Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

ΚΥΘΗΡΑ.ΒΟΥΛΙΑΞΑΝ ΣΚΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΤΡΙΚΙΑ.ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ


ΑΓΙΑ ΠΕΛΑΓΙΑ ΤΩΡΑ.¨Η ΘΑΛΑΣΣΑ ΒΓΗΚΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ¨ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ





Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2020

ΕΟΔ ΣΠΑΡΤΗΣ. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΕΚΤΑΚΤΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ


Η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Λακωνίας, ως εγγεγραμμένο και πιστοποιημένο σωματείο της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, συμμετέχει στις τακτικές και έκτακτες συγκλήσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΟΠΠ) της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας. 
Έτσι και σήμερα Σάββατο 4 Ιανουαρίου ήταν παρούσα στο έκτακτο Σ.Ο.Π.Π. που συγκλήθηκε με σκοπό τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων εν όψη της αναμονής επιδείνωσης του καιρού.
Ο λόγος είναι η σύγκλιση των περισσότερων προγνωστικών μοντέλων τόσο στην ένταση εκδήλωσης των φαινομένων όσο και στις περιοχές που θα πληγούν. Για την Λακωνία τα έντονα φαινόμενα αφορούν το Ανατολικό και Νότιο τμήμα ενώ σε όλο τον νομό αναμένεται σημαντική επιδείνωση του καιρού.
Εκδόθηκε απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω του 1,5 τόνου ωφέλιμου φορτίου από ώρα 06:00 Κυριακής 5/1/2020 έως ώρα 23:59 Δευτέρας 6/1/2020.
Επίσης θα απαγορεύεται η κίνηση όλων των οχημάτων χωρίς χιονολάστιχα ή αλυσίδες σε σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου όπου υπάρχει πρόβλημα.

Προσοχή στις παρακάτω ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας:
Φροντίστε να ενημερώνεστε διαρκώς από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση για την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων. Οι επίσημες πηγές ενημέρωσης είναι η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (Ε.Μ.Υ.) και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Σε περίπτωση ανάγκης καλέστε εναλλακτικά: Αστυνομία 100, Πυροσβεστικό Σώμα 199, ΕΚΑΒ 166, τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.
Τοποθετείστε σε εμφανές σημείο στο σπίτι τους παραπάνω αριθμούς τηλεφώνων πρώτης ανάγκης εφόσον τα παιδιά σας είναι σε θέση να τους χρησιμοποιήσουν και βεβαιωθείτε ότι το γνωρίζουν.
Βοηθήστε τα παιδιά σας να απομνημονεύσουν οικογενειακά στοιχεία όπως το επίθετό τους, τη διεύθυνση και τον αριθμό τηλεφώνου του σπιτιού.
Εξηγείστε σε όλα τα μέλη της οικογένειας πώς και πότε να κλείνουν τις παροχές ηλεκτρικού, φυσικού αερίου και νερού, πώς να χρησιμοποιούν τον πυροσβεστήρα και πώς να καλούν σε βοήθεια.
Προμηθευτείτε είδη πρώτης ανάγκης όπως κουτί πρώτων βοηθειών, πυροσβεστήρα, φακό και μπαταρίες, φορητό ραδιόφωνο κλπ.
Μεριμνήστε ειδικά για τα παιδιά και τους ηλικιωμένους.
Μόλις περάσει η κακοκαιρία:
Παρακολουθείτε συνεχώς από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση τις επίσημες προειδοποιήσεις ή συμβουλές.

Ελέγξτε το σπίτι και τα λοιπά περιουσιακά σας στοιχεία για να καταγράψετε πιθανές ζημιές.
Αν πρόκειται να μετακινηθείτε:
Ενημερωθείτε για τον καιρό και την κατάσταση του οδικού δικτύου.
Ανάλογα με τον προορισμό σας αναλογιστείτε το είδος των καιρικών φαινομένων που ενδέχεται να συναντήσετε (χιόνι, παγετός, χαλάζι, βροχόπτωση κλπ.).

Μεταβάλετε το πρόγραμμα της μετακίνησής σας ώστε να αποφύγετε την αιχμή των καιρικών φαινομένων.
Ταξιδέψτε κατά τη διάρκεια της ημέρας, προτιμώντας τις κεντρικές αρτηρίες και όχι τους δυσπρόσιτους και ερημικούς δρόμους.
Ενημερώστε τους οικείους σας για τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε.
Μην αγνοείτε τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, τα δελτία καιρού της Ε.Μ.Υ. και τις υποδείξεις των τοπικών Aρχών, όπως η Τροχαία, το Λιμενικό, η Πυροσβεστική κλπ.
Ελέγξτε την κατάσταση του αυτοκινήτου σας πριν από κάθε μετακίνηση.
Εξοπλίστε το αυτοκίνητο με τα απαραίτητα μέσα αντιμετώπισης έντονων καιρικών φαινομένων (αντιολισθητικές αλυσίδες, αντιψυκτικά υγρά, ομπρέλες, αδιάβροχα, γαλότσες, φακό, κουτί πρώτων βοηθειών κλπ.).
Φορέστε κατάλληλα ρούχα αν πρόκειται να μετακινηθείτε πεζή.
Προσέξτε όταν βαδίζετε ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων ή εξαιτίας της πτώσης αντικειμένων από υπερβολικό άνεμο ή χαλαζόπτωση.
Προτιμήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις σας.
Μείνετε ήρεμοι και υπομονετικοί. O πανικός επιβαρύνει την κατάσταση.Διευκολύνετε το έργο των Αρχών.
Δείτε το παρακάτω βίντεο "Οδηγώντας με ασφάλεια στο χιόνι" από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ:
https://www.youtube.com/watch?v=GdTLOA0KPiQ
Καλή και Ασφαλή Χρονιά σε όλους και όλες!
ΕΟΔ Λακωνίας

