Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου Σήμερα.



Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης κατά του Καρκίνου και πραγματοποιείται κάθε χρόνο στις 4 Φεβρουαρίου.
Σκοπός της είναι να δώσει έμφαση στη διαπίστωση ότι μεγάλο μέρος των περιστατικών καρκίνου μπορούν να αποφευχθούν μέσω της πρόληψης, και ότι επίσης μεγάλο μέρος των θανάτων από καρκίνο μπορούν να αποφευχθούν μέσω της έγκαιρης διάγνωσης και της θεραπευτικής αντιμετώπισης. Αποτελεί, δε, μοναδική πρωτοβουλία βάσει της οποίας όλος ο κόσμος μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις του για την καταπολέμηση της παγκόσμιας επιδημίας του καρκίνου.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εκτιμά ότι 84 εκατομμύρια άνθρωποι θα πεθάνουν από καρκίνο κατά την δεκαετία 2005-2015. Κάθε χρόνο, ο καρκίνος σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από ότι το AIDS, η ελονοσία και η φυματίωση μαζί.
Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου για το 2012 είναι ιδιαίτερα σημαντική, δεδομένου ότι πέφτει περίπου μισό χρόνο μετά την πρώτη Συνάντηση του ΟΗΕ για τις μη μεταδοτικές ασθένειες (NCDs), και την υπογραφή της Πολιτικής Διακήρυξης που υποστηρίζει την πρόληψη και τον έλεγχο καταστροφικών καταστάσεων για την ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου.
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα έχει θέμα «Μαζί, είναι δυνατόν» δηλαδή «Together it is possible», διότι μόνο αν κάθε άνθρωπος, πολίτης, οργανισμός ή κυβέρνηση αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί τότε μόνο θα ελαττωθούν οι πρόωροι θάνατοι από καρκίνο και άλλες μη μεταδοτικές ασθένειες κατά 25% μέχρι το 2025.

Τι είναι ο καρκίνος;

Ο καρκίνος είναι ένας γενικός όρος που χρησιμοποιείται για την περιγραφή μιας ομάδας χρόνιων νόσων, που μπορούν να προσβάλουν οποιοδήποτε σημείο του σώματος. Άλλοι όροι που χρησιμοποιούνται είναι κακοήθεις όγκοι και νεοπλάσματα. Καθοριστικό χαρακτηριστικό του καρκίνου είναι η ανεξέλεγκτη αύξηση και εξάπλωση μη φυσιολογικών κυττάρων, τα οποία είναι επιθετικά (αυξάνονται και πολλαπλασιάζονται με ρυθμούς πολύ ταχύτερους από τους φυσιολογικούς), διηθητικά (εισβάλλουν στους παρακείμενους ιστούς και τους καταστρέφουν) και/ή μεταστατικά (εξαπλώνονται σε άλλα σημεία του σώματος). Εφόσον η εξάπλωση των καρκινικών κυττάρων δεν ελεγχθεί, μπορεί να οδηγήσει σε θάνατο.
Το στάδιο της νόσου περιγράφει την έκταση και την εξάπλωση του καρκίνου κατά το χρόνο της διάγνωσης και καθορίζεται βάσει του μεγέθους του όγκου, της εμπλοκής ή μη των παραπλήσιων λεμφαδένων και της παρουσίας ή μη μεταστάσεων σε άλλα σημεία του σώματος. Από τη στιγμή που θα προσδιοριστούν αυτοί οι παράγοντες, ο καρκίνος ταξινομείται ως σταδίου Ι, ΙΙ, ΙΙΙ ή IV, με το στάδιο Ι να είναι το πιο πρώιμο και το IV το πιο προχωρημένο. Όσο πιο νωρίς γίνει η διάγνωση, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες επιβίωσης.

Η ασθένεια σήμερα

Κάθε χρόνο περίπου 7,6 εκατομμύρια άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους από καρκίνο (13% περίπου του συνόλου των θανάτων το 2008) και οι θάνατοι αναμένεται να φθάσουν τα 11 εκατομμύρια ετησίως έως το 2030.
Οι νέες διαγνώσεις καρκίνου παγκοσμίως ανέρχονται σε περίπου 11 εκατομμύρια ετησίως (το 70% των οποίων σε χώρες μέσου και χαμηλού εισοδήματος) και η νόσος αποτελεί ένα από τα κύρια αίτια θανάτου (το δεύτερο, μετά τις καρδιαγγειακές νόσους, στις αναπτυγμένες χώρες). Αν οι σημερινές τάσεις αύξησης του καρκίνου συνεχιστούν, ο εκτιμώμενος αριθμός νέων διαγνώσεων ανά έτος αναμένεται να αυξηθεί στα 16 εκατομμύρια έως το 2020. Οι πάσχοντες από καρκίνο ανέρχονται σε περίπου 24,6 εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στα 30 εκατομμύρια έως το 2020.
Στην Ευρώπη, κάθε χρόνο διαγιγνώσκονται 3,2 εκατομμύρια νέα περιστατικά καρκίνου, κυρίως του πνεύμονα, του στομάχου, του ήπατος, του μαστού και του ορθού, και πάνω από ένα εκατομμύριο ασθενείς χάνουν τη ζωή τους. Παρά την πρόοδο που σημειώνεται στην έρευνα και τη θεραπεία της ασθένειας αυτής, ο καρκίνος παραμένει σοβαρή μάστιγα για την υγεία, δημιουργώντας τεράστια επιβάρυνση στους ασθενείς, τις οικογένειές τους και τις κοινωνίες.

Πρόληψη

Ο καρκίνος είναι μια πάθηση για την οποία έχουν ενοχοποιηθεί ποικίλες μεταλλάξεις του γενετικού υλικού. Για τις μεταλλάξεις αυτές φαίνεται ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο, πέραν των γονιδιακών, και περιβαλλοντικοί παράγοντες, για τους οποίους τόσο τα άτομα, όσο και οι οργανωμένες κοινωνίες μπορούν να παρέμβουν.
Δεν αναπτύσσουν καρκίνο όλοι οι άνθρωποι με γενετική προδιάθεση και, αντίστροφα, ο καρκίνος μπορεί να πλήξει ανθρώπους χωρίς οικογενειακό ιστορικό της νόσου. Η καρκινογένεση είναι ένα φαινόμενο που απαιτεί χρόνο για να πραγματοποιηθεί και υπάρχουν συνήθως αρκετά στάδια μέχρι ένα φυσιολογικό κύτταρο να μετατραπεί σε καρκινικό. Στον ανώμαλο πολλαπλασιασμό των κυττάρων του καρκίνου συμβάλλει ποικιλία παραγόντων, που περιλαμβάνουν:
  • ανωμαλίες στο γενετικό υλικό που οδηγούν σε βλάβες του κυττάρου, ενεργοποίηση γονιδίων, ή σε εξάλειψη ογκοκατασταλτικών γονιδίων
  • αδυναμία του αμυντικού συστήματος του οργανισμού να καταστρέψει τα παθολογικά κύτταρα
  • φαινόμενα που με την σειρά τους προκαλούνται από σύνθετους παράγοντες, που περιλαμβάνουν έκθεση σε καρκινογόνα, μικρόβια και ιούς, κληρονομικές προδιαθέσεις, χρήση καπνού, διατροφικές συνήθειες.

Ατομικοί παράγοντες κινδύνου: Κάπνισμα, κατανάλωση αλκοόλ, διατροφή, παχυσαρκία και έλλειψη σωματικής άσκησης

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κώδικα κατά του Καρκίνου, πολλοί θάνατοι από καρκίνο θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Το κάπνισμα, η χρήση αλκοόλ, η ανθυγιεινή διατροφή, καθώς και οι χρόνιες λοιμώξεις από ηπατίτιδα Β (HBV), ηπατίτιδα C (HCV) και ορισμένα είδη του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV) είναι κύριοι παράγοντες για την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος.

