Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Ξεκίνησε η ενημέρωση μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Η Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου Πύραρχος Κων/νος Καστρής

Ξεκίνησε η ενημέρωση μαθητών των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Η Πυροσβεστική Υπηρεσία Γυθείου Πύραρχος Κων/νος Καστρής. 
Ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην ενημέρωση μαθητών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα πυροπροστασίας, με τα δύο πρώτα Λύκεια που εξασφάλισαν διαθέσιμο χρόνο για την επίσκεψή μας αυτή.
Τα Λύκεια αυτά ήταν το ΕΠΑΛ Γυθείου στις Αιγιές και το Λύκειο Σκάλας του Δήμου Ευρώτα, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για την πρόληψη και καταστολή πυρκαγιών, το έργο του Πυροσβεστικού Σώματος στην αντιμετώπιση Φυσικών Καταστροφών, παροχής βοήθειας και γενικά γνωριμίας και ευαισθητοποίησης με το πυροσβεστικό έργο.
Η δράση αυτή αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους Εθελοντικούς Πυροσβεστικούς Σταθμούς Μυρτιάς και Πετρίνας και το πρόγραμμα περιελάμβανε: α) ενημέρωση μαθητών με οπτικοακουστικό υλικό εντός αίθουσας
β) Ενημέρωση για τον Εθελοντισμό στο Πυροσβεστικό Σώμα,
γ) Επαγγελματικό Προσανατολισμό αναφορικά με τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας,
δ)ξενάγηση των μαθητών σχετικά μα τα εργαλεία και υλικά των Πυροσβεστικών Οχημάτων και
ε) κατάσβεση πυρκαγιάς με χρήση φορητού πυροσβεστήρα.
Η συμμετοχή των μαθητών στην ενημέρωση τους από την Υπηρεσία μας ήταν εντυπωσιακή και οι ερωτήσεις καθώς και οι αφηγήσεις περιστατικών είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Οι μαθητές των σχολικών συγκροτημάτων έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, κάνοντας ερωτήσεις και αναπτύσσοντας συζητήσεις με τους πυροσβέστες που επιβεβαίωναν την διάθεσή τους να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες και γνώσεις για το πυροσβεστικό έργο.
Η Υπηρεσία μας συνεχίζει την δράση αυτή με το Γυμνάσιο και Λύκειο Κροκεών, και το Γυμνάσιο Σκάλας τις επόμενες ημέρες.

Ο Διοικητής
Κωνσταντίνος Π. Γραφάκος
Eπιπυραγός




ΛΑΚΩΝΙΑ.Συνελήφθη ένα (1) άτομο για κλοπή στη Μονεμβάσια

Συνελήφθη, (12.2.2019) το μεσημέρι, σε τοπική κοινότητα του Δήμου Μονεμβασίας Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μολάων, 29χρονος ημεδαπός, γιατί λίγο νωρίτερα, αφαίρεσε από αύλιο χώρο οικίας, δύο (2) ηλιακούς συλλέκτες, οι οποίοι βρέθηκαν και αποδόθηκαν στον ιδιοκτήτη τους
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ ¨ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ-ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ Φ.Π.Α.

Το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2019 και ώρα 19.00 καλούνται οι επαγγελματίες των Κυθήρων στο καφενείο του Γρηγοράκη στα Αρωνιάδικα,σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση-ενημέρωση με θέμα ΄΄ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ  ΔΙΑΤΑΞΗ  ΓΙΑ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ  ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ Φ.Π.Α.΄΄

Ομιλητής θα είναι ο κύριος Χριστόφορος Μπουτσικάκης Μέλος Πολιτικής Επιτροπής της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ


Θα υπάρξει διάλογος με τους Επαγγελματίες.

Ομιλία Λεωνίδα Γρηγοράκου, βουλευτή Λακωνίας ΔΗΣΥ στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Τετάρτη, 13/2/2019



13 Φεβρουαρίου 2019


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Είθισται να αντιμετωπίζουμε τις αναθεωρήσεις του Συντάγματος ως ένα ζήτημα που ενδιαφέρει μόνο τους συνταγματολόγους. Είμαι ευτυχής που συμμετέχω στη δεύτερη αναθεώρηση του Συντάγματος. Μάλιστα, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε γίνει μάρτυρες των μεταξύ τους διαξιφισμών που συνήθως εκδηλώνονται σε αποστεωμένα πολιτικά περιβάλλοντα. Λες και το Σύνταγμα είναι μόνο υπόθεση εργαστηρίου!

Παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα διαθέτει άξιους και εγνωσμένου κύρους συνταγματολόγους, με υψηλό δείκτη πολιτικότητας. Πολλοί απ’ αυτούς, μάλιστα, είναι και μαχόμενες εμβληματικές προσωπικότητες της πολιτικής, όπως ο Ανδρέας Λοβέρδος, ο Γιώργος Κατρούγκαλος και άλλοι εκλεκτοί συνάδελφοι που είναι σήμερα στο Κοινοβούλιο.

Θεωρώ όμως τιμή για τον Ελληνικό Κοινοβούλιο το ότι στα έδρανά του βρίσκεται μια εμβληματική παρουσία των εγχώριων και διεθνών συνταγματολόγων. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος.
Με την προωθούμενη αναθεώρηση είχε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει το βάθος των γνώσεών του, καταθέτοντας ολοκληρωμένες και εύστοχες προτάσεις.

Κυρίες και κύριοι,

Το Σύνταγμα μιας χώρας, στην πραγματικότητα αποτυπώνει τον καταστατικό της χάρτη. Θέτει με σαφήνεια τους θεσμικούς κανόνες. Πρωτίστως δε, θεμελιώνει και υπηρετεί τον χαρακτήρα του δημοκρατικού μας πολιτεύματος.