Οικονομικά στοιχεία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου έτους 2018


Με την αριθ. 83/2019 Α.Δ.Σ. ψηφίστηκε ο Απολογισμός οικ. έτους 2018 και με την αριθ. 84/2019 Α.Δ.Σ. ψηφίστηκε ο ισολογισμός (οικον. καταστάσεις) οικ. έτους 2018, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μονεμβασίας.

Οικονομικά στοιχεία Δήμου Μονεμβασίας έτους 2018


Με την υπ΄αριθ. 252/19 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ψηφίσθηκε ο Απολογισμός και οι Οικονομικές καταστάσεις (Ισολογισμός ) του οικονομικού έτους 2018.

Πλοία: Έρχονται αυξήσεις στα εισιτήρια


Προβληματισμό στις διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει προκαλέσει η νέα επιβάρυνση στο κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων, μειωμένη περιεκτικότητας σε θείο (από το 3,5% στο 0,5%) από 1/1/20 κατά εφαρμογή σχετικού κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τους ακτοπλόους η επιβάρυνση αυτή αγγίζει περίπου το 25%. Στόχος του νέου Κανονισμού του ΙΜΟ είναι η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και η προστασία της ανθρώπινης υγείας μέσω της χρήσης, από όλα τα πλοία, του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου.
Δεν αποκλείεται αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων από 7 έως 10%
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, οι οποίες στα περισσότερα πλοία τους ήδη χρησιμοποιούν το νέο καύσιμο πριν από τη νέα χρονιά, δεν αποκλείουν μία πιθανή αύξηση της τιμής τού ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 7 έως 10% το αμέσως προσεχές διάστημα.
Ωσόσο, παράγοντες του κλάδου τόνιζαν -από την άλλη πλευρά- ότι οι ακτοπλοϊκές δεν θα μπορούσαν να μετακυλήσουν και όλο το κόστος από την επιβάρυνση του νέου καυσίμου στον επιβάτη ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο που η κίνηση είναι μειωμένη. Ως εκ τούτου μία αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, κατά περίπτωση, από τις αμέσως επόμενες εβδομάδες μπορεί να κριθεί αναγκαία από τις διοικήσεις των εταιρειών προκειμένου να περιορισθεί η ζημιά, από τη χρήση του νέου καυσίμου.
Στελέχη των ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δήλωναν ότι η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο, σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών και πριν από το κλείσιμο της χρονιάς, ήταν κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος όταν το αντίστοιχο καύσιμο που έκαιγαν μέχρι την 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος.
Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Οι ακτοπλόοι προκειμένου να καλυφθεί το λειτουργικό κόστος από τη νέα χρήση του ναυτιλιακού καυσίμου χωρίς μία πιθανή αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων, είχαν ζητήσει παλαιότερα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας μείωση των συντελεστών ΦΠΑ.
Στο ΥΠΟΙΚ έθεσε τη ζήτημα ο Πλακιωτάκης
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει θέσει το θέμα της επιβάρυνσης του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων στο υπουργείο Οικονομικών. Το θέμα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι υπό εξέταση καθώς υπάρχει ενδοιασμός ως προς το γεγονός ότι αν παρθεί μία απόφαση για μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να υπάρξει συνολικά για όλες τις μεταφορές κάτι που θα αυξήσει το συγκεκριμένο κόστος.
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες με τη εφαρμογή του νέου κανονισμού στα ναυτιλιακά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και παλαιού τύπου καύσιμα (3,5%, η 1,5% σε θείο) αρκεί να έχουν εγκαταστήσει συστήματα που θα τα καθαρίζουν (scrubbers).
Η τοποθέτηση Scrubbers,θα επιτρέψει στο πλοίο μίας ναυτιλιακής εταιρείας να συνεχίσει να καίει καύσιμο υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, ενώ παράλληλα θα συμμορφώνεται με το νέο όριο του 0,5% που έχει θέσει ο ΙΜΟ. Ωστόσο, η τοποθέτησή του έχει υψηλό και απαγορευτικό κόστος για πολλούς καθώς αγγίζει για το κάθε πλοίο τα 5 εκατ. ευρώ περίπου.
Η πρώτη ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία σε όλα τα πλοία της έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση συσκευών καθαρισμού καυσαερίων (SCRUBBERS)και συμμορφώνεται στο νέο κανονισμό καυσίμων είναι οι Μινωικές Γραμμές. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στα πλοία KNOSSOSPALACE, FESTOS PALACE και MYKONOS PALACE.
Σύντομα και η Attica Group που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε Ελλάδα και εξωτερικό μέσω των SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES, HELLENIC SEAWAYS και AFRICA MOROCCO LINK με συνολικά 31 πλοία αναμένεται να προχωρήσει στην τοποθέτηση (SCRUBBERS) σε κάποια από αυτά.
Η αρχή με οκτώ πλοία
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχή θα γίνει για οκτώ πλοία της εταιρείας που αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ιταλίας και των Κυκλάδων και κάνουν τα περισσότερα μίλια καταναλώνοντας περισσότερο πετρέλαιο. Τα πλοία αυτά αναμένεται να οδηγηθούν σταδιακά σε ναυπηγείο στη Μάλτα.
Σύμφωνα με στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών, δεν είναι σίγουρη η απόσβεση για τοποθέτηση SCRUBBERS σε πλοία προχωρημένης ηλικίας. Γι αυτό και πολλές εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, εκτεθειμένες στις πιο ενεργοβόρες γραμμές, αξιολογούν την προοπτική υλοποίησης προγραμμάτων αντικατάστασης των πλοίων με χρηματοδότηση από την ΕΕ, αλλά και την υπογραφή πολυετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές.
Αναφορικά με την κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία πολλές εταιρείες από τη χρήση του νέου τύπου καυσίμου θα επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος χρήσης, κάτι που αναμένεται και εδώ το κόστος να μετακυλιστεί μεταξύ του καταναλωτή και της εταιρείας.
 dimotikiagoratislakonias.gr

ΜΗΝΥΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟ ΦΩΤΩΝ 05.01.2020 & ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ




ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ (ὑπ’ ἀριθ. 185/2020)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Τό ἀληθινόν φῶς ἐπεφάνη καί πᾶσι τόν φωτισμόν δωρεῖται…»
                                                                 (Στιχηρόν τῶν Αἴνων τῶν Θεοφανίων)
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,
Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·
«Χριστός ἐφάνη ἐν Ἰορδάνῃ καί τόν κόσμον ἐφώτισεν».
Μέσα εἰς τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο, ἡ ἀκροτελεύτια ἑορτή, εἶναι ἡ Δεσποτική Ἑορτή τῶν Θεοφανείων ἤ τῶν Φώτων, ὅπως μᾶς εἶναι γνωστή.
«Φαιδρά μέν ἡ παρελθοῦσα ἑορτή (τῶν Χριστουγέννων), ἔνδοξος ἡ παροῦσα ἡμέρα (τῶν Θεοφανείων). Ἐν ἐκείνῃ, τῷ Σωτῆρι Μάγοι προσεκύνησαν˙ ἐν ταύτῃ δέ τόν Δεσπότην, δοῦλος κλητός ἐβάπτισεν (ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Βαπτιστής). Ἐκεῖ Ποιμένες ἀγραυλοῦντες, εἶδον καί ἐθαύμαζον˙ ὧδε φωνή τοῦ Πατρός, τόν μονογενῆ Υἱόν ἐκήρυττεν» (ΠροεόρτιονἸδιόμελον).
Ἀφοῦ ἔζησε μέ ταπείνωσιν, ἁπλότητα καί εἰς τήν ἀφάνειαν ὁ Θεῖος Λυτρωτής μας διά 30 ὁλόκληρα χρόνια εἰς τόν πλανήτη μας, καί συγκεκριμένα εἰς τήν Ναζαρέτ τῆς Γαλιλαίας, ἐργαζόμενος ταπεινά εἰς τό ἐργαστήριο τοῦ τέκτονος (ξυλουργοῦ) Ἰωσήφ τοῦ Μνήστορος τῆς Παναγίας Παρθένου Μαρίας, ἐβαπτίσθη εἰς τόν Ἰορδάνη Ποταμό ὑπό τοῦ Τιμίου Προδρόμου καί Βαπτιστοῦ καί ἔλαβε «τό τοῦ Ἰωάννου βάπτισμα». Καί τήν ὥραν, κατά τήν ὁποίαν ἐβαπτίζετο εἰς τόν Ἰορδάνην «ἡ τῆς Ἁγίας Τριάδος ἐφανερώθη προσκύνησις». Ἰησοῦς Χριστός ὁ βαπτιζόμενος, ὁ Οὐράνιος Πατήρ προσεπιμαρτυροῦσε ὅτι ἐκεῖνος ἦτο ὁ σαρκωθείς ἀγαπητός Του Υἱός, καί τό «Ἅγιον Πνεῦμα ἐν εἴδει περιστερᾶς, ἐβεβαίου τοῦ λόγου τό ἀσφαλές».
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ἐρωτᾶ καί ἀπαντᾶ ὁ ἴδιος: «Διά ποῖον λόγον εἰς τήν Βάπτισιν τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ ἄνοιξαν οἱ οῦρανοί; Διά νά μάθῃς, ὅτι κάτι τέτοιο ἔγινε καί κατά τό βάπτισμά σου. Ὁ Θεός σέ καλεῖ πρός τήν ἄνω πατρίδα. Σέ πείθει, ὅτι τίποτε κοινό δεν ἔχεις μέ τήν γῆν … Ἡ περιστερά δι΄αὐτό ἐφάνη τότε εἰς τόν Ἰορδάνην, διά νά δείξη ὡς οὐράνιος δάκτυλος εἰς ὅσους ἦσαν παρόντες καί εἰς τόν Ἰωάννην (τόν Βαπτιστήν) τόν Υἰόν τοῦ Θεοῦ» (Ε.Π.Ε. 9,390-392).
Καί εἰς ἄλλο σημεῖο παρατηρεῖ ὁ ἱερός Χρυσόστομος : «Ἡ ἀναγέννησίς μας γίνεται ἄνωθεν, μέ τό ἅγιο Πνεῦμα καί τό ἁγιασμένο νερό (τοῦ Βαπτίσματος). Καί τό νερό χρησιμοποιεῖται , προκειμένου νά τελεσθῇ (πνευματικός) τοκετός, εἰς αὐτόν, ὁ ὁποῖος ἀναγεννᾶται. Διότι ὅ,τι διά τό ἔμβρυον εἶναι ἡ μήτρα, αὐτό διά τόν πιστόν εἶναι τό νερό τοῦ ἁγίου Βαπτίσματος» (Ε.Π.