Προληπτικές Δράσεις

Διακοπή του καπνίσματος
Το κάπνισμα είναι παγκοσμίως η κυριότερη αιτία καρκίνου που μπορεί να προληφθεί. Εκτιμάται ότι 25-30% των περιστατικών καρκίνου στις αναπτυγμένες χώρες σχετίζονται με το κάπνισμα. Τα οφέλη από τη διακοπή του καπνίσματος είναι εμφανή σε 5 χρόνια και γίνονται ακόμη πιο ισχυρά με το πέρασμα του χρόνου.
Αποφυγή της παχυσαρκίας
Η παχυσαρκία είναι ο δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου για χρόνιες νόσους στις δυτικές κοινωνίες και παρουσιάζει σαφή σχέση με τον καρκίνο του παχέος εντέρου, του μαστού (σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες), του ενδομητρίου, του νεφρού και του οισοφάγου (αδενοκαρκίνωμα).
Άσκηση
Υπάρχουν σαφή στοιχεία που δείχνουν ότι η τακτική σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου, ενώ φαίνεται ότι συμβάλλει επίσης στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο του μαστού, του ενδομητρίου και του προστάτη. Η τακτική σωματική άσκηση είναι απαραίτητη για τη διατήρηση φυσιολογικού βάρους, αλλά, σε ορισμένους τύπους καρκίνου, φαίνεται ότι η προστατευτική της δράση είναι ανεξάρτητη από τον έλεγχο του βάρους. Το απαραίτητο επίπεδο σωματικής άσκησης είναι τρεις φορές την εβδομάδα για μισή ώρα. Ο έλεγχος του βάρους και η άσκηση ιδανικά πρέπει να ξεκινούν σε μικρή ηλικία, αλλά, ακόμη και αν ξεκινήσουν αργότερα, τα οφέλη για την υγεία είναι πολύ μεγάλα.
Υγιεινή διατροφή
Αρκετές επιδημιολογικές μελέτες δείχνουν την προστατευτική δράση της υψηλής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών έναντι του κινδύνου για διάφορους τύπους καρκίνου και ιδίως για τον καρκίνο του παχέος εντέρου και του ορθού, του οισοφάγου, του στομάχου και του παγκρέατος. Συνιστάται μειωμένη κατανάλωση ζωικών λιπών και κρέατος και αυξημένη κατανάλωση ψαριών, ελαιόλαδου, λαχανικών, φρούτων και δημητριακών.
Περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ
Τα επιδημιολογικά στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο της στοματικής κοιλότητας, του φάρυγγα και του λάρυγγα και για καρκίνωμα οισοφάγου από πλακώδες επιθήλιο. Το αλκοόλ σχετίζεται επίσης ισχυρά με τον κίνδυνο για πρωτοπαθή καρκίνο του ήπατος, ενώ έχει παρατηρηθεί συσχετισμός του με τον ορθοκολικό καρκίνο και τον καρκίνο του μαστού. Σύμφωνα με τις συστάσεις, οι άνδρες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 20 g αλκοόλ την ημέρα (περίπου δύο ποτά) και οι γυναίκες τα 10 g την ημέρα.
Αποφυγή έκθεσης στον ήλιο
Ο ήλιος και ιδίως οι υπεριώδεις ακτινοβολίες του αποτελούν το κύριο αίτιο καρκίνου του δέρματος. Τα άτομα με ανοιχτόχρωμα δέρμα κινδυνεύουν περισσότερο, ιδίως όσοι έχουν κόκκινα μαλλιά, φακίδες και τάση να καίγονται εύκολα από τον ήλιο. Η καλύτερη πρόληψη είναι η πλήρης αποφυγή της έκθεσης στον ήλιο, ή τουλάχιστον η αποφυγή έκθεσης από τις 11 π.μ. έως τις 3 μ.μ. που οι υπεριώδεις ακτίνες είναι πιο έντονες, ενώ κατά τη διάρκεια της έκθεσης είναι απαραίτητη η χρήση αντηλιακού, η οποία ωστόσο δεν πρέπει να οδηγεί σε παράταση της έκθεσης στον ήλιο.

Κοινωνικο-οικονομικοί παράγοντες

Από αρκετές μελέτες προκύπτει ότι το κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο του ατόμου σχετίζεται με την πιθανότητα εμφάνισης κάποιων μορφών καρκίνου. Οι καρκίνοι του πνεύμονα, του στομάχου και του οισοφάγου εμφανίζονται συχνότερα στα κατώτερα οικονομικά και κοινωνικά στρώματα. Ο καρκίνος του μαστού εντοπίζεται συχνότερα στα ανώτερα κοινωνικά στρώματα, ενώ του τραχήλου της μήτρας στα κατώτερα, για την ακρίβεια, ο καρκίνος του τραχήλου, ο οποίος προκαλείται από τον ιό HPV, είναι η κύρια αιτία θανάτου από καρκίνο μεταξύ των γυναικών στις χώρες χαμηλού εισοδήματος.
Το σύνολο δε της θνησιμότητας από κακοήθεις νεοπλασίες φαίνεται να σχετίζεται άμεσα και ισχυρά με το χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο, τη χρόνια ψυχο-κοινωνική επιβάρυνση και καταστάσεις όπως η ανεργία κ.ο.κ. Έχει επίσης πλήρως τεκμηριωθεί ότι για τις περισσότερες μορφές καρκίνου (π.χ. του πνεύμονα, του παχέος εντέρου και του μαστού) άτομα χαμηλότερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου έχουν μειωμένη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας, με αποτέλεσμα ανεπαρκή πρόληψη, διάγνωση του καρκίνου σε πιο προχωρημένα στάδια και πλημμελή θεραπεία.

Λοιμογόνοι και περιβαλλοντικοί παράγοντες

Πιο σημαντικοί από αυτούς είναι οι ιοί της Ηπατίτιδας Β και C (ευθύνονται για την εμφάνιση μέρους των καρκίνων του ήπατος) και ο ιός των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV), κάποιοι τύποι του οποίου αποτελούν την κύρια αιτία του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας, ενώ και ο HIV φαίνεται ότι συνδέεται με την εμφάνιση μορφών καρκίνου. Επίσης, σειρά από παράγοντες που σχετίζονται με το σύγχρονο τρόπο ζωής (π.χ. ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες) φαίνεται ότι σχετίζονται με συγκεκριμένες μορφές κακοηθών νεοπλασιών.

Προληπτικές Δράσεις

Εμβολιασμός κατά των ιών που προκαλούν καρκίνο
Καρκίνος του τραχήλου της μήτρας. Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας είναι ο δεύτερος σε συχνότητα καρκίνος που πλήττει τις γυναίκες ηλικίας 15-44 ετών στην Ε.Ε. Το κύριο αίτιο του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας είναι η επίμονη λοίμωξη του γεννητικού συστήματος από τον ιό των ανθρώπινων θηλωμάτων (HPV). Στην Ευρώπη έχουν εγκριθεί δύο προληπτικά εμβόλια κατά του HPV. Και τα δύο εμβόλια παρέχουν προστασία έναντι των τύπων 16 και 18 του HPV, που εκτιμάται ότι ευθύνονται για 73% των περιστατικών καρκίνου του τραχήλου στην Ευρώπη. Η χρήση εμβολίου κατά του HPV συνιστάται σε όλα τα κορίτσια ηλικίας 12 έως 15 ετών.
Καρκίνος του ήπατος. Κάθε χρόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση καταγράφονται περίπου 30.000 νέα περιστατικά καρκίνου του ήπατος, για την πλειονότητα των οποίων ευθύνεται η χρόνια λοίμωξη από τον ιό της ηπατίτιδας Β (HBV) και τον ιό της ηπατίτιδας C (HCV). Εδώ και μια εικοσαετία υπάρχει αποτελεσματικό εμβόλιο κατά του HBV, αλλά τα ποσοστά κάλυψης από το εμβόλιο αυτό ποικίλλουν από χώρα σε χώρα. Δεδομένου ότι ο εκλεκτικός εμβολιασμός μόνο των ομάδων υψηλού κινδύνου δεν φαίνεται να αποδίδει, απαιτείται καθολικός εμβολιασμός όλων των παιδιών έναντι του HBV.
Αποφυγή των καρκινογόνων παραγόντων του περιβάλλοντος
Διάφοροι περιβαλλοντικοί παράγοντες, όπως η ρύπανση της ατμόσφαιρας, τα κατάλοιπα φυτοφαρμάκων στο πόσιμο νερό ή τις τροφές, οι διοξίνες ή τα χημικά απόβλητα, έχουν συνδεθεί με αύξηση διαφόρων τύπων καρκίνου. Ο Ευρωπαϊκός Κώδικας κατά του Καρκίνου συνιστά να εφαρμόζονται αυστηρά οι οδηγίες για αποφυγή έκθεσης σε γνωστές καρκινογόνες ουσίες και να ακολουθούνται οι οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας για ουσίες που είναι δυνητικά καρκινογόνες και οι επίσημες κρατικές οδηγίες για προστασία από τις ακτινοβολίες.