Με αυτή την παραδοχή οφείλουμε να μελετήσουμε και να προκρίνουμε εκείνες τις αλλαγές που θα το εναρμονίζουν με τις νέες ανάγκες και απαιτήσεις του πολιτικού μας συστήματος. Απώτερος σκοπός μας θα πρέπει να είναι η αξιοποίηση της ωρίμανσης που έχει επιτευχθεί ως προς τις απαραίτητες μεταρρυθμιστικές τομές.

Η προσαρμογή στα νέα δεδομένα δεν είναι μόνο επιτακτική ανάγκη για την Ελλάδα. Επικαλούμενος τον Κάρλ Μαρξ θα έλεγα ότι συνιστά επαναστατική πράξη.

Η αρμονία μας με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες και συνθήκες είναι δείκτης εμβάθυνσης και διεύρυνσης των δικαιωμάτων, πολιτικών και ανθρωπίνων, ατομικών και συλλογικών.

Οι συνταγματικές αναθεωρήσεις, που κατά καιρούς πραγματοποιούνται, αντανακλούν την ποιότητα και την ωρίμανση της Δημοκρατίας, καθώς συνδέονται με τους υπάρχοντες συσχετισμούς πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων.
Ένα Σύνταγμα χαρακτηρίζεται «συντηρητικό» αν υπηρετεί αφυδατωμένες θεσμικές διαδικασίες. Και πρωτίστως αν εξυπηρετεί κοντόφθαλμες κομματικές επιδιώξεις.

Αντιθέτως, προοδευτικό είναι εκείνο που υπερβαίνει τους παγιωμένους φορμαλισμούς, προσδίδοντας πνοή στην πολιτική ζωή του τόπου, στον κοινοβουλευτισμό, Αλλά και στην πράξη αντιστρατεύεται την κομματοκρατία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η συνταγματική αναθεώρηση που εισηγείται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι ψευδεπίγραφα προοδευτική. Το χειρότερο, υπαγορεύεται από κομματικές επιδιώξεις.

Στην ουσία αποτελεί και αυτή εργαλείο για τη χειραγώγηση των θεσμικών λειτουργιών. Ως εκ τούτου, δεν συνιστά καμιά υπερβολή αν έλεγα ότι και με αυτή την πρωτοβουλία τους οι κυβερνώντες αποκαλύπτουν το βαθύ συντηρητικό τους πρόσωπο.

Οι προωθούμενες αλλαγές δεν αντιμετωπίζουν τις στρεβλώσεις και ανεπάρκειες που προκαλεί το υπάρχον συνταγματικό πλαίσιο. Ούτε αποσκοπούν στην ενδυνάμωση των θεσμών. Ούτε βέβαια συνδράμουν στο να εναρμονιστούμε με τις μεταβολές που συντελούνται στον σύγχρονο κόσμο.
Δύο παραδείγματα αρκούν για να στοιχειοθετήσουν την κριτική μου:

Το πρώτο και βασικό είναι ο τρόπος που διαχειρίζεσθε, κύριοι της κυβέρνησης, το ζήτημα της αποσύνδεσης της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τους κομματικούς και πολιτικούς ανταγωνισμούς.

Πιστοί στη μεθοδολογία σας «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» σκαρφιστήκατε τις πολλαπλές ψηφοφορίες, με χρονικό ορίζοντα ακόμη και το εξάμηνο. Κι αν όλες αυτές δεν τελεσφορήσουν, τότε προτείνετε ο Πρόεδρος να εκλέγεται από τον λαό.

Δεν είναι μόνο παραδοξολογία αυτό που οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι ανακάλυψαν. Δεν είναι μόνο μια ανερμάτιστη ιδέα.
Το σημαντικότερο είναι ότι η φαεινή αυτή σύλληψη αντιστρατεύεται τον χαρακτήρα του πολιτεύματός μας, την Προεδρευόμενη Δημοκρατία.

Αλήθεια, μήπως έχετε ανομολόγητο στόχο την αλλαγή του;
Ή μήπως και στο καίριο αυτό θέμα επιδεικνύεται πρωτοφανή ελαφρότητα και επιπολαιότητα;

Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι αν τελεσφορήσει αυτή η πρότασή σας, οδηγούμαστε σε ένα σύστημα διαρχίας στην κορυφή του πολιτεύματος;
Προσωπικά δεν εκπλήσσομαι. Η ροπή σας στον λαϊκισμό είναι αθεράπευτη. Επικαλείσθε συνεχώς τον λαό, προκειμένου να περάσετε τις πιο αλλόκοτες πολιτικές, που έχετε στο μυαλό σας.

Τρανή απόδειξη η πρότασή σας για τη διενέργεια συνεχών δημοψηφισμάτων. Η τραυματική για τη χώρα εμπειρία του Ιουλίου του 2015 με το αυτοακυρωμένο δημοψήφισμα δεν φαίνεται να σας επηρέασε. Ούτε τα αναγκαία συμπεράσματα βγάλατε. Ούτε τις υπερφίαλες αντιλήψεις σας αναθεωρήσατε.

Αντιμετωπίζετε τα δημοψηφίσματα ως θέσφατα, αγνοώντας το ουσιώδες. Δεν νοείται να βάζουμε στη ζυγαριά των δημοψηφισμάτων τα πάντα. Φανταστείτε να ακολουθούσαμε τη λογική σας και να διενεργήσουμε δημοψήφισμα για την αποδοχή ή όχι των θεσμικών κανόνων που είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε ως μέλη της ΟΝΕ, όπως το Σύμφωνο Σταθερότητας.