Ε. 13,130). «Ὅταν ἀπέθανε ὁ Χριστός καί ἦτο ἀκόμη ἐπάνω εἰς τόν Σταυρόν, ἕνας στρατιώτης τόν ἐπλησίασε καί ἐτρύπησε μέ τήν λόγχη τήν πλευρά του, καί ἔτρεξε νερό καί αἷμα. Καί βέβαια τό νερό συμβολίζει τό ἅγιο Βάπτισμα, τό δέ αἷμα τά φρικτά καί ἅγια Μυστήρια … Ἡ Ἐκκλησία ἐγεννήθη καί ἀπό τά δύο αὐτά, «μέ τό λουτρό τῆς παλιγγενεσίας καί τῆς ἀνακαινίσεως μέ τό ἅγιο Πνεῦμα», μέ τό ἅγιο Βάπτισμα καί τά ἱερά Μυστήρια. Ἀπό τήν πλευρά Του ὁ Χριστός ἐδημιούργησε τήν Ἐκκλησία, ὅπως κάποτε ἀπό τήν πλευρά τοῦ Ἀδάμ ἐδημιούργησε τήν Εὔα» (Ε.Π.Ε. 30, 392-394).
Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί,
«Φῶς ἐκ φωτός, ἔλαμψε τῷ κόσμῳ Χριστός ὁ Θεός ἡμῶν, ὁ ἐπιφανείς Θεός˙ τοῦτον λαοί προσκυνήσωμεν» (Στιχηρόν τῶν Αἴνων τῶν Θεοφανείων).
Κατ΄ αὐτήν τήν μεγάλη ἁγία ἡμέρα καί ἑορτή τῶν Θεοφανείων ἀνατείνομεν εὐγνωμόνως, ἡμεῖς οἱ Κυθήριοι καί οἱ Ἀντικυθήριοι ἰδιαιτέρως, πρός τόν Πανάγαθο Κύριο καί Θεό μας τόν νοῦν καί τήν καρδίαν μας, ἀναλογιζόμενοι τήν μεγάλην εὐεργεσίαν Του πρός ἡμᾶς, καθότι πρό 14 ἐτῶν ἔσωσε θαυμαστῶς τάς νήσους μας, τά Κύθηρα καί τά Ἀντικύθηρα, ἀπό βεβαίαν καταστροφήν ἀπό τόν συνταρακτικόν σεισμόν τῆς 8ης Ἰανουαρίου τοῦ ἔτους 2006. Δέν πρέπει ποτέ νά τό λησμονήσωμε αὐτό , διότι, ἐάν τό ἐπίκεντρο τοῦ σεισμοῦ δέν ἦτο εἰς τήν θαλάσσια περιοχή, οἱ συνέπειες θά ἦσαν θλιβερές καί ἀνυπολόγιστες . Ἀλλά τήν ὥρα τοῦ σεισμοῦ, ὅπως θά ἐνθυμῆσθε τό τότε περιφερειακό πλοῖο «Μυρτιδιώτισσα», μέ τήν ἱερή εἰκόνα τῆς Παναγίας μας τῆς Μυρτιδιώτισσας, διέσχιζε τήν θάλασσα τῶν Κυθήρων καί ἀπέτρεψε τήν δεινή συμφορά.
Ἔχουμε καί πρόσφατο γεγονός διασώσεως τῶν νησιῶν μας ἀπό τήν φοβερή ἀπειλή τοῦ σεισμοῦ . Τήν 27ην Νοεμβρίου τοῦ περασμένου ἔτους ἔγινε ξανά ἰσχυρός σεισμός 6,1 ρίχτερ, ἀλλά καί πάλιν τό ἐπίκεντρο ἦταν εἰς τήν θαλάσσια περιοχή μας, χωρίς καμμία θλιβερή συνέπεια διά τά νησιά μας. Καί τήν ἡμέρα καί ὥρα αὐτή διέπλεε τήν θάλασσά μας τό σημερινό περιφερειακό πλοῖο «ΙΟΝΙΣ», τό ὁποῖο εἰς τήν εἴσοδό του ἔχει μεγάλη εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου. Καί αὐτό τό γεγονός δέν ἦταν τυχαῖο, ἀλλά ἔργο τῆς Θείας Πρόνοιας.
Ἀδελφοί μου,
Καί ἐφέτος, 8 Ἰανουαρίου ἐ.ἔ., θά τελεσθῆ εὐχαριστήριος Θεία Λειτουργία εἰς τήν Ἱερά Μονή Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης. Τήν 12η μεσημβρινή θά ψαλῆ Δοξολογία ἐντός τοῦ σεισμοπλήκτου Ἐνοριακοῦ Ναοῦ Ἁγίας Τριάδος Μητάτων, ὁ ὁποῖος ὑποστηρίχθηκε πρόσφατα περιμετρικά εἰς τά θεμέλιά του εἰς βάθος ἑνάμισυ μέτρου καί ἀναμένεται σύντομα ἡ στερέωσις καί ἡ πλήρης ἀποκατάστασίς του μέ τήν σύμπραξι τῆς Περιφερείας Ἀττικῆς. Καί τό ἀπόγευμα στίς 5 μ.μ. θά ψαλῆ ἡ ἱερά Παράκλησις στήν Παναγία μας τήν Μυρτιδιώτισσα στή Μονή Μυρτιδίων.
Εὐχόμενος ἀπό καρδίας καί πάλιν καλή καί εὐλογημένη χρονιά καί τήν παρά Θεοῦ χορηγία τῶν βιοτικῶν καί τῶν πνευματικῶν ἀγαθῶν, διατελῶ,
Διάπυρος πρός Κύριον εὐχέτης σας
Ὁ Μητροπολίτης
† Ὁ Κυθήρων & Ἀντικυθήρων Σεραφείμ

Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2020

ΕΚΤΑΚΤΟ.Συναγερμός στο Λιμενικό: Αγνοείται άτομο μεταξύ Ταινάρου και Κυθήρων


Το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή έχει στήσει επιχείρηση για να βρεθεί το αγνοούμενο μέλος πληρώματος φορτηγού πλοίου με σημαία Cook Islands, που πιθανότατα έπεσε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες στη θάλασσα.

Η πτώση του δεν έγινε αντιληπτή από κάποιο από τα υπόλοιπα 21 μέλη του πληρώματος. Στις έρευνες συμμετέχουν τρία πλωτά του Λιμενικού, ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και αεροσκάφος της δύναμης Frontex.
Ο αγνοούμενος είναι Σύρος υπήκοος. Στο πλοίο που είχε αναχωρήσει χωρίς φορτίο από την Τυνησία με προορισμό την Ουκρανία και σε αυτό επιβαίνει πλήρωμα 22 ατόμων ήτοι 13 Σύροι, 5 Αιγύπτιοι και 4 Ινδοί.
 newsbomb.gr

ΚΥΘΗΡΑ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ
 
 
Δευτέρα, 6 Ἰανουαρίου 2020, ΑΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ, Θεία Λειτουργία εἰς τόν Ἱερόν Μητροπολιτικόν Ναόν Ἐσταυρωμένου Χώρας Κυθήρων, ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ.
 

 Ἁγιασμός τῶν ὑδάτων :

 
Εἰς Καψάλιον ὥρα 11.30 π.μ.
Εἰς Αὐλέμωνα ὥρα 1 μ.μ.
Εἰς Διακόφτιον ὥρα 3 μ.μ.
Εἰς Ἁγίαν Πελαγίαν ὥρα 4μ.μ. καί
 
Ὥρα 5.30 μ.μ. Ἑσπερινός ἑορτῆς Τιμίου Προδρόμου εἰς Ἱερόν Ναόν Ἁγίου Ἰωάννου Γερακαρίου, χοροστατοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως


ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

ΘΑΥΜΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΦΗΒΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ Benjamin Netanyahu θαυμάζουν τον περίφημο Έφηβο των Αντικυθήρων κατά τη σημερινή επίσκεψή τους στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σύμφωνα μάλιστα με το σχετικό ρεπορτάζ, ο Ισραηλινός Πρωθυπουργός έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων.
Φέτος, το 2020, συμπληρώνονται 120 χρόνια από την εύρεση και πρώτη ανέλκυση των μοναδικής αρχαιολογικής, επιστημονικής και καλλιτεχνικής αξίας ευρημάτων του Ναυαγίου των Αντικυθήρων, που έγινε το 1900.
120 χρόνια μετά, οι έρευνες συνεχίζονται και θα μας αποκαλύψουν νέους θησαυρούς. Μέσα στο 2020, θα τιμήσουμε, με το μνημείο που θα κατασκευαστεί στα Αντικύθηρα από το Δήμο Κυθήρων και την Περιφέρεια Αττικής, και τους Συμιακούς Δύτες που "όχι μόνον ολόκληρον αδέσποτον αρχαιολογικόν θησαυρόν κατέδειξαν, αλλά και με μόχθους και κινδύνους, των οποίων την φρίκην τίποτε δεν δύναται να περιγράψη, αποσπούν από βάθους μέχρι 35 οργυιών και προσφέρουν εις το Έθνος" (ημερολόγιο της ανελκύσεως, 8-2-1901).

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ



ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Με βάση το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού της ΕΜΥ και κατόπιν των σχετικών εντολών των αρμοδίων Αρχών, ενημερώνουμε τους κατοίκους του Δήμου μας ότι από την Κυριακή 5/1 μέχρι και την Τρίτη 7/1 αναμένεται να εκδηλωθούν ισχυρά καιρικά φαινόμενα με κύριο χαρακτηριστικό τους θυελλώδεις ανέμους και τον παγετό.
Οι κάτοικοι του Δήμου καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους και να ενημερώνονται για τα μέτρα ατομικής προστασίας από τις ανακοινώσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας που είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα www.civilprotection.gr
Κύθηρα, 4-1-2020
Εκ του Δήμου Κυθήρων

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Βάσω Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη.Κοπή πιτας του Δήμου Σαλαμίνας