Γήρανση

Η γήρανση είναι ένας άλλος βασικός παράγοντας για την ανάπτυξη του καρκίνου. Η συχνότητα του καρκίνου αυξάνεται δραματικά με την ηλικία και πιθανότατα οφείλεται σε συσσώρευση των κινδύνων για συγκεκριμένες μορφές καρκίνου με την ηλικία. Η συνολική συσσώρευση κινδύνων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι μηχανισμοί επιδιόρθωσης των κυτταρικών ανωμαλιών γίνονται λιγότερο αποτελεσματικοί όσο μεγαλώνει ένας άνθρωπος, αυξάνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου σε προχωρημένη ηλικία.

Έγκαιρη διάγνωση

Όσο νωρίτερα διαγνωστεί ένας καρκίνος τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες επιβίωσης. Για ορισμένους τύπους καρκίνου υπάρχουν προληπτικές εξετάσεις, οι οποίες είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές και μπορούν να σώσουν τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
  • Μαστογραφία. Ο καρκίνος του μαστού είναι ο πιο συχνός καρκίνος στις γυναίκες. Αντιπροσωπεύει το 26,5% του συνόλου των νέων περιστατικών καρκίνου στις γυναίκες στις χώρες της Ε.Ε. και ευθύνεται για 17,5% των θανάτων από καρκίνο. Η μαστογραφία μπορεί να ανιχνεύσει τυχόν αλλοιώσεις στο μαστό προτού ακόμη αναπτυχθεί όγκος που μπορεί να ανιχνευθεί με ψηλάφηση και είναι εξαιρετικά αποτελεσματική στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Η εξέταση πρέπει να γίνεται τακτικά μετά την ηλικία των 50 ετών, ενώ σε γυναίκες με οικογενειακό ιστορικό ή άλλους παράγοντες κινδύνου για καρκίνο του μαστού, ο τακτικός έλεγχος με μαστογραφία πρέπει να ξεκινά νωρίτερα.
  • Τεστ Παπανικολάου (ΠΑΠ). Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας είναι ο δεύτερος πιο συχνός τύπος καρκίνου στις γυναίκες παγκοσμίως. Το τεστ Παπανικολάου ανιχνεύει το 90% των περιστατικών καρκίνου και πρέπει να εφαρμόζεται τακτικά από όλες τις γυναίκες από την ηλικία των 20-25 ετών. Η συχνότητα εφαρμογής του εξαρτάται από το ιστορικό κάθε γυναίκας.
ΑΝΔΡΕΣ
  • PSA. Ο καρκίνος του προστάτη, ένα από τα κύρια αίτια θανάτου από καρκίνο στους άνδρες, μπορεί να ανιχνευθεί μέσω της εξέτασης PSA. Δεν υπάρχουν συστάσεις για καθολική χρήση του τεστ, αλλά το τεστ PSA συνιστάται στους άνδρες με παράγοντες κινδύνου για καρκίνο του προστάτη μετά την ηλικία των 50 ετών.
ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
  • Εξέταση για καρκίνο του παχέος εντέρου και του ορθού. Ο καρκίνος του παχέος εντέρου και του ορθού (ορθοκολικός καρκίνος) είναι από τους συχνότερους τύπους καρκίνου και στα δύο φύλα στις αναπτυγμένες χώρες. Ο κίνδυνος αυξάνεται με την αύξηση της ηλικίας. Η προληπτική εξέταση μπορεί να οδηγήσει σε έγκαιρη ανίχνευση τυχόν πολυπόδων και στην αφαίρεσή τους πριν αυτοί καταστούν κακοήθεις, καθώς και στην ανίχνευση τυχόν νεοπλάσματος σε πρώιμο στάδιο. Όλοι οι άνδρες και οι γυναίκες άνω των 50 ετών θα πρέπει να υποβάλλονται σε προληπτική εξέταση.
Ο προσυμπτωματικός έλεγχος στον ασυμπτωματικό πληθυσμό είναι πολύ σημαντικός. Στόχος του είναι να εντοπίσει τα άτομα με ανωμαλίες που υποδηλώνουν μια προ-καρκινική κατάσταση ή μια πιθανή μελλοντική καρκινική κατάσταση, και να τους παραπέμψει αμέσως για τη διάγνωση και τη θεραπεία. Τα προγράμματα προληπτικού ελέγχου είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά για τους συχνούς τύπους καρκίνου.

Θεραπεία

Οι γνώσεις μας σχετικά με τα αίτια του καρκίνου καθώς και τις παρεμβάσεις για την πρόληψη και τη διαχείριση της νόσου είναι εκτεταμένες. Τα περιστατικά καρκίνου θα μπορούσαν να μειωθούν και να τεθούν υπό έλεγχο με την εφαρμογή τεκμηριωμένων στρατηγικών για την πρόληψη του καρκίνου, την έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου και την αντιμετώπιση των ασθενών με καρκίνο.
Η θεραπεία του καρκίνου αποσκοπεί στην αφαίρεση ή την εξόντωση των καρκινικών κυττάρων, την παράταση της ζωής και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πασχόντων. Ορισμένοι από τους συχνότερους τύπους καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού, του τραχήλου της μήτρας και ο καρκίνος του παχέος εντέρου, έχουν υψηλά ποσοστά ίασης, αν ανιχνευθούν και αντιμετωπιστούν έγκαιρα. Το ίδιο ισχύει και για άλλες μορφές καρκίνου, όπως οι λευχαιμίες και τα λεμφώματα. Οι κύριες μέθοδοι θεραπείας είναι η χειρουργική επέμβαση, η ακτινοθεραπεία και η χημειοθεραπεία, ενώ ταχεία είναι η ανάπτυξη καινοτόμων, στοχευμένων θεραπειών, όπως οι βιολογικές θεραπείες (μονοκλωνικά αντισώματα), οι αντι-αγγειογενετικές θεραπείες και η γονιδιακή θεραπεία.

Παρηγορητική φροντίδα

Η Παρηγορητική Φροντίδα είναι μια προσέγγιση που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των ασθενών και της οικογένειάς τους που υποφέρουν από νοσήματα πτωχής πρόγνωσης ή προοδευτικά επιδεινούμενα, μέσω της πρόληψης, εκτίμησης και αντιμετώπισης του πόνου και των λοιπών φυσικών συμπτωμάτων, καθώς και των ψυχολογικών, κοινωνικών και πνευματικών αναγκών τους (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας 2002).
Συνεπώς, η παρηγορητική φροντίδα αποσκοπεί περισσότερο στην ανακούφιση από τα συμπτώματα που προκαλούνται από τον καρκίνο παρά στη θεραπεία και στοχεύει στην αύξηση της ποιότητας της ζωής των ασθενών σε τελικό στάδιο και των οικογενειών τους. Μέσω της παρηγορητικής αγωγής, οι ασθενείς με καρκίνο σε τελικό στάδιο μπορούν να αναζητήσουν λύσεις τόσο στα σωματικά τους προβλήματα όσο και στα ψυχολογικά και πνευματικά.

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

Ο ΠΟΥ και ο Διεθνής Οργανισμός για την Έρευνα για τον Καρκίνο συνεργάζονται με άλλες οργανώσεις των Ηνωμένων Εθνών και τους εταίρους τους στους τομείς του ελέγχου και της πρόληψης του καρκίνου για:
- Την αύξηση της πολιτικής δέσμευσης για την πρόληψη και τον έλεγχο του καρκίνου.
- Τη δημιουργία νέας γνώσης, και τη διάδοση της υφιστάμενης γνώσης με σκοπό την παροχή θεραπευτικών παρεμβάσεων βασισμένων σε αποδεδειγμένα σωστές πρακτικές για τον έλεγχο του καρκίνου.
- Την ανάπτυξη προτύπων και εργαλείων για το σχεδιασμό και την υλοποίηση παρεμβάσεων για την πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση, τη θεραπεία και τη φροντίδα.
- Τη δημιουργία δικτύων ελέγχου του καρκίνου τόσο σε παγκόσμιο όσο σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
- Την Ενίσχυση των Συστημάτων Υγείας τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.
- Την παροχή τεχνικής βοήθειας για την ταχεία και αποτελεσματική μεταφορά βέλτιστων πρακτικών παρεμβάσεων προς τις αναπτυσσόμενες χώρες, και
- Τη συντονισμένη έρευνα για τα αίτια του καρκίνου στον άνθρωπο, τους μηχανισμούς καρκινογένεσης, και την ανάπτυξη επιστημονικών στρατηγικών για τον έλεγχο και την πρόληψη του καρκίνου.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ

Οι κύριοι στόχοι του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τον Καρκίνο είναι:
  • Η ανάδειξη της αξίας της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης για την αντιμετώπιση της νόσου.
  • Η ανάπτυξη και εισαγωγή στην κλινική πράξη διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων και κατευθυντήριων οδηγιών, ώστε να εξασφαλιστεί η ενιαία παροχή φροντίδας υγείας προς τους πολίτες.
  • Η πιστοποίηση δομών και υπηρεσιών.
  • Η εξασφάλιση των προϋποθέσεων για μείωση της νοσηρότητας και θνησιμότητας του καρκίνου.
  • Η δημιουργία του εθνικού αρχείου νεοπλασιών για τη συστηματική καταγραφή και μελέτη του καρκίνου.