Βέβαια η δημοψηφισματική σας αντίληψη υπακούει σε κομματικές σκοπιμότητες. Γιατί αν ήσασταν πραγματικοί εραστές των δημοψηφισμάτων, θα κάνατε δημοψήφισμα ακόμη και για το Μακεδονικό - πράγμα που εγώ προσωπικά θα θεωρούσα επικίνδυνο.

Ο λαϊκισμός και ο τυχοδιωκτισμός είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Το αποδεικνύει περίτρανα και ο χθεσινός σας αυτοεξευτελισμός. Βλέποντας την αντιπολίτευση να συναινεί στην πρότασή σας για το άρθρο 32, υπαναχωρήσατε.

Αποκαλύψατε το πραγματικό σας πρόσωπο. Δείξατε ότι το κυρίαρχο ζήτημα για σας είναι ένα και μοναδικό: Με ποιες μεθοδεύσεις θα ναρκοθετείτε στο διηνεκές την πολιτική ζωή του τόπου. Αποκλειστικός σας γνώμονας η εξυπηρέτηση των στενών κομματικών σας συμφερόντων.


Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης,

Ένα δεύτερο κορυφαίο παράδειγμα που αποκαλύπτει ότι αντιμετωπίζετε την Ελλάδα ως περίκλειστη χώρα είναι η άρνησή σας να συνταχθείτε με την αναθεώρηση του άρθρου 16.

Γνωρίζετε ότι είμαστε από τις ελάχιστες, για να μην πω η μοναδική χώρα στον κόσμο που αρνούμαστε να κάνουμε πράξη το αυτονόητο: Να θεσμοθετήσουμε τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων από μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Ακόμη και η Βόρειος Κορέα και το Μπουτάν τα τελευταία χρόνια επέτρεψαν τη λειτουργία τους.

Η άρνησή σας είναι δείκτης ιδεοληψίας και αγκύλωσης;
Είναι έκφραση εξυπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων;
Είναι ένας πρωτοφανής αναχρονισμός;
Η μήπως αποκαλύπτει την αναντιστοιχία σας με τον σύγχρονο κόσμο;

Δεν γνωρίζετε ότι το μεγάλο πρόβλημα της χώρας, που δεν είναι άλλο από την παραγωγική, οικονομική και αναπτυξιακή της υστέρηση, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί όσο παραμένουμε δέσμιοι ενός παρωχημένου κοινωνικού, διοικητικού και εκπαιδευτικού μοντέλου;

Πού είναι οι σύγχρονες ιδέες της Αριστεράς και οι καινοτόμες προτάσεις της υποτιθέμενης ευρωπαϊκής στροφής, για να μην πω της σοσιαλδημοκρατικοποίησης, που επιχειρεί ο αρχηγό σας;
Όλα αυτά είναι ψέματα. Ο λαός το έχει καταλάβει και θα σας γυρίσει την πλάτη.


Κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης,

Η Παιδεία στην Κυπριακή Δημοκρατία έχει αναδειχθεί σε έναν πολλαπλό κόμβο οικονομικών, επιχειρηματικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Το σημαντικότερο δε –και το ομολογούν όλοι οι συντελεστές των κρατικών πανεπιστημίων της- η ίδρυση και η παρουσία των ιδιωτικών συνέβαλε καθοριστικά στο να αναβαθμιστεί η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση και να γίνουν ανταγωνιστικά τα δημόσια πανεπιστήμια.

Αν μελετήσει κάποιος τα οικονομικά οφέλη που αποφέρουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Κύπρο θα καταλάβει ότι η χρησιμότητά τους δεν περιορίζεται μόνο στις ευκαιρίες και στις δυνατότητες που αυτά προσφέρουν. Ενισχύουν περαιτέρω και το εθνικό εισόδημα της χώρας.

Να σας επισημάνω ότι επί προεδρίας του κομμουνιστή Δημήτρη Χριστόφια η ιδιωτική εκπαίδευση στη Μεγαλόνησο γνώρισε εξαιρετικές επιδόσεις. Κι αυτό γιατί οι αποκαλούμενοι σύντροφοί σας, χρόνια τώρα, έχουν απεξαρτηθεί από τις ιδεοληπτικές εμμονές. Αναγνωρίζουν τη σημασία του επιχειρείν στην οικονομική ανάπτυξη. Και το σπουδαιότερο, έχουν μια αυθεντική σχέση με τον πραγματισμό.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Πολλά μπορεί να πει κάποιος για την προτεινόμενη συνταγματική αναθεώρηση. Περιορίστηκα σε δύο κεντρικά ζητήματα, γιατί θεωρώ ότι έχουν εξαιρετική βαρύτητα, αν πράγματι θέλουμε να είμαστε χρήσιμοι και αποτελεσματικοί στη χώρα, όπως πρέπει να είμαστε όλοι υπεύθυνοι όταν γίνεται μια αναθεώρηση του Συντάγματος. Γιατί η χώρα είναι το κοινό μας σπίτι. Είναι το μέλλον των παιδιών, των οικογενειών και του έθνους μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.παράνομο bypass ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών διαμόρφωσης δημοτικής οδού προς πλακόστρωση.

Το παράνομο αυτό bypass ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια εργασιών διαμόρφωσης δημοτικής οδού προς πλακόστρωση. Αποδεικνύει αντικοινωνική συμπεριφορά εκ μέρους του παραβάτη, αλλά και τη νοοτροπία "κλέβε όσο δε σε βλέπουν, αλλά να φωνάζεις όταν ο Δήμος σου κόβει το νερό".
Ευτυχώς όμως "μιά του κλέφτη, δυό του κλέφτη, τρεις και την κακή του μέρα".
Σε τέτοια φαινόμενα οφείλουμε όλοι να είμαστε αμείλικτοι. Ειδικά όταν ο παραβάτης δεν ανήκει σε καμία ιδιαίτερη κοινωνική ομάδα μειωμένου εισοδήματος.