Εκπροσωπώντας την περιφέρεια Αττικής στην κοπή της πιτας του Δήμου Σαλαμίνας όπου ο δήμαρχος ευχαρίστησε για άλλη μια φορά τον περιφερειάρχη Αττικής, κ. Γιώργο Πατούλη για την στήριξή του προς το ιστορικό αυτο νησί. Η ανάδειξη των πανεμορφων νησιών μας και η τοποθέτηση που τους αξίζει στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας αποτελούν βασικό στόχο της Περιφέρειας Αττικής για το 2020!
Βάσω Θεοδωρακοπούλου Μπόγρη

EAST MED: Θα διασχίζει την Πελοπόννησο-290χλμ από Άγιο Φωκά Λακωνίας μέχρι Λακκόπετρα Αχαΐας

Επιστολή στήριξης του αγωγού φυσικού αερίου EastMed απηύθυνε χθες ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης (αρμόδιος για θέματα Ενέργειας) Στέφανο Πατουανέλι, στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, ενόψει της αυριανής υπογραφής της Διακυβερνητικής Συμφωνίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, για την κατασκευή του έργου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Patuanelli τονίζει: «Θα ήθελα να εκφράσω τις πιο θερμές μου ευχές για την επιτυχία της πρωτοβουλίας, την οποία η Ιταλία συνεχίζει να στηρίζει και στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Σχεδίων Κοινού Ενδιαφέροντος PCI (Project of Common Interest)».
Η Διακυβερνητική Συμφωνία θα υπογραφεί αύριο 2 Ιανουαρίου στο Ζάππειο, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρωθυπουργού του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη. Τη Συμφωνία θα υπογράψουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης και οι ομόλογοί του, από το Ισραήλ, Yuval Steinitz και από την Κύπρο, Γιώργος Λακκοτρύπης.

Στο περιθώριο της υπογραφής της Διακυβερνητικής Συμφωνίας, στον χώρο του Ζαππείου, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ των τριών υπουργών Ενέργειας.
Επίσης, λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας θα υπογραφεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Προσύμφωνο Συνεργασίας (Letter of Intent) μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas.

Με το Προσύμφωνο Συνεργασίας γίνεται ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα για την εμπορική βιωσιμότητα του αγωγού φυσικού αερίου, EastMEd, καθώς η ΔΕΠΑ θα μπορεί να δεσμεύει και να προμηθεύεται ποσότητες φυσικού αερίου από την Energean. Το αμοιβαίο ενδιαφέρον των δύο εταιριών, ΔΕΠΑ και Energean αφορά στην εμπορική συνεργασία προμηθευτή και αγοραστή με τη διακίνηση και εμπορία ισραηλινού φυσικού αερίου που ήδη υφίσταται, όπως και αυτού που θα εξορυχθεί μεταγενέστερα στην Ισραηλινή ΑΟΖ.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, ο αγωγός EastMed παρουσιάζει ιδιαίτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και πλεονεκτήματα για τη χώρα μας σε σχέση με τις εναλλακτικές λύσεις για τη διοχέτευση του αερίου της ΝΑ Μεσογείου (αγωγός μέσω Τουρκίας, υγροποίηση φυσικού αερίου σε εγκαταστάσεις της Αιγύπτου), καθότι:
-Συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κόμβο.
-Αναμένεται να δημιουργήσει άμεσες, έμμεσες και προκαλούμενες οικονομικές επιδράσεις, κατά τη φάση ανάπτυξης, κατασκευής και λειτουργίας του έργου.
-Ανοίγει ουσιαστικά έναν νέο ενεργειακό διάδρομο ο οποίος θα καλύψει μελλοντικά και τα κοιτάσματα του Ελλαδικού χώρου.
-Διευκολύνει την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και την αύξηση του ανταγωνισμού στην τελική αγορά φυσικού αερίου.
-Διασφαλίζει την παροχή φυσικού αερίου σε περιοχές της Ελλάδας, οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στο Εθνικό Δίκτυο, όπως η Κρήτη η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα. Συνεπώς, διευκολύνει την αντικατάσταση του πετρελαίου με φυσικό αέριο, με ισχυρό, θετικό αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις προαναφερθείσες περιοχές.

-Ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού της Κύπρου, της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα.
-Πληροί όλα τα κριτήρια διαφοροποίησης των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (πηγή, παραγωγός, όδευση).
-Εξασφαλίζει την επένδυση μέσω της σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων προμήθειας αερίου πριν τη λήψη της επενδυτικής απόφασης, στα πρότυπα των συμβάσεων αερίου από το Αζερμπαϊτζάν (κοίτασμα Shah Deniz II).
“Ο EastMed είναι η πιο ανταγωνιστική επιλογή μεταφοράς του αερίου της Ανατολικής Μεσογείου”
Ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed είναι η επιλογή που συγκεντρώνει τα περισσότερα οικονομικά και πολιτικά πλεονεκτήματα για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της εταιρείας ΥΑΦΑ Ποσειδών που διαχειρίζεται το έργο, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστά 50%-50% η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.
Οι προκαταρκτικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering εξετάζουν τις εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, καθώς και τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους της κατασκευής του EastMed.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών:
-Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu, ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία (περίπτωση κατά την οποία η τουρκική κυβέρνηση όπως επισημαίνεται στη μελέτη θα είχε αποφασιστική επιρροή) είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu. Τονίζεται ακόμη, ότι η κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας προϋποθέτει πιθανώς την λύση του Κυπριακού προβλήματος.
-Αντίθετα, η επιλογή του EastMed ξεχωρίζει ως η μόνη εναλλακτική που δεν εξαρτάται από τρίτα μέρη εκτός ΕΕ. Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.

