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων, Επίτροπος, Περιφέρεια κ.λπ.). Οι εποχές που τα έργα εκτελούνταν 2 ή 3 μήνες μετά τη δημοπράτησή τους τελείωσε. Η παρούσα Δημοτική Αρχή «βάζει στις ράγες της υλοποίησης» όλα εκείνα τα έργα που επί χρόνια έμειναν στο συρτάρι των προεκλογικών υποσχέσεων χωρίς να υλοποιούνται, όλα τα έργα που η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε όλες τις δυνατότητες να εκτελέσει αλλά δεν το έκανε, παρά το γεγονός ότι η γραφειοκρατία ήταν στο 1/5 της σημερινής, οι υπάλληλοι πολλαπλάσιοι και οι χρηματοδοτήσεις πολλές. Τα έργα που δεν υλοποιήθηκαν στην «χρυσή περίοδο της Αυτοδιοίκησης» υλοποιούνται τώρα. 

.Να διατηρεί την εξαιρετική οικονομική κατάσταση του Δήμου, που δεν επιβαρύνεται με δανειακές συμβάσεις ή εξωτερικές υποχρεώσεις και παράλληλα να εκταμιεύει σε πληρωμές περίπου 3.000.000€ κάθε χρόνο, μεγάλο μέρος των οποίων ανατροφοδοτεί την τοπική κοινωνία και οικονομία.

.Να βάζει σε πορεία επίλυσης πολυετή θεσμικά και νομικά ζητήματα, όπως η νομιμοποίηση των λιμένων και η εφαρμογή των συστημάτων ασφαλείας για τα κρουαζιερόπλοια ή η τακτοποίηση των κληροδοτημάτων κ.λπ.

.Να υπηρετεί με συνέπεια τους στόχους της για μια ευπρεπή εικόνα στην καθημερινότητα του νησιού και κυρίως στους τομείς της καθαριότητας, της αγροτικής οδοποιίας, της ύδρευσης και του δημοτικού φωτισμού.

.Να προβάλει το νησί μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό με στοχευμένες δράσεις πολιτισμού και προβολής που είναι απαραίτητες για την εξωστρέφεια που οφείλει να έχει κάθε νησιωτικός – τουριστικός Δήμος.



Τον Προϋπολογισμό υπερψήφισαν οι παρατάξεις της Δημοτικής Πλειοψηφίας και της Ελάσσονος Μειοψηφίας με επικεφαλής τον κ. Αντώνη Πρωτοψάλτη, ενώ τον καταψήφισε η Μείζων Μειοψηφία. Από τους παρισταμένους Προέδρους και Εκπροσώπους Τοπικών Κοινοτήτων καταψήφισε μόνο η Πρόεδρος της Τ.Κ. Καρβουνάδων και υπερψήφισαν όλοι οι υπόλοιποι. 

Ο κ. Μανόλης Χάρος εκπροσωπεί το Δήμο στην Διεθνή Έκθεση Πεζοπορικού Τουρισμού στο Παρίσι και δεν παρέστη στη συνεδρίαση.