Θα υποβληθεί μήνυση για υδροκλοπή και θα εφαρμοστούν τα νόμιμα!
Όταν λέμε ότι ΔΕΝ είμαστε όλοι ίδιοι το εννοούμε!
Όταν λέμε ότι ΔΕΝ υπολογίζουμε πολιτικό κόστος το εννοούμε!
Stratos Charchalakis

ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ ΝΕΑΠΟΛΗ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΣ ΚΑΙ ΚΥΘΗΡΑ ΘΑ ΧΤΥΠΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΟΦΟΡ

Σύμφωνα με  τους χάρτες που έχει αναρτήσει το meteo.gr οι Δήμοι Μονεμβασίας , Ελαφονήσου και Κυθήρων θα χτυπηθούν με δυνατούς ανέμους έως 10 Μποφόρ.
Πολύ μεγάλα προβλήματα αναμένεται να προκαλέσει η «Χιόνη» στις θαλάσσιες μετακινήσεις, ενώ υπάρχει και σοβαρός κίνδυνος φθορών ή ζημιών στις δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές στην Ευβοια, στην Ανατολική Αττική, και στα νησιά του Αιγαίου. Κατά το διήμερο Τετάρτη 13/02 – Πέμπτη 14/02, οι βόρειοι άνεμοι θα φτάνουν κατά τόπους τα 10 μποφόρ (θύελλα).

https://www.panlakonian.gr


Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ 1971

Δημοσιεύομαι έρευνα του Αείμνηστου  φίλου,Κυθήριου επιστήμονα Τάσου Κορωναίου Πουλάκη αντίγραφο της οποίας έχουμε.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον ίδιο τον Μάιο του 1971 στις Αμμούτσες Κυθήρων σε σημείο που του υπέδειξε ο αλησμόνητος πατέρας μου Χρήστος Πολίτης.
Δυστυχώς δεν υπάρχει πλέον στο σημείο το παραμικρό ίχνος από το σπάνιο απολίθωμα που πιθανών να ήταν και το μοναδικό στον κόσμο.
Δυστυχώς όμως δεν έγινε και απολύτως  τίποτα ώστε να προστατευτεί και να αναδειχθεί...

ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΕΥΡΙΣΚΟΜΕΝΟ ΕΙΣ ΤΙΣ ΑΜΜΟΥΤΣΕΣ ΚΥΘΗΡΩΝ,ΜΗΚΟΥΣ 11 ΜΕΤΡΩΝ.
ΥΠΗΡΞΕ ΕΙΣ ΤΑ ΚΥΘΗΡΑ ΠΡΙΝ 30 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΕΤΩΝ,ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΕΜΕΡΙΚΑΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ U.C.L.A.ΤΗΣ ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΞΗΤΑΣΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ.
ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΣ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ,ΕΙΠΑΝ.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΕΦΡΑΣΑΝ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑ ΙΧΘΥΟΣΑΥΡΟΥ,ΔΗΛΑΔΗ ΗΤΑΝ ΨΑΡΙ,ΚΑΙ ΣΑΥΡΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ,ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΔΙΑ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΥΡΕΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΕΓΙΝΕ Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΙΘΩΜΑΤΟΣ ΤΟ ΜΑΙΟ ΤΟΥ 1971.
ΤΟ ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΄Π΄ ΤΜΗΜΑ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΠΤΕΡΥΓΙΟΥ.
                                                     
                                                 ΤΑΣΟΣ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΠΟΥΛΑΚΗΣ ΕΤΟΣ 1971


 ADELIN 107,3 FM ΚΥΘΗΡΑ

Τέσσερις μήνες νωρίτερα η κατανομή εποχικού προσωπικού δακοκτονίας στις περιφέρειες


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 12 Φεβρουαρίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τέσσερις μήνες νωρίτερα η κατανομή 
εποχικού προσωπικού δακοκτονίας στις περιφέρειες
Όλα τα απαραίτητα βήματα προκειμένου να ξεκινήσει εγκαίρως το φετινό πρόγραμμα καταπολέμησης του δάκου στις ελαιοκομικές περιοχές της χώρας, ολοκλήρωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Σημειώνεται ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τεσσάρων συναρμόδιων Υπουργείων (Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών), που καθορίζει τον αριθμό του εποχικού προσωπικού για τη Δακοκτονία το 2019 πήρε ΦΕΚ στις 6 Φεβρουαρίου 2019, ενώ πέρυσι είχε δημοσιευθεί στις 12 Ιουνίου 2018, λόγω δημοσιονομικών περιορισμών.
Τελευταίο βήμα, προκειμένου να μπορέσουν οι Περιφέρειες να ξεκινήσουν από την πλευρά τους τη σχετική διαδικασία, αποτέλεσε η Υπουργική Απόφαση για την «Κατανομή  εποχικού  προσωπικού σε Περιφερειακές Ενότητες - Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής για το Πρόγραμμα Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2019». Η ΥΑ δημοσιεύτηκε σήμερα στη «Διαύγεια» και πλέον οι Περιφέρειες είναι σε θέση να προχωρήσουν στις απαραίτητες ενέργειες.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση, κατανέμονται σε 36 ελαιοπαραγωγικές περιφερειακές ενότητες 940 άτομα – πέρυσι ήταν 871 – εκ των οποίων:
  • 192 είναι Τομεάρχες Δακοκτονίας Γεωπόνοι ή εν ελλείψει Τεχνολόγοι Γεωπόνοι Φυτικής Παραγωγής ή εν ελλείψει Θερμοκηπιακών Καλλιεργειών ή Ανθοκομίας ή Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
  • 748 είναι λοιπό εργατοτεχνικό προσωπικό ΥΕ (παγιδοθέτες, αρχιεργάτες, ψεκαστές, παρασκευαστές, δειγματολήπτες, μεταφορείς, εργάτες αποθήκης κλπ.)
Το προσωπικό αυτό θα απασχοληθεί ως εξής: Oι τομεάρχες δακοκτονίας μέχρι 6,5 μήνες, το δε εργατοτεχνικό προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων τα 334 άτομα (έως 34 ημερομίσθια ανά άτομο για χρονικό διάστημα 6,5 μηνών) και τα 414 άτομα (έως 60 ημερομίσθια ανά άτομο για χρονικό διάστημα 6,5 μηνών) η δε απασχόλησή τους θα γίνει εντός του χρονικού διαστήματος από την ημερομηνία πρόσληψης μέχρι 30-11-2019.
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Περιφερειών/Περιφερειακών Ενοτήτων να φροντίσουν ώστε οι προσλήψεις του προσωπικού να γίνουν έγκαιρα προκειμένου να εξασφαλιστεί η έγκαιρη έναρξη και αποτελεσματική εφαρμογή του προγράμματος δακοκτονίας για το έτος 2019.
http://www.minagric.gr/