Σε τεχνικό επίπεδο, η μελέτη Intec / C&M αναλύει το έργο σε 11 επιμέρους τμήματα:
1. Υποθαλάσσιος αγωγός από Μονάδα Πλωτής Αποθήκευσης και Εκφόρτωσης στη λεκάνη της Λεβαντίνης σε θαλάσσιο βάθος περίπου 1.800m νερού προς τη βιομηχανική περιοχή του Βασιλικού στην Κύπρο
2.Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Κύπρο.
3. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κύπρο προς την ανατολική Κρήτη (Αθερινόλακκος, στην περιοχή όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ). Ο αγωγός έχει μήκος 734 χλμ. και διέρχεται από μέγιστα θαλάσσια βάθη έως 2.960 μέτρα στην περιοχή νοτιοανατολικά της Κρήτης.
4. Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Ανατολική Κρήτη. Ο σχεδιασμός του σταθμού επιτρέπει την περαιτέρω παροχή φυσικού αερίου από την Κρήτη (6 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος) που μπορεί να είναι διαθέσιμο στο μέλλον.



Επιστολή στήριξης του αγωγού φυσικού αερίου EastMed απηύθυνε χθες ο Ιταλός υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης (αρμόδιος για θέματα Ενέργειας) Στέφανο Πατουανέλι, στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, ενόψει της αυριανής υπογραφής της Διακυβερνητικής Συμφωνίας Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ, για την κατασκευή του έργου.
Συγκεκριμένα, ο κ. Patuanelli τονίζει: «Θα ήθελα να εκφράσω τις πιο θερμές μου ευχές για την επιτυχία της πρωτοβουλίας, την οποία η Ιταλία συνεχίζει να στηρίζει και στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών Σχεδίων Κοινού Ενδιαφέροντος PCI (Project of Common Interest)».
Η Διακυβερνητική Συμφωνία θα υπογραφεί αύριο 2 Ιανουαρίου στο Ζάππειο, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του πρωθυπουργού του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Αναστασιάδη. Τη Συμφωνία θα υπογράψουν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης και οι ομόλογοί του, από το Ισραήλ, Yuval Steinitz και από την Κύπρο, Γιώργος Λακκοτρύπης.
Ιταλική στήριξη για τον EastMed: Αύριο οι υπογραφές στο Ζάππειο EAST MED: Θα διασχίζει την Πελοπόννησο-290χλμ από Άγιο Φωκά Λακωνίας μέχρι Λακκόπετρα Αχαΐας
Στο περιθώριο της υπογραφής της Διακυβερνητικής Συμφωνίας, στον χώρο του Ζαππείου, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ των τριών υπουργών Ενέργειας.
Επίσης, λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της Διακυβερνητικής Συμφωνίας θα υπογραφεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Προσύμφωνο Συνεργασίας (Letter of Intent) μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas.
Με το Προσύμφωνο Συνεργασίας γίνεται ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα για την εμπορική βιωσιμότητα του αγωγού φυσικού αερίου, EastMEd, καθώς η ΔΕΠΑ θα μπορεί να δεσμεύει και να προμηθεύεται ποσότητες φυσικού αερίου από την Energean. Το αμοιβαίο ενδιαφέρον των δύο εταιριών, ΔΕΠΑ και Energean αφορά στην εμπορική συνεργασία προμηθευτή και αγοραστή με τη διακίνηση και εμπορία ισραηλινού φυσικού αερίου που ήδη υφίσταται, όπως και αυτού που θα εξορυχθεί μεταγενέστερα στην Ισραηλινή ΑΟΖ.
Σύμφωνα με το ΥΠΕΝ, ο αγωγός EastMed παρουσιάζει ιδιαίτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και πλεονεκτήματα για τη χώρα μας σε σχέση με τις εναλλακτικές λύσεις για τη διοχέτευση του αερίου της ΝΑ Μεσογείου (αγωγός μέσω Τουρκίας, υγροποίηση φυσικού αερίου σε εγκαταστάσεις της Αιγύπτου), καθότι:
-Συμβάλλει στην ανάδειξη της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κόμβο.
-Αναμένεται να δημιουργήσει άμεσες, έμμεσες και προκαλούμενες οικονομικές επιδράσεις, κατά τη φάση ανάπτυξης, κατασκευής και λειτουργίας του έργου.
-Ανοίγει ουσιαστικά έναν νέο ενεργειακό διάδρομο ο οποίος θα καλύψει μελλοντικά και τα κοιτάσματα του Ελλαδικού χώρου.
-Διευκολύνει την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και της Κύπρου, καθώς και την αύξηση του ανταγωνισμού στην τελική αγορά φυσικού αερίου.
-Διασφαλίζει την παροχή φυσικού αερίου σε περιοχές της Ελλάδας, οι οποίες δεν έχουν πρόσβαση στο Εθνικό Δίκτυο, όπως η Κρήτη η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα. Συνεπώς, διευκολύνει την αντικατάσταση του πετρελαίου με φυσικό αέριο, με ισχυρό, θετικό αντίκτυπο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις προαναφερθείσες περιοχές.
-Ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού της Κύπρου, της Ελλάδας και της Ευρώπης γενικότερα.
-Πληροί όλα τα κριτήρια διαφοροποίησης των Έργων Κοινού Ενδιαφέροντος (πηγή, παραγωγός, όδευση).
-Εξασφαλίζει την επένδυση μέσω της σύναψης μακροχρόνιων συμβάσεων προμήθειας αερίου πριν τη λήψη της επενδυτικής απόφασης, στα πρότυπα των συμβάσεων αερίου από το Αζερμπαϊτζάν (κοίτασμα Shah Deniz II).
“Ο EastMed είναι η πιο ανταγωνιστική επιλογή μεταφοράς του αερίου της Ανατολικής Μεσογείου”
Ο αγωγός φυσικού αερίου EastMed είναι η επιλογή που συγκεντρώνει τα περισσότερα οικονομικά και πολιτικά πλεονεκτήματα για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις προκαταρκτικές μελέτες για το έργο που εκπονήθηκαν για λογαριασμό της εταιρείας ΥΑΦΑ Ποσειδών που διαχειρίζεται το έργο, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστά 50%-50% η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.
Οι προκαταρκτικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από τους οίκους IHS, Intec SEA και C&M Engineering εξετάζουν τις εναλλακτικές επιλογές για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη, καθώς και τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους της κατασκευής του EastMed.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών:
-Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu, ενώ το κόστος μεταφοράς μέσω αγωγού προς την Τουρκία (περίπτωση κατά την οποία η τουρκική κυβέρνηση όπως επισημαίνεται στη μελέτη θα είχε αποφασιστική επιρροή) είναι δολάρια 0,97 ανά MMBtu. Τονίζεται ακόμη, ότι η κατασκευή αγωγού μέσω Τουρκίας προϋποθέτει πιθανώς την λύση του Κυπριακού προβλήματος.
-Αντίθετα, η επιλογή του EastMed ξεχωρίζει ως η μόνη εναλλακτική που δεν εξαρτάται από τρίτα μέρη εκτός ΕΕ. Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.

Σε τεχνικό επίπεδο, η μελέτη Intec / C&M αναλύει το έργο σε 
 11 επιμέρους τμήματα:
1. Υποθαλάσσιος αγωγός από Μονάδα Πλωτής Αποθήκευσης και Εκφόρτωσης στη λεκάνη της Λεβαντίνης σε θαλάσσιο βάθος περίπου 1.800m νερού προς τη βιομηχανική περιοχή του Βασιλικού στην Κύπρο
2.Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Κύπρο.
3. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κύπρο προς την ανατολική Κρήτη (Αθερινόλακκος, στην περιοχή όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της ΔΕΗ). Ο αγωγός έχει μήκος 734 χλμ. και διέρχεται από μέγιστα θαλάσσια βάθη έως 2.960 μέτρα στην περιοχή νοτιοανατολικά της Κρήτης.
4. Συμπιεστής και μετρητικός σταθμός στην Ανατολική Κρήτη. Ο σχεδιασμός του σταθμού επιτρέπει την περαιτέρω παροχή φυσικού αερίου από την Κρήτη (6 δισ. κυβικά μέτρα/ έτος) που μπορεί να είναι διαθέσιμο στο μέλλον.
EAST MED: Θα διασχίζει την Πελοπόννησο-290χλμ από Άγιο Φωκά Λακωνίας μέχρι Λακκόπετρα Αχαΐας
EAST MED: Θα διασχίζει την Πελοπόννησο-290χλμ από Άγιο Φωκά Λακωνίας μέχρι Λακκόπετρα Αχαΐας
5. Υποθαλάσσιος αγωγός από την Κρήτη προς τη Νότια Πελοπόννησο (περιοχή Αγίου Φωκά), μήκους 422 χιλιομέτρων. Τα μέγιστα βάθη νερού στην περιοχή είναι 1.370 μέτρα.
EAST MED: Θα διασχίζει την Πελοπόννησο-290χλμ από Άγιο Φωκά Λακωνίας μέχρι Λακκόπετρα Αχαΐας
6. Χερσαίος αγωγός από τη Νότια Πελοπόννησο έως τον νομό Αχαΐας. Ο αγωγός διασχίζει την Πελοπόννησο από τη νοτιοανατολική προς τη βορειοδυτική κατεύθυνση σε μήκος περίπου 290 χλμ. και καταλήγει στην περιοχή της Λακκόπετρας.
7. Υποθαλάσσιος αγωγός που διασχίζει τον Κόλπο της Πάτρας, μήκους 18 χλμ. σε θαλάσσια βάθη έως 110 μ.
8. Χερσαίος αγωγός μήκους περίπου 245 χλμ. από την περιοχή Ακαρνανίας προς τον συμπιεστή και τον μετρητικό σταθμό στη Θεσπρωτία (περιοχή Φλωροβούνι).
9. Σταθμός συμπίεσης στο Ευηνοχώρι.
10. Κέντρο εποπτείας / διαχείρισης του αγωγού στην Πελοπόννησο.
11. Σύστημα τηλεπικοινωνιών και τηλε – ελέγχου.
Ανάλογα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωγού που θα επιλεγούν, το κόστος κατασκευής εκτιμάται από 5,2 έως 5.9 δισ. ευρώ.
Τα επόμενα βήματα μετά την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας είναι η ολοκλήρωση της μελέτης σκοπιμότητας ύψους περίπου 70 εκατ ευρώ, και η λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης.
Ο EastMed περιλαμβάνεται στα έργα κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ (Projects of Common Interest) καθώς συμβάλλει στην αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας με τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού, ενώ αναδεικνύει το γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας ως ενεργειακής γέφυρας της ΕΕ.
πηγή:News247.gr