Επιδημιολογικά στοιχεία

Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ., ένα ποσοστό που υπερβαίνει το 30% των καρκίνων μπορεί να προληφθεί (WHO 2010). Περίπου το 30% των θανάτων από καρκίνο οφείλονται σε: υψηλό δείκτη μάζας σώματος, χαμηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, έλλειψη σωματικής άσκησης, κάπνισμα και χρήση αλκοόλ.
Στις περισσότερες χώρες του κόσμου, όπως και στην Ελλάδα, ο καρκίνος αποτελεί τη δεύτερη αιτία θανάτου μετά τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Οι πιο συχνές αιτίες θανάτου από καρκίνο παγκοσμίως είναι κατά φθίνουσα σειρά :

• Ο καρκίνος του πνεύμονα
• Ο καρκίνος του στομάχου
• Ο καρκίνος του ήπατος
• Ο καρκίνος του παχέος εντέρου
• Ο καρκίνος του μαστού.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ο.Ο.Σ.Α, η θνησιμότητα από καρκίνο παραμένει γενικά χαμηλότερη απ’ ότι στις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες. Μεταξύ των 34 χωρών μελών του Ο.Ο.Σ.Α, η Ελλάδα κατατασσόταν το 2004 στη 19η θέση ως προς τη θνησιμότητα στους άνδρες και στην 23η στις γυναίκες. Όμως, η ευνοϊκή θέση της χώρας είναι σε κάποιο βαθμό πλασματική λόγω ελλείψεων στη διάγνωση, σφαλμάτων στην ταξινόμηση και κυρίως λόγω της έλλειψης εθνικού αρχείου νεοπλασιών.
Ωστόσο στη χώρα μας, σε αντίθεση με τις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, παρατηρείται μεταξύ των ετών 1980-2004 σταθερή αυξητική τάση στους θανάτους από καρκίνο τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Στους άνδρες (αλλά τώρα πια και στις γυναίκες) πρώτη αιτία θανάτου από καρκίνο είναι ο καρκίνος του πνεύμονα, και ακολουθούν του προστάτη και του παχέος εντέρου. Στις γυναίκες πρώτη αιτία θανάτου από καρκίνο είναι ο καρκίνος του πνεύμονα και ακολουθούν του μαστού και του παχέος εντέρου. Από αρκετές μελέτες φαίνεται ότι η θνησιμότητα από καρκίνο διαφοροποιείται μεταξύ των γεωγραφικών διαμερισμάτων της χώρας, στοιχείο που χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Μια πρόσφατη, τέλος, μελέτη έδειξε ότι η αποφεύξιμη θνησιμότητα μειώθηκε κατά 30,5% μετά από σύγκριση που έγινε μεταξύ των περιόδων 1980-1984 και 2000-2007, γεγονός που εν μέρει αποδίδεται στη βελτίωση των υπηρεσιών υγείας.

Κοινωνικές επιπτώσεις

Το κοινωνικό κόστος του καρκίνου είναι δυσβάστακτο, πλήττει καίρια την κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία, ενώ δοκιμάζει και την κοινωνική συνοχή.
Οι πάσχοντες υφίστανται δραματικές συνέπειες στην προσωπική, οικογενειακή, επαγγελματική και κοινωνική τους ζωή. Στην επαγγελματική τους ζωή υφίστανται τον παροπλισμό ή τη στασιμότητα στην ανέλιξή τους, υπό το πρόσχημα της μη περαιτέρω καταπόνησής τους. Στο φιλικό και οικογενειακό τους περιβάλλον, αντιμετωπίζουν συχνά τον οίκτο ή και την απόρριψη, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετο δυσβάστακτο ψυχικό φορτίο στους ασθενείς, οι οποίοι ενοχοποιούν τον εαυτό τους για ό,τι συνέβη. Παράλληλα, η εκδήλωση φαινομένων κοινωνικού στιγματισμού εις βάρος των καρκινοπαθών πλήττει ανεπανόρθωτα την προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά τους, καθιστά μαρτυρική εμπειρία τη βίωση της ασθένειας αλλά και δοκιμάζει τη συνοχή και αλληλεγγύη της κοινωνίας μας.
Στην πιο κρίσιμή του στιγμή όντας άρρωστος ή και στο κατώφλι του θανάτου ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με όλα τα σύγχρονα υγειονομικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και ηθικά ελλείμματα, τα οποία ενισχύουν τις ενοχές του και δυσχεραίνουν τον αγώνα του.

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ & ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Κύριοι Στόχοι του Εθνικού Σχεδιασμού και Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

ΑΞΟΝΑΣ 1. Η αποτελεσματικότερη πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου (αφορά κυρίως στις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας)

Ο στόχος αυτός αναλύεται στους εξής:

1α. Μείωση της έκθεσης του πληθυσμού στους γνωστούς παράγοντες κινδύνου, που ευθύνονται για τον καρκίνο (πρωτογενής πρόληψη).

Δράση 1: Μείωση της επίπτωσης καρκίνου που σχετίζεται με το κάπνισμα.
Δράση 2: Μείωση της επίπτωσης καρκίνου που σχετίζεται με το αλκοόλ.
Δράση 3: Μείωση της επίπτωσης του καρκίνου που σχετίζεται με την παχυσαρκία, τη διατροφή και την έλλειψη σωματικής άσκησης.
Δράση 4: Μείωση της επίπτωσης των κακοηθών νεοπλασιών του δέρματος.
Δράση 5: Εθνικής εμβέλειας δράσεις αγωγής και προαγωγής της υγείας του γενικού πληθυσμού για την ενημέρωση και την πρώιμη αναγνώριση των συνηθέστερων μορφών κακοηθών νεοπλασιών, καθώς και των παραγόντων που σχετίζονται με αυτές.

1β. Αύξηση της συμμετοχής του πληθυσμού σε δράσεις και προγραμμάτων ατομικού και ομαδικού προσυμπτωματικού ελέγχου για επιλεγμένα είδη καρκίνου.

Τα μέχρι σήμερα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι η περιοδική γυναικολογική εξέταση των γυναικών σε συνδυασμό με Pap test οδηγούν σε μείωση κατά 70% της θνησιμότητας από καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Ωστόσο, σύμφωνα με ανεπίσημα δεδομένα, μόνο το 25-30% των ελληνίδων που θα έπρεπε να κάνουν Pap test, υποβάλλονται σε έλεγχο και μάλιστα, μόλις μία φορά τα 2-3 έτη. Αντιστοίχως ο μαστογραφικός έλεγχος μπορεί να μειώσει την θνησιμότητα λόγω καρκίνου του μαστού σε γυναίκες έως και 35%. Ωστόσο, σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία μόλις το 40-50% των γυναικών που πρέπει να κάνει κλινικό έλεγχο για καρκίνο του μαστού ελέγχεται.
Δράση 1: Ανάπτυξη εθνικών προγραμμάτων προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας και τον καρκίνο του μαστού. Από την εφαρμογή των προληπτικών ελέγχων και την επακόλουθη πρώιμη διάγνωση θα μειωθεί η θνησιμότητα και το κόστος θεραπείας αυτών των μορφών καρκίνου.

ΑΞΟΝΑΣ 2. Η βελτίωση της αντιμετώπισης του διαγνωσμένου καρκίνου (αφορά κυρίως στις υπηρεσίες Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας)

Ο στόχος αυτός αναλύεται στους εξής:

2α. Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υφισταμένων θεραπευτικών παρεμβάσεων για τους ήδη διαγνωσθέντες από καρκίνο.

Δράση 1: Εισαγωγή κλινικών πρωτοκόλλων & κατευθυντήριων οδηγιών στην κλινική πράξη του Ε.Σ.Υ.
Δράση 2: Πιστοποίηση μονάδων και υπηρεσιών
Δράση 3: Προμήθεια και αξιοποίηση βιοϊατρικής τεχνολογίας (ΒΙΤ).
Δράση 4: Δημιουργία εξειδικευμένων κέντρων θεραπευτικής αντιμετώπισης.