Δελτίο Τύπου: Δενδροφυτεύοντας τα Κύθηρα όλοι μαζί

Δελτίο Τύπου: Δενδροφυτεύοντας τα Κύθηρα όλοι μαζί
Θα θέλαμε να εκφράσουμε την ιδιαίτερη χαρά μας για τη μεγάλη επιτυχία της προχθεσινής εθελοντικής σημειακής αναδάσωσης που πραγματοποιήθηκε στον κόμβο των Πιτσινιάνικων με την συμμετοχή 40 και πλέον ατόμων.
Όλοι δούλεψαν με πολύ μεράκι αγάπη και τελικά μεγάλη αποτελεσματικότητα φυτεύοντας συνολικά 500 φυτά – πικροδάφνες, κυπαρίσσια, χαρουπιές, κουκουναριές – σε μία Κυθηραϊκή γωνία που είχε κατακαεί το καλοκαίρι του 2017. Η εξόρμηση αυτή είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι του μεγάλου εγχειρήματος/ προγράμματος «Το ταξίδι για την αναγέννηση των Κυθήρων ξεκίνησε» που υλοποιεί στα Κύθηρα η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ) από τον Δεκέμβριο του 2017 με την στενή συνεργασία του Ινστιτούτου Μεσογειακών Δασικών Οικοσυστημάτων του ΕΛΓΟ-Δήμητρα, της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας και του Δήμου Κυθήρων-Αντικυθήρων.

Την δράση όμως αυτή χαρακτήριζε κάτι το ιδιαίτερο όπως άλλωστε και όλο το πρόγραμμα. Ήμασταν όλοι εκεί! Όπως λέμε «κανείς δεν περισσεύει». Ολόκληρες οικογένειες, οι ενήλικες περιπατητές (η πολυμελής ομάδα του Pyrgos House and Kythera Hiking), ο ιερέας του Λιβαδειού, η Γυμνασιάρχης, ξένοι φίλοι των Κυθήρων με μόνιμη παραμονή στο νησί. Βέβαια την παράσταση έκλεψαν τα καμιά δεκαπενταριά παιδιά όλων των ηλικιών που έκαναν όλες τις δουλειές με μεγάλη σοβαρότητα περηφάνια και συνέπεια. Τα χαμόγελα περίσσευαν και όλοι δεσμεύτηκαν ότι είναι έτοιμοι για την επόμενη εξόρμηση δενδροφύτευσης τον Μάρτιο, πριν ακριβώς κλείσει η φυτευτική περίοδος.
Οι σημειακές δενδροφυτεύσεις, με επιστημονική επίβλεψη από ειδικούς δασολόγους και γεωπόνους, συνεχίζονται σε συγκεκριμένες θέσεις με τα κατάλληλα είδη φυτών για τα Κύθηρα, και με στόχο να φτάσουν συνολικά τα 4.000 φυτά. Αυτό όμως που έκανε ξεχωριστή την χτεσινή δενδροφύτευση ήταν η μεγάλη και αυθόρμητη εθελοντική συμμετοχή πολλών Κυθηρίων από διαφορετικές προελεύσεις.
Τους ευχαριστούμε όλους θερμά.
Προστασία της Φύσης (Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης)






ΛΑΚΩΝΙΑ.Συνελήφθη ένα (1) άτομο για ναρκωτικά στους Μολάους


Συνελήφθη,  (11.2.2019) το μεσημέρι, στου Μολάους Λακωνίας, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Μολάων, 52χρονος ημεδαπός, γιατί κατείχε έξι (6) δισκία, που εμπίπτουν στη νομοθεσία για τα ναρκωτικά, τα οποία κατασχέθηκαν.
http://www.dimotikiagoratislakonias.gr

Τροποποίηση των δρομολογίων για σήμερα, Τρίτη 12/02/2019 και αύριο, Τετάρτη 13/02/2019.


Πρός τούς έπαγγελματίες ψαράδες.ΠΡΩΤΗ ΠΩΛΗΣΗ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ










ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ.ΔΤ Ερώτηση για οφειλέτες ΕΝΦΙΑ-ΦΑΠ με αποδεδειγμένη έλλειψη ρευστότητας


ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Α΄ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019

Να μη διώκονται ποινικά όσοι αποδεδειγμένα δεν έχουν να πληρώσουν ΦΑΠ-ΕΝΦΙΑ
Το ενδεχόμενο να μη διώκονται ποινικά όσοι αποδεδειγμένα δεν έχουν την απαραίτητη ρευστότητα να πληρώσουν ΦΑΠ-ΕΝΦΙΑ ζητά με Ερώτησή του, ο Βουλευτής της ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων και αναπληρωτής Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κώστας Κατσαφάδος.
Ο κ. Κατσαφάδος επισημαίνει στην Ερώτησή του ότι σύμφωνα με τον νόμο ασκείται ποινική δίωξη για χρέη στο Δημόσιο άνω των 100.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προέκυψε μετά την τροποποίηση που επέφερε η παράγραφος 2 του άρθρου 71 του Ν. 4337/2015. Ο φόρος αυτός όμως δεν έχει υπολογιστεί επί κάποιου χρηματικού ποσού, όπως συμβαίνει στη φορολογία εισοδήματος ή του ΦΠΑ, αλλά επί της υποτιθέμενης «αντικειμενικής» συνολικής αξίας ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι σίγουρο ότι ο οφειλέτης του Δημοσίου διαθέτει την ρευστότητα για να καταβάλει τον οφειλόμενο φόρο.
Ο Βουλευτής αναφέρει ότι στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες η έλλειψη ρευστότητας του φορολογούμενου είναι αποκλειστικά και μόνο η αιτία που εμποδίζει την καταβολή του φόρου, επιβάλλεται να υπάρχει μια επιείκεια. Ο φορολογούμενος -ειδικά όταν είναι συνταξιούχος ή μισθωτός- ο οποίος αθροιστικά οφείλει σε ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ από το 2010 έως και σήμερα πάνω από 100.000 ευρώ, δεν είναι εγκληματίας, αλλά ένας οικονομικά καταβεβλημένος φορολογούμενος ο οποίος δεν κατέβαλε επειδή δεν είχε τη σχετική ρευστότητα από εισοδήματα ή καταθέσεις.
Για τον λόγο αυτό, ο Κ. Κατσαφάδος σημειώνει ότι θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μέτρα αναβολής του φόρου (tax defferal scheems), που εφαρμόζονται από άλλες φορολογικές αρχές, όπως η Δανία, όπου προβλέπεται η αναστολή είσπραξης του αντίστοιχου φόρου κατοχής ακινήτων για άτομα άνω των 65 ετών, βάσει εισοδηματικών κριτηρίων έως ότου κληρονομηθεί ή πωληθεί το φορολογούμενο ακίνητο.

Καταλήγοντας την Ερώτησή του, ο Βουλευτής ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
1. Πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης έχουν υποβληθεί από προϊσταμένους ΔΟΥ, λόγω χρεών από ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ από την 1.1.2013 (έτος πρώτης εφαρμογής του ΦΑΠ) έως 31.12.2017; Από ποιες Δ.Ο.Υ.;
2. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων, πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης αφορούν φορολογούμενους που συμπληρώνουν ή έχουν ήδη συμπληρώσει τα 65 έτη μέσα το φορολογικό έτος 2017;
3. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης αφορούν φορολογούμενους των οποίων τα ετήσια εισοδήματα (δηλωθέντα ή κατόπιν ελέγχου) είναι μικρότερα από τα ετήσια ποσά ΕΝΦΙΑ;
4. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων πόσοι φορολογούμενοι εξόφλησαν τον ΦΑΠ ή τον ΕΝΦΙΑ μετά την υποβολή αίτησης ποινικής δίωξης; Πόσοι ρύθμισαν οφειλή ΦΑΠ ή ΕΝΦΙΑ και πόσοι από τους τελευταίους την διατηρούν μέχρι και σήμερα;
5. Υπάρχει σχεδιασμός του Υπουργείου Οικονομικών ή της ΑΑΔΕ, ώστε να διαχωρίσει τους καλόπιστους φορολογούμενους με αντικειμενική αδυναμία, από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές ή τους μεταχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο;
6. Εξετάζεται το ενδεχόμενο αλλαγής του ισχύοντος νομικού πλαισίου, ώστε πριν την υποβολή αίτησης ποινικής δίωξης να λαμβάνεται υπόψιν η αντικειμενική αδυναμία εξόφλησης ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ, λόγω έλλειψης ρευστότητας;
7. Τι πρόκειται να πράξει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ σχετικά με οφειλές από ΦΠΑ, όπου το κράτος ζητά να του καταβληθεί το ΦΠΑ μιας συναλλαγής, ακόμη και αν ο αντισυμβαλλόμενος του κατηγορούμενου αποδεδειγμένα δεν τού το απέδωσε π.χ. επειδή πτώχευσε ή δεν διαθέτει καθόλου περιουσία;


Η Ερώτηση του Κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Αρ. πρωτ. 5561 /11.02.19