ΑΞΟΝΑΣ 3: Η καλύτερη δυνατή ανταπόκριση της Πολιτείας στη διαχείριση της νόσου και των συνεπειών της: Μεταθεραπευτική αντιμετώπιση, αποκατάσταση και επανένταξη

Ο στόχος αυτός αναλύεται στους εξής:

3α. Η εξασφάλιση της ισότητας στην πρόσβαση και χρήση ενιαίων, ποιοτικών και σύγχρονων υπηρεσιών πρόληψης, έγκαιρης διάγνωσης, θεραπείας, αποκατάστασης και κοινωνικής επανένταξης.

3β. Η βελτίωση της ικανότητας του ιατρικού κόσμου και της Δημόσιας Διοίκησης να λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Δράση 1: Ανάπτυξη θεσμικού πλαισίου για την κατ’ οίκον νοσηλεία και τη λειτουργία ξενώνων ασθενών τελικού σταδίου.
Δράση 2: Συμβουλευτική και παρηγορητική - ανακουφιστική στήριξη.
Δράση 3: Ανάπτυξη ξενώνων τελικού σταδίου.
Δράση 4: Ανάπτυξη συστήματος επανελέγχου των ογκολογικών ασθενών για την έγκαιρη διάγνωση των μεταστάσεων.
Δράση 5: Δημιουργία μεικτών ξενώνων φιλοξενίας ασθενών που υποβάλλονται σε θεραπεία και των συγγενών τους.
Δράση 6: Δημιουργία ενιαίου θεσμικού πλαισίου και οδηγού παροχών και δικαιωμάτων των ασθενών με καρκίνο.
Δράση 7: Βελτίωση του θεσμικού πλαισίου και ενίσχυση των μηχανισμών εργασιακής και κοινωνικής επανένταξης για ασθενείς με καρκίνο (νοσούντες ή αποθεραπευθέντες).
Η παραπάνω δράση στοχεύει στην αποτελεσματική αποθεραπεία και άμεση εργασιακή και κοινωνική επανένταξη των ασθενών με καρκίνο. Επισημαίνεται ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των ασθενών με καρκίνο θεραπεύονται πλήρως. Παρ’ όλα αυτά ποσοστό μικρότερο του 10% , επιστρέφουν πλήρως στην παραγωγική και κοινωνική διαδικασία.
Δράση 8: Δημιουργία – Ενίσχυση Μηχανισμών Ψυχο-Κοινωνικής Υποστήριξης Οικογενειών Καρκινοπαθών (νοσούντες ή αποθεραπευθέντες) ιδιαίτερα αναφορικά με τις κακοήθεις νεοπλασίες της παιδικής ηλικίας

ΑΞΟΝΑΣ 4 : Έρευνα

Παρέμβαση: Προώθηση της έρευνας για την παρακολούθηση της επιδημιολογικής εξέλιξης της νοσηρότητας και θνησιμότητας από κακοήθεις νεοπλασίες στην Ελλάδα.

Δράση 1: Οργάνωση και Λειτουργία του Εθνικού Αρχείου Νεοπλασιών (Ε.Α.Ν.).
Δράση 2: Αξιοποίηση υπαρχόντων δικτύων και σύνδεση με υφιστάμενες βάσεις δεδομένων.
Δράση 3: Χαρτογράφηση γονιδιακών αλλοιώσεων σε ογκολογικούς ασθενείς.
Δράση 4: Ανάπτυξη Συστήματος Αξιολόγησης Περιβαλλοντικών Κινδύνων. Σύστημα καταγραφής και αξιολόγησης των περιβαλλοντικών παραγόντων κινδύνου.
Δράση 5: Προώθηση της Έρευνας για τις περιβαλλοντικές επιδράσεις που συντελούν στην καρκινογένεση στην Ελλάδα.

ΑΞΟΝΑΣ 5: Εκπαίδευση

Δράση 1: Εκπαίδευση υγειονομικών Π.Φ.Υ. στην πρόληψη και έγκαιρη διάγνωση του καρκίνου.
Δράση 2: Συνεχιζόμενη εκπαίδευση υγειονομικών που ασχολούνται με την αντιμετώπιση του καρκίνου.
Δράση 3: Συνεχιζόμενη εκπαίδευση των ασθενών με καρκίνο και των φροντιστών τους για την πιο αποτελεσματική διαχείριση της νόσου τους και την ομαλή επανένταξή τους στην κοινωνία και στην παραγωγή

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Δράσης εκτιμούμε βάσιμα ότι θα συντελέσει στα εξής:
i. Να μειώσουμε μακροπρόθεσμα τον αριθμό των νέων περιπτώσεων καρκίνου και τη βαρύτητα της νόσου.
ii. Να αυξήσουμε την επιβίωση και τα ποιοτικά χρόνια ζωής των νοσούντων από καρκίνο.
iii. Να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πασχόντων αλλά και της οικογένειάς τους.
iv. Να μειώσουμε το κοινωνικό κόστος της νόσου.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι:

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον Καρκίνο
International Union Against Cancer
World Cancer Campaign
Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία

Δήμος Ευρώτα: Διόρθωση των τετραγωνικών μέτρων των ακινήτων μέχρι 31-03-2020 χωρίς την επιβολή προστίμων



Βάσει του ψηφισθέντος  πολυνομοσχεδίου  «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας των Υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και άλλες διατάξεις», στο άρθρο 51 στην παρ. 2 του Ν.4647/2019 (ΦΕΚ 204/16-12-2019 τεύχος Α’) αναφέρονται τα εξής:
«Οι υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου περί του υπολογισμού φόρων, τελών και εισφορών προς τους Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, μπορούν να υποβάλουν δήλωση με τα ορθά στοιχεία μέχρι 31.3.2020, χωρίς την επιβολή προστίμων για τη μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης. Διαφορές στους αναλογούντες φόρους, τέλη και εισφορές εκ των δηλώσεων του προηγούμενου εδαφίου υπολογίζονται και οφείλονται μόνο από την 1η.1.2020.»
Λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω νομοθετική ρύθμιση, σας ενημερώνουμε ότι έχετε τη δυνατότητα να προσέρχεστε στο αρμόδιο τμήμα του Δήμου Ευρώτα μέχρι την 31η Μαρτίου 2020, για να τακτοποιήσετε τυχόν εκκρεμότητες τετραγωνικών μέτρων σε ακίνητά σας, χωρίς την επιβολή προστίμων από τη μη υποβολή ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης.
Δικαιολογητικά που χρειάζεται να υποβληθούν:
1.Αίτηση (παρέχεται από την υπηρεσία μας)
2.Λογαριασμός ρεύματος (και οι δύο όψεις του)
3.Ενημερωμένο Ε9
4.Τυχόν τακτοποιήσεις αυθαιρέτων ή ημιυπαίθριων χώρων
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με το τμήμα Εσόδων, Περιουσίας και Ταμείου του Δήμου  στα τηλέφωνα 2735360016 και 2735360023.

Τι θα κάνουν στους Δήμους τα νέα, υποχρεωτικά, Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας - Ψηφίζεται σήμερα το νομοσχέδιο



Υποχρεωτική δημιουργία ενός Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας σε κάθε Δήμο, άμεσα υπαγόμενου στο Δήμαρχο, προβλέπει το αρ.21 του Νομοσχεδίου περί Πολιτικής Προστασίας που ψηφίζεται στη Βουλή.
Εξαίρεση αφήνει ο νομοθέτης μόνο για τους Δήμους κάτω των 10.000 κατοίκων, όπου θα μπορεί να συστήνεται Αυτοτελές Γραφείο Πολιτικής Προστασίας.
Με π.δ. που θα εκδοθεί μέσα σε 6 μήνες, θα καθοριστούν οι οργανικές θέσεις, οι ειδικότητες, τα περιγράμματα θέσεων με βάση τον εκάστοτε Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.), η διαδικασία πρόσληψης και τα κριτήρια στελέχωσής τους.

Η Έκθεση του ΓΛΚ εντοπίζει ότι με τη ρύθμιση προκαλείται ενδεχόμενη δαπάνη των προϋπολογισμών των Δήμων, από τη σύσταση των Τμημάτων και την ως εκ τούτου κάλυψη των εξόδων λειτουργίας τους, το ύψος της οποίας θα προσδιοριστεί κατά την έκδοση του π.δ.

Να σημειωθεί ότι η ΚΕΔΕ, συμμετέχοντας στην ακρόαση Φορέων που διεξήχθη στις 29.1.2020 ενώπιον των συναρμόδιων Επιτροπών της Βουλής, κατέθεσε Υπόμνημα, στο οποίο αναφέρεται ότι “η θέσπιση στους Δήμους Αυτοτελών Τμημάτων Πολιτικής Προστασίας υπαγόμενα απευθείας στο Δήμαρχο μας βρίσκει σύμφωνους αλλά υπάρχουν επιφυλάξεις αν μπορούν να στελεχωθούν με τις γνωστές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό σήμερα στους Δήμους και με την ενισχυόμενη από την κινητικότητα “διαρροή” υπαλλήλων από τους Δήμους σε άλλους Φορείς του Δημοσίου.  Ειδική πρόβλεψη θα πρέπει να γίνει για το νησιωτικό χώρο και ειδικά για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν μπορούν να έχουν Αυτοτελή Γραφεία και προσωπικό Πολιτικής Προστασίας όταν οι Δήμοι των νησιών αυτών δεν διαθέτουν προσωπικό ούτε για τις στοιχειώδεις λειτουργίες τους.». 
Ο AIRETOSεξασφάλισε ολόκληρο το έγγραφο που κατέθεσε η ΚΕΔΕ στη Βουλή και σας το παρουσιάζει ΕΔΩ

Το άρθρο 21 του Ν/Σ λοιπόν ορίζει ότι το Αυτοτελές Τμήμα έχει τις ακόλουθες ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ:
Ι] Συντονίζει κατά χωρική αρμοδιότητα το έργο της πολιτικής προστασίας για την πρόληψη, ετοιμότητα, αντιμετώπιση και αποκατάσταση των καταστροφών, σύμφωνα με τις μεθόδους οργάνωσης, τα όργανα και την κατανομή αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις διατάξεις του παρόντος.
ΙΙ] Παρέχει την αναγκαία συνδρομή στη δράση των Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π.. (= “Τοπικά Επιχειρησιακά Συντονιστικά Όργανα Πολιτικής Προστασίας”: βάσει της παρ.1 του αρ.15,σε κάθε Δήμο συστήνονται Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., τα οποία συμβάλλουν στην εκπλήρωση των σκοπών της επιχειρησιακής αποστολής των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Συντονιστικών Οργάνων Πολιτικής Προστασίας. Ενεργοποιούνται σε όλες τις φάσεις του κύκλου καταστροφής και συγκροτούνται με Απόφαση του Δημάρχου, αποτελούμενα από τα μέλη, που ορίζει το αρ.15, με τις αρμοδιότητες που τους δίνει το αρ.16)
ΙΙΙ] Προγραμματίζει και υλοποιεί δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για ζητήματα πολιτικής προστασίας.
IV] Αναλαμβάνει κάθε αναγκαία πρωτοβουλία, ενέργεια και δράση για τη συνδρομή του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. και των λοιπών εμπλεκόμενων Φορέων σε επίπεδο αναγνώρισης, εκτίμησης και ανάλυσης της επικινδυνότητας εκδήλωσης καταστροφών.
V] Με αποκλειστική ευθύνη του οικείου Δημάρχου συντάσσεται, υποχρεωτικά εντός 18 μηνώναπό τη δημοσίευση του νόμου, “Τοπικό Σχέδιο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών” για φυσικές, τεχνολογικές καταστροφές και λοιπές απειλές εντός της χωρικής επικράτειας του Δήμου. Υποβάλλεται στην Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου, η οποία και το εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο το εγκρίνει, μετά τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
VI] Συμβάλλει στην υλοποίηση των προγραμμάτων εκπαίδευσης της Ακαδημίας Πολιτικής Προστασίας σε θέματα πολιτικής προστασίας και συμμετέχει σε ασκήσεις, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και άλλους όμορους Δήμους, με σκοπό την αξιολόγηση απόδοσης των ανωτέρω Σχεδίων.
VII] Τηρεί και κοινοποιεί σε μηνιαία βάση στον Περιφερειακό Συντονιστή επικαιροποιημένη κατάσταση του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού, των μέσων και υλικών πολιτικής προστασίας, παρακολουθώντας το επίπεδο ετοιμότητάς τους, σύμφωνα με τις οδηγίες του. Στην κατάσταση αυτή συμπεριλαμβάνεται το ανθρώπινο δυναμικό, υλικά και μέσα που διατίθενται εκτός Δήμου για την παροχή υποστήριξης σε καταστάσεις επιπέδου έκτακτης ανάγκης «Επιπέδου 4» (Red Code).
VIII] Υποβάλλει, λαμβάνοντας υπόψη τις κατευθυντήριες οδηγίες του Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π., εισηγήσεις: (α) Στο Δήμο για την κατάρτιση του οικείου προϋπολογισμού πολιτικής προστασίας και την αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων ενίσχυσης. (β) Στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π. για την κατάρτιση του Τοπικού Σχεδίου Πολιτικής Προστασίας.
IX] Παρέχει γραμματειακή υποστήριξη στο Τ.Ε.Σ.Ο.Π.Π..
X] Συνάπτει μνημόνια συνεργασίας παροχής υπηρεσιών, υλικών και μέσων με Ιδιωτικούς Φορείς.

Σύμφωνα με το αρ.19 του Ν/Σ, τα Αυτοτελή Τμήματα Πολιτικής Προστασίας (όπως και οι Αυτοτελείς Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών) περιγράφονται ως “υποστηρικτικές Υπηρεσίες”του“Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων”, ο οποίος καλύπτει ολόκληρο τον κύκλο διαχείρισης καταστροφών και συνιστά το σύνολο των συντρεχουσών επιχειρησιακών και διοικητικών δομών και λειτουργιών της Πολιτικής Προστασίας.

Θυμηθείτε το κατατεθέν Νομοσχέδιο ΕΔΩ
 airetos.gr

ΛΑΚΩΝΙΑ.ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΔΗΜΟ ΕΥΡΩΤΑ ΚΑΛΕΣΜΑ ΔΡΑΣΗΣ



Στην περιοχή μας, και συγκεκριμένα στην θέση Ξηροκάμπια της Δ.Κ Σκάλας έχει δρομολογηθεί με αποφάσεις της Περιφέρειας Πελοποννήσουη ίδρυση και λειτουργία Μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων (ΜΕΑ) και χώρου υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) για όλη τη Λακωνία, μέσω προγράμματος σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
Εν κρυπτό, αποφάσισαν για εμάς χωρίς εμάς, την χωροθέτηση, την κατασκευή και την λειτουργία της συγκεκριμένης μονάδας σε μια ακατάλληλη περιβαλλοντικά τοποθεσία, η οποία βρίσκεται πάνω στο μεγαλύτερο υδροφόρο ορίζοντα της Νότιας Πελοποννήσου.Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα έγγραφα και τις γνωματεύσεις των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών(Τμήμα Υδρονομίας και τμήμα χωρικού σχεδιασμού της Π.Ε Λακωνίας),η τοποθεσία που προορίζεται να γίνει το έργο είναι σε καρστικά-υδατοπερατά πετρώματα πάνω από τιςπηγές του υπόγειου προστατευόμενου υδατικού συστήματος Σκάλας (GR300180A7), βρίσκεται σε απόσταση 430 μέτρων από την κοίτη του Ευρώτα και εντός ζώνης NATURA(GR2540003). Η υλοποίηση του έργου αυτού, θέτει σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές μας και την αγροτική παραγωγή της περιοχή μας, καθώς το νερό που απορρέει από την περιοχή αυτή τροφοδοτεί τις βρύσες μας και ολόκληρο το κάμπο μας. Το κόστος κατασκευής του έργου αυτού, με βάση την σύμβαση που έχει υπογραφεί θα βαραίνει τους κατοίκους  της περιοχής που θα συνεχίσουν  να το χρυσοπληρώνουν και κατά την λειτουργία του, με βάση τα ανταποδοτικά τέλη τα οποία αναμένεται να πενταπλασιαστούν. Ουσιαστικά, μας καλούν να πληρώσουμε για την καταστροφή μας και να υποθηκεύσουμε το μέλλον των επόμενων γενεών.
Για όλα αυτά, καλούμε όλους τους κατοίκους της περιοχήςνα στελεχώσουν την επιτροπή, αγωνιζόμενοι από κοινούγια:
Να μην υλοποιηθεί το έργο αυτό (ΣΔΙΤ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟΥ)
• Να μην επαναλειτουργήσει ο σταθμός ενδιάμεσης διαχείρισης απορριμμάτων ο οποίος βρίσκεται στην συγκεκριμένη θέση (Ξηροκάμπια) και να απομακρυνθούν άμεσα όλα τα απορρίμματα από το χώρο αυτό
• Την δημιουργία μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων από το δήμο μας (ή και σε συνεργασία με άλλους δήμους της περιοχής) με κρατική χρηματοδότησή, εποπτεία της χωροθέτησης από κρατικό οργανισμό(Δημ.Πανεπιστήμιο ή ΕΑΓΜΕ), δημόσιο χαρακτήρα λειτουργίας  μακριά από τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται
-Η υγεία των κατοίκων
-Η προστασία του περιβάλλοντος, των υδάτινων πόρων και της αγροτικής παραγωγής
-Το μικρότερο δυνατό κόστος για τους πολίτες
-Η διαλογή στην πηγή, η κομποστοποίηση σε ασφαλή κλειστά συστήματα και η ελαχιστοποίηση του υπολείμματος για ταφή.



Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020

Συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα με ελαιοπαραγωγούς του αγροτικού Συνεταιρισμού Πετρίνας

Στη συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Τσίπρα με ελαιοπαραγωγούς του αγροτικού Συνεταιρισμού Πετρίνας,
ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στο θέμα της χαμηλής τιμής και επιτέθηκε στον υπουργό Αγροτ. Ανάπτυξης & Τροφίμων, με αφορμή τη δήλωσή του πως «τα θέματα αυτά τα ρυθμίζει η αγορά».

Ο Αλ. Τσίπρας κατέθεσε επίσης την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία νέου θεσμικού συμβουλίου για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ελαιοκομίας.
[Πηγή: ΕΡΤ]


Ο θρυλικός Γέρος του Μωριά στα Κύθηρα.

Ο θρυλικός Γέρος του Μωριά στα Κύθηρα. 

Τα ξημερώματα της 4ης Φεβρουαρίου του 1843, πριν 177 χρόνια ακριβώς, φεύγει από τη ζωή μια ηρωική μορφή, συνώνυμη με τον αγώνα του 1821, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του, ας θυμηθούμε το πέρασμά του από τα Κύθηρα, όπως περιγράφεται στο σχετικό απόσπασμα από το έργο του : "Διήγησις συμβάντων της Ελληνικής φυλής", το οποίο, πιστεύω, προκαλεί τεράστια συγκίνηση κάθε φορά που το ακούμε.

"Επήγαμε τέλος πάντων εις το Τζηρίγο με μια μεγάλη φουρτούνα και αράξαμε σε ένα χωριό, Ποταμό λεγόμενον. Εκεί ευρήκαμεν έναν από τους Γιατρακαίους και μας είπε ότι δεν κάμνει να φανερωθήτε μέσα εις την Χώραν ως Κολοκοτρώνης. Επήγαμεν εις τον διοικητήν του Τζηρίγου, Αρβανιτάκην λεγόμενον...Ο Πρύτανις μας εμάλωσε, διατί είμεθα αρματωμένοι. Επήγα εις τον κομαντάτε τον Ρώσο, του εδιηγήθηκα με την αλήθεια ποίοι είμεθα, πως εκαταντήσαμεν και έτσι διέταξε να μας περιποιηθούν και να μας δώσουν από όλα".


Στην επομένη παράγραφο του έργου του περιγράφεται η επίσκεψή του στο μοναστήρι της Αγίας Μονής. Πρόκειται για μοναστήρι της Αρκαδίας και κακώς (όπως νεότερες έρευνες έδειξαν) η επίσκεψη αυτή συνδέθηκε με το Ιερό Προσκύνημα της Αγίας Μόνης των Κυθήρων.
(βλέπε σχετικά άρθρο του Εμμανουήλ Καλλίγερου στην εφημερίδα Κυθηραϊκά-Νοέμβριος 2016 με τίτλο: "Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα Κύθηρα και η Αγία Μόνη").


ΠΗΓΗ 
Γιώργος Λουράντος


ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΡΑΕ:ΑΔΕΙΑ ΑΙΟΛΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ¨ΦΟΙΝΙΚΙΕΣ¨

diavgeia.gov.gr
Περιμένουμε με Δελτίο Τύπου και την επίσημη τοποθέτηση της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων &Αντικυθήρων για το θέμα.
adelin 107,3 fm 




ΔΙΑΚΟΠΗ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ


Επίσκεψη Τσίπρα στη Λακωνία


Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, θα επισκεφτεί τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου το νομό Λακωνίας, στο πλαίσιο του δημοκρατικού καλέσματος για ένταξη στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.
Το πρόγραμμα του Αλέξη Τσίπρα, έχει ως εξής:
15:30 Επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πετρίνας Λακωνίας και συζήτηση με ελαιοπαραγωγούς
19:00 Ομιλία στην Σπάρτη στο αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
ΠΗΓΗ  documentonews.gr

Άδεια παραγωγής 34,5 MW στη θέση «Κοκκίνου» της Δημοτικής Ενότητας Βοιών του Δήμου Μονεμβασιάς


αιολικός σταθμός εγκατεστημένης ισχύος 34,5 MW και μέγιστης παραγόμενης ισχύος 30 MW στη θέση «Κοκκίνου» της Δημοτικής Ενότητας Βοιών του Δήμου Μονεμβασιάς της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΥΡΙΤΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ.τ. «PIRITIUM A.E.».
 energypress.gr/

Άδεια παραγωγής 30 MW και στη θέση Μερμηγκάρης» του Δήμου Κυθήρων

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Αιολικός σταθμός εγκατεστημένης ισχύος 34,5 MW και μέγιστης παραγόμενης ισχύος 30 MW στη θέση «Μερμηγκάρης» του Δήμου Κυθήρων της Περιφέρειας Αττικής, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΥΡΙΤΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ.τ. «PIRITIUM A.E.».
 energypress.gr

Η ΡΑΕ, εν αγνοία της δημοτικής αρχής Κυθήρων, αδειοδότησε αιολικό πάρκο σε έκταση του δήμο


Κατεπείγουσα επιστολή στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) απέστειλε ο δήμαρχος Κυθήρων  Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ζητώντας έγγραφες εξηγήσεις σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για τη χορήγηση άδειας αιολικού πάρκου στα Κύθηρα (στη θέση ‘Φοινικίες’) σε έκταση που ανήκει στο Δήμο και χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση της δημοτικής αρχής!
Την απόφαση, ο δήμος πληροφορήθηκε εκ των υστέρων από σχετική ανάρτηση στη Διαύγεια! 

“Η ως άνω απόφαση μας εξέπληξε καθώς στην εν λόγω περιοχή, όπως και στην περιοχή «Μερμηγκάρης», όπου σύμφωνα με δημοσιεύσεις στον τύπο φέρεται να έχει χορηγηθεί όμοια άδεια εγκατάστασης αιολικού σταθμού, δεν υπάρχουν ιδιωτικές εκτάσεις, αλλά εκτάσεις ανήκουσες κατά πλήρη κυριότητα στο δήμο, τις οποίες διαχειρίζεται το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Επιτροπή Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων» σύμφωνα με το άρθρο 84 του Ν.1416/84 και το Π.Δ. 272/85 όπως ισχύει, ενώ και το Ελληνικό Δημόσιο, δεν διαθέτει απολύτως κανένα ακίνητο στις εν λόγω περιοχές” τονίζει στην επιστολή του ο δήμαρχος Κυθήρων.
Όπως αναφέρει σχετικά ο δήμος, «ερωτηματικά  προκαλεί το γεγονός, ότι με βάση την απόφαση της ΡΑΕ, η αίτηση της ενδιαφερόμενης εταιρείας για την κατασκευή αιολικού πάρκου στα Κύθηρα, υποβλήθηκε το 2007, ενώ τα συμπληρωματικά στοιχεία προσκομίστηκαν το 2020, δηλαδή 13 χρόνια μετά!
Σε κάθε περίπτωση, ο δήμος μας θα προβεί σε κάθε ενέργεια για την διασφάλιση της νομιμότητας και των ιδιοκτησιακών του δικαιωμάτων και την προστασία του φυσικού, οικιστικού, ανθρωπογενούς και πολιτιστικού περιβάλλοντος του τόπου μας».

 .localit.gr

Η νεκρώσιμος ακολουθία του Θεοδώρου Ι. Μαγουλά θα γίνει τη Τρίτη 4/2 στις 14.00 από το Ιερό Ναό του Τιμίου Προδρόμου στο κοιμητήριο του Σχιστού.


Η νεκρώσιμος ακολουθία του Θεοδώρου Ι. Μαγουλά θα γίνει τη Τρίτη 4/2 στις 14.00 από το Ιερό Ναό του Τιμίου Προδρόμου στο κοιμητήριο του Σχιστού. Η οικογένεια επιθυμεί αντί στεφάνων τα χρήματα να δοθούν στο Σύλλογο Κοινωφελών Έργων Μυλοποτάμου Κυθήρων.

ΚΙΠΑ:Παρουσίαση του προγράμματος «Μονοπάτια Κυθήρων» στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Παρουσίαση του προγράμματος «Μονοπάτια Κυθήρων»
στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο

Με απόλυτη επιτυχία, παρουσιάστηκε στις 21 Ιανουαρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κυθήρων το έργο που έχει γίνει στα Κυθηραϊκά Μονοπάτια. Την παρουσίαση έκαναν οι: κ.Γιώργος Π. Κασιμάτης, Πρόεδρος του Κυθηραϊκού Ιδρύματος Πολιτισμού και Ανάπτυξης (ΚΙΠΑ), ο κ.Αλέξης Κατσαρός, Υπεύθυνος Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Μεσογειακού Ινστιτούτου για τη Φύση και τον Άνθρωπο (MedINA) και ο κ.Ρήγας Ζαφειρίου, Τεχνικός Σύμβουλος, Διευθυντής του Προγράμματος μονοπατιών του ΚΙΠΑ και Ερευνητής/Σύμβουλος του MedINA.
Η παρουσίαση έγινε στα πλαίσια του μνημονίου συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Κυθήρων, της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας, του ΚΙΠΑ και του MedINA που είναι ορόσημο για την ανάπτυξη του δικτύου μονοπατιών των Κυθήρων και των Αντικυθήρων. Σημαντικό στοιχείο για την επιτυχία του έργου είναι η αποτελεσματική συνεργασία των τεσσάρων φορέων του προγράμματος, όπως και η συνεχής ηθική και οικονομική υποστήριξη από τον Δήμο Κυθήρων και ιδιαίτερα του Δημάρχου Κυθήρων, κ. Χαρχαλάκη, ο οποίος εξ’ αρχής αγκάλιασε το έργο.
Έγινε λεπτομερής αναφορά στο έργο που έχει εκτελεστεί, καθώς και στα οφέλη από τον πεζοπορικό τουρισμό. Το δίκτυο μονοπατιών των Κυθήρων έχει να επιδείξει μια σειρά από καινοτομίες. Καταρχήν, είναι ένα ολοκληρωμένο δίκτυο 13 θεματικών διαδρομών, που φτάνει τα 100 χιλιόμετρα.

Οι διαδρομές αυτές έχουν αναβαθμισμένη κυκλική σχεδίαση, βασισμένη στη βέλτιστη εμπειρία των επισκεπτών. Είναι πλήρως σηματοδοτημένες και αναδεικνύουν την εναλλαγή των τοπίων και τον πλούτο αξιοθέατων του νησιού. Παράλληλα, το δίκτυο μονοπατιών του νησιού, απέκτησε τη νέα ταυτότητα ‘Kythera Trails’, υλοποιώντας σταδιακά μια εκτενή δέσμη δράσεων μάρκετινγκ (διαδίκτυο, τύπος, συνέδρια κτλ). Επιπροσθέτως, δημιουργήθηκε μια βάση δεδομένων που αποτελείται από 320 σημεία φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς κατά μήκος των διαδρομών, αλλά και ένα αρχείο τοπικής γνώσης ως αποτέλεσμα της εθνογραφικής μελέτης που έχει λάβει. Πρόσφατα, δύο κυθηραϊκά μονοπάτια έγιναν τα πρώτα στην Ευρώπη που πιστοποιήθηκαν με το σήμα ‘Green Flag Trails’(Μονοπάτια με Πράσινη Σημαία).
Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στα οικονομικά οφέλη της τοπικής κοινωνίας από την πεζοπορία. Η πεζοπορία είναι πλέον η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στον κλάδο τουρισμού περιπέτειας, που είναι από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους παγκοσμίως. Οι πεζοπόροι μένουν περισσότερο σε έναν προορισμό, ξοδεύουν περισσότερα χρήματα από το μέσο επισκέπτη και ταξιδεύουν κυρίως Άνοιξη και Φθινόπωρο, επιμηκύνοντας τη σεζόν. Τα μονοπάτια είναι μια από τις αποδοτικότερες επενδύσεις για τα Κύθηρα, με ταχύτατη απόσβεση Ενισχύεται η τοπική οικονομία και η βιωσιμότητα μικρών και μεσαίων κυθηραϊκών επιχειρήσεων. Οι έρευνες δείχνουν ότι το ποσοστό των κερδών από τον πεζοπορικό τουρισμό (67%) που μένει στην τοπική κοινωνία είναι πέντε φορές μεγαλύτερο από το μαζικό (14%).
Στα 10 αυτά χρόνια του προγράμματος, έχουν δαπανηθεί συνολικά γύρω στα 300.000€. Τα χρήματα προήλθαν από τον Δήμο Κυθήρων, από χορηγίες οργανισμών, επιχειρήσεων, ιδιωτών και ένα μεγάλο μέρος από τους απόδημους Κυθήριους της Αυστραλίας.


Σύμφωνα όμως με στοιχεία που συλλέξαμε, κυρίως από τις οργανωμένες περιπατητικές ομάδες που επισκέφτηκαν τα Κύθηρα, έχει δημιουργηθεί σημαντικό οικονομικό όφελος για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες του νησιού. Μόνο κατά την περίοδο 2012 - 2017, η τοπική οικονομία ενισχύθηκε με 1.500.000€ από τον πεζοπορικό τουρισμό (εστίαση, διαμονή, μετακίνηση και αγορές). Το ποσό αυτό θα ήταν πολύ μεγαλύτερο αν υπολογίζαμε και τους μεμονωμένους πεζοπόρους, που είναι και οι περισσότεροι.
Η παρουσίαση έκλεισε με την ανάγκη να χτίσουμε ένα κοινό όραμα για την ποιοτική τουριστική ανάπτυξη των Κυθήρων, αναδεικνύοντας το δίκτυο μονοπατιών μας ως ένα από το πιο ολοκληρωμένα, καινοτόμα και διεθνώς αναγνωρισμένα στην Ελλάδα.
Οι στόχοι του προγράμματος μονοπατιών για τους επόμενους μήνες είναι:
Βοηθητικό και προωθητικό υλικό για τα μονοπάτια (χάρτες, mobile app, κινηματογραφικά σποτ, φωτογραφίες).
Συντήρηση των μονοπατιών
Επέκταση του δικτύου στα Κύθηρα και στα Αντικύθηρα, φτάνοντας τα 150 χλμ.
Κατάρτιση και δίκτυο συνεργασίας επαγγελματιών τουρισμού.
Αποκατάσταση μικροφραγμάτων Καραβά Αποκατάσταση και επισκεψιμότητα φαραγγιών
Διάνοιξη διαδρομών για την ορεινή ποδηλασία.



Κύθηρα, 24 Ιανουαρίου 2020

ΔΗΜΟΣ ΚΥΘΗΡΩΝ.Κατεπείγουσα επιστολή στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ)


Κατεπείγουσα επιστολή στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) απέστειλε ο Δήμαρχος Κυθήρων κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης, ζητώντας έγγραφες εξηγήσεις σχετικά με την πρόσφατη απόφαση της ΡΑΕ για τη χορήγηση άδειας αιολικού πάρκου στα Κύθηρα (στη θέση ‘Φοινικίες’), την οποία ο Δήμος πληροφορήθηκε από τη Διαύγεια και χωρίς καμία πρότερη ενημέρωση.
Ερωτηματικά  προκαλεί το γεγονός, ότι με βάση την απόφαση της ΡΑΕ, η αίτηση της ενδιαφερόμενης εταιρείας για την κατασκευή αιολικού πάρκου στα Κύθηρα, υποβλήθηκε το 2007, ενώ τα συμπληρωματικά στοιχεία προσκομίστηκαν το 2020, δηλαδή 13 χρόνια μετά!
Σε κάθε περίπτωση, ο Δήμος μας θα προβεί σε κάθε ενέργεια για την διασφάλιση της νομιμότητας και των ιδιοκτησιακών του δικαιωμάτων και την προστασία του φυσικού, οικιστικού, ανθρωπογενούς και πολιτιστικού περιβάλλοντος του τόπου μας.

Δείτε την επιστολή εδώ

ΑΔΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ 34,5 MW και μέγιστης παραγόμενης ισχύος 30 MW στη θέση «Φοινικιές» του Δήμου Κυθήρων


Αιολικός σταθμός εγκατεστημένης ισχύος 34,5 MW και μέγιστης παραγόμενης ισχύος 30 MW στη θέση «Φοινικιές» του Δήμου Κυθήρων της Περιφέρειας Αττικής, στην εταιρεία με την επωνυμία «ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΥΡΙΤΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και δ.τ. «PIRITIUM A.E.». 

energypress.gr