Προς: Υπουργείο Οικονομικών
Θέμα: Οφειλέτες ΕΝΦΙΑ και ΦΑΠ με αποδεδειγμένη αντικειμενική αδυναμία.
Ο νόμος σχετικά με την ποινική ευθύνη όσων οφείλουν στο Δημόσιο προβλέπει ότι ασκείται ποινική δίωξη για χρέη στο Δημόσιο άνω των 100.000 ευρώ. Το ποσό αυτό προέκυψε μετά την τροποποίηση που επέφερε η παράγραφος 2 του άρθρου 71 του Ν. 4337/2015.
Στόχος του νομοθέτη με την εν λόγω διάταξη ήταν ποινικοποίηση της παράλειψης καταβολής του οφειλόμενου ποσού στο Δημόσιο. Ωστόσο, κατά την εφαρμογή του νόμου, προκύπτει ότι χρειάζεται βελτιώσεις που επιβάλλονται, τόσο από την κοινή λογική, όσο και την κοινωνική αναγκαιότητα για εμπέδωση του κράτους δικαίου. Προκειμένου λοιπόν να τεκμηριωθεί η οποιαδήποτε άποψη θα πρέπει προηγουμένως το υπουργείο Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή δημοσίων Εσόδων να παράσχει επαρκή και αναλυτική πληροφόρηση, σχετικά με την
αποτελεσματικότητα του μέτρου ποινικής δίωξης του οφειλέτη του δημοσίου και ειδικά στις περιπτώσεις οφειλών από ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ.
Κατά την ποινική δίωξη οφειλετών ΕΝΦΙΑ και ΦΑΠ για ποσά που, αθροιζόμενα από το 2010 έως και σήμερα, υπερβαίνουν τα 100.000 ευρώ (αρκεί δηλαδή να προκύπτει οφειλή άνω των 13.000 ευρώ ανά έτος επί 8 έτη), θα πρέπει να υπογραμμισθεί ότι ο φόρος αυτός δεν έχει υπολογιστεί επί κάποιου χρηματικού ποσού, όπως συμβαίνει στη φορολογία εισοδήματος ή του ΦΠΑ, αλλά επί της υποτιθέμενης «αντικειμενικής» συνολικής αξίας ακινήτων, με αποτέλεσμα να μην είναι σίγουρο ότι ο οφειλέτης του Δημοσίου διαθέτει την ρευστότητα για να καταβάλει τον οφειλόμενο φόρο.
Στη διεθνή βιβλιογραφία αυτή η περίπτωση είναι γνωστή ως «asset rich cash poor» και αντιμετωπίζεται από άλλες φορολογικές αρχές με μέτρα αναβολής του φόρου (tax defferal scheems), όπως συμβαίνει για παράδειγμα στη περίπτωση της Δανίας όπου προβλέπεται η αναστολή είσπραξης του αντίστοιχου φόρου κατοχής ακινήτων για άτομα άνω των 65 ετών βάσει εισοδηματικών κριτηρίων έως ότου κληρονομηθεί ή πωληθεί το φορολογούμενο ακίνητο.
Η λογική τέτοιων μέτρων είναι η εξής: O οφειλέτης φόρου κατοχής περιουσίας (εν προκειμένω ΦΑΠ ή ΕΝΦΙΑ) δεν εισέπραξε κάποιο ποσό που του εξασφαλίζει ρευστότητα, ώστε από αυτό να μπορεί να εξοφλήσει τον φόρο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κατά τις οποίες η έλλειψη ρευστότητας του φορολογούμενου είναι αποκλειστικά και μόνο η αιτία που εμποδίζει την καταβολή του φόρου, επιβάλλεται να υπάρχει μια επιείκεια. Ο φορολογούμενος (και ειδικά όταν είναι συνταξιούχος ή μισθωτός) ο οποίος αθροιστικά οφείλει σε ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ από το 2010 έως και σήμερα πάνω από 100.000 ευρώ δεν είναι ένας εγκληματίας, αλλά ένας οικονομικά καταβεβλημένος φορολογούμενος ο οποίος δεν κατέβαλε επειδή δεν είχε τη σχετική ρευστότητα από εισοδήματα ή καταθέσεις.
Μάλιστα υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις μισθωτών ή συνταξιούχων που είχαν την ‘’ατυχία’’ να αποκτήσουν (από κληρονομιά ή δωρεά ή φορολογημένα εισοδήματα προηγούμενων ετών) ακίνητη περιουσία με σχετικά μεγάλη αντικειμενική αξία και οι οποίοι σύρονται στα ποινικά δικαστήρια, επειδή δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν την απαραίτητη ρευστότητα να εξοφλήσουν τους φόρους τους. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία του 80χρονου φορολογούμενου, ο οποίος καταδικάστηκε σε φυλάκιση 6 μηνών για χρέη ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ1 την οποία μας γνωστοποίησε με επιστολή της το σωματείο «Ένωση Φορολογουμένων Ελλάδας-πρώην ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ».
Στην ουσία αυτοί οι άνθρωποι αυτοί κατηγορούνται ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων, επειδή ο μισθός ή η σύνταξή τους δεν αρκεί για να καλύψουν τον ΦΑΠ ή τον ΕΝΦΙΑ της κατοικίας τους ή άλλου περιουσιακού στοιχείου. Ειδικά για αυτή τη μικρή αριθμητικά κατηγορία φορολογουμένων θα έπρεπε να προβλεφθεί νομοθετικά η δυνατότητα να ανακαλείται η αίτηση ποινικής δίωξης του αρμόδιου προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. και η σχετική δίωξη να τίθεται στο αρχείο, αν ύστερα από οίκοθεν έλεγχο στα εισοδήματα του φορολογούμενου προκύπτει αντικειμενική και αναντίρρητη αδυναμία του φορολογούμενου να έχει την απαραίτητη ρευστότητα, προκειμένου να καταβάλλει τον φόρο που επεβλήθη. Ένας συνταξιούχος ή ένας μισθωτός με π.χ. 800 ευρώ μηνιαίο εισόδημα είναι απόλυτα λογικό να μην δύναται να καταβάλλει ΕΝΦΙΑ ή ΦΑΠ δεκάδων χιλιάδων ευρώ στις περιπτώσεις που το ποσό αυτό υπερβαίνει το ετήσιο εισόδημά του. Αυτό όμως δεν τον καθιστά εγκληματία.
Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι ο οφειλέτης του Δημοσίου αντιμετωπίζεται στην δίκη μόνο επιδερμικά, εξετάζεται δηλαδή μόνο ως προς το αν κατέβαλε ή όχι την οφειλή, χωρίς ποτέ ο δικαστής επί της ουσίας να ελέγχει το «άλλως δύνασθαι πράττειν», δηλαδή αν ο κατηγορούμενος είχε την δυνατότητα να καταβάλλει και παρ’ όλα αυτά δεν το έκανε. Μια τέτοια όμως πρακτική αποτελεί όντως κοινωνικοηθική απαξία και συνιστά μια αντικοινωνική και καταδικαστέα συμπεριφορά.
Για τον λόγο αυτό θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί η υποχρέωση του δικαστή ουσίας να ελέγχει αυτόν τον όρο, αν δηλαδή ο κατηγορούμενος μπορούσε, αλλά δεν πλήρωσε. Αυτή η αντιμετώπιση θα ήταν δίκαιη και εύλογη και σε άλλες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο κατηγορούμενος ουδέποτε είχε την δυνατότητα να επιλέξει και να πράξει το ορθό, δηλαδή να καταβάλει το χρέος του. Ενδεικτικό είναι εκτός από την περίπτωση του ΦΑΠ και του ΕΝΦΙΑ και το παράδειγμα στις οφειλές από ΦΠΑ, όπου το κράτος ζητά να του καταβληθεί το ΦΠΑ της συναλλαγής, ακόμη και αν ο αντισυμβαλλόμενος του κατηγορούμενου αποδεδειγμένα δεν τού το απέδωσε. Για ποιον λόγο θα πρέπει να θεωρηθεί εγκληματίας κάποιος επιχειρηματίας, ο οποίος έμεινε απλήρωτος και δεν εισέπραξε τον ΦΠΑ που απεικονίζεται στα τιμολόγια της συναλλαγής! Αντίστοιχα φαινόμενα υπάρχουν και στις περιπτώσεις των επιχειρηματιών που η Δ.Ο.Υ. τους έχει «ρίξει» τα βιβλία (εξωλογιστικός προσδιορισμός για χρήσεις έως το 2013).Έχει παρατηρηθεί ότι σε αυτές τις περιπτώσεις οι οφειλές που προκαλούνται πλησιάζουν ή και υπερβαίνουν τον ετήσιο τζίρο, δηλαδή το σύνολο των εισπράξεων του φορολογούμενου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν εκ των πραγμάτων να καταβληθούν τα ποσά των φόρων που καταλογίστηκαν. Συνεπώς, δεν νοείται να έχει αξιόποινο χαρακτήρα, η μη καταβολή των σχετικών ποσών φόρων, όταν αυτή οφείλεται σε αποδεδειγμένη αντικειμενική αδυναμία.
Επειδή είναι δείγμα νομικού πολιτισμού, αλλά και ανθρωπιάς να ληφθεί πρόνοια για αυτές τις περιπτώσεις κατά τις οποίες η παράλειψη καταβολής του φόρου δεν οφείλεται σε δόλο ή αμέλεια, αλλά σε αντικειμενική αδυναμία,
Επειδή η ποινική δίωξη είναι αμφίβολο αν τελικά έχει και εισπρακτικό αποτέλεσμα,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης έχουν υποβληθεί από προϊσταμένους ΔΟΥ, λόγω χρεών από ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ από την 1.1.2013 (έτος πρώτης εφαρμογής του ΦΑΠ) έως 31.12.2017; Από ποιες Δ.Ο.Υ.;
2. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων, πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης αφορούν φορολογούμενους που συμπληρώνουν ή έχουν ήδη συμπληρώσει τα 65 έτη μέσα το φορολογικό έτος 2017;
3. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων πόσες αιτήσεις ποινικής δίωξης αφορούν φορολογούμενους των οποίων τα ετήσια εισοδήματα (δηλωθέντα ή κατόπιν ελέγχου) είναι μικρότερα από τα ετήσια ποσά ΕΝΦΙΑ;
4. Από το ανωτέρω σύνολο περιπτώσεων πόσοι φορολογούμενοι εξόφλησαν τον ΦΑΠ ή τον ΕΝΦΙΑ μετά την υποβολή αίτησης ποινικής δίωξης; Πόσοι ρύθμισαν οφειλή ΦΑΠ ή ΕΝΦΙΑ και πόσοι από τους τελευταίους την διατηρούν μέχρι και σήμερα;
5. Υπάρχει σχεδιασμός του Υπουργείου Οικονομικών ή της ΑΑΔΕ, ώστε να διαχωρίσει τους καλόπιστους φορολογούμενους με αντικειμενική αδυναμία, από τους στρατηγικούς κακοπληρωτές ή τους μεταχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο;
6. Εξετάζεται το ενδεχόμενο αλλαγής του ισχύοντος νομικού πλαισίου, ώστε πριν την υποβολή αίτησης ποινικής δίωξης να λαμβάνεται υπόψιν η αντικειμενική αδυναμία εξόφλησης ΦΑΠ και ΕΝΦΙΑ, λόγω έλλειψης ρευστότητας;
7. Τι πρόκειται να πράξει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ σχετικά με οφειλές από ΦΠΑ, όπου το κράτος ζητά να του καταβληθεί το ΦΠΑ μιας συναλλαγής, ακόμη και αν ο αντισυμβαλλόμενος του κατηγορούμενου αποδεδειγμένα δεν τού το απέδωσε π.χ. επειδή πτώχευσε ή δεν διαθέτει καθόλου περιουσία;


Ο Ερωτών Βουλευτής Πειραιάς, 11 Φεβρουαρίου 2